38 tot 40 euro per jaar als hij alleen in standby staat, dus het valt mee
Mijn buurman heeft er eentje, na uitleg over het sluipverbruik gaf hij aan dat hij nog steeds elke maand hetzelfde bedrag aan energie betaalde

ArChie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:19:
[...]
De AlphaCrypt kan gebruikt worden met het Irdeto Conditional Access System dat Ziggo gebruikt, maar is nooit door @Home of andere Nederlandse kabelbedrijven als ondersteunde Irdeto CAM uitgebracht. Sterker nog, men heeft het gebruik van de AlphaCrypt CAM zoveel als mogelijk tegen gewerkt. Ziggo/UPC zal daarom dus geen firmware updates voor de AlpaCrypt CAM uitzenden. De AlphaCrypt CAM functioneert echter nog steeds probleemloos in DVB apparatuur met standaard CI slot. Dat kunnen we van de CI+ modules helaas niet zeggen.
Ik zal het er even uithalen van de week en een foto maken en hier posten, ik bedoelde in iedergeval smartcard en niet module. Ik ben wel benieuwd wat ik daarin nu precies heb, het is volgens mij een oude kaart die ik denk ik al meerdere keren verhuisd heb uit een ver verleden. Het was volgens mij nog uit de tijd dat @ home bestond en Ziggo (wat ik nog steeds een lelijke naam vind) niet bestond. De kaart is dus zeker al 9 jaar oud en ik denk nog wel meer.
Maar hij werkt, dus tja, waarom zou je hem aanpassen en een 1.3 kaart doet het toch niet in mijn tv (weleens gecontroleerd toen die interactieve opties beschikbaar kwamen, maar mijn tv's ondersteunen niet de "moderne" 1.3 kaarten).
Jerrythafast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
Dat is op zich niet heel onverwacht. Het interactieve aanbod werkt op de CI+ 1.3 modules alleen in oud-Ziggo gebied. Aangezien het geheel nu in handen is van de eigenaar van voormalig UPC zal het beleid dus steeds verder verschuiven naar hoe het bij UPC was. Dit hebben we al met veel dingen gezien. Uiteindelijk willen ze gewoon bij iedereen zo'n Horizon doosje zetten, dus zou het onlogisch zijn als ze dezelfde diensten op CI+ modules zouden aanbieden.
Is het zeker dat de horizon box de humaxen gaat vervangen? Je hebt momenteel namelijk nog de keuze. Nu is het overdadige energieverbruik van de horizon in mijn ogen wel goed te ondervangen door er een tijdsklokje op te zetten (zo'n ding dat je ook kan gebruiken om de lampen in de avond te laten branden), dan valt het energieverbruik wel mee als ik een wat geavanceerd tijdsklokje kan vinden dat ook met dagen van de week kan werken zodat het weekeinde hij wel overdag aan staat). Maar je zit toch weer met extra kosten en dat vind ik zo jammer. Helemaal omdat mijn kinderen volgend jaar elk een tv op de slaapkamer krijgen. Nu kijken die eigenlijk nooit reguliere tv en zijn opgegroeid met youtube, dus volgens mij hebben die het niet eens door als ze geen kabeltv hebben, maar toch. Ik krijg dan opeens straks voor 4 tv's elke 5 euro voor een horizon en hogere stroomkosten, dat loopt toch aanzienlijk op.
UltraSub schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:32:
Het is de monopoliepositie die velen doet blijven. Het alternatief is er niet helaas waar geen glasvezel beschikbaar is. Zodra dat hier (ooit, misschien) beschikbaar is ga ik experimenteren met hoppen naar andere providers.
Dan gaat toch iedereen bij ziggo weg als je glasvezel hebt? Ik zou het wel weten in iedergeval. Goedkoper en sneller en beter, al vind ik dat tv kijken via glasvezel maar matig net als bij ziggo met zo'n kastje ertussen. Maarja, had ik maar die optie om te kunnen kiezen tussen ziggo en glasvezel.
[
Voor 92% gewijzigd door
Verwijderd op 08-08-2017 23:33
]