Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:54:
Eredivisie moet gewoon betaald worden uit de belasting, het is net als veel zaken toch een eerste levensbehoefte. En dan graag ook de hele jupilier league uitzenden.

kost iedere Nederlander maar 3 of 4 euro per maand. Prima deal lijkt mij.

Ik lig hier heerlijk nu eredivisie te kijken, top hoor.

En zo was het ook altijd, voetbal keek je met het bord op schoot. Gewoon terug naar de publieke omroep en dan alles in 4k en alles live.

O-)
Doen we dat ook voor series en films zoals van Netflix?
Dan betaald iedereen maar iets meer, maar kunnen we het allemaal gratis kijken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 15:35
Eredivisie moet gewoon betaald worden uit de belasting, het is net als veel zaken toch een eerste levensbehoefte. En dan graag ook de hele jupilier league uitzenden.

En zo was het ook altijd, voetbal keek je met het bord op schoot. Gewoon terug naar de publieke omroep en dan alles in 4k en alles live.

O-)
Ik hoop het niet, geen interesse om extra te betalen voor onzin die ik toch niet kijk.
Zelf hou ik wel van series en films dus betaal ik ook gewoon 12 euro per maand aan netflix. :Y

Waarom mensen voor iets laten betalen als ze er toch niet naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17

Hahaha.. Nee.

Wat een kul, betaal jij voor gamers dan een deel van de maandelijkse vergoeding om online te kunnen gamen? En voor mensen die graag Netflix kijken. Is ook hun levensbehoefte.

Even zonder gekheid. Ik zit (net als velen met mij) helemaal niet te wachten op Eredivisie & andere sport + voetbal meuk in mijn pakket.
(Gelukkig) kunnen mensen daarom een pakket afnemen mochten ze dit wel belangrijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26
wtf, eredivisie 1e levensbehoefte?? Voetbal is een plaag. Ik ben niet bereid er ook maar een cent voor neer te leggen. Er gaat überhaupt al veel te veel gemeenschapsgeld naar toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
En los daarvan vind ik het persoonlijk ook een slechte zaak dat bedrijven die voorzien in een eerste levensbehoefte zoals energie en kabel-tv ook geen sponsoring moeten doen.
Maar dat is een discussie die buiten de scope van dit topic valt :)

Noem mij maar ouderwets, maar ik vind dat een kabelbedrijf zich moet richten op het aanbieden van televie, radio en internet en niet verder.
Energiebedrijven zouden zich alleen bezig moeten houden met het leveren van energie.
Maar dat is iets wat in de huidige markt niet meer kan,
Als ze het niet doen dan doen anderen het wel.

Maar goed we dwalen af ;)

[ Voor 42% gewijzigd door MdO82 op 12-08-2017 09:48 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:14
MdO82 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:44:
En los daarvan vind ik het persoonlijk ook een slechte zaak dat bedrijven die voorzien in een eerste levensbehoefte zoals energie en kabel-tv ook geen sponsoring moeten doen.
Mee eens, zou weer geld schelen! Betaal nu ook indirect voor Ziggo Sport, terwijl sport mij geen bal interesseert. € 46,50 de maand voor gebruik van internet (probleemloos gelukkig) en de reguliere zenders (rtl 4-5-7, sbs6, net 5, veronica) via kaartje in mijn televisie. Geen gebruik van opnemen, to go, etc.

En daarnaast nog een zooi nutteloze zenders, sportzenders, muziekzenders en weet ik veel.

Ik heb gelukkig geen problemen met de ontvangst, een reden om bij ziggo te blijven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

O-)
Goed idee. Wellicht kunnen we dan gelijk de Balkenende norm toepassen voor iedereen in het betaalde voetbal circuit.
Als daadwerkelijk spelen dan te duur wordt wil ik best een RNG'tje schrijven voor de uitslagen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Jay-B schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:28:
Uiteraard vermeldt Fox Sports dit niet in hun eigen bericht en probeert men de slachtofferrol aan te nemen:

https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/1853516/actueel

Lees je een iets objectiever artikel dan merk je dat Fox Sports een smerig spelletje aan het spelen is en probeert juist de abonnee uit te melken maar hiervoor de providers het boetekleed wil laten aantrekken:

http://www.totaaltv.nl/ni...n-eredivisiebelasting-in/

Uit principe probeer ik uit de buurt te blijven van providers die de 'eredivisiebelasting' gaan invoeren.

Hierbij nog de uitspraak van het hof in het hoger beroep. Hierin is te lezen dat Ziggo maar liefst 10 miljoen!! extra zou moeten afdragen in de nieuwe overeenkomst (alleen voor het oude UPC gebied waar de zaak over gaat):

http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:GHAMS:2017:3025
Canal Digitaal flikt het nu ook trouwens. Al verbloemen ze het nog wel een beetje. Wij gaan dus zonder tegenbericht ook drie euro per maand extra betalen..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HzwBFE7.jpg

Ziggo zal op den duur wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
krakendmodem schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Canal Digitaal flikt het nu ook trouwens. Al verbloemen ze het nog wel een beetje. Wij gaan dus zonder tegenbericht ook drie euro per maand extra betalen..
[afbeelding]

Ik denk niet dat het aan de providers ligt zoals eerder aangegeven is, maar dat Fox de boel aan het chanteren is :X :N

Edit: wellicht is chanteren een verkeerd woord, maar ze dwingen de providers wel.
Of je bied iedereen het pakket of je mag niet uitzenden.
Maar goed het mag allemaal

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 12-08-2017 13:28 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:44:
Noem mij maar ouderwets, maar ik vind dat een kabelbedrijf zich moet richten op het aanbieden van televie, radio en internet en niet verder.
Energiebedrijven zouden zich alleen bezig moeten houden met het leveren van energie.
Maar dat is iets wat in de huidige markt niet meer kan,
Als ze het niet doen dan doen anderen het wel.
Energiebedrijven hebben een andere rol dan een kabelbedrijf. Op re-de-lijk wat plaatsen, ook in steden, is er immers maar één bedrijf dat breedbandinternet kan leveren (EU definitie: 30 mbit), wat gezien wordt als basisbehoefte.

Het is de netbeheerder (dat bij een woning vastligt) dat sponsort en verplicht dat je naast internet ook sd tv + ziggo sport + mogelijk eredivisie live afneemt. Niet het energiebedrijf (waar je keuze hebt).

Het ontkoppelen van kabel-tv en kabel-internet zou hier veel helpen. Ik denk alleen dat dit nog niet haalbaar is, analoge TV en de SD zenders worden veel gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
krakendmodem schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

[afbeelding]

Eigenlijk belachelijk maar goed het mag gewoon.
Veel mensen zullen direct naar de provider wijzen maar eigenlijk kunnen de providers hier niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Eigenlijk belachelijk maar goed het mag gewoon.
Veel mensen zullen direct naar de provider wijzen maar eigenlijk kunnen de providers hier niks aan doen.
Het is helemaal niet belachelijk, het is zoals ik zei in mijn ogen een eerste levensbehoefte en miljoenen mensen genieten ervan. Nu kan iedereen het goedkoper zien omdat we het met zijn allen betalen.

Moge Ziggo snel volgen. Gelukkig lopen de rechten in 2020 af, kan Ziggo ook over de brug komen :D :9

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Het is helemaal niet belachelijk, het is zoals ik zei in mijn ogen een eerste levensbehoefte en miljoenen mensen genieten ervan. Nu kan iedereen het goedkoper zien omdat we het met zijn allen betalen.

Feit blijft dat 10 jaar geleden het nooit zo verkocht had moeten worden, de publieke omroep had het moeten aanbieden, net zoals de Formule 1 trouwens. Alle sport moet gratis te zien zijn, daar heeft ook iedereen baat bij: zien sporten is doen sporten, alleen maar goed voor dik Nederland.
Ja alleen maar goed voor dik Nederland.. Wat een onzin zeg..

Kijk dat het sporten gratis aangeboden moet worden ben ik het met je eens. Maar waarom moeten de klanten van providers meer betalen aan een commercieel bedrijf? Dan is het toch niet gratis maar dan betaalt iedereen een beetje mee. Volgens mij was dat in dit topic maar dan kan heel Nederland ook mee betalen aan Netflix kan ook iedereen ervan genieten en wordt het downloaden ineens een stuk minder.

Een eerste levensbehoefte en miljoenen mensen genieten ervan en daarom moet de rest maar betalen aan mensen die dit als een eerste levensbehoefte zien.

En waarom zouden er mensen moeten betalen als ze er toch niet naar kijken? De basis televisiepakketten betaal je een maandbedrag voor en alles wat mensen extra willen kijken moeten ze maar erbij kopen.

Dat zou zowat hetzelfde zijn als dat heel Nederland een internetlijn van 500mbit krijgen. Ja internet is een eerste levensbehoefte en aangezien iedereen internet nodig heeft dachten we dat het maar gemakkelijker is als iedereen hetzelfde betaald per maand. Of dat je het nu veel of weinig gebruikt (groot of klein gebruiker bent) maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo zit gewoon fout, het is hier toch duidelijk uitgelegd waarom Ziggo haar klanten benadeeld?

Klanten van een groot aantal tv-aanbieders profiteren al bijna een jaar lang van fors lagere prijzen voor FOX Sports Eredivisie. Het is opmerkelijk dat Ziggo daarentegen al een jaar lang geen enkele intentie toont om die voordelen ook aan hun klanten te gunnen. Sterker nog, in plaats daarvan wringen ze zich in allerlei bochten en rechtszaken om dat klantvoordeel juist zo lang mogelijk uit te stellen.”
De paar niet voetbal liefhebbers lopen hier nu hard te roepen, maar het gaat er toch van komen. Iedereen is al over behalve Ziggo. Nou, ik hoop dat Eredivisie verdere stappen onderneemt en anders is het in 2020 wel geregeld.

Nu betalen velen net als mij 18 euro in de maand terwijl het notebene gratis kan als iedereen de lasten gaat dragen. En zo zou het moeten , bijna iedereen kijkt voetbal en geniet ervan, de meerderheid moet de basis zijn, niet de paar niet liefhebbers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 15:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:10:
Ziggo zit gewoon fout, het is hier toch duidelijk uitgelegd waarom Ziggo haar klanten benadeeld?

De paar niet voetbal liefhebbers lopen hier nu hard te roepen, maar het gaat er toch van komen. Iedereen is al over behalve Ziggo. Nou, ik hoop dat Eredivisie verdere stappen onderneemt en anders is het in 2020 wel geregeld.

Nu betalen velen net als mij 18 euro in de maand terwijl het notebene gratis kan als iedereen de lasten gaat dragen. En zo zou het moeten , bijna iedereen kijkt voetbal en geniet ervan, de meerderheid moet de basis zijn, niet de paar niet liefhebbers.
Ik zou ook best voor een paar euro (dus niet gratis) Eredivisie live willen zien, maar wat een onzin dat iedere abonnee daarvoor moet betalen. Als ik dat wil, moet ik daarvoor betalen. Er zijn echt genoeg mensen die geen interesse hebben in (live) voetbal.

Ziggo zit niet fout, ik snap echt wel dat ze niet (weer) de abonnementen duurder willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou, spannend dat nederlandse competitie voetbal :+ (en geloof niet dat de doorsnee buitenlandse competitie nu veel beter is).

Geef mijn portie maar aan fikkie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Don't feed the trolls...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot slot nog een statistiek voor wie geen voetbal kijkt:
Uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek blijkt dat 83 procent van de Nederlanders – van zes jaar en ouder – dit seizoen naar een uitzending van Studio Sport Eredivisie heeft gekeken. Omgerekend komt dat neer op 12,8 miljoen Nederlanders.
Bron: http://www.sportenstrateg...ken-opnieuw-meer-kijkers/

We gaan het wel zien in 2020, van mij mag het eerder in het basispakket komen. Ik zit toch op de tribune met mijn seizoenskaart. En ik wil wel graag de jupiler league erbij als we met zijn allen ervoor gaan betalen, dat zou Ziggo juist als voorwaarde kunnen opleggen om het op te nemen in het pakket. Dat geeft ook veel goodwill en zorgt voor meer klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:10:

[...]

Ja nu betaal jij met vele andere 18 euro per maand. Dat is de prijs van het product? Waarom moeten de niet voetballiefhebbers deze lasten meebetalen omdat jij 18 euro per maand te veel vindt voor een televisieproduct? Ik kan er ook niks aan doen dat het zo duur is maar dan zouden de kosten omlaag moeten.

Maar er kijken ook genoeg mensen naar Netflix? Dan kan je ook zeggen dat dit ook gewoon voortaan bij alle televisieabonnementen erbij moet zitten? Want de meerderheid heeft tegenwoordig Netflix.

Ik vindt dat echt zo'n onzin argument dat wanneer de meerderheid naar voetbal wil kijken moet iedereen maar de kosten delen en gaan voor iedereen de abonnementen omhoog omdat misschien 3/4 live voetbal wil kijken.

Als ik besluit om mijn auto te verkopen en voortaan alles met de fiets te gaan doen dan hoef ik toch ook geen accijns te betalen op brandstof van mijn buurman? Wanneer ik het niet gebruik betaal ik het ook niet.

Nu is belasting iets anders maar dat is in dit geval een sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:41:
Tot slot nog een statistiek voor wie geen voetbal kijkt:

[...]

Bron: http://www.sportenstrateg...ken-opnieuw-meer-kijkers/

We gaan het wel zien in 2020, van mij mag het eerder in het basispakket komen. Ik zit toch op de tribune met mijn seizoenskaart. En ik wil wel graag de jupiler league erbij als we met zijn allen ervoor gaan betalen, dat zou Ziggo juist als voorwaarde kunnen opleggen om het op te nemen in het pakket. Dat geeft ook veel goodwill en zorgt voor meer klanten.
Je weet dat die gegevens geëxtrapoleerd zijn aan de hand van 1250 huishoudens? Een veel te kleine groep om onderzoek te doen naar het kijk gedrag van heel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Larry schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Je weet dat die gegevens geëxtrapoleerd zijn aan de hand van 1250 huishoudens? Een veel te kleine groep om onderzoek te doen naar het kijk gedrag van heel Nederland.
Belangrijkste detail: er is een verschil tussen trouw de samenvattingen kijken en elke weekend wedstrijd(en) live kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Van mij persoonlijk hoeft het niet. Ik kijk geen voetbal en de mensen die het wel willen kijken betalen er wel voor. Fox heeft domme fouten gemaakt met de rechten van de eredivisie en wil die nu dus alsnog gaan verhalen op de TV kijker die niks met voetbal heeft.

KPN had destijds ook een behoorlijke ruzie met Fox en heeft uiteindelijk ook een keuze gemaakt die (min of meer) negatief ten nadelen van de meerderheid van de klanten kwam. Diezelfde KPN sponsort ook weer het voetbal, indirect komt het toch wel bij de voetbalclubs uit..

Aan de andere kant snap ik de keuze van CD heel goed. Je kon (nu niet meer) daar ook alleen Fox Sports afnemen zonder basispakket, dus veel voetbalkantines hier in de regio heeft een schoteltje hangen voor de voetbaluitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Als alle providers i.p.v. naar elkaar gaan zitten kijken, gezamenlijk nee hadden gezegd, was de positie van Fox heel anders geweest en hadden ze gesmeekt om er ergens op te mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam toevallig net een overzichtje tegen van de tarieven voor fox sport per provider:
https://www.breedbandwink...en-in-tarieven-fox-sports

Staat ook iets moois in voor de vechtsportliefhebbers:
Onder andere ook het gevecht tussen Conor McGregor en Floyd Mayweather wordt gratis uitgezonden op FOX Sports International. Dit terwijl men in Amerika 99 dollar moeten betalen om dit gevecht te kunnen bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Weet iemand tot wanneer het huidige contract tussen UPC/Ziggo en Fox loopt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
MdO82 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:12:
Weet iemand tot wanneer het huidige contract tussen UPC/Ziggo en Fox loopt ?
Die is er niet.
er is een contract upc/fox tot dit jaar en ziggo/fox tot (weet ik niet zeker) 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is er impliciet wel. Het hof in Amsterdam heeft in het hoger beroep ten faveure van Ziggo geoordeeld. Dit betekent dat het contract voor Ziggo in het geheel (zowel oud upc als oud ziggo) tot 2020 geldt. Fox kan nog een bodemprocedure starten maar de uitkomst hiervan zal waarschijnlijk niet veel anders zijn.

De vraag is wat Ziggo na 2020 gaat doen:
  • Stoppen met Fox Sports
  • Huidige nieuwe contractmodel accepteren en iedereen voor Fox laten betalen
  • Een andere overeenkomst afdwingen

[ Voor 26% gewijzigd door Jay-B op 12-08-2017 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Er is een verschil tussen interesse in voetbal of elk weekend hele live wedstrijden zitten te kijken. De echte fan heeft geen Fox, maar schaft een seizoenskaart aan en zit in het stadion.

Voetbal interesseert mij niet. Toen ik bij m'n ouders woonde keken we op zondagavond Studio Sport met het bordje op de bank, gewoon de samenvattingen. In dat ene uurtje de hoogtepunten van de wedstrijden langs is zat. Voor zover mij bekend heeft Fox de rechten voor de live wedstrijden opgekocht en mag de NOS nog steeds - van ons belastinggeld - de samenvattingen doen. Lijkt me goed genoeg, ik zie niet in waarom heel televisiekijkend Nederland naast de NOS ook mee moet betalen aan FOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

_JGC_ schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:02:
Er is een verschil tussen interesse in voetbal of elk weekend hele live wedstrijden zitten te kijken. De echte fan heeft geen Fox, maar schaft een seizoenskaart aan en zit in het stadion.
Wat en rare gedachte, hoe zit dit met de mensen die een beperking hebben? Die niet naar elke uit of thuiswedstrijd kunnen? Zijn dat geen echte fans?

Echt..... een conclusie trekken dat echte fans in het stadion zitten is al lang achterhaald....

Moet de echte F1 fan ook het hele jaar de wereld over om in de verschillende landen de Formule 1 te bekijken????

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

Wat en rare gedachte, hoe zit dit met de mensen die een beperking hebben? Die niet naar elke uit of thuiswedstrijd kunnen? Zijn dat geen echte fans?

Echt..... een conclusie trekken dat echte fans in het stadion zitten is al lang achterhaald....

Moet de echte F1 fan ook het hele jaar de wereld over om in de verschillende landen de Formule 1 te bekijken????
Ik heb een aantal keren een wedstrijd in een stadion gezeten, dat is gewoon niet te vergelijken met een live wedstrijd op televisie volgen.

Maargoed, een seizoenskaart is sowieso niet voor iedereen weggelegd, veel clubs hebben een wachtlijst en bij sommige clubs zijn die dingen niet te betalen.

Feit is gewoon dat live vanaf de bank de hele wedstrijd volgen geen basisbehoefte is en ook zeker niet iedereen geïnteresseerd is. Als je dat graag wilt doen kan je gewoon een fox abonnement afsluiten, daar hoeft niet heel televisiekijkend Nederland aan mee te betalen. (Veel mensen kijken niet eens televisie, maar betalen er toch voor omdat je bij ziggo geen internet zonder tv kunt krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

_JGC_ schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:55:
[...]

Ik heb een aantal keren een wedstrijd in een stadion gezeten, dat is gewoon niet te vergelijken met een live wedstrijd op televisie volgen.
Ik regelmatig, maar dat maakt nog steeds niets uit. Je kan een echte fan zijn door je clubje per tv te volgens. Het in een stadion aanwezig zijn doet daar niets aan af.
Maargoed, een seizoenskaart is sowieso niet voor iedereen weggelegd, veel clubs hebben een wachtlijst en bij sommige clubs zijn die dingen niet te betalen.
Dit kan een voorbeeld zijn, maar wat dacht je van jeugd? Mijn zoontje kan echt niet alle avondwedstrijden (al zou hij dat wel willen) naar een stadion toe. Hij is misschien wel meer fan dan welke volwassene ook.

Het gaat er om dat jij hierboven je uitsprak dat "echte" fan's in een stadion zitten, daar ben ik het dus niet mee eens.
Feit is gewoon dat live vanaf de bank de hele wedstrijd volgen geen basisbehoefte is en ook zeker niet iedereen geïnteresseerd is. Als je dat graag wilt doen kan je gewoon een fox abonnement afsluiten, daar hoeft niet heel televisiekijkend Nederland aan mee te betalen. (Veel mensen kijken niet eens televisie, maar betalen er toch voor omdat je bij ziggo geen internet zonder tv kunt krijgen)
Ik schrijf nergens dat het een basis behoefte is, daarom vind ik de constructie zoals Ziggo deze toepast prima, wil je Fox Sports (eredivisie of compleet) dan is dit een keuze en betaal je er voor. Ondanks dat de constructie die Fox toepast bij bijvoorbeeld KPN waarschijnlijk in mijn voordeel zou zijn, ben ik toch voor de Ziggo constructie. Dus niet een fee per abonnee, maar elke abonnee die het pakket wil bekijken daar zelf voor laten betalen.

Ik begrijp daarom ook echt niet waarom KPN (als grootste, en diverse andere overstag zijn gegaan).
Ziggo mag van mij haar poot stijf houden, waarvan ik natuurlijk ook wel begrijp dat de content aanbieder uiteindelijk meer bepaald dan de transmissie partij.Uiteindelijk zal het contact wan Ziggo als fZiggo ook heeft afgesloten afgelopen zijn. Maar vooralsnog voorzetten.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Zou fijn zijn als het weer over Ziggo ging ipv overbetaalde mannekes achter een bal aan te zien rennen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er meer mensen met een storing? Tv en internet doet het niet. Sinds net paar minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 12:18
Grudgie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:00:
Zijn er meer mensen met een storing? Tv en internet doet het niet. Sinds net paar minuten.
Werkt hier ook niet, Friesland. Tv en internet werkt miet, dns servers aanpassen helpt dit keer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 16:22

Janspook

Fryslân boppe

Grudgie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:00:
Ja was bezig met updates installeren en oppeens poef alles weg.

Gewoon een spook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zie op de site dat er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 16:22

Janspook

Fryslân boppe

razRDJ schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Werkt hier ook niet, Friesland. Tv en internet werkt miet, dns servers aanpassen helpt dit keer niet :)
Ben ik gelukkig niet de enigste

Gewoon een spook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:37
Hier in Wassenaar nergens last van gelukkig.

Is het bij jullie serieus sinds ongeveer 10:00 uur, en om 10:09 al storingsmelding op de website? Dat is echt een record voor Ziggo. Het kan gerust een uur duren voordat een storing op de website komt te staan. Goede zaak dat ze het zo vlot melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

En het internet is weer terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Hier is het net ook weer terug, had ook vanaf moment dat ik opstond niks (9.45)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.totaaltv.nl/ni...-online-te-bekijken-zijn/

Nu ziggo nog zodat we ook in het buitenland tv kunnen kijken via ziggo go app. Blijft van de zotte dat het nog steeds niet kan. Mensen betalen er toch voor en je moet ook inloggen dus het is geen open site/app dit ivm rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:38:
http://www.totaaltv.nl/ni...-online-te-bekijken-zijn/

Nu ziggo nog zodat we ook in het buitenland tv kunnen kijken via ziggo go app. Blijft van de zotte dat het nog steeds niet kan. Mensen betalen er toch voor en je moet ook inloggen dus het is geen open site/app dit ivm rechten.
Ik vind ook dat dit voor iedereen mogelijk zou moeten zijn.
Maar als tweaker heb je toch gewoon een vpn naar je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Ik vind ook dat dit voor iedereen mogelijk zou moeten zijn.
Maar als tweaker heb je toch gewoon een vpn naar je huis?
Waarom via vpn? Ziggo hoort dit gewoon open te stellen. En niet alle mensen zijn tweakers / pc nerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Waarom via vpn? Ziggo hoort dit gewoon open te stellen. En niet alle mensen zijn tweakers / pc nerds
Dit mogen ze volgens mij niet open stellen al zouden ze dat willen in verband met rechten ofzo is mij een keer verteld door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Lees mijn reactie eens goed!
Dat zeg ik toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Brad Pitt schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 08:14:
Zou fijn zijn als het weer over Ziggo ging ipv overbetaalde mannekes achter een bal aan te zien rennen.
QFT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:47
Ziggo heeft er in Loosduinen tussen Zaterdag 12 Augustus 2017 23:14 en Zondag 13 Augustus 12:56 uitgelegen.
Ziggo Wifispots deed het natuurlijk ook niet...

Ik zat toevallig vandeweek te twijfelen welke telefoonprovider is zal gaan gebruiken als in 2019 de vaste lijnen eruit uit gaan bij KPN en het is wel duidelijk dat Ziggo geen optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Lees mijn reactie eens goed!
Dat zeg ik toch ook?
Ha oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Fret Raket schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:01:
Ik zat toevallig vandeweek te twijfelen welke telefoonprovider is zal gaan gebruiken als in 2019 de vaste lijnen eruit uit gaan bij KPN en het is wel duidelijk dat Ziggo geen optie is.
ISDN (Ik Snap Dit Niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere providers hebben nooit storing... Toekomst is natuurlijk gewoon VoIP en die kun je dan met je mobiel overpakken als je vaste verbinding eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
jongetje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Andere providers hebben nooit storing... Toekomst is natuurlijk gewoon VoIP en die kun je dan met je mobiel overpakken als je vaste verbinding eruit ligt.
Andere providers hebben niet zoveel storingen als Ziggo. Het is om de haverklap raak. Ik heb in de tijd dat ik bij KPN ISDN heb (meer dan 20 jaar), misschien 2 of 3 keer een korte storing gehad en 1 lange (door water in de straatkabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van bedrijven en sommige bejaarde mensen maar wie heeft tegewoordig nog een vaste telefoonlijn nodig??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:11:
Afgezien van bedrijven en sommige bejaarde mensen maar wie heeft tegewoordig nog een vaste telefoonlijn nodig??
Vrijwel niemand denk ik. Ik heb hem een paar jaar geleden eruit gedaan en nooit iets van gehoord dat we niet bereikbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Mijn vrouw woont erg ver van haar moeder vandaan en die bellen dus bijna elke dag wel met elkaar. We hebben beide ziggo en beide de onbeperkt bellen optie dus tja. Wij gebruiken de vaste lijn dus zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
SuperKneus schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Mijn vrouw woont erg ver van haar moeder vandaan en die bellen dus bijna elke dag wel met elkaar. We hebben beide ziggo en beide de onbeperkt bellen optie dus tja. Wij gebruiken de vaste lijn dus zeker wel.
Ja in dit soort gevallen wel maar is het dan niet goedkoper om je mobiel abonnement onbeperkt te maken? Hebben wij ook gedaan met ongeveer dezelfde situatie gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:28
Je weet dat KPN alleen stopt met de meervoudige PSTN-aansluitingen, enkelvoudige aansluitingen worden in de wijk omgezet naar VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

Ook hier (Heerenveen) heeft Ziggo er uit gelegen. Vanaf vannacht 2:23 (althans, toen viel een VPN verbinding uit, ik lag toen te slapen) tot 13:22. Da's best lang...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 08:33
Jordyz schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Ja in dit soort gevallen wel maar is het dan niet goedkoper om je mobiel abonnement onbeperkt te maken? Hebben wij ook gedaan met ongeveer dezelfde situatie gedaan.
Bij ziggo betaal ik 10 euro voor het bellen.
Mijn vrouw zit bij hollandsnieuwe, onbeperkt hebben ze niet. Ze betaald nu iets van 9 euro per maand voor haar mobiele abo
Ik zit bij vodafone en betaal 17 euro per maand voor 5gb data + 150min bellen via friends &family. Hier komt nog 5gb bij voor de vodafone/ziggo combi deal.

Als ik onbeperkt bellen bij vodafone zou nemen dan zouden we veel meer kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
SuperKneus schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Mijn vrouw zit bij hollandsnieuwe, onbeperkt hebben ze niet. Ze betaald nu iets van 9 euro per maand voor haar mobiele abo
Ik zit bij vodafone en betaal 17 euro per maand voor 5gb data + 150min bellen via friends &family. Hier komt nog 5gb bij voor de vodafone/ziggo combi deal.

Als ik onbeperkt bellen bij vodafone zou nemen dan zouden we veel meer kwijt zijn.
Oh, ja jij hebt een groter data abonnement.

Ik heb onbeperkt bellen + 1,5GB data voor €15 dus in ons geval was het goedkoper om de vaste lijn eruit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al meer dan 10 jaar "vaste" telefonie van Ziggo. Ik ervaar het als zeer stabiel en betrouwbaar. Twee jaar geleden lag het er een paar uur uit doordat bij graafwerkzaamheden de groene kabel kapot getrokken was. Dat was binnen een paar uur weer verholpen. Geen enkele provider is immuun voor graafmachines.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Afgezien van bedrijven en sommige bejaarde mensen maar wie heeft tegenwoordig nog een vaste telefoonlijn nodig??
"sommige" bejaarden? Via de vaste (koperen) telefoonlijn weet men zeker dat een huisalarm altijd blijft werken, en die alarmdiensten worden NIET alleen door bejaarden gebruikt. De ouderwetse koperen draadjes oplossing is nog steeds de meest betrouwbare anno 2017.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik nog 2400 belmiuten en 18 gig date over op mijn mobiel plus onbeperkt sms,en via 4g bij telfort. Dit in combinatie met combivoordeel en wat je overhoudt is 3 maanden geldig en wat je dan overhoudt komt er nog boven op. En dat voor 18 euro per maand. En men kan gratis bellen bv via whatsapp met beeld erbij. Dus voor mij nooit meer vaste lijn. Onbeperkt vast. Bellen kost via vaste lijn ook extra dus waarom met die kosten niet je mobiel abbo upgraden? Maar das ieder voor zich he.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Roetzen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Ik heb al meer dan 10 jaar "vaste" telefonie van Ziggo. Ik ervaar het als zeer stabiel en betrouwbaar. Twee jaar geleden lag het er een paar uur uit doordat bij graafwerkzaamheden de groene kabel kapot getrokken was. Dat was binnen een paar uur weer verholpen. Geen enkele provider is immuun voor graafmachines.
Volgens de storingenpagina lag de Ziggo telefoon er ook uit. En gisteren de mobiele telefoon service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

SuperKneus schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

In dit soort gevallen kan je ook gewoon via de datalijn bellen (bijvoorbeeld WhatsApp of Skype).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 13:06
Is het normaal dat het beeld via bijvoorbeeld fox sports go app strak is.
Maar als ik het via google chromecast naar de tv stream het van matige kwaliteit is?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Gisteravond hadden we geen internetverbinding meer. Sinds vanochtend is er weer een verbinding maar deze is onbruikbaar. Zowel op de kabel als via een goede router is het belabberd. Er worden 'snelheden' gehaald van < 1mbit download en ±14mbit upload, zowel op het 2,4GHz via 5GHz verbinding.

Screenshot naar speedtests: http://imgur.com/a/ojywt
Blijkbaar ben ik niet de enige die er last van heeft: http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Hier heb ik vaker last van, niet wekelijks maar om de maand toch wel. Ook heb ik al contact opgenomen met de webcare afdeling maar dat gaat ook niet geweldig, ze vragen om dingen die ik in het eerste bericht al vermeld heb.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, zijn er regelingen in de vorm van een compensatie als de diensten waarvoor ik betaal niet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
Mars18 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:18:
Is het normaal dat het beeld via bijvoorbeeld fox sports go app strak is.
Maar als ik het via google chromecast naar de tv stream het van matige kwaliteit is?
Ligt dat niet gewoon aan het feit dat je het beeld als scherper ervaart op je telefoon omdat het een kleiner scherm is?

Ook in de app zie ik weinig detail bij het publiek op de achtergrond, op een groot scherm gaat dat nog meer opvallen.

Net als bewegend beeld wat op een klein scherm nog vloeiend kan lijken maar op een groot scherm lijkt het alsof er frames missen.

[ Voor 11% gewijzigd door Janus Bier op 13-08-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

hardware-lover schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

"sommige" bejaarden? Via de vaste (koperen) telefoonlijn weet men zeker dat een huisalarm altijd blijft werken, en die alarmdiensten worden NIET alleen door bejaarden gebruikt. De ouderwetse koperen draadjes oplossing is nog steeds de meest betrouwbare anno 2017.
Helaas zijn de huidige "vaste" lijnen vanaf de telefooncentrale gewoon VOIP of worden dat heeeeel binnenkort.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar niet!

[ Voor 92% gewijzigd door Equator op 14-08-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Boost9898 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:30:
Gisteravond hadden we geen internetverbinding meer. Sinds vanochtend is er weer een verbinding maar deze is onbruikbaar. Zowel op de kabel als via een goede router is het belabberd. Er worden 'snelheden' gehaald van < 1mbit download en ±14mbit upload, zowel op het 2,4GHz via 5GHz verbinding.
Heb je het modem al proberen te resetten door de spanning er tijdelijk af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Fret Raket schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:29:
[...]

Heb je het modem al proberen te resetten door de spanning er tijdelijk af te halen?
Jep , twee keer zelfs. O-)
Dan gaat het eventjes goed, en dan begint 't weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Boost9898 op 13-08-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fret Raket schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Andere providers hebben niet zoveel storingen als Ziggo. Het is om de haverklap raak. Ik heb in de tijd dat ik bij KPN ISDN heb (meer dan 20 jaar), misschien 2 of 3 keer een korte storing gehad en 1 lange (door water in de straatkabel).
Dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring en geen feit tenzij je dit kan staven met statistieken. In mijn geval is het precies omgekeerd. Het ligt er maar net aan waar je zit en in welke staat het stukje netwerk is. Ik heb in bijna 15 jaar tijd misschien 2 of 3 keer een storing ervaren. Ik weer niet eens meer wanneer de laatste keer was. Andere providers hebben gemiddeld genomen evenveel storingen. Misschien dat er in sommige glasvezelnetwerken minder problemen zijn omdat deze relatief kort bestaan maar ik kan dat niet hard maken.

Als je om je heen kijkt dan hebben grote aanbieders altijd wel ergens een storing. De kunst is meer dit op tijd te signaleren en de juiste acties uit te voeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 13-08-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Doe maar niet!

[ Voor 90% gewijzigd door Equator op 14-08-2017 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

elsinga schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:02:
[...]
Helaas zijn de huidige "vaste" lijnen vanaf de telefooncentrale gewoon VOIP of worden dat heeeeel binnenkort.
De alarmering die op dit moment nog op diverse plekken wordt gebruikt, blijft in huis (bij stroomuitval), nog steeds werken via de oude telefoonaansluiting. Men zal met een minstens zo betrouwbaar alternatief moeten komen voor een bepaalde risicogroep. Veel van deze mensen kunnen (en hoeven) bij nood enkel een alarmknop in te drukken, die op het lichaam wordt gedragen, om contact tot stand te brengen.

Het zal mij echter niet verbazen indien deze groep min of meer buiten beschouwing wordt gelaten en dat men er vanuit gaat dat bij geval van storing iemand anders in de omgeving daar wel mee aan de slag zal gaan (theoretische benadering). Tegenwoordig is in de praktijk die tweede persoon echter vaak niet aanwezig, maar ach, een kniesoor die daar rekening mee houdt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
Voor een beetje tweaker is een noodstroomvoorziening wel in elkaar te knutstelen :
http://www.instructables....12v-Battery-Anti-Loadshe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Laatst online: 11:37
Roetzen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:40:
Geen enkele provider is immuun voor graafmachines.
[offtopic]
Knappe jongen die dit of dat offline krijgt met een graafmachine >:)
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
mesa57 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:05:
Voor een beetje tweaker is een noodstroomvoorziening wel in elkaar te knutstelen :
http://www.instructables....12v-Battery-Anti-Loadshe/
Dan moet je (in het geval van Ziggo) ook een noodstroomvoorziening in het kastje buiten bouwen :P
Overigens worden al deze persoonsalarmen vervangen (vziw dan) voor doos met SIM kaart erin. Dus dan zit je helemaal niet meer met afh. van een telefoonlijn. Enige nadeel is dan weer dat na 30min zonder spanning in de stad het mobiele net wegvalt (eigen ervaring) maargoed.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:42

vr6-only

Blub Blub

Jim423 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:37:
[...]

Dan moet je (in het geval van Ziggo) ook een noodstroomvoorziening in het kastje buiten bouwen :P
Overigens worden al deze persoonsalarmen vervangen (vziw dan) voor doos met SIM kaart erin. Dus dan zit je helemaal niet meer met afh. van een telefoonlijn. Enige nadeel is dan weer dat na 30min zonder spanning in de stad het mobiele net wegvalt (eigen ervaring) maargoed.
2 en 3G blijft minimaal >6 uur in dienst op accu's en daarna moet het draaien op noodstroom. Eis Agentschap Telecom. Deze bewering klopt dus niet.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm >6 uur voor het mobiele netwerk? Dat halen ze denk ik niet in de praktijk, accu onderhoud is duur 🙃

Zou je bij Ziggo of KPN de grootste kans hebben om online te blijven als je zelf een UPS hebt?

Ik neig naar KPN zeker als je op een oude centrale zit vele honderden meters verder. Bij een moderne KPN straatkast rondom de wijk heb je dezelfde impact als bij ziggo met de straat versterkers. Die hebben denk ik stroom nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:32:
Hmmm >6 uur voor het mobiele netwerk? Dat halen ze denk ik niet in de praktijk, accu onderhoud is duur 🙃

Zou je bij Ziggo of KPN de grootste kans hebben om online te blijven als je zelf een UPS hebt?
Die masten en centrales (iig) kunnen worden voorzien van noodstroom aggregaten. Maar we gaan nu wel erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Blijkbaar was de vorige opmerking niet voldoende.. Maar zullen we het over Ziggo hebben, en niet over het al dan niet goede spel van een voetbalteam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:13:
[...]

Die masten en centrales (iig) kunnen worden voorzien van noodstroom aggregaten. Maar we gaan nu wel erg offtopic.
Nou ja ik vindt voetbalinhoudelijk veel verder offtopic. Dan een vraag of je bij KPN of Ziggo een hogere beschikbaarheid hebt als je zelf in spanning voorziet. :9

De vraag is of je de centrale kunt bereiken als je wijk transformeert naar een passieve coax kabel, zal afhankelijk van je afstand misschien wel/niet lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 14-08-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

vr6-only schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:09:
[...]

2 en 3G blijft minimaal >6 uur in dienst op accu's en daarna moet het draaien op noodstroom. Eis Agentschap Telecom. Deze bewering klopt dus niet.
Volgens mij is er helemaal niet een dergelijke eis. Dat zou betekenen dat er op meer dan 5000 plekken noodstroom aggregaten zouden staan, aangezien je dergelijke periodes niet met accus kan overbruggen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

stormfly schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:32:

Ik neig naar KPN zeker als je op een oude centrale zit vele honderden meters verder. Bij een moderne KPN straatkast rondom de wijk heb je dezelfde impact als bij ziggo met de straat versterkers. Die hebben denk ik stroom nodig :)
De KPN MA locaties hebben meestal noodstroom, dus als je nog rechstreeks op de centrale zit heb je die kans. Als he op een buitenring of straatkast zit zou ik er niet vanuit gaan. Zelfde bij Ziggo, als de stroom in de wijk uitvalt is de eindversterker ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega Ziggo abonnee's

Ik zit met het volgende: Ons inkomende signaal op de AOP is veel te sterk. Als ik mijn modem rechtstreeks op het AOP aansluit, lijkt er +12 db op te staan. Alle apparaten worden dus ook erg warm, of leveren rare storingen op.

Ik vermoed dat de vorige woningeigenaar heeft geklaagd over zijn signaal, en dat een monteur in de CAI kast het signaal heeft opgeschroefd. Ik heb een spiksplinternieuwe installatie, en krijg dus een veel te hoog ingangssignaal.

Bellen naar Ziggo met dit probleem biedt geen enkele soelaas, men snapt absoluut niet dat je een zwakker signaal wilt hebben.

Ik heb nu al aan paar -/- 3 dB signaaldempers op het ingangssignaal gezet (AFM 3a). Apparaten storen nu niet meer, maar blijven wel heel erg warm. Het werkt, maar het is dus niet aan mij om eea goed geregeld te krijgen.

Hoe krijg ik de Ziggo helpdesk aan het verstand dat er een monteur in de CAI kast het signaalniveau moet verlagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:42

vr6-only

Blub Blub

JackBol schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Volgens mij is er helemaal niet een dergelijke eis. Dat zou betekenen dat er op meer dan 5000 plekken noodstroom aggregaten zouden staan, aangezien je dergelijke periodes niet met accus kan overbruggen.
offtopic:
Hier een hint naar de eis: https://www.agentschaptel...roomstoring-noord-holland

Daarnaast heb je geen 5000 opstelpunten nodig voor landelijke dekking, veelal zijn die er voor capaciteit en niet zozeer voor dekking. Tevens is de kans heel klein dat heel Nederland tegelijk te maken heeft met een stroomstoring.

VDSL kasten hebben ook accu's. Deze zitten aan de rechterkant, onder de DSLAM, in het deel wat onder de grond zit. Daar vind je een streng van 4 accu's. Capaciteit varieert tussen de 91 tot 110Ah. Voorbeeld: https://www.power-solutio...sys/powersafe-sbs/sbs-c11

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 16-09 09:53
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:19:
Collega Ziggo abonnee's

Ik zit met het volgende: Ons inkomende signaal op de AOP is veel te sterk. Als ik mijn modem rechtstreeks op het AOP aansluit, lijkt er +12 db op te staan. Alle apparaten worden dus ook erg warm, of leveren rare storingen op.

Ik vermoed dat de vorige woningeigenaar heeft geklaagd over zijn signaal, en dat een monteur in de CAI kast het signaal heeft opgeschroefd. Ik heb een spiksplinternieuwe installatie, en krijg dus een veel te hoog ingangssignaal.

Bellen naar Ziggo met dit probleem biedt geen enkele soelaas, men snapt absoluut niet dat je een zwakker signaal wilt hebben.

Ik heb nu al aan paar -/- 3 dB signaaldempers op het ingangssignaal gezet (AFM 3a). Apparaten storen nu niet meer, maar blijven wel heel erg warm. Het werkt, maar het is dus niet aan mij om eea goed geregeld te krijgen.

Hoe krijg ik de Ziggo helpdesk aan het verstand dat er een monteur in de CAI kast het signaalniveau moet verlagen ?
Het signaal mag op het AOP +12 zijn. Dit is niet teveel en zal ook niet zomaar worden teruggeschroefd. Er is geen monteur die hier iets mee zal doen. Dit is geheel volgens voorgeschreven specificaties en er zal geen enkele monteur komen om hier iets aan te doen.

Daarnaast mag er met +12 geen enkel probleem zijn gezien de apparatuur vaak tot +15 prima functioneert. Dat er storingen ontstaan kan aan totaal andere oorzaken liggen dan te sterk signaal.

Je kunt bellen tot je een ons weegt. Je aansluiting voldoet aan de norm en zal daarom dan ook niet aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Vaak bepalen ze dan een aantal hoge gelegen paraplu sites die up blijven. Maar dan nog trek ik de 6 uur in twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Het signaal mag op het AOP +12 zijn. Dit is niet teveel en zal ook niet zomaar worden teruggeschroefd. Er is geen monteur die hier iets mee zal doen. Dit is geheel volgens voorgeschreven specificaties en er zal geen enkele monteur komen om hier iets aan te doen.

Daarnaast mag er met +12 geen enkel probleem zijn gezien de apparatuur vaak tot +15 prima functioneert. Dat er storingen ontstaan kan aan totaal andere oorzaken liggen dan te sterk signaal.

Je kunt bellen tot je een ons weegt. Je aansluiting voldoet aan de norm en zal daarom dan ook niet aangepast worden.
Lekker klantvriendelijk beantwoord. Dank :>

Alleen al dit soort reactie maakt dat ik zsm van Ziggo af wil gaan.

Ik zet wel een -/- 6 of een -/- 9 9 db verzwakker ertussen. Geen probleem.

Van de site van Hirschmann: 'Te hoog signaal zorgt voor haperingen en blokken in beeld bij digitale televisie'.

Daar heb ik vooral last van dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een apparaat wordt niet heter door een te hard ingangssignaal toch? Ik zou bijna zeggen meet de temperatuur eens over 4 uur genomen als je de coax los hebt gehaald.

Tja de specs zijn niet voor niets afgesproken, juist om dit soort discussie te vermijden.

Wat zijn je DOCSIS waarden wil je die eens delen? Een UMU1006 of een SQ601 heeft een bepaalde demping misschien die er tussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Lekker klantvriendelijk beantwoord. Dank :>

Alleen al dit soort reactie maakt dat ik zsm van Ziggo af wil gaan.

Ik zet wel een -/- 6 of een -/- 9 9 db verzwakker ertussen. Geen probleem.
Ik ben geen medewerker van Ziggo en ben ook niet gelieerd aan Ziggo.

Maar er zijn duidelijke specificaties opgesteld waaraan een AOP moet voldoen. 1 van die specs is dat een AOP +12 dBmV mag zijn. Dat jij die specs graag anders ziet is je goed recht. Maar Ziggo stuurt geen monteur naar een aansluiting die aan de norm voldoet. Anders zouden ze dagelijks teveel onnodige bezoeken afleggen.

Daarbij heb je met +12 en een splitter voor tv en internet al 4dB minder na de splitter. Die houdt je nog +8dBmV over. Hier is niets mis mee. Het is absoluut niet teveel en overstuurt zeker tuners van ontvangers niet. Storingen met als oorzaak signaal sterkte mogen bij deze sterkte niet voorkomen.

Heb je wel storingen dan zul je het in een andere hoek moeten zoeken. Slechte kabels, connectoren, instraling, etc. Maar als je het probleem hebt opgelost met dempers is er toch niets aan de hand?
stormfly schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:08:
Een apparaat wordt niet heter door een te hard ingangssignaal toch? Ik zou bijna zeggen meet de temperatuur eens over 4 uur genomen als je de coax los hebt gehaald.

Tja de specs zijn niet voor niets afgesproken, juist om dit soort discussie te vermijden.

Wat zijn je DOCSIS waarden wil je die eens delen? Een UMU1006 of een SQ601 heeft een bepaalde demping misschien die er tussen?
Apparatuur kan te warm worden door de hard en te zacht signaal maar ook door signaal waarvan de modulatie slecht is. Er zijn meerdere oorzaken aan te wijzen voor warme apparatuur. Maar +12 dBmV is absoluut niet het getal waardoor de apparatuur warm zou moeten worden.

[ Voor 24% gewijzigd door MediaZoo op 14-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dit is een onderzoeksrapport.
Daarnaast heb je geen 5000 opstelpunten nodig voor landelijke dekking, veelal zijn die er voor capaciteit en niet zozeer voor dekking. Tevens is de kans heel klein dat heel Nederland tegelijk te maken heeft met een stroomstoring.
Noodstroom is co-located met de apparatuur. Je zal dus overal noodstroom moeten plaatsen omdat je vooraf natuurlijk niet weet waar de stroomstoring gaat optreden.
VDSL kasten hebben ook accu's. Deze zitten aan de rechterkant, onder de DSLAM, in het deel wat onder de grond zit. Daar vind je een streng van 4 accu's. Capaciteit varieert tussen de 91 tot 110Ah. Voorbeeld: https://www.power-solutio...sys/powersafe-sbs/sbs-c11 [/offtopic]
1 accu is 1 kWh. Dus 4 is 4 kWh. Dat is voor een ALU ISAM DSLAM voldoende voor 2 uur.
Dit is overigens wel voldoende, want de meeste stroomstoringen zijn in minuten weer verholpen. Daarnaast is de noodstroomvoorziening van deze apparatuur niet eens bedoeld voor de consistentie van de dienstverlening, maar vanwege het feit dat het offline en online van deze apparaten een 'ripple-effect' kan hebben in de bovenliggende infrastructuur bijv. mbt. OSPF en RADIUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, allemaal aannames. Zo zit het in elkaar.
AOP (DIO, zonder opbouwsplitter) ->
-> (AFM-3A, -/- 3 db demper) FRA752 ->
(1) -> UBEE3200
(2) ->EDC1000 -> Extra geplaatste splitter met ook 3 dB demping -> Cisco digi/ontvanger/opnamefunctie.

De TRA752 is nodig, omdat de Cisco zonder niet functioneert (ik meen me te herinneren dat dit met retourversterking van doen had).

Signaal op de Cisco > 80 %.

Resultaat: Haperingen en blokken in beeld bij digitale televisie, gloeiend hete UBEE3200.

Overweging nu: AFM-3a vervangen door een AFM-6a of een AFM-9a, of een combinatie ervan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:24:
Jongens, allemaal aannames. Zo zit het in elkaar.

Er is een AOP (DIO, zonder opbouwsplitter) -> (AFM-3A, -/- 3 db demper) FRA752 -> EDC1000 -> Extra geplaatste splitter met ook 3 dB demping -> Cisco digi/ontvanger/opnamefunctie.

De TRA752 is nodig, omdat de Cisco zonder niet functioneert (ik meen me ter herinneren dat dit met retourversterking van doen had).

Signaal op de Cisco > 80 dB.

Resultaat: Haperingen en blokken in beeld bij digitale televisie.
80dBuV of dBmV?

80dBuV = +20 dBmV... Hoe heb je dit gemeten? Percentages op een ontvanger zegt helemaal niets over de daadwerkelijke waarde. Als een vrachtwagen voor 90% gevuld is met appels weet je nog steeds niet hoeveel appels het zijn. Bij signaal meet niemand in procenten maar in dB's. Dit doe je niet met een ontvanger (ook niet een modem) maar een signaal meter. Modems meten ook niet precies de werkelijk situatie. Die geven slechts een globale weergave van de situatie als signaalwaardes.

Daarbij is een FRA (of andere versterker) lang niet altijd nodig. Je hebt nu een hobby knutsel installatie waarbij er dingen gedaan zijn die totaal zinloos zijn.

Zo zou hij moeten zijn AOP > (opbouw) splitter > EDC1000 > (eventuele splitter) > Cisco ontvanger. Dit werkt met +12 prima. je houdt op de Cisco in deze situatie ongeveer +2dB over wat prima is.

Een installatie van verzwakken > versterken > verzwakken is nooit aan te raden tenzij dit echt nodig is om oversturing te voorkomen. Wat in deze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

80dBuV of dBmV?

80dBuV = +20 dBmV... Hoe heb je dit gemeten? Percentages op een ontvanger zegt helemaal niets over de daadwerkelijke waarde. Als een vrachtwagen voor 90% gevuld is met appels weet je nog steeds niet hoeveel appels het zijn. Bij signaal meet niemand in procenten maar in dB's. Dit doe je niet met een ontvanger (ook niet een modem) maar een signaal meter. Modems meten ook niet precies de werkelijk situatie. Die geven slechts een globale weergave van de situatie als signaalwaardes.

Daarbij is een FRA (of andere versterker) lang niet altijd nodig. Je hebt nu een hobby knutsel installatie waarbij er dingen gedaan zijn die totaal zinloos zijn.

Zo zou hij moeten zijn AOP > (opbouw) splitter > EDC1000 > (eventuele splitter) > Cisco ontvanger. Dit werkt met +12 prima. je houdt op de Cisco in deze situatie ongeveer +2dB over wat prima is.

Een installatie van verzwakken > versterken > verzwakken is nooit aan te raden tenzij dit echt nodig is om oversturing te voorkomen. Wat in deze situatie
Nogmaals dank voor je positieve toon.

Er is niks sprake van hobby, alles is zo geleverd in een alles-in-1 pakket van enkele jaren geleden. Aangesloten precies conform te tekeningen die daarbij zaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Nogmaals dank voor je positieve toon.

Er is niks sprake van hobby, alles is zo geleverd in een alles-in-1 pakket van enkele jaren geleden. Aangesloten precies conform te tekeningen die daarbij zaten.
Kom je hier je probleem dumpen en tegen Ziggo schoppen of wil je een oplossing?

Dempers heb je in een binnenhuis installatie niet nodig. Een antenneversterker is ook lang niet altijd nodig. Elke installatie is anders, de enige installatie die rechtstreeks uit het boekje hoort te werken is het doe het zelf pakket met alleen het gebruik van de standaard kabels.

Elke andere installatie moet per situatie bekeken worden om goed te functioneren. Veelal kun je een hoop overnemen van een andere installatie. Maar vaak moet een installatie gewoon op maat gemaakt worden. Daarbij hoeven de blokjes etc. niet te komen door de door jou genoemde oorzaak.

1,5 meter kabel kan meer ellende veroorzaken dan de 250 meter die ervoor zit. Afgelopen weekend nog mee mogen maken. 250 (tweehonderdvijftig geen tikfout) meter kabel op een AOP aangesloten. Werkte prima tot de laatste wcd bij de tv. Een slecht kabeltje van de klant gooide nog net even op die laatste 1,5 meter roet in het eten. Met ruis en digitale rasters in het analoge signaal.

De vraag is dan ook of de kabels voldoende afscherming bieden en of de connectoren goed gemonteerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 13:06
Janus Bier schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Ligt dat niet gewoon aan het feit dat je het beeld als scherper ervaart op je telefoon omdat het een kleiner scherm is?

Ook in de app zie ik weinig detail bij het publiek op de achtergrond, op een groot scherm gaat dat nog meer opvallen.

Net als bewegend beeld wat op een klein scherm nog vloeiend kan lijken maar op een groot scherm lijkt het alsof er frames missen.
Ik weet het niet, maar Netflix was wel strak en scherp via Chromecast.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:13
Ik betrek binnenkort in een nieuw/om -bouw woning. Afgelopen donderdag even de ziggo winkel binnen gelopen en wat vragen gesteld over internet abonnementen. Toen puntje bij paaltje kwam en de verkoper naar het adres vroeg, bleek dat ziggo niet kon leveren op het adres. Ik heb meteen de makelaar gebeld en het uitgelegd en hij is het toen gaan uitzoeken.

De volgende dag kwam hij met de uitleg dat er iets mis is gegaan met het aanmelden van het AOP bij de gemeente door de (onder)aannemer (cq het is niet gedaan). Makelaar zei dat dit wel 4 weken kan duren. En zou iets regelen voor in de tussentijd.

Heeft iemand hiermee ervaring mee? Het aanmelden lijkt me nou niet iets wat heel lang zou moeten duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
japie06 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:32:
Ik betrek binnenkort in een nieuw/om -bouw woning. Afgelopen donderdag even de ziggo winkel binnen gelopen en wat vragen gesteld over internet abonnementen. Toen puntje bij paaltje kwam en de verkoper naar het adres vroeg, bleek dat ziggo niet kon leveren op het adres. Ik heb meteen de makelaar gebeld en het uitgelegd en hij is het toen gaan uitzoeken.

De volgende dag kwam hij met de uitleg dat er iets mis is gegaan met het aanmelden van het AOP bij de gemeente door de (onder)aannemer (cq het is niet gedaan). Makelaar zei dat dit wel 4 weken kan duren. En zou iets regelen voor in de tussentijd.

Heeft iemand hiermee ervaring mee? Het aanmelden lijkt me nou niet iets wat heel lang zou moeten duren.
Daar zullen vergunningen voor door de gemeente moeten, dan bericht naar Ziggo, en eventueel zou Ziggo misschien ook nog wat gegevens moeten aanvragen en invoeren daar voor. Zeker als het door de gemeente moet voor vergunningen is dat een bureaucratisch proces ter grootte van een klein oerbos is Oost-Europa ( :+ ). 4 weken lijkt me niet onredelijk. Ik denk ik niet dat het grootste deel daarvan in Ziggo zit, maar de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
offtopic:
[quote]vr6-only schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:09:
[...]

[/quote]

Volgens de eigen woordvoerder van VF (waar ik bij zit): [quote]Vodafone heeft ook last gehad van de storing. "De meerderheid van de masten in Noord-Holland lag eruit", aldus woordvoerder Richard Mes. Sommige zendmasten bleven nog even in de lucht, dankzij een aangekoppelde accu, maar die houdt het maximaal een uur vol.[/quote] Nogmaals, dit was mijn eigen ervaring, het zou kunnen zijn dat alle masten in mijn omgeving bij toeval rotte accu's hadden. Ik had het idee dat het meer een capaciteitsdingetje was dan echt geen signaal overigens, want ik had nog wel 1 blokje GPRS. Kon echter niks.
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:37:
[...]Nogmaals dank voor je positieve toon.

G_M_C ik zou Ziggo bellen voor de problemen die je ondervind, niet zozeer voor het hoge signaal. De inHome monteur die dan komt kan dan evt het signaal laten bijstellen of het probleem direct oplossen als dat niet het geval is. Je AOP e.d. is dan ook weer direct op orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 14-08-2017 14:57 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1 ... 39 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic