En volgens mij kan je nu vrijwel alles (eerst was het alleen HBO content) casten via de Ziggo Go app.
*random wat films en series geprobeerd te casten wat lukte
*random wat films en series geprobeerd te casten wat lukte
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je hebt waarschijnlijk een Connect Box met nog de oudere firmware, daar was dit een bug. Powercycle was de workaround, voor een tijdje.Shadu schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:43:
Heeft iemand anders problemen met de klantenservice te pakken krijgen de laatste tijd? Ik bel ze, kies de opties om iemand te spreken te krijgen en dan gaat de lijn stil.. geen kies toon, geen verder menu, geen persoon, niets?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik wilde het net zeggen. Wilde gisteren een filmpje kijken met m'n vriendin, maar het aanbod is idd te crap voor woorden. Ze heeft ook Netflix, maar ook dat is niet veel beter. Allemaal van die crap C-films. Niet eens C zelfs, zeg maar gerust Z. Nee sorry, als er nog een letter was na de Z, was het dat. Maar ja, ze kijkt veel series op Netflix. Heb ook meer het idee dat dat Netflix meer serie gericht is dan film gericht. Maar ook zo weinig bij Movies & Series XL. Bij nieuw staan geloof ik 8 films of zo.nwnc schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:46:
Wat een karig aanbod bij Movies en Series L (via ziggo + vodafone actie). Maar goed, het is gratis Game of Thrones kijken dus mag niet klagen.
Herkenbaar. Heeft bij ons een jaar geduurd voordat ze een nieuwe kabel kwamen trekken vanaf de straatkast. Kabel was lek en zat water inUltraSub schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:59:
deamosreapos in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Even op terug komen toch
Monteur is geweest. Kreeg kudos voor mijn installatie. Ik was bij al mijn checks 1 stekker vergeten, zo eerlijk moet ik zijn. Die even vervangen maar nog steeds op sommige zenders boven geen signaal. Hij gaf me gelijk dat inkomend signaal op AOP echt op het randje was. Hij is de wijk in gegaan en toen hij terug kwam vertelde hij me dat de hele kast met 5dB omhoog was geschroefd. Dus niet mijn aansluiting, de hele kast. Raad eens? Juist. Gewoon beeld boven daarna.
Het punt wat ik al die tijd probeerde te maken, maar door een aantal hier werd afgedaan als afschuiven richting Ziggo door mij; als er te weinig binnen komt kun je aan installatie doen wat je wil, je gaat geen top signaal krijgen. En ik vind het niet meer dan logisch dat Ziggo ervoor moet zorgen dat er wel een goed signaal binnen komt. Was de monteur volledig met me eens. Aardige vent met genoeg kennis van zaken. Ook kudos voor hem dus.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
En bij kabelmetingen zeiden ze dat er niks aan de hand was?icecreamfarmer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:03:
[...]
Herkenbaar. Heeft bij ons een jaar geduurd voordat ze een nieuwe kabel kwamen trekken vanaf de straatkast. Kabel was lek en zat water in.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Speelde vooral wanneer het geregend had. Monteur komt altijd een paar dagen laten end an is het probleem goeddeels weg.Martinusz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:13:
[...]
En bij kabelmetingen zeiden ze dat er niks aan de hand was?
Ik heb ook het idee dat er bij ons wat is met de kabel, maar die is vorige keer doorgemeten en die was prima in orde........morgen komt er weer een monteur langs (nummer 3).
Dat heb ik dus ook!!icecreamfarmer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:19:
[...]
Speelde vooral wanneer het geregend had. Monteur komt altijd een paar dagen laten end an is het probleem goeddeels weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2017 09:27 ]
UltraSub schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:59:
deamosreapos in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Even op terug komen toch
Monteur is geweest. Kreeg kudos voor mijn installatie. Ik was bij al mijn checks 1 stekker vergeten, zo eerlijk moet ik zijn. Die even vervangen maar nog steeds op sommige zenders boven geen signaal. Hij gaf me gelijk dat inkomend signaal op AOP echt op het randje was. Hij is de wijk in gegaan en toen hij terug kwam vertelde hij me dat de hele kast met 5dB omhoog was geschroefd. Dus niet mijn aansluiting, de hele kast. Raad eens? Juist. Gewoon beeld boven daarna.
Het punt wat ik al die tijd probeerde te maken, maar door een aantal hier werd afgedaan als afschuiven richting Ziggo door mij; als er te weinig binnen komt kun je aan installatie doen wat je wil, je gaat geen top signaal krijgen. En ik vind het niet meer dan logisch dat Ziggo ervoor moet zorgen dat er wel een goed signaal binnen komt. Was de monteur volledig met me eens. Aardige vent met genoeg kennis van zaken. Ook kudos voor hem dus.
Je wordt zowat gedwongen om illegaal te kijken maar ik zit niet te wachten op een boete van brein. had mijn usenet opgezegd laatst. ik wil niet aan vpn omdat ik niet zit te wachten dat een onbekende derde afweet van mijn internetactiviteiten. maja ik kijk over het algemeen ook minder tv en zo zit ik ook niet te lang achter de pc. het is nog wel ff afkicken van mijn media-consumptiechim0 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:19:
[...]
Ik wilde het net zeggen. Wilde gisteren een filmpje kijken met m'n vriendin, maar het aanbod is idd te crap voor woorden. Ze heeft ook Netflix, maar ook dat is niet veel beter. Allemaal van die crap C-films. Niet eens C zelfs, zeg maar gerust Z. Nee sorry, als er nog een letter was na de Z, was het dat. Maar ja, ze kijkt veel series op Netflix. Heb ook meer het idee dat dat Netflix meer serie gericht is dan film gericht. Maar ook zo weinig bij Movies & Series XL. Bij nieuw staan geloof ik 8 films of zo.
Je hebt zo te zien kennis en toegang tot systemen van Ziggo, anders vroeg je niet om klantnr's om te kijken wat is gebeurd.deamosreapos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:25:
Hoi,
Jij kiest ervoor een tweede tv aan te sluiten, dit is de keuze van de klant. Dus een erg vreemde keuze van de monteur. Want hij stelt nu potentieel 35 klanten bloot aan signaal teveel, waar hij 1 klant die zelf voor een situatie kiest van extra signaalsterkte voorziet. Dus ik vermoed dat het binnenkort weer wordt terug gedraaid en dan werkt het wederom niet. Terwijl de oplossing dus ligt in een versterker
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door Swordlord op 17-07-2017 11:41 ]
Swordlord schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:26:
[...]
Je hebt zo te zien kennis en toegang tot systemen van Ziggo, anders vroeg je niet om klantnr's om te kijken wat is gebeurd.
Maar kan zijn dat de algehele invoer/uitvoer misschien slecht was. Die jongens hebben toegang tot de systemen en kunnen toch ook zien welke niveaus naar de klanten komen als ze aanpassingen doen.
Dan zou ik niet zo snel gaan zeggen dat iemand potentiaal gevaar maakt voor andere ...
Krijg soms het gevoel dat er slecht vertrouwen is tussen de onderlingen afdelingen en ook betrokken 3de partijen bij Ziggo. Bijna altijd heeft 1tje wel een opmerking over een andere afdeling of partij als ik zo iemand spreek of hoor spreken.
Niet echt netjes...
Vanavond 21:00uvantslot schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:00:
Iemand enig idee wanneer S07e01 van GoT beschikbaar is op Movies & Series XL? Wil hem vanavond wel kijken natuurlijk
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Heb hetzelfde probleem gehad, ook vaak eenzijdig geluid naar willekeurige nummers. Bug in de firmware van mijn modem (compal, witte ding). Als je dit modem hebt even bellen met je mobiel en dan kunnen ze een beta firmware op je modem zetten die dit probleem oplost.Shadu schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:43:
Heeft iemand anders problemen met de klantenservice te pakken krijgen de laatste tijd? Ik bel ze, kies de opties om iemand te spreken te krijgen en dan gaat de lijn stil.. geen kies toon, geen verder menu, geen persoon, niets?
UltraSub schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:53:
Man man. Langzaamaan van kwaad tot erger hier. Inmiddels boven bijna geen zender te kijken meer. Nieuwe 4G Hirschmann versterker gekocht om de oudere Hirschmann versterker te vervangen, niks beter, zelfs haartje minder signaal. Zit beneden met 5 m kabel op 40% en boven met een meter of 15 op 29-30%. Nogal wiedes dat het op het randje is.
Ben zeker niet de enige. Iedereen die ik spreek in de wijk in een straal van 500 m klaagt over hetzelfde.
Je maakt mij niet meer wijs dat dat een kabel/installatie probleem is bij al die mensen.
@UltraSub gaf aan een Hirschmann 4G versterker in huis te gebruiken. Ben je dan nog steeds van mening dat eindversterker 5dB omhoog niet nodig is?deamosreapos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:25:
In principe is het signaal wat je binnen krijgt meer dan genoeg. Ik weet niet wat deze lijnmonteur heeft bedacht te doen, maar een EV 5 DB omhoog schuiven kan wel eens heel veel storing gaan veroorzaken. (zeker als het zo is ingepland qua afstanden) De versterking in huis voor de tweede tv is wel degelijk aan jezelf.
Precies. Ik kan je vertellen dat deze monteur een heel arsenaal aan meetapparatuur bij zich had. Heb ik nog nooit gezien bij andere monteurs in ieder geval. En de waarde die gemeten werd rechtstreeks op het AOP was te laag. Hij heeft de netwerkplannen erbij genomen en is gaan controleren of de aansluitingen in de kast ook goed zaten volgens het plan. Dat was zo, maar de totale kast zat te laag, niet alleen iets bij mij. Goh, dat matched precies met wat ik beschreef hier, de hele wijk klaagt steen en been.Swordlord schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:26:
[...]
Je hebt zo te zien kennis en toegang tot systemen van Ziggo, anders vroeg je niet om klantnr's om te kijken wat is gebeurd.
Maar kan zijn dat de algehele invoer misschien slecht was. Die jongens hebben toegang tot de systemen en kunnen toch ook zien welke niveaus naar de klanten komen als ze aanpassingen doen.
Dan zou ik niet zo snel gaan zeggen dat iemand potentiaal gevaar maakt voor andere ...
Dat was zijn verhaal ook hoor. Dat dat echt veel was en zeker niet normaal.deamosreapos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:00:
In principe wel, maar even de EV 5 DB omhoog schroeven is verre van een normale praktijk. Daarom ben ik benieuwd wat zijn redenering is geweest. Misschien heeft hij totaal terecht gehandeld dat sluit ik niet uit, maar zonder zijn kant is het een beetje een wazig verhaal. Plus ik hoor niet terug dat de WCD is vervangen (terwijl dat vrijwel altijd een standaard dingetje is bij een slecht tv signaal.)
[...]
Dat dus.ANdrode schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:53:
[...]
@UltraSub gaf aan een Hirschmann 4G versterker in huis te gebruiken. Ben je dan nog steeds van mening dat eindversterker 5dB omhoog niet nodig is?
NIet bekend met alle termen, wat is de EV? (wijkkast?)MediaZoo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:22:
Heb je bij verschillende weersomstandigheden problemen dan kan het een connector zijn in de EV die niet lekker zit of toch iets aan de klant zijde.
[ Voor 33% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2017 13:56 ]
Probleem is dat het vroeger het Royaal pakket was met extra tv zenders en sinds begin dit jaar is dat Movies en Series XL geworden met een verhoging van 2€TRaSH schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:33:
@audiojunk
Als je het toch niet gebruikt waarom neem je een pakket met Movies and Series XL pakket.
Ik zelf heb 2 weken terug mijn pakket aangepast.
6 maanden voor 34,95 en 6 maanden voor 61,50 voor een Connect MAX+Play Start.
Op jaar basis ben ik nu 100 euro goedkoper uit dan ik was met met Oude Z2+TV Standaard
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Headend = Hoofd ontvangst/zendstation tv signalenMartinusz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:55:
[...]
NIet bekend met alle termen, wat is de EV? (wijkkast?)
Morgen dus weer een monteur om het probleem met kids zenders te bekijken i.c.m. het verschijnsel dat de upload stream het beeld op tv beinvloed. Tevens ook nog steeds T3 errors, dus wordt weer een interessant bezoekje van de monteur. (al verwacht ik weer een kabel is in orde en alle metingen ook - uitslag)
ThanksMediaZoo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:00:
[...]
Headend = Hoofd ontvangst/zendstation tv signalen
HUB = Punt waar internet, televisie en OnDemand op de glasvezel naar de wijkcentrums gestuurd worden.
CMTS = Zorgt voor verbindingen tussen kabelmodems en backbone van Ziggo
Node = Wijkcentrum, het punt waar glasvezel overgaat in de coaxverbinding naar de groeps en eindversterkers.
GV = groepsversterker, versterker die meerdere groeps of eindversterkers van signaalvoorziet.
EV = eindversterker, vaak de laatste of voorlaatste versterker voor de splitter/multitap met klantaansluitingen.
mvds schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:54:
[...]
Hoezo heb je daar niks aan? Ik kijk Movies en Series XL ook via een CI(+) module hoor
Inderdaad oud Ziggo gebied maar wel dezelfde pakketten en prijs hanteren voor zowel oud Ziggo en UPCAllSeeyinEye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:42:
[...]
Oud Ziggo gebied zeker. In oud UPC gebied kunnen we geen extra's via CI+. Allemaal geblokkeerd, iets met rechten.....
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
@deamosreapos: Als ik jouw reactie lees lijk je met ongeloof te reageren op de wijziging die gemaakt is door een andere monteur en naar de configuratie van de klant te wijzen.UltraSub schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:54:
[...]
Leek me absoluut geen monteur die zomaar iets omhoog schroefde.
Ik wilde alleen even terug koppelen dat het probleem niet altijd perse bij de klant binnen hoeft te zitten. Verder niks.
Ik ben perfect geholpen in ieder geval, en de paar mensen die ik later heb gesproken waarvan ik wist dat ze problemen hadden hebben ineens een batterij meer zenders te kijken. Er zat dus wel degelijk een probleem in de kast.
Het verhaal was niet compleet. Ik reageer verbaasd als een monteur binnenkomt en even de EV opschroeft. Want daar zitten zware consequenties aan. En niet alleen voor 1 klant. Dus welke houding? Ik was puur benieuwd wat zijn beweegreden was. Maar zoals je hierboven leest zie je dus een meting perfect opgelost. En de jouw fout houding is niet juist, als een studentenhuis met 50 aansluitingen alles werkend wilt hebben voor 40 euro is dat reeel? Nee uiteraard niet, een tweede tv zit buiten je afspraken om. Je sluit een contract af voor 1 tv. (lees de voorwaarden maar na)UltraSub schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:54:
[...]
Precies. Ik kan je vertellen dat deze monteur een heel arsenaal aan meetapparatuur bij zich had. Heb ik nog nooit gezien bij andere monteurs in ieder geval. En de waarde die gemeten werd rechtstreeks op het AOP was te laag. Hij heeft de netwerkplannen erbij genomen en is gaan controleren of de aansluitingen in de kast ook goed zaten volgens het plan. Dat was zo, maar de totale kast zat te laag, niet alleen iets bij mij. Goh, dat matched precies met wat ik beschreef hier, de hele wijk klaagt steen en been.
Leek me absoluut geen monteur die zomaar iets omhoog schroefde.
Ik wilde alleen even terug koppelen dat het probleem niet altijd perse bij de klant binnen hoeft te zitten. Verder niks.
Ik ben perfect geholpen in ieder geval, en de paar mensen die ik later heb gesproken waarvan ik wist dat ze problemen hadden hebben ineens een batterij meer zenders te kijken. Er zat dus wel degelijk een probleem in de kast.
[...]
Dat was zijn verhaal ook hoor. Dat dat echt veel was en zeker niet normaal.
AOP inderdaad als eerste vervangen
[...]
Dat dus.
ANdrode schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:08:
[...]
@deamosreapos: Als ik jouw reactie lees lijk je met ongeloof te reageren op de wijziging die gemaakt is door een andere monteur en naar de configuratie van de klant te wijzen.
Dat een coax netwerk nu erg storingsgevoelig is is de gedeelde verantwoordelijkheid van de klant en Ziggo. Hier moet Ziggo klanten opleiden en helpen, zij willen ook dat het werkt. De "jouw fout" houding (klassieke IT helpdesk anno '00) is niet van deze tijd en kost klanten
offtopic:
Een tijd geleden waren er in de wijk waar ik toen woonde acties waar Ziggo hielp met het binnenhuis netwerk. Is dat een tijdelijke actie geweest [ivm uitrol gigabit glasvezel] of gaat Ziggo daar het land mee door?
[ Voor 28% gewijzigd door deamosreapos op 17-07-2017 17:28 ]
50 aansluitingen niet nee, maar ik het argument 'je contract is maar voor 1 TV' is gewoon niet waar. Ik geloof best dat er ergens in de voorwaarden zoiets nog wel staat maar die 'regel' is enkel inktverspilling (*).deamosreapos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:25:
En de jouw fout houding is niet juist, als een studentenhuis met 50 aansluitingen alles werkend wilt hebben voor 40 euro is dat reeel? Nee uiteraard niet, een tweede tv zit buiten je afspraken om. Je sluit een contract af voor 1 tv. (lees de voorwaarden maar na)
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
ShadowLord schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:44:
[...]
50 aansluitingen niet nee, maar ik het argument 'je contract is maar voor 1 TV' is gewoon niet waar. Ik geloof best dat er ergens in de voorwaarden zoiets nog wel staat maar die 'regel' is enkel inktverspilling (*).
Ziggo promoot immers zelf gewoon het gebruik van meedere TV's met pakketten bedoeld hiervoor zoals (extra) settop boxen en CI+ kaarten. Op dat moment kan Ziggo zich echt niet verschuilen achter het argument dat het contract maar voor 1 TV geld. Zou ook gek zijn want je betaald per maand extra voor deze zaken.
Wat Ziggo wel mag verwachten is dat je bij meer dan 1 TV een versterker aansluit (al dan niet meegeleverd met het welkomstpakket).
(*) Uiteraard is een opmerking in de voorwaarden over max 1 TV zonder versterker niet heel gek, maar dat is wat anders dan een contract dat maar voorziet in 1 TV
Hier ook last van dit probleem, met nieuw modem én de bèta firmware. Contact gehad met Ziggo,maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zijn van plan om het contract met Ziggo te beëindigen vanwege de slechte support met dit vervelende probleem wat volgen een support medewerker "Zeer Misschien" eind Juli opgelost is.Cloggs schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:55:
[...]
Heb hetzelfde probleem gehad, ook vaak eenzijdig geluid naar willekeurige nummers. Bug in de firmware van mijn modem (compal, witte ding). Als je dit modem hebt even bellen met je mobiel en dan kunnen ze een beta firmware op je modem zetten die dit probleem oplost.
Hello darkness my old friend
Verwijderd
FerdiV schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:01:
Ik heb nu al enige tijd last van lag en heb sterk het vermoeden dat dit komt door het nieuwe modem van Ziggo. Is er iemand die zou kunnen adviseren wat te doen? Ik heb echt van alles al geprobeerd.
Het is een tamelijk nieuwe verbinding met de nieuwe Connect Box van Ziggo. Ik heb last van lag tijdens gamen, maar een hele vreemde. Ik speel een spel Rocket League (PS4) en na enkele minuten heb ik last van input lag (spel reageert traag of niet op input) en mensen horen de lag in mijn stem. Na een halve minuut ongeveer verdwijnt dit en gaat het weer enkele minuten goed. De ping blijft goed (tussen 12 en 30 ms).
Ik heb een nieuwe kabel getrokken, een devolo verwijderd, eventuele hubs uitgeschakeld, de PS4 in DMZ gezet, de laatste .23 update geïnstalleerd, de controller vervangen...
Ik weet het nu niet meer. Het probleem blijft. Opvallend is verder dat bij games die minder lijken te vragen van de verbinding het probleem niet voorkomt.
Wie heeft een idee?
De update heb ik maar heeft niets veranderd. Is dit het bekende probleem wel vraag ik mij dan af?ArcticWolf schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:03:
[...]
![]()
nieuws: Ziggo brengt update uit die problemen packet loss Connect Box moet op...
Is algemeen bekend probleem helaas en volgens mij werkt de update ook niet altijd (of helemaal niet?) Heb zelf een TC modem dus geen last van/ervaring mee.
Neem net zo lang tot dat je irritant word bij de helpdesk contact op. Die connectbox zorgt alleen maar voor ellende, en oplossingen hebben geen prio. Gewoon met heel tweakers gaan klagen dat je de oerdegelijke Cisco modems terug wiltFerdiV schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:01:
Ik heb nu al enige tijd last van lag en heb sterk het vermoeden dat dit komt door het nieuwe modem van Ziggo. Is er iemand die zou kunnen adviseren wat te doen? Ik heb echt van alles al geprobeerd![]()
Het is een tamelijk nieuwe verbinding met de nieuwe Connect Box van Ziggo. Ik heb last van lag tijdens gamen, maar een hele vreemde. Ik speel een spel Rocket League (PS4) en na enkele minuten heb ik last van input lag (spel reageert traag of niet op input) en mensen horen de lag in mijn stem. Na een halve minuut ongeveer verdwijnt dit en gaat het weer enkele minuten goed. De ping blijft goed (tussen 12 en 30 ms).
Ik heb een nieuwe kabel getrokken, een devolo verwijderd, eventuele hubs uitgeschakeld, de PS4 in DMZ gezet, de laatste .23 update geïnstalleerd, de controller vervangen...
Ik weet het nu niet meer. Het probleem blijft. Opvallend is verder dat bij games die minder lijken te vragen van de verbinding het probleem niet voorkomt.
Wie heeft een idee?
Hello darkness my old friend
Huh, waarom zou DMZ daar invloed op hebben?FerdiV schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:04:
[...]
De update heb ik maar heeft niets veranderd. Is dit het bekende probleem wel vraag ik mij dan af?
Als de PS4 in DMZ staat, maakt dat geen verschil?
Anders doe je even een Puma 6 test:Every time one of these packets comes in, the chipset keeps a record of it in a look-up table. By hitting a large range of ports at once – say with three to five thousand packets a second – it is possible to fill up this table, and cripple the device's performance. This leaves the victim with slow web browsing, and huge latency spikes ruining online gaming, and so on.
[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 17-07-2017 19:09 ]
Klinkt alsof het updaten van de firmware dus vrij weinig gaat uitmaken?ArcticWolf schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:07:
[...]
Huh, waarom zou DMZ daar invloed op hebben?
De Puma 6 chip veroorzaakt jitter in de packetstream en de delay wordt veroorzaakt omdat hij ze niet correct afhandelt (of er te lang over doet).
[...]
Anders doe je even een Puma 6 test:
http://www.dslreports.com/tools/puma6
En even de resultaten hier posten
[ Voor 49% gewijzigd door FerdiV op 17-07-2017 19:16 ]
Verwijderd
Kan je wat meer informatie geven?Fret Raket schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:31:
Ik heb sinds vanmorgen weer dezelfde problemen als bij de twee eerdere (landelijke) storingen in april en mei, waar het toen aan haperende routers bij google en ziggo lag. Sommige sites laden niet of gebrekkig. slashdot.org laadt niet en bij fark.com laden de plaatjes heel erg langzaam of niet. Ik hoop dat het niet weer een week gaat duren voordat dit opgelost wordt...
Daar heb je inderdaad de play start voor nodig. Anders krijg je alleen de ongecodeerde HD zenders (ned123/ziggo sport) en moet je je smartcard/cam terugsturen.
8 punten en 3 strepen
Ja dat ziet er niet al te best uit, je kreeg zeker ook wat rode blokjes?FerdiV schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:11:
[...]
Klinkt alsof het updaten van de firmware dus vrij weinig gaat uitmaken?
Verstuurt Ziggo weleens andere modems na het ontvangen van klachten?
Resultaat:
35ms : x
36ms : xxxx
37ms : xxxxx
38ms : xxxxxxxxxxxxxxxx
39ms : xxxxxxxxxxxxxxxx
40ms : xxxxxxx
41ms : xxxxxxxxxx
42ms : xxxxxxxxx
43ms : xxxxxxxxxxxxx
44ms : xxxxxxxxxxx
45ms : xxxxxxxx
46ms : xxxxxxxxxx
47ms : xxxxxxxx
48ms : xxx
49ms : xx
50ms : x
51ms : xx
53ms : xx
55ms : x
57ms : x
59ms : xx
71ms : x
74ms : x
83ms : x
87ms : x
90ms : x
100 - 149ms :xxx
150 - 199ms :xxxx
Ik heb de smartcard en cam destijds gekocht in een winkel, niet gekregen van ZiggoPA5AM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:01:
[...]
Daar heb je inderdaad de play start voor nodig. Anders krijg je alleen de ongecodeerde HD zenders (ned123/ziggo sport) en moet je je smartcard/cam terugsturen.
Den Haag met een oud Ubee 3200 modem zonder wifi (of ipv6) waar je sinds een paar jaar de statistiekenpagina niet meer kan benaderen... Niet dat het erg relevant zal zijn, want het probleem zit ergens tussen AMS-IX en de Verenigde Staten (waarschijnlijk level3), net als de vorige keren. Misschien heeft iemand weer bij werkzaamheden een kabel geraakt of is er een router uitgevallen, misschien met 1 van die gare Intel Atom 2500 processors die er na een tijdje de brui aan geven.ANdrode schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:39:
[...]
Kan je wat meer informatie geven?
Welk modem? Welk gebied? IPv4 of IPv6?
Wat voor signaal waarden zie je in het modem?
En draai je eventueel smokeping, zo ja: grafiekjes ajb
[ Voor 55% gewijzigd door Swordlord op 17-07-2017 21:46 ]
[ Voor 80% gewijzigd door WillemAtHome op 17-07-2017 21:55 ]
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Dank je. Ik ga het morgen maar eens proberenArcticWolf schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:35:
[...]
Ja dat ziet er niet al te best uit, je kreeg zeker ook wat rode blokjes?
Meen dat Ziggo niet al te moeilijk doet over een modem swap als je belt, gewoon door blijven hameren over die Puma 6 chip
Ik lees (beetje met leedvermaak) dat gedoe rondom die connectbox. Toen dan ding net uit was wilde veel mensen hem super graag hebben "want nieuw en mooier" en gingen Ziggo bellen om hem om te laten ruilen. Nu zie je maar weer dat je beter een aantal jaar achter kan lopen en daardoor een veel stabielere verbinding hebt.isene schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:06:
[...]
Neem net zo lang tot dat je irritant word bij de helpdesk contact op. Die connectbox zorgt alleen maar voor ellende, en oplossingen hebben geen prio. Gewoon met heel tweakers gaan klagen dat je de oerdegelijke Cisco modems terug wilt
Hier op terug te komen. sinds ik een andere router heb en de dns server van google gebruik, heb ik geen duitse ads meer. (en ook geen lag van de dns server van ziggo meericy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:33:
Blergh zit nu in tweestrijd met ziggo/youtube/google. Heb last van duitse ads via google ads en dat is kneiterirritant via youtube (woon in NL maar in een grensgebied). Heb geen router die meer dan 100mbit aan kan, dus ik laat DHCP via de router van ziggo lopen en mijn wifi gaat gewoon los. Nu kan ik in de router van ziggo wel een alternatieve DNS instellen, maar die doet er niets mee.
Kan nu wel een virtuele pihole server aanmaken en verbinding via de pihole laten lopen om zo de ads te ontlopen, maar de ziggo modem stuurt niet de juiste dns server door. Nu kan ik elk apparaat wel handmatig een dns server instellen. Andere optie is, maar met 100mbit maximaal in huis leven en de router de dhcp laten regelen. Nog een andere optie is, nieuwe router kopen.
Grmbl, het leven is lastig als je geen duitse ads wil.. Vind ads niet heel erg, maar wel als ze in het duits zijn.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Wat voor router heb je nu dan?icy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:40:
[...]
Hier op terug te komen. sinds ik een andere router heb en de dns server van google gebruik, heb ik geen duitse ads meer. (en ook geen lag van de dns server van ziggo meer)
Ik denk dat er geen andere modems geleverd meer worden dan de CBChiMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:50:
Vorige week een abo afgesloten bij Ziggo en gevraagd om niet de Connect Box te ontvangen.
Nu heb ik deze wel ontvangen en volgens klantenservice leveren ze geen andere modems meer.
Kan iemand bevestigen dat ze onlangs nog een andere modem van Ziggo hebben ontvangen/omgeruild?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
TP Link Archer C2, dus heb gewoon gigabit dus de modem heeft geen nut meer om als router te fungeren. Staat nu in bridge modus.
[ Voor 26% gewijzigd door Meneer iCy op 18-07-2017 10:17 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Duidelijk!
Nee, alles wat je in fUPC gebied (en de TC7200 is fUPC gebied) koopt kun je direct in de kliko gooien. Ziggo zal deze niet activeren. In fUPC krijgt iedere klant een CB of je wilt of niet. In fZiggo krijgt iedere klant met >150Mbit/s een CB bij het 40 Mbit/s wordt in fZiggo gebied nog wel eens een UBEE geleverd.ChiMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:18:
[...]
Duidelijk!
Effe voor de zekerheid, een TC7200 die ik niet direct van Ziggo heb ontvangen (maar via marktplaats bv) werkt gewoon op mijn huidige abo?
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Even de (stroom)stekker uit de tv, half minuutje wachten en de boel opnieuw aanzetten wil het bij mij doorgaans wel oplossen als ik smartcard-issues heb. Zal je inmiddels wel geprobeerd hebben, maar tochoutlandos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:52:
Weet iemand een manier om een smart card in een CI+ module opnieuw werkend te krijgen, zonder een factory reset van mijn (Sony) TV?
Ziggo heeft per abuis mijn smart card gedeactiveerd... en na een belletje gistermiddag is hij weer geactiveerd, maar bij de commerciele zenders krijg ik nu nog steeds een E16 melding.
TC7200 werkt gewoon. Ik zit in oud-UPC en heb een TC7200. Gewoon de connectbox los trekken en de TC7200 aansluiten. Wordt automatisch geprovisioned.ChiMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:31:
Jammer!
Woon ik oud UPC gebied en kan via marktplaats een TC7200 voor een goede prijs kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door JackBol op 18-07-2017 14:01 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ja. Zie mijn eerdere berichten... Apple gebruikt blijkbaar ook Level3's CDN (even opgezocht).GeforceAA schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:06:
Heb sinds gisteren last van trage en slechte verbindingen met sommige Apple services zoals Maps en App Store. Iemand ook zelfde ervaringen?
[ Voor 9% gewijzigd door Fret Raket op 18-07-2017 14:12 ]
Ah ik zit ook in Den Haag. Zal geen toeval zijn dan.Fret Raket schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:10:
[...]
Ja. Zie mijn eerdere berichten... Apple gebruikt blijkbaar ook Level3's CDN (even opgezocht).
Verwijderd
Hier zeg je wel een cruciaal iets. Je hebt hem bij de Ziggo winkel gehaald. Daar wordt de provisioning voor je gedaan. Je krijgt dan ook het modem aan jouw klant nummer gekoppeld. Het moment dat je hem aansluit wordt dan ook de provisioning doorgevoerd in de systemen.JackBol schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:59:
[...]
TC7200 werkt gewoon. Ik zit in oud-UPC en heb een TC7200. Gewoon de connectbox los trekken en de TC7200 aansluiten. Wordt automatisch geprovisioned.
Ik had mijn TC7200 een paar maanden geleden bij de Ziggo winkel gehaald, toen hij nog niet officieel van de lijst af was.
EDIT: Ik haal 300/30 met de TC7200 overigens, maar wel op slechts 8 downstreams. Dat betekent dat op drukke momenten mijn topspeed een beetje inzakt omdat alle service flows zo'n beetje op maximale bandbreedte staan.
404 Signature not found
Hmm wel interessant punt, want hier gaat de groene kabel inderdaad via de meterkast helemaal door naar de woonkamer, iets wat de monteur ook niet vaak zag....hij zei dat andere buren in de straat dat niet hadden...Is toch wel een aantal meter boven de grond zeg maar, aan de andere kant hadden de andere buren ook dezelfde klachten en het lijkt het in dit geval echt buiten de straatkast te liggen.SMSfreakie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:17:
Ja, Daar zijn ze bij ziggo wel erg goed in.. het afschuiven op de kabels in huis..
al vraag ik me wel een af of die (groene) kabels die er ooit door de voorgangers van ziggo ingegraven zijn en her en der nog meters door een woning lopen voor je het AOP bereikt zo als hier.. kabel komt in de meterkast binnen en zoeft daarna nog 20 meter door naar het AOP, of bij een flat waar de kabels over de gevels in "metalen" gootjes zijn aangelegd ook wel voldoende afscherming hebben tegen instraling van buitenaf..
want tegenwoordig vervangen ze wel je AOP voor een "betere"
kabels die netjes onder 60cm zand liggen zullen waarschijnlijk weinig last hebben van instraling.. maar er is toch ook genoeg van die "coax" wat niet de luxe heeft van een bult zand
404 Signature not found
Een beetje monteur kan die kabel gewoon doormeten met speciaal apparaat... Moet je natuurlijk wel een echte monteur hebben en niet een goedkoop ingehuurde beunhaas die net van de LTS afkomt en voor elk wissewasje z'n meerdere moet bellen op de GSM...SMSfreakie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:48:
Misschien dat iemand daar wel weer een lichtje over kan laten schijnen? ik bedoel de kabel die hier ligt hier sinds de ombouw van "verzorgingstehuis" naar woningen, welke volgens mij ergens in de jaren 80 is gedaan..
Voor je (via guidion) bij ziggo aan de slag kunt mag je eerst serieus geld en tijd neerleggen voor cursus, meelopstage en aanschaf van meetapparatuur. Ben daar ook ooit voor benaderd, voor de investering en het tarief dat je vangt is deze ZZP'er net zo lief werkloos.Fret Raket schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:52:
[...]
Een beetje monteur kan die kabel gewoon doormeten met speciaal apparaat... Moet je natuurlijk wel een echte monteur hebben en niet een goedkoop ingehuurde beunhaas die net van de LTS afkomt en voor elk wissewasje z'n meerdere moet bellen op de GSM...
De laatste "monteur" die hier kwam via Ziggo, had een bestelwagen met z'n eigen naam en telefoonnummer erop en had eigenlijk niets bij zich... Een andere die een hele tijd geleden kwam, reed in een (toen) Casema busje en had allerlei apparatuur bij zich._JGC_ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:29:
[...]
Voor je (via guidion) bij ziggo aan de slag kunt mag je eerst serieus geld en tijd neerleggen voor cursus, meelopstage en aanschaf van meetapparatuur. Ben daar ook ooit voor benaderd, voor de investering en het tarief dat je vangt is deze ZZP'er net zo lief werkloos.
Verwijderd
Ik zal wel zien wat er gebeurt. Het schijnt dat het allemaal verrekeningen en crediteringen zijn en dat het allemaal klopt. Waarop ik aantoon dat het niet klopt en weer excuses. Blij dat ik bij Ziggo weg ben. Ik zat bij Ziggo sinds 2002 toen het nog @Home heette. Wel ens een uitstapje gemaakt naar KPN en XS4ALL.tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:30:
Over facturen gesproken. Ik ben ook overgestapt naar NLE. De laatste factuur echter, die ik kreeg na de afsluiting, kan ik mooi niet eens bekijken omdat het Mijn Ziggo account al opgeheven is. Dat vind ik ook niet echt handig.
Autobus Casema?Fret Raket schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:45:
Een andere die een hele tijd geleden kwam, reed in een (toen) Casema busje en had allerlei apparatuur bij zich.
Dan mag je ze houden natuurlijk. Je zal de smartcard daarna niet meer kunnen heractiveren.pvcholten schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:45:
[...]
Ik heb de smartcard en cam destijds gekocht in een winkel, niet gekregen van Ziggo
8 punten en 3 strepen
Helaas, hij ging wel het proces starten maar kwam toch weer uit op E16. Ik vraag me af of de Ziggo medewerker wel echt mijn smartcard opnieuw heeft geactiveerd.Twam schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:58:
[...]
Even de (stroom)stekker uit de tv, half minuutje wachten en de boel opnieuw aanzetten wil het bij mij doorgaans wel oplossen als ik smartcard-issues heb. Zal je inmiddels wel geprobeerd hebben, maar toch
Nee klopt niet. Het gaat fout bij de ontvangst van het signaal. CB is als modem een doorgeef luik en het gaat dus daar al fout. Ik heb op het forum ze een maand gegeven om een permanente fix uit te brengen en anders ga ik zeiken. Dan wordt het tijd om er een zaak van de maken. Gaan ze maar massaal nieuwe modems aanschaffen ofzo. Ik heb er een hard hoofd in omdat de problemen rondom de puma6 chip al sinds 2015 aan het licht is gekomen internationaa (ook bij andere modems van andere providers met dezelfde puma6 chip. Inmiddels heeft Intel de puma7 chip al klaar staan en grote kans dat ze dikke middelvinger tegen hun puma6 chip support doen. Maar dit is echt zwaar kut. Heb behoorlijk wat packets loss etc. Zeker merkbaar in games. Zelfs browser/applicaties haperen weleens door de packet loss.Snap niet dat dit door hun testen heen is geglipt.ChiMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:28:
Volgens een medewerker van Ziggo kan je het probleem met de CB verhelpen door een andere router te gebruiken en bridge mode aan.
Klopt dit?
[ Voor 32% gewijzigd door Lootbox op 18-07-2017 21:52 ]
Ja, de app store werkt hier voor geen meter.GeforceAA schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:06:
Heb sinds gisteren last van trage en slechte verbindingen met sommige Apple services zoals Maps en App Store. Iemand ook zelfde ervaringen?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Om een TC7210 of Ubee vragen als ze die nog hebben (denk het wel).ChiMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:07:
Echt balen dat alleen de CB wordt geleverd en jezelf geen alternatief kan gebruiken.
ADSL en/of VSDL is geen optie in mijn wijk helaas.
Kan je alle locaties van de hoster benaderen?Jeroen O schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:01:
[...]
Ja, de app store werkt hier voor geen meter.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
eu-west-1 176.34.128.0/17 176.34.255.255 (ierland) en ap-southeast-1 54.169.0.0/17 54.169.0.2 (singapore) en sa-east-1 177.71.128.0/17 177.71.255.255 (sao paulo) zijn voor mij onbereikbaar.stormfly schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:42:
[...]
Kan je alle locaties van de hoster benaderen?
http://ec2-reachability.amazonaws.com/
Deze groene c9 kabels zijn dubbel afgeschermd en voldoen aan de norm ten aanzien van in en uitstraling. Je hebt als eerste de koperen kern, gevolgd door het diëlektricum, folie om het diëlektricum en daar weer een gevlochten koperen mantel, vervolgens de groene pvc buitenmantel. Toegegeven dat er nu zelfs coaxkabels zijn die om de gevlochten mantel ook weer folie hebben. Maar zoals gezegd: er is geen in/uitstraling en voldoet dus.SMSfreakie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:17:
Ja, Daar zijn ze bij ziggo wel erg goed in.. het afschuiven op de kabels in huis..
al vraag ik me wel een af of die (groene) kabels die er ooit door de voorgangers van ziggo ingegraven zijn en her en der nog meters door een woning lopen voor je het AOP bereikt zo als hier.. kabel komt in de meterkast binnen en zoeft daarna nog 20 meter door naar het AOP, of bij een flat waar de kabels over de gevels in "metalen" gootjes zijn aangelegd ook wel voldoende afscherming hebben tegen instraling van buitenaf..
want tegenwoordig vervangen ze wel je AOP voor een "betere"
kabels die netjes onder 60cm zand liggen zullen waarschijnlijk weinig last hebben van instraling.. maar er is toch ook genoeg van die "coax" wat niet de luxe heeft van een bult zand
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Ziggo bellen en case loggen of via Twitter? Voor mij is alles groen vanaf Ziggo.Fret Raket schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:03:
[...]
eu-west-1 176.34.128.0/17 176.34.255.255 (ierland) en ap-southeast-1 54.169.0.0/17 54.169.0.2 (singapore) en sa-east-1 177.71.128.0/17 177.71.255.255 (sao paulo) zijn voor mij onbereikbaar.
Een traceroute naar Ierland blijft hangen:
3 7 ms 7 ms 6 ms gv-rc0011-cr101-xe-3-1-0-0.core.as9143.net [213.51.182.49]
4 8 ms 8 ms 8 ms asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
5 9 ms 9 ms 9 ms ams1-br-tra-r2.amazon.com [80.249.210.217]
6 37 ms 32 ms 33 ms 54.239.114.12
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 24 ms 26 ms 26 ms 176.32.107.13
14 * * * Request timed out.
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 19-07-2017 07:44 ]
Om precies te zijn zijn het groene PE buitenkabels, bij flatgebouwen etc. kan een zwarte PE kabel worden gebruikt. Deze kan beter tegen de zon/andere weersomstandigheden. Maar ook deze kabel zou ik geen 10 jaar laten zitten. Bouwmarkt kabels gebruiken is de grootste afrader ook, zelfde met de connectoren. Het beste is om krimp of compressie connectoren te gebruiken.Mr.Master schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 01:09:
[...]
Deze groene c9 kabels zijn dubbel afgeschermd en voldoen aan de norm ten aanzien van in en uitstraling. Je hebt als eerste de koperen kern, gevolgd door het diëlektricum, folie om het diëlektricum en daar weer een gevlochten koperen mantel, vervolgens de groene pvc buitenmantel. Toegegeven dat er nu zelfs coaxkabels zijn die om de gevlochten mantel ook weer folie hebben. Maar zoals gezegd: er is geen in/uitstraling en voldoet dus.
Jouw opmerking over het 'afschuiven op kabels door Ziggo' is niet zomaar. Helaas zijn er genoeg klanten die dit dus niet goed voor elkaar hebben. Soms stekkers die niet HF dicht zijn, of coax18 kabels (of van de bouwmarkt met gegoten stekkers, en enkele afscherming).
De reden dat deze groene kabels goed verstopt worden in kabelgootjes langs een flat is naast praktische redenen omdat diezelfde groene PVC buitenmantel niet tegen UV licht kan en daardoor dus ontbindt (verkleurt brokkelt gewoon af)
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-07-2017 10:47 ]
Thuis haal ik via WiFi (uitsluitend 5 GHz) gewoon de volle 25 Mb, en bij mijn ouders via 5 GHz zit ik op 270 Mb, dus dat is het probleem niet. En alle andere streams via de Ziggo Go app (ook HD) werken gewoon prima.Arbeider schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:46:
Het zal vast een open deur zijn echter Wifi thuis?
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-07-2017 10:48 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq