Wacht... jij denkt dat Ziggo bewust verschillende verhalen de wereld in helpt om alles in de doofpot te stoppen? Dat is een bold statement anno 2017 en gaat er bij mij niet in. Communicatie is niet het sterkste punt maar bewuste misleiding geloof ik niet.
Mja, dat had ik ook al wel verwacht.Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:46:
[...]
Grappig, want laatst zeiden ze toch echt dat die software update het probleem helemaal niet verhelpt en daar ook niet voor bedoeld was. Sterker nog, als het software matig opgelost zou kunnen worden, zou dat al wel eerder gedaan zijn, aangezien het probleem al jaren bekend is.
Kortom: er komt geen oplossing voor
Weet je of de rest van zijn antwoorden dan wel op waarheid gebaseerd zijn? Dat Ziggo ook bij Connect ZZP tegenwoordig alleen maar Connectbox modems uitlevert?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Bewust misschien niet, maar dat miljoenen/miljarden? kostende modem probleem zal toch echt door de klant moeten worden opgelost. En niet door de faal managers. Je had ook gewoon naar de testers kunnen luisteren.Jay-B schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:04:
Wacht... jij denkt dat Ziggo bewust verschillende verhalen de wereld in helpt om alles in de doofpot te stoppen? Dat is een bold statement anno 2017 en gaat er bij mij niet in. Communicatie is niet het sterkste punt maar bewuste misleiding geloof ik niet.
Ik heb een Hitron modem die wel perfect is vanaf dag in.
Dat betekend dus, of er zijn (veel) defecte Puma 6 chips of het kan gewoon wel.
Maar waarom het hier dan wel werkt? De Connectbox ligt hier nog in de kast. Ziggo wil hem niet eens meer terug.
Alleen Intel kan het probleem oplossen (als dat überhaupt mogelijk is). Ook de Hitron modem is niet perfect. Het probleem zit namelijk in de Puma 6 CPU zelf. Heb zelf ook een CB en merk niet direct iets van deze problemen. Wel kan ik de hoge latency spikes zien als ik de test doe. In het begin heb ik er wel last van gehad. Maar na één van de firmware updates is het niet meer merkbaar.
Volgens mij worden er alleen nog maar Connectboxen uitgegeven bij een ZZP abo. Misschien dat daar nog een TC7210 tussen zit als je in oud Ziggo gebied zit.RomeoJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:06:
[...]
Mja, dat had ik ook al wel verwacht.
Weet je of de rest van zijn antwoorden dan wel op waarheid gebaseerd zijn? Dat Ziggo ook bij Connect ZZP tegenwoordig alleen maar Connectbox modems uitlevert?
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 02-08-2017 20:27 ]
Nou nou gaat lekker...al een 29 uur geen Ziggo internet/TV/etc meer in het gebied van Rijnwoude...Schijnt een kabel kapot getrokken te zijn bij de N209 
En dan nog op hun website aangeven dat het pas vanaf vandaag bekend is en oplossingstijd steeds vooruit schuiven...Tis dat ik geen alternatief heb hier (nee ADSL is dat niet), maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
En dan nog op hun website aangeven dat het pas vanaf vandaag bekend is en oplossingstijd steeds vooruit schuiven...Tis dat ik geen alternatief heb hier (nee ADSL is dat niet), maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb een zeer instabiele verbinding weer, maar de waardes lijken volgens mij goed? Waar zou het aan kunnen liggen? 1 jaar geleden is de AOP en kabel naar de modem vervangen toen ik over ging naar Horizon. Interne bekabeling ligt het niet aan en heb het ook via wifi. De pings naar de modem heb ik 0 timeouts op zowel wifi als bedraad. Naar google heb ik ongeveer 10 a 15 % packetloss in een halfuur tijd. Online gaming is gewoon niet mogelijk op deze manier.
Wat zou ik zelf nog kunnen proberen? Zal sowieso morgen ziggo even bellen...
Dit zijn de waardes:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 321000000 Hz -1.7 dBmV 40.8 dB -40 dBc
2 Locked QAM256 273000000 Hz -2.5 dBmV 40.8 dB -40 dBc
3 Locked QAM256 281000000 Hz -2.3 dBmV 41.3 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 289000000 Hz -2.6 dBmV 41.0 dB -41 dBc
5 Locked QAM256 297000000 Hz -2.1 dBmV 41.0 dB -41 dBc
6 Locked QAM256 305000000 Hz -2.1 dBmV 41.2 dB -37 dBc
7 Locked QAM256 313000000 Hz -1.6 dBmV 40.8 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 329000000 Hz -2.1 dBmV 40.9 dB -37 dBc
Correctables Uncorrectables
0 0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 48.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 46.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.0 dBmV
Wat zou ik zelf nog kunnen proberen? Zal sowieso morgen ziggo even bellen...
Dit zijn de waardes:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 321000000 Hz -1.7 dBmV 40.8 dB -40 dBc
2 Locked QAM256 273000000 Hz -2.5 dBmV 40.8 dB -40 dBc
3 Locked QAM256 281000000 Hz -2.3 dBmV 41.3 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 289000000 Hz -2.6 dBmV 41.0 dB -41 dBc
5 Locked QAM256 297000000 Hz -2.1 dBmV 41.0 dB -41 dBc
6 Locked QAM256 305000000 Hz -2.1 dBmV 41.2 dB -37 dBc
7 Locked QAM256 313000000 Hz -1.6 dBmV 40.8 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 329000000 Hz -2.1 dBmV 40.9 dB -37 dBc
Correctables Uncorrectables
0 0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 48.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 46.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.0 dBmV
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Je bedoelt dit? https://www.theregister.c...t_warning_to_faulty_chip/Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:40:
[...]
Helemaal correct! En, niet alleen Ziggo heeft last van dit probleem met Puma6 chipsets. Ook ComCast, MediaComm, TWC (Spectrum), om er maar een paar aan de overkant van de plas te noemen.
Bovendien, je moet denken in de vorm van de pentium met rekenfout van vorige eeuwDat kon ook niet opgelost worden met software.....
En om mijn post nog wat kracht bij te zetten:
CB:

TC7210:
CB:

TC7210:

[ Voor 21% gewijzigd door Boinkie op 02-08-2017 23:20 ]
Door de vele storingen ,ook als hier boven omschreven,heb ik Ziggo zakelijk opgezegd.
Iedere keer als ik belde over een storing werd me verteld dat ik alle kabels in huis maar eens moest vervangen.
Dat zou dan tussen 5 a 10 x per jaar zijn.( dure handel)
Ik zit nu bij Xs4all.
200/50 verbinding,en tot nog toe absoluut geen storing,onderbreking of wat dan ook ook gehad,retestabiel dus.
Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met KPN,maar dank zij een prima monteur en XS4all werkte alles binnen notime.
KPN heeft een bonded pair aansluiting gemaakt om aan de gevraagde snelheid te komen.Super tevreden.
Ziggo had een Horizon box staan hier die wel goed werkte,maar vaak warm liep,herstarte of storingen gaf.
Xs4all heeft me 2 kleine boxjes geleverd die via een cat6 kabel aangesloten zijn op een Fritzbox 57581YD.
HD tv is wel wat minder,maar het werkt zonder haperen of rare meldingen.
Zender zijn prima voorzien,de kosten zijn lager en mijn partner kan ongestoord tv kijken,wat ook meer rust in huis geeft.
Kortom,Xs4all is een aanrader,Ziggo een afknapper.
Iedere keer als ik belde over een storing werd me verteld dat ik alle kabels in huis maar eens moest vervangen.
Ik zit nu bij Xs4all.
200/50 verbinding,en tot nog toe absoluut geen storing,onderbreking of wat dan ook ook gehad,retestabiel dus.
Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met KPN,maar dank zij een prima monteur en XS4all werkte alles binnen notime.
KPN heeft een bonded pair aansluiting gemaakt om aan de gevraagde snelheid te komen.Super tevreden.
Ziggo had een Horizon box staan hier die wel goed werkte,maar vaak warm liep,herstarte of storingen gaf.
Xs4all heeft me 2 kleine boxjes geleverd die via een cat6 kabel aangesloten zijn op een Fritzbox 57581YD.
Zender zijn prima voorzien,de kosten zijn lager en mijn partner kan ongestoord tv kijken,wat ook meer rust in huis geeft.
Hallo, zijn er hier misschien meer mensen die veel problemen ondervinden met de extra mediabox XL. Wij zijn sinds een paar maanden overgestapt van de oude mediaboxen naar Horizon boxen. Sindsdien heb ik er nog nooit zo veel problemen mee gehad. Extra mediabox XL verliest telkens connectie met de mediabox, opnieuw connectoren lukt niet, vervolgens moet de andere mediabox ook worden gereset. Toen we terug kwamen van vakantie ben ik de hele avond bezig geweest om alle boxen weer aan het draaien te krijgen. Begin er een beetje moe van te worden zo..
Problem solved
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik mis standaard informatie over hoe je het hebt aangesloten, wifi, moca, ethernet, de kwaliteit van je kabels etc etcBMW M schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:36:
Hallo, zijn er hier misschien meer mensen die veel problemen ondervinden met de extra mediabox XL.
...
...
Zoek je hulp om het te verbeteren of alleen maar mensen die ook zeggen, "ja ik heb problemen"?
[ Voor 35% gewijzigd door Swordlord op 02-08-2017 23:59 ]
Begin eerst eens uit te leggen wat je situatie is......wanneer je overigens veel storingen via de MOCA verbindingsmanier, probeer dan eens een UTP kabel uit (rechtstreeks, dus niet via een mogelijk homenetwerk)BMW M schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:36:
Hallo, zijn er hier misschien meer mensen die veel problemen ondervinden met de extra mediabox XL. Wij zijn sinds een paar maanden overgestapt van de oude mediaboxen naar Horizon boxen. Sindsdien heb ik er nog nooit zo veel problemen mee gehad. Extra mediabox XL verliest telkens connectie met de mediabox, opnieuw connectoren lukt niet, vervolgens moet de andere mediabox ook worden gereset. Toen we terug kwamen van vakantie ben ik de hele avond bezig geweest om alle boxen weer aan het draaien te krijgen. Begin er een beetje moe van te worden zo..
een PoE (Power over Ethernet) setje van een goed merk wil ook wel eens uitkomst bieden.....
Cogitationis poenam nemo patitur
En ook de klanten en hun behoefte aan adressen. Door een fusie wordt het totaal aantal adressen en het totaal aantal klanten niet meer of minder. Je kan dan wel herverdelen, maar dat heeft alleen zin als een van de partijen een groot overschot heeft. Daar zie ik geen aanwijzingen voor.ANdrode schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:21:
[...]
Voormalig UPC heeft nu ook de adressen van Ziggo.
Wie zegt dat bij DS-Lite de CPE publieke IPv4 adressen krijgt? Ik volg dit hele gebeuren al bijna tien jaar en alles wijst er op dat het nu echt op is. Vroeger riepen de ISPs wanneer gevraagd werd wanneer ze nu eindelijk eens aan de slag gingen met IPv6 dat er geen noodzaak was omdat ze nog genoeg IPv4 adressen hadden voor hun klanten. Maar dat hoor ik al een paar jaar niet meer. Nog een indicatie dat het nu echt op is.Doordat CPE publieke adressen krijgt én Ziggo kwartiel-over-kwartiel klanten aan het verliezen is lijkt het mij aannemelijk dat er voldoende adressen beschikbaar zijn
Het is niet IPv6 als zodanig wat de beperking is, de beperking is het niet hebben van een publiek IPv4 adres. En dat komt toch echt omdat ze op zijn, niet door de invoering van IPv6.IPv6 is leuk maar in de praktijk een beperking. Sterker nog: Je kan jouw eigen diensten niet eens bereiken vanaf de IPv4 only ge-provisionde modems die Ziggo nog steeds uitrolt
IPv4 adressen zijn een schaars goed. Ik vind het volkomen logisch en verdedigbaar dat als je voor zakelijk gebruik een IPv4 adres nodig hebt en een zakelijke aansluiting in die behoefte voorziet dat je dan ook de meerprijs voor een zakelijke aansluiting betaalt. Van die kosten van die zakelijke aansluiting kun je eerst de BTW terugvorderen en vervolgens de kosten opvoeren als bedrijfskosten, dus vóór belasting. Stemmen met de voeten kan altijd natuurlijk, maar ik vrees dat dat slechts uitstel van executie is. Ik zie aankomen dat je in de niet al te verre toekomst bij geen enkele provider een publiek IPv4 adres meer krijgt zonder er voor te betalen. Dat is een simpele economische wet. Aan een schaars goed hangt een prijs.Je kan dan zeggen dat je daarvoor een zakelijke verbinding moet nemen. Een verkapte tariefverhoging (immers: slechtere voorwaarden). Ik zou zeggen dat je het geval dat IPv4 only niet mogelijk is moet stemmen met je voeten…
Ik had af en toe hetzelfde. Zeker aan het begin toen het product net op de markt kwam. Wat mij het meest irriteerde was de beeldkwaliteit. Omdat het signaal gedeeld wordt met de hoofdbox. Ik heb nog geprobeerd om een tweede hoofdbox te krijgen maar dat ging niet. Dus nu zit er in mijn TV boven een ci+ module. Veel beter beeld. (eigen coax aansluiting vanaf de versterker)BMW M schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:36:
De CPE krijgt al publieke IPv4 adressen en dit is nog niet veranderd. Zolang dat niet veranderd is DS-lite voor klanten een beperking.Roetzen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:40:
[...]
Wie zegt dat bij DS-Lite de CPE publieke IPv4 adressen krijgt? Ik volg dit hele gebeuren al bijna tien jaar en alles wijst er op dat het nu echt op is. Vroeger riepen de ISPs wanneer gevraagd werd wanneer ze nu eindelijk eens aan de slag gingen met IPv6 dat er geen noodzaak was omdat ze nog genoeg IPv4 adressen hadden voor hun klanten. Maar dat hoor ik al een paar jaar niet meer. Nog een indicatie dat het nu echt op is.
Met een dalend aantal klanten hoort er geen tekort te ontstaan. Als je uit gemak DS-lite implementeert dan moet je dat erkennen en er geen premium prijs voor vragen.
De slechte ervaring komt door de implementatie die gekozen is. Het natuurlijk veel geholpen als Ziggo zoals andere ISP's al > 10 jaar IPv6 aanbood maar deze keuze is niet meer te maken. Het implementeren van dual-stack is wel mogelijk.Het is niet IPv6 als zodanig wat de beperking is, de beperking is het niet hebben van een publiek IPv4 adres. En dat komt toch echt omdat ze op zijn, niet door de invoering van IPv6.
Het voor dezelfde prijs leveren van een minder functioneel product aan nieuwe klanten vind ik onacceptabel. Ziggo grossiert in dit soort ongelijkheid, denk aan de CI kaarten.IPv4 adressen zijn een schaars goed. Ik vind het volkomen logisch en verdedigbaar dat als je voor zakelijk gebruik een IPv4 adres nodig hebt en een zakelijke aansluiting in die behoefte voorziet dat je dan ook de meerprijs voor een zakelijke aansluiting betaalt. Van die kosten van die zakelijke aansluiting kun je eerst de BTW terugvorderen en vervolgens de kosten opvoeren als bedrijfskosten, dus vóór belasting. Stemmen met de voeten kan altijd natuurlijk, maar ik vrees dat dat slechts uitstel van executie is. Ik zie aankomen dat je in de niet al te verre toekomst bij geen enkele provider een publiek IPv4 adres meer krijgt zonder er voor te betalen. Dat is een simpele economische wet. Aan een schaars goed hangt een prijs.
Overigens worden bij zakelijk abonnementen ook DS-lite aangeboden. Ik zie geen bewijs voor het kosten-argument. IPv4 adressen zijn "relatief" goedkoop. Bij een triple-play pakket betaalt men vele malen meer aan TV rechten dan wat een IP-adres kost.
offtopic:
Ik heb al > 10 jaar IPv6 connectivity en ken de praktijkproblemen. Voor mij is dual-stack een essentiële eigenschap van een verbinding, ik heb daarom ook geen Ziggo meer thuis. Als je geen keuze hebt (lokaal monopolie, ik woonde eerder in zo'n gebied) heb je echter problemen.
Zeggen dat "de wereld zich moet aanpassen" is een erg slechte ervaring
Ik heb al > 10 jaar IPv6 connectivity en ken de praktijkproblemen. Voor mij is dual-stack een essentiële eigenschap van een verbinding, ik heb daarom ook geen Ziggo meer thuis. Als je geen keuze hebt (lokaal monopolie, ik woonde eerder in zo'n gebied) heb je echter problemen.
Zeggen dat "de wereld zich moet aanpassen" is een erg slechte ervaring
Heb onlangs een nieuw modem gekregen omdat Wifi steeds bleef 'crashen'. Echter in het begin veel gedoe met trage verbinding en streamen. Na de update is het beter, maar blijf last houden van wegvallende Wifi en trage stream (van b.v. iPhone naar AppleTV icm ZiggoGO app). Iemand hier ook last van? Zijn deze problemen weg bij het plaatsen van een eigen router en die van UPC alleen als doorgeefluik te gebruiken?
Hier hetzelfde probleem in Benthuizen, gisterochtend heeft het een paar uurtjes weer gewerkt. Had ik net de Digitenne antenne om zo toch naar de NPO zenders te kunnen kijken weer opgeruimd en jawel weer storingidef1x schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:10:
Nou nou gaat lekker...al een 29 uur geen Ziggo internet/TV/etc meer in het gebied van Rijnwoude...Schijnt een kabel kapot getrokken te zijn bij de N209
Nu lijkt het toch wel weer te werken maar ben er toch niet gerust op met die werkzaamheden bij de N209. Zal ze zo eens bellen of er nog iets van compensatie te regelen valt, heb toch flink wat van m'n 4G bundel moeten gebruiken.
Heb je deze problemen ook bekabeld, of enkel op de WIFi? Heb je al met bijv. WiFi Analyzer gechecked of je modem wel op een (min of meer) vrij kanaal aan het zenden is? Als je denkt aan een eigen router, dit kan maar veel gemakkelijker is een Access Point. Hier lopen meerdere topics over en slecht WiFi-bereik (als dat het probleem is, natuurlijk) is hier beter aan te kaarten, omdat het geen provider-specifiek probleem is (meestal dan).STIMPPYYY schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:57:
Heb onlangs een nieuw modem gekregen omdat Wifi steeds bleef 'crashen'. Echter in het begin veel gedoe met trage verbinding en streamen. Na de update is het beter, maar blijf last houden van wegvallende Wifi en trage stream (van b.v. iPhone naar AppleTV icm ZiggoGO app). Iemand hier ook last van? Zijn deze problemen weg bij het plaatsen van een eigen router en die van UPC alleen als doorgeefluik te gebruiken?
...
Wie zegt dat de CPE ook bij DS-Lite een publiek adres krijgt? Ik weet dat in mijn geval de CPE een extra adres heeft dat voor mij niet zichtbaar is en wat door Ziggo gebruikt wordt om de CPE te beheren. Omdat ik het niet kan zien, kan ik ook niet zien of het een publiek of een private adres is.ANdrode schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:53:
De CPE krijgt al publieke IPv4 adressen en dit is nog niet veranderd. Zolang dat niet veranderd is DS-lite voor klanten een beperking.
Het tekort aan IPv4 adressen is een wereldwijd probleem. Je merkte eerder al op dat door de fusie fUPC de adressen van fZiggo er bij krijgt. Maar waar het op neerkomt is dat ze wat ze eerst ieder voor zichzelf hadden, nu samen moeten delen. Dat gaat verder. Ziggo is nu deel van Liberty Global. Volgens dezelfde redenering zal Ziggo dus adressen moeten delen met andere Liberty Global dochters elders ter wereld.Met een dalend aantal klanten hoort er geen tekort te ontstaan. Als je uit gemak DS-lite implementeert dan moet je dat erkennen en er geen premium prijs voor vragen.
Het invoeren van DS-Lite is niet uit gemakzucht, het is noodzaak vanwege het opraken van de IPv4 adressen. Het gemakkelijkst zou zijn om alles bij de oude IPv4 only situatie te laten. Maar dat gaat helaas niet. De IPv4 adressen zijn op. Er wordt ook geen premium prijs voor gevraagd. Een DS-Lite aansluiting kost precies evenveel als een IPv4 only aansluiting.
Iljitsch van Beijnum schreef het al in 2010: Het gaat "ugly" worden met de transitie van IPv4 naar IPv6:De slechte ervaring komt door de implementatie die gekozen is. Het natuurlijk veel geholpen als Ziggo zoals andere ISP's al > 10 jaar IPv6 aanbood maar deze keuze is niet meer te maken. Het implementeren van dual-stack is wel mogelijk.
https://arstechnica.com/i...-transition-will-be-ugly/
Heb jij bij Ziggo geklaagd dat de invoering van IPv6 véél te traag gaat? Ik wel nadat ik dat verhaal van Iljitsch had gelezen in 2010. En daarna nog vele malen. Maar ik was een roepende in de woestijn. De respons was tot voor kort steeds: "Onze klanten vragen er niet om". Iljitsch heeft gelijk gekregen, Het wordt "ugly"en dat merken we nu.
Je kunt wel beweren dat Dual Stack mogelijk is, maar je onderbouwt het niet en je bent feitelijk in ontkenning over het opraken cq op zijn van de IPv4 adressen. Ik zeg: er zijn niet genoeg IPv4 adressen meer om iedereen nog een eigen IPv4 adres te geven en dus ook niet genoeg om iedereen Dual Stack te geven.
Biij het uitfaseren van een product of dienst is het normale handelspraktijk dat bestaande klanten die het nog hebben, het nog een tijdje kunnen blijven gebruiken en dat het aan nieuwe klanten niet meer wordt aangeboden. Die krijgen het vervangende product of de vervangende dienst.Het voor dezelfde prijs leveren van een minder functioneel product aan nieuwe klanten vind ik onacceptabel. Ziggo grossiert in dit soort ongelijkheid, denk aan de CI kaarten.
Overigens betalen nieuwe klanten niet dezelfde prijs, Die krijgen altijd een instapkorting,
Van het opdringen van het verhuurmodel ben ik ook niet zo gecharmeerd en ik vraag me af of dat niet in strijd is met Europese regels. Maar dat is en andere discussie. We hebben het nu over de gevolgen van het opraken van de iPv4 adressen.
Er is een zakelijk abo met een /29 IPv4 en een /48 voor IPv6. Ja, dat kost iets meer, maar dan heb je ook wat. Extra rekenen voor een IPv4 adres is een effectieve methode voor het alloceren van een schaars goed. En hoe je het ook keert of wendt, IPv4 adressen zijn een schaars goed. Dat ontkennen is de kop in het zand steken. Door iets extra te vragen voor een schaars goed zorg je dat het terecht komt bij hen die het echt nodig hebben en niet bij degenen die het alleen doen voor "de heb".Overigens worden bij zakelijk abonnementen ook DS-lite aangeboden. Ik zie geen bewijs voor het kosten-argument. IPv4 adressen zijn "relatief" goedkoop. Bij een triple-play pakket betaalt men vele malen meer aan TV rechten dan wat een IP-adres kost.
Als je geen klant bent van Ziggo, als je al met de voeten gestemd hebt, wat mekker je dan? Dan heb je toch geen ervaring met Ziggo meer die je met anderen kunt delen? Het topic hier is toch "Ziggo ervaringen"?[ot]Ik heb al > 10 jaar IPv6 connectivity en ken de praktijkproblemen. Voor mij is dual-stack een essentiële eigenschap van een verbinding, ik heb daarom ook geen Ziggo meer thuis.
Dat is niet anders dan wanneer je in een dorp woont waar geen bioscoop is en je graag naar de bioscoop gaat. Dan heb je de keus tussen aanpassen of verhuizen.Als je geen keuze hebt (lokaal monopolie, ik woonde eerder in zo'n gebied) heb je echter problemen.
Zeggen dat "de wereld zich moet aanpassen" is een erg slechte ervaring[/ot]
Maar soms is er geen keus anders dan aanpassen. De IPv4 adressen zijn op. De InterNet gemeenschao zal zich daaraan moeten aanpassen. "Er is geen plan B" (Iljitsch van Beijnum)
Native Dual-Stack is geen end-play voor IPv6. DS-Lite (private v4 over een tunnel) is het long-term plan voor migratie.ANdrode schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:53:
offtopic:
Ik heb al > 10 jaar IPv6 connectivity en ken de praktijkproblemen. Voor mij is dual-stack een essentiële eigenschap van een verbinding, ik heb daarom ook geen Ziggo meer thuis.
Een public IPv4 adres begint een premium te worden, die voor 99% van de klanten van Ziggo, KPN of welke ISP dan ook geen waarde heeft. Daarnaast gegarandeerd geen enkele ISP dat het mogelijk is om diensten te draaien vanaf je residentiële lijn.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Thanks, ik was inderdaad iets te kort door de bocht. Wifi bereik is goed, maar het komt dus nu gewoon voor dat als ik aan het streamen ben dat Wifi eruit knalt (bij elk device). Dit kan enkele minuten zijn soms. Dat is eigenlijk het grootste probleem. Volgens mij zorgt dit er ook voor dat Wifi instabiel is omdat hij wellicht heel kortstondig zo nu en dan dus onbereikbaar is en de stream stopt. Je device meldt dit dan niet omdat hij binnen X aantal seconden weer in de lucht is.PhatFish schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:18:
[...]
Heb je deze problemen ook bekabeld, of enkel op de WIFi? Heb je al met bijv. WiFi Analyzer gechecked of je modem wel op een (min of meer) vrij kanaal aan het zenden is? Als je denkt aan een eigen router, dit kan maar veel gemakkelijker is een Access Point. Hier lopen meerdere topics over en slecht WiFi-bereik (als dat het probleem is, natuurlijk) is hier beter aan te kaarten, omdat het geen provider-specifiek probleem is (meestal dan).
CPE (en dan vooral STB's) gebruiken nog publieke IPv4 adressen, ook als ze geen internet aanbieden. Wanneer je echt een tekort hebt (of lijkt te gaan krijgen) lijkt mij het de eerste stap om deze devices te migreren. Daar heb je complete controle over en ze zijn allemaal hetzelfde wbt configuratie.Roetzen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:49:
[...]
Wie zegt dat de CPE ook bij DS-Lite een publiek adres krijgt? Ik weet dat in mijn geval de CPE een extra adres heeft dat voor mij niet zichtbaar is en wat door Ziggo gebruikt wordt om de CPE te beheren. Omdat ik het niet kan zien, kan ik ook niet zien of het een publiek of een private adres is.
Sowieso betwijfel ik het "tekort" narrative. Ik verwacht dat er bij Liberty Global globaal een architecturale keuze gemaakt is en dat wij deze in Nederland als eerste voelen. Dat kan je dan verklaren met allerlei argumenten maar het blijft een bewuste keuze om de tussenstap over te slaan.
IPv4 adressen zijn "op", je kan ze niet meer gratis krijgen. Maar duur zijn ze op dit moment niet tov de tarieven van TV content.Het invoeren van DS-Lite is niet uit gemakzucht, het is noodzaak vanwege het opraken van de IPv4 adressen. Het gemakkelijkst zou zijn om alles bij de oude IPv4 only situatie te laten. Maar dat gaat helaas niet. De IPv4 adressen zijn op. En er wordt geen premium prijs voor gevraagd. Een DS-Lite aansluiting kost precies evenveel als een IPv4 only aansluiting.
Of Ziggo een budget aanbieder is daar kunnen we lang over discussiëren. Jij vind kennelijk van wel. Ik vind Ziggo wat prijs betreft geen budgetpartij.
Wederom: Ziggo heeft steeds minder IP adressen nodig met minder klanten. IP adressen zijn te koop en relatief goedkoop tov content ($7/klant is +- de prijs van één helpdesk telefoontje). In de west-Europa zijn deze beschikbaar als je ze voor een tussenoplossing nodig hebt. Het is een architecturale keuze voor de lange termijn. Geen keuze die marktomstandigheden of klantbelang meeneemt.Je kunt wel beweren dat Dual Stack mogelijk is, maar je onderbouwt het niet en je bent feitelijk in ontkenning over het opraken cq op zijn van de IPv4 adresssen Ik zeg: er zijn niet genoeg IPv4 adressen meer om iedereen nog een eigen IPv4 adress te geven en dus ook niet genoeg om iedereen Dual Stack te geven.
De migratie is vooral essentieel in Azië en Afrika
Als je geen klant bent van Ziggo, als je tien jaar geleden al met de voeten gestemd hebt, wat mekker je dan? Dan heb je toch geen ervaring met Ziggo meer die je met anderen kunt delen? Het topic hier is toch "Ziggo ervaringen"?
offtopic:
De ad-hominem lijkt mij overbodig

Sommige lezers hier hebben meerdere internetproviders die ze gebruiken én daarnaast nog andere machines. Ik heb in een gebied met fUPC lokaal monopolie voor mijn primaire internetverbinding Ziggo gebruikt.
Ik geloof dat ik de eerste hier ben die de Connect Box problemen benoemde, nadat ik dit ging meten nadat een kennis mij tipte over smokeping.
[Breedband] internet is een basisvoorziening en Ziggo heeft vooral een monopolie in de binnenstad van oude steden. Ik vind dat het erg onverstandig is om leveranciers van essentiële infrastructuur hun marktpositie volledig te laten gebruiken, dit is achteraf een vergissing.Dat is niet anders dan wanneer je in een dorp woont waar geen bioscoop is en je graag naar de bioscoop gaat. Dan heb je de keus tussen aanpassen of verhuizen.
Dit is een gebied waar het liberale laissez-faire idee niet werkt.
DS-Lite is natuurlijk een forse stap beter dan IPv4 CGN. En wereldwijd is de migratie nodig. In Nederland zijn de adressen alleen schaars, niet op.JackBol schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
Native Dual-Stack is geen end-play voor IPv6. DS-Lite (private v4 over een tunnel) is het long-term plan voor migratie.
Een public IPv4 adres begint een premium te worden, die voor 99% van de klanten van Ziggo, KPN of welke ISP dan ook geen waarde heeft. Daarnaast gegarandeerd geen enkele ISP dat het mogelijk is om diensten te draaien vanaf je residentiële lijn.
offtopic:
En inderdaad, voor vrijwel alle klanten onnodig, maar communiceer er gewoon helder over
. www.ziggo.nl noemt de term DS-lite niet en IPv6 alleen in de voorwaarden van een zakelijk abbonnement.
En inderdaad, voor vrijwel alle klanten onnodig, maar communiceer er gewoon helder over

Ik stoor mij er daarom aan dat een migratie in deze vorm al "essentieel" wordt neergezet in plaats van dat men er duidelijk over communiceert. Het is in west europa op dit moment nog een architectuur/business beslissing om DS-lite te kiezen boven Native Dual-Stack.
Paradoxaal genoeg is dat men IPv6 zo lang heeft uitgesteld een gevolg van dezelfde belangen. Hier in west europa raken de problemen ons tot nu toe amper. Ten eerste door de allocatie naar de RIR's, daarnaast doordat de internet adoptie al ver was toen de schaarste begon en als laatste doordat er relatief veel geld is om schaarse goederen te kopen.
ANdrode schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:15:
Ik verwacht dat er bij Liberty Global globaal een architecturale keuze gemaakt is en dat wij deze in Nederland als eerste voelen. Dat kan je dan verklaren met allerlei argumenten maar het blijft een bewuste keuze om de tussenstap over te slaan.
Natuurlijk is dit een architecturale keuze geweest. Een migratie traject van 2 tot 3 miljoen klanten kost gewoon tientallen miljoenen. Het gereed maken van de apparatuur voor dual-stack kost ontzettend veel geld en energie. Je moet subscriber management gaan doen voor v4 en v6 verkeer en je moet accounting en security dubbel inrichten. Native Dualstack is gewoon compleet zinloos.offtopic:
En inderdaad, voor vrijwel alle klanten onnodig, maar communiceer er gewoon helder over. www.ziggo.nl noemt de term DS-lite niet en IPv6 alleen in de voorwaarden van een zakelijk abbonnement.
Ik stoor mij er daarom aan dat een migratie in deze vorm al "essentieel" wordt neergezet in plaats van dat men er duidelijk over communiceert. Het is in west europa op dit moment nog een architectuur/business beslissing om DS-lite te kiezen boven Native Dual-Stack.
De industrie is al lang gesetteld op DS Lite. In DS Lite is gewoon alle transport, inclusief subscriber management, accounting en security gebaseerd op native IPv6. IPv4 is enkel een losstaande tunnel-service erbovenop, compleet los van de fysieke infrastructuur. De CMTSen en aggregatie netwerken hoeven hier niet voor geschikt gemaakt te worden. Je tunnelt alles naar een centrale AFTR gateway die praktisch gezien het verkeer direct het Internet op gooit.
Buiten ideële motieven zoals bij XS4All zullen er geen providers native dual stack gaan aanbieden. Er is geen business case.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het was wel de logische tussenstap. Ondertussen is het inderdaad eigenlijk een gepasseerd station als je een nieuw netwerk (homogeen) inricht. En een homogene configuratie na een fusie lijkt mij het doel. Dat is ook wat bij KPN na een fusie steeds wordt uitgerold [volgens presentaties].JackBol schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Natuurlijk is dit een architecturale keuze geweest. Een migratie traject van 2 tot 3 miljoen klanten kost gewoon tientallen miljoenen. Het gereed maken van de apparatuur voor dual-stack kost ontzettend veel geld en energie. Je moet subscriber management gaan doen voor v4 en v6 verkeer en je moet accounting en security dubbel inrichten. Native Dualstack is gewoon compleet zinloos.
Bij fZiggo en fUPC had fZiggo een Native Dual Stack implementatie. En er is toen gekozen om te standaardiseren op de keuze van Liberty Global.
Wanneer je de legacy configuraties toch lange tijd in de lucht houd dan is het mooi als je toch Native Dual Stack uitrold.
Het is technisch een mooie oplossing. Alleen praktisch voor mij nog onhandig.De industrie is al lang gesetteld op DS Lite. In DS Lite is gewoon alle transport, inclusief subscriber management, accounting en security gebaseerd op native IPv6. IPv4 is enkel een losstaande tunnel-service erbovenop, compleet los van de fysieke infrastructuur. De CMTSen en aggregatie netwerken hoeven hier niet voor geschikt gemaakt te worden. Je tunnelt alles naar een centrale AFTR gateway die praktisch gezien het verkeer direct het Internet op gooit.
Dat valt nog mee. KPN heeft het ook uitgerold. Verder volgens de stats vooral kleine ISP's.Buiten ideële motieven zoals bij XS4All zullen er geen providers native dual stack gaan aanbieden. Er is geen business case.
offtopic:
KPN had eerder dit jaar trouwens een storing waarbij voor een redelijk deel (0-50%) van de klanten IPv6 twee weken niet werkte. Helpdesk was er niet mee bekend en voor leken lastig te debuggen. Kennelijk was de monitoring nog niet helemaal op orde
KPN had eerder dit jaar trouwens een storing waarbij voor een redelijk deel (0-50%) van de klanten IPv6 twee weken niet werkte. Helpdesk was er niet mee bekend en voor leken lastig te debuggen. Kennelijk was de monitoring nog niet helemaal op orde
Erg vreemd. Mocht je de mogelijkheid hebben om een andere router te proberen, gewoon doen. Check eerst eens met de router als Access Point ingesteld, ik vermoed dat het probleem dan blijft. Probeer ook de router als echte router, je zal even met Ziggo moeten bellen om het ding (jouw modem) in bridge-modus te krijgen hiervoor, maar dat is zo gebeurd. Eerlijk gezegd vermoed ik dat je probleem dan is opgelost. Of Ziggo daarna iets voor je kan doen, moet je hen vragen natuurlijk, maar zo weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt.STIMPPYYY schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:44:
[...]
Thanks, ik was inderdaad iets te kort door de bocht. Wifi bereik is goed, maar het komt dus nu gewoon voor dat als ik aan het streamen ben dat Wifi eruit knalt (bij elk device). Dit kan enkele minuten zijn soms. Dat is eigenlijk het grootste probleem. Volgens mij zorgt dit er ook voor dat Wifi instabiel is omdat hij wellicht heel kortstondig zo nu en dan dus onbereikbaar is en de stream stopt. Je device meldt dit dan niet omdat hij binnen X aantal seconden weer in de lucht is.
...
Ja als ze toch lekker bezig zijn met graven, waarom dan niet op 2 of meerdere plekkenSirhc_95 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
Hier hetzelfde probleem in Benthuizen, gisterochtend heeft het een paar uurtjes weer gewerkt. Had ik net de Digitenne antenne om zo toch naar de NPO zenders te kunnen kijken weer opgeruimd en jawel weer storingVolgens Ziggo was er nu op een andere plaats een kabel beschadigd.
Geef je weinig kans als je een consumenten verbinding hebt. Maar nee heb je...Nu lijkt het toch wel weer te werken maar ben er toch niet gerust op met die werkzaamheden bij de N209. Zal ze zo eens bellen of er nog iets van compensatie te regelen valt, heb toch flink wat van m'n 4G bundel moeten gebruiken.
Bullet NL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:29:
[...]
Begin eerst eens uit te leggen wat je situatie is......wanneer je overigens veel storingen via de MOCA verbindingsmanier, probeer dan eens een UTP kabel uit (rechtstreeks, dus niet via een mogelijk homenetwerk)
een PoE (Power over Ethernet) setje van een goed merk wil ook wel eens uitkomst bieden.....
Wat aanvullende informatie was inderdaad handig geweest. In de herkansing, heb de boxen via MOCA verboden en tevens alle kabels die Ziggo heeft meegestuurd gebruikt. Deze kabels zijn, zoals Ziggo dat zo graag hoort allen voorzien van Kabelkeur. Neem toch aan dat het niet aan de bekabeling kan liggen, lijkt mij sterk dat opeens alle kabels kuren vertonen. Er zijn immers ook betere dagen.Swordlord schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:49:
[...]
Ik mis standaard informatie over hoe je het hebt aangesloten, wifi, moca, ethernet, de kwaliteit van je kabels etc etc
Zoek je hulp om het te verbeteren of alleen maar mensen die ook zeggen, "ja ik heb problemen"?
Heb de extra mediabox XL ook al eens van plaats verwisseld, (met andere kabel), maar ook daar was het niet lang wachten tot problemen. Zou UTP echt verbetering brengen?
Ik heb thuis een tweede TV op de slaakamer.
Nu zat hier een CI+ module in die volgens mij kapot is (doet niet veel meer).
De TV heb ik nu digitaal ingesteld zonder CI+ module maar dan zijn niet alle zenders in HD volgens mij.
NL 1,2,3 zijn scherp maar alle andere zenders zijn slechte kwaliteit.
Bij de CI+ module was bijna alles in HD kwaliteit volgens mij. Klopt dat?
is al weer een tijdje geleden dat die tv voor het laatst aan was.
Nu zat hier een CI+ module in die volgens mij kapot is (doet niet veel meer).
De TV heb ik nu digitaal ingesteld zonder CI+ module maar dan zijn niet alle zenders in HD volgens mij.
NL 1,2,3 zijn scherp maar alle andere zenders zijn slechte kwaliteit.
Bij de CI+ module was bijna alles in HD kwaliteit volgens mij. Klopt dat?
is al weer een tijdje geleden dat die tv voor het laatst aan was.
Alleen 1,2,3 en 14 zijn in HD. Weet je zeker dat de module defect is, of zijn simpel de gegevens op de smartcard verlopen? Voor dat laatste kun je inloggen op Mijn Ziggo en een herstelsignaal sturen.
Hm vanavond even proberen dank voor de tiphcQd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:05:
Alleen 1,2,3 en 14 zijn in HD. Weet je zeker dat de module defect is, of zijn simpel de gegevens op de smartcard verlopen? Voor dat laatste kun je inloggen op Mijn Ziggo en een herstelsignaal sturen.
Maar, als ik de CI+ module installeert dan is alles in HD?
Of kan dat alleen maar met een extra Mediabox van 5 euro?
Vooropgesteld dat je het weer werkend krijgt: alle zenders die beschikbaar zijn in HD kun je ook in HD ontvangen via een module.
Ja alles is HD. Wegblijven van die extra Mediabox. Beeld kwaliteit is veel minder via die extra Mediabox omdat het signaal gedeeld wordt.xares schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:07:
[...]
Hm vanavond even proberen dank voor de tip![]()
Of kan dat alleen maar met een extra Mediabox van 5 euro?
Heb je daar ook onderbouwing voor? Knappe jongen die het verschil ziet tussen de media box en interne ontvanger lijkt me.Lootbox schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:12:
[...]
Ja alles is HD. Wegblijven van die extra Mediabox. Beeld kwaliteit is veel minder via die extra Mediabox omdat het signaal gedeeld wordt.
Het stroomverbruik zou een beter argument zijn.
Niet alles, maar wel heel veel zenders. Tenminste als je een smartcard in de CI+ module stoptxares schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:07:
Hm vanavond even proberen dank voor de tip![]()
Het "delen" van signaal is nonsens.Lootbox schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:12:
[...]
Ja alles is HD. Wegblijven van die extra Mediabox. Beeld kwaliteit is veel minder via die extra Mediabox omdat het signaal gedeeld wordt.
Er zitten in de Mediabox XL 6 tuners. Standaard 2 voor tv kijken en 4 voor opnames. Zodra een Extra Mediabox XL wordt aangesloten en ingeschakeld wordt 1 van de tuners van de Mediabox XL gebruikt voor het beeld op de Extra Mediabox XL. Het signaal wordt door de Mediabox XL doorgestuurd naar de Extra Mediabox XL als ip-stream. Ja hier kan verlies inzitten door de compressie. Maar van delen van het signaal is geen enkele sprake.
Heb je de TV laten zoeken op de juiste netwerk ID?
in voormalig Ziggo gebied (interactieve CI+ 1.3 modules Quantis, Neotion of Smit) frequentie 474MHz en ID 5555 voor alle (gecodeerde) zenders, ID 4444 voor alleen het basispakket (zonder CI+ dus)
in fUPC verschillen de waardes per gemeente geloof ik?
hier kun je de juiste instellingen vinden
in voormalig Ziggo gebied (interactieve CI+ 1.3 modules Quantis, Neotion of Smit) frequentie 474MHz en ID 5555 voor alle (gecodeerde) zenders, ID 4444 voor alleen het basispakket (zonder CI+ dus)
in fUPC verschillen de waardes per gemeente geloof ik?
hier kun je de juiste instellingen vinden
Ik zie dat je het opgeschreven hebt...ANdrode schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:15:
CPE (en dan vooral STB's) gebruiken nog publieke IPv4 adressen, ook als ze geen internet aanbieden.
Nee hoor, we zijn niet de eerste. Twee jaar geleden kwamen de eerste berichten uit Duitsland en Oostenrijk al binnen over klanten van Liberty Global dochters die op DS-Lite waren gezet.Sowieso betwijfel ik het "tekort" narrative. Ik verwacht dat er bij Liberty Global globaal een architecturale keuze gemaakt is en dat wij deze in Nederland als eerste voelen.
Vijf jaar geleden zou Dual Stack als tussenstap zin hebben gehad. Maar dat is nu nog nauwelijks zinvol omdat de volgende stap - overgaan op DS-Lite - dan toch op korte termijn onvermijdelijk zou zijn geweest. Misschien was het inderdaad wel een bewuste keuze om het invoeren van IPv6 zo ver vooruit te schuiven dat de tussenstap van Dual Stack niet zinvol meer zou zijn.Dat kan je dan verklaren met allerlei argumenten maar het blijft een bewuste keuze om de tussenstap over te slaan.
Het zou kunnen, maar ik denk eerder dat het gewoon gebrek aan lange termijn visie bij het management is geweest. Er valt niks te verdienen aan de invoering van IPv6, er is geen business case. En dus schuift men het voor zich uit tot de zaak vastloopt en dan breekt de paniek los en moet het ineens morgen klaar . Ik heb dezelfde houding meegemaakt bij het millennium probleem. Ik was in 1992 al bezig om de spullen die we maakten te testen of ze millennium proof waren. Ik werd door het management teruggefloten. "Stop daar tijd aan te verspillen, als er over acht jaar problemen komen, dan zien we dat dan wel."
Men heeft gewoon gewacht met de invoering van IPv6 tot er geen keus meer was omdat de IPv4 adressen op zijn.
Ze zijn "op" in de zin dat de bron waaruit de RIRs en LIRs konden putten opgedroogd is. Al vijf jaar geleden, Men moest het van toen af aan doen met wat men nog op de plank had liggen of wat men van iemand anders kon kopen die nog wat over had en het niet nodig had.IPv4 adressen zijn "op", je kan ze niet meer gratis krijgen. Maar duur zijn ze op dit moment niet tov de tarieven van TV content.
Iets voor niets weggeven aan je klanten, wat je zelf niet meer gratis kunt krijgen is kapitaalvernietiging want dan komt het terecht bij een heleboel klanten die het niet nodig hebben en dan is de plank gauw leeg. Dat het relatief weinig kost vergeleken bij wat iets anders kost wat je ook verkoopt doet niet ter zake.
Dat zijn jouw woorden, ik heb nooit gezegd dat Ziggo een budget partij is.Of Ziggo een budget aanbieder is daar kunnen we lang over discussiëren. Jij vind kennelijk van wel. Ik vind Ziggo wat prijs betreft geen budgetpartij.
Wederom: Je negeert dat Ziggo geen zelfstandige partij is die zelf beslist wat ze met haar nog resterende voorraad IPv4 adressen doet. Zelfs al zou Ziggo nog een voorraadje van enige betekenis hebben en die voorlopig niet nodig hebben, dan zal ze die moeten delen met andere Liberty Global dochters.Wederom: Ziggo heeft steeds minder IP adressen nodig met minder klanten.
Ik ben dol op lange termijn keuzes.IP adressen zijn te koop en relatief goedkoop tov content ($7/klant is +- de prijs van één helpdesk telefoontje). In de west-Europa zijn deze beschikbaar als je ze voor een tussenoplossing nodig hebt. Het is een architecturale keuze voor de lange termijn.
AFRINIC is de enige RIR die nog niet door zijn voorraad heen is. Die heeft naar schatting nog een jaar. Je bedoelt waarschijnlijk Zuid Amerika.De migratie is vooral essentieel in Azië en Afrika
http://www.potaroo.net/tools/ipv4/index.html
Maar ook hier is de tijd dat de wal het schip aan het keren is al aangebroken,
offtopic:
offtopic:
Je hebt gelijk, dat was niet nodig. Sorry.
Je hebt gelijk, dat was niet nodig. Sorry.
Niet alleen vooral in de binnensteden van oude steden. Ook in oude dorpen. Ik woon in een dorp. Twee jaar geleden is de straat gerenoveerd. Nieuwe riolering, nieuwe gas- en waterleiding. Maar KPN wilde niet meedoen en het 70+ jaar oude koper met katoen isolatie en loodomhulling van PTT is nog steeds in gebruik. De glasvezelboeren hadden geen interesse en dus is ook hier als je meer wilt dan 20 Mbps internet Ziggo de facto monopolist.Breedband] internet is een basisvoorziening en Ziggo heeft vooral een monopolie in de binnenstad van oude steden. Ik vind dat het erg onverstandig is om leveranciers van essentiële infrastructuur hun marktpositie volledig te laten gebruiken, dit is achteraf een vergissing.
Ik ben het met je eens: men heeft te veel aan "de markt" overgelaten. Men had in elk geval de eigenaren van de groene coax moeten dwingen hun infrastructuur te delen met anderen, net als met de telefoonkabels is gebeurd.
Misschien voor jou, maar er zijn natuurlijk van de 4 miljoen klanten natuurlijk altijd een aantal waarbij het niet helemaal goed gaat. Voor het merendeel werkt het uitstekend. In 7 jaar heb ik 1 storing gehad met internet. Tv 1 jaar waarbij een aantal zenders niet goed werkte, Uiteindelijk zijn alle kabels vervangen van de wijkkast tot tot aan het aansluitpunt en heb ik ook 1 jaar ruime compensatie gehad.Hemaworstje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:29:
Door de vele storingen ,ook als hier boven omschreven,heb ik Ziggo zakelijk opgezegd.
Ik zit nu bij Xs4all.
Nu is heb bij zo'n grote organisatie soms ook geluk hebben wie je aan de lijn krijgt. Ik gooi soms de haak erop en bel ik gewoon gratis terug krijg ik automatisch iemand anders :-)
Jij gaat nu 2x zoveel betalen. Dan mag het ook wel veel beter zijn, voorzover het beter kan. In de 20 jaar zakelijke ervaring met Xs4all is het ook vaak genoeg mis gegaan kan ik je zeggen en bleek Xs4all ook niet altijd het beste te zijn.
Ziggo blijft een aanrader maar soms moet je zelf wat extra moeite doen...
Goed punt. Je hebt gelijkt. Inderdaad ip-stream.maar extra mediabox. Compressie is er zeker. Conclusie veranderd niet.MediaZoo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:47:
[...]
Het "delen" van signaal is nonsens.
Er zitten in de Mediabox XL 6 tuners. Standaard 2 voor tv kijken en 4 voor opnames. Zodra een Extra Mediabox XL wordt aangesloten en ingeschakeld wordt 1 van de tuners van de Mediabox XL gebruikt voor het beeld op de Extra Mediabox XL. Het signaal wordt door de Mediabox XL doorgestuurd naar de Extra Mediabox XL als ip-stream. Ja hier kan verlies inzitten door de compressie. Maar van delen van het signaal is geen enkele sprake.
Beeldkwaliteit is echt veel beter met ci+ module (en gewoon losse directe coax aansluiting via tratec versterker).
Je hebt niet goed gelezen,ik betaal ca 22e per maand minder.BramV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:09:
[...]
Misschien voor jou, maar er zijn natuurlijk van de 4 miljoen klanten natuurlijk altijd een aantal waarbij het niet helemaal goed gaat. Voor het merendeel werkt het uitstekend. In 7 jaar heb ik 1 storing gehad met internet. Tv 1 jaar waarbij een aantal zenders niet goed werkte, Uiteindelijk zijn alle kabels vervangen van de wijkkast tot tot aan het aansluitpunt en heb ik ook 1 jaar ruime compensatie gehad.
Nu is heb bij zo'n grote organisatie soms ook geluk hebben wie je aan de lijn krijgt. Ik gooi soms de haak erop en bel ik gewoon gratis terug krijg ik automatisch iemand anders :-)
Jij gaat nu 2x zoveel betalen. Dan mag het ook wel veel beter zijn, voorzover het beter kan. In de 20 jaar zakelijke ervaring met Xs4all is het ook vaak genoeg mis gegaan kan ik je zeggen en bleek Xs4all ook niet altijd het beste te zijn.
Ziggo blijft een aanrader maar soms moet je zelf wat extra moeite doen...
Toegegeven,minder zenders,maar toch.
Voorheen 3x per dag internet verbinding weg,nu al meer als een week geen enkele storing.
Ziggo sucks,en dat is mijn mening.
Ziggo zakelijk was goed tot een aantal jaren geleden,het is nu te commercieel,mensen die niet weten waar ze
over praten als je een storing meldt en steeds hetzelfde advies : vervang alle kabels eerst meneer.
Ieder zijn ding,wees blij met je Ziggo,ik ben blij dat ik er weg ben.
All the best dude.
Tja waarom zou je van een gratis monteur gebruik maken die er voor zorgt dat het werkt etc. En n bonded pair is gratis bij KPN????Hemaworstje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:07:
[...]
Je hebt niet goed gelezen,ik betaal ca 22e per maand minder.
Toegegeven,minder zenders,maar toch.
Voorheen 3x per dag internet verbinding weg,nu al meer als een week geen enkele storing.
Ziggo sucks,en dat is mijn mening.
Ziggo zakelijk was goed tot een aantal jaren geleden,het is nu te commercieel,mensen die niet weten waar ze
over praten als je een storing meldt en steeds hetzelfde advies : vervang alle kabels eerst meneer.
![]()
Ieder zijn ding,wees blij met je Ziggo,ik ben blij dat ik er weg ben.
All the best dude.
Zegt niemand dat het gratis is,maar het is zoals ik zeg,ik betaal minder.BramV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:10:
[...]
Tja waarom zou je van een gratis monteur gebruik maken die er voor zorgt dat het werkt etc. En n bonded pair is gratis bij KPN????
Aansluiting was gratis,het is XS4all overigens.
Misschien zelf eens shoppen?
Buiten dat,tv kijken boven is nu een genot,eerst was het kommer en kwel met de horizonbox,steeds verbinding weg,opnieuw verbinden enz was een drama.
Kortom, Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Maar veel plezier nog met je Ziggo.
Hoeveel betaal je dan voor 200/50 bij Xs4all???Hemaworstje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:15:
[...]
Zegt niemand dat het gratis is,maar het is zoals ik zeg,ik betaal minder.
Aansluiting was gratis,het is XS4all overigens.
Misschien zelf eens shoppen?
Buiten dat,tv kijken boven is nu een genot,eerst was het kommer en kwel met de horizonbox,steeds verbinding weg,opnieuw verbinden enz was een drama.
Kortom, Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Maar veel plezier nog met je Ziggo.
Eerste 6 maanden 45 e oid,daarna 72 .BramV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:18:
[...]
Hoeveel betaal je dan voor 200/50 bij Xs4all???
Bij Ziggo 96 e.
Beide prijzen inc btw.
https://www.xs4all.nl/pakketten/internet-en-tv
Plus pakket aanklikken.
Dank je, de normale prijzen weet ik wel, ben benieuwd wat je voor pair bonding gaat betalen? en hoe je aan 50M/bit upload komt (Op de site staat Internetsnelheid Koper (tot): 160 Mbit/s 16 Mbit/s)Hemaworstje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:21:
[...]
Eerste 6 maanden 45 e oid,daarna 72 .
Bij Ziggo 96 e.
Beide prijzen inc btw.
https://www.xs4all.nl/pakketten/internet-en-tv
Plus pakket aanklikken.
[ Voor 8% gewijzigd door BramV op 04-08-2017 18:24 ]
Staat nu op 214/57.BramV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:23:
[...]
Dank je, de normale prijzen weet ik wel, ben benieuwd wat je voor pair bonding gaat betalen? en hoe je aan 50M/bit upload komt (Op de site staat Internetsnelheid Koper (tot): 160 Mbit/s 16 Mbit/s)
Zal straks plaatje posten.
En de kosten ? Of is pair bonding gratis indien mogelijk? Op mijn adres is volgens fourstack Koper/DSLHemaworstje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:25:
[...]
Staat nu op 214/57.
Zal straks plaatje posten.
111 Mbit/s Bonded Koper/DSL 222 Mbit/s mogelijk vandaar.
[ Voor 17% gewijzigd door BramV op 04-08-2017 18:55 ]
Pairbonding is gratis bij KPN en XS4ALL. Dat zijn ook de enige providers die het leveren. Bij VDSL zit er geen cap op de upload, dus haal je de volle snelheid die de lijn aankan. Bij pairbonding kan dat tot 60Mb upload zijn en 200Mb download. Ziggo zet een cap op de upload, maar alle VDSL aanbieders zetten de kraan vol open.BramV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:27:
[...]
En de kosten ? Of is pair bonding gratis indien mogelijk? Op mijn adres is volgens fourstack Koper/DSL
111 Mbit/s Bonded Koper/DSL 222 Mbit/s mogelijk vandaar.
Moet je wel echt voor de 100Mb+ kiezen. Anders zet KPN je op 1 aderpaar als je het 80Mb pakket afneemt en haal je "maar" 100/30Mbit.
[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 04-08-2017 19:27 ]
Duidelijk. Mooi, heb geluk qua afstand tot centrale. Upload is best interessant.krakendmodem schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:23:
Pairbonding is gratis bij KPN en XS4ALL. Dat zijn ook de enige providers die het leveren. Bij VDSL zit er geen cap op de upload, dus haal je de volle snelheid die de lijn aankan. Bij pairbonding kan dat tot 60Mb upload zijn en 200Mb download. Ziggo zet een cap op de upload, maar alle VDSL aanbieders zetten de kraan vol open.
Het was al een bekend probleem dat wanneer je on-demand keek via een CI+ module en je te lang in het menu bleef je na 2 minuten uit on-demand werd gegooid. Maar nu heb ik dat ook tijdens het kijken van programma's. Dit heb ik nu sinds een week ofzo. Hebben meer mensen dat?
Verwijderd
Nou, heb ook eens gekeken, leek me interessant. Maar ik kan maximaal 80Mbit down en 22Mbit up krijgen en ik krijg ook korting, 1 euro per maand.Hemaworstje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:21:
Eerste 6 maanden 45 e oid,daarna 72 .
Bij Ziggo 96 e.
Beide prijzen inc btw.
Eerste 6 maanden betaal ik 44 euro en daarna 45 euro

Laat maar... was wel interessant geweest als ik aan 80Mbit genoeg had, begrijp nu wel waarom er hier zoveel mensen op de KPN lijn zitten te internetten, zo gek is dat nog niet, goedkoper dan Ziggo in iedergeval.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 22:25 ]
Kijk,dat wist ik ook niet.krakendmodem schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:23:
[...]
Pairbonding is gratis bij KPN en XS4ALL. Dat zijn ook de enige providers die het leveren. Bij VDSL zit er geen cap op de upload, dus haal je de volle snelheid die de lijn aankan. Bij pairbonding kan dat tot 60Mb upload zijn en 200Mb download. Ziggo zet een cap op de upload, maar alle VDSL aanbieders zetten de kraan vol open.
Moet je wel echt voor de 100Mb+ kiezen. Anders zet KPN je op 1 aderpaar als je het 80Mb pakket afneemt en haal je "maar" 100/30Mbit.
Blij dat ik 160Mb heb gekozen.
KPN heeft ook netjes een nieuw Isra punt geplaatst, de ouwe was nog uit het stenen tijdperk,
Hemels breed zit ik 200m1 van de wijkcentrale,vandaar de snelheid denk ik.Ben benieuwd of
het ook zo blijft.
Als je later alsnog 160Mb kiest, dan krijg je die ook wel, na aanpassing van je aansluiting in de wijkkast.Hemaworstje schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:03:
[...]
Kijk,dat wist ik ook niet.
![]()
Blij dat ik 160Mb heb gekozen.
KPN heeft ook netjes een nieuw Isra punt geplaatst, de ouwe was nog uit het stenen tijdperk,
Hemels breed zit ik 200m1 van de wijkcentrale,vandaar de snelheid denk ik.Ben benieuwd of
het ook zo blijft.
Aan de andere kant, je kan ook downgraden naar een goedkoper pakket, als je geluk hebt hou je dan dezelfde uploadsnelheid van +-60Mb.
Ik heb dat ook. Het betreft de @smit CI+ 1.3 module en volgens een medewerker van ziggo wordt daar medio augustus een update voor uitgebracht. Dat is natuurlijk afwachten aangezien er eerder een update was beloofd. Maar nu is on demand kijken vrijwel onmogelijk omdat je er na enkele minuten uitgeknikkerd wordt.mvds schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:25:
Het was al een bekend probleem dat wanneer je on-demand keek via een CI+ module en je te lang in het menu bleef je na 2 minuten uit on-demand werd gegooid. Maar nu heb ik dat ook tijdens het kijken van programma's. Dit heb ik nu sinds een week ofzo. Hebben meer mensen dat?
Ik heb een vraag over de maandelijks opzegbare pakketten.
Ik ben zo'n schooier die de Movies en Series XL nu wil activeren om het 7de seizoen van Game of Thrones te kijken en stop te zetten zodra de laatste aflevering is geweest. De eerste maand is gratis, dus in principe zou ik het gratis moeten kunnen kijken. Geldt er echter ook een bepaalde opzegtermijn voor zo'n maandelijks pakket? Is het makkelijk te voorkomen dat ik per ongeluk ook aan de volgende maand vastzit?
Ik ben zo'n schooier die de Movies en Series XL nu wil activeren om het 7de seizoen van Game of Thrones te kijken en stop te zetten zodra de laatste aflevering is geweest. De eerste maand is gratis, dus in principe zou ik het gratis moeten kunnen kijken. Geldt er echter ook een bepaalde opzegtermijn voor zo'n maandelijks pakket? Is het makkelijk te voorkomen dat ik per ongeluk ook aan de volgende maand vastzit?
Verwijderd
Als je met 1200 belt kan je een dag van opzeggen opgeven.Sjurm schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:36:
Is het makkelijk te voorkomen dat ik per ongeluk ook aan de volgende maand vastzit?
Zelf noteer ik het altijd in mijn agenda en zeg het 1 dag eerder op. Feitelijk kan je nu ook opzeggen en dan blijft het als het goed is nog de resterende tijd van de maand werken, maar ik heb ook een keer gehad dat hij gelijk stopte, dus ik zou je adviseren 1 dag voor het einde van de maand zelf op te zeggen.
Je hebt trouwens wel een grote kans dat de komende maand wel op de rekening komt, maar de maand daarop krijg je het bedrag weer terug. Het hangt er een beetje vanaf op welke dag ze voor jou de rekening aanmaken.
Zitten naast game of thrones nog wat meer mooie series bij HBO, dus een straf is het niet. Momenteel kijk ik band of brothers in full hd, heerlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 10:49 ]
Heren, houden we het wel gewoon bij Ziggo? Er zijn andere topics over KPN en of XS4All.
Tja, dit soort problemen zijn er al heel lang en steeds komen er berichten over een update. Ik denk serieus dat het een ontmoedigingsbeleid is om mensen van de CI+ module af te krijgen.jan66 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:19:
[...]
Ik heb dat ook. Het betreft de @smit CI+ 1.3 module en volgens een medewerker van ziggo wordt daar medio augustus een update voor uitgebracht. Dat is natuurlijk afwachten aangezien er eerder een update was beloofd. Maar nu is on demand kijken vrijwel onmogelijk omdat je er na enkele minuten uitgeknikkerd wordt.
Ze zijn wel druk met updates, want volgens de klantenservice komen ze na de vakantie ook met update voor horizon box.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mijn vader liep hier ook over te mopperen van de week, hier een Smit in een Sony TVjan66 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:19:
[...]
Ik heb dat ook. Het betreft de @smit CI+ 1.3 module en volgens een medewerker van ziggo wordt daar medio augustus een update voor uitgebracht. Dat is natuurlijk afwachten aangezien er eerder een update was beloofd. Maar nu is on demand kijken vrijwel onmogelijk omdat je er na enkele minuten uitgeknikkerd wordt.
Dan is het natuurlijk interessant om te weten waar deze update voor zal zijn.Martinusz schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:00:
Ze zijn wel druk met updates, want volgens de klantenservice komen ze na de vakantie ook met update voor horizon box.
Iemand een idee?
Cogitationis poenam nemo patitur
In ieder geval een verbetering voor het Netflix kanaal 150, zodat die stabieler werkt. Tenminste ze zeggen dat die update daarvoor is.Bullet NL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
Dan is het natuurlijk interessant om te weten waar deze update voor zal zijn.
Iemand een idee?
Vreemd, Ziggo heeft lange tijd zelf die Smit modules uitgeleverd en nu zijn er steeds meer problemen mee. Ze beloven veel maar er verbeterd niks. De problemen spelen al heel lang en worden alleen maar erger. Vraag me af of daar niks mee te doen valt.
Nu het toch over CI+ modules gaat, even een vraag die hierop inhaakt.
Wij hebben twee TV's met CI+ 1.2 modules (beide van Smit, wel verschillende hardware versies). Nu is de kans vrij groot dan één van beide TV's in het komend halfjaar vervangen gaat worden. Alle TV's die je nu kunt kopen hebben voor zover ik weet CI+ 1.3. Maar hoe zit het nu echt met compatibiliteit met oude 1.2 modules? Als ik dit met Google probeer te onderzoeken vind ik onderstaande opties. Ik ben op zoek naar iemand met kennis van zaken (bij voorkeur ervaringsdeskundige) die kan vertellen welke van deze opties nu waar is.
Optie A: Een 1.2 module werkt niet in een 1.3 TV. Heeft nooit gewerkt, gaat nooit werken.
Optie B: Een 1.2 module kan prima werken met een 1.3 TV, als de module maar een zekere firmware update heeft gehad. (Welke versie dan?) Naar het schijnt is deze firmware update niet meer beschikbaar bij Ziggo.
Optie C: Een 1.2 module werkt wel in bepaalde 1.3 TV's, maar dit verschilt per merk/model TV en misschien zelfs TV software versie.
Optie D: Alleen 1.2 modules van Quantis werken in 1.3 TV's.
Let wel, ik ben niet geïnteresseerd in de interactieve functies. Ik weet dat mijn modules dat niet ondersteunen en dat vind ik niet erg. Zolang ik maar gewoon naar HD-zenders kan kijken op de nieuwe televisie.
Wij hebben twee TV's met CI+ 1.2 modules (beide van Smit, wel verschillende hardware versies). Nu is de kans vrij groot dan één van beide TV's in het komend halfjaar vervangen gaat worden. Alle TV's die je nu kunt kopen hebben voor zover ik weet CI+ 1.3. Maar hoe zit het nu echt met compatibiliteit met oude 1.2 modules? Als ik dit met Google probeer te onderzoeken vind ik onderstaande opties. Ik ben op zoek naar iemand met kennis van zaken (bij voorkeur ervaringsdeskundige) die kan vertellen welke van deze opties nu waar is.
Optie A: Een 1.2 module werkt niet in een 1.3 TV. Heeft nooit gewerkt, gaat nooit werken.
Optie B: Een 1.2 module kan prima werken met een 1.3 TV, als de module maar een zekere firmware update heeft gehad. (Welke versie dan?) Naar het schijnt is deze firmware update niet meer beschikbaar bij Ziggo.
Optie C: Een 1.2 module werkt wel in bepaalde 1.3 TV's, maar dit verschilt per merk/model TV en misschien zelfs TV software versie.
Optie D: Alleen 1.2 modules van Quantis werken in 1.3 TV's.
Let wel, ik ben niet geïnteresseerd in de interactieve functies. Ik weet dat mijn modules dat niet ondersteunen en dat vind ik niet erg. Zolang ik maar gewoon naar HD-zenders kan kijken op de nieuwe televisie.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 05-08-2017 21:41 ]
Toen ik nog bij Ziggo zat werkte mijn geüpdatete SMiT 1.2 module perfect in mijn Sony met 1.3 slot. Of er mogelijk problemen zijn met andere typen TV's weet ik niet. In ieder geval wordt de update al een paar jaar niet meer aangeboden, dus als je indertijd dit niet hebt doorgevoerd zul je toch op zoek moeten naar een nieuwe module.
In fUPC gebied ondersteunen ook 1.3 modules geen interactieve diensten...Jerrythafast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:39:
Ik weet wel dat mijn LG 4k OLED geen 1.2 module ondersteunt (ik had er al 2, toen in fZiggo gebied, voor mijn verhuizing dus, wel geprobeerd maar helaas...).
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Verwijderd
Kan je als je een nieuwe tv koopt en een nieuwe module nodig hebt deze dan bij ziggo gratis krijgen of registreren, ervan uitgaande dat je de 1.2 module geregistreerd hebt?
@hcQd, jij weet niet toevallig de firmware versie van jouw CI+ 1.2 module waarmee het werkte? Ik kan mij wel herinneren dat ik onze modules eens heb geupdatet, maar ik heb geen idee meer of dat al in het 1.3 tijdperk was. Tezamen met de bevindingen van @elsinga lijkt het op Opties B en C uit te draaien. Ik hoop dat er nog meer reacties komen, misschien is er een lijn in te ontdekken 
@Verwijderd, ik heb mijn 1.2 modules destijds gekocht in de winkel. Een gehuurde module wisselen ze kosteloos om, maar een gekochte gaan ze niets aan doen. Je mag zelf een nieuwe kopen, of er één huren. Daar waren de Google zoekresultaten dan wel weer heel duidelijk in
@Verwijderd, ik heb mijn 1.2 modules destijds gekocht in de winkel. Een gehuurde module wisselen ze kosteloos om, maar een gekochte gaan ze niets aan doen. Je mag zelf een nieuwe kopen, of er één huren. Daar waren de Google zoekresultaten dan wel weer heel duidelijk in

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 05-08-2017 22:32 ]
Verwijderd
Mmm, je mag wel 70 euro optellen bij een nieuwe tv dus. Leuk geintje weer. Ik heb ook geen idee of mijn ci+ kaartjes een update hebben om op 1.3 tv's te werken... ik heb volgens mij nooit een melding gezien van een update. Ik blijf het een gemene manier vinden om geld te verdienen, het voelt gewoon als diefstal (althans, als je van oud Ziggo afkomt).Jerrythafast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:32:
Ik heb ook eens gekeken, maar het is wat lastig op mijn panasonic. Ik zie wel een datum staan van 7 april 2016 en de module had ik al veel eerder. Is er op 7 april 2016 een update geweest voor de 1.2 modules?
Morgen maar even de tv boven bekijken of die ook die datum heeft.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 23:47 ]
ik ben beta tester en mja .. de laatste beta is niet je van het .. dus dat er een update na de zomer komt dat geloof ik wel, alleen de tijdstermijn .. maar de functionaliteit is vergroot .. ondanks dat ik niet veel ervan gebruik .. (zelfs geen netflix).Martinusz schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
In ieder geval een verbetering voor het Netflix kanaal 150, zodat die stabieler werkt. Tenminste ze zeggen dat die update daarvoor is.
There are no secrets, only information you do not yet have
Wat komt erbij qua functionaliteit?zeroday schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 07:32:
[...]
ik ben beta tester en mja .. de laatste beta is niet je van het .. dus dat er een update na de zomer komt dat geloof ik wel, alleen de tijdstermijn .. maar de functionaliteit is vergroot .. ondanks dat ik niet veel ervan gebruik .. (zelfs geen netflix).
De smartcard is geregistreerd, niet de module. En als je een 1.2 huurmodule hebt van Ziggo, dan kun je 'm gewoon omruilen als je een 1.3 huurmodule nodig hebt. Als'ie van jezelf is uiteraard niet.Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:24:
Kan je als je een nieuwe tv koopt en een nieuwe module nodig hebt deze dan bij ziggo gratis krijgen of registreren, ervan uitgaande dat je de 1.2 module geregistreerd hebt?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik had een redelijk functionerende Neotion CI+ module versie 1.2 in mijn Panasonic TV met CI+ versie 1.2 slot. Wat niet goed functioneerde was doorgaan met opnemen nadat de TV was uitgeschakeld (kan handig zijn om iets later verder te kijken, maar kennelijk functionaliteit die nooit goed door Ziggo was getest met mijn TV in combinatie met de Neotion). Toen de update kwam heb ik na lang twijfelen (je weet wat je hebt en je weet ook hoe "goed" Ziggo is met het testen van wijzigingen) toch de gok genomen om de update uit te voeren. Had ik dat maar nooit gedaan, want kennelijk was Ziggo even vergeten om te verifiëren of de CI+ modules na de update in CI+ 1.2 sloten hetzelfde bleven functioneren als voor de update. Gevolg: Na de update kon ik regelmatig mijn TV opnieuw opstarten omdat er iets mis was gegaan met de authenticatie. Zeer irritant en zelfs zo irritant dat ik uiteindelijk heb besloten om een nieuwe CI+ module versie 1.2 aan te schaffen (dit keer van fabrikant Smit) met daarop een oude firmware versie. Ziggo gaf namelijk zoals gewoonlijk niet thuis en ik was zeker niet de enige met problemen na de update. Knap stukje "certificering" (moduletje erin, kijken of er geen foutmelding komt bij het opstarten, kijken of er beeld en geluid is en klaar). De prutsers...Jerrythafast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:39:
Later heeft een familielid een Philips TV gekocht met CI+ versie 1.3 slot en maakt nu gebruik van die Neotion CI+ module versie 1.2 met de beruchte update. Het geval werkt nog steeds niet probleemloos, maar is met die TV beter bruikbaar dan met mijn Panasonic TV met CI+ versie 1.2 slot.
Ik heb ook een AlphaCrypt Irdeto CI module, werkt al meer dan 10 jaar probleemloos in apparatuur met CI slot. In vergelijking met de door Ziggo "goedgekeurde" CI+ modules een verademing, maar ja die mag je van Ziggo/UPC niet gebruiken in je TV met CI+ slot.
Scherp! Ik dacht al dat ik hier ooit ergens eens mijn versienummers had gepost

Optie B is dus zeker juist. Optie C is wel nog mogelijk; het zou best kunnen dat de geüpdatete module nog steeds niet werkt in sommige nieuwe TV's. Compatibiliteit blijft een hoop ellende.
@Verwijderd, jouw datum is wel veel nieuwer dan de 2013 update die de CI+ modules hier dus hebben gehad. Welk merk, HW versie, device type ID e.d. staat er bij jou bij?
@Jerrythafast Voor de volledigheid nog een kleine aanvulling van hetgeen er momenteel aan CI+ firmware updates wordt verstuurd via de RTV transport streams:
Voor de SMiT Irdeto CI+ 1.2 CAM wordt er dus nog wel een firmware update met loader sequence number 4 verstuurd bij het Ziggo Zenderoverzicht HD kanaal in transport stream 2070, maar Ziggo/UPC heeft die update zodanig geconfigureerd dat deze door de SMiT Irdeto CI+ 1.2 CAM genegeerd moet worden.
Voor de Quantis uitvoering van de Neotion Irdeto CI+ 1.2 CAM wordt wel een firmware update met loader sequence number 3 verstuurd bij het Testbeeld kanaal in transport stream 2074 die ook actief (dus zonder gebruikersinteractie) wordt geladen op deze Quantis uitvoering van de Neotion Irdeto CI+ 1.2 CAM.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ================================================================================================================================================================================= Announced Firmware Versions Firmware Download Stream Versions Loader Download Service Test Loader Sign Sign Receiver name seq # mode ID Service name Y/N seq # date time Comment --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- SMiT Irdeto CI+ 1.3 CAM (5.1.2) 10 Active 19327 Ziggo TV HD N 10 19/03/2016 02:16:38 Neotion Irdeto CI+ 1.3 CAM (FE 02 0008 0055 (Quantis)) 11 Active 19347 Ziggo Zenderoverzich N 11 11/07/2017 12:04:30 SMiT Irdeto CI+ 1.2 CAM (4.0.3) 4 Ignore 19348 Ziggo Zenderoverzich N 4 11/03/2016 23:32:52 Neotion Irdeto CI+ 1.2 CAM (FE 02 0008 003E (Quantis)) 3 Active 19669 Testbeeld N 3 01/04/2016 13:40:48 ================================================================================================================================================================================= |
Voor de SMiT Irdeto CI+ 1.2 CAM wordt er dus nog wel een firmware update met loader sequence number 4 verstuurd bij het Ziggo Zenderoverzicht HD kanaal in transport stream 2070, maar Ziggo/UPC heeft die update zodanig geconfigureerd dat deze door de SMiT Irdeto CI+ 1.2 CAM genegeerd moet worden.
Voor de Quantis uitvoering van de Neotion Irdeto CI+ 1.2 CAM wordt wel een firmware update met loader sequence number 3 verstuurd bij het Testbeeld kanaal in transport stream 2074 die ook actief (dus zonder gebruikersinteractie) wordt geladen op deze Quantis uitvoering van de Neotion Irdeto CI+ 1.2 CAM.
@ArChie Eén van de twee modules die ik heb is inderdaad die Smit 4.0.3. Als de 'Sign date' in jouw tabel hetzelfde is als de 'CAM Build Date' die op de TV te zien is, dan is er dus blijkbaar wel nog een nieuwere versie dan ik heb. Mijn modules hebben immers datum 'Jun 28 2013' sinds ik ze voor het laatst heb geüpdatet. Maar die 'Download mode = Ignore' betekent vast dat het niet zomaar mogelijk is om die versie erop te zetten.
Klopt. De download mode in de DVB Service Information (DVB-SI) configuratie voor de updates bepaalt wat de ontvanger of CI+ module gaat doen. Via die DVB-SI kondigt Ziggo/UPC dus aan dat er voor de SMiT CI+ 1.2 module met hardware versie 4.0.3 een firmware te downloaden is met loader sequence number 4 en waar die firmware te downloaden is. Jouw (en mijn) SMiT CI+ 1.2 module met hardware versie 4.0.3 kijken welk loader sequence number er nu op de module actief is en als dat een lager loader sequence number is dan weet de module dat er een nieuwere firmware versie beschikbaar is. Of die geladen mag worden hangt vervolgens af van de download mode in de aankondiging. Er zijn drie verschillende modes:Jerrythafast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:33:
Maar die 'Download mode = Ignore' betekent vast dat het niet zomaar mogelijk is om die versie erop te zetten.
- Passive: De ontvanger of CI+ module moet bij opstarten aan de gebruiker melden dat er een nieuwere firmware versie is en aan de gebruiker vragen of deze gedownload mag worden;
- Active: De ontvanger of CI+ module laadt de nieuwe firmware versie zonder toestemming aan de gebruiker te vragen. Er zal nog wel gemeld worden dat er een firmware update gaat plaatsvinden. De gebruiker mag immers tijdens een dergelijke update niet de hardware uitzetten;
- Ignore: De ontvanger of CI+ module moet de nieuwe firmware versie negeren. Er wordt ook niets over gemeld aan de gebruiker.
Verwijderd
@Jerrythafast, Ik kom er even later deze week op terug, ik zal even onderzoeken hoe het met de beide tv's nu precies zit en wat meer info opschrijven. Maar ik moet eerst wat klusjes in huis doen de komende twee dagen en de tv staat daarvoor even los zonder stroom en kabel erin.Jerrythafast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:49:
@Verwijderd, jouw datum is wel veel nieuwer dan de 2013 update die de CI+ modules hier dus hebben gehad. Welk merk, HW versie, device type ID e.d. staat er bij jou bij?
Ik heb meen ik Neotion Irdeto CI+ 1.2 CAM kaartjes, in iedergeval in de tv die ik gisteren bekeek. Boven heb ik een sony tv en dat werkte volgens mij toendertijd niet zo lekker met Smit ci+ modules, maar ik kom er dus even wat uitgebreider op terug.
@ArChie, welk kanaalnummer heet het testbeeld kanaal zodat ik kan updaten? Of kan ik gewoon updaten als ik Nederland 1 ofzo heb opstaan?ArChie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:11:
Ik zag hier wel staan dat er een testbeeldkanaal is op nummer 997? http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?t=7790
Edit: sorry, volgens mij is het al duidelijk, het moet kennelijk op elk kanaal werken, maar kanaal 997 is wel een goed kanaal als een ander kanaal niet werkt, dat lees ik hier: https://community.ziggo.n...e-quantis-ci-module-14847
De tv beneden heeft in iedergeval de update ontvangen als ik het bekijk met de info die ik gisteren zag staan , binnenkort tv 2 uitzoeken.
Ik heb trouwens ook een panasonic, maar het laatste jaar (vermoedelijk sinds april 2016 dus) wel af en toe de melding dat de kaart niet gelezen kan worden of dat er geen kanalen zijn. TV uit en aan lost het wel altijd op, maar nu weet ik dus wat de boosdoener is. Maar ik had het ook niet kunnen voorkomen, mijn kinderen en vrouw kijken eigenlijk alleen kabeltv en ik kijk alleen maar met de mediaspeler. Ik heb ook nooit een update melding gezien. Problemen met niet kunnen authenticeren zijn wel flink afgenomen de laatste tijd, althans ik hoor er niemand meer over klagen. Zal mijn vrouw eens vragen of ze het nog weleens ziet.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 14:08 ]
Een firmware update is een elementary stream die net als andere elementary streams (video, audio, teletext, DVB ondertiteling, etc) via een bepaalde transport stream wordt verzonden. Qua DVB Service Information configuratie wordt zo'n elementary stream opgenomen in een service en op basis van die service definitie weet een ontvanger of CI+ module via welke transport stream de firmware versie wordt uitgezonden net als een ontvanger weet via welke transport stream een bepaald RTV kanaal wordt uitgezonden. De apparatuur zal dus zelf afstemmen op de juiste frequentie waar de transport stream wordt doorgegeven die de firmware elementary stream bevat. Als zodanig maak het niets uit op welk kanaal je zelf afstemt.Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:49:
Edit: sorry, volgens mij is het al duidelijk, het moet kennelijk op elk kanaal werken, maar kanaal 997 is wel een goed kanaal als een ander kanaal niet werkt, dat lees ik hier: https://community.ziggo.n...e-quantis-ci-module-14847
Voor de een veel, voor de ander weinig. Ik bemerk er niet veel van
Ze zijn al erg lang aan het testen en soms een stap terug en soms een stap vooruit.
Meer mensen last van matige uploadsnelheid?. Gebruik de connectbox modem (bridged) met een 300/30 abbonement.
Upload over FTP en HTTP start oke maar zakt soms in naar 600-900KB/s om daarna weer wat te stijgen. Ook naar b.v. google drive. Verder geen verkeer op mijn netwerk. Buurman heeft precies hetzelfde probleem op zijn wifi, net als een kennis van me (in een hele andere plaats).
Downloadsnelheden lijken prima te zijn.
Du meter screenshot;

Normaal haal je een prachtige maximale snelheid qua upload (~3,65MB/s).
Upload over FTP en HTTP start oke maar zakt soms in naar 600-900KB/s om daarna weer wat te stijgen. Ook naar b.v. google drive. Verder geen verkeer op mijn netwerk. Buurman heeft precies hetzelfde probleem op zijn wifi, net als een kennis van me (in een hele andere plaats).
Du meter screenshot;
[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2017 20:58 ]
Je had net zo goed niks kunnen zeggenzeroday schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:35:
[...]
Voor de een veel, voor de ander weinig. Ik bemerk er niet veel van
Ze zijn al erg lang aan het testen en soms een stap terug en soms een stap vooruit.
@Tortelli, dit kan het bureneffect zijn. Als het straks wanneer iedereen op 1 oor ligt nog steeds niet wil is er wat anders aan de hand.
Verwijderd
@ArChie Ik heb in de tv boven een oude ci kaart, hij is zwart en van athome toendertijd nog en er staat tv home op als merk. De software van deze kaart is van 21 januari 2016. Is dat de meest recente versie?
Ik kan kennelijk niet zelf updaten, ik krijg de melding dat dit niet kan via het tv menu. Dus ik heb geen idee of de sotware recent is.
Hij werkt, maar op de ziggo site zie ik hem ook al jaren niet meer vermeld. Wat is dit nu voor kaart?
Ik kan kennelijk niet zelf updaten, ik krijg de melding dat dit niet kan via het tv menu. Dus ik heb geen idee of de sotware recent is.
Hij werkt, maar op de ziggo site zie ik hem ook al jaren niet meer vermeld. Wat is dit nu voor kaart?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 22:09 ]
Voor zover mij bekend heeft @Home nooit CI modules uitgebracht. Misschien bedoel je iets anders met CI kaart? Als je het over smartcards hebt, dan valt daar niets aan te updaten. De firmware van door Ziggo/UPC uitgebrachte ontvangers en CI+ modules kan worden bijgewerkt voorzover Ziggo/UPC nieuwere firmware uitzendt via het DVB signaal.Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:08:
Ik heb in de tv boven een oude ci kaart, hij is zwart en van athome toendertijd nog en er staat tv home op als merk. De software van deze kaart is van 21 januari 2016. Is dat de meest recente versie?
Ik meen me vaag iets te herinneren van AlphaCrypt op @home. Heb het zelf nooit op dat netwerk gebruikt, maar AlphaCrypt is zo onderhand al wel echt klaar.ArChie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:01:
[...]
Voor zover mij bekend heeft @Home nooit CI modules uitgebracht. Misschien bedoel je iets anders met CI kaart? Als je het over smartcards hebt, dan valt daar niets aan te updaten. De firmware van door Ziggo/UPC uitgebrachte ontvangers en CI+ modules kan worden bijgewerkt voorzover Ziggo/UPC nieuwere firmware uitzendt via het DVB signaal.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
De AlphaCrypt kan gebruikt worden met het Irdeto Conditional Access System dat Ziggo gebruikt, maar is nooit door @Home of andere Nederlandse kabelbedrijven als ondersteunde Irdeto CAM uitgebracht. Sterker nog, men heeft het gebruik van de AlphaCrypt CAM zoveel als mogelijk tegen gewerkt. Ziggo/UPC zal daarom dus geen firmware updates voor de AlpaCrypt CAM uitzenden. De AlphaCrypt CAM functioneert echter nog steeds probleemloos in DVB apparatuur met standaard CI slot. Dat kunnen we van de CI+ modules helaas niet zeggen.BeefHazard schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:06:
Ik meen me vaag iets te herinneren van AlphaCrypt op @home. Heb het zelf nooit op dat netwerk gebruikt, maar AlphaCrypt is zo onderhand al wel echt klaar.
Sterker nog, hij had niets mogen zeggen... NDA-overeenkomst.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Door zijn vraagstelling was te zien dat meneer aan het vissen was. ;-) Het enige wat ik hoop is dat ze spoedig voor andere gebruikers ook een firmware kunnen / willen uitbrengen die goed ontvangen wordt. Want er zijn mensen echt hard bezig mooie dingen te doen.hansvk schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:29:
[...]
Sterker nog, hij had niets mogen zeggen... NDA-overeenkomst.
Toch een ervaring delen met het testen van de firmware .. dat schendt geen NDA
Ik zelf heb door het testen een probleem binnen mijn omgeving kunnen oplossen die ik eerder dacht toe te wijzen aan de HorizonBox terwijl dat onterecht bleek te zijn. Zo dacht ik dat de extra horizonbox giga brak was in zijn of haar verbinding met de HorizonBox. Want het maken van een verbinding duurde altijd lang of viel uit. (+5 minuten wachten met even geduld a.u.b.)
Dat bleek uiteindelijk aan de switch (smart) te liggen die ergens in zijn configuratie was omgevallen en al bijna een jaar fout bleek te werken. Andere machines leken geen issue te hebben maar de dataflow van de hb en de ehb kon gewoonweg de handshake niet goed afstemmen.
Het kostte een zaterdagmiddag om het netwerk even om te bouwen om zonder die switch e.e.a. te kunnen testen.
Dus het was niet de beta firmware (door updates leken de problemen toe te wijzen aan de beta firmware) of de extra horizonbox maar het bleek mijn eigen hardware.
De knowledgebase zal er blij mee zijn geworden
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"Tortelli schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:46:
Meer mensen last van matige uploadsnelheid?. Gebruik de connectbox modem (bridged) met een 300/30 abbonement.
Du meter screenshot;
[afbeelding]
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Snelheid was gisteravond later ineens veel beter; lijkt een buurt issue?. Meestal werkt die connectbox (bridged) best oke te werken bij me?.
Is er overigens een methode om van die connectbox af te komen?. Zou veel liever een dedicated modem willen hebben, mijn eigen router is toch beter.
Is er overigens een methode om van die connectbox af te komen?. Zou veel liever een dedicated modem willen hebben, mijn eigen router is toch beter.
[ Voor 35% gewijzigd door Tortelli op 07-08-2017 10:08 ]
Als je in fZiggo gebied woont kan je een TC7210 kopen (marktplaats bv) en die laten activeren bij de helpdesk, volgens mij doen ze daar niet al te moeilijk over.Tortelli schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:06:
Snelheid was gisteravond later ineens veel beter; lijkt een buurt issue?.
Is er overigens een methode om van die connectbox af te komen?.
Zit in ex UPC gebied.
Iemand een idee waar ik mijn contractduur kan terugvinden op de website? Of kan je per maand opzeggen?
Na 1 jaar kan je maandelijks opzeggen.Ryan_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:16:
Iemand een idee waar ik mijn contractduur kan terugvinden op de website? Of kan je per maand opzeggen?
Thanks. Ik ben vandaag over verhuisd naar een nieuw adres, geen abonnementswijzigingen doorgevoerd o.i.d. Ik neem aan dat dit verder geen consequenties heeft voor het contract?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic