• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:55
Masimo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Niet per se representatief voor Limburg. Hier (Geleen) altijd rond de 11 - 13 ms. Connectbox i.c.m. Unifi infrastructuur met verschillende switches / AP's.
Zit zelf in Sittard en heb daar veel klanten die ik help met UniFi spul (zakelijk en particulier), heb nog geen enkele keer in de omgeving lager dan 14ms gezien. Maar goed, als dat bij jou wel is, super dan! 😀

Overigens, ligt er natuurlijk ook aan waar we naar pingen he. Ikzelf probeer meestal google.nl, ziggo.nl

[Voor 9% gewijzigd door tcviper op 12-08-2021 07:38]

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:39
Roetzen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Je hebt hem naar ik aanneem in bridge staan. Ook geen IPv6 in bridge?
Ja, in bridge en nee, geen IPv6 via DHCPv6 (enige manier buiten Static die mijn USG3 ondersteunt). fUPC hier, dat maakt wat uit, meen ik.

Ik weet dat mijn vorige router via een 4to6tunnel wel via IPv6 bereikbaar was, maar dat is uiteraard geen echte IPv6 van Ziggo.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• elsinga
  • Laatst online: 17:39
grun93 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:16:
[...]

Hier hetzelfde laken een pak. Morgen komt een monteur en die neemt een Ubee mee. Is die met een actieve vpn niet sneller dan een CB Giga, dan kost het me 50 euro. En als die wel sneller is laat hij hem staan en kost het niks. De rest van de infrastructuur is splinternieuw met hun eigen kabels, daar kan het niet aan liggen.
Ik hoorde van een monteur dat een Gigabox in bridge ernstig langzamer is dan standaard. Iets van de helft of zo. Staat jouw gigabox in bridge en haal je gewoon de geadverteerde snelheden?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
elsinga schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Ik hoorde van een monteur dat een Gigabox in bridge ernstig langzamer is dan standaard. Iets van de helft of zo. Staat jouw gigabox in bridge en haal je gewoon de geadverteerde snelheden?
Er wordt zoveel gezegd door monteurs, maar dit is onzin. Wat wel kan is dat iemand 'm in bridge mode zet met een goedkope router die de 1Gbps op de WAN poort niet aan kan, maar de connectbox Giga in bridge kan die snelheid echt wel aan.
Ik spreek uit ervaring want ik heb zowel de Connectbox Giga als de Ubee gehad. Beiden waren exact even snel qua download snelheid in bridge mode. Ook de gemiddelde latency / ping is hetzelfde, maar was wel een stukje stabieler met de Ubee.

[Voor 17% gewijzigd door Mr. Jinx op 12-08-2021 08:31]

Ziggo Gebruikersforum

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:13

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Het ubee ZG modem kan (mits in bridge gezet) overigens ook LACP aan waardoor je met de juiste apperatuur en configuratie nog net even hogere snelheden kunt halen op het giga abbonement :)

Ik heb in mijn opstelling (10Gig netwerk met 2Gig uplink naar de ubee) snelheden van 1041 down (dit is wel een piekmomentje geweest). Stabiel zit de boel constant op 1028 - 1030.

Maar in real life situaties ga je dat verschil nooit merken/gebruiken.. 8)7

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 21-09 14:07
elsinga schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:18:
Ik heb een nieuwe Connect Box (ruim een maand oud), ik heb geen idee of het een giga variant is, ik heb een 300 Mbps abonnement, de CB staat in bridge mode (ik stel er geen prijs op dat Ziggo meekijkt in mijn netwerk thuis) en de pingtijd is vrij constant 13ms.

• Evius
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:27
Gadget Freak schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Ik heb een nieuwe Connect Box (ruim een maand oud), ik heb geen idee of het een giga variant is, ik heb een 300 Mbps abonnement, de CB staat in bridge mode (ik stel er geen prijs op dat Ziggo meekijkt in mijn netwerk thuis) en de pingtijd is vrij constant 13ms.
Als het modem er uitziet als een broodtrommel is het de normale variant. Ziet het er uit als een hi-tech beker voor je proteïne shakes na het sporten dan is het de giga. Sorry ik kon het niet laten die vergelijking 8)

Ter illustratie. Dit is de giga variant.

• Gadget Freak
@Evius
Dank, het is me duidelijk: ik heb de broodtrommel, niet de Linksys Velop / Apple Airport lookalike.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Gadget Freak schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

(ik stel er geen prijs op dat Ziggo meekijkt in mijn netwerk thuis)
Als ze het al zouden kunnen, waarom zouden ze dat uberhaupt willen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Gadget Freak
MeNTaL_TO schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:32:
Als ze het al zouden kunnen, waarom zouden ze dat uberhaupt willen?
Als jij je Connect Box niet alleen als modem gebruikt, maar ook als router, dan kunnen ze exact zien welke apparaten jij in je netwerk hebt. Dat kan handig zijn als je problemen hebt met een bepaald apparaat, dan kun je Ziggo bellen en dan kunnen zij kijken wat er aan de hand is. Maar ik heb liever privacy.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:07
De monteur kwam, zag en ging weer weg. Helaas geen Ubee gekregen dat was echt onmogelijk (hoewel de klantenservice gisteren wat anders zei, daarvoor kwam de monteur nu juist). Maar nu hij er toch eenmaal was, heeft hij de moeite genomen om vrij uitgebreid allerlei dingen op zijn laptop te bekijken en te configureren. De CB Giga werd een paar keer opnieuw gestart en voila, toch een verhoging van de snelheid met een actieve vpn gekregen (20-30MB/s met PIA vpn, gisteren was dat nog 10MB/s). Vraag me niet wat hij precies gedaan heeft, dat weet ik niet maar het was aan ziggo's kant.
grun93 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

De monteur kwam, zag en ging weer weg. Helaas geen Ubee gekregen dat was echt onmogelijk (hoewel de klantenservice gisteren wat anders zei, daarvoor kwam de monteur nu juist). Maar nu hij er toch eenmaal was, heeft hij de moeite genomen om vrij uitgebreid allerlei dingen op zijn laptop te bekijken en te configureren. De CB Giga werd een paar keer opnieuw gestart en voila, toch een verhoging van de snelheid met een actieve vpn gekregen (20-30MB/s met PIA vpn, gisteren was dat nog 10MB/s). Vraag me niet wat hij precies gedaan heeft, dat weet ik niet maar het was aan ziggo's kant.
Bijzondere samenloop bij Ziggo. Wat is nu toch die drempel om dat modem zo sporadisch uit te geven.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:14

Vandaag mijn Ubee UBC1318ZG ontvangen en gelijk verwisseld. Alle problemen die ontstaan door de Puma chipset zijn weg. Nu heb ik eindelijk een internetverbinding die ik kan gebruiken zoals ik het wil zonder haperingen. Daarnaast verbruikt de Ubee in verhouding een stuk minder namelijk: 6,9W tegenover 11,8W van de Connectbox. Scheelt op jaarbasis 43kWh, ruim €10.

• Andros
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-09 07:57
wopper schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Bijzondere samenloop bij Ziggo. Wat is nu toch die drempel om dat modem zo sporadisch uit te geven.
Er is al eens gezegd chip tekorten. Tevens is het een modem voor de enthousiaste gebruiker, de meesten verwachten dat de provider wifi in huis levert, hoe en wat boeit de massa niet. Ziggo wil waarschijnlijk discussies voorkomen hierover en de CB is dan de makkelijkste oplossing voor het merendeel van de klanten.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:23
THE_BASE schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:26:
Ik heb contact gehad met Ziggo en men vindt 15ms een goed Ping. Echter laden webpagina’s niet zo snel als ik gewend ben.

Het zou nog in de software van m’n Unifi’s AC’s kunnen liggen, geen idee.

Wat is een reële Ping voor Ziggo?
Voorheen bij ziggo ook pinas rond de 13-18ms afhankelijk van het tijdstip.

Nu op VDSL 8ms, en merk het wel met laden van pagina’s.

• Gadget Freak
Stinger_Ventura schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:57:
Voorheen bij ziggo ook pinas rond de 13-18ms afhankelijk van het tijdstip.

Nu op VDSL 8ms, en merk het wel met laden van pagina’s.
VDSL is, op ping na, zwaar inferieur aan kabel en glasvezel.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:23
Gadget Freak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:56:
[...]

In die veronderstelling was in ook, maar de kopertechniek heeft niet stil gestaan en doet niet onder voor de gedeelde coax techniek van Ziggo.

Ik ben heel blij dat ik weg ben bij Ziggo en nu bij Budget/KPN zit, om de volgende redenen;
- lijn is veel stabieler, overdag zakte de snelheid echt in en af en toe drop-outs.
- lagere Ping merk ik (en mijn partner) in het laden van pagina’s
- snelheid is met 100 down en 30 up echt prima, en genoeg voor meerdere HD streams en teams/zoom meetings tegelijk.
- prijs is de helft (!!) van de vergelijkbare ziggo propositie (met TV)

Enige dat ziggo voor zich had/heeft is Formule 1/Ziggo sport. Maar dat is volgend jaar ook einde oefening.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:24:
[...]

In die veronderstelling was in ook, maar de kopertechniek heeft niet stil gestaan en doet niet onder voor de gedeelde coax techniek van Ziggo.
Docsis ook niet, Ziggo rolt niet voor de lol docsis 3.1 uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Gadget Freak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:56:
[...]

Als je zoals ik en @Stinger_Ventura dicht op een wijkkast zit is VDSL ver uit beter dan coax internet.

Bij Ziggo moest ik regelmatig een site F5 geven omdat mijn aanvraag ergens in de drukte van het coax netwerk gesneuveld was. Dat heb ik nu nooit meer met VDSL.

Kan gerust stellen dat het internet prettiger functioneert over VDSL dan toen met coax internet.

• Gadget Freak
wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:44:
Als je zoals ik en @Stinger_Ventura dicht op een wijkkast zit is VDSL ver uit beter dan coax internet.
Voor mij is xDSL geen optie, want de maximale snelheid is 8 Mbps. Dat is nog niet eens genoeg voor een enkele Netflix stream, laat staan 4 simultane Teams meetings.

Glasvezel is wel een optie voor mij, alleen ben ik niet helemaal content met de pakketten die oa KPN en T-Mobile aanbieden, vooral qua netwerk, ik wil dat ze alleen een modem aanbieden zodat ik zelf het LAN erachter kan maken. Beiden leveren ze dat niet, terwijl T-Mobile ook nog een apart tv VLAN heeft.
Gadget Freak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:04:
[...]
Glasvezel is wel een optie voor mij, alleen ben ik niet helemaal content met de pakketten die oa KPN en T-Mobile aanbieden, vooral qua netwerk, ik wil dat ze alleen een modem aanbieden zodat ik zelf het LAN erachter kan maken. Beiden leveren ze dat niet, terwijl T-Mobile ook nog een apart tv VLAN heeft.
De kracht van glasvezel is toch dat je een NT krijgt waarin je gewoon alles in kan prikken wat je wilt dmv UTP? Wat mis je dan?

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:02
bloedboer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

De community is nogal moeilijk vanwege de vele aanvragen. De eerste aanvragen gingen vrij makkelijk maar nu reageren ze amper. Eigenlijk wel gek, ze weten dat het modem niet deugt maar toch vragen ze om eerst te kijken naar de stand van je buurvrouws grote teen voordat ze erkennen dat het in 99,9% van de gevallen ligt aan het modem.

Het beste kun je bellen en hopen op een meewerkende medewerker.

Welke wifi acces points raden jullie aan voor het modem?
Wel bijzonder. Vorig weekend ook in dat topic gevraagd om een Uber-modem. Dat werd inderdaad afgepoeierd (doen we alleen in uitzonderingen, moet echt duidelijk zijn dat het aan het modem ligt, etc.), maar krijg net wel een mailtje dat er toch een nieuw modem onderweg is. Prima.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 13:38
wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Bij Ziggo moest ik regelmatig een site F5 geven omdat mijn aanvraag ergens in de drukte van het coax netwerk gesneuveld was. Dat heb ik nu nooit meer met VDSL.

Kan gerust stellen dat het internet prettiger functioneert over VDSL dan toen met coax internet.
Klinkt meer als een DNS server die niet snel genoeg reageert, routeringsprobleem of misschien wel defect modem (welk modem had je?). Dit heeft niets met het verschil tussen coax of VDSL te maken als medium. Wanneer in beide gevallen de infra in orde is zal je los van de snelheid geen verschil merken tussen coax of VDSL.
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:24:
[...]
Ik ben heel blij dat ik weg ben bij Ziggo en nu bij Budget/KPN zit, om de volgende redenen;
- lijn is veel stabieler, overdag zakte de snelheid echt in en af en toe drop-outs.
- lagere Ping merk ik (en mijn partner) in het laden van pagina’s.
Eerste klinkt als en signaalprobleem. Die kan zich voordoen op elk medium. Dat toevallig je telefoonlijn in een betere staat is prettig voor jou maar geen vast gegeven.

Verschil in latency tussen VDSL en coax is verwaarloosbaar. Het traag laden van pagina's heeft daar niet zoveel mee te maken. Zie eerdere opmerking.
Jay-B schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:11:
Klinkt meer als een DNS server die niet snel genoeg reageert, routeringsprobleem of misschien wel defect modem (welk modem had je?). Dit heeft niets met het verschil tussen coax of VDSL te maken als medium. Wanneer in beide gevallen de infra in orde is zal je los van de snelheid geen verschil merken tussen coax of VDSL.
Op mijn wijksegment is het zo druk dat je tijdens werktijden de upload snelheid van je abonnement niet eens meer kan halen. Dat betekent dat de CMTS bezig is met QoS en de data gelijkwaardig over alle modems te verdelen, dat kan niet zonder ingrijpende keuzes.

Het is zeker een DNS server, geen routeringsprobleem, en geen defect modem (Ubee1318). Alles is top in het huis van een netwerk consultant, alleen de ISP is qua wijksegment "overloaded". De bevestiging is; gehele infra is hetzelfde en met VDSL geen enkel probleem.

Ziggo geeft aan dat ze zien dat het net zwaar belast is maar er niets aan gaan doen 8)7

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-09 21:51
Gadget Freak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Voor mij is xDSL geen optie, want de maximale snelheid is 8 Mbps. Dat is nog niet eens genoeg voor een enkele Netflix stream, laat staan 4 simultane Teams meetings.

Je kan er achter knutselen wat je wilt? Hier ook bij een ander pand Glas, en internet komt binnen met een VLAN. Routertje erachter, vlan instellen, en je hangt er je eigen netwerk aan. De provider maakt geen zak uit icm met wat je er achter hangt.

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:34

Roetzen

he.net Certified Sage

wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Ziggo geeft aan dat ze zien dat het net zwaar belast is maar er niets aan gaan doen 8)7
Misschien hopen ze dat het probleem vanzelf verdwijnt met de uitrol van DOCSIS 3.1?

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:33
Ik ben sinds gisteren overgestapt van Budget (100/30) naar Ziggo (300/30). Ping is inderdaad iets hoger bij Ziggo. Maar ik merk er helemaal niks van bij het laden van websites. Ik heb zelfs het idee dat laden sneller gaat op Ziggo.
Ik zou ook denken dat de reactiesnelheid van ping aangeeft hoe snel pagina's geladen worden, maar het valt me alles mee hoor.

De Next is wel een fijn apparaat moet ik zeggen. Wat me opvalt, omdat ie zelf 4K signaal uitstuurt, komen de beelden van uitzendingen wat korrelig over. Mijn tv past nu geen beeldverbeteraars meer toe lijkt het wel. Ik ga vanavond toch eens kijken of het mooier wordt als ik 'm op 1080p zet.

[Voor 31% gewijzigd door tiguan op 13-08-2021 11:09]

Roetzen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Misschien hopen ze dat het probleem vanzelf verdwijnt met de uitrol van DOCSIS 3.1?
Daar heb ik ook langer over nagedacht en zover mijn kennis gaat is mijn conclusie de volgende:

Er zijn miljoenen modems in gebruik, zelfs hele oude Cisco's misschien zelfs nog wel Motorola's. Onze wijk heeft een upload van 108Mbps voor 300 modems, dat kan ziggo verhogen tot 216Mbps. Daar lijken ze nav de klacht van mij en de buurman geen aanstalten toe te maken. FM radio is hier recent verwijdert, e.a. zou mogelijk moeten zijn als ze het "bandje" stoppen wat ze nu uitzenden.

Om de voordelen van D3.1 te benutten moet je modem modern zijn, een D3.1 modem. En op dit moment heeft Ziggo alleen een downstream D3.1 profiel. Een GigaNet klant gaat upstream nog over D3.0, dat helpt ook niet in upload verbreding.

Ik geloof niet dat er veel animo is voor het overpriced Gigabit abonnement met slechts 50Mbit upload, niet zoveel dat het een verandering op het net zou gaan geven als D3.1 in beide richtingen door Ziggo is uitgerold.

Samenvattend: De thuiswerk verplichtingen en lockdowns hebben de verkeersrichtingen veranderd, in de ISP netwerken. De huidige D3.0 klanten in het fZiggo gebied kunnen nog verdubbelen qua upload na verwijdering van FM kanalen, dat gaat zeker helpen. Maar de D3.1 uitrol gaat niet op de termijn helpen waar klanten nu problemen ervaren met thuiswerken etc. Bandbreedte honger verdubbelt elk jaar...

D3.1 uitrol met alle noodzakelijke modems is een meer jaren plan, waarbij de klant ook zelfstandig moet kiezen voor het overpriced abonnement. Dat heeft een lange adem nodig.

Schiet er maar eens op, ben benieuwd hoe jullie het zien _/-\o_

• ANdrode
  • Niet online
wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Er zijn miljoenen modems in gebruik, zelfs hele oude Cisco's misschien zelfs nog wel Motorola's. Onze wijk heeft een upload van 108Mbps voor 300 modems, dat kan ziggo verhogen tot 216Mbps. Daar lijken ze nav de klacht van mij en de buurman geen aanstalten toe te maken. FM radio is hier recent verwijdert, e.a. zou mogelijk moeten zijn als ze het "bandje" stoppen wat ze nu uitzenden.
En dat is een relatief klein segment. En splitsen helpt je daar ook niet veel.

De upload per modem is groot tov de upload in het segment. Daardoor heb je zodra er een paar gebruikers hun upload echt gebruiken al problemen voor alle klanten in het net. De overboeking upstream is enorm. En upload ruimte (zonder wachten op een slot) is voor alles dat je online doet nodig.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Daar heb ik ook langer over nagedacht en zover mijn kennis gaat is mijn conclusie de volgende:

Hier is de analoge FM radio op 20 juli j.l. ook gestopt. En er draait inderdaad een "bandje". Ik vraag me af hoe lang ze die frequenties nog "bezet" houden op die manier.
Om de voordelen van D3.1 te benutten moet je modem modern zijn, een D3.1 modem. En op dit moment heeft Ziggo alleen een downstream D3.1 profiel. Een GigaNet klant gaat upstream nog over D3.0, dat helpt ook niet in upload verbreding.
Als de FM band leeg wordt gemaakt kan er meer ruimte voor upload worden gecreëerd. Maar die ruimte kan alleen benut worden door de klanten met een 3.1 modem. Gelukkig is het niet zo dat dan eerste alle 3.0 en 2.x modems van het net verdwenen moeten zijn. De uploadband kan van 5-65 MHz uitgebreid worden tot 5-204 MHz. Uiteraard kunnen alleen 3.1 modems gebruik maken van het stuk 65-204 MHz. En ook uiteraard kan dat stuk dan niet meer voor download gebruikt worden. Niet door 3.0 en niet door 3.1.
Ik geloof niet dat er veel animo is voor het overpriced Gigabit abonnement met slechts 50Mbit upload, niet zoveel dat het een verandering op het net zou gaan geven als D3.1 in beide richtingen door Ziggo is uitgerold.
Om het een beetje op te laten schieten zullen ze 3.0 modems moeten gaan vervangen door 3.1 modems. En niet alleen voor Gigabit klanten want dat schiet inderdaad niet op.
Samenvattend: De thuiswerk verplichtingen en lockdowns hebben de verkeersrichtingen veranderd, in de ISP netwerken. De huidige D3.0 klanten in het fZiggo gebied kunnen nog verdubbelen qua upload na verwijdering van FM kanalen, dat gaat zeker helpen.
Hoe dan? De hardware filters in de (meeste) 3.0 modems beperken upload tot 65 MHz. Vrijmaken van de FM kanalen gaat daar niets aan veranderen. En dan noem ik de huisversterkers nog maar even niet. Nee, er zullen 3.1 modems uitgerold moeten worden. Dat geeft dan wel weer verlichting voor de 5-65 MHz band, zodat daar ook voor de 3.0 gebruikers wat meer lucht komt. Maar met alleen 3.0 modems zie ik geen ruimte voor meer upload.
Maar de D3.1 uitrol gaat niet op de termijn helpen waar klanten nu problemen ervaren met thuiswerken etc. Bandbreedte honger verdubbelt elk jaar

D3.1 uitrol met alle noodzakelijke modems is een meer jaren plan, waarbij de klant ook zelfstandig moet kiezen voor het overpriced abonnement. Dat heeft een lange adem nodig.
De uitrol van 3.1 zal zeker helpen en ik betwijfel of die vraag naar bandbreedte blijft verdubbelen. Maar ze zullen niet moeten gaan wachten tot iedereen een Gbit abo neemt. Ze zullen 3.1 modems breder moet gaan uitrollen. En dan kan het best redelijk snel gaan. Voor wat ik er van begrijp is alles tot en met het niveau van de straatkasten er klaar voor.

• Jay-B
wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:28:
[...]
Is je dat letterlijk verteld? Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Het is balen dat je in zo'n druk segment zit. Ik hoop dat men zo snel als dat kan ook in de upload een Docsis 3.1 OFDM-kanaal beschikbaar maken. Dat zal los van de hogere uploadsnelheid op plekken waar dit het geval is voor verbetering zorgen.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Jay-B schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Is je dat letterlijk verteld? Ik zou daar geen genoegen mee nemen
Dat heeft ie toch ook niet gedaan? Hij heeft met de voeten gestemd >:)

Roetzen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:00:

Hoe dan? De hardware filters in de (meeste) 3.0 modems beperken upload tot 65 MHz. Vrijmaken van de FM kanalen gaat daar niets aan veranderen. En dan noem ik de huisversterkers nog maar even niet. Nee, er zullen 3.1 modems uitgerold moeten worden. Dat geeft dan wel weer verlichting voor de 5-65 MHz band, zodat daar ook voor de 3.0 gebruikers wat meer lucht komt. Maar met alleen 3.0 modems zie ik geen ruimte voor meer upload.

Ik zal mijn "hoe dan" toelichten, de ruimte zit juist lager in het segment noem het grofweg 5-30Mhz. Daarvoor zijn alle wijken en versterkers/modems al geschikt. Je ziet in de onderstaande tabel ook grofweg de halvering. Er is in fZiggo 108Mbps beschikbaar in de range van 36Mhz tot 65Mhz. Het deel eronder 5-36Mhz kan hier verlichting brengen wat ook nog resp +/- 108Mbps kan opleveren. Hieronder de uitleg, vanuit mij als leek.

In het kleuren plaatje zie je ook bij regel 2 grofweg 8x dezelfde oranje blokken, dit zijn volgens mij de 8x upstream van 6.4Mhz waar wikipedia over spreekt = 8* 27Mbps = 216Mbps

Dit is de CMTS waar ik op zat, start bij 36Mhz. Is de upload in een segment altijd voor alle modems gelijk of zijn er verschillende kanalensets? Op mijn kanalen set heb ik 108Mbps beschikbaar volgens wikipedia. Als er een dubbele kanalenset draait, per segment, dan is de 216Mbps al gebruikt, maar ik vermoed het niet?

fZiggo 108Mbps start 36Mhz tot 65Mhz

fUPC 135Mpbs start 28,6Mhz tot 65Mhz

[...]

De uitrol van 3.1 zal zeker helpen en ik betwijfel of die vraag naar bandbreedte blijft verdubbelen. Maar ze zullen niet moeten gaan wachten tot iedereen een Gbit abo neemt. Ze zullen 3.1 modems breder moet gaan uitrollen. En dan kan het best redelijk snel gaan. Voor wat ik er van begrijp is alles tot en met het niveau van de straatkasten er klaar voor.
Noem het elke twee jaar, maar het gaat gigantisch hard.

[Voor 3% gewijzigd door wopper op 13-08-2021 13:53]

Jay-B schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Is je dat letterlijk verteld? Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Het is balen dat je in zo'n druk segment zit. Ik hoop dat men zo snel als dat kan ook in de upload een Docsis 3.1 OFDM-kanaal beschikbaar maken. Dat zal los van de hogere uploadsnelheid op plekken waar dit het geval is voor verbetering zorgen.
Jeps het is doorgezet naar het expertteam en zij hebben het ticket gesloten dat er niets aan de hand is. Nog een discussie geweest over hun meetpunten, als je 4x per dag een meetpunt plot op een 24hrs grafiek dan ga je de piekbelastingen niet waarnemen, op de hele uren waar team calls massaal starten...De moderators zijn ook met handen gebonden aan de tools die ze krijgen, zij hebben hun best gedaan maar de organisatie erachter hielp niet mee.

Eerst dacht ik nog dat een nodesplit vanuit kosten oogpunt werd tegen gehouden, maar bij nader inzien op basis van de post hieronder. Zit de beschikbare bandbreedte vooral lager in het segment, zelfs de 2x 3,2Mhz welke fUPC wel heeft hebben ze niet uitgerold nav mijn klacht.

Ik ben er 3 maanden mee bezig geweest, gisteren formeel de laatste dag Ziggo geweest UBEE1318 op de post gedaan. Er draait nu super mooi VDSL 101/31Mbps dag en nacht, werktijden of geen werktijden, rock solid. Met kerst GPON glas :*)

Echt heel erg jammer want ik heb jarenlang Ziggo gehad, 12 jaar oid. Extra zenderpakket via quadplay, hollandsnieuwe extra databundel etc...een full quadplay klant.

[Voor 6% gewijzigd door wopper op 13-08-2021 13:59]

Roetzen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Dat heeft ie toch ook niet gedaan? Hij heeft met de voeten gestemd >:)
Nou ja wel na heel veel contact, zelfs nog 2x maal een monteur laten komen omdat de opzeglijn daar zo op aandrong. Ze hebben echt heel veel kansen gehad.

Het hele gedoe met de gecreëerde schaarste over de UBEE en verplichting tot monteurs bezoek, geeft mij ook een hele nare smaak. Chiptekort geloof ik niet in, wij leveren ook netwerk dozen met chips en de levertijden zijn langer, maar er wordt wel geleverd.

Die paar honderd Ubee modems, weet je wat dat doet qua marketing? Net als met UniFi apparatuur, dat verkoopt ook via de mond. In plaats van op een verjaardag vertellen dat je uitkijkt naar glasvezel. Zou dat een mogelijk kunnen bieden dat mensen praten over "die oranje top club die hun problemen zomaar verhielp met een nieuw modem." _/-\o_

Ze hebben de hoogste prijs in de markt, maar die gelden lijken niet te vloeien naar klantwensen of klant aandacht. Ik ben niet verzuurd, maar ik begrijp hun keuzes gewoon weg niet. :'(

[Voor 3% gewijzigd door wopper op 13-08-2021 14:10]

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee:

Nieuwe tv gekocht, hangt aan de muur. Maar af en toe krijg ik blokjes in beeld.

Hangt een coaxkabel aan met 75 Ohm en is volgens mij goed aangesloten. Het gebeurt vooral wanneer ik met mijn hand over de tv aan de achterkant wrijf. Iets met statisch misschien.

Het gebeurt niet de hele tijd, maar het is wel irritant.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@THE_BASE Blokjes in beeld worden vrijwel altijd veroorzaakt door een slechte signaal-ruis verhouding. (SNR). Dat wordt veroorzaakt door inferieure bekabeling of slecht aangesloten bekabeling of teveel splitters en/of andere apparaten aangesloten. (En de bekabeling daarvan is óók een potentiele oorzaak).
Controleer je bekabeling (en aansluitpunt en bekabeling daarnaartoe) dus even goed.

Welke kabel heb je precies gekocht (merk +model)? (75 Ohm is goed, maar er zitten hele grote kwaliteitsverschillen tussen verschillende kabels). Waar zit het aansluitpunt en wat voor bekabeling loopt er naar het aansluitpunt?

[Voor 15% gewijzigd door remco_k op 14-08-2021 13:00]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• THE_BASE
  • Niet online
remco_k schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:57:
@THE_BASE Blokjes in beeld worden vrijwel altijd veroorzaakt door een slechte signaal-ruis verhouding. (SNR). Dat wordt veroorzaakt door inferieure bekabeling of slecht aangesloten bekabeling of teveel splitters en/of andere apparaten aangesloten. (En de bekabeling daarvan is óók een potentiele oorzaak).
Controleer je bekabeling (en aansluitpunt en bekabeling daarnaartoe) dus even goed.

Welke kabel heb je precies gekocht (merk +model)? (75 Ohm is goed, maar er zitten hele grote kwaliteitsverschillen tussen verschillende kabels). Waar zit het aansluitpunt en wat voor bekabeling loopt er naar het aansluitpunt?
Ik merk dat ik wat te summier was met mijn informatie. :-)

Kabel direct tussen aansluiting naar tv, ongeveer 2,5 meter kabel. Van Gamma, van de rol. Misschien toch niet zulke goede kwaliteit. Er zitten van die zilveren haakse stekkers op die je zelf monteert. Misschien dat het allemaal net niet goed zit, dus dat ga ik eerst opnieuw doen. Daarna eventueel betere kabel halen met keurmerk.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

THE_BASE schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Kabel direct tussen aansluiting naar tv, ongeveer 2,5 meter kabel. Van Gamma, van de rol. Misschien toch niet zulke goede kwaliteit. Er zitten van die zilveren haakse stekkers op die je zelf monteert
Beschouw dat maar als een miskoop. 20 jaar geleden was dat nog prima. Nu niet meer.

Gewoon een kabeltje bestellen bij Ziggo. Goedkoper krijg je ze niet.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

Of... even bellen met de klantenservice. Als je vertelt dat je blokjes op het scherm ziet en dat je het kabeltje verdenkt krijg je één gratis kabeltje van Ziggo toegestuurd. Tot maximaal 3 meter dacht ik.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

wopper schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Ik zal mijn "hoe dan" toelichten, de ruimte zit juist lager in het segment noem het grofweg 5-30Mhz. Daarvoor zijn alle wijken en versterkers/modems al geschikt. Je ziet in de onderstaande tabel ook grofweg de halvering. Er is in fZiggo 108Mbps beschikbaar in de range van 36Mhz tot 65Mhz. Het deel eronder 5-36Mhz kan hier verlichting brengen wat ook nog resp +/- 108Mbps kan opleveren. Hieronder de uitleg, vanuit mij als leek.
Ah, bedoelde je dat. Als je nog een analoge TV op de kabel aangesloten hebt zet hem dan eens op analoog kanaal 70, (862-869 MHz). Daar zie een frequentiespectrum van de upload band. Het deel 5-25 MHz wordt inderdaad niet gebruikt. Je ziet daar wel wat rommel. Het verhaal gaat dat dat deel niet gebruikt wordt omdat er te veel ruis zou zijn. Een onderbouwing ontbreekt.
In het kleuren plaatje zie je ook bij regel 2 grofweg 8x dezelfde oranje blokken, dit zijn volgens mij de 8x upstream van 6.4Mhz waar wikipedia over spreekt = 8* 27Mbps = 216Mbps
Het plaatje niet heel duidelijk. Geen idee wat die 47 MHz daar doet. Ik associeer het met het begin van de oude TV band I. Kan 2-4. Maar dat is historie.

Het opmerkelijkste vind ik dat grijze blokje met het witte kruis er door. Dat is de "middenberm" die de upload frequentieband van de downloadfrequentieband scheidt. In het plaatje "diplexer" genoemd. Je ziet dat die bij de volle inzet van 3.1 verschuift naar 204-258 MHz.

Toevallig liep ik https://community.ziggo.n...breide-uitleg/td-p/401773 hier tegenaan.

Zeer lezenswaardig en het geeft antwoord op een aantal van je vragen. Niet stoppen met lezen aan het eind van het verhaal van TS, maar verder doorscrollen. Bij de discussie komt er nog veel meer informatie. Ik heb het zelf ook nog niet allemaal doorgelezen.

• THE_BASE
  • Niet online
Roetzen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Of... even bellen met de klantenservice. Als je vertelt dat je blokjes op het scherm ziet en dat je het kabeltje verdenkt krijg je één gratis kabeltje van Ziggo toegestuurd. Tot maximaal 3 meter dacht ik.
Thanks. Nieuwe kabel is onderweg. Hoop dat het helpt!

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-09 21:51
THE_BASE schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Kabel direct tussen aansluiting naar tv, ongeveer 2,5 meter kabel. Van Gamma, van de rol. Misschien toch niet zulke goede kwaliteit. Er zitten van die zilveren haakse stekkers op die je zelf monteert. Misschien dat het allemaal net niet goed zit, dus dat ga ik eerst opnieuw doen. Daarna eventueel betere kabel halen met keurmerk.
Had ik ook recent, F conn kabeltje van een tientje voor 10 meter. Vervangen voor een Hirschmann KOKA9 van 23 euro. Online gekocht bij iets met coax kabel winkel oid ( geen aandelen ) . Kan de URL wel geven als t moet, maar koekel is uw vrind in dezen,
En het lollige is dat je het meteen ziet in de demping, dus de waardes van je modem, of in dit geval TV. Scheelde hier 2 db, en dat is nogal key als het om storingen gaat.
Normaal denk je van dikke kabels t zal allemaal wel, maar in t geval van Ziggo zou ik er toch zeker aangaan.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Wildfire

Joy to the world!

Wat is er momenteel aan de hand bij Ziggo? Mijn vader belde zojuist dat hij niet kon internetten en inderdaad, hier is het ook ellende. Sites openen over het algemeen helemaal niet, soms wel maar erg traag. Het is geen DNS issue, mijn vader zit wel op Ziggo DNS maar ik gebruik OpenDNS.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• THE_BASE
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:12:
Wat is er momenteel aan de hand bij Ziggo? Mijn vader belde zojuist dat hij niet kon internetten en inderdaad, hier is het ook ellende. Sites openen over het algemeen helemaal niet, soms wel maar erg traag. Het is geen DNS issue, mijn vader zit wel op Ziggo DNS maar ik gebruik OpenDNS.
Utrecht doet het prima. :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

(Tilburg hier)

Na jouw berichtje lijkt het momenteel weer normaal te werken. Eens in de gaten houden. Denk dat er iets in het netwerk van Ziggo fout ging.

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:13:
[...]

(Tilburg hier)

Na jouw berichtje lijkt het momenteel weer normaal te werken. Eens in de gaten houden. Denk dat er iets in het netwerk van Ziggo fout ging.
DNS 9.9.9.9 was hier dik een uur onbereikbaar, meerdere sites kon ik (ondanks dns swap naar 1.1.1.1) niet benaderen. Nu lijkt alles inderdaad weer te werken.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ed1703 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

DNS 9.9.9.9 was hier dik een uur onbereikbaar, meerdere sites kon ik (ondanks dns swap naar 1.1.1.1) niet benaderen. Nu lijkt alles inderdaad weer te werken.
Ja, er ging even iets goed mis bij Ziggo. Je zag op AlleStoringen het aantal meldingen ook explosief omhoog schieten, een duidelijk teken dat er iets aan de hand was.

• tiguan
  • Laatst online: 00:33
Weet iemand of het mogelijk is om de vraag "live-tv/terugkijken" kan worden uit gezet als je vanuit de gids een kanaal kiest?

• Kupauw
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:17
ed1703 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

Hier sinds gister al 2 keer dns problemen gehad. Gebruik al jaren opendns maar sinds gister zijn ze dus al 2 keer onbereikbaar geweest, overschakelen naar 8.8.8.8 lost het dan even op. Na een minuut of 10 zijn de opendns servers weer te bereiken.

Via mijn werk maken we ook gebruik van opendns via het surfnet netwerk en daar ondervond ik tijdens de problemen thuis geen issues.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kupauw schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 01:13:
[...]

Hier sinds gister al 2 keer dns problemen gehad. Gebruik al jaren opendns maar sinds gister zijn ze dus al 2 keer onbereikbaar geweest, overschakelen naar 8.8.8.8 lost het dan even op. Na een minuut of 10 zijn de opendns servers weer te bereiken.

Via mijn werk maken we ook gebruik van opendns via het surfnet netwerk en daar ondervond ik tijdens de problemen thuis geen issues.
Misschien eens Quad9 gebruiken?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

In je router of DHCP server kan je altijd twee velden opgeven voor DNS. Het is een optie dat je hier twee verschillende aanbieders invult. Als je kiest voor 8.8.8.8 en 8.8.4.4 die hebben geen volledige redundantie, dat is dezelfde partij, bij een software fout gaan beide plat.

Om het nog concreter te maken 208.67.222.222 en 8.8.8.8 is wel redundant. Als een van beide partijen problemen heeft dan ligt niet je hele internet eruit, hooguit wat trager.

[Voor 3% gewijzigd door wopper op 16-08-2021 07:38]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

wopper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:31:
In je router of DHCP server kan je altijd twee velden opgeven voor DNS.
Ironisch kan dit volgens mij niet in de Ziggo Connectbox (en geen zin om dit per apparaat in te stellen).

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Ironisch kan dit volgens mij niet in de Ziggo Connectbox (en geen zin om dit per apparaat in te stellen).
Als de DNS request via hun eigen server gaan kan Ziggo per IP-adres meekijken wat de gebruiker zoal doet op het internet, dus hebben ze er alle belang bij dat niet aan te passen.

Bij mij gaat het via m'n router (Dns-over-https) naar NextDNS, dus kan Ziggo niet meekijken bij mij.
@easyriider Waarom denk je dat Ziggo niet kan meekijken? Hoe dacht je dat (na het dns request) je de website benaderd? Ziggo stuurt toch van en naar de ip adressen van de websites/diensten tcp/ip pakketjes naar je modem. Kunnen ze nog meer uit halen dan die DNS verzoeken. Sterker nog, nu weten Ziggo EN nextdns wat je uitspookt.

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:29
jongetje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:58:
@easyriider Waarom denk je dat Ziggo niet kan meekijken? Hoe dacht je dat (na het dns request) je de website benaderd? Ziggo stuurt toch van en naar de ip adressen van de websites/diensten tcp/ip pakketjes naar je modem. Kunnen ze nog meer uit halen dan die DNS verzoeken. Sterker nog, nu weten Ziggo EN nextdns wat je uitspookt.
Het gros van de websites/diensten wordt je voorgeschoteld op https, versleuteld dus. Dat meekijken is niet zo makkelijk meer als dat het ooit was. :)

- knip -

• Hann1BaL
  • Laatst online: 22:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Raymond P schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Het gros van de websites/diensten wordt je voorgeschoteld op https, versleuteld dus. Dat meekijken is niet zo makkelijk meer als dat het ooit was. :)
Dat klopt, maar DNS doet gewoon naar naar IP conversie. Als je dat niet via Ziggo doet, maar je verbindt met de IPs dan kan Ziggo het naampje er ook zo weer bij zoeken en weten ze nog net zo veel. Daar win je dus niet zoveel mee.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Ziggo kan de IP-adressen achterhalen waar je internetverkeer heen gaat, maar om die IP-adressen te weten stuur je bijvoorbeeld "gathering.tweakers.net" in plain text naar de DNS-server en dat kan Ziggo dan ook zien, en dat koppelen aan de gebruiker waarvan informatie zoals NAW-gegevens bekend is.

Bij NextDNS ben ik alleen bekend met een fictieve inlognaam.

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:29
Hann1BaL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Dat klopt, maar DNS doet gewoon naar naar IP conversie. Als je dat niet via Ziggo doet, maar je verbindt met de IPs dan kan Ziggo het naampje er ook zo weer bij zoeken en weten ze nog net zo veel. Daar win je dus niet zoveel mee.
Tjah, mogelijk. Maar ook dat is niet foutloos.
gathering.tweakers.net resolved voor mij nu naar: 213.239.154.30
213.239.154.30 heeft een PTR: tweakers.net

Shared hosting is natuurlijk helemaal leuk met honderden domeinnamen aan een iptje.

N.B. Geen idee of Liberty Global iets met die metrics doet.

- knip -

• OMD
  • Laatst online: 21-09 13:19
Welk modem krijg je nu eigenlijk als een abbo afsluit? Ik heb zojuist Giganet abbo afgesloten omdat in ons nieuwe huis helaas geen glasvezel aanwezig is. Ik weet alleen van vroegah dat de modems nogal een gezeur waren.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:07
OMD schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
Welk modem krijg je nu eigenlijk als een abbo afsluit? Ik heb zojuist Giganet abbo afgesloten
Deze.

• OMD
  • Laatst online: 21-09 13:19
Mea Culpa. Ik had natuurlijk even wat beter kunnen kijken, ik heb die echt compleet over het hoofd gezien.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

Ivm uitzoeken keuken apparatuur keek ik naar de specificaties van de HomeConnect verbinding. Toen viel mijn oog op deze tekst, ik moest even terugdenken aan de UB1318 discussies hier.

EDIT al opgelost _/-\o_
Mr. Jinx schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:40:
Is dat probleem niet opgelost met deze firmware update?
https://community.ziggo.n...-Nefit/ba-p/657148/page/3

Daar hebben ze het specifiek over Siemens.

[Voor 21% gewijzigd door wopper op 16-08-2021 17:49]

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

Ziggo Gebruikersforum

Mr. Jinx schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:40:

Tnx ik zal hem meenemen in mijn reactie.

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:38
easyriider schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:10:
Ziggo kan de IP-adressen achterhalen waar je internetverkeer heen gaat, maar om die IP-adressen te weten stuur je bijvoorbeeld "gathering.tweakers.net" in plain text naar de DNS-server en dat kan Ziggo dan ook zien, en dat koppelen aan de gebruiker waarvan informatie zoals NAW-gegevens bekend is.

Bij NextDNS ben ik alleen bekend met een fictieve inlognaam.
Hoe heb jij je aangemeld met een fictieve login? AFAIK moet je een emailadres gebruiken.

PVoutput

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:00
Wat een bedrijf dat Ziggo. Na maanden eindelijk een paar weken geen disconnects steeds.

Ga ik naar: https://www.vodafone.nl/a...ggen?login=ziggo-selfcare
Klik op Nu inloggen en huppa modem weer disconnected. Echt... ongelooflijk.

Edit:
Echt ongelooflijk: Eindelijk ingelogd, weer een stap verder, weer modem offline.
Dit kan toch niet? Wat een wereld tegenwoordig.

[Voor 22% gewijzigd door neeecht op 17-08-2021 01:17]

• justinkb
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-09 18:43
Denk eraan over te stappen van 300mbps internet naar giganet 1000mbps. Kan ik dit het beste telefonisch regelen, of kan dat net zo goed via mijn ziggo? Tweede vraagje, mijn huidige ziggo modem heb ik in bridge mode staan met een dikke asus router erachter, kan ik dit ook met die connectbox giga doen?
neeecht schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:10:
Wat een bedrijf dat Ziggo. Na maanden eindelijk een paar weken geen disconnects steeds.

Ga ik naar: https://www.vodafone.nl/a...ggen?login=ziggo-selfcare
Klik op Nu inloggen en huppa modem weer disconnected. Echt... ongelooflijk.

Edit:
Echt ongelooflijk: Eindelijk ingelogd, weer een stap verder, weer modem offline.
Dit kan toch niet? Wat een wereld tegenwoordig.
Welk modem? Wat laat de log zien?
justinkb schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:42:
Denk eraan over te stappen van 300mbps internet naar giganet 1000mbps. Kan ik dit het beste telefonisch regelen, of kan dat net zo goed via mijn ziggo? Tweede vraagje, mijn huidige ziggo modem heb ik in bridge mode staan met een dikke asus router erachter, kan ik dit ook met die connectbox giga doen?
Ik zou het in mijn ziggo doen. Sneller en efficiënter.

Ja kan in bridge. WiFi 5Ghz haalt maximaal 600Mbps afhankelijk van je cliënt zijn capaciteiten. 3x3 is vereist. Als je slechts 1 asus router hebt kan het wel eens matig zijn wat je van de 1Gbps netto gaat ervaren. E.a afhankelijk van je woning.

• justinkb
wopper schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Ja kan in bridge. WiFi 5Ghz haalt maximaal 600Mbps afhankelijk van je cliënt zijn capaciteiten. 3x3 is vereist. Als je slechts 1 asus router hebt kan het wel eens matig zijn wat je van de 1Gbps netto gaat ervaren. E.a afhankelijk van je woning.
Bedankt voor de snelle reactie. Ga het via mijn ziggo regelen dan, neem aan dat hun systeem dan wel snapt dat ze ook een modem moeten sturen (met terugstuurdoos voor de oude)? Alle apparaten hier in huis zitten op bedraad internet (heb drie switches over het huis verspreid haha), dus de wifi is alleen van belang voor mobiele telefoons, dus snelheid is niet zo'n issue.

• KRASH
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-09 18:17

KRASH

Juist ja...

justinkb schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:42:
Ik heb de boel hier weer terug laten draaien naar de oude snelheid icm het oude modem (TC7210). Die connectbox giga schijnt (volgens de diverse monteurs) wel vaker gezeik te hebben in bridge modes. Ik had continue last van wegvallende verbindingen tussen mijn router (pfSense) en het modem. 6 monteurs geweest en de straat open gegraven om de kabel te vervangen, hier kregen ze het niet stabiel aan de praat.

N=1 natuurlijk, maar wees er van bewust dat het ding in bridge mode issues kan geven.

• justinkb
KRASH schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb de boel hier weer terug laten draaien naar de oude snelheid icm het oude modem (TC7210). Die connectbox giga schijnt (volgens de diverse monteurs) wel vaker gezeik te hebben in bridge modes. Ik had continue last van wegvallende verbindingen tussen mijn router (pfSense) en het modem. 6 monteurs geweest en de straat open gegraven om de kabel te vervangen, hier kregen ze het niet stabiel aan de praat.

N=1 natuurlijk, maar wees er van bewust dat het ding in bridge mode issues kan geven.
Bedankt voor de info, dan wacht ik er zeker nog wel even mee tot ik hier meer over kan vinden.

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:23
KRASH schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Ook N=1 maar hier werkt het prima met pfSense erachter

Freelance Drupal developer

@Roetzen Wopper denkt nog even aan zijn olietanker beeldspraak ;-)

https://www.totaaltv.nl/n...-analoge-radio-gaat-doen/

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

De vergelijking met de olietanker is wel leuk. Maar het lijkt er nu meer op dat het probleem niet zo zeer de massa van het gevaarte als zodanig is, maar dat de kapitein, de eerste stuurman en de machinist nog aan het polderen zijn over de te volgen koers...;-)

Overigens heb ik begrepen dat Ziggo voor wat betreft het uitschakelen van de analoge radio geen keus had. De regels - weet even niet meer door wie opgelegd - bepalen dat als analoge TV niet meer wordt ondersteund, analoge radio ook binnen een bepaalde periode moet verdwijnen. Ziggo zou van de AFM al een jaar uitstel gekregen hebben vanwege Corona, maar nu moet het aan het eind van het jaar echt weg zijn.

Het "bandje" is hier nu weg. Het heeft vier weken gedraaid.

Roetzen schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

De vergelijking met de olietanker is wel leuk. Maar het lijkt er nu meer op dat het probleem niet zo zeer de massa van het gevaarte als zodanig is, maar dat de kapitein, de eerste stuurman en de machinist nog aan het polderen zijn over de te volgen koers...;-)
Ja dat is mijn punt, als de koers zo dadelijk geplot is: dan moet de (logge) olietanker nog gaan draaien :o

Ik hoop dat het sneller gaat dan dat deze speculaties doen vermoeden op basis van het artikel. Los van het feit dat de door jou recent gedeelde link inderdaad aangeeft dat het onder de 30Mhz best wel eens krap kan worden, wellicht met een lagere modulatie snelheid nog winst te behalen.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

wopper schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Ja dat is mijn punt, als de koers zo dadelijk geplot is: dan moet de (logge) olietanker nog gaan draaien :o

Ik hoop dat het sneller gaat dan dat deze speculaties doen vermoeden op basis van het artikel.
Totaal TV is niet zo'n heel accurate bron van informatie. Dat het niet zo zeer om die 20 MHz bandbreedte als zodanig gaat, maar dat die "rijstrook" in de weg zit bij het verleggen van de "middenberm" waardoor er meer rijstroken voor de upload richting kunnen worden ingezet laat Totaal TV maar even onvermeld. Zeker te moeilijk voor de doelgroep.
Los van het feit dat de door jou recent gedeelde link inderdaad aangeeft dat het onder de 30Mhz best wel eens krap kan worden, wellicht met een lagere modulatie snelheid nog winst te behalen.
Door inzet van geavanceerde technieken is er qua upload wellicht nog een kleine winst te halen met de frequentieband 5-65 MHz. Maar dat is een druppel op de gloeiende plaat. Nu kunnen ze maximaal 50 Mbps upload bieden en dan nog loopt het hier en daar vast.Dat oprekken tot bijv. 75 Mbps gaat de wereld niet redden. De glasboeren bieden symetrische verbindingen aan. Nu is 1 Gbps upload misschien niet nodig maar Ziggo zal om de concurrentie het hoofd te bieden toch substantieel meer upload moeten bieden dan ze nu doet. En dat kan alleen door de frequentie van de uploadband flink naar boven uit te breiden, Ik begrijp dan ook niet waarom Ziggo nu niet kan of wil zeggen dat de frequenties die vrijkomen door het afschakelen van analoge radio zullen worden gebruikt voor meer upload. Het is de enige logische keuze.

• audiojunk
  • Laatst online: 23:12
De site van ziggotv eruit? Krijg al de hele dag service unavailable.
De app op mijn telefoon doet het wel.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 PRO 4750G,Gigabyte Aorus B550 Pro, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Crucial P2 500GB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Gadget Freak
audiojunk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:18:
De app op m'n Apple TV doet het ook gewoon.

• W1ck1e
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:31
er was vanmorgen een storing (op mijn tv deed de de app het niet), er stond ook een storing op ziggo.nl. later deed de app van de tv het wel. .

• audiojunk
Ja de app doet maar het gaat mij om de site via een browser, dan doet ziggtv het niet op zowel mijn telefoon als desktop.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 PRO 4750G,Gigabyte Aorus B550 Pro, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Crucial P2 500GB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• W1ck1e
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:31
audiojunk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:30:
Ja de app doet maar het gaat mij om de site via een browser, dan doet ziggtv het niet op zowel mijn telefoon als desktop.
de website werkt bij mij ook niet. en er staat een storing op ziggo.nl

• audiojunk
W1ck1e schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

de website werkt bij mij ook niet. en er staat een storing op ziggo.nl
Stom daar had ik zelf ook kunnen kijken voor een storing, bedankt.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54
wopper schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

En bedankt heh voor het doorsturen van @neeecht (met zijn dikke virus op zijn pc wss) , nu ligt de app 'mijn-ziggo' er ook uit, :+

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bij mij doet "Mijn Ziggo" het niet, meer mensen met problemen hiermee?

Nevermind, het staat op de storingspagina.

[Voor 8% gewijzigd door Slasher op 18-08-2021 18:35]

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:00
Slasher schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

Bij mij doet "Mijn Ziggo" het niet, meer mensen met problemen hiermee?

Nevermind, het staat op de storingspagina.
Ik kan ziggotv.tv niet resolven, maar gebruik dan ook 9.9.9.9 :(

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03:29
Lord_Dain schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Ik kan ziggotv.tv niet resolven, maar gebruik dan ook 9.9.9.9 :(
Dat werkt hier gewoon?
code:
1
2
3
4
5
6
7
$ nslookup ziggotv.tv 9.9.9.9
Server:         9.9.9.9
Address:        9.9.9.9#53

Non-authoritative answer:
Name:   ziggotv.tv
Address: 213.51.129.54

• MrGizMo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:32
Doet idd niet heel veel atm

Sinds: Woensdag 18-08 om 08:03

Oh dat is al een flinke tijd

[Voor 55% gewijzigd door MrGizMo op 18-08-2021 21:58]

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:00
Lizard schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Dat werkt hier gewoon?
code:
1
2
3
4
5
6
7

Je hebt gelijk, het is dit keer niet de DNS!

• zwippie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:11

zwippie

Electrons at work

Op dit moment lijkt er een fout in een script te zitten op de Ziggo GO pagina, er staat een property `enableNewCaching` zonder value in een configuratie object.

Weten we meteen waar ze (waarschijnlijk) zo mee lopen te prutsen; de nieuwe cache. |:(

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-08 02:33
zwippie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:35:
Op dit moment lijkt er een fout in een script te zitten op de Ziggo GO pagina, er staat een property `enableNewCaching` zonder value in een configuratie object.

Weten we meteen waar ze (waarschijnlijk) zo mee lopen te prutsen; de nieuwe cache. |:(
Er is al vooruitgang. Gistermiddag kreeg ik error 503. Later een witte pagina. Langzaamaan zie ik steeds meer op de pagina verschijnen.

https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html

Ik mag aannemen dat wanneer dit weer werkt je dan ook weer kan casten.

Kennis begint met informatie vergaren.

Lizard schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Dat werkt hier gewoon?
code:
1
2
3
4
5
6
7

Het klopt via 9.9.9.9 wordt bij quad een hele strakke security policy afgedwongen. Ik heb toen een ticket geopend waarom ik (maanden geleden) geen content kon starten via ZiggoGo op de iPad. Via 9.9.9.11 werkt het wel, daar is de security policy lager.

Hun antwoord was: Ziggo heeft haar DNS implementatie foutief geconfigureerd. Zie deze link voor het resultaat, link kwam vanuit quad.

https://dnsviz.net/d/obc5...dyncdn.horizon.tv/dnssec/

Ik heb er toen niets meer mee gedaan omdat ik geen klant meer ben.

tagging @Lord_Dain

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weet iemand wat het idee is achter het vervangen van werkende modems? Komt niet heel duurzaam over. Is dat simpelweg omdat het voor Ziggo handiger is?

Ik heb een op zich prima werkende Hitron CGNV4, docsis 3.0 dus geschikt voor 1 Gb/s down. Paar dagen geleden de upgrade aangevraagd van 300/40 (oud zzp-abonnement) naar 1000/50 (zakelijk internet giga extra). Krijg daar ongevraagd een nieuw modem bij, de waarschuwing dat ik binnen 14 dagen niet meer kan internetten via mijn huidige modem en dat ik dat modem maar weg moet gooien naar de milieustraat moet brengen. Ergens voelt het weggooien van werkende producten toch niet helemaal lekker, zeker nu duurzaamheid gelukkig steeds belangrijker wordt (of wordt gevonden).

Dat mijn internet nu met het nieuwe modem nog steeds maar 300/40 is laat ik nog maar even buiten beschouwing :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Gizz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:02:
Weet iemand wat het idee is achter het vervangen van werkende modems? Komt niet heel duurzaam over. Is dat simpelweg omdat het voor Ziggo handiger is?

Ik heb een op zich prima werkende Hitron CGNV4, docsis 3.0 dus geschikt voor 1 Gb/s down. Paar dagen geleden de upgrade aangevraagd van 300/40 (oud zzp-abonnement) naar 1000/50 (zakelijk internet giga extra). Krijg daar ongevraagd een nieuw modem bij, de waarschuwing dat ik binnen 14 dagen niet meer kan internetten via mijn huidige modem en dat ik dat modem maar weg moet gooien naar de milieustraat moet brengen. Ergens voelt het weggooien van werkende producten toch niet helemaal lekker, zeker nu duurzaamheid gelukkig steeds belangrijker wordt (of wordt gevonden).

Dat mijn internet nu met het nieuwe modem nog steeds maar 300/40 is laat ik nog maar even buiten beschouwing :P
Ziggo termineert het 1Gbps signaal in het D3.1 protocol, daarom moet je een ander modem aansluiten. Slimme keuze want zo komt er ook weer meer ruimte voor alle kleine abonnementen in het D3.0 wijknet.

• Jay-B
Gizz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:02:

Met de Hitron ga je geen 1 Gbit halen op het netwerk van Ziggo. Dag is de reden waarom je een nieuw modem krijgt. 1 Gbit is op het Ziggo netwerk alleen haalbaar middels Docsis 3.1 zoals wopper ook al aangaf. Had alleen niet verwacht dat je de Hitron niet hoeft in te leveren. Niet zo heel lang geleden moest dat nog wel. Het geeft aan dat Ziggo langzaam afscheid neemt van Docsis 3.0 modems in ieder geval voor de zakelijke abonnementen.

• Mel33
Handig, men kan nu ook in de mijn-ziggo app de modem herstarten, en ook in bridge-modus zetten is mogelijk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jay-B schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:53:
[...]
Had alleen niet verwacht dat je de Hitron niet hoeft in te leveren. Niet zo heel lang geleden moest dat nog wel.
Het is een beetje vaag, alsof ze de verkeerde documentatie in de doos hebben gestopt. Er zit namelijk een briefje bij voor het terugsturen van de mediabox. Over modems wordt niet gesproken. Enkel een lijstje van 6 mediaboxen (2x Humax, 2x Mediabox, een Pace en een Cisco) en een CI+-module die je terug zou moeten sturen. Met daarbij de tekst dat als je een andere mediabox hebt dan een van deze zes dat je die naar de milieustraat moet brengen.

Deze 'terugstuurhandleiding' is volgens de kleine lettertjes versie 02 uit september 2020.

Een mediabox heb ik nooit gehad.

[Voor 12% gewijzigd door Gizz op 19-08-2021 20:46]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Mel33 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:35:
Handig, men kan nu ook in de mijn-ziggo app de modem herstarten, en ook in bridge-modus zetten is mogelijk.
Ook in fZiggo gebied?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Terechte vraag. Hier iig niet, en dit is ook niet eerder het geval geweest. Voor fUPC was dit altijd al mogelijk dacht ik?

Steady as she goes...

• Mel33
Groningen is fziggo toch? Zo ja.. dan ja het werkt in fziggo gebied
ff je app updaten (ios in mijn geval)

Pagina: 1 ... 222 223 224 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee