En wat hebben we hier van geleerd?Noclaim71 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:00:
Gisteren een Ziggo monteur over de vloer gehad voor een verstoring in de HorizonBox. Keurig alle signalen en kabels nagelopen en toen hij in de meterkast bezig was, zag hij dat ik nog gebruik maakte van een Arris modem. Geen probleem voor mij, aangezien in daarachter een Ubiquiti netwerk heb aangelegd.
En ik kreeg rechtstreeks op de mijn interne router het adres van Ziggo aangeboden (wat perfect voor port forwarding is) en ik kon gebruik maken van de gratis dienst ZiggoHotSpots.
Maar de vriendelijke monteur gaf aan dat hij deze het liefste omruilde omdat het daardoor een verbetering van het signaal in de buurt zou betekenen. Ook verzekerde hij mij dat ik gebruik kon blijven maken van hetgeen in met de Arris modem had. Dus gewoon in bridge modus zetten en wifi hotspots.
Nu ben ik ook niet de beroerdste en als ze mij helpen, wil ik hen ook helpen en heb dus ingestemd met de ruil. Ik een nieuw modem en hij de oude mee retour. En nog voor hij wegging even gebeld met ziggo om de nieuwe router in bridge mode te laten zetten. Dit kon een paar minuten duren en daarna hoefde ik alleen via mijn account op ziggo.nl wifi hotspots weer te activeren.
Na een uur nog geen bridge modus. Nog steeds werd er een 192.168.178.x adres aangeboden op mijn security gateway. Ik maar eens bellen met Ziggo. Natuurlijk lang in de wacht om vervolgens te horen te krijgen dat Bridge modus direct betekent dat ik geen wifi hotspots zou kunnen gebruiken. Maar dit is iets anders dan dat jullie eigen engineer zei..... dat had ie dus niet mogen zeggen. Dan wil ik de oude modem weer terug... en dat kan dus niet. Over de vraag hoe we dit dan gaan oplossen werd mij doodleuk verteld: we gaan dit niet voor u oplossen.
Je kan je voorstellen dat ik boos ben geworden: wel op eigen initiatief iets veranderen, maar met de verzekering dat ik 100% hetzelfde kan doen als met de Arris om vervolgens te horen dat dit niet het geval is en dat ze me niet gaan helpen.
De persoon aan de telefoon lachte mijn probleem zelfs weg en verbrak midden in een zin gewoon de verbinding (arrogante kwast.... en dan druk ik me netjes uit)
Later nog maar een keer geprobeerd en iedere keer werd ik in de wacht gezet om na een paar minuten weer achteraan in de wachtrij te komen. Conclusie: ze kunnen niets voor me doen. Het had niet mogen gebeuren, maar ja...gebeurt is gebeurt en stik er maar in. We zijn een grote arrogante organisatie en we lachen om de eindklant.
Ik ben en blijf nog steeds pissed off..... en ik heb gevraagd om terug gebeld te worden voor een klant in te dienen tegen het onbeschofte gedrag van 1 van hun medewerkers en wacht nog steeds op een telefoontje....
Ik heb nu in ieder geval niets meer aan mijn dure (relatief gezien dan) Ubiquiti Security Gateway welke ik speciaal had aangeschaft voor gebruik met het netwerk wat ik op dat moment had.....
Altijd een naam vragen.
Door mij zijn al zeker 5 medewerkers ontslagen. Blijkbaar kom jij wat vatbaar over en reageren ze zo.
Als ik bel gaat er volgens mij een groot rood alarm licht af op de afdelingen. Poes en poes lief zijn ze.
Ze moeten dit gewoon oplossen. Zo niet, tijd voor actie... gewoon dreigen met 330 volt op de kabels, moet je eens kijken hoe snel ze komen.
De bedrijven (en dus de mensen) tegenwoordig zijn echt diep en diep triest.
Probeer op zondag nog eens te bellen, meestal zit er dan een student die nog wel wat in de toekomst van de mensheid ziet.
Want het kan gewoon, bridge mode en wifi spots...
En anders gewoon bij iemand anders vragen, bijna niemand gebruikt het.