Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:51
Sinds vandaag lijk ik problemen te hebben om

http://archive.ubuntu.com/

te benaderen. Iemand anders dit probleem? Via 4G werkt het wel.
Via KPN ook.

DNS wijzigen naar google heeft geen effect

[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 09-07-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Aschtra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:52:

Via KPN ook.

Werkt hier ook niet met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Damn, das klote. Wil namelijk een en ander updaten op mijn Ubuntu servers maar dit lukt nu niet.
Heel veel sites die relateren aan Ubuntu lijken eruit te liggen

https://launchpad.net/ubuntu

dit ook bijvoorbeeld.

Kan ook geen nslookup doen.

Guess i'll wait.

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 09-07-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02

Pizzalucht

Snotneus.

Aschtra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:01:
Damn, das klote. Wil namelijk een en ander updaten op mijn Ubuntu servers maar dit lukt nu niet.
Heel veel sites die relateren aan Ubuntu lijken eruit te liggen

https://launchpad.net/ubuntu

dit ook bijvoorbeeld.

Kan ook geen nslookup doen.

Guess i'll wait.
Ik had hetzelfde, DNS aangepast naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Pizzalucht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Ik had hetzelfde, DNS aangepast naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en toen werkte het wel.
Geen effect bij mij helaas. Ook mijn eigen DNS server werkt niet. (ja flushdns gedaan uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02

Pizzalucht

Snotneus.

Aschtra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Geen effect bij mij helaas. Ook mijn eigen DNS server werkt niet. (ja flushdns gedaan uiteraard)
Moest bij mij even wifi aan en uit zetten op Ubuntu dus misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Pizzalucht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Moest bij mij even wifi aan en uit zetten op Ubuntu dus misschien helpt dat?
Ah je deed het op de Ubuntu machine. Helaas ook geen effect.
Heb Ziggo ook via twitter benaderd even kijken wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
Aschtra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:52:

Via KPN ook.

Hij doet het weer, ik kan er weer bij met ziggo.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:38:
Hoe zit het nu precies met het DOCSYS 3.1 kanaal, bij velen die een Gigabit verbinding hebben is er een zo'n kanaal actief. Ik zie echter op het Ziggo forum en ook hier een aantal waar dat niet het geval is, meestal wel gepaard met snelheids issues. Ik haal echter iets van 935Mbps dus kom in de richting van de fysieke grens maar als ik in de modem kijk staat er bij DOCSIS 3.1 kanalen 0 wel 32 3.0 kanalen.

Ik heb het nagevraagd bij Ziggo chat helpdesk, die geven aan dat je zonder dat kanaal maximaal 860Mbps zou halen, en ik haal meer dus mogelijk geeft het modem de waardes niet juist weer. Iemand enig idee?
Zonder dat kanaal heb je maximaal (32x50) 1600Mbit beschikbaar, gedeeld met iedereen in jouw segment.
Zolang je medeZiggogebruikers op jouw poort dus geen >600Mbit gezamelijk gebruiken haal jij gewoon je volledige 1 Gb/s. (Praktijk ~950Mbit). Eigenlijk zou er geen Gigabit verkocht moeten worden als er geen OFDM 3.1 kanaal geactiveerd is in dat gebied volgens mij.... maar als het werkt werkt het.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Zonder dat kanaal heb je maximaal (32x50) 1600Mbit beschikbaar, gedeeld met iedereen in jouw segment.
Zolang je medeZiggogebruikers op jouw poort dus geen >600Mbit gezamelijk gebruiken haal jij gewoon je volledige 1 Gb/s. (Praktijk ~950Mbit). Eigenlijk zou er geen Gigabit verkocht moeten worden als er geen OFDM 3.1 kanaal geactiveerd is in dat gebied volgens mij.... maar als het werkt werkt het.
Nou precies mijn gedachten, het kan natuurlijk ook over D3.0 alleen kan het dan zijn dat je een behoorlijke belasting op de hele wijk legt.

Hoe zat het ook alweer met de upload in de wijken bij Ziggo 4 streams en UPC 6 streams? Kan je daar de bandbreedtes ook voor schetsen? Ga het daarna opslaan in een notepad, want ik vergeet het steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 16-09 20:49
120 Mbit en 156 Mbit. Nog wat overhead eraf natuurlijk in de praktijk, reken op zo'n 10%.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Thanks, ik haal iets van 945Mbit, maximale van mijn hardware zonder extra fratsen.
Wat zou de reden zijn van Ziggo om hiervoor te kiezen? Infrastructuur nog niet klaar voor 3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Denk dat de tijd van “wat wij nu leveren en investeren nu wel voldoende is geweest” zal ziggo denken, en ook wel zien.
Meer dan wat ik nu betaal en sneller hoeft voor mij iig niet

This wel even klaar met uitbreiden.
4k is ook wel het eindstation voor de gemiddelde gebruiker.

En €1500 voor een videokaart doet ook niet iedereen. Ik denk dat we er wel zijn qua tevredenheid.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mel33 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:53:
This wel even klaar met uitbreiden.
4k is ook wel het eindstation voor de gemiddelde gebruiker.
Dat dachten we een paar jaar geleden ook voor HD.
En daarvoor voor (digitaal) SD.
En daarvoor voor SD breedbeeld (16:9)
En daarvoor voor SD 4:3 in kleur.
En daarvoor voor SD in zwartwit.

Wat zou volgens jouw precies de reden zijn dat het lijstje hier stopt? :) :+
Hetzelfde geldt voor internet (en netwerk) snelheden snelheden overigens.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Omdat de tevredenheid is bereikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mel33 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:03:
Dat is vrij tijdelijk (zei iemand die nog op HD zit).
Ik gok dat deze groep zeker minder (of: helemaal niet) zeek:
remco_k schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:58:
En daarvoor voor SD in zwartwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mel33 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:03:
Dat was bij alle eerder genoemde formaten ook het geval.
Ik zou er als ik jouw was even niet op rekenen dat het stopt bij 4k. Het stopt ook niet bij HDR en ook niet bij Dolby Atmos. Historisch gezien is er geen enkele reden te vinden dat het wel stopt bij 4k. Maar hey, als jij maar tevreden bent, wie ben ik dan om je tegen te spreken? :)
Ik ben ook tevreden met zowel HD als HD HDR en 4k. (Net zoals ik ook ooit tevreden was met mijn eerste Aristona TV, analoog, SD, kleur mét teletekst! Of met de MSX computer met zwart wit tv als monitor, nog vér voor die Aristona tv).
...Maar dat wil dus niet zeggen dat het hier ophoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 09-07-2021 20:18 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja tuurlijk stop het bij dit, want nog scherper hebben we niks aan als gemiddeld consument. Alleen de game wereld en de vr wereld heeft nog iets beter spul nodig dan dat er nu voor handen is.
Ik snap nu dat ze je proberen te laten geloven dat het nog beter moet. Maar nodig is het niet meer. Je zal het ook niet meer beter kunnen gaan zien en horen.
Missc hooguit 8k nog
Maar 1000/1000 en 4k en dolby atmos of een variant ervan. was het wel voor de gemiddelde mens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mel33 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:24:
Ja tuurlijk stop het bij dit, want nog scherper hebben we niks aan als gemiddeld consument.
Het wordt een beetje herhalen en welles niets, maar ook dit was bij de voorgaande oudere formaten het geval. Want, wauw, we kunnen zwart wit beeld zien op onze tv van (wat was het? 20 cm?) en geluid horen op Nederland 1, te ontvangen met een antenne.
Wat wil een mens nou nog meer. Helemaal niets! ... De rest is (ook) geschiedenis.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ik snap nu dat ze je proberen te laten geloven dat het nog beter moet.
Ze?
Hier heeft niemand anders invloed op mijn mening/inzicht dan ikzelf, gevoed door mijn professionele- en hobby achtergrond in de mediawereld en de geschiedenis tot dit moment aan toe.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

remco_k schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:16:
[...]

Dat was bij alle eerder genoemde formaten ook het geval.
Ik zou er als ik jouw was even niet op rekenen dat het stopt bij 4k. Het stopt ook niet bij HDR en ook niet bij Dolby Atmos. Historisch gezien is er geen enkele reden te vinden dat het wel stopt bij 4k. Maar hey, als jij maar tevreden bent, wie ben ik dan om je tegen te spreken? :)
Ik ben ook tevreden met zowel HD als HD HDR en 4k. (Net zoals ik ook ooit tevreden was met mijn eerste Aristona TV, analoog, SD, kleur mét teletekst! Of met de MSX computer met zwart wit tv als monitor, nog vér voor die Aristona tv).
...Maar dat wil dus niet zeggen dat het hier ophoudt.
Voor MSX moet je hier zijn: https://www.file-hunter.com/MSX/
Maar inderdaad... ik zie het hier ook niet stoppen. Of het (op korte termijn) allemaal nodig is, maar 8K zal er ook nog wel komen en op den duur zullen de fabrikanten / media / content creators echt wel een nieuwe vraag creëren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet iemand hier of het mogelijk is een abbo enkel voor Ziggo-go (incl ziggo sport) te nemen ? Ik heb online zitten zoeken, maar zover ik kan zien moet je een volledige aansluiting (en internet) afnemen ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wilde schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:18:
Weet iemand hier of het mogelijk is een abbo enkel voor Ziggo-go (incl ziggo sport) te nemen ? Ik heb online zitten zoeken, maar zover ik kan zien moet je een volledige aansluiting (en internet) afnemen ?
Je hebt minstens het internet & TV online pakket nodig om gebruik te kunnen maken van Ziggo Go. Het wordt niet als los pakket aangeboden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ja tuurlijk stop het bij dit, want nog scherper hebben we niks aan als gemiddeld consument. Alleen de game wereld en de vr wereld heeft nog iets beter spul nodig dan dat er nu voor handen is.
Ik snap nu dat ze je proberen te laten geloven dat het nog beter moet. Maar nodig is het niet meer. Je zal het ook niet meer beter kunnen gaan zien en horen.
Missc hooguit 8k nog
Maar 1000/1000 en 4k en dolby atmos of een variant ervan. was het wel voor de gemiddelde mens.

Deze blijft mooi 😊

Maar wat je zegt met resolutie dat klopt wel hoor. Op een gegeven moment ben je een beetje uitgescheten. Ik denk alleen wel dat er qua features nog heel veel aan een tv toegevoegd kan worden. Zo zie ik nog wel betere integratie in de woonkamer waarbij er zaken als alexa of google home achtige zaken geïntegreerd worden in de tv. De cameras zijn er weer vanaf maar die zie ik in de toekomst wel weer terug komen. En de kracht van de hedendaagse pc zie ik ook nog wel in de tv komen zodat hij meer multifunctioneel gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Je hebt minstens het internet & TV online pakket nodig om gebruik te kunnen maken van Ziggo Go. Het wordt niet als los pakket aangeboden.
Je hebt zelfs geen internet nodig. Ook met Kabel TV heb je al Ziggo Go. Kabel TV is € 20,95 per maand.

[ Voor 34% gewijzigd door Jay-B op 10-07-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:04
Dit TV-only abonnement van Ziggo: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Duidelijk, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:52
Waarschuwing!
Laat mondelinge afspraken met Ziggo altijd schriftelijk door hun vastleggen!
Want anders weten ze dit na een jaar opeens niet meer.

Vorig jaar had Ziggo een fout gemaakt bij het omzetten van mijn abonnement.
Dit hadden ze in de loop van het jaar toegegeven, en een verrekeningen van gegeven voor de rest van het 1e jaar.
Echter kon het abonnement toen niet gelijk aangepast worden, maar dat zou na dit 1e jaar automatisch geregeld worden.

Ik dacht dat dit dan wel goed zou komen, aangezien het bedrag netjes verrekend was.
Echter is nu na een jaar het abonnement niet aangepast.
"Klantenservice" zegt dat ze hier niet aan kunnen doen, en als ik het abonnement aan wil passen, dat mij €19,95 kost. (voor hun fout)
Als ik dan vraag waarom hun denken dat Ziggo mij vorig jaar een compensatie heeft gegeven, zeggen ze dat ze dat niet weten, en daar niets mee kunnen, omdat ik geen schriftelijke toezegging heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madman_K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:40:
Waarschuwing!

Dit hadden ze in de loop van het jaar toegegeven, en een verrekeningen van gegeven voor de rest van het 1e jaar.
Echter kon het abonnement toen niet gelijk aangepast worden, maar dat zou na dit 1e jaar automatisch geregeld worden.

Ik dacht dat dit dan wel goed zou komen, aangezien het bedrag netjes verrekend was.
"Klantenservice" zegt dat ze hier niet aan kunnen doen, en als ik het abonnement aan wil passen, dat mij €19,95 kost. (voor hun fout)
Als ik dan vraag waarom hun denken dat Ziggo mij vorig jaar een compensatie heeft gegeven, zeggen ze dat ze dat niet weten, en daar niets mee kunnen, omdat ik geen schriftelijke toezegging heb!
Tip bij een helpdesk werken ze met shifts en studenten, altijd een mail ter bevestiging vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Waarschuwing!

Precies hetzelfde gehad. Nieuw aangesloten bij Ziggo. Binnen de bedenktermijn het abonnement gewijzigd en je mocht dan je welkoms kortings behouden. Natuurlijk doen die slinkse klanteservice medewerkers niet hun werk en zetten ze je abonnement om zonder die welkomskorting. Volgens bel je met dat je voorgelogen bent en die korting wil, worrdt er gezegd dat ze het door moeten sturen naar die specifieke afdeling die hierover gaat.

3-4 dagen verder moest ik zelf na bellen om er achter te komen dat ze hebben geweigerd, omdat het niet kan bij die abonnementsstructuur. Dit sloeg natuurlijk nergens op, want op de website als ik dat type abonnement kies, kreeg je gewoon de korting. Ik zeg dat ik nu een oplossing wil en die korting anders zeg ik op en kom ik niet terug. Dan kan er in een keer wel wat. Maar mijn korting is nog steeds niet verwerkt, ik heb een bevestigingsmail gekregen van de korting van 19.95 voor 6 maanden. Maar die kon pas ingaan in de 3e maand, omdat de facturen voor de 1e en 2e maand al aangemaakt waren. Of ik hem nu volgende maand echt krijg is maar de vraag. Er is in ieder geval glasvezel aangelegd van KPN hier, dus over een jaar ben ik weg bij Ziggo en kom ik ook niet meer terug. Ziggo heeft alleen maar klanten, omdat mensen geen optie hebben voor iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

ion schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:40:

[...]

Ziggo heeft alleen maar klanten, omdat mensen geen optie hebben voor iets anders.
Je zegt dat alsof het een universele waarheid is... dat zal heus is sommige gevallen wel zo zijn, maar vaak is Ziggo gewoon een goed alternatief voor iemands verbinding. En dat zeg ik als KPN monteur die privé gewoon Ziggo heeft.

Even afkloppen natuurlijk (*klop klop*) maar ik heb nooit problemen met Ziggo. De verbinding is stabiel, ik haal altijd mijn snelheid (600 megabit/sec momenteel), ook geen administratief gedoe gehad.

Ik kan hier nu wel KPN nemen maar dat is dan maar ca. 80 megabit/sec en dat is een forse achteruitgang. Maar al was het sneller geweest, dan had ik het zeer waarschijnlijk nog steeds niet genomen. Ik ben altijd tevreden geweest over Ziggo en dan moet een andere aanbieder mij wel voordelen kunnen bieden om mij over de streep te trekken.

Nu weet ik wel dat er glasvezel in mijn wijk gaat komen, maar als het er eenmaal is twijfel ik wel of ik overstap. Het enige echte voordeel dat KPN mij op glasvezel kan bieden is een hogere upload en aangezien ik tevreden ben over Ziggo weet ik nog niet of dat ene verschil voldoende is om mij te laten overstappen.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 11-07-2021 10:54 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Hoe zit het eigenlijk met het coax-signaal als je het Ziggo-abonnement beëindigt? Blijft het signaal daarna nog steeds binnenkomen, m.a.w. kun je dan nog steeds NPO 1, 2 en 3 bekijken zonder abonnement?

En daarop volgend: stel dat je geen abonnement meer hebt, maar bijvoorbeeld nog een CI-module en smartcard geregistreerd op een ander adres (die beiden correct werken), kun je dan niet alsnog de hele boel ontvangen?

Of zet Ziggo het coax-signaal uit als je geen abonnement meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:52
Ik had nu ook deze vraag/commentaar gesteld in de Ziggo community.
Dat doet blijkbaar wonderen, want het nu is gelijk opgepakt, en opgelost. (even deze week afwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Je zegt dat alsof het een universele waarheid is... dat zal heus is sommige gevallen wel zo zijn, maar vaak is Ziggo gewoon een goed alternatief voor iemands verbinding. En dat zeg ik als KPN monteur die privé gewoon Ziggo heeft.

Even afkloppen natuurlijk (*klop klop*) maar ik heb nooit problemen met Ziggo. De verbinding is stabiel, ik haal altijd mijn snelheid (600 megabit/sec momenteel), ook geen administratief gedoe gehad.

Ik kan hier nu wel KPN nemen maar dat is dan maar ca. 80 megabit/sec en dat is een forse achteruitgang. Maar al was het sneller geweest, dan had ik het zeer waarschijnlijk nog steeds niet genomen. Ik ben altijd tevreden geweest over Ziggo en dan moet een andere aanbieder mij wel voordelen kunnen bieden om mij over de streep te trekken.

Nu weet ik wel dat er glasvezel in mijn wijk gaat komen, maar als het er eenmaal is twijfel ik wel of ik overstap. Het enige echte voordeel dat KPN mij op glasvezel kan bieden is een hogere upload en aangezien ik tevreden ben over Ziggo weet ik nog niet of dat ene verschil voldoende is om mij te laten overstappen.
Ik had precies dezelfde beleving totdat mijn upload in het wijksegment vol zit. Dat resulteert tot hakkelingen. Ik kan een TCP sessie met data op mijn KPN xDSL lijn 24hr laten draaien. En met mijn Ziggo aansluiting is hij binnen een paar uur verbroken. Het is gewoon zo vol dat de CMTS keuzes moet maken om iedereen tijd een aandacht te geven.

Lang verhaal maar Ziggo wil niet erkennen dat het vol zit. Het haalt wel af en toe 90-100% volgens hen, maar het is niet vol 😳 aldus Ziggo.

Ik weet niet wat dan de meetwaarden zijn voordat zij het signaleren met een rode vlag. Een ander topic waarbij men slechts 2Mbit upload overhad per aansluiting in de wijk, moest ook zelf door de bewoners aangekaart worden. Daar ga ik niet op wachten, de 100/30 xDSL doet het prima.

Erg jammer voor de prijzen die ze rekenen.

Wat ik wil aangeven ik had ook misschien glas links laten liggen als Ziggo haar capaciteit management op orde had. De NEXT ga ik zeker missen. Deze week KPN IPTV getest dat voelt ten aanzien van de NEXT wel vrij ouderwets en traag.

De AppleTV 4K met zilveren remote en NLziet is als beste uit de gezins test gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 11-07-2021 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Saekerhett schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:57:
Hoe zit het eigenlijk met het coax-signaal als je het Ziggo-abonnement beëindigt? Blijft het signaal daarna nog steeds binnenkomen, m.a.w. kun je dan nog steeds NPO 1, 2 en 3 bekijken zonder abonnement?

En daarop volgend: stel dat je geen abonnement meer hebt, maar bijvoorbeeld nog een CI-module en smartcard geregistreerd op een ander adres (die beiden correct werken), kun je dan niet alsnog de hele boel ontvangen?

Ik ben 2 maanden geleden overgestapt op galsvezel en heb nog steeds Ziggo signaal. NPO + Ziggo sport heb ik in HD. De meeste andere zenders in SD, die zitten van op 925 en verder.
En met een CI module en een smartcard van een ander adres kun je dus nog gewoon alles in HD kijken.
Zover ik weet moeten ze het signaal fysiek in de wijkkast komen afsluiten en dat doen ze niet snel, want dan kunnen ze aan de gang blijven.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Precies hetzelfde gehad. Nieuw aangesloten bij Ziggo. Binnen de bedenktermijn het abonnement gewijzigd en je mocht dan je welkoms kortings behouden. Natuurlijk doen die slinkse klanteservice medewerkers niet hun werk en zetten ze je abonnement om zonder die welkomskorting. Volgens bel je met dat je voorgelogen bent en die korting wil, worrdt er gezegd dat ze het door moeten sturen naar die specifieke afdeling die hierover gaat.
Dit komt omdat je in principe nooit je korting kan behouden als je van pakket verandert. Waarschijnlijk ben je dan inderdaad verkeerd geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Jay-B schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Dit komt omdat je in principe nooit je korting kan behouden als je van pakket verandert. Waarschijnlijk ben je dan inderdaad verkeerd geïnformeerd.
Het is door drie medewerkers bevestigd dat dat wel kan en ook zo moet kunnen als je binnen je bedenktijd wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Wat ik wil aangeven ik had ook misschien glas links laten liggen als Ziggo haar capaciteit management op orde had. De NEXT ga ik zeker missen. Deze week KPN IPTV getest dat voelt ten aanzien van de NEXT wel vrij ouderwets en traag.

De AppleTV 4K met zilveren remote en NLziet is als beste uit de gezins test gekomen.
Ik ben echt verbaasd dat NLZiet als beste uit die vergelijkende test komt. Daar doet NLZiet iets heel goed (en KPN wat verkeerd).

Als KPN ook het beste TV-platform had dan had Ziggo geen USP meer over zodra de Ziggo Sport content wegvalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Ik ben echt verbaasd dat NLZiet als beste uit die vergelijkende test komt. Daar doet NLZiet iets heel goed (en KPN wat verkeerd).

Als KPN ook het beste TV-platform had dan had Ziggo geen USP meer over zodra de Ziggo Sport content wegvalt :X
Het zit in hele basale zaken, dat de STB van KPN niet direct je TV inschakelt en je zelf weer na moet gaan denken over HDMI keuzes. KPN zapt door het multicast ontwerp traag, ondanks de bediening van de AppleTV is het zappen daar in verhouding sneller. Neem dan ook nog het feit dat mijn vrouw alle woning design programma's kan bingewatchen zonder reclame :9 dan weet je het resultaat.

Als nerd:
NLziet stream ruim 8Mbit
KPN multicast stream 7,2Mbit

Wellicht als ik glas heb dat ik dan eens KPN TV neem met de HD glas zenders van 12Mbit oid. Komt tzt wel _/-\o_

Hik nog steeds tegen het opzeggen van Ziggo aan, het breekt mijn oranje hart, maar ze hebben genoeg tijd en kansen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hier (Bavel, bij Breda) inmiddels sinds februari 2020 weg bij Ziggo na dat ik naar KPN ben overgestapt. Hier staat het signaal ook nog steeds op de kabel en kan ik dus het "Kabel TV" pakket zonder problemen ontvangen. En als ik een kaartje in mijn CI+ interface steek van iemand met een abbo, werkt dat ook prima.
Natuurlijk is er geen enkele garantie dat het zo blijft, maar je hoort al heel erg lang niet meer dat Ziggo nog mensen ontkoppelt in de straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Het wisselt. Bij mij staat het signaal er na ruim vijf jaar nog steeds op, maar ik weet ook van anderen waar het wel werd afgesloten. Onlangs zijn de versterkers in de buurt vervangen, dit leek mij een uitgelezen gelegenheid niet-abonnees af te sluiten, maar een van de monteurs vertelde mij dat ze zich daar niet mee bezig hielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Het is door drie medewerkers bevestigd dat dat wel kan en ook zo moet kunnen als je binnen je bedenktijd wijzigt.
Niet zonder de hele boel weer op te zeggen of het handmatig door de backoffice te laten uitvoeren.

Een korting op een pakket vervalt altijd bij een wijziging van pakket. Als een medewerker toch een korting wil geven dan zal deze opnieuw toegevoegd moeten worden tijdens de order van het nieuwe pakket. Gemiddelde verkoop of servicemedewerker ziet enkel die korting waar de klant recht op heeft. Omdat jij inmiddels de diensten hebt kan deze medewerker de welkomskorting dus niet toevoegen. Jij bent nu immers geen nieuwe klant meer.

Hij heeft alleen nog de optie om dit door de backoffice te laten doen onder het mom van coulance (of door bijv een retentieafdeling die meer rechten heeft). Hier kan wat tijd overheen gaan. De vraag is dus of die medewerker dat heeft gedaan en parallel toch je pakket heeft aangepast met het gevolg dat jij je kortingen kwijt bent. Dit lijkt hier het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stormfly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:12:
[knip]

Linkje misschien om dit te onderbouwen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Ik heb zo’n vermoeden dat hiermee een persoonlijke test bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:55:
[...]
Ik heb zo’n vermoeden dat hiermee een persoonlijke test bedoeld wordt.
Dat zou idd zomaar het geval kunnen zijn, "de" veranderen in "onze" dan maar. Daar is weinig tegenin te brengen dan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 11-07-2021 17:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Ik deel geen foto’s van mijn eigen gezin online :)

Ik heb gewoon de NEXT, KPN IPTV en de AppleTV 4K met NLziet een aantal weken getest in mijn eigen huis.

De kinderen zitten voornamelijk op streaming en vinden hun weg op de AppleTV.

De NEXT is ook erg toegankelijk met bediening en streams. Ik baal alleen dat ziggo de Videoland streams zo uitholt, die zijn op de NEXT serieus slechter (720?) dan vergeleken met de AppleTV (1080). Bij navraag is het antwoord “works as designed” Zapp snelheid is ultiem op de NEXT, ongekend snel. Replay is fijn maar daar zit altijd reclame in, de opnames zitten vrij ver verstopt.

De KPN STB via Budget is een vrij oud model denk ik. Waardoor de bediening vrij traag is. Ook voor de enige streaming app Netflix voelt het traag. Het STB concept lijkt dat hij de software in memory laadt bij de eerste boot.

HDMI ingangen gaan met de AppleTV en de NEXT keurig mee. Evenals het in en uitschakelen van de TV, bij KPN niet.

KPN STB verbruikt 3,5 watt in stand-by en 5 in gebruik. Zonde dat hij de hele nacht warmte staat te genereren als ik slaap. Doet de NEXT en AppleTV een stuk beter.

Zappen is op de AppleTV niet zo handig als up/down wat we al tientallen jaren kennen. Voorkomt wel onnodig voor de buis hangen, je kijkt gerichter TV. Met het knopje < komt je wel in het zender overzicht en kan je heel snel wisselen met links en rechts. Daarna kies je een zender en is de stream opbouw heel snel.

Voor mij zou ultiem zijn de NEXT tv beleving en glasvezel van de concurrent. Helaas doet Ziggo weinig aan mijn volle coax segment en komt hier glasvezel rond de jaarwisseling. Ben alvast aan het voorsorteren op een Ziggo-loos bestaan. Zoals gemeld jammer want het merk sprak mij wel aan.

KPN stb stream 7.2Mbps
NLziet stream 8,2Mbps
Ziggo (niet te meten op het netwerk)

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 11-07-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@stormfly, duidelijk zo. Gezin foto's mogen achterwege blijven, een verstandige keuze als men ziet wat er tegenwoordig allemaal online wordt gegooid ;) @meesje had het goed ingeschat.

Bitrate info van de diverse Ziggo DVB-C zenders is online terug te vinden, maar NLZiet biedt met zijn Prime zenders een heel aardige beeldkwaliteit zoals je zelf al hebt aangegeven. Als deze afdoende voor is jullie dan is dat ook zo en maakt het verder niet uit wat Ziggo daar tegenover zet :)

Diezelfde NLZiet kwaliteit is met niet Apple apparaten en andere kleur remote ook probleemloos haalbaar, maar dat is een kwestie van keuze en smaak (en portemonnee).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:54:
@stormfly, duidelijk zo. Gezin foto's mogen achterwege blijven, een verstandige keuze als men ziet wat er tegenwoordig allemaal online wordt gegooid ;) @meesje had het goed ingeschat.

Bitrate info van de diverse Ziggo DVB-C zenders is online terug te vinden, maar NLZiet biedt met zijn Prime zenders een heel aardige beeldkwaliteit zoals je zelf al hebt aangegeven. Als deze afdoende voor is jullie dan is dat ook zo en maakt het verder niet uit wat Ziggo daar tegenover zet :)

Diezelfde NLZiet kwaliteit is met niet Apple apparaten en andere kleur remote ook probleemloos haalbaar, maar dat is een kwestie van keuze en smaak (en portemonnee).
Zeker waar over de Apple apparaten v.s andere apparaten. Ik heb ook die zwarte afstandsbediening van Apple. Maar die zapt toch beduidend slechter door touch only. Dat was meer de boodschap van het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 12:29
Waarschuwing!

Ik had 2 keer een soortgelijk geval. Althans, ook een administratieve fout aan hun kant. Bij het opzeggen werd mij verteld dat ik een zogenaamde in bruikleen gekregen CI+-module diende te retourneren. Ik wist echter 100% zeker dat ik desbetreffende CI+ nooit heb gehad, omdat ik er "vroeger" zelf al een setje (CI+ met smartcard) bij de toenmalige Saturn (nu MM) had gekocht. Toen deed Ziggo helemaal niet aan CI+ in bruikleen, voor zover ik weet.

Echter stond nu ineens in het systeem dat ik een abo met CI+ in bruikleen zou hebben, dus dat was computer says no. Ook stond er in hun systeem dat ik pas vanaf 2019 klant was, maar dat was gewoon mijn verhuisdatum (gewoon abo meegenomen van oude naar nieuwe adres, zonder verdere wijzigingen aan mij abo). Maar volgens hun was dat "bewijs" dat ik wel een CI+ moest hebben want bruikleen was al langere tijd de enige manier om nog CI+ te kunnen doen bij Ziggo.. Even later konden ze toch zien dat ik inderdaad al wel langer klant was bij Ziggo, maar ook dat mocht niet baten. Ze konden in ieder geval niet aangeven per wanneer ik dan een CI+ van hun zou moeten hebben ontvangen. Maar goed, brief in de retourdoos gestopt met tekst, uitleg en zoveel mogelijk bewijs. Gelukkig sindsdien niks meer van gehoord.

Een ander incident deed zich voor toen ik met mijn mobiel (op een Ziggo-abo) wat aanpassingen wilde doen aan het abo van mijn ouders. Ik noemde netjes hun postcode en huisnummer, geboortedatum, e-mailadres en de hele mikmak. Wijziging doorgegeven, minuut later zat er een e-mail in MIJN inbox dat mijn abo was aangepast en dat er een mediabox naar me onderweg was. Was weer een heel gedoe om dat recht te trekken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Geval van bellen met je eigen telefoon.
Expliciet duidelijk maken dat je voor iemand anders dan jijzelf belt idd

Ook eens gehad dat ik het voor mijn pa veranderen deed, maar het bij mij werd aangepast.

Oei dus ondanks dat ik geen ci module nodig ben, en ik hem dus wel kreeg van ziggo toen, moet ik dus rekening houden met terugsturen van die module.

Khad hem bijna verkocht (mijn eigen module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:45:
[...]
...
De KPN STB via Budget is een vrij oud model denk ik. Waardoor de bediening vrij traag is. Ook voor de enige streaming app Netflix voelt het traag. Het STB concept lijkt dat hij de software in memory laadt bij de eerste boot.
....
Wel een beetje een kromme vergelijking dan als je dit als basis neemt. Ik moet zeggen dat de Aris VIP5202 4k receiver heerlijk snel is. Zappen gebeurt eigenlijk direct, menu is ook instant. Films / Series zoeken doet hij in alle diensten die je afneemt en in kan stellen (Netflix, Amazon Prime, Videoland, etc...). kastje hoeft niet in het zich vanwege bluetootth.
Als ik dan toch wat nadelen moet noemen is het (nog) ontbreken van Disney in het ding en het feit dat KPN in al haar wijsheid heeft besloten de HD-Glas kanalen vanaf 661 - 669 te programmeren...
KPN stb stream 7.2Mbps
NLziet stream 8,2Mbps
KPN STB voor wat betreft de NL HD kanalen als je glas hebt: 12Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Wel een beetje een kromme vergelijking dan als je dit als basis neemt. Ik moet zeggen dat de Aris VIP5202 4k receiver heerlijk snel is. Zappen gebeurt eigenlijk direct, menu is ook instant. Films / Series zoeken doet hij in alle diensten die je afneemt en in kan stellen (Netflix, Amazon Prime, Videoland, etc...). kastje hoeft niet in het zich vanwege bluetootth.
Als ik dan toch wat nadelen moet noemen is het (nog) ontbreken van Disney in het ding en het feit dat KPN in al haar wijsheid heeft besloten de HD-Glas kanalen vanaf 661 - 669 te programmeren...
Eens, eerlijker zou premium v.s. premium zijn, maar dat liet de CFO niet toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dmu6FtQM7VoQxgq3OT-INBvticM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FbZxPLmLTIOntlgJWhlkYmbG.png?f=fotoalbum_large

Zojuist Ziggo opgezegd na 12 jaar, je ziet het in bovenstaande grafiek. Er is niet voldoende bandbreedte in het wijknet waardoor het modem minder krijgt dan wenselijk is. Uiteindelijk dropt deze sessie met verkeer uit zichzelf omdat de CMTS (waarschijnlijk) steeds scherper met QoS ingrijpt.

Zet ik dezelfde sessie op met KPN xDSL, dan staat loopt dat verkeer gerust een heel weekend door.

snachts loopt hij ook door bij Ziggo, het is overdag dat er te weinig bandbreedte is. Ik begrijp niet waarom Ziggo het niet kan inzien of erkennen "het valt binnen de marges en = OK" 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 14-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kun je in de Ziggo app eigenlijk ook een overzicht krijgen van alle herinneringen voor TV-programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:42:
[URL="https://tweakers.net/i/-JKTsgVQc4_ydi8--X5KkGuc4q0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FbZxPLmLTIOntlgJWhlkYmbG.png?f=user_large",,"1"]
Zojuist Ziggo opgezegd na 12 jaar, je ziet het in bovenstaande grafiek. Er is niet voldoende bandbreedte in het wijknet waardoor het modem minder krijgt dan wenselijk is. Uiteindelijk dropt deze sessie met verkeer uit zichzelf omdat de CMTS (waarschijnlijk) steeds scherper met QoS ingrijpt.

Zet ik dezelfde sessie op met KPN xDSL, dan staat loopt dat verkeer gerust een heel weekend door.

snachts loopt hij ook door bij Ziggo, het is overdag dat er te weinig bandbreedte is.
Hiermee bevestig je dus eigenlijk mijn stelling dat Ziggo te lang in de ontkenning is gebleven dat er geen vraag is naar meer upload. Ze is te weinig flexibel geweest en heeft te veel gefocussed op meer download en te traag gereageerd op de vraag naar meer upload. Ze is nu bezig met de introductie van DOCSIS 3,1 en uitfaseren van analoge radio. Maar als jij nu vind dat je beter af bent met de 100/30 die KPN met xDSL kan bieden dan is Ziggo dus twee jaar te laat.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Hiermee bevestig je dus eigenlijk mijn stelling dat Ziggo te lang in de ontkenning is gebleven dat er geen vraag is naar meer upload. Ze is te weinig flexibel geweest en heeft te veel gefocussed op meer download en te traag gereageerd op de vraag naar meer upload. Ze is nu bezig met de introductie van DOCSIS 3,1 en uitfaseren van analoge radio. Maar als jij nu vind dat je beter af bent met de 100/30 die KPN met xDSL kan bieden dan is Ziggo dus twee jaar te laat.
100% waarheid. Ik blijf niet voor 70e per maand wachten tot olietanker Ziggo is gedraaid. Het FM vrijmaken van de coax is stap 1. Ik geloof niet dat die frequenties de avond erna zijn ingezet voor upload verbeteringen.

Nu voor 25e internet en 7,95 NLziet is het veel ontspannender gadeslaan wat Ziggo gaat doen, dan dat je zelf betaald voor iets wat niet volledig functioneert.

En te beseffen dat mijn segment slechts 300 modems bevat, wat al klein aanvoelt. Wat een gunstig getal is als je naar belasting kijkt. Er zijn netten met 500 modems zei de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Ik heb nu al een paar dagen last van een slechte / trage verbinding naar Apple diensten, zoals Mapkit en de App Stores.. Meer mensen last van? Zodra ik overschakel naar bijvoorbeeld T-Mobile werkt het weer zoals normaal.
ping -c 10 cdn.apple-mapkit.com
PING e3811.e9.akamaiedge.net (23.4.211.140): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=1 ttl=54 time=21.883 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=2 ttl=54 time=20.647 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=3 ttl=54 time=18.569 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=4 ttl=54 time=21.231 ms
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=7 ttl=54 time=19.669 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=8 ttl=54 time=23.161 ms

--- e3811.e9.akamaiedge.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 6 packets received, 40.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 18.569/20.860/23.161/1.483 ms

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erulezz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:19:
Ik heb nu al een paar dagen last van een slechte / trage verbinding naar Apple diensten, zoals Mapkit en de App Stores.. Meer mensen last van? Zodra ik overschakel naar bijvoorbeeld T-Mobile werkt het weer zoals normaal.

[...]
Is het alleen Apple of ook andere sites en omgevingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRRpBBfGeJoo5KHB4sRmitU9LaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNm6p9MPKvBUyXfvQi5n3qcQ.png?f=fotoalbum_large

Zowel via KPN als Ziggo onstaat er los, twee pingplotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
stormfly schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:30:
[...]
Is het alleen Apple of ook andere sites en omgevingen?
Alleen Apple diensten vreemd genoeg, verder werkt alles zonder problemen :X Nou ja Tweakers ook af en toe de laatste tijd (zoals 10 min geleden), maar dat is een algemeen issue zoals ook al in een ander topic wordt beschreven
traceroute cdn.apple-mapkit.com
traceroute to e3811.e9.akamaiedge.net (23.4.211.140), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.111 ms 0.358 ms 0.268 ms
2 xxx-xxx-xxx-xxx.dynamic.upc.nl (xxx.xxx.xxx.xxx) 8.693 ms 9.944 ms 8.378 ms
3 212.142.51.73 (212.142.51.73) 9.964 ms 9.775 ms 8.458 ms
4 asd-tr0021-cr101-be110-2.core.as33915.net (213.51.7.84) 11.698 ms 15.447 ms 13.089 ms
5 nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net (213.51.64.194) 15.952 ms 27.933 ms 9.449 ms
6 195.22.213.70 (195.22.213.70) 18.798 ms 43.205 ms 27.441 ms
7 89.221.43.233 (89.221.43.233) 20.026 ms 24.044 ms 20.939 ms
8 149.3.183.55 (149.3.183.55) 202.477 ms 156.350 ms 215.698 ms
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *

... door tot 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
stormfly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:42:
[Afbeelding]

snachts loopt hij ook door bij Ziggo, het is overdag dat er te weinig bandbreedte is.
Dit probleem speelde hier ook in de wijk tussen februari en eind juni van dit jaar.
Dit resulteerde doordeweeks in veel packetloss om 10:00, 11:00 en 14:00 (er was duidelijk een patroon in te vinden). Op vrijdagen en in het weekend hadden we er geen last van.

Het werd ook door Ziggo erkend, en heb hier regelmatig contact over gehad met de afdeling complaints. Er is zelfs een monteur langs geweest die hetzelfde constateerde, maar helaas heeft het alsnog ruim 5 maanden geduurd voordat het was opgelost.

Inmiddels weer 24/7 een strakke upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erulezz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Alleen Apple diensten vreemd genoeg, verder werkt alles zonder problemen :X Nou ja Tweakers ook af en toe de laatste tijd (zoals 10 min geleden), maar dat is een algemeen issue zoals ook al in een ander topic wordt beschreven

[...]
Welk topic want Tweakers is ook vaak slecht bereikbaar. Dan hangt DNS tussen twee adressen in (213 of 31) of je moet een keer F5 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:00:
[...]

100% waarheid. Ik blijf niet voor 70e per maand wachten tot olietanker Ziggo is gedraaid. Het FM vrijmaken van de coax is stap 1. Ik geloof niet dat die frequenties de avond erna zijn ingezet voor upload verbeteringen.
"Wachten tot olietanker Ziggo is gedraaid" Mooi uitgedrukt. :)

Ik weet wel zeker dat die frequenties niet de avond er na voor meer upload zijn ingezet. Dat kan namelijk helemaal niet zo maar. Uitzetten van analoge radio is inderdaad maar de eerste stap. Om de middenberm die de upload- van de download frequenties scheidt te kunnen verzetten moet DOCSIS 3,1 verder uitgerold worden. Niet alleen moeten de klanten om de hogere upload te kunnen benutten een DOCSIS 3.1 modem krijgen, ook de versterkers en verdelers in de straat moeten omgezet worden. Inmiddels zal wel overal in NL de apparatuur in de straat DOCSIS 3.1 voorbereid zijn, maar het moet nog wel even omgezet worden. Ik vermoed dat dat op afstand kan, maar zeker weten doe ik het niet. En dan zal er bij sommige klanten ook nog wat moeten gebeuren aan het thuisnetwerk. De huidige coax versterkers voor thuisgebruik die tweewegverkeer aankunnen zijn ook hardwarematig gebonden aan een upload van 5-65 MHz. Ja, er moet nog wel wat water door de Rijn stromen voordat dat allemaal geregeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
stormfly schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Welk topic want Tweakers is ook vaak slecht bereikbaar. Dan hangt DNS tussen twee adressen in (213 of 31) of je moet een keer F5 doen.
Tweakers traaaaaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
Totaal geen last van, gebruik dns van NextDNS, misschien maakt dat verschil?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Maar Ziggo gaat toch overschakelen op FTTH in de toekomst? Zouden ze dan nog veel investeren in de coaxkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:22:
Maar Ziggo gaat toch overschakelen op FTTH in de toekomst? Zouden ze dan nog veel investeren in de coaxkabel?
Bij FTTH van Ziggo wordt de laatste kilometer coax ingekort tot de laatste meter coax. Het blijft DOCSIS, Er komt een glas naar coax kastje bij de klant en daarachter gewoon weer een DOCSIS modem. En dat alleen bij nieuwbouw waar nog geen coax in de wijk ligt. Bestaand coax wordt niet vervangen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
dolopfriet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:22:
Het lijkt me logistiek bijna niet te doen om in al die huizen de coax te vervangen door glas. Just not going to happen tenzij er dik voor betaald wordt. Dus vrees idd dat je altijd met een conversie van je signaal blijft zitten. Nou wordt die technologie natuurlijk steeds beter maar denk dat je een 'pure' glasverbinding nooit gaat evenaren zolang er conversie plaatsvindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bestaande coax gebruiken voor meer dan alleen distributie van radio en TV was natuurlijk een wereld idee. Maar nu heeft Ziggo last van de remmende voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
TFHfony schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Hoe zit dat dan met Ziggo sport totaal? (https://go.ziggosporttotaal.nl/) Dan krijg je als niet abbonnee een soort afgeslankte ziggo go app of iets dergelijks ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:29

[...]
Ik heb het ook sinds gisteren opeens. Via Tmobile idd meteen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Incognitum schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Ik heb het ook sinds gisteren opeens. Via Tmobile idd meteen verbinding.
ping -c 20 cdn.apple-mapkit.com
PING e3811.e9.akamaiedge.net (23.4.211.140): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=3 ttl=54 time=18.052 ms
Request timeout for icmp_seq 4
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=5 ttl=54 time=19.833 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=6 ttl=54 time=18.709 ms
Request timeout for icmp_seq 7
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=8 ttl=54 time=20.837 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=9 ttl=54 time=19.460 ms
Request timeout for icmp_seq 10
Request timeout for icmp_seq 11
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=12 ttl=54 time=19.367 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=13 ttl=54 time=18.378 ms
Request timeout for icmp_seq 14
Request timeout for icmp_seq 15
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=16 ttl=54 time=18.572 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=17 ttl=54 time=19.219 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=18 ttl=54 time=19.723 ms
64 bytes from 23.4.211.140: icmp_seq=19 ttl=54 time=20.547 ms

--- e3811.e9.akamaiedge.net ping statistics ---
20 packets transmitted, 11 packets received, 45.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 18.052/19.336/20.837/0.836 ms
_O- Alsof het ergens bij Akamai vastloopt:
5 nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net (213.51.64.194) 15.828 ms 13.938 ms 11.590 ms
6 195.22.213.70 (195.22.213.70) 48.597 ms 30.454 ms 30.058 ms
7 89.221.43.233 (89.221.43.233) 18.096 ms 18.595 ms 20.737 ms
8 149.3.183.55 (149.3.183.55) 216.206 ms 118.849 ms 818.172 ms
9 * * *
10 * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
Wilde schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 06:55:
[...]

Hoe zit dat dan met Ziggo sport totaal? (https://go.ziggosporttotaal.nl/) Dan krijg je als niet abbonnee een soort afgeslankte ziggo go app of iets dergelijks ?
Ziggo Sport Totaal Go is een andere dienst dan Ziggo Go.

Ziggo Go hoort bij je kabeltelevisie-abonnement. Als je dat hebt dan kun je ook gebruik maken van de app Ziggo Go. Soms met beperkingen, want de Ziggo Go-app voor Apple TV en Google TV werkt alleen via een internetverbinding van Ziggo.

Ziggo Sport Totaal Go is de mogelijkheid om via de website van Ziggo Sport of de app van Ziggo Sport Totaal ook op je tablet of smartphone naar de livekanalen van Ziggo Sport te kijken. Deze zijn vervolgens naar een tv te sturen, omdat Chromecast en AirPlay 2 worden ondersteund. Maar dit moet via de app van Ziggo Sport Totaal en kan dus niet via de Ziggo Go-app. Tenzij je én een tv- en internetabonnement bij Ziggo hebt en daar ook een abonnement hebt afgesloten op Ziggo Sport Totaal.

Als je 'los' Ziggo Sport Totaal wil afnemen, dan kun je vaak bij je tv-aanbieder terecht en kost het je ongeveer € 15 per maand. Als je geen tv-abonnement hebt (of je vindt € 10 wel een prima prijs, maar € 15 niet), dan heeft Ziggo Sport de mogelijkheid om per maand een abonnement af te sluiten hier goed verstopt. Ook kun je in de app ook een Go-abonnement kopen via een in-app purchase.

[ Voor 17% gewijzigd door rclahsen op 14-07-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
rclahsen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Ziggo Sport Totaal Go is een andere dienst dan Ziggo Go.

Ziggo Go hoort bij je kabeltelevisie-abonnement. Als je dat hebt dan kun je ook gebruik maken van de app Ziggo Go. Soms met beperkingen, want de Ziggo Go-app voor Apple TV en Google TV werkt alleen via een internetverbinding van Ziggo.

Ziggo Sport Totaal Go is de mogelijkheid om via de website van Ziggo Sport of de app van Ziggo Sport Totaal ook op je tablet of smartphone naar de jivekanalen van Ziggo Sport te kijken. Deze zijn vervolgens naar een tv te sturen, omdat Chromecast en AirPlay 2 worden ondersteund. Maar dit moet via de app van Ziggo Sport Totaal en kan dus niet via de Ziggo Go-app. Tenzij je én een tv- en internetabonnement bij Ziggo hebt en daar ook een abonnement hebt afgesloten op Ziggo Sport Totaal.

Als je 'los' Ziggo Sport Totaal wil afnemen, dan kun je vaak bij je tv-aanbieder terecht en kost het je ongeveer € 15 per maand. Als je geen tv-abonnement hebt (of je vindt € 10 wel een prima prijs, maar € 15 niet), dan heeft Ziggo Sport de mogelijkheid om per maand een abonnement af te sluiten hier goed verstopt. Ook kun je in de app ook een Go-abonnement kopen via een in-app purchase.
Helder! Dank je! Ik zou willen dat ze het bij Ziggo zelf zo duidelijk konden uitleggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Helder! Dank je! Ik zou willen dat ze het bij Ziggo zelf zo duidelijk konden uitleggen :D
Ziggo is heel erg toe aan minder koppelverkoop.

Als ze meer zaken los gaan aanbieden dan blijven klanten betrokken en de naam Ziggo verbonden aan diensten, en genoemd op verjaardagen en feestjes. Nu hoor je alleen maar glasvezel overstappers, Ziggo bundelt teveel om de klant het maximale te laten betalen.

My2cents, het is tijd voor een reorganisatie bij Ziggo om weer concurred en vernieuwend te worden. Eigenlijk de fases waar KPN al 2x doorheen is gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 14-07-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Erulezz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:03:
[...]

[...]

_O- Alsof het ergens bij Akamai vastloopt:

[...]
Hier met NextDNS vanaf Ziggo krijg ik een ander IP-adres bij dezelfde host:

Pinging e3811.e9.akamaiedge.net [104.73.48.68] with 32 bytes of data:
Reply from 104.73.48.68: bytes=32 time=16ms TTL=55
Reply from 104.73.48.68: bytes=32 time=14ms TTL=55
Reply from 104.73.48.68: bytes=32 time=12ms TTL=55
Reply from 104.73.48.68: bytes=32 time=12ms TTL=55

Zal wel liggen aan het EDNS Client Subnet wat blijkbaar niet door Ziggo gebruikt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door easyriider op 14-07-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Hoi allemaal, iemand hier ervaring met Ziggo Vast bellen?

Lijkt een redelijk goed budget abonnement:
- €34,95 per maand
- 50+ tv zenders (6 HD) - DVB-C
- Online tv met Ziggo GO
- Internet, want bellen over de kabel kan alleen via VOIP

Lijkt precies wat ik nodig heb. Goedkoop, geen Cl+ of mediabox die ik toch niet gebruik. Wel internet.

Ik heb wel nog wat vragen:
- Krijg je gewoon een Connectbox met WiFi of gebruiken ze een andere oplossing?
- Wat is de internetsnelheid? 40/5?
- Kun je Ziggo GO ook op Android TV gebruiken? Alleen laptop, tablet en smartphone staan expliciet genoemd...

Zal morgen de klantenservice eens bellen, maar als iemand hier ervaring heeft of weet hoe het zit hoor ik het ook graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@KC Boutiette Weet je zeker dat je er internet bij krijgt? Ik zie het niet staan bij de specificaties. Verder, vroeger was vast bellen bij oud-Ziggo inderdaad met internet: 64/64kbps om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
@hcQd Goed punt. Ik weet het niet zeker, maar er zit wel Ziggo GO bij... Als je dat wil gebruiken heb je toch wel een paar MBit nodig, maar daarom is dat een van mijn vragen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Als je alleen een goedkope internet verbinding wil zonder andere diensten heb je nu Internet Basic (40/10) voor 32,50.

https://www.ziggo.nl/internet/basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
easyriider schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:13:
Als je alleen een goedkope internet verbinding wil zonder andere diensten heb je nu Internet Basic (40/10) voor 32,50.

https://www.ziggo.nl/internet/basic
Goede prijs voor Ziggo, goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Alleen de verhoudingen tussen de verschillende abonnementen zijn nu wel een beetje scheef:

Basic (40/10) voor 32,50
Start (75/10) voor 42,50
Complete (300/30) voor 52,95

Dan zou Start toch wel wat hogere snelheden mogen hebben om dat verschil van 10 euro te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Bij Basic zitten de advertentiekosten er niet bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KC Boutiette schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:38:
Bij Basic zitten de advertentiekosten er niet bij ;)
Hahaha ik rol zowat van mijn stoel, geniale opmerking.

Je krijgt het abonnement niet via de site gevonden, alleen direct link volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KC Boutiette schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:21:
Hoi allemaal, iemand hier ervaring met Ziggo Vast bellen?

Lijkt een redelijk goed budget abonnement:
- €34,95 per maand
- 50+ tv zenders (6 HD) - DVB-C
- Online tv met Ziggo GO
- Internet, want bellen over de kabel kan alleen via VOIP

Lijkt precies wat ik nodig heb. Goedkoop, geen Cl+ of mediabox die ik toch niet gebruik. Wel internet.

Ik heb wel nog wat vragen:
- Krijg je gewoon een Connectbox met WiFi of gebruiken ze een andere oplossing?
- Wat is de internetsnelheid? 40/5?
- Kun je Ziggo GO ook op Android TV gebruiken? Alleen laptop, tablet en smartphone staan expliciet genoemd...

Zal morgen de klantenservice eens bellen, maar als iemand hier ervaring heeft of weet hoe het zit hoor ik het ook graag ;)
Of dit nu nog steeds zo is?

Omweg:
Maar via een omweg is het toch mogelijk om nog steeds een Internet Basic af te sluiten, zo bleek uit onderzoek van Totaal TV. Wie bij Ziggo alleen een abonnement voor vaste telefonie bestelt, krijgt namelijk ook Internet Basic geleverd. Vaste telefonie loopt bij Ziggo via internet, het zogenaamde VoIP. Hiervoor is een internetverbinding met bijbehorend modem nodig. Het blijkt dat bij dit abonnement Ziggo nog steeds – ook aan nieuwe klanten – op deze manier Internet Basic met een maximale internetsnelheid van 40/5Mbps (was 25/2,5Mbps) wordt geleverd. Bij dit abonnement wordt overigens ook het DKTV-abonnement als toegang tot het netwerk met meer dan 100 ongecodeerde tv- en radiozenders via DVB-C geleverd. Het abonnement voor vaste telefonie kost bij Ziggo €33,95 per maand
.

https://www.totaaltv.nl/n...5Mbps)%20wordt%20geleverd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
@hardware-lover Top! Die had ik ook gelezen, maar dat was weer weggezakt. Het artikel is van 21 april 2021 dus het kan best nog kloppen... Zal morgen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Heb het probleem dat ik sinds een aantal dagen via Ziggo niet meer bij de Apple store kan komen, dit zowel op de iphone, ipad en Mac. Als ik overschakel op 4g dan gaat het verbinden zonder problemen, ook als ik even de wifi van de buren gebruik (KPN) dan is er ook geen probleem. Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem, ziggo klanten service die begint weer over kabels enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edebee schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:57:
Heb het probleem dat ik sinds een aantal dagen via Ziggo niet meer bij de Apple store kan komen, dit zowel op de iphone, ipad en Mac. Als ik overwchakel op 4g dan gaat het verbinden zonder problemen, ook als ik even de wifi van de buren gebruik dan is er ook geen probleem. Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem, ziggo klanten service die begint weer over kabels enz
Yes zie dit topic is al een aantal keer benoemd. Welke DNS namen gaat het om?

Hieronder een korte analyze, waarvan ik niet kan bepalen of de akamai hosts ook bij AppStore verkeer horen.
su.itunes.apple.com
xp.apple.com
amp-api.apps.apple.com
pd.itunes.apple.com
friend.gc.fe.apple-dns.net
stats.gc.apple.com
profile.gc.apple.com
init.gc.apple.com
play.itunes.apple.com
get-bx.g.aaplimg.com
gsp-ssl.ls.apple.com

e673.dscx.akamaiedge.net
e3925.dscx.akamaiedge.net
e17437.dscb.akamaiedge.net
e5871.e9.akamaiedge.net

[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 15-07-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 08:17
08-07 is Ziggo geweest in de straat kast voor Giganet aanpassingen alle oude hardware is vervangen voor nieuwe. Sindsdien is Internet een stuk stabieler. Ping is lager. En streamen van filmpjes gaat veel beter, verspringen in filmpje is meteen beeld, waar dit voorheen eerst ging laden.

Erg blij mee :) Mag ook wel is gezegd worden. Ik hoop in de toekomst op meer upload met Docsis 3.1. Afwachten maar als analoog compleet er af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:20:
08-07 is Ziggo geweest in de straat kast voor Giganet aanpassingen alle oude hardware is vervangen voor nieuwe. Sindsdien is Internet een stuk stabieler. Ping is lager. En streamen van filmpjes gaat veel beter, verspringen in filmpje is meteen beeld, waar dit voorheen eerst ging laden.

Erg blij mee :) Mag ook wel is gezegd worden. Ik hoop in de toekomst op meer upload met Docsis 3.1. Afwachten maar als analoog compleet er af is...
Heb je al een D3.1 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 08:17
@stormfly Nee Giganet is nog niet aan te vragen. Ben de 1ste wijk in Heerhugowaard die over is. Zit gewoon nog met de oude connect box. Download frequency is omhoog gegaan naar 850 met heel veel nullen Hz.

Er was wel een bijzondere situatie met onze straatkast de afstand tot 1ste node is 580m, dat was eigenlijk te ver volgens de monteur voor de nieuwe type versterkers.

Ik ga het in de gaten houden, maar vooralsnog erg blij met de nieuwe hardware in de straat kast!

[ Voor 8% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 15-07-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het probleem dat ik sinds een aantal dagen via Ziggo niet meer bij de Apple store kan komen, dit zowel op de iphone, ipad en Mac. Als ik overwchakel op 4g dan gaat het verbinden zonder problemen, ook als ik even de wifi van de buren gebruik dan is er ook geen probleem. Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem, ziggo klanten service die begint weer over kabels enz
https://bit.ly/3yXiXs4 Ziggo
https://bit.ly/3hC6X9A KPN

Ben nog een maand Ziggo klant daarna gaat deze smokeping uit. Heb ze toegevoegd met ICMP, maar wellicht pingen ze niet. Was even snelle actie, kan later kijken of Curl beter past bij deze servers.

Nu even door met echt werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Gebruik je toevallig Cloudflare DNS? Dat was bij mij de boosdoener :X Die hebben dit weekend problemen gehad zoals te zien is op hun statuspagina's en sindsdien krijg ik hele vage routeringen naar o.a. Akamai. Nu gebruik ik sinds gisteravond Google DNS en alles werkt weer normaal en supersnel. d:)b

Dit probeerde ik maandag al maar toen was er geen verbetering, waarschijnlijk omdat ik de cache niet goed leegde o.i.d. Door de post van @easyriider probeerde ik het nog een keer en ik kreeg gelijk een ander IP naar cdn.apple-mapkit .com met Google DNS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Erulezz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Gebruik je toevallig Cloudflare DNS? Dat was bij mij de boosdoener :X Die hebben dit weekend problemen gehad zoals te zien is op hun statuspagina's en sindsdien krijg ik hele vage routeringen naar o.a. Akamai. Nu gebruik ik sinds gisteravond Google DNS en alles werkt weer normaal en supersnel. d:)b

Dit probeerde ik maandag al maar toen was er geen verbetering, waarschijnlijk omdat ik de cache niet goed leegde o.i.d. Door de post van @easyriider probeerde ik het nog een keer en ik kreeg gelijk een ander IP naar cdn.apple-mapkit .com met Google DNS
Heel erg bedankt. Switch naar Google en de cache legen loste het probleem op, _/-\o_ had wel reeds geprobeerd om over te stappen naar de DNS van Ziggo maar dat loste toen niets op. Helaas was er niet veel te vinden op Google over dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erulezz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Sorry dat ik eerlijk ben, maar dat lost het niet op voor de lange termijn. Het gaat mis binnen Akamai een CDN netwerk wat de hele dag elke minuut andere paden kiest/andere IP's om de enorme load zo goed mogelijk te verdelen.

Als je gelukt hebt dan komt het "defecte cluster IP" niet meer voor in de traces...maar het kan ook zomaar zijn van wel.

Anyway jouw traceroute is eigenlijk de sleutel tot de oorzaak. Het gaat slechts mis op 1 akamai cluster te weten:

23.4.211.140

Zowel over KPN als over Ziggo is het blauw paars in de grafieken. De overige pings zijn nu gewoon groen, het is nog afwachten tot Akamai weer een rebalance uitvoert en de IP's weer gaan wijzigen, dan kan het tij ineens keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Of dit nu nog steeds zo is?

Omweg:
Maar via een omweg is het toch mogelijk om nog steeds een Internet Basic af te sluiten, zo bleek uit onderzoek van Totaal TV. Wie bij Ziggo alleen een abonnement voor vaste telefonie bestelt, krijgt namelijk ook Internet Basic geleverd. Vaste telefonie loopt bij Ziggo via internet, het zogenaamde VoIP. Hiervoor is een internetverbinding met bijbehorend modem nodig. Het blijkt dat bij dit abonnement Ziggo nog steeds – ook aan nieuwe klanten – op deze manier Internet Basic met een maximale internetsnelheid van 40/5Mbps (was 25/2,5Mbps) wordt geleverd. Bij dit abonnement wordt overigens ook het DKTV-abonnement als toegang tot het netwerk met meer dan 100 ongecodeerde tv- en radiozenders via DVB-C geleverd. Het abonnement voor vaste telefonie kost bij Ziggo €33,95 per maand
.

https://www.totaaltv.nl/n...5Mbps)%20wordt%20geleverd.
Net naar de klantenservice gebeld. Alle vragen over het vast bellen abonnement worden afgekapt en je wordt naar een combinatiepakket gepraat :(. Heb niet uit kunnen vinden wat voor internetaansluiting er bij zit. Als iemand hier zo'n aansluiting heeft hou ik me aanbevolen voor informatie :*)

Zonder meer informatie durf ik het niet aan om dit abo af te sluiten, dus nu twijfel ik tussen:
- Internet Basic (€32,50) - dan maar geen ZiggoGO en zelf een harddiskrecorder van marktplaats halen
- Internet Basic & TV Start met Cl+ (€43,50) - met ZiggoGO, maar de Cl+ module gebruik ik niet.

Eens inlezen over de Humaxen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:09
Dit is voor 1 jaar ook een goeie deal 20.95.
https://www.ziggo.nl/formulieren/actie/euro

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 15-07-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Sorry dat ik eerlijk ben, maar dat lost het niet op voor de lange termijn. Het gaat mis binnen Akamai een CDN netwerk wat de hele dag elke minuut andere paden kiest/andere IP's om de enorme load zo goed mogelijk te verdelen.
En Apple kiest ook nog eens dynamisch andere CDNs om hun load te verspreiden.
En het pad naar het CDN kan ook nog wisselen.
offtopic:
Ik zie bij een netwerk met meerdere upstreams het CDN pop waar verkeer uitkomt vaak wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb het een jaar gehad. Begonnen met 5/2 wat na de snelheidsverhoging 50/20 werd. Ik ben toch over op glasvezel: 35 euro voor 1000/1000 via T-Mobile vind ik het prijsverschil wel waard.

Zeker nu Ziggo de formule 1 rechten gaat verliezen. Wel blijft kabel tv van betere kwaliteit dan T-Mobile met hun eigen mini kastje kunnen leveren.
Pagina: 1 ... 218 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic