Ik deel geen foto’s van mijn eigen gezin online
Ik heb gewoon de NEXT, KPN IPTV en de AppleTV 4K met NLziet een aantal weken getest in mijn eigen huis.
De kinderen zitten voornamelijk op streaming en vinden hun weg op de AppleTV.
De NEXT is ook erg toegankelijk met bediening en streams. Ik baal alleen dat ziggo de Videoland streams zo uitholt, die zijn op de NEXT serieus slechter (720?) dan vergeleken met de AppleTV (1080). Bij navraag is het antwoord “works as designed” Zapp snelheid is ultiem op de NEXT, ongekend snel. Replay is fijn maar daar zit altijd reclame in, de opnames zitten vrij ver verstopt.
De KPN STB via Budget is een vrij oud model denk ik. Waardoor de bediening vrij traag is. Ook voor de enige streaming app Netflix voelt het traag. Het STB concept lijkt dat hij de software in memory laadt bij de eerste boot.
HDMI ingangen gaan met de AppleTV en de NEXT keurig mee. Evenals het in en uitschakelen van de TV, bij KPN niet.
KPN STB verbruikt 3,5 watt in stand-by en 5 in gebruik. Zonde dat hij de hele nacht warmte staat te genereren als ik slaap. Doet de NEXT en AppleTV een stuk beter.
Zappen is op de AppleTV niet zo handig als up/down wat we al tientallen jaren kennen. Voorkomt wel onnodig voor de buis hangen, je kijkt gerichter TV. Met het knopje < komt je wel in het zender overzicht en kan je heel snel wisselen met links en rechts. Daarna kies je een zender en is de stream opbouw heel snel.
Voor mij zou ultiem zijn de NEXT tv beleving en glasvezel van de concurrent. Helaas doet Ziggo weinig aan mijn volle coax segment en komt hier glasvezel rond de jaarwisseling. Ben alvast aan het voorsorteren op een Ziggo-loos bestaan. Zoals gemeld jammer want het merk sprak mij wel aan.
KPN stb stream 7.2Mbps
NLziet stream 8,2Mbps
Ziggo (niet te meten op het netwerk)
[
Voor 8% gewijzigd door
stormfly op 11-07-2021 17:52
]