Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Arbeider schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:50:
Snelheid hoeft niets te zeggen. Misschien heb je een connectbox van ziggo? Zijn heel veel problemen mee met veel packetloss. Kan me voorstellen dat streams hier ook moeite mee hebben.
Ja, ik heb een Connect Box, nee ik ervaar geen packetloss.
Mijn ouders hebben geen Connect Box, en ook die ervaren dit probleem.

Overigens, zoals eerder aangegeven, alle andere zenders werken prima. Als het packet loss zou zijn, dan zouden alle streams in HD raar moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-07-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Net zelf getest op mijn ziggo verbinding en werkt prima. Ik heb een traag abonnement (Tientje vriendje dus 25/3). Ik heb een TC710 in bridge met daarachter Ubiquity USG en switch en AP's. Zelfs bij een verbinding van -73dbm met wifi geen storing. Ik woon in de regio Utrecht.

edit:
Typo

[ Voor 4% gewijzigd door SneezyThunder91 op 19-07-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Arbeider schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:56:
Net zelf getest op mijn ziggo verbinding en werkt prima. Ik heb een traag abonnement (Tientje vriendje dus 25/3). Ik heb een TC710 in bridge met daarachter Ubiquity USG en switch en AP's. Zelfs bij een verbinding van -73dbm met wifi geen storing. Ik woon in de regio Utrecht.

edit:
Typo
Hier ook tientje vriendje, ook regio Utrecht.
Ouders hebben Connect Max, ook regio Utrecht.

Vind het allemaal wat vreemd. Verschillende devices, verschillende modems, en op allebei de locaties problemen.

WiFi komt hier binnen met -61dBm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik heb nu een Cisco EPC3212 naar redelijke tevredenheid. Als ik mijn abonnement wil aanpassen naar 150Mbit krijg ik kopje "u krijgt een nieuw modem". Iemand een idee in hoeverre de EPC3212 wel geschikt is voor het 150Mbit abonnement? Zit persoonlijk niet te wachten op zo'n connectbox ding met firmware bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@_JGC_ Je zou even kunnen om het telefonisch om te zetten en daar vragen of je je huidige modem kunt houden (laat dat wel even schriftelijk bevestigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 10:21
_JGC_ schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
Ik heb nu een Cisco EPC3212 naar redelijke tevredenheid. Als ik mijn abonnement wil aanpassen naar 150Mbit krijg ik kopje "u krijgt een nieuw modem". Iemand een idee in hoeverre de EPC3212 wel geschikt is voor het 150Mbit abonnement? Zit persoonlijk niet te wachten op zo'n connectbox ding met firmware bugs.
Je hebt ook een redelijke kans dat ze je gewoon een nieuw modem sturen en niets zeggen over wat er met je oude modem moet gebeuren. Ik heb zelf een EPC3928 liggen en heb na het beëindigen van mijn abonnement ook niets gehoord over het moeten terugsturen. Waarschijnlijk hebben ze liever dat je 'm zelf afvoert dan dat zij het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfdegraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02-2024
levensduur/slijtage COAX kabel (?)

Wie helpt mij uit de droom?
Zojuist contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Alles werkt naar behoren, alleen bij Ondemand, onderdeel Moveis & series XL, krijg ik geen goed beeld: bovenste deel beeld trekt naar links weg, hele beeld trilt en om de zoveel seconden schuift het hele beeld naar links (en vanaf rechts tegelijk opnieuw in).
Volgens de medewerkers van Ziggo kan dit worden veroorzaakt door werkzaamheden (door Ziggo, ergens buiten mijn pand) waardoor de COAX kabel niet meer goed functioneert. Volgens de tweede medewerker is het ook zo dat na een jaar of tien er slijtage aan de kabel ontstaat omdat er al zo lang signaal doorheen gaat (??!!).
Nu gaat dit laatste mijn voorstellingsvermogen te boven.
Onzin of een reëel verhaal?

[ mijn COAX kabel ligt er al vanaf 2002 en heeft tot nu toe altijd goed gefunctioneerd. Ligt "vast" in 5/8" buis,
dus er kunnen ook niet ineens knikken in zitten of andere beschadigingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
wgfdegraaf schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:58:

Zojuist contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Alles werkt naar behoren, alleen bij Ondemand, onderdeel Moveis & series XL, krijg ik geen goed beeld: bovenste deel beeld trekt naar links weg, hele beeld trilt en om de zoveel seconden schuift het hele beeld naar links (en vanaf rechts tegelijk opnieuw in).
Volgens de medewerkers van Ziggo kan dit worden veroorzaakt door werkzaamheden (door Ziggo, ergens buiten mijn pand) waardoor de COAX kabel niet meer goed functioneert. Volgens de tweede medewerker is het ook zo dat na een jaar of tien er slijtage aan de kabel ontstaat omdat er al zo lang signaal doorheen gaat (??!!).

[ mijn COAX kabel ligt er al vanaf 2002 en heeft tot nu toe altijd goed gefunctioneerd. Ligt "vast" in 5/8" buis,
Ik kan me vergissen maar volgens mij komt dat on-demand gedeelte via het wereld wijde web en niet via je coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Je vergist je, dit komt binnen via de vod streams op de coax.
@wgfdegraaf ik zou gewoon een monteur laten komen. Zo te horen loopt die stream gewoon niet lekker. Als je replay tv instart werkt het dan wel naar behoren? Coax verouderd in de zin dat na 10 jaar de afscherming vaak niet meer voldoende is. Ook zijn de wandcontactdozen en connectoren vaak af na zo'n tijd om diezelfde reden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfdegraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02-2024
Aanvulling:ik gebruik de UPC mediabox, en een "domme" flatscreen.
Replay tv kan ik niet va die mediabox bekijken, wel op laptop/PC/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:27
Jim423 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:27:
@wgfdegraaf Coax verouderd in de zin dat na 10 jaar de afscherming vaak niet meer voldoende is. Ook zijn de wandcontactdozen en connectoren vaak af na zo'n tijd om diezelfde reden.
Als dat zo is, dat heeft Ziggo een grote kans gemist om de kabels die hier al sinds de jaren 70 in de grond liggen te vervangen toen in de hele wijk de straten open lagen om de riolering, electriciteitskabels, waterleiding en gasleidingen te vervangen... (Niet dat de telefoonmaatschappij ook iets gedaan heeft, terwijl de kabels van lassen aan elkaar hangen en er al veel langer liggen).

Toen ik nog in mijn modemsettings kon komen, zag ik dat de powerlevels altijd heel erg hoog stonden en de SnR op het randje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fret Raket schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:27:
[...]

Als dat zo is, dat heeft Ziggo een grote kans gemist om de kabels die hier al sinds de jaren 70 in de grond liggen te vervangen toen in de hele wijk de straten open lagen om de riolering, electriciteitskabels, waterleiding en gasleidingen te vervangen... (Niet dat de telefoonmaatschappij ook iets gedaan heeft, terwijl de kabels van lassen aan elkaar hangen en er al veel langer liggen).

Toen ik nog in mijn modemsettings kon komen, zag ik dat de powerlevels altijd heel erg hoog stonden en de SnR op het randje zat.
Kabels en leidingen bedrijven kunnen niet samenwerken, als de 1 geweest is, komt de ander... Dat is al decennia zo :P (geen idee of daar nu eindelijk verbetering in zit... maar neem aan van niet)

Overigens hebben de groene (ondergrondse) kabels meestal nergens last van. De kabels in de buizen hier in het appartementen complex liggen er ook al sinds 1997.

En die bij m'n ma ligt er nog wel langer, volgens mij heeft de gemeente die ooit in begin '90 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
ArcticWolf schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Kabels en leidingen bedrijven kunnen niet samenwerken, als de 1 geweest is, komt de ander... Dat is al decennia zo :P (geen idee of daar nu eindelijk verbetering in zit... maar neem aan van niet)
De hele boel is door 1 bedrijf gedaan. Men heeft de leidingen ook meteen een uniform aanzicht gegeven en duidelijke kleurcodes en belettering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Eisen voor afscherming zijn voor grondkabels een stuk lager, vandaar ook dat ze zo lang meegaan. Daarnaast zijn grondkabels vaak puur koper ipv zilver/alu folie in de thuiskabels. (C12 grond welteverstaan) Maar er zijn denk ik wel gebieden die aan renovatie toe zijn idd, zo te horen is het bij jou een kanshebber. Dit is bij het elektriciteitsnetwerk (en telefoon) overigens niet anders.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Helaas krijg ik steeds meer een nare smaak van het "nieuwe" Ziggo, maar goed ik kan helaas niet overstappen dus heb gewoon pech.

Het kan natuurlijk wel, maar je bent een bepaalde snelheid eenmaal gewend

Het is gewoon het nadeel van grote bedrijven en je hebt gewoon pech.
Het ligt soms ook echt wel aan de klanten omdat die gewoon geen cent willen uitgeven aan nieuwe bekabeling.

Bekabeling van 1990 is helaas niet meer geschikt voor anno 2017 en hiermee bedoel ik dan in de afscherming.
Er zijn steeds meer 4G en straks 5G-masten in de buurt.
En die geven gewoon problemen op de kabels.

Het is uiteraard ook de verantwoordelijkheid van de klant, maar Ziggo zal zich er goed aan doen om wat klant vriendelijker te worden.

De klant kan het niet altijd bijhouden wat er nieuw is en anders dat weten zij beter.
Ik begrijp dat Liberty een typisch Amerikaans bedrijf is en meer gefocust zit op het binnenhalen van zoveel mogelijk centen, maar als je klanten blijft verliezen dan moeten die oogkleppen toch eens verdwijnen lijkt mij.

Uiteraard is die niet alleen bij Liberty zo en bij alle grote bedrijven.

* MdO82 is nu klaar met zijn gezeik aanvulling van dit topic en we gaan weer verder met de orde van de dag :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:59:
Helaas krijg ik steeds meer een nare smaak van het "nieuwe" Ziggo, maar goed ik kan helaas niet overstappen dus heb gewoon pech.

Het kan natuurlijk wel, maar je bent een bepaalde snelheid eenmaal gewend

Het is gewoon het nadeel van grote bedrijven en je hebt gewoon pech.
Het ligt soms ook echt wel aan de klanten omdat die gewoon geen cent willen uitgeven aan nieuwe bekabeling.

Bekabeling van 1990 is helaas niet meer geschikt voor anno 2017 en hiermee bedoel ik dan in de afscherming.
Er zijn steeds meer 4G en straks 5G-masten in de buurt.
En die geven gewoon problemen op de kabels.

Het is uiteraard ook de verantwoordelijkheid van de klant, maar Ziggo zal zich er goed aan doen om wat klant vriendelijker te worden.

De klant kan het niet altijd bijhouden wat er nieuw is en anders dat weten zij beter.
Ik begrijp dat Liberty een typisch Amerikaans bedrijf is en meer gefocust zit op het binnenhalen van zoveel mogelijk centen, maar als je klanten blijft verliezen dan moeten die oogkleppen toch eens verdwijnen lijkt mij.

Uiteraard is die niet alleen bij Liberty zo en bij alle grote bedrijven.

* MdO82 is nu klaar met zijn gezeik aanvulling van dit topic en we gaan weer verder met de orde van de dag :+
Ik ben in mei van 300Mbit naar 150Mbit gegaan... en bevalt me eigenlijk wel goed :+ misschien dat ik zelfs terug kan op VVDSL volgend jaar :P
Alleen TV van Ziggo is gewoon goed en heb geen zin in extra kastjes... dus voorlopig blijf ik bij Ziggo als het signaal goed blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb contact gehad met Ziggo wat betreft de Connect Box (lag in gaming) en ze vertellen mij dat er geen alternatief is maar dat er volgende maand een nieuwe test wordt gedaan. Ik wacht het even af.

Anders inderaad bridged? En dan een ander modem aanschaffen? Dit is een vrij eenvoudige oplossing? Uiteraard compensatie vragen.

Ik vraag me af, is dit probleem (gerelateerd aan de Intel chip) wel op te lossen met een firmware update? Of is dit missie kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

FerdiV schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:28:
En dan een ander modem aanschaffen? Dit is een vrij eenvoudige oplossing? Uiteraard compensatie vragen.
Je zal een eigen router bedoelen, en wat voor compensatie wil je krijgen van Ziggo?

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 19-07-2017 20:32 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Pierre schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Je zal een eigen router bedoelen, en wat voor compensatie wil je krijgen van Ziggo?
Tja geen idee. Kosten voor de router of enkele maanden tv en series?

Anyway, geen idee wat een router kost en welke ik zou moeten aanschaffen. Is er een bepaald befaamd type router??

[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 19-07-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

FerdiV schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Tja geen idee. Kosten voor de router of enkele maanden tv en series?

Anyway, geen idee wat een router kost en welke ik zou moeten aanschaffen. Is er een bepaald befaamd type router??
Kan je vast zeggen dat je die rekening van een router niet kan inleveren bij Ziggo. En compensatie misschien maar reken daar maar niet op.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Goh nog steeds verbaast, de problemen die we hadden, storing zenders en veel T3 meldingen plotsklaps opgelost door het simpel vervangen van de connector van onze kabel in de straatkast, duurde even maar dan heb je ook wat ;)

Na meer dan een dag nog 0 T3 errors, terwijl vanaf zondag tot gisteren er meer dan 1000 waren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FerdiV schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:28:
Ik heb contact gehad met Ziggo wat betreft de Connect Box (lag in gaming) en ze vertellen mij dat er geen alternatief is maar dat er volgende maand een nieuwe test wordt gedaan. Ik wacht het even af.

Anders inderaad bridged? En dan een ander modem aanschaffen? Dit is een vrij eenvoudige oplossing? Uiteraard compensatie vragen.

Ik vraag me af, is dit probleem (gerelateerd aan de Intel chip) wel op te lossen met een firmware update? Of is dit missie kansloos.
Bridgen gaat niet helpen :X het gaat verkeerd bij de vertaalslag van het Docsis verkeer, dus zelfs bij het telefoon verkeer gaat het fout.

Andere modem aanschaffen gaat niet denk ik en ze hebben wel een alternatief maar ze willen niet 123 een ander modem geven (anders moeten ze er straks duizenden omwisselen...)

Intel is al maanden (jaren?) bezig met een firmware update, maar voor zover ik kan zien is die nog nergens geslaagd dus ze zullen misschien de jitter wat kunnen minimaliseren maar hij zal nooit weggaan.

Als je er echt last van hebt, blijven klagen en anders dreigen met opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Sinds de update van het modem heb ik echt heel veel problemen om op Playstation netwerk te komen. Ik ben wel online maar servers zijn niet beschikbaar voor mij met verschillende games (SF V en Wipeout Omega)
Als ik een accespoint maak van mijn telefoon is het allemaal geen probleem en kan ik gewoon online gamen.

Verder is mijn kopje internet ook niet groen maar rood: Internet (Verbonden (partial bonding US) )

[ Voor 13% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 19-07-2017 23:40 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Jeffrey87NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:43:
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met het streamen van RTL4, RTL5 en RTL7 via de Ziggo Go app via een Ziggo verbinding?

Ik ervaar op 3 verschillende devices (iPhone SE, iPad mini 4 en Samsung Galaxy S6) problemen met het streamen van deze zenders, namelijk dat het enorm lang duurt voordat er beeld komt, en als er beeld is, dan schaalt deze na een tijdje terug naar een lagere bitrate, en buffert deze regelmatig. Dit probleem heb ik zowel thuis (Ziggo 25 Mb met Connect Box) als bij mijn ouders (Ziggo 300 Mb met Technicolor TC7210).

Alle andere zenders werken wél prima.

Als ik dit test via T-Mobile 4G of de Tele2 fiber verbinding op mijn werk, dan ervaar ik dit niet.

Ziggo geeft aan van niets te weten, en hier niets aan te kunnen (of willen) doen.
Ook hier na een ochtend testen geen problemen op verschillende devices verbonden met een Connect Box. Toch willen we samen met jou verder kijken of we het probleem dat jij ervaart kunnen vinden. Zou je ons hiervoor een PB willen sturen met daarin jouw adres en klantnummer plus verwijzing naar dit onderwerp? Dan pakken we het daar verder met jou op.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Laatst online: 11-09 17:05

Doordat er een elektrisch signaal over de kabel loopt oxideert deze. Dit heeft sneller gevolgen bij 'goedkope' kabel en connectoren. Ik zou de huidige connector eraf knippen, opnieuw strippen en een nieuwe connector aanzetten.
Jim423 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:27:
@wgfdegraaf ik zou gewoon een monteur laten komen. Zo te horen loopt die stream gewoon niet lekker. Als je replay tv instart werkt het dan wel naar behoren? Coax verouderd in de zin dat na 10 jaar de afscherming vaak niet meer voldoende is. Ook zijn de wandcontactdozen en connectoren vaak af na zo'n tijd om diezelfde reden.
Ziggo VOD werkt op de frequenties 130-154 (4 kanalen), hiervoor zit nog DVB-C stream TS-43, deze wordt alleen volgens mijn laatste informatie nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In mijn woonplaats (Helmond) wordt er de laatste tijd massaal geklaagd over de internetverbinding van Ziggo.

De regionale krant is er ondertussen op gesprongen: http://www.ed.nl/helmond/...e-serieus-neemt~a8a6da37/
En op een lokale weblog wordt massaal geklaagd: http://www.deweblogvanhel...t-met-een-flinke-storing/

Ziggo heeft al toegegeven dat er iets mis was gegaan in grote centrale in Helmond waar komt het signaal via een glasvezelkabel binnen en wordt het omgezet naar een signaal dat naar de klanten gaat. In die aansluiting was iets fout gegaan. Ze zijn we een paar weken mee bezig geweest om dit op te sporen en het zou opgelost zijn maar de regen aan klachten blijft. Ben benieuwd wanneer het echt opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
VodafoneZiggo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:50:
[...]

Ook hier na een ochtend testen geen problemen op verschillende devices verbonden met een Connect Box. Toch willen we samen met jou verder kijken of we het probleem dat jij ervaart kunnen vinden. Zou je ons hiervoor een PB willen sturen met daarin jouw adres en klantnummer plus verwijzing naar dit onderwerp? Dan pakken we het daar verder met jou op.
Het probleem is inmiddels verholpen. Gisteravond laat nogmaals getest, en alles werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Lootbox schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:45:

[...]

Ik zit nog in het oud ziggo gebied. Als het goed is zou de technicolor ook nog een optie zijn. Alleen of je daar nou blij van wordt. Dan ding schijnt ook zo onstabiel als de pest te zijn, zelfs in bridge mode.
De Technicolor (TC7210 dan) is iig in bridge superstabiel. Heeft hier nu een uptime van 68 dagen en dat had veel langer kunnen zijn als ik niet door werkzaamheden in huis even de stroom eraf moest gooien :P

Geen issues met packetloss of wat dan ook. Werkt gewoon prima.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, vaak storingen bij ziggo op internet

Modbreak:Link verwijderd, ik zag niet de relevantie daarvan.

[ Voor 43% gewijzigd door Equator op 24-07-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
MSENF schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Doordat er een elektrisch signaal over de kabel loopt oxideert deze. Dit heeft sneller gevolgen bij 'goedkope' kabel en connectoren. Ik zou de huidige connector eraf knippen, opnieuw strippen en een nieuwe connector aanzetten.
Wut? Oxidatie omdat er signaal overheen loopt?

Oxidatie is een chemische reactie tussen metaal en zuurstof welke door water versneld kan worden. Dit heeft niets met te maken met het signaal water over de kabel gaat. De buiten mantel van kabels is gemaakt van kunststof. Deze kan uitdrogen komen met oxidatie tot gevolg. In connectoren komen de metalen delen vrij te liggen aan de buitenwereld en kan er zuurstof bij. Ook hier kan oxidatie optreden en daarom wordt altijd aangeraden een stukje kabel af te knippen.
[...]

Ziggo VOD werkt op de frequenties 130-154 (4 kanalen), hiervoor zit nog DVB-C stream TS-43, deze wordt alleen volgens mijn laatste informatie nog niet gebruikt.
VOD zit in diverse regio's op andere frequenties. Je zult aan de hand van de regio moeten bepalen op welke frequentie welke transportstream zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:04:
yup, vaak storingen bij ziggo op internet
:? waar link je naar en wat is het doel van je post?
MediaZoo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:07:
[...]

Oxidatie is een chemische reactie tussen metaal en zuurstof welke door water versneld kan worden. Dit heeft niets met te maken met het signaal water over de kabel gaat. De buiten mantel van kabels is gemaakt van kunststof. Deze kan uitdrogen komen met oxidatie tot gevolg. In connectoren komen de metalen delen vrij te liggen aan de buitenwereld en kan er zuurstof bij. Ook hier kan oxidatie optreden en daarom wordt altijd aangeraden een stukje kabel af te knippen.
De connector van de groene kabel in de straatkast van ons had dus last van oxidatie, ik was overigens ook vrij verrast hoe makkelijk dat kastje opengaat en hoe weinig bescherming er eigenlijk in zit. Had er meer van verwacht eigenlijk, dat het niet zo open en bloot daarbinnen is.

[ Voor 65% gewijzigd door Martinusz op 20-07-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 15-09 10:58
Martinusz schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:09:
[...]

De connector van de groene kabel in de straatkast van ons had dus last van oxidatie, ik was overigens ook vrij verrast hoe makkelijk dat kastje opengaat en hoe weinig bescherming er eigenlijk in zit. Had er meer van verwacht eigenlijk, dat het niet zo open en bloot daarbinnen is.
Alles wat je ziet is afscherming. Het signaal bevindt zich op de kern van de coaxkabel. De mantel en dus ook de connectoren bieden de afscherming van die kern. De connectoren die Ziggo gebruikt kunnen wel tegen een stootje en oxideren echt niet zo snel dat als je er naar kijkt dat het klaar is. Hier gaat jaren overheen voordat de afschermende werking dermate teruggelopen is dat je iets gaat merken. Daarbij zit bij ons alles netjes in afgesloten kastjes, in bijv. de VS hangt alles aan palen open en bloot in weer en wind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

[...]

Oxidatie is een chemische reactie tussen metaal en zuurstof welke door water versneld kan worden.
Oxidatie kan door meerdere zaken versneld worden en een potentiaalverschil draagt daar zeker aan bij. Pak voor de grap eens speakerkabels, hiervan is bekend dat deze na verloop van tijd oxideren. Echter hier is de kern dan ook gewoon bijna altijd blootgesteld aan de lucht en gelukkig heeft de oxidatie daar verder geen vervelende gevolgen. Nu weet ik niet welke materialen er gebruikt worden bij coax, maar als de connector wat slijtage kent, of gewoon vanaf begin af aan al geen goede beschermingslaag had kan dit over tijd wel eens gaan oxideren. Daarbij, één van de dingen die aanwezig zijn in de lucht is water. Breng dat in contact met metaal waar spanning op zit en je hoeft alleen maar te wachten. Meestal merk je dit nooit, maar in een enkel geval is het wel gewoon een oorzaak van slecht signaal.

En laten we wel wezen, zeker wij tweakers zijn toch gewoon van een methodische aanpak om problemen op te lossen? Dus alle mogelijke oorzaken bij langs, vervangen en opnieuw testen? Waarom zouden we dat niet met een kabeltje willen doen? Kost een keer vijf minuten en als het niet werkt kijk je verder.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Wildfire schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:59:
[...]

De Technicolor (TC7210 dan) is iig in bridge superstabiel. Heeft hier nu een uptime van 68 dagen en dat had veel langer kunnen zijn als ik niet door werkzaamheden in huis even de stroom eraf moest gooien :P

Geen issues met packetloss of wat dan ook. Werkt gewoon prima.
Dat is goed nieuws. _/-\o_ . Thanks voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
De storing die hier in Den Haag sinds Maandagochtend gaande was betreffende het niet of langzaam laden van sommige websites, lijkt nu eindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Alles wat je ziet is afscherming. Het signaal bevindt zich op de kern van de coaxkabel. De mantel en dus ook de connectoren bieden de afscherming van die kern. De connectoren die Ziggo gebruikt kunnen wel tegen een stootje en oxideren echt niet zo snel dat als je er naar kijkt dat het klaar is. Hier gaat jaren overheen voordat de afschermende werking dermate teruggelopen is dat je iets gaat merken. Daarbij zit bij ons alles netjes in afgesloten kastjes, in bijv. de VS hangt alles aan palen open en bloot in weer en wind.
Ik had het kastje nooit open gezien, maar was gewoon verbaasd dat het kastje verder niks voorsteld. Ging met een inbussleutel open en achter het klapje zag je direct de kabels zitten etc.
Maar goed, de nieuwe connector doet zijn werk inmiddels!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
[...]

[...]

VOD zit in diverse regio's op andere frequenties. Je zult aan de hand van de regio moeten bepalen op welke frequentie welke transportstream zit.
klopt, of 130Mhz begint het of 128Mhz. Na nog een blik naar het document wat ik heb zitter er ook nog 3 VOD streams op 418-434 of 420-436 of 433-449Mhz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSENF
Martinusz schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Ik had het kastje nooit open gezien, maar was gewoon verbaasd dat het kastje verder niks voorsteld. Ging met een inbussleutel open en achter het klapje zag je direct de kabels zitten etc.
Maar goed, de nieuwe connector doet zijn werk inmiddels!! _/-\o_
Klopt, wat er in veel gevallenl in een eindversterkerkast hangt is enkel een Stroomvoerende verdeler, Versteker en Multitap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Was het maar elke maand zo :Y)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V7rk20A.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online

... Volgens de tweede medewerker is het ook zo dat na een jaar of tien er slijtage aan de kabel ontstaat omdat er al zo lang signaal doorheen gaat (??!!).

Ziggo heeft bij mij dat ook eens geprobeerd te verkopen. De coax kabel heeft een uiterste houdbaarheidsdatum en zou je iedere 4 of 5 jaar moeten vervangen. Want door slijtage door het signaal gaat die dan stuk.

Met zulke onzin verhalen proberen ze blijkbaar nu weer mensen af te poeieren. Storingsmelding gesloten, klaar. Zo jaag je je klanten natuurlijk weg naar de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CR2032 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:51:
[...]

Ziggo heeft bij mij dat ook eens geprobeerd te verkopen. De coax kabel heeft een uiterste houdbaarheidsdatum en zou je iedere 4 of 5 jaar moeten vervangen. Want door slijtage door het signaal gaat die dan stuk.

Met zulke onzin verhalen proberen ze blijkbaar nu weer mensen af te poeieren. Storingsmelding gesloten, klaar. Zo jaag je je klanten natuurlijk weg naar de concurrent.
Slijtage klopt niet, maar afscherming is natuurlijk wel verbeterd in de loop der jaren, een kabel uit 2002 zal niet echt 4G afgeschermd zijn verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Twam schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Even de (stroom)stekker uit de tv, half minuutje wachten en de boel opnieuw aanzetten wil het bij mij doorgaans wel oplossen als ik smartcard-issues heb. Zal je inmiddels wel geprobeerd hebben, maar toch :)
Ziggo had een smart card geactiveerd met een heel ander nummer. Zo kunnen we natuurlijk lang wachten. Vreemd, want ik heb nooit een andere kaart gehad.

Hoe dan ook, wordt nu doorverbonden met de administratie die het als het goed is gaat aanpassen. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
3 keer doorverbonden en 65 minuten later heb ik nog steeds geen (commerciële) zenders. Nu gaat een speciaal team morgen de taak oppakken... Nooit geweten dat een smart card activeren zo moeilijk is. En dat terwijl zij um per ongelijk hebben gedeactiveerd.

Zit trouwens een enorm verschil in kwaliteit en kennis van de Ziggo medewerkers.

Edit: de smartcard is inmiddels door Ziggo geactiveerd en daarmee heb ik alle zenders weer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 21-07-2017 02:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CR2032 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:51:
[...]
Als ze bij mij met zo'n verhaal aan zouden komen, dan zou ik direct vragen wanneer ze de groene coax grondkabel die van de straat naar mijn huis loopt komen vervangen. Die bij mij ligt er al van voordat Ziggo bestond. Begin jaren 80 dacht ik. Dus die moet door bijna 40 jaar signaal wel tot op de draad versleten zijn...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Connectbox Puma 6 Packetloss and Latency.

Ik merk toch met enige regelmaat packetloss en latency. Ik heb nu Pingplotter voor 60 minuten laten lopen en de Puma6 test gedaan. Volgens mij is dit alles behalve stabiel toch? Kan iemand dit verifieren?
Zie attachments.

google.com 60 min

dls puma 6 test

Zou iemand de pingplotter waardes van de TC7210 in Bridge kunnen posten. Doorloop 60 min op 1 seconde in Pingplotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 06:00
Gisteren een email ontvangen van Ziggo Mobiel. Mijn abonnement van 1.5 GB en 500 min. bellen/sms voor €15 per maand wordt in september omgezet naar 6 GB en onbeperkt bellen/sms voor €15 per maand.

Er is de laatste tijd veel te doen rond de hoeveelheid data en prijzen. Ik ben hier niet zo in thuis maar is dit een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 06:09:
Connectbox Puma 6 Packetloss and Latency.

Ik merk toch met enige regelmaat packetloss en latency. Ik heb nu Pingplotter voor 60 minuten laten lopen en de Puma6 test gedaan. Volgens mij is dit alles behalve stabiel toch? Kan iemand dit verifieren?
Zie attachments.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zou iemand de pingplotter waardes van de TC7210 in Bridge kunnen posten. Doorloop 60 min op 1 seconde in Pingplotter
Dit is normaal voor de Connect Box, dit zijn exact de symptomen waar iedereen over spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:30:
[...]

Dit is normaal voor de Connect Box, dit zijn exact de symptomen waar iedereen over spreekt.
Dus dit is niet goed toch ? 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 06:00
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:25:
Jeps erg goede deal lijkt mij voor 15e
Bedankt

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:36:
[...]

Dus dit is niet goed toch ? 8)7 .
Nee maar dat is hoe het is, als je een modem kiest met een rotte chipset als kabelaanbieder. Ik geloof persoonlijk niet dat het geheel is op te lossen in firmware. De chipset zelf heeft snel cpuhogs dus, mijn inziens, kan je alleen de chip beschermen tegen die cpuhogs door de aanvoer van pakketten te reguleren.

Mooi balen voor Ziggo NL als het moederbedrijf Liberty Global inzet op Arris en Compal, beide hebben de puma6 chip. Dus tja, het is niet alleen Ziggo die dit ervaart ook alle andere landen van LIG met deze modems.

Het verbaasd mij dat ze geen "tweakers escape knop hebben, met een ander modem type".

Ik ben tweaker en netwerk techneut en van het woord "packetloss" krijg ik rode vlekken overal en jeuk.

Mijn Ubee en Cisco doen het gelukkig nog prima!

PS vergeet niet dat de Connect Box voor de gemiddelde klant een waanzinnig modem is. De WiFi is revolutionair veel beter dan de voorgaande modems. De packetloss ervaren wij, maar de gemiddelde ziggo klant niet. Die denk "hmm zat denk even in een WiFi dipje"

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 21-07-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Er zijn Tweakers hier die naar een TC7200 zijn gegaan. Zelfs met 300Mbit. (Al is dat niet handig). Als je je coax op orde hebt zou je ook een Horizon 7401 kunnen gebruiken voor internet, in fZiggo de TC7210 in bridge natuurlijk. Dus er zijn nog wel wat opties maar je moet dan wel even zeuren bij de HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Jim423 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:17:
Er zijn Tweakers hier die naar een TC7200 zijn gegaan. Zelfs met 300Mbit. (Al is dat niet handig). Als je je coax op orde hebt zou je ook een Horizon 7401 kunnen gebruiken voor internet, in fZiggo de TC7210 in bridge natuurlijk. Dus er zijn nog wel wat opties maar je moet dan wel even zeuren bij de HD :)
Volgens mij is er ook een TC7210 die well 300mbit kan _/-\o_ . Denk dat ik binnenkort HD bel en het bespreekbaar maak. Dan sturen ze maar die op totdat ze het connectbox probleem oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:17:
Dat is goed mogelijk, maar als nieuwe klant heb je dan zin in het leuren en zeuren bij de HD met een studenten helpdesk.

Ziggo teert nog op de oude monopolie strategie. Nu je voor 29,95-34,95 een 100/30 lijn hebt met TV denk ik dat ze een stap zouden moeten maken bij de helpdesk om hun premium prijsstelling te kunnen blijven verantwoorden.

http://www.bd.nl/brabant/...e-serieus-neemt~a8a6da37/

Dit bovenstaande "elke keer het riedeltje" gaat ze een keer nekken. NLE is de eerste energie provider die internet aanbiedt maar de volgende zijn al bezig met ideeën. De internet markt ziet er heel anders uit tussen nu en 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Volgens mij is er ook een TC7210 die well 300mbit kan _/-\o_ . Denk dat ik binnenkort HD bel en het bespreekbaar maak. Dan sturen ze maar die op totdat ze het connectbox probleem oplossen
Laat even de uitkomst weten ben erg benieuwd of ze een "tweakers escape knop hebben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Laat even de uitkomst weten ben erg benieuwd of ze een "tweakers escape knop hebben".
Ik heb van de week gebeld en helaas hebben ze geen uitweg voor mij (oud UPC) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jim423 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Eigenlijk kan Ziggo het voor de klanten die er last van hebben simpel oplossen. Dan moet de helpdesk er zich wel bewust van zijn dat "matig internet" ook door het modem kan komen.

In beide gebieden zijn er modems* die stabiel zijn en in sommige gebieden zelfs dual stack geven. Iets wat wij hier op tweakers graag testen.

@VodafoneZiggo zijn deze modems op verzoek te verkrijgen?
En/of kunnen deze modems in het gebied dat altijd Ziggo was nog geactiveerd worden?

*: In UPC gebied de TC7200, Ubee EVW3200, Cisco EPC3825 (@Jim423 raad hem af) en in wat altijd al Ziggo gebied was de TC7210 of Cisco EPC3828

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 21-07-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:14:
De Compal is de enige in Nederland in productie. De Arris is nog beta en heeft ook de puma6 chip en alle symptomen. Google maar eens op Virgin Media superhub 3.
Zo te zien is die Arris uitvoering ook sinds begin juli te vinden bij nietsvermoedende Ziggo/UPC klanten:
https://ziggoforum.nl/topics/90693/page-3#post-1205348

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8GBeIx.png
https://ziggoforum.nl/topics/90693/page-12#post-1206933

Het type nummer van de Arris is de TG2492. Via onderstaande link is wat documentatie te vinden:
https://fccid.io/UIDTG2492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

ANdrode schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Eigenlijk kan Ziggo het voor de klanten die er last van hebben simpel oplossen. Dan moet de helpdesk er zich wel bewust van zijn dat "matig internet" ook door het modem kan komen.

In beide gebieden zijn er modems* die stabiel zijn en in sommige gebieden zelfs dual stack geven. Iets wat wij hier op tweakers graag testen.

En/of kunnen deze modems in het gebied dat altijd Ziggo was nog geactiveerd worden?

*: In UPC gebied de TC7200, Cisco EPC3828 en in wat altijd al Ziggo gebied was de TC7210 of Cisco EPC3828
Wat vindt men hier van de Ubee's trouwens? Ik lees al pagina's lang alleen maar over de Connect Box, Technicolor en Cisco modellen, maar ik heb nog een Ubee (EVW 3226) actief staan (oud-UPC).

Naar mijn idee is het geen geweldig apparaat, WiFi is 2,4 óf 5 Ghz, eens in de maand wil de WiFi niet meer en moet het ding herstart worden, maar als een Connect Box de beleving niet beter maakt heeft het verzoek voor een nieuwe natuurlijk geen nut.
Heb overigens nog een oud 50 Mbit abonnement waar ik tevreden mee ben, dus over snelheidslimieten maak ik me totaal geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Nu online
Wat raar dit, ik ben verhuisd uit een glasvezel gebied en moet opzoek naar alternatieven.
Ziggo was eigenlijk geen optie omdat ze te duur zijn en televisie erbij inzit terwijl ik geen televisie kijk.

Gezocht naar een ADSL aanbieder rond de 30 euro per maand.

Blijkt Ziggo zakelijk wel alleen internet aan te bieden. Nu ook nog eens met de eerste 6 maanden 50% korting. € 22,69 6 maanden en 45.38 de andere 6 maanden. Gemiddeld 34 euro. (bedragen incl BTW)

Opeens een redelijk alternatief voor ADSL, en ja ik heb een eenmanszaak dus kvk.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
@Pathogen Als die latencyspikes je niet zoveel uitmaken (normaal gebruik merk je er niet enorm veel van in mijn beleving) dan is de CB wel een upgrade. Als je veel online gaming e.d. doet dan kun je beter een AP neerzetten en je Ubee houden.
[...]En/of kunnen deze modems in het gebied dat altijd Ziggo was nog geactiveerd worden?

*: In UPC gebied de TC7200, Cisco EPC3828 en in wat altijd al Ziggo gebied was de TC7210 of Cisco EPC3828
UPC gebied was het de EPC3925 maar daar zou ik niet aan beginnen. Ubee EVW3200 is dan gangbaarder en stabiel. (Qua latency) Echter hebben deze weer dat netwerkprinter issue.

[ Voor 50% gewijzigd door Jim423 op 21-07-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
@robbinonline Ziggo Zakelijk biedt tenminste wel een mooie snelheid aan van 60/10Mbit, dat zou voor mij perfect wezen. Heb je daar echt per se een KvK nummer voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:39:
@robbinonline Ziggo Zakelijk biedt tenminste wel een mooie snelheid aan van 60/10MBit, dat zou voor mij perfect wezen. Heb je daar echt per se een KvK nummer voor nodig?
Nee, het schijnt op verzoek ook gewoon aangeboden te kunnen worden aan particulieren, zijn wel meer mensen die dat voor elkaar hebben gekregen :)

*overigens openingspost weer eens ge-update qua prijzen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Martinusz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:40:
[...]

Nee, het schijnt op verzoek ook gewoon aangeboden te kunnen worden aan particulieren, zijn wel meer mensen die dat voor elkaar hebben gekregen :)
Hoe kan ik dit krijgen?
Telefonisch konden ze niets doen voor me vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ChiMan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:45:
[...]

Hoe kan ik dit krijgen?
Telefonisch konden ze niets doen voor me vorige week.
Geen idee, maar in dit topic heb ik het vaker voorbij zien komen dat mensen toch een zakelijk pakket kunnen afnemen, wellicht geluk met wie je aan de lijn krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:28:
UPC gebied was het de EPC3925 maar daar zou ik niet aan beginnen. Ubee EVW3200 is dan gangbaarder en stabiel. (Qua latency) Echter hebben deze weer dat netwerkprinter issue.
Ik heb een EPC3925 gebruikt en die was "ok". Niet meer dan dat. Heb mijn post bijgewerkt, hoop dat er een reply op komt :)

@ArChie goed gevonden! Ik ben benieuwd hoe snel die in de downstream captures op begint te duiken.
Ik zal er ook een keer een maken. Heb alles er voor liggen maar geef het geen prioriteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:55:
[...]

Slijtage klopt niet, maar afscherming is natuurlijk wel verbeterd in de loop der jaren, een kabel uit 2002 zal niet echt 4G afgeschermd zijn verwacht ik.
Welnee. De kabels in de grond die er al tientallen jaren liggen zijn ook goed afgeschermd en die worden ook niet vervangen. Het is alleen maar het proberen af te schuiven van de verantwoordelijkheid door Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 21-07-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Zo te zien is die Arris uitvoering ook sinds begin juli te vinden bij nietsvermoedende Ziggo/UPC klanten:
https://ziggoforum.nl/topics/90693/page-3#post-1205348

[afbeelding]
https://ziggoforum.nl/topics/90693/page-12#post-1206933

Het type nummer van de Arris is de TG2492. Via onderstaande link is wat documentatie te vinden:
https://fccid.io/UIDTG2492
Klopt gezien zijn titel "product tester" zal hij in de bèta groep zitten. Ik geloof niet dat ze al uit bèta zijn die Arris boxen. Zou fijn zijn als ze die zonder issues op de markt zouden zetten 😍

https://www.libertyglobal...lephony-Gateway-FINAL.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 21-07-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CR2032 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:30:
[...]

Welnee. De kabels in de grond die er al tientallen jaren liggen zijn ook goed afgeschermd en die worden ook niet vervangen. Het is alleen maar het proberen af te schuiven van de verantwoordelijkheid door Ziggo.
We hebben het over coaxkabels in huis ;) iemand had kabels in huis uit 2002. Nee die slijten niet, maar hebben niet de bescherming tegen de 'nieuwere' invloeden van buitenaf zoals 4G.
4G zal niet instralen onder de grond denk ik zo ;) en sowieso lijken de grondkabels beter afgeschermd dan de huis-tuin-en-keuken coaxkabel die Henk en Ingrid in de bouwmarkt kopen.
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Klopt gezien zijn titel "product tester" zal hij in de bèta groep zitten. Ik geloof niet dat ze al uit bèta zijn die Arris boxen. Zou fijn zijn als ze die zonder issues op de markt zouden zetten 😍

https://www.libertyglobal...lephony-Gateway-FINAL.pdf
Wat is nu exact het verschil dan? Connect box van andere leverancier, andere chip erin? (geen Puma)

[ Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 21-07-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:33:
Wat is nu exact het verschil dan? Connect box van andere leverancier, andere chip erin? (geen Puma)
Nee beide hebben een puma6 chip de CB Arris en de CB Compal. https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=119546

Veel providers hanteren een dual vendor strategie. Zodat je niet afhankelijk bent van issues met leveringen of software. Maar een dual vendor strategie met twee keer een puma6 chip lijkt mij een minder strategische keuze 🤔 sommige feiten ken je niet als aanbieder, als er zo'n deal getekend wordt.
https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=119546

Maar zoals gemeld in de link uit mijn vorige post, lijkt allemaal van bovenaf uit het moederbedrijf te komen. Een overkoepelende deal.

De bèta testers staan onder NDA dus daar zal je niet snel iets van vernemen. Je kan hooguit Googlen zoals ik deed, op de naam van hetzelfde modem in het buitenland. Virgin Media HUB 3 heet hij daar.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 21-07-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Nee beide hebben een puma6 chip de CB Arris en de CB Compal. https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=119546

Veel providers hanteren een dual vendor strategie. Zodat je niet afhankelijk bent van issues met leveringen of software. Maar een dual vendor strategie met twee keer een puma6 chip lijkt mij een minder strategische keuze 🤔
https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=119546

Maar zoals gemeld in de linK uit mijn vorige post, lijkt allemaal van bovenaf uit het moederbedrijf te komen. Een overkoepelende deal.

De bèta testers staan onder NDA dus daar zal je niet snel iets van vernemen. Je kan hooguit Googlen zoals ik deed, op de naam van hetzelfde modem in het buitenland. Virgin Media HUB 3 heet hij daar.
Oke, maar dus eigenlijk niet zo heel boeiend :P zelfde ding alleen van andere fabrikant.

*overigens als niet-gamer is de connectbox voor mij een prima ding, Wifi signaal is uitstekend.

Als ze dan nog het Netflix kanaal fixen op kanaal 150 (dat ie altijd werkt), dan heb ik een uitstekende configuratie thuis staan met de connectbox en Horizon.
Ze schijnen trouwens na de zomervakantie een update uit te brengen (voor Horizon neem ik aan), zodat het probleem met Apps/Netflix kanaal opgelost zou worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 21-07-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Oke, maar dus eigenlijk niet zo heel boeiend :P zelfde ding alleen van andere fabrikant.
Klopt hij kan niets meer of minder :) het had heel fijn geweest als hier niet de puma6 chip in had gezeten. Dan had het dual vendor beleid echt helemaal tot zijn recht gekomen, zoals het lijkt te zijn bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:31:
Klopt gezien zijn titel "product tester" zal hij in de bèta groep zitten. Ik geloof niet dat ze al uit bèta zijn die Arris boxen.
Gezien zijn reacties heb ik niet de indruk dat hij zich ervan bewust was dat hij een product aan het testen is. Sowieso heb ik mijn bedenkingen bij die door Ziggo/UPC georganiseerde "product testen". Dat lijkt meer voor de show te zijn om klanten de indruk te geven dat ze betrokken worden dan dat er daadwerkelijk iets met de bevindingen wordt gedaan.
Zou fijn zijn als ze die zonder issues op de markt zouden zetten 😍
Gezien dezelfde Puma chipset en het feit dat Arris al in de US onder vuur ligt heb ik niet de verwachting dat dit geval zonder issues is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:44:
Maar zoals gemeld in de link uit mijn vorige post, lijkt allemaal van bovenaf uit het moederbedrijf te komen. Een overkoepelende deal.
Komt allemaal uit de LGI koker.
Als Virgin Media Hub 3 schijnt het ook geen succes nummer te zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfvanh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 08:25
Ik lees hier van andere veel problemen, echter zijn de technische termen mij niet zo bekend. Waar ik de afgelopen week vooral last van heb is onregelmatig beschikbaar internet. Vooral 's avonds is de ping/ latency (bijvoorbeeld tijdens het gamen) snel bizar hoog. Dit kan oplopen tot 300 ms. Zijn er andere die hier last van hebben ,en hier een oplossing of rede voor hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tfvanh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:31:
Ik lees hier van andere veel problemen, echter zijn de technische termen mij niet zo bekend. Waar ik de afgelopen week vooral last van heb is onregelmatig beschikbaar internet. Vooral 's avonds is de ping/ latency (bijvoorbeeld tijdens het gamen) snel bizar hoog. Dit kan oplopen tot 300 ms. Zijn er andere die hier last van hebben ,en hier een oplossing of rede voor hebben gevonden?
Weet je zeker dat je in dit topic hebt gelezen? :)
Anders had je denk ik wel even gecheckt of je een connectbox hebt? Indien ja, begin weer met lezen van afgelopen pagina's ;)
Indien nee, welke apparatuur heb je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfvanh
Martinusz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Weet je zeker dat je in dit topic hebt gelezen? :)
Anders had je denk ik wel even gecheckt of je een connectbox hebt? Indien ja, begin weer met lezen van afgelopen pagina's ;)
Indien nee, welke apparatuur heb je allemaal?
Ik zal de afgelopen pagina's nog even doorlezen want we hebben wel een connectbox thuis zie ik net. Verder ook nog een splitter en router. De ping is ook via de kabel. Maargoed even de afgelopen pagina's lezen eerst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tfvanh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Ik zal de afgelopen pagina's nog even doorlezen want we hebben wel een connectbox thuis zie ik net. Verder ook nog een splitter en router. De ping is ook via de kabel. Maargoed even de afgelopen pagina's lezen eerst. ;)
Connectbox, pagina's staan er vol mee :) zoek ook op Puma chip etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn resultaten:
outlandos schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:55:
Hier ging het toch ook even kriebelen, dus uiteindelijk ook maar die test gedaan. Resultaat is netjes:

[afbeelding]

Met Technicolor 7210 in bridge mode.
Wellicht heb je er wat aan @Lootbox

[ Voor 47% gewijzigd door outlandos op 21-07-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfvanh
Martinusz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:08:
[...]

Connectbox, pagina's staan er vol mee :) zoek ook op Puma chip etc.
Ja ik lees dat dit het probleem geeft voor vele gebruikers. Eerder las ik ook dat het vervangen van de CB door een ander apparaat een oplossing zou zijn omdat deze gebruik maakt van een andere chip? Straks even ziggo bellen kijken of ik daar wijzer van wordt, weet nog niet wat ik moet doen ( wat er verstandig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tfvanh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:31:
Nee dat is te hoog voor een Connect Box probleem. Die is lager en "danst" veel meer in een lager gecodeerd. Ik zou Ziggo gewoon eens bellen wat ze zien op je huidige modem?

Niet alles wat vreemd is, komt door een Connect Box. Als je niet gamed of video belt is het een mooi stabiel modem met goed WiFi bereik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Jim423 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
[...]

Nee, op dit moment leveren wij deze modems niet op verzoek uit.
Mocht je nog wel een Cisco 3928 of Technicolor hebben liggen, dan kunnen we in oud Ziggo gebied deze nog voor je activeren op alle abonnementen, behalve op Play Max (300 Mbit/s). Op Play Max kunnen we enkel de Technicolor en Connect Box activeren.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:10
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Mocht je nog wel een Cisco 3928 of Technicolor hebben liggen, dan kunnen we in oud Ziggo gebied deze nog voor je activeren op alle abonnementen, behalve op Play Max (300 Mbit/s). Op Play Max kunnen we enkel de Technicolor en Connect Box activeren.
Die ook wel is de wensen over laten :+.

Technicolor moet bijna dagelijks gereboot worden, maar is dan wel weer lekker snel :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 21-07-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfvanh
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:36:
[...]

Nee dat is te hoog voor een Connect Box probleem. Die is lager en "danst" veel meer in een lager gecodeerd. Ik zou Ziggo gewoon eens bellen wat ze zien op je huidige modem?

Niet alles wat vreemd is, komt door een Connect Box. Als je niet gamed of video belt is het een mooi stabiel modem met goed WiFi bereik.
Ja ik game wel, en had met gister als voorbeeld een constant varierende latency tussen de 30 en 300. Dit ging dan van 40 naar 80 naar 100 naar 70 naar 180 etc etc. Ik ga straks even bellen. Bedankt in ieder geval.

EDIT: ik heb geen connect box maar een Technicolor TC7210. Contact gehad met ziggo maar hun systeem lag (uiteraard) net even uit. Vanavond even aanzien en anders morgen nog maar eens proberen te bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door tfvanh op 21-07-2017 17:08 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is met Ziggo, want de laatste weken is de verbinding zeer instabiel, Traag tot geen verbinding, Tv idem dito. Ziggo go daarvan loopt het geluid steeds achter. Online gamen wil haast niet, omdat de verbinding wegvalt. Het begint onderhand zeer vervelend te worden. En wanneer ik kijk op allestoringen.nl schijnt het een landelijk probleem te zijn wat zich al weken afspeelt. Een goede buur met ziggo klaagt er ook al over. Wij zitten in het oude ziggo gebied (regio Hoogeveen).

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:44:
[...]

De TC7210 kan idd 300Mbit aan:
Information
Standard Specification Compliant DOCSIS 3.0
Hardware Version 1.0
Software Version STF0.76.07
Erg goed modem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MisterJD schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:08:
Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is met Ziggo, want de laatste weken is de verbinding zeer instabiel, Traag tot geen verbinding, Tv idem dito. Ziggo go daarvan loopt het geluid steeds achter. Online gamen wil haast niet, omdat de verbinding wegvalt. Het begint onderhand zeer vervelend te worden. En wanneer ik kijk op allestoringen.nl schijnt het een landelijk probleem te zijn wat zich al weken afspeelt. Een goede buur met ziggo klaagt er ook al over. Wij zitten in het oude ziggo gebied (regio Hoogeveen).
Kan je de modem stats hier eens posten?

In de FAQ staat hoe je dat doet: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 (onder Hoe lees ik de DOCSIS waardes uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD

MisterJD

ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:42:
[...]

Kan je de modem stats hier eens posten?

In de FAQ staat hoe je dat doet: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 (onder Hoe lees ik de DOCSIS waardes uit).
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bac101000106904ce5ee6cf0
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 249000000 Hz 1.6 dBmV 40.2 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 1.3 dBmV 39.9 dBmV
3 Locked QAM256 257000000 Hz 1.9 dBmV 40.2 dBmV
4 Locked QAM256 265000000 Hz 1.5 dBmV 40.3 dBmV
5 Locked QAM256 273000000 Hz 2.6 dBmV 40.1 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz 3.1 dBmV 40.4 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz 3.6 dBmV 40.5 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz 3.5 dBmV 40.4 dBmV

Correctables Uncorrectables
4708423 307846

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.0 dBmV
Gaat om een ubee modem zonder wifi (dus met 1 lanpoort). Moest er toentertijd met een network scanner het ip achterhalen.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MisterJD schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:12:
[...]

Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bac101000106904ce5ee6cf0
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 249000000 Hz 1.6 dBmV 40.2 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 1.3 dBmV 39.9 dBmV
3 Locked QAM256 257000000 Hz 1.9 dBmV 40.2 dBmV
4 Locked QAM256 265000000 Hz 1.5 dBmV 40.3 dBmV
5 Locked QAM256 273000000 Hz 2.6 dBmV 40.1 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz 3.1 dBmV 40.4 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz 3.6 dBmV 40.5 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz 3.5 dBmV 40.4 dBmV

Correctables Uncorrectables
4708423 307846

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.0 dBmV
Gaat om een ubee modem zonder wifi (dus met 1 lanpoort). Moest er toentertijd met een network scanner het ip achterhalen.
Enig idee hoe lang de uptime van het modem is? Signaalwaardes zijn echt perfect, maar je hebt wel Uncorrectables wat kan duiden op "ruis".

Heeft Ziggo/UPC ook al eens het AOP vervangen in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD

MisterJD

Status
System Up Time 17 days 09h:02m:13s
Network Access Allowed

Ik heb een poosje terug wel de modem een reset gegeven, omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag. En AOP betreft: Durf ik zo niet te zeggen, AOP zit hier in de woonkamer, daar komt de coax dan ook uit de muur. Het enige wat gebeurd is dat de power supply van de modem vervangen is en dat was ergens in november vorig jaar. En de monteur heeft toen alles nagekeken.

Maar als ik de eventlog zo zie, kan ik zo zeggen of het nu wel of niet goed.
07/21/2017 13:59 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 11:32 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/21/2017 11:21 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 11:21 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/21/2017 08:44 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 08:44 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/21/2017 03:08 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 03:08 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/20/2017 19:04 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/20/2017 19:04 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/20/2017 15:29 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/20/2017 15:28 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/20/2017 15:18 Error (4) D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-M...
07/20/2017 13:33 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/19/2017 10:55 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/19/2017 10:55 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 21:09 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 21:08 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 09:49 Critical (3) T4.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S...
07/18/2017 09:49 Critical (3) T1.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
07/18/2017 09:49 Critical (3) T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
07/18/2017 09:20 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 08:23 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 07:30 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 07:30 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 00:56 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 00:56 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/17/2017 20:30 Critical (3) T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
07/17/2017 20:29 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/17/2017 13:34 Critical (3) R8.0 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
07/17/2017 13:34 Critical (3) R6.0 Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
07/17/2017 13:34 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

[ Voor 77% gewijzigd door MisterJD op 21-07-2017 18:51 . Reden: eventlog toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lootbox
outlandos schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:09:
[...]

Mijn resultaten:

[...]

Wellicht heb je er wat aan @Lootbox
Dankjewel. Ik heb Ziggo vandaag gebeld. Ze willen mij geen TC toe sturen (ondanks oud ziggo gebied).
Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord, zeker niet zonder (tijdelijke) compensatie of een ander voorstel als oplossing. Ik heb het nu laten escaleren en wordt binnen een dag of 5 teruggebeld. To be continued.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ACM hier lucht van krijgt. Aangezien er in het buitenland al rechzaken gestart zijn tegen zowel Intel als de providers. En om heel eerlijk te zijn. Het probleem was al bekend nog voordat de Connectbox door Ziggo werd ingezet. Vraag mij af in hoeverre ze dit al wisten.

[ Voor 24% gewijzigd door Lootbox op 21-07-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Waarom alleen oud Ziggo gebied en niet ook UPC gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
ChiMan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:02:
[...]

Waarom alleen oud Ziggo gebied en niet ook UPC gebied?
Omdat die dingen gelinkt zijn aan regio (bepaald systeem voor activatie etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Omdat die dingen gelinkt zijn aan regio (bepaald systeem voor activatie etc).
Een TC7200 bijvoorbeeld, die is toch in oud UPC regio als modem geleverd? Waarom toen wel en nu niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ziggo is nu óók in fZiggo gebied (Utrecht) begonnen met DS-Lite IPv6 uit te rollen.

Vandaag rebootte mijn Connect Box, en had ik ineens IPv6, en zag ik in de webinterface van het modem dat mijn verbinding over DS-Lite liep.

Belletje naar de helpdesk, en ik had weer een publiek IPv4 adres, echter zonder IPv6.

Jammer dat de Ubee EVW321B wél gewoon met een volwaardige dual stack wordt geleverd.

Als DS-Lite de uiteindelijke weg wordt die Ziggo gaat bewandelen om IPv6 uit te rollen, dan houd ik XS4ALL toch open als optie. Mits Ziggo Zakelijk wél een volwaardige dual stack levert, dan kunnen we altijd daar naar kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-07-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
ChiMan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Een TC7200 bijvoorbeeld, die is toch in oud UPC regio als modem geleverd? Waarom toen wel en nu niet meer?
Goede vraag en geen idee. Denk omdat de TC7200 geen 300mbit ondersteund en dus uitgefaseerd is. UPC kreeg ander type modem net als Ziggo toen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lootbox op 21-07-2017 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Heeft ook te maken met WiFi (single radio, nonAC). Het is gewoon een veel ouder ding als de TC7210 naast dat hij idd geen 16ch kan. Als dom modem is hij echter perfect, net als de TC7210. Heeft er iemand al eens zo'n puma6 test gedraaid op de Horizon gateway eigenlijk? Ben benieuwd hoe die presteert. Bridge mode en fZiggo gebied vallen uiteraard buiten de boot in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:34:
[...]
Dankjewel. Ik heb Ziggo vandaag gebeld. Ze willen mij geen TC toe sturen (ondanks oud ziggo gebied).
Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord, zeker niet zonder (tijdelijke) compensatie of een ander voorstel als oplossing. Ik heb het nu laten escaleren en wordt binnen een dag of 5 teruggebeld. To be continued.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ACM hier lucht van krijgt. Aangezien er in het buitenland al rechzaken gestart zijn tegen zowel Intel als de providers. En om heel eerlijk te zijn. Het probleem was al bekend nog voordat de Connectbox door Ziggo werd ingezet. Vraag mij af in hoeverre ze dit al wisten.
De prijzen van de TC7210 op marktplaats vielen mij mee. Voor EUR 15 kan je er waarschijnlijk één kopen.
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:34:
[...]

Goede vraag en geen idee. Denk omdat de TC7200 geen 300mbit ondersteund en dus uitgefaseerd is. UPC kreeg ander type modem net als Ziggo toen.
De TC7200 heeft 8 downstreams en gebruikte in mijn geval 4 upstreams. Daar kan 300 mbit overheen maar dan ontstaan er snel capaciteitsproblemen.
De Horizon Box (zonder scart), TC7210 en Connect Box (Arris en Compal) zijn modems die 16 downstreams gebruiken*.

*: Arris TG2492 heeft 24x8 streams. Weet niet of de Compal Connect Box 24 streams heeft

[ Voor 37% gewijzigd door ANdrode op 21-07-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
[quote]ANdrode schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:49:
[...]

De prijzen van de TC7210 op marktplaats vielen mij mee. Voor EUR 15 kan je er waarschijnlijk één kopen.

[...]

Werkt dat? Is de hardware-serienummer etc niet gelinkt aan adres etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:57:
[quote]ANdrode schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:49:
[...]

[...]

Werkt dat? Is de hardware-serienummer etc niet gelinkt aan adres etc?
Je kan hem volgens mij weer telefonisch zelf activeren ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 34 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic