• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:10:
Groningen is fziggo toch? Zo ja.. dan ja het werkt in fziggo gebied
ff je app updaten (ios in mijn geval)
In de Android app zie ik het niet staan als optie, app zelf is nog bijgewerkt vanavond. Ik zie het volgende staan;

Vanaf nu kun je je wifi-modem met één druk op de knop herstarten met deze app. En je ziet ook of je modem goed werkt.
Verder vind je op verschillende plekken een verwijzing naar onze SmartWifi app. Handig om je wifi thuis te verbeteren, installeren en controleren.

Niet dat ik iets wil wijzigen, staat al sinds het mogelijk is in bridge mode, en dat blijft ook zo 👍

Steady as she goes...

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:19
Ik zie die mogelijkheid wel in de Android app (onder internet/wifi modem/hulp bij internet) alleen is die functie enkel beschikbaar voor 4 modems.
Een Technicolor TC7210 in bridge modus zetten moet nog steeds via de klantenservice.

Mi 9T Pro - V12.5.1.0 - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V12.5.1.0 - QJKEUXM

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54
hardware-lover schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

In de Android app zie ik het niet staan als optie, app zelf is nog bijgewerkt vanavond. Ik zie het volgende staan;

Vanaf nu kun je je wifi-modem met één druk op de knop herstarten met deze app. En je ziet ook of je modem goed werkt.
Verder vind je op verschillende plekken een verwijzing naar onze SmartWifi app. Handig om je wifi thuis te verbeteren, installeren en controleren.

Niet dat ik iets wil wijzigen, staat al sinds het mogelijk is in bridge mode, en dat blijft ook zo 👍
Het staat wat diep in de app, bij het tabblad internet beetje naar beneden scrollen, en dan zie ik al een grijs, en na de check een groen bolletje bij het type modem staan in het overzicht. En dan bij meer info kan je meerdere opdrachten, waaronder “problemen met modem oplossen klikken. Daar ga je weer een menu tegenkomen en daar kan je bridgen en herstarten.
patiencen wil daar nog net niet :+ maar wel veel andere zaken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:40:
Het staat wat diep in de app, bij het tabblad internet beetje naar beneden scrollen, en dan zie ik al een grijs, en na de check een groen bolletje bij het type modem staan in het overzicht. En dan bij meer info kan je meerdere opdrachten, waaronder “problemen met modem oplossen klikken. Daar ga je weer een menu tegenkomen en daar kan je bridgen en herstarten.
Patiënten wil daar nog net niet :+
Gevonden hoor, maar je wordt daarna verder gestuurd en moet je het type modem selecteren. Voor mij wil dit zeggen ;) ;

Steady as she goes...

• Mel33
@hardware-lover aha helder weer. Ja dan wel voor de andere modem’s, (connectbox mijn geval) maar niet alle types dus.

Edit.

Bij de connectbox staat hier geen typenr bij. er zijn dacht ik wel meerdere types van. Naja het zal er dan nog wel keer komen te staan in de toekomst.

Maar als ik zo eens doorklik kom ik de types tegen doorgelinkt naar de ziggo site met de info dat klantenservice moet bellen :o
Heb ik dan een te oude connectbox…hmm vast niet.
Naja bij anderen zal het wel met 1 druk op een knop kunnen waarschijnlijk.

[Voor 76% gewijzigd door Mel33 op 19-08-2021 23:29]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk iemand al eerder opgevallen, maar ik vond bij toeval bij de iOS app uit dat je afleveringen die je niet kunt fast-forwarden wél kunt fast-forwarden (15 seconden knop) als je de video even in Picture in Picture modus zet.

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16:21
Zijn er toevallig Ziggo monteurs op dit forum of beschikt iemand over de juiste connecties om mij verder te helpen?

Ik zit met volgende, op een bedrijven terrein regelt momenteel een IT bedrijf het internet op het hele terrein. Er zijn 30 appartementen en 5 kantoor gebouwen, ca 50 man. Deze IT bedrijf neemt momenteel het goedkoopste internet pakket af 100/30 dit is gewoon onvoldoende en iedereen ervaart dat het internet traag is en regelmatig uitvalt en WiFi verbindingen verlopen via 2.4Ghz wat ook gewoon niet werkbaar is.

Omdat de terrein beheerder een contract heeft met dit IT bedrijf kunnen we ook niet zomaar overstappen. Nu is het zo dat er op het terrein 3 kabel binnenkomen direct vanuit de W.C. (wijk centrale) waarvan er nu 1 werkt en gebruikt wordt door het IT bedrijf.

Ik heb zelf contact gehad met ziggo zakelijk dat we graag abonnement willen op een van de 2 beschikbare COAX verbinden echter geeft ziggo aan dat er niks ligt en bekend is in het systeem en dat ze alleen nieuwe kabel willen graven voor rond 1500 euro terwijl er al een endversterker op onze eigen terrein staat van ziggo zelf. Ook weigeren ze een monteur te sturen omdat hun systeem leidend is.

Ik heb met andere Ziggo modem beiden COAX W.C. verbinding getest en deze lijken actief echter wilt modem geen verbinding maken wegens unsupported verbinding zie: https://imgur.com/a/3gzyiZX

Zou top zijn als er iemand mij hiermee verder kan helpen.

Is het eventueel toegestaan als we een splitter toepassen op de bestaande verbinding en 2 actieve abonnementen hebben?

[Voor 6% gewijzigd door ikbenjoeri op 20-08-2021 22:49]

@ikbenjoeri Je zult een eigen aansluiting op je eigen unieke huisnummer moeten hebben. Technisch kun je prima meerdere modems op 1 aansluiting hebben (gebeurd ook daadwerkelijk met de Cisco en horizon tv boxen). Alleen kan Ziggo administratief niet 2 internet verbindingen leveren. Ik heb vanuit mijn werk dat geprobeerd en dat gaat je als los bedrijf zeker niet lukken.

Enige wat je kunt doen is of die aansluitkosten betalen, kijken of er een telefoonlijn ligt voor dsl. Maar misschien nog beter eens met dat it bedrijfje om tafel. Als iedereen een paar euro meer betaald kan een snellere lijn bij ziggo toch makkelijk uit?

• ikbenjoeri
jongetje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:52:
@ikbenjoeri Je zult een eigen aansluiting op je eigen unieke huisnummer moeten hebben. Technisch kun je prima meerdere modems op 1 aansluiting hebben (gebeurd ook daadwerkelijk met de Cisco en horizon tv boxen). Alleen kan Ziggo administratief niet 2 internet verbindingen leveren. Ik heb vanuit mijn werk dat geprobeerd en dat gaat je als los bedrijf zeker niet lukken.

Enige wat je kunt doen is of die aansluitkosten betalen, kijken of er een telefoonlijn ligt voor dsl. Maar misschien nog beter eens met dat it bedrijfje om tafel. Als iedereen een paar euro meer betaald kan een snellere lijn bij ziggo toch makkelijk uit?
Ik heb al een modem voor onze toevoeging op ons adres (via een omweg), dus ik zou in theorie gewoon de splitter kunnen aansluiten en dan is het ook geregeld.

Iedereen betaald al 30 euro per maand (€1050 totaal), meer betalen willen wij gewoon niet. Daarom willen we gewoon eigen verbinding afnemen. Koper aansluting is helaas niet beschikbaar en 4G/5G oplossing gaat ook niet lukken met een onbeperkt wegens fair use policy.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:59

MeNTaL_TO

The future is not set

ikbenjoeri schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Ik heb al een modem voor onze toevoeging op ons adres (via een omweg), dus ik zou in theorie gewoon de splitter kunnen aansluiten en dan is het ook geregeld.

Iedereen betaald al 30 euro per maand (€1050 totaal), meer betalen willen wij gewoon niet. Daarom willen we gewoon eigen verbinding afnemen. Koper aansluting is helaas niet beschikbaar en 4G/5G oplossing gaat ook niet lukken met een onbeperkt wegens fair use policy.
Gaat wel erg offtopic, maar voor dat bedrag kan ik me voorstellen dat dat IT bedrijf niets gaat doen, goud geld verdienen.
Wellicht als je met de hele groep opzegt dat er wel wat gedaan kan worden, maar zelfs met 1 Gb/50 blijft het een probleem met zo'n grote groep gebruikers.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 13:38
ikbenjoeri schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:40:
Zijn er toevallig Ziggo monteurs op dit forum of beschikt iemand over de juiste connecties om mij verder te helpen?

Ik zit met volgende, op een bedrijven terrein regelt momenteel een IT bedrijf het internet op het hele terrein. Er zijn 30 appartementen en 5 kantoor gebouwen, ca 50 man. Deze IT bedrijf neemt momenteel het goedkoopste internet pakket af 100/30 dit is gewoon onvoldoende en iedereen ervaart dat het internet traag is en regelmatig uitvalt en WiFi verbindingen verlopen via 2.4Ghz wat ook gewoon niet werkbaar is.

Omdat de terrein beheerder een contract heeft met dit IT bedrijf kunnen we ook niet zomaar overstappen. Nu is het zo dat er op het terrein 3 kabel binnenkomen direct vanuit de W.C. (wijk centrale) waarvan er nu 1 werkt en gebruikt wordt door het IT bedrijf.

Ik heb zelf contact gehad met ziggo zakelijk dat we graag abonnement willen op een van de 2 beschikbare COAX verbinden echter geeft ziggo aan dat er niks ligt en bekend is in het systeem en dat ze alleen nieuwe kabel willen graven voor rond 1500 euro terwijl er al een endversterker op onze eigen terrein staat van ziggo zelf. Ook weigeren ze een monteur te sturen omdat hun systeem leidend is.

Ik heb met andere Ziggo modem beiden COAX W.C. verbinding getest en deze lijken actief echter wilt modem geen verbinding maken wegens unsupported verbinding zie: https://imgur.com/a/3gzyiZX

Zou top zijn als er iemand mij hiermee verder kan helpen.

Is het eventueel toegestaan als we een splitter toepassen op de bestaande verbinding en 2 actieve abonnementen hebben?
Met de situatie die je beschrijft lijkt het erop dat de eindversterker onder beheer is van de terreinbeheerder en zeker niet van Ziggo. Die gaan je dus ook niet zomaar hierop aansluiten. Daar gaat een monteur je echt niet bij helpen (als hij zijn baan wilt behouden).

Sowieso het 'via een omweg' verkregen modem klinkt ook niet zuiver. Duidelijk interface van een Ziggo modem en ziet er uit als een Connectbox Giga. Die moet eigenlijk gewoon terug naar Ziggo. De persoon die deze niet heeft ingeleverd zal mogelijk nog een rekening krijgen. Overigens, als die signaalwaardes echt kloppen dan kan je sowieso geen internet ontvangen op deze lijn. Die waardes doen pijn aan mijn ogen... ;( :+

Je hebt dus maar twee opties. De huidige situatie accepteren of de kabel laten aanleggen (ik zou het laatste wel in overleg doen met de terreinbeheerder overigens).

[Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 21-08-2021 00:00]

• ikbenjoeri
Jay-B schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:45:
[...]
Sowieso het 'via een omweg' verkregen modem klinkt ook niet zuiver. Duidelijk interface van een Ziggo modem en ziet er uit als een Connectbox Giga. Die moet eigenlijk gewoon terug naar Ziggo. De persoon die deze niet heeft ingeleverd zal mogelijk nog een rekening krijgen. Overigens, als die signaalwaardes echt kloppen dan kan je sowieso geen internet ontvangen op deze lijn. Die waardes doen pijn aan mijn ogen... ;( :+
Mijn excuses, heb het verkeerd genoemd. We hebben tientalle toevoegen op ons adres en op een van deze toevoegen was mogelijk om extra ziggo lijn te bestellen maar deze toevoeging adres heeft geen coax aansluiting.

Het komt erop neer dat er in de afgelopen jaren dingen zijn veranderd waardoor de administratie niet meer klopt. En jammere ervan is dat Ziggo niemand wilt lansturen om het na te lopen.

[Voor 10% gewijzigd door ikbenjoeri op 21-08-2021 00:31]

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:34

Roetzen

he.net Certified Sage

THE_BASE schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Thanks. Nieuwe kabel is onderweg. Hoop dat het helpt!
En?

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heeft geholpen, geen blokjes meer en geen storingen. Heb gelijk een betere stekker gekocht, ook een met Keurmerk, omdat female-kant ingekort moest worden.

Fijn dat Ziggo dat zonder kosten verstuurt.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• PepieNL
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21:32
Uurtje of 16:00 knalde ziggo eruit, led knippert op de connectbox (=geen verbinding met ziggo zelf) .
Op dat moment geen storing gemeld op hun website.
Nu 40min later wel, lijkt een vrij grote storing te zijn en ze hebben maar liefst tot 23:00 nodig om dat te verhelpen.
Ben benieuwd of het landelijk is..
Mijn regio is gelderland/utrecht.

[Voor 14% gewijzigd door PepieNL op 21-08-2021 16:43]

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:33
Hier nergens last van (ZH).

• Prinsje11
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 21-08 22:20
Idem. Knalde er ook hier (regio Lelystad) rond 16.00 uit en het ligt nog steeds plat.
Storing zou eerst rond 20.30 uur verholpen zijn. Nu verwachten ze het rond 23.30 opgelost te hebben.

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:48
Gisteren heeft mijn Arris de niets zeggende firmware update 9.1.2103.102A gehad. Deze zal vast wat bugs hebben verholpen op de bestaande 9.1.2103.102 die ik al had. Maar dat is speculeren.

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:57
acale schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:01:
Gisteren heeft mijn Arris de niets zeggende firmware update 9.1.2103.102A gehad. Deze zal vast wat bugs hebben verholpen op de bestaande 9.1.2103.102 die ik al had. Maar dat is speculeren.
Zal mogelijk te maken hebben met de introductie van de SmartWifi Pods?
https://www.vodafoneziggo...t-bijbehorende-wifi-pods/

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:24
Zijn er op dit moment mensen die via Ziggo een betere aanbieding krijgen bij behoud dan 6 maanden €20 korting?

Kreeg het voorheen nog wel eens 9 maanden voor €29,95 als ik de retentie afdeling rechtstreeks belde, maar dat nummer bestaat niet meer. Het werkte ook pas als ik echt had opgezegd

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-09 14:46
Facturen zijn na 3 maanden nog steeds niet op orde wat een puinhooop daar. 9 maanden korting my ass, krijg zelfs facturen met extra incasso kosten erop.

• sekeroglan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:02

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

onnaj schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:26:
Zijn er op dit moment mensen die via Ziggo een betere aanbieding krijgen bij behoud dan 6 maanden €20 korting?

Kreeg het voorheen nog wel eens 9 maanden voor €29,95 als ik de retentie afdeling rechtstreeks belde, maar dat nummer bestaat niet meer. Het werkte ook pas als ik echt had opgezegd
Heb vorige maand 6 maanden 35 euro korting, gratis wifiboosters in bruikleen en geen eenmalige kosten a 20 euro gekregen.

Gaat om het abonnement Internet Max en TV Start (zonder Ziggo bellen)

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• onnaj
sekeroglan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:39:
[...]

Heb vorige maand 6 maanden 35 euro korting, gratis wifiboosters in bruikleen en geen eenmalige kosten a 20 euro gekregen.

Gaat om het abonnement Internet Max en TV Start (zonder Ziggo bellen)
Ik heb internet start en tv complete, dus wellicht enigszins vergelijkbaar.

Ook zitten denken over te stappen naar T-Mobile of Youfone, maar liefst blijf ik als de aanbieding goed is.
Youfone zal ik sowieso niet doen gezien de ervaringen met het tv gedeelte 🙈

• tiguan
@onnaj Waarom niet naar Budget, dan heb je de KPN experience voor een betere prijs? Ik ben net terug bij Ziggo, maar stap volgend jaar weer naar Budget denk ik.

• onnaj
tiguan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:33:
@onnaj Waarom niet naar Budget, dan heb je de KPN experience voor een betere prijs? Ik ben net terug bij Ziggo, maar stap volgend jaar weer naar Budget denk ik.
Is dat gewoon perfect betrouwbaar? Gaat me met name ook om opnames terugkijken, dat moet perfect zijn

• tiguan
Zeker betrouwbaar. Ik heb er 4 jaar gezeten en misschien een keer een korte storing gehad, je zit gewoon op het KPN netwerk met KPN apparatuur. Opnemen kost 5 euro per maand extra en wordt een jaar bewaard in de cloud. Werkt echt prima hoor. Terugkijken zit al inbegrepen bij het TV pakket.

[Voor 10% gewijzigd door tiguan op 23-08-2021 10:39]

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:55
Nou ongelooflijk, uiteindelijk toch gelukt en een Ubee 3.1 modem (zonder wifi) gekregen via de community forums 😀 Merk al meteen verschil, latency is beter (van 18 > 14 ms).

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:29
Meer mensen met gaar televisie signaal de laatste tijd? Anderhalve week geleden de humax 5200 al vervangen omdat de BER varieerde als je aan de aansluiting achterop kwam, ding zat los. Nu eentje die vast zit maar sinds vanavond na 2 weken fatsoenlijk werken ineens weer BER van 100+ met bijbehorende blokjes en wegvallend signaal. Buren hebben er ook last van...

Vanavond was het overigens niet op 1 frequentie, maar gewoon op alle zenders, HD of SD maakt niet uit. Internet is wel normaal zonder storingen en een SNR van boven de 40dB.

• donleo123
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 11:01
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

Nog meer mensen last van? Ik woon in Amsterdam. Bij mij blijven de twee groene pijltjes knipperen.

• _Mitchie_
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:41
donleo123 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:54:
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

Nog meer mensen last van? Ik woon in Amsterdam. Bij mij blijven de twee groene pijltjes knipperen.
In Rotterdam ook storing en het blijven knipperen van de groene pijltjes.

• RvV
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Omgeving Geldermalsen vanaf 1:12 vannacht alles eruit. Het lijkt een landelijk ding te zijn als je kijkt naar de meldingen op allestoringen. Kunnen jullie nog wel inloggen op de ziggo router? Die van mij staat in bridge maar ik kom er niet op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen..

• elknic
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 11:47
_Mitchie_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:58:
[...]
In Rotterdam ook storing en het blijven knipperen van de groene pijltjes.
Nijmegen ook

(My iRacing)

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:17
Landelijke storing zo te zien (zie alle storingen.nl). Heb er hier ook last van en 4G wil ook niet echt mooi werken hier :(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:39
Wellicht alleen fZiggo? Hier in Heerenven op fUPC niks aan de hand.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:39
Amsterdam ook

• donderopman
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15-09 14:00
Gelderland ook, heb meerdere postcodes geprobeerd bij de storingen check en alles heeft dezelfde storing...

[Voor 76% gewijzigd door donderopman op 24-08-2021 08:33]

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:39
In de tijden van thuis werken zijn dit soort storingen erg vervelend 😁

• Xesxen
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 01:42
Ligt er hier helaas ook uit na een router reboot van mijn kant uit om 5:47 waarna ik over DHCP geen IP-address meer kreeg. Een modem reboot later en toen kwam die ook niet meer online.... :|
RvV schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:02:
Omgeving Geldermalsen vanaf 1:12 vannacht alles eruit. Het lijkt een landelijk ding te zijn als je kijkt naar de meldingen op allestoringen. Kunnen jullie nog wel inloggen op de ziggo router? Die van mij staat in bridge maar ik kom er niet op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen..
Voeg je PC in het subnet `192.168.100.0/24` (bijvoorbeeld `192.168.100.2 255.255.255.0`) en ga naar 192.168.100.1 ;)

Rare vogel in spe

• donderopman
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15-09 14:00
Bij mij is de boel weer online. op ziggo staat dat er nog wel storing is maar ik kan weer vooruit!

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:16
elsinga schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:18:
Wellicht alleen fZiggo? Hier in Heerenven op fUPC niks aan de hand.
Hier voormalig UPC (barendrecht) maar al hele ochtend geen bit door de lijn

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:08

Pierre

Van nature lui!

Loen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Hier voormalig UPC (barendrecht) maar al hele ochtend geen bit door de lijn
Bijzonder ik woon in Ridderkerk, en hoor dat er thuis geen problemen zijn met internet, mijn vriendin werkt thuis vandaag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Hier is de lijn wel in de lucht, maar mijn snelheid is maar een fractie van wat het eigenlijk zou moeten zijn (45 ipv 300 mbit). Dit is in Groningen trouwens.

[Voor 10% gewijzigd door Tjoekie op 24-08-2021 09:21]

• hansvanochten
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-09 06:54
RvV schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:02:
Heb precies hetzelfde, heb alle adressen geprobeerd maar niks.

Al sinds vannacht ergens geen internet

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:27
Ik ben vandaag aangesloten op het Ziggo netwerk. TV en WiFi werken perfect, alleen laden websites op de bekabelde computer boven heel traag of ik krijg deze melding:
Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van nu.nl kan niet worden gevonden.
Probeer dit eens:

Controleer de verbinding
Controleer de proxy, firewall en DNS-configuratie
Windows Netwerkcontrole uitvoeren
ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Iemand een idee wat dit kan zijn?

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• tiguan
Misschien de instellingen van je netwerkkaart even resetten?

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:04
Hier ook nog steeds geen Ziggo. Ziggobox gereset, router gereset, ipconfig /renew…

Allemaal zonder resultaat helaas. Is rond 5:40 begonnen (domotica gaf een melding). Site van ziggo zegt ook dat er nog steeds een storing is.

Locatie hier is Amsterdam:)

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:16
Bij mij doet alles het weer sinds ~10u. Krijg ik net daarna een mail dat de modem geüpdate is vanwege de nieuwe mesh mogelijkheden... Zou die zo lang geduurd hebben en/of zo slecht geplanned zijn?

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02:56

duderuud

Sliden is koel

Hier sinds 01:11 geen internet meer. Knap lastig als je thuiswerkt 🤐

Motor-Forum.nl

• Dirk-Jan
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 18-09 14:50
Hier (Amsterdam) nog steeds geen internet.

Ik sprak de zakelijke helpdesk en ze lijken beetje bij beetje weer verbindingen te herstellen. Tip vanuit support: Reset je modem niet, Na een reset kom je "onderaan de lijst te staan" in dit process. Dan duurt het dus langer voordat je weer online bent.

• Dirk-Jan
Het geleidelijke karakter van de verbindingen herstellen zou idd wel eens overeen kunnen komen met een software update/roleback. Dat is ook geleidelijk.

• Srvv93
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:07
Ik woon in een flat en mijn Connectbox staat in de woonkamer bij de televisie. Ik heb op elke plek in huis perfecte Wifi en snel internet, behalve in de slaapkamer. Het hoeft daar niet retesnel te zijn, maar ik wil gewoon een beetje fatsoenlijk Netflix kunnen kijken zonder dat hij continu moet bufferen.

Aangezien ik in een huurhuis woon kan/wil ik geen kabels trekken, zou zo'n SmartWifi Pod in mijn situatie een aanwinst kunnen zijn? En zo ja, in welk stopcontact zou ik deze dan het beste kunnen doen? Zie plattegrond hieronder:

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:39
Een wifi repeater moet ergens staan waar hij zowel het originele wifi signaal nog goed ontvangt en waar hij de gewenste dekking elders geeft. Stopcontact A ligt hier veel meer voor de hand dan stopcontact B.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:57
elsinga schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:11:
Een wifi repeater moet ergens staan waar hij zowel het originele wifi signaal nog goed ontvangt en waar hij de gewenste dekking elders geeft. Stopcontact A ligt hier veel meer voor de hand dan stopcontact B.
@Srvv93 Ik zou gewoon proberen welk van de 2 het beste werkt

• Srvv93
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:07
Bedankt! Dan ga ik hem maar gewoon bestellen. 👍

• onnaj
tiguan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:38:
Zeker betrouwbaar. Ik heb er 4 jaar gezeten en misschien een keer een korte storing gehad, je zit gewoon op het KPN netwerk met KPN apparatuur. Opnemen kost 5 euro per maand extra en wordt een jaar bewaard in de cloud. Werkt echt prima hoor. Terugkijken zit al inbegrepen bij het TV pakket.
Ik heb besloten om voor T-Mobile te gaan. Dit scheelt met ESPN erbij zo'n €175 per jaar. Daarna scheelt het elke maand maar liefst €18,-!

Afdeling retentie nog gebeld nadat ik de opzegging had gedaan en kreeg een nog slechter aanbod van 3 maanden €20,- korting ipv 6 maanden €20 korting welke ik van de afdeling opzeggingen kreeg 🙈

• Dirk-Jan
Het klinkt misschien gek. Maar voor normaal dagelijks (internet only) gebruik heb ik bij Ziggo over het algemeen goede ervaringen. 1 - 3 keer per jaar ligt het er eens een uurtje uit (deze storing was de ergste die ik in ongeveer 10 jaar heb mee gemaakt). Altijd stabiele snelheden die hoger liggen dan geadverteerd en 6-10ms ping. En als er wel echt iets mis is (kapotte modem bijv.) dan heb ik altijd binnen twee dagen een monteur op de stoep gehad.

Wat mij wel frustreert is de beperkte max upload speed van 50Mbit en het onvermogen van de Ziggo modems om met grote volumes connecties om te gaan. Gelukkig torrent ik niet veel maar als ik dat wel doe is de modem altijd de beperkende factor. Push ik die te ver, dan vallen alle verbindingen voor een paar seconden weg. (het komt niet door mijn eigen hardware, ik heb getest). Voor een 78 EUR per maand, internet only abbo is dat elke keer weer erg teleurstellend. :(

[Voor 4% gewijzigd door Dirk-Jan op 24-08-2021 15:13]

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:27
tiguan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:48:
Misschien de instellingen van je netwerkkaart even resetten?
Gedaan, maar nog steeds hetzelfde. :/ Zelf ook al verschillende dingen geprobeerd, maar zonder succes.
Clear host cache in Chome

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset
Speedtest is ook prima.

955.5 Mbps download en 49.7 Mbps upload.

[Voor 43% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-08-2021 17:38]

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• jpvk007
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:32
@Dirk-Jan even een paar Posts terug kijken. Er is op de ziggo community een threat over en de oplossing is (mogelijk) een Ubee 1318 modem. Leg je probleem daar uit en goede kans dat dit modem de oplossing is. Heeft mij iig geholpen en geen vpn verbindings problemen meer gehad. Torrents niet geprobeerd.

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:14

MrDry

Desperados!

Zijn er tweakers die al met succes de mogelijkheid om een device via de 'Smart Wifi App' te pauzeren? Via deze optie zou een device tijdelijk van de wifi afgesloten moeten kunnen worden.
Ik kan zonder foutmeldingen een device tijdelijk 'pauzeren' maar de iPhone (in dit geval) kan gewoon wifi blijven gebruiken ondanks dat deze op pauze staat.... 8)7

Quod licet lovi, non licet bovi

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:30
MrDry schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:43:
Zijn er tweakers die al met succes de mogelijkheid om een device via de 'Smart Wifi App' te pauzeren? Via deze optie zou een device tijdelijk van de wifi afgesloten moeten kunnen worden.
Ik kan zonder foutmeldingen een device tijdelijk 'pauzeren' maar de iPhone (in dit geval) kan gewoon wifi blijven gebruiken ondanks dat deze op pauze staat.... 8)7
Heb je niet aanstaan dat je iPhone bij geen wifi automatisch 4G/5G pakt?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Hij schakelt niet over op 4/5G...wifi blijft gewoon actief

• Rogar
MrDry schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:25:
Hij schakelt niet over op 4/5G...wifi blijft gewoon actief
Dat lijkt ook zo; de functie heet wifi-assistentie. Als hij verbonden is met wifi en die snelheid is te laag, dan pakt hij 4G/5G erbij om toch snel te kunnen internetten.

Instellingen>Mobiel netwerk en dan helemaal naar beneden scrollen.

[Voor 12% gewijzigd door Rogar op 26-08-2021 15:02]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
Srvv93 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:40:
Ik woon in een flat en mijn Connectbox staat in de woonkamer bij de televisie. Ik heb op elke plek in huis perfecte Wifi en snel internet, behalve in de slaapkamer. Het hoeft daar niet retesnel te zijn, maar ik wil gewoon een beetje fatsoenlijk Netflix kunnen kijken zonder dat hij continu moet bufferen.

Aangezien ik in een huurhuis woon kan/wil ik geen kabels trekken, zou zo'n SmartWifi Pod in mijn situatie een aanwinst kunnen zijn? En zo ja, in welk stopcontact zou ik deze dan het beste kunnen doen? Zie plattegrond hieronder:

[Afbeelding]
Aangezien de Connectbox bij ons in de meterkast staat en de Wifi overal slecht was is er een monteur geweest, daarvan kregen we de SmartWifi pods Type: TP-Link Deco M4, eentje in de meterkast aan de Connectbox, eentje in de slaapkamer en eentje in de woonkamer, overal nu perfecte Wifi.
Dus als jij er twee neemt, eentje bij de Connectbox en eentje bij het stopcontact in de slaapkamer.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• ivo_s
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-09 13:43
HereIsTom schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Aangezien de Connectbox bij ons in de meterkast staat en de Wifi overal slecht was is er een monteur geweest, daarvan kregen we de SmartWifi pods Type: TP-Link Deco M4, eentje in de meterkast aan de Connectbox, eentje in de slaapkamer en eentje in de woonkamer, overal nu perfecte Wifi.
Dus als jij er twee neemt, eentje bij de Connectbox en eentje bij het stopcontact in de slaapkamer.
Dat is bij de SmartWifi Pods niet nodig; daar werkt je Connectbox als de eerste 'hoofd-Pod'.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Rogar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Dat lijkt ook zo; de functie heet wifi-assistentie. Als hij verbonden is met wifi en die snelheid is te laag, dan pakt hij 4G/5G erbij om toch snel te kunnen internetten.

Instellingen>Mobiel netwerk en dan helemaal naar beneden scrollen.
Zal dat vanavond voor de zekerheid eens checken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:11:
[...]
Aangezien de Connectbox bij ons in de meterkast staat en de Wifi overal slecht was is er een monteur geweest, daarvan kregen we de SmartWifi pods Type: TP-Link Deco M4 [knip]
De TP-Link Deco M4 zijn geen "pods", het is een zelfstandig Mesh systeem. De nieuwe Ziggo Pods werken alleen samen met een specifiek type Ziggo router (witte connectbox), die daar afgelopen week een update voor heeft ontvangen.

Steady as she goes...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
hardware-lover schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

De TP-Link Deco M4 zijn geen "pods", het is een zelfstandig Mesh systeem. De nieuwe Ziggo Pods werken alleen samen met een specifiek type Ziggo router (witte connectbox), die daar afgelopen week een update voor heeft ontvangen.
Ok dan staat het bij Ziggo dus verkeerd;
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zal niet de eerste keer zijn dat Ziggo wat ongelukkig is met hun woordkeuze; https://www.tp-link.com/nl/home-networking/deco/deco-m4/ ;)

Het gaat eigenlijk om deze nieuwe "Pods"; https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi/pods daarvan kan je er ook één plaatsen indien dit afdoende mocht zijn.

Steady as she goes...

• taz10
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

taz10

Party Animal

Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben, maar ik heb nog een oud abbo van ziggo, Alles-in-1-Plus , TV, internet Z2 en bellen voor €65,95

Nu kijk ik via een CI module maar begreep dat als ik 4K wil kijken ik een mediabox nodig heb.
Dus ziggo gebeld en mijn abbo is aangepast met dezelfde prijs alleen is de snelheid van het internet Z1.
Dat willen we dus niet en mij werd verteld dat het niet mogelijk is voor dezelde prijs met Z2, dan moet ik overstappen op compleet en dan betaal ik €71 .
Ik heb nu het abbo geannuleerd.

Is het ook mogelijk om op een andere manier 4k te kunnen kijken met Ziggo ?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

taz10 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:28:
Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben, maar ik heb nog een oud abbo van ziggo, Alles-in-1-Plus , TV, internet Z2 en bellen voor €65,95

Nu kijk ik via een CI module maar begreep dat als ik 4K wil kijken ik een mediabox nodig heb.
Dus ziggo gebeld en mijn abbo is aangepast met dezelfde prijs alleen is de snelheid van het internet Z1.
Dat willen we dus niet en mij werd verteld dat het niet mogelijk is voor dezelde prijs met Z2, dan moet ik overstappen op compleet en dan betaal ik €71 .

Schotel nemen en anders is het antwoord momenteel nee. Next decoder is op het moment de enige manier.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• snah001
taz10 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:28:

Als je dit topic een beetje goed gevolgd had dan had je kunnen weten dat alleen met een Next box 4k mogelijk was (alleen voor Formule 1 en dat natuurprogramma) en niet met een mediabox.
F1 verdwijnt na dit seizoen in 4k en blijft "Love Nature" alleen over en dan was wellicht de beste optie geweest om bij je abo te blijven en een Google Chrome TV aan te schaffen waarmee je alle streaming aanbieders in 4K kunt streamen.
Ook had de klantenservice van Ziggo je best kunnen vertellen dat 4K bij Ziggo zenders kijken alleen met de Next box kon en niet met een mediabox.........

• Gogol
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:28
snah001 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Als je dit topic een beetje goed gevolgd had dan had je kunnen weten dat alleen met een Next box 4k mogelijk was (alleen voor Formule 1 en dat natuurprogramma) en niet met een mediabox.
F1 verdwijnt na dit seizoen in 4k en blijft "Love Nature" alleen over en dan was wellicht de beste optie geweest om bij je abo te blijven en een Google Chrome TV aan te schaffen waarmee je alle streaming aanbieders in 4K kunt streamen.
Ook had de klantenservice van Ziggo je best kunnen vertellen dat 4K bij Ziggo zenders kijken alleen met de Next box kon en niet met een mediabox.........
Wil je hiermee zeggen dat Netflix niet 4K is op de Next box?

iRacing

• snah001
Gogol schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Wil je hiermee zeggen dat Netflix niet 4K is op de Next box?
Ik had het over de Ziggo 4k zenders.
Als hij een TV heeft met CI-slot en een redelijk nieuwe TV (niet ouder dan 5 - 6 jaar) dan heeft hij daar Netflix als app die 4K streaming mogelijk maakt op en heeft daarvoor geen Next nodig.
Het ging hem om de 4K zenders bij Ziggo!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:00
snah001 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Aanvulling hierop. Naast F1 kun je ook naar bepaalde voetbalwedstrijden uit de Premier League in 4K kijken. Verder wat content uit Ziggo Movies&Series (XL).
https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv
Mocht je ESPN hebben, dan kun je ook per speelronde een paar wedstrijden in 4k kijken.
https://www.totaaltv.nl/n...alleen-met-mediabox-next/
Al met al is het 4K aanbod nog best magertjes. Bij diverse streaming diensten ben je beter af.
Zelf heb ik al een tijdje een Next box in huis, maar ik zou daar geen meerprijs voor over hebben.

[Voor 17% gewijzigd door meesje op 27-08-2021 10:31]

• snah001
Die aanvulling is correct maar het aanbod is erg schraal.
Blijf erbij dat Ziggo hem duidelijk had moeten maken dat dit alleen met een Next box mogelijk was en niet met de mediabox.
Kwestie van slecht voorlichten dus en dan ga ik er van uit dat hij bij Ziggo gevraagd heeft met welke box hij 4k kan kijken maar die keuze hadden ze ook aan hem kunnen voorleggen zodat hij weloverwogen kon kiezen.

• Jay-B
Dit is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een Next is ook gewoon een mediabox. Sterker nog, Ziggo noemt het nu de Mediabox Next. Als de klantenservice aangeeft dat hij een mediabox nodig heeft dan klopt dat dus gewoon. Dat het aanbod niet bevalt, ja dat is jammer.

@taz10 Zijn die CI+ module en smartcard jouw eigendom of heb je die in bruikleen? In het geval van het eerste blijft deze actief en zou je deze voor een tweede TV kunnen gebruiken mits daar behoefte aan is. Mogelijk heeft dit ook nog invloed op je keuze :)

[Voor 34% gewijzigd door Jay-B op 27-08-2021 11:22]

• snah001
Dit is natuurlijk een beetje veel mierenneuken van jouw kant!!!
Sinds jaar en dag is de mediabox de oude bekende energieslurper (mediabox XL) en voor de leken staat ie onder die naam bekend.
Dat Ziggo sinds kort de Next ook mediabox noemt is een ander verhaal want blijkbaar vonden ze wel dat ze hem een "oude" mediabox konden sturen terwijl hij dacht een Next te ontvangen.......
De klantenservice heeft hier vergeten wat het deel "service" betekent.

Hoe het had moeten gaan:
"Dag meneer, u wilt uw abonnement upgraden. Dat kan. Vraagje van onze kant: wilt u de mogelijkheid hebben om programma's en/of films in 4K te kijken of niet? Zo ja dan bevelen wij u een abonnement aan waar de Mediabox Next bij inbegrepen is want alleen i.c.m. de Next is in 4k kijken mogelijk. Oh, u wilt geen programma's en/of films in 4k te kijken? Dan heeft u 2 keuzes en dat is bij uw huidig abonnement te blijven of een stap hoger te gaan en voor een Mediabox XL kiezen."

[Voor 35% gewijzigd door snah001 op 27-08-2021 16:08]

• taz10

taz10

Party Animal

Jay-B schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:14:
Dit is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een Next is ook gewoon een mediabox. Sterker nog, Ziggo noemt het nu de Mediabox Next. Als de klantenservice aangeeft dat hij een mediabox nodig heeft dan klopt dat dus gewoon. Dat het aanbod niet bevalt, ja dat is jammer.

@taz10 Zijn die CI+ module en smartcard jouw eigendom of heb je die in bruikleen? In het geval van het eerste blijft deze actief en zou je deze voor een tweede TV kunnen gebruiken mits daar behoefte aan is. Mogelijk heeft dit ook nog invloed op je keuze :)
Ik heb een CI+ module van mij zelf en een van ziggo.

Ik heb een nieuwe Sony X94j . Heb dus een mediabox Next gekregen. Vanmorgen dus gebeld en het bleek dus te zijn dat ik een oud anno had, nu zou ik een nieuwe krijgen, pakket compleet meen ik voor €71
6 maanden korting bedwongen van €20 p/m.
Volgens de dame zou ik ook uitdunnen met de standaard internet snelheid.
Ik als tweaker die iets achter loop met mijn kennis hierin volg dit niet zo.
Ik heb volgens haar een gemiddelde download van 62 mb. En zou dus met het abbo van 70 mb genoeg moeten hebben.
Klopt dit verhaal ?. Wij downloaden bijna niet meer van newsgroeps enzo. Alleen internetgebruik, streamen op smartphone, tablet en tv van netflix, disney+ enzo.

Vraag me dus ook daadwerkelijk af of het dan het geld meer waard is, het abbo met Next kastje. Zoals ik lees is streamen via de netflix app in 4k en gaat het dan alleen om de tv zenders zelf.

Enfin. Ik ben weer iets wijzer met jullie info

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:14
vraagje, ervaren jullie ook veel lagg/packetloss naar cod warzone bijvoorbeeld inclusief bekabeld? hier is het niet te doen en speelt al weken. dinsdag komt dan ook de monteur langs

ps5 hier

• Jay-B
snah001 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:36:
Dit is natuurlijk een beetje veel mierenneuken van jouw kant!!!
Sinds jaar en dag is de mediabox de oude bekende energieslurper (mediabox XL) en voor de leken staat ie onder die naam bekend.
Dat Ziggo sinds kort de Next ook mediabox noemt is een ander verhaal want blijkbaar vonden ze wel dat ze hem een "oude" mediabox konden sturen terwijl hij dacht een Next te ontvangen.......
De klantenservice heeft hier vergeten wat het deel "service" betekent.
Hij heet al zo sinds de introductie. 8)7 Dat jij met mediabox een Mediabox XL bedoelt moet je zelf weten maar dan ben je één van de weinigen. Als je het verhaal verder ook goed had gelezen dan had je ook gezien dat hij gewoon een Next ontvangen heeft. Ik snap je rant dan ook niet helemaal. De discussie ging om zijn internetsnelheid. Deze kon hij niet houden zonder in prijs omhoog te gaan.
taz10 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Ik heb volgens haar een gemiddelde download van 62 mb. En zou dus met het abbo van 70 mb genoeg moeten hebben.
Klopt dit verhaal ?. Wij downloaden bijna niet meer van newsgroeps enzo. Alleen internetgebruik, streamen op smartphone, tablet en tv van netflix, disney+ enzo.
Ik weet niet hoe de medewerker dat bepaalt, hoor ik voor het eerst. Wat wel zo is is dat als je enkel een beetje streamt en surft je met een abonnement van 75 Mbps prima uit de voeten kan.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jay-B schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Dat jij met mediabox een Mediabox XL bedoelt moet je zelf weten maar dan ben je één van de weinigen.

[...]
Ik ken dat kreng alleen als Horizon box (en in mijn schoonfamilie noemt iedereen het de Event Horizon)

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ik weet niet hoe de medewerker dat bepaalt, hoor ik voor het eerst. Wat wel zo is is dat als je enkel een beetje streamt en surft je met een abonnement van 75 Mbps prima uit de voeten kan.
Oh zo'n rekensom hebben ze mij ook wel eens voorgelegd, maar dan de andere kant op nadat ze vroegen hoeveel apparaten verbinding hebben met het internet. :9

Ik ga ervan uit dat die medewerkers "meedenken" en van het script afwijken.

- knip -

• DIKKEHENK
  • Laatst online: 06-09 21:51
DIKKEHENK schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:16:
[...]
Normaal denk je van dikke kabels t zal allemaal wel, maar in t geval van Ziggo zou ik er toch zeker aangaan.
Efkes een update over de modemwissel van de connecbox naar de UB. Sindsdien geen enkel probleem meer. De UB wil niet graag warmer worden dan 75C, want dan gaat ie in de throttle. Verder zo stabiel als een huis.

• taz10

taz10

Party Animal

[...]

Hij heet al zo sinds de introductie. 8)7 Dat jij met mediabox een Mediabox XL bedoelt moet je zelf weten maar dan ben je één van de weinigen. Als je het verhaal verder ook goed had gelezen dan had je ook gezien dat hij gewoon een Next ontvangen heeft. Ik snap je rant dan ook niet helemaal. De discussie ging om zijn internetsnelheid. Deze kon hij niet houden zonder in prijs omhoog te gaan.

[...]

Dat verhaal met hoeveel ik verbruik blijkt dus eenbroodje aap verhaal te zijn.
Vandaag maar weer gebeld met Ziggo omdat de Next box een foutcode geeft bij de andere kanalen dan 1,2 en 3.
Wat blijkt, is alleen mijn annulering doorgezet in het systeem, en de afspraak met de mevr van Retentie was nergens terug te vinden.
Met deze dame nog maar alles door besproken, en er is voor mij dus op dit moment geen meerwaarde voor een box als de Next.
Netflix kijken we gewono via onze nieuwe Sony en is dus in 4K.
Opnemen en stopzetten of terugkijken doen we niet, we kijken wel terug via de Ziggo app.

Dus krijg ik een retour box om alles terug te sturen en blijf ik bij mijn oude abbo van Alles in 1 Plus van €65,95

Nu ff op zoek op tweakers naar een andere mogelijkheid om met mijn nieuwe Sony TV op te kunnen nemen.

• snah001
Kijk, dat is duidelijk.
Opnemen kan waarschijnlijk door een externe HDD o.i.d. aan de tv te hangen maar meestal kun je dan wel opnemen maar niet tegelijkertijd gecodeerde kanalen bekijken.
Kan alleen als je echt een twin-tuner hebt en die heb ik bij een tv zelden of nooit gezien.
Blijft over een "oude" Humax 5200 of een VU+ apparaat.
Dan neem je lokaal op maar dan heb je wel een aparte smartcard nodig.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

taz10 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:14:
[...]
[knip]
Opnemen en stopzetten of terugkijken doen we niet, we kijken wel terug via de Ziggo app.
[knip]
Kan dat wel als je geen Media box XL of Next in het bezit hebt?
Een programma terugkijken met Replay

Met de Ziggo GO app heb je geen TV Gemist maar Replay.

Veelgestelde vragen

Replay gebruik je in combinatie met een Mediabox XL, Mediabox Next en via de Ziggo GO app. Je krijgt een mediabox bij een Internet & TV Complete of Internet & TV Max abonnement.

Steady as she goes...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

taz10 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:14:
[knip]

Nu ff op zoek op tweakers naar een andere mogelijkheid om met mijn nieuwe Sony TV op te kunnen nemen.
Je type TV is voorzien van een dubbele DVB-C tuner en, icm een CI+ 1.4 module, zou opnemen van een ander kanaal dan op dat moment bekeken wordt, mogelijk moeten zijn.

Ziggo heeft de 1.4 versie in het pakket, maar dan enkel met Alphacrypt beveiliging als ik mij niet vergis. Deze is normaal gesproken enkel bedoeld voor het fUPC gebied dacht ik, voor fZiggo wordt Irdeto als standaard gebruikt (voor CI+).

Je zou er expliciet naar kunnen informeren maar ik denk niet dat een eerstelijns helpdesk daar een antwoord op gaat geven.

@HereIsTom heeft zo'n module in gebruik dacht ik, die zou er misschien meer duidelijkheid over kunnen geven?

Steady as she goes...

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Heeft iemand enig idee waarom apparaten binnen het netwerk moeite hebben met het resolven van DNS namen? Ik merk dat het verbinding maken met websites niet altijd lukt de eerste keer. Vooral bij websites die ik al een tijdje niet hebt bezocht, krijg ik de volgende foutmelding.

De volgende stappen al geprobeerd:
- Herstarten van Ziggo modem
- Herstarten modem
- DNS flush
- DNS adressen van Google terug naar Ziggo

Alles blijkt niet te helpen en inmiddels word ik er een beetje moedeloos van. |:(

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 21-09 14:07
Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:10:
Heeft iemand enig idee waarom apparaten binnen het netwerk moeite hebben met het resolven van DNS namen?
Maak je alleen gebruik van de Ziggo Connect Box als modem en router, of heb je meerdere routers (zoals mesh, bv de Ziggo TP Link set) in je netwerk?

• Kickasz
  • Niet online
Gadget Freak schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:58:
[...]

Maak je alleen gebruik van de Ziggo Connect Box als modem en router, of heb je meerdere routers (zoals mesh, bv de Ziggo TP Link set) in je netwerk?

Even een overzicht van het netwerk. Dat praat altijd een stuk makkelijker. Aan de Ziggo Connect box hangt mijn Netgear router.

• Rogar
MrDry schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Zal dat vanavond voor de zekerheid eens checken.
En?

• Gadget Freak
@Kickasz
Dank voor je duidelijke overzicht!

Je CB staat in Bridge (dat heeft ook mijn voorkeur). Het Ziggo modem herstarten doet dan niks met je DNS settings. Dat gebeurt in je Netgear router. Ik neem aan dat je daar DHCP gebruikt voor oa je WAN adres. Pas je daar de DNS settings aan, of doe je dat in de settings van je computer / device?

Welke DNS heb je ingesteld?
Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:10:
Heeft iemand enig idee waarom apparaten binnen het netwerk moeite hebben met het resolven van DNS namen? Ik merk dat het verbinding maken met websites niet altijd lukt de eerste keer. Vooral bij websites die ik al een tijdje niet hebt bezocht, krijg ik de volgende foutmelding.

[Afbeelding]

De volgende stappen al geprobeerd:
- Herstarten van Ziggo modem
- Herstarten modem
- DNS flush
- DNS adressen van Google terug naar Ziggo

Alles blijkt niet te helpen en inmiddels word ik er een beetje moedeloos van. |:(
Welke dns servers krijgen je clients?

• Kickasz
  • Niet online
Gadget Freak schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:18:
@Kickasz
Dank voor je duidelijke overzicht!

Je CB staat in Bridge (dat heeft ook mijn voorkeur). Het Ziggo modem herstarten doet dan niks met je DNS settings. Dat gebeurt in je Netgear router. Ik neem aan dat je daar DHCP gebruikt voor oa je WAN adres. Pas je daar de DNS settings aan, of doe je dat in de settings van je computer / device?

Welke DNS heb je ingesteld?
Ik had eerst de Google DNS ingesteld 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Daarna overgestapt op de Ziggo DNS, maar dat bleek niet uit te maken:
84.116.46.20 en 84.116.46.21

Uiteraard op de router ingesteld :)

PS: Het modem staat op dit moment niet in bridge mode. Vanwege een nieuwe modem staat deze weer in modem mode...

[Voor 10% gewijzigd door Kickasz op 02-09-2021 12:12]

• Mel33
Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:11:
[...]

PS: Het modem staat op dit moment niet in bridge mode. Vanwege een nieuwe modem staat deze weer in modem mode...
Dan zit je misschien met meerdere dhcp conflicten

• Kickasz
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:39:
[...]

Dan zit je misschien met meerdere dhcp conflicten
Hoezo dat? Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van het modem. Dus volgens mij zit dat wel goed.

Het probleem lijkt zich op treden bij DNS resolven.

• Gadget Freak
Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:00:
Hoezo dat? Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van het modem. Dus volgens mij zit dat wel goed.
???

Ik neem aan dat je bedoelt:
"Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van de Netgear router."

Je hebt dan een LAN in een LAN, dat kan problemen opleveren, vooral als zowel de Ziggo router als de Netgear router dezelfde adressenreeks (bv 192.168.x.y) gebruikt.

Ik denk dat je probleem opgelost is al je je modem in de bridge mode laat zetten.

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Kickasz Met een modem in 'modem mode' bedoel je volgens mij in jouw geval dat hij nu een router is, maar dat is een erg onlogische benaming. Immers, een modem in bridge mode doet niks anders dan modem zijn en laat de rest aan je losse router over. Die situatie is logischer om 'modem mode' te noemen, maar laten we het om verwarring te voorkomen houden bij bridge vs router ;)

Nu is je modem een router (want hij staat niet als bridge ingesteld) en je router ook. Je hebt nu twee apparaten die IP-adressen uit proberen te delen aan clients in het netwerk, twee plekken waar je DNS-servers in kan stellen etc. Kort door de bocht: twee routers achter elkaar in een thuisnetwerk is het perfecte recept voor problemen.

[Voor 13% gewijzigd door Gizz op 02-09-2021 15:10]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kickasz
  • Niet online
Gadget Freak schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:07:
[...]

???

Ik neem aan dat je bedoelt:
"Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van de Netgear router."

Je hebt dan een LAN in een LAN, dat kan problemen opleveren, vooral als zowel de Ziggo router als de Netgear router dezelfde adressenreeks (bv 192.168.x.y) gebruikt.

Ik denk dat je probleem opgelost is al je je modem in de bridge mode laat zetten.
Uiteraard dit ;). Ik zal vanavond maar weer eens bellen met Ziggo om het modem naar bridge mode over te laten zetten. Kijken of dat de problemen oplost.
Pagina: 1 ... 222 223 224 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee