Jay-B schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:14:
Dit is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een Next is ook gewoon een mediabox. Sterker nog, Ziggo noemt het nu de
Mediabox Next. Als de klantenservice aangeeft dat hij
een mediabox nodig heeft dan klopt dat dus gewoon. Dat het aanbod niet bevalt, ja dat is jammer.
@
taz10 Zijn die CI+ module en smartcard jouw eigendom of heb je die in bruikleen? In het geval van het eerste blijft deze actief en zou je deze voor een tweede TV kunnen gebruiken mits daar behoefte aan is. Mogelijk heeft dit ook nog invloed op je keuze

Ik heb een CI+ module van mij zelf en een van ziggo.
Ik heb een nieuwe Sony X94j . Heb dus een mediabox Next gekregen. Vanmorgen dus gebeld en het bleek dus te zijn dat ik een oud anno had, nu zou ik een nieuwe krijgen, pakket compleet meen ik voor €71
6 maanden korting bedwongen van €20 p/m.
Volgens de dame zou ik ook uitdunnen met de standaard internet snelheid.
Ik als tweaker die iets achter loop met mijn kennis hierin volg dit niet zo.
Ik heb volgens haar een gemiddelde download van 62 mb. En zou dus met het abbo van 70 mb genoeg moeten hebben.
Klopt dit verhaal ?. Wij downloaden bijna niet meer van newsgroeps enzo. Alleen internetgebruik, streamen op smartphone, tablet en tv van netflix, disney+ enzo.
Vraag me dus ook daadwerkelijk af of het dan het geld meer waard is, het abbo met Next kastje. Zoals ik lees is streamen via de netflix app in 4k en gaat het dan alleen om de tv zenders zelf.
Enfin. Ik ben weer iets wijzer met jullie info