• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:20

Rivanov

Apple freak

Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:00:
[...]

Hoezo dat? Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van het modem. Dus volgens mij zit dat wel goed.

Het probleem lijkt zich op treden bij DNS resolven.
Omdat je nu dubbel zit te NAT'en. ;)
Modem in bridge modus lost alles op.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• W1ck1e
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:31
...
Je hebt dan een LAN in een LAN, dat kan problemen opleveren, vooral als zowel de Ziggo router als de Netgear router dezelfde adressenreeks (bv 192.168.x.y) gebruikt.

Ik denk dat je probleem opgelost is al je je modem in de bridge mode laat zetten.
als aan de wan en lan kant van de netgear router verschillende netwerken worden gebruikt zou het gewoon goed moeten gaan. als dat nu niet zo is zou ik eerst dat goed instellen voordat je de ziggo router als bridge laat instellen.

• agresionpower
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-09 19:32
Sinds de laatste firmware update maakt de connectbox telkens gebruik van wifikanaal 44. ook als ik deze handmatig op een ander kanaal zet schiet deze na een paar minuten weer terug naar 44.
Als ik het wifi spectrum bekijk zie ik dat al mijn buren het zelfde kanaal gebruiken (ook vrijwel allemaal ziggo). En daardoor is mijn verbinding bijna niet te gebruiken.
Heeft er iemand een vergelijkbare ervaring sinds de laatste connectbox firmware update?

• RobbertjeGroen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-09 22:03
Ik heb de Compal ConnectBox, onderaan "Wireless" staat een optie "Smart Wifi", daar even de "Optimization" uit zetten !

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De administratie van Ziggo (en Vodafone) stuitert weer lekker alle kanten op:

Heb al jaren Ziggo en Vodafone, dus voordelen van die combi zoals dubbele data mobiel.

18 augustus: Ik upgrade mijn Ziggo-abonnement naar een snellere variant (waar als extraatje ook 3 tp-link deco 4 apparaatjes bij zitten, die ik niet ga gebruiken maar bij de online bestelling ook niet kon annuleren)

19 augustus: PostNL levert twee dozen af: een kleine doos met modem, en een gigantische doos met daarin twee 3-packs deco 4. Ik heb nu 6 deco 4 apparaatjes :?

22 augustus: SMS van Vodafone: omdat je geen Ziggo meer hebt vervallen gecombineerde voordelen :z

27 augstus: SMS van Vodafone: je hebt Ziggo op je adres! Je krijgt voordelen! *O*

3 september: Om 3:00 uur 's nachts een mail van Ziggo: Wat jammer, vanaf vandaag heeft u geen gratis extra's meer van Vodafone en Ziggo. :')

En dat staat nog los van de willekeurigheid waarmee promotiemailtjes worden verstuurd:
Beste mevrouw, meneer,

Als klant van Ziggo Zakelijk geniet u van razendsnel en stabiel internet. Om u altijd verbonden te houden met ons krachtige GigaNet krijgt u standaard Wifi Back-up. Dit is een simkaart met datategoed die u gebruikt als de vaste internetverbinding een keertje niet meewerkt. Zo blijft u online en kunt u altijd vol door met uw business
Deze mail heb ik dinsdag om 7:01 ontvangen. Direct om 7:02 nog een keer. En woensdag weer om 7:00 uur. Voor dinsdag en na woensdag is deze mail niet verstuurd. En 1x lijkt me sowieso genoeg.

Is het alleen bij mij zo'n rommeltje? Dan ga ik namelijk kijken hoe ik dit heb veroorzaakt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:14
Gizz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:45:
De administratie van Ziggo (en Vodafone) stuitert weer lekker alle kanten op:

Heb al jaren Ziggo en Vodafone, dus voordelen van die combi zoals dubbele data mobiel.

18 augustus: Ik upgrade mijn Ziggo-abonnement naar een snellere variant (waar als extraatje ook 3 tp-link deco 4 apparaatjes bij zitten, die ik niet ga gebruiken maar bij de online bestelling ook niet kon annuleren)

19 augustus: PostNL levert twee dozen af: een kleine doos met modem, en een gigantische doos met daarin twee 3-packs deco 4. Ik heb nu 6 deco 4 apparaatjes :?

22 augustus: SMS van Vodafone: omdat je geen Ziggo meer hebt vervallen gecombineerde voordelen :z

27 augstus: SMS van Vodafone: je hebt Ziggo op je adres! Je krijgt voordelen! *O*

3 september: Om 3:00 uur 's nachts een mail van Ziggo: Wat jammer, vanaf vandaag heeft u geen gratis extra's meer van Vodafone en Ziggo. :')

En dat staat nog los van de willekeurigheid waarmee promotiemailtjes worden verstuurd:

[...]

Deze mail heb ik dinsdag om 7:01 ontvangen. Direct om 7:02 nog een keer. En woensdag weer om 7:00 uur. Voor dinsdag en na woensdag is deze mail niet verstuurd. En 1x lijkt me sowieso genoeg.

Is het alleen bij mij zo'n rommeltje? Dan ga ik namelijk kijken hoe ik dit heb veroorzaakt :P
Mooi verhaal. My 2 cents: jouw abo-overgang zal dit om wat voor reden dan ook hebben veroorzaakt. Mijn tip zou zijn een maand of twee te wachten. Dan gaat de storm weer liggen en kan je een schouw doen op je nieuwe situatie, gevolgd door eventuele actie richting Ziggo.

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:16
Ik heb voor het eerst in lange tijd ziggo eens moeten bellen omdat het internet opeens weggevallen was.

Was geen prettige onderneming, 3 minuten lang moeten aanhoren hoe je op het internet alles beter en sneller kon regelen. (daar heb ik dus niets aan). Ook een mededeling dat er storing WAS.
Vervolgens omschreef ik de status van alle lampjes, de telefoniste wist hier geen raad mee. "knipperend blauw lampje bij DS, nog nooit van gehoor of gezien". Ze ging het ergens anders vragen en kwam met de uitleg terug van "modem is aan het updaten" en "het kan wel een uur duren". Uitgelegd dat 2 uur 's middags wel de stomste tijd is die je kan bedenken.
Halverwege het gesprek ging het boeltje weer werken en maar vriendelijk bedankt voor de hulp...

Denk dat het update de grootste onzin in, firmware versie is 9.12.8006 (ewv321b) en ik zie forumposts uit 2018 waarin mensen het over deze versie hebben...

En nu staat pas op hun storingen deel dat er een storing is op mijn postcode (of landelijk, staat er niet specifiek bij)

Al met al maakt ziggo me niet blij... (waarschijnlijk als ik internet van KPN hebben zouden hun mij ook niet blij maken :p )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Keiichi schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:32:
Was geen prettige onderneming, 3 minuten lang moeten aanhoren hoe je op het internet alles beter en sneller kon regelen.
En jij vind 3 minuten wachten lang???? Ik heb eergisteren Ziggo gebeld en moest 35 minuten wachten.

En wat betreft updaten, je hebt vast je de stekker eruit gehaald en erin gedaan en dan gaat het modem zoeken naar updates, dus dat is niet zo vreemd. Verder is Ziggo een aantal jaar geleden overgenomen door UPC en ze hebben die slechte helpdesk van UPC doorgezet en de goede helpdesk van het oude Ziggo stopgezet. Is blijkbaar goedkoper om slechtere service te verlenen.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:00:
[...]

Hoezo dat? Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van het modem. Dus volgens mij zit dat wel goed.

Het probleem lijkt zich op treden bij DNS resolven.
Als je de netgear in AP modus zet (of gewoon DNS uitschakelt) en de boel gewoon via de LAN poorten aansluit dan ben je er ook. Bridgen is dan niet nodig.

[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-09-2021 17:07]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 21-09 14:07
jongetje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:46:
[...]

En jij vind 3 minuten wachten lang???? Ik heb eergisteren Ziggo gebeld en moest 35 minuten wachten.

En wat betreft updaten, je hebt vast je de stekker eruit gehaald en erin gedaan en dan gaat het modem zoeken naar updates, dus dat is niet zo vreemd. Verder is Ziggo een aantal jaar geleden overgenomen door UPC en ze hebben die slechte helpdesk van UPC doorgezet en de goede helpdesk van het oude Ziggo stopgezet. Is blijkbaar goedkoper om slechtere service te verlenen.
Wat zit je toch te klagen?

Ik had een paar maanden geleden een storing, en ik kreeg niemand aan de lijn. Ja, je kunt "live" chatten! Met m'n KPN mobiel, want Ziggo deed het thuis niet. En echt "live" is het ook niet, want ik zat 10 minuten op antwoord te wachten.

Als je meteen de helpdesk wil spreken, dan moet je kiezen voor "opzeggen".
Gadget Freak schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:24:
[...]

Wat zit je toch te klagen?
[....]
Als je meteen de helpdesk wil spreken, dan moet je kiezen voor "opzeggen".
Ik klaag verder niet hoor, zijn gewoon feiten.
De optie die ik nodig had was trouwens opzeggingen en verhuizingen met de genoemde wachttijd van 35 minuten. De enige afdeling zonder wachttijd is de afdeling verkoop. Heb je alleen niets aan als je al klant bent.

• Gadget Freak
@jongetje
Sorry, was sarcastisch bedoeld, had er een smiley bij moeten zetten... ;)

• sdk1985
jongetje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:32:
[...]

Ik klaag verder niet hoor, zijn gewoon feiten.
De optie die ik nodig had was trouwens opzeggingen en verhuizingen met de genoemde wachttijd van 35 minuten. De enige afdeling zonder wachttijd is de afdeling verkoop. Heb je alleen niets aan als je al klant bent.
Zakelijk is de wachttijd in mijn ervaring een stuk beter. (Zal bij vrijwel elke ISP/telecom boer het geval zijn).

• agresionpower
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-09 19:32
RobbertjeGroen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:44:
Ik heb de Compal ConnectBox, onderaan "Wireless" staat een optie "Smart Wifi", daar even de "Optimization" uit zetten !
Heb ik uiteraard al lang gedaan, maar het baat niet, hij blijft terugspringen.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Phydomir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Ik heb een S20+ en daarbij kan het ook niet. Volgens mij is dat al een tijd geleden aangepast. Weet dat toen ik mijn OP5T nog had het wel kon. Maar dat ik ook al bijna een jaar geleden.
Het werkt nu wel weer :)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:29
Om nog even terug te komen op de blokjes in beeld, vanavond begon de tv te storen, kabel vervangen, geen oplossing. Modem uitgezet en BER is 0. Modem aan en zodra die online komt is er weer storing. Speedtest starten en zodra de upload bezig is knalt de BER nog hoger en schiet de signaalsterkte van 52 naar 68%.

Ofwel: Humax 5200 pakt retoursignalen van modem op. Nu een sperfilter besteld, kijken of dat wat oplost, anders Ziggo vragen om een nieuw modem. Heb nu een Cisco EPC3212 uit het jaar kruik.

Hebben dit gezeik eigenlijk al sinds ik Ziggo zakelijk heb met 60/10Mbit, daarvoor met 40/4 nooit problemen. Inmiddels is dat abo 100/30 en wordt alleen maar erger. Splitter vervangen, kabels, connectoren en uiteindelijk de Humax 5200 door een andere 5200 maar probleem bleef.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:29
Meer mensen het probleem dat pauzeren via de Ziggo Go app niet meer werkt? Spoelen werkt wel.

• gjhuisman
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:57
Segafreak83 schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:49:
Meer mensen het probleem dat pauzeren via de Ziggo Go app niet meer werkt? Spoelen werkt wel.
Ja dat was mij ook opgevallen, werkt inderdaad niet meer (al een weekje niet meer)

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:29
gjhuisman schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:53:
[...]

Ja dat was mij ook opgevallen, werkt inderdaad niet meer (al een weekje niet meer)
Ze zijn er blijkbaar mee bezig: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/bd-p/ZiggoGO
Vorige week gebeld door Ziggo of ik ook problemen had met de stopcontact wifiboosters.
Valt mee, maar heb daar weleens melding van gemaakt ja, ze hadden de TP-Link m4 Deco’s getest bij andere klanten en dat beviel blijkbaar.

Nou goed heb dus 3 van die torentjes gekregen, installatie simpel (alleen vervelend dat je wat apparaten opnieuw moet connecten).

Ik ben nog niet echt weggeblazen door de torentjes in vergelijking met de “oude” boosters.
Bereik lijkt wel oké, echter snelheid gaat toch wel rap omlaag, terwijl ik expliciet heb gevraagd of de snelheid niet steeds gehalveerd wordt per torentje :?

Beneden prima bijna 300mbit op WiFi, 1ste verdieping niet hoger dan 100mbit, op zolder amper 40mbit.
Daarnaast merk ik ook dat mijn telefoon niet zo goed switches tussen de torens als ik van boven naar beneden ga bijvoorbeeld, heb het idee dat ik dan toch even wifi moet disconnecten en connecten om dan op de dichtbijzijnde toren te zitten.

Hoe ervaren anderen dit?

@Gizz hier ook 2x3 ontvangen :? Geen idee waarom, ik wacht wel even wat ze factureren of niet :p anders kunnen er nog wat extra torentjes gezet worden :p

[Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 08-09-2021 21:23]

Float like a butterfly, sting like a bee.

@Martinusz Tja, als je het niet op utp aansluit, moeten die dingen al het verkeer continue aan elkaar doorsturen. Zeker in een al drukke omgeving met WiFi maakt dat het signaal alleen maar langzamer.
jongetje schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:10:
@Martinusz Tja, als je het niet op utp aansluit, moeten die dingen al het verkeer continue aan elkaar doorsturen. Zeker in een al drukke omgeving met WiFi maakt dat het signaal alleen maar langzamer.
Dacht ik al, moet zeggen niet zo ingelezen hierop eigenlijk, maar wel gevraagd tijdens telefoongesprek of snelheid flink omlaag gaat zonder kabels, en dat zou wel meevallen….naja klantenservice zegt ook vaak maar wat natuurlijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• sdk1985
Martinusz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:20:
Vorige week gebeld door Ziggo of ik ook problemen had met de stopcontact wifiboosters.
Valt mee, maar heb daar weleens melding van gemaakt ja, ze hadden de TP-Link m4 Deco’s getest bij andere klanten en dat beviel blijkbaar.

Nou goed heb dus 3 van die torentjes gekregen, installatie simpel (alleen vervelend dat je wat apparaten opnieuw moet connecten).

Ik ben nog niet echt weggeblazen door de torentjes in vergelijking met de “oude” boosters.
Bereik lijkt wel oké, echter snelheid gaat toch wel rap omlaag, terwijl ik expliciet heb gevraagd of de snelheid niet steeds gehalveerd wordt per torentje :?

Beneden prima bijna 300mbit op WiFi, 1ste verdieping niet hoger dan 100mbit, op zolder amper 40mbit.
Daarnaast merk ik ook dat mijn telefoon niet zo goed switches tussen de torens als ik van boven naar beneden ga bijvoorbeeld, heb het idee dat ik dan toch even wifi moet disconnecten en connecten om dan op de dichtbijzijnde toren te zitten.

Hoe ervaren anderen dit?

@Gizz hier ook 2x3 ontvangen :? Geen idee waarom, ik wacht wel even wat ze factureren of niet :p anders kunnen er nog wat extra torentjes gezet worden :p
Bij mij werken die dingen als een trein.

Als tijdelijke oplossing tijdens mijn verbouwing heb ik ze alsvolgt neergezet: meterkast, 1e etage, keuken

Gaat dus beiden met 1 draadloze hop:
Meterkast>1e
Meterkast>keuken

Ik heb overal prima bereik. Op de eerste etage haalde ik iets van 250 Mbps. Op zolder was het ook prima en de tuin heb ik ook geen klachten over. Omdat er 2 poortjes opzitten heb ik ze ook als airbridge gebruikt om zo twee pc's op de eerste etage aan te sluiten via de RJ45 poort.

Ik had nooit gedacht dat de huidige opstelling het echt het goed ging werken vanuit de meterkast. Ondertussen is zit in elke kamer op de eerste etage 2x een Cat7 poortje in de muur. Toch staat de M4 set nog altijd in zijn suboptimale setting. De meterkast unit staat er nog steeds en de units zijn niet bedraad aangesloten. Ga nog een kabeltje naar zolder trekken. Wellicht dat ik dat als gelegenheid aangrijp om het meterkast punt de verplaatsen naar zolder en die van de eerste etage ook bedraad aan te sluiten.

Let er even op dat 2 hops aanzienlijk trager is dan 1 hop. Bij HWI noteren ze 454 Mbps vs 98 Mbps. In jouw geval is het advies dan ook om te voorkomen dat de zolder op 2 hops afstand staat. Dat wordt dus een kabel trekken naar de eerste etage of de zolder of de zolder unit weglaten (indien mogelijk).

[Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 08-09-2021 23:26]

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:10

page404

Website says no

Een lekkere dikke vette ziggo storing in 3453. Gelukkig vermelden ze het tegenwoordig wel in de Mijn Ziggo app. Kijken of de verwachte oplostijd klopt. Er staat 12:00. Aangezien ik moet thuiswerken gooi ik mijn databundel maar even naar unlimited….

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:29
page404 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:22:
Een lekkere dikke vette ziggo storing in 3453. Gelukkig vermelden ze het tegenwoordig wel in de Mijn Ziggo app. Kijken of de verwachte oplostijd klopt. Er staat 12:00. Aangezien ik moet thuiswerken gooi ik mijn databundel maar even naar unlimited….
Verwachte oplostijd was om 06:45 anders nog 06:00. Nu maar lekker de databundel van de werkgever oproken.

Update: volgens de liveblog moet 10:15 het noodstroomaggregaat in Vleuten aangaan *O*

[Voor 8% gewijzigd door PeaceNlove op 09-09-2021 09:56]

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:20
Hier ook geen internet helaas, regio Den Haag. Vrienden van mij in Utrecht hebben ook een storing.
Verwachte oplostijd is hier 14:52 :')

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:10
Voor de mensen in omgeving Vleuten - De Meern: https://act.ziggo.nl/live...l-van-vleuten-en-omgeving. Het werkt hier weer :)

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik heb iets vreemds sinds 2 dagen. Ziggo heeft onderhoud gepleegd aan het coax netwerk bij ons in de buurt en sindsdien is de tuner van mijn Samsung tv (met one connect box) kapot. TV op zolder die niet vast hangt aan de coax werkt nog wel, zelfde kabel geprobeerd op de TV beneden en daar werkt het niet. Ook een kabel direct van AOP naar tuner werkt niet dus ligt niet aan de kabels in huis. Zijn er meer mensen waar dit in het verleden is gebeurd?

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:44:
is de tuner van mijn Samsung tv (met one connect box) kapot.
Misschien is 'kapot' iets te voorbarig.
Hoe weet je zo zeker dat ie kapot is? Leid je dat af uit die tests die je hebt gedaan (die ik nog best onduidelijk beschreven vind)?

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01:51

ManiacsHouse

Scheisse!

Vraagje waar ik niet uitkom. De digitale radio is alleen te met een mediabox of de digitale ontvanger van Ziggo?

Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn ouders. FM-antennekabel werkt bij hun voor geen meter. Ze worden eigenlijk al geirriteerd van tv zappen via de Next. Maar zowaar zijn ze daar nu aan gewend.
Nu de radio... Moeten ze weer een extra kastje neer/aanzetten. Die ook nog eens niet leverbaar zijn... Nu hebben ze nog simpel een stereosetje met radio ingebouwd.
Maar een andere set kopen geeft geen oplossing lijkt mij? Ik lees welover digitale radio op dat soort sets, maar ondersteunt dat wel het signaal van Ziggo?

Luisteren via Next box is natuurlijk een optie. Maar dan moet de tv continu aan (slaat eigenlijk nergens op dat principe, goed voor het milieu ook...) en een kabel naar de stereoset die er nu nog staat.

[Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-09-2021 00:42]

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
Vraagje waar ik niet uitkom. De digitale radio is alleen te met een mediabox of de digitale ontvanger van Ziggo?

Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn ouders. FM-antennekabel werkt bij hun voor geen meter. Ze worden eigenlijk al geirriteerd van tv zappen via de Next. Maar zowaar zijn ze daar nu aan gewend.
Nu de radio... Moeten ze weer een extra kastje neer/aanzetten. Die ook nog eens niet leverbaar zijn... Nu hebben ze nog simpel een stereosetje met radio ingebouwd.
Maar een andere set kopen geeft geen oplossing lijkt mij? Ik lees welover digitale radio op dat soort sets, maar ondersteunt dat wel het signaal van Ziggo?

Luisteren via Next box is natuurlijk een optie. Maar dan moet de tv continu aan (slaat eigenlijk nergens op dat principe, goed voor het milieu ook...) en een kabel naar de stereoset die er nu nog staat.
Waarom is een DAB+ radio geen optie? Die heb je in veel soorten en maten en al voor weinig. Geven prima geluid en gaan jaren mee. Veel energiezuiniger dan de tv.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:03

CeesKees

I rest my Kees

Dab+.
Of een sonos achtige oplossing.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Andros
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-09 07:57

Ik begrijp dat je hun bestaande FM ontvanger wil blijven gebruiken. Anders kun je zoals gezegd een DAB+ of internetradio plaatsen maar dat gaat een leercurve opleveren. Als je op zoek bent naar een goede FM ontvangst, installeer een buitenantenne. Gaatje door de muur naar buiten, antenne tegen de muur of op het dak, netjes afwerken met een coax doosje en ze kunnen weer verder.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:14

Als de next kan worden aangesloten op de stereo, dan kun je radio luisteren zonder de tv aan te zetten. Zie https://www.ziggo.nl/klan...over-radio/digitale-radio

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21-09 10:18
Leercurve bij internetradio valt ook best mee. Vaak kun je een favorietenlijst maken met zenders die je vaak beluistert, dat is één keer even goed instellen, wat iemand kan doen die daar kennis van heeft.

En daarna kun je makkelijk de gewenste zender kiezen uit de lijst met favorieten. Dat is niet veel ingewikkelder dan een voorkeuze zender kiezen bij een FM radio.

Persoonlijk vind ik internet radio de beste oplossing, want je zet het aan en het werkt en de hoeveelheid zenders is nagenoeg oneindig.
In tegenstelling tot radio via DVB-C, waarbij je altijd een extra kastje aan moet zetten, of DAB+ waarbij je net zoals FM afhankelijk bent van een goede ontvangst.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:00

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb voor mijn moeder een Google speaker gekocht. Eerst simpel begonnen met “hey Google, speel Radio Gelderland” en “hey Google, stop de muziek”. En iedere keer dat ik erna kwam telkens weer 1 nieuwe tip zoals “wat voor weer wordt het morgen”, “tot hoe laat is Action open”, “hoeveel inwoners heeft Suriname?”, etc. Zo langzamerhand is het ingesleten en showt ze heel trots aan anderen hoe modern ze tegenwoordig wel niet is met haar Koekol.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• guid0o
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

KRASH schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb de boel hier weer terug laten draaien naar de oude snelheid icm het oude modem (TC7210). Die connectbox giga schijnt (volgens de diverse monteurs) wel vaker gezeik te hebben in bridge modes. Ik had continue last van wegvallende verbindingen tussen mijn router (pfSense) en het modem. 6 monteurs geweest en de straat open gegraven om de kabel te vervangen, hier kregen ze het niet stabiel aan de praat.

N=1 natuurlijk, maar wees er van bewust dat het ding in bridge mode issues kan geven.
Volgens mij heb ik hier een vergelijkbaar probleem. Afgelopen weekend de upgrade naar de Connectbox Giga gemaakt icm met een Internet Giga abonnement.

Het draait op zich stabiel, maar zie soms wat timeouts. Het grotere probleem is dat ik de maximale snelheid bij lange na niet meer haal. Modem staat in bridge modus (die config haalde de nieuwe Connectbox Gia automatisch op bij het opstarten)

Oude situatie:
Internet -> Technicolor TC7210 -> pfSense -> MacBook (stabiel 600+ Mbps)

Nieuwe situatie:
Internet -> Connectbox Giga -> pfSense -> MacBook (schommelt tussen de 250 en 330 Mbps)

Dat verbaasde mij wel, was flink teleurgesteld afgelopen zondag middag.

Nu wat verder naar gekeken en mijn MacBook maar eens direct aan de Connectbox Giga gehangen, dat lijkt wel goed te werken.

Zonder pfSense:
Internet -> Connectbox Giga -> MacBook (stabiel 900+ Mbps)

Nieuwe upload van 50 Mbps lijkt daarentegen wel stabiel te werken in alle situaties.

Net met de klantenservice gesproken. Ze gaven aan dat het signaal in mijn huis niet goed is. Hiervoor komt donderdag een monteur langs om het aansluitpunt te vervangen. Daarna kunnen we verder kijken.

Ondertussen probeerde ik mijn oude modem weer aan te sluiten. Kreeg wel netjes aan publiek IP, maar helaas geen actieve internet verbinding. Volgens de klantenservice medewerker komt dat omdat je maar 1 modem per adres actief kan hebben. Helaas nog even afwachten dus. Maar als het niet werkt, denk ik dat ik ook weer terug ga naar mijn Technicolor TC7210 icm een Internet Max abbo (600 mbps)

Zojuist nog een factory reset van mijn pfSense bak gedaan, maar dat hielp helaas ook niet.

• Supershiva
  • Laatst online: 21-09 07:13
Hier even een netwerk noob vraag....

Ik heb momenteel een KPN internet en tv abonnement maar stap per 1 oktober over naar Ziggo.

Huidige configuratie is

Experia box 10a, in de UTP poorten achterin de experia zitten kabels die lopen naar vaste PC's of een switch waar weer allerlei randapparatuur zit gestoken en ook naar 2 TP link DECO M5's die in accespoint modus staan voor alle wifi in het huis te regelen.
Experia regelt de verdeling van IP adressen.

Als ik straks een modem van Ziggo krijg, en ik laat deze ook de IP adressen uitdelen heb ik dan veel dingen om te zetten of krijgt alle apparatuur in huis automatisch een nieuw IP adres uit de range die Ziggo heeft voorgeprogrammeerd of moet ik eerst alle randapparaten resetten ?
Dat resetten heb ik eigenlijk geen trek in, ik heb zo ontiegelijk veel wireless apparaten in huis.
Ledstrips worden wireless aangestuurd, alle sonos is wireless etc etc.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54
Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:27:
Hier even een netwerk noob vraag....

Ik heb momenteel een KPN internet en tv abonnement maar stap per 1 oktober over naar Ziggo.

Huidige configuratie is

Experia box 10a, in de UTP poorten achterin de experia zitten kabels die lopen naar vaste PC's of een switch waar weer allerlei randapparatuur zit gestoken en ook naar 2 TP link DECO M5's die in accespoint modus staan voor alle wifi in het huis te regelen.
Experia regelt de verdeling van IP adressen.

Als ik straks een modem van Ziggo krijg, en ik laat deze ook de IP adressen uitdelen heb ik dan veel dingen om te zetten of krijgt alle apparatuur in huis automatisch een nieuw IP adres uit de range die Ziggo heeft voorgeprogrammeerd of moet ik eerst alle randapparaten resetten ?
Dat resetten heb ik eigenlijk geen trek in, ik heb zo ontiegelijk veel wireless apparaten in huis.
Ledstrips worden wireless aangestuurd, alle sonos is wireless etc etc.
Vaak wel en je zal je op apparaten opnieuw moeten aanmelden op wifi vd modem als je die gebruikt, maar de lan zal wel gaan zonder morren als je dezelfde range instelt als nu. maar wat wel vaak een rol speelt is het mac-adressen gedoe want in je modems en devices zitten Mac filters(bij sommige) die elkaar nu niet herkennen. Dus daar zou je op moeten letten
Je modem heeft een nieuwe mac

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Supershiva
Mel33 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:32:
[...]

Vaak wel en je zal je op apparaten opnieuw moeten aanmelden op wifi vd modem als je die gebruikt, maar de lan zal wel gaan zonder morren als je dezelfde range instelt als nu. maar wat wel vaak een rol speelt is het mac-adressen gedoe want in je modems en devices zitten Mac filters(bij sommige) die elkaar nu niet herkennen. Dus daar zou je op moeten letten
Je modem heeft een nieuwe mac
WiFi van het modem zal ik uitzetten. De Deco’s zorgen voor WiFi dekking in huis.
Als ik de ip range van kpn noteer en over neem op het Ziggo modem dan ben ik er?

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:00
Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:29:
[...]

WiFi van het modem zal ik uitzetten. De Deco’s zorgen voor WiFi dekking in huis.
Als ik de ip range van kpn noteer en over neem op het Ziggo modem dan ben ik er?
Zo zou je het inderdaad kunnen doen, als je verder ook je wifi SSID hetzelfde laat zal je wellicht hier en daar een hickup ervaren, maar het zal meevallen. Gebruik je DHCP en heb je in huis LAN apparatuur die je nu op IP adres bereikt? Dan zou ik die voor de zekerheid even ergens noteren en in de nieuwe router evt. DHCP reservering toepassen voor die specifieke apparaten.

• Supershiva
Lord_Dain schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:20:
[...]

Zo zou je het inderdaad kunnen doen, als je verder ook je wifi SSID hetzelfde laat zal je wellicht hier en daar een hickup ervaren, maar het zal meevallen. Gebruik je DHCP en heb je in huis LAN apparatuur die je nu op IP adres bereikt? Dan zou ik die voor de zekerheid even ergens noteren en in de nieuwe router evt. DHCP reservering toepassen voor die specifieke apparaten.
Wifi SSID wordt door de Decos geregeld dus blijft als het aan mij ligt ongewijzigd.
De experia box van kpn deelt via dhcp ip adressen uit.
Geen enkel apparaat in het netwerk heeft een vast ip adres/wordt benaderd op ip adres.
Dat zou dus ook geen probleem mogen zijn.

Wat voor hickup zou ik kunnen ervaren denk je?
Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:56:
[...]

Wat voor hickup zou ik kunnen ervaren denk je?
Die dhcp pool wordt nu uitgedeeld door je huidige router. Als je Ziggo aansluit en die de adressen laat uitdelen heb je kans dat er even wat verwarring is als een device een nieuwe ip lease aanvraagt. Om dit te voorkomen is het het handigste om alles wat via dhcp een adres krijgt even te herstarten.

• sdk1985
Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:29:
[...]

Zo lang je nu geen apparaten hebt met een vast IP adres dan gaat het veranderen van de standaard IP range niks toevoegen. Overigens is de standaard IP range van Ziggo uberhaupt weer anders dan die van Deco, tenzij je de Deco in Access Point modus zet.

Wat je moet aanpassen is de SSID. Er is een kans dat er een apparaat tussen zit dat je alsnog opnieuw moet configureren. Mijn Mibox viel in die categorie geloof ik, die zag uberhaupt meerdere deco's zo ver ik mij herriner.

[Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2021 23:47]

• sdk1985

Kijk eens naar een slimme speaker. Google Mini is erg basic voor geluid. pricewatch: Google Nest Hub 2 Wit geeft wat voller geluid. In de o.a. de coolblue winkels kun je er een aantal beluisteren, ook van andere merken. Bediening is een kwestie van 'Hey Google, radio Qmusic'.

[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2021 23:52]

• reggie2
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 17:54
Ziggo rekent bij mij 2 films die ik niet gehuurd heb, wat kan ik daar nog tegen doen? Ja ik ga naar KPN glasvezel nu heen, want dit is bezopen. Iemand nog een optie hoe ik hier tegen in kan gaan, ? woest ben ik.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:19
Wellicht ze eerst even bellen??

Mi 9T Pro - V12.5.1.0 - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V12.5.1.0 - QJKEUXM

• reggie2
Heb ik gedaan , kreeg me toch een grote mond van die vrouw....ik had volgens hun 2 films gehuurd want ik heb on de mand gratis omdat ik via Hollandse nieuwe mobiel heb. Ik moet het volgens hun betalen dus ik ga weg.

Tom en Jerry zou ik gehuurd hebben, heb niet eens koters in huis.

Dank je.

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:29
reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:54:
[...]

Heb ik gedaan , kreeg me toch een grote mond van die vrouw....ik had volgens hun 2 films gehuurd want ik heb on de mand gratis omdat ik via Hollandse nieuwe mobiel heb. Ik moet het volgens hun betalen dus ik ga weg.

Dank je.
Ik snap je woede volkomen. Ik baal er zelf ook altijd hard van als de rekening ergens weer eens niet klopt en ik ze moet gaan uitleggen op Jip en janneke niveau welke rechten ik heb en wat ik van ze verwacht.
Maar goed, je stapt nu toch al over, dus ze kunnen je niet meer naaien door je plotseling af te sluiten. Stuur ze een mail dat je de de rekening betwist en die films niet gehuurd hebt. Met een beetje mazzel corrigeren ze dan. Indien dat niet het geval is en je wil nog steeds je euro’s terughebben, storneer dat de laatste incasso en boek de laatste incasso handmatig over minus de gehuurde films. Doen ze dan nog moeilijk? Draag de bende over aan je rechtsbijstand.
Indien je daarna nog steeds kwaad bent kan je ze daarna altijd nog opnaaien met een AVG inzage verzoek voor je persoonsgegevens. Dat kost hun qua tijd en moeite fors meer dan die paar films en vanuit ons perspectief is het alleen maar goed om te weten wat ze al die tijd over je vastleggen. Vergeet vooral niet om inzage te vragen over je correspondentie met de klantenservice.
[...]
Heb je niet je Ziggo account met iemand gedeeld in het kader van formule1 (of geowon TV) kijken? Die kan namelijk dan ook films bestellen (al dan niet per ongeluk).

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:14
jongetje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:34:
[...]

Heb je niet je Ziggo account met iemand gedeeld in het kader van formule1 (of geowon TV) kijken? Die kan namelijk dan ook films bestellen (al dan niet per ongeluk).
Ja, of iemand anders in huis verkeerde keuzes gemaakt in het menu? Ze gaan niet zomaar niet gehuurde films in rekening brengen.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 13:38
[...]

Dank je.
On Demand is niet gratis als je Hollandse nieuwe hebt. Je kan hooguit kiezen voor Movies en Series L maar dat betekent niet dat alles gratis is in het menu. Controleer inderdaad even of er niet iemand anders met je account iets heeft besteld. Heb je je standaard pincode niet aangepast? Om iets te bestellen via de box moet je namelijk een pincode opgeven als ik mij niet vergis. Ziggo kan overigens ook zien op welk moment de films besteld zijn, daar kan je dus nog naar vragen

Je kan je afvragen of het de moeite waard is om hier nog tijd in te steken. Ben wel overtuigd dat er een logische verklaring is, men zal niet zomaar films in rekening brengen.

[Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 15-09-2021 16:38]

• reggie2
jongetje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:34:
[...]

Nee ik deel nooit mijn mail of account, ik heb wel een keer een fout gemaakt door 4 x een 0 bij een film in te vullen maar dat had ik meteen geannuleerd omdat ik zag dat het verkeerd was. Heb ik ze ook gezegd, maar zij zeggen ik heb films gehuurd, ga ze straks nog een x bellen, trekken ze het niet terug dan stap ik op. Ziggo verliest mij als klant op deze manier.
Dank je .

• reggie2
hansvk schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:41:
[...]

Ja, of iemand anders in huis verkeerde keuzes gemaakt in het menu? Ze gaan niet zomaar niet gehuurde films in rekening brengen.
Ik zelf heb iets fout gedaan maar meteen herstelt, had ik ziggo ook gezegd.

• reggie2
Jay-B schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:35:
[...]

On Demand is niet gratis als je Hollandse nieuwe hebt. Je kan hooguit kiezen voor Movies en Series L maar dat betekent niet dat alles gratis is in het menu. Controleer inderdaad even of er niet iemand anders met je account iets heeft besteld. Heb je je standaard pincode niet aangepast? Om iets te bestellen via de box moet je namelijk een pincode opgeven als ik mij niet vergis. Ziggo kan overigens ook zien op welk moment de films besteld zijn, daar kan je dus nog naar vragen

Je kan je afvragen of het de moeite waard is om hier nog tijd in te steken. Ben wel overtuigd dat er een logische verklaring is, men zal niet zomaar films in rekening brengen.
Ik zal het navragen , corrigeren ze het niet zijn ze een klant kwijt ik ken hier glasvezel krijgen van KPN. Dank je.

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:26:
[...]

ik heb wel een keer een fout gemaakt door 4 x een 0 bij een film in te vullen maar dat had ik meteen geannuleerd omdat ik zag dat het verkeerd was.
Misschien iets meer de hand in eigen boezem steken dan je huidige houding?
Wellicht heb je dus wél zelf gewoon een film gehuurd, door die handelingen.
Als je het proces daarna afbreekt of gewoon niet kijkt is dat wellicht geen geldige reden voor Ziggo om het gehuurde niet in rekening te brengen. Je hebt dan onbedoeld een akkoord gegeven, daarna is de deal gesloten. Dat ligt niet aan Ziggo.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• reggie2
remco_k schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:54:
[...]

Misschien iets meer de hand in eigen boezem steken dan je huidige houding?
Wellicht heb je dus wél zelf gewoon een film gehuurd, door die handelingen.
Als je het proces daarna afbreekt of gewoon niet kijkt is dat wellicht geen geldige reden voor Ziggo om het gehuurde niet in rekening te brengen. Je hebt dan onbedoeld een akkoord gegeven, daarna is de deal gesloten. Dat ligt niet aan Ziggo.
Dat heeft niks met hand in eigen boezem steken te maken. Als ik zeg dat ik geen films heb gehuurd, dan heb ik dat ook niet gedaan. Dat het niet duidelijk is, want rara wat ik in mijn mailbox vind??? een beschrijving van wat gratis is....dan ligt die fout toch echt wel bij ziggo.

Veranderen ze het niet blijven ze bij het feit dat ik het moet betalen , maak ik er en werk van en ga ik dus naar KPN.

• reggie2
Jay-B schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:35:
[...]

Ik ga er ook niet vanuit dat ze zomaar films in rekening brengen, maar als ik uitleg wil krijg ik dat niet , wel een grote bek en dat pik ik niet, hoeven anderen van mij ook niet te pikken.

Ik ga ze zo bellen ik laat het nog wel ff weten zo.
dank je.

• W1ck1e
even een ander geluid:
ik heb in de loop der jaren meerdere keren telefonisch contact gehad met de helpdesk van ziggo.
werkelijk nooit heb ik te maken gehad met een onbeleefde medewerker en ben ik altijd (misschien niet meteen) goed geholpen. ook deze week toen ik belde over dat een smartcard die ik in bezit heb niet te zien was op "mijn ziggo" pagina. de medewerker van dienst heeft dat goed gefixed. en daarna kwam hij spontaan met een mooie aanbieding, waar ik graag gebruik van maak waarmee meer krijg en minder betaal.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:00
W1ck1e schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:35:
even een ander geluid:
ik heb in de loop der jaren meerdere keren telefonisch contact gehad met de helpdesk van ziggo.
werkelijk nooit heb ik te maken gehad met een onbeleefde medewerker en ben ik altijd (misschien niet meteen) goed geholpen. ook deze week toen ik belde over dat een smartcard die ik in bezit heb niet te zien was op "mijn ziggo" pagina. de medewerker van dienst heeft dat goed gefixed. en daarna kwam hij spontaan met een mooie aanbieding, waar ik graag gebruik van maak waarmee meer krijg en minder betaal.
Zelf heb ik ook geen slechte ervaringen met de helpdesk van Ziggo. En zeker geen grote bek terug. Het ligt er misschien ook aan je de medewerker zelf benadert. Ooit wel eens in de tuin mee mogen luisteren met een telefoongesprek van de buurvrouw met iemand van de Ziggo helpdesk. Zachtjes gezegd, dat was niet best.

Ik heb overigens nog nooit content gehuurd bij Ziggo. Het zou me niet verbazen dat de code gewoon nog op 0000 staat. :) Het zou wel mooi zijn dat als je iets huurt, je vrij snel daarna een bevestiging per mail krijgt. Dan kun je sneller op fouten reageren dan pas na een maand wanneer je de factuur toegestuurd krijgt.

• reggie2
meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:43:
[...]

Ik heb overigens nog nooit content gehuurd bij Ziggo. Het zou me niet verbazen dat de code gewoon nog op 0000 staat. :) Het zou wel mooi zijn dat als je iets huurt, je vrij snel daarna een bevestiging per mail krijgt. Dan kun je sneller op fouten reageren dan pas na een maand wanneer je de factuur toegestuurd krijgt.
laat die code bij mij nog steeds op 0 staan, nog nooit een mailtje gehad over iets wat ik gehuurd zou hebben.

ik blijf altijd netjes door de telefoon......wie eist, bewijst is mijn motto.
ziggo is er mee bezig.

• reggie2
Ach ja, en netheid helpt , voor de vorige schrijver :-)

Ik ben ook altijd goed geholpen bij Ziggo, maar daarstraks had ik dat dus niet.

Nu is het opgelost door de dame die ik nu aan de lijn had, meedenken en ook mensen laten uitpraten.

Het bedrag van de zogenaamde films wordt terug gestort en ik heb een half jaar korting.

Ik blij , de dame in kwestie ook blij met de complimenten voor het oplossen.

• meesje
reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:17:
Ach ja, en netheid helpt , voor de vorige schrijver :-)

Ik ben ook altijd goed geholpen bij Ziggo, maar daarstraks had ik dat dus niet.

Nu is het opgelost door de dame die ik nu aan de lijn had, meedenken en ook mensen laten uitpraten.

Het bedrag van de zogenaamde films wordt terug gestort en ik heb een half jaar korting.

Ik blij , de dame in kwestie ook blij met de complimenten voor het oplossen.
Fijn om te horen dat het goed is opgelost. Maar jammer dat ze dus geen goed opgeleid personeel in dienst hebben. Gelukkig heb ik deze dus nooit getroffen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:59

MeNTaL_TO

The future is not set

reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:49:
[...]

laat die code bij mij nog steeds op 0 staan, nog nooit een mailtje gehad over iets wat ik gehuurd zou hebben.

ik blijf altijd netjes door de telefoon......wie eist, bewijst is mijn motto.
ziggo is er mee bezig.
Als je nog nooit een film hebt gehuurd, hoe weet je dan dat je een emailtje krijgt?

En je spreekt jezelf wel vaak tegen, je hebt nooit wat gehuurd, maar wel eens wat afgerekend met je pincode. Dat verklaard niet waarom er 2 films op de rekening stonden en gezien je schreeuwen hier, verbaast het me niets dat je niet vriendelijk behandeld werd.

PS Je hoeft niet te bedanken onder iedere post.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• reggie2
meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:22:
[...]

Fijn om te horen dat het goed is opgelost. Maar jammer dat ze dus geen goed opgeleid personeel in dienst hebben. Gelukkig heb ik deze dus nooit getroffen.
Wat is je punt joh?? misschien ben ik een stukje netter dan dat jij bent? fijne avond verder. :)

• reggie2
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:40:
[...]

Als je nog nooit een film hebt gehuurd, hoe weet je dan dat je een emailtje krijgt?

En je spreekt jezelf wel vaak tegen, je hebt nooit wat gehuurd, maar wel eens wat afgerekend met je pincode. Dat verklaard niet waarom er 2 films op de rekening stonden en gezien je schreeuwen hier, verbaast het me niets dat je niet vriendelijk behandeld werd.

PS Je hoeft niet te bedanken onder iedere post.
Wat dacht je van een rekening die je nooit zou krijgen en nu gigantisch hoog is.

Ook jij fijne avond.

Jou hoeft niks te verbazen , als ik het maar weet , wijsneus. :P

• meesje
reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:48:
[...]

Wat is je punt joh?? misschien ben ik een stukje netter dan dat jij bent? fijne avond verder. :)
WTF??? Wat is dit nu weer voor reactie? Ik geef alleen maar aan dat het fijn is dat het goed is opgelost. En dat je dus pech kunt hebben met wie je van de helpdesk treft (wat jij dus eerder had). Ik geef aan dat ik dat nooit ervaren heb. Lees het nog even rustig door.
Gezien je communicatie, wat @MeNTaL_TO ook al aangeeft, kan ik me nu goed voorstellen dat een helpdesk medewerker wat minder netjes naar jou communiceert.

• reggie2
meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:58:
[...]

WTF??? Wat is dit nu weer voor reactie? Ik geef alleen maar aan dat het fijn is dat het goed is opgelost. En dat je dus pech kunt hebben met wie je van de helpdesk treft (wat jij dus eerder had). Ik geef aan dat ik dat nooit ervaren heb. Lees het nog even rustig door.
Gezien je communicatie, wat @MeNTaL_TO ook al aangeeft, kan ik me nu goed voorstellen dat een helpdesk medewerker wat minder netjes naar jou communiceert.
Dan heb ik jouw antwoord verkeerd begrepen, mijn excuses daarvoor.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 13:38
reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:26:
[...]

Nee ik deel nooit mijn mail of account, ik heb wel een keer een fout gemaakt door 4 x een 0 bij een film in te vullen maar dat had ik meteen geannuleerd omdat ik zag dat het verkeerd was. Heb ik ze ook gezegd, maar zij zeggen ik heb films gehuurd, ga ze straks nog een x bellen, trekken ze het niet terug dan stap ik op. Ziggo verliest mij als klant op deze manier.
Dank je .
reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:06:
[...]

Dat heeft niks met hand in eigen boezem steken te maken. Als ik zeg dat ik geen films heb gehuurd, dan heb ik dat ook niet gedaan. Dat het niet duidelijk is, want rara wat ik in mijn mailbox vind??? een beschrijving van wat gratis is....dan ligt die fout toch echt wel bij ziggo.

Veranderen ze het niet blijven ze bij het feit dat ik het moet betalen , maak ik er en werk van en ga ik dus naar KPN.
Je hebt kennelijk niet door gehad dat je een film gehuurd hebt. Als je 4 x een 0 hebt ingetoetst dan heb je dus wel degelijk een film gehuurd. Ik heb het net zelf even getest en er wordt duidelijk aangegeven dat je daarmee bevestigt de film te huren en daarvoor moet je je pincode invoeren. Er wordt geen pincode gevraagd voor series of films die gratis zijn. Het is prettig dat Ziggo coulant was maar alles wijst erop dat je zelf de fout hebt gemaakt.

• reggie2
Van mij mag je er over door blijven gaan. Ik ben er klaar mee. Ziggo heeft dit opgelost en dat is voor mij voldoende .

Er was hier 1 persoon die echt het goede heeft gezegd en dat is de persoon die zei....laten ze het maar bewijzen dat je die flims hebt gehuurd dus die ben ik dankbaar.

• reggie2
PeaceNlove schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:16:
[...]

Ik snap je woede volkomen. Ik baal er zelf ook altijd hard van als de rekening ergens weer eens niet klopt en ik ze moet gaan uitleggen op Jip en janneke niveau welke rechten ik heb en wat ik van ze verwacht.
Maar goed, je stapt nu toch al over, dus ze kunnen je niet meer naaien door je plotseling af te sluiten. Stuur ze een mail dat je de de rekening betwist en die films niet gehuurd hebt. Met een beetje mazzel corrigeren ze dan. Indien dat niet het geval is en je wil nog steeds je euro’s terughebben, storneer dat de laatste incasso en boek de laatste incasso handmatig over minus de gehuurde films. Doen ze dan nog moeilijk? Draag de bende over aan je rechtsbijstand.
Indien je daarna nog steeds kwaad bent kan je ze daarna altijd nog opnaaien met een AVG inzage verzoek voor je persoonsgegevens. Dat kost hun qua tijd en moeite fors meer dan die paar films en vanuit ons perspectief is het alleen maar goed om te weten wat ze al die tijd over je vastleggen. Vergeet vooral niet om inzage te vragen over je correspondentie met de klantenservice.
Bedankt voor je hulp, het heeft gewerkt. :)

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een modem van Ziggo: EPC3928AD (cisco)
Wifi disabled
DHCP (en DHCP reserveringen) + portforwarding ingesteld.

na verloop van tijd werkt de webinterface niet meer. Reageert gewoon niet.
Modem blifjt gewoon werken en IPs uitdelen, maar kan er niet meer in. Reboot lost het weer op. Ik heb geen idee wat het probleem triggered of wat ik er aan kan doen.

(Ik hoef niet zo nodig een modemvervanging. Een reset is al eens gedaan en lost niets op.)
Het fijne van deze modem is dat ik zelf nog wel de DNS servers kan wijzigen en daarmee eenvoudig mijn Pi-holes kan gebruiken en niet mijn DHCP server hoef te verhuizen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:00
Waarom geen normale router? Ziggo spul is zo outdated zelfs de CB2.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
In ons nieuwe huis benen we ook Ziggo. Nu heb ik in mijn huidige huis toch wel de nodige irritaties mbt wifi bereik: niet in de tuin, een accesspoint van Ziggo op de eerste welke niet altijd even fantastisch werkt en weer geen wifi op zolder.

Ik wil nu een oplossing zonder de Ziggo wifi hardware, omdat ik misschien over een jaar over wil naar glasvezel.

Ik zat te denken aan:
- AP in de meterkast
- AP in de woonkamer bij de tv (zit al een netwerk poort in de muur om aan aan te sluiten
- AP in de ouderlijke slaapkamer, zit al een netwerk poort in de muur
- AP op zolder, daar loopt momenteel vanuit de ouderlijke een kabel naartoe.

Is dit plan wat overdreven? Ik zou eventueel de AP in de meterkast kunnen overslaan denk ik. Ik heb nog niks gekocht of gekozen, is er iets waar ik rekening mee moet houden ivm Ziggo of glasvezel in de toekomst?

• Gadget Freak
President schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:14:
Ik wil nu een oplossing zonder de Ziggo wifi hardware, omdat ik misschien over een jaar over wil naar glasvezel.
Heel verstandig! Koop bv een mesh set, maar wel eentje met ethernetpoorten zodat ook een bedrade backbone mogelijk is.
Ik zat te denken aan:
- AP in de meterkast
- AP in de woonkamer bij de tv (zit al een netwerk poort in de muur om aan aan te sluiten
- AP in de ouderlijke slaapkamer, zit al een netwerk poort in de muur
- AP op zolder, daar loopt momenteel vanuit de ouderlijke een kabel naartoe.

Is dit plan wat overdreven? Ik zou eventueel de AP in de meterkast kunnen overslaan denk ik. Ik heb nog niks gekocht of gekozen, is er iets waar ik rekening mee moet houden ivm Ziggo of glasvezel in de toekomst?
Geen access points kopen om op je Ziggo modem / router te gebruiken!

Laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten.

Koop een router met matching wifi access points, of bespaar je de moeite van al het uitzoekwerk en koop een goede mesh set.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Gadget Freak schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:19:
[...]

Heel verstandig! Koop bv een mesh set, maar wel eentje met ethernetpoorten zodat ook een bedrade backbone mogelijk is.

[...]

Koop een router met matching wifi access points, of bespaar je de moeite van al het uitzoekwerk en koop een goede mesh set.
Ik had gelezen dat Mesh inferieure technisch is, aangezien het allemaal draadloos aan elkaar wordt doorgegeven (dus van begane grond naar het apparaat op de eerste, die het signaal dan weer doorgeeft naar zolder). Ik doe het toch liever bedraad allemaal :-)

• Plucky
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:12:
[...]

Ik had gelezen dat Mesh inferieure technisch is, aangezien het allemaal draadloos aan elkaar wordt doorgegeven (dus van begane grond naar het apparaat op de eerste, die het signaal dan weer doorgeeft naar zolder). Ik doe het toch liever bedraad allemaal :-)
Als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt om het bedraad aan de leggen zou ik dat zeker doen!
Tegelijk met een ingrijpende verbouwing heb ik hier kabels door het huis laten trekken, alles lag toch open. Nu netjes Ziggo in bridge en daarachter alles van Uniquiti met op iedere etage een AP; een verademing!
Gadget Freak schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:19:
[...]

Waarom? Het makkelijkste voor de gemiddelde consument is het provider modem gewoon als router te blijven gebruiken en WiFi uit te schakelen. Zeker met een overstap naar een andere provider is het makkelijker omgezet en hoef je geen/minder kennis van een router te hebben.

• W1ck1e
jongetje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:50:
[...]

Waarom? Het makkelijkste voor de gemiddelde consument is het provider modem gewoon als router te blijven gebruiken en WiFi uit te schakelen. Zeker met een overstap naar een andere provider is het makkelijker omgezet en hoef je geen/minder kennis van een router te hebben.
Volgens mij is dat net niet het gemakkelijkste.
de "gemiddelde consument" zal wel wifi willen hebben
en als je wel een eigen router hebt en op de ziggo modem/router aansluit hoef je niets in te stellen wanneer je overstapt naar een andere provider. als je voor je wensen genoeg kennis hebt om de provider modem/router in te stellen heb je dat ook voor de gemiddelde router.
ik gebruik zelf ook een router achter mijn ziggo modem die NIET in bridge staat, en ik heb alleen alle poorten geforward naar mijn router. en ik heb geen last van dubbel nat

• Gadget Freak
President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:12:
Ik doe het toch liever bedraad allemaal :-)
Dat is precies wat ik zeg! Alleen met een mesh set hoef je je geen zorgen te maken over de meeste instellingen, het gaat allemaal "automagisch".

• Gadget Freak
jongetje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:50:
De vraagsteller (President) wil misschien overstappen van provider. Dan verandert er in het netwerk thuis minder als de eigen apparatuur ook alvast router / DHCP / NAT doet. En daar komt bij dat de CB geen uitmuntende router is (en dan ben ik voorzichtig).

Daarbij komt dat Ziggo jouw LAN kan zien als jij de CB van Ziggo als router gebruikt...

[Voor 6% gewijzigd door Gadget Freak op 17-09-2021 09:14]

W1ck1e schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:51:
[...]

Volgens mij is dat net niet het gemakkelijkste.
de "gemiddelde consument" zal wel wifi willen hebben
en als je wel een eigen router hebt en op de ziggo modem/router aansluit hoef je niets in te stellen wanneer je overstapt naar een andere provider. als je voor je wensen genoeg kennis hebt om de provider modem/router in te stellen heb je dat ook voor de gemiddelde router.
ik gebruik zelf ook een router achter mijn ziggo modem die NIET in bridge staat, en ik heb alleen alle poorten geforward naar mijn router. en ik heb geen last van dubbel nat
Als je naar bijv. T-Mobile glas wilt dan kun je niet zonder meer je eigen router aansluiten. Dan moet je aan de slag met VLAN's (als dat al ingesteld kan worden) en werkt er dus niets meer als je het simpelweg over prikt. De wifi punten aansluiten op het nieuwe modem en (eventueel) de wifi uit op het provider modem is dan vele malen eenvoudiger. En dan heb je geen dubbel NAT want je gebruikt de accespoints als accespoints en niet als router.
W1ck1e schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:51:
[...]
Daarbij komt dat Ziggo jouw LAN kan zien als jij de CB van Ziggo als router gebruikt...
Tja.... Ziggo kan ook zien welke websites je bezoekt. Of gebruik je ook geen Google en Apple devices omdat die kunnen zien welke apps je gebruikt?

[Voor 130% gewijzigd door jongetje op 17-09-2021 09:33]

• W1ck1e
jongetje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:31:
[...]

Als je naar bijv. T-Mobile glas wilt dan kun je niet zonder meer je eigen router aansluiten. Dan moet je aan de slag met VLAN's (als dat al ingesteld kan worden) en werkt er dus niets meer als je het simpelweg over prikt. De wifi punten aansluiten op het nieuwe modem en (eventueel) de wifi uit op het provider modem is dan vele malen eenvoudiger. En dan heb je geen dubbel NAT want je gebruikt de accespoints als accespoints en niet als router.
Dat vind ik dan opmerkelijk. Voor mij is een eigen router van uit de provider gezien een "black box" met een enkel wan adres, waarachter van alles gebeurt dat in beheer is van de gebruiker. Het lijkt mij dat aansluiten op het provider modem van een eigen router eenvoudiger is en minder werk dan allerlei wifi punten in het lan netwerk van die provider modem.

Hoe de T-mobile apparatuur werkt weet ik niet, maar de gemiddelde Nederlandse consument heeft waarschijnlijk iets anders (waarschijnlijk ziggo)

De tweede quote "Daarbij komt dat Ziggo jouw LAN kan zien als jij de CB van Ziggo als router gebruikt." is echter niet van mij.

[Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 17-09-2021 11:12]

Pagina: 1 ... 222 223 224 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee