Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
Wat biedt 4K eigenlijk echt? 2K met HDR zou mooi zijn. Als UHD een eis is voor HDR, dan heb ik graag UHD (en dus 4K), maar muv sport boeit lineaire tv me niet meer.

Moderniseer tv, stop met eigen kastjes, focus op DVB-C voor lineair en goede apps voor generieke (tvOS / Android TV / Google TV / evt WebOS / evt Tizen) OS-en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Ziggo zal juist eerder stoppen met DVB-C dan het nog uit te breiden. Ze willen ook op IPTV overgaan en er op termijn een ALL-IP netwerk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dirk 1964 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:15:
Ziggo zal juist eerder stoppen met DVB-C dan het nog uit te breiden. Ze willen ook op IPTV overgaan en er op termijn een ALL-IP netwerk van maken.
Inderdaad. Ziggo geeft Love Nature 4K ook alleen via IPTV door op de Next en Next Mini. Complete zenders in 4K zie ik ook niet zo snel gebeuren. Maar sport en evenementen via IPTV in 4K op de Next en Next Mini zou prima mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Hugo__Boss schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
Ik ben wel benieuwd of je het "oude tarief" kwijt bent als je nu ook maar iets aan je pakket wijzigt. We hebben TV Start + Internet Basic, tot 1 juli was dat 43,50 per maand en vanaf 1 juli 46 euro per maand. Als je het nu nieuw af zou sluiten heb je een maandprijs van 52,50, maar liefst 6,50 duurder (6 maanden 50% korting even buiten beschouwing gelaten).

Gewoon ervoor gezorgd dus dat het prijsverschil nog maar 3 euro is, met als enige verschil 50 of 100 Mbit. Prijsverschil is gezien de rest van de markt natuurlijk wel veel logischer. Voorheen was 50 Mbit in plaats van 100 Mbit dus 9,50 per maand goedkoper, met verder echt alles hetzelfde inclusief de upload.
Ik kan bevestigen dat je het oude tarief kwijt raakt als je overstapt van Internet Basic naar een ander abonnement.

Ik zat op Internet Basic voor €35,00 per maand, en ben inmiddels overgestapt op Internet Start voor €43,00.
Daarna keek ik in Mijn Ziggo, en zag ik dat ik eventueel nog terug kon naar Internet Basic voor €40,00 in plaats van het oude tarief van €35,00.

Ik vind deze move ook best wel begrijpelijk, ook al is het nice om 50 Mb voor €35,00 te krijgen, maar als je kijkt naar andere aanbieders, dan is het prijsverschil tussen de verschillende abonnementen relatief klein, alleen bij Ziggo zat er €8,00 verschil tussen 50 en 100 Mb.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 12-08-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Jeffrey87 Het blijft alleen jammer dat Ziggo Internet Basic niet gewoon meeneemt in https://www.ziggo.nl/pakketten en alle combinaties toestaat. Nu is er vaak via de klantenservice wel iets te regelen, maar veel mensen weten überhaupt niet dat Basic bestaat. Terwijl het voor veel mensen toch echt snel genoeg is, zeker met de verhoogde upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TexMex schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Inderdaad. Ziggo geeft Love Nature 4K ook alleen via IPTV door op de Next en Next Mini. Complete zenders in 4K zie ik ook niet zo snel gebeuren. Maar sport en evenementen via IPTV in 4K op de Next en Next Mini zou prima mogelijk moeten zijn.
4K via DVB-C is ook prima mogelijk. Ziggo Sport heeft F1 uitgezonden in 4K en dat werkte ook direct middels DVB-C (met / zonder CI+ module? Want Ziggo Sport krijg je IIRC ook unencrypted en zal mogelijk maar één DVB-C kanaal zijn? vs andere zenders die ze wel dubbel "uitzonden" in HD en SD).

Edit:
Dat 4K over DVB-C kan is volgens mij ook logisch?
SD kanalen was een MPEG2 video "stream".
HD kanalen zijn volgens mij nog steeds in MPEG verpakt, maar met H.264 codec.
4K kanalen zijn volgens mij nog steeds MPEG, alleen dan de h.265 codec. En lijkt mij dat DVB-C signalen an zich op z'n hoogst MPEG moeten snappen (dus het container formaat). En dat de daadwerkelijke video codec in die container er niet toe doet. Uiteraard moet dan wel de bandbreedte ook beschikbaar zijn, maar h.265 is natuurlijk ook weer efficiënter dan h.264, dus het is niet zo dat 4K ineens extreem veel meer bandbreedte vereist.

Leuke "anekdote". Jaren terug kochten mijn ouders een nieuwe TV, die werkte toentertijd nog met een alphacrypt CI module (vs de later geïntroduceerde en officieel ondersteunde CI+ modules). TV was toen nog SD. Jaar erna had ik zelf een nieuwe TV gekocht. Na verloop van tijd kwamen er mondjesmaat wat HD zenders. Mijn TV kon die ook netjes "ontvangen". TV van mijn ouders bleef mooi zwart... maar audio deed het wel. Die TV had dus blijkbaar geen ondersteuning voor h.264, terwijl de MPEG container en het audio formaat/codec nog steeds functioneerden.

[ Voor 47% gewijzigd door RobertMe op 12-08-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:41
RobertMe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:39:
[...]
(met / zonder CI+ module? Want Ziggo Sport krijg je IIRC ook unencrypted en zal mogelijk maar één DVB-C kanaal zijn? vs andere zenders die ze wel dubbel "uitzonden" in HD en SD).
F1 in 4K was versleuteld met versleuteling, die alleen via de Next box ontsleuteld kon worden. CI+ modules konden dat niet (Ze kunnen het prima, maar niet zonder irdeto signaal. Dat was afwezig!). Het 4K signaal was een eigen zender.

Pas na de vrije modem keuze plicht heeft Ziggo eenmalig een 4k zender voor CI+ gehad; Eurosport tijdens de Olympische spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

4K via DVB-C is ook prima mogelijk. Ziggo Sport heeft F1 uitgezonden in 4K en dat werkte ook direct middels DVB-C (met / zonder CI+ module? Want Ziggo Sport krijg je IIRC ook unencrypted en zal mogelijk maar één DVB-C kanaal zijn? vs andere zenders die ze wel dubbel "uitzonden" in HD en SD).

Edit:
SD kanalen was een MPEG2 video "stream".
HD kanalen zijn volgens mij nog steeds in MPEG verpakt, maar met H.264 codec.
4K kanalen zijn volgens mij nog steeds MPEG, alleen dan de h.265 codec. En lijkt mij dat DVB-C signalen an zich op z'n hoogst MPEG moeten snappen (dus het container formaat). En dat de daadwerkelijke video codec in die container er niet toe doet. Uiteraard moet dan wel de bandbreedte ook beschikbaar zijn, maar h.265 is natuurlijk ook weer efficiënter dan h.264, dus het is niet zo dat 4K ineens extreem veel meer bandbreedte vereist.

