AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zo te zien weer tijd om Ziggo te bellen, die T3 errors overdag en die uncorrectables geven aan dat er ergens niet iets lekkers zit (tussen het modem en Ziggo).MisterJD schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:48:
Status
System Up Time 17 days 09h:02m:13s
Network Access Allowed
Ik heb een poosje terug wel de modem een reset gegeven, omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag. En AOP betreft: Durf ik zo niet te zeggen, AOP zit hier in de woonkamer, daar komt de coax dan ook uit de muur. Het enige wat gebeurd is dat de power supply van de modem vervangen is en dat was ergens in november vorig jaar. En de monteur heeft toen alles nagekeken.
Maar als ik de eventlog zo zie, kan ik zo zeggen of het nu wel of niet goed.
07/21/2017 13:59 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 11:32 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/21/2017 11:21 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 11:21 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/21/2017 08:44 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 08:44 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/21/2017 03:08 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/21/2017 03:08 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/20/2017 19:04 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/20/2017 19:04 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/20/2017 15:29 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/20/2017 15:28 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/20/2017 15:18 Error (4) D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-M...
07/20/2017 13:33 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/19/2017 10:55 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/19/2017 10:55 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 21:09 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 21:08 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 09:49 Critical (3) T4.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S...
07/18/2017 09:49 Critical (3) T1.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
07/18/2017 09:49 Critical (3) T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
07/18/2017 09:20 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 08:23 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 07:30 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 07:30 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/18/2017 00:56 Warning (5) Dynamic Range Window violation
07/18/2017 00:56 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/17/2017 20:30 Critical (3) T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
07/17/2017 20:29 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
07/17/2017 13:34 Critical (3) R8.0 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
07/17/2017 13:34 Critical (3) R6.0 Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
07/17/2017 13:34 Critical (3) R5.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Check mijn eerdere post eens, 0 T3 errors meer sinds het simpele vervangen van de connector van onze kabel in de straatkast, zou het zomaar ook kunnen zijn.ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:07:
[...]
Zo te zien weer tijd om Ziggo te bellen, die T3 errors overdag en die uncorrectables geven aan dat er ergens niet iets lekkers zit (tussen het modem en Ziggo).
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja hoor, dat werkt (nog) prima. Je neemt een TC7210 over van bijvoorbeeld marktplaats. Dan staat er op het modem (en de doos) een serienummer en die moet je doorgeven aan de helpdesk. Ik heb gewoon de helpdesk gebeld, gezegd dat ik een modem wil activeren die ik nog had liggen en toen vroeg de medewerker om een serienummer die ik heb doorgegeven en ca 10 uur later was het modem geactiveerd.Lootbox schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:57:
[quote]ANdrode schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:49:
[...]
De prijzen van de TC7210 op marktplaats vielen mij mee. Voor EUR 15 kan je er waarschijnlijk één kopen.
[...]
Werkt dat? Is de hardware-serienummer etc niet gelinkt aan adres etc?
Dit werkt echter alleen in 'origineel' Ziggo-gebied, dus voordat de fusie met UPC rond was. Ook zou het kunnen dan men op de helpdesk 'argwaan' krijgt als je op dit moment al een Connectbox heb en dan naar een TC7210 zou gaan. Ik had nog een Ubee uit 2010 en daar deed men dus niet moeilijk over.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Je kunt echt niet zonder publiek IPv4 adres? Ik heb het bij wijze van proef wel eens een dagje gedaan. Het bleek voor wat ik doe mee te vallen.Jeffrey87NL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:15:
Ziggo is nu óók in fZiggo gebied (Utrecht) begonnen met DS-Lite IPv6 uit te rollen.
Vandaag rebootte mijn Connect Box, en had ik ineens IPv6, en zag ik in de webinterface van het modem dat mijn verbinding over DS-Lite liep.
Belletje naar de helpdesk, en ik had weer een publiek IPv4 adres, echter zonder IPv6.
Ik heb een Ubee EVW321B en ik heb dus dual stack. Maar ik ga er van uit dat die luxe niet voor de eeuwigheid is. Dus ben ik mij toch voorzichtig aan het voorbereiden op een situatie zonder publiek IPv4 adres.Jammer dat de Ubee EVW321B wél gewoon met een volwaardige dual stack wordt geleverd.
Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat alle providers op termijn alleen DS-LIte en op nog langere termijn alleen IPv6 only zullen aanbieden. IPv4 is een aflopende zaak en dat gaan we merken. Dus is het misschien niet zo'n gek idee daar maar zo snel mogeljik aan te wennen...Als DS-Lite de uiteindelijke weg wordt die Ziggo gaat bewandelen om IPv6 uit te rollen, dan houd ik XS4ALL toch open als optie. Mits Ziggo Zakelijk wél een volwaardige dual stack levert, dan kunnen we altijd daar naar kijken.
Momenteel niet nee. Ik log nog regelmatig vanaf buiten in op mijn thuisnetwerk, en als Ziggo mij dat ineens ontneemt, dan ben ik daar niet blij mee.Roetzen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:29:
Je kunt echt niet zonder publiek IPv4 adres? Ik heb het bij wijze van proef wel eens een dagje gedaan. Het bleek voor wat ik doe mee te vallen.
Bij Ziggo is dat momenteel zeker nog niet aan de orde, maar is het meer een geldzaak, in plaats van een tekort aan IP adressen.Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat alle providers op termijn alleen DS-LIte en op nog langere termijn alleen IPv6 only zullen aanbieden. IPv4 is een aflopende zaak en dat gaan we merken. Dus is het misschien niet zo'n gek idee daar maar zo snel mogeljik aan te wennen...
Liberty Global heeft met de samenvoeging van Ziggo en UPC een enorm blok IPv4 adressen in handen gekregen, en daar is zeker nog geen sprake van een tekort.
Alleen ik weet het wel, Liberty Global weet wat IPv4 adressen waard zijn, en wil natuurlijk een groot deel van de klanten overzetten naar DS-Lite, zodat zij een deel van de IPv4 blokken van de hand kan doen, en hier op kunnen cashen.
Bij Liberty Global's Duitse onderneming Unitymedia zijn ze dit 'spelletje' namelijk ook aan het spelen.
Als je DS-Lite hebt, kun je middels IPv6 inloggen op je thuisnetwerk. De mogelijkheid in te loggen op je thuisnetwerk is je dus niet ontnomen.Jeffrey87NL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:22:
[...]
Momenteel niet nee. Ik log nog regelmatig vanaf buiten in op mijn thuisnetwerk, en als Ziggo mij dat ineens ontneemt, dan ben ik daar niet blij mee.
Het is al weer vijf jaar geleden dat RIPE door haar voorraad IPv4 adressen heen was. Vanaf dat moment kon iedereen met een ASN nog één /22 krijgen en verder moest men het doen met wat men nog op voorraad had. Die gezamenlijke voorraad per klant wordt niet groter door een fusie. Ik zie geen cijfermatige onderbouwing voor je bewering dat er geen tekort aan IPv4 adressen zou zijn.[...]
Bij Ziggo is dat momenteel zeker nog niet aan de orde, maar is het meer een geldzaak, in plaats van een tekort aan IP adressen.
Liberty Global heeft met de samenvoeging van Ziggo en UPC een enorm blok IPv4 adressen in handen gekregen, en daar is zeker nog geen sprake van een tekort.
Dat het probleem van het opdrogen van de bron van IPv4 adressen zich niet beperkt tot Nederland is geen groot geheim. Ik zie geen verifieerbare cijfers die er op wijzen dat Liberty Globalop op grote schaal IPv4 adressen aan het verkopen of hamsteren is. Kun je je bewering met cijfers onderbouwen?Alleen ik weet het wel, Liberty Global weet wat IPv4 adressen waard zijn, en wil natuurlijk een groot deel van de klanten overzetten naar DS-Lite, zodat zij een deel van de IPv4 blokken van de hand kan doen, en hier op kunnen cashen.
Bij Liberty Global's Duitse onderneming Unitymedia zijn ze dit 'spelletje' namelijk ook aan het spelen.
Ik denk dat de opmerkingen van @Jeffrey87NL een beetje onderbuikgevoel zijn... Je kan de BGP announcements van LG namelijk in de gaten houden. Momenteel announcen ze ongeveer 11 miljoen IPv4, net als een jaar geleden.Roetzen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:48:
[...]
Als je DS-Lite hebt, kun je middels IPv6 inloggen op je thuisnetwerk. De mogelijkheid in te loggen op je thuisnetwerk is je dus niet ontnomen.
[...]
Het is al weer vijf jaar geleden dat RIPE door haar voorraad IPv4 adressen heen was. Vanaf dat moment kon iedereen met een ASN nog één /22 krijgen en verder moest men het doen met wat men nog op voorraad had. Die gezamenlijke voorraad per klant wordt niet groter door een fusie. Ik zie geen cijfermatige onderbouwing voor je bewering dat er geen tekort aan IPv4 adressen zou zijn.
[...]
Dat het probleem van het opdrogen van de bron van IPv4 adressen zich niet beperkt tot Nederland is geen groot geheim. Ik zie geen verifieerbare cijfers die er op wijzen dat Liberty Globalop op grote schaal IPv4 adressen aan het verkopen of hamsteren is. Kun je je bewering met cijfers onderbouwen?
Telecom providers zijn zeker wel bezig om IPv4 space weg te halen bij consumentenlijnen. Maar niet om te verkopen. Ze hebben die space nodig om hun zakelijke diensten (waar ze veel meer mee kunnen verdienen) te kunnen blijven aanbieden. Zeker voor een partij als LG, welke BSoD (business service over docsis) aan het uitrollen is dit belangrijk.
Dus ja, het gaat zeker om het geld. En nu kan je de helpdesk nog bellen en een IPv4 krijgen. Maar geloof maar dat er rond 2020 voor een consumentenlijn niets anders meer is dan DS-Lite met een private v4 adres.
Dus bereid je thuisnetwerkje maar vast voor dat je er via v6 bij kan.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ware het niet dat KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 nog steeds geen IPv6 aanbieden via hun 4G netwerken, en dat KPN (gedeeltelijk), Ziggo (gedeeltelijk) en XS4ALL (volledig) momenteel de enige ISP's zijn die IPv6 ondersteuning bieden.Roetzen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:48:
Als je DS-Lite hebt, kun je middels IPv6 inloggen op je thuisnetwerk. De mogelijkheid in te loggen op je thuisnetwerk is je dus niet ontnomen.
Ik heb verder geen zin om cijfers te gaan uitpluizen, maar feit is dat Ziggo een aantal jaar geleden via de media riep (nieuws: Nieuwe klanten Ziggo krijgen in de toekomst standaard ipv6 dat nieuwe klanten zouden worden overgezet op DS-Lite. Ik ben inmiddels al 6 jaar klant, en ben dus zeker geen nieuwe klant.Dat het probleem van het opdrogen van de bron van IPv4 adressen zich niet beperkt tot Nederland is geen groot geheim. Ik zie geen verifieerbare cijfers die er op wijzen dat Liberty Globalop op grote schaal IPv4 adressen aan het verkopen of hamsteren is. Kun je je bewering met cijfers onderbouwen?
Wat ik een probleem vind, is dat Ziggo mij ineens overzet, zonder enige aankondiging. Ik snap ook wel dat 99% van de klanten geen enkel probleem heeft met DS-Lite/CGNAT, maar die ene procent (het zullen er vast wel meer zijn) waar ik onder val, die bijvoorbeeld een fileserver thuis hebben staan, hebben dan gewoon ineens pech.
Tja, dan ga ik toch liever naar een ISP waar ik een premium betaal om zowel native IPv4 als IPv6 te krijgen.
Je merkt duidelijk dat Ziggo meer gericht is op Henk en Ingrid, en niet op mensen die wat meer eisen.
Ik vergelijk het met fossiele brandstoffen zoals gas, daar is ook steeds minder van beschikbaar, dus het wordt duurder, maar het is niet zo dat Stedin ineens zegt van "sorry, er is nog wel gas, maar vanaf nu leveren we je geen gas meer, ga maar lekker je huis elektrisch verwarmen".
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-07-2017 10:51 ]
Dat is inmiddels twee jaar geleden. Alle klanten gaan overgezet worden naar DS-LiteJeffrey87NL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:48:
Ik heb verder geen zin om cijfers te gaan uitpluizen, maar feit is dat Ziggo een aantal jaar geleden via de media riep (nieuws: Nieuwe klanten Ziggo krijgen in de toekomst standaard ipv6 dat nieuwe klanten zouden worden overgezet op DS-Lite. Ik ben inmiddels al 6 jaar klant, en ben dus zeker geen nieuwe klant.
Dat is niet netjes, nee. Dat ben ik met je eens.Wat ik een probleem vind, is dat Ziggo mij ineens overzet, zonder enige aankondiging.
99% van de mensen is niet "Henk en Ingrid". Als je meer eist ben je altijd vrij om een zakelijke lijn te nemen. Je kan geen maatwerk verwachten op een abonnement van een paar tientjes.Ik snap ook wel dat 99% van de klanten geen enkel probleem heeft met DS-Lite/CGNAT, maar die ene procent (het zullen er vast wel meer zijn) waar ik onder val, die bijvoorbeeld een fileserver thuis hebben staan, die hebben dan gewoon ineens pech.
Tja, dan ga ik toch liever naar een ISP waar ik een premium betaal om zowel native IPv4 als IPv6 te krijgen.
Je merkt duidelijk dat Ziggo meer gericht is op Henk en Ingrid, en niet op mensen die wat meer eisen.
Verder heb je geen Native v4, je hebt namelijk NAT op je CPE. Wat je graag wil is controle over de mapping van inbound ports, wat overigens ook kan met CGN. Wat dat betreft is IPv6 een stuk praktischer, aangezien je daar je local network native kan adresseren.
[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 22-07-2017 10:55 ]
Ik zit inmiddels weer netjes op IPv4, dat werkt voorlopig gewoon, maar uiteindelijk moet iedereen toch over naar IPv6. Ik ben benieuwd wat de toekomst verder gaat brengen. Wellicht dat de IPv6 uitrol bij andere ISP's (waaronder de mobiele providers) straks wat meer van de grond komt, en vanaf dat moment is het probleem (in ieder geval voor mij) minder groot dan dat het nu is.JackBol schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:52:
[...]
Dat is inmiddels twee jaar geleden. Alle klanten gaan overgezet worden naar DS-Lite
[...]
Dat is niet netjes, nee. Dat ben ik met je eens.
[...]
99% van de mensen is niet "Henk en Ingrid". Als je meer eist ben je altijd vrij om een zakelijke lijn te nemen. Je kan geen maatwerk verwachten op een abonnement van een paar tientjes.
1
| 100 - 149ms :x |
Wat betekent dat ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Niets, dat is prima.-SaveMe- schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:04:
Ik heb ook ff die DSLreports test gedaan en krijg 1 rood blokje:
code:
1 100 - 149ms :x
Wat betekent dat ?
Top! Heb ook eigenlijk geen klachten
GamiQ, de game notes app met game maps!
Mobiele v6 staat om de hoek. De huidige packet cores zijn al geschikt voor v6. Applicatie incompatibility is het grootste probleem. Apple dwingt de developers naar native v6, en android heeft een v4->v6 nat engine op de telefoon.Jeffrey87NL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:56:
[...]
Ik zit inmiddels weer netjes op IPv4, dat werkt voorlopig gewoon, maar uiteindelijk moet iedereen toch over naar IPv6. Ik ben benieuwd wat de toekomst verder gaat brengen. Wellicht dat de IPv6 uitrol bij andere ISP's (waaronder de mobiele providers) straks wat meer van de grond komt, en vanaf dat moment is het probleem (in ieder geval voor mij) minder groot dan dat het nu is.
Bij tmobile in de USA is gebleken dat meeste apps wel hiermee door kunnen blijven werken.
Geweldig nieuws, kan niet wachten tot dit ook bij mij in Assen wordt aangeboden. En voor die paar keer dat ik met IPv4 extern moet inloggen op mijn thuisnetwerk is er portmapper feste-ip.net.Jeffrey87NL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:15:
Ziggo is nu óók in fZiggo gebied (Utrecht) begonnen met DS-Lite IPv6 uit te rollen.
Vandaag rebootte mijn Connect Box, en had ik ineens IPv6, en zag ik in de webinterface van het modem dat mijn verbinding over DS-Lite liep.

Hoe doe ik dat? Waar moet je opletten?JackBol schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:28:
[...]
Dus bereid je thuisnetwerkje maar vast voor dat je er via v6 bij kan.
Hierboven heeft ZiggoWebcare net bevestigd dat deze modems onder de goede voorwaarden (fZiggo gebied, TC7210 bij 300mb/s, anders Ubee of Cisco) nog geactiveerd worden :-)Mick1990 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:44:
[...]
Dit werkt echter alleen in 'origineel' Ziggo-gebied, dus voordat de fusie met UPC rond was. Ook zou het kunnen dan men op de helpdesk 'argwaan' krijgt als je op dit moment al een Connectbox heb en dan naar een TC7210 zou gaan. Ik had nog een Ubee uit 2010 en daar deed men dus niet moeilijk over.
JackBol schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:52:
[...]
Verder heb je geen Native v4, je hebt namelijk NAT op je CPE. Wat je graag wil is controle over de mapping van inbound ports, wat overigens ook kan met CGN. Wat dat betreft is IPv6 een stuk praktischer, aangezien je daar je local network native kan adresseren.
IPv4 voor consumenten verdwijnt op de lange termijn. Maar zolang de STB's en horizon boxes nog een publiek IPv4 adres krijgen vind ik het belachelijk dat klanten DS-lite krijgen vind ik het een goedkope besparing
Een deel van de onduidelijkheid bij DS-lite zit ook in de user interface van de modems. Mapping van inbound ports (IPv4) is niet mogelijk bij de TC7200 die ik had. De "port forwarding" optie die toch in de UI zat beelde extern_v6:poort af op intern_v4:poort.
Handig, maar niet wat 99,9% van de mensen verstaat onder port forwarding
Een collega van mij (wel technisch) snapte eerst niet waarom hij zijn NAS niet kon bereiken, hij moest echt goed kijken voordat hij doorhad wat er aan de hand was.
Vooral een UI issue trouwens, dus makkelijk te fixen
[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 22-07-2017 12:58 ]
Ziggo heeft momenteel een pilot lopen waarbij de Mediabox XL (Horizon) DS-Lite krijgt. (bron: een familielid doet mee aan deze pilot)ANdrode schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:56:
offtopic:
IPv4 voor consumenten verdwijnt op de lange termijn. Maar zolang de STB's en horizon boxes nog een publiek IPv4 adres krijgen vind ik het belachelijk dat klanten DS-lite krijgen vind ik het een goedkope besparing
[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-07-2017 13:46 ]
Jeffrey87NL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:43:
[...]
Ziggo heeft momenteel een pilot lopen waarbij de Mediabox XL (Horizon) DS-Lite krijgt. (bron: een familielid doet mee aan deze pilot)
Ook als hij niet als modem gebruikt wordt? Als die Cisco/Horizon/Mediaboxes geen IPv4 adres krijgen bespaart dat Ziggo veel ruimte
Heb je hier nog iets voor moeten doen? Ik heb hetzelfde abbo, maar dan met de standaard 1.5GB. 6 zou wel lekker zijn!Crawl NL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:22:
Gisteren een email ontvangen van Ziggo Mobiel. Mijn abonnement van 1.5 GB en 500 min. bellen/sms voor €15 per maand wordt in september omgezet naar 6 GB en onbeperkt bellen/sms voor €15 per maand.
Er is de laatste tijd veel te doen rond de hoeveelheid data en prijzen. Ik ben hier niet zo in thuis maar is dit een goede deal?
De persoon die ik aan de lijn had moest wel een paar maal navragen, ook het serie nummer van de TC7210 werd gevraagd, maar daarna kreeg ik te horen dat het niet kan.
Op het argument dat ik in diverse fora lees dat een ander modem registreren wel kan kreeg ik te horen: U spreekt met Ziggo en niet met diverse fora...
Gevalletje van een niet bekwame servicedesk medewerker of kan/mag het gewoon niet meer ?
Het is nog al tegenstrijdig met wat hier boven lees. Ziggo-Webcare zegt hier nl dat het wel kan,
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51984339
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Moeten de media hier niet eens bovenop springen? of Consumentenbond? Toch niet te geloven dat je anno 2017 met een ruk modem wordt opgezadeld.UltraSub schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:55:
Ik neem aan dat je geen poot hebt om op te staan als je van de connect box af wil vanwege latency, right? De SLA's zullen dat wel mooi dicht getimmerd hebben of bewust vaag?
Er kraait ook geen haan naar die push voor Horizon's die 50W slurpen. Vind ik ook absoluut niet kunnen in dit tijdperk waar alles zo groen mogelijk moet zijnvalkenier schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:58:
[...]
Moeten de media hier niet eens bovenop springen? of Consumentenbond? Toch niet te geloven dat je anno 2017 met een ruk modem wordt opgezadeld.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
We hebben ons er hier al eens eerder over verbaasd dat die dingen allemaal een Ipv4 krijgen. Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben dat ze alle mediaboxen op DS-lite gooien, zodat er ruimte blijft om mijn en jullie modem netjes dual-stack te geven.ANdrode schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:49:
[...]
Ook als hij niet als modem gebruikt wordt? Als die Cisco/Horizon/Mediaboxes geen IPv4 adres krijgen bespaart dat Ziggo veel ruimte
Ziggo is niet de enige ISP met dit probleem, er loopt zelfs een recht zaak tegen Arris terwijl die zelf de dupe is van Intel.UltraSub schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:55:
Ik neem aan dat je geen poot hebt om op te staan als je van de connect box af wil vanwege latency, right? De SLA's zullen dat wel mooi dicht getimmerd hebben of bewust vaag?
Meeste vendors zijn nu bezig met Docsis 3.1 modems (met BCM chipset ipv Intel) en ik denk dat er daarom zo traag op wordt gereageerd... Denk dat Ziggo niet loopt te wachten om duizenden modems tijdelijk te vervangen voordat ze weer worden omgeruild voor een 3.1 modem.
Probleem is dat de meeste klanten het probleem niet eens merken in het dagelijks gebruik, dus kan het niet zomaar opgeblazen worden door de consumentenbond bv.
Een deel van de modems met de Puma 6 chipset:
De Hitron CGNV4 (Ziggo zakelijk) heeft er ook last van maar dan in mindere maten en die klanten zie je dan ook minder vaak klagen.Arris SB6190
Arris TG1672G
Arris TG1682G
Arris TM1602
Super Hub 3 (Arris TG2492LG) (commonly - virgin media)
Hitron CGN3 / CDA / CGNV series modems:
Hitron CDA-32372
Hitron CDE-32372
Hitron CDA3-35
Hitron CGNV4
Hitron CGNM-3552 (commonly - Rogers)
Hitron CGN3 (eg CGN3-ACSMR) 2013 link
Hitron CGNM-2250 (commonly - Shaw)
Linksys CM3024
Linksys CM3016
TP-Link CR7000
Netgear AC1750 C6300 AC1900
Netgear CM700
Telstra Gateway Max (Netgear AC1900 / C6300) (Australia) 2014 link.
Cisco DPC3848V (eg »High latency/ping to Shaw router? )
Cisco DPC3941B / DPC3941T (commonly - Comcast Xfinity XB3)
Cisco DPC3939
Compal CH7465-LG / Arris TG2492LG (commonly - Virgin Media Hub 3)
Samsung "Home Media Server"
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 22-07-2017 16:25 ]
Heb ik net gedaan, ik meld wel even terug wat er uit komt.Jim423 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:15:
@gjs Stuur anders even een DM naar webcare hier met je klantnr en CA ID's. Misschien kan die je verder helpen. HD is altijd wat stug in dit soort dingen in mijn ervaring.
Nee, lag ineens op mijn digitale deurmat. Ik had wel vernomen dat Ziggo hun bestaande klanten later dit jaar ook een aanbieding zo doen nav de huidige Ziggo/Vodafone aanbieding. Rustig afwachten dus.dôh schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:32:
[...]
Heb je hier nog iets voor moeten doen? Ik heb hetzelfde abbo, maar dan met de standaard 1.5GB. 6 zou wel lekker zijn!
Als je de horizon box alleen voor tv hebt (dus een los modem) krijgt hij dan nog steeds een publiek adres?ANdrode schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:56:
offtopic:
In fZiggo gebied, daar weet ik het: JaJackBol schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:39:
[...]
Als je de horizon box alleen voor tv hebt (dus een los modem) krijgt hij dan nog steeds een publiek adres?
Eerder kreeg een Cisco HDD recorder (EuroDOCSIS 2 modem ingebouwd) daar ook een publiek ip adres.
Ziggo heeft teveel klanten voor RFC1918 dus dat is geen optie. De horizon box kwam 10 jaar na de eerste IPv6 deployments in Nederland naar Nederland. Dan is de keuze voor v4 architectuur door gebrek aan intertie
Duurt een paar dagengjs schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:46:
[...]
Heb ik net gedaan, ik meld wel even terug wat er uit komt.
Je kan via de telefoon ook een activeringscode opvragen voor je modem.
Ik weet niet of dat gaat werken voor een modem wat niet geregistreerd is, maar je kan het proberen
2250 WP Zuid PVoutput
Nope zelf actieveren kan niet meer in fZiggo alles moet via de klantenservice. Je activation codes falen altijd.MdO82 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:04:
[...]
Duurt een paar dagen
Je kan via de telefoon ook een activeringscode opvragen voor je modem.
Ik weet niet of dat gaat werken voor een modem wat niet geregistreerd is, maar je kan het proberen
Jeps voor Netflix geneuzel enzo.JackBol schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:39:
[...]
Als je de horizon box alleen voor tv hebt (dus een los modem) krijgt hij dan nog steeds een publiek adres?
stormfly schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:39:
[...]
Nope zelf actieveren kan niet meer in fZiggo alles moet via de klantenservice. Je activation codes falen altijd.

2250 WP Zuid PVoutput
Idd de modem activatie code die ik nog had werkt niet.stormfly schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:39:
[...]
Nope zelf actieveren kan niet meer in fZiggo alles moet via de klantenservice. Je activation codes falen altijd.
Voorheen was er een optie in het telefoon menu om de activatiecode op te vragen, die is er niet meer.
Bottom line: er zijn geen adressen bijgekomen en er zijn geen adressen af gegaan, Ze moeten het voor de rest van de eeuwigheid doen met wat ze hebben.JackBol schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:28:
[...]
Ik denk dat de opmerkingen van @Jeffrey87NL een beetje onderbuikgevoel zijn... Je kan de BGP announcements van LG namelijk in de gaten houden. Momenteel announcen ze ongeveer 11 miljoen IPv4, net als een jaar geleden.
Als iets schaars is, zet je het in daar waar het het meeste rendement oplevert. Logisch dat de schaarse IPv4 adressen dan ingezet worden voor de zakelije klanten want dat levert het meeste op. Maar dat is heel wat anders dan een "spelletje om IP adressen weg te halen bij klanten en die verkopen voor het geld".Telecom providers zijn zeker wel bezig om IPv4 space weg te halen bij consumentenlijnen. Maar niet om te verkopen. Ze hebben die space nodig om hun zakelijke diensten (waar ze veel meer mee kunnen verdienen) te kunnen blijven aanbieden. Zeker voor een partij als LG, welke BSoD (business service over docsis) aan het uitrollen is dit belangrijk.
Natuurlijk gaat het om het geld. ISPs zijn geen filantropische instellingen, ze hebben een winstoogmerk. En daarin past dat er betaald moet worden voor een schaars goed.Dus ja, het gaat zeker om het geld. En nu kan je de helpdesk nog bellen en een IPv4 krijgen. Maar geloof maar dat er rond 2020 voor een consumentenlijn niets anders meer is dan DS-Lite met een private v4 adres.
Ik volg het opraken van de IPv4 adressen al bijna 10 jaar en ik heb deze bui al jaren geleden zien hangen, Vijf jaar geleden was het voor mij al duidelijk. Het is niet de vraag of publieke IPv4 adressen voor consumenten ooit ophouden, maar wanneer die mogelijkheid verdwijnt. Jouw schatting van 2020 lijkt me nog redelijk optimistisch. Dat het nu al begint komt voor mij in elk geval totaal niet als een verrassing.Dus bereid je thuisnetwerkje maar vast voor dat je er via v6 bij kan.
Mijn thuisnetwerkje was zes jaar geleden al via IPv6 bereikbaar. Eerst via een SixXs tunnel, later via en he,net tunnel en sinds verleden jaar via native IPv6 van Ziggo.
Inderdaad, die hebben dan ineens pech. Maar ja, dit is niet het theekransje van het plaatselijk bejaardentehuis, dit is tweakers.net. Een tweaker die een file server draait had als ie een beetje bij de les was gebleven dit al jaren geleden kunnen zien aankomen. En zich ingedekt.Jeffrey87NL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:48:
[...]
Ik heb verder geen zin om cijfers te gaan uitpluizen, maar feit is dat Ziggo een aantal jaar geleden via de media riep (nieuws: Nieuwe klanten Ziggo krijgen in de toekomst standaard ipv6 dat nieuwe klanten zouden worden overgezet op DS-Lite. Ik ben inmiddels al 6 jaar klant, en ben dus zeker geen nieuwe klant.
Wat ik een probleem vind, is dat Ziggo mij ineens overzet, zonder enige aankondiging. Ik snap ook wel dat 99% van de klanten geen enkel probleem heeft met DS-Lite/CGNAT, maar die ene procent (het zullen er vast wel meer zijn) waar ik onder val, die bijvoorbeeld een fileserver thuis hebben staan, hebben dan gewoon ineens pech.
Ja, het is vervelend dat Ziggo je ineens zonder aankondiging omzet, maar denk een even mee. Hoe hadden ze het dan moeten doen? Je merkt terecht op dat DS-Lite voor 99% van de klanten geen enkel probleem is. Sterker nog, van die 99% weet waarschijnlijk nog eens 99% van hen helemaal niet wat IPv6 en DS-Lite is. En als je die dan een brief gaat sturen om ze te vertellen dat ze op DS-Lite overgezet gaan worden en als er een probleem is, ze even contact op moeten nemen, dan breekt de hel los. Het is dan pragmatischer om het maar gewoon te doen en dan alleen die 1% met een probleem maar de helpdesk te laten bellen. Dat blijft het beheersbaar. Niemand is gebaat bij een overbelaste helpdesk. En nogmaals: je bent een tweaker, geen Henk of Ingrid, je had dit kunnen zien aankomen er er op kunnen anticiperen.
Dat is jouw keus. Maar die keus had je vijf jaar geleden ook al kunnen maken.Tja, dan ga ik toch liever naar een ISP waar ik een premium betaal om zowel native IPv4 als IPv6 te krijgen.
[ Voor 32% gewijzigd door Roetzen op 22-07-2017 23:41 ]
Inmiddels heeft Ziggo de Connect Box in bridge mode gezet. Vervolgens heb ik een router geplaatst. De verbinding lijkt stukken beter, maar heb nog niet voldoende kunnen testen. Ben nog niet overtuigd.
Hoe dan ook, hoe kan het dan zijn dat ik nog steeds een slechte score krijg op onderstaande test? Of is deze irrelevant?
http://www.dslreports.com/tools/puma6
Volgens mij hebben er meerdere (en ik ook) tegen jou gezegd dat bridgen niet ging helpen...FerdiV schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:28:
Even een update wat betreft mijn Connect Box.
Inmiddels heeft Ziggo de Connect Box in bridge mode gezet. Vervolgens heb ik een router geplaatst. De verbinding lijkt stukken beter, maar heb nog niet voldoende kunnen testen. Ben nog niet overtuigd.
Hoe dan ook, hoe kan het dan zijn dat ik nog steeds een slechte score krijg op onderstaande test? Of is deze irrelevant?
http://www.dslreports.com/tools/puma6
ArcticWolf in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 23-07-2017 08:48 ]
Ik lees daar tegenstrijdige berichten over. Vele melden ook dat dit wel heeft geholpen of geen problemen hebben in geval van bridge+router. Bij mij gister in ieder geval niet de problemen die ik eerder had. Kan het niet zijn dat de Puma 6 nu minder belast wordt i.v.m. de router?ArcticWolf schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:43:
[...]
Volgens mij hebben er meerdere (en ik ook) tegen jou gezegd dat bridgen niet ging helpen...
ArcticWolf in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Ik ga vandaar weer testen en even zien hoe het verloopt.
[ Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 23-07-2017 12:17 ]
De eerste week met de Connect Box leek probleemloos, echter de afgelopen twee weken is het al meerdere keren raak. Ik zit hier sinds gisteravond nu voor de tweede keer geheel zonder internet. Heel Amsterdam West lijkt ook getroffen als ik de reacties bekijk op allestoringen.nl.
Volgens Ziggo zelf is het uiterlijk dinsdag om 16.17 uur opgelost. Gek genoeg ervaar ik eigenlijk pas problemen sinds UPC hier Ziggo is geworden.
Vertel ons wat, sinds dat UPC erbij is gekomen is het drama voor oud Ziggodubbeldekkert schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:12:
Ik draai hier nu inmiddels een week of drie met de Connect Box van Ziggo. Dit omdat ik nog op een oud Ubee modem zat van uit het UPC tijdperk. Deze gaf al enige tijd problemen met de verbinding. Die viel weg en was soms helemaal niet meer te bereiken.
De eerste week met de Connect Box leek probleemloos, echter de afgelopen twee weken is het al meerdere keren raak. Ik zit hier sinds gisteravond nu voor de tweede keer geheel zonder internet. Heel Amsterdam West lijkt ook getroffen als ik de reacties bekijk op allestoringen.nl.
Volgens Ziggo zelf is het uiterlijk dinsdag om 16.17 uur opgelost. Gek genoeg ervaar ik eigenlijk pas problemen sinds UPC hier Ziggo is geworden.
Sinds gisteravond het volgende 'probleem':
In de connectbox op de overzichtspagina staat "Partial service (US Only)" iemand een idee wat dat betekent?
Daarnaast zie ik ineens nog maar 3 upstream ipv 4 en wat T3 en T4 errors op 1 kanaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 24-07-2017 09:20 ]
Ik ben momenteel bezig met ziggo. Ik heb namelijk een topic aangemaakt op het ziggo forum. Men wil eerst de modem omruilen, aangezien ik hier nog met een oude ubee (2010) zit. Dan pas gaan ze verder kijken. Het is nu in behandeling.ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:07:
[...]
Zo te zien weer tijd om Ziggo te bellen, die T3 errors overdag en die uncorrectables geven aan dat er ergens niet iets lekkers zit (tussen het modem en Ziggo).
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
NOPE, annuleren die hapMisterJD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:21:
[...]
Ik ben momenteel bezig met ziggo. Ik heb namelijk een topic aangemaakt op het ziggo forum. Men wil eerst de modem omruilen, aangezien ik hier nog met een oude ubee (2010) zit. Dan pas gaan ze verder kijken. Het is nu in behandeling.

Dan krijg je ook een Connect Box en dan ben je verder van huis

Verwijderd
Inderdaad, bellen en terugzenddoos laten opsturen. Ze stuurden mijn schoonmoeder een connect box omdat het zappen op haar tv traag ging, belde ze mij om hem te installeren. Dacht het niet, ziggo moet ophouden dat ding ongewenst op te sturen, net alsof ze er duizenden hebben liggen en bij elk probleem proberen ze je dit baggerding aan te smeren.ArcticWolf schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:24:
[...]
NOPE, annuleren die hapzsm (geen grapje)
Dan krijg je ook een Connect Box en dan ben je verder van huis
Echter wanneer ik hem afspeel is de kwaliteit echt belabberd.
Ik gebruik de ziggo go app op een windows 10 pc.
Bedraad verbonden (speedtest zojuist uitgevoerd haal netjes de snelheid) echter is de kwaliteit dus echt niet om aan te zien, ben ik de enige die dit merkt of hebben jullie dit ook ?
EDIT: Alle andere dingen zoals youtube,netflix etc zijn dus wel HAARSCHERP
[ Voor 9% gewijzigd door Dracoz op 24-07-2017 21:00 ]
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Kwaliteit is niet werkelijk geweldig nee, veel compressie zichtbaar in de donkere stukken. Het is zeker wel te doen maar staat in geen enkele verhouding tot HBO TV.Dracoz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:32:
Ik zie op de Ziggo GO app dat Game of Thrones Season 7 Episode 2 beschikbaar is.
Echter wanneer ik hem afspeel is de kwaliteit echt belabberd.
Ik gebruik de ziggo go app op een windows 10 pc.
Bedraad verbonden (speedtest zojuist uitgevoerd haal netjes de snelheid) echter is de kwaliteit dus echt niet om aan te zien, ben ik de enige die dit merkt of hebben jullie dit ook ?
EDIT: Alle andere dingen zoals youtube,netflix etc zijn dus wel HAARSCHERP
Zou Ziggo misschien wat meer compressie toe hebben gepast specifiek bij deze GOT serie om het netwerk, door populariteit, niet om zeep te helpen?
Testing, one, two ...
Denk dat ze gewoon weer een probleem hebben want als ik nu op Ziggo GO kijk zijn alleen afleveringen van seizoen 5 en 6 beschikbaar. Drie uur geleden toen ik keek of de nieuwe aflevering al beschikbaar was stond ie er gewoon op dus het werkt weer verre van goed. Dan maar weer uit een andere bron halen heb je tenminste gegarandeerde goede kwaliteit.hardware-lover schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:10:
[...]
Kwaliteit is niet werkelijk geweldig nee, veel compressie zichtbaar in de donkere stukken. Het is zeker wel te doen maar staat in geen enkele verhouding tot HBO TV.
Zou Ziggo misschien wat meer compressie toe hebben gepast specifiek bij deze GOT serie om het netwerk, door populariteit, niet om zeep te helpen?
65ms : x
66ms : x
67ms : xxx
68ms : xx
69ms : xxxxxx
70ms : xxxxxxxxxx
71ms : xxxxxx
72ms : xxxxxx
73ms : xxxxxxxxxxxxxx
74ms : xxxxxxxxxxxx
75ms : xxxxxxxxxxxxxxxxx
76ms : xxxxxxxxxxxxxxx
77ms : xxxxxxxxxxxxxxx
78ms : xxxxxx
79ms : xxxxxxxx
80ms : xxxxxxxxxxxxxxxx
81ms : xxxxxx
82ms : xxxxxxx
83ms : xxxxxxxxxx
84ms : xxx
85ms : xxx
86ms : xxx
87ms : x
88ms : xx
89ms : x
90ms : x
91ms : xxxx
92ms : x
94ms : x
95ms : xx
96ms : xx
97ms : x
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xxx
250 - 299ms :x
Na dit topic een aantal pagina's terug te hebben gekeken kom ik volgens mij niemand tegen met vergelijkbare resultaten. Iedereen heeft wel wat resultaten lager dan 50ms maar die heb ik helemaal niet. Of begrijp ik nu iets verkeerd aan de test? Ik heb hem meerdere keren uitgevoerd en kom telkens tot vergelijkbare resultaten.
Zou er bij mij meer aan de hand zijn? Ik heb de up- en downstream waardes ook even vergeleken en daar kom ik eigenlijk maar op één uitzonderdelijke waarde en dat is kanaal 1 bij de upstream:
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 50 5.120 64qam 4
2 36000000 47 5.120 64qam 3
3 44500000 48 5.120 64qam 2
4 52000000 48 5.120 64qam 1
Volgens de FAQ zou die tussen 38 en 49dBmV moeten zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door Timmetjuh op 25-07-2017 10:36 ]
Je modem waardes zijn niet slecht, dat 1 kanaal wat hoger heeft is geen probleem, pas vanaf 51 dB zit je aan het limiet, de rest zit netjes.Timmetjuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:32:
Ik heb ook wat problemen met gamen met een Connect Box en heb de PUMA6 test ook eens uitgevoerd met dit als resultaat:
[afbeelding]
*knip*
Na dit topic een aantal pagina's terug te hebben gekeken kom ik volgens mij niemand tegen met vergelijkbare resultaten. Iedereen heeft wel wat resultaten lager dan 50ms maar die heb ik helemaal niet. Of begrijp ik nu iets verkeerd aan de test? Ik heb hem meerdere keren uitgevoerd en kom telkens tot vergelijkbare resultaten.
Zou er bij mij meer aan de hand zijn? Ik heb de up- en downstream waardes ook even vergeleken en daar kom ik eigenlijk maar op één uitzonderdelijke waarde en dat is kanaal 1 bij de upstream:
Het ligt er puur aan welke server wordt gebruikt, de testsite kiest niet altijd de meest dichtbijzijnde server, waardoor de pings hoger uitvallen.
Hier vanuit nederland zijn server 44 en 56 de meest gunstigste wat zo te merken valt door de tests heen.
*edit*
Ik kom voor nu ook op wat hogere waardes dan normaal, dus misschien iets aan de andere kant gaande.
[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 25-07-2017 10:49 ]
WiFi gaat als een trein, bekabeld en draadloos zijn Netflix en andere streaming ook gewoon stabiel!
Mijn Spotify geeft niet om de paar minuten een: 'U bent Offline' melding en mijn Nintendo Switch die vlak naast het modem staat heeft ook eindelijk vol bereik in plaats van 1 á 2 streepjes zoals voorheen.
Heb het op de PS4 nog niet getest, iemand een makkelijke suggestie om hier goed (en makkelijk) mee te testen?
Ik heb een veel betere gebruikerservaring, zowel op WiFi als bekabeld (helaas PS4 dus nog niet getest)
ps. firmware update werd uitgevoerd bij installeren, zit dus op nieuwste versie
[ Voor 16% gewijzigd door Ralphoman op 25-07-2017 12:10 ]
Heb een Technicolor 7210.
Zodra ik de SSID van naam van de 5Ghz band verdwijnt deze gewoon.
Na reset naar de stanaard SSID doet hij het pas weer.
Channels kan ik ook niet aanpassen zonder dat hij raar gaat doen.
Heel de wijk zit op dezelfde ziggo ferquentie lijkt het wel. Vooral op de lage kanalen is het erg druk.
(en op de 5Ghz band zie ik bijna niks, maar dat is wellicht door het kleinere bereik)
Nu heb ik tevens een ander bekend probleem dat zodra ik mijn TV koppel je niet meer kan inloggen op het modem: <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>
Dat schijnt dan weer met een firmeware downgrade te verhelpen zijn.
Nu heb ik ook wel een goede Asus Router.
Deze wilde ik eigenlijk als 2de AP gebruiken.
Maar gezien dat Modem zo brak doet denk ik er toch aan om hem in bridge mode te zetten.
Ik ben geen super kenner, maar is dat volgens jullie ook de beste oplossing?
Lijkt mij dat die Asus als Router een stuk stabieler is.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ik zou persoonlijk altijd een externe router gebruiken en je modem laten bridgen. Die modem/router combo's zijn nooit echt goed geweest, bij geen enkele provider.BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:10:
Ik ben sinds kort ook Ziggo klant.
Heel de wijk zit op dezelfde ziggo ferquentie lijkt het wel. Vooral op de lage kanalen is het erg druk.
(en op de 5Ghz band zie ik bijna niks, maar dat is wellicht door het kleinere bereik)
Nu heb ik tevens een ander bekend probleem dat zodra ik mijn TV koppel je niet meer kan inloggen op het modem: <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>
Maar gezien dat Modem zo brak doet denk ik er toch aan om hem in bridge mode te zetten.
De TC7210 in bridge met een router is echt een hele goede combi, zeker aan te raden (heb ik zelf ookBobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:10:
Ik ben sinds kort ook Ziggo klant.
Ok bedankt, vanavond maar eens even bellen dan. tenminste die TC7210 kan je onmogelijk zelf in bridgemode zetten toch?ArcticWolf schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:31:
[...]
De TC7210 in bridge met een router is echt een hele goede combi, zeker aan te raden (heb ik zelf ook). De 5Ghz van de TC is inderdaad niet echt geweldig.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Klopt, moet je inderdaad voor bellen.BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:37:
[...]
Ok bedankt, vanavond maar eens even bellen dan. tenminste die TC7210 kan je onmogelijk zelf in bridgemode zetten toch?
Voornamelijk de zwarte stukken inderdaad. Net of iemand met mspaint met een verfkwast alle pixels zelf erop gezet heefthardware-lover schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:10:
[...]
Kwaliteit is niet werkelijk geweldig nee, veel compressie zichtbaar in de donkere stukken. Het is zeker wel te doen maar staat in geen enkele verhouding tot HBO TV.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
M'n ping ligt ook 20ms hoger op het moment bij server 44.Timmetjuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:32:
Ik heb ook wat problemen met gamen met een Connect Box en heb de PUMA6 test ook eens uitgevoerd met dit als resultaat:
[afbeelding]
65ms : x
66ms : x
67ms : xxx
68ms : xx
69ms : xxxxxx
70ms : xxxxxxxxxx
71ms : xxxxxx
72ms : xxxxxx
73ms : xxxxxxxxxxxxxx
74ms : xxxxxxxxxxxx
75ms : xxxxxxxxxxxxxxxxx
76ms : xxxxxxxxxxxxxxx
77ms : xxxxxxxxxxxxxxx
78ms : xxxxxx
79ms : xxxxxxxx
80ms : xxxxxxxxxxxxxxxx
81ms : xxxxxx
82ms : xxxxxxx
83ms : xxxxxxxxxx
84ms : xxx
85ms : xxx
86ms : xxx
87ms : x
88ms : xx
89ms : x
90ms : x
91ms : xxxx
92ms : x
94ms : x
95ms : xx
96ms : xx
97ms : x
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xxx
250 - 299ms :x
Maar goed normaal haal ik dit (TC7210 modem):

Welke splitter heb je op je AOP zitten? Als ik de PTS of SQ splitter erop zet dan stijgt m'n upload ook naar de 50+, bij de UMU blijven ze alle 4 daar ruim onder.
Overigens blijf je problemen hebben met gamen met dat type modem... ook al is je standaard ping goed.
Weet ook niet of er verschillen zitten in de hardware revisies. Ik heb een 4.01 en als ik de Puma6 test draai, heb ik wel veel fluctuaties. Maar niet die extreme pieken van boven de 150ms zoals sommige hebben, dat terwijl ik nog op de 22 firmware draai.

Oud:

Nieuw:

En de bijbehorende T4 errors

Dat zou ik vanavond even moeten nakijken, ik woon pas een maand in dit huis. Kan ik zo'n UMU eventueel zelf aanschaffen?ArcticWolf schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:36:
[...]
M'n ping ligt ook 20ms hoger op het moment bij server 44.
Maar goed normaal haal ik dit (TC7210 modem):
[afbeelding]
Welke splitter heb je op je AOP zitten? Als ik de PTS of SQ splitter erop zet dan stijgt m'n upload ook naar de 50+, bij de UMU blijven ze alle 4 daar ruim onder.
Overigens blijf je problemen hebben met gamen met dat type modem... ook al is je standaard ping goed.
Kijk maar eerst wat voor een AOP je hebt dan, weet niet hoe oud je huis is maar misschien dat de hele installatie wel erg oud is... in dat geval kan je Ziggo bellen als je problemen blijft houden die dan de installatie waarschijnlijk komen vervangen.Timmetjuh schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:47:
[...]
Dat zou ik vanavond even moeten nakijken, ik woon pas een maand in dit huis. Kan ik zo'n UMU eventueel zelf aanschaffen?
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 26-07-2017 09:09 ]
Doe je het wel:
Als je in fUPC gebied zit, haal je al je TV recievers offline.
Ben je fZiggo en heb je een horizon. Dan breng je die offline...
Er is een reden ervoor dat er geen filter/verdeel element wordt gebruikt maar splitters. Want er is tegenwoordig veel meer apparatuur dat rondbabbelt over de coax kabel...
[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 26-07-2017 09:33 ]
https://community.ziggo.n...yer-voor-ziggogo-tv-19775
Welke browsers worden nu ondersteund?
Browsers waarin de HTML5-player wordt ondersteund:
Chrome
Firefox (vanaf versie 52, voor oudere versies moet dit apart worden ingeschakeld)
Microsoft Edge
Internet Explorer 11 (onder Windows 10)
Browsers die nog niet de HTML5-player gebruiken:
Safari (op termijn zal er wel de juiste ondersteuning zijn voor onze HTML5-player, het is nog onduidelijk wanneer)
Chromium op GNU/Linux machines. De HTML5-player werkt wel in Firefox op GNU/Linux distributies.
Browser die de HTLM5-player niet gaat ondersteunen:
Internet Explorer, t/m versie 11 (onder Windows 7)
edit : spuit 11
2.4 GHz band op de Connect Box geeft sinds een dag of 3 aanhoudende verbindingsproblemen. Clients connecten voor een fractie van een seconde, en disconnecten daarna weer. Handmatig reconnecten levert hetzelfde resultaat op. Heel af en toe blijft de verbinding iets langer in stand, voor een paar seconden. Dezelfde clients (laptop, ipad, android tablet) werken zonder problemen op een 2.4GHz hotspot (4G verbinding van smartphone). Ook de 5 GHz band op de Connect Box werkt zonder problemen met alle clients die 5 GHz ondersteunen.
Wat ik heb geprobeerd op de Connect Box:
- Soft reset
- Hard reset
- Uitzetten van WPA / WPA2 beveiliging (yikes)
- Uitzetten van 5 GHz band
- Uitzetten van 2.4 en 5 GHz band, aansluiten van FritzWlan 1750 AP (bridge mode), clients connecten op AP 2.4 GHz wifi. Probleem is er nu nog steeds?? Wordt blijkbaar via router gedeelte van Connect Box doorgegeven??
Connect Box netwerk status nagekeken, en lijkt ok?
Ziggo Klanten service gesproken en vrijdag komt een monteur langs voor doormeten van signaal. Of dat zinvol is weet ik niet. Is dit nou een Connect Box issue of signaal issue?
Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...dt-hdaanbod-uit-augustus/
Wat mij betreft een welkome aanvulling van het HD-aanbod, maar wel iets aan de magere kant. Daar staat tegenover dat vrijwel alle zenders die ik kijk al in HD beschikbaar waren. Maar ik weet dat sommige mensen nog veel meer HD erbij willen, zoals Brava NL HD of ARTE HD. Voor die mensen zal deze uitbreiding weer erg tegenvallen, omdat vele van de zenders die zij naar HD geüpgrade willen zien er wéér niet tussen zitten...
Heb je al een ander kanaal geprobeerd?mark235 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:16:
Is dit nou een Connect Box issue of signaal issue?
Tja, niet echt bepaald zenders waar ik naar kijk. Maar als ze nou eens die extra mediaboxen verbeteren met betere, stillere koeling en het extreem karige aanbod van Movies & Series eens een beetje updaten naar wat recentere en veel meer films en series, zou je mij veel blijer mee maken. Mijn vriendin ergert zich groen en geel aan de herrie van de extra mediabox op haar kamer en zit er sterk aan te denken om hem weg te doen. Ik zei, tja komt door het fannetje wat erin zit wat zo'n teringherrie maakt, maar ik kan hem niet eruit halen want die box is niet van mij.dusty-2011 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:57:
Het HD-zenderaanbod van Ziggo gaat wéér uitgebreid worden!! Per 1 augustus komt er voor TV-standaard abonnees Xite HD bij (kanaal 25), en voor abonnees van het Movies & Series XL pakket komt er Discovery Science HD (kanaal 202) en Motorsport.tv HD (kanaal 413) bij. Deze drie zenders waren eerst ook al op hetzelfde kanaal te vinden maar dan in SD.
Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...dt-hdaanbod-uit-augustus/
Wat mij betreft een welkome aanvulling van het HD-aanbod, maar wel iets aan de magere kant. Daar staat tegenover dat vrijwel alle zenders die ik kijk al in HD beschikbaar waren. Maar ik weet dat sommige mensen nog veel meer HD erbij willen, zoals Brava NL HD of ARTE HD. Voor die mensen zal deze uitbreiding weer erg tegenvallen, omdat vele van de zenders die zij naar HD geüpgrade willen zien er wéér niet tussen zitten...
Ze wil naar een ander pakket, alleen bij zelf samenstellen kan je alleen internet en TV pakket kiezen. Niet bijvoorbeeld goedkoopste internet en TV en alleen opnemen. Dat zou ze graag willen, maar dat kan helaas niet. Als je wilt opnemen, ga je meteen naar het Compleet pakket met allemaal andere poespas erbij.
[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 28-07-2017 06:44 ]
Is een CI+ module geen optie?chim0 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:07:
[...]
Mijn vriendin ergert zich groen en geel aan de herrie van de extra mediabox op haar kamer en zit er sterk aan te denken om hem weg te doen. Ik zei, tja komt door het fannetje wat erin zit wat zo'n teringherrie maakt, maar ik kan hem niet eruit halen want die box is niet van mij.
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Heb ik ook aan gedacht, maar dan kan je weer niet opnames van beneden boven mee kijken wat ze veel doet of wel?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Connectbox in bridgemodus maakt niets uitBoinkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:49:
Connectbox hier met een Netgear nighthawk er aan hangen in bridge modus.. Zou toch meer van mogen verwachten.. Is er iemand al in geslaagd om van die Connectbox af te komen en er iets fatsoenlijks voor terug te krijgen? Gamen is ook een ramp op deze manier namelijk.
[afbeelding]
Als je even terugleest, zie je wat de opties zijn in oud ziggo gebied en in UPC gebied wat betreft modems.
Jouw resultaat is vrijwel identiek aan de mijne. Vannacht heeft Ziggo onderhoud gepleegd. Daarvoor was het resultaat veel slechter.Boinkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:49:
Connectbox hier met een Netgear nighthawk er aan hangen in bridge modus.. Zou toch meer van mogen verwachten.. Is er iemand al in geslaagd om van die Connectbox af te komen en er iets fatsoenlijks voor terug te krijgen? Gamen is ook een ramp op deze manier namelijk.
[afbeelding]
Daarin gaf de medewerker gewoon aan dat die update helemaal niets helpt voor de problemen van de connectbox, terwijl volgens mij het nieuwsbericht ervan wel suggereerde dat dat zo zou zijn.
Leek mij ook sterk trouwens, die chip is gewoon niet zo best, daar zal de software niet zoveel aan kunnen doen
De TC7210 van Marktplaats trekken dus, of doet Ziggo die nog uitgeven? Daar kan ik even geen antwoord op vinden.Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:55:
[...]
Connectbox in bridgemodus maakt niets uitdat laat jouw stats nu ook zien.
Als je even terugleest, zie je wat de opties zijn in oud ziggo gebied en in UPC gebied wat betreft modems.
Zo ver ik weet worden er alleen nog connectboxen uitgeleverd, maar wellicht dat er nog verdwaalde TC7210 bij zitten, maar ik zou er niet op rekenen. Eerdere pogingen van mede-tweakers om er 1 te krijgen via de klantenservice zijn nagenoeg allemaal gesneuveld.Boinkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:09:
[...]
De TC7210 van Marktplaats trekken dus, of doet Ziggo die nog uitgeven? Daar kan ik even geen antwoord op vinden.
Mja, dat is een beetje omslachtig. Het is een vrouw he dus het moet allemaal makkelijk zijn.tcviper schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:56:
Je kunt helaas niet alles hebbenHet is het een of het ander, maar dan zou ik definitief een CI+ module in de TV gooien en dan opnames maar per TV (USB stick/drive) of via ZiggoGo terug spelen (cast, airplay). Die Horizon boxen maken ook veel geluid inderdaad, hopelijk fixen ze dat met de nieuwe 4K Versie.
Kan het trouwens kloppen dat de prijzen omhoog zijn gegaan? De laatste factuur is iets hoger uitgevallen dan die ervoor.
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 28-07-2017 11:04 ]
Onder welke steen.....chim0 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:03:
[...]
Kan het trouwens kloppen dat de prijzen omhoog zijn gegaan? De laatste factuur is iets hoger uitgevallen dan die ervoor.
Ja de prijzen zijn verhoogt per 1 juli
Ziggo-Webcare heeft mij netjes geholpen met het omzetten van de CB naar de TC7210. Officieel is er geen mogelijkheid meer om modems te wisselen, gelukkig bestaan er nog welwillende webcare medewerkers !Jim423 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:15:
@gjs Stuur anders even een DM naar webcare hier met je klantnr en CA ID's. Misschien kan die je verder helpen. HD is altijd wat stug in dit soort dingen in mijn ervaring.
De dsl latency tests zijn gewoon veel beter nu, heel sporadisch een rood blokje.
Wat mij ook nog op valt is dat ipv6 tunnel verkeer (IP protocol number 41) voor een Hurricane Electric ipv6 tunnel nu ook weer op normale snelheid werkt, met de CB kwam dat echt niet boven de 2MB/sec.
Marktplaats activeren ze niet meerBoinkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:09:
[...]
De TC7210 van Marktplaats trekken dus, of doet Ziggo die nog uitgeven? Daar kan ik even geen antwoord op vinden.
Wat vinden jullie van de waardes? Ik heb er zelf niet echt kijk op..
Het gaat om zo'n liggend ubee modem in bridge modus.
1
| System Up Time 2 days 14h:36m:54s |
1
2
3
4
| Hardware Version 3.9.2 Software Version 9.9.6008 Cable Modem Serial Number EVW32********* CM certificate Installed |

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 28-07-2017 11:21 ]
Net op tijd, wilde al naar iemand rijden om een TC7210 op te halenstormfly schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Marktplaats activeren ze niet meerregels zijn anders geworden.
Zie mijn laatste bericht hier boven.Boinkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:25:
[...]
Net op tijd, wilde al naar iemand rijden om een TC7210 op te halenDus we zijn gedoemd
Marktplaats activeren ze niet meerBoinkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:09:
[...]
Heb jij hem van jezelf of via MP? Het is inderdaad afhankelijk van wie je spreekt.
Het is bij mijn vriendin thuis he? Ik kijk niet dagelijks in haar facturen, maar nu zag ik het toevallig, omdat ik ingelogd was bij haar account om te kijken welk opties er waren om het abonnement te veranderen.Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:06:
[...]
Onder welke steen.....![]()
Ja de prijzen zijn verhoogt per 1 juli
chim0 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:44:
[...]
Het is bij mijn vriendin thuis he? Ik kijk niet dagelijks in haar facturen, maar nu zag ik het toevallig, omdat ik ingelogd was bij haar account om te kijken welk opties er waren om het abonnement te veranderen.
Zojuist even gekeken. AOP is het kastje waarop de groene kabel naar binnen komt toch? Dat is hier een Tratec TRP-10/MI. Hierop zit een soort van ijzerdraadje met een klem vast waardoor dit kastje soort van gesealed is. Op dit ding zit maar één uitgang die rechtreeks naar een splitter loopt. Dit is een Technetix ESX-02. Vanuit deze splitter loopt er een COAX kabel naar de Horizonbox in de woonkamer en een kabel naar de Connect Box.ArcticWolf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:08:
[...]
Kijk maar eerst wat voor een AOP je hebt dan, weet niet hoe oud je huis is maar misschien dat de hele installatie wel erg oud is... in dat geval kan je Ziggo bellen als je problemen blijft houden die dan de installatie waarschijnlijk komen vervangen.
Verwijderd
Ruil die horizonbox in in ruil voor smartcard. Koop op MP bv humax decoder en jou viendin zal heel blij zijn. Met die horizon is alleen maar veel ellende. Ik heb ze gelukkig niet. Gewoon mijn eigen interactive decoders. Succeschim0 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:07:
[...]
Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
[...]
Tja, niet echt bepaald zenders waar ik naar kijk. Maar als ze nou eens die extra mediaboxen verbeteren met betere, stillere koeling en het extreem karige aanbod van Movies & Series eens een beetje updaten naar wat recentere en veel meer films en series, zou je mij veel blijer mee maken. Mijn vriendin ergert zich groen en geel aan de herrie van de extra mediabox op haar kamer en zit er sterk aan te denken om hem weg te doen. Ik zei, tja komt door het fannetje wat erin zit wat zo'n teringherrie maakt, maar ik kan hem niet eruit halen want die box is niet van mij.
Ze wil naar een ander pakket, alleen bij zelf samenstellen kan je alleen internet en TV pakket kiezen. Niet bijvoorbeeld goedkoopste internet en TV en alleen opnemen. Dat zou ze graag willen, maar dat kan helaas niet. Als je wilt opnemen, ga je meteen naar het Compleet pakket met allemaal andere poespas erbij.
Pff is de policy veranderd?stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:34:
[...]
Marktplaats activeren ze niet meerregels zijn anders geworden.
[...]
Heb jij hem van jezelf of via MP? Het is inderdaad afhankelijk van wie je spreekt.
Ik ging er vanuit dat het bericht van de Webcare zou kloppen. Je zou maar aan de hand daarvan een modem gekocht hebben. Zonde want de TC7210 is als je in het goede gebied woont een mooie uitweg…
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:00:
[...]
Nee, op dit moment leveren wij deze modems niet op verzoek uit.
Mocht je nog wel een Cisco 3928 of Technicolor hebben liggen, dan kunnen we in oud Ziggo gebied deze nog voor je activeren op alle abonnementen, behalve op Play Max (300 Mbit/s). Op Play Max kunnen we enkel de Technicolor en Connect Box activeren.
En ik kreeg rechtstreeks op de mijn interne router het adres van Ziggo aangeboden (wat perfect voor port forwarding is) en ik kon gebruik maken van de gratis dienst ZiggoHotSpots.
Maar de vriendelijke monteur gaf aan dat hij deze het liefste omruilde omdat het daardoor een verbetering van het signaal in de buurt zou betekenen. Ook verzekerde hij mij dat ik gebruik kon blijven maken van hetgeen in met de Arris modem had. Dus gewoon in bridge modus zetten en wifi hotspots.
Nu ben ik ook niet de beroerdste en als ze mij helpen, wil ik hen ook helpen en heb dus ingestemd met de ruil. Ik een nieuw modem en hij de oude mee retour. En nog voor hij wegging even gebeld met ziggo om de nieuwe router in bridge mode te laten zetten. Dit kon een paar minuten duren en daarna hoefde ik alleen via mijn account op ziggo.nl wifi hotspots weer te activeren.
Na een uur nog geen bridge modus. Nog steeds werd er een 192.168.178.x adres aangeboden op mijn security gateway. Ik maar eens bellen met Ziggo. Natuurlijk lang in de wacht om vervolgens te horen te krijgen dat Bridge modus direct betekent dat ik geen wifi hotspots zou kunnen gebruiken. Maar dit is iets anders dan dat jullie eigen engineer zei..... dat had ie dus niet mogen zeggen. Dan wil ik de oude modem weer terug... en dat kan dus niet. Over de vraag hoe we dit dan gaan oplossen werd mij doodleuk verteld: we gaan dit niet voor u oplossen.
Je kan je voorstellen dat ik boos ben geworden: wel op eigen initiatief iets veranderen, maar met de verzekering dat ik 100% hetzelfde kan doen als met de Arris om vervolgens te horen dat dit niet het geval is en dat ze me niet gaan helpen.
De persoon aan de telefoon lachte mijn probleem zelfs weg en verbrak midden in een zin gewoon de verbinding (arrogante kwast.... en dan druk ik me netjes uit)
Later nog maar een keer geprobeerd en iedere keer werd ik in de wacht gezet om na een paar minuten weer achteraan in de wachtrij te komen. Conclusie: ze kunnen niets voor me doen. Het had niet mogen gebeuren, maar ja...gebeurt is gebeurt en stik er maar in. We zijn een grote arrogante organisatie en we lachen om de eindklant.
Ik ben en blijf nog steeds pissed off..... en ik heb gevraagd om terug gebeld te worden voor een klacht in te dienen tegen het onbeschofte gedrag van 1 van hun medewerkers en wacht nog steeds op een telefoontje....
Ik heb nu in ieder geval niets meer aan mijn dure (relatief gezien dan) Ubiquiti Security Gateway welke ik speciaal had aangeschaft voor gebruik met het netwerk wat ik op dat moment had.....
(edit: typo)
Ik heb mijn modems ook allemaal in bridge, eerst even het WiFspots username en wachtwoord veiligstellen. Dan WiFispots uit laten zetten, 24hr wachten, daarna bellen voor Bridge.
En daarna kan ik nog steeds inloggen op WiFispots met de user/passwd die ik had opgeschreven (voormalig Ziggo gebied, dus niet voormalig UPC).
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic