Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Noclaim71 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:00:
Gisteren een Ziggo monteur over de vloer gehad voor een verstoring in de HorizonBox. Keurig alle signalen en kabels nagelopen en toen hij in de meterkast bezig was, zag hij dat ik nog gebruik maakte van een Arris modem. Geen probleem voor mij, aangezien in daarachter een Ubiquiti netwerk heb aangelegd.
En ik kreeg rechtstreeks op de mijn interne router het adres van Ziggo aangeboden (wat perfect voor port forwarding is) en ik kon gebruik maken van de gratis dienst ZiggoHotSpots.
Maar de vriendelijke monteur gaf aan dat hij deze het liefste omruilde omdat het daardoor een verbetering van het signaal in de buurt zou betekenen. Ook verzekerde hij mij dat ik gebruik kon blijven maken van hetgeen in met de Arris modem had. Dus gewoon in bridge modus zetten en wifi hotspots.
Nu ben ik ook niet de beroerdste en als ze mij helpen, wil ik hen ook helpen en heb dus ingestemd met de ruil. Ik een nieuw modem en hij de oude mee retour. En nog voor hij wegging even gebeld met ziggo om de nieuwe router in bridge mode te laten zetten. Dit kon een paar minuten duren en daarna hoefde ik alleen via mijn account op ziggo.nl wifi hotspots weer te activeren.

Na een uur nog geen bridge modus. Nog steeds werd er een 192.168.178.x adres aangeboden op mijn security gateway. Ik maar eens bellen met Ziggo. Natuurlijk lang in de wacht om vervolgens te horen te krijgen dat Bridge modus direct betekent dat ik geen wifi hotspots zou kunnen gebruiken. Maar dit is iets anders dan dat jullie eigen engineer zei..... dat had ie dus niet mogen zeggen. Dan wil ik de oude modem weer terug... en dat kan dus niet. Over de vraag hoe we dit dan gaan oplossen werd mij doodleuk verteld: we gaan dit niet voor u oplossen.

Je kan je voorstellen dat ik boos ben geworden: wel op eigen initiatief iets veranderen, maar met de verzekering dat ik 100% hetzelfde kan doen als met de Arris om vervolgens te horen dat dit niet het geval is en dat ze me niet gaan helpen.
De persoon aan de telefoon lachte mijn probleem zelfs weg en verbrak midden in een zin gewoon de verbinding (arrogante kwast.... en dan druk ik me netjes uit)

Later nog maar een keer geprobeerd en iedere keer werd ik in de wacht gezet om na een paar minuten weer achteraan in de wachtrij te komen. Conclusie: ze kunnen niets voor me doen. Het had niet mogen gebeuren, maar ja...gebeurt is gebeurt en stik er maar in. We zijn een grote arrogante organisatie en we lachen om de eindklant.

Ik ben en blijf nog steeds pissed off..... en ik heb gevraagd om terug gebeld te worden voor een klant in te dienen tegen het onbeschofte gedrag van 1 van hun medewerkers en wacht nog steeds op een telefoontje....

Ik heb nu in ieder geval niets meer aan mijn dure (relatief gezien dan) Ubiquiti Security Gateway welke ik speciaal had aangeschaft voor gebruik met het netwerk wat ik op dat moment had.....
En wat hebben we hier van geleerd?
Altijd een naam vragen.

Door mij zijn al zeker 5 medewerkers ontslagen. Blijkbaar kom jij wat vatbaar over en reageren ze zo.
Als ik bel gaat er volgens mij een groot rood alarm licht af op de afdelingen. Poes en poes lief zijn ze.

Ze moeten dit gewoon oplossen. Zo niet, tijd voor actie... gewoon dreigen met 330 volt op de kabels, moet je eens kijken hoe snel ze komen.

De bedrijven (en dus de mensen) tegenwoordig zijn echt diep en diep triest.
Probeer op zondag nog eens te bellen, meestal zit er dan een student die nog wel wat in de toekomst van de mensheid ziet.

Want het kan gewoon, bridge mode en wifi spots...
En anders gewoon bij iemand anders vragen, bijna niemand gebruikt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
Sinds een tijdje ook een connectbox met hardware versie 4.01. Deze staat in bridge mode met daarachter een Asus rtn66u. Modem is door een monteur aangesloten. Monteur heeft ook als doorgemeten een de waarden waren toen goed. Merkte dat gamen niet echt soepel was snap na de test ook wel waarom....

Puma

Gelukkig 5 minuten later al een stuk beter.

Puma 2

[ Voor 64% gewijzigd door johanroelfs op 29-07-2017 00:42 . Reden: Toevoeging info bridge ]

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
johanroelfs schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:31:
Sinds een tijdje ook een connectbox met hardware versie 4.01. Deze staat in bridge mode met daarachter een Asus rtn66u. Modem is door een monteur aangesloten. Monteur heeft ook als doorgemeten een de waarden waren toen goed. Merkte dat gamen niet echt soepel was snap na de test ook wel waarom....

[afbeelding]

Gelukkig 5 minuten later al een stuk beter.

[afbeelding]
De tests zijn wel op verschillende servers gedaan want de eerste was op server 44 en de tweede op server 56. Dat kan natuurlijk ook verschillende resultaten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Laatst online: 08-09 22:45
Heb beide tests ook nog uitgevoerd op de andere server met dezelfde resultaten

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ruil die horizonbox in in ruil voor smartcard. Koop op MP bv humax decoder en jou viendin zal heel blij zijn. Met die horizon is alleen maar veel ellende. Ik heb ze gelukkig niet. Gewoon mijn eigen interactive decoders. Succes
Nou ellende ook weer niet. Ze vindt alleen dat ie veel herrie maakt (de extra mediabox dan) maar verder werkt het allemaal prima. Alleen jammer dat ze draadloos niet halen naar mekaar door een betonnen vloer, waardoor er nu een kabel in het trappengat ligt. Maar met een eigen ontvanger heb je denk ik ook niet alle interactieve diensten, die je met de mediabox hebt. Overigens zag ik op de site dat alleen de Pace DCR-7111 werkt op deze postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 05:40:
[...]

Nou ellende ook weer niet. Ze vindt alleen dat ie veel herrie maakt (de extra mediabox dan) maar verder werkt het allemaal prima. Alleen jammer dat ze draadloos niet halen naar mekaar door een betonnen vloer, waardoor er nu een kabel in het trappengat ligt. Maar met een eigen ontvanger heb je denk ik ook niet alle interactieve diensten, die je met de mediabox hebt. Overigens zag ik op de site dat alleen de Pace DCR-7111 werkt op deze postcode.
ik heb enkel eigen interactive decoders met smartcards. Het enige wat daar niet mee kan is replay tv maar dat vindt ik niet erg want daarvoor heb je tv gemist of rtl xl enz enz en dan hoef je ook niet alle reclame te kijken en desnoods kan ik replay tv gebruiken via ziggo go app op mijn tablet.. Ik lees gewoon ontzettend veel problemen over die horizon decoders. Min nichtje kreeg er ook een maar telkens had ik haar aan de phone dat apparaat weer niks deed/vastlopers. Na veel gedoe... weg dat ding. Ik sloot bij haar eigen interactive decoder een van samsung en humax......gaat nu al jaar perfect. Snap ook niet dat ziggo niet met nieuwe decoders op de markt komt want geloof me... die horizon heeft ziggo veel klanten gekost.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:16:
[...]
ik heb enkel eigen interactive decoders met smartcards. Het enige wat daar niet mee kan is replay tv maar dat vindt ik niet erg want daarvoor heb je tv gemist of rtl xl enz enz en dan hoef je ook niet alle reclame te kijken en desnoods kan ik replay tv gebruiken via ziggo go app op mijn tablet.. Ik lees gewoon ontzettend veel problemen over die horizon decoders. Min nichtje kreeg er ook een maar telkens had ik haar aan de phone. Na veel gedoe... weg dat ding. Ik sloot bij haar eigen interactive decoder een van samsung en humax......gaat nu al jaar perfect. Snap ook niet dat ziggo niet met nieuwe decoders op de markt komt want geloof me... die horizon heeft ziggo veel klanten gekost.
Je hebt het topic weer gevonden om je gal te spuwen over de horizonbox, terwijl je hem zelf niet hebt _O-

Horizon is niets mis, behalve energieverbruik. Als het niet werkt zoals het hoort, moet je je aansluiting nakijken en je bekabeling.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:20:
[...]

Je hebt het topic weer gevonden om je gal te spuwen over de horizonbox, terwijl je hem zelf niet hebt _O-

Horizon is niets mis, behalve energieverbruik. Als het niet werkt zoals het hoort, moet je je aansluiting nakijken en je bekabeling.
Los daarvan.... stel dat je hebt gelijk hebt... dan nog wil ik hem nog niet. Waarom ergens iets voor betalen/huren terwijl ik zat van die dingen heb? Lees facebook maar eens hoeveel mensen klachten hebben over die horizon meuk. Bij veel mensen werkt dit ding nog steeds niet terwijl monteur al 4 keer geweest is. Tuurlijk zal dat ding ergens goed werken maar is en blijft een probleem apparaat. Google zegt genoeg toch? Voorlopig betaal ik maar 42 euro per maand terwijl ik nageoeg alles heb bij ziggo inclusief movie ex, internet, vastbellen, 5 smartcards enz enz Behalve sportkanalen want dat hoef ik niet. Weet zeker dat jij veel meer betaald. _/-\o_ zo nu weer ontopic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:27:
[...]

Los daarvan.... stel dat je hebt gelijk hebt... dan nog wil ik hem nog niet. Waarom ergens iets voor betalen/huren terwijl ik zat van die dingen heb? Lees facebook maar eens hoeveel mensen klachten hebben over die horizon meuk. Bij veel mensen werkt dit ding nog steeds niet terwijl monteur al 4 keer geweest is. Tuurlijk zal dat ding ergens goed werken maar is en blijft een probleem apparaat. Google zegt genoeg toch? Voorlopig betaal ik maar 42 euro per maand terwijl ik nageoeg alles heb bij ziggo inclusief movie ex, internet, vastbellen, 5 smartcards enz enz Behalve sportkanalen want dat hoef ik niet. Weet zeker dat jij veel meer betaald. _/-\o_ zo nu weer ontopic
Prima dat jij hem niet wilt, maar verkondig dan niet bij elke gelegenheid je zogenaamde "ervaring" ermee, terwijl je hem niet eens zelf gebruikt.

En wat heeft je factuur hiermee te maken? Maar als je het wilt weten, mijn laatste factuur was 12,24 :Y) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
Martinusz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:49:
[...]

Prima dat jij hem niet wilt, maar verkondig dan niet bij elke gelegenheid je zogenaamde "ervaring" ermee, terwijl je hem niet eens zelf gebruikt.

En wat heeft je factuur hiermee te maken? Maar als je het wilt weten, mijn laatste factuur was 12,24 :Y) ;w
Horizon Media Box werkt echt prima, ben zelf lid van testgebruikers en de nieuwe 74xx serie.
Top apparaat, enige commentaar is energieverbruik en de warmteproductie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Interessant bespaarfeitje ontdekt, zelf uitgeprobeerd en nog gelukt ook. Wat heb ik gedaan: Ik heb Ziggo gebeld met de mededeling dat ik graag wat minder wil betalen, vanwege laten we zeggen persoonlijke omstandigheden. Nu blijkt dus dat het mogelijk is, dat als je al wat langer lid bij hun bent, langer dan 2 jaar of zo (ik was al bijna 5 jaar lid) dat je dan opnieuw een contract kunt aangaan (van een jaar) en dan die korting van hun weer kunt meepakken. Eén telefoontje gisteren, onder het motto van, wie niet waagt die niet wint, heeft me een besparing van 25 euro per maand opgeleverd de komende half jaar. 150 euro verdiend door een telefoontje van 5 minuten. :D Maar dan moet je wel het all-in-one pakket hebben en minimaal het midden of het hoogste pakket. Ik heb dus het midden pakket. En ik blijf toch wel bij Ziggo, aangezien dat de enige snelle ISP is hier in Nieuw Scheemda. :D .Maar toch interessant voor diegene die ook al wat langer bij Ziggo zitten om dit ook even te proberen. Heb je ook vaste telefonie via hun, kun je gewoon gratis 1200 bellen en selecteer maar iets administratiefs in het menu.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Snowwie Volgens mij is dat trucje al oud en wordt hier dagelijks besproken. Ik verbaas me er overigens nog steeds over dat Ziggo hierin meegaat. Dreigen dat je gaat opzeggen, waardoor je een nieuw abonnement krijgt met korting. Blijkbaar heeft Ziggo hier voldoende geld en ruimte voor om dit te doen en weegt het anders klantenverlies niet op tegen het geld. Ik snap het vanaf de consument z'n kant (iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij) maar netjes vind ik het allerminst. Alleen dat Ziggo hierin meegaat verbaast mij, maar ja blijkbaar kunnen ze het zich veroorloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:19:
@Snowwie Volgens mij is dat trucje al oud en wordt hier dagelijks besproken. Ik verbaas me er overigens nog steeds over dat Ziggo hierin meegaat. Dreigen dat je gaat opzeggen, waardoor je een nieuw abonnement krijgt met korting. Blijkbaar heeft Ziggo hier voldoende geld en ruimte voor om dit te doen en weegt het anders klantenverlies niet op tegen het geld. Ik snap het vanaf de consument z'n kant (iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij) maar netjes vind ik het allerminst. Alleen dat Ziggo hierin meegaat verbaast mij, maar ja blijkbaar kunnen ze het zich veroorloven.
We hoeven geen medelijden met ziggo te hebben hoor, reken even uit elke maand 4 miljoen abbo's met gemiddelde prijs 40 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze nemen deze "aanbiedingen" gewoon mee bij de volgende abonnementsverhogingen. We betalen er dan simpelweg met zijn allen aan mee 😉 "wij" financieren de korting, niet Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
neeecht schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:13:
[...]

En wat hebben we hier van geleerd?
Altijd een naam vragen.

Door mij zijn al zeker 5 medewerkers ontslagen. Blijkbaar kom jij wat vatbaar over en reageren ze zo.
Als ik bel gaat er volgens mij een groot rood alarm licht af op de afdelingen. Poes en poes lief zijn ze.

Ze moeten dit gewoon oplossen. Zo niet, tijd voor actie... gewoon dreigen met 330 volt op de kabels, moet je eens kijken hoe snel ze komen.

De bedrijven (en dus de mensen) tegenwoordig zijn echt diep en diep triest.
Probeer op zondag nog eens te bellen, meestal zit er dan een student die nog wel wat in de toekomst van de mensheid ziet.

Want het kan gewoon, bridge mode en wifi spots...
En anders gewoon bij iemand anders vragen, bijna niemand gebruikt het.
Ik heb het idee dat je er nog trots op bent ook nog.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
Waar Snowwie het over heeft is een nieuw jaarcontract afsluiten. Omdat de klant dan weer een jaar gebonden zit en dus niet op kan zeggen staat hier een korting tegenover, dit zijn allemaal kansberekeningen in feite. Er is namelijk altijd een kans dat de klant binnen dat jaar vertrekt, neem je deze kans weg kun je er wat korting tegenover zetten. Met als netto resultaat dat het meer winst oplevert, ik denk dat zelfs innemen/refurbishen van de apparatuur e.d. hierin wordt meegenomen. Zijn zeer complexe formules over afgelopen periodes bekeken, ik heb er niet voor geleerd iig :+ Ben het wel met je eens dat dreigen met opzeggen iets teveel voordeel oplevert, persoonlijk vind ik (naast jaarcontractkorting) dat je helemaal niet moet belonen. Tenzij je veel storingen of ellende hebt gehad oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 30-07-2017 01:46 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb niet eens gedreigd met overstappen, ik heb gewoon netjes gevraagd of ik als klant zijnde, al 5 jaar vaste klant bij hun, ook een keer een voordeel kan trekken. Maar ik heb wel de prijsvergelijkingssites genoemd en aangegeven dat er genoeg andere providers zijn die minstens 50% goedkoper zijn. Alleen daar heb je dan de snelheid ook naar. Die providers komen (via DSL) amper verder dan 20 of 30Mbit. Met zo'n snelheid redt je het tegenwoordig niet meer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 05:40:
[...]

Bij de lidl hebben ze elk kwartaal wel een aanbieding met plafond boren, voor iets van 15 euro heb je er dan een paar in verschillende dikte. Daar boor je zo een gat mee in de hoek van het plafond. Het is even een middag werk, maar dan heb je coax en utp netjes in gootjes door het plafond heen.

Online nu te koop, de 45 cm lange zijn die je nodig hebt (5 boren in 1 set): https://www.lidl-shop.nl/...-steenborenset/p100216377

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Laatst online: 29-07 07:58
gjs schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Ziggo-Webcare heeft mij netjes geholpen met het omzetten van de CB naar de TC7210. Officieel is er geen mogelijkheid meer om modems te wisselen, gelukkig bestaan er nog welwillende webcare medewerkers !

De dsl latency tests zijn gewoon veel beter nu, heel sporadisch een rood blokje.

Wat mij ook nog op valt is dat ipv6 tunnel verkeer (IP protocol number 41) voor een Hurricane Electric ipv6 tunnel nu ook weer op normale snelheid werkt, met de CB kwam dat echt niet boven de 2MB/sec.
Idemdito. Is gelukt. Puma-6 result is weer keurig, pingplotter ook. Zal later nog wel effe screenshot posten
Nu nog een paar dagen wachten op nieuwe router en dan gaat de TC7210 in bridge.
Moest overigens wel zelf aan een TC7210 komen. Medewerking is er wel met wat aandringen, maar gelimiteerd.
Puur geluk hebben om een medewerker te treffen die meewerkt.

Toch ga ik nog wat schrijven richting ACM. Mede omdat het probleem rondom de puma6 chipset al sinds 2012 bekend is.Ik snap dat Ziggo onderdeel uitmaakt van Liberty Global maar het verbaast mij dat ze alsnog de Puma-6 Compal modems in 2015 uitrollen naar iedereen in Nederland. In hoeverre was Ziggo hiervan op de hoogte? Dat mag ACM gaan uitzoeken. De rechtzaken tegen en Intel en grote providers zijn zo'n jaar geleden gestart in het buitenland. Hoe dan ook, ik ga wat op papier zetten en melden. Kijken of het ACM wel druk kan uitoefenen. Ziggo zal met een oplossing moeten komen in de vorm van compensatie of andere hardware. Dit geldt ook voor het nieuwe Ziggo gebied (want kennelijk kunnen de TC7210 alleen in oud Ziggo gebied nog geactiveerd worden)

De gemiddelde gebruiker zal geen last hebben. Maar het is echt wel merkbaar in games, applicaties (origin/steam/Tidal etc) en zelfs in de browser met normaal internetten duurt het laden af en toe beduidend langer. Hier in huis zijn er meerdere met zakelijke laptops en vpn verbindingen en die waren af en toe echt onstabiel. En ja, dan wordt het echt hinderlijk.

Verder ga ik straks nog een discussie aan met Ziggo over het terugsturen (binnen 3 weken) van de Compal. Ik ben echt wel welwillend om de Compal ConnectBox er weer tussen te hangen als ze de problemen verhelpen in samenwerking met Intel. En ik ga nog praten over compensatie. Omdat de router-functionaliteit van de TC7210 beduidend slechter is dan de Compal Connectbox en min of meer genoodzaakt ben om echt een router aan te schaffen het de TC7210 in bridge mode te zetten. _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Lootbox op 30-07-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Lootbox schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Idemdito. Is gelukt. Puma-6 result is weer keurig, pingplotter ook. Zal later nog wel effe screenshot posten
Nu nog een paar dagen wachten op nieuwe router en dan gaat de TC7210 in bridge.
Moest overigens wel zelf aan een TC7210 komen. Medewerking is er wel met wat aandringen, maar gelimiteerd.
Puur geluk hebben om een medewerker te treffen die meewerkt.

Toch ga ik nog wat schrijven richting ACM. Mede omdat het probleem rondom de puma6 chipset al sinds 2012 bekend is.Ik snap dat Ziggo onderdeel uitmaakt van Liberty Global maar het verbaast mij dat ze alsnog de Puma-6 Compal modems in 2015 uitrollen naar iedereen in Nederland. In hoeverre was Ziggo hiervan op de hoogte? Dat mag ACM gaan uitzoeken. De rechtzaken tegen en Intel en grote providers zijn zo'n jaar geleden gestart in het buitenland. Hoe dan ook, ik ga wat op papier zetten en melden. Kijken of het ACM wel druk kan uitoefenen. Ziggo zal met een oplossing moeten komen in de vorm van compensatie of andere hardware. Dit geldt ook voor het nieuwe Ziggo gebied (want kennelijk kunnen de TC7210 alleen in oud Ziggo gebied nog geactiveerd worden)

De gemiddelde gebruiker zal geen last hebben. Maar het is echt wel merkbaar in games, applicaties (origin/steam/Tidal etc) en zelfs in de browser met normaal internetten duurt het laden af en toe beduidend langer. Hier in huis zijn er meerdere met zakelijke laptops en vpn verbindingen en die waren af en toe echt onstabiel. En ja, dan wordt het echt hinderlijk.

Verder ga ik straks nog een discussie aan met Ziggo over het terugsturen (binnen 3 weken) van de Compal. Ik ben echt wel welwillend om de Compal ConnectBox er weer tussen te hangen als ze de problemen verhelpen in samenwerking met Intel. En ik ga nog praten over compensatie. Omdat de router-functionaliteit van de TC7210 beduidend slechter is dan de Compal Connectbox en min of meer genoodzaakt ben om echt een router aan te schaffen het de TC7210 in bridge mode te zetten. _/-\o_
Je gaat blijkbaar een hoop discussies aan :P
Ik snap op sommige punten wel wat je bedoelt, alleen dat jij een eigen router erachter wilt plaatsen of nodig hebt ivm VPN's of dergelijken heeft niks te maken met het feit dat de TC7210 wel of niet ok is voor een normaal huishouden, wat is volgens jou dan slechter aan de router functies van de TC7210 tov Connectbox? En wat is het probleem van een eigen router plaatsen? Dat is een optie, je bent het niet verplicht. Wat de Connectbox betreft, daar zijn al een hoop zaken over en ik denk dat dat pas opgelost word met een nieuwe variant op Docsis 3.1, tot die tijd... verwacht ik er weinig van.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
tcviper schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:34:
[...]

Je gaat blijkbaar een hoop discussies aan :P
Ik snap op sommige punten wel wat je bedoelt, alleen dat jij een eigen router erachter wilt plaatsen of nodig hebt ivm VPN's of dergelijken heeft niks te maken met het feit dat de TC7210 wel of niet ok is voor een normaal huishouden, wat is volgens jou dan slechter aan de router functies van de TC7210 tov Connectbox? En wat is het probleem van een eigen router plaatsen? Dat is een optie, je bent het niet verplicht. Wat de Connectbox betreft, daar zijn al een hoop zaken over en ik denk dat dat pas opgelost word met een nieuwe variant op Docsis 3.1, tot die tijd... verwacht ik er weinig van.
Eigen router is niet nodig ivm VPN's. De TC7210 Wifi is een stuk minder stabiel en sterk dan de Compal.
Dan is er nog een bug met de firmware in de TC7210 dat het (indien sommige apparaten zijn aangesloten) je niet meer kan inloggen op het portaal (GET CSRFValue bug). DHCP is ook niet helemaal top. En zo kan ik nog wel doorgaan. Het modem gedeelte is wel ok.

Conclusie :

Connectbox Compal : Slecht modem , goede router
TC7210 : Goed modem, slechte router.

De tweede is op te lossen, eerste niet. Althans tot op heden is Intel daar nog niet in geslaagd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Hier iemand met een Connectbox met hw 5.01 en nog de 4.22 sw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1xBUJK8J0wFF8JwAptbJqBHD/full.png
Als ik hem test dan krijg ik dit (overigens wel tv aan het streamen, Ziggo Go).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2WGSxQ4suBNnQhJunMWKKDQR/full.png
Heb de modem al een paar keer van het stroom afgehaald (>1min), maar tot op heden nog steeds 4.22.

Overigens woon ik nu een oud Ziggo / multikabel gebied.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:04
Daag allemaal. Ben sinds kort ook klant bij Ziggo en heb een vraagje voor de mensen met een Connect Box van Ziggo.

Weet iemand hoe je de bestaande DHCP leases kunt verwijderen? Ik heb DHCP uitgeschakeld op de Connect Box en ingeschakeld op mijn Pi-Hole. Maar vanwege de bestaande leases maken mijn apparaten volgensmij geen verbinden met de Pi-Hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mobiele apparaten WiFi even uit of rebooten.

Windows "ipconfig /release" en /renew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:29
Heeft iemand ook last van de foutmelding: Internet (Verbonden (partial bonding US) )? dit heb ik sinds de laatste update van de connect box.

Hierdoor heb ik soms lagspikes, valt me internet soms weg. En als de router aanstaat dan heb ik geen tv signaal.

Ziggo heeft aangegeven dat het een software probleem is, en nog minstens 2 weken gaat duren voordat dit verholpen is. Is iemand dit al tegengekomen? misschien een remedie tegengekomen? :)

edit: Locatie is Rijswijk (ZH)

[ Voor 3% gewijzigd door djoenez op 30-07-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie gezien dat de puma6 test een nieuwe server selecteert?

Nummer 9 die staat op 13ms afstand wat natuurlijk de hele meting positief en reëler maakt. (Leek meer USA based te zijn ontworpen)

Iemand met firmware 23 die eens wil testen met de Compal op server #9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Hardware version : 5.01
Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170730-bpix-32kb.png

[ Voor 22% gewijzigd door TRaSH op 30-07-2017 18:07 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Het lijkt wel beter dan met de 22m1a firmware. Maar nog steeds niet helemaal goed.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:59:
Hebben jullie gezien dat de puma6 test een nieuwe server selecteert?

Nummer 9 die staat op 13ms afstand wat natuurlijk de hele meting positief en reëler maakt. (Leek meer USA based te zijn ontworpen)

Iemand met firmware 23 die eens wil testen met de Compal op server #9?
Server 9 lijkt op een cloud/VPS machine te staan die wordt gehost door Google (RIPE Atlast traceroutes met probes binnen Ziggo AS).

Ping probes zijn ook interessant. Zou je de Connect Box kunnen herkennen aan zijn hogere rtt + jitter kunnen herkennen tussen de andere probes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Iets anders naast de Puma6 foutmeldingen ;)
Ik weet niet wat andere ervan vinden, maar na de update van Ziggotv zodat deze via Edge of Chrome te bekijken is ben ik er persoonlijk wel blij mee.

Je hebt nu niet bij elke muisbeweging die grote balken in beeld en je kan je scherm gewoon even rustig minimaliseren :P :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:34:
Iets anders naast de Puma6 foutmeldingen ;)
Ik weet niet wat andere ervan vinden, maar na de update van Ziggotv zodat deze via Edge of Chrome te bekijken is ben ik er persoonlijk wel blij mee.

Je hebt nu niet bij elke muisbeweging die grote balken in beeld en je kan je scherm gewoon even rustig minimaliseren :P :)
Die is heel goed geworden! Ook op de mac met de juiste browser werkt hij top. En een nette resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 06:31
Ja, erg blij mee! De app was het toch niet helemaal. Enige wat nog niet helemaal lekker zit op Ziggogo.TV is dat de HTML5 player blijkbaar de Quick Sync Video in m'n i5-6200U niet weet te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
MdO82 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:34:

'
Gisteren getracht formule 1 te kijken maar dat was rampzalig. Veel bufferen. En content schakelde continue van redelijk goed beeld naar 360p echt uber slecht beeld. Silverlight bracht een drempel bij mensen maar hierdoor werden de servers minder belast. Ziggo lijkt de drukte nu met html5 niet aan te kunnen. Bovendien kon ik zelf het beeld niet forceren in hoge kwaliteit (die optie was er wel in Silverlight)

[ Voor 8% gewijzigd door Lootbox op 31-07-2017 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Edit: bleek een los kabeltje te zijn in de meterkast 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door Silversin op 31-07-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig of de EVM3200 een spectrum analyzer heeft en hoe die te openen? Of is dat iets dat alleen een EVW321B heeft?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik heb thuis een Mediabox XL staan. En deze maakt veel herrie, ik lees wel het één en ander dat dit een bekender probleem is. Is er ook een oplossing? Ik heb al een vervangede gekregen, alleen deze maakte nog meer herrie.

Ik heb er niet zo een trek in om een losse decoder of CI+ module te gebruiken.

PS. Hij staat helemaal vrij, en niet in de buurt van andere warme aparatuur.
Energiespaarstand staat al aan maar daarmee duurt het opstarten weer langer..

[ Voor 20% gewijzigd door Kapitein187 op 31-07-2017 14:02 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kapitein187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb thuis een Mediabox XL staan. En deze maakt veel herrie, ik lees wel het één en ander dat dit een bekender probleem is. Is er ook een oplossing? Ik heb al een vervangede gekregen, alleen deze maakte nog meer herrie.

Heb je de 7401 of de wat oudere 7400?
Ik heb de 7400 nog, maar ik heb hem nog nooit gehoord, is de fan zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Kapitein187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:01:

Het is jammer om het te moeten zeggen maar ik heb er zelf inmiddels ook 4 gehad en alle 4 maakten ze een constant fan geluid dat gewoon niet om aan te horen was als je in de woonkamer zit (en er is even geen geluid). Vind het echt maar een goedkoop shit apparaat om eerlijk te zijn. Misschien dat als de nieuwe Mediabox 4K versie uit komt dit eindelijk een keer aangepakt word, tot die tijd gebruik ik wel een CI+ module.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een vraagje. Ik heb een Ziggo Connect Box in de meterkast buiten mijn appartement hangen, Er loopt een netwerkkabel naar de woonkamer die in een switch gaat. Vanaf die switch loopt er een netwerkkabel naar een Ziggo Extra Wifipunt. Op dit Wifipunt zit een Desktop Pc bekabeld aangesloten. Een laptop maakt op 5ghz verbinding. Kabels zijn gigabit.

Het duurt meestal 1-2 minuten voordat er een werkende internet verbinding als de computer opgestart wordt. Lijkt alsof DNS gewoon pas laat op gang komt. Dit is zo op de Desktop en de Laptop. Ik heb het geprobeerd met automatische DNS en met handmatige instelling op de Google DNS servers. Maakt geen verschil.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Welk extra wifi-punt? Via het stopcontact of de zwarte acces point?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Het zwarte Access Point..

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/_jcr_content/background_fullwidth/templatesection_0/section_content/nested_columns_2/parsys-0/image.img.png/1480676358613.png

[ Voor 80% gewijzigd door njitter op 31-07-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Laatst online: 16-09 11:24
Martinusz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Heb je de 7401 of de wat oudere 7400?
Ik heb de 7400 nog, maar ik heb hem nog nooit gehoord, is de fan zeker?
Ik heb de 7401, had de 7400 eerst en die maakte al veel minder herrie.. misschien vragen of ik terug kan..
tcviper schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Het is jammer om het te moeten zeggen maar ik heb er zelf inmiddels ook 4 gehad en alle 4 maakten ze een constant fan geluid dat gewoon niet om aan te horen was als je in de woonkamer zit (en er is even geen geluid). Vind het echt maar een goedkoop shit apparaat om eerlijk te zijn. Misschien dat als de nieuwe Mediabox 4K versie uit komt dit eindelijk een keer aangepakt word, tot die tijd gebruik ik wel een CI+ module.
Hmm niet zo mooi. En idd je hoort hem echt goed als het even stil is in huis.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:45
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van ziggo om mijn mobiel ziggo abbonnement om te zetten naar vodafone. Geen slechte deal met 6 GB gratis internet ipv 1,5.

Nu zag ik dat je ook Ziggo Movies & Series L gratis kan activeren. Alleen lukt mij dit niet op de website. Is dit iemand al gelukt na het recent omzetten van het abbonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
HEY_DUDE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:48:
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van ziggo om mijn mobiel ziggo abbonnement om te zetten naar vodafone. Geen slechte deal met 6 GB gratis internet ipv 1,5.

Nu zag ik dat je ook Ziggo Movies & Series L gratis kan activeren. Alleen lukt mij dit niet op de website. Is dit iemand al gelukt na het recent omzetten van het abbonnement?
Is je abbonement al ingegaan bij Vodafone ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:45
Heb me donderdag of vrijdag aangemeld geen idee hoe lang het duurt. Misschien ben ik wat ongeduldig maar was benieuwd of iemand het hier al gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
HEY_DUDE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:52:
Heb me donderdag of vrijdag aangemeld geen idee hoe lang het duurt. Misschien ben ik wat ongeduldig maar was benieuwd of iemand het hier al gelukt was.
Eerst gaat je abonnement in van Vodafone en dan een week later zoiets kan je het pakket kiezen.
Geduld ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg woensdag de connect box, is het zo dat echt iedereen enorm last heeft van lag tijdens gamen of verschilt dat per geval? Wat ik tot nu toe heb gelezen geeft me geen vertrouwen voor de connect box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zou het gewoon even proberen. Hangt ook af van de game, L4D2 heb ik er amper last van echter GTA V Online heeft serieus lagg/vastlopers bij mij (is sowieso flink gevoelig voor disconnects/latency). Dus het is maar net wat je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:04
djoenez schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:52:
Heeft iemand ook last van de foutmelding: Internet (Verbonden (partial bonding US) )? dit heb ik sinds de laatste update van de connect box.

Hierdoor heb ik soms lagspikes, valt me internet soms weg. En als de router aanstaat dan heb ik geen tv signaal.

Ziggo heeft aangegeven dat het een software probleem is, en nog minstens 2 weken gaat duren voordat dit verholpen is. Is iemand dit al tegengekomen? misschien een remedie tegengekomen? :)

edit: Locatie is Rijswijk (ZH)
Same here, vooral die lagspikes tijdens gamen (BF1) zijn enorm hinderlijk. Hoop dat ze snel met die update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Dit probleem met de puma 6 chipset loopt al sinds 2015.
Persoonlijk verwacht ik niet gauw een oplossing hiervoor.
Aangezien die naar mijn weten van Intel af moet komen.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lootbox
TRaSH schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:12:
Dit probleem met de puma 6 chipset loopt al sinds 2015.
Persoonlijk verwacht ik niet gauw een oplossing hiervoor.
Aangezien die naar mijn weten van Intel af moet komen.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉
Het loopt al sinds 2012 in het buitenland. Sinds 2015 in Nederland dat ze de Connectbox naar de klanten uitrollen. Ik heb inimddels wel het één en ander ingediend bij ACM. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Lootbox op 01-08-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
njitter schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:50:
Even een vraagje. Ik heb een Ziggo Connect Box in de meterkast buiten mijn appartement hangen, Er loopt een netwerkkabel naar de woonkamer die in een switch gaat. Vanaf die switch loopt er een netwerkkabel naar een Ziggo Extra Wifipunt. Op dit Wifipunt zit een Desktop Pc bekabeld aangesloten. Een laptop maakt op 5ghz verbinding. Kabels zijn gigabit.

Het duurt meestal 1-2 minuten voordat er een werkende internet verbinding als de computer opgestart wordt. Lijkt alsof DNS gewoon pas laat op gang komt. Dit is zo op de Desktop en de Laptop. Ik heb het geprobeerd met automatische DNS en met handmatige instelling op de Google DNS servers. Maakt geen verschil.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige manier is Wireshark starten als de pc opgestart is en kijken wat er op je NIC gebeurd, dit is niet zomaar in theorie te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Sinds kort verhuisd naar A'dam en weer terug bij Ziggo / UPC (had ik vroeger al voordat ik naar glasvezel ging). Nu loop ik tegen het volgende aan; mijn NAS kan met geen mogelijkheid gebruik maken van het internet. Alle connecties komen uit 'failed'.
Aangezien ik de boel nog niet op bridge modus had gezet, eerst dat verzoek maar eens ingediend. Nu krijg ik uitgelegd dat dat niet gaat omdat ik kennelijk standaard IPV6 aangeboden krijg. Wat hij me niet kon uitleggen is WAAROM dat niet kan. Ik heb al wat gegoogled maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom IPV6 een blocking issue is voor het bridge modus zetten van de connect box. :?

Iemand hier?

Wellicht kan ik ook wel wat aanpassen in mijn router die dat issue kan oplossen geen diee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Miss_80 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:32:
Sinds kort verhuisd naar A'dam en weer terug bij Ziggo / UPC (had ik vroeger al voordat ik naar glasvezel ging). Nu loop ik tegen het volgende aan; mijn NAS kan met geen mogelijkheid gebruik maken van het internet. Alle connecties komen uit 'failed'.
Aangezien ik de boel nog niet op bridge modus had gezet, eerst dat verzoek maar eens ingediend. Nu krijg ik uitgelegd dat dat niet gaat omdat ik kennelijk standaard IPV6 aangeboden krijg. Wat hij me niet kon uitleggen is WAAROM dat niet kan. Ik heb al wat gegoogled maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom IPV6 een blocking issue is voor het bridge modus zetten van de connect box. :?

Iemand hier?

Wellicht kan ik ook wel wat aanpassen in mijn router die dat issue kan oplossen geen diee
Ze hebben je DS-Lite gegeven, dat is een IPv6 verbinding waarbij je geen eigen IPv4 adres hebt. Althans dat lijkt mij de meest waarschijnlijke verklaring...

[ Voor 3% gewijzigd door darkrain op 01-08-2017 17:10 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zijn er al Ziggo/UPC klanten die onderzocht hebben in hoeverre de Connect Box en Horizon modems met Puma 6 chipset vatbar zijn voor het DoS probleem dat o.a. door Netgear bevestigd is voor hun CM700 modem:
Netgear confirms: Intel's wobbly Puma 6 in fast broadband modems is super-easy to choke out
Zie ook het volgende artikel van The Register voor wat achtergrond informatie en proof-of-concept code:
https://www.theregister.c...6_chipset_trivial_to_dos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
ArChie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:26:
Zijn er al Ziggo/UPC klanten die onderzocht hebben in hoeverre de Connect Box en Horizon modems met Puma 6 chipset vatbar zijn voor het DoS probleem dat o.a. door Netgear bevestigd is voor hun CM700 modem:

[...]

Zie ook het volgende artikel van The Register voor wat achtergrond informatie en proof-of-concept code:
https://www.theregister.c...6_chipset_trivial_to_dos/
Yep, ze zijn vatbaar. Tevens niet gepatched.

https://www.bleepingcompu...bug-in-intel-puma-6-cpus/

[ Voor 7% gewijzigd door Lootbox op 01-08-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Het hele puma6 issue lijkt niet te patchen zonder nieuwe hardware.

Ik vind het ironisch dat Ziggo een Broadcom modem met kleine software issues (Technicolor 7210) uitfaseert in ruil voor modems (twee varianten Connect Box) met Puma 6 chip en hardware issues :F.

offtopic:
Ergens vraag je je af wanneer dit ontdekt is en waarom er geen 7210's meer worden uitgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

Ik vind het ironisch dat Ziggo een Broadcom modem met kleine software issues (Technicolor 7210) uitfaseert in ruil voor modems (twee varianten Connect Box) met Puma 6 chip en hardware issues :F.

offtopic:
Ergens vraag je je af wanneer dit ontdekt is en waarom er geen 7210's meer worden uitgeleverd
Daar hing waarschijnlijk een miljoenendeal aan vast (incl. toekomstige 3.1 modems).. tot ze erachter kwamen dat het probleem iets groter was dan verwacht. }:O
De huistuin en keukengebruiker zal het probleem niet 123 merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
ANdrode schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

offtopic:
Staar jezelf niet blind op die dslreports puma 6 testen!
Ik heb met mijn 7210 in bridge mode net zo'n slechte waardes als al die connectbox testen die hier voorbij komen.
Dus die puma 6 testen kloppen voor geen meter of het netwerk van ziggo heeft allerlei problemen...
Of komen er in de infra van ziggo ook apparaten voor met een puma 6 chipset?

Maar mijn beleving van het internet is gewoon goed en heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Shaggie_NB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Ik heb met mijn 7210 in bridge mode net zo'n slechte waardes als al die connectbox testen die hier voorbij komen.
Dus die puma 6 testen kloppen voor geen meter of het netwerk van ziggo heeft allerlei problemen...

Maar mijn beleving van het internet is gewoon goed en heb nergens problemen mee.
Je weet dat je tegen 2 jaar aan breed gedragen conclusies in druist? Graag zie ik een onderbouwing van je.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Bij de TC7210 moet de puma 6 test er ongeveer zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qfs5SVQ.png
(mijn TC in bridge + N66U router)

Anders klopt er iets niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
JackBol schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Je weet dat je tegen 2 jaar aan breed gedragen conclusies in druist? Graag zie ik een onderbouwing van je.
welke "2 jaar aan breed gedragen conclusies"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Die tests zijn niet zaligmakend. Het is lastig om een goede score te halen (gelukkig!)

Je moet sowieso via een bekabelde verbinding testen. Dat maakt een wereld van verschil. En bij een router moet de firmware hardware NAT support hebben óf op snelle x86/ARM hardware draaien.

Mijn beleving was dat 300/30 langzamer aanvoelde door de latency pieken dan tethering via 4G (~100/50 effectief, ping 40-55, Vodafone)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Shaggie_NB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:23:
[...]

welke "2 jaar aan breed gedragen conclusies"?
Dat de puma6 chip fundamentele performance problemen heeft.
Enige onderbouwing voor dit statement zou je sieren.

[ Voor 27% gewijzigd door JackBol op 01-08-2017 21:03 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Lootbox schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Het loopt al sinds 2012 in het buitenland. Sinds 2015 in Nederland dat ze de Connectbox naar de klanten uitrollen. Ik heb inimddels wel het één en ander ingediend bij ACM. 8)7
Wat zou de ACM in deze met jouw ingediende gegevens moeten doen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
JackBol schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Dat de puma6 chip fundamentele performance problemen heeft.
Dat is gewoon een feit en dat stel ik ook niet ter discussie...
JackBol schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:02:
[...]
Enige onderbouwing voor dit statement zou je sieren.
Dat had ik al uitgelegd. Ik heb net zo'n slechte scores op de dsl-reports puma 6 test als menig connectbox gebruiker.
ANdrode schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:24:
[...]
Je moet sowieso via een bekabelde verbinding testen. Dat maakt een wereld van verschil. En bij een router moet de firmware hardware NAT support hebben óf op snelle x86/ARM hardware draaien.
Nogmaals de testen gerund maar nu bekabeld. Dat is bij mij maar een miniem verschil..
Een groter verschil krijg ik met verschillende browsers: Chrome geeft het meeste groen. Edge net iets minder. Firefox en IE geven heel veel rood.
Beste servers: 26,44 en 46. De rest is veel slechter maar die vind de test wel als nearest server???

Daarmee is die test dus niet erg eenduidig. Zeker niet om zomaar klakkeloos resultaten met elkaar te vergelijken.

[ Voor 88% gewijzigd door Shaggie_NB op 01-08-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miss_80 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:32:
De IPv4 adressen zijn "op". Jij bent voor Ziggo een nieuwe klant en in voormalig UPC gebied krijgen nieuwe klanten een DS-Lite aansluiting, Dat wil zeggen je krijgt een native IPv6 verbinding en voor IPv4 krijg je een adres in een private range en die gaat via aan 4in6 tunnel.

Omdat je geen publiek IPv4 adres hebt, is je LAN niet meer van buiten af bereikbaar via IPv4. Ik weet niet precies met wat je bedoelt als je zegt dat je NAS geen gebruik kan maken van het internet. Als je bedoelt dat het niet van buitenaf bereikbaar is, dan is dat de verklaring. Het van buitenaf bereiken van je LAN is alleen nog maar mogelijk middels IPv6.
Het is niet IPv6 als zodanig wat het blokkeert, het is dat je geen publiek IPv4 adres meer krijg op een consumentenaansluiting in voormalig UPC gebied. In voormalig Ziggo gebied kun je nog terug naar IPv4 only met een publiek adres in voormalig UPC gebied kan dat kennelijk niet meer.
Ik vrees van niet. Het IPv4 feestje is over, wen er maar aan. We krijgen daar allemaal mee te maken. Je moet aan IPv6.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dat is op zich geen probleem. Ik kan zien dat de nas namelijk op lan1een ipv6 adres heeft. Ik geloof dat ze me alsnog naar een ipv4 willen zetten. Het is met mij om het even als ik maar weet hoe het zit. Het is zover ik kan zien een kwestie van omzetten van het externe ipadres op mijn nas en net drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Miss_80 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 06:45:
Dat is op zich geen probleem. Ik kan zien dat de nas namelijk op lan1een ipv6 adres heeft. Ik geloof dat ze me alsnog naar een ipv4 willen zetten. Het is met mij om het even als ik maar weet hoe het zit. Het is zover ik kan zien een kwestie van omzetten van het externe ipadres op mijn nas en net drive.
Ziggo/UPC ondersteund nog geen ipv6 in bridge-mode, daarom kan je niet omgezet worden... vraag me niet waarom want Ziggo/UPC geeft daar niet echt antwoord op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hahahah, nu klinkt je als de servicedesk medewerker...... Het kan niet, maar waarom niet...... who knows

Dan is de enige oplossing dat ze me dus alsnog gaan omzetten (de medewerker gaf aan dat hij dat wel in gang ging zetten), want ik wil oa de VPN client gebruiken van mijn router + de webdav van mijn NAS om van buitenaf makkelijk bij mijn spullen te komen en ik voorzie problemen als die connectbox actief er tussen blijft zitten. Of ik moet een andere oplossing over het hoofd zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Miss_80 Heb een soortgelijke situatie meegemaakt en dit geval was het zo gefikst.

chim0 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Helaas zit ik al een kleine 18 uur te wachten (dus helaas geen 5 min zoals bij jou) en krijg ik bij de router setup test in Synology nog steeds de melding dat men twee netwerken ziet. Straks maar weer even bellen.
Maar het kan toch simpelweg niet zo zijn dat bij de introductie van ipv6 , je geen fatsoenlijk gebruik kan maken van je router functionaliteit of die van je NAS? Daar moeten work arounds voor zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Miss_80 op 02-08-2017 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Miss_80 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:18:
Helaas zit ik al een kleine 18 uur te wachten (dus helaas geen 5 min zoals bij jou) en krijg ik bij de router setup test in Synology nog steeds de melding dat men twee netwerken ziet. Straks maar weer even bellen.
Maar het kan toch simpelweg niet zo zijn dat bij de introductie van ipv6 , je geen fatsoenlijk gebruik kan maken van je router functionaliteit of die van je NAS? Daar moeten work arounds voor zijn.
Verdiep je eens in het DS-lite concept YouTube: DS-Lite Dan begrijp je waarom, en kan je je eigen vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:29
E-mail bij Ziggo ligt eruit. Althans hier in Friesland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
be3a18 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:11:
E-mail bij Ziggo ligt eruit. Althans hier in Friesland.
What gebruik je nog provider emailadressen ;) tis 2017 :z

Grapje, met een stukje waarheid. :o

Maar dat zou ik zelf nooit doen mij vastbinden aan een provider met mijn email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo is het dan ook niet. Dat je niet meer bij je NAS kunt op de manier waarop je dat gewend was komt niet door de introductie van IPv6, maar het komt doordat de IPv4 adressen op zijn. Omdat ze op zijn krijg je geen publiek IPv4 adres meer en daarom kun je niet meer bij je NAS op de manier zoals je dat gewend was. Dat zou voor een Tweaker niet als een verrassing moeten komen, want dat zwaard van Damocles hangt al meer dan tien jaar boven het internet. Een work around? Ja, die is er. Het heet IPv6. In plaats van dat ene IPv4 adres, krijg je 4722 triljoen IPv6 adressen. Zoals Wopper zegt: verdiep je eens in het concept van DS-Lite. Dan wil je misschien helemaal niet meer terug naar dat ene IPv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Zo is het dan ook niet. Dat je niet meer bij je NAS kunt op de manier waarop je dat gewend was komt niet door de introductie van IPv6, maar het komt doordat de IPv4 adressen op zijn. Omdat ze op zijn krijg je geen publiek IPv4 adres meer en daarom kun je niet meer bij je NAS op de manier zoals je dat gewend was. Dat zou voor een Tweaker niet als een verrassing moeten komen, want dat zwaard van Damocles hangt al meer dan tien jaar boven het internet. Een work around? Ja, die is er. Het heet IPv6. In plaats van dat ene IPv4 adres, krijg je 4722 triljoen IPv6 adressen. Zoals Wopper zegt: verdiep je eens in het concept van DS-Lite. Dan wil je misschien helemaal niet meer terug naar dat ene IPv4 adres.
@Roetzen ik weet dat jij IPv6 fan bent :9 we hebben in ons kleine landje eigenlijk bij de grote ISP's nog teveel IPv4 adressen waardoor het niet niet snel genoeg opraakt. We blijven een beetje "in between" in Nederland.

Het nadeel van DS-Lite voor een tweaker vind ik, dat je nergens waar je bent naar je NAS kunt. Ik kom bij heel veel klanten door heel Nederland, maar bijna geen enkele heeft IPv6 actief. Dat de rest van het NL internet nog niet IPv6 ready is geeft mij dus een enorme behoeft aan een traditioneel IPv4 adres thuis.

Het is jammer dat het niet zo snel gaat, want dan zou jouw theorie prima opgaan "je wilt niet meer terug" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:29
stormfly schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

What gebruik je nog provider emailadressen ;) tis 2017 :z

Grapje, met een stukje waarheid. :o

Maar dat zou ik zelf nooit doen mij vastbinden aan een provider met mijn email adres.
Heb ook Gmail maar de reputatie van Google is nogal twijfelachtig. Gebruik ik daarom ernaast, niet voor echt belangrijke dingen.

Welke globale email provider raad jij dan aan?

[ Voor 6% gewijzigd door be3a18 op 02-08-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik ben benieuwd wat er zo twijfelachtig is aan de reputatie van Google? Ik heb er al meer dan 10 jaar een gmail adres en het werkt altijd prima. Zelfs de eerste mails van toen staan er nog in, ruimte zat.

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 02-08-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wil mijn connect box als router gebruiken achter mijn ubee 3200 modem/router. Ik wil alleen de connect box gebruiken voor wifi, en de ubee gebruiken voor de internetkabel voor mijn ps4. De reden hiervoor is dat de connect box hele goede wifi heeft in tegenstelling tot de ubee. Daarentegen heeft de connect box enorm last van de welbekende lag spikes, dus wil ik de ubee gebruiken om mijn ps4 te verbinden met internetkabel.
Hoe stel ik dit allemaal precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Volgens mij gaat dat niet lukken beiden zijn modem & router met een Coax WAN interface.

Je kunt dus volgens mij of een router achter je ubee hangen of een Access Point achter je ubee hangen.

Als het puur om Wifi gaat zou ik een Access Point erachter hangen heb je nog meer wensen dan kun je een Router overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
be3a18 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:15:
[...]

Heb ook Gmail maar de reputatie van Google is nogal twijfelachtig. Gebruik ik daarom ernaast, niet voor echt belangrijke dingen.

Welke globale email provider raad jij dan aan?
Ik ben gmail fan, heb daar een (toen nog) gratis eigen domein. Ze gaan zelfs stoppen met je emails scannen, of zijn al gestopt. Dus top provider, bijna nooit downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Roetzen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Tot nu toe had ik geen enkele behoefte om mij te verdiepen in ipv6 aangezien ipv4 prima werkte tot 1 wk geleden.
Dus ja, ik zal me er in moeten verdiepen en van die dingen die ik dan ga lezen in het tweaker forum ;) Maar zoals zo vaak, dit soort problemen poppen op als je geen tijd heb. Ik ben verhuisd, wordt hiermee geconfronteerd en het directe gevolg is dat ik bij een klant ben en niet meer bij mijn spullen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

@Roetzen ik weet dat jij IPv6 fan bent :9 we hebben in ons kleine landje eigenlijk bij de grote ISP's nog teveel IPv4 adressen waardoor het niet niet snel genoeg opraakt. We blijven een beetje "in between" in Nederland.
De ISPs publiceren - vermoedelijk omdat dat concurrentie gevoelige informatie is - geen cijfers over hun resterende IPv4 voorraad. De bewering dat ze nog veel op de plank hebben liggen lijkt me ongefundeerd. Het gerucht gaat dat voormalig UPC er bijna doorheen is. Gezien het feit dat RIPE er vijf jaar geleden al doorheen was, lijkt me dat niet onaannemelijk. Maar ja, ik kan het ook niet met cijfers onderbouwen.
Het nadeel van DS-Lite voor een tweaker vind ik, dat je nergens waar je bent naar je NAS kunt. Ik kom bij heel veel klanten door heel Nederland, maar bijna geen enkele heeft IPv6 actief. Dat de rest van het NL internet nog niet IPv6 ready is geeft mij dus een enorme behoeft aan een traditioneel IPv4 adres thuis.
Dat begrijp ik. Ik ben zelf ook blij dat ik nog een IPv4 adres heb. En ik ben inderdaad IPv6 fan. Ik ben dus heel blij dat ik sinds een een jaartje native IPv6 heb van Ziggo. En wel Dual Stack Maar ik ben realist genoeg om in te zien dat dat niet zo zal blijven. De IPv4 adressen zijn op. Er liggen nog wat restjes hier en daar op de plank, maar dat is het dan.

Dat de IPv4 adressen op zijn kun je Ziggo niet verwijten. Maar wat je ze wel kunt verwijten is dat ze veel te lang gewacht hebben met de introductie van IPv6. En dat verwijt gaat niet alleen naar Ziggo, maar naar alle providers. En de fabrikanten,, Ja en ook naar de Tweakers en andere geeks onder de klanten die niet hard genoeg geroepen hebben dat er vaart gemaakt moest worden. De introductie van IPv6 had voltooid moeten zijn voordat de IPv4 adressen op waren. Dan was iedereen er nu aan gewend en was het niet meer hebben van een publiek IPv4 adres geen probleem geweest.
Het is jammer dat het niet zo snel gaat, want dan zou jouw theorie prima opgaan "je wilt niet meer terug" _/-\o_
Men heeft veel te lang gewacht met de introductie van IPv6, En nu is het huilie huilie. Daty verwijt geldt de hele internet gemeenschap... :'(
Miss_80 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Tot nu toe had ik geen enkele behoefte om mij te verdiepen in ipv6 aangezien ipv4 prima werkte tot 1 wk geleden.
Dus ja, ik zal me er in moeten verdiepen en van die dingen die ik dan ga lezen in het tweaker forum ;) Maar zoals zo vaak, dit soort problemen poppen op als je geen tijd heb. Ik ben verhuisd, wordt hiermee geconfronteerd en het directe gevolg is dat ik bij een klant ben en niet meer bij mijn spullen kan.
Dat is inderdaad heel vervelend. Maar ja, de tekenen waren al vijf jaar aan de wand en als je een klant hebt, dan ben je dus ondernemer en dan had je het aan moeten zien komen. Ik heb begrepen dat je bij een zakelijk abo nog wel dual stack - en dus een publiek IPv4 adres - krijgt. Als je een bedrijf hebt lijkt me dat de geëigende oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Roetzen op 02-08-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
vreemd dat het bij jou zo lang duurt.
Ik had 2 jaar geleden hetzelfde probleem. Mijn NAS kon maar niet bereikt worden van buitenaf. Kwam dus doordat ik een ipv6 adres had. Ik heb toen met de servicedesk gebeld en zij hebben de instellingen van mijn modem op afstand aangepast zodat ik een ipv4 adres kreeg. Ging best wel vlot.
Dus als ik jou was zou ik ze gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je over wilt naar ipv4 omdat niet alle apparaten in jouw huis kunnen omgaan met ds-lite.
(synology kan wel omgaan met ipv6, maar niet met het halfbakken oplossing dat ze nu aanbieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
de router en de nas kunnen beide omgaan met ipv6. Mijn huidige opdrachtgever daarentegen werkt niet met ipv6 en dat is de derde schakel die ik nodig hebt (volgens een van de ziggo forums:
- Het modem moet in ipv6 modus staan -> Check
- De NAS zelf moet een ipv6 adres hebben -> Check (ik zie momenteel zowel een ipadres op lan 1 = ipv6 en op lan2 = ipv4 (dat is mijn interne adres)
- Het verbindende apparaat moet een ipv6 internet-verbinding hebben -> en dit gaat dus niet. Zover zijn ze hier gewoon nog niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, Ik blijf me verbazen..... Net als anderen, ben ik voorgelogen over de CB. Ook heb ik een drama Horizon-box die op z'n plaat gaat omdat ik een DLNA server in mijn netwerk heb. Dualstack IPv4/IPv6 schijnt (na 20 jaar ofzo) nog steeds van het niveau NASA te zijn bij Ziggo. Kortom, van de techniet, oeps, sorry, techniek, hoef je het niet te hebben bij Ziggo. Ben blij, dat als er een monteur komt, Ik mijn Docsis certificering kan laten zien, wat voorkomt dat ik weer flauwekul te horen krijg.

- CB = Puma 6, waarvan al LANGER bekend was dat daar problemen mee zijn. Ja, ik weet van het Arris deel, in de US heb ik heel veel van die dingen lopen debuggen.....
- Horizon Box = Buggy als de pest. Dat je een linux gebaseerd OS zo kan verzieken......
- Incompetente medewerkers

Vanaf het Multikabel tijdperk is er eigenlijk nog steeds niets veranderd, op de hardware na dan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 16-09 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:43:
Hm, Ik blijf me verbazen..... Net als anderen, ben ik voorgelogen over de CB. Ook heb ik een drama Horizon-box die op z'n plaat gaat omdat ik een DLNA server in mijn netwerk heb. Dualstack IPv4/IPv6 schijnt (na 20 jaar ofzo) nog steeds van het niveau NASA te zijn bij Ziggo. Kortom, van de techniet, oeps, sorry, techniek, hoef je het niet te hebben bij Ziggo. Ben blij, dat als er een monteur komt, Ik mijn Docsis certificering kan laten zien, wat voorkomt dat ik weer flauwekul te horen krijg.

- CB = Puma 6, waarvan al LANGER bekend was dat daar problemen mee zijn. Ja, ik weet van het Arris deel, in de US heb ik heel veel van die dingen lopen debuggen.....
- Horizon Box = Buggy als de pest. Dat je een linux gebaseerd OS zo kan verzieken......
- Incompetente medewerkers

Vanaf het Multikabel tijdperk is er eigenlijk nog steeds niets veranderd, op de hardware na dan....
Waarom solliciteer je niet bij Ziggo? Blijkbaar hebben ze je heel erg hard nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
avec_style schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

vreemd dat het bij jou zo lang duurt.
Ik had 2 jaar geleden hetzelfde probleem. Mijn NAS kon maar niet bereikt worden van buitenaf. Kwam dus doordat ik een ipv6 adres had. Ik heb toen met de servicedesk gebeld en zij hebben de instellingen van mijn modem op afstand aangepast zodat ik een ipv4 adres kreeg. Ging best wel vlot.
Dus als ik jou was zou ik ze gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je over wilt naar ipv4 omdat niet alle apparaten in jouw huis kunnen omgaan met ds-lite.
(synology kan wel omgaan met ipv6, maar niet met het halfbakken oplossing dat ze nu aanbieden)
Net gebeld. Handmatig hebben ze iets doorgezet en voila... alles werkt weer. Soms kan het ook gewoon simpel zijn. Geeft me iets meer lucht om te gaan achterhalen hoe ipv6, nat loopback etc werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Waarom solliciteer je niet bij Ziggo? Blijkbaar hebben ze je heel erg hard nodig ;)
Ehm, wat denk je zelf? Dat je daar iets veranderd krijgt? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 16-09 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Ehm, wat denk je zelf? Dat je daar iets veranderd krijgt? 8)7
Je slaat nu exact te spijker op z'n kop.

Ik zie nu al weken onzinnige tests voorbij komen waarbij niet bekend is hoe er wat getest wordt er komen alleen resultaten voorbij. Daarnaast is er bekend dat er een probleem is met een bepaalde chipset.

Klagen gaat totaal niets veranderen. Roepen dat je xxx gecertificeerd bent ook niet. Want ik ken genoeg mensen die gecertificeerd automobilist zijn (Rijbewijs) waar ik absoluut niet bij in durf te stappen. Zo'n certificering zegt ook lang niet altijd alles.

Daarnaast praten we niet over de lokale provider Ziggo met een connectbox. We praten over een wereldwijd concern waar die dingen in gebruik zijn. Afschrijven en vervangen kost meer dan de klachten die ze opleveren. Simpele economie is dat.

Daarbij hebben we al genoeg gediscussieerd over Horizon en onder aan de streep zijn het de mensen die het meeste klagen die weigeren geholpen te willen worden met de oplossing. Want ze weten onderaan de streep toch meer van het apparaat en oplossing dan de mensen die hem wel storingsvrij hebben draaien.

Wil je Ziggo helpen wees dan constructief en laat zien hoe je wat via welke methode meet en hebt uitgezocht. Daar hebben ze meer dan server 56 pingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Je slaat nu exact te spijker op z'n kop.

Ik zie nu al weken onzinnige tests voorbij komen waarbij niet bekend is hoe er wat getest wordt er komen alleen resultaten voorbij. Daarnaast is er bekend dat er een probleem is met een bepaalde chipset.

Klagen gaat totaal niets veranderen. Roepen dat je xxx gecertificeerd bent ook niet. Want ik ken genoeg mensen die gecertificeerd automobilist zijn (Rijbewijs) waar ik absoluut niet bij in durf te stappen. Zo'n certificering zegt ook lang niet altijd alles.
Klopt wat je zegt. Ik reis voor mijn werk nogal veel, om dat soort problemen te proberen te detecteren en oplossingen te vinden. Het is dus niet zo dat ik mijn rijbewijs bij een pakje boter heb gekregen, zullen we maar zeggen :+
Daarnaast praten we niet over de lokale provider Ziggo met een connectbox. We praten over een wereldwijd concern waar die dingen in gebruik zijn. Afschrijven en vervangen kost meer dan de klachten die ze opleveren. Simpele economie is dat.
Ja, dat mag dan simpele economie zijn, maar daar staat tegenover dat een class-action, wanneer dat slaagt, een zelfde mogelijkheid gaat bieden binnen Europa. De financiele gevolgen van zo'n type rechtzaak kunnen namelijk veel hoger uitvallen, dan wanneer er een uitwisseling wordt gedaan van de hardware. Wanneer Ziggo eens wat meer open zou zijn en wat meer zou communiceren, inplaats van zich als Noord Korea te gedragen, zou er veel meer begrip zijn. En met begrip kweek je geduld. En met geduld krijg je, als leverancier, tijd om iets netjes op te lossen. Maar dat schijnt ook een zeer wereldvreemd concept te zijn.
Daarbij hebben we al genoeg gediscussieerd over Horizon en onder aan de streep zijn het de mensen die het meeste klagen die weigeren geholpen te willen worden met de oplossing. Want ze weten onderaan de streep toch meer van het apparaat en oplossing dan de mensen die hem wel storingsvrij hebben draaien.

Wil je Ziggo helpen wees dan constructief en laat zien hoe je wat via welke methode meet en hebt uitgezocht. Daar hebben ze meer dan server 56 pingen...
Helaas kan en mag ik dat vanwege geheimhoudings-verplichtingen, met mijn werkgever en diverse hardware-producenten, niet doen. En daarom doe ik dat ook niet. Wel wilde ik even laten weten, dat ik, net als meerdere hier, dus ook 'slachtoffer' ben van o.a. de leugens van Ziggo, met betrekking tot de functionaliteiten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:32:

Helaas kan en mag ik dat vanwege geheimhoudings-verplichtingen, met mijn werkgever en diverse hardware-producenten, niet doen. En daarom doe ik dat ook niet. Wel wilde ik even laten weten, dat ik, net als meerdere hier, dus ook 'slachtoffer' ben van o.a. de leugens van Ziggo, met betrekking tot de functionaliteiten. |:(
Ik denk dat als jij in opdracht van je werkgever en diverse hardwareproducenten onderzoek doet naar dit probleem, zij het niet echt fijn vinden als jij in het openbaar een provider én hardwareproduct gaat zitten bashen, geheimhoudingsverklaring of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Marktplaats activeren ze niet meer :( regels zijn anders geworden.
[...]

Heb jij hem van jezelf of via MP? Het is inderdaad afhankelijk van wie je spreekt.
TC7210 van MP afgetrokken en vervolgens via webcare laten activeren. Wat een verademing! DSLreports test drie keer achter elkaar groen (zelfs via WiFi). Pagina's laden sneller en alles functioneert weer zoals het hoort.

Iemand een CB overnemen? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Boinkie op 02-08-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zojuist een Connect ZZP abonnement besteld.

Gezien de ellende mbt Puma 6, heb ik wel even gevraagd of ze het Technicolor TC7210 modem konden leveren in plaats van de Hitron CGNV4.

Nu vertelde de persoon dat ze sowieso geen Hitron of Technicolor modems meer nieuw uitleveren, enkel nog de Connectbox (dus ook voor zakelijke klanten).

Vond het zelf wel een vreemd verhaal, aangezien de FAQ op hun eigen site iets anders aangeeft:
- Krijg ik een router bij mijn internet?

Ja, je krijgt een modem met routerfunctionaliteit in bruikleen. Of je een Hitron of een Technicolor modem krijgt hangt af van je locatie. Via het modem heb je wifi (2,4 en 5 GHz) en vier ethernetpoorten (1 Gb/s per poort).

De klantenservice is bekend met de Puma 6 problematiek en gaf het volgende letterlijk aan: Laatste update zou het eigenlijk al verholpen moeten hebben, as we speak zijn we opnieuw firmware aan het ontwerpen welke dit probleem zou moeten verhelpen, dat is alles wat ik weet.

Iemand anders dezelfde ervaringen met een Connect ZZP abonnement + Connectbox modem? Ik heb namelijk wel gevraagd of hij kon checken of die informatie echt klopte mbt. Technicolor modem.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey87NL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat als jij in opdracht van je werkgever en diverse hardwareproducenten onderzoek doet naar dit probleem, zij het niet echt fijn vinden als jij in het openbaar een provider én hardwareproduct gaat zitten bashen, geheimhoudingsverklaring of niet.
Helemaal correct! En, niet alleen Ziggo heeft last van dit probleem met Puma6 chipsets. Ook ComCast, MediaComm, TWC (Spectrum), om er maar een paar aan de overkant van de plas te noemen.

Bovendien, je moet denken in de vorm van de pentium met rekenfout van vorige eeuw O-) Dat kon ook niet opgelost worden met software.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RomeoJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:39:
De klantenservice is bekend met de Puma 6 problematiek en gaf het volgende letterlijk aan: Laatste update zou het eigenlijk al verholpen moeten hebben, as we speak zijn we opnieuw firmware aan het ontwerpen welke dit probleem zou moeten verhelpen, dat is alles wat ik weet.

Iemand anders dezelfde ervaringen met een Connect ZZP abonnement + Connectbox modem? Ik heb namelijk wel gevraagd of hij kon checken of die informatie echt klopte mbt. Technicolor modem.
Grappig, want laatst zeiden ze toch echt dat die software update het probleem helemaal niet verhelpt en daar ook niet voor bedoeld was. Sterker nog, als het software matig opgelost zou kunnen worden, zou dat al wel eerder gedaan zijn, aangezien het probleem al jaren bekend is.

Kortom: er komt geen oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
De ISPs publiceren - vermoedelijk omdat dat concurrentie gevoelige informatie is - geen cijfers over hun resterende IPv4 voorraad. De bewering dat ze nog veel op de plank hebben liggen lijkt me ongefundeerd. Het gerucht gaat dat voormalig UPC er bijna doorheen is. Gezien het feit dat RIPE er vijf jaar geleden al doorheen was, lijkt me dat niet onaannemelijk. Maar ja, ik kan het ook niet met cijfers onderbouwen.
Voormalig UPC heeft nu ook de adressen van Ziggo. Doordat CPE publieke adressen krijgt én Ziggo kwartiel-over-kwartiel klanten aan het verliezen is lijkt het mij aannemelijk dat er voldoende adressen beschikbaar zijn :D

IPv6 is leuk maar in de praktijk een beperking. Sterker nog: Je kan jouw eigen diensten niet eens bereiken vanaf de IPv4 only ge-provisionde modems die Ziggo nog steeds uitrolt :X

Je kan dan zeggen dat je daarvoor een zakelijke verbinding moet nemen. Een verkapte tariefverhoging (immers: slechtere voorwaarden). Ik zou zeggen dat je het geval dat IPv4 only niet mogelijk is moet stemmen met je voeten…
MediaZoo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

...

Wat er getest wordt is duidelijk en transparant. Wat de test doet is dat deze het meten democratiseert. Iedereen kon dit al merken. Meten was lastig, met smokeping kom je in de buurt maar dit is ontoegankelijk.

Door de puma6 test kan iedereen zien dat een deel van de HTTP requests naar een Google VM in Nederland > 100ms duren. En de resultaten zijn eenzijdig maar laten ons wel zien dat er geen connect box (Arris/Compal) is met een firmware versie die geen outliers geeft.

offtopic:
Overigens heeft Ziggo webcare écht de beste intenties en geven ze veel aandacht. Je wordt goed geholpen. Mijn ervaring is alleen dat je niet praat met, en geen contact krijgt met engineers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Grappig, want laatst zeiden ze toch echt dat die software update het probleem helemaal niet verhelpt en daar ook niet voor bedoeld was. Sterker nog, als het software matig opgelost zou kunnen worden, zou dat al wel eerder gedaan zijn, aangezien het probleem al jaren bekend is.

Kortom: er komt geen oplossing voor :)
Ik denk inderdaad dat we het laatste maar als realistisch moeten houden.
Ziggo verteld gewoon verschillende verhalen om de verwarring te houden.
En over een tijdje heeft niemand het er meer over en is Ziggo blij, want het heeft geen geld gekost.

kan nog meer over ziggo vertellen, maar dat is vervuiling van het topic en onzinnig :+

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 36 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic