Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Volgensmij is mijn router (connectbox) opeens uit de bridge modus gegaan. Mijn external access werkte op mn nas opeens niet meer en na heel veel testen denk ik dat de router uit bridge modus is en dus de port forwarding op mn 2e router niet meer werkt. Ik heb een lankabel op poort 2 op mn laptop aangesloten en het internet deed het gewoon. Dat hoort niet in bridge modus lijkt me? Morgen maar even ziggo bellen.

Er staat me iets bij hoe ik dat kan checken (heb een wit lichtje op de box, hoort dat niet groen te zijn?). Kan niet inloggen op dat ding hij pakt dat wachtwoord niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 14-08-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bridge mode = Continu groen
Router mode = Continu wit

Pagina 35 : https://www.ziggo.nl/pdf/...f-internet-connectbox.pdf

[ Voor 53% gewijzigd door Montoya200x op 15-08-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Zijn er op dit moment meer mensen met Netflix problemen op een Horizon box (v2)?
Het lijkt alsof de app vast loopt kort na het starten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Bartske schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:35:
Volgensmij is mijn router (connectbox) opeens uit de bridge modus gegaan. Mijn external access werkte op mn nas opeens niet meer en na heel veel testen denk ik dat de router uit bridge modus is en dus de port forwarding op mn 2e router niet meer werkt. Ik heb een lankabel op poort 2 op mn laptop aangesloten en het internet deed het gewoon. Dat hoort niet in bridge modus lijkt me? Morgen maar even ziggo bellen.

Er staat me iets bij hoe ik dat kan checken (heb een wit lichtje op de box, hoort dat niet groen te zijn?). Kan niet inloggen op dat ding hij pakt dat wachtwoord niet meer.
Je kunt nog ff proberen dat fbi gaatje 30sec in te drukken met een paperclip. Misschien laadt hij dan weer bridge in of in het geval van fUPC kun je hem zelf weer in bridge zetten.
Bullet NL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:07:
Zijn er op dit moment meer mensen met Netflix problemen op een Horizon box (v2)?
Het lijkt alsof de app vast loopt kort na het starten.
En als je hem via mijn media >> mijn apps instart? Replay tv werkt wel gewoon? Horizon box niet stiekem gekoppeld aan het thuisnetwerk? Wil ook nog wel eens wat issues geven.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Boost9898 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:30:
Gisteravond hadden we geen internetverbinding meer. Sinds vanochtend is er weer een verbinding maar deze is onbruikbaar. Zowel op de kabel als via een goede router is het belabberd. Er worden 'snelheden' gehaald van < 1mbit download en ±14mbit upload, zowel op het 2,4GHz via 5GHz verbinding.

Screenshot naar speedtests: http://imgur.com/a/ojywt
Blijkbaar ben ik niet de enige die er last van heeft: http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Hier heb ik vaker last van, niet wekelijks maar om de maand toch wel. Ook heb ik al contact opgenomen met de webcare afdeling maar dat gaat ook niet geweldig, ze vragen om dingen die ik in het eerste bericht al vermeld heb.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, zijn er regelingen in de vorm van een compensatie als de diensten waarvoor ik betaal niet voldoen?
Eruit gelegen heeft het hier niet, maar verder dezelfde problemen: traag traag traag, zowel bekabeld als via wifi. Na een reboot van de Technicolor (TC7210 als het goed is) werkt het weer even goed.

Betreft Tilburg (voor de fusie was het hier ook Ziggo btw).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:53

Boost9898

Software developer

Wildfire schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:31:
[...]

Eruit gelegen heeft het hier niet, maar verder dezelfde problemen: traag traag traag, zowel bekabeld als via wifi. Na een reboot van de Technicolor (TC7210 als het goed is) werkt het weer even goed.

Betreft Tilburg (voor de fusie was het hier ook Ziggo btw).
Ik heb gisteren via Twitter een nieuw modem aangeboden gekregen. Zodra deze binnen is zal ik eens kijken of dat het probleem heeft opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Boost9898 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Ik heb gisteren via Twitter een nieuw modem aangeboden gekregen. Zodra deze binnen is zal ik eens kijken of dat het probleem heeft opgelost.
Als ik vanavond thuis ben en het probleem is er weer dan bel ik ze meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Vanmorgen contact gehad met de klantenservice.
Na een gesprek over mijn Wifi bereik werd aangeraden om mijn Cisco EPC3928AD om te ruilen voor
een Connectbox.

Nu lees ik toch dat dit apparaat behoorlijk instabiel is zeker in combinatie met gamen.

Ik denk dat ik de box aan de deur ga weigeren.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
rjn27 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:56:
Na een gesprek over mijn Wifi bereik werd aangeraden om mijn Cisco EPC3928AD om te ruilen voor
een Connectbox.

Nu lees ik toch dat dit apparaat behoorlijk instabiel is zeker in combinatie met gamen.

Hebben jullie nog tips?
Mijn tip is: Creëer je eigen thuisnetwerk met eigen router, switch en AP's en bekabelde netwerkaansluitingen waar nodig. Kun je je cisco router in bridge laten zetten en heb je alles zelf in de hand.
Ook bij een verandering van provider is dit veel gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:56:
een Connectbox.

Hebben jullie nog tips?
Het apparaat is niet behoorlijk instabiel als in je verbinding valt constant weg ofzo. Het probleem heeft vooral te maken met het feit dat je op willekeurige momenten enorme latency spikes hebt. Heb zelf ook een connectbox en merk het zelf niet met gamen (zelfs met FPS). Er zijn mensen die aangeven het wel daarbij te merken. Ook geven sommige aan dat internet wat stroperiger aanvoelt (dit had ik in het begin maar met laatste firmware niet meer) en er zijn wat issues met VPN connecties. Behoorlijk instabiel moet je dus enigszins relativeren. Je zal voor jouw situatie moeten inschatten wat het beste is. Wat betreft Wifi is de connectbox het beste modem wat Ziggo heeft uitgeleverd. Dual-radio wifi met (in mijn geval) enorm goed bereik. Is latency voor jou essentieel dan kan je overwegen even te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 15-08-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Shaggie_NB schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:15:
[...]

Mijn tip is: Creëer je eigen thuisnetwerk met eigen router, switch en AP's en bekabelde netwerkaansluitingen waar nodig. Kun je je cisco router in bridge laten zetten en heb je alles zelf in de hand.
Ook bij een verandering van provider is dit veel gemakkelijker.
Ik heb ook een Cisco EPC3928AD en hetzelfde gedaan. Goede TP link router ertussen en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Het is gelukt met behulp van de klantenservice. Ik had zowaar iemand die wist waarover hij het had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Gisteren een internet max met digitale tv xl afgesloten.
Krijg ik vandaag 2 mailtjes over 2 pakketten die onderweg zijn en een mailtje dat er een apart modem naast de mediabox xl wordt afgeleverd.

Ik dacht dat de mediabox gelijk de modem was. Iemand enig idee waarom het modem los wordt geleverd? Of is internet max (300/30) niet mogelijk met de MBXL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Hangt ervanaf of je de 7401 of 7400 MBXL krijgt. De 7401 kan 300/30 aan. Inprincipe is de standaard optie met los modem met 300/30.
In oud Ziggo gebied kun je de MB XL niet als modem gebruiken vziw.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Jim423 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:14:
[...]

En als je hem via mijn media >> mijn apps instart?
Nope, doet hij het zelfde.... Maakt niets uit
Replay tv werkt wel gewoon?
Yes, werkt allemaal
Horizon box niet stiekem gekoppeld aan het thuisnetwerk? Wil ook nog wel eens wat issues geven.
Nope, draait helemaal via zijn eigen kabelmodem buiten mijn thuisnetwerk om.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, na storing van afgelopen weekend (Drachten, UPC gebied) krijg ik van een klant met 500Mbit verbinding bij vlagen geen data meer door van de Zabbix proxy. Gevolg is dat ik elke 5 minuten alle services down heb en 5 minuten later alles weer up. Logs geven een TCP timeout.

Als workaround nu een OpenVPN tunnel gelegd, nog geen melding weer gehad. Lijkt alsof dat Hitron (Puma6) modem sinds vanmiddag ineens connecties dropt. Qua verkeer gaat er weinig spannends over de lijn.
Aan TransIP en de Zabbix server ligt het niet, proxy van een andere klant achter een gare ADSL lijn geeft geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:17

WTM

Even een check kan ik in fUPC gebied wel of niet een TC7210 aansluiten en laten activeren ? Ben die connectbox zat en kan er eentje overnemen van iemand. Ik heb het 300Mbit abonnement.

/edit: zijn er weer problemen met Google en Ziggo trouwens? Google Drive wil niet verbinden en www.google.nl wil ook niet. (4g via Vodafone wil wel)

[ Voor 29% gewijzigd door WTM op 15-08-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
WTM schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:09:
Even een check kan ik in fUPC gebied wel of niet een TC7210 aansluiten en laten activeren ? Ben die connectbox zat en kan er eentje overnemen van iemand. Ik heb het 300Mbit abonnement.

/edit: zijn er weer problemen met Google en Ziggo trouwens? Google Drive wil niet verbinden en www.google.nl wil ook niet. (4g via Vodafone wil wel)
Nee in fUPC kun je zelfs in zijn geheel geen modem laten activeren. Ziggo beslist in dit gebied welk modem je gebruikt. Heb je een connectbox dan houdt je die.

Daarnaast werkt de TC7210 niet in fUPC gebied, omdat deze niet in de systemen aldaar voorkomt.

Deze vraag was al eerder meermaals beantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:17

WTM

Dank, ik kon het niet terugvinden hier op de laatste pagina. Zoekterm tc7210 en fUPC geprobeerd. Jammer dat het niet kan, was graag van die ConnectBox verlost,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Weekje op de camping gezeten en op 4G gesurft. Kom vandaag thuis. Laggy pagina laden. Connect Box in bridge met daarachter een flawless ubiquiti netwerk. En die lag is er vanaf de connect box. Smokeping laat dat ook zien. Kan toch echt niet. Komop zeg.
Contact opgenomen met webcare. Ik wil gewoon een ander modem. Vind dit echt te zot voor woorden. Betalen voor een 300/30 en 4G is way more snappy. Ik ben bang dat zelfs een adsl van 10/1 nog sneller is puur qua surfen.

We zouden ze massaal voor de rechtbank moeten slepen want Ziggo weet verdomd goed wat voor troep ze zo hard aan het pushen zijn. Zelfde geldt overigens voor die Horizon, maar goed, dat is voor een ander topic. :)

Monteur die laatst was geweest heeft overigens alles gecontroleerd toen en alle waardes zijn verder top notch. Dat ze die box maar vervangen voor iets zonder die Puma chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:06
UltraSub schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:09:
Weekje op de camping gezeten en op 4G gesurft. Kom vandaag thuis. Laggy pagina laden.
Heb hier sinds vanmorgen hetzelfde, met een Ubee modem. Als je allestoringen.nl bekijkt, is het landelijk.
oa. Google laadt niet goed en veel sites die https gebruiken blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oh dat zal inderdaad niet helpen nee.
Maar verhaal blijft wel, het is een onding als je alleen een bridge nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal vanavond Ziggo maar eens bellen, zojuist was een slak nog sneller... Na reboot van de TC7210 was alles weer prima -- voor zolang het duurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
De GO app voor Windows is gisteren bijgewerkt. Nu laadt alles weer supersnel. Dat was een lange tijd wel anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rslNLqe1BQUphjcsJpmnD3lm/full.jpg

Dat was inderdaad ook een hardnekkige. Goed bezig, Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:26:
[...]

Heb hier sinds vanmorgen hetzelfde, met een Ubee modem. Als je allestoringen.nl bekijkt, is het landelijk.
oa. Google laadt niet goed en veel sites die https gebruiken blijven hangen.
Wil je eens andere DNS servers gebruiken, die van Ziggo hebben een "smoke" in smokeping gekregen.

DNS publiek (door die rode piek links wel even goed de schaalverdeling lezen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GpFfxSF.png

DNS Ziggo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nfaHUnr.png

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 16-08-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En am/sd is hier de average median/average standard deviation over de punten die je in de grafiek ziet.

Dit geeft een indicatie voor de verhouding tussen median rtt en de spreiding van de rtt die onafhankelijk is voor een hoge rtt. Hier is een hoog getal goed en een laag (m: milli) getal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58

rammes

koekebakker 1e klas

vandaag maar even overgestapt naar de google dns servers. man man wat was het allemaal traag. Ik werk veel met Office365/SharePoint daar was bijna niet mee te werken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Bah... Kan nu niet eens inloggen op gmail, blijft hangen.

Probleem zal hier liggen, of in het interne ziggo netwerk: => ams15s31 : router: "pr01.ams16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
rammes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:49:
vandaag maar even overgestapt naar de google dns servers. man man wat was het allemaal traag. Ik werk veel met Office365/SharePoint daar was bijna niet mee te werken.
OpenDNS heeft bij mij nog altijd het beste resultaat :) En laagste latency.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58

rammes

koekebakker 1e klas

tcviper schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

OpenDNS heeft bij mij nog altijd het beste resultaat :) En laagste latency.
net even geprobeerd 208.67.222.222 was erg traag dus ga weer terug naar google

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
rammes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

net even geprobeerd 208.67.222.222 was erg traag dus ga weer terug naar google
Dat is bijna onmogelijk, maar probeer anders eens Namebench dns benchmark maar eens tussen 208.67.220.220 en 8.8.8.8 en of andere DNS providers, dan kun je zelf een mooie vergelijking maken: https://code.google.com/archive/p/namebench/downloads

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 16-08-2017 13:44 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
chim0 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:02:
De GO app voor Windows is gisteren bijgewerkt. Nu laadt alles weer supersnel. Dat was een lange tijd wel anders.

[afbeelding]

Dat was inderdaad ook een hardnekkige. Goed bezig, Ziggo!
Wanneer je kijkt bij de Ziggo Go app >> Instellingen >> Over deze app, staat er bij mij wat anders:
Ziggo Go
Liberty Global - Ziggo
Versie 2.2.3.14551
En deze is ook vanmorgen bijgewerkt. Volgens mij kloppen die gegevens op de webstore niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fret Raket schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:09:
Bah... Kan nu niet eens inloggen op gmail, blijft hangen.

Probleem zal hier liggen, of in het interne ziggo netwerk: => ams15s31 : router: "pr01.ams16"
Dat is opmerkelijk want ik vroeg mij al af waarom Google ineens packetloss heeft, misschien wel een generiek Ziggo probleem. Gaat om het blauwe staartje aan de grafiek de dip in het midden is een modemwissel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BqgvUbP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XiJOVMH.png

Als je de grafieken bekijkt in relatie met de DNS grafiek van Ziggo, is het gelijktijdig begonnen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ofzyVXh.png

[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 16-08-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook erg veel last van Google diensten die niet willen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@stormfly modem van > naar?

Is overigens niet voor het eerst dit met Ziggo en Google. Laatst ook een tijdje, in iets mindere mate, duidelijk te zien in de graphs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Yep, Ziggo heeft weer zn Google probleem :( . Morgen maar weer de klantenservice lastig vallen

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Had ik gister ook al last van, modem keer reset maar leek niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 21:30
Hier ook veel last van time-outs sinds gisteren. Ook hier router reset gedaan en andere DNS geprobeerd. Geen succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
MikeL schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:05:
Hier ook veel last van time-outs sinds gisteren. Ook hier router reset gedaan en andere DNS geprobeerd. Geen succes helaas.
Je kan van jouw kant niets doen als er (weer) een fout in de routering van Ziggo zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:54:
@stormfly modem van > naar?

Is overigens niet voor het eerst dit met Ziggo en Google. Laatst ook een tijdje, in iets mindere mate, duidelijk te zien in de graphs.
Bovenste zijn HTTPS request naar Google en Gmail, de grafiek is een beetje warrig omdat ik getest heb met de ConnectBox test vandaar wat modemwissels en verstoring van de grafiek als je verder naar links gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik heb ook dat de Gmail app op mijn mobiel hapert, vastloopt en een ander moment loopt het allemaal keurig.

Wat ik nog niet kan verklaren is dat mijn smokeping naar www.akamail.com dezelfde packetloss meet, en de smoke van/naar de DNS servers van Ziggo ook smoke hebben. Dat lijkt dan toch iets breder dan alleen een Google issue, waarschijnlijk gaat Google erin mee.

https://www.consumentenbo...308&CID=EML_NB_L_20170813

[ Voor 41% gewijzigd door stormfly op 16-08-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:57
stormfly schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:01:
Maar ik heb ook dat de Gmail app op mijn mobiel hapert, vastloopt en een ander moment loopt het allemaal keurig.

Wat ik nog niet kan verklaren is dat mijn smokeping naar www.akamail.com dezelfde packetloss meet, en de smoke van/naar de DNS servers van Ziggo ook smoke hebben. Dat lijkt dan toch iets breder dan alleen een Google issue, waarschijnlijk gaat Google erin mee.

https://www.consumentenbo...308&CID=EML_NB_L_20170813
Toch raar dat bij de consumentenbond al jaren Ziggo als slechtste uit de bus komt en hier bij tweakers als beste?

Dafuq is hier aan de hand 8)7

• Fret Raket
toro schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:24:
[...]

Toch raar dat bij de consumentenbond al jaren Ziggo als slechtste uit de bus komt en hier bij tweakers als beste?

Dafuq is hier aan de hand 8)7
Andere doelgroep?

• toro
De hoogste storings percentage heeft Ziggo als je de consumentenbond mag geloven, dit lijkt mij doelgroep onafhankelijk.

Maar goed erg vreemd vind ik het wel :/
toro schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:08:
[...]

De hoogste storings percentage heeft Ziggo als je de consumentenbond mag geloven, dit lijkt mij doelgroep onafhankelijk.
Hoe die storingen ervaren worden kan wel degelijk doelgroep afhankelijk zijn. Zeer kortdurende, maar veel voorkomende storingen zullen door sommigen nauwelijks opgemerkt worden maar in de test net zo zwaar tellen als weinig langdurende storingen. Plus dat er meer is dan storingen. Prijs/prestatie verhouding speelt een belangrijke rol evenals variatie van aanbod.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• Fret Raket
toro schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:08:
[...]

Maar goed erg vreemd vind ik het wel :/
De definitie van "storing" zal anders zijn bij de 2 groepen...

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

vmachiel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:29:
Yep, Ziggo heeft weer zn Google probleem :( . Morgen maar weer de klantenservice lastig vallen
ik heb er sinds gisteren ook weer behoorlijk last van. YT en google diensten of sites met Google diensten werken niet of erg traag ... :|

Ook hier op GoT gelinkte YT videos geven een time out :X

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 17-08-2017 01:02 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:29

Polycom

Poes van goud

Sinds kort heb ik Ziggo sport totaal (extra pakket)
Als het goed is krijg ik hier ook Ziggo sport GO erbij maar ik heb geen idee hoe dit werkt, iemand?

• maversne
  • Laatst online: 17-09 02:30
Bij mij werkt het internet ook erg brak de laatste 2 en een halve dag. Google.nl laad soms niet direkt en mijn psn is gruwelijk traag met online dingen laden (werkt deze ook met google dns ofzo?). Zou een hoop verklaren. Ik heb ook last van hick ups op sites en apps die niet direkt reageren en dan blijven laden. RotterdamZuid hiero.

Neem aan dat ik niet de enige ben?

Mijn wifi vloog er zelfs al 2x uit in 30min. Vreemd

Edit: wat gebeurd er nu weer. Mijn internet snelheid is compleet weg. Max 3mbps ineens. Kabel en wifi.

[ Voor 11% gewijzigd door maversne op 17-08-2017 02:12 ]

PC Specification

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:41
Sinds zondag hier ook onstabiel internet met download snelheden heel ver onder wat het moet zijn

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Polycom schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 01:19:
Sinds kort heb ik Ziggo sport totaal (extra pakket)
Als het goed is krijg ik hier ook Ziggo sport GO erbij maar ik heb geen idee hoe dit werkt, iemand?
Je bedoelt de app Ziggo Sport Totaal (Go)? Ziggo sport GO bestaat niet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 01:46:
Edit: wat gebeurd er nu weer. Mijn internet snelheid is compleet weg. Max 3mbps ineens. Kabel en wifi.
Om 01:49 had ik een total outage omgeving Utrecht alle monitoring tools gaven alarm. Ligt wel toevallig dicht op jouw tijd :9

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Het is voor een deel inderdaad een andere soort groep gebruikers maar het zijn nog steeds gebruikers.
Nu is de consumentenbond natuurlijk niet heilig en Tweakers ook niet. Maar het is inmiddels zoveel jaar dat Ziggo als beste wordt aangemerkt en ook als slechtste. Zelfs Ziggo weet niet wat ze met deze twee beoordelingen moeten doen. Uiteindelijk pakken ze gewoon PR technisch de beste maar het bredere publiek is waarschijnlijk nog steeds bij de consumentenbond.

Bij de test van de consumentenbond heb ik meer het idee dan er meer wordt ingegaan bij klachten / problemen en dit gebeurt niet/ of veel minder bij de beoordeling van Tweakers. Als alles bij een bedrijf goed gaat is het niet erg om deze een goede beoordeling te geven maar als er klachten zijn dan mag deze best meegeteld worden.

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Hier is het ook al een paar dagen brak... gaat lekker Ziggo :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cave_Boy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:23:
[...]

Het is voor een deel inderdaad een andere soort groep gebruikers maar het zijn nog steeds gebruikers.
Nu is de consumentenbond natuurlijk niet heilig en Tweakers ook niet. Maar het is inmiddels zoveel jaar dat Ziggo als beste wordt aangemerkt en ook als slechtste. Zelfs Ziggo weet niet wat ze met deze twee beoordelingen moeten doen. Uiteindelijk pakken ze gewoon PR technisch de beste maar het bredere publiek is waarschijnlijk nog steeds bij de consumentenbond.

Bij de test van de consumentenbond heb ik meer het idee dan er meer wordt ingegaan bij klachten / problemen en dit gebeurt niet/ of veel minder bij de beoordeling van Tweakers. Als alles bij een bedrijf goed gaat is het niet erg om deze een goede beoordeling te geven maar als er klachten zijn dan mag deze best meegeteld worden.
Klopt ik vertrouw die van de consumentenbond ook meer, bij tweakers heb je een lijst me alle providers en hoef je slechts een balletje aan te klikken, daar zit geen verder diepgang in. En met 3.1 miljoen aanslutingen is het vrij makkelijk uitrekenen wie de meeste aangeklikte balletjes heeft op Tweakers. 8) KPN heeft vele sub-merken.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:09
Vreemd iets. Ik heb de overstap gemaakt van Ziggo naar NLE (vanaf half september). Nu probeert Ziggo mij steeds te bereiken. Echter op tijdstippen dat ik de telefoon niet kan aannemen. Nu merkte ik gisteren op dat mijn zenderpakket is uitgebreid. Wanneer ik kijk op Mijn Ziggo wordt wel gewoon het standaard pakket weergeven.

Is dit een normale gang van zaken tijdens het opzeggen van Ziggo? Als lokkertje om te blijven? Of is dit gewoon toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan_ schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:14:
Vreemd iets. Ik heb de overstap gemaakt van Ziggo naar NLE (vanaf half september). Nu probeert Ziggo mij steeds te bereiken. Echter op tijdstippen dat ik de telefoon niet kan aannemen. Nu merkte ik gisteren op dat mijn zenderpakket is uitgebreid. Wanneer ik kijk op Mijn Ziggo wordt wel gewoon het standaard pakket weergeven.

Is dit een normale gang van zaken tijdens het opzeggen van Ziggo? Als lokkertje om te blijven? Of is dit gewoon toeval?
Ze zouden zich beter kunnen concentreren op het stabiel houden van de core compomenten, dan hoeven klanten ook niet weg te lopen....

Maar goed ik heb gisteren ook de site van NLE en XS4ALL bezocht, de upload van KPN kriebelt tot een overstap. En DualStack IPv6 >:)

Anyway nee ik weet het niet ik ben al 10 jaar Ziggo klant, geen idee hoe het gaat als je afscheid neemt.

• commentator
Net maar eens met 1200 gebeld, ze geven aan dat er geen storing is en dat er een monteur moet komen. Nou laat maar komen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
Is het probleem met Google soms regio gebonden?
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat er veel gesproken wordt over problemen met DNS of Google, maar hier in Zuid West Nederland is er dan niks aan de hand. Heeft dat met routering ofzo te maken?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Hier werkt het inmiddels ook weer snel en goed :)

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:20:
Is het probleem met Google soms regio gebonden?
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat er veel gesproken wordt over problemen met DNS of Google, maar hier in Zuid West Nederland is er dan niks aan de hand. Heeft dat met routering ofzo te maken?
Denk het wel. Dit is nu al de 3e keer en vriend van mij in andere regio heeft er nooit last van gehad.

Meta Taro!

Zojuist een ticket geopend, die kerel begreep het zeer goed. Hij heeft hem aangemaakt als mogelijke groepstoring.

Dus als het probleem hebt, graag even ziggo bellen zodat de vote omhoog schiet en ze aan de bak gaan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Boost9898 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Dat doen ze hier niet, alleen een monteursafspraak... alhoewel ze niet denken dat het de oorzaak is, zouden we namelijk "lichte" signaalprobleempjes hebben.

Signaalwaardes uit TC7210 modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/signaalwaardes.png

Ik probeer nog ff een computer rechtstreeks op het modem... Maar krijg geen IP. Had dat niet met controle op MAC adres te maken? Hoe lang moet ik wachten? Wil het modem niet rebooten want is nu weer zo traag, na een reboot is het weer snel en kan ik dus niet testen...

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 17-08-2017 10:55 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:03
Heb er ook al een paar dagen last van..fUPC. Het is niet alleen Google maar ook PSN, Wehkamp en zelfs mijn VPS. Daarop loopt de trace vaak vast op cogentco .com, en als ik mij niet vergis was dat de vorige keren ook zo.

Mail ophalen via Wifi duurt ~20-30 seconden en als ik overschakel naar 4G (Tmobile) dan duurt het 2-3 sec max /3

@wopper , dat was ik al van plan zo d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Erulezz op 17-08-2017 10:23 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erulezz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:
Heb er ook al een paar dagen last van..fUPC. Het is niet alleen Google maar ook PSN, Wehkamp en zelfs mijn VPS. Daarop loopt de trace vaak vast op cogentco .com, en als ik mij niet vergis was dat de vorige keren ook zo.
Ff Ziggo bellen aub, ipv hier posten ;) het groepsstoringticket bij Ziggo wordt niet geupdate via Tweakers 8)

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:53

Boost9898

Software developer

Wildfire schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Dat doen ze hier niet, alleen een monteursafspraak... alhoewel ze niet denken dat het de oorzaak is, zouden we namelijk "lichte" signaalprobleempjes hebben.
Gisteren hebben we het modem binnen gehad, aangesloten en in bridge modes laten zetten. Alles stopte ermee, geen signaal/data. Enkel intern.

Toen de telefoon gepakt om het verhaal te doen, de Ziggo medewerkers logde in bij ons en we moesten bepaalde dingen doen waar om gevraagd werd, kabels omsteken en de status van LEDs doorgeven etc. Op een bepaald moment zij de support dat hij het modem ging resetten en dat daardoor de telefoonverbinding ook zou wegvallen. Maar wat gebeurde er nou, helemaal niets. Een minuut later waren we nog in gesprek, dat klopte niet. <30 minuten later>

Uiteindelijk is het opgelost door aanpassingen aan Ziggo's kant en aan mijn kant. De UTP kabel die van het modem naar de router ging moest in de 'internet/wan'-poort (de gele) geprikt worden. Nadat dat gedaan is werd in de router ook een IP zichtbaar, voorheen was dit 0.0.0.0.

En ze leefden nog lang en gelukkig.
Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/e40ff00426.png
(5GHz WiFi - http://beta.speedtest.net/result/6546503883)
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:10:
[...]

Klopt ik vertrouw die van de consumentenbond ook meer, bij tweakers heb je een lijst me alle providers en hoef je slechts een balletje aan te klikken, daar zit geen verder diepgang in. En met 3.1 miljoen aanslutingen is het vrij makkelijk uitrekenen wie de meeste aangeklikte balletjes heeft op Tweakers. 8) KPN heeft vele sub-merken.
Ik vertrouw de consumentenbond helemaal niet. Die zijn tegenwoordig ook overal reseller van om zo aan inkomsten te komen. Dan ben je dus zo ie zo al niet meer onafhankelijk.

En hoe hebben ze getest dan? Aan iedereen vragen wat ze vinden? Dat is toch niet onafhankelijk, de enige manier is om alle verschillende internet verbindingen te nemen en dan te kijken welke technisch beter werkt met objectieve metingen. Net zoals "wat vind u van de beeld kwaliteit" vervolgens zit de helft bij KPN naar een SD stream te kijken omdat de HD streams op 700 en hoger zitten. Hangt het ook nog van je TV e.d. af. En bij Ziggo of je goede kabels gebruikt. De meeste storingen komen door apparatuur binnenshuis, slechte wifi e.d. en daar kun je je provider niet (helemaal) op afrekenen.

Iedere situatie is weer anders. dus heb je niets aan met een "test" (lees enquête).

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 17-08-2017 11:19 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:32
Erulezz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:

Mail ophalen via Wifi duurt ~20-30 seconden en als ik overschakel naar 4G (Tmobile) dan duurt het 2-3 sec max /3

@wopper , dat was ik al van plan zo d:)b
Pff bij mij hetzelfde wilde een film opzoeken in Netflix en de helft van de covers worden niet geladen. Wil je op de pathe site kijken maar die werkt gewoon niet. Ga Ziggo even bellen zodat ze goed weten dat het voor geen meter werkt op dit moment. Die lag spikes met mijn nieuwe connectbox is ook mega irritant. Nog even en ik ga naar dsl. Dan "maar" 50mbit als die wel gewoon alles kan openen.

• maversne
Al enig idee of de problemen met de ziggo dns gaan worden opgelost of dat ziggo het inmiddels weet dat er wat is? Wil graag mijn psn gebruiken maar het werkte gister voor geen meter.

PC Specification

• Martinusz
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:43:
Al enig idee of de problemen met de ziggo dns gaan worden opgelost of dat ziggo het inmiddels weet dat er wat is? Wil graag mijn psn gebruiken maar het werkte gister voor geen meter.
Wat zeiden de posts boven je? |:(
Boost9898 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:10:
De UTP kabel die van het modem naar de router ging moest in de 'internet/wan'-poort (de gele) geprikt worden.
Uh is dat niet zo'n beetje de eerste stap in een stappenplan om een router achter een modem te zetten :P

• toro
Roetzen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:30:
[...]

Hoe die storingen ervaren worden kan wel degelijk doelgroep afhankelijk zijn. Zeer kortdurende, maar veel voorkomende storingen zullen door sommigen nauwelijks opgemerkt worden maar in de test net zo zwaar tellen als weinig langdurende storingen. Plus dat er meer is dan storingen. Prijs/prestatie verhouding speelt een belangrijke rol evenals variatie van aanbod.
Een storing is een storing bij een commercieel bedrijf. Lang/kort maakt niet zoveel uit dan, de klant ondervind op 1 of andere manier hinder, Mijn provider Ziggo vind ik nou niet echt de beste qua prijs/prestatie verhouding maar ik ben wel al jaren afhankelijk van hun.

Het aanbod is wel enorm. Maar ik heb het idee dat ik alsmaar meer moet betalen voor dingen die totaal mijn interesse niet hebben en niet nodig heb maar wel telkens weer meer voor moet gaan betalen.

Wij moeten het hier al een aantal jaren het alleen doen met Ziggo. Er is hier niets anders wat een beetje snelheid heeft. Glas komt hier niet meer in deze wijk hier in Eindhoven (bedankt KPN voor dat :/ )

Ik heb de invoering van de Horizon box en alle problematiek daar omtrent meegemaakt. Meerdere boxen gehad toen. Nu heb ik een Horizon box die ik af en toen nog steeds zelf mag rebooten/uit/aanzetten om het goed te laten werken. Voor de horizon box ging tv kijken probleemloos bij fUPC.

Toen het nog UPC was werd tot 3x aan toe mijn upc telefoon nummer plus n.a.w. gepubliceerd in o.a. de telefoongids, terwijl in de gebruikerspaneel duidelijk stond Privé nummer/afgeschermd. 3x een andere telefoonnummer gekregen en 3x ging het fout :/

Internet had altijd vanaf dag 1 prima gewerkt, bijna altijd up en geen storingen (cisco modem was zalig). Totdat de connectbox kwam i.v.m. 300/30 :/

Ik heb jaren XS4ALL internet gehad en nooit problemen met hun gehad. Qua prijs/prestatie was dat stukken beter dan Ziggo vind ik.

Tweak als provider en XS4ALL, dat zijn in mijn ogen de beste.

Het was niet echt de bedoeling om bijna in een rant te vervallen richting Ziggo, maar het viel mij zo op dat andere partijen dan Tweakers een dusdanig ander oordeel hebben over mijn provider. Ik kan er een beetje over mee praten :)

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik heb hier ook al dagen last van traag internet. Ik gebruik Open DNS, dus het ligt bij mij niet aan de Ziggo DNS. Ik merk op veel pagina's dat externe scripts en bronnen (via o.a. Gstatic en Akamai) vooral slecht laden.

Vandaag is eBay bijvoorbeeld nauwelijks bereikbaar. Pagina's laden niet of slechts gedeeltelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maversne
Zit ik met ziggo aan de foon weet die muts aan de andere kant gewoon van helemaal niks. Gaat ze het navragen en zegt ze leuk dat ze het daar nog niet hebben gehoord dat er een probleem is. Nou dat is dan leuk. Dit wordt helemaal niks volgens mij

[ Voor 9% gewijzigd door maversne op 17-08-2017 12:25 ]

PC Specification

DJ-Promo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Pff bij mij hetzelfde wilde een film opzoeken in Netflix en de helft van de covers worden niet geladen. Wil je op de pathe site kijken maar die werkt gewoon niet. Ga Ziggo even bellen zodat ze goed weten dat het voor geen meter werkt op dit moment. Die lag spikes met mijn nieuwe connectbox is ook mega irritant. Nog even en ik ga naar dsl. Dan "maar" 50mbit als die wel gewoon alles kan openen.
Dank! Mij vrouw appte dat de kids geen Netflix konden kijken omdat filmpjes steeds stoppen. Of ik dat remote even wilde fixen.

Dat is dus ook generiek dat Netflix :(

DEFCON 1 bij Ziggo nu hopelijk.

Het is in de ochtend van de 15e gestart, na twee dagen erkenning vanuit Ziggo.
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:43:
Bellen naar Ziggo alleen dan komt er besef en urgentie. Hier klagen of vragen heeft geen zin. Het gaat fout "hoog" in het netwerk.

Edit: dank voor het bellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 17-08-2017 12:50 ]

• maversne
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Bellen naar Ziggo alleen dan komt er besef en urgentie. Hier klagen of vragen heeft geen zin. Het gaat fout "hoog" in het netwerk.

Edit: dank voor het bellen :)
Zit met iemand op twitter te praten en die heeft het over dat het hetzelfde probleem is als in februari. De fout zit volgens hem weer in de AMS-IX knooppunt.

Vorige keer heeft het echt lang geduurd voordat het was opgelost.

PC Specification

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ziggo... laat me niet lachen. Het enige wat ze daar nog kunnen is regelmatig de prijs verhogen.
Heb ook regelmatig aan de lijn gehangen met Ziggo, maar komt toch telkens op hetzelfde neer.
Ja de bekabeling is goed, ja ik heb mijn modem een minuut uitgehad, etc.

Nu ook weer met die storing, hoe kan het nou dat dit al 2 dagen loopt en er niet eens gecommuniceerd wordt met klanten wat er mogelijk aan de hand kan zijn.

Heb voor de verandering eens een klacht ingediend bij consuwijzer, ben dat Ziggo zo ongelooflijk beu, en het ergerlijke is dan nog wel dat ik nergens anders heen kan voor een normale internet verbinding. Ben gegaan van KPN naar UPC toentertijd vanwege een zeer slechte adsl verbinding, maar sinds die fusie met Ziggo is het gewoon om te janken zo slecht.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Google en Netflix werken nog prima hier.

• UltraSub
Gisteren klaagden de kids hier ook dat Netflix "raar" deed. Ging om slechte kwaliteit (app schaalt terug) en stotteren. Alles wat hier in dit draadje langs komt lijkt op hetzelfde als een tijd terug inderdaad, en dat heeft toen best lang geduurd. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Misschien voegt dit totaal niets toe aan dit topic.

Maar ik heb een VPS bij Transip en gebruik Search Console van Google om mijn sites in de zoekmachine te monitoren. Tot mijn stomme verbazing loopt bij mij de tijd die nodig is een pagina op te halen door Google al een paar dagen flink op. Zonder dat er iets is veranderd aan de VPS, Services op de VPS, website zelf, verbinding, etc.

Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp/wp-content/uploads/2017/08/bereikbaarheid-Coaxkabelwinkel.nl_.jpg

Als ik zelf de pagina laadt op mijn eigen lijn (Trined) als 4G Vodafone en 4G T-Mobile is er niets aan de hand met mijn site. Dit terwijl de Google diensten niet helemaal prettig laden.

Ik denk dat hier de fout niet bij Ziggo ligt en ook niet bij de DNS servers maar bij de routering naar Google of bij Google zelf.

Daarnaast heeft een DNS-server weinig te maken met de response tijd van 1 website. Bij DNS-server problemen ervaar je problemen bij alle sites die je icm. een specifieke DNS-server wilt bereiken. Nooit de ene site prima de andere site niet.

Het enige wat een DNS simpel gezegd doen is: Hostnaam naar ip omzetten of ip naar hostnaam. Een DNS doet totaal niets met routering van het verkeer.

• maversne
Franko P. schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:04:
Ziggo... laat me niet lachen. Het enige wat ze daar nog kunnen is regelmatig de prijs verhogen.
Heb ook regelmatig aan de lijn gehangen met Ziggo, maar komt toch telkens op hetzelfde neer.
Ja de bekabeling is goed, ja ik heb mijn modem een minuut uitgehad, etc.

Nu ook weer met die storing, hoe kan het nou dat dit al 2 dagen loopt en er niet eens gecommuniceerd wordt met klanten wat er mogelijk aan de hand kan zijn.

Heb voor de verandering eens een klacht ingediend bij consuwijzer, ben dat Ziggo zo ongelooflijk beu, en het ergerlijke is dan nog wel dat ik nergens anders heen kan voor een normale internet verbinding. Ben gegaan van KPN naar UPC toentertijd vanwege een zeer slechte adsl verbinding, maar sinds die fusie met Ziggo is het gewoon om te janken zo slecht.
Klantenservice wist van niks toen ik daarstraks belde. Werd ze nog brutaal ook omdat ze het niet meer kon begrijpen wat ik vertelde. Op twitter zijn er ook veel berichten naar @VodafoneZiggo maar Ziggo doet net of haar neus bloed

PC Specification

• Martinusz
Is het dus niet gewoon een herhaling van dit:
nieuws: Ziggo en Google lossen verbindingsproblemen met Google-diensten op

Lijkt er wel sterk op niet?

vorige keer was dit de boosdoener blijkbaar:
Update 12.40: Een anonieme tipgever meldt aan Tweakers dat de problemen werden veroorzaakt door een Google-server met het ip 172.217.17.46. Door deze te isoleren zouden de problemen zijn opgelost.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 17-08-2017 13:25 ]

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:23
't Zijn bij mij ook primair Google gerelateerde verbindingen die zeer slecht werken de laatste 4-5 dagen. Ziggo zelf verliest soms ook de verbinding de laatste 2 maanden (zo af en toe even 5 seconden weg en weer terug) maar dat kan ook een regio probleem zijn (1724).

Zo te zien word het weer wachten totdat Ziggo en/of Google aangeeft dat er daadwerkelijk een probleem is, dus ik verwacht eigenlijk niet dat dit vlot opgelost gaat worden :'(

Mijn YouTube

• maversne
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:24:
Is het dus niet gewoon een herhaling van dit:
nieuws: Ziggo en Google lossen verbindingsproblemen met Google-diensten op

Lijkt er wel sterk op niet?

vorige keer was dit de boosdoener blijkbaar:

[...]
Ja het lijkt hier inderdaad weer op. Hopelijk kan Ziggo de storing erkennen en het gaan oplossen. Vorige keer duurde het een week ofzo

PC Specification

MediaZoo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:16:

Ik denk dat hier de fout niet bij Ziggo ligt en ook niet bij de DNS servers maar bij de routering naar Google of bij Google zelf.
Ja dat denk ik ook, echter ik betaal maandelijks aan Ziggo dus ik neem even aan dat zij mijn belangen behartigen bij Google _/-\o_

Overigens neemt dat niet weg waarom de DNS servers smoky zijn en Akamai nog iets meer packetloss heeft dan Google.

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik zie inderdaad veel mensen op twitter klagen, en zelfs vele die een monteur op koste langs krijgen... hebben zou nou niet in de gaten dat het meer berichten zijn dan normaal? En dat het probleem wellicht niet bij de mensen ligt? Ziggo is te groot geworden, je ziet zelfs al dat de interne communicatie niet helemaal lekker loopt, het word tijd voor wat nieuwe concurrentie, maar helaas zie ik dat niet zo snel gebeuren.

• maversne
https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/898145758830002176

Oooh. Ziggo tweet mij net dat ze het aan het onderzoeken zijn. Is dat even toevallig.

[ Voor 8% gewijzigd door maversne op 17-08-2017 13:38 ]

PC Specification

toro schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:53:
[...]
Mijn provider Ziggo vind ik nou niet echt de beste qua prijs/prestatie verhouding maar ik ben wel al jaren afhankelijk van hun.
[..]
Wij moeten het hier al een aantal jaren het alleen doen met Ziggo. Er is hier niets anders wat een beetje snelheid heeft. Glas komt hier niet meer in deze wijk hier in Eindhoven (bedankt KPN voor dat :/ )
[..]
Tweak als provider en XS4ALL, dat zijn in mijn ogen de beste.
Ik constateer een tegenstrijdigheid. Eerst zeg je dat Ziggo de enige is die en beetje snelheid kan bieden. Snelheid is dus kennelijk heel erg belangrijk voor jou. Zo belangrijk dat de weging van de voor- en nadelen in het voordeel van Ziggo uitvalt, want je zit bij Ziggo. Maar dan zeg je dat Ziggo niet de beste prijs/prestatie levert. En vervolgens verklaar je Tweak en Xs4All tot de besten.

Als Xs4All de beste is volgens jou,. waarom zit je dan bij Ziggo en niet bij Xs4All? Oh, wacht even, die kunnen de door jou gewenste snelheid niet leveren. Maar hoe kan een toko die niet kan leveren wat jij zo belangrijk vind dan de beste zijn? Bij mij komt een toko die niet kan leveren helemaal onder aan de lijst.
Ik heb de invoering van de Horizon box en alle problematiek daar omtrent meegemaakt. Meerdere boxen gehad toen. Nu heb ik een Horizon box die ik af en toen nog steeds zelf mag rebooten/uit/aanzetten om het goed te laten werken. Voor de horizon box ging tv kijken probleemloos bij fUPC.
Ik heb geen Horizon box. Ik heb een TV met CI+ kaart (in eigendom) Problemen met Horizon boxen gaan dus aan mij voorbij. Dus komen die problemen ook niet op mijn lijstje met negatieve punten voor Ziggo.
Internet had altijd vanaf dag 1 prima gewerkt, bijna altijd up en geen storingen (cisco modem was zalig). Totdat de connectbox kwam i.v.m. 300/30 :/
Ik heb het 40/4 pakket. Die snelheid is voor mij ruim voldoende. Ik heb ook geen connect box. Mijn Ubee modem doet het prima.

Hoe het wordt ervaren hangt dus wel degelijk van de doelgroep af. De doelgroep waar ik toe behoor heeft niet de problemen die jij hebt en ervaart die dus ook niet als negatief.

• kevz
Ik denk dat bedoelt word dat XS4All altijd al 10/10 klantenservice heeft, vooral vergeleken met de grotere bedrijven in Nederland. Van Ziggo kan je tegenwoordig echt niks meer verwachten. 't Is wel jammer want in Noord-Holland toen het vroegah Quicknet/Multikabel was liep alles als een zonnetje, veel stabieler, lagere pings in het algemeen, behulpzame klantenservice ;_;

Kapitalisme, zucht.

Mijn YouTube

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ben bezig met Diablo 3, Starcraft en Heroes of the storm te downloaden via de Blizzard app op mijn pc. Dit na een schone installatie van Windows. Ook hier valt regelmatig de verbinding weg en krijg ik een rood icoontje dat er iets mis is met mijn internet verbinding.

Dus lijkt het me sterk dat dit puur een Ziggo/Google aangelegenheid is.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• MediaZoo
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Ja dat denk ik ook, echter ik betaal maandelijks aan Ziggo dus ik neem even aan dat zij mijn belangen behartigen bij Google _/-\o_

Overigens neemt dat niet weg waarom de DNS servers smoky zijn en Akamai nog iets meer packetloss heeft dan Google.
Neem maar voor 100% aan dan zij geen enkel belang van iemand bij Google behartigen. Ziggo = Ziggo, Google = Google.

Als ik bij BP tank gaan zij ook niet mijn belangen behartigen bij de garage als mijn auto niet goed werkt en gerepareerd moet worden.

• kevz
Ik vind die vergelijking wel een beetje krom hoor. Google is zo'n grootmacht dat bij problemen heel Nederland in de stress is. Als je bij een garage weg wil dan ga je lekker naar de garage die er naast zit :')

Mijn YouTube

• maversne
Geloof dat ik de enigste ben waar ze tot nu toe naar toe hebben getweet dat ze dus aan het onderzoeken zijn naar de google services problemen. Hopelijk komt het nu in een stroomversnelling

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
kevz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:43:
Ik vind die vergelijking wel een beetje krom hoor. Google is zo'n grootmacht dat bij problemen heel Nederland in de stress is. Als je bij een garage weg wil dan ga je lekker naar de garage die er naast zit :')
Het ging om het belangenbehartigen. Ik ken maar weinig bedrijven die bij andere bedrijven aankloppen om het belang van hun eigen klant te behartigen. Er kan hoogstens een melding vanuit Ziggo naar Google gaan van check je netwerk en gaat iets niet goed. Maar ik zie Ziggo echt niet Google de helpende hand toesteken.

En je kunt ook makkelijk naar genoeg concurrenten van Google. Er zijn tal van zoekmachines die zonder Google werken. Je kunt mail bij elke hoster afnemen. Er zijn genoeg alternatieven voor de diensten van Google. Maar daar ging het niet om.
kevz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
Ik denk dat bedoelt word dat XS4All altijd al 10/10 klantenservice heeft, vooral vergeleken met de grotere bedrijven in Nederland. Van Ziggo kan je tegenwoordig echt niks meer verwachten. 't Is wel jammer want in Noord-Holland toen het vroegah Quicknet/Multikabel was liep alles als een zonnetje, veel stabieler, lagere pings in het algemeen, behulpzame klantenservice ;_;

Kapitalisme, zucht.
Ik heb geen oordeel over de klantenservice van Xs4All, ik ben nooit klant bij ze geweest. En wat betreft de klantenservice van Ziggo, het gezegde luidt: "de beste klantenservice is de klantenservice die je nooit nodig hebt". Ik heb maar één keer contact met ze gehad en dat was toen er van hun kant contact op werd genomen omdat ze mijn Motorola Docsis 2 modem wilden vervangen door een Docsis 3 modem.

• commentator
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:44:
Geloof dat ik de enigste ben waar ze tot nu toe naar toe hebben getweet dat ze dus aan het onderzoeken zijn naar de google services problemen. Hopelijk komt het nu in een stroomversnelling
Ja, ik ben daarstraks gebeld door een medewerker na mijn tweet en ze hebben het nogmaals onderzocht en vinden toch dat een monteur langs moet komen.
Maar ja die gaat niets vinden gezien de vele meldingen hier...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:01

Onbekend

...

Ik gaf de schuld de laatste tijd aan Firefox dat mijn Google-zoekopdrachten niet goed werden doorgegeven en sommige pagina's niet volledig worden geladen (Google DNS). Vooral die Google-shortlinks gaan fout. Maar goed om te lezen dat het niet alleen aan mij ligt. :)

Over de telefonische klantenservice van Ziggo ben ik wel goed te spreken. Ze hebben er (tot nu toe) altijd voor gezorgd dat problemen met mijn internet opgelost werden.
Helaas komt Ziggo zelf niet alles na, want ik heb hier nog steeds een defect modem liggen die ze graag teruggestuurd willen hebben. Na een aantal keer nabellen hebben ze nog steeds geen retourdoos of referentienummer gegeven waarmee ik het modem terug kan sturen..... :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Klantenservice wist van niks toen ik daarstraks belde. Werd ze nog brutaal ook omdat ze het niet meer kon begrijpen wat ik vertelde. Op twitter zijn er ook veel berichten naar @VodafoneZiggo maar Ziggo doet net of haar neus bloed
Wat zijn je verwachtingen van de klantenservicemedewerker? Dit zijn geen mensen met een ICT achtergrond, ze kunnen ieder op hun eigen niveau prima een individuele klantstoring analyseren en oplossen, maar om van ze te verwachten dat ze direct begrijpen dat er een routeringsissue oid in een internetknooppunt speelt, kun je ze moeilijk verwijten.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Diegenen die een trage verbinding ervaren... (dus niet alleen met Google diensten, maar de verbinding in z'n algemeen)

Wat doet de verbinding na een reboot van het modem?

Ik heb hier sinds het begin van de week regelmatig dat alles erg traag is, dus ook niet-Google diensten. Een speedtest bij Speedtest.net komt dan met moeite op een paar megabit/sec als ik al geluk heb. Na een reboot van het modem werkt het weer een tijd goed.

Gaat hier om fZiggo in Tilburg met een TC7210 modem.

Hier willen ze een monteur gaan sturen maar ik vraag me serieus af of dat gaat helpen, gezien ik links en rechts meer klachten lees over traagheid van de verbinding in z'n algemeen...

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 17-08-2017 14:10 ]

• maversne
Ben net gebeld door Ziggo vanwege mijn tweet. Er is dus inderdaad een probleem met google diensten en hij vertelde mij ook dat het toch iets anders is dan die van Februari. Ze zijn het nu aan het onderzoeken en hopen dat het op zeer korte termijn wordt opgelost. Dat mijn psn het niet goed doet komt dus daardoor.

PC Specification

Pagina: 1 ... 40 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic