Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
edebee schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Heel erg bedankt. Switch naar Google en de cache legen loste het probleem op, _/-\o_ had wel reeds geprobeerd om over te stappen naar de DNS van Ziggo maar dat loste toen niets op. Helaas was er niet veel te vinden op Google over dit probleem.
Hier ook sinds gister problemen. Niet alleen de appstore maar bijv ook www.nu.nl / prime/ nlziet / netflix..
Werkt allemaal niet.
Zet je die DNS in het modem? Mijn tv wilt niet maar bijv de ipad en laptop ook niet.
Mijn vriendin ook nauwelijks thuiswerken. Citrix wou niet, een teams meeting dan weer geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 15-07-2021 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
thefox154 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:53:
[...]

Hier ook sinds gister problemen. Niet alleen de appstore maar bijv ook www.nu.nl / prime/ nlziet / netflix..
Werkt allemaal niet.
Zet je die DNS in het modem? Mijn tv wilt niet maar bijv de ipad en laptop ook niet.
Mijn vriendin ook nauwelijks thuiswerken. Citrix wou niet, een teams meeting dan weer geen probleem.
Een DNS is toch supersimpel te wijzigen ? Kan zowel op de router als op elk ander device.

Een veelgebruikte is die van Google (als je die al wilt)
8.8.8.8 en 8.8.4.4

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 15-07-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
rinkel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Een DNS is toch supersimpel te wijzigen ? Kan zowel op de router als op elk ander device.
Begrijp net van de service desk dat ik daar als gebruiker niet bij kan. Dan zou ik dus elk apparaat hier in huis apart moeten aanpassen.
Ze hebben de config opnieuw gepusht er stond een extreem lang en raar adres als DNS in de config van de modem. Hierna lijken de issues voor nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 22:21
thefox154 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Begrijp net van de service desk dat ik daar als gebruiker niet bij kan. Dan zou ik dus elk apparaat hier in huis apart moeten aanpassen.
Ze hebben de config opnieuw gepusht er stond een extreem lang en raar adres als DNS in de config van de modem. Hierna lijken de issues voor nu opgelost.
Meen je dat nou?
Dan zou ik het modem in bridge laten zetten en zelf een router regelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15
Meer mensen hier die om de pak 'm beet twee dagen opnieuw in moeten loggen op ZiggoGo op de pc ondanks dat het vinkje voor onthouden aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Frappuccino schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:22:
Meer mensen hier die om de pak 'm beet twee dagen opnieuw in moeten loggen op ZiggoGo op de pc ondanks dat het vinkje voor onthouden aan staat?
Eigenlijk elke keer na een dag ‘het’ niet te gebruiken, lijkt het.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15
Die ervaring heb ik niet want het draait hier iedere dag.

Sterker nog, ik kan nu ZiggoGo zitten te kijken, de browser afsluiten, browser opnieuw starten, ZiggoGo site weer aan en bam weg ingelogd zijn. Dit verschijnsel ook al een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Sinds vandaag na 8 jaar ineens spontaan spam op het email adres wat exclusief voor Ziggo gebruikt word (een zogenaamde bounce message en een "ik heb je webcam gehackt" mail).

Al meer mensen last hiervan ? Ik kan niet eens versturen met dat email adres dus vermoed dat er lekkage bij Ziggo is. Als dit zo is dan zijn er waarschijnlijk meer mensen met dit probleem.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mel33 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Eigenlijk elke keer na een dag ‘het’ niet te gebruiken, lijkt het.
idd, en dat is ook nooit anders geweest. Gelukkig slaat mijn browser het wachtwoord op, anders was dat knap irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:17
Hansie_P schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Thanks, ga ik in t weekend proberen. Dan gaat toch alles offline ivm een verhuizing.
Nog even een update van mijn kant m.b.t. het niet meer kunnen bekijken van de signaalwaardes als je modem in bridge mode staat. Modem heeft uiteindelijk een week uitgestaan omdat er geen signaal binnenkwam in de nieuwe woning. Uiteindelijk modem aangesloten en ... nog steeds dezelfde melding. Lijkt er dus echt op dat ziggo de bridge mode functionaliteit verder heeft dichtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Nog even een update van mijn kant m.b.t. het niet meer kunnen bekijken van de signaalwaardes als je modem in bridge mode staat. Modem heeft uiteindelijk een week uitgestaan omdat er geen signaal binnenkwam in de nieuwe woning. Uiteindelijk modem aangesloten en ... nog steeds dezelfde melding. Lijkt er dus echt op dat ziggo de bridge mode functionaliteit verder heeft dichtgezet.
192.168.100.1
192.168.178.1

Er is een bug geweest met de GigaNet boxen die na verloop van tijd niet meer bereikbaar waren. Werkt het na een reboot wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hansie_P schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Bedoel je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpFQga-xr0ugv3kDtmN6g1QDRyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YieFEUxv4fGfkFP7lnTpDsOD.png?f=fotoalbum_large

Ik zie gewoon die info in mijn CB in bridge.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

Pixelmagic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:09:
Sinds vandaag na 8 jaar ineens spontaan spam op het email adres wat exclusief voor Ziggo gebruikt word (een zogenaamde bounce message en een "ik heb je webcam gehackt" mail).

Al meer mensen last hiervan ? Ik kan niet eens versturen met dat email adres dus vermoed dat er lekkage bij Ziggo is. Als dit zo is dan zijn er waarschijnlijk meer mensen met dit probleem.
Er worden ook gewoon mailadressen random gemaakt, dus gelekt hoeft niet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:00:
[...]

100% waarheid. Ik blijf niet voor 70e per maand wachten tot olietanker Ziggo is gedraaid. Het FM vrijmaken van de coax is stap 1. Ik geloof niet dat die frequenties de avond erna zijn ingezet voor upload verbeteringen.
Even na het middaguur is hier vandaag een aanzet tot die eerste stap gedaan. Ziggo is hier gestopt met analoge radio, maar de FM band is nog niet vrij. Ik hoor nu op ALLE FM zenders de volgende boodschap:
Als u dit bericht hoort luisterde u analoge radio. Dit is niet meer beschikbaar. gelukkig zijn er veel alternatieven om radio te blijven luisteren. Met meer zenders en kraakhelder geluid. Ga naar Ziggo.nl/luisterdigitaal en kies de beste oplossing voor u.
Ik ben benieuwd hoe lang dat nog blijft staan en wanneer de band echt vrijkomt voor meer upload.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Pixelmagic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:09:

Zeer grote kans dat er niets aan de hand. Spam wordt gewoon naar willekeurige adressen gestuurd, ik heb zelf een eigen domeinnaam met een catch-all e-mail erop. Ik krijg e-mail op adressen die ik nog nooit aangemaakt/gebruikt heb dus dat geeft genoeg aan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor iemand in de familie die nog analoge radio had heb ik vorige week zo'n audio-only kastje gekocht bij Ziggo. In theorie werkt dat prima voor wat ik wil bereiken (digitale radio via kastje, digitale TV via CI+ module, beide kabels komen bij een splitter, vanaf daar naar de muurdoos.

Echter, de bekabeling ligt er al 20 jaar en ik heb moeite om het signaal goed te krijgen. Ik trok ook de eerste de beste coaxkabel meteen aan gort. Simpel Gamma kabeltje wat ik als snelle oplossing had gehaald werkte vervolgens voor geen meter, TV stoort enorm (blokjes) en de radio valt zo nu en dan weg. Voorheen met CI+ module en aparte kabel voor de analoge radio werkte alles prima.

Ik wil dat dus vervangen, maar ik zie duizend soorten kabels en ik vind 15 euro voor een kabeltje ook echt idioot prijzig. Dan zit ik alles bij elkaar aan 100 euro om digitale radio fatsoenlijk te laten werken. :X

Ik heb nodig:
- 1x 5 meter coax vanaf muurdoos naar splitter (F-M)
- 1x Splitter (F --> 2x M)
- 2x 1,5 meter coax vanaf splitter naar TV/radio (F-M)

Welke kabels koop ik?

[ Voor 4% gewijzigd door BigSmurf op 20-07-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigSmurf schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:31:

Ik heb nodig:
- 1x 5 meter coax vanaf muurdoos naar splitter (F-M)
- 1x Splitter (F --> 2x M)
- 2x 1,5 meter coax vanaf splitter naar TV/radio (F-M)

Welke kabels koop ik?
Dezen: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

En lees ook even dit: https://www.ziggo.nl/klan...aansluitingen-controleren

En hoe zit het met de kabel die naar de aansluitdoos in de huiskamer gaat. Id dat het AOP of zit het AOP in de meterkast en loop er een "eigen" kabel van de meterkast naar de huiskamer?

Hoe zie die aansluitdoos in de huiskamer er uit? foto? En het eventuele AOP in de meterkast? foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@Roetzen Ik heb geen foto's, maar het betreft een appartement waarbij er niets binnenkomt in de meterkast. Er is alleen één aansluitdoos in de hoek van de woonkamer, ik vermoed dat daar de AOP binnenkomt dus. Daarin zit een splitter naar modem/TV/radio (https://www.coaxkabelwink...plitter/technetix-mcp-03/ zoiets). Modem router zit daarop aangesloten (WiFi werkt uitstekend), in de radio zat de analoge radio (dat was de kabel die ik kapot trok) en in de TV zit nu een hele oude kabel die loopt naar een hele oude splitter en splitst naar twee TV's (waarvan eentje niet meer wordt gebruikt).

Wat ik dus simpelweg wil doen is op die TV-aansluiting het zootje aansluiten wat ik net benoemde. Dank overigens voor de link, ik had helemaal niet meer op de site van Ziggo zelf gekeken, maar die prijzen zijn nog enigszins redelijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door BigSmurf op 20-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigSmurf schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:28:
@Roetzen Ik heb geen foto's, maar het betreft een appartement waarbij er niets binnenkomt in de meterkast. Er is alleen één aansluitdoos in de hoek van de woonkamer, ik vermoed dat daar de AOP binnenkomt dus.
In den beginne werd het aansluitpunt vaak geplaatst in de hoek van de kamer waar de tv stond. Goede kans dus dat dat AOP behoorlijk oud is. Vandaar dat ik vroeg naar een foto. Ter bevestiging. Als het inderdaad een oud AOP is, dan zou ik Ziggo vragen het te vervangen. Dam elimineer je in elk geval problemen veroorzaakt door een oud AOP.
Daarin zit een splitter naar modem/TV/radio (https://www.coaxkabelwink...plitter/technetix-mcp-03/ zoiets).
Die kan naar het museum. Daarin zit inderdaad een filter voor de analoge radio aansluiting, maar daar heb je niets meer aan. De digitale radio maakt gebruik van andere frequenties. Vervang dat ding door de splitter op de webshoppagina van Ziggo (POA-01-UPC)
Modem router zit daarop aangesloten (WiFi werkt uitstekend), in de radio zat de analoge radio (dat was de kabel die ik kapot trok) en in de TV zit nu een hele oude kabel die loopt naar een hele oude splitter en splitst naar twee TV's (waarvan eentje niet meer wordt gebruikt).
Vervang die splitter ook maar door een POA-01-UPC. en sluit de TV aan op de ene uitgang en de digitale radiodoos op de andere uitgang. Maakt niet uit welke.
Wat ik dus simpelweg wil doen is op die TV-aansluiting het zootje aansluiten wat ik net benoemde. Dank overigens voor de link, ik had helemaal niet meer op de site van Ziggo zelf gekeken, maar die prijzen zijn nog enigszins redelijk. :)
Als er voldoende signaal binnenkomt op het AOP moet het zo werken. Die kabeltjes op de Ziggo website zijn inderdaad redelijk geprijsd. Goedkoper dan zelfde kwaliteit kabel bij de reguliere handel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Als je contact opneemt met Ziggo krijg je waarschijnlijk sowieso een nieuw AOP en splitter opgestuurd. En als je geluk hebt misschien ook wel de kabels om alles aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rick77 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:27:
Als je contact opneemt met Ziggo krijg je waarschijnlijk sowieso een nieuw AOP en splitter opgestuurd. En als je geluk hebt misschien ook wel de kabels om alles aan te sluiten.
AOPs opsturen doen ze al lang niet meer. Het correct afststrippen van de groene kabel en monteren van het AOP blijkt te moeilijk voor de gemiddelde consument. Het gaat te vaak mis. Dus voor het vervangen van het AOP komt er altijd een monteur.

En ja, als het busje van de monteur dan op de oprit staat, wil er nog wel eens een kabeltje of een splitter uitvallen als de koffie goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:06:
[...]

192.168.100.1
192.168.178.1

Er is een bug geweest met de GigaNet boxen die na verloop van tijd niet meer bereikbaar waren. Werkt het na een reboot wel gewoon?
Ik navigeer naar 192.168.100.1 (modem in bridge) en krijg de volgende melding (ook na verschillende reboots).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TTgvL1SMUw-Sg1GcasfY35blno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vv0edpRRZFB8n79tWBxv0ncA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Hansie_P schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Ik navigeer naar 192.168.100.1 (modem in bridge) en krijg de volgende melding (ook na verschillende reboots).

[Afbeelding]
Ik herken dit probleem ook bij mijn ouders... hoewel ik daar een custom ip (range) gebruik
Het vreemde is dat ik dit probleem op mijn modem niet heb....

Misshien toch handig om contact op te nemen met Ziggo om eens te kijken wat het issue is

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Roetzen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:01:
[...]

AOPs opsturen doen ze al lang niet meer. Het correct afststrippen van de groene kabel en monteren van het AOP blijkt te moeilijk voor de gemiddelde consument. Het gaat te vaak mis. Dus voor het vervangen van het AOP komt er altijd een monteur.

En ja, als het busje van de monteur dan op de oprit staat, wil er nog wel eens een kabeltje of een splitter uitvallen als de koffie goed is...
Begrijpelijk dat ze de gemiddelde consument geen AOP laten vervangen. Splitter (op AOP) en aansluitkabel voor modem heb ik laatst nog opgestuurd gekregen nadat de staat van het AOP en splitter ter sprake kwam naar aanleiding van een andere vraag. Ze vroegen om een foto van het AOP. AOP was blijkbaar nog "goed". Maar ik neem aan dat als je contact opneemt over deze situatie de staat van het AOP wel ter sprake zal komen en je wellicht een monteur aangeboden krijgt die alles verder ook netjes aansluit of - als het AOP nog goed is - de spullen opgestuurd krijgt om het zelf aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
[...]

[Afbeelding]
Had ik ook last van: cache en history opschonen van de browser deed wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
en 192.168.178.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Dat is toch het ip voor als je modem niet in bridge staat? Anyway, die pagina kan niet gevonden worden. Resetten van cache leek heel even te werken, maar na een seconde verscheen dezelfde melding weer. Ook op een pc waar ik nog nooit op het modem heb ingelogd krijg ik dezelfde melding. Lijkt dus echt iets aan de modem kant te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

Hansie_P schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Dat is toch het ip voor als je modem niet in bridge staat? Anyway, die pagina kan niet gevonden worden. Resetten van cache leek heel even te werken, maar na een seconde verscheen dezelfde melding weer. Ook op een pc waar ik nog nooit op het modem heb ingelogd krijg ik dezelfde melding. Lijkt dus echt iets aan de modem kant te zijn.
laat maar

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 21-07-2021 15:09 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Je kan nog incognito venster proberen. Nee mijn bridge modem was op 178 bereikbaar fZiggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@Hansie_P Afhankelijk van wat ervoor hangt zou het ook zomaar kunnen dat er geen Special-Purpose Address routed wordt naar de WAN kant.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
stormfly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Je kan nog incognito venster proberen. Nee mijn bridge modem was op 178 bereikbaar fZiggo.
Incognitomodus heeft helaas ook t zelfde resultaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

@BigSmurf In ons nieuw huis zat ook nog zo'n stokoud AOP op een plek waar ik het helemaal niet wilde hebben. Ik wilde dat in de meterkast die toch ook compleet vernieuwd was. Heb vervolgens zelf een Koka 9TS kabel netjes gelegd van dat punt naar de meterkast (toch snel 10 meter) en vervolgens Ziggo gebeld en uitgelegd.

Monteur is gekomen, deze heeft het oude AOP verwijderd, het signaal gemeten en goed bevonden, tevreden bekeken welke kabel en installatie ik had aangelegd, een goede las gemaakt van groene Ziggo kabel naar mijn Koka-kabel, en vervolgens een nieuw AOP aangelegd in de meterkast op mijn Koka kabel. Nou, het werkte perfect hoor.

Normaal kost het verplaatsen van een AOP wel geld maar ik hoefde het niet te betalen. Dit moest ik beschouwen als service bij een Ziggo verhuizing en hij was blij met het voorwerk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Nog even iets anders.
Hier klapte gisterochtend 9:45 de verbinding eruit. Internet, TV, radio de hele mikmak was verdwenen.
Zoals het een tweaker betaamt zat ik eerst een half uur te zoeken waarom mijn eigen apparatuur niet meer werkte (altijd de schuld eerst bij jezelf zoeken, had beter even de TV kunnen aanzetten.....), maar goed.
Kwam er daarna snel achter dat het dus echt aan Ziggo lag. Niet veel later kwam bericht dat er een kilometer verderop een glasvezelkabel kapot was getrokken.
Er volgde zelfs een heuse blog op https://act.ziggo.nl/liveblog/
Helaas nu niet meer te zien, maar ik waardeer deze mogelijkheid 8)
Uiteindelijk rond 20:30 weer verbinding, dus nog best een lange storing.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@Roetzen @psy Dank voor de info. Inmiddels alles besteld en geleverd, van het weekend alles aansluiten. Als het dan nog steeds stoort, dan laat ik Ziggo naar dat aansluitpunt kijken. Geen idee overigens hoe dat in een huurhuis werkt, misschien moet het via de huisbaas, maar dat zien we dan wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Gisteravond bij iemand hier een dorp verderop(Ulft, geboren en getogen)proberen te helpen met signaal actief krijgen. Ze had zelf aangesloten en zoon en nog een ander hadden ook geprobeerd. Dit alles omdat de monteur 1st pas over een week kon komen, maar nu komt ie morgen al door mij. Mij lukte het ook niet doordat er 2 coax kastjes waren en op beide ging het pijltjes lampje niet aan, maar blijkbaar kan het lang duren met de nieuwe connect box voor ie zich op het netwerk aanmeld werd me verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb een leuke casus, mijn schoonmoeder en zwager gaan mogelijk een huisswap doen.
Is het mogelijk om dan het abonnement over te zetten, of moet men echt afsluiten en opnieuw aansluiten. Het is wel zo, ene persoon gaat buiten ziggo gebied wonen de andere komt er juist in te wonen.

Ik kon het niet terugvinden op de ziggo site.

[ Voor 16% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-07-2021 10:47 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:46:
Ik heb een leuke casus, mijn schoonmoeder en zwager gaan mogelijk een huisswap doen.
Is het mogelijk om dan het abonnement over te zetten, of moet men echt afsluiten en opnieuw aansluiten. Het is wel zo, ene persoon gaat buiten ziggo gebied wonen de andere komt er juist in te wonen.

Ik kon het niet terugvinden op de ziggo site.
Dus het niet-Ziggo abonnement en het Ziggo-abonnement ieder op een nieuw persoon overzetten? Nee, ik denk dat dat echt opzeggen en opnieuw aanvragen wordt. In beide gevallen is het een andere klant.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dj Neo Ziggy als je contractvrij bent dan zou ik gewoon een nieuw abonnement aanvragen met een leuke kortingsactie of gratis product/cashback.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ik dacht ik probeer ook de chatfunctie eens. maar na een paar minuten door het script heen te klikken, toch maar gevraagd om een medewerker op de chat. waarna dit gebeurde :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dm3NVbk.pngp

En bedankt Tobi! :Y)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Bij jullie op ziggo ook alles traag qua sites laden en apps content, alles laadt traag en speelt niet direct af

Ook bij Vodafone 5g

Edit
Oh Akamai probleem

https://nos.nl/l/2390372

[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 22-07-2021 18:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Een groot aantal websites van onder andere banken, kranten en bezorgdiensten is onbereikbaar. Het gaat onder meer om de sites van de Rabobank, ING en ABN-Amro, NS, Albert Heijn, Funda, Trouw, AD en Nu.nl. Ook politie.nl ligt eruit. Wat de oorzaak van de storing is, is nog onduidelijk.
Bijna al deze websites geven de melding dat ze niet bereikbaar zijn. Alleen op de Tweakers Frontpage nog geen nieuwsbericht hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
Ja ook de (iOS) apps van die bedrijven geven netwerk/DNS gerelateerde foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
In Heerenveen is nu ook een 9 x €29,95 Giganet Deal via https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inheerenveen

Ik heb net een bestelling gedaan en via CashbackXL nog €90 terug. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q63f9GtN9uHiuQ9oRu1Djdhj3hU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OU6LL1bJ6HZ5Cn55Jv11hrwv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 23-07-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:01:
In Heerenveen is nu ook een 9 x €29,95 Giganet Deal via https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inheerenveen

[Afbeelding]
Tja, natuurlijk alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
TvanW schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Tja, natuurlijk alleen voor nieuwe klanten.
Bel op, laat je doorverbinden naar Opzeggingen, en doe je best om een korting te regelen. Dat kan, als je er echt moeite voor doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:21
WhySoSerious? schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:01:

[Afbeelding]
Is er heel toevallig ook recent glasvezel bij je aangelegd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
krakendmodem schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:30:
[...]

Geen idee of dit in Heerenveen zo is. Ik woon zelf in Leeuwarden en daar ligt al een tijd glasvezel.

Dit zijn wel aanbiedingen tegen glasvezel. :)

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-07-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:21
WhySoSerious? schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Geen idee of dit in Heerenveen zo is. Ik woon zelf in Leeuwarden en daar ligt al een tijd glasvezel.

Dit zijn wel aanbiedingen tegen glasvezel. :)
In Groningen was namelijk exact dezelfde aanbieding. In de hele gemeente Groningen volgens ziggo.

(Achteraf bleek dit alleen de stad Groningen te zijn. En laat daar nou net KPN bezig zijn met de aanleg van glas)

Haren en Ten Boer vallen ook onder de gemeente Groningen. Maar die doen weer niet mee :P

Maar inderdaad, actie tegen glasvezel. In Surhuisterveen en Buitenpost ook al. En daar ligt ook sinds een klein jaartje glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hier in de wijk (Heerenveen Skoatterwald) zijn het allemaal Ziggo klanten, want DSL is max 11/1 (bij mij). Dus leuke aanbieding, als die alleen voor nieuwe klanten is. Maar zodra zichtbaar is dat op mijn postcode glasvezel komt ga ik eens bellen voor een verlenging via afdeling opzeggingen. Ben namelijk best tevreden met Ziggo (met name televisie met CI+ card is heel handig). En anders kan ik altijd kijken of glasvezel gaat bevallen, eventueel met alleen televisie via Ziggo er bij.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:58
[...]

Volgens mij doen ze het in elke stad waar ze giganet activeren en ook glasvezel ligt/wordt aangelegd. In Enschede loopt die aanbieding namelijk ook sinds begin juli (toen werd Giganet beschikbaar). Glasvezel lag hier al een flink aantal jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Ze zijn momenteel in de hele gemeente Heerenveen bezig met aanleggen van glas. Maar volgens mij is er nog niks aangesloten. Ik heb zelf ook al maanden een oranje rolletje bij de gevel liggen. Maar heb nog geen bericht gehad wanneer ze nou eindelijk eens komen om het af te maken ;) Ik wil nu toch wel graag wat sneller dan mijn Online 100/30, maar terug naar Ziggo ga ik echt niet.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:32
kendo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:40:
Ik wil nu toch wel graag wat sneller dan mijn Online 100/30, maar terug naar Ziggo ga ik echt niet.
Ik had ook 100/30 bij Budget, maar ben nu toch naar Ziggo terug gekeerd met hun Gigadeal. Na 12 maanden zeg ik weer op. Het is toch wel lekker, zo'n hoge snelheid. Een Next erbij en ook nog dubbele data en korting bij Vodafone. De deal is zelfs nog goedkoper: bij Budget 12x47,50=570, bij Ziggo (9x30)+(3x96)=558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
grun93 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Ik had ook 100/30 bij Budget, maar ben nu toch naar Ziggo terug gekeerd met hun Gigadeal. Na 12 maanden zeg ik weer op. Het is toch wel lekker, zo'n hoge snelheid. Een Next erbij en ook nog dubbele data en korting bij Vodafone. De deal is zelfs nog goedkoper: bij Budget 12x47,50=570, bij Ziggo (9x30)+(3x96)=558.
Ik verwacht dit jaar nog aangesloten te worden op glas, dus ik ga, op dit moment, geen jaarcontract meer aan met Ziggo voor kabel ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik verwacht ook dit jaar aangesloten te worden op KPN glasvezel, dus als ik Ziggo wil houden is het wellicht nu een goed moment om een leuke verlenging deal te scoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@elsinga Dat hangt er natuurlijk vanaf of je bij Ziggo wilt blijven of straks een leuke actie van KPN gaat meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Is ergens gedefineerd wat de ipv4 en ipv6 firewalls nu precies doen in een Arris Connectbox?
Ik heb namelijk zeer traag ladende sites als ik de ipv6 firewall aanzet (bij ipv6 test zie ik dan dat ICMP gefilterd word, met als opmerking dat dit traag of niet ladende sites kan opleveren) Nu heb ik de IPv6 firewall uitgezet en lijkt inderdaad een stuk sneller te laden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reerden
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-08-2021
MeNTaL_TO schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:27:
Is ergens gedefineerd wat de ipv4 en ipv6 firewalls nu precies doen in een Arris Connectbox?
Ik heb namelijk zeer traag ladende sites als ik de ipv6 firewall aanzet (bij ipv6 test zie ik dan dat ICMP gefilterd word, met als opmerking dat dit traag of niet ladende sites kan opleveren) Nu heb ik de IPv6 firewall uitgezet en lijkt inderdaad een stuk sneller te laden.
Op de meeste thuisrouters zet de firewall bij IPv4 vooral de poorten op het apparaat zelf dicht. Ik weet in ieder geval dat je deze op Linux gebaseerde routers echt nooit moet uitschakelen omdat je dan services die normaal alleen op het LAN beschikbaar zijn, mogelijk ook op het WAN worden blootgesteld.

Voor IPv6 is de firewall nog veel belangrijker omdat je daar niet het voordeel hebt van NAT die inkomende verbindingen al vanuit zichzelf blokkeert. Dat moet bij IPv6 met de firewall doen.

Dat ICMP op de Arris geblokkeerd wordt bij IPv6 is wel erg slordig omdat het ICMP protocol veel meer doet dan bij IPv4. De aanbeveling die ik dan ook altijd gehoord heb is dat je deze moet toelaten bij IPv6. Ik heb de details nu niet bij de hand, maar dingen als ARP en parameter issues worden bij IPv6 via ICMP gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

reerden schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Op de meeste thuisrouters zet de firewall bij IPv4 vooral de poorten op het apparaat zelf dicht. Ik weet in ieder geval dat je deze op Linux gebaseerde routers echt nooit moet uitschakelen omdat je dan services die normaal alleen op het LAN beschikbaar zijn, mogelijk ook op het WAN worden blootgesteld.

Voor IPv6 is de firewall nog veel belangrijker omdat je daar niet het voordeel hebt van NAT die inkomende verbindingen al vanuit zichzelf blokkeert. Dat moet bij IPv6 met de firewall doen.

Dat ICMP op de Arris geblokkeerd wordt bij IPv6 is wel erg slordig omdat het ICMP protocol veel meer doet dan bij IPv4. De aanbeveling die ik dan ook altijd gehoord heb is dat je deze moet toelaten bij IPv6. Ik heb de details nu niet bij de hand, maar dingen als ARP en parameter issues worden bij IPv6 via ICMP gecommuniceerd.
Daarom ook leuk dat het erin zit, maar laat mij dan regelen wat ie blokkeerd, nu is het bijna alles of niets.Ik kan niets vinden over wat die firewall dan precies tegenhoud of doet en dat irriteert me als ik problemen krijg met die setting.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reerden
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-08-2021
MeNTaL_TO schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:57:
[...]
Daarom ook leuk dat het erin zit, maar laat mij dan regelen wat ie blokkeerd, nu is het bijna alles of niets.Ik kan niets vinden over wat die firewall dan precies tegenhoud of doet en dat irriteert me als ik problemen krijg met die setting.
Heb je alle overige opties uitgezet? Dus dat alleen de firewall aan/uit optie aanstaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQVlI4V9uyzibnSuUyOhzSB2Bh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TGZUXldiHfepZkPUgS7BIijJ.png?f=fotoalbum_large

De overige opties zijn namelijk van die flood detection / DDOS protection functies. Zelf moet ik nog de thuisrouter/modem vinden waar dat goed op werkt. Vaak werken ze ook helemaal niet, omdat als je echt last van een DOS aanval krijgt, je verbinding toch wel plat gaat. Dat houd zo'n rate limiting functie echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

reerden schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:13:
[...]

Heb je alle overige opties uitgezet? Dus dat alleen de firewall aan/uit optie aanstaat?

[Afbeelding]

De overige opties zijn namelijk van die flood detection / DDOS protection functies. Zelf moet ik nog de thuisrouter/modem vinden waar dat goed op werkt. Vaak werken ze ook helemaal niet, omdat als je echt last van een DOS aanval krijgt, je verbinding toch wel plat gaat. Dat houd zo'n rate limiting functie echt niet tegen.
Ik heb voor zowel IPv4 als IPv6 alleen de firewall optie aangehad, de rest niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5PWwN6yXKUOe87RZX80lfbgiZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uN1qrj4ChccNc4HoNilB5vkj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:57:
[...]
Aan de IPv6 firewall van de Arris ConectBox is inderdaad bijna niks in te stellen. Een poort open zetten gaat wel, maar de bediening er van is zeer onlogisch. Ik heb ook de indruk dat qua ICMP er meer wordt geblokkeerd dan wenselijk, maar ik heb er geen zicht op. Het is behoorlijk waardeloos eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Nu 4 jaar klant van ziggo is er eindelijk bij mij thuis glasvezel aangesloten.

4 jaar geleden in een klein dorpje gaan wonen waar er geen andere keuze is dan ziggo. (Al het andere is met een gegarandeerde snelheid van 5mb/s niet echt een optie).

In die 4 jaar heeft Ziggo mij als klant lekker mishandeld. Elk jaar gebeld en nooit korting gekregen (hun zien ook wel dat ik geen andere keuze heb) waarbij vrienden/collega’s/kennissen elk jaar een mooie korting konden mee pakken.

Door de glasvezel aansluiting kreeg ik nu trouwens wel een mooie korting bij Ziggo maar die zien mij nooit meer terug..

Ik had niet eens interesse in glasvezel en was eigenlijk heel tevreden met het pakket van Ziggo maar alleen korting geven aan vaste klanten die kunnen overstappen naar de concurrent is wel een beetje ziellig

[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 27-07-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
schumi1986 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:
Nu 4 jaar klant van ziggo is er eindelijk bij mij thuis glasvezel aangesloten.

4 jaar geleden in een klein dorpje gaan wonen waar er geen andere keuze is dan ziggo. (Al het andere is met een gegarandeerde snelheid van 5mb/s niet echt een optie).

In die 4 jaar heeft Ziggo mij als klant lekker mishandeld. Elk jaar gebeld en nooit korting gekregen (hun zien ook wel dat ik geen andere keuze heb) waarbij vrienden/collega’s/kennissen elk jaar een mooie korting konden mee pakken.

Door de glasvezel aansluiting kreeg ik nu trouwens wel een mooie korting bij Ziggo maar die zien mij nooit meer terug..

Ik had niet eens interesse in glasvezel en was eigenlijk heel tevreden met het pakket van Ziggo maar alleen korting geven aan vaste klanten die kunnen overstappen naar de concurrent is wel een beetje ziellig
Ik vind dat best wel schandalig idd. In 4 jaar tijd nog geen ene korting kunnen krijgen is hufterigheid ten top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Mel33 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Ik vind dat best wel schandalig idd. In 4 jaar tijd nog geen ene korting kunnen krijgen is hufterigheid ten top.
Ik had een paar weken geleden een klanttevredenheid onderzoek, telefonisch. Aangegeven dat ik zodra het kan bij ze weg gaan omdat je moet zeuren aan de telefoon om een wat normaler tarief te krijgen. Dat vindt ik pas hufterig. Laat ze gewoon de prijzen met 10 of 15 euro naar beneden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:33:
Ziggo moet vrije modemkeuze toestaan in 2022
Het zou mooi zijn als Ziggo een apparaat uitbrengt wat puur en alleen de modemfunctie bevat met alleen een ethernetuitgang om een router op aan te sluiten.

Je kunt hem in bridge zetten maar dan mis je IPv6, dus heb ik het als router achter router. Maar in ieder geval staat er nu een groot modem waarvan ik wifi en de resterende ethernet poorten niet gebruik. Ik heb liever een eenvoudig modem van Ziggo met m'n eigen router dan dat ik zelf een modem moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
easyriider schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Het zou mooi zijn als Ziggo een apparaat uitbrengt wat puur en alleen de modemfunctie bevat met alleen een ethernetuitgang om een router op aan te sluiten.
Tja, dat zou een mogelijkheid zijn.
Je kunt hem in bridge zetten maar dan mis je IPv6, dus heb ik het als router achter router. Maar in ieder geval staat er nu een groot modem waarvan ik wifi en de resterende ethernet poorten niet gebruik. Ik heb liever een eenvoudig modem van Ziggo met m'n eigen router dan dat ik zelf een modem moet aanschaffen.
Het probleem is dat ik er geen vertrouwen in heb dat er weer niet een paar addertjes in het gras zitten met zo'n theoretisch "puur" modem van Ziggo. Dus geef mij toch maar de mogelijkheid om zelf een modem te uit te zoeken, Dan kan ik uit de kwaden in elk geval de minsten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
De vraag is alleen hoe het met support zit.
Een nieuw modem werkt vrijwel nooit out of the box goed samen met alle CMTSen. Beide kanten hebben vaak software/firmwareupgrades nodig voor bugfixes en dit ook vaak na veel onderzoek. Voor Ziggo is het vrijwel niet te doen om 20 of 30 modemtypes te gaan supporten op deze manier denk ik. Ook worden modems gepolled voor netwerkdiagnose via de custom firmware. Dat gaat met een random modem out of the box niet lukken lijkt me. Dus waarschijnlijk heb je met een eigen modem geen support > eerst Ziggo modem plaatsen. De tijd zal het leren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

[...]

Dat modem is er, die zakelijke Ubee DOCSIS 3.1. Helaas alleen zakelijk dus...

En dat supporten hoeft dus niet, ze hoeven alleen maar de verplichte DOCSIS 3.1 settings te publiceren en zelf netjes DOCSIS 3.1 compliant te zijn. Ik gok alleen dat dat laatste misschien niet het geval is...

[ Voor 22% gewijzigd door elsinga op 27-07-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:38:
[...]

En dat supporten hoeft dus niet, ze hoeven alleen maar de verplichte DOCSIS 3.1 settings te publiceren en zelf netjes DOCSIS 3.1 compliant te zijn. Ik gok alleen dat dat laatste misschien niet het geval is...
Dat lijkt me best een goede gok. Er zijn inderdaad aanwijzingen dat ze van de standaard afwijken. Dat zou één van de redenen kunnen zijn waarom ze zo hard tegenstribbelen. Het ongedaan maken van die afwijkingen van de standaard gaat vast een boel geld kosten. Anderzijds... het zou ook kunnen dat ze willens en wetens afwijkingen van de standaard hebben geïntroduceerd om als puntje bij paaltje komt een technische reden te hebben om vrije modem keuze af te wijzen. Afwijken van de standaard of een eigen standaard creëren is al een heel oude truuk om monopolies of de eigen markt te beschermen. De eigen PTT stekker voor telefoons komt in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik heb soms issues met de stabiliteit van de verbinding bij het downloaden. Dan merk ik gewoon dat ik zelfs last ga krijgen van packetlosses. Ik heb op het moment de 600/40 verbinding en haal deze waardes uit de modem. Heb het idee dat ik het in de AOP moet zoeken, want volgens mij zijn errors best veel? Heb een connectbox als modem, AOP DIO-01 en de splitter is de POA-01B

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 666000000 0 38 256qam 9
2 602000000 0 38 256qam 1
3 610000000 0 38 256qam 2
4 618000000 0 38 256qam 3
5 626000000 0 38 256qam 4
6 634000000 0 38 256qam 5
7 642000000 0 38 256qam 6
8 650000000 0 38 256qam 7
9 658000000 0 38 256qam 8
10 674000000 0 38 256qam 10
11 682000000 0 38 256qam 11
12 690000000 0 37 256qam 12
13 698000000 0 38 256qam 13
14 706000000 0 37 256qam 14
15 714000000 0 37 256qam 15
16 722000000 0 37 256qam 16
17 730000000 0 37 256qam 17
18 738000000 0 37 256qam 18
19 746000000 0 37 256qam 19
20 754000000 0 37 256qam 20
21 826000000 -1 36 256qam 29
22 834000000 -1 36 256qam 30
23 842000000 -1 36 256qam 31
24 850000000 -2 36 256qam 32

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 11170158775 2455
2 Goed (Locked) 38.983 11167062513 412
3 Goed (Locked) 38.983 11167062153 568
4 Goed (Locked) 38.983 11167063017 683
5 Goed (Locked) 38.605 11167056767 964
6 Goed (Locked) 38.983 11167057498 2362
7 Goed (Locked) 38.983 11156651177 2199
8 Goed (Locked) 38.983 11167061620 1815
9 Goed (Locked) 38.605 11167064637 2315
10 Goed (Locked) 38.983 11167054296 4047
11 Goed (Locked) 38.605 11167052954 5299
12 Goed (Locked) 37.636 11167062676 4555
13 Goed (Locked) 38.983 11167065274 2207
14 Goed (Locked) 37.636 11167050813 5960
15 Goed (Locked) 37.356 11167058192 9602
16 Goed (Locked) 37.636 11167059985 8543
17 Goed (Locked) 37.636 11167062720 5965
18 Goed (Locked) 37.636 11167061559 7635
19 Goed (Locked) 37.356 11167059957 11355
20 Goed (Locked) 37.636 11167060112 11798
21 Goed (Locked) 36.610 11167029639 43058
22 Goed (Locked) 36.610 10774618028 74506
23 Goed (Locked) 36.610 9617213745 97408
24 Goed (Locked) 36.610 8755441435 85254

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

Meneer iCy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:41:
Ik heb soms issues met de stabiliteit van de verbinding bij het downloaden. Dan merk ik gewoon dat ik zelfs last ga krijgen van packetlosses. Ik heb op het moment de 600/40 verbinding en haal deze waardes uit de modem. Heb het idee dat ik het in de AOP moet zoeken, want volgens mij zijn errors best veel? Heb een connectbox als modem, AOP DIO-01 en de splitter is de POA-01B

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 666000000 0 38 256qam 9
2 602000000 0 38 256qam 1
3 610000000 0 38 256qam 2
4 618000000 0 38 256qam 3
5 626000000 0 38 256qam 4
6 634000000 0 38 256qam 5
7 642000000 0 38 256qam 6
8 650000000 0 38 256qam 7
9 658000000 0 38 256qam 8
10 674000000 0 38 256qam 10
11 682000000 0 38 256qam 11
12 690000000 0 37 256qam 12
13 698000000 0 38 256qam 13
14 706000000 0 37 256qam 14
15 714000000 0 37 256qam 15
16 722000000 0 37 256qam 16
17 730000000 0 37 256qam 17
18 738000000 0 37 256qam 18
19 746000000 0 37 256qam 19
20 754000000 0 37 256qam 20
21 826000000 -1 36 256qam 29
22 834000000 -1 36 256qam 30
23 842000000 -1 36 256qam 31
24 850000000 -2 36 256qam 32

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 11170158775 2455
2 Goed (Locked) 38.983 11167062513 412
3 Goed (Locked) 38.983 11167062153 568
4 Goed (Locked) 38.983 11167063017 683
5 Goed (Locked) 38.605 11167056767 964
6 Goed (Locked) 38.983 11167057498 2362
7 Goed (Locked) 38.983 11156651177 2199
8 Goed (Locked) 38.983 11167061620 1815
9 Goed (Locked) 38.605 11167064637 2315
10 Goed (Locked) 38.983 11167054296 4047
11 Goed (Locked) 38.605 11167052954 5299
12 Goed (Locked) 37.636 11167062676 4555
13 Goed (Locked) 38.983 11167065274 2207
14 Goed (Locked) 37.636 11167050813 5960
15 Goed (Locked) 37.356 11167058192 9602
16 Goed (Locked) 37.636 11167059985 8543
17 Goed (Locked) 37.636 11167062720 5965
18 Goed (Locked) 37.636 11167061559 7635
19 Goed (Locked) 37.356 11167059957 11355
20 Goed (Locked) 37.636 11167060112 11798
21 Goed (Locked) 36.610 11167029639 43058
22 Goed (Locked) 36.610 10774618028 74506
23 Goed (Locked) 36.610 9617213745 97408
24 Goed (Locked) 36.610 8755441435 85254
Daar heb (had) ik ook last van enkele pagina’s terug. Lijkt er op dat ze enige tijd geleden de downstream frequenties hebben aangepast. Ik had vooral last wanneer mijn Ubee modem frequenties boven de 730 MHz gebruikte. Soms gebruikte mijn Ubee frequenties onder de 715 MHz voor download en dan had ik nergens last van. Zou zomaar instraling van 5G (band 28) kunnen zijn. Bij de door jou aangegeven frequenties kan ook 4G (band 20) instralen. Dan is er ergens in de keten de aarding niet helemaal goed. Ik ben inmiddels over op glas en heb het Ziggo verder niet meer laten uitzoeken. Wel gemeld bij opzegging. Ik zou Ziggo eens bellen en kijken wat ze voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Kalentum @schumi1986. De hufterigheid zit hem bij mij in het feit dat de tv die je erbij hebt, ook wel bijv een half jaar gratis pakket erbij kan in zo’n geval, of een korting op een sneller pakket internet. Iets was daar wel mogelijk.

soms moet je een beetje meedenken en ze opweg helpen, door aan te geven… of als je evt meer afneemt er dan evt wel een korting kan komen, beide een beetje buigen.
Wel benieuwd welk pakket jullie hadden toen? (Maar als je al op het minimaal pakket zit. Of als je 10tjes lid was, dan kan er niet veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mel33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:23:
@Kalentum @schumi1986. De hufterigheid zit hem bij mij in het feit dat de tv die je erbij hebt, ook wel bijv een half jaar gratis pakket erbij kan in zo’n geval, of een korting op een sneller pakket internet. Iets was daar wel mogelijk.

soms moet je een beetje meedenken en ze opweg helpen, door aan te geven… of als je evt meer afneemt er dan evt wel een korting kan komen, beide een beetje buigen.
Wel benieuwd welk pakket jullie hadden toen? (Maar als je al op het minimaal pakket zit. Of als je 10tjes lid was, dan kan er niet veel meer)
Ik heb in die 4 jaar tussen de 65 en 80 euro p/m betaald waarvan alleen de eerste 3 maanden van mijn contract met korting, internet complete & tv complete en het laatste jaar internet Max & tv complete.

Het onderhandelen voor korting en daarbij dreigen met opstappen heeft bij mij nooit geholpen en zelfs ervoor gezorgd dat bij het dreigen met opstappen het contract was opgezegd waar ik op de laatste dag van mijn contract zelf maar gebeld heb om het stopzetten terug te draaien.

Nu dat er dus glasvezel in de wijk ligt en ik EINDELIJK kon bellen met Ziggo om alles op te zeggen kon zonder moeite een flinke korting gegeven worden. Heb ze nog even verteld hoe en wat en zonder de reactie af te wachten het gesprek beëindigd.

Over dezelfde looptijd heeft een collega met hetzelfde pakket in die 4 jaar +/- 500 euro korting gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 28-07-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@schumi1986 Ja het is gewoon k%#% als je je gram niet kan halen. Dan is de telefoon ophangen, midden in een poging die ze jaren eerder hadden moeten doen, wel lekker idd.

Moet wel zeggen; dat als je max/max, of laten we zeggen, als je het hele pakket ‘compleet’ allemaal afneemt, jij jezelf met de vraag voor korting natuurlijk al wel een beetje buitenspel zet. Dan wil je eigenlijk ‘meer voor minder’, en dat is in het beginsel geen gunstig korting standpunt startpositie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mel33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:54:
@schumi1986 Ja het is gewoon k%#% als je je gram niet kan halen. Dan is de telefoon ophangen, midden in een poging die ze jaren eerder hadden moeten doen, wel lekker idd.

Moet wel zeggen; dat als je max/max, of laten we zeggen, als je het hele pakket ‘compleet’ allemaal afneemt, jij jezelf met de vraag voor korting natuurlijk al wel een beetje buitenspel zet. Dan wil je eigenlijk ‘meer voor minder’, en dat is in het beginsel geen gunstig korting standpunt startpositie hier.
Laat ik voorop stellen dat ik gewoon graag betaal voor iets wat goed werkt 80p/m voor een goede internet snelheid en een fijne Mediabox Next heb ik echt geen probleem mee. Het gaat mij meer om het feit dat anderen wel korting krijgen en ik niet.

Zelfde pakket, zelfde omstandigheden. Ook hoef je bij Ziggo niet eens te kunnen onderhandelen, 1 simpel telefoontje en de korting was weer binnen.

Zelfs een collega die elk jaar korting kreeg een keer voor mij laten bellen want hij was daar naar eigen zeggen heel erg goed in maar ook hij kreeg het op mijn postcode niet voor elkaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Mel33 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:54:

Niet mee eens hoor, vaak zit er meer marge op de grootste pakketten voor korting. Dus er kan echt wel flinke korting gegeven worden, juist op de kleinere bundels zit minder marge voor korting.
schumi1986 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:12:
[...]
Zelfs een collega die elk jaar korting kreeg een keer voor mij laten bellen want hij was daar naar eigen zeggen heel erg goed in maar ook hij kreeg het op mijn postcode niet voor elkaar :p
Soms heeft het ook te maken met een beetje timing, dat je net belt op een moment dat ze nog targets willen halen of een 'actie' hebben. Zo heb ik bij bijna altijd succes gehad, maar soms liep ik ook tegen een muur van onwelwillendheid aan, terwijl als ik dan 1-2 maanden later nog een keer belde, het wel mogelijk was.

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 28-07-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:
@schumi1986 : deed Ziggo die spontaan zelf of had je gebeld om op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
elsinga schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:38:
Dat modem is er, die zakelijke Ubee DOCSIS 3.1. Helaas alleen zakelijk dus...
Niet helemaal. Je doelt dan waarschijnlijk op de Ubee UBC1318ZG.
Dit is ook een modem/router combinatie, echter zonder WiFi.
Net als de Connectbox kun je deze router wel in bridge mode (laten) zetten waardoor je het hele router gedeelte uitschakelt.
Hij wordt ook wel uitgeleverd aan niet zakelijk gebruikers als je er om vraagt.

[ Voor 33% gewijzigd door Mr. Jinx op 28-07-2021 13:35 . Reden: Wat een gare quote functie zeg :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55
Mr. Jinx schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Niet helemaal. Je doelt dan waarschijnlijk op de Ubee UBC1318ZG.
Dit is ook een modem/router combinatie, echter zonder WiFi.
Net als de Connectbox kun je deze router wel in bridge mode (laten) zetten waardoor je het hele router gedeelte uitschakelt.
Hij wordt ook wel uitgeleverd aan niet zakelijk gebruikers als je er om vraagt.
Ik heb hier zakelijk, met een connectbox ipv ubee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
njitter schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:52:
[...]

@schumi1986 : deed Ziggo die spontaan zelf of had je gebeld om op te zeggen?
Gebeld om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ze komen hier volgende week glasvezel aanleggen. Ook maar eens bellen dan. Hoef op zich niet een andere provider maar wil eigenlijk van mn Mediabox XL af en een Next. Maar die kun je niet meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
njitter schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:03:
[...]

ze komen hier volgende week glasvezel aanleggen. Ook maar eens bellen dan. Hoef op zich niet een andere provider maar wil eigenlijk van mn Mediabox XL af en een Next. Maar die kun je niet meer krijgen.
Ik zou zeker even bellen ja.. geen next meer? Pfff die Next is echt een verademing vergeleken met de horizon box XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
njitter schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Die kan je toch prima bestellen als je het abonnement aanpast? 50cent extra bij complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

Pizzalucht

Snotneus.

stormfly schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Die kan je toch prima bestellen als je het abonnement aanpast? 50cent extra bij complete.
Nee dit kan niet, ik heb dit geprobeerd en je krijgt dan geen Next. Dit kan alleen als je belt, je moet dan inderdaad 50 cent extra betalen per maand, en je gaat een nieuw jaarcontract aan.

Edit: zie nu dat je niet specifiek zei dat je het zelf aan kan passen, maar laat het bericht wel even staan ter informatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Pizzalucht op 28-07-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Zijn er nog meer mensen die een standaard abonnement hebben en meer betalen als de prijs op de site van ziggo? Ik betaalde deze maand 56 euro terwijl bij Ziggo een prijs staat van 55 euro. Ik heb geen next media box

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pizzalucht schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Nee dit kan niet, ik heb dit geprobeerd en je krijgt dan geen Next. Dit kan alleen als je belt, je moet dan inderdaad 50 cent extra betalen per maand, en je gaat een nieuw jaarcontract aan.

Edit: zie nu dat je niet specifiek zei dat je het zelf aan kan passen, maar laat het bericht wel even staan ter informatie.
Hmmm dat is wel een nare manier van koppelverkoop. Ze hadden beter eerder met upload verbeteringen kunnen starten, dan was hun glasvezel(concurrentie) pijn minder.

Dat jaarcontract wist ik niet. Dan wil je premium betalende klant worden en dan zit je een jaar vast. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

stormfly schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Hmmm dat is wel een nare manier van koppelverkoop. Ze hadden beter eerder met upload verbeteringen kunnen starten, dan was hun glasvezel(concurrentie) pijn minder.

Dat jaarcontract wist ik niet. Dan wil je premium betalende klant worden en dan zit je een jaar vast. Bijzonder.
Yep, ik ben ook wel een beetje pissig geworden, aangegeven dat ik prima extra wil betalen, maar dat ik een nieuw jaarcontract absurd vind.

Ik had zelf mijn TV abo aangepast naar TV Max, omdat ik dan een Next zou krijgen. Dit was echter niet zo, het stond fout op de website volgens de medewerkster, en er was absoluut geen enkele manier om een Next te krijgen zonder een nieuw jaar abonnement te nemen. Een extra Next nemen en die gebruiken ipv de Mediabox XL was ook geen optie, dit kon technisch niet. Hoe kan je de 4k uberhaupt gebruiken zonder de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nog geen Next hebt dan komt deze standaard altijd met een nieuw jaarcontract ja.

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 28-07-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Jay-B schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:24:
Als je nog geen Next hebt dan komt deze standaard altijd met een nieuw jaarcontract ja.
*tegenwoordig

Vroegah kreeg je 'm wel gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een korte introductieperiode geweest waarbij dat inderdaad niet zo was. Het is nu echter al een paar jaar zo. Je gaat niet opnieuw een jaarcontract aan als je al een Next hebt en dan een ander pakket kiest (tenzij je een bepaalde retentiekorting krijgt ofzo).

[ Voor 40% gewijzigd door Jay-B op 28-07-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Jay-B schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:30:
Er is een korte introductieperiode geweest waarbij dat inderdaad niet zo was. Het is nu echter al een paar jaar zo. Je gaat niet opnieuw een jaarcontract aan als je al een Next hebt en dan een ander pakket kiest.
Nee dat is niet zo, de manier die ik vertelde, zelf je abonnement aanpassen naar een hoger abonnement, werkte minder dan een jaar geleden nog, en werd door Ziggo medewerkers geadviseerd.
Je betaalde dan wel wat extra kosten voor het versturen/terugsturen van apparatuur, wat ik prima zou vinden.
De maand daarna kon je weer downgraden en dan mocht je de Next houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet niets af aan het feit dat je alsnog een jaarcontract aanging. Je kon daarna downgraden naar TV Complete inderdaad. Linksom of rechtsom kreeg je ook als je zelf TV Max koos met een Next een nieuw jaarcontract. Er is in de tussentijd één nieuwe online omgeving gekomen. Waarin standaard de pakketten getoond worden die beschikbaar zijn met je huidige hardware.

[ Voor 25% gewijzigd door Jay-B op 28-07-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Jay-B schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:42:
Dat doet niets af aan het feit dat je alsnog een jaarcontract aanging. Je kon daarna downgraden naar TV Complete inderdaad. Linksom of rechtsom kreeg je ook als je zelf TV Max koos met een Next een nieuw jaarcontract.
Quotes van Ziggo:
Leuk dat je gebruik wilt gaan maken van de Mediabox Next. Ontzettend goed dat je al even aan het inlezen bent geslagen. Als je nu een Mediabox XL hebt, dan kun je een Mediabox Next krijgen vanaf Internet Start en TV Max. Heb je de Mediabox Next eenmaal ontvangen en staat je pakket actief, dan kun je het pakket downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Het is en blijft een bijzondere constructie, maar met een omweg is het dus mogelijk om een Next te ontvangen i.c.m TV Complete. Je kunt dit dan zelf heel gemakkelijke regelen in Mijn Ziggo
En
Recent is er wat gewijzigd, waardoor je nu met een TV Max abonnement kunt downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Dit kan binnen het jaarcontract. Als je op de Community wat rondsnuffelt dan zul je hier diverse voorbeelden voorbij zien komen waarbij klanten het hebben aangepast en/of foto's delen van Mijn Ziggo waarop zichtbaar is dat dit mogelijk is. Deze opties zijn niet altijd bekend bij de reguliere klantenservice.

[ Voor 26% gewijzigd door Pizzalucht op 28-07-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch exact wat ik net aangeef? 8)7

Als je nog geen Next hebt dan ga je een jaarcontract aan. Bestel je de Next in Max (met het jaarcontract dus) dan kan je later binnen het contract downgraden naar TV Complete (maar dan was je het contract al aangegaan). ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Jay-B op 28-07-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Jay-B schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:46:
Dat is toch exact wat ik net aangeef? 8)7
Zo lees ik het niet, daarbij had je je comment uitgebreid.

Dus bij de eerste wijziging, van Complete naar Max, ging je een nieuw jaarcontract aan?
Daarna ging je weer terug van Max naar Complete, en dan mocht je de next houden, en dat mocht wel binnen het jaarcontract?

Anyway, hele discussie maakt ook niet zoveel uit, het kan niet (meer) :P
Nu is natuurlijk de vraag of het opeens wel kan als ik straks ook glasvezel kan kiezen en zeg dat ik weg ga, maar weg ga ik toch wel :+

[ Voor 20% gewijzigd door Pizzalucht op 28-07-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik paste mijn comment aan om het iets duidelijker te maken. Maar je laatste comment klopt inderdaad.
Pizzalucht schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:48:
[...]
Anyway, hele discussie maakt ook niet zoveel uit, het kan niet (meer) :P
Nu is natuurlijk de vraag of het opeens wel kan als ik straks ook glasvezel kan kiezen en zeg dat ik weg ga, maar weg ga ik toch wel :+
Wat kan niet meer? TV Complete met een Next is voor iedereen beschikbaar. Kijk maar op de site.

[ Voor 68% gewijzigd door Jay-B op 28-07-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:52:
Ja ik paste mijn comment aan om het iets duidelijker te maken. Maar je laatste comment klopt inderdaad.

[...]

Wat kan niet meer? TV Complete met een Next is voor iedereen beschikbaar. Kijk maar op de site.
Ik dacht ook dat je dat via mijn ziggo gewoon zelf aan kan passen. En als daar niets staat over 12mnd zit je safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wij het wifi mesh systeem hebben van tp link deco m4 via Ziggo gekocht en custom dns werkt de wifi wonderbaarlijk goed weer, daarvoor altijd veel haperingen op de wifi
Pagina: 1 ... 219 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic