Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:06:
Snelheid was gisteravond later ineens veel beter; lijkt een buurt issue?. Meestal werkt die connectbox (bridged) best oke te werken bij me?.

Is er overigens een methode om van die connectbox af te komen?. Zou veel liever een dedicated modem willen hebben, mijn eigen router is toch beter.
In bridged mode doet die ConnectBox verder niks meer dan doorlussen van het signaal toch? Heb thuis ook de ConnectBox bridged, Netgear R7000 erachter, verder geen klachten over op deze manier.

Op welke tijden ervaar jij vertraging? Zou zelf ook even kunnen testen rond die tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
Ryan_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:20:
Ik neem aan dat dit verder geen consequenties heeft voor het contract?
Vroeger, bij oud-Ziggo, niet. Maar als je het zeker wilt weten moet je gewoon de klantenservice bellen.

Muggenziftmodus: het is niet maandelijks opzegbaar, maar je hebt een opzegtermijn van één maand. Netflix, bijvoorbeeld, is wel maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

In bridged mode doet die ConnectBox verder niks meer dan doorlussen van het signaal toch? Heb thuis ook de ConnectBox bridged, Netgear R7000 erachter, verder geen klachten over op deze manier.

Op welke tijden ervaar jij vertraging? Zou zelf ook even kunnen testen rond die tijden.
Vanaf 18:00 constateerde ik het, snelheid was rond 23:00 weer fatsoenlijk. Dus tijdens internet spitsuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:33:
[...]
Vanaf 18:00 constateerde ik het, anelheid was om 23:00 weer fatsoenlijk. Dus tijdens internet spitsuur.
Zal vanavond eens testen of ik de beloofde snelheid haal. Heb overigens een 150/15 abonnement, dus zal jouw snelheid niet kunnen matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Zal vanavond eens testen of ik de beloofde snelheid haal. Heb overigens een 150/15 abonnement, dus zal jouw snelheid niet kunnen matchen.
Er is geen beloofde snelheid maar best effort. Je haalt in vrijwel elke situatie de 150/15 maar Ziggo biedt geen enkele garantie dit altijd te halen. Elke provider biedt snelheden tot xx Mbit/s, omdat de harde garantie voor de snelheid niet gegeven kan worden. Dat is nu eenmaal hoe de structuur van internet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Er is geen beloofde snelheid maar best effort. Je haalt in vrijwel elke situatie de 150/15 maar Ziggo biedt geen enkele garantie dit altijd te halen. Elke provider biedt snelheden tot xx Mbit/s, omdat de harde garantie voor de snelheid niet gegeven kan worden. Dat is nu eenmaal hoe de structuur van internet werkt.
80% zegt de klantenservice dat is een beetje de maatstaf die ze hanteren. Maar zoals we weten -> hangt maar net af van wie je spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Sinds 1 augustus ben ik ook aangesloten op Ziggo (in fZiggo gebied) als nieuwe klant. Hierbij ook (helaas, maar wel verwacht) een Connectbox gehad (Compal variant). Alles werkte wel in een keer, wat een positieve noot is :) Had enigszins verwacht dat het niet goed zou werken omdat de abonnement van de vorige bewoner ook nog op dit adres stond.

Helaas ben ik wel op DS-Lite gezet (hoopte op Dual Stack). Het lijkt er dus op dat ze dat deel tussen fUPC en fZiggo gelijk hebben getrokken. Binnenkort (na de verhuizing) de box dan maar in bridge mode laten zetten, m'n Asus RT-AC68U erachter en later maar eens kijken naar een HE IPv6 tunnel.
Ik heb ook echt een publiek routeerbaar IPv4 adres nodig wegens VPN gebruik en wat andere zaken. Een goed voorbeeld is mijn Vodafone abonnement, van nota-bene inmiddels hetzelfde bedrijf, waarmee ik anders niet op de juiste manier bij mijn thuisnetwerk kan want Vodafone doet geen IPv6 |:(.

Vind het wel jammer dat Ziggo alles overzet naar de kwalitatief mindere spullen en (netwerk)inrichting van fUPC. Ze verspelen wel heel hard de laatste restjes van wat Ziggo nog over had aan goede naam. Het was niet voor niets dat ze als Ziggo door zijn gegaan ipv UPC, want die naam was toen al helemaal verpest.
Voorlopig zal het nog wel voldoen voor mij en wie weet wat het besluit eindapparatuur nog voor leuks kan brengen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowLord schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:27:
Helaas ben ik wel op DS-Lite gezet (hoopte op Dual Stack). Het lijkt er dus op dat ze dat deel tussen fUPC en fZiggo gelijk hebben getrokken. Binnenkort (na de verhuizing) de box dan maar in bridge mode laten zetten, m'n Asus RT-AC68U erachter en later maar eens kijken naar een HE IPv6 tunnel.
Ik heb ook echt een publiek routeerbaar IPv4 adres nodig wegens VPN gebruik en wat andere zaken. Een goed voorbeeld is mijn Vodafone abonnement, van nota-bene inmiddels hetzelfde bedrijf, waarmee ik anders niet op de juiste manier bij mijn thuisnetwerk kan want Vodafone doet geen IPv6 |:(.
Dan heb je een uitstekend argument in handen om Vodafone er op aan te spreken dat ze geen IPv6 aanbieden. Eventueel dreigen met opzeggen...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowLord schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:27:

Helaas ben ik wel op DS-Lite gezet (hoopte op Dual Stack). Het lijkt er dus op dat ze dat deel tussen fUPC en fZiggo gelijk hebben getrokken.
Jeps dat vernam ik ook dat die dienst breder is getrokken. Zoals iemand al aangaf DS-Lite lijkt de wereldwijde voorkeur van LIG te worden.

Geen slechte keuze lijkt mij, voor het gros van de browsende klanten. Voor mij zou het S2S VPN naar kantoor niet meer werken etc.

Ik hoop als dit allemaal achter de rug is dat ze in 2019 eens gaan kijken naar Dual Stack Bridge voor de "Tweakers/Hobbyisten" Een nette escape voor de mensen die zelf diensten draaien voor de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Roetzen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Dan heb je een uitstekend argument in handen om Vodafone er op aan te spreken dat ze geen IPv6 aanbieden. Eventueel dreigen met opzeggen...
Dat klopt, maar helaas leven we nu en niet in het moment dat Vodafone hier iets mee doet (en Vodafone kennende ligt dat moment heel ver in de toekomst). Daarnaast helpt dreigen met opzeggen niet want zover ik weet is er geen enkele mobiele aanbieder in Nederland dit dit wel kan.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag IPv6 gebruiken, al is het alleen maar dat ik van die brakke NAT oplossing af ben.
Maar totdat op de plekken waar ik mee verbind (mobiel, werk, vakantie, vrienden en familie) ook IPv6 de norm is heb ik naast IPv6 een volwaardig IPv4 alternatief nodig.
En Ziggo maakt dat helaas onmogelijk door nu of enkel v6 of enkel v4 te leveren. En dan kies ik voor de v4 en voor v6 maak ik mijn eigen oplossing.

Het fijnste zou zijn dat Ziggo (selectief) dual stack zou aanbieden en zo de overgang zo pijnloos mogelijk laat verlopen voor iedereen, maar helaas is dat niet meer mogelijk bij ze.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

Ik wil best DS-Lite, maar dan wel met mijn aansluiting als DMZ van het (vaste) routeerbare IPv4 adres. Lijkt voor mij aardig op Dual Stack en de rest op dat IPv4 heeft er geen last van.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowLord schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:59:
Dat klopt, maar helaas leven we nu en niet in het moment dat Vodafone hier iets mee doet (en Vodafone kennende ligt dat moment heel ver in de toekomst). Daarnaast helpt dreigen met opzeggen niet want zover ik weet is er geen enkele mobiele aanbieder in Nederland dit dit wel kan.
Je hoeft Vodafone natuurlijk niet te vertellen dat het een loos dreigement is omdat je toch nergens anders heen kan. Je kan het doen voorkomen alsof je wel een alternatief hebt zonder uit te weiden over wat dat alternatief dan wel is. Het alternatief hoeft immers niet per sé een mobiele aanbieder te zijn, ook al is dat in jouw geval dan toevallig wel zo. Verder denk ik dat het toch wel helpt als er meer mensen gaan klagen. ISPs hanteerden tot voor kort steeds als één van de argumenten "onze klanten vragen er niet om". Als er niemand klaagt, hebben ze weer een excuus het naar voren te schuiven.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag IPv6 gebruiken, al is het alleen maar dat ik van die brakke NAT oplossing af ben. Maar totdat op de plekken waar ik mee verbind (mobiel, werk, vakantie, vrienden en familie) ook IPv6 de norm is heb ik naast IPv6 een volwaardig IPv4 alternatief nodig.
Een tunnel opzetten op je MiFi? Of thuis via een 4in6 tunnel broker een vast IPv4 adres krijgen? Het kan, ik ken iemand in Nieuw Zeeland die dat heeft draaien.
Het fijnste zou zijn dat Ziggo (selectief) dual stack zou aanbieden en zo de overgang zo pijnloos mogelijk laat verlopen voor iedereen, maar helaas is dat niet meer mogelijk bij ze.
Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren. Ik vrees ook dat ik mijn Dual Stack niet voor eeuwig zal kunnen houden. Ziggo is niet echt geek vriendelijk...
elsinga schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:21:
Ik wil best DS-Lite, maar dan wel met mijn aansluiting als DMZ van het (vaste) routeerbare IPv4 adres. Lijkt voor mij aardig op Dual Stack en de rest op dat IPv4 heeft er geen last van.
Wensdenken vrees ik... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Roetzen op 07-08-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Vanwaar toch die negativiteit over DS-Lite?
Je kunt best van een IPv4-locatie een VPN-verbinding opzetten naar het routeerbare eigen IPv6-adres met een portmapper service zoals feste-ip.net.
Ik overweeg binnenkort naar Ziggo (fZiggo) over te stappen, komende van XS4ALL. Ik heb zo'n IPv4->IPv6 VPN-verbinding alvast getest, werkt prima met mijn vaste IPv6-adres. Bij Ziggo zijn de IPv6-adressen niet vast, en moet er nog een adresverwijzingsdienst zoals FreeDNS tussen zitten. Ook dat heb ik getest en het werkt prima. De kosten van die portmapper zijn 5 euro per jaar per TCP-poort, dus dat zal de bank ook niet breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wacht ff. Dus dat hele IPv6 verhaal gaat er bij ziggo op uit draaien dat er geen bridge meer mogelijk is door de inzet van DSlite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

ArcticWolf schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:24:
[...]

NOPE, annuleren die hap :X zsm (geen grapje)

Dan krijg je ook een Connect Box en dan ben je verder van huis :X
Heb onlangs een monteur gehad, en die heeft wat dingetjes nagekeken. De groene draad naar de AOP toe was niet goed, was deels afgebroken bij AOP, en dat kan ook het wegvallen van tv en internet verklaren, tevens is er een Nieuwe AOP gemonteerd. Bij de modem is er een demper tussen gezet omdat het signaal hoog is. Volgens de monteur lijkt het nu een stuk beter, Heb tot nu toe nog geen signaalverlies gehad. kan je ook vertellen dat die connect box een verbetering is tegenover dat kreng van een ubee met wat ik eerst had. Online gamen gaat nu ook perfect.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkoster1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:07:
Je kunt best van een IPv4-locatie een VPN-verbinding opzetten naar het routeerbare eigen IPv6-adres met een portmapper service zoals feste-ip.net.
Interessant, die gaat ik eens verder bekijken. Bedankt voor de tip.
Bij Ziggo zijn de IPv6-adressen niet vast,
Dat valt in de praktijk best mee. Mijn IPv6 prefix is in de acht maanden dat ik native IPv6 van Ziggo heb nog maar één keer gewijzigd. Dat gebeurde toen de netspanning in het dorp een paar uur uitviel... Als het voor de hobby is, is er wel mee te leven zonder DDNS dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Het verschil is echt zo merkbaar. Websites laden sneller, geen last meer in games en andere applicaties. Zo blij nu. Nu nog het één en ander op papier zetten richting Ziggo

Compall Connectbox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s272MQf0yBtSgmWPcvpml4si/thumb.png

Technicolor TC7210 Bridge + Netgear X10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e2JctDPaGUa1SWmiEpIPtFpE/thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door Lootbox op 07-08-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lootbox wil je eens kijken hoeveel DOCSIS downstreams die TC7210 heeft via de GUI? 16 stuks kan hij aan toch?

[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 07-08-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:08
idef1x schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:09:
[...]
Geef je weinig kans als je een consumenten verbinding hebt. Maar nee heb je...
Het heeft even geduurd maar heb nog zes euro aan compensatie weten los te pingelen, toch weer twee koffie of biertjes ;) Mocht je het ook willen doen verwijs dan naar artikel 12 van de algemene voorwaarden van Ziggo, uit m'n hoofd lid 5 vooral, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
stormfly schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:41:
@Lootbox wil je eens kijken hoeveel DOCSIS downstreams die TC7210 heeft via de GUI? 16 stuks kan hij aan toch?
Jazeker, 16. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lootbox schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:51:
Het verschil is echt zo merkbaar. Websites laden sneller, geen last meer in games en andere applicaties. Zo blij nu. Nu nog het één en ander op papier zetten richting Ziggo

Compall Connectbox

[afbeelding]

Technicolor TC7210 Bridge + Netgear X10

[afbeelding]
Hoe heb je die wissel voor elkaar gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ben ik ook wel benieuwd naar, laatste informatie die ik terug kon vinden was dat je de helpdesk heb gecontacteerd en dit hebt laten escaleren. Nu heb ik de terugkoppeling hieromtrent niet gezien.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In oud-Ziggo gebied, kan je een TC7210 kopen van marktplaats bv... en die laten activeren door de helpdesk.
Zelf levert Ziggo die modems niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
RomeoJ schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:40:
Ben ik ook wel benieuwd naar, laatste informatie die ik terug kon vinden was dat je de helpdesk heb gecontacteerd en dit hebt laten escaleren. Nu heb ik de terugkoppeling hieromtrent niet gezien.
Het is een lang verhaal. Maar inprincipe heb ik het laten escaleren en zou binnen 5 dagen teruggebeld worden. Daar hebben ze in verzuimt dus ik heb vrijdagmiddag Ziggo gebeld. Het verzoek was neergelegd om een TC7210 toe te sturen of met een andere plossing te komen. Dus het was een pittig gesprek. Omdat ik min of meer verwacht had dat Ziggo zou zeggen : "We kunnen geen TC7210" leveren heb ik het initiatief in eigen handen genomen eerder die week en via MP een TC7210 voor 20 euro op de kop getikt. Toen werd er nog moeilijk gedaan voor de activatie van het modem. Uiteindelijk wel voor elkaar gekregen.
Ik had geluk omdat de TC7210 nog niet geregistreerd was op een andere gebruiker.

Vervolgens een router aangeschaft met het verzoek om het in bridge mode te zetten. In 3 dagen tijd meer dan 8 mensen gesproken. Uiteindelijk konden ze het niet in bridge mode zetten omdat in het ene systeem de Ziggo Wifi spots aan stond en in het andere systeem (website) stond het uit. Daar kwam de 8e collega achter . Vervolgens moet ik op de website het weer aan zetten, 24 uur wachten en weer aanzetten. Toen weer Ziggo gebeld en kon het in bridge gezet worden.

Dit is het een beetje in kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, zelf aangeschaft dus en een hoop helpdesk ellende :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:15

M0nkeymen

Monkeystyle!

Mijn ervaring met Ziggo/fUPC de afgelopen week. Als ik aan het gamen(PS4) was, verloor ik de connectie (+/-5x per avond). Toen in het log keek van de technicolor 7200 gaf hij telkens deze melding aan.
05-08-2017 21:28:59 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=...
Hij herstartte dan en ik kon weer verder, als je aan het surfen bent is dit niet zo erg... Je herlaadt de pagina gewoon opnieuw, maar tijdens een game wordt je eruit gegooid.

Ik heb toen zelf de modem in bridge gezet en daar achter een router geplaatst die de ip adressen uitdeelt sindsdien geen last meer van disconnects, misschien hebben andere nog wat aan deze informatie.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

mvds schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:25:
Het was al een bekend probleem dat wanneer je on-demand keek via een CI+ module en je te lang in het menu bleef je na 2 minuten uit on-demand werd gegooid. Maar nu heb ik dat ook tijdens het kijken van programma's. Dit heb ik nu sinds een week ofzo. Hebben meer mensen dat?
Gisteren kon ik gewoon GoT kijken zonder melding iTV 130. Ik heb de afspraak met de monteur dan ook maar geannuleerd. Zouden ze dan eindelijk het probleem hebben opgelost??? Of ik er nog uitgegooid word als ik in het menu blijf moet ik nog even proberen, maar dat boeit me niet zo erg, als ik maar on-demand kan kijken

[ Voor 11% gewijzigd door mvds op 08-08-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkoster1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:07:
Vanwaar toch die negativiteit over DS-Lite?
Ik heb een account aangemaakt bij ze en het werkt inderdaad zoals verwacht.

Nogmaals bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Roetzen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Ik heb een account aangemaakt bij ze en het werkt inderdaad zoals verwacht.

Nogmaals bedankt voor de tip.
Voor anderen die dit willen proberen: de feste-ip.net website is een beetje verwarrend omdat het (als Duitse site) verwacht dat gebruikers Fritz!Boxen gebruiken en dynamic accounts hebben bij AVM.
Dit is echter helemaal niet nodig: gewoon een Universal Portmapper configureren met het eigen IPv6-adres is al voldoende. Hou wel rekening met het feit dat alleen TCP-poorten kunnen worden geforward, dus een OpenVPN-server thuis zal "proto tcp6-server" moeten gebruiken (wat zowel IPv4 als IPv6 kan afhandelen).
De client daarentegen wordt ingesteld voor IPv4 met "proto tcp" en als remote de geconfigureerde portmapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 03:47
Vandaag wederom geen verbinding met Ziggo.. Wat is dit toch slecht, zeker met amper concurrentie in deze regio en daar betaal ik 62.50 per maand voor.....

Iemand die is overgestapt van Ziggo met het zelfde schuitje als mij? Kan geen glas etc echt balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik heb een maandje of 2 geleden gebeld met Ziggo ivm korting op het abonnement of eventueel het omzetten hiervan.

Korting konden ze mij niet geven & er werd mij tevens verteld dat de CI+ v1.3 uitgefaseerd gaan worden ivm een aanpassing op het signaal.

Ik lees daar in dit topic helemaal niks over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:55
Tweakwondo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:25:
Vandaag wederom geen verbinding met Ziggo.. Wat is dit toch slecht, zeker met amper concurrentie in deze regio en daar betaal ik 62.50 per maand voor.....

Iemand die is overgestapt van Ziggo met het zelfde schuitje als mij? Kan geen glas etc echt balen dit.
Topic warning gezien?
Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden.
Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing
Begin dus eerst eens met meer details van je probleem.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 03:47
Martinusz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Topic warning gezien?

[...]

Begin dus eerst eens met meer details van je probleem.
Hah, nee ik had de warning niet gezien/aandacht aangegeven..

maar goed storing is dus geen internet en tv. router een reboot gegeven en daarna werkte de verbinding voor enkele seconden en viel het weer weg. in de regio noordwijk ZH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

LocK_Out schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:29:
Ik heb een maandje of 2 geleden gebeld met Ziggo ivm korting op het abonnement of eventueel het omzetten hiervan.

Korting konden ze mij niet geven & er werd mij tevens verteld dat de CI+ v1.3 uitgefaseerd gaan worden ivm een aanpassing op het signaal.

Ik lees daar in dit topic helemaal niks over terug.
Oh, hier ben ik ook wel benieuwd naar... Zou fijn zijn als ik een alternatief kan krijgen dat niet een box is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Pathogen Wat ik begreep is dat er (nog) geen alternatief is en ze voor zover bij v1.2 blijven (of terug gaan, maar net hoe je het ziet). Met uitgefaseerd bedoel ik in ieder geval dat de "Interactieve/On Demand" functie van v1.3 modules komt te vervallen.

De medewerker kon mij hier in ieder geval nog geen informatie over verschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 08-08-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 06:31
Dat is op zich niet heel onverwacht. Het interactieve aanbod werkt op de CI+ 1.3 modules alleen in oud-Ziggo gebied. Aangezien het geheel nu in handen is van de eigenaar van voormalig UPC zal het beleid dus steeds verder verschuiven naar hoe het bij UPC was. Dit hebben we al met veel dingen gezien. Uiteindelijk willen ze gewoon bij iedereen zo'n Horizon doosje zetten, dus zou het onlogisch zijn als ze dezelfde diensten op CI+ modules zouden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
Dat is op zich niet heel onverwacht. Het interactieve aanbod werkt op de CI+ 1.3 modules alleen in oud-Ziggo gebied. Aangezien het geheel nu in handen is van de eigenaar van voormalig UPC zal het beleid dus steeds verder verschuiven naar hoe het bij UPC was. Dit hebben we al met veel dingen gezien. Uiteindelijk willen ze gewoon bij iedereen zo'n Horizon doosje zetten, dus zou het onlogisch zijn als ze dezelfde diensten op CI+ modules zouden aanbieden.
Zodra ziggo dit gaat invoeren zullen ze nog meer klanten gaan verliezen. Meer horizon decoders betekend nog meer klachten en dus nog meer overstappers. Ze dwingen mensen om die zooi te gebruiken terwijl veel mensen tevreden zijn met hun huidige hardware. Ze doen maar. Gelukkig ligt hier al glasvezel.
http://www.totaaltv.nl/ni...lanten-verliezen-in-2017/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het is de monopoliepositie die velen doet blijven. Het alternatief is er niet helaas waar geen glasvezel beschikbaar is. Zodra dat hier (ooit, misschien) beschikbaar is ga ik experimenteren met hoppen naar andere providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Verwijderd Vandaag ook weer een nieuwsbericht hier op Tweakers:
nieuws: VodafoneZiggo heeft ruim 630.000 klanten met gecombineerd abonnement
Per saldo heeft VodafoneZiggo voor alle diensten samen zo'n 9.500 klanten verloren. Het bedrijf kreeg er 8.600 klanten bij voor vast internet en 5.900 klanten voor vaste telefonie, maar dat werd tenietgedaan door het totale aantal verloren klanten voor televisie. De provider verloor ten opzichte van het eerste kwartaal uit 2017 zo'n 24.000 klanten op de televisiemarkt.
Ziggo is gekrompen, puur doordat ze hun unique selling points wat TV betreft hebben laten vallen.
- HD standaard in je abbo? Nu niet meer. HD kost € 6,25 per maand extra.
- HD-zenders in originele kwaliteit? Nu niet meer. De meest recent toegevoegde HD-zenders hebben zelfs dezelfde bitrate als SD-zenders.
- TV kijken zonder extra kastjes en afstandsbedieningen? Nu niet meer. Zo'n 'Mediabox XL' kost je bovendien € 5,00 per maand aan stroom (voorzichtige schatting).
- Vaste abboprijs ongeacht het aantal TV's? Nu niet meer. HD kijken op een tweede TV kost nog eens € 4,00 per maand extra.

Ziggo was voor mij altijd een nobrainer op TV-gebied. Als ik nieuwe klant zou zijn, zou ik nu echter wel 10x nadenken voordat ik naar Ziggo zou gaan voor TV. Veel anderen bieden dezelfde ervaring voor veel minder geld. Qua internet is Ziggo helaas voor de meesten nog steeds de enige echt snelle optie. Ze moeten alleen oppassen dat ze geen al te problematisch modem leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:36:
- TV kijken zonder extra kastjes en afstandsbedieningen? Nu niet meer. Zo'n 'Mediabox XL' kost je bovendien € 5,00 per maand aan stroom (voorzichtige schatting).
38 tot 40 euro per jaar als hij alleen in standby staat, dus het valt mee O-)

Mijn buurman heeft er eentje, na uitleg over het sluipverbruik gaf hij aan dat hij nog steeds elke maand hetzelfde bedrag aan energie betaalde 8)7
ArChie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

De AlphaCrypt kan gebruikt worden met het Irdeto Conditional Access System dat Ziggo gebruikt, maar is nooit door @Home of andere Nederlandse kabelbedrijven als ondersteunde Irdeto CAM uitgebracht. Sterker nog, men heeft het gebruik van de AlphaCrypt CAM zoveel als mogelijk tegen gewerkt. Ziggo/UPC zal daarom dus geen firmware updates voor de AlpaCrypt CAM uitzenden. De AlphaCrypt CAM functioneert echter nog steeds probleemloos in DVB apparatuur met standaard CI slot. Dat kunnen we van de CI+ modules helaas niet zeggen.
Ik zal het er even uithalen van de week en een foto maken en hier posten, ik bedoelde in iedergeval smartcard en niet module. Ik ben wel benieuwd wat ik daarin nu precies heb, het is volgens mij een oude kaart die ik denk ik al meerdere keren verhuisd heb uit een ver verleden. Het was volgens mij nog uit de tijd dat @ home bestond en Ziggo (wat ik nog steeds een lelijke naam vind) niet bestond. De kaart is dus zeker al 9 jaar oud en ik denk nog wel meer.

Maar hij werkt, dus tja, waarom zou je hem aanpassen en een 1.3 kaart doet het toch niet in mijn tv (weleens gecontroleerd toen die interactieve opties beschikbaar kwamen, maar mijn tv's ondersteunen niet de "moderne" 1.3 kaarten).
Jerrythafast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
Is het zeker dat de horizon box de humaxen gaat vervangen? Je hebt momenteel namelijk nog de keuze. Nu is het overdadige energieverbruik van de horizon in mijn ogen wel goed te ondervangen door er een tijdsklokje op te zetten (zo'n ding dat je ook kan gebruiken om de lampen in de avond te laten branden), dan valt het energieverbruik wel mee als ik een wat geavanceerd tijdsklokje kan vinden dat ook met dagen van de week kan werken zodat het weekeinde hij wel overdag aan staat). Maar je zit toch weer met extra kosten en dat vind ik zo jammer. Helemaal omdat mijn kinderen volgend jaar elk een tv op de slaapkamer krijgen. Nu kijken die eigenlijk nooit reguliere tv en zijn opgegroeid met youtube, dus volgens mij hebben die het niet eens door als ze geen kabeltv hebben, maar toch. Ik krijg dan opeens straks voor 4 tv's elke 5 euro voor een horizon en hogere stroomkosten, dat loopt toch aanzienlijk op.
UltraSub schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:32:
Het is de monopoliepositie die velen doet blijven. Het alternatief is er niet helaas waar geen glasvezel beschikbaar is. Zodra dat hier (ooit, misschien) beschikbaar is ga ik experimenteren met hoppen naar andere providers.
Dan gaat toch iedereen bij ziggo weg als je glasvezel hebt? Ik zou het wel weten in iedergeval. Goedkoper en sneller en beter, al vind ik dat tv kijken via glasvezel maar matig net als bij ziggo met zo'n kastje ertussen. Maarja, had ik maar die optie om te kunnen kiezen tussen ziggo en glasvezel.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:11

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Dan gaat toch iedereen bij ziggo weg als je glasvezel hebt? Ik zou het wel weten in iedergeval. Goedkoper en sneller en beter, al vind ik dat tv kijken via glasvezel maar matig net als bij ziggo met zo'n kastje ertussen. Maarja, had ik maar die optie om te kunnen kiezen tussen ziggo en glasvezel.
Ik heb de keuze om te kunnen kiezen, maar toch voor Ziggo gekozen. Ik heb een kleine van 5 .. die kijkt graag kinder series. Ikzelf kijk af en toe F1 .. Heb nu 2 TV punten dus daar zou wat moeten komen. Als ik mijn berekeningen erop los laat dan moet ik veel moeite doen om eea om te zetten voor misschien 5 euro per maand verschil waarin ik niet alle tv programma's heb die ik zou willen.
Althans dit was een jaar geleden zo ..

Dus als ik zou willen over stappen, dan ben ik ongeveer hetzelfde bedrag kwijt. Waarom zou ik dat doen als alles wat ik nu wil werkt? ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 00:02
[...]

Ik heb de mogelijkheid om via glasvezel te kijken, maar na vergelijking met Ziggo ben ik toch bij Ziggo gebleven. Ik heb een Mediabox XL (voorheen Horizon) die wel naar behoren functioneert (uiteraard mede door goede bekabeling, connectoren etc.).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
[b]Hobbykok schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:12:

Ik heb het geluk dat wij hier een KPN lijn, Ziggo lijn en binnenkort glasvezel binnen krijgen. Het is niet zo dat ik dadelijk meteen ga overstappen van Ziggo naar een glasvezel provider omdat het bij Ziggo gewoon nog werkt.

Het televisiepakket is niet zo uitgebreid als bij de glasvezelprovider en het is ook nog eens 7,50 per maand duurder? Waarom zou ik dan overstappen? Ja oké glasvezel heeft wel voordelen en zal zeker de toekomst worden maar zolang ik het nog niet nodig heb vindt ik het ook niet nodig om het aan te vragen.

Daarnaast zal Ziggo echt wel mee gaan mocht de noodzaak zijn om alleen via glasvezel te leveren. Denk je dat Ziggo over tien jaar niet meer bestaat omdat iedereen overgestapt is naar glasvezel? Het is altijd een kwestie van vraag en aanbod, wanneer de consument niet de behoefte heeft zal Ziggo hier ook niet op inspelen. En Ziggo kan niet iedereen tevreden houden, er zal altijd een groep klanten zijn die niet weg kunnen omdat er geen andere aanbieders zijn of om een andere reden. Daar kan Ziggo niks aan doen dat zij de enigste aanbieders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330dM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 20:05
Ik ben nu voor de 2e maal tegen een vreemde situatie aangelopen, na het aanmaken van een mail alias op een hoofd email adres ontvang ik mail van iemand anders.
Met andere woorden ik heb een alias kunnen registreren wat als hoofd email adres al bestaat.
Bellen met de klantenservice levert de reactie "daar kunnen we niks aan doen, dat moet u zelf in de gaten houden".
Is dit niet gewoon een enorm security lek bij Ziggo dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
330dM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:19:
Ik ben nu voor de 2e maal tegen een vreemde situatie aangelopen, na het aanmaken van een mail alias op een hoofd email adres ontvang ik mail van iemand anders.
Met andere woorden ik heb een alias kunnen registreren wat als hoofd email adres al bestaat.
Bellen met de klantenservice levert de reactie "daar kunnen we niks aan doen, dat moet u zelf in de gaten houden".
Is dit niet gewoon een enorm security lek bij Ziggo dan?
Nou ja is lastig, want weet je zeker dat hij bestaat of is het een oud email adres waar iemand nog mail naar stuurt?

Als het echt nog een actieve box is, dan is dit heel erg slordig. Ik zou het even op community.ziggo.nl delen aan Ziggo-Anne (man) of Ziggo-Serkan de serieuzere types en hulpvaardige types. Die hebben heel veel goede ingangen in de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330dM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 20:05
Ik heb inderdaad de vraag ook in de Ziggo Community gesteld, reactie van de, overigens allervriendelijkste, dame aan de telefoon was op z'n zachtst gezegd nogal teleurstellend.
Ook daar wordt geopperd dat het een opnieuw uitgegeven emailadres is. Misschien moet ik zelf maar eens een mailtje sturen naar het adres om te zien of het al dan niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik heb momenteel een EPC3212 aangesloten op een Apple time capsule. Dit draait erg stabiel. Wil nu echter over op een synology ipv time capsule. Ik was derhalve aan het denken wat ik moet doen met mijn routers. Is het dom om over te stappen op de connect box? Draait die stabiel? Is het WiFi van dat apparaat goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
330dM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:12:
Ik heb inderdaad de vraag ook in de Ziggo Community gesteld, reactie van de, overigens allervriendelijkste, dame aan de telefoon was op z'n zachtst gezegd nogal teleurstellend.
Ook daar wordt geopperd dat het een opnieuw uitgegeven emailadres is. Misschien moet ik zelf maar eens een mailtje sturen naar het adres om te zien of het al dan niet actief is.
Heb je al op google gezocht of je daar ook hits krijgt op je mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
giantgiantus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:01:
Ik heb momenteel een EPC3212 aangesloten op een Apple time capsule. Dit draait erg stabiel. Wil nu echter over op een synology ipv time capsule. Ik was derhalve aan het denken wat ik moet doen met mijn routers. Is het dom om over te stappen op de connect box? Draait die stabiel? Is het WiFi van dat apparaat goed genoeg?
De Wifi van de ConnectBox ervaar ik als best goed, vergeleken met enkele voorgangers zelfs erg goed te noemen.

Ik merk alleen dat er verschillende dingen traag zijn, zoals verkeer wat over tunnels loopt. Gamen is nog zoiets waar ik velen over hoor klagen (Heb ik zelf echter geen ervaring mee).

Ik ga in ieder geval proberen of ik Ziggo zover krijg een oude TC7210 die ik hier nog heb staan weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:18
Sneezydevil schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

De Wifi van de ConnectBox ervaar ik als best goed, vergeleken met enkele voorgangers zelfs erg goed te noemen.

Ik merk alleen dat er verschillende dingen traag zijn, zoals verkeer wat over tunnels loopt. Gamen is nog zoiets waar ik velen over hoor klagen (Heb ik zelf echter geen ervaring mee).

Ik ga in ieder geval proberen of ik Ziggo zover krijg een oude TC7210 die ik hier nog heb staan weer te activeren.
Wellicht dan beter om mijn setup te houden zoals het nu is dan. Wel jammer. Word gek van al die kastjes. Horizon box omdat Ziggo het verrekt om interactieve CI+ modules aan te bieden in UPC gebied (en ik wel graag HBO en terugkijk op TV). Een losse modem, losse router en synology omdat de time capsule eigenlijk onvoldoende mogelijkheden biedt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Ik ben van plan om over te stappen naar Ziggo, maar wil dat alleen doen als ik een DS-Lite aansluiting krijg.
Vandaag heb ik gechat met de klantenservice van Ziggo: sorry, we kunnen niet garanderen dat uw Connect Box een DS-Lite aansluiting krijgt. Het wordt weliswaar uitgerold, maar geen garantie dat dit bij u het geval is.

Ik woon in Assen (postcode 9401) fZiggo-gebied - zijn er Tweakers in die buurt die onlangs DS-Lite hebben gekregen van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Misschien een vreemde vraag maar waarom persé DS-Lite?
Alleen nieuwe klanten krijgen het, vziw worden bestaande klanten niet plots overgezet.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd Door hoe ze de laatste tijd bezig zijn ga ik hoogstwaarschijnlijk al.

Ben een beetje klaar met Ziggo.
De negatieve verhalen over de (laatste) modems & Horizon boxen.
Momenteel een CI+ @smit v1.2 die geen nieuwe(te) firmware update meer krijgt & daardoor op bepaalde kanalen constant vast slaat.
Ik mag vervolgens een nieuwe module van Ziggo gaan huren, omdat zij vinden dat mijn huidige module te oud is.

Je bent 5 jaar klant & de Klantenservice kan je geen korting geven. Ja, als je het abbo om laat zetten waardoor je €2,50 meer gaat betalen terwijl je niks wijzigt behalve de naam.

[ Voor 13% gewijzigd door LocK_Out op 09-08-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
@Jim423 Tja, Dual Stack zou ook mogen, maar dat wordt zeker niet aangeboden en is ook geen toekomstbestendige manier van aansluiten op IPv6.
Ik zou een nieuwe klant zijn (zit nu bij XS4ALL, wil meer snelheid) en Ziggo's klantenservice kan zelfs dan niet garanderen dat DS-Lite wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LocK_Out schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:29:
@Verwijderd Door hoe ze de laatste tijd bezig zijn ga ik hoogstwaarschijnlijk al.

Ben een beetje klaar met Ziggo.
De negatieve verhalen over de (laatste) modems & Horizon boxen.
Momenteel een CI+ @smit v1.2 die geen nieuwe(te) firmware update meer krijgt & daardoor op bepaalde kanalen constant vast slaat.
Ik mag vervolgens een nieuwe module van Ziggo gaan huren, omdat zij vinden dat mijn huidige module te oud is.

Je bent 5 jaar klant & de Klantenservice kan je geen korting geven. Ja, als je het abbo om laat zetten waardoor je €2,50 meer gaat betalen terwijl je niks wijzigt behalve de naam.
Als je al 5 jaar klant bent heb je wellicht zelf paar geactiveerde smartcards? Zoja, koop op marktplaats een bv humax of samsung hd interactive decoder of een 1.3 ci + module. Je smartcard erin doen en klaar ben je. Hier heb ik 5 geactiveerde smartcards in mijn ziggo account. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd heb ik, laatst een @smit v1.3 interactieve module voor €65 aangeschaft.
Kon niks meer dan m'n tv al kon & kon alsnog geen films & series bekijken.

Vond ik het voor €65 niet waard, mijn inziens iets te prijzig. Daarnaast wil ik dus geen Horizon box wat inhoudt dat ik dan geen films & series kan kijken, niet live kan pauzeren en/of terug kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LocK_Out schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:40:
@Verwijderd heb ik, laatst een @smit v1.3 interactieve module voor €65 aangeschaft.
Kon niks meer dan m'n tv al kon & kon alsnog geen films & series bekijken.

Vond ik het voor €65 niet waard, mijn inziens iets te prijzig. Daarnaast wil ik dus geen Horizon box wat inhoudt dat ik dan geen films & series kan kijken, niet live kan pauzeren en/of terug kan kijken.
Je kan ook via chromecast en ingelogd op jou ziggo go app ook films en series kijken op je tv of via humax of samsung (type smt-c7140) interactive decoder ook naar films en series kijken. Deze genoemde samsung gebruik ik hier ook. Dit betreft GEEN horizon decoder van ziggo want die zooi komt er hier ook niet in. Humaxen en samsung wat ik noemde zijn genoeg te koop op mp. Op mijn werk liggen ook nog stapels van deze hd interactive decoders. Kan wel ff vooruit hier he.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd maar kunnen deze alternatieven ook live pauzeren & hebben ze kostenloos programma gemist?

[ Voor 75% gewijzigd door LocK_Out op 09-08-2017 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:49:
[...]

Je kan ook via chromecast en ingelogd op jou ziggo go app ook films en series kijken op je tv
Correctie:

Je kan ook via chromecast en ingelogd op jou ziggo go app sommige films en series kijken op je tv

Ik krijg af en toe de melding dat de film niet beschikbaar is voor casten |:( Stomme copyright maffia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LocK_Out schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:52:
@Verwijderd maar kunnen deze alternatieven ook live pauzeren & hebben ze kostenloos programma gemist?
Helaas geen replay tv maar daarvoor heb je bv app rtlxl of uitzending gemist. Dan hoef je ook niet realtime reclame te kijken want op replay tv kun je niet doorspoelen. Dat kijk bij diverse appss ook niet maar daar zie je ook lang niet zoveel reclame en belangrijkste... je bent goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd @HEY_DUDE Noem mij maar een zeikerd, maar hier heb al geen zin in.

Betaal ik bij een andere provider (eventueel) liever wat meer om alles bij elkaar zonder compromissen te kunnen kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door LocK_Out op 09-08-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY_DUDE schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:06:
Correctie:

Je kan ook via chromecast en ingelogd op jou ziggo go app sommige films en series kijken op je tv

Ik krijg af en toe de melding dat de film niet beschikbaar is voor casten |:( Stomme copyright maffia.
Ik mag het journaal van zowel de nos als rtl niet naar de chromecast sturen van de ziggo app :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
[...]

38 tot 40 euro per jaar als hij alleen in standby staat, dus het valt mee O-)

Mijn buurman heeft er eentje, na uitleg over het sluipverbruik gaf hij aan dat hij nog steeds elke maand hetzelfde bedrag aan energie betaalde 8)7
Behalve dat niemand hem op eco-standby zet omdat er dan allerlei dingen niet werken en het opstarten te lang duurt. Ik heb serieus nog nooit van iemand vernomen die met eco-stand tevreden was. De "hoog" stand-by stand is gewoon hetzelfde als dat hij aan staat met een zwart beeld op de HDMI-out.
Is het zeker dat de horizon box de humaxen gaat vervangen?
Ze zullen naast de Horizon ("Mediabox XL") vast en zeker ook een 'normale' niet-interactieve ontvanger ("Mediabox") blijven hanteren. Zo kunnen ze immers extra geld blijven vragen voor de XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:28:

Behalve dat niemand hem op eco-standby zet omdat er dan allerlei dingen niet werken en het opstarten te lang duurt. Ik heb serieus nog nooit van iemand vernomen die met eco-stand tevreden was. De "hoog" stand-by stand is gewoon hetzelfde als dat hij aan staat met een zwart beeld op de HDMI-out.
Ja bizar he, als je die stroomvreter vergelijkt met de mini kastjes van KPN of Caiway, dat schaalt misschien wel 1 op 4 met stroomkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jerrythafast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

[...]
Ze zullen naast de Horizon ("Mediabox XL") vast en zeker ook een 'normale' niet-interactieve ontvanger ("Mediabox") blijven hanteren. Zo kunnen ze immers extra geld blijven vragen voor de XL.
Ja hoor hier eco-stand en 0,0 problemen, wat zou er niet moeten werken? :? Je weet dat in gebruik hetzelfde verbruik geldt, alleen stand-by verbruikt minder.
En opstarten, tja zie geen probleem van minuutje wachten, als het al een minuut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Martinusz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Ja hoor hier eco-stand en 0,0 problemen, wat zou er niet moeten werken? :? Je weet dat in gebruik hetzelfde verbruik geldt, alleen stand-by verbruikt minder.
En opstarten, tja zie geen probleem van minuutje wachten, als het al een minuut is.
Ik heb hem sinds enkele weken 's nachts gewoon hard uitstaan ivm soms irritante problemen met on-demand wat niet lekker werkt.
Of is het gewoon de brakke software O-)

Hij lijkt sneller te starten na een nachtje rust dus we houden het er maar voorlopig in ;)
En dan is het maar even wachten :)

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 09-08-2017 22:26 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]LocK_Out schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:12:
@Verwijderd @HEY_DUDE Noem mij maar een zeikerd, maar hier heb al geen zin in.

Betaal ik bij een andere provider (eventueel) liever wat meer om alles bij elkaar zonder compromissen te kunnen kijken.
[/quote
bij andere providers moet je ook huurgeld betalen voor extra decoder terwijl jij nu nog gratis smartcards hebt die je voorgoed kwijt bent als je ziggo opzegt. Wil je geen zeikert noemen maar slim en vooruit denken ... succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:09:
Helaas geen replay tv maar daarvoor heb je bv app rtlxl of uitzending gemist.
Juist het voordeel van Replay TV is dat het HD is en je hoeft geen eventuele extra eurootjes voor die shows te betalen.
Dan hoef je ook niet realtime reclame te kijken want op replay tv kun je niet doorspoelen.
Er is meer dan alleen de zenders van RTL Nederland en SBS Broadcasting (alleen die kan je niet doorspoelen -> vanwege HD en geen extra kosten per uitzending).
Dat kijk bij diverse appss ook niet maar daar zie je ook lang niet zoveel reclame en belangrijkste... je bent goedkoper uit.
Tenzij je juist die shows wil zien die ook betaald zijn. En ja, overal heb je reclame. Dan moet je het maar opnemen... kan je wel de reclame doorspoelen. O nee, dat wil hij ook al niet. Doe die TV gewoon weg :+

• LocK_Out
@Verwijderd Tot ze de keuze maken om CI+ compleet uit te faseren (waar het nu al op begint te lijken, zie het niet niet meer updaten van verouderde modules). Waar ben je dan met vooruit kijken?

Je ziet nu al in het patroon dat decoder huur de toekomst is. Het lijkt mij dan ook zeer sterk dat je in de toekomst zolang je blijft, je de rest van je abonnementsduur gratis je smartcards mag behouden (als ze straks überhaupt nog werken).

[ Voor 64% gewijzigd door LocK_Out op 10-08-2017 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LocK_Out schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:08:
@Verwijderd Tot ze de keuze maken om CI+ compleet uit te faseren (waar het nu al op begint te lijken, zie het niet niet meer updaten van verouderde modules). Waar ben je dan met vooruit kijken?

Je ziet nu al in het patroon dat decoder huur de toekomst is. Het lijkt mij dan ook zeer sterk dat je in de toekomst zolang je blijft, je de rest van je abonnementsduur gratis je smartcards mag behouden (als ze straks überhaupt nog werken).
Waar maak je je dan zo druk om? Zolang smartcards en modules nog werken .... geniet er dan van. De wereld kan morgen wel vergaan zijn en dan heb jij je voor niks zo druk gemaakt en als als..en zou het misschien zo ver zijn kun je altijd nog overstappen. het zal zo,n vaart niet lopen omdat ziggo zelf nog modules met smartcards verhuurd en ook media decoder welke je kan huren bij ziggo werkt ook nog mrt een smartcard. We kunnen ons beter zorgen gaan maken bv dat er geen oorlog uitbreekt tussen noord korea en vs

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 08:51 ]

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 07:40
Eergisteren was er een storing bij Ziggo. Nu na 2 dagen zijn wij nog steeds niet online. Ik heb net met de klantenservice gesproken en die geven aan dat wij zijn afgesloten omdat wij een storing zouden veroorzaken op het netwerk. (andere gebruikers in dezelfde kast zouden hierdoor problemen ervaren)

Ik heb ongeveer een maand geleden een TV-kaart aangesloten op ons COAX netwerk met een splitter (retour splitter van de Gamma) om TV te kunnen kijken via TVHeadend. Dit werkt prima en binnenshuis hebben wij geen problemen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit voor problemen zorgt op het netwerk van Ziggo.

Vervelende is dat de monteur pas op 21 Augustus kan komen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Als deze ongein te lang gaat duren dan ;w ;w ;w

[ Voor 3% gewijzigd door BluRay op 10-08-2017 13:31 ]

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ook lekker dan, wordt je zonder verdere communicatie gewoon afgesloten tot je er zelf achteraan gaat.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
BluRay schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:31:
Eergisteren was er een storing bij Ziggo. Nu na 2 dagen zijn wij nog steeds niet online. Ik heb net met de klantenservice gesproken en die geven aan dat wij zijn afgesloten omdat wij een storing zouden veroorzaken op het netwerk. (andere gebruikers in dezelfde kast zouden hierdoor problemen ervaren)

Ik heb ongeveer een maand geleden een TV-kaart aangesloten op ons COAX netwerk met een splitter (retour splitter van de Gamma) om TV te kunnen kijken via TVHeadend. Dit werkt prima en binnenshuis hebben wij geen problemen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit voor problemen zorgt op het netwerk van Ziggo.

Vervelende is dat de monteur pas op 21 Augustus kan komen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Het kan prima zijn dat de TV-kaart een stoorzender is voor het verkeer tussen 5-65MHz. Als dat zo is is de kueze een retoursperfilter plaatsen of de klant af te sluiten. De klant gaat vanzelf wel bellen dat er een probleem is met zijn verbinding en met de vraag voor een monteur.

Het is aan Ziggo zijn netwerk op orde te hebben voor alle klanten. Als 1 klant stoort maakt Ziggo zijn netwerk op orde door die klant (storing) te weren. Het is aan de klant zijn installatie op orde te hebben en hierbij niet het netwerk van Ziggo te storen. Stoort de klant het netwerk van Ziggo dan volgt afsluiting. Het is immers volgens de voorwaarden niet toegestaan Ziggo diensten negatief te beïnvloeden.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Hopelijk wil Ziggowebcare dit opppaken en melden bij een Ziggo dns beheerder.

Het ip blok 80.115.160.0/19 heeft onlangs aanpassingen gehad voor de reverse dns zone, maar de forward zone is men blijkbaar vergeten.
Voorbeeldje (random):
dig -x 80.115.160.10
10.160.115.80.in-addr.arpa. 86399 IN PTR 80.115.160.10.static.ziggozakelijk.nl.
dit was tot voor kort: 80.115.160.10.ip.onderwijs.casematelecom.nl
maar een dig 80.115.160.10.static.ziggozakelijk geeft geen antwoord.

de forward lookups luisteren nog steeds naar:
dig 80.115.160.10.ip.onderwijs.casematelecom.nl
80.115.160.10.ip.onderwijs.casematelecom.nl. 86399 IN A 80.115.160.10

Dit is erg irritant als je bv een ssh sessie via een hosts.allow wil afschermen, het zelfde geldt voor .htaccess onder apache. Hiervoor moeten de forward en reverse lookup gelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 10-08-2017 17:17 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

BluRay schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:31:

Ja, weliswaar niet bij mezelf maar bij een buurman, die had twee weken geleden een extra tv laten plaatsen door een bedrijf en deze had er een retour geschikte versterker tussen geplaatst waarna er blijkbaar veel storing in de wijk ontstond.
Monteur heeft na een zoektocht gevonden vanaf welk adres de storing werd veroorzaakt en er een sperfilter op gezet, buurman had geen internet meer en slechte tv ontvangst, heeft 's avonds zelf de klantenservice gebeld en toen was er een afspraak voor een monteur ingepland voor 9 dagen later.
Ik heb de volgende ochtend de klantenservice nogmaals gebeld en toen kon de monteur 2 dagen later komen en heeft het met een Ziggo versterker opgelost.
Advies gewoon nog een keer bellen. ( de door het bedrijf geplaatste versterk was trouwens defect )

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Gisteren een Connect box ontvangen ter vervanging van een Ubee waarvan WiFi instabiel was. Links de verbinding met de Ubee EVW3200, rechts via de Connect box (FFW CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/14q11Gt.jpg

Puma 6 test van DSL reports geeft ook aardig wat oranje en rode blokjes. WiFi van de Connect box werkt overige wel als een speer. Als ik de vele berichten lees over de Puma chipset gaat dit niet veel beter worden vermoed ik?

Ik werk veel van huis via VPN en moet veel Skype (video)bellen dus ik twijfel om de oude Ubee te houden, deze eventueel te laten bridgen en zelf een goede WiFi AP/Router aan te schaffen. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Taigu op 10-08-2017 18:34 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als het werkt als een speer en je merkt verder niks kun je zo'n test toch negeren?
Praktijk zegt dat het werkt.

• Taigu
De WiFi verbinding is zeer snel en een grote verbetering ten opzicht van de Ubee, maar de internetverbinding an sich oogt een stuk minder betrouwbaar.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• hcQd
Als je dit topic een beetje doorzoekt zie je dat bridgen geen oplossing biedt. Of je daadwerkelijk last heb van de wat hogere ping (en soms wat packetloss) zul je zelf moeten beoordelen.

Verwijderd

Taigu schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:27:
Ik werk veel van huis via VPN en moet veel Skype (video)bellen dus ik twijfel om de oude Ubee te houden, deze eventueel te laten bridgen en zelf een goede WiFi AP/Router aan te schaffen. Wat zouden jullie doen?
Kan je uberhaupt nog wel terug? Ik meen dat als je de connect box aansluit het systeem de ubee niet meer toe laat.

• Taigu
@hcQd : Ik bedoel de Ubee te laten bridgen

@Verwijderd : Het valt te proberen, het apparaat ligt hier nog. De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf denk dat het niet veel beter gaat worden dan dit, er zijn wereldwijd oveel klachten over kabelmodems met de Puma 6 chipset...

• Martinusz
Taigu schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:48:
@hcQd : Ik bedoel de Ubee te laten bridgen

@Verwijderd : Het valt te proberen, het apparaat ligt hier nog. De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf denk dat het niet veel beter gaat worden dan dit, er zijn wereldwijd oveel klachten over kabelmodems met de Puma 6 chipset...
Volgens mij hebben vooral gamers er problemen mee, hier bij gewoon internet gebruik en streamingdiensten nergens last van. Ook via vpn thuiswerken geen probleem.

• Jerrythafast
@Taigu, zonder enige twijfel zou ik de Ubee lekker houden. Als WiFi het enige probleem is dat je ermee ervaart ben je met een goed AP klaar. Als je 'm vervangt door de Connect Box heb je straks misschien een stabiele WiFi-verbinding, maar je vaste verbindingen zijn wel een stuk minder stabiel geworden.

Overigens kan de RTT op een WiFi-verbinding ook behoorlijk omhoog schieten, dus als je niet bekabeld werkt is het Puma6 probleem wat mij betreft een non-issue.
Martinusz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Geen problemen? Dat klinkt wel hoopgevend! Ik heb in dit topic meermaals gelezen dat bijvoorbeeld extra boxen niet meer werken, de EPG niet wordt bijgewerkt en zelfs dat opnames mislukken als hij te lang in eco stand heeft gestaan. Ik doelde met mijn bericht op die verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jerrythafast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:23:
@Taigu, zonder enige twijfel zou ik de Ubee lekker houden. Als WiFi het enige probleem is dat je ermee ervaart ben je met een goed AP klaar. Als je 'm vervangt door de Connect Box heb je straks misschien een stabiele WiFi-verbinding, maar je vaste verbindingen zijn wel een stuk minder stabiel geworden.

Overigens kan de RTT op een WiFi-verbinding ook behoorlijk omhoog schieten, dus als je niet bekabeld werkt is het Puma6 probleem wat mij betreft een non-issue.

[...]

Geen problemen? Dat klinkt wel hoopgevend! Ik heb in dit topic meermaals gelezen dat bijvoorbeeld extra boxen niet meer werken, de EPG niet wordt bijgewerkt en zelfs dat opnames mislukken als hij te lang in eco stand heeft gestaan. Ik doelde met mijn bericht op die verhalen.
Extra mediabox heb ik niet, dus dat weet ik niet. Epg werkt hier prima, zou niet weten waarom die niet bijgegewerkt zou worden, volgens mij is dat alleen een probleem als je stroom er helemaal afhaalt.
Opnames tot nu toe altijd geslaagd, ook in vakantie van 2 weken stand-by.

• BluRay
RomeoJ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:09:
Ook lekker dan, wordt je zonder verdere communicatie gewoon afgesloten tot je er zelf achteraan gaat.
Moet ik wel eerlijk toegeven dat Ziggo ons heeft geprobeerd te bellen op onze vaste lijn. Dat gaat niet werken als je ons eerst afsluit.
MediaZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:29:
[...]
Het kan prima zijn dat de TV-kaart een stoorzender is voor het verkeer tussen 5-65MHz. Als dat zo is is de kueze een retoursperfilter plaatsen of de klant af te sluiten. De klant gaat vanzelf wel bellen dat er een probleem is met zijn verbinding en met de vraag voor een monteur.

Het is aan Ziggo zijn netwerk op orde te hebben voor alle klanten. Als 1 klant stoort maakt Ziggo zijn netwerk op orde door die klant (storing) te weren. Het is aan de klant zijn installatie op orde te hebben en hierbij niet het netwerk van Ziggo te storen. Stoort de klant het netwerk van Ziggo dan volgt afsluiting. Het is immers volgens de voorwaarden niet toegestaan Ziggo diensten negatief te beïnvloeden.
Thanks voor de uitleg.
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:34:
[...]

Ja, weliswaar niet bij mezelf maar bij een buurman, die had twee weken geleden een extra tv laten plaatsen door een bedrijf en deze had er een retour geschikte versterker tussen geplaatst waarna er blijkbaar veel storing in de wijk ontstond.
Monteur heeft na een zoektocht gevonden vanaf welk adres de storing werd veroorzaakt en er een sperfilter op gezet, buurman had geen internet meer en slechte tv ontvangst, heeft 's avonds zelf de klantenservice gebeld en toen was er een afspraak voor een monteur ingepland voor 9 dagen later.
Ik heb de volgende ochtend de klantenservice nogmaals gebeld en toen kon de monteur 2 dagen later komen en heeft het met een Ziggo versterker opgelost.
Advies gewoon nog een keer bellen. ( de door het bedrijf geplaatste versterk was trouwens defect )
Thanks voor het delen.

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik was zelf niet thuis, maar van wat ik heb begrepen was de oorzaak een kabel binnenshuis. In de COAX connector van deze kabel zat een kortsluiting. (Kabels maakte contact met elkaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
gjs schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:15:
Hopelijk wil Ziggowebcare dit opppaken en melden bij een Ziggo dns beheerder.

Het ip blok 80.115.160.0/19 heeft onlangs aanpassingen gehad voor de reverse dns zone, maar de forward zone is men blijkbaar vergeten.
Voorbeeldje (random):
dig -x 80.115.160.10
10.160.115.80.in-addr.arpa. 86399 IN PTR 80.115.160.10.static.ziggozakelijk.nl.
dit was tot voor kort: 80.115.160.10.ip.onderwijs.casematelecom.nl
maar een dig 80.115.160.10.static.ziggozakelijk geeft geen antwoord.

de forward lookups luisteren nog steeds naar:
dig 80.115.160.10.ip.onderwijs.casematelecom.nl
80.115.160.10.ip.onderwijs.casematelecom.nl. 86399 IN A 80.115.160.10

Dit is erg irritant als je bv een ssh sessie via een hosts.allow wil afschermen, het zelfde geldt voor .htaccess onder apache. Hiervoor moeten de forward en reverse lookup gelijk zijn.
Bedankt voor het signaal! Dit gaan we verder onderzoeken en uiteraard krijg je van ons een terugkoppeling zodra we meer duidelijkheid hebben.

Groet, Pim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hier de knoop doorgehakt en Ziggo abo opgezegd. Eigenlijk omdat verschil in prijs voor Fox Sports zo groot is. KNP 7,50 of gratis (indien ook mobiel abonnement), bij Ziggo 17,50.
Totaal pakket zou bij Ziggo 85 euro gaan kosten en bij KPN 67,50 (1e 6 maanden 47,50).
Ziggo wilde niet verder gaan dan 6 maanden Fox Sports voor 50% van de prijs.
Grootste verschil is internet snelheid ga van 150/15 naar 100/100. F1 maar kijken via RTL Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switek schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:57:
Hier de knoop doorgehakt en Ziggo abo opgezegd. Eigenlijk omdat verschil in prijs voor Fox Sports zo groot is. KNP 7,50 of gratis (indien ook mobiel abonnement), bij Ziggo 17,50.
Totaal pakket zou bij Ziggo 85 euro gaan kosten en bij KPN 67,50 (1e 6 maanden 47,50).
Ziggo wilde niet verder gaan dan 6 maanden Fox Sports voor 50% van de prijs.
Grootste verschil is internet snelheid ga van 150/15 naar 100/100. F1 maar kijken via RTL Duitsland.
Los van de aanbieding is 17,50 p/m een aardig verschil. Je gaat voor internet inderdaad wat terug van 150 naar 100, maar je upload van 15 naar 100. Ik ben benieuwd hoe KPN je gaat bevallen (ook qua beeldkwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Los van de aanbieding is 17,50 p/m een aardig verschil. Je gaat voor internet inderdaad wat terug van 150 naar 100, maar je upload van 15 naar 100. Ik ben benieuwd hoe KPN je gaat bevallen (ook qua beeldkwaliteit).
Over de beeldkwaliteit ben ik zelf ook erg benieuwd. Wat ik er van terug kan vinden is het tegenwoordig redelijk gelijk aan de kabel mits via glasvezel. Ik zal de ervaringen zeker delen als het eind volgende week actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

Als ik de keuze had tussen 150/15 en 100/100 voor hetzelfde geld, dan wist ik het wel... was 100/100 goedkoper, dan was het voor mij een no brainer... ;)

* elsinga kan hier in een nieuwbouwwijk (huis is uit 2011) kiezen uit Ziggo (nu 300/30) en ADSL (12/0.8)... :(

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Overigens dat Fox sports verhaal qua prijzen speelt nog steeds? Er is wel een uitspraak geweest, maar nog geen definitieve geloof ik. Rare is dat Ziggo dus heel hard tegenstribbelt, ten nadele van hun eigen klanten! Fox sports wil het goedkoper aanbieden, maar Ziggo wilt dat niet :? zeker nu flinke marge erop zitten?

Voor 5 of 7,50 per maand zou ik het nog overwegen te nemen, maar nu 17 of 24 euro in geen honderd jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:50:
Overigens dat Fox sports verhaal qua prijzen speelt nog steeds? Er is wel een uitspraak geweest, maar nog geen definitieve geloof ik. Rare is dat Ziggo dus heel hard tegenstribbelt, ten nadele van hun eigen klanten! Fox sports wil het goedkoper aanbieden, maar Ziggo wilt dat niet :? zeker nu flinke marge erop zitten?
Dat hangt er maar helemaal van af hoe je het bekijkt en voor welke klanten.
Ik heb geen interesse in Fox Sports. Ik zie het dus niet zitten om "een verhoging" van 2 euro p/m te gaan betalen zodat anderen er naar kunnen kijken. Dus ik ben juist blij met de actie van Ziggo.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TFHfony schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Dat hangt er maar helemaal van af hoe je het bekijkt en voor welke klanten.
Ik heb geen interesse in Fox Sports. Ik zie het dus niet zitten om "een verhoging" van 2 euro p/m te gaan betalen zodat anderen er naar kunnen kijken. Dus ik ben juist blij met de actie van Ziggo.
Hoezo zou jij 2 euro meer moeten betalen? Het gaat om de maand prijzen van Fox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:50:
Er is wel een uitspraak geweest, maar nog geen definitieve geloof ik.
De rechter heeft Ziggo in het gelijk gesteld, tot 2020 is de huidige regeling van kracht. Fox Sports zou eventueel nog een bodemprocedure kunnen starten.
Hoezo zou jij 2 euro meer moeten betalen? Het gaat om de maand prijzen van Fox...
Voor niets gaat de zon op. In de nieuwe overeenkomst die Fox Sports heeft gesloten met andere aanbieders moeten deze een bedrag per potentiële abonnee afdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:27:
[...]

Kijk maar naar wat er bij KPN gebeurd is. Fox sport "gratis" voor alle abonnees en de maand er op alle abonnementen 2 euro duurder...

Dus... Dat Ziggo het maar lekker zo houdt. Ik hoef jouw sport behoeftes niet te sponsoren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard vermeldt Fox Sports dit niet in hun eigen bericht en probeert men de slachtofferrol aan te nemen:

https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/1853516/actueel

Lees je een iets objectiever artikel dan merk je dat Fox Sports een smerig spelletje aan het spelen is en probeert juist de abonnee uit te melken maar hiervoor de providers het boetekleed wil laten aantrekken:

http://www.totaaltv.nl/ni...n-eredivisiebelasting-in/

Uit principe probeer ik uit de buurt te blijven van providers die de 'eredivisiebelasting' gaan invoeren.

Hierbij nog de uitspraak van het hof in het hoger beroep. Hierin is te lezen dat Ziggo maar liefst 10 miljoen!! extra zou moeten afdragen in de nieuwe overeenkomst (alleen voor het oude UPC gebied waar de zaak over gaat):

http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:GHAMS:2017:3025

[ Voor 30% gewijzigd door Jay-B op 11-08-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
BluRay schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik was zelf niet thuis, maar van wat ik heb begrepen was de oorzaak een kabel binnenshuis. In de COAX connector van deze kabel zat een kortsluiting. (Kabels maakte contact met elkaar).
Voor de mensen die benieuwd zijn wat er nou exact is gebeurd: Ik ben vandaag weer thuis en heb nu kunnen zien wat er allemaal gedaan is.
Ons AOP is vernieuwd, de versterker die er tussen zat is vervangen door een nieuwer type met een bepaald filter erin (oude is ooit door UPC gemonteerd) en alle COAX connectors zijn vervangen bij de versterker en Ziggo Horizon Box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jay-B schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:28:
Uiteraard vermeldt Fox Sports dit niet in hun eigen bericht en probeert men de slachtofferrol aan te nemen:

https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/1853516/actueel

Lees je een iets objectiever artikel dan merk je dat Fox Sports een smerig spelletje aan het spelen is en probeert juist de abonnee uit te melken maar hiervoor de providers het boetekleed wil laten aantrekken:

http://www.totaaltv.nl/ni...n-eredivisiebelasting-in/

Uit principe probeer ik uit de buurt te blijven van providers die de 'eredivisiebelasting' gaan invoeren.

Hierbij nog de uitspraak van het hof in het hoger beroep. Hierin is te lezen dat Ziggo maar liefst 10 miljoen!! extra zou moeten afdragen in de nieuwe overeenkomst (alleen voor het oude UPC gebied waar de zaak over gaat):

http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:GHAMS:2017:3025
Aha veel meer impact op ziggo dus, bedankt voor uitgebreide info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eredivisie moet gewoon betaald worden uit de belasting, het is net als veel zaken toch een eerste levensbehoefte. En dan graag ook de hele jupilier league uitzenden.

kost iedere Nederlander maar 3 of 4 euro per maand. Prima deal lijkt mij.

Ik lig hier heerlijk nu eredivisie te kijken, top hoor.

En zo was het ook altijd, voetbal keek je met het bord op schoot. Gewoon terug naar de publieke omroep en dan alles in 4k en alles live.

O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:54:
Eredivisie moet gewoon betaald worden uit de belasting, het is net als veel zaken toch een eerste levensbehoefte. En dan graag ook de hele jupilier league uitzenden.

kost iedere Nederlander maar 3 of 4 euro per maand. Prima deal lijkt mij.

Ik lig hier heerlijk nu eredivisie te kijken, top hoor.

En zo was het ook altijd, voetbal keek je met het bord op schoot. Gewoon terug naar de publieke omroep en dan alles in 4k en alles live.

O-)
Jaja mooie droom voor sommige mensen.
Doen we dan gelijk alle sportwedstrijden want dan heeft de Nederlandse oproep ook gelijk opvulling in plaats van nu die nutteloze programma's.
Pagina: 1 ... 38 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic