Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:28
Inmiddels heeft Ziggo de actievoorwaarden aangepast en wordt nu duidelijk gemeld dat het alleen voor nieuwe klanten geldig is:

https://cdn.vodafoneziggo...internet-tv-pakketten.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Ik was gisteren bij mijn schoonmoeder en zij heeft het goedkoopste Ziggo abonnement met 40/5, maar ze heeft wel upload van 20MBit. Is dat nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Sinds de afgelopen snelheidsverhoging wordt in de praktijk ook bij mij 50/20 geleverd in plaats van de geadverteerde 40/5; kennelijk ziet Ziggo die abonnementen intern als Connect ZZP Instap. (Daarvoor werd overigens 25/5 geleverd in plaats van 25/2,5.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hmm, dan vraag ik me af, als ik dan zelf straks Internet Start wil gaan afsluiten, of ik dan ook echt 75/10 krijg of misschien dan toch 75/20, of nog iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:19
tiguan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:36:
Hmm, dan vraag ik me af, als ik dan zelf straks Internet Start wil gaan afsluiten, of ik dan ook echt 75/10 krijg of misschien dan toch 75/20, of nog iets anders.
Ik vermoed 75/10. dus als je sneller wil uploaden moet je vaker naar je schoonmoeder, of zelf dat abonnement nemen. je hebt wel wat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@W1ck1e De actie van hollandsnieuwe biedt geen lager abonnement aan dan 75/10, ik wilde juist graag van die actie gebruik maken. Dan maar content zijn met 10MBit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:53
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier in het juiste topic zit maar omdat het over de ZiggoTV app gaat neem ik aan van wel.
ik ervaar dus af en toe problemen met de Ziggo TV app op AndroidTV.

Het geeft dan geen geluid en "hangt" af en toe even alsof ie aan het bufferen is. Ik heb veel kanalen geprobeerd en het komt bij allen voor. Al mijn andere apps met beeld/geluid doen het wel.
Het uit de app gaan en weer opnieuw starten lost het helaas niet op.

Zo wilde ik net even een NOS journaal van eerder vandaag terugkijken maar had dus die problemen. Via de NPO plus app ging het gelukkig wel goed.

Is dit een bekend issue met de AndroidTV app?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
THE_BASE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:53:
Ik kan weer terug komen op mijn eigen actie, zie een paar bladzijden terug.

9 maanden voor 29,95 euro aangevraagd, als bestaande klant, terwijl de actie in Groningen liep. Ik in regio Utrecht. Gewoon gekregen, drie keer contact gehad, en op de factuur is alles automatisch goedgekomen.

Snap dat het niet altijd en niet bij iedereen goed gaat, maar het kan dus wel.
Moet je dan ook je router en Next box gaan terugsturen en een nieuwe aansluiten? Zou ook graag gebruik willen maken van deze actie als bestaande klant maar weinig zin om de router en Next box eerst weer terug te gaan sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:49:
[...]

KPN 47,50 (100/30)
Ziggo 42,50 (75/10)

Er begint besef te komen in de oranje bubbel.

nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder
Er is nu ook een 150/15 internet-only abonnement voor €47,45 bij Ziggo.

https://www.ziggo.nl/internet/start-xxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vortigen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:48:
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier in het juiste topic zit maar omdat het over de ZiggoTV app gaat neem ik aan van wel.
ik ervaar dus af en toe problemen met de Ziggo TV app op AndroidTV.

Het geeft dan geen geluid en "hangt" af en toe even alsof ie aan het bufferen is. Ik heb veel kanalen geprobeerd en het komt bij allen voor. Al mijn andere apps met beeld/geluid doen het wel.
Het uit de app gaan en weer opnieuw starten lost het helaas niet op.

Zo wilde ik net even een NOS journaal van eerder vandaag terugkijken maar had dus die problemen. Via de NPO plus app ging het gelukkig wel goed.

Is dit een bekend issue met de AndroidTV app?
Komt mij niet werkelijk bekend voor. Heb je ook al eens met de audio-instelling gespeeld binnen de Ziggo app, switchen naar DD of juist niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Simone96 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Moet je dan ook je router en Next box gaan terugsturen en een nieuwe aansluiten? Zou ook graag gebruik willen maken van deze actie als bestaande klant maar weinig zin om de router en Next box eerst weer terug te gaan sturen.
Dat was inderdaad het geval. Maar dat was een kwestie van ontvangen en hetzelfde weer retourneren. Heb m’n oude decoder en modem nog.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:53
hardware-lover schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Komt mij niet werkelijk bekend voor. Heb je ook al eens met de audio-instelling gespeeld binnen de Ziggo app, switchen naar DD of juist niet?
Nee, nog niet naar gekeken eigenlijk. Ga ik eens doen. Dankjewel voor de suggestie :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Zojuist Ziggo retentie gesproken.
Eind deze maand liep m’n contract af.

Oud/huidig:
- Internet Max
- TV Max Next

Nieuw:
- Internet Max
- TV Complete Next

Eerste 6 maanden € 56,- (€ 20,- per maand korting). Daarna € 76,- per maand.

De huidige actie kon ze mij niet bieden aangezien dit echt enkel voor nieuwe klanten is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degene die dit leuke informatie vinden:

Ziggo DVB-C loopt een krappe 2 seconden vóór op KPN IPTV (multicast stream).

Pas vroeg iemand dat ivm de voetbal en het juich moment van de buren. Weet niet of het hier of in het KPN topic werd gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stormfly Volgens mij is dat verschil veel groter. Als ik gejuich hoorde en me daarna rustig omdraaide naar de tv zag ik een voorzet en de bal daarna in het doel gaan. Dat is wel een stukje langer dan 2 seconden, ik denk eerder aan 15 a 20 seconden verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:43:
@stormfly Volgens mij is dat verschil veel groter. Als ik gejuich hoorde en me daarna rustig omdraaide naar de tv zag ik een voorzet en de bal daarna in het doel gaan. Dat is wel een stukje langer dan 2 seconden, ik denk eerder aan 15 a 20 seconden verschil.
Ik heb beide providers draaien hier, net nog mijn vrouw om haar mening gevraagd; 2 seconden. Gemeten via de wedstrijdklok van de voetbalwedstrijd.

Kan mij niet voorstellen dat geografische afstanden voor vertraging zorgen, een ping van Limburg naar Groningen is 3ms.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 02-07-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als iets twintig seconde achter loopt is het een gebufferde webstream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:43:
Ik heb hier ook KPN ITV en Ziggo heeft hier nooit het signaal van de kabel gehaald, dus ik kan het FTA/FTC pakket nog steeds bekijken. Ook bij mij (omgeving Breda) ligt het verschil op 2 a 3 seconden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:59
Geen idee wat de vertraging hier tussen KPN en Ziggo is.
Maar tussen Ziggo op de tv met CI+ en ZiggoGo zit ook een vertraging van een paar seconden.

Lekker boeiend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
stormfly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:33:
Voor degene die dit leuke informatie vinden:

Ziggo DVB-C loopt een krappe 2 seconden vóór op KPN IPTV (multicast stream).

Pas vroeg iemand dat ivm de voetbal en het juich moment van de buren. Weet niet of het hier of in het KPN topic werd gevraagd.
Bij mij is het nog erger vertraagd. Ik kijk naar een EK van 2020 in het jaar 2021. :+

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Tv opgezegd, eindelijk kan je een internet only abo nemen.

Gebeld naar Ziggo omdat het via de site niet mogelijk was dit zelf te regelen (toen ik keek tenminste).

Vriendelijke dame heeft alles geregeld, bood mij ongevraagd drie maanden 20 Euro korting aan. Vanwege deze geste niet verder gehandjeklapt maar meteen geaccepteerd.

Nieuwe modem is binnen (ben naar Giga abo gegaan), ziet er mooi uit. Benieuwd of usenet download de Gbps gaat benaderen, zou leuk zijn.

Vanwege geheel ontbreken van glas hier in de buurt maar weer verder met Ziggo :)

Edit: prima zo ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/c352oq72bxyikhj/gbit.PNG

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 03-07-2021 12:36 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Brad Pitt Ondanks dat je nu een internet only abonnement hebt, kun je de ongecodeerde digitale tv-zenders gewoon blijven bekijken via DVB-C. Dus mocht je daar behoefte aan hebben, is dat nog steeds een optie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
1e keer gebeld naar Ziggo en dacht doorgeschakeld te worden naar Retentie (bleek achteraf niet het geval), deze medewerker kon mij 3 maanden €10 korting bieden als bestaande klant.

tien minuten later nog een keer gebeld, nu specifiek gevraagd naar de afdeling Retentie. Binnen een paar minuten kreeg ik een fraai aanbod om mijn huidige abo te verlengen met nog een jaar met daarbij €20 korting per maand en dit de eerste 10 maanden van mijn verlengde abo.
Dik tevreden uiteindelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 03-07-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"If you see this message on channel 61 or 62, your media box is outdated and you will soon no longer be able to watch this channel. Please call Ziggo on 0900 - 1884 for a solution. If you see this message on channel 952 or 953, please watch BBC on channel 61 or 62 to be able to continue watching."

^ zie ik continu op BBC1 en 2 (SD) i.c.m. een Mut@nt HD500C, bij de HD varianten zie ik dit niet. Ik gok dat dit met de MPEG2 -> MPEG4 overstap heeft te maken, maar waarom zie ik dit dan alleen bij de SD varianten? .... en waarom niet in het Nederlands? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-07-2021 11:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:14
Raven schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:58:
"If you see this message on channel 61 or 62, your media box is outdated and you will soon no longer be able to watch this channel. Please call Ziggo on 0900 - 1884 for a solution. If you see this message on channel 952 or 953, please watch BBC on channel 61 or 62 to be able to continue watching."

^ zie ik continu op BBC1 en 2 (SD) i.c.m. een Mut@nt HD500C, bij de HD varianten zie ik dit niet. Ik gok dat dit met de MPEG2 -> MPEG4 overstap heeft te maken,
Inderdaad, exact daarom.
maar waarom zie ik dit dan alleen bij de SD varianten?
Omdat die dus gaan verdwijnen en je dus richting de HD kanalen gewezen wordt. Want die blijven wel.
.... en waarom niet in het Nederlands? :?
Omdat men van de kijkers van BBC er van uit mag gaan dat ze Engels spreken; anders kijk je niet naar een Engelstalige zender toch?
Je kan er niet van uit gaan dat de kijkers (ook) Nederlands spreken. Genoeg expats die de BBC kijken en geen woord Nederlands kennen helaas.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...-50mbps-upload-voldoende/

Ziggo: geen glasvezel nodig, 50Mbps upload voldoende

Een opvallende uitspraak van de kant van VodafoneZiggo. De huidige maximale uploadsnelheid die nu wordt geleverd, is voor consumenten voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Verwijderd Dat is toch logisch, of zou Ziggo moeten zeggen: 50Mbps is best mager bij een 1Gps download dus ga vooral naar de concurrentie op glasvezel?

Zolang er geen hogere upload mogelijk is vanwege fm hoor je dit. Als straks het netwerk opnieuw wordt ingedeeld als de fm eraf is dan komen er vast (duurdere) abonnementen met een hogere upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
Ik begrijp maar weinig van de Ziggo aanbieding strategie. Via hun website krijg ik 6 maanden voor 35 euro, maar via de pepper link hierboven genoemd krijg ik niet 6 maand voor 29.95, maar 9 maand voor 29.95. Enschede. Ik heb me toch laten verleiden en ga T-Mobile verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:32:
https://www.totaaltv.nl/n...-50mbps-upload-voldoende/

Ziggo: geen glasvezel nodig, 50Mbps upload voldoende

Een opvallende uitspraak van de kant van VodafoneZiggo. De huidige maximale uploadsnelheid die nu wordt geleverd, is voor consumenten voldoende.
Tja, wat moeten ze anders zeggen. Ze kunnen momenteel technisch niet meer bieden dan dat... 8)7

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:02
Ik heb iets geks, overgestapt naar 300mbit.

Connect box in bridge modus, RT-AX92AU in mesh er achter.

Nu haal ik via wifi een behoorlijke snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnZKH5I5OclHovdG7ehB3dAAfcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to7XyRjpChKZWKqYNUkUa2gv.jpg?f=fotoalbum_large

Echter via de desktop ethernet is dit het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dEQ3XpJXcHezu4KNYL7otrmL50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8quAmZ54WbbWGMEg0MkkD3w.jpg?f=fotoalbum_large

Modem aangesloten hoofdaansluiting, naar de primaire RT-AX92U,
deze via een loze leiding aangesloten op de secundaire RT-AX92U (zit aan een RJ-45 WCD).

PC zit op de secundaire RT-AX92U via een ethernet kabel.

Alle kabels zijn CAT6a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier sinds vandaag een probleem: niets veranderd aan de opstelling Connectbox met WiFi uit en twee UniFi AC’s.

Haalde keuring 10ms Ping en 310 Mbps.

Sinds vandaag 28ms Ping en hooguit 50 Mbps. Meer mensen last in omgeving Utrecht?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:54:
Hier sinds vandaag een probleem: niets veranderd aan de opstelling Connectbox met WiFi uit en twee UniFi AC’s.

Haalde keuring 10ms Ping en 310 Mbps.

Sinds vandaag 28ms Ping en hooguit 50 Mbps. Meer mensen last in omgeving Utrecht?
Nope

Wat zijn je modem waardes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A-Waxxx schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:14:
Ik heb iets geks, overgestapt naar 300mbit.

Connect box in bridge modus, RT-AX92AU in mesh er achter.

Nu haal ik via wifi een behoorlijke snelheid.

[Afbeelding]

Echter via de desktop ethernet is dit het resultaat

[Afbeelding]

Modem aangesloten hoofdaansluiting, naar de primaire RT-AX92U,
deze via een loze leiding aangesloten op de secundaire RT-AX92U (zit aan een RJ-45 WCD).

PC zit op de secundaire RT-AX92U via een ethernet kabel.

Alle kabels zijn CAT6a.
109Mbps is exact de limiet van een 100Mbit Port. Ergens in je pad is een kabel niet goed of een desktop verkeerd ingesteld.

Je hebt alle 8 de draadjes nodig voor Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Nope

Wat zijn je modem waardes?
Hoe lees ik die uit? :)

Edit: snap waar ik zoeken moet, maar kreeg dit de vorige keer ook al:

Het is niet gelukt verbinding te maken met het modem.

[ Voor 28% gewijzigd door THE_BASE op 03-07-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Hoe lees ik die uit? :)

Edit: snap waar ik zoeken moet, maar kreeg dit de vorige keer ook al:

Het is niet gelukt verbinding te maken met het modem.
Deze zin krijg ik ook op mijn iPad, maar niet op mijn iPhone. Wellicht cache opschonen van het device waarop je deze melding krijgt? Heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Deze zin krijg ik ook op mijn iPad, maar niet op mijn iPhone. Wellicht cache opschonen van het device waarop je deze melding krijgt? Heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Ik ben drastischer bezig, @meesje. Ik ga de fabrieksinstellingen eens herstellen van het modem. Staat toch alleen ingesteld als modem, dus zou niet veel kwaad moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Ik ben drastischer bezig, @meesje. Ik ga de fabrieksinstellingen eens herstellen van het modem. Staat toch alleen ingesteld als modem, dus zou niet veel kwaad moeten kunnen.
192.168.100.1
192.168.178.1

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:08:
[...]

192.168.100.1
192.168.178.1

?
Met geen mogelijkheid. Ook niet na herstel. Morgen maar eens Ziggo bellen. Nu begrijp ik eindelijk de kritiek op de Connect Box. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
THE_BASE schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Met geen mogelijkheid. Ook niet na herstel. Morgen maar eens Ziggo bellen. Nu begrijp ik eindelijk de kritiek op de Connect Box. ;)
Nah you're just getting started. Het word pas echt leuk zodra je wat torrents gaat binnenslepen of andere taken waar veel connecties voor nodig zijn.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Marsjee schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:21:
[...]

Nah you're just getting started. Het word pas echt leuk zodra je wat torrents gaat binnenslepen of andere taken waar veel connecties voor nodig zijn.. :+
laten we het nog maar niet over VPN's hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie op allestoringen wel veel ellende momenteel met Ziggo.

Het frustreert me dat het modem zelf onbereikbaar is, dus niet in te stellen en de snelheid is sinds vanmiddag maximaal 75 Mbps. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bekabeld haal ik wel 300 Mbps, dus het ligt aan de UniFi's, daar maar eens kijken in de instellingen.

Bedankt weer!

[ Voor 97% gewijzigd door THE_BASE op 04-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:44:
@Verwijderd Dat is toch logisch, of zou Ziggo moeten zeggen: 50Mbps is best mager bij een 1Gps download dus ga vooral naar de concurrentie op glasvezel?

Zolang er geen hogere upload mogelijk is vanwege fm hoor je dit. Als straks het netwerk opnieuw wordt ingedeeld als de fm eraf is dan komen er vast (duurdere) abonnementen met een hogere upload.
Het doet me een beetje denken aan het verhaal van de mondkapjes. Toen ze er nog niet waren was het verhaal dat ze niet nodig waren, het zou niet of nauwelijks helpen bij het indammen van de pandemie. En toen ze er wel in voldoende mate water, hielp het ineens wel en werden ze verplicht.

Dus als het technisch mogelijk wordt meer upload te bieden zal het verhaal ook zeker anders worden. Overigens met alleen de FM band uitschakelen zijn we er nog niet. Ook DOCSIS 3,1 zal verder uitgerold moeten worden. Met het verdwijnen van de FM band kan de upload band omhoog en is er dus meer ruimte voor upload, maar dat kan alleen benut worden door klanten met een DOCSIS 3.1 modem. Ook zal er nog wat moeten gebeuren met verdeelversterkers als de FRA-752/N. Die gaan ook maar tot 65 MHz upload.

Dus... inderdaad voorlopig waarschijnlijk alleen voor de duurdere abonnementen. Maar of Ziggo daar uiteindelijk mee weg zal komen? De trend van de glasboeren is een symetrische verbinding. Dus hoe lang zal Ziggo nog vol kunnen houden dat de klanten van de goedkopere abonnementen niet om meer upload vragen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:21:
[...]
dat de klanten van de goedkopere abonnementen niet om meer upload vragen?.
Ik denk dat dat meevalt. Mijn buurman heeft ook 1gpbs down genomen terwijl er inmiddels ook glas in de straat ligt. Vergeet niet dat Ziggo op dit moment 3 miljoen internet klanten heeft, dat is verreweg het meeste. Veel mensen zijn gewoon tevreden, hebben geen zin in gedoe (en bijv. een emailadres van @home, casema, quicknet of ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat dat meevalt. Mijn buurman heeft ook 1gpbs down genomen terwijl er inmiddels ook glas in de straat ligt. Vergeet niet dat Ziggo op dit moment 3 miljoen internet klanten heeft, dat is verreweg het meeste. Veel mensen zijn gewoon tevreden, hebben geen zin in gedoe (en bijv. een emailadres van @home, casema, quicknet of ziggo).
Inderdaad de meeste klanten hebben geen zin in gedoe en zijn best tevreden. Maar er hoeft maar 5% weg te lopen en dan heeft Ziggo toch al een serieus probleem. Dat er vraag zou komen naar meer upload hadden ze toch echt eerder aan moeten zien komen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Je kan je afvragen hoe relevant deze discussie is. Aangezien mensen die upload belangrijk vinden toch wel zullen overstappen naar glas. In hoeverre zou bijvoorbeeld 100 mbit upload genoeg zijn. Als je glas wilt dan neem je dat toch wel.

Ben overigens ook overgestapt naar glas maar persoonlijk denk ik dat ik met 50 mbit ook meer dan genoeg ruimte heb. In bepaalde situaties zoals wanneer je een mkb bent en veel thuiswerkes hebt dan is dat belangrijker. Maar voor die klanten legt Ziggo toch wel glas aan als je bereid bent diensten af te nemen.

[ Voor 39% gewijzigd door NomadTitan op 04-07-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb een nieuwe connectbox firmware gekregen een tijdje terug. Maar ik had veel T3 errors op kanaal 3. Na een reset met het pinnetje werkt alles veel snappie'er in de configuratie, en ook met inloggen mbv de chrome browser, dat was altijd zo traag pfff, dat is nu ook sneller.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Mel33 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:55:
Ik heb een nieuwe connectbox firmware gekregen een tijdje terug. Maar ik had veel T3 errors op kanaal 3. Na een reset met het pinnetje werkt alles veel snappie'er in de configuratie, en ook met inloggen mbv de chrome browser, dat was altijd zo traag pfff, dat is nu ook sneller.
Welke Connectbox heb je? Compal of Arris?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NomadTitan schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:06:
Je kan je afvragen hoe relevant deze discussie is. Aangezien mensen die upload belangrijk vinden toch wel zullen overstappen naar glas. In hoeverre zou bijvoorbeeld 100 mbit upload genoeg zijn. Als je glas wilt dan neem je dat toch wel.
De klanten die de upload-bandbreedte nodig hebben zullen zo snel mogelijk vertrekken.

Maar de klanten die 's middags na de lunch "ja mijn video hapert altijd rond deze tijd" moeten zeggen willen ook een andere ISP. Congestie in de upload is voor je collega's geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jeffrey87 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Welke Connectbox heb je? Compal of Arris?
Compal, Software versie CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:02:

De klanten die de upload-bandbreedte nodig hebben zullen zo snel mogelijk vertrekken.

Maar de klanten die 's middags na de lunch "ja mijn video hapert altijd rond deze tijd" moeten zeggen willen ook een andere ISP. Congestie in de upload is voor je collega's geen excuus.
Precies. Ziggo is te weinig flexibel geweest en heeft te lang vol gehouden dat er geen behoefte is aan meer upload. En nu dreigen ze door de glasboeren ingehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
stormfly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:04:
[...]

109Mbps is exact de limiet van een 100Mbit Port. Ergens in je pad is een kabel niet goed of een desktop verkeerd ingesteld.

Je hebt alle 8 de draadjes nodig voor Gigabit.
Beide zijden nagelopen, nu is het dit, lijkt me niet aan de kabel/connectoren te liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OH7PCfmIcCSty2ulqaqM9LQB3ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YK9cX8RUZMucIdVKl8yP5BGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A-Waxxx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Beide zijden nagelopen, nu is het dit, lijkt me niet aan de kabel/connectoren te liggen?

[Afbeelding]
Nee dit is boven de waarde, dit is wat anders. Ben even de context kwijt maar het was alleen bedraad slecht? Dan is mijn advies pel hem af, dus elke utp overgang fysiek/switch steek je die desktop in. Tot de je zwakste schakel hebt gevonden.

Advies: start andersom, als je vanaf je modem met je desktop de gewenste snelheid haalt weet je dat het in je binnenhuis installatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Roetzen schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Precies. Ziggo is te weinig flexibel geweest en heeft te lang vol gehouden dat er geen behoefte is aan meer upload. En nu dreigen ze door de glasboeren ingehaald te worden.
Maar ik snap de reactie van Ziggo wel. DSL deed met een beetje geluk ook al 30Mb upload (ook met goedkoopste pakket) dus Ziggo zag ook wel dat het “conform” was. Als je een gemiddeld persoon zou vragen hoe snel zijn internet is, dan wist die het ook niet. En ziggo heeft er ook wel een handje van om “alleen internet” te verkopen, zonder TV. Totdat je die tv aansluit op je AOP :+

Overigens is Ziggo hier nu flink aan het flyeren nu KPN ook glasvezel heeft liggen. Geadresseerde post, op naam, met een goede aanbieding en 1Gbit internet, wat hier niet leverbaar is (max 500Mb volgens de site). Mooi moment om KPN maar eens te bellen voor een aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Kan iemand met verstand van signaalwaardes iets over mijn signaalwaardes in het modem zeggen? Ik heb sinds een week of twee download snelheden om te huilen. Ik heb een 100/30 ZZP abonnement en kom regelmatig niet boven de 20 Mbps uit. Upload gaat vaak wel goed, echter heb ik daar soms ook last van trage upload. Ik heb mijn Ubee 321b modem in bridge modus staan met erachter een Asus RT-AX88U router. De speedtests zijn bekabeld, maar ook via wifi is het belabberd. Ziggo geeft al deze tijd geen melding van een storing op hun website. Zie hieronder de speedtests die ik zojuist gedaan heb inclusief een overzicht van de signaalwaarden in het modem. Morgen maar eens met Ziggo bellen. In de wijk zijn ze wel her en der bezig met aanleg van Glasvezel (T-Mobile) en ook in de flat waar ik woon zijn de eerste mensen fysiek aangesloten. Die kabels worden in dezelfde kabelgoot gelegd als waar de Ziggo kabels nu lopen.

Oh, die 200 miljoen uncorrectables heb ik in een tijdbestek van pak hem beet een week 10 dagen verzameld (wordt geloof ik gereset na spanningsloos stellen van het modem)

Edit: Regio Den Haag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E98a6tLSvlx6sQ16NJbqhwWfRzI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uASw9ReKQ7CfWJoxGSQwljjz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zaes2aYw_DPbtwdvPNqJns7-A_w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0K1veeeP7AO3uMSHvVnPYmrZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixjTxlxnOLZ1hJ_0oFA4CBVsUSM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/97UEsi5dM4GUmPqQkjTQCecG.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door SebasFM op 05-07-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
stormfly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:19:
[...]

Nee dit is boven de waarde, dit is wat anders. Ben even de context kwijt maar het was alleen bedraad slecht? Dan is mijn advies pel hem af, dus elke utp overgang fysiek/switch steek je die desktop in. Tot de je zwakste schakel hebt gevonden.

Advies: start andersom, als je vanaf je modem met je desktop de gewenste snelheid haalt weet je dat het in je binnenhuis installatie zit.
Toch voor de zekerheid even contact opgenomen met de helpdesk, beste mevrouw gaf aan dat ze kon zien dat er e.e.a speelt in o.a. Utrecht, maar nog meer gebieden, waar dit mee te maken zou kunnen hebben.
Op verzoek morgen even terugbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A-Waxxx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Toch voor de zekerheid even contact opgenomen met de helpdesk, beste mevrouw gaf aan dat ze kon zien dat er e.e.a speelt in o.a. Utrecht, maar nog meer gebieden, waar dit mee te maken zou kunnen hebben.
Op verzoek morgen even terugbellen...
Je haalt via WiFi wel je snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
Ja, 290 - 305, dit ook kenbaar gemaakt aan de dame aan de tel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A-Waxxx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:31:
Ja, 290 - 305, dit ook kenbaar gemaakt aan de dame aan de tel.
Geloof mij: zij kan echt niet zien of jij over LAN dan wel je snelheden haalt. Ik denk dat je aan het einde van een shift/wissel belde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een Technicolor modem (in bridge) welke niet stabiel is, zo zie ik nu bijvoorbeeld een uptime van c.a. 16 uur in de interface, heb ik regelmatig dat het downloaden terug valt naar 20 MB/s maar na een reboot weer 60MB/s is en blijft vergaderen via teams een Drama (wederom verholpen na een herstart van het modem)

Weet iemand toevallig welke modems ze nu uitleveren? Want deze wil ik niet meer.

Edit: ooh en nu ik dit topic toch gevonden heb, is er ergens een roadmap voor Gigabit of jullie weten?
Bij de klanten service kwam ik helaas niet verder dan “uw stad is heel snel aan de beurt”, alleen dat is ook al weer een half jaar geleden 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 05-07-2021 23:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
stormfly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Geloof mij: zij kan echt niet zien of jij over LAN dan wel je snelheden haalt. Ik denk dat je aan het einde van een shift/wissel belde ;-)
Heb haar de situatie voorgelegd, en uitgelegd dat ik het via wifi wel haal. Toen ontdekte ze dat er e.e.a. loopt, zoals eerder gezegd. Hopelijk hoor ik morgen meer. Kabel is Cat6a, en alle draadjes oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
A-Waxxx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Heb haar de situatie voorgelegd, en uitgelegd dat ik het via wifi wel haal. Toen ontdekte ze dat er e.e.a. loopt, zoals eerder gezegd. Hopelijk hoor ik morgen meer. Kabel is Cat6a, en alle draadjes oke...
Op veel nodes in Utrecht (ga er vanuit dat je daar woont, gezien je eerdere post) staan op dit moment nodesplitsingen gepland.

Had hier laatst een monteur over de vloer die liet zien dat er veel gesplitst wordt momenteel, zodat er minder modems op een segment komen, en er zo meer capaciteit vrij komt.

Wat de medewerkster aangaf, kan dus heel goed kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A-Waxxx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Zou je is met je vaste pc/laptop direct in het modem willen inprikken en een speedtest doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
Gratis FM antenne voor Ziggo klanten als alternatief voor het uitschakelen van het analoge radiosignaal:
Deze kabel-antenne kun je makkelijk in de coax ingang van je stereoset aansluiten. Je pakt nu je frequentie via de ether.

Zo luisteren de meeste mensen naar de radio thuis of onderweg. Let wel, de kwaliteit is afhankelijk van de signaalontvangst in je regio of woning.

De kabel is 80cm lang en heeft een hanger om de best-mogelijke plaats te vinden voor je ontvangst.
Bestellen: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35265
Aansluiten: https://www.ziggo.nl/klan...ne/je-antenne-aansluiten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

U123456 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:11:
Gratis FM antenne voor Ziggo klanten als alternatief voor het uitschakelen van het analoge radiosignaal:
[...]

Aansluiten: https://www.ziggo.nl/klan...ne/je-antenne-aansluiten/
Wordt er net als bij analoge tv per regio een bericht gestuurd? Jij en de media zijn sneller dan Ziggo namelijk :P

* Raven kijkt achter tuner
Had daar blijkbaar al eens een draadantenne op aangesloten, hoef niks te bestellen :)

edit: Is https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35264 trouwens het enige apparaat dat overweg kan met digitale radio via de kabel? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 06-07-2021 09:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:35:
[...]
edit: Is https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35264 trouwens het enige apparaat dat overweg kan met digitale radio via de kabel? :?
Dit is wel een voordelig alternatief. Maar je TV (ontvanger) kan ook radio ontvangen (en sommige receivers ook).

Let wel op dat je alleen de ongecodeerde zenders hebt met dit kastje, de non-stop (premium) kanalen kun je er niet mee ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Dit is wel een voordelig alternatief. Maar je TV (ontvanger) kan ook radio ontvangen (en sommige receivers ook).

Let wel op dat je alleen de ongecodeerde zenders hebt met dit kastje, de non-stop (premium) kanalen kun je er niet mee ontvangen.
Ik doelde meer op dedicated apparaten waarvoor de tv niet aan hoeft te staan, dus zeg maar de digitale kabel-vervanger voor de huidige FM-tuners. Buiten de DVB-C decoders/ontvangers achter/ingebouwd in de tv, dat ding van Ziggo waar ik naar linkte en een Anysee-ontvanger in de meterkast aan een Raspberry Pi met TVHeadend die 100+ radiozenders kan streamen ken ik geen apparaten die ermee overweg kunnen.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
Raven schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:35:
Wordt er net als bij analoge tv per regio een bericht gestuurd?
Lijkt er wel op:
Wanneer is mijn regio aan de beurt?
Regio voor regio stoppen we met analoge radio en luister je voortaan digitaal. Je krijgt uiterlijk 5 weken van te voren van ons bericht. Aan het eind van 2021 is heel Nederland overgezet naar digitale radio.
https://www.ziggo.nl/campagne/digitaleradio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Je sluit gewoon je ziggo mediabox of next op je hifi stereo apparatuur aan, met tulp, hdmi of spdif(optical) media box aan doen, vanaf kanaal 801 of 1801 is radio te horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mel33 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:01:
Je sluit gewoon je ziggo mediabox of next op je hifi stereo apparatuur aan, met tulp, hdmi of spdif(optical) media box aan doen, vanaf kanaal 801 of 1801 is radio te horen
Nadeel is dat Ziggo eruit heeft gesloopt dat je de kanaalnummers voor radio op de Next kunt gebruiken (vanwege gebruikersgemak is mij verteld). Dat moet via een "radioportal" of met voice commando's. Enorm irritant, zeker als je een universele afstandsbediening gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
jongetje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Alle receivers kunnen radio ontvangen. Een receiver is namelijk een radio-ontvanger met ingebouwde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Alle receivers kunnen radio ontvangen. Een receiver is namelijk een radio-ontvanger met ingebouwde versterker.
Ik reageerde op digitale radio via Ziggo, die quote staat er ook gewoon boven in mijn post.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 06-07-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:40

D33F

Tweelingtemmer

Meer mensen problemen met het terugkijken van opgenomen programma's via de Ziggo Go App en via de browser? Op de Next spelen ze wel af.

Krijg @ random te zien dat opnames niet beschikbaar zijn. Dit zijn ook dezelfde opnamen die telkens niet werken. Andere opnames werken wel zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door D33F op 06-07-2021 21:38 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
stormfly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Zou je is met je vaste pc/laptop direct in het modem willen inprikken en een speedtest doen?
Dit was zojuist, niet in de gelegenheid geweest Ziggo te bellen vandaag, dacht laat ik toch even testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enDJFKNFvsad-Db_Ha9uWRd0yHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KPOToYPdFRDkppX8N10n5fIT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A-Waxxx schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Dit was zojuist, niet in de gelegenheid geweest Ziggo te bellen vandaag, dacht laat ik toch even testen.

[Afbeelding]
Had je de modem waardes + log al eens gedeeld? Ik heb een vermoeden dat je in een "vol" coax segment zit. Heb ik ook overdag, tijdens de video bel momenten op het hele uur haal ik slechts de helft van mijn upload. Volgens Ziggo nog niet zorgelijk en het komt in hun grafieken nog niet tot zorgelijke inzichten, jij bent al een stap verder met de upload waarde van <3 of nu slechts 6.

Dat kan de dame wel gezien hebben dat er een ticket loopt voor een vol wijk segment, daar kan je het beste op de community.ziggo.nl vragen over stellen.

De volgende vraag: als het op je desktop traag is, is het dan ook op exact hetzelfde moment traag beneden bij het modem over WiFi? Zo ja dan is het waarschijnlijk iets buitenshuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

U123456 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:11:
[...]

Die had ik nog niet gezien, waarvoor dank.
Ik werk bij een lokale omroep en we zijn hier op meerdere manieren actief bezig luisteraars via verschillende routes te informeren dat (in ons geval, Montfoort) 20 juli de analoge radio uit gaat, en wat ze eraan kunnen doen.
(Zo heb ik afgelopen weekend *zelf* al ons kabel signaal ontkoppeld, daar draait nu een spotje op herhaling met informatie over wat te doen + verwijzing naar website met hulp. Dat spotje zal draaien tot ie de 20e in de ruis ten onder gaat. De lokale omroep is dan 26(!) jaar te horen geweest op de kabel. -O-).
Digitaal aanleveren beginnen we niet aan, kosten daarvoor zijn veel (en onevenredig) te hoog.

Dit linkje is heel handig, want we gaan nu aan alle kabel luisteraars vertellen dat ze die draadantenne (die we al als optie aangaven op de website) gewoon gratis kunnen bestellen bij Ziggo. :+

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 07-07-2021 00:10 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Na de F1 verliest Ziggo op de Premier League rechten vanaf 2022 aan ViaPlay

Bron

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
IkWilbert schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:28:

Bron
Als ze dan toch bezig zijn hoop ik ook La Liga. Dan switch ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bron
Bedankt Ziggo! Geen glasvezel bij mij beschikbaar dus kan eigenlijk alleen naar KPN Adsl

abo prijs zal zeker niet dalen, er blijft zo weinig over van Ziggo Sport

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 07-07-2021 08:50 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
lHybridl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Als ze dan toch bezig zijn hoop ik ook La Liga. Dan switch ik wel over.
Die liggen nog tot en met het seizoen 2023/2024 bij Ziggo vast, dus dat zal nog wel even duren.
De content van Ziggo Sport loopt dusdanig terug dat het de prijs van het betaalde pakket wel omlaag moet als je betalende klanten wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bron
Als ik dit weer lees, dan snap ik wel dat RTL en Talpa willen fuseren. De Nederlandse partijen (waaronder dus ook Ziggo) hebben individueel te weinig financiële slagkracht om dit soort slagen te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Bedankt Ziggo! Geen glasvezel bij mij beschikbaar dus kan eigenlijk alleen naar KPN Adsl

abo prijs zal zeker niet dalen, er blijft zo weinig over van Ziggo Sport
Alsof je daarvoor bij Ziggo blijft? Vergeet niet dat al die "gratis" extra's allemaal in de maandprijs zitten. Is natuurlijk leuk voor de commercials dat je een aantal sporten of series kunt volgen bij Ziggo zonder meerprijs, maar dat wordt wel over alle klanten uitgesmeerd. En de prijs zal idd niet snel zakken (al is dat voor internet basis wel gebeurd) maar zullen ze reserveren voor aankoop van iets anders.

Je kunt wel kijken of je de snelheid wel daadwerkelijk nodig hebt. Het langzaamste pakket met 75Mbit kun je best veel mee (zeker als je af en toe wat langer op een grote (game)download kunt wachten). Netzoals al die TV pakketten, ik zie hier buren die 80 a 90 euro wegbrengen naar Ziggo elke maand omdat ze ooit een snel internet pakket hadden genomen, toen de Next erbij met ook weer TV Max. En vervolgens kijken ze het journaal en Netflix/Videoland en wat facebook op hun telefoon. Maar vinden het spannend om te downgraden omdat je "dan wat kwijt raakt".

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 07-07-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dutchgio schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Die liggen nog tot en met het seizoen 2023/2024 bij Ziggo vast, dus dat zal nog wel even duren.
De content van Ziggo Sport loopt dusdanig terug dat het de prijs van het betaalde pakket wel omlaag moet als je betalende klanten wil behouden.
Wat dacht je van Ziggo klanten die Ziggo Sport standaard in hun pakket hebben, die krijgen ook minder value for money.

Ziggo zal schermen met het feit dat ZS een gratis kanaal is, en je daarom niets kwijtraakt waarschijnlijk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
Zijn er meer mensen met een connectbox in bridge modus die niet meer in hun modem kunnen? Na inloggen krijg ik de melding:
The service may be interrupted, temporarily inaccessible or encountered errors transferring data.
Try Again
Via chat op ziggo zei iemand dat je niets meer kunt als je in bridge modus staat. Zelfs signaalwaardes uitlezen lukt dus niet meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hansie_P schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:34:
Zijn er meer mensen met een connectbox in bridge modus die niet meer in hun modem kunnen? Na inloggen krijg ik de melding:
[...]

Via chat op ziggo zei iemand dat je niets meer kunt als je in bridge modus staat. Zelfs signaalwaardes uitlezen lukt dus niet meer…
Op welk ip kijk je?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
192.168.100.1
Dit heeft altijd gewerkt en opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Hansie_P schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:37:
[...]

192.168.100.1
Dit heeft altijd gewerkt en opeens niet meer.
geen last van.. kan gewoon bij 192.168.100.1 (en ik kan inloggen)..
Modem een keer herstarten?

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
MAdD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:47:
[...]

geen last van.. kan gewoon bij 192.168.100.1 (en ik kan inloggen)..
Modem een keer herstarten?
Herstart ook al gedaan. Ik verbaasde me vooral van de reactie van de medewerker in de chat. Hij zei:
Om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of dit recent is aangepast, maar het is in ieder geval niet meer mogelijk om in te loggen op het modem als deze in bridge staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Hi Hansie,

Ik heb dit ook gehad toen ik nog een connnectbox had.

het modem eerst naar factory defaults zetten (dan is bridge uit en moet je weer het andere ip gebruiken
inloggen met het wachtwoord op de sticker, en meteen de firewall uit zetten en config opslaan
wacht nog even of er geen firmware updates achteraan komen en knal je modem dan weer terug in bridge :)

dit loste het bij mij destijds op. De klantenservice poeiert je meestal af als je in bridge staat inderdaad :+)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12

Bron
En dan weer spaans bij Ziggo laten zeker.. Waarom leren die bedrijven nou nooit dat halve dingen aankopen niet werkt. Doe het gewoon in 1x goed door alles te kapen of niet (Fox, ESPN nu ViaPlay weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
JoSchaap schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:17:
Hi Hansie,

Ik heb dit ook gehad toen ik nog een connnectbox had.

het modem eerst naar factory defaults zetten (dan is bridge uit en moet je weer het andere ip gebruiken
inloggen met het wachtwoord op de sticker, en meteen de firewall uit zetten en config opslaan
wacht nog even of er geen firmware updates achteraan komen en knal je modem dan weer terug in bridge :)

dit loste het bij mij destijds op. De klantenservice poeiert je meestal af als je in bridge staat inderdaad :+)
Thanks, ga ik in t weekend proberen. Dan gaat toch alles offline ivm een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
dglavimans schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:46:
[...]

En dan weer spaans bij Ziggo laten zeker.. Waarom leren die bedrijven nou nooit dat halve dingen aankopen niet werkt. Doe het gewoon in 1x goed door alles te kapen of niet (Fox, ESPN nu ViaPlay weer)
Het is i.d.d. niet te filmen.
Bezuinigen om verkeerde redenen om daarna nóg meer abonnees te verliezen want dat gaat het ze zeker kosten.
In zo'n luxe positie verkeren zo nu ook weer niet.......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
stormfly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:23:
[...]

Had je de modem waardes + log al eens gedeeld? Ik heb een vermoeden dat je in een "vol" coax segment zit. Heb ik ook overdag, tijdens de video bel momenten op het hele uur haal ik slechts de helft van mijn upload. Volgens Ziggo nog niet zorgelijk en het komt in hun grafieken nog niet tot zorgelijke inzichten, jij bent al een stap verder met de upload waarde van <3 of nu slechts 6.

Dat kan de dame wel gezien hebben dat er een ticket loopt voor een vol wijk segment, daar kan je het beste op de community.ziggo.nl vragen over stellen.

De volgende vraag: als het op je desktop traag is, is het dan ook op exact hetzelfde moment traag beneden bij het modem over WiFi? Zo ja dan is het waarschijnlijk iets buitenshuis.
Hoe deel ik die waardes? 8)7

Vrijdag zal ik het eens proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu precies met het DOCSYS 3.1 kanaal, bij velen die een Gigabit verbinding hebben is er een zo'n kanaal actief. Ik zie echter op het Ziggo forum en ook hier een aantal waar dat niet het geval is, meestal wel gepaard met snelheids issues. Ik haal echter iets van 935Mbps dus kom in de richting van de fysieke grens maar als ik in de modem kijk staat er bij DOCSIS 3.1 kanalen 0 wel 32 3.0 kanalen.

Ik heb het nagevraagd bij Ziggo chat helpdesk, die geven aan dat je zonder dat kanaal maximaal 860Mbps zou halen, en ik haal meer dus mogelijk geeft het modem de waardes niet juist weer. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
Hoe komt ik bij het scherm waar ik een screenshot van moet maken.

Ter verduidelijking :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

A-Waxxx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Hoe komt ik bij het scherm waar ik een screenshot van moet maken.

Ter verduidelijking :o
Misschien de startpost eens lezen? ;-)
[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:38:
Hoe zit het nu precies met het DOCSYS 3.1 kanaal, bij velen die een Gigabit verbinding hebben is er een zo'n kanaal actief. Ik zie echter op het Ziggo forum en ook hier een aantal waar dat niet het geval is, meestal wel gepaard met snelheids issues. Ik haal echter iets van 935Mbps dus kom in de richting van de fysieke grens maar als ik in de modem kijk staat er bij DOCSIS 3.1 kanalen 0 wel 32 3.0 kanalen.

Ik heb het nagevraagd bij Ziggo chat helpdesk, die geven aan dat je zonder dat kanaal maximaal 860Mbps zou halen, en ik haal meer dus mogelijk geeft het modem de waardes niet juist weer. Iemand enig idee?
Goede vraag, bij 1Gbps hoort 1 OFDM kanaal, zie hieronder kanaal 32 derde kolom. Uit dit ene kanaal komt 1Gbps. Ik heb een 300/30 abonnement en dat werkt wel leuk, dat kanaal is nog helemaal leeg hier. Het is altijd strak 306Mbps "meter in de hoek". Alleen mijn wijksegment zit vol qua upload, dat is wel echt jammer. Blijft een kwetsbare techniek DOCSIS, met de gedeelde factor over alle modems.

Ik zag onlangs bij een monteur op zijn scherm dat er 300modems in mijn wijk zitten, de aangrenzende wijk 250. Vroeger schreef @ArChie wel eens dat het 600-800 was, maar die netten zijn al fors verkleind, en toch blijft de upload blijft aan de magere kant door de bandbreedte honger van het hedendaagse internet.

Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met GPON glasvezel waar je met 32 modems (NT's) een segment deelt. Dit is de techniek die KPN sinds vorig jaar overal toepast, de tijd van een "eigen fiber" lijkt voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKw22y6dBUKrr3orZX7lVxO78EI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7AhJOAgmeuX6Vcn1DQjXrkpt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
stormfly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Goede vraag, bij 1Gbps hoort 1 OFDM kanaal, zie hieronder kanaal 32 derde kolom. Uit dit ene kanaal komt 1Gbps. Ik heb een 300/30 abonnement en dat werkt wel leuk, dat kanaal is nog helemaal leeg hier. Het is altijd strak 306Mbps "meter in de hoek". Alleen mijn wijksegment zit vol qua upload, dat is wel echt jammer. Blijft een kwetsbare techniek DOCSIS, met de gedeelde factor over alle modems.

Ik zag onlangs bij een monteur op zijn scherm dat er 300modems in mijn wijk zitten, de aangrenzende wijk 250. Vroeger schreef @ArChie wel eens dat het 600-800 was, maar die netten zijn al fors verkleind, en toch blijft de upload blijft aan de magere kant door de bandbreedte honger van het hedendaagse internet.

Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met GPON glasvezel waar je met 32 modems (NT's) een segment deelt. Dit is de techniek die KPN sinds vorig jaar overal toepast, de tijd van een "eigen fiber" lijkt voorbij.

[Afbeelding]
Ik zal binnenkort eens testen door de 1Gbit eens aan te zetten. :9. We hebben hier GPON namelijk.
Ik verwacht overigens niet dat er snel problemen optreden; ik ken de buurt en dat zijn geen die-hard gebruikers van upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier ook GPON maar zit wel op de B-fiber en niet op de A-fiber die KPN gebruikt.
Pagina: 1 ... 217 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic