‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
als aan de wan en lan kant van de netgear router verschillende netwerken worden gebruikt zou het gewoon goed moeten gaan. als dat nu niet zo is zou ik eerst dat goed instellen voordat je de ziggo router als bridge laat instellen....
Je hebt dan een LAN in een LAN, dat kan problemen opleveren, vooral als zowel de Ziggo router als de Netgear router dezelfde adressenreeks (bv 192.168.x.y) gebruikt.
Ik denk dat je probleem opgelost is al je je modem in de bridge mode laat zetten.
Als ik het wifi spectrum bekijk zie ik dat al mijn buren het zelfde kanaal gebruiken (ook vrijwel allemaal ziggo). En daardoor is mijn verbinding bijna niet te gebruiken.
Heeft er iemand een vergelijkbare ervaring sinds de laatste connectbox firmware update?
Heb al jaren Ziggo en Vodafone, dus voordelen van die combi zoals dubbele data mobiel.
18 augustus: Ik upgrade mijn Ziggo-abonnement naar een snellere variant (waar als extraatje ook 3 tp-link deco 4 apparaatjes bij zitten, die ik niet ga gebruiken maar bij de online bestelling ook niet kon annuleren)
19 augustus: PostNL levert twee dozen af: een kleine doos met modem, en een gigantische doos met daarin twee 3-packs deco 4. Ik heb nu 6 deco 4 apparaatjes
22 augustus: SMS van Vodafone: omdat je geen Ziggo meer hebt vervallen gecombineerde voordelen

27 augstus: SMS van Vodafone: je hebt Ziggo op je adres! Je krijgt voordelen!

3 september: Om 3:00 uur 's nachts een mail van Ziggo: Wat jammer, vanaf vandaag heeft u geen gratis extra's meer van Vodafone en Ziggo.
En dat staat nog los van de willekeurigheid waarmee promotiemailtjes worden verstuurd:
Deze mail heb ik dinsdag om 7:01 ontvangen. Direct om 7:02 nog een keer. En woensdag weer om 7:00 uur. Voor dinsdag en na woensdag is deze mail niet verstuurd. En 1x lijkt me sowieso genoeg.Beste mevrouw, meneer,
Als klant van Ziggo Zakelijk geniet u van razendsnel en stabiel internet. Om u altijd verbonden te houden met ons krachtige GigaNet krijgt u standaard Wifi Back-up. Dit is een simkaart met datategoed die u gebruikt als de vaste internetverbinding een keertje niet meewerkt. Zo blijft u online en kunt u altijd vol door met uw business
Is het alleen bij mij zo'n rommeltje? Dan ga ik namelijk kijken hoe ik dit heb veroorzaakt
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mooi verhaal. My 2 cents: jouw abo-overgang zal dit om wat voor reden dan ook hebben veroorzaakt. Mijn tip zou zijn een maand of twee te wachten. Dan gaat de storm weer liggen en kan je een schouw doen op je nieuwe situatie, gevolgd door eventuele actie richting Ziggo.Gizz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:45:
De administratie van Ziggo (en Vodafone) stuitert weer lekker alle kanten op:
Heb al jaren Ziggo en Vodafone, dus voordelen van die combi zoals dubbele data mobiel.
18 augustus: Ik upgrade mijn Ziggo-abonnement naar een snellere variant (waar als extraatje ook 3 tp-link deco 4 apparaatjes bij zitten, die ik niet ga gebruiken maar bij de online bestelling ook niet kon annuleren)
19 augustus: PostNL levert twee dozen af: een kleine doos met modem, en een gigantische doos met daarin twee 3-packs deco 4. Ik heb nu 6 deco 4 apparaatjes
22 augustus: SMS van Vodafone: omdat je geen Ziggo meer hebt vervallen gecombineerde voordelen![]()
27 augstus: SMS van Vodafone: je hebt Ziggo op je adres! Je krijgt voordelen!![]()
3 september: Om 3:00 uur 's nachts een mail van Ziggo: Wat jammer, vanaf vandaag heeft u geen gratis extra's meer van Vodafone en Ziggo.![]()
En dat staat nog los van de willekeurigheid waarmee promotiemailtjes worden verstuurd:
[...]
Deze mail heb ik dinsdag om 7:01 ontvangen. Direct om 7:02 nog een keer. En woensdag weer om 7:00 uur. Voor dinsdag en na woensdag is deze mail niet verstuurd. En 1x lijkt me sowieso genoeg.
Is het alleen bij mij zo'n rommeltje? Dan ga ik namelijk kijken hoe ik dit heb veroorzaakt
Was geen prettige onderneming, 3 minuten lang moeten aanhoren hoe je op het internet alles beter en sneller kon regelen. (daar heb ik dus niets aan). Ook een mededeling dat er storing WAS.
Vervolgens omschreef ik de status van alle lampjes, de telefoniste wist hier geen raad mee. "knipperend blauw lampje bij DS, nog nooit van gehoor of gezien". Ze ging het ergens anders vragen en kwam met de uitleg terug van "modem is aan het updaten" en "het kan wel een uur duren". Uitgelegd dat 2 uur 's middags wel de stomste tijd is die je kan bedenken.
Halverwege het gesprek ging het boeltje weer werken en maar vriendelijk bedankt voor de hulp...
Denk dat het update de grootste onzin in, firmware versie is 9.12.8006 (ewv321b) en ik zie forumposts uit 2018 waarin mensen het over deze versie hebben...
En nu staat pas op hun storingen deel dat er een storing is op mijn postcode (of landelijk, staat er niet specifiek bij)
Al met al maakt ziggo me niet blij... (waarschijnlijk als ik internet van KPN hebben zouden hun mij ook niet blij maken
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
En jij vind 3 minuten wachten lang???? Ik heb eergisteren Ziggo gebeld en moest 35 minuten wachten.Keiichi schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:32:
Was geen prettige onderneming, 3 minuten lang moeten aanhoren hoe je op het internet alles beter en sneller kon regelen.
En wat betreft updaten, je hebt vast je de stekker eruit gehaald en erin gedaan en dan gaat het modem zoeken naar updates, dus dat is niet zo vreemd. Verder is Ziggo een aantal jaar geleden overgenomen door UPC en ze hebben die slechte helpdesk van UPC doorgezet en de goede helpdesk van het oude Ziggo stopgezet. Is blijkbaar goedkoper om slechtere service te verlenen.
Als je de netgear in AP modus zet (of gewoon DNS uitschakelt) en de boel gewoon via de LAN poorten aansluit dan ben je er ook. Bridgen is dan niet nodig.Kickasz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:00:
[...]
Hoezo dat? Ik heb de Ziggo Modem uiteraard aangesloten op de WAN poort van het modem. Dus volgens mij zit dat wel goed.
Het probleem lijkt zich op treden bij DNS resolven.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-09-2021 17:07 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wat zit je toch te klagen?jongetje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:46:
[...]
En jij vind 3 minuten wachten lang???? Ik heb eergisteren Ziggo gebeld en moest 35 minuten wachten.
En wat betreft updaten, je hebt vast je de stekker eruit gehaald en erin gedaan en dan gaat het modem zoeken naar updates, dus dat is niet zo vreemd. Verder is Ziggo een aantal jaar geleden overgenomen door UPC en ze hebben die slechte helpdesk van UPC doorgezet en de goede helpdesk van het oude Ziggo stopgezet. Is blijkbaar goedkoper om slechtere service te verlenen.
Ik had een paar maanden geleden een storing, en ik kreeg niemand aan de lijn. Ja, je kunt "live" chatten! Met m'n KPN mobiel, want Ziggo deed het thuis niet. En echt "live" is het ook niet, want ik zat 10 minuten op antwoord te wachten.
Als je meteen de helpdesk wil spreken, dan moet je kiezen voor "opzeggen".
Ik klaag verder niet hoor, zijn gewoon feiten.Gadget Freak schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:24:
[...]
Wat zit je toch te klagen?
[....]
Als je meteen de helpdesk wil spreken, dan moet je kiezen voor "opzeggen".
De optie die ik nodig had was trouwens opzeggingen en verhuizingen met de genoemde wachttijd van 35 minuten. De enige afdeling zonder wachttijd is de afdeling verkoop. Heb je alleen niets aan als je al klant bent.
Zakelijk is de wachttijd in mijn ervaring een stuk beter. (Zal bij vrijwel elke ISP/telecom boer het geval zijn).jongetje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:32:
[...]
Ik klaag verder niet hoor, zijn gewoon feiten.
De optie die ik nodig had was trouwens opzeggingen en verhuizingen met de genoemde wachttijd van 35 minuten. De enige afdeling zonder wachttijd is de afdeling verkoop. Heb je alleen niets aan als je al klant bent.
Heb ik uiteraard al lang gedaan, maar het baat niet, hij blijft terugspringen.RobbertjeGroen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:44:
Ik heb de Compal ConnectBox, onderaan "Wireless" staat een optie "Smart Wifi", daar even de "Optimization" uit zetten !
Het werkt nu wel weerPhydomir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Ik heb een S20+ en daarbij kan het ook niet. Volgens mij is dat al een tijd geleden aangepast. Weet dat toen ik mijn OP5T nog had het wel kon. Maar dat ik ook al bijna een jaar geleden.
Ofwel: Humax 5200 pakt retoursignalen van modem op. Nu een sperfilter besteld, kijken of dat wat oplost, anders Ziggo vragen om een nieuw modem. Heb nu een Cisco EPC3212 uit het jaar kruik.
Hebben dit gezeik eigenlijk al sinds ik Ziggo zakelijk heb met 60/10Mbit, daarvoor met 40/4 nooit problemen. Inmiddels is dat abo 100/30 en wordt alleen maar erger. Splitter vervangen, kabels, connectoren en uiteindelijk de Humax 5200 door een andere 5200 maar probleem bleef.
Ja dat was mij ook opgevallen, werkt inderdaad niet meer (al een weekje niet meer)Segafreak83 schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:49:
Meer mensen het probleem dat pauzeren via de Ziggo Go app niet meer werkt? Spoelen werkt wel.
Ze zijn er blijkbaar mee bezig: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/bd-p/ZiggoGOgjhuisman schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:53:
[...]
Ja dat was mij ook opgevallen, werkt inderdaad niet meer (al een weekje niet meer)
Valt mee, maar heb daar weleens melding van gemaakt ja, ze hadden de TP-Link m4 Deco’s getest bij andere klanten en dat beviel blijkbaar.
Nou goed heb dus 3 van die torentjes gekregen, installatie simpel (alleen vervelend dat je wat apparaten opnieuw moet connecten).
Ik ben nog niet echt weggeblazen door de torentjes in vergelijking met de “oude” boosters.
Bereik lijkt wel oké, echter snelheid gaat toch wel rap omlaag, terwijl ik expliciet heb gevraagd of de snelheid niet steeds gehalveerd wordt per torentje
Beneden prima bijna 300mbit op WiFi, 1ste verdieping niet hoger dan 100mbit, op zolder amper 40mbit.
Daarnaast merk ik ook dat mijn telefoon niet zo goed switches tussen de torens als ik van boven naar beneden ga bijvoorbeeld, heb het idee dat ik dan toch even wifi moet disconnecten en connecten om dan op de dichtbijzijnde toren te zitten.
Hoe ervaren anderen dit?
@Gizz hier ook 2x3 ontvangen
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 08-09-2021 21:23 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dacht ik al, moet zeggen niet zo ingelezen hierop eigenlijk, maar wel gevraagd tijdens telefoongesprek of snelheid flink omlaag gaat zonder kabels, en dat zou wel meevallen….naja klantenservice zegt ook vaak maar wat natuurlijk.jongetje schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:10:
@Martinusz Tja, als je het niet op utp aansluit, moeten die dingen al het verkeer continue aan elkaar doorsturen. Zeker in een al drukke omgeving met WiFi maakt dat het signaal alleen maar langzamer.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij mij werken die dingen als een trein.Martinusz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:20:
Vorige week gebeld door Ziggo of ik ook problemen had met de stopcontact wifiboosters.
Valt mee, maar heb daar weleens melding van gemaakt ja, ze hadden de TP-Link m4 Deco’s getest bij andere klanten en dat beviel blijkbaar.
Nou goed heb dus 3 van die torentjes gekregen, installatie simpel (alleen vervelend dat je wat apparaten opnieuw moet connecten).
Ik ben nog niet echt weggeblazen door de torentjes in vergelijking met de “oude” boosters.
Bereik lijkt wel oké, echter snelheid gaat toch wel rap omlaag, terwijl ik expliciet heb gevraagd of de snelheid niet steeds gehalveerd wordt per torentje
Beneden prima bijna 300mbit op WiFi, 1ste verdieping niet hoger dan 100mbit, op zolder amper 40mbit.
Daarnaast merk ik ook dat mijn telefoon niet zo goed switches tussen de torens als ik van boven naar beneden ga bijvoorbeeld, heb het idee dat ik dan toch even wifi moet disconnecten en connecten om dan op de dichtbijzijnde toren te zitten.
Hoe ervaren anderen dit?
@Gizz hier ook 2x3 ontvangenGeen idee waarom, ik wacht wel even wat ze factureren of niet
anders kunnen er nog wat extra torentjes gezet worden
Als tijdelijke oplossing tijdens mijn verbouwing heb ik ze alsvolgt neergezet: meterkast, 1e etage, keuken
Gaat dus beiden met 1 draadloze hop:
Meterkast>1e
Meterkast>keuken
Ik heb overal prima bereik. Op de eerste etage haalde ik iets van 250 Mbps. Op zolder was het ook prima en de tuin heb ik ook geen klachten over. Omdat er 2 poortjes opzitten heb ik ze ook als airbridge gebruikt om zo twee pc's op de eerste etage aan te sluiten via de RJ45 poort.
Ik had nooit gedacht dat de huidige opstelling het echt het goed ging werken vanuit de meterkast. Ondertussen is zit in elke kamer op de eerste etage 2x een Cat7 poortje in de muur. Toch staat de M4 set nog altijd in zijn suboptimale setting. De meterkast unit staat er nog steeds en de units zijn niet bedraad aangesloten. Ga nog een kabeltje naar zolder trekken. Wellicht dat ik dat als gelegenheid aangrijp om het meterkast punt de verplaatsen naar zolder en die van de eerste etage ook bedraad aan te sluiten.
Let er even op dat 2 hops aanzienlijk trager is dan 1 hop. Bij HWI noteren ze 454 Mbps vs 98 Mbps. In jouw geval is het advies dan ook om te voorkomen dat de zolder op 2 hops afstand staat. Dat wordt dus een kabel trekken naar de eerste etage of de zolder of de zolder unit weglaten (indien mogelijk).
[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 08-09-2021 23:26 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Verwachte oplostijd was om 06:45 anders nog 06:00. Nu maar lekker de databundel van de werkgever oproken.page404 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:22:
Een lekkere dikke vette ziggo storing in 3453. Gelukkig vermelden ze het tegenwoordig wel in de Mijn Ziggo app. Kijken of de verwachte oplostijd klopt. Er staat 12:00. Aangezien ik moet thuiswerken gooi ik mijn databundel maar even naar unlimited….
Update: volgens de liveblog moet 10:15 het noodstroomaggregaat in Vleuten aangaan

[ Voor 8% gewijzigd door PeaceNlove op 09-09-2021 09:56 ]
Verwachte oplostijd is hier 14:52
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Misschien is 'kapot' iets te voorbarig.jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:44:
is de tuner van mijn Samsung tv (met one connect box) kapot.
Hoe weet je zo zeker dat ie kapot is? Leid je dat af uit die tests die je hebt gedaan (die ik nog best onduidelijk beschreven vind)?
Alles kan stuk.
Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn ouders. FM-antennekabel werkt bij hun voor geen meter. Ze worden eigenlijk al geirriteerd van tv zappen via de Next. Maar zowaar zijn ze daar nu aan gewend.
Nu de radio... Moeten ze weer een extra kastje neer/aanzetten. Die ook nog eens niet leverbaar zijn... Nu hebben ze nog simpel een stereosetje met radio ingebouwd.
Maar een andere set kopen geeft geen oplossing lijkt mij? Ik lees welover digitale radio op dat soort sets, maar ondersteunt dat wel het signaal van Ziggo?
Luisteren via Next box is natuurlijk een optie. Maar dan moet de tv continu aan (slaat eigenlijk nergens op dat principe, goed voor het milieu ook...) en een kabel naar de stereoset die er nu nog staat.
[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-09-2021 00:42 ]
Waarom is een DAB+ radio geen optie? Die heb je in veel soorten en maten en al voor weinig. Geven prima geluid en gaan jaren mee. Veel energiezuiniger dan de tv.ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
Vraagje waar ik niet uitkom. De digitale radio is alleen te met een mediabox of de digitale ontvanger van Ziggo?
Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn ouders. FM-antennekabel werkt bij hun voor geen meter. Ze worden eigenlijk al geirriteerd van tv zappen via de Next. Maar zowaar zijn ze daar nu aan gewend.
Nu de radio... Moeten ze weer een extra kastje neer/aanzetten. Die ook nog eens niet leverbaar zijn... Nu hebben ze nog simpel een stereosetje met radio ingebouwd.
Maar een andere set kopen geeft geen oplossing lijkt mij? Ik lees welover digitale radio op dat soort sets, maar ondersteunt dat wel het signaal van Ziggo?
Luisteren via Next box is natuurlijk een optie. Maar dan moet de tv continu aan (slaat eigenlijk nergens op dat principe, goed voor het milieu ook...) en een kabel naar de stereoset die er nu nog staat.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dab+.ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
Vraagje waar ik niet uitkom. De digitale radio is alleen te met een mediabox of de digitale ontvanger van Ziggo?
Of een sonos achtige oplossing.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik begrijp dat je hun bestaande FM ontvanger wil blijven gebruiken. Anders kun je zoals gezegd een DAB+ of internetradio plaatsen maar dat gaat een leercurve opleveren. Als je op zoek bent naar een goede FM ontvangst, installeer een buitenantenne. Gaatje door de muur naar buiten, antenne tegen de muur of op het dak, netjes afwerken met een coax doosje en ze kunnen weer verder.ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
Als de next kan worden aangesloten op de stereo, dan kun je radio luisteren zonder de tv aan te zetten. Zie https://www.ziggo.nl/klan...over-radio/digitale-radioManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
En daarna kun je makkelijk de gewenste zender kiezen uit de lijst met favorieten. Dat is niet veel ingewikkelder dan een voorkeuze zender kiezen bij een FM radio.
Persoonlijk vind ik internet radio de beste oplossing, want je zet het aan en het werkt en de hoeveelheid zenders is nagenoeg oneindig.
In tegenstelling tot radio via DVB-C, waarbij je altijd een extra kastje aan moet zetten, of DAB+ waarbij je net zoals FM afhankelijk bent van een goede ontvangst.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik heb voor mijn moeder een Google speaker gekocht. Eerst simpel begonnen met “hey Google, speel Radio Gelderland” en “hey Google, stop de muziek”. En iedere keer dat ik erna kwam telkens weer 1 nieuwe tip zoals “wat voor weer wordt het morgen”, “tot hoe laat is Action open”, “hoeveel inwoners heeft Suriname?”, etc. Zo langzamerhand is het ingesleten en showt ze heel trots aan anderen hoe modern ze tegenwoordig wel niet is met haar Koekol.ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
Volgens mij heb ik hier een vergelijkbaar probleem. Afgelopen weekend de upgrade naar de Connectbox Giga gemaakt icm met een Internet Giga abonnement.KRASH schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:54:
[...]
Ik heb de boel hier weer terug laten draaien naar de oude snelheid icm het oude modem (TC7210). Die connectbox giga schijnt (volgens de diverse monteurs) wel vaker gezeik te hebben in bridge modes. Ik had continue last van wegvallende verbindingen tussen mijn router (pfSense) en het modem. 6 monteurs geweest en de straat open gegraven om de kabel te vervangen, hier kregen ze het niet stabiel aan de praat.
N=1 natuurlijk, maar wees er van bewust dat het ding in bridge mode issues kan geven.
Het draait op zich stabiel, maar zie soms wat timeouts. Het grotere probleem is dat ik de maximale snelheid bij lange na niet meer haal. Modem staat in bridge modus (die config haalde de nieuwe Connectbox Gia automatisch op bij het opstarten)
Oude situatie:
Internet -> Technicolor TC7210 -> pfSense -> MacBook (stabiel 600+ Mbps)
Nieuwe situatie:
Internet -> Connectbox Giga -> pfSense -> MacBook (schommelt tussen de 250 en 330 Mbps)
Dat verbaasde mij wel, was flink teleurgesteld afgelopen zondag middag.
Nu wat verder naar gekeken en mijn MacBook maar eens direct aan de Connectbox Giga gehangen, dat lijkt wel goed te werken.
Zonder pfSense:
Internet -> Connectbox Giga -> MacBook (stabiel 900+ Mbps)
Nieuwe upload van 50 Mbps lijkt daarentegen wel stabiel te werken in alle situaties.
Net met de klantenservice gesproken. Ze gaven aan dat het signaal in mijn huis niet goed is. Hiervoor komt donderdag een monteur langs om het aansluitpunt te vervangen. Daarna kunnen we verder kijken.
Ondertussen probeerde ik mijn oude modem weer aan te sluiten. Kreeg wel netjes aan publiek IP, maar helaas geen actieve internet verbinding. Volgens de klantenservice medewerker komt dat omdat je maar 1 modem per adres actief kan hebben. Helaas nog even afwachten dus. Maar als het niet werkt, denk ik dat ik ook weer terug ga naar mijn Technicolor TC7210 icm een Internet Max abbo (600 mbps)
Zojuist nog een factory reset van mijn pfSense bak gedaan, maar dat hielp helaas ook niet.
Ik heb momenteel een KPN internet en tv abonnement maar stap per 1 oktober over naar Ziggo.
Huidige configuratie is
Experia box 10a, in de UTP poorten achterin de experia zitten kabels die lopen naar vaste PC's of een switch waar weer allerlei randapparatuur zit gestoken en ook naar 2 TP link DECO M5's die in accespoint modus staan voor alle wifi in het huis te regelen.
Experia regelt de verdeling van IP adressen.
Als ik straks een modem van Ziggo krijg, en ik laat deze ook de IP adressen uitdelen heb ik dan veel dingen om te zetten of krijgt alle apparatuur in huis automatisch een nieuw IP adres uit de range die Ziggo heeft voorgeprogrammeerd of moet ik eerst alle randapparaten resetten ?
Dat resetten heb ik eigenlijk geen trek in, ik heb zo ontiegelijk veel wireless apparaten in huis.
Ledstrips worden wireless aangestuurd, alle sonos is wireless etc etc.
Vaak wel en je zal je op apparaten opnieuw moeten aanmelden op wifi vd modem als je die gebruikt, maar de lan zal wel gaan zonder morren als je dezelfde range instelt als nu. maar wat wel vaak een rol speelt is het mac-adressen gedoe want in je modems en devices zitten Mac filters(bij sommige) die elkaar nu niet herkennen. Dus daar zou je op moeten lettenSupershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:27:
Hier even een netwerk noob vraag....
Ik heb momenteel een KPN internet en tv abonnement maar stap per 1 oktober over naar Ziggo.
Huidige configuratie is
Experia box 10a, in de UTP poorten achterin de experia zitten kabels die lopen naar vaste PC's of een switch waar weer allerlei randapparatuur zit gestoken en ook naar 2 TP link DECO M5's die in accespoint modus staan voor alle wifi in het huis te regelen.
Experia regelt de verdeling van IP adressen.
Als ik straks een modem van Ziggo krijg, en ik laat deze ook de IP adressen uitdelen heb ik dan veel dingen om te zetten of krijgt alle apparatuur in huis automatisch een nieuw IP adres uit de range die Ziggo heeft voorgeprogrammeerd of moet ik eerst alle randapparaten resetten ?
Dat resetten heb ik eigenlijk geen trek in, ik heb zo ontiegelijk veel wireless apparaten in huis.
Ledstrips worden wireless aangestuurd, alle sonos is wireless etc etc.
Je modem heeft een nieuwe mac
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
WiFi van het modem zal ik uitzetten. De Deco’s zorgen voor WiFi dekking in huis.Mel33 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:32:
[...]
Vaak wel en je zal je op apparaten opnieuw moeten aanmelden op wifi vd modem als je die gebruikt, maar de lan zal wel gaan zonder morren als je dezelfde range instelt als nu. maar wat wel vaak een rol speelt is het mac-adressen gedoe want in je modems en devices zitten Mac filters(bij sommige) die elkaar nu niet herkennen. Dus daar zou je op moeten letten
Je modem heeft een nieuwe mac
Als ik de ip range van kpn noteer en over neem op het Ziggo modem dan ben ik er?
Zo zou je het inderdaad kunnen doen, als je verder ook je wifi SSID hetzelfde laat zal je wellicht hier en daar een hickup ervaren, maar het zal meevallen. Gebruik je DHCP en heb je in huis LAN apparatuur die je nu op IP adres bereikt? Dan zou ik die voor de zekerheid even ergens noteren en in de nieuwe router evt. DHCP reservering toepassen voor die specifieke apparaten.Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:29:
[...]
WiFi van het modem zal ik uitzetten. De Deco’s zorgen voor WiFi dekking in huis.
Als ik de ip range van kpn noteer en over neem op het Ziggo modem dan ben ik er?
Wifi SSID wordt door de Decos geregeld dus blijft als het aan mij ligt ongewijzigd.Lord_Dain schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:20:
[...]
Zo zou je het inderdaad kunnen doen, als je verder ook je wifi SSID hetzelfde laat zal je wellicht hier en daar een hickup ervaren, maar het zal meevallen. Gebruik je DHCP en heb je in huis LAN apparatuur die je nu op IP adres bereikt? Dan zou ik die voor de zekerheid even ergens noteren en in de nieuwe router evt. DHCP reservering toepassen voor die specifieke apparaten.
De experia box van kpn deelt via dhcp ip adressen uit.
Geen enkel apparaat in het netwerk heeft een vast ip adres/wordt benaderd op ip adres.
Dat zou dus ook geen probleem mogen zijn.
Wat voor hickup zou ik kunnen ervaren denk je?
Die dhcp pool wordt nu uitgedeeld door je huidige router. Als je Ziggo aansluit en die de adressen laat uitdelen heb je kans dat er even wat verwarring is als een device een nieuwe ip lease aanvraagt. Om dit te voorkomen is het het handigste om alles wat via dhcp een adres krijgt even te herstarten.Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:56:
[...]
Wat voor hickup zou ik kunnen ervaren denk je?
Zo lang je nu geen apparaten hebt met een vast IP adres dan gaat het veranderen van de standaard IP range niks toevoegen. Overigens is de standaard IP range van Ziggo uberhaupt weer anders dan die van Deco, tenzij je de Deco in Access Point modus zet.Supershiva schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:29:
[...]
WiFi van het modem zal ik uitzetten. De Deco’s zorgen voor WiFi dekking in huis.
Wat je moet aanpassen is de SSID. Er is een kans dat er een apparaat tussen zit dat je alsnog opnieuw moet configureren. Mijn Mibox viel in die categorie geloof ik, die zag uberhaupt meerdere deco's zo ver ik mij herriner.
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2021 23:47 ]
Kijk eens naar een slimme speaker. Google Mini is erg basic voor geluid. pricewatch: Google Nest Hub 2 Wit geeft wat voller geluid. In de o.a. de coolblue winkels kun je er een aantal beluisteren, ook van andere merken. Bediening is een kwestie van 'Hey Google, radio Qmusic'.ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:40:
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2021 23:52 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb ik gedaan , kreeg me toch een grote mond van die vrouw....ik had volgens hun 2 films gehuurd want ik heb on de mand gratis omdat ik via Hollandse nieuwe mobiel heb. Ik moet het volgens hun betalen dus ik ga weg.snah001 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:53:
Wellicht ze eerst even bellen??
Tom en Jerry zou ik gehuurd hebben, heb niet eens koters in huis.
Dank je.
Ik snap je woede volkomen. Ik baal er zelf ook altijd hard van als de rekening ergens weer eens niet klopt en ik ze moet gaan uitleggen op Jip en janneke niveau welke rechten ik heb en wat ik van ze verwacht.reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:54:
[...]
Heb ik gedaan , kreeg me toch een grote mond van die vrouw....ik had volgens hun 2 films gehuurd want ik heb on de mand gratis omdat ik via Hollandse nieuwe mobiel heb. Ik moet het volgens hun betalen dus ik ga weg.
Dank je.
Maar goed, je stapt nu toch al over, dus ze kunnen je niet meer naaien door je plotseling af te sluiten. Stuur ze een mail dat je de de rekening betwist en die films niet gehuurd hebt. Met een beetje mazzel corrigeren ze dan. Indien dat niet het geval is en je wil nog steeds je euro’s terughebben, storneer dat de laatste incasso en boek de laatste incasso handmatig over minus de gehuurde films. Doen ze dan nog moeilijk? Draag de bende over aan je rechtsbijstand.
Indien je daarna nog steeds kwaad bent kan je ze daarna altijd nog opnaaien met een AVG inzage verzoek voor je persoonsgegevens. Dat kost hun qua tijd en moeite fors meer dan die paar films en vanuit ons perspectief is het alleen maar goed om te weten wat ze al die tijd over je vastleggen. Vergeet vooral niet om inzage te vragen over je correspondentie met de klantenservice.
Heb je niet je Ziggo account met iemand gedeeld in het kader van formule1 (of geowon TV) kijken? Die kan namelijk dan ook films bestellen (al dan niet per ongeluk).reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:54:
[...]
Ja, of iemand anders in huis verkeerde keuzes gemaakt in het menu? Ze gaan niet zomaar niet gehuurde films in rekening brengen.jongetje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:34:
[...]
Heb je niet je Ziggo account met iemand gedeeld in het kader van formule1 (of geowon TV) kijken? Die kan namelijk dan ook films bestellen (al dan niet per ongeluk).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
On Demand is niet gratis als je Hollandse nieuwe hebt. Je kan hooguit kiezen voor Movies en Series L maar dat betekent niet dat alles gratis is in het menu. Controleer inderdaad even of er niet iemand anders met je account iets heeft besteld. Heb je je standaard pincode niet aangepast? Om iets te bestellen via de box moet je namelijk een pincode opgeven als ik mij niet vergis. Ziggo kan overigens ook zien op welk moment de films besteld zijn, daar kan je dus nog naar vragenreggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:54:
[...]
Heb ik gedaan , kreeg me toch een grote mond van die vrouw....ik had volgens hun 2 films gehuurd want ik heb on de mand gratis omdat ik via Hollandse nieuwe mobiel heb. Ik moet het volgens hun betalen dus ik ga weg.
Dank je.
Je kan je afvragen of het de moeite waard is om hier nog tijd in te steken. Ben wel overtuigd dat er een logische verklaring is, men zal niet zomaar films in rekening brengen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 15-09-2021 16:38 ]
Nee ik deel nooit mijn mail of account, ik heb wel een keer een fout gemaakt door 4 x een 0 bij een film in te vullen maar dat had ik meteen geannuleerd omdat ik zag dat het verkeerd was. Heb ik ze ook gezegd, maar zij zeggen ik heb films gehuurd, ga ze straks nog een x bellen, trekken ze het niet terug dan stap ik op. Ziggo verliest mij als klant op deze manier.jongetje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:34:
[...]
Heb je niet je Ziggo account met iemand gedeeld in het kader van formule1 (of geowon TV) kijken? Die kan namelijk dan ook films bestellen (al dan niet per ongeluk).
Dank je .
Ik zelf heb iets fout gedaan maar meteen herstelt, had ik ziggo ook gezegd.hansvk schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:41:
[...]
Ja, of iemand anders in huis verkeerde keuzes gemaakt in het menu? Ze gaan niet zomaar niet gehuurde films in rekening brengen.
Ik zal het navragen , corrigeren ze het niet zijn ze een klant kwijt ik ken hier glasvezel krijgen van KPN. Dank je.Jay-B schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:35:
[...]
On Demand is niet gratis als je Hollandse nieuwe hebt. Je kan hooguit kiezen voor Movies en Series L maar dat betekent niet dat alles gratis is in het menu. Controleer inderdaad even of er niet iemand anders met je account iets heeft besteld. Heb je je standaard pincode niet aangepast? Om iets te bestellen via de box moet je namelijk een pincode opgeven als ik mij niet vergis. Ziggo kan overigens ook zien op welk moment de films besteld zijn, daar kan je dus nog naar vragen
Je kan je afvragen of het de moeite waard is om hier nog tijd in te steken. Ben wel overtuigd dat er een logische verklaring is, men zal niet zomaar films in rekening brengen.
Misschien iets meer de hand in eigen boezem steken dan je huidige houding?reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:26:
[...]
ik heb wel een keer een fout gemaakt door 4 x een 0 bij een film in te vullen maar dat had ik meteen geannuleerd omdat ik zag dat het verkeerd was.
Wellicht heb je dus wél zelf gewoon een film gehuurd, door die handelingen.
Als je het proces daarna afbreekt of gewoon niet kijkt is dat wellicht geen geldige reden voor Ziggo om het gehuurde niet in rekening te brengen. Je hebt dan onbedoeld een akkoord gegeven, daarna is de deal gesloten. Dat ligt niet aan Ziggo.
Alles kan stuk.
Dat heeft niks met hand in eigen boezem steken te maken. Als ik zeg dat ik geen films heb gehuurd, dan heb ik dat ook niet gedaan. Dat het niet duidelijk is, want rara wat ik in mijn mailbox vind??? een beschrijving van wat gratis is....dan ligt die fout toch echt wel bij ziggo.remco_k schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:54:
[...]
Misschien iets meer de hand in eigen boezem steken dan je huidige houding?
Wellicht heb je dus wél zelf gewoon een film gehuurd, door die handelingen.
Als je het proces daarna afbreekt of gewoon niet kijkt is dat wellicht geen geldige reden voor Ziggo om het gehuurde niet in rekening te brengen. Je hebt dan onbedoeld een akkoord gegeven, daarna is de deal gesloten. Dat ligt niet aan Ziggo.
Veranderen ze het niet blijven ze bij het feit dat ik het moet betalen , maak ik er en werk van en ga ik dus naar KPN.
Ik ga er ook niet vanuit dat ze zomaar films in rekening brengen, maar als ik uitleg wil krijg ik dat niet , wel een grote bek en dat pik ik niet, hoeven anderen van mij ook niet te pikken.Jay-B schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:35:
[...]
On Demand is niet gratis als je Hollandse nieuwe hebt. Je kan hooguit kiezen voor Movies en Series L maar dat betekent niet dat alles gratis is in het menu. Controleer inderdaad even of er niet iemand anders met je account iets heeft besteld. Heb je je standaard pincode niet aangepast? Om iets te bestellen via de box moet je namelijk een pincode opgeven als ik mij niet vergis. Ziggo kan overigens ook zien op welk moment de films besteld zijn, daar kan je dus nog naar vragen
Ik ga ze zo bellen ik laat het nog wel ff weten zo.
dank je.
ik heb in de loop der jaren meerdere keren telefonisch contact gehad met de helpdesk van ziggo.
werkelijk nooit heb ik te maken gehad met een onbeleefde medewerker en ben ik altijd (misschien niet meteen) goed geholpen. ook deze week toen ik belde over dat een smartcard die ik in bezit heb niet te zien was op "mijn ziggo" pagina. de medewerker van dienst heeft dat goed gefixed. en daarna kwam hij spontaan met een mooie aanbieding, waar ik graag gebruik van maak waarmee meer krijg en minder betaal.
Zelf heb ik ook geen slechte ervaringen met de helpdesk van Ziggo. En zeker geen grote bek terug. Het ligt er misschien ook aan je de medewerker zelf benadert. Ooit wel eens in de tuin mee mogen luisteren met een telefoongesprek van de buurvrouw met iemand van de Ziggo helpdesk. Zachtjes gezegd, dat was niet best.W1ck1e schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:35:
even een ander geluid:
ik heb in de loop der jaren meerdere keren telefonisch contact gehad met de helpdesk van ziggo.
werkelijk nooit heb ik te maken gehad met een onbeleefde medewerker en ben ik altijd (misschien niet meteen) goed geholpen. ook deze week toen ik belde over dat een smartcard die ik in bezit heb niet te zien was op "mijn ziggo" pagina. de medewerker van dienst heeft dat goed gefixed. en daarna kwam hij spontaan met een mooie aanbieding, waar ik graag gebruik van maak waarmee meer krijg en minder betaal.
Ik heb overigens nog nooit content gehuurd bij Ziggo. Het zou me niet verbazen dat de code gewoon nog op 0000 staat.
laat die code bij mij nog steeds op 0 staan, nog nooit een mailtje gehad over iets wat ik gehuurd zou hebben.meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:43:
[...]
Ik heb overigens nog nooit content gehuurd bij Ziggo. Het zou me niet verbazen dat de code gewoon nog op 0000 staat.Het zou wel mooi zijn dat als je iets huurt, je vrij snel daarna een bevestiging per mail krijgt. Dan kun je sneller op fouten reageren dan pas na een maand wanneer je de factuur toegestuurd krijgt.
ik blijf altijd netjes door de telefoon......wie eist, bewijst is mijn motto.
ziggo is er mee bezig.
Ik ben ook altijd goed geholpen bij Ziggo, maar daarstraks had ik dat dus niet.
Nu is het opgelost door de dame die ik nu aan de lijn had, meedenken en ook mensen laten uitpraten.
Het bedrag van de zogenaamde films wordt terug gestort en ik heb een half jaar korting.
Ik blij , de dame in kwestie ook blij met de complimenten voor het oplossen.
Fijn om te horen dat het goed is opgelost. Maar jammer dat ze dus geen goed opgeleid personeel in dienst hebben. Gelukkig heb ik deze dus nooit getroffen.reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:17:
Ach ja, en netheid helpt , voor de vorige schrijver :-)
Ik ben ook altijd goed geholpen bij Ziggo, maar daarstraks had ik dat dus niet.
Nu is het opgelost door de dame die ik nu aan de lijn had, meedenken en ook mensen laten uitpraten.
Het bedrag van de zogenaamde films wordt terug gestort en ik heb een half jaar korting.
Ik blij , de dame in kwestie ook blij met de complimenten voor het oplossen.
Als je nog nooit een film hebt gehuurd, hoe weet je dan dat je een emailtje krijgt?reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:49:
[...]
laat die code bij mij nog steeds op 0 staan, nog nooit een mailtje gehad over iets wat ik gehuurd zou hebben.
ik blijf altijd netjes door de telefoon......wie eist, bewijst is mijn motto.
ziggo is er mee bezig.
En je spreekt jezelf wel vaak tegen, je hebt nooit wat gehuurd, maar wel eens wat afgerekend met je pincode. Dat verklaard niet waarom er 2 films op de rekening stonden en gezien je schreeuwen hier, verbaast het me niets dat je niet vriendelijk behandeld werd.
PS Je hoeft niet te bedanken onder iedere post.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wat is je punt joh?? misschien ben ik een stukje netter dan dat jij bent? fijne avond verder.meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:22:
[...]
Fijn om te horen dat het goed is opgelost. Maar jammer dat ze dus geen goed opgeleid personeel in dienst hebben. Gelukkig heb ik deze dus nooit getroffen.
Wat dacht je van een rekening die je nooit zou krijgen en nu gigantisch hoog is.MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:40:
[...]
Als je nog nooit een film hebt gehuurd, hoe weet je dan dat je een emailtje krijgt?
En je spreekt jezelf wel vaak tegen, je hebt nooit wat gehuurd, maar wel eens wat afgerekend met je pincode. Dat verklaard niet waarom er 2 films op de rekening stonden en gezien je schreeuwen hier, verbaast het me niets dat je niet vriendelijk behandeld werd.
PS Je hoeft niet te bedanken onder iedere post.
Ook jij fijne avond.
Jou hoeft niks te verbazen , als ik het maar weet , wijsneus.
WTF??? Wat is dit nu weer voor reactie? Ik geef alleen maar aan dat het fijn is dat het goed is opgelost. En dat je dus pech kunt hebben met wie je van de helpdesk treft (wat jij dus eerder had). Ik geef aan dat ik dat nooit ervaren heb. Lees het nog even rustig door.reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:48:
[...]
Wat is je punt joh?? misschien ben ik een stukje netter dan dat jij bent? fijne avond verder.
Gezien je communicatie, wat @MeNTaL_TO ook al aangeeft, kan ik me nu goed voorstellen dat een helpdesk medewerker wat minder netjes naar jou communiceert.
Dan heb ik jouw antwoord verkeerd begrepen, mijn excuses daarvoor.meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:58:
[...]
WTF??? Wat is dit nu weer voor reactie? Ik geef alleen maar aan dat het fijn is dat het goed is opgelost. En dat je dus pech kunt hebben met wie je van de helpdesk treft (wat jij dus eerder had). Ik geef aan dat ik dat nooit ervaren heb. Lees het nog even rustig door.
Gezien je communicatie, wat @MeNTaL_TO ook al aangeeft, kan ik me nu goed voorstellen dat een helpdesk medewerker wat minder netjes naar jou communiceert.
reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:26:
[...]
Nee ik deel nooit mijn mail of account, ik heb wel een keer een fout gemaakt door 4 x een 0 bij een film in te vullen maar dat had ik meteen geannuleerd omdat ik zag dat het verkeerd was. Heb ik ze ook gezegd, maar zij zeggen ik heb films gehuurd, ga ze straks nog een x bellen, trekken ze het niet terug dan stap ik op. Ziggo verliest mij als klant op deze manier.
Dank je .
Je hebt kennelijk niet door gehad dat je een film gehuurd hebt. Als je 4 x een 0 hebt ingetoetst dan heb je dus wel degelijk een film gehuurd. Ik heb het net zelf even getest en er wordt duidelijk aangegeven dat je daarmee bevestigt de film te huren en daarvoor moet je je pincode invoeren. Er wordt geen pincode gevraagd voor series of films die gratis zijn. Het is prettig dat Ziggo coulant was maar alles wijst erop dat je zelf de fout hebt gemaakt.reggie2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:06:
[...]
Dat heeft niks met hand in eigen boezem steken te maken. Als ik zeg dat ik geen films heb gehuurd, dan heb ik dat ook niet gedaan. Dat het niet duidelijk is, want rara wat ik in mijn mailbox vind??? een beschrijving van wat gratis is....dan ligt die fout toch echt wel bij ziggo.
Veranderen ze het niet blijven ze bij het feit dat ik het moet betalen , maak ik er en werk van en ga ik dus naar KPN.
Er was hier 1 persoon die echt het goede heeft gezegd en dat is de persoon die zei....laten ze het maar bewijzen dat je die flims hebt gehuurd dus die ben ik dankbaar.
Bedankt voor je hulp, het heeft gewerkt.PeaceNlove schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:16:
[...]
Ik snap je woede volkomen. Ik baal er zelf ook altijd hard van als de rekening ergens weer eens niet klopt en ik ze moet gaan uitleggen op Jip en janneke niveau welke rechten ik heb en wat ik van ze verwacht.
Maar goed, je stapt nu toch al over, dus ze kunnen je niet meer naaien door je plotseling af te sluiten. Stuur ze een mail dat je de de rekening betwist en die films niet gehuurd hebt. Met een beetje mazzel corrigeren ze dan. Indien dat niet het geval is en je wil nog steeds je euro’s terughebben, storneer dat de laatste incasso en boek de laatste incasso handmatig over minus de gehuurde films. Doen ze dan nog moeilijk? Draag de bende over aan je rechtsbijstand.
Indien je daarna nog steeds kwaad bent kan je ze daarna altijd nog opnaaien met een AVG inzage verzoek voor je persoonsgegevens. Dat kost hun qua tijd en moeite fors meer dan die paar films en vanuit ons perspectief is het alleen maar goed om te weten wat ze al die tijd over je vastleggen. Vergeet vooral niet om inzage te vragen over je correspondentie met de klantenservice.
Wifi disabled
DHCP (en DHCP reserveringen) + portforwarding ingesteld.
na verloop van tijd werkt de webinterface niet meer. Reageert gewoon niet.
Modem blifjt gewoon werken en IPs uitdelen, maar kan er niet meer in. Reboot lost het weer op. Ik heb geen idee wat het probleem triggered of wat ik er aan kan doen.
(Ik hoef niet zo nodig een modemvervanging. Een reset is al eens gedaan en lost niets op.)
Het fijne van deze modem is dat ik zelf nog wel de DNS servers kan wijzigen en daarmee eenvoudig mijn Pi-holes kan gebruiken en niet mijn DHCP server hoef te verhuizen.
Ik wil nu een oplossing zonder de Ziggo wifi hardware, omdat ik misschien over een jaar over wil naar glasvezel.
Ik zat te denken aan:
- AP in de meterkast
- AP in de woonkamer bij de tv (zit al een netwerk poort in de muur om aan aan te sluiten
- AP in de ouderlijke slaapkamer, zit al een netwerk poort in de muur
- AP op zolder, daar loopt momenteel vanuit de ouderlijke een kabel naartoe.
Is dit plan wat overdreven? Ik zou eventueel de AP in de meterkast kunnen overslaan denk ik. Ik heb nog niks gekocht of gekozen, is er iets waar ik rekening mee moet houden ivm Ziggo of glasvezel in de toekomst?
Heel verstandig! Koop bv een mesh set, maar wel eentje met ethernetpoorten zodat ook een bedrade backbone mogelijk is.President schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:14:
Ik wil nu een oplossing zonder de Ziggo wifi hardware, omdat ik misschien over een jaar over wil naar glasvezel.
Geen access points kopen om op je Ziggo modem / router te gebruiken!Ik zat te denken aan:
- AP in de meterkast
- AP in de woonkamer bij de tv (zit al een netwerk poort in de muur om aan aan te sluiten
- AP in de ouderlijke slaapkamer, zit al een netwerk poort in de muur
- AP op zolder, daar loopt momenteel vanuit de ouderlijke een kabel naartoe.
Is dit plan wat overdreven? Ik zou eventueel de AP in de meterkast kunnen overslaan denk ik. Ik heb nog niks gekocht of gekozen, is er iets waar ik rekening mee moet houden ivm Ziggo of glasvezel in de toekomst?
Laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten.
Koop een router met matching wifi access points, of bespaar je de moeite van al het uitzoekwerk en koop een goede mesh set.
Ik had gelezen dat Mesh inferieure technisch is, aangezien het allemaal draadloos aan elkaar wordt doorgegeven (dus van begane grond naar het apparaat op de eerste, die het signaal dan weer doorgeeft naar zolder). Ik doe het toch liever bedraad allemaal :-)Gadget Freak schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:19:
[...]
Heel verstandig! Koop bv een mesh set, maar wel eentje met ethernetpoorten zodat ook een bedrade backbone mogelijk is.
[...]
Geen access points kopen om op je Ziggo modem / router te gebruiken!
Koop een router met matching wifi access points, of bespaar je de moeite van al het uitzoekwerk en koop een goede mesh set.
Als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt om het bedraad aan de leggen zou ik dat zeker doen!President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:12:
[...]
Ik had gelezen dat Mesh inferieure technisch is, aangezien het allemaal draadloos aan elkaar wordt doorgegeven (dus van begane grond naar het apparaat op de eerste, die het signaal dan weer doorgeeft naar zolder). Ik doe het toch liever bedraad allemaal :-)
Tegelijk met een ingrijpende verbouwing heb ik hier kabels door het huis laten trekken, alles lag toch open. Nu netjes Ziggo in bridge en daarachter alles van Uniquiti met op iedere etage een AP; een verademing!
Waarom? Het makkelijkste voor de gemiddelde consument is het provider modem gewoon als router te blijven gebruiken en WiFi uit te schakelen. Zeker met een overstap naar een andere provider is het makkelijker omgezet en hoef je geen/minder kennis van een router te hebben.Gadget Freak schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:19:
[...]
Geen access points kopen om op je Ziggo modem / router te gebruiken!
Volgens mij is dat net niet het gemakkelijkste.jongetje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:50:
[...]
Waarom? Het makkelijkste voor de gemiddelde consument is het provider modem gewoon als router te blijven gebruiken en WiFi uit te schakelen. Zeker met een overstap naar een andere provider is het makkelijker omgezet en hoef je geen/minder kennis van een router te hebben.
de "gemiddelde consument" zal wel wifi willen hebben
en als je wel een eigen router hebt en op de ziggo modem/router aansluit hoef je niets in te stellen wanneer je overstapt naar een andere provider. als je voor je wensen genoeg kennis hebt om de provider modem/router in te stellen heb je dat ook voor de gemiddelde router.
ik gebruik zelf ook een router achter mijn ziggo modem die NIET in bridge staat, en ik heb alleen alle poorten geforward naar mijn router. en ik heb geen last van dubbel nat
Dat is precies wat ik zeg! Alleen met een mesh set hoef je je geen zorgen te maken over de meeste instellingen, het gaat allemaal "automagisch".President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:12:
Ik doe het toch liever bedraad allemaal :-)
De vraagsteller (President) wil misschien overstappen van provider. Dan verandert er in het netwerk thuis minder als de eigen apparatuur ook alvast router / DHCP / NAT doet. En daar komt bij dat de CB geen uitmuntende router is (en dan ben ik voorzichtig).jongetje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:50:
Waarom? Het makkelijkste voor de gemiddelde consument is het provider modem gewoon als router te blijven gebruiken en WiFi uit te schakelen. Zeker met een overstap naar een andere provider is het makkelijker omgezet en hoef je geen/minder kennis van een router te hebben.
Daarbij komt dat Ziggo jouw LAN kan zien als jij de CB van Ziggo als router gebruikt...
[ Voor 6% gewijzigd door Gadget Freak op 17-09-2021 09:14 ]
Als je naar bijv. T-Mobile glas wilt dan kun je niet zonder meer je eigen router aansluiten. Dan moet je aan de slag met VLAN's (als dat al ingesteld kan worden) en werkt er dus niets meer als je het simpelweg over prikt. De wifi punten aansluiten op het nieuwe modem en (eventueel) de wifi uit op het provider modem is dan vele malen eenvoudiger. En dan heb je geen dubbel NAT want je gebruikt de accespoints als accespoints en niet als router.W1ck1e schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:51:
[...]
Volgens mij is dat net niet het gemakkelijkste.
de "gemiddelde consument" zal wel wifi willen hebben
en als je wel een eigen router hebt en op de ziggo modem/router aansluit hoef je niets in te stellen wanneer je overstapt naar een andere provider. als je voor je wensen genoeg kennis hebt om de provider modem/router in te stellen heb je dat ook voor de gemiddelde router.
ik gebruik zelf ook een router achter mijn ziggo modem die NIET in bridge staat, en ik heb alleen alle poorten geforward naar mijn router. en ik heb geen last van dubbel nat
Tja.... Ziggo kan ook zien welke websites je bezoekt. Of gebruik je ook geen Google en Apple devices omdat die kunnen zien welke apps je gebruikt?W1ck1e schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:51:
[...]
Daarbij komt dat Ziggo jouw LAN kan zien als jij de CB van Ziggo als router gebruikt...
[ Voor 130% gewijzigd door jongetje op 17-09-2021 09:33 ]
Dat vind ik dan opmerkelijk. Voor mij is een eigen router van uit de provider gezien een "black box" met een enkel wan adres, waarachter van alles gebeurt dat in beheer is van de gebruiker. Het lijkt mij dat aansluiten op het provider modem van een eigen router eenvoudiger is en minder werk dan allerlei wifi punten in het lan netwerk van die provider modem.jongetje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:31:
[...]
Als je naar bijv. T-Mobile glas wilt dan kun je niet zonder meer je eigen router aansluiten. Dan moet je aan de slag met VLAN's (als dat al ingesteld kan worden) en werkt er dus niets meer als je het simpelweg over prikt. De wifi punten aansluiten op het nieuwe modem en (eventueel) de wifi uit op het provider modem is dan vele malen eenvoudiger. En dan heb je geen dubbel NAT want je gebruikt de accespoints als accespoints en niet als router.
Hoe de T-mobile apparatuur werkt weet ik niet, maar de gemiddelde Nederlandse consument heeft waarschijnlijk iets anders (waarschijnlijk ziggo)
De tweede quote "Daarbij komt dat Ziggo jouw LAN kan zien als jij de CB van Ziggo als router gebruikt." is echter niet van mij.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 17-09-2021 11:12 ]
Modem is door Ziggo gereset, en heb na een week ellende zelf de stekker er ook maar even uit getrokken voor een modem reset. Maar echt elk wifi apparaat staat nu te klapperen dat er of geen Ip adres beschikbaar is of dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Bekabelde apparaten hebben trouwens geen problemen.
Zeker op de devices die nu iets verder liggen is het bereik ineens een stuk slechter.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Pinging 9.9.9.9 with 32 bytes of data:
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=112ms TTL=58
Request timed out.
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=117ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=123ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=103ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=110ms TTL=58
Request timed out.
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=116ms TTL=58
Bekabeld, na rebooten CB en eigen router. What are they doing
Helaas is het geen alleenstaand incident, ik ben over 3 maanden gelukkig weer vrij en blij en dan ga ik weer heel snel terug naar mijn glasvezel.
Wel echt een incident, want vrijwel nooit is er een probleem. Dit is niet normaal.
Het kan toch niet dat een ISP dit even eenzijdig besluit door te voeren?
Update: vanochtend de Ziggo router herstart, probleem verholpen.
[ Voor 7% gewijzigd door visje190 op 24-09-2021 08:46 ]
Tilburg, maar dan vlakbij het centrum aan de Ringbaan Zuid: ping naar 9.9.9.9 zit hier gemiddeld rond de 15ms. Hier geen issues dus.Lord_Dain schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:40:
Nou, hier is het ook drama vanavond, regio Tilburg Reeshof.
Pinging 9.9.9.9 with 32 bytes of data:
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=112ms TTL=58
Request timed out.
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=117ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=123ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=103ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=110ms TTL=58
Request timed out.
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=116ms TTL=58
Bekabeld, na rebooten CB en eigen router. What are they doing
Helaas is het geen alleenstaand incident, ik ben over 3 maanden gelukkig weer vrij en blij en dan ga ik weer heel snel terug naar mijn glasvezel.
Hoe loopt jouw route dan?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Tracing route to dns9.quad9.net [9.9.9.9] over a maximum of 30 hops: 1 6 ms <1 ms <1 ms RT-AX88U.THUISNETWERK [192.168.1.1] 2 11 ms 9 ms 9 ms 10.255.19.1 3 12 ms 10 ms 11 ms ht-rc0001-cr102-et82-251.core.as33915.net [213.51.202.101] 4 14 ms 14 ms 15 ms asd-tr0021-cr101-be152-10.core.as9143.net [213.51.158.12] 5 24 ms 23 ms 15 ms nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.194] 6 14 ms 15 ms 15 ms amsix.pch.net [80.249.208.250] 7 14 ms 14 ms 13 ms dns9.quad9.net [9.9.9.9] Trace complete. |
Mijn ConnectBox staat trouwens bridged, zoals je wellicht al wel vermoedde aan de hand van de traceroute.
[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2021 23:46 ]
Probleem is inmiddels opgelost denk ik; Hier ook weer terug op normaal niveau van ~15msWildfire schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:44:
[...]
Tilburg, maar dan vlakbij het centrum aan de Ringbaan Zuid: ping naar 9.9.9.9 zit hier gemiddeld rond de 15ms. Hier geen issues dus.
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1Wildfire schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:44:
[...]
Mijn ConnectBox staat trouwens bridged, zoals je wellicht al wel vermoedde aan de hand van de traceroute.
2 * * * Request timed out.
3 16 ms 22 ms 15 ms tb-rc0001-cr101-et126-201.core.as33915.net [213.51.194.177]
4 13 ms 14 ms 12 ms asd-rc0001-cr101-be152-10.core.as9143.net [213.51.158.10]
5 17 ms 26 ms 14 ms nl-ams04a-ri3-ae50-0.core.as9143.net [213.51.64.66]
6 14 ms 11 ms 16 ms amsix.pch.net [80.249.208.250]
7 13 ms 13 ms 14 ms dns9.quad9.net [9.9.9.9]
Eigenlijk exact dezelfde route lijkt het..
Ping is inmiddels weer op orde, denk dat de verstoring een uur duurde gisteravond.
Ik heb ook de CB bridged overigens.
Zelf opgelost.....Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:32:
Ik heb echt nooit wat te klagen over Ziggo. Echter sinds de email dat het modem binnenkort gereset word voor beter Smart wifi is het echt drama.
Modem is door Ziggo gereset, en heb na een week ellende zelf de stekker er ook maar even uit getrokken voor een modem reset. Maar echt elk wifi apparaat staat nu te klapperen dat er of geen Ip adres beschikbaar is of dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Bekabelde apparaten hebben trouwens geen problemen.
Zeker op de devices die nu iets verder liggen is het bereik ineens een stuk slechter.
Werd vandaag door Ziggo gebeld omdat ik al 10+ jaar klant bij hun ben.
Of ik voor 1 jaar gratis een extra pakket wilde hebben.
Film1 gekozen want heb al het extra Ziggo Sport Totaal pakket vanwege abo bij VF.
Of ik nog vragen en/of opmerkingen had.
Jawel had ik: kan de uploadsnelheid niet omhoog naar minimaal 100 Mbps?
Antwoord: komende tijd zeker niet.
Vraag: wat doen jullie als over 2 jaar hier in de hele stad glasvezel is uitgerold?
Antwoord: wij hopen dat het dan wel mogelijk is om voor een hogere upload snelheid te zorgen.......
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ja technisch is het nog niet mogelijk om een hogere upload snelheid aan te bieden maar ze zijn er wel mee bezig. Kan nog wel een paar jaar duren in ieder gevalsnah001 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:20:
Bijzonder:
Werd vandaag door Ziggo gebeld omdat ik al 10+ jaar klant bij hun ben.
Film1 gekozen want heb al het extra Ziggo Sport Totaal pakket vanwege abo bij VF.
Jawel had ik: kan de uploadsnelheid niet omhoog naar minimaal 100 Mbps?
Antwoord: komende tijd zeker niet.
Vraag: wat doen jullie als over 2 jaar hier in de hele stad glasvezel is uitgerold?
Antwoord: wij hopen dat het dan wel mogelijk is om voor een hogere upload snelheid te zorgen.......
Vraag: Is je abbo nu ook weer voor 1 jaar vast of kan je nu nog steeds elke maand zonder kleerscheuren opzeggen?snah001 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:20:
Alles kan stuk.
Nee, niks verandert aan tijdsduur abo.remco_k schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:41:
[...]
Vraag: Is je abbo nu ook weer voor 1 jaar vast of kan je nu nog steeds elke maand zonder kleerscheuren opzeggen?
Weet je dat 100procent zeker (wat staat er in de bevestigingsmail). Ik geloof niet zo in zomaar opbellen (terwijl er blijkbaar glasvezel onderweg is) zonder dat er iets tegenover staat.

Staat duidelijk in de bevestigingsmail:jongetje schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:10:
[...]
Weet je dat 100procent zeker (wat staat er in de bevestigingsmail). Ik geloof niet zo in zomaar opbellen (terwijl er blijkbaar glasvezel onderweg is) zonder dat er iets tegenover staat.
"Bedankt dat u klant bij ons bent. Uw abonnement en de bijbehorende voorwaarden blijven hetzelfde."
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 29-09-2021 19:07 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic