Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

Pizzalucht

Snotneus.

stormfly schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:48:
[...]

Ik dacht ook dat je dat via mijn ziggo gewoon zelf aan kan passen. En als daar niets staat over 12mnd zit je safe.
Ja kan online niet van een normaal abo naar een Next abo.
Jay-B schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:52:
Ja ik paste mijn comment aan om het iets duidelijker te maken. Maar je laatste comment klopt inderdaad.

[...]

Wat kan niet meer? TV Complete met een Next is voor iedereen beschikbaar. Kijk maar op de site.
Bedoelde bij een huidig abonnement, ik weet dat je de Next kan krijgen bij een nieuw abonnement. Er schijnen opeens een hoop dingen te kunnen als je gaat opzeggen en ze weten dat je beter kan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizzalucht op 28-07-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-08 19:17
Hier vanmorgen ook maar eens even met klantbehoud van ziggo contact gehad en hierbij vermeld dat er net glasvezel is aangelegd en ik een goede aanbieding van kpn heb gehad. Kreeg in no time 6 maanden 20 euro korting en gratis de deco m4 set bij verlengen van 1 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Ik kom niet verder dan 20 euro korting voor 6 maanden, dat vind ik toch wel wat karig. Over de Deco set werd niet gesproken. Ik heb nog even bedankt voor het aanbod en ga nog even verder met het omzetten van mijn ziggo/upc/chello email adressen naar provider onafhankelijke email adressen. Zodat ik straks zonder problemen kan overstappen als ik dat echt doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
chippie777 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:13:
Ik kom niet verder dan 20 euro korting voor 6 maanden, dat vind ik toch wel wat karig. Over de Deco set werd niet gesproken. Ik heb nog even bedankt voor het aanbod en ga nog even verder met het omzetten van mijn ziggo/upc/chello email adressen naar provider onafhankelijke email adressen. Zodat ik straks zonder problemen kan overstappen als ik dat echt doorzet.
ik heb gezegd dat ik de 20 euro per maand ook wat karig vond en ik de deco m4 set er bij wou hebben dat was dan weer geen probleem. Dus ik zit weer een jaartje bij ziggo. ik heb geen zin om bij elke tv in huis nu een apart kastje neer te zetten dus ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@Hurricane78 ik zal van de week nog eens bellen, die deco m4 set zou een mooie toevoeging zijn. Inmiddels wel mijn internet snelheid terug gezet naar 300 en de vast telefoonlijn ook opgezegd, die werd toch alleen maar gebruikt door microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hurricane78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:46:
Hier vanmorgen ook maar eens even met klantbehoud van ziggo contact gehad en hierbij vermeld dat er net glasvezel is aangelegd en ik een goede aanbieding van kpn heb gehad. Kreeg in no time 6 maanden 20 euro korting en gratis de deco m4 set bij verlengen van 1 jaar. :)
@Hurricane78 klinkt aantrekkelijk. Liefst zou ik dan ook gelijk mijn Alles-in-1-Complete omzetten naar Alles-in-1 Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
chippie777 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:58:
@Hurricane78 ik zal van de week nog eens bellen, die deco m4 set zou een mooie toevoeging zijn. Inmiddels wel mijn internet snelheid terug gezet naar 300 en de vast telefoonlijn ook opgezegd, die werd toch alleen maar gebruikt door microsoft.
Ha hier heb ik de vaste lijn ook opgezegd werd idd ook alleen maar gebruikt door telemarketeers snelheid van 600 hebben we hier wel nodig ivm met gamende kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hurricane78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Ha hier heb ik de vaste lijn ook opgezegd werd idd ook alleen maar gebruikt door telemarketeers snelheid van 600 hebben we hier wel nodig ivm met gamende kids.
Scheelt je 1 euro ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
Hier scheelt het nog al, ik betaalde voor alles in 1 €73,50. ben nu gegaan naar internet max en tv start.
Overige dingen doen we met netflix en amazon prime. Nu ga ik naar € 59 met 6 maanden € 20,00 korting dus scheelt nog al. En ik kom nog uit het tijdperk dat je gewoon smartcards kon kopen en heb er 5 geregistreerd. tegenwoordig moet je daar ook € 2,00 per maand extra voor betalen. En daarbij ook nog de korting op mijn Vodafone abbo's en een extra zenderpakket.

[ Voor 7% gewijzigd door Hurricane78 op 29-07-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
zeker, de telefoon scheelt niet zo veel, vooral het downgraden van 600 naar 300 scheelt. Maar die telefoon stond hier toch te verstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurricane78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Een game verbruikt een paar Mbps. Je kids hebben baat bij een lage latency niet bij een hoge download. Dan zijn ze sneller en hogere kans op overwinnen bij response games.

Alleen als je eens per x periode nieuwe games binnenhaalt benut je de download snelheid 600Mbit wel.

Als jij tevreden bent is het prima 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurricane78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:16:
[...]
En ik kom nog uit het tijdperk dat je gewoon smartcards kon kopen en heb er 5 geregistreerd. tegenwoordig moet je daar ook € 2,00 per maand extra voor betalen.
Dat heeft mij lang aan ziggo gebonden. Elke keer kwam de afdeling opzeggingen met “u heeft nog 4 smartcards actief!” En elke keer bracht het mij in twijfel.

Ik ben TVs gaan tellen met een stekker in het stopcontact. Dat is er slechts 1 ;) toen was het plaatje rond. Ik heb meer aan internet only via DSL en NLziet voor het TV momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
stormfly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Een game verbruikt een paar Mbps. Je kids hebben baat bij een lage latency niet bij een hoge download. Dan zijn ze sneller en hogere kans op overwinnen bij response games.

Alleen als je eens per x periode nieuwe games binnenhaalt benut je de download snelheid 600Mbit wel.

Als jij tevreden bent is het prima 😌
en vergeet niet de nieuwsgroepen waar de kids nogal wat uit downloaden dus de 600 word hier prima benut. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurricane78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:38:
[...]

en vergeet niet de nieuwsgroepen waar de kids nogal wat uit downloaden dus de 600 word hier prima benut. ;)
Ja dat loopt over de 100/30 wat minder snel hier 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stormfly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Dat heeft mij lang aan ziggo gebonden. Elke keer kwam de afdeling opzeggingen met “u heeft nog 4 smartcards actief!” En elke keer bracht het mij in twijfel.

Ik ben TVs gaan tellen met een stekker in het stopcontact. Dat is er slechts 1 ;) toen was het plaatje rond. Ik heb meer aan internet only via DSL en NLziet voor het TV momentje.
Dat is voor mij nu ook geen argument meer, ik heb er (naast de Next), nu ook nog 4 actief staan. Van die 4 wordt er eentje nog af ten toe actief ingezet. Maar sinds de komst van ZiggoGo TV (voor de diverse TV boxjes), heeft het inzetten van de smartcard niet zo heel veel zin meer.

Ik kijk nu eerst eens aan wat Ziggo 2022 mij gaat brengen en als dat niet meer afdoende mocht zijn voor wat ik er nu voor neerleg dan slingeren we misschien die glasvezelaansluiting in de meterkast maar eens aan. Even het stof eraf halen en we kunnen. Omdat het aantal Ziggo gebruikers in onze omgeving niet zo heel erg groot is (veel zitten er op glas), heb ik vwb snelheid e.d. helemaal niets te klagen. Van overboeking is hier nooit sprake, wel zo prettig.

Dus ook hier, het aantal geregistreerde smartcards is geen argument meer voor Ziggo om te blijven hangen, ik vind vooral het ZiggoGo gebeuren een zeer prettig iets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Dat is voor mij nu ook geen argument meer, ik heb er (naast de Next), nu ook nog 4 actief staan. Van die 4 wordt er eentje nog af ten toe actief ingezet. Maar sinds de komst van ZiggoGo TV (voor de diverse TV boxjes), heeft het inzetten van de smartcard niet zo heel veel zin meer.

Ik kijk nu eerst eens aan wat Ziggo 2022 mij gaat brengen en als dat niet meer afdoende mocht zijn voor wat ik er nu voor neerleg dan slingeren we misschien die glasvezelaansluiting in de meterkast maar eens aan. Even het stof eraf halen en we kunnen. Omdat het aantal Ziggo gebruikers in onze omgeving niet zo heel erg groot is (veel zitten er op glas), heb ik vwb snelheid e.d. helemaal niets te klagen. Van overboeking is hier nooit sprake, wel zo prettig.

Dus ook hier, het aantal geregistreerde smartcards is geen argument meer voor Ziggo om te blijven hangen, ik vind vooral het ZiggoGo gebeuren een zeer prettig iets.
ZiggoGo en de NEXT zijn top. Mijn hoop is dat ze deze nog eens los gaan aanbieden als TV product. Dan kan ik weer met een glimlach Ziggo klant worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...-glasvezel-meer-en-meer-/

Ziggo blijft klanten verliezen. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers die VodafoneZiggo bekend heeft gemaakt. De concurrentiedruk door glasvezel wordt voor het bedrijf voelbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 05:46
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:17:

Ziggo blijft klanten verliezen. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers die VodafoneZiggo bekend heeft gemaakt. De concurrentiedruk door glasvezel wordt voor het bedrijf voelbaar.
Ik verwacht rond december nog een grotere klap wanneer de F1 afgelopen is voor ziggo sport. Het was toch voor velen het goedmakertje voor de a-symmetrische up/down snelheden en hogere latency in gebieden waar glasvezel actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vegazz schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:21:
[...]

Ik verwacht rond december nog een grotere klap wanneer de F1 afgelopen is voor ziggo sport. Het was toch voor velen het goedmakertje voor de a-symmetrische up/down snelheden en hogere latency in gebieden waar glasvezel actief is.
Ik denk zelfs 31 kalenderdagen na de laatste race. Heb zelf ook getwijfeld maar F1 TV pro is los goedkoper dan Ziggo “aanhouden voor F1”. Wilde zelf naar streaming only TV toe, vandaar de stap nu al.

Los van het feit dat kanaal 14 nog blijft werken totdat een monteur “ooit” een plug trekt in de verdeler.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 30-07-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

Vegazz schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:21:
[...]

Het was toch voor velen het goedmakertje voor de a-symmetrische up/down snelheden en hogere latency in gebieden waar glasvezel actief is.
Volgens de opzegmedewerker van Ziggo Zakelijk die ik van de week belde, zou slechts 5 tot 10% van de klanten behoefte hebben aan een hogere upload snelheid. Of die inschatting van ze klopt, geen idee. Maar ik ben wel zeer content met de 30x hogere uploadsnelheid dat ik nu heb en merk het verschil duidelijk. Of ik zit nu met thuiswerken een half uur te wachten voor dat een bestand naar mijn werkgever is geupload, of dat ik met een minuut klaar ben met uploaden.

[ Voor 12% gewijzigd door SebasFM op 30-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 05:46
stormfly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Ik denk zelfs 31 kalenderdagen na de laatste race. Heb zelf ook getwijfeld maar F1 TV pro is los goedkoper dan Ziggo “aanhouden voor F1”. Wilde zelf naar streaming only TV toe, vandaar de stap nu al.

Los van het feit dat kanaal 14 nog blijft werken totdat een monteur “ooit” een plug trekt in de verdeler.
Mijn laatste reden dat ik bij ziggo zit, is op dit moment nog F1. Ik kijk daarnaast nauwelijks TV meer, dus zou streaming tv via een (android) tv-app prima werken.

Ik ben benieuwd hoelang kanaal 14 beschikbaar blijft als ik weg ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SebasFM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Volgens de opzegmedewerker van Ziggo Zakelijk die ik van de week belde, zou slechts 5 tot 10% van de klanten behoefte hebben aan een hogere upload snelheid. Of die inschatting van ze klopt, geen idee.
Uiteraard is die schatting zeer onbetrouwbaar. Om te beginnen is die 5 tot 10% alleen het meldingspercentage, niet de werkelijke behoefte. Ik heb ook nooit bij Ziggo geklaagd over het gebrek aan upload. Ik weet dat het geen zin heeft. De techniek die nu nog gebruikt wordt laat niet meer toe. Dus Ziggo zal de behoefte aan meer upload altijd naar beneden praten.Wat moet ze anders? Zeggen "sorry, meer upload zit er momenteel even niet in, ga maar naar de concurrent"?
Maar ik ben wel zeer content met de 30x hogere uploadsnelheid dat ik nu heb en merk het verschil duidelijk. Of ik zit nu met thuiswerken een half uur te wachten voor dat een bestand naar mijn werkgever is geupload, of dat ik met een minuut klaar ben met uploaden.
Ja zo gaat dat dan. ;-)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsAzRDX8ZQoZu3R14UUcsqZMPd4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k9yp52EeTm3oFOBXDgFwwAKY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:17:

Altijd leuk dat TotaalTV, gister zeiden ze nog: https://www.totaaltv.nl/n...n-internet-via-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cijfers zijn gepubliceerd hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SebasFM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Volgens de opzegmedewerker van Ziggo Zakelijk die ik van de week belde, zou slechts 5 tot 10% van de klanten behoefte hebben aan een hogere upload snelheid. Of die inschatting van ze klopt, geen idee.
Dat team is geïndoctrineerd door interne feiten verzamelingen. Die zullen als laatste in het oranje kamp van Ziggo opgeven in de strijd. De afdeling opzeggingen is het korps commando troepen van de landmacht.

Het feit dat mijn wijksegment overdag vol loopt en slechts 294 modems telt in deze wijk. Zegt mij genoeg over de de behoefte van consumenten tijdens het thuiswerken. Ziggo haar netwerk schaalt daarin niet mee en werkt als een trechter.

Iemand die weet hoeveel upload bandbreedte er in Mbits beschikbaar komt voor D3.0 na de afschakeling van analoog?

Het feit dat Ziggo nu pas analoog heeft afgeschakeld kan ik direct plotten op de uitstroom van klanten. Ze zijn jaren vrij arrogant geweest, te weinig klant focus. Als dan in 2021 ook nog je kaarten mbt TV content wegvallen ben je hopeloos alleen, dobberend op een grote oceaan omringt met glas-haaien.

Ik vond ze vroeger nog minder betrokken bij het welzijn van hun klanten. Ze hebben wel grote stappen gezet met het beta testen om klanten te binden en producten beter te maken. En de community support is een verademing vergeleken bij de telefonische (studenten) helpdesk.

Als ze de NEXT en ZiggoGo morgen los aanbieden ben ik direct weer klant. Voor internet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:09:
[...]

Iemand die weet hoeveel upload bandbreedte er in Mbits beschikbaar komt voor D3.0 na de afschakeling van analoog?
Voor 3.0 nog vrijwel niks want voor 3.0 is de bovengrens van de upload band nog steeds begrensd op 65 MHz voor de meeste apparatuur met eventueel nog een uitbreidinkje naar 85 MHz. Pas bij 3.1 kan nadat de analoge FM echt weg is die grens flink omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Zonder telefoon bespaart je exact €2,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Voor 3.0 nog vrijwel niks want voor 3.0 is de bovengrens van de upload band nog steeds begrensd op 65 MHz voor de meeste apparatuur met eventueel nog een uitbreidinkje naar 85 MHz. Pas bij 3.1 kan nadat de analoge FM echt weg is die grens flink omhoog.
Iemand schreef dat ooit in dit topic. Ik zou die post graag nogmaals lezen maar krijg hem niet gevonden.

Ziggo heeft 2 smaken. 4x 6.4Mhz en ook nog ff fUPC variant van 4x 6.4Mhz en 2x 3,2Mhz. Dat geeft dan xxx Mbps upload.

Dat kleine setje 2x 3,2 kan nog naar de fZiggo netwerken. Alle beetjes helpen.

Delta speelt leuk in op de klant behoefte. Een tussen variant van 300/50. Dat bedoelde ik in mijn vorige post met het verdiepen in klant behoefte. nieuws: Delta verhoogt prijzen en snelheden van kabelinternetabonnementen per...

[ Voor 29% gewijzigd door stormfly op 30-07-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Zie links in vorige post. Heb ze gevonden. Stemt dat overeen met jouw beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

stormfly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:09:
[...]
Het feit dat Ziggo nu pas analoog heeft afgeschakeld kan ik direct plotten op de uitstroom van klanten. Ze zijn jaren vrij arrogant geweest, te weinig klant focus. Als dan in 2021 ook nog je kaarten mbt TV content wegvallen ben je hopeloos alleen, dobberend op een grote oceaan omringt met glas-haaien.
Het uitschakelen van analoge tv (en later radio) stond overigens al jaren op de planning.
Ik denk ook dat Ziggo het moeilijker gaat krijgen, o.a. vanwege het wegvallen van de F1 rechten.
Dat zullen ze zelf ook wel weten en ze strooien m.i. met aanbiedingen i.c.m. jaarcontracten om de klant maar weer een jaar vast te kunnen houden. Zeker in gebieden waar glas ligt of komt.
Als de prijzen bij Ziggo niet gaan zakken, wordt iets wat nu eigenlijk al te duur is voor wat je er voor krijgt alleen maar duurder voor (nog) minder product. Er zal iets moeten gaan gebeuren.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt er echt vanaf wat Ziggo nog voor elkaar krijgt. Zowel Ziggo als NENT hebben er baat bij als Ziggo een mogelijkheid heeft om F1 aan te bieden aan haar klanten. Je zal NENT moeten betalen maar als Ziggo het voor elkaar krijgt om dit middels een app op bijvoorbeeld de Next aan te bieden dan zal het allemaal meevallen. Off misschien een app van F1 TV zelf.

Glasvezel zal in toenemende mate voor concurrentie zorgen. Dit zal er tevens voor zorgen dat openstelling van de kabel vrijwel zeker niet meer gaat gebeuren. Er is aantoonbaar meer concurrentie. Overigens lijdt het marktaandeel niet extreem onder de toename van glasvezel zoals de ACM ook al gepubliceerd heeft.

nieuws: ACM: uitrol van glasvezel groeit flink ten opzichte van voorgaande jaren

[ Voor 41% gewijzigd door Jay-B op 30-07-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:44:
[...]

Zie links in vorige post. Heb ze gevonden. Stemt dat overeen met jouw beeld?
Nee, dat zegt me echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Nee, dat zegt me echt helemaal niks.
Als je ze opent gaan ze wel over upload etc? Valt niet mee om een link te kopiëren op GoT op een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:11:
[...]

Als je ze opent gaan ze wel over upload etc? Valt niet mee om een link te kopiëren op GoT op een mobiel.
De eerste gaat iover storingen op de vier upload kanalen en een monteur laten komen. De tweede gaat over problemen met F1 en de Ziggo go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:23:
[...]

De eerste gaat iover storingen op de vier upload kanalen en een monteur laten komen. De tweede gaat over problemen met F1 en de Ziggo go app.
Dan is het mis gegaan:) komt na de vakantie dan wel vanaf een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
Apart dat ziggo 2 gratis zenders gebruik om ajax te laten zien op kanaal 13 en 14
Sponsor dingetjes??

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
@Mel33,

Was de F1 niet eerst bezig op kanaal 14? Dan doen ze dat vaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

De F1 was iets uitgelopen. Misschien is dat de reden dat ze voetbal op een andere zender zijn gestart. Doen ze wel vaker als er iets misgaat met plannen, wellicht nu ook.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@king006 @remco_k Oh ja dat kan ook daarom gedaan zijn. Helder.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zijn er leden met ervaring met de Ziggo FM-antenne ?
Een cliënt van mij heeft nog radio via de kabel, maar dat signaal gaat uit eind dit jaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Wat is je vraag?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
Hackus schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:20:
Een cliënt van mij heeft nog radio via de kabel, maar dat signaal gaat uit eind dit jaar
Ervaring hier icm HT-J4500. Goedkoop dingetje (hij is ook gratis hè) maar werkt prima. Geluidsontvangst is helder, alleen de RDS valt soms weg. Maar FM ontvangst in mijn huis is dan ook notoir slecht, dus ik ben al blij dat het geluid kraakloos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Gewoon ineens twee bestellen, ze zijn immers toch gratis. Die dingen stellen weinig voor maar doet wat het moet doen. Al heb ik betere ontvangst met een iets grotere antenne van Aliexpress, alles hangt af van locatie en ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

Niet met exact die, maar het is gewoon een standaard draad-dipool voor de FM band. Dei kan prima werken als je en redelijk dicht bij de zenders woont die je wil ontvangen en je geen goed geïsoleerd huis hebt (HR++ glas en beton dempen heel erg).

Bij werkte zo'n type antenne niet. Huis met beton en HR++ glas en zender op 20km afstand. Lokale zenders gingen nog net. Nu een buitenantenne (een zendamateur kleefvoet antenne bedoeld voor op de auto en dus veel te klein en niet bedoeld voor de radio band) en nu prima ontvangst.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ervaring ligt per huishouden verschillend. Zelfs de buren kunnen goed ontvangst hebben en jij niet. Tis gratis, dus bestellen en kijken. Zelf vind ik het een pruts oplossing (voelt teruggaan van de middeleeuwen naar de prehistoric)… dus zelf ga ik kijken of ik de radio vervang voor een model waar internetradio op zit.

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 01-08-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja zijn ook gewoon 2 dunne draadjes op een stekker. Kun je eventueel ook prima zelf in elkaar schroeven. Al staat een radio vaak in de woonkamer op een rottige plek en wil je vaak geen antenne draad omhoog achter je radio langs hebben. Je kunt proberen of het werkt (hier is de FM op die plek met zo'n draadje niet te doen) en ben dus over naar internet radio. Voor iemand anders heb ik een internet radio kastje besteld, meteen toegang tot miljoenen muziek zenders en lokaal opgeslagen muziek,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Hier al een gebied waar ze op 20 juli de analoge radio hebben uitgezet. Onze blu-ray speler (gebruiken we eigenlijk nooit meer) had ook een FM aansluiting via coax die ik blijkbaar ooit heb aangesloten. Voor de grap zo'n antenne aangesloten en het werkt. Maargoed, geen enkele garantie dat het bij een ander ook werkt natuurlijk. En als je echt nog een actieve radio luisteraar bent is die digitale radio ontvanger misschien ook nog wel de investering waard, hoewel je voor hetzelfde geld ook wel een internetradio kunt scoren met veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Hugo__Boss schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:49:
En als je echt nog een actieve radio luisteraar bent is die digitale radio ontvanger misschien ook nog wel de investering waard, hoewel je voor hetzelfde geld ook wel een internetradio kunt scoren met veel meer mogelijkheden.
Dan wel eerst even kijken of Ziggo wel de radiozender(s) die je wilt ontvangen in het digitale pakket heeft zitten. Dat staat namelijk niet gelijk met wat er op de analoge kabel te ontvangen was. In ons geval zat de lokale omroep wel analoog op de kabel maar zit niet digitaal op de kabel, als voorbeeld.
Wat dat betreft is de internetradio de betere keuze. Of toch die draadantenne als je binnen het ether bereik van die omroep zit.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bedankt voor de ervaringen, ik zal als ik bij haar ben(cliënt) een antenne bestellen. Ze heeft een receiver, net als veel ouderen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die antenne is wel handig, ook even twee besteld. Jammer dat je er maar max 2 mag bestellen. Ik heb 3 analoge radio's in huis :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:55:
Die antenne is wel handig, ook even twee besteld. Jammer dat je er maar max 2 mag bestellen. Ik heb 3 analoge radio's in huis :(
En die hangen alle drie aan de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak zit er toch ook 1 bij de radio? Bij mijn Denon zat er 1 in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:30
mogge. heb al zitten zoeken hier, maar iemand een idee wat Ziggo de laatste maanden veranderd heeft wat betreft de signalen en kanalen ed?
Heb hier een connectbox ( recent omgeruild, voeding brak ) hw rev 4.01. De boel is 3 jaar terug geheel vernieuwd mbt het eerste punt in huis door Ziggo. Alles liep als een zonnetje, tot 2 maanden terug het spontane Cable Modem Reboot - due to power reset begon. Eigenlijk dus na de snelheidsverhoging van 500 naar 600. Dus eerst modem omgeruild, maar kreng blijft zichzelf resetten.
staat in bridge, met een turris omnia erachter. DNS via provider.

Het lijkt erop dat als ik bepaalde ( normale ) sites open, en met vesselfinder punt com krijg ik m dus vrij rap over zn nek.
De post RSS errors gieren dan ook omhoog op de laatste 3 kanalen.
Nu is hier in de 3 jaar niets veranderd, dus vandaar de vraag.

Ziggo zelf stelde voor het modem iig direct aan de eerste splitter te hangen, zonder dat signaal verder te splitten naar bv 1 decoder wat nu t geval is. Nu kan dat natuurlijk nooit kwaad, dus zal dat even proberen.
Maar ik blijf dit apart vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7K_KbR83_KDLqOCC-q8NiTHVSMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/COfkQWiH4rrAYGH3X1T69Y3P.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIGlHnb0Is4Nu5QI0Z3fCtb6640=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vGQuhcTPsJHioTXhdWjnpD17.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door DIKKEHENK op 02-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

DIKKEHENK schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:13:
mogge. heb al zitten zoeken hier, maar iemand een idee wat Ziggo de laatste maanden veranderd heeft wat betreft de signalen en kanalen ed?
Heb hier een connectbox ( recent omgeruild, voeding brak ) hw rev 4.01. De boel is 3 jaar terug geheel vernieuwd mbt het eerste punt in huis door Ziggo. Alles liep als een zonnetje, tot 2 maanden terug het spontane Cable Modem Reboot - due to power reset begon. Eigenlijk dus na de snelheidsverhoging van 500 naar 600. Dus eerst modem omgeruild, maar kreng blijft zichzelf resetten.

Het lijkt erop dat als ik bepaalde ( normale ) sites open, en met vesselfinder punt com krijg ik m dus vrij rap over zn nek.

Ziggo zelf stelde voor het modem iig direct aan de eerste splitter te hangen, zonder dat signaal verder te splitten naar bv 1 decoder wat nu t geval is. Nu kan dat natuurlijk nooit kwaad, dus zal dat even proberen.
Maar ik blijf dit apart vinden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien zelfde issues als ik had, eerder in dit topic. Ze hebben naar mijn idee de frequenties verhoogd en ik had vooral last op de frequenties hoger dan 730MHz. Wellicht heb je dus last van instraling van 4G en 5G omdat er ergens iets niet goed afgeschermd is. Ik zou dit wel melden bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DIKKEHENK schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:13:

Maar ik blijf dit apart vinden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er lijken twee zaken, mogelijk, door elkaar te lopen.

De fysieke laag:
RS / post-RS errors zijn errors op de fysieke laag, er was dan even ruis op de lijn. Met name de post-RS errors zijn errors welke niet meer door de CPU te herstellen zijn.

Op de hoge frequenties heb je meer errors en mogelijk instraling van een GSM mast, op deze kaart kan je kijken of er iets dicht bij je huis staat? Als dat zo is dien je zelf te investeren in betere kabels en pluggen voor in je huis, met 4G afscherming.

https://antennekaart.nl/kaart/4g

De softwarematige laag;
De genoemde site werkt hier goed over KPN, wat gaat er mis? De connectbox heeft een historisch probleem met veel UDP sessies, deze website is TCP. Ik vraag mij af of dat relatie heeft met elkaar, zoek maar eens op puma6 issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SebasFM schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Zo te zien zelfde issues als ik had, eerder in dit topic. Ze hebben naar mijn idee de frequenties verhoogd en ik had vooral last op de frequenties hoger dan 730MHz. Wellicht heb je dus last van instraling van 4G en 5G omdat er ergens iets niet goed afgeschermd is. Ik zou dit wel melden bij Ziggo.
Heeft geen nut, de afscherming in de kasten is professioneel aangelegd, foutjes daargelaten. Je dient eerst zelf de binnenhuis bekabeling te vervangen. Of je laat dit betaald vervangen door een Ziggo monteur.

Afscherming problemen zitten 95% zeker in de woning en niet in het coax netwerk van Ziggo.

Ik vraag mij wel af hoe deze afscherming werkt op een eindversterker waar 16 man op zitten, kan buurman A met slechte pluggen ook het signaal van buurman B etc verstoren door de EV heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
stormfly schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Er lijken twee zaken, mogelijk, door elkaar te lopen.

De fysieke laag:
RS / post-RS errors zijn errors op de fysieke laag, er was dan even ruis op de lijn. Met name de post-RS errors zijn errors welke niet meer door de CPU te herstellen zijn.

Op de hoge frequenties heb je meer errors en mogelijk instraling van een GSM mast, op deze kaart kan je kijken of er iets dicht bij je huis staat? Als dat zo is dien je zelf te investeren in betere kabels en pluggen voor in je huis, met 4G afscherming.

https://antennekaart.nl/kaart/4g

De softwarematige laag;
De genoemde site werkt hier goed over KPN, wat gaat er mis? De connectbox heeft een historisch probleem met veel UDP sessies, deze website is TCP. Ik vraag mij af of dat relatie heeft met elkaar, zoek maar eens op puma6 issues.
Effe gekeken naar 4G, er staan er hier wel een paar, afstand denk ik hemelsbreed meter of 400, maar wat mag de afstand zijn? mn 4 g ontvangst binnenshuis is iig vrij matig tot ruk, 2 streepjes.
De splitters zijn iig vrij nieuw, en 4g afgeschermd.

de puma test heb ik al gedraaid, en dat valt reuze mee, 1 rood bolletje. rest groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
SebasFM schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Dat melden heb ik allang gedaan, zelfs monteur langs geweest, blablabla ligt aan uw router achter modem, signaal prima. Dus daar kom ik niet verder. Ziggo stuurt nu wel een nieuw splittertje om iig het modem een directe feed te geven vanaf de eerste splitter na het AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
In de hele straat geen ziggo wifipunten meer, in groningen, helpman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik kijk er naar uit! Maar ik bedoelde te zeggen: we hebben een flinke storing. Nu weer over gelukkig maar kwam voor mij op een heel ongelukkig moment.

Edit: nee storing is niet over de wifi toeganspunten draaien weer maar geen verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door SpiceWorm op 02-08-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
De softwarematige laag;
Heeft de ConnectBox eigenlijk ook problemen met QUIC? Dat is UDP gebaseerd en sommige sites gebruiken het nu.

Nog niet van toepassing :)

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 02-08-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Heeft de ConnectBox eigenlijk ook problemen met QUIC? Dat is UDP gebaseerd en sommige sites gebruiken het nu.

Nog niet van toepassing :)
Owh goede vraag @ANdrode ik had even snel gesniffed met de genoemde site maar op “UDP” kwam niets naar boven. Heb niet naar andere protocollen gekeken voor de genoemde website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:17
Wij hebben sinds een paar weken op kantoor ook last van de Connectbox die zichzelf spontaan opnieuw opstart. In eerste instantie dacht ik dat de voeding z'n beste tijd gehad had, dus een vervangende Connectbox aangevraagd maar dat loste het probleem niet op. We hadden een Arris en nu dus een Compal die zichzelf allebei automatisch opnieuw opstarten. Onze Ziggo-aansluiting is nog geen twee jaar oud en de signaalwaarden lijken ook niet op 4G-instraling te wijzen.

Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om de Ziggo Kleinzakelijk helpdesk zo ver te krijgen om de UBC1318ZG-modem op te sturen terwijl wij geen Giga abonnement hebben (of kunnen krijgen). Zelf verwacht ik dat de Puma chip uit de Arris en Compal Connectbox de boosdoener is. Hopelijk gaat de Broadcom-chip uit de UBC1318ZG zich beter gedragen.

Edit: De Connectbox staat bij ons uiteraard in bridgemode :)

[ Voor 3% gewijzigd door theblindman op 02-08-2021 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
Ik vraag mij wel af hoe deze afscherming werkt op een eindversterker waar 16 man op zitten, kan buurman A met slechte pluggen ook het signaal van buurman B etc verstoren door de EV heen?
Ja dat kan inderdaad en gebeurt regelmatig. Soms is dat lastig te vinden voor een monteur aangezien deze niet altijd toegang heeft of krijgt bij de boosdoener. In extreme gevallen wordt de veroorzaker losgekoppeld in de straatkast.
theblindman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:08:
Zelf verwacht ik dat de Puma chip uit de Arris en Compal Connectbox de boosdoener is. Hopelijk gaat de Broadcom-chip uit de UBC1318ZG zich beter gedragen.

Het puma probleem laat het modem in de basis niet resetten. Dat lijkt toch echt meer op een signaalprobleem. Waarschijnlijk zal de Ubee geen verbetering geven maar laat maar weten hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Wij hebben sinds een paar weken op kantoor ook last van de Connectbox die zichzelf spontaan opnieuw opstart. In eerste instantie dacht ik dat de voeding z'n beste tijd gehad had, dus een vervangende Connectbox aangevraagd maar dat loste het probleem niet op. We hadden een Arris en nu dus een Compal die zichzelf allebei automatisch opnieuw opstarten. Onze Ziggo-aansluiting is nog geen twee jaar oud en de signaalwaarden lijken ook niet op 4G-instraling te wijzen.

Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om de Ziggo Kleinzakelijk helpdesk zo ver te krijgen om de UBC1318ZG-modem op te sturen terwijl wij geen Giga abonnement hebben (of kunnen krijgen). Zelf verwacht ik dat de Puma chip uit de Arris en Compal Connectbox de boosdoener is. Hopelijk gaat de Broadcom-chip uit de UBC1318ZG zich beter gedragen.

En, is het nu opgelost? want heb gister even het modem provisorisch direct aan de eerste splitter na het AOP gehangen. Wel betere waardes in vooral de upstream, maar ik krijg m nog steeds over zn nek met bepaalde websites op 1 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DIKKEHENK schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

En, is het nu opgelost? want heb gister even het modem provisorisch direct aan de eerste splitter na het AOP gehangen. Wel betere waardes in vooral de upstream, maar ik krijg m nog steeds over zn nek met bepaalde websites op 1 pc.
Kan je die sites eens noemen, wil dat wel eens testen thuis na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Kan je die sites eens noemen, wil dat wel eens testen thuis na de vakantie.
vesselfinder punt com en dan de ever given tracken via 1 pc doet het modem onmiddellijk rebooten. En gek genoeg vanaf 1 pc. Dat is de site die ik gebruik als 'referentie' om m over zn nek te krijgen.
Nu zit achter die pc een netgear 108 switch ( laatste fw) waar oa wat media players en PS5 opzitten, en die heb ik ook maar eens een factory reset gegeven, geen verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door DIKKEHENK op 03-08-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DIKKEHENK schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

vesselfinder punt com en dan de ever given tracken via 1 pc doet het modem onmiddellijk rebooten. En gek genoeg vanaf 1 pc. Dat is de site die ik gebruik als 'referentie' om m over zn nek te krijgen.
Als je dat doet vanaf een andere PC met hetzelfde besturingssysteem en browser is het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Als je dat doet vanaf een andere PC met hetzelfde besturingssysteem en browser is het niet?
Het lijkt dan minder via die website, maar ook dat lijkt random. Want dan nog steeds reboot het gewoon out of the blue. Enkel kan ik het triggeren met die website en 1 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DIKKEHENK schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Het lijkt dan minder via die website, maar ook dat lijkt random. Want dan nog steeds reboot het gewoon out of the blue. Enkel kan ik het triggeren met die website en 1 pc.
Erg vreemde situatie Henk. Weet ook even geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
DIKKEHENK schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Ik zal het laten weten als het modem binnen is :) Mijn aanvraag moest nog wel goedgekeurd worden door een supervisor van de helpdesk, hopelijk gebeurt dat snel. Als mijn aanvraag toch afgewezen wordt, word ik als het goed is vrijdag teruggebeld om een andere oplossing te zoeken.
Blijkbaar wordt het UBC1318ZG-modem tegenwoordig in principe alleen uitgeleverd aan Giga- en Pro-abonnees vanwege chiptekorten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Roetzen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

En die hangen alle drie aan de kabel?
Hingen is het juiste woord, bij geen signaal heeft dat draadje weinig nut he ;)
@jongetje ooit werd er wel iets bijgeleverd ja. Apparatuur is uit resp 2013, 2010 en 1990. Als er ooit iets bijgeleverd werd is dat al lang verdwenen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
theblindman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Ik zal het laten weten als het modem binnen is :) Mijn aanvraag moest nog wel goedgekeurd worden door een supervisor van de helpdesk, hopelijk gebeurt dat snel. Als mijn aanvraag toch afgewezen wordt, word ik als het goed is vrijdag teruggebeld om een andere oplossing te zoeken.
Blijkbaar wordt het UBC1318ZG-modem tegenwoordig in principe alleen uitgeleverd aan Giga- en Pro-abonnees vanwege chiptekorten :|
Ik had ze al gevraagd om iets anders te sturen dan de connectbox, of iig een hw revisie, gloof dat de laatste de 5.x is. Maar blijkbaar kreeg ik gewoon een identiek model terug, dus hw 4.01
T rottige is dat je niet even kan proberen of het daaraan ligt, anders had ik dat ding allang gekocht en er zelf aangehangen.
Betreffende de router alhier erachter, ik draai een identieke router op een glasverbinding elders, en dat loopt als een zonnetje.

maar goed, vanmiddag de boel eens her bekabelen, zodat iig de upstream waardes van 50 naar 47 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
Hingen is het juiste woord, bij geen signaal heeft dat draadje weinig nut he ;)
Ah het signaal is al weg bij jou. Veel tweede of derde radiotjes staan ergens op een zolderkamertje en halen het signaal sowieso al uit de lucht. Vandaar de vraag.

Overigens doet een stukje draad van ongeveer 75 cm het net zo goed of slecht als die antenne van Ziggo. Want meer is het ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Roetzen op 03-08-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10

Probeer een monteur op locatie te krijgen. Het kan namelijk zijn dat het signaal van de coax kabel te hard binnenkomt op je modem, waardoor hij oververhit raakt en opnieuw opstart. Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt met verschillende modems. Een tap met meer demping op de eindversterker kan het probleem dan misschien oplossen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
jk-5 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Probeer een monteur op locatie te krijgen. Het kan namelijk zijn dat het signaal van de coax kabel te hard binnenkomt op je modem, waardoor hij oververhit raakt en opnieuw opstart. Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt met verschillende modems. Een tap met meer demping op de eindversterker kan het probleem dan misschien oplossen.
Bedankt voor de tip! Ik heb hieronder even de signaalwaardes van het modem toegevoegd. Zijn deze jouw inziens te hoog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5onIsCRAL-rC3JSVagYVlwdljk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RRUpvwk2PKwshDcjfegJjxGk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhNoS1gY5a-4Oo3jmzuTBxbB2yQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gsHvMJ6mpeFtqtezgUwEHIO6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qLnAUIT3lvf31nD3RNBCUpAbj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/29wC937IRvaD2uJOHMhHdEPK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10
theblindman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb hieronder even de signaalwaardes van het modem toegevoegd. Zijn deze jouw inziens te hoog?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh ja, die komt wel aardig stevig binnen. Ze mikken altijd rond de 0dBmV

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

9 dB is wel hoog, maar te hoog is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Nee die 0 waarde is niet meer.

Sinds de netwerken zijn aangepast voor D3.1 frequenties, die fors hoger zijn dan voorheen. Hebben ze het net hoger ingeregeld om ook de hoge frequenties goed te kunnen benutten. Immers een hoge frequentie heeft meer verliezen natuurkundig gezien.

Zo’n 3-6 dBmV gemiddeld bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07pS1R_vaVpmQLPanYd-js9SZls=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/vagcSC1QAo5GU2vfxqkq6z59.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 03-08-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15-09 16:32
stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Nee die 0 waarde is niet meer.

Sinds de netwerken zijn aangepast voor D3.1 frequenties, die fors hoger zijn dan voorheen. Hebben ze het net hoger ingeregeld om ook de hoge frequenties goed te kunnen benutten. Immers een hoge frequentie heeft meer verliezen natuurkundig gezien.

Zo’n 7-8dBmV gemiddeld bij mij.
Hier toch andere waarden, hoe kan dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1w97a0MGx2ysuD8KHjW1FJRS5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eoffYdtdXu9CDnDxrRLiPwQk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door wvkreg op 03-08-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Hier toch andere waarden, hoe kan dat?

[Afbeelding]
Ben op vakantie. Kan het niet checken deed het uit mijn hoofd. Tussen de 3-6 prima waarde.

Moraal van het verhaal: het is geen 0 meer zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Wij gaan tijdelijk (een maand of 7 a 8 ) naar een huurwoning om daarna naar een nieuwbouwwoning te gaan. (moet nog gebouwd worden).

Voor de tijdelijke huurwoning moet ikzelf internet/tv regelen.
Er is zowel glasvezel als Ziggo beschikbaar.

Nu kan ik mijn huidige ziggo abbonement verhuizen, hierdoor blijft het contract in stand.
Ik kan ook het contract opzeggen en via Breedbandwinkel een nieuw contract afsluiten welke maandelijks opzegbaar is. Hierdoor kan ik "gebruik" maken van de welkomstcadeautjes als ik bijvoorbeeld naar de nieuwbouwoning ga in de loop van volgend jaar. Dan zeg ik hem eerst op bij de huurwoning om als nieuwe klant opnieuw te activeren op de nieuwbouwwoning.

Wat zouden jullie doen? Huidige abbo verhuizen of opzeggen en een nieuw maandelijks abbo.

Meest simpele internet abbo en TV voldoet prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NL_Scratch schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:55:
Wat zouden jullie doen? Huidige abbo verhuizen of opzeggen en een nieuw maandelijks abbo.
Dat hangt er van af. Heb je bijvoorbeeld smart cards? En zo ja hoeveel? Als je Ziggo opzegt ben je die kwijt.Bij aangaan van een nieuw abo bij Ziggo kun je smart cards alleen nog huren voor €2/maand. Zo zijn er vast nog meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06

WTM

Ik heb al enige tijd een ziggo connecbox met een 600Mbit down verbinding. Werkt ansich prima maar ik vraag me af of ik blij ga worden van 1000Mbit down. Ik heb wel het idee dat de connectbox giga beter is dan de reguliere connectbox. I.v.m. die puma 6 chipset. Mijn verwachting is een lagere ping en minder jitter te krijgen op de lijn. Is dat een realistische verwachting of verwaarloosbaar verschil? Ik gebruik de connectbox nu in bridgemodus combinatie met een Asus AX88U.

/edit: ik weet niet of het boeiende info is maar ik heb ook twee ziggo Next boxen (woonkamer en slaapkamer, beide aangesloten met coax en bedraad ethernet).

[ Voor 14% gewijzigd door WTM op 05-08-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
WTM schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:51:
Ik heb al enige tijd een ziggo connecbox met een 600Mbit down verbinding. Werkt ansich prima maar ik vraag me af of ik blij ga worden van 1000Mbit down. Ik heb wel het idee dat de connectbox giga beter is dan de reguliere connectbox. I.v.m. die puma 6 chipset. Mijn verwachting is een lagere ping en minder jitter te krijgen op de lijn. Is dat een realistische verwachting of verwaarloosbaar verschil? Ik gebruik de connectbox nu in bridgemodus combinatie met een Asus AX88U.
Ik heb zelf geen ervaring met de Giga ConnectBox, maar ik heb me vorige week in modems verdiept vanwege onze spontaan herstartende ConnectBox :)
De ConnectBox Giga is gebaseerd op de Puma 7 chipset, de opvolger van de roemruchte Puma 6. Wat ik er over kon vinden is dat die chip grotendeels dezelfde issues heeft als de Puma 6. De UBC1318ZG modem (zonder WiFi) heeft een Broadcom chipset, maar volgens mij wordt die niet aan consumenten uitgeleverd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

theblindman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:21:
[...]
De UBC1318ZG modem (zonder WiFi) heeft een Broadcom chipset, maar volgens mij wordt die niet aan consumenten uitgeleverd.
Als je in onderstaande topic een verzoek tot omruil doet voor een UBC1318ZG, dan is dat vaak geen probleem. Ik heb er inmiddels zelf ook al één weten te bemachtigen door daar een verzoek te doen voor omruil ;)

https://community.ziggo.n...orrents/td-p/60413/page/4

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

persoonlijk vind ik de zekelijke ubee er ook een stuk beter uitzien :)
Afbeeldingslocatie: https://ziggoforum.nl/attachments/1620666816606-png.35308/

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DON PAPA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Als je in onderstaande topic een verzoek tot omruil doet voor een UBC1318ZG, dan is dat vaak geen probleem. Ik heb er inmiddels zelf ook al één weten te bemachtigen door daar een verzoek te doen voor omruil ;)

Werkt deze goed met de Next mediabox? Ik lees het e.e.a dat ben dit alleen getest heeft met de Connect boxen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:01:
[...]
Werkt deze goed met de Next mediabox?
Ik heb de Ubee in bridge staan, met daar achter een TP-Link Deco X90 en de Nextbox werkt daar prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Werkt deze goed met de Next mediabox? Ik lees het e.e.a dat ben dit alleen getest heeft met de Connect boxen?
De NEXT werkt gewoon over internet. Zelfs van een andere provider. Er gaat een verhaal dat activatie alleen via Ziggo dient te verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
DON PAPA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Net gedaan, sinds een snelheidsverhoging gaat het hier helemaal mis, draai ook VPN ed. De connectbox gaat volledig over zn nek soms, met reboot als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik zoek na verhuizing de ac adapter van de mediabox Next. Is dat een Liteon toevallig? Altijd handig dat er altijd overal stickers op geplakt worden behalve op ac adapters om aan te geven waar ze bij horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hertog_Martin schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:38:
Ik zoek na verhuizing de ac adapter van de mediabox Next. Is dat een Liteon toevallig? Altijd handig dat er altijd overal stickers op geplakt worden behalve op ac adapters om aan te geven waar ze bij horen :P
Maakt toch niet uit? Gewoon willekeurige adapter met zelfde spanning en evenveel of meer (m)A pakken :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
DIKKEHENK schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Net gedaan, sinds een snelheidsverhoging gaat het hier helemaal mis, draai ook VPN ed. De connectbox gaat volledig over zn nek soms, met reboot als gevolg.
Ook als je dat ding met de paperclip reset?

Ik heb na een firmware update problemen, en dan na de 30sec paperclip reset, en een snelle her-config van mijn settings.. werkt alles veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15-09 16:32
JoSchaap schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:52:
persoonlijk vind ik de zekelijke ubee er ook een stuk beter uitzien :)
[Afbeelding]
CB2 nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Mel33 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:49:
[...]

Ook als je dat ding met de paperclip reset?

Ik heb na een firmware update problemen, en dan na de 30sec paperclip reset, en een snelle her-config van mijn settings.. werkt alles veel beter.
zeker, modem los, weer terug in de orginele config, dus uit bridgemode. maar ook dat maakt geen moer uit.Was eerst gefocust op de spontane reboot, maar zie nu ook dat voorafgaand de snelheid instort.
Er draait hier continue een site to site vpn, en heb wel even de hele route naar t modem zitten opwaarderen, zodat de waardes weer acceptabel zijn.
46 upstream, gebundelde downstream mooi tussen de -2 en +2, maar wel oplopende post RS errors.

De connectbox trekt gewoon soms iets niet..of DNS verzoeken, of bepaalde hoeveelheden connecties. Denk eerder dat de 600 down met 24 kanalen een beetje teveel van t goede is voor dit beestje.
Pagina: 1 ... 220 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic