Ik regelmatig, maar dat maakt nog steeds niets uit. Je kan een echte fan zijn door je clubje per tv te volgens. Het in een stadion aanwezig zijn doet daar niets aan af.
Maargoed, een seizoenskaart is sowieso niet voor iedereen weggelegd, veel clubs hebben een wachtlijst en bij sommige clubs zijn die dingen niet te betalen.
Dit kan een voorbeeld zijn, maar wat dacht je van jeugd? Mijn zoontje kan echt niet alle avondwedstrijden (al zou hij dat wel willen) naar een stadion toe. Hij is misschien wel meer fan dan welke volwassene ook.
Het gaat er om dat jij hierboven je uitsprak dat "echte" fan's in een stadion zitten, daar ben ik het dus niet mee eens.
Feit is gewoon dat live vanaf de bank de hele wedstrijd volgen geen basisbehoefte is en ook zeker niet iedereen geïnteresseerd is. Als je dat graag wilt doen kan je gewoon een fox abonnement afsluiten, daar hoeft niet heel televisiekijkend Nederland aan mee te betalen. (Veel mensen kijken niet eens televisie, maar betalen er toch voor omdat je bij ziggo geen internet zonder tv kunt krijgen)
Ik schrijf nergens dat het een basis behoefte is, daarom vind ik de constructie zoals Ziggo deze toepast prima, wil je Fox Sports (eredivisie of compleet) dan is dit een keuze en betaal je er voor. Ondanks dat de constructie die Fox toepast bij bijvoorbeeld KPN waarschijnlijk in mijn voordeel zou zijn, ben ik toch voor de Ziggo constructie. Dus niet een fee per abonnee, maar elke abonnee die het pakket wil bekijken daar zelf voor laten betalen.
Ik begrijp daarom ook echt niet waarom KPN (als grootste, en diverse andere overstag zijn gegaan).
Ziggo mag van mij haar poot stijf houden, waarvan ik natuurlijk ook wel begrijp dat de content aanbieder uiteindelijk meer bepaald dan de transmissie partij.Uiteindelijk zal het contact wan Ziggo als fZiggo ook heeft afgesloten afgelopen zijn. Maar vooralsnog voorzetten.....