Leuke "anekdote". Jaren terug kochten mijn ouders een nieuwe TV, die werkte toentertijd nog met een alphacrypt CI module (vs de later geïntroduceerde en officieel ondersteunde CI+ modules). TV was toen nog SD. Jaar erna had ik zelf een nieuwe TV gekocht. Na verloop van tijd kwamen er mondjesmaat wat HD zenders. Mijn TV kon die ook netjes "ontvangen". TV van mijn ouders bleef mooi zwart... maar audio deed het wel. Die TV had dus blijkbaar geen ondersteuning voor h.264, terwijl de MPEG container en het audio formaat/codec nog steeds functioneerden.
Oh, 4K over DVB-C is zéker mogelijk, graag zelfs! Maar ik verwacht dat 4K in de toekomst eerder de IPTV/streaming-kant op zal gaan, ook bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:58:
Moderniseer tv, stop met eigen kastjes, focus op DVB-C voor lineair en goede apps voor generieke (tvOS / Android TV / Google TV / evt WebOS / evt Tizen) OS-en.
Dat gebeurd toch al? Ziggo, maar ook KPN, t-mobile, canaldigital hebben allemaal een app voor een aantal van die platformen. Je kunt vaak al kiezen of je liever de app of een kastje huurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:41
[...]

Zolang het in een MPEG-TS kan en de stream onder de 51.29 Mbps blijft (Ziggo gebruikt 8MHz per mux en 256-QAM modulatie) zou het prima gaan.
Praktisch alle zenders (misschien zelfs alle zenders) zijn tegenwoordig H.264.
De olympische spelen in 4K was inderdaad H.265.

Dan heb je nog de ontsleuteling. CI+ modules kunnen 72 of 96 Mbps communiceren, dus ik gok dat daar nog geen bottleneck is!

Dan heb je alleen een dingetje met of en hoe de TV dat afspeelt. Dat kan goed of fout gaan. Als een TV geen H265 snapt, dan gaat dat niet goed voor 4K.

Ik weet vrij zeker dat Ziggo liever IP TV aanbied dan DVB-C. Liefst zou ik dan een DVB-IP zien, zodat het daadwerkelijk een standaard is, die TV fabrikanten daadwerkelijk kun inbouwen i.p.v. dat we alleen aan app (op TVs) moeten gaan. Die app zullen natuurlijk na een paar jaar alleen maar op de laatste generatie TV werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
Jeffrey87 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Ik kan bevestigen dat je het oude tarief kwijt raakt als je overstapt van Internet Basic naar een ander abonnement.

Ik zat op Internet Basic voor €35,00 per maand, en ben inmiddels overgestapt op Internet Start voor €43,00.
Daarna keek ik in Mijn Ziggo, en zag ik dat ik eventueel nog terug kon naar Internet Basic voor €40,00 in plaats van het oude tarief van €35,00.
Je hebt 14 dagen bedenktijd en kunt nog terug naar het oude tarief mocht je dat willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
jongetje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:11:
Dat gebeurd toch al? Ziggo, maar ook KPN, t-mobile, canaldigital hebben allemaal een app voor een aantal van die platformen. Je kunt vaak al kiezen of je liever de app of een kastje huurt.
Dat klopt, er zijn apps. Die werken, sommige zijn best aardig, maar geen van allen is echt goed. Ziggo Go op de Apple TV was bezig goed te worden, totdat er een redesign kwam. Resultaat: traag en buggy.

Laat ze alle ontwikkeltijd in standaard spelers stoppen, en niet in proprietary kastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Dat klopt, er zijn apps. Die werken, sommige zijn best aardig, maar geen van allen is echt goed. Ziggo Go op de Apple TV was bezig goed te worden, totdat er een redesign kwam. Resultaat: traag en buggy.

Laat ze alle ontwikkeltijd in standaard spelers stoppen, en niet in proprietary kastjes.
We dachten dat Ziggo Go V2 erg was, wacht maar af tot je (als je dat hebt) Videoland V2 (rode app-icoon) moet gaan gebruiken. Het regent klachten, wat een gedrocht is dat. Ik snap echt anno 2022 niet hoe ontwikkelaars dit soort apps op de markt kunnen brengen zonder ze eerst goed te testen en voor 99% fatsoenlijk kunnen afleveren. 8)7

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

We dachten dat Ziggo Go V2 erg was, wacht maar af tot je (als je dat hebt) Videoland V2 (rode app-icoon) moet gaan gebruiken. Het regent klachten, wat een gedrocht is dat. Ik snap echt anno 2022 niet hoe ontwikkelaars dit soort apps op de markt kunnen brengen zonder ze eerst goed te testen en voor 99% fatsoenlijk kunnen afleveren. 8)7
Verschrikkelijk he, een app lanceren voor de iPad en dan veel functionaliteit weglaten wat je wel had in V1. Wat een enorm triest migratie traject...lekker goedkope devs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Groentjuh schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

F1 in 4K was versleuteld met versleuteling, die alleen via de Next box ontsleuteld kon worden. CI+ modules konden dat niet (Ze kunnen het prima, maar niet zonder irdeto signaal. Dat was afwezig!). Het 4K signaal was een eigen zender.

Pas na de vrije modem keuze plicht heeft Ziggo eenmalig een 4k zender voor CI+ gehad; Eurosport tijdens de Olympische spelen.
Ziggo Sport op kanaal 400 is in 2160p (dus 4K), deze kan ik gewoon kijken met mijn CI+ op mijn LG C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:43:
[...]

Ziggo Sport op kanaal 400 is in 2160p (dus 4K), deze kan ik gewoon kijken met mijn CI+ op mijn LG C1.
Ik zie het ook op mijn Samsung TV met CI+ en 15? jaar oude Casema smartcard.
Maar alhoewel de TV aangeeft dat het 2160p is, is het meestal opgeschaalde 1080p. Alleen als er rechtsboven in het beeld "live UHD" komt of zo iets is het echte 2160p.

Tijdens de Olympische Spelen had ik ook 2160p op kan 999. Maar dat was een tijdelijk kanaal.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Ik zie het ook op mijn Samsung TV met CI+ en 15? jaar oude Casema smartcard.
Maar alhoewel de TV aangeeft dat het 2160p is, is het meestal opgeschaalde 1080p. Alleen als er rechtsboven in het beeld "live UHD" komt of zo iets is het echte 2160p.

Tijdens de Olympische Spelen had ik ook 2160p op kan 999. Maar dat was een tijdelijk kanaal.
Maar voor de discussie of ze wel of geen 4K aanbieden, via DVB-C, maakt het natuurlijk niet uit of het 100% van de tijd upscaled is aan de kant van Ziggo of dat het daadwerkelijk in 4K van de bron (/"de camera") komt. In beide gevallen gaat er een 4K videostream over DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:37
Is bij de Connectbox Giga nog te zien of ie in bridge mode staat? (via status evt? of de led op het apparaat zelf?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-iTvC4aNc32GUzVfBza993SZlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tDTYuhs2HlqphTSeufxxRVjB.png?f=user_large

Weet dat dit namelijk weinig zegt

[ Voor 50% gewijzigd door MrGizMo op 12-08-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van de volgende situatie:

Onlang nieuw modem gekregen ( CH7465LG-ZG , pfff nieuw, slechte recensies, 2015 al).
Dit vervangt een Technicolor TC7210 die ik eerder had en allerlei rare internetuitval-problemen had. Onderzoek wees uit dat inkomende signaal te sterk was (downstream power 13, SNR40.5, upstream power47.5, ik heb er geen verstand van)?.

Ik ging er dus een beetje vanuit dat het nieuwe modem + splitter dit wel aankon?

Maar goed, nu geen uitval meer gehad, maar eigenlijk permanent maar toegang tot half internet. De meeste websites zijn niet meer te bereiken. Ziggo zelf niet (ook de CH7465LG-ZG is niet te bereiken), tweakers wel, washingtonpost niet, funda niet, youtube wel etc etc. Hoe is dit nu weer mogelijk?

Ziggo Max 600mbs, omgeving Delft

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 12-08-2022 21:56 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Als ik me niet vergis is het (zonder iets als PiHole of een alternatieve DNS server) met de Connectbox niet mogelijk toegang tot een bepaalde website of IP adres te blokkeren of om te leiden, of heb ik een optie hiervoor over het hoofd gezien?

[ Voor 16% gewijzigd door JBS op 13-08-2022 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

JBS schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:42:
Als ik me niet vergis is het (zonder iets als PiHole of een alternatieve DNS server) met de Connectbox niet mogelijk toegang tot een bepaalde website of IP adres te blokkeren of om te leiden, of heb ik een optie hiervoor over het hoofd gezien?
Geen idee. Ik heb zelf wel een alternatieve DNS server geprobeerd en van alles geflushed en gereset maar niets helpt. WiFi heeft nu ook weer hetzelfde gedrag itt gisteren dus verbinden met het modem zit er niet meer in. Tweakers.net werkt uiteraard nog wel. Wordfeud niet meer 😆

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:36
@FunkyTrip Had je de TC in bridge staan? En het huidige modem?
Heb je accesspoints of andere apparaten geconfigureerd met een vast ip adres?

Klinkt als een ip/routing conflict op je netwerk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

FunkyTrip schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Geen idee. Ik heb zelf wel een alternatieve DNS server geprobeerd en van alles geflushed en gereset maar niets helpt. WiFi heeft nu ook weer hetzelfde gedrag itt gisteren dus verbinden met het modem zit er niet meer in. Tweakers.net werkt uiteraard nog wel. Wordfeud niet meer 😆
Dit was een losstaande vraag van mijn kant, geen suggestie voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

JBS schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:07:
[...]
Dit was een losstaande vraag van mijn kant, geen suggestie voor jou :)
Haha, dat toont mijn kennis wel weer aan 😅

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

FunkyTrip schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:49:
[...] ook de CH7465LG-ZG is niet te bereiken [...]
Hoe weet/meet je dit? Doe je een "ping" naar het Ziggo-modem?

Als je constatering is dat het intern al slecht is, dan zal je denk ik eerst eens naar het de verbinding naar het Ziggo modem moeten kijken:
  • Wi-Fi vs Bekabeld - Is daar enig verschil ?
  • Als je een ander Device gebruikt, heb je dan dezelfde ervaring/meting richting Ziggo modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

localhost schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:51:
[...]

Hoe weet/meet je dit? Doe je een "ping" naar het Ziggo-modem?

Als je constatering is dat het intern al slecht is, dan zal je denk ik eerst eens naar het de verbinding naar het Ziggo modem moeten kijken:
  • Wi-Fi vs Bekabeld - Is daar enig verschil ?
  • Als je een ander Device gebruikt, heb je dan dezelfde ervaring/meting richting Ziggo modem ?
Deed geen ping, maar gewoon proberen te verbinden. Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden denk ik. De router die het ziggo modem verbond met mijn TV en next box heb ik uitgezet en alle internetsites zijn weer bereikbaar. Ik had hier al wat testen mee gedaan om de oorzaak met mijn vorige modem te fixen, maar toen hielp uitzetten niet (maar toen had ik helemaal geen internet meer).
Woensdag komt monteur de hoge signaalsterkte (hopelijk) verhelpen. En ondertussen kan ik uitzoeken waarom mijn router deze problemen veroorzaakt. Wellicht helpt een reset of iets.

Wifi had overigens hetzelfde gedrag als bekabeld.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Deed geen ping, maar gewoon proberen te verbinden. Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden denk ik. De router die het ziggo modem verbond met mijn TV en next box heb ik uitgezet en alle internetsites zijn weer bereikbaar. Ik had hier al wat testen mee gedaan om de oorzaak met mijn vorige modem te fixen, maar toen hielp uitzetten niet (maar toen had ik helemaal geen internet meer).
Woensdag komt monteur de hoge signaalsterkte (hopelijk) verhelpen. En ondertussen kan ik uitzoeken waarom mijn router deze problemen veroorzaakt. Wellicht helpt een reset of iets.

Wifi had overigens hetzelfde gedrag als bekabeld.
Heb je nu dan een router achter een router? Of heb je de ConnectBox in bridge mode staan? Want dat is op z'n minst wat onhandig, en in het ergste geval heb je nu een router achter de CB die in hetzelfde IP range werkt als de CB rn daarmee alles plat gaat (alhoewel ik denk dat het dan gewoon echt niet werkt, en niet een deel wwl en een deel niet).
Als je de CB in bridge mode gebruikt heb je in ieder geval dus geen router nodig. Gewoon de kabeltjes rechtstreeks in de CB prikken en klaar.
Wil je perse een eigen router gebruiken (omdat je bv een eigen DNS server wilt gebruiken of whatever) kun je de CB het best in bridge mode (laten) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RobertMe schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Heb je nu dan een router achter een router? Of heb je de ConnectBox in bridge mode staan? Want dat is op z'n minst wat onhandig, en in het ergste geval heb je nu een router achter de CB die in hetzelfde IP range werkt als de CB rn daarmee alles plat gaat (alhoewel ik denk dat het dan gewoon echt niet werkt, en niet een deel wwl en een deel niet).
Als je de CB in bridge mode gebruikt heb je in ieder geval dus geen router nodig. Gewoon de kabeltjes rechtstreeks in de CB prikken en klaar.
Wil je perse een eigen router gebruiken (omdat je bv een eigen DNS server wilt gebruiken of whatever) kun je de CB het best in bridge mode (laten) zetten.
Ik moet eerst googlen wat bridge mode is...
Maar ik had die router nodig (had eigenlijk gewoon een switch moeten zijn), want kabeltje die de muur ingaat vervangen is nogal wat werk (zit muurvast) en die is te kort naar tv/box. Vandaar dat ik er wat tussen had gezet. Ik ga eens op werk een gewone switch opzoeken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

Ik moet eerst googlen wat bridge mode is...
Maar ik had die router nodig (had eigenlijk gewoon een switch moeten zijn), want kabeltje die de muur ingaat vervangen is nogal wat werk (zit muurvast) en die is te kort naar tv/box. Vandaar dat ik er wat tussen had gezet. Ik ga eens op werk een gewone switch opzoeken.
Waarschijnlijk kun je die router ook gewoon als switch inzetten. DHCP uitzetten, "inkomende" kabel ook via LAN poort aansluiten (WAN blijft dan dus ongebruikt) en dan ben je al een heel eind. AP / "wifi" uit zetten en vervolgens lijkt het echt gewoon een switch. Maar AP aan laten staan, en deze dezelfde instellingen geven als de CB (of de CB dezelfde als deze router) en je hebt meteen extra wifi dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi, ik heb een soortgelijk probleem.

Even situatie schets:

Ik heb ziggo 600/40 en de DECO wifi accespoints.
Heb een tijdje ziggorouter in normale modus (geen bridge) gebruikt met. 1 kabel van de ziggorouter naar mn deco en 2e kabel naar zolder op mn switch. Achter de switch hangen mn pc/laptop/ps5. Die zijn allen bedraad.

Dit ging nooit echt goed, internet viel weg, instabiel enz. Schijnbaar moet je je ziggorouter in bridge modus hebben wil je een stabiele internet hebben. Dat heb ik nu dus ook en internet via de deco (draadloos) gaat prima. Mijn apparaten achter de switch boven hebben geen internet. Ze krijgen geen ip via de dhcp van deco. Misschien omdat ze via andere interface lopen?

Liefst heb ik alles via dhcp van deco, maar als dat een issue is is statische ip ook prima. Maar dit lijkt ook niet goed te gaan als ik als gateway de ip van de decorouter opgeef.

Iemand een oplossing of tip om het wel aan de praat te krijgen?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
MrGizMo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:04:
Is bij de Connectbox Giga nog te zien of ie in bridge mode staat? (via status evt? of de led op het apparaat zelf?)

[Afbeelding]

Weet dat dit namelijk weinig zegt
In bridge mode brandt het statuslampje groen ipv wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
HaWkY61 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 00:26:
Hoi, ik heb een soortgelijk probleem.

Even situatie schets:

Ik heb ziggo 600/40 en de DECO wifi accespoints.
Heb een tijdje ziggorouter in normale modus (geen bridge) gebruikt met. 1 kabel van de ziggorouter naar mn deco en 2e kabel naar zolder op mn switch. Achter de switch hangen mn pc/laptop/ps5. Die zijn allen bedraad.

Dit ging nooit echt goed, internet viel weg, instabiel enz. Schijnbaar moet je je ziggorouter in bridge modus hebben wil je een stabiele internet hebben. Dat heb ik nu dus ook en internet via de deco (draadloos) gaat prima. Mijn apparaten achter de switch boven hebben geen internet. Ze krijgen geen ip via de dhcp van deco. Misschien omdat ze via andere interface lopen?

Liefst heb ik alles via dhcp van deco, maar als dat een issue is is statische ip ook prima. Maar dit lijkt ook niet goed te gaan als ik als gateway de ip van de decorouter opgeef.

Iemand een oplossing of tip om het wel aan de praat te krijgen?
Check in de deco-app of je Deco's als AP of in routermodus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
045Crew schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Check in de deco-app of je Deco's als AP of in routermodus staan.
Staat als "wifi-router" functie ingesteld.

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaWkY61 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Staat als "wifi-router" functie ingesteld.
Maar heb je dan ook alle kabels, direct of indirect, op de deco beneden aangesloten? En vervolgens één kabel van de deco wan poort naar het modem? Want dat kan ik niet uit het verhaal opmaken / ik lees het alsof die tweede deco nog steeds op het modem is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
RobertMe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Maar heb je dan ook alle kabels, direct of indirect, op de deco beneden aangesloten? En vervolgens één kabel van de deco wan poort naar het modem? Want dat kan ik niet uit het verhaal opmaken / ik lees het alsof die tweede deco nog steeds op het modem is aangesloten.
Nee, dus 1 kabel vanaf de router naar zolder, naar mn switch boven. 2e kabel gaat naar de deco.

W.s. geeft de bridge modus 1 ip af, en die gaat naar de deco?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaWkY61 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Nee, dus 1 kabel vanaf de router naar zolder, naar mn switch boven. 2e kabel gaat naar de deco.

W.s. geeft de bridge modus 1 ip af, en die gaat naar de deco?
Jep. Je kunt maar één apparaat aansluiten op het Ziggo modem (/ "modem/router").

Alhoewel ik laatst las dat je blijkbaar ook een tweede apparaat kunt aansluiten, en die dan ook een publiek IP krijgt etc. Maar tenzij je weet wat je doet moet je dat gewoon absoluut doen omdat het alleen maar problemen geeft. Nog los van dat die Deco waarschijnlijk maar één punt als router kan hebben en je nu dus potentieel een Deco aan het grote boze internet hebt gehangen, compleet onbeveiligd, en de apparaten achter die Deco sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
RobertMe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Jep. Je kunt maar één apparaat aansluiten op het Ziggo modem (/ "modem/router").

Alhoewel ik laatst las dat je blijkbaar ook een tweede apparaat kunt aansluiten, en die dan ook een publiek IP krijgt etc. Maar tenzij je weet wat je doet moet je dat gewoon absoluut doen omdat het alleen maar problemen geeft. Nog los van dat die Deco waarschijnlijk maar één punt als router kan hebben en je nu dus potentieel een Deco aan het grote boze internet hebt gehangen, compleet onbeveiligd, en de apparaten achter die Deco sowieso niet werken.
Oke thanks voor uitleg.

Nog 1 vraag, als ik mn router weer uit de bridge modus laat halen, is er dan wel een nette oplossing i.c.m. Deco? Zonder alle NAT errors en wegvallebne verbindingen?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:37
045Crew schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:03:
[...]

In bridge mode brandt het statuslampje groen ipv wit.
Ja dat was de oude connectbox :P. Bij de gigabox zit er led ring op voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sinds iets meer dan een week draait Ziggo hier met 1 gbps. Alleen merkte ik gisteravond al dat mijn stream haperde. Na wat testen en een reboot van de modem (Connectbox Giga), blijft mijn verbinding nog slecht.

Bij meerdere speedtests op een bekabelde pc schommelt de download tussen 80 en 105 Mbps, terwijl het 1000 zou moeten zijn. De upload haalt wel 50mbps.

Downloads op PS5 / Xbox komen ook niet hoger dan 80 Mbps.

Na een kijkje in het modem, heb ik maar 1 docsis 3.1 kanaal met heel veel correctable errors. Is dat normaal?

Kan ik hier mogelijk nog iets aan doen of mag ik gaan bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:48:
Sinds iets meer dan een week draait Ziggo hier met 1 gbps. Alleen merkte ik gisteravond al dat mijn stream haperde. Na wat testen en een reboot van de modem (Connectbox Giga), blijft mijn verbinding nog slecht.

Bij meerdere speedtests op een bekabelde pc schommelt de download tussen 80 en 105 Mbps, terwijl het 1000 zou moeten zijn. De upload haalt wel 50mbps.

Na een kijkje in het modem, heb ik maar 1 docsis 3.1 kanaal met heel veel correctable errors. Is dat normaal?

Ik zou meteen bellen, want nieuw produkt afgenomen en het werkt niet. Hoe eerder ze de infra aan hun kant checken, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Bundin schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Ik zou meteen bellen, want nieuw produkt afgenomen en het werkt niet. Hoe eerder ze de infra aan hun kant checken, hoe beter.
Terecht punt, en ga ik doen.

Edit: probleem waarschijnlijk gevonden. Gigabit switch zat ertussen, na een powercycle van beide (woonkamer en computer kamer), werkt de volle snelheid weer. Ga het in de gaten houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Segafreak83 op 14-08-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:48:

Dat stukje m.b.t. errors en de kanalen klinkt in ieder geval alsof je of oude bekabeling of een oud AOP hebt. Of de kabel niet goed aangesloten. Dan krijg je veel interferentie door bv 4G signalen waardoor je dus inderdaad fouten op de verbinding krijgt. Ziggo zal dan kosteloos de boel vervangen. (In mijn geval kabels opgestuurd gekregen en op hetzelfde moment een monteur ingepland die een paar dagen later nadat ik de kabel gewisseld had al aan de deur stond. Meen woensdag de afspraak gemaakt, donderdag een nieuwe kabel en splitter ontvangen, maandag klokslag 8 uur stond de monteur aan de deur en dinsdag kwam nog een nieuwe coax kabel voor naar de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
RobertMe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:47:
[...]

Dat stukje m.b.t. errors en de kanalen klinkt in ieder geval alsof je of oude bekabeling of een oud AOP hebt. Of de kabel niet goed aangesloten. Dan krijg je veel interferentie door bv 4G signalen waardoor je dus inderdaad fouten op de verbinding krijgt. Ziggo zal dan kosteloos de boel vervangen. (In mijn geval kabels opgestuurd gekregen en op hetzelfde moment een monteur ingepland die een paar dagen later nadat ik de kabel gewisseld had al aan de deur stond. Meen woensdag de afspraak gemaakt, donderdag een nieuwe kabel en splitter ontvangen, maandag klokslag 8 uur stond de monteur aan de deur en dinsdag kwam nog een nieuwe coax kabel voor naar de TV).
AOP is vervangen door de monteur bij installatie, maar echt netjes zit het niet. Heb eigenlijk weinig zin om straks de monteurs kosten voor mijn kiezen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:47:
Dat stukje m.b.t. errors... [knip] ...alsof je of oude bekabeling of een oud AOP hebt.
Sinds ik één Docsis 3.1 downstream kanaal heb, valt mij het hoge aantal correctables op. Tuurlijk, als het gecorrigeerd wordt, is er in feite niets aan de hand. Maar ik vind het nogal hoog. Klopt dit? De uncorrectables stonden gisteren tussen de 200 en 250. Na reboot gisteren blijft het weer 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRajeMA2EiGknd_kpZafET6iPq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eLodBk41DkN6biCZNPMUqQrQ.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 14-08-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:15:
[...]

Sinds ik één Docsis 3.1 downstream kanaal heb, valt mij het hoge aantal correctables op. Tuurlijk, als het gecorrigeerd wordt, is er in feite niets aan de hand. Maar ik vind het nogal hoog. Klopt dit? De uncorrectables stonden gisteren tussen de 200 en 250. Na reboot gisteren blijft het weer 0.

[Afbeelding]
Ik ben geen expert. Maar wat ik begrepen heb is dat in ieder geval voor het OFDM kanaal normaal. (Wat al dan niet te maken heeft met OFDM an zich en niet het kanaal / de frequentie?).

Overigens durf ik niet te zeggen of dat kanaal 33 in jouw screenshot ook het OFDM kanaal is. Zelf heb ik een Ubee en daar staat in de tabel OFDM bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Uptime 45 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Das2q1Zv3FuUDKIXIBj4mYmsPFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tdbry8eYIvTYppN8AhDOrLO4.png?f=user_large

De absurd hoge getallen lijken wel een bug in Connectbox firmware te zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

CreativeS schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:15:
[...]

Kun je ook ergens zien welke profiles er zijn?
En welke de ‘active profile’ is?

In het algemeen zijn correcteds op een DOCSIS 3.1 kanaal niet zo erg, de errorcorrectie kan veel meer herstellen (=correcteds) dan op een 3.0 kanaal.

Ontstaan er uncorrectables, kan worden gewisseld naar een robuuster profile.

Alleen als je deze correcteds ziet op het laagste profile weet je vrij zeker dat het niet in orde is (hoewel het dan nog steeds werkt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13

DON PAPA

Tweaker-fan

Raymond P schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:33:
Uptime 45 dagen:
[Afbeelding]

De absurd hoge getallen lijken wel een bug in Connectbox firmware te zijn.
Bij mijn Ubee is dat ook, ik heb niet het gevoel dat het door het modem komt

uptime 53 dagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CsVpCv3YA1JK_Q0HukqUMTtIFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nZ2Abs1rncgcmpbHvs8TE9D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 15-08-2022 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Ik ben geen expert. Maar wat ik begrepen heb is dat in ieder geval voor het OFDM kanaal normaal. (Wat al dan niet te maken heeft met OFDM an zich en niet het kanaal / de frequentie?).

Overigens durf ik niet te zeggen of dat kanaal 33 in jouw screenshot ook het OFDM kanaal is. Zelf heb ik een Ubee en daar staat in de tabel OFDM bij vermeld.
Ja, is een OFDM kanaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOPw5YdxceMj1i3XePZyllZ_HqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbPFs8i4usTlB3sPgZECRvdd.jpg?f=fotoalbum_large
_fm schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:15:
Kun je ook ergens zien welke profiles er zijn?
En welke de ‘active profile’ is?

In het algemeen zijn correcteds op een DOCSIS 3.1 kanaal niet zo erg, de errorcorrectie kan veel meer herstellen (=correcteds) dan op een 3.0 kanaal.

Alleen als je deze correcteds ziet op het laagste profile weet je vrij zeker dat het niet in orde is (hoewel het dan nog steeds werkt natuurlijk)
Ik kan niet zien welke het ‘active profile’ is.
Ik zal het eens in de gaten houden.
Tussendoor 3 jaar volledig bij KPN gezeten, en 6 jaar bij KPN FTTH voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@DON PAPA Ik vind 25k en 230 miljoen niet van dezelfde orde.
Afhankelijk van je uptime natuurlijk, maar als dat enkel 12 uur is zou je zo'n extreem cijfer niet halen in de komende 10 jaar.
En als @CreativeS een uptime van 30 dagen zou hebben zou het gemiddeld meer dan 80 keer per seconde fout gaan.

Onwaarschijnlijk hoog dus imho.

Edit, ik had over je uptime heen gelezen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 14-08-2022 22:16 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 21:55
DON PAPA schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:50:
[...]

Bij mijn Ubee is dat ook, ik heb niet het gevoel dat het door het modem komt

uptime 53 dagen
[Afbeelding]
Ik ook met de Ubee, maar dan nog veel meer correctables (op het moment 150K na een reset 16 uur geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Ubee hier 15 dagen up

Verder geen problemen hier.
Haal de 600/50 wat mijn snelheid is.

[ Voor 74% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 00:35 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Raymond P schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:11:
@DON PAPA Ik vind 25k en 230 miljoen niet van dezelfde orde.
Sorry ik was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat de CC op het OFDM kanaal bij mij ook altijd een stuk hoger zijn dan op de andere kanalen (ik had geen ander voorbeeld voor handen, maar vaak is het verschil nog wel groter dan op het voorbeeld wat ik nu posten). Maar ik ben meteen met je eens dat 230 miljoen wel heel absurd is, zo erg heb ik het zeker niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 15-08-2022 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
kevinmastah2005 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 00:58:
Ubee hier 15 dagen up

Wacht eens even!?!?
Security Failed BPI+ ???
Is dat omdat mijn Ubee in Bridge staat?

[ Voor 30% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:51:
[...]
Wacht eens even!?!?
Security Failed BPI+ ???
Deze informatie wordt niet altijd goed geupdate. Als dit bij elke herstart zo is, zou ik verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
epias schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 04:53:
[...]
Deze informatie wordt niet altijd goed geupdate. Als dit bij elke herstart zo is, zou ik verder kijken.
Zojuist modem herstart Security nog steeds failed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

kevinmastah2005 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:51:
[...]
Die van mij staat ook in bridge en staat wel op Enabled

[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 16-08-2022 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Heeft ziggo het internet MAX abo stiekem verwijderd? Deze staat helemaal niet meer op de site, je hebt alleen start, complete en giga. Geen max (600/40) meer..

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:20
NosferatuX schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:05:
Heeft ziggo het internet MAX abo stiekem verwijderd? Deze staat helemaal niet meer op de site, je hebt alleen start, complete en giga. Geen max (600/40) meer..
Hier alleen start, complete en max. Giga is (nog) niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
kevinmastah2005 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Als je een verbinding met het internet hebt kan je ervan uit gaan dat dat gewoon een bug is en verkeerd weergegeven wordt.

Vroegah, zonder BPI met juiste skillset, kon je nog met je buren babbelen en internet hebben zonder dat dat wenselijk was. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Raymond P schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Als je een verbinding met het internet hebt kan je ervan uit gaan dat dat gewoon een bug is en verkeerd weergegeven wordt.

Vroegah, zonder BPI met juiste skillset, kon je nog met je buren babbelen en internet hebben zonder dat dat wenselijk was. :P
Ondanks alle geruststellende berichten, blijft het vreemd en staat het raar. Niet netjes zeg maar.
Ik blijf het iig in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@kevinmastah2005 Je hoeft niet heel erg je best te doen met zoeken om te verzuipen in de dingen die niet netjes gaan bij VodafoneZiggo.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Max scheelt volgens mij ook maar een euro dus dan bied Ziggo liever giga aan vanwege het kleine prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Ligt eraan wat erin jouw gebied beschikbaar is. Geen Giga beschikbaar dan heb je Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Jeuvie schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:37:
[...]

Ligt eraan wat erin jouw gebied beschikbaar is. Geen Giga beschikbaar dan heb je Max.
Je behoort beide te hebben.
Als ik bij alles in 1 kijk kan ik wel combineren met Max of Giga, bij alleen internet en TV laten ze Max weg.
Vreemd

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NosferatuX schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
Je behoort beide te hebben.
Als ik bij alles in 1 kijk kan ik wel combineren met Max of Giga, bij alleen internet en TV laten ze Max weg.
Vreemd
Nu idd wel weer, enkele dagen geleden was Max er niet meer als Giga er wel was als keuze. Ze blijven aan het wijzigen daar 😳

Ik probeer het steeds uit als "nieuwe" klant 😏

Prijsverschil tussen beiden als AIE is nu €1,50

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Nu idd wel weer, enkele dagen geleden was Max er niet meer als Giga er wel was als keuze. Ze blijven aan het wijzigen daar 😳

Ik probeer het steeds uit als "nieuwe" klant 😏

Prijsverschil tussen beiden als AIE is nu €1,50
Ja ik ook.
Binnenkort sowieso maar even bellen. Er komt hier ook eindelijk glasvezel dus ga sowieso mijn abonnement wat goedkoper maken maar wil nu eindelijk ook wel eens een korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NosferatuX schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:49:
[...]
Ja ik ook.
Binnenkort sowieso maar even bellen. Er komt hier ook eindelijk glasvezel dus ga sowieso mijn abonnement wat goedkoper maken maar wil nu eindelijk ook wel eens een korting :)
Ik roep het al langer, maar gezien mijn Ziggo TV zender gebruik sinds ik daar alleen gebruik van maak, en wat ik nu al beschikbaar heb aan streaming alternatieven daarvoor, zal het internet only gaan worden. Het enige wat ik nu eigenlijk nog kijk via Ziggo is MotoGP, daar kan ik wel een draai aan geven.

Glasaansluiting heb ik al heel erg lang ongebruikt in de meterkast. Het wordt tijd daar het stof eens af te blazen ;)

Ik ben al begonnen met het overzetten van mijn @home.nl adressen 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:39:
[...]
Vreemd. Deze informatie komt uit het eCos (CM) gedeelte van de modem en wordt naar het Linux gedeelte (RG) gekopieerd. Ik heb het idee dat het iets met timing te maken heeft. Zo zie je ook veel de 'In Progress' dit moet 'OK' zijn. Je zou ook nog even de Event Log kunnen bekijken of daar rare dingen instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
epias schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:15:
[...]
Vreemd. Deze informatie komt uit het eCos (CM) gedeelte van de modem en wordt naar het Linux gedeelte (RG) gekopieerd. Ik heb het idee dat het iets met timing te maken heeft. Zo zie je ook veel de 'In Progress' dit moet 'OK' zijn. Je zou ook nog even de Event Log kunnen bekijken of daar rare dingen instaan.
Scherp van jouw.
Verder heb ik zelf weinig kaas van gegeten.
Heb paar jaar terug gevraagd om connectbox om te ruilen voor een Ubee ivm Puma 6 chipset.
Dat kon, en even later is er een monteur langs geweest om de aop te veranderen naar een docsis 3.1 aop.
Ook met de juiste Braun splitter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iR8hj8X8KPxMlkFnHzv6wjqfItY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRsc3WAJlFuYlRKbcMr1iLkA.jpg?f=fotoalbum_large

@DON PAPA staat zijn Connectivity State ook op In Progress?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Ik zal me modem eens hard resetten.
Staat toch in bridge.
Kijken wat er dan uitkomt.
Ik hou het iig in de gaten. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
kevinmastah2005 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 00:58:
Ubee hier 15 dagen up

[Afbeelding]

Ik heb heel veel meldingen CM-STATUS message sent in mijn log, bij jou zie ik die niet. Er lijkt dus geen verband te zijn tussen deze meldingen en het aantal correctables.

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 15-08-2022 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
zunrob schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:51:
[...]

Ik heb heel veel meldingen CM-STATUS message sent in mijn log, bij jou zie ik die niet. Er lijkt dus geen verband te zijn tussen deze meldingen en het aantal correctables.
Deze screenshot is van wat oudere datums vd Log.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McdZ7AFIqysexY9nwTJXKwv-FOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTchDZsxSFADsigru9nuw7jd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu het modem aan het Hard resetten met de knop achterop.

[ Voor 5% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Het ziet er al beter uit na harde reset :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfAiDadiFI-rZyAOtJKwRYAdBqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi7nqMWCWbmIlD3FRQyjDmLD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKubeIPx0psD6QcVF1tgIXuKtnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8WbJcDVudAWNm0Hdx09Ytbc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 178% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Wat raar dat hier een harde reset voor nodig was. Zou een factory reset via de firmware nier exact hetzelfde moeten doen?

Je MAC is trouwens zichtbaar in je configuration file, achter "bac".

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 16-08-2022 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
zunrob schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:32:
[...]

Wat raar dat hier een harde reset voor nodig was. Zou een factory reset via de firmware nier exact hetzelfde moeten doen?

Je MAC is trouwens zichtbaar in je configuration file, achter "bac".
Niet hoor ;-)
Scherp. Zo maar eens na bed :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Jeetje, voorheen had dat helemaal niets uit gemaakt.
Maar nu zou het zomaar kunnen dat een clown jouw modem koppelt aan z'n 50 mbit lijntje. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
Kreeg hier vannacht een software update naar 9.1.2204.200 (Arris Connectbox, voormalig Casema gebied).
Kan geen changelog vinden op het internet...

Upload zit nog steeds op 25 ipv 35.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Vanaf deze maand betaal je bij Ziggo weer de reguliere 13.99 voor Viaplay. Benieuwd hoe veel mensen Viaplay weer gaan opzeggen nu. Ik blijf denk ik nog even, omdart het via kanaal 200 prima werkt. Als ik de app zou MOETEN gaan gebruiken, kies ik wel voor de F1TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ik krijg net een mail dat ik 3 SmartWifi pods in bruikleen kan krijgen, zonder dat daar een meerprijs aan hangt. Volgens de afbeelding gaat het om drie van die TP-link units: pricewatch: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack). Ik vraag me alleen af of ik deze pods ook kan gebruiken i.c.m. een eigen router, en zo een tweede netwerk op te zetten?

Op zich werkt het momenteel allemaal prima, al werk ik nu met een extender voor een bepaalde hoek in de bovenverdieping.

Is één van deze opties mogelijk?

Modem bridge mode -> Eigen router poort 1 modem en Mesh systeem op poort 2 modem.
Modem bridge mode -> Eigen router poort 1 -> Mesh systeem op poort 1 eigen router.

[ Voor 10% gewijzigd door MadDogMcCree op 16-08-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Nee, werkt alleen in Router Mode. Ziggo verzamelt trouwens nogal wat prive-data van je als je smartwifi gebruikt, zoals je wifi password, weet niet of je dit wel zou willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09

robertwebbe

Robert Webbe

@Fret Raket Wat is er spannend aan je WiFi wachtwoord? Volgens mij denk je er een beetje te moeilijk over, SmartWifi is gewoon een marketingterm voor mesh WiFi. Jouw Arris Connectbox is kort geleden ook omgedoopt naar SmartWifi modem en ik weet zeker dat als je de klantenservice belt en zegt dat je je WiFi wachtwoord niet kan vinden, dat ze deze ook zo kunnen opzoeken in hun systemen voor je.

@MadDogMcCree Je kunt de TP-Link gewoon in accesspoint modus zetten, dan schakelt de router op de TP-Link uit. Jouw optie 2 is dus prima mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA6i6yKRFrM9RXBtQTUDAU0DLKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tx0ENhXHHdUgqc5qu2peBetA.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 16-08-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
robertwebbe schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:05:
@Fret Raket Wat is er spannend aan je WiFi wachtwoord? Volgens mij denk je er een beetje te moeilijk over,
Wat is er "spannend" aan de sites die je bezoekt? "Surfgedrag" van klanten gaat Ziggo niets aan, ze zijn een doorgeefluik.

Mijn modem staat trouwens in Bridge Mode, ik gebruik helemaal geen WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Niet online

localhost

robertwebbe schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:05:
@MadDogMcCree Je kunt de TP-Link gewoon in accesspoint modus zetten, dan schakelt de router op de TP-Link uit. Jouw optie 2 is dus prima mogelijk.
De TP-Link Deco units hebben bij Ziggo de naam "Smart Wi-Fi Booster".
"Smart Wi-Fi Pods" zijn van het merk Plume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

localhost schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

De TP-Link Deco units hebben bij Ziggo de naam "Smart Wi-Fi Booster".
"Smart Wi-Fi Pods" zijn van het merk Plume.
Niet volgens deze pagina:
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods

[ Voor 48% gewijzigd door robertwebbe op 16-08-2022 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Fret Raket schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:23:
[...]
"Surfgedrag" van klanten gaat Ziggo niets aan, ze zijn een doorgeefluik.
Zie https://www.ziggo.nl/privacy

Als je denkt dat Ziggo jouw surfgedrag kan bekijken / opslaat, dan zou ik daar een melding van maken, dat is namelijk wettelijk verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga ze gewoon bestellen en kijken of het in access mode een verbetering is op mijn huidige configuratie. Mocht het toch allemaal geen verbetering zijn, dan kan ik ze altijd nog terug sturen of als back-up bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Niet online

localhost

Je hebt helemaal gelijk.
Ik ben wel bang dat de Wi-Fi kabels van Ziggo inmiddels in een gordiaanse knoop zitten. Hier gaan ze nooit meer uitkomen >:)
Wellicht een reden om Ziggo eigenlijk niet meer serieus te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:30
localhost schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:52:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Ik ben wel bang dat de Wi-Fi kabels van Ziggo inmiddels in een gordiaanse knoop zitten. Hier gaan ze nooit meer uitkomen >:)
Wellicht een reden om Ziggo eigenlijk niet meer serieus te nemen.
Ik heb deze dingen ook en ben er uitermate tevreden over. Op elke verdieping heb ik er een staan en prima WiFi op alle verdiepingen. Uiteraard alle 3 bedraad aangesloten. Misschien voor de “die hard tweaker” niet het meest sexy product, maar het doet gewoon wat je verwacht; prima WiFi door het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik heb een Deco M4 set van ziggo gekregen maar heb ze weer uitgezet.
Ik had ze alledrie via de kabel aangesloten en installatie ging soepel, allemaal op AP mode gezet.

Grootste probleem is dat connectie moeilijk op gang komt. Op mijn telefoon, nieuw tabblad, webpagina inkloppen, duurt het 15 sc voordat ie geladen is. Met de oude connectbox was die pagina binnen 1 sec geladen.
Volgens ze zelftest van de deco app is alles naar behoren en uitstekend maar ik vond het waardeloos.

Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?
-Ik heb ze op AP mode staan (ook router-mode maar geen verschil)
-De deco's zijn via een switch aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
wmeester schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:37:
Ik heb een Deco M4 set van ziggo gekregen maar heb ze weer uitgezet.
Ik had ze alledrie via de kabel aangesloten en installatie ging soepel, allemaal op AP mode gezet.

Grootste probleem is dat connectie moeilijk op gang komt. Op mijn telefoon, nieuw tabblad, webpagina inkloppen, duurt het 15 sc voordat ie geladen is. Met de oude connectbox was die pagina binnen 1 sec geladen.
Volgens ze zelftest van de deco app is alles naar behoren en uitstekend maar ik vond het waardeloos.

Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?
-Ik heb ze op AP mode staan (ook router-mode maar geen verschil)
Geen idee wat er fout gaat maar het principe van de Deco wordt wereldwijd goed verkocht met verschillende winnende awards. Ik denk dat je het tocht ergens in jouw instellingen moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik kom zojuist dit artikel tegen. Gaat over DOCSIS 3.1, de ruis op de kanalen, profielen etc. Best leuk om te lezen. https://www.nctatechnical...le-management-application

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

wmeester schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:37:
Heb je het wel zo aangesloten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhh-L1WzEMekEfNvfaOWLu4tO-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKAFPuB6nSVB2t1RnUHyBTgf.jpg?f=fotoalbum_large

Of heb je soms alle drie de deco's na de switch aangesloten? Want dat geeft vaak problemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane78
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-08 19:17
DON PAPA schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Heb je het wel zo aangesloten?
[Afbeelding]

Of heb je soms alle drie de deco's na de switch aangesloten? Want dat geeft vaak problemen...
Voor de AP functie kunnen ze gewoon achter een switch dat maakt niet uit. In routermodus geeft dat wel problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hurricane78 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 01:32:
[...]
Voor de AP functie kunnen ze gewoon achter een switch dat maakt niet uit. In routermodus geeft dat wel problemen.
Op het Ziggo forum ben ik al verschillende keren tegen gekomen dat het wel degelijk ook problemen gaf bij AP en nadat ze het hadden veranderd zoals op het plaatje in mijn vorige bericht, het prima werkte. Maar ik vind het best, het was maar een tip...

Dit adviseert tp-link trouwens nu bij AP voor Ziggo klanten
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 18-08-2022 14:08 ]

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Nadat ik mijn contract met Ziggo heb verlengd, heb ik - zonder dat daar iets over werd gezegd - een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Ik had altijd een Technicolor tc7210, en heb blijkbaar een ConnectBox gekregen.

Wat het allemaal een beetje onhandig maakt is dat ik een week op vakantie ben, ze die modem hebben toegestuurd (PostNL-punt aangekomen) maar vervolgens wel meteen de Technicolor hebben gedeactiveerd, gevolg dat mijn internet thuis onderuit is gegaan, en ik even geen toegang heb via VPN/-pihole, camera's, enz; maar dat terzijde.

Nu lees ik op diverse plekken wat horrorverhalen over die Connectbox en de Puma chipset, zo ook in dit topic enkele posts terug. Maar ik lees ook op het ZIggo-forum dat er in april (geen idee of daar '21 of '22 mee wordt bedoeld) een firmware-update is geweest die veel problemen verholpen zou moeten hebben. Concrete vraag: kan ik 'veilig' die nieuwe Connectbox in gebruik nemen of kan ik beter touwtrekken met ZIggo over heractiveren van de Technicolor?
-edit-: Ziggo heeft aangegeven dat de Technicolor niet geheractiveerd kan worden, dus dat verandert de zaak.

Ik gebruik de Wifi van de Ziggo modem niet, het modem moet ik Bridgemodus komen te staan, ik heb een Edgerouter X en wat Unifi AP's.

Ik heb gelezen dat er via Ziggo community forum ook nog alternatief is van de Ubee UBC1318ZG, maar dan wordt het allemaal nog ingewikkelder.

[ Voor 4% gewijzigd door MJV op 18-08-2022 08:37 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MJV schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:17:
Nadat ik mijn contract met Ziggo heb verlengd, heb ik - zonder dat daar iets over werd gezegd - een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Ik had altijd een Technicolor tc7210, en heb blijkbaar een ConnectBox gekregen.

Wat het allemaal een beetje onhandig maakt is dat ik een week op vakantie ben, ze die modem hebben toegestuurd (PostNL-punt aangekomen) maar vervolgens wel meteen de Technicolor hebben gedeactiveerd, gevolg dat mijn internet thuis onderuit is gegaan, en ik even geen toegang heb via VPN/-pihole, camera's, enz; maar dat terzijde.

Nu lees ik op diverse plekken wat horrorverhalen over die Connectbox en de Puma chipset, zo ook in dit topic enkele posts terug. Maar ik lees ook op het ZIggo-forum dat er in april (geen idee of daar '21 of '22 mee wordt bedoeld) een firmware-update is geweest die veel problemen verholpen zou moeten hebben. Concrete vraag: kan ik 'veilig' die nieuwe Connectbox in gebruik nemen of kan ik beter touwtrekken met ZIggo over heractiveren van de Technicolor?

Ik gebruik de Wifi van de Ziggo modem niet, het modem moet ik Bridgemodus komen te staan, ik heb een Edgerouter X en wat Unifi AP's.

Ik heb gelezen dat er via Ziggo community forum ook nog alternatief is van de Ubee UBC1318ZG, maar dan wordt het allemaal nog ingewikkelder.
Waar ben je nu precies bang voor dan? Onstabiel internet of problemen met online gaming?

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:32:
[...]
Onstabiel internet of problemen met online gaming?
Ja ;). M.n. onstabiel internet en problemen met vele connecties tegelijk. Mijn idee was: "If it ain't broken, don't fix it.".

Inmiddels heeft Ziggo via Mijn Ziggo gereageerd en aangegeven dat de Technicolor vervangen moet worden ("alle oude modems worden vervangen"), dus dat verandert de zaak.

Ik ga het wel zien met de ConnectBox, en kan dan altijd nog naar de Ubee.

[ Voor 3% gewijzigd door MJV op 18-08-2022 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MJV schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Ja ;). M.n. onstabiel internet en problemen met vele connecties tegelijk. Mijn idee was: "If it ain't broken, don't fix it.".

Inmiddels heeft Ziggo via Mijn Ziggo gereageerd en aangegeven dat de Technicolor vervangen moet worden ("alle oude modems worden vervangen"), dus dat verandert de zaak.

Ik ga het wel zien met de ConnectBox, en kan dan altijd nog naar de Ubee.
In de jaren dat ik Ziggo had met de CB heb ik eigenlijk nooit problemen ondervonden in de praktijk (ook niet met torrents). De Puma test op dslreports gaf wel meldingen maar verder weinig tot niks van gemerkt.
Volgens mij zat het hem voornamelijk in online gaming waarmee je het wel merkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DON PAPA schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:35:
[...]
Sorry ik was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat de CC op het OFDM kanaal bij mij ook altijd een stuk hoger zijn dan op de andere kanalen
Nadat ik deze posting had gedaan, heb ik de Forward Path Attenuator 6dB is verwijderd die de Ziggo monteur ooit had geplaatst op het modem. Maar nu blijven de CC op het OFDM kanaal wel op 0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUzi-tZ0MDemtPd3UJshIovg7Vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfziJ3hf3AEMgiAciM7r58ep.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 263 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic