Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nu krijg ik dat ding vanmiddag, dus het is wel even afwachten of dat de boel gaat verbeteren...je weet het nooit immers
En even opletten of de polariteit hetzelfde is. Dus dat de plus en de min op hetzelfde deel van de plug staat. Als een apparaat slecht ontworpen is en er niet tegen beschermd is, frituur je je apparatuur.Raven schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:42:
[...]
Maakt toch niet uit? Gewoon willekeurige adapter met zelfde spanning en evenveel of meer (m)A pakken
( geen errors of warning iig TLS key regels)
Aug 7 09:09:32 turris kresd[9092]: [tls] Using ephemeral TLS credentials
Aug 7 09:09:32 turris kresd[9092]: [tls] RFC 7858 OOB key-pin (0): pin-sha256=""
Aug 7 09:10:01 turris crond[9488]: (root) CMD
dus t donkerbruine vermoeden wat ik zo had, lijkt tot nu toe juist.
(/usr/bin/notifier)
:strip_exif()/f/image/DzwHzPKf4OYhTxf0Gj0e0425.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door DIKKEHENK op 07-08-2021 11:28 ]
Welk modem is het geworden, via een post in dat ene topic?DIKKEHENK schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:22:
zo, het nieuwe modem hangt eraan. En verdomd, als ik nu mn trigger site open ( vesselfinder) geen krimp. Als een zonnetje. Zie in de syslog van mn router wel wat meer en nieuw DNS spul voorbij komen
Aug 7 09:09:32 turris kresd[9092]: [tls] RFC 7858 OOB key-pin (0): pin-sha256=""
(/usr/bin/notifier)[Afbeelding]
de UBC1318. Heeft een andere ( broadcom ) chip, dus niet de brakke puma want de connectbox heeft. De boel ( www etc ) loopt ook zo te zien een stukje vlotter. Voorzichtige conclusie is dus nog steeds dat je de conncectbox gewoon over zn nek krijgt met teveel requests.stormfly schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
Welk modem is het geworden, via een post in dat ene topic?
dus prima als je een beetje wifiet met een tabletje, maar zodra je de boel zwaar gaat kietelen , dan kun je dus ellende krijgen.
deze topic dus
https://community.ziggo.n...orrents/td-p/60413/page/4
[ Voor 21% gewijzigd door DIKKEHENK op 07-08-2021 12:17 ]
Klopt ik heb hem ook al een paar jaar, nu opgezegd en over op VDSL ivm wijk capaciteit. Top modem, wat een vrije modemkeuze uitspraak al niet aan flexibiliteit teweeg kan brengenDIKKEHENK schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:56:
[...]
de UBC1318. Heeft een andere ( broadcom ) chip, dus niet de brakke puma want de connectbox heeft. De boel ( www etc ) loopt ook zo te zien een stukje vlotter. Voorzichtige conclusie is dus nog steeds dat je de conncectbox gewoon over zn nek krijgt met teveel requests.
dus prima als je een beetje wifiet met een tabletje, maar zodra je de boel zwaar gaat kietelen , dan kun je dus ellende krijgen.
deze topic dus
https://community.ziggo.n...orrents/td-p/60413/page/4
Als dit de oplossing kan zijn dan creëert Ziggo wel weer aandacht voor de specifieke klant. Dit soort flexibiliteit ontbrak mijn inziens. Je moest hemel en aarde bewegen om zo’n modem te krijgen, dat Ziggo monopoly lijkt nu gelukkig meer vanuit een klant perspectief te worden bekeken. En niet als een price per asset view. Een weglopende klant kost meer dan een paar euro van een duurder Broadcom modem, my2cents.
Fijn dat alles bij jou is opgelost.
Ook mijn wifi-loze Ubee is onderweg, aangevraagd via het forum. Dank voor de tips!DIKKEHENK schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:08:
Dat kun je het beste via het ziggo forum proberen, daar lukte het mij binnen een paar minuten? De link staat hierboven ergens.
Nu krijg ik dat ding vanmiddag, dus het is wel even afwachten of dat de boel gaat verbeteren...je weet het nooit immersde UBC1318ZG heeft iig betere specs
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Plus, het regent dezelfde klachten over specifiek dat type modem, zie t ziggo forum. Blijft wel opmerkelijk dat ze tot nu toe zo moeilijk deden ( ik heb het ook 2 keer gevraagd, kon niet ) en ze nu plots de deur uit vliegen na een simpel verzoek.stormfly schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:33:
[...]
Dit soort flexibiliteit ontbrak mijn inziens. Je moest hemel en aarde bewegen om zo’n modem te krijgen, dat Ziggo monopoly lijkt nu gelukkig meer vanuit een klant perspectief te worden bekeken. En niet als een price per asset view. Een weglopende klant kost meer dan een paar euro van een duurder Broadcom modem, my2cents.
Fijn dat alles bij jou is opgelost.
Denk de hete adem van glasboeren en de vrije modemkeuze wat de boel omgekeerd heeft?
99% kans. Want Ziggo raakt haar “snelle internet" monopoly kwijt. Elke dag komt er meer glasvezel in Nederland. In de afgelopen cijfers is ook voor het eerst een duidelijke uitstroom van klanten te zien. Zie ook mijn vorige post over het modem. Die combinatie zorgt vast en zeker voor nieuwe inzichten.DIKKEHENK schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Plus, het regent dezelfde klachten over specifiek dat type modem, zie t ziggo forum. Blijft wel opmerkelijk dat ze tot nu toe zo moeilijk deden ( ik heb het ook 2 keer gevraagd, kon niet ) en ze nu plots de deur uit vliegen na een simpel verzoek.
Denk de hete adem van glasboeren en de vrije modemkeuze wat de boel omgekeerd heeft?
Geloof wel dat het DEFCON3 is en we volgend jaar naar DEFCON2 schakelen en ze gaan stunten met quadplay aanbiedingen die revolutionair zijn. Content zijn ze kwijt geraakt, dat maakt ze minder uniek. KPN heeft de meeste HD zenders qua kwaliteit. De upload is volgend jaar echt mager tov de geldende markt. Delta stunt met 8Gbps aansluitingen.
Ziggo is nog niet meegegaan in de nieuwe markt prijzen voor 1Gbps welke KPN o.a hanteert. Voor een 8 euro minder is je upload van 50Mbps naar 1Gbps geüpgraded (KPN v.s Ziggo)
De kaarten worden de komende jaren echt opnieuw geschuffeld in het voordeel van de klant🙏 En dat werd hoog tijd na 6 jaar op rij prijsverhogingen.
[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 07-08-2021 19:56 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 52% gewijzigd door daanb14 op 07-08-2021 16:07 ]
Welke firmware heb je gekregen? Vergat ik nog te vragen.DIKKEHENK schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:22:
zo, het nieuwe modem hangt eraan. En verdomd, als ik nu mn trigger site open ( vesselfinder) geen krimp. Als een zonnetje. Zie in de syslog van mn router wel wat meer en nieuw DNS spul voorbij komen
(/usr/bin/notifier)[Afbeelding]
EDIT: welke type retourband filter is het, dempt deze niet >800Mhz?daanb14 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:57:
Oké, er is dus weer iets raars aan de hand met mijn verbinding. Vorig jaar veel gezeur gehad met blokken in beeld, ondanks gloednieuw AOP, stekkers, coaxkabels, versterker en einddozen. Alles van Hirschmann, alles Kabelkeur-gekeurd, alles 4G-proof. Uiteindelijk heeft Ziggo dat probleem opgelost met een retourbandstopfilter. Nu zit ik echter met het volgende probleem. Het aantal Post RS-errors in de hoge kanalen schiet de pan uit na een uptime van 22 dagen. Ik heb al twee keer het modem in de perioden ervoor gereboot om zeker te zijn dat het niet een incidenteel dingetje is geweest toen de heren van Spitters hier namens e-fiber glasvezel aan het leggen waren. Dit zijn de signaalwaardes na 22 dagen:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zou een topic openen op de Ziggo community, ben je aangesloten direct met een kabel op het AOP? Geen losse open kabels meer in het circuit? Geen enkele kabel welke niet 4G proof is?
Je hoofdwaardes zien er goed uit, nette upstream waarde, mooie SNR van rond de 40. Het lijkt zich downstream te concentreren rond de hoge frequenties, dat voelt op het eerste gezicht toch als instraling. Al je overige waarden zijn goed, en al je lagere kanalen zijn ook in lijn met die overige goede waardes.
Of iets/iemand stoort op de hoge frequenties in je wijknet, of je hebt zelf instraling van 4G. Inzichten vanuit de zijde van Ziggo kunnen helpen.
www.antennekaart.nl/4g op welke afstand staan de 4G palen?
Ik ga even naar de retourband stopfilter kijken. Modem zit direct met de Braun POA-01B splitter op het AOP. Kabels in huis zijn Hirschmann KOKA 9TS, aansluitedozen zijn EDC1000, stekkers zijn QFC5's en de versterker is een Hirschmann HMV41. Niks op aan te merken lijkt mij. Er heeft een hoop werk in gezeten. Dichtstbijzijnde mast is ~700 meter. Ik ga even kijken welke zendmast hier in de buurt op 834MHz zit.stormfly schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:02:
[...]
EDIT: welke type retourband filter is het, dempt deze niet >800Mhz?
Ik zou een topic openen op de Ziggo community, ben je aangesloten direct met een kabel op het AOP? Geen losse open kabels meer in het circuit? Geen enkele kabel welke niet 4G proof is?
Je hoofdwaardes zien er goed uit, nette upstream waarde, mooie SNR van rond de 40. Het lijkt zich downstream te concentreren rond de hoge frequenties, dat voelt op het eerste gezicht toch als instraling. Al je overige waarden zijn goed, en al je lagere kanalen zijn ook in lijn met die overige goede waardes.
Of iets/iemand stoort op de hoge frequenties in je wijknet, of je hebt zelf instraling van 4G. Inzichten vanuit de zijde van Ziggo kunnen helpen.
www.antennekaart.nl/4g op welke afstand staan de 4G palen?
EDIT:daanb14 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:17:
[...]
Ik ga even naar de retourband stopfilter kijken. Modem zit direct met de Braun POA-01B splitter op het AOP. Kabels in huis zijn Hirschmann KOKA 9TS, aansluitedozen zijn EDC1000, stekkers zijn QFC5's en de versterker is een Hirschmann HMV41. Niks op aan te merken lijkt mij. Er heeft een hoop werk in gezeten. Dichtstbijzijnde mast is ~700 meter. Ik ga even kijken welke zendmast hier in de buurt op 834MHz zit.
De KOKA 9 Eca coaxkabel kenmerkt zich door een lage demping en triple shielded protection. Hierdoor wordt een optimale afscherming tegen 4G (LTE)-signalen geboden. De kabel is voorzien van meteraanduiding en is bijzonder soepel en flexibel zodat de kabel makkelijk geïnstalleerd kan worden. Het buitenste folie van deze kabel geleid niet, dus bij montage op een connector of wandcontactdoos dient het buitenste folie verwijderd te worden.
https://www.hirschmann-mu...KOS5_KOKA9TS+KOKA9Eca.pdf
Het kopen van premium merkproducten zegt niets over de capaciteiten van degene die de kabels stript. En de handleidingen erbij houdt om de juiste mantel lengte te bepalen
Ziggo haar visie is dat alles moet kunnen functioneren zonder versterker, met de nieuwe D3.1 standaard heeft jouw versterker niet meer de juiste retourband specificaties.
Je zou eens kunnen proberen om terug te gaan naar 1 TV en 1 modem direct op het AOP en dan eens kijken?
PS: zit het witte kapje nog op de POA-01B, er is een montage fout dat de splitter te diep in het kapje komt en dan niet meer diep genoeg in het AOP. Kapje verwijderen sluit dit uit, of eerst de splitter er goed diep insteken en dat het kapje er lichtjes overheen drukken.
[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 07-08-2021 21:02 ]
1 TV en 1 modem op het AOP zal ik morgen eens proberen. Reboot ik meteen het modem om de teller weer op 0 te zetten. De HMV41 is nog steeds het meest moderne wat Hirschmann heeft. Ik baal er natuurlijk nogal van als die weer outdatet wordt. Is bij Docsis 3.1 versterking serieus niet meer noodzakelijk?stormfly schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
EDIT:
De KOKA 9 Eca coaxkabel kenmerkt zich door een lage demping en triple shielded protection. Hierdoor wordt een optimale afscherming tegen 4G (LTE)-signalen geboden. De kabel is voorzien van meteraanduiding en is bijzonder soepel en flexibel zodat de kabel makkelijk geïnstalleerd kan worden. Het buitenste folie van deze kabel geleid niet, dus bij montage op een connector of wandcontactdoos dient het buitenste folie verwijderd te worden.
https://www.hirschmann-mu...KOS5_KOKA9TS+KOKA9Eca.pdf
Het kopen van premium merkproducten zegt niets over de capaciteiten van degene die de kabels stript. En de handleidingen erbij houdt om de juiste mantel lengte te bepalen![]()
Ziggo haar visie is dat alles moet kunnen functioneren zonder versterker, met de nieuwe D3.1 standaard heeft jouw versterker niet meer de juiste retourband specificaties.
Je zou eens kunnen proberen om terug te gaan naar 1 TV en 1 modem direct op het AOP en dan eens kijken?
PS: zit het witte kapje nog op de POA-01B, er is een montage fout dat de splitter te diep in het kapje komt en dan niet meer diep genoeg in het AOP. Kapje verwijderen sluit dit uit, of eerst de splitter er goed diep insteken en dat het kapje er lichtjes overheen drukken.
Edit: Montage heb ik zelf gedaan en de buitenste folielaag heb ik er inderdaad afgehaald. De POA-01 heeft nog nooit met het kapje erop op het AOP gezeten.
[ Voor 3% gewijzigd door daanb14 op 07-08-2021 22:55 ]
Functioneren zonder versterker kan natuurlijk alleen als er niet teveel verder verdeeld wordt. Met één modem, één TV en DAB-C ontvanger in de huiskamer en één slaapkamer TV en niet te lange kabels zal het vast wel gaan. Maar in een wat grotere woning met een groter gezin zal het zonder versterker toch niet gaan om overal voldoende signaal te krijgen.stormfly schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
Dat de huidige in omloop zijnde versterkers niet meer voldoen aan de retourband specificaties van DOCSIS 3.1 is juist. Maar vooralsnog is dat geen enkel probleem aangezien die ruimere retourband nog niet in gebruik is genomen, De retourband is nog steeds 5-65 MHz en zolang de analoge FM band nog niet echt buiten gebruik is zal dat ook niet veranderen.
Momenteel tv max, maar is zwaar overbodig voor ons te gebruik.
Heb de mediabox next als eigendom, geen huur.
Ik wil mn pakket downgraden naar TV start, maar Ziggo zegt dat dat niet mogelijk is. Ik vind dat raar, lijkt me toch kwestie van beperking in functionaliteit? Net als er functies vervallen van Max naar Complete.
Ben benieuwd of dit dus echt klopt of ziggo gewoon zegt dat het niet zo is om de kosten wat hoger te houden.
Overstap naar de mediabox xl vind ik ook onzin, ben heel content met de next ansich.
Voor 1 tv en 1 modem is versterking sowieso niet nodig. En met twee tv’s gaat het hier ook goed.daanb14 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:10:
[...]
1 TV en 1 modem op het AOP zal ik morgen eens proberen. Reboot ik meteen het modem om de teller weer op 0 te zetten. De HMV41 is nog steeds het meest moderne wat Hirschmann heeft. Ik baal er natuurlijk nogal van als die weer outdatet wordt. Is bij Docsis 3.1 versterking serieus niet meer noodzakelijk?
Edit: Montage heb ik zelf gedaan en de buitenste folielaag heb ik er inderdaad afgehaald. De POA-01 heeft nog nooit met het kapje erop op het AOP gezeten.
Met welke reden is de versterker ertussen gezet? Sinds de komst van D3.1 en de hoge frequenties is het net “harder” ingeregeld om de hoge frequenties ook goed door te laten komen.
Kan je het zelf kiezen in de mijn Ziggo App? Onder abonnement wijzigen.Oulewappeur schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:00:
Hi,
Momenteel tv max, maar is zwaar overbodig voor ons te gebruik.
Ik wil mn pakket downgraden naar TV start, maar Ziggo zegt dat dat niet mogelijk is. Ik vind dat raar, lijkt me toch kwestie van beperking in functionaliteit? Net als er functies vervallen van Max naar Complete.
Ben benieuwd of dit dus echt klopt of ziggo gewoon zegt dat het niet zo is om de kosten wat hoger te houden.
Overstap naar de mediabox xl vind ik ook onzin, ben heel content met de next ansich.
Je kan de Next niet in eigendom hebben. Die wordt alleen in bruikleen geleverd en alleen in combinatie met pakketten waar TV Complete en TV Max in zitten. Dat kan in de toekomst natuurlijk veranderen maar dit is hoe het nu is.Oulewappeur schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:00:
Hi,
Hmmm... zo maar een losse gedachte... Zou het kunnen dat door het hoger aangeboden signaal die versterker van daanb14 overstuurd wordt?stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 02:12:
[...]
Voor 1 tv en 1 modem is versterking sowieso niet nodig. En met twee tv’s gaat het hier ook goed.
Met welke reden is de versterker ertussen gezet? Sinds de komst van D3.1 en de hoge frequenties is het net “harder” ingeregeld om de hoge frequenties ook goed door te laten komen.
Elke monteur hier geweest zegt, eerst de versterker eer tussen uit en vanuit de basis verder kijken.Roetzen schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Hmmm... zo maar een losse gedachte... Zou het kunnen dat door het hoger aangeboden signaal die versterker van daanb14 overstuurd wordt?
Dus ja dat kan
Nu is de snelheid van mn 600 abo prima, geen resets, alles werkt, dus t zal allemaal wel.
Geen idee dus wat dit modem doet als je een giga abo hebt..zo te zien zijn de hoge freq ( 800K en up ) de boosdoener.
Wat wel opvalt is dat dezelfde config van de connectbox ( wifi on ) er nog inzit, terwijl deze vriend gans geen wifi heeft
:strip_exif()/f/image/bxiZ7biQ3XE0fUzUdrGPU1ln.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door DIKKEHENK op 08-08-2021 09:44 ]
Zou je voor mij nog de firmware versie eens willen opzoeken?DIKKEHENK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:38:
update, zie wel met t nieuwe modem dat de eerste 24 kanalen bijkans vrij zijn van rottigheid, maar 25 tm 31 wel wat ellende laten zien. Waarschijnlijk krijg ik daarom ook af en toe partial bonding te zien.
Nu is de snelheid van mn 600 abo prima, geen resets, alles werkt, dus t zal allemaal wel.
Geen idee dus wat dit modem doet als je een giga abo hebt..zo te zien zijn de hoge freq ( 800K en up ) de boosdoener.
Wat wel opvalt is dat dezelfde config van de connectbox ( wifi on ) er nog inzit, terwijl deze vriend gans geen wifi heeft
[Afbeelding]
700Mhz en 800Mhz zijn beide 4G frequenties...https://antennekaart.nl/page/frequencies instraling?
Ooit deden ze dat wel ja, maar heb nu al 3 mensen gesproken (klein zakelijk) maar een wifi loze UBEE zit er niet in helaas zeggen ze, alleen bij PRO krijg ik dan te horen 😞elsinga schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
Ook mijn wifi-loze Ubee is onderweg, aangevraagd via het forum. Dank voor de tips!
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Vreemd hè dat je dan over een glasaansluiting gaat twijfelen zodra er glas ligt. UTP erin en geen chipset geneuzel meer.tcviper schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Ooit deden ze dat wel ja, maar heb nu al 3 mensen gesproken (klein zakelijk) maar een wifi loze UBEE zit er niet in helaas zeggen ze, alleen bij PRO krijg ik dan te horen 😞
Ziggo zou er goed aan doen dat iedereen met een account op GoT automatisch een UBEE1318 krijgt
@Roetzen
1
| 32 Locked OFDM Downstream 33 883000000 Hz 93000 kHz 3.9 dBmV 40.8 dB OFDM PLC 0 0 |
OFDM kanaal is 93Mhz breed wat het huidige spectrum tot 973Mhz laat lopen. Weet niet of je het wist, voor mij was het nieuw.
Oh ja, nog even een jaartje (of 2) geduld dan is hier (Sittard) eindelijk glasvezel 😀 Dan is de keuze zo gemaakt haha.stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
Vreemd hè dat je dan over een glasaansluiting gaat twijfelen zodra er glas ligt. UTP erin en geen chipset geneuzel meer.
Ziggo zou er goed aan doen dat iedereen met een account op GoT automatisch een UBEE1318 krijgt
Had je het topic van DIKKEHENK gezien wat hij gepaste heeft hier, daar delen ze de UBEE uit als warme broodje. De hete adem van de glas/vrije modem keuze lijkt Ziggo flexibeler te maken.tcviper schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:23:
[...]
Oh ja, nog even een jaartje (of 2) geduld dan is hier (Sittard) eindelijk glasvezel 😀 Dan is de keuze zo gemaakt haha.
Je zou dat topic nog kunne proberen.
Yes, heb ik gedaan en bericht in gezet, maar verwacht er weinig van.stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:30:
[...]
Had je het topic van DIKKEHENK gezien wat hij gepaste heeft hier, daar delen ze de UBEE uit als warme broodje. De hete adem van de glas/vrije modem keuze lijkt Ziggo flexibeler te maken.![]()
Je zou dat topic nog kunne proberen.
FW is wel de laatste..12.5.8008.S15.ZIGGOstormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:56:
[...]
Zou je voor mij nog de firmware versie eens willen opzoeken?
700Mhz en 800Mhz zijn beide 4G frequenties...https://antennekaart.nl/page/frequencies instraling?
Zit nu ook even te kijken wat en of er hier iets op de 800 zit te klieren, maar Netmonster ( android app ) laat zo te zien slechts de 1800 mhz zien wat betreft 4 g.
Edit, hmm, jah, er zit hier wel een mast in de buurt die 5G doet op 773, en 4 G op de 816. Is er een specifieke kritiek afstand?
[ Voor 11% gewijzigd door DIKKEHENK op 08-08-2021 11:19 ]
Let trouwens wel op dat Netmonster op de meeste telefoons alleen je primaire 4G band laat zien. En als hogere frequentiebanden beschikbaar zijn zijn dat vrijwel altijd de primaire band, en dus bijna nooit de 800MHz band. Vrijwel alle zendmasten hebben 800MHz (band 20 op antennekaart), daarom is de kans op instraling vrij groot.DIKKEHENK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:13:
[...]
FW is wel de laatste..12.5.8008.S15.ZIGGO
Zit nu ook even te kijken wat en of er hier iets op de 800 zit te klieren, maar Netmonster ( android app ) laat zo te zien slechts de 1800 mhz zien wat betreft 4 g.
Edit, hmm, jah, er zit hier wel een mast in de buurt die 5G doet op 773, en 4 G op de 816. Is er een specifieke kritiek afstand?
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Dat was mij bekend. Maar dat is dus de download band. En de versterker van daanb14 gaat tot 1006 MHz download dus dat zou het probleem miet moeten zijn. Het versterkertje dat Ziggo in haar webshop aanbiedt, de FRA-725X gaat zelfs tot 1,2 GHz.stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:22:
@Roetzen
code:
1 32 Locked OFDM Downstream 33 883000000 Hz 93000 kHz 3.9 dBmV 40.8 dB OFDM PLC 0 0
OFDM kanaal is 93Mhz breed wat het huidige spectrum tot 973Mhz laat lopen. Weet niet of je het wist, voor mij was het nieuw.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734
De afstand zou niet relevant moeten zijn als je kabel afscherming goed is. Over welke afstanden praten we in jouw geval?DIKKEHENK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:13:
[...]
FW is wel de laatste..12.5.8008.S15.ZIGGO
Hirschmann heeft een portfolio wat 4G proof is.
Klopt was ook los van Daan zijn probleem, was meer om aan te geven dat <1006Mhz nu realiteit is. Ik dacht zelf dat het slechts rond 800Mhz bleef steken, maar met die kanaal breedte kom je fors hoger uit.Roetzen schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:56:
[...]
Dat was mij bekend. Maar dat is dus de download band. En de versterker van daanb14 gaat tot 1006 MHz download dus dat zou het probleem miet moeten zijn. Het versterkertje dat Ziggo in haar webshop aanbiedt, de FRA-725X gaat zelfs tot 1,2 GHz.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734
Als je naar het plaatje kijkt van Henk, denk jij dan aan 4G instraling? 720Mhz en 830Mhz gemiddeld genomen.jk-5 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Let trouwens wel op dat Netmonster op de meeste telefoons alleen je primaire 4G band laat zien. En als hogere frequentiebanden beschikbaar zijn zijn dat vrijwel altijd de primaire band, en dus bijna nooit de 800MHz band. Vrijwel alle zendmasten hebben 800MHz (band 20 op antennekaart), daarom is de kans op instraling vrij groot.
Ben er niet helemaal in thuis, maar dat voelt wel als "dichtbij" misschien de afscherming van de kabels eens herzien.DIKKEHENK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:03:
366 meter hemelsbreed, net gemeten met koekel.
nou, ik heb werkelijk geen idee of dat het is? Bedoel, de up en down waardes lijken ruim binnen de specs. Tevens, als dat 4 en 5G een dingetje gaat zijn bij coax, dan hebben ze pas een echt probleem tov glas, want dat heeft glas niet.stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Ben er niet helemaal in thuis, maar dat voelt wel als "dichtbij" misschien de afscherming van de kabels eens herzien.
Is dat dan een mast waarvan de antenne's nog een meter of 30 a 40 boven jouw lokatie zijn gemonteerd of woon je in een flat en "schijnen" de antennes vrij letterlijk recht je apartement in? Indien dat eerste: zou geen probleem moeten zijn bij juiste bekabeling, splitters én montage. Indien dat laatste kan ik me redelijk voorstellen dat één en ander wat lastiger is.DIKKEHENK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:03:
366 meter hemelsbreed, net gemeten met koekel.
Alles kan stuk.
4G is al een “dingetje” bij COAX. Daarom zijn er nu “kabelkeur” kabels die vrijwel geen last meer hebben van een deel van de 4G signalen.DIKKEHENK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:58:
[...]
nou, ik heb werkelijk geen idee of dat het is? Bedoel, de up en down waardes lijken ruim binnen de specs. Tevens, als dat 4 en 5G een dingetje gaat zijn bij coax, dan hebben ze pas een echt probleem tov glas, want dat heeft glas niet.
Maar belangrijk is ook om 4G afgeschermde connectoren te gebruiken. Die ouderwetse rechthoekige connectoren zijn net antenne’s en bijna garanties voor artifects in je digitale TV.
En veel van de bekabeling in bestaande woningen is dus niet 4G afgeschermd, en daarom is het juist zo belangrijk de eindbekabeling zoveel mogelijk 4G afgeschermde kabels te gebruiken.
In nieuwbouw wordt overigens de laatste jaren eigenlijk alleen maar kabelkeur kabels gebruikt.
KOKA9 is de kabel die ik hier zonder uitzondering voor gebruik. Hoge kwaliteit en goede 4G afscherming.
http://www.deyterra.com
Het net is hier nog Docsis 3.0. Wij hebben drie televisies achter de versterker hangen.stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 02:12:
[...]
Voor 1 tv en 1 modem is versterking sowieso niet nodig. En met twee tv’s gaat het hier ook goed.
TV is geen enkel probleem hier. Heb er nu 3 achter in totaal 9 db demping zitten, maar dat geeft geen enkel probleem.rally schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:24:
[...]
4G is al een “dingetje” bij COAX. Daarom zijn er nu “kabelkeur” kabels die vrijwel geen last meer hebben van een deel van de 4G signalen.
Maar belangrijk is ook om 4G afgeschermde connectoren te gebruiken. Die ouderwetse rechthoekige connectoren zijn net antenne’s en bijna garanties voor artifects in je digitale TV.
En veel van de bekabeling in bestaande woningen is dus niet 4G afgeschermd, en daarom is het juist zo belangrijk de eindbekabeling zoveel mogelijk 4G afgeschermde kabels te gebruiken.
In nieuwbouw wordt overigens de laatste jaren eigenlijk alleen maar kabelkeur kabels gebruikt.
KOKA9 is de kabel die ik hier zonder uitzondering voor gebruik. Hoge kwaliteit en goede 4G afscherming.
De fris zelf getrokken coax van 10 meter naar het modem kan ik nog vervangen ( 10 euro kabeltje ) voor een betere..das waar. ( net besteld )
Mijn versterker is gewoon netjes 1,2GHz geschikt. Het is geen HV41, maar een HMV41. De resultaten na het eruit halen van de versterker en alleen 1 tv en modem op het AOP zijn binnen en ze zijn nog steeds niet goed:stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:58:
[...]
Klopt was ook los van Daan zijn probleem, was meer om aan te geven dat <1006Mhz nu realiteit is. Ik dacht zelf dat het slechts rond 800Mhz bleef steken, maar met die kanaal breedte kom je fors hoger uit.
![]() | ![]() |
Dit is in ieder geval geen instraling van 4G, de 800MHz band stopt bij 821Mhz, en daar zit ook nog een ruimte halve MHz guard band in. Weet je zeker dat alle componenten onderweg wel met een frequentie > 800MHz overweg kunnen?daanb14 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Mijn versterker is gewoon netjes 1,2GHz geschikt. Het is geen HV41, maar een HMV41. De resultaten na het eruit halen van de versterker en alleen 1 tv en modem op het AOP zijn binnen en ze zijn nog steeds niet goed:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Dat over die hoge frequenties staat los van jouw versterker, met D3.1 gaan de meeste versterkers een mismatch krijgen in de lage frequenties voor het retour signaal.daanb14 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Mijn versterker is gewoon netjes 1,2GHz geschikt. Het is geen HV41, maar een HMV41. De resultaten na het eruit halen van de versterker en alleen 1 tv en modem op het AOP zijn binnen en ze zijn nog steeds niet goed:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Anyway, ik denk dat je toe bent aan een topic op community.ziggo.nl zodat ze eens in de grafieken mee kunnen kijken, wil je een linkje delen? Ben benieuwd wat ze zien etc.
Jazeker, want ik heb alles zelf aangelegd. Hirschmann QFC5-stekkers, KOKA 9TS kabels en bij de TV een Braun Telecom aansluitdoos die door Ziggo geplaatst is, omdat die monteur toen dacht dat TV-problemen door de EDC1000-aansluitdozen van Hirschmann zouden liggen.jk-5 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:35:
[...]
Dit is in ieder geval geen instraling van 4G, de 800MHz band stopt bij 821Mhz, en daar zit ook nog een ruimte halve MHz guard band in. Weet je zeker dat alle componenten onderweg wel met een frequentie > 800MHz overweg kunnen?
Momenteel zit er dus op het nieuwste type AOP van Ziggo:
- POA-01B splitter
- Modem
- QFC5 -> Hirschmann KOKA 9TS -> Braun Telecom aansluitdoos geschikt tot 2000MHz -> bij Mediabox Next meegeleverde coaxkabel -> Mediabox Next
Het topic is aangemaakt. Ik ben benieuwd wat eruit komt.stormfly schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:37:
[...]
Dat over die hoge frequenties staat los van jouw versterker, met D3.1 gaan de meeste versterkers een mismatch krijgen in de lage frequenties voor het retour signaal.
Anyway, ik denk dat je toe bent aan een topic op community.ziggo.nl zodat ze eens in de grafieken mee kunnen kijken, wil je een linkje delen? Ben benieuwd wat ze zien etc.
Op basis van foto's ga ik er vanuit dat KPN 1:48 split, je zit foto's met 96vezels liggen en KPN sluit slechts 1 vezel per huishouden aan. (blijft een aanname)
Ziggo heeft 50Mbps per stream van 8Mhz met 32 kanalen 1600Mbps. Dan is de Ziggo upload configuratie van 4x6,4Mhz zoals bij fZiggo 27Mbps(bron zie hieronder) x 4= 108Mbps. Bij fUPC is het 4x6.4Mhz plus 2x3,2Mhz = 154Mbps upload. Dit is voor één wijksegment, monteur zegt dat er 250-550 modems in een wijksegment zitten. Met mij samen in de tooling gekeken en hier is het 300 stuks. Ziggo kan een wijksegment met 8 upstreams voorzien van 216Mbps maximaal.
Ziggo 1600Mbit / 300 modems = 5,3Mbit down per huishouden
fUPC 154Mbit up / 300 modems = 0,51Mbit up per huishouden
fZiggo 108bit up / 300 modems = 0,36Mbit up per huishouden
KPN GPON 2400 Mbit down / 48 = 52Mbit per huishouden
KPN GPON 1200 Mbit up / 48 huizen = 25Mbit up per huishouden.
GPON KPN v.s fZiggo
Down = 10 x beter
Up = 69x beter
Hoeveel bandbreedte kan er uit het OFDM kanaal komen wat Ziggo gebruikt van 93Mhz breed? Als een 192Mhz kanaal 1,89Gbps kan leveren, dan kan een 93Mhz kanaal 915Mbit leveren.
The first three versions of the DOCSIS standard support a downstream throughput with 256-QAM of up to 42.88 Mbit/s per 6 MHz channel (approximately 38 Mbit/s after overhead), or 55.62 Mbit/s per 8 MHz channel for EuroDOCSIS (approximately 50 Mbit/s after overhead). The upstream throughput possible is 30.72 Mbit/s per 6.4 MHz channel (approximately 27 Mbit/s after overhead), or 10.24 Mbit/s per 3.2 MHz channel (approximately 9 Mbit/s after overhead).
DOCSIS 3.1 supports a downstream throughput with 4096-QAM and 25 kHz subcarrier spacing of up to 1.89 Gbit/s per 192 MHz OFDM channel. The upstream throughput possible is 0.94 Gbit/s per 96 MHz OFDMA channel.[17] Wikipedia: DOCSIS
https://community.ziggo.n...niet-te-pingen/td-p/70473
Of denk ik nu teveel ipv4, port mappen 1:1 en niet een hele reeks intern om 1 port naar buiten open te zetten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Je verwijst naar een topic met 18 reacties, wat bedoel je precies?MeNTaL_TO schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:39:
Wie bij Ziggo heeft dit bedacht?
https://community.ziggo.n...niet-te-pingen/td-p/70473
Of denk ik nu teveel ipv4, port mappen 1:1 en niet een hele reeks intern om 1 port naar buiten open te zetten.
Valt mee toch. Je downstream is een tikje hoog qua sterkte, maar dat heb ik ook al jaren zo. Als het stabiel functioneert, niks aan doen.itsmemax schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:38:
Gisteren mijn Ubee modem binnengekregen, en mij leken de waardes niet al te best, terwijl er laatst een monteur alles netjes heeft afgemonteerd en ook de kabel in de wijkkast opnieuw heeft aangesloten.
Of heb ik het mis?
[Afbeelding]
De aanvraag is uiteindelijk goedgekeurd en afgelopen vrijdagmorgen hebben we de nieuwe Ubee geïnstalleerd. Tot nu toe heeft dit modem zich nog niet opnieuw opgestart, dus het probleem lijkt voor ons opgelosttheblindman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:15:
[...]
Ik zal het laten weten als het modem binnen isMijn aanvraag moest nog wel goedgekeurd worden door een supervisor van de helpdesk, hopelijk gebeurt dat snel. Als mijn aanvraag toch afgewezen wordt, word ik als het goed is vrijdag teruggebeld om een andere oplossing te zoeken.
Blijkbaar wordt het UBC1318ZG-modem tegenwoordig in principe alleen uitgeleverd aan Giga- en Pro-abonnees vanwege chiptekorten
De rest levert zo te zien uitsluitend via VDSL.
Ik verwacht voor 'Complete' internet en tv te willen gaan.
Nu ben ik wel benieuwd naar bovengenoemde aanbiedingen etc.
Als ik hun even telefoneer voor een leuke actie, en ik houd het volgende als onderhandelpunten aan, mis ik dan nog iets?
- Eerste 9 maanden 20,- korting
- Geen aansluitkosten
- incl. 3 Wifi boosters
- Ubee modem
- Next Box
[ Voor 4% gewijzigd door Daikirai op 10-08-2021 13:02 ]
Ja zo stond het bij mij ook in de mail, en kreeg netjes de Ubee waar ik om had gevraagd...GioStyle schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:28:
staat er in het mailtje dat ik een splinternieuwe Connectbox krijg. Pff, iemand ook meegemaakt?
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 10-08-2021 14:33 ]
Had hiervoor veel gezeur met de connectbox Giga.
En warempel nu geen gezeur meer met vage lagspikes en rare vertraging over VPN. Thuiswerken via citrix ook geen problemen meer. ( Hiervoor af en toe stroperig ). Minder connectie problemen met teams video calls. Al blijft teams gewoon een apart product met zijn eigen issues natuurlijk.
Over het algemeen voelt alles wat sneller aan maar dat kan ook placebo zijn. Ik gebruik dezelfde nameservers als hiervoor. Toch lijkt het er op dat allerhande websites gevoelsmatig sneller resolven.
Wat ik ook opmerkte :
In het algemeen een paar ms minder latency.
Aantal bufferbloat tests gedaan en de bekende puma6 test. Over het algemeen veel betere scores. ( Ook niet zo gek als er geen Puma chip in zit natuurlijk maar dan wil ik het graag bevestigd zien
Al met al prima opgelost zo via klantenservice op de Ziggo community. Wel sneu voor al die mensen die het niet voor elkaar gekregen hebben en nog steeds met de problemen zitten.
Al moest ik wel lachen om de stortvloed met posts op het Ziggo forum die klagen over trage torrents. Als dat men dat als enige probleem opgeeft zou ik als Ziggo zijnde ook net doen alsof ik je post niet heb gezien

Want torrent verkeer is niet belangrijk? Vreemde gedachte.Evius schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:06:
Al met al prima opgelost zo via klantenservice op de Ziggo community. Wel sneu voor al die mensen die het niet voor elkaar gekregen hebben en nog steeds met de problemen zitten.
Al moest ik wel lachen om de stortvloed met posts op het Ziggo forum die klagen over trage torrents. Als dat men dat als enige probleem opgeeft zou ik als Ziggo zijnde ook net doen alsof ik je post niet heb gezien
(Dus geen passthrough maar dat het modem/router zelf het endpoint is)
If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Ben ik hopelijk van het konstant blijven hangen van webpagina`s af.
Pagina moet je soms 4x herladen voordat alle plaatjes er zijn.
Lijkt op een dns probleem, maar is het niet,modem reageert gewoon heel er langzaam.
Met torrents heb ik geen last meer, heb er een losse vpn router achter die een verbinding maakt met een betaalde vpn provider.
Dus dat verkeer is voor het modem alleen maar ruis..
En geen wifi, dat is zo opgelost met een paar accesspoints
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Ben ik helemaal met je eens. Bedoelde dat eigenlijk ook niet zo met mijn bericht, maar snap dat het misschien zo geïnterpreteerd kan worden.dolby schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:14:
[...]
Want torrent verkeer is niet belangrijk? Vreemde gedachte.
Wat mij betreft zou alle verkeer neutraal behandeld moeten worden door een ISP.
Wat ik bedoelde is dat ik me wel wat kan voorstellen bij de potentiële gedachtegang bij ziggo.
Er vliegen opeens 20 posts voorbij met als enige opgaaf van reden "mijn torrents zijn ook traag, graag een nieuw modem." . Ik ben een beetje apart ik weet het, maar ik zie daar de humor wel van in
0 onderbouwing, semi-gevoelig onderwerp wat torrents betreft, en het hek is natuurlijk van de dam wat nieuwe aanvragen betreft.
Ben benieuwd of ze op deze voet verder gaan ( of op een andere manier. ).
Ik ben aangenaam verrast dat ze er om wat voor reden dan ook toch soepeler mee omgaan nu.
Hopelijk zijn ze daarmee gewoon een blijvend positieve nieuwe weg mee ingeslagen.
We gaan het zien
Nee, het router deel van de Ubee is zeer beperkt en heb ik als eerste uitgezet. Dit is echt een prima ding om in bridge mode te zetten. Meer moet je er niet mee willen doen.CertLog schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:30:
Weet iemand of de Ubee UBC1318ZG toevallig ook IPSec tunnels ondersteund?
(Dus geen passthrough maar dat het modem/router zelf het endpoint is)
Er zijn overigens wel weer problemen met IPv6 tunnels in combinatie met dit modem, dus het is ook niet alles.
[ Voor 5% gewijzigd door daanb14 op 10-08-2021 17:11 ]
Die Ubee is echt geen tovermodem hoorfordrwd4ever schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:20:
Ook maar aangevraagd.
Ben ik hopelijk van het konstant blijven hangen van webpagina`s af.
Pagina moet je soms 4x herladen voordat alle plaatjes er zijn.
Lijkt op een dns probleem, maar is het niet,modem reageert gewoon heel er langzaam.
Met torrents heb ik geen last meer, heb er een losse vpn router achter die een verbinding maakt met een betaalde vpn provider.
Dus dat verkeer is voor het modem alleen maar ruis..
En geen wifi, dat is zo opgelost met een paar accesspoints
ik had de UBEE UBC1318ZG gekregen omdat met de standaard Connectbox ik problemen had met IPV6 tunnels.Mr. Jinx schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:58:
[...]
Nee, het router deel van de Ubee is zeer beperkt en heb ik als eerste uitgezet. Dit is echt een prima ding om in bridge mode te zetten. Meer moet je er niet mee willen doen.
Er zijn overigens wel weer problemen met IPv6 tunnels in combinatie met dit modem, dus het is ook niet alles.
Met de Connectbox bleef de tunnel steken rond de 25Mbit en met de UBEE ging de tunnel richting abbo snelheden (600Mbit)
Ok, ook de UBEE stond in bridge modus, want eigen router...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Dit gaat dan om versie 12.5.8008.S15.ZIGGO welke is teruggetrokken, maar bij sommigen wel in gebruik is. Versie 12.5.3208 is nog steeds kwetsbaar, maar daar werkt IPv6 tunneling dan wel weer.
Aangezien dit al sinds eind 2020 speelt heb ik weinig vertrouwen in de kwaliteit van de firmware coders.
[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Jinx op 10-08-2021 17:48 ]
Op de community forums van ziggo aangevraagd maar 0 response.... via helpdesk en chat wisselen ze niet om, vraag me dus af hoe jullie dat klaar krijgen!?Evius schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:06:
Hier ook de Ubee ontvangen.
Had hiervoor veel gezeur met de connectbox Giga.
En warempel nu geen gezeur meer met vage lagspikes en rare vertraging over VPN. Thuiswerken via citrix ook geen problemen meer. ( Hiervoor af en toe stroperig ). Minder connectie problemen met teams video calls. Al blijft teams gewoon een apart product met zijn eigen issues natuurlijk.
Over het algemeen voelt alles wat sneller aan maar dat kan ook placebo zijn. Ik gebruik dezelfde nameservers als hiervoor. Toch lijkt het er op dat allerhande websites gevoelsmatig sneller resolven.
Wat ik ook opmerkte :
In het algemeen een paar ms minder latency.
Aantal bufferbloat tests gedaan en de bekende puma6 test. Over het algemeen veel betere scores. ( Ook niet zo gek als er geen Puma chip in zit natuurlijk maar dan wil ik het graag bevestigd zien)
Wat dat betreft kan ik niet wachten tot ik kan overstappen naar glasvezel, weg met die zooi... nog even....
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 10-08-2021 18:16 ]
Eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon mazzel had dat er op dat moment een welwillende Ziggo medewerker dienst had. Ik hoop dat ze nog reageren. Zal voor je duimentcviper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Op de community forums van ziggo aangevraagd maar 0 response.... via helpdesk en chat wisselen ze niet om, vraag me dus af hoe jullie dat klaar krijgen!?
Wat dat betreft kan ik niet wachten tot ik kan overstappen naar glasvezel, weg met die zooi... nog even....
Hehe, thanks 😀Evius schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:26:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon mazzel had dat er op dat moment een welwillende Ziggo medewerker dienst had. Ik hoop dat ze nog reageren. Zal voor je duimen
Het is toch weer niet te geloven hoe Ziggo daarmee omgaat, je zou denken een technisch onderlegde abonnee wil ander modem die we in het assortiment hebben dat is geen probleem.tcviper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Op de community forums van ziggo aangevraagd maar 0 response.... via helpdesk en chat wisselen ze niet om, vraag me dus af hoe jullie dat klaar krijgen!?
Maar ze gaan moeilijk doen?
Verwijderd
Ik heb het via het forum en chat aangevraagd, maar een dikke nee. Ik heb last van Citrix & Teams issues en Torrents.. Je zou verwachten als je het het gigabit zakelijk abonnement hebt wat meer support kan verwachten, maar helaas is niets minder waar. Volgend jaar hopelijk naar glasvezel.dolby schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:24:
[...]
Het is toch weer niet te geloven hoe Ziggo daarmee omgaat, je zou denken een technisch onderlegde abonnee wil ander modem die we in het assortiment hebben dat is geen probleem.
Maar ze gaan moeilijk doen?
Overigens omdat hier geen glasvezel ligt ook nooit na tien jaar Ziggo af te nemen nooit iets van korting kunnen krijgen. Nu verwacht ik niet dat andere providers veel beter zijn, maar glasvezel is technisch al een flinke vooruitgang.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2021 20:21 ]
Krijgen vrij veel klachten met Deco systemen dat deze extreem traag worden
Lijkt op een compatibiliteits probleem in de ingebouwde switch.
Dan mag de Ubee misschien geen tovermodem zijn, deze heeft tenminste geen gare intel chipset,maar een broadcom.
Wat dat betreft waren de oudere Technicolor modems prima.
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Beide Broadcom, zegt genoeg lijkt mij.fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:12:
Dan mag de Ubee misschien geen tovermodem zijn, deze heeft tenminste geen gare intel chipset,maar een broadcom.
Wat dat betreft waren de oudere Technicolor modems prima.
Ziggo moet snelheid maken met nieuwe sportabonnement #Ziggo #voetbal #ESPN #ZiggoSport #SportCompleet #media @ZiggoWebcare @ZiggoCompany @VodafoneZiggo @ESPNnl @ZiggoSport @ZS_voetbal https://t.co/A3M2hc6gqX pic.twitter.com/gHDR8uJVI9
— Totaal TV (@TotaalTV) 10 augustus 2021
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is het manco van Ziggo. Het feit dat hier meerdere medewerkers over debatteren met klanten. Kost meer aan uurloon dan het hele modem in aanschaf kost.tcviper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 10-08-2021 21:11 ]
Werkt prima, merk geen verschil, behalve bij een download van 6GB. Voorheen zakte het volledige in of bleef de download hangen, nu loopt hij supersnel door.
Ping blijft overigens tussen 10-15ms hangen, daarover niet te spreken, maar weinig aan te doen vrees ik.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Iemand die het snel even in elkaar gezet heeftTHE_BASE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:47:
[...]
De basis snap ik, maar het artikel barst van de typfouten.

2250 WP Zuid PVoutput
De TS. Dat je zo'n port trigger aan moeten maken over alle porten om een port beschikbaar van buiten te maken in IPv6, leek me in de uitleg toch wel duidelijk?theblindman schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:31:
[...]
Je verwijst naar een topic met 18 reacties, wat bedoel je precies?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nou, even mn 10 euro 10 meter kabel vervangen voor KOKA9 met F conn, en inderdaad, dat scheelt weer 2 ( zo te zien cruciale ) millivolten. en dus betere waardes up en down .thxs!rally schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:24:
[...]
4G is al een “dingetje” bij COAX. Daarom zijn er nu “kabelkeur” kabels die vrijwel geen last meer hebben van een deel van de 4G signalen.
:strip_exif()/f/image/VrAmTYIyaIHzOXcDN7Kq7IsW.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, je dient ( zoals bij mij hier ) ook je hele kabel en splitter circus na te lopen, en vooral oude meuk vervangen voor nieuw spul. En dan het betere kabel/coax spul. Veel kun je natuurlijk ook zelf, dus daarvoor hoef je ook geen monteur te laten komen.Mr. Jinx schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:00:
[...]
Die Ubee is echt geen tovermodem hoor. Het heeft een andere chipset, maar verwacht nou niet dat al je internet problemen hiermee zijn opgelost.
want ook de Ubee is gevoelig voor storingen. Maar iig niet als je veel of liever 24/7 een vpn hebt draaien, want met dat heeft het dus 0 problemen.Ook geen inkakkende snelheden meer bij andere apps met veel connects.
Hier de link vd actie, ik mocht hem delenik heb verder nog een leuke actie voor je mocht je hierin geïnteresseerd zijn. Als jij als klant een vriend of familielid aandraagt bij ziggo klant te worden dan krijg je gratis een zenderpakket voor de duur van 12 maanden. je kan dan kiezen uit het Movies en series XL pakket of het ziggosport totaal pakket. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn dan hoor ik dat graag van je 🙂
https://www.ziggo.nl/campagne/ambassador/promoter
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat is precies mijn situatie, lage snelheid bij een actieve vpn. Heb je zo'n Ubee 1318 zonder wifi aangevraagd via de community of door te bellen met de klantenservice?DIKKEHENK schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:23:
Maar iig niet als je veel of liever 24/7 een vpn hebt draaien, want met dat heeft het dus 0 problemen.Ook geen inkakkende snelheden meer bij andere apps met veel connects.
De community is nogal moeilijk vanwege de vele aanvragen. De eerste aanvragen gingen vrij makkelijk maar nu reageren ze amper. Eigenlijk wel gek, ze weten dat het modem niet deugt maar toch vragen ze om eerst te kijken naar de stand van je buurvrouws grote teen voordat ze erkennen dat het in 99,9% van de gevallen ligt aan het modem.grun93 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:03:
[...]
Dat is precies mijn situatie, lage snelheid bij een actieve vpn. Heb je zo'n Ubee 1318 zonder wifi aangevraagd via de community of door te bellen met de klantenservice?
Het beste kun je bellen en hopen op een meewerkende medewerker.
Welke wifi acces points raden jullie aan voor het modem?
Ik liep dood bij ( bellen ) klantenservice. Kwam daar geen meter verder behalve we sturen een monteur, die kwam, ging, en zelfde probleem.grun93 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:03:
[...]
Dat is precies mijn situatie, lage snelheid bij een actieve vpn. Heb je zo'n Ubee 1318 zonder wifi aangevraagd via de community of door te bellen met de klantenservice?
Weer klantenservice, nee meneer, u krijgt geen ander type modem. ja maar ja maar, nee meneer, niet mogelijk.
Toen hier eens na gaan vragen of mijn probleem hier soms bekend voorkwam, en toen kwam alhier de link naar t forum tevoorschijn. En daar meteen binnen x minuten.
Nu had ik ook wel een topic lopen op t ziggo forum, dus verwees ze daarnaar toe , als onderbouwing.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Je hebt hem naar ik aanneem in bridge staan. Ook geen IPv6 in bridge?elsinga schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:06:
Hier inmiddels de via de community geregelde Ubee draaien. Via Smokeping kan ik mooi zien of het een verbetering is en dat lijkt wel zo. Ping is sinds plaatsen lager. Het is nog even afwachten of de algehele responstijden beter zijn geworden.
Duidelijk.Jay-B schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:00:
Er zijn geen modems die op dit moment IPv6 in bridge modus leveren. Dat geldt ook voor deze Ubee.
Tja, dan heeft het voor mij geen zin te gaan proberen mijn Arris Connectbox om te ruilen voor die Ubee. Ik had gehoopt dat het router gedeelte beter zou zijn. Maar ik begrijp dat dat niet zo is. Bridge is voor rmij geen optie, want geen IPv6 is voor mij een show stopper en ik begrijp dat tunnels ook niet lekker werken met de Ubee
Ik wacht wel tot ik een Fritz!box of een ander zelf gekocht modem kan aansluiten.
Hier hetzelfde laken een pak. Morgen komt een monteur en die neemt een Ubee mee. Is die met een actieve vpn niet sneller dan een CB Giga, dan kost het me 50 euro. En als die wel sneller is laat hij hem staan en kost het niks. De rest van de infrastructuur is splinternieuw met hun eigen kabels, daar kan het niet aan liggen.DIKKEHENK schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:38:
Ik liep dood bij ( bellen ) klantenservice. Kwam daar geen meter verder behalve we sturen een monteur, die kwam, ging, en zelfde probleem.
Keep us posted? Tnxgrun93 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:16:
[...]
Hier hetzelfde laken een pak. Morgen komt een monteur en die neemt een Ubee mee. Is die met een actieve vpn niet sneller dan een CB Giga, dan kost het me 50 euro. En als die wel sneller is laat hij hem staan en kost het niks. De rest van de infrastructuur is splinternieuw met hun eigen kabels, daar kan het niet aan liggen.
nou ja, sneller aantonen is een dingetje, gooi dan ook meteen naast een vpn wat torrents aan? Die combinatie trekt een CB niet. Ik gooide dat modem er hier uit met vesselfinder, maar dat lag dan zogenaamd volgens ziggo aan de site.grun93 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:16:
[...]
Hier hetzelfde laken een pak. Morgen komt een monteur en die neemt een Ubee mee. Is die met een actieve vpn niet sneller dan een CB Giga, dan kost het me 50 euro. En als die wel sneller is laat hij hem staan en kost het niks. De rest van de infrastructuur is splinternieuw met hun eigen kabels, daar kan het niet aan liggen.
Succes iig
Het zou nog in de software van m’n Unifi’s AC’s kunnen liggen, geen idee.
Wat is een reële Ping voor Ziggo?
In de tijd dat ik nog bij ziggo zat (lees: vorige maand), had ik een ping die minimaal 12 ms was. Met glas nu een ping van 4 ms. Verschil met sites bezoeken merk ik niet echt. Die 8 ms zie ik in ieder geval met de ogen niet.THE_BASE schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:26:
Ik heb contact gehad met Ziggo en men vindt 15ms een goed Ping. Echter laden webpagina’s niet zo snel als ik gewend ben.
Wellicht focus ik me er teveel op. Jaren geleden was het wellicht belangrijk. Toen er nog een groot verschil was. Ik dacht dat Ping was voor snelheid vinden webpagina’s en downloadsnelheid voor snelheid van laden van sites en downloads.SebasFM schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:28:
[...]
In de tijd dat ik nog bij ziggo zat (lees: vorige maand), had ik een ping die minimaal 12 ms was. Met glas nu een ping van 4 ms. Verschil met sites bezoeken merk ik niet echt. Die 8 ms zie ik in ieder geval met de ogen niet.
Misschien wordt mijn MacBook gewoon wat oud. Zou eigenlijk eens een M1 moeten proberen.
Ligt hier in Limburg tenminste bijna altijd rond 15-20 das prima dus. Een andere dns server kan je websites sneller laden eventueel (nextdns, cloudflare etc).THE_BASE schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:26:
Ik heb contact gehad met Ziggo en men vindt 15ms een goed Ping. Echter laden webpagina’s niet zo snel als ik gewend ben.
Niet per se representatief voor Limburg. Hier (Geleen) altijd rond de 11 - 13 ms. Connectbox i.c.m. Unifi infrastructuur met verschillende switches / AP's.tcviper schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:38:
[...]
Ligt hier in Limburg tenminste bijna altijd rond 15-20 das prima dus. Een andere dns server kan je websites sneller laden eventueel (nextdns, cloudflare etc).
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic