• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wil in plaats van alleen pings ook wat http checks in Smokeping zetten. Weet dat servers daar niet van houden. Iemand die een server weet die daarvoor bedoeld is, of waar ze het niet erg vinden? :)
MediaZoo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Het ging om het belangenbehartigen. Ik ken maar weinig bedrijven die bij andere bedrijven aankloppen om het belang van hun eigen klant te behartigen. Er kan hoogstens een melding vanuit Ziggo naar Google gaan van check je netwerk en gaat iets niet goed. Maar ik zie Ziggo echt niet Google de helpende hand toesteken.
Aai nu sla je de plank mis, Google heeft afspraken met providers en levert ze cachingservers die vaak zelfs bij de ISP gehost worden. Dat gaat over vele terabytes aan verkeer, daar zitten echt wel menselijke korte lijntjes tussen. Geen van beide partijen wil dit verkeer op andere reguliere links hebben omdat de boel dan uit elkaar spat. Die omgevingen zijn vaak ontworpen op link uitval, maar niet op complete pad uitval.

Maar dat neemt nog niet weg dat de eigen DNS servers van Ziggo smoky zijn en Akamai packetloss heeft en NetFlix hapert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UltraSub schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:15:
Wil in plaats van alleen pings ook wat http checks in Smokeping zetten. Weet dat servers daar niet van houden. Iemand die een server weet die daarvoor bedoeld is, of waar ze het niet erg vinden? :)
Kuch Tweakers is er niet zo van ;-) dat leverde mij een gescripte firewall ban op :P Na wat uitleg weer vrij gegeven. _/-\o_

Andere sites gaat prima, ik kies vooral de grote sites een aantal staan er ook in op IPv6 om te kijken wanneer ze dat uitrollen, die geven geen antwoord.

- HTTPS EchoPing

- Google.com
- Gmail.com
- dumpert.nl
- www.surfnet.nl
- www.akamai.com
- www.cloudflare.com
- www.facebook.com
- www.twitter.com
- ziggo.nl
- iculture.nl
- onemorething.nl
- omroep.nl
- omroep.nl v6
- NPO.nl v6
- Google.com v6
- www.surfnet.nl v6
- www.akamai.com v6
- www.cloudflare.com v6
- www.facebook.com v6
- www.twitter.com v6

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
+EchoPingHttp
binary = /usr/bin/echoping
pings = 5
ignore_cache = yes
accept_redirects = yes
offset = random
timeout = 20
waittime =1

+EchoPingHttps
binary = /usr/bin/echoping
pings = 5
ignore_cache = yes
accept_redirects = yes
offset = random
timeout = 20
waittime =1

[ Voor 52% gewijzigd door stormfly op 17-08-2017 14:22 ]

• UltraSub
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Kuch Tweakers is er niet zo van ;-) dat leverde mij een gescripte firewall ban op :P Na wat uitleg weer vrij gegeven. _/-\o_
Daarom vraag ik het ook :P
Heb nu mijn.ziggo.nl er even in gemikt om te testen.. O-)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Gek hé
Een continu check op andermans hardware
Ik kreeg ooit een ban, omdat ik vanuit mijn account honderden connects zou maken, terwijl ik niet eens 'online' was
Bleek er een script geweest te zijn, dat bleef hangen, en elke keer hetzelfde plaatje wilde ophalen, en overmatige belasting creërde
UltraSub schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

Daarom vraag ik het ook :P
Heb nu mijn.ziggo.nl er even in gemikt om te testen.. O-)
De sites die ik hierboven noem gaan goed met EchoHTTP, met curl is de belasting voor de overzijde hoger. Ik schat in dat Curl de hele site ophaalt, en dat EchoHTTP misschien alleen een HEAD of een GET stuurt. Moet ik nog eens naar kijken.

Elke 5 minuten een bezoeker, dat is vrij normaal toch? Denk maar eens aan Gmail die met inbrowser popup's werkt. Dat zijn ook continue sessies die verbonden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heb ze net gebeld. Kreeg natuurlijk weer een medewerker met 0 verstand van zaken aan de lijn.

Nadat ik het gebruikelijke riedeltje over modem reset, kabels, wi-fi, besturingssysteem etc had omzeild wilde deze medewerker meteen een monteur inplannen. Maar...je raad het nooit...storing in het planningssysteem. _O-

Niet te filmen wat een bedrijf. Hoorde ik door de telefoon de beste man ook nog z'n spatiebalk door de midden rammen van frustratie, waarschijnlijk omdat daar intern ook alles zo traag is als stront door een trechter.

Heb nog wel een nieuwe slogan voor ze: Ziggo. Wij tonen aan dat het altijd nóg slechter kan *O*

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:43
Ik heb het jaren geleden al opgegeven om de ziggo "helpdesk" te bellen. Het enige wat men daar doet, is een lijst afwerken met standaard vragen en antwoorden. Die mensen worden part-time ingehuurd en hebben NUL verstand van zaken (dit is tegenwoordig vrij standaard bij bijna alle "helpdesks"). Als ze door de lijst heen zijn, kunnen ze alleen nog een monteur aanbieden...

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik heb de helpdesk van Ziggo (en voorheen UPC) gelukkig niet vaak nodig gehad, maar meestal werd ik toch kundig geholpen. Misschien dat het na de fusie minder is geworden?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
hansvk schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:27:
Ik heb de helpdesk van Ziggo (en voorheen UPC) gelukkig niet vaak nodig gehad, maar meestal werd ik toch kundig geholpen. Misschien dat het na de fusie minder is geworden?
Alles is na de fusie toch minder geworden? Betrouwbaarheid van de internetverbinding, kennis bij de klantenservice, termijn waarop monteur kan langskomen, bellen is duurder geworden en als klap op de vuurpijl natuurlijk de halfjaarlijkse prijsverhoging van je abonnement onder het mom van 'netwerkinvesteringen' terwijl de dienstverlening alleen maar slechter wordt. Sorry, ik kan er echt niets positievers van maken.

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Waarom is mijn verbinding in het algemeen aan het kloten op het moment. Wifi flikkerde eruit. Kabel had ook even geen connectie. Komt dit nou ook door de problemen bij Ziggo??

PC Specification

• Fret Raket
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:37:
Waarom is mijn verbinding in het algemeen aan het kloten op het moment. Wifi flikkerde eruit. Kabel had ook even geen connectie. Komt dit nou ook door de problemen bij Ziggo??
Daarvoor zou je even op https://www.ziggo.nl/klan...en/?intcmp=storingen-home moeten kijken. De problemen waar we het nu over hebben, gaat over de verbinding van ziggo naar (waarschijnlijk) de amsterdam internet exchange. Dat zou geen invloed op je modem of wifi moeten hebben.

• maversne
Fret Raket schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Daarvoor zou je even op https://www.ziggo.nl/klan...en/?intcmp=storingen-home moeten kijken. De problemen waar we het nu over hebben, gaat over de verbinding van ziggo naar (waarschijnlijk) de amsterdam internet exchange. Dat zou geen invloed op je modem of wifi moeten hebben.
Dat probleem heb ik ook. Gisteravond had ik het even dat mijn wifi en kabel even eruit vloog en nu net weer. Dacht misschien dat het verband met elkaar zou kunnen hebben

PC Specification

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:37:
Het "eruit flikkeren van je wifi" heeft natuurlijk niks met Ziggo te maken; althans, behalve als je wifi router (tevens je modem?) een storing heeft waardoor het wifi ook niet meer werkt.
Als je bedoelt dat je over je wifi geen internetpagina's kon openen, dan heb je wel een verstoring.

Veel gemaakte verspreking: "wifi doet het niet". Men bedoelt dan dat ze niet op internet kunnen, maar wél gewoon een (goede) wifi verbinding hebben. "Wifi" staat niet gelijk aan "internet hebben". Al wordt dat dus in de volksmond wel door elkaar gebruikt. Erg lastig als beheerder kan ik je vertellen. :)

• maversne
Soeski schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Het "eruit flikkeren van je wifi" heeft natuurlijk niks met Ziggo te maken; althans, behalve als je wifi router (tevens je modem?) een storing heeft waardoor het wifi ook niet meer werkt.
Als je bedoelt dat je over je wifi geen internetpagina's kon openen, dan heb je wel een verstoring.

Veel gemaakte verspreking: "wifi doet het niet". Men bedoelt dan dat ze niet op internet kunnen, maar wél gewoon een (goede) wifi verbinding hebben. "Wifi" staat niet gelijk aan "internet hebben". Al wordt dat dus in de volksmond wel door elkaar gebruikt. Erg lastig als beheerder kan ik je vertellen. :)
Mijn hele verbinding is gewoon niet zoals het moet zijn. Alles wat maar beetje google gerelateerd is werkt heel slecht. Ik zit op postcode 3077. Merk bij tests dat mijn ping hoger is dan normaal. Haal instabiele snelheden via wifi en kabel.

PC Specification

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik heb sinds de Connect Box ook geen vloeiende ervaring meer helaas. Ik gebruik nog wel de Ziggo DNS'sen, dus misschien is dat al mijn eerste "fout".
De wifi van de Connect Box is fantastisch, maar als je problemen hebt pagina's te openen dan schiet het nog niet zo op natuurlijk. Ik heb ook nog niet de nieuwere firmware (23); ik heb nog altijd 22. Blijkbaar zijn ze nog steeds gefaseerd aan het uitrollen. Ik weet dat die firmware niet alles oplost, maar alle beetjes helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

UltraSub schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:15:
Ik zou www.google.com nemen. Of www.msn.com. Die staan zo vaak als default page ingesteld in respectievelijk Chrome en IE/Edge dat ze het verschil niet gaan merken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Dank! Mij vrouw appte dat de kids geen Netflix konden kijken omdat filmpjes steeds stoppen. Of ik dat remote even wilde fixen.

Dat is dus ook generiek dat Netflix :(

DEFCON 1 bij Ziggo nu hopelijk.

Het is in de ochtend van de 15e gestart, na twee dagen erkenning vanuit Ziggo.
Op die bewuste ochtend van de 15e sloeg Hurricane Electric Amsterdam POP op hol, Ziggo had die nacht werkzaamheden en nu ook nog het traag of onvolledig of zelfs helemaal niet laden van webpagina's.
Het is wel heel erg toevallig allemaal.

• Fret Raket
Een officieele landelijke storingsmelding is slecht voor reputatie van ziggo en daar wordt liberty global boos van. De gebruikers zitten op de tweede of derde rang. Winst eerst. Het maakt niet uit dat mensen naar andere providers gaan (als dat mogelijk is), dan verhoogt men gewoon het abboneegeld weer, zodat de winst gelijk blijft of hoger wordt...

Privatiseren is een feest. Overnames door durfkapitalisten zijn nu eenmaal een realiteit.

• maversne
Weer gebeld met Ziggo. Schijnbaar is er dus een technisch mankement in mijn buurt. Daarom dat mijn verbinding instabiel is. Wordt aan gewerkt.

Toen mijn verbinding wegviel daarstraks zag ik op mijn foon bij het wifi logo een soort oog. Wat betekent dat? Duurde 2 minuten voordat de verbinding weer terug was

PC Specification

• Fret Raket
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:32:Toen mijn verbinding wegviel daarstraks zag ik op mijn foon bij het wifi logo een soort oog. Wat betekent dat? Duurde 2 minuten voordat de verbinding weer terug was
Ik geloof dat dat betekent dat de telefoon de wifi verbinding niet meer kan vinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:32:
Toen mijn verbinding wegviel daarstraks zag ik op mijn foon bij het wifi logo een soort oog. Wat betekent dat? Duurde 2 minuten voordat de verbinding weer terug was
Windows Phone, Android, iOS? De icoontjes zijn niet overal hetzelfde. Al is dit overigens een gevalletje rtfm, daar zou het in moeten staan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• maversne
Raven schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:34:
[...]

Windows Phone, Android, iOS? De icoontjes zijn niet overal hetzelfde. Al is dit overigens een gevalletje rtfm, daar zou het in moeten staan ;)
Android foon. Bij alle apparaten thuis gebeurde dit. Kabel knalde er ook uit. Nu ligt het dus schijnbaar aan het mankement bij mij in de buurt in het kastje buiten. Enorme hick ups

PC Specification

Gogol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Op die bewuste ochtend van de 15e sloeg Hurricane Electric Amsterdam POP op hol, Ziggo had die nacht werkzaamheden en nu ook nog het traag of onvolledig of zelfs helemaal niet laden van webpagina's.
Het is wel heel erg toevallig allemaal.
Heb je de exacte tijd van die HE tunnel? Wil hem even matchen met mijn logs. Ik deel je mening, erg toevallig.

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Is er al meer bekend over de storing?
Waar ik momenteel last van heb is dat sommige nieuwe (TLS-)verbindingen bij de eerste poging hangen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
PE4000 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Wanneer je kijkt bij de Ziggo Go app >> Instellingen >> Over deze app, staat er bij mij wat anders:
Ziggo Go
Liberty Global - Ziggo
Versie 2.2.3.14551
En deze is ook vanmorgen bijgewerkt. Volgens mij kloppen die gegevens op de webstore niet...
Lijkt er inderdaad op dat de informatie op de webstore niet is bijgewerkt. Hoe dan ook, ben allang blij dat ie weer snel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazakx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 17:00
Ook hier dat websites bij de eerste of tweede poging niet meteen reageren. Dit lijkt op dat probleem van een paar maanden geleden waarbij google diensten niet goed bereikbaar waren vanwege een of andere routering. Komt dit iemand bekend voor?

• maversne
kazakx schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:54:
Ook hier dat websites bij de eerste of tweede poging niet meteen reageren. Dit lijkt op dat probleem van een paar maanden geleden waarbij google diensten niet goed bereikbaar waren vanwege een of andere routering. Komt dit iemand bekend voor?
Yep. Dat eerste of tweede poging niet reageren is hier nu al 2 dagen

PC Specification

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tigerblood schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:01:
Heb ze net gebeld. Kreeg natuurlijk weer een medewerker met 0 verstand van zaken aan de lijn.

Nadat ik het gebruikelijke riedeltje over modem reset, kabels, wi-fi, besturingssysteem etc had omzeild wilde deze medewerker meteen een monteur inplannen. Maar...je raad het nooit...storing in het planningssysteem. _O-

Niet te filmen wat een bedrijf. Hoorde ik door de telefoon de beste man ook nog z'n spatiebalk door de midden rammen van frustratie, waarschijnlijk omdat daar intern ook alles zo traag is als stront door een trechter.

Heb nog wel een nieuwe slogan voor ze: Ziggo. Wij tonen aan dat het altijd nóg slechter kan *O*
Ach Ziggo... Vroegah... toen ik daar nog klant was, nou ja, UPC klant was, was het wel ok. Toen werd het ziggo..... :')

Had al vernomen van de 100e monteur die langskwam dat al die call center medewerkers gewoon ingehuurd zijn. En er maar een klein clubje is dat ECHT voor Ziggo in dienst is. Veelal oud UPC medewerkers. Die doen het wel goed, maar voorderest is het drama.

Oh, mocht er iemand hele hoge nood hebben; ik heb een email adres van een speciale Ziggo afdeling die problemen WEL binnen 24 uur oplost.

Ik was ooit begonnen aan een brief aan de directie over mijn 20+ klachten..... van ellende bij klacht 15 er maar mee gestopt.... :X

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Ik krijg een nieuwe modem toegestuurd, maar aan de reacties te zien gaat dat em niet worden. Hopelijk fixed Ziggo z'n google probleem.

Meta Taro!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Heb je de exacte tijd van die HE tunnel? Wil hem even matchen met mijn logs. Ik deel je mening, erg toevallig.
Ik heb de log files niet meer, want ben aan het rommelen geweest om de boel weer op gang te krijgen. Maar als ik me goed herinner ging Ziggo down tegen een uur of twee 's nachts gedurende 20 minuten en ging de tunnel daarvoor down. Die kwam helaas niet meer up, althans binnen korte tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
Route naar youtube blijft nu hangen op een ander IP adres: => ams15s31 : router: "pf01.ams16" next_hop_address: "213.46.191.57" aorta.net?

• Fret Raket
En nu op een Google IP: => ams15s31 : router: "pf01.ams15" next_hop_address: "72.14.212.183"

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
kazakx schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:54:
Ik ervaar al een paar dagen hetzelfde. Strava.com, google en Facebook laden niet of langzaam.

Ook al een paar keer de afgelopen dagen mijn modem moeten herstarten omdat internet helemaal niet werkte. (Amsterdam)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
Nu met de avonddrukte is het helemaal niet meer vooruit te branden...

• maversne
Torgo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:30:
[...]

Ik ervaar al een paar dagen hetzelfde. Strava.com, google en Facebook laden niet of langzaam.

Ook al een paar keer de afgelopen dagen mijn modem moeten herstarten omdat internet helemaal niet werkte. (Amsterdam)
Mijn psn netwerk is ook zo meuke traag.

PC Specification

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Hier ook, net als google services. Something's going on ... :X

GamiQ, de game notes app met game maps!

maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Jeps dat verklaart exact waarom mijn Akamai zo slecht uit de grafieken komt ;-) PSN is gehost bij Akamai...

Overigens verreweg de slechtste met 10 % packetloss...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nxKK9Kt.png

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
Internet is ook graag hier. Google apps downloaden lukt ook niet. Dan maar wifi uit op m'n telefoon.

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 21:30
Ben net gebeld door Ziggo met de vraag of ik iets wou testen, ze hebben nav de berichten het één en ander in het netwerk gedaan. Ik was helaas niet thuis, dus kon op dat moment niet helpen... Merken jullie al een verbetering?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nibbz

Postmaster General

Zijn er nog tweakers die via de ziggogo.tv site kijken btw?

Het hapererd hier als de pest, veel bufferen, en schakelt terug naar 320x240 lijkt het wel (hoe kan dat bedrijf, geen HD stream, van het zenderaanbod online aanbieden, te zot voor woorden)

Geen verschil met IE10 en Silverlight (gebruik nu chrome)

Laatste 2 weken werkt deze site echt heel erg slecht, ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Edit:
En sommige foutmeldingen... "het laden duurt te lang".. waarom refresh je de stream dan niet voor de gebruiker?

[ Voor 13% gewijzigd door Nibbz op 17-08-2017 22:07 ]

13:37

Verwijderd

MikeL schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:56:
Ben net gebeld door Ziggo met de vraag of ik iets wou testen, ze hebben nav de berichten het één en ander in het netwerk gedaan. Ik was helaas niet thuis, dus kon op dat moment niet helpen... Merken jullie al een verbetering?
Ik heb al de hele dag geen enkel probleem. Even afkloppen trouwens.... gebruik ook geen aparte dns. Heb een ubee modem en zit in oud ziggo gebied (regio Sneek).
Nibbz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:05:
Ik kende deze site niet, maar hij zit bij mij ook te bufferen, kwaliteit gaat omlaag naar 320 of nog minder pixels en wat al niet meer.

Op de ziggo go app heb ik die problemen niet vreemd genoeg. En die gaat ook nog eens via wifi.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 22:14 ]

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
wat is net :)?

Ik zie om 21.30 nog een snelheid van 0Mbps in de test
Om 22.00 is ie weer zoals normaal. Maar t flappert al de hele dag alle kanten op. Dus of dit nu komt door de aanpassing

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 21:30
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: hij blijft hier nog steeds hangen zo nu en dan. Een reload lost het probleem meestal op.

fUPC, Connectbox.

Snelheden in de speedtest fluctueren ook enorm.

@commentator Rond een uur of 21:00.

• Fret Raket
Hij blijft nog steeds op dat aorta.net (213.46.191.57) (9 van de 10 keer) en google IP (72.14.212.183) hangen als ik http://redirector.c.youtube.com/report_mapping probeer...

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
Nibbz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:05:

Het hapererd hier als de pest, veel bufferen, en schakelt terug naar 320x240 lijkt het wel (hoe kan dat bedrijf, geen HD stream, van het zenderaanbod online aanbieden, te zot voor woorden)

Geen verschil met IE10 en Silverlight (gebruik nu chrome)

Laatste 2 weken werkt deze site echt heel erg slecht, ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Edit:
En sommige foutmeldingen... "het laden duurt te lang".. waarom refresh je de stream dan niet voor de gebruiker?
Dit probleem ervaar ik inderdaad ook, echter gebruik ik wel de ZiggoGO inloggegevens van iemand die ik ken en zit ik zelf op een Tweak 1000/1000 verbinding.

In het begin gaat het even goed maar na 1 a 2min lijkt het wel naar 360p over te schakelen.
Zit op een bekabelde verbinding en speedtest geeft netjes 960mb up en 950 mb down aan, daar moet het dus niet aan liggen. De windows 10 Ziggo GO app is overigens wel ietsje beter maar nogsteeds niet scherp!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• kazakx
Nope hiero is het erger geworden lijkt het wel. Moest zelf tweakers 3x refreshen (reloaden).

• maversne
Ook hier nog geen verbetering regio Rotterdam Zuid. Net even speedtest gedaan en het schommelt als een gek. Instabiele ping en snelheid

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Dracoz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Dit probleem ervaar ik inderdaad ook, echter gebruik ik wel de ZiggoGO inloggegevens van iemand die ik ken en zit ik zelf op een Tweak 1000/1000 verbinding.
Hmm... ik heb ooit in de DNS settings van mijn router, de Google DNS ingevuld. Misschien die maar eens terug op DHCP zetten (ziggo dns). Wellicht dat het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
maversne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Yep. Dat eerste of tweede poging niet reageren is hier nu al 2 dagen
Hier precies hetzelfde ( fUPC gebied), al enkele dagen. Websites reageren traag, of ik krijg enkel een wit scherm.

Herstarten van de ConnectBox helpt helaas niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Hendrikje1 op 18-08-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58

rammes

koekebakker 1e klas

het gekke is dat sites openen in safari erg moeizaam gaat maar in firefox het een stuk sneller gaat.
ziggogebied voormalig UPC
postcode 700x

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik zie een tweet van @ziggowebcare van vanmorgen: "De problemen met oa. Google zijn gisteren opgelost. Bij jou nu ook, of gaat er nog iets mis? ^FT"

Nou echt niet opgelost hoor. Hier nog steeds problemen met connectie, en laden van sites.. Maar het komt en het gaat heb ik het idee.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Andre21 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:33:
Ik zie een tweet van @ziggowebcare van vanmorgen: "De problemen met oa. Google zijn gisteren opgelost. Bij jou nu ook, of gaat er nog iets mis? ^FT"

Nou echt niet opgelost hoor. Hier nog steeds problemen met connectie, en laden van sites.. Maar het komt en het gaat heb ik het idee.
Het lijkt hier wel erger dan de vorige dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazakx
Hier hetzelfde, slechter dan gisteren.
Proxzor schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Het lijkt hier wel erger dan de vorige dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Door de DNS weer op DHCP te zetten (ziggo DNS) werkt de ziggogo.tv site ook een stuk beter. Dus mochten mensen daar problemen mee hebben, gebruik de Ziggo DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:54:
het gekke is dat sites openen in safari erg moeizaam gaat maar in firefox het een stuk sneller gaat.
postcode 700x
exact hetzelfde hier, maar dan niet in Firefox maar in Chrome.

Op mijn Macbook laden veel sites laatste dagen traag als stront, laad ik deze in Chrome dan gaat het vlot.

Heb al m'n cache geleegd in Safari, geen resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:54:
postcode 700x
Hier juist omgekeerd op me iMac. In Firefox gaat het erg moeizaam, en in Safari gaat het een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazakx
Ziggo helpdesk gebeld. Ze schijnen een (extern) netwerk probleem te hebben. Oplossing word rond 18u verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterreprop
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08 17:36
Hier ook last van google services die niet willen werken (regio Noord-Holland-noord). Ziggo ge contact en nu krijg ik een Connect-Box van ze omdat ze denken dat mijn technicolor niet meer naar behoren werkt. Een ding is zeker na het lezen van deze thread, ik ga me technicolor niet meteen terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik heb een heel onhandig probleem bij Ziggo, mijn geboortedatum staat op 01-01-3000 en hierdoor worden wijzigingen niet doorgevoerd. Heb zelf al 2x de datum aangepast en dan krijg ik melding dat dit binnen 24 uur aangepast wordt maar uiteindelijk veranderd er niks. Daarna ook al 2x een hele tijd met de helpdesk aan de lijn gehangen en die zouden het aanpassen maar ook dan veranderd er dus niks. Hierdoor worden blijkbaar andere aanpassingen van mijn contract ook niet verwerkt en worden vastleggingen in het systeem ook niet onthouden. Hierdoor moet ik dus elke keer hetzelfde verhaal doen en dan moeten ze mij op mijn woord gaan vertrouwen dan ik pakketten heb uitgezet.

Iemand ooit zoiets meegemaakt? En hoe dit op te lossen, bestaat er iets als een 2e of 3e lijn support en hoe kom ik daar? Probleem is namelijk dat na aanpassing van de gegevens geen foutmeldingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:54:
Ik heb een heel onhandig probleem bij Ziggo, mijn geboortedatum staat op 01-01-3000 en hierdoor worden wijzigingen niet doorgevoerd. Heb zelf al 2x de datum aangepast en dan krijg ik melding dat dit binnen 24 uur aangepast wordt maar uiteindelijk veranderd er niks. Daarna ook al 2x een hele tijd met de helpdesk aan de lijn gehangen en die zouden het aanpassen maar ook dan veranderd er dus niks. Hierdoor worden blijkbaar andere aanpassingen van mijn contract ook niet verwerkt en worden vastleggingen in het systeem ook niet onthouden. Hierdoor moet ik dus elke keer hetzelfde verhaal doen en dan moeten ze mij op mijn woord gaan vertrouwen dan ik pakketten heb uitgezet.

Iemand ooit zoiets meegemaakt? En hoe dit op te lossen, bestaat er iets als een 2e of 3e lijn support en hoe kom ik daar? Probleem is namelijk dat na aanpassing van de gegevens geen foutmeldingen komen.
Soms werkt alleen het indienen van een formele klacht. Dat zou ik doen en ze een redelijke termijn geven (bijvoorbeeld een week) om dit op te lossen. Dit kan volgens mij via de site. Anders blijf je in die helpdesk hangen en dat is voor dergelijke problemen niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Heb je ook de Webcare al eens geprobeerd? Of anders een klacht (per brief) indienen. Dit zijn echt van die irritante dingetjes die gewoon binnen 5 seconden opgelost moeten zijn maar blijkbaar is dat voor de helpdesk te moeilijk.. Zo had ik jaren geleden een hele tijd dat mijn voornaam "Bedruijesnaam" was 8)7. Dat heeft ook lang geduurd voor dat rechtgezet werd...

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andre21 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:33:

Nope hier ook niet als je iets wilt zoeken op google moet je meerdere keren enteren of refreshen. En soms gaat het ineens goed ;-) maar dat is een logisch gevolg van random packetloss als je naar een loadbalanced server cluster gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Hoe kan Ziggo nou zeggen dat het is opgelost? Stelletje prutsers. Het is helemaal niet opgelost. Mijn psn is nog steeds kut en veel sites met google laden gewoon slecht.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Hendrikje1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Hier precies hetzelfde ( fUPC gebied), al enkele dagen. Websites reageren traag, of ik krijg enkel een wit scherm.

Herstarten van de ConnectBox helpt helaas niet.
Ik zit ook in het Upc gebied van vroeger. Probleem is er nog steeds.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 13:43
Hier is het probleem ook nog steeds, in fZiggo gebied. Het probleem lijkt echter sinds vandaag erger te zijn, vergeleken met gisteren en eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht juig ik te vroeg, maar het probleem lijst hier (Flevoland, fUPC) te zijn verholpen. De websites die het niet goed deden (ik moest meer keren laden) doen het nu wel goed. Hopelijk is het permanent opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Webcare contacten.
Ik bel nooit meer. Gaat altijd fout, 20x zelfde verhaal houden, doorverbind acties die fout gaan, enz enz. Ik gebruik altijd Twitter webcare via DM. Voordeel; iedereen die die DM thread leest heeft dezelfde info en verhaal. Eigenlijk altijd wel netjes en correct geholpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Bel ik net naar Ziggo. Staat er gewoon helemaal nergens meer een melding dat er een storing moet zijn. Wat nu? Ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
UltraSub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Webcare contacten.
Ik bel nooit meer. Gaat altijd fout, 20x zelfde verhaal houden, doorverbind acties die fout gaan, enz enz. Ik gebruik altijd Twitter webcare via DM. Voordeel; iedereen die die DM thread leest heeft dezelfde info en verhaal. Eigenlijk altijd wel netjes en correct geholpen daar.
Is dat alleen via twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Malt007 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Is dat alleen via twitter?
Denk ook Facebook, not sure.
Zal zelfde team zijn dan.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 18-08-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
UltraSub schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Denk ook Facebook, not sure.
Zal zelfde team zijn dan.
Hmm dan moet ik wellicht 1 van de 2 eens aanmaken voor dit soort gezeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazakx
Workaround: Installeer browser extensie ghostery (https://www.ghostery.com/) en blokkeer vervolgens alle trackers, site statistics, en adverts. Alle sites worden opeens zo snel. En je komt achter hoeveel bedrijven je wel niet volgen (sommige sites hebben 25+ trackers en adverteerders).

Alles is nu nog sneller dan ooit. Na de storing kan je het weer weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snollygoster
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-01 19:00
Hier is het internet ook bar slecht. Ik ben het nu zo zachtjes aan spuug zat aan het worden.

En de prijs maar blijven verhogen jongens, ga zo door!! De klanten kunnen toch nergens anders terecht, dus ze betalen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
kazakx schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:00:
Workaround: Installeer browser extensie ghostery (https://www.ghostery.com/) en blokkeer vervolgens alle trackers, site statistics, en adverts. Alle sites worden opeens zo snel. En je komt achter hoeveel bedrijven je wel niet volgen (sommige sites hebben 25+ trackers en adverteerders).

Alles is nu nog sneller dan ooit. Na de storing kan je het weer weg doen.
Of beter nog, gewoon laten draaien en whitelisten waar je wil steunen. Het zal altijd sneller blijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:43:
Wellicht juig ik te vroeg, maar het probleem lijst hier (Flevoland, fUPC) te zijn verholpen. De websites die het niet goed deden (ik moest meer keren laden) doen het nu wel goed. Hopelijk is het permanent opgelost.
Websites werken wel fijn, behalve dan mijn gmail...... Misschien toch maar eens serieus tweak.nl overwegen. In mijn gebied 1000mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snollygoster schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:01:
Hier is het internet ook bar slecht. Ik ben het nu zo zachtjes aan spuug zat aan het worden.

En de prijs maar blijven verhogen jongens, ga zo door!! De klanten kunnen toch nergens anders terecht, dus ze betalen wel.
Je kunt hier wel gaan klagen maar je kunt beter bellen en laten weten dat je ontevreden bent. Hoe meer mensen bellen hoe meer ze de pijn gaan voelen in het callcenter waar wachttijden gaan oplopen (en geloof me, daar wordt een callcenter manager niet blij van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Wtf is er nu allemaal aan de hand? Mijn verbinding valt nu constant eventjes weg. Ik merk dit aan mijn xbox verbinding via kabel. Speedtest server pakt hij niet eens af en toe. Haal ook instabiele snelheden en ping

Zit op postcode 3077.

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
maversne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:21:
Wtf is er nu allemaal aan de hand? Mijn verbinding valt nu constant eventjes weg. Ik merk dit aan mijn xbox verbinding via kabel. Speedtest server pakt hij niet eens af en toe. Haal ook instabiele snelheden en ping

Zit op postcode 3077.
Kun je misschien wat minder "chat" achtig je berichten plaatsen, het is hier geen chatbox.
En wat verwacht je nu voor reactie op je bericht zonder specifieke info?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snollygoster
jongetje schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Je kunt hier wel gaan klagen maar je kunt beter bellen en laten weten dat je ontevreden bent. Hoe meer mensen bellen hoe meer ze de pijn gaan voelen in het callcenter waar wachttijden gaan oplopen (en geloof me, daar wordt een callcenter manager niet blij van).
En dan mijn kostbare tijd verspillen om een studentje ervan te overtuigen dat er écht niets aan de hand is met mijn cat7 ethernetkabels of coaxkabels? En dat mijn computer alle updates heeft gehad, en dat ik zeker weet dat mijn computer niet via wifi aangesloten is?

Nee dank je. Ik heb de hoop op fatsoenlijk, betaalbaar internet in Nederland zo onderhand wel opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Nee dank je. Ik heb de hoop op fatsoenlijk, betaalbaar internet in Nederland zo onderhand wel opgegeven.
Nou ja zo dramatisch is het hier in NL ook weer niet gesteld :P Wat er nu speelt is natuurlijk 10x waardeloos maar over het algemeen mogen wij hier in vergelijking met andere landen echt niet klagen :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

snollygoster schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

En dan mijn kostbare tijd verspillen om een studentje ervan te overtuigen dat er écht niets aan de hand is met mijn cat7 ethernetkabels of coaxkabels? En dat mijn computer alle updates heeft gehad, en dat ik zeker weet dat mijn computer niet via wifi aangesloten is?

Ja, migreren naar het buitenland is dan je enige optie. Maar ondertussen hebben die studentjes wel een academisch denkniveau en ja, 80% (ofzo) van de problemen zitten gewoon in het klantdomein, dus vanuit een Pareto-analyse is het helemaal zo gek nog niet om dan het proces zo in te richten dat daar eerst naar gekeken wordt. Die studentjes doen dus ook maar gewoon hun werk. Jij hebt misschien alles wel op orde, maar de meeste mensen die problemen hebben simpelweg niet. Als je meewerkt wordt daarmee gewoon jouw klantdomein uitgesloten (want dat is toch wel in orde) en kan men verder met het proces om naar de oplossing toe te werken. Als Tweaker zijnde is het probleem isoleren door simpelweg zaken stuk voor stuk uit te sluiten toch geen onbekende werkwijze? Je kan er wel op fora over klagen en zo je tijd en energie gebruiken om even te luchten, is ook nodig, maar het lost sowieso minder op dan even contact opnemen met je provider. En dit verhaal gaat dus op voor zo goed als alle providers, niet enkel Ziggo.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Martinusz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Kun je misschien wat minder "chat" achtig je berichten plaatsen, het is hier geen chatbox.
En wat verwacht je nu voor reactie op je bericht zonder specifieke info?
MAAR MIJN XBOX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:37:
[...]

Jeps dat verklaart exact waarom mijn Akamai zo slecht uit de grafieken komt ;-) PSN is gehost bij Akamai...

Overigens verreweg de slechtste met 10 % packetloss...

[afbeelding]
Ik heb zojuist mijn playstation aangehad maar het is zelfs nu nog erger dan gister. Helemaal niet wil laden. Zelfs bij de netwerktest zegt het dat ik geen verbinding kan maken.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
snollygoster schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Niet verspillen, na dat aantoonbaar gemaakt te hebben komt er een monteur langs. Niet dat die iets kan doen aan deze storing maar dan krijgen ze dat vast terug van die monteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb nog steeds last dat google services slow gaan. Sites blijven oa hangen op fonts.googleapis.com ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Bij mij is aangeboden om mijn huidige ubee modem om te ruilen voor de Connectbox. Is dat slim om het te doen want is de connectbox beter?
-SaveMe- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:11:
Ik heb nog steeds last dat google services slow gaan. Sites blijven oa hangen op fonts.googleapis.com ...
Ziggo bellen graag. Hoe meer er bellen hoe beter. Ze zeggen net aan de foon dat er geen storingen zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door maversne op 18-08-2017 15:15 ]

PC Specification

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maversne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:13:
Bij mij is aangeboden om mijn huidige ubee modem om te ruilen voor de Connectbox. Is dat slim om het te doen want is de connectbox beter?
Volgens mij hebben we net 20 pagina's over de connectbox en 2 nieuwsberichten op de frontpage hierover gehad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snollygoster
PhatFish schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Ja, migreren naar het buitenland is dan je enige optie. Maar ondertussen hebben die studentjes wel een academisch denkniveau en ja, 80% (ofzo) van de problemen zitten gewoon in het klantdomein, dus vanuit een Pareto-analyse is het helemaal zo gek nog niet om dan het proces zo in te richten dat daar eerst naar gekeken wordt. Die studentjes doen dus ook maar gewoon hun werk. Jij hebt misschien alles wel op orde, maar de meeste mensen die problemen hebben simpelweg niet. Als je meewerkt wordt daarmee gewoon jouw klantdomein uitgesloten (want dat is toch wel in orde) en kan men verder met het proces om naar de oplossing toe te werken. Als Tweaker zijnde is het probleem isoleren door simpelweg zaken stuk voor stuk uit te sluiten toch geen onbekende werkwijze? Je kan er wel op fora over klagen en zo je tijd en energie gebruiken om even te luchten, is ook nodig, maar het lost sowieso minder op dan even contact opnemen met je provider. En dit verhaal gaat dus op voor zo goed als alle providers, niet enkel Ziggo.
Ik moet zeggen dat migreren met de dag aantrekkelijker wordt. Maar daar heeft Ziggo niets mee te maken.

Laat Ziggo dat zogenaamde academische denkniveau maar eens inzetten om het netwerk draaiende te houden, in plaats van om klanten lastig te vallen. Daar hebben we met z'n allen veel meer aan.

Bovendien heb ik dit (mijn bekabelingssituatie) al talloze malen aan Ziggo uitgelegd, maar die academici in spe zijn blijkbaar nog niet op het idee gekomen om even een aantekening in mijn klantendossier te maken waarin staat dat mijn klantdomein prima in orde is.
Erulezz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Nou ja zo dramatisch is het hier in NL ook weer niet gesteld :P Wat er nu speelt is natuurlijk 10x waardeloos maar over het algemeen mogen wij hier in vergelijking met andere landen echt niet klagen :P
Ik doelde meer op het feit dat ik gegijzeld word door een monopolist op snel internet die iedere zoveel tijd de prijzen verhoogt, mij dwingt om diensten af te nemen die ik niet gebruik en vaak storing heeft (en dan net doet alsof er geen storing is door niets op de storingspagina te vermelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik zou graag over willen op glas, alleen ligt het hier overal, behalve bij ons in de straat ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:11:
Dacht dat het aan mij lag }:O verder geen last gehad van de storing naar mijn weten maar sommige google addins (syndication etc.) blijven maar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Een update: nieuwe melding over slecht laden van sites door Ziggo van 40min geleden.

https://community.ziggo.n...-laden-van-websites-20363
@ All,

We zien inderdaad een verhoogd aantal meldingen over internet storingen en het traag openen van bepaalde websites. Hier zijn we sinds enkele dagen van op de hoogte en het probleem is reeds in onderzoek. We weten op dit moment niet wat het klantimpact is en hoe groot de impact is en wat precies de oorzaak is van de storing. Zonder concrete informatie kunnen we geen storingsmelding plaatsen.

We ontvangen wel graag voorbeelden van jullie. Daarom verzoek ik degene die problemen ervaart het template in te vullen en deze met mij te delen d.m.v. een privébericht.

Klantnummer:
publiek WAN IP adres klant:
Huidige DNS:
domeinnaam geraakte internetsite:
IP adres van deze site:
traceroute naar deze site:
traceroute naar een goed functionerende site (zoals nu.nl):
De traceroutes kunnen worden verzonden d.m.v. een privébericht naar Serkan Ziggo

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30
Heb zeker de laatste 10 jaar UPC naar tevredenheid gebruikt maar sinds het Ziggo is geworden al meer storingen en gedoe gehad. Ook hier traag internet op sommige sites (waarschijnlijk gerelateerd aan Google services zoals meer mensen rapporteren). NNTP verkeer gaat gewoon snel.

Denk erover om naar een andere provider te stappen (effectief KPN en derivaten) maar moet nog even geduld hebben:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
MDF

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
16 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
32 Mbit/s
:'(
Wat
Koper
Planning
Q4 2017
Distributiepunt(en)
SDF

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
102 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
204 Mbit/s
:)

Ik zie ook dat m'n Ziggo abonnement omoog is gegaan van 40,40 naar 42,95 :(
Gooi ik meteen de TV eruit en dan bijv. Telfort Internet abonnement 25 euro/maand met combi voordeel een 50/5 lijn -heb ik nu ook- zou mooi zijn eind dit jaar hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Jij hebt mazzel: bij mij max 12Mbit en geen pairbonding mogelijk, upgrades niet gepland. En dit is dus in een wijk van 7 jaar oud, huis is van 2010.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het bij jullie mis gaat komt de router nl-ams02a-rc2 dan in de traceroute voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
elsinga schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:16:
Jij hebt mazzel: bij mij max 12Mbit en geen pairbonding mogelijk, upgrades niet gepland. En dit is dus in een wijk van 7 jaar oud, huis is van 2010.
7 jaar terug was er nog niet zoveel VDSL uitgerold als nu. Toen liep vrijwel alles via de wijkcentrales, tegenwoordig veel meer via een straatkast, maar dan moet er wel eentje in de buurt staan..

Hier overigens maar maximaal 50Mb VDSL. Wel retestabiel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan mag je van geluk spreken:
Distributiepunt(en)

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
20 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
41 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden
KPN komt er hier dus niet in zolang men weigert te investeren in deze omgeving. :( Je verwacht toch wat meer in de twee na grootste stad van ons kikkerlandje. In een buitengebied kan ik me voorstellen dat het wat minder is maar dit gaat nergens over...

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-B op 18-08-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een week of wat terug een mod bericht geweest dat we hier niet over kpn moeten praten (ik maakte er mij ook schuldig aan), dus ik waarschuw even voordat er weer een bezem doorheen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

maversne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:16:
Een update: nieuwe melding over slecht laden van sites door Ziggo van 40min geleden.

https://community.ziggo.n...-laden-van-websites-20363

[...]
Ik dacht al dat het aan me eigen spullen lag, maar begrijp nu dat het een isp aangelegenheid is. Heb het met name met Google sites, zoals YouTube. Maar ook Facebook lijkt soms erg traag. Trager dan gewoon iig.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Net weer met Ziggo gebeld, ze zijn bezig met data verzameling (ook in deze thread) dus blijf vooral bellen en melden via twitter. Ik heb ze een hoop traceroutes gegeven en ze succes gewenst.

Meta Taro!

Pagina: 1 ... 41 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic