Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb mijn psn op OpenDNS gezet en op het eerste ogenblik lijkt dat een beetje te helpen. Misschien mijn wifi ook maar even aanpassen

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Lol, ontvang net email van ziggo met het onderwerp "je blijft juichen" :+

Heb overigens 0 problemen hier :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Hier in 3311 ook problemen, met Ubee modem, vooral buitenlandse sites, niet alleen Google. Zal eens een smokeping activeren naar wat ping hosts

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doc schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:43:
Hier in 3311 ook problemen, met Ubee modem, vooral buitenlandse sites, niet alleen Google. Zal eens een smokeping activeren naar wat ping hosts
Jeps dat klopt exact ;-) al het verkeer wat lokaal in NL uitbreekt lijkt niet getroffen, maar zodra het de aorta ingaat is het kans op packetloss.

Goede conclusie van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08 21:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Ik weet niet wat google aan het doen is maar veel goeds is het niet, de TLS-handshake duurt soms 10 seconden of langer, de google fonts is de laatste 2 dagen 1 grote ergenis en het lijkt erop dat ik alleen via ziggo hier problemen mee heb, ga ik bij mijn buren kijken (kpn adsl) gaat het in 9 van de 10 gevallen prima en supersnelle website.

O btw mijn server staat in Duitsland..

[ Voor 5% gewijzigd door Soulmaster op 18-08-2017 20:49 ]

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkvA
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-08-2024

MarkvA

Mark

Ik heb zojuist gebeld met Ziggo, en de medewerker gaf aan dat Ziggo inmiddels volledig op de hoogte is van het probleem waarbij (vooral beveiligde websites) laadproblemen hebben. Ze denken dat het maandag pas verholpen is.

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Valt me op, dat veel sites blijven hangen omdat ze b.v. font api gebruiken van google. B.v. tweakers en hardware.info doen het 100% zonder problemen.

Probleem bestaat ondertussen al sinds zondag of maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Ja klopt, mijn sites zijn https en ze hebben er allemaal last van.
MarkvA schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:49:
Ik heb zojuist gebeld met Ziggo, en de medewerker gaf aan dat Ziggo inmiddels volledig op de hoogte is van het probleem waarbij (vooral beveiligde websites) laadproblemen hebben. Ze denken dat het maandag pas verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

ik heb van nood maar een cache ingeschakeld om toch nog wat snelheid te houden met het inladen, normaliter, ook niet met 1000+ bezoekers op de sites, nergens last van. en dit is vanaf maandag/dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Zou het kunnen dat door deze landelijke storing mijn xbox ook niet meteen kon connecten met live? Zit daar ook iets achter dat google etc gebruikt? Had daarstraks ook weer toen ik beneden was waar de wifi minder is maar normaal altijd wel verbinding bleef houden, dat nu de wifi compleet wegviel en ik dus het wifi logo kreeg met uitroepteken. De verbinding bij mijn vriendin en xbox waren ook meteen weg. Zou dit ook door de storing komen. Het begon de afgelopen dagen. Daarvoor nooit gehad. Zou wel toeval zijn

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Hier lijkt vooral alles wat van Akamai zou moeten komen mis te gaan.

Wellicht had ik eerst even dit topic moeten checken in plaats van het probleem bij mijzelf te zoeken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Hier is het vooral alles wat met google te maken heeft.
Raymond P schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:07:
Hier lijkt vooral alles wat van Akamai zou moeten komen mis te gaan.

Wellicht had ik eerst even dit topic moeten checken in plaats van het probleem bij mijzelf te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.dslreports.com/tools/puma6 server 9 is gehost bij Google en server 44 of 56 ergens anders.

Zoals je ziet moet het een vierkant worden, als er blokjes wit/eruit zijn. Dan is het volgens mij zo dat de server even helemaal niet te bereiken was.

Vrij goed te meten of je last hebt van het probleem of niet ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p3DaxbE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VB55wFu.png

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 18-08-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:34:
http://www.dslreports.com/tools/puma6 server 9 is gehost bij Google en server 44 of 56 ergens anders.

Zoals je ziet moet het een vierkant worden, als er blokjes wit/eruit zijn. Dan is het volgens mij zo dat de server even helemaal niet te bereiken was.

Vrij goed te meten of je last hebt van het probleem of niet ;-)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb net getest met mijn wifi verbinding en krijg bij alle 3 de servers die jij noemde dikke rode vlakken met hier en daar een groene. Wtf

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58
server 9:
ziggostoringpuma6test
Ja, laat die monteur maar komen ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maversne
Die van mij is ook niet best. Ligt dit aan de storing of aan hier thuis zelf?

Via wifi zijn alle kanalen erg slecht

Via kabel ging kanaal 9 goed de eerste keer. Geen rood maar daarna nog een keer getest met kanaal 9 en toen wel veel rood. Kanaal 44 en 56 zijn wel goed.

[ Voor 56% gewijzigd door maversne op 18-08-2017 21:55 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:53:
T9 knalrood ligt aan de storing, T44 en T56 mag best een rood vlakje hebben.
Zie mijn bericht hierboven. 2e test t9 wel rood in de tests. Eerste keer niet. Wat zegt jou dat? Via Wifi is het helemaal een drama

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
maversne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:44:
Die van mij is ook niet best. Ligt dit aan de storing of aan hier thuis zelf?

Via wifi zijn alle kanalen erg slecht

Via kabel ging kanaal 9 goed de eerste keer. Geen rood maar daarna nog een keer getest met kanaal 9 en toen wel veel rood. Kanaal 44 en 56 zijn wel goed.
Hoe vaak ga je nu nog posten dat je problemen hebt met de vraag of het aan de storing ligt? Het lijkt mij onderhand toch wel duidelijk dat je last hebt van de storing. (En ja dat merk je op je WiFi, kabel en xbox) }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MarkvA schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:49:
Bij beveiligde sites kan de browser die je kiest veel uitmaken. Een browser kan controleren of een certificaat nog geldig is. Ik gok dat daar de timeout in zit.

Waarom wel/geen OCSP?
Krijgt een browser [na lang wachten] dan laad de site alsnog. OCSP werkt dus niet wanneer het nodig is… Sommige browsers controleren dit daarom niet. Er is ook een andere aanpak (Certificate Revocation List). Deze lijsten en responders staan bij CDN's.

Safari (zeker), Internet Explorer (CryptoAPI, zeker) doen deze OCSP check. Chrome (zeker) doet deze check niet. Firefox ook niet (twijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maversne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:56:
[...]

Zie mijn bericht hierboven. 2e test t9 wel rood in de tests. Eerste keer niet. Wat zegt jou dat? Via Wifi is het helemaal een drama
Typisch het gedrag van de random problemen, soms gaat google goed soms gaat google niet goed. Als de andere servers groener zijn dan server 9 dan bevestigd dit het dat je ook in het getroffen gebied van de storing zit.

Maar goed het is maar om de tijd te doden ;-) tot maandag...lees ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:10:
[...]

Typisch het gedrag van de random problemen, soms gaat google goed soms gaat google niet goed. Als de andere servers groener zijn dan server 9 dan bevestigd dit het dat je ook in het getroffen gebied van de storing zit.

Maar goed het is maar om de tijd te doden ;-) tot maandag...lees ik net.
Dan gaan we het weekend maar wat anders doen en kijken of het maandag is opgelost. Een goed weekend !

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Soulmaster schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:50:
Ja klopt, mijn sites zijn https en ze hebben er allemaal last van.

[...]
Tijd om OCSP Stapling aan te zetten, heb je dat gezeur niet :). Ik ben hier maar gaan tetheren via het perfecte Tmobile netwerk want ik kan geeneens verbinden met EA/BF1 /3

[ Voor 4% gewijzigd door Erulezz op 18-08-2017 22:26 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

maversne schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Dan gaan we het weekend maar wat anders doen en kijken of het maandag is opgelost. Een goed weekend !
Maar eens van het weekend kijken of we kunnen overstappen want dit het is nu echt te gek aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 22:11
Hier overigens wel meer dingen die gek doen. Zit nu een soortgelijk probleem als afgelopen dinsdag op te lossen, maar dan tussen TransIP en Leaseweb. Die partijen doen directe peering, pingtijd is nog geen 3ms, maar ook steeds TCP verbindingen die niet opgezet kunnen worden. Ook plain HTTP faalt gewoon.

Statische HTML pagina van nog geen 100 bytes met apachebench ophalen, 10 concurrent, faalt na 27-28 requests bijvoorbeeld.

Volgens mij is er meer stront aan de knikker, niet alleen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:03:
Hier overigens wel meer dingen die gek doen. Zit nu een soortgelijk probleem als afgelopen dinsdag op te lossen, maar dan tussen TransIP en Leaseweb. Die partijen doen directe peering, pingtijd is nog geen 3ms, maar ook steeds TCP verbindingen die niet opgezet kunnen worden. Ook plain HTTP faalt gewoon.

Statische HTML pagina van nog geen 100 bytes met apachebench ophalen, 10 concurrent, faalt na 27-28 requests bijvoorbeeld.

Jeps AMS-IX heeft een storing nu. Het regent storingen deze week. Begin van de week al de Amsterdam tunnel server van HE.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
stormfly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Jeps AMS-IX heeft een storing nu. Het regent storingen deze week. Begin van de week al de Amsterdam tunnel server van HE.net.
Heb je meer informatie over die storing?

AMS-IX kan kloppen, trace loopt via 80.249.209.215, reverse DNS zegt Leaseweb, whois zegt AMS-IX. Lijkt me dat Leaseweb en TransIP peering doen via AMS-IX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:32
Het kan toch niet zo zijn dat er niemand bij een bedrijf met de omzet van Ziggo rondloopt die een storing als deze in minder dan een week op kan lossen en ervoor zorgt dat het bij soortgelijke opeenvolgende storingen het binnen een paar uur gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Fret Raket schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:39:
Het kan toch niet zo zijn dat er niemand bij een bedrijf met de omzet van Ziggo rondloopt die een storing als deze in minder dan een week op kan lossen en ervoor zorgt dat het bij soortgelijke opeenvolgende storingen het binnen een paar uur gebeurt?
En wie zegt dat het bij Ziggo ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:07:
@stormfly in oud-Ziggo-gebied worden als 'standaard mediabox' nog gewoon Humaxen met irdeto smartcard uitgeleverd. Dus als je zo'n exemplaar laat aanrukken kun je daar de smartcard van gebruiken in je eigen ontvanger naar keuze.
En wat krijg je als je in oud UPC gebied de standaard mediabox bestelt? Ook gewoon Humax 5300c met een irdeto smartcard of de Pace DCR-7111?

[ Voor 4% gewijzigd door BertusG op 19-08-2017 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
Pace DCR wordt het dan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Ligt het ook niet, op mijn werk is het KPN glasvezel en ook daar grote problemen met Googlefonts en de handshake naar google
Martinusz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:41:
[...]

En wie zegt dat het bij Ziggo ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:37:
[...]

Heb je meer informatie over die storing?

AMS-IX kan kloppen, trace loopt via 80.249.209.215, reverse DNS zegt Leaseweb, whois zegt AMS-IX. Lijkt me dat Leaseweb en TransIP peering doen via AMS-IX.
Hoorde het via een ex collega die was ook aan het troubleshooten.

De info kan je lezen in de AMS-IX tech mail groep van klanten. Daar kan ik niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 19-08-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
Fret Raket schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:39:
Het kan goed zijn dat dit niet bij Ziggo ligt dan wordt de situatie al anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb sowieso aardig wat hinder op PSN, maar bij vlagen; dan gaat bijv. een update met 20/30 MB/s om vervolgens enorm in te kakken tot <1 MB/s. Dit sinds een paar dagen. Sommige websites laden dan enorm snel, dan enorm vlot of laden vervolgens helemaal niet terwijl DNS in orde is (Google DNS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft ziggo een dns probleem? Al de hele ochtend geen internet, net even getest met google dns servers en voila probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Lees draadje even terug en op al jouw vragen zie je de antwoorden.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:22:
Heeft ziggo een dns probleem? Al de hele ochtend geen internet, net even getest met google dns servers en voila probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Exorcist schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:16:
Ik heb sowieso aardig wat hinder op PSN, maar bij vlagen; dan gaat bijv. een update met 20/30 MB/s om vervolgens enorm in te kakken tot <1 MB/s. Dit sinds een paar dagen. Sommige websites laden dan enorm snel, dan enorm vlot of laden vervolgens helemaal niet terwijl DNS in orde is (Google DNS).
PSN is hier ook rete traag. Vooral de store, what's new en syncen van trophies. Dat laatste lukt vaak niet eens ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
XVI schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:01:
Maar eens van het weekend kijken of we kunnen overstappen want dit het is nu echt te gek aan het worden.
Je kunt natuurlijk ook gewoon alleen een internetverbinding bij een andere ISP nemen... qua TV willen we niet weg bij Ziggo, maar voor internet gaan we weer naar KPN. Zou eigenlijk 22 augustus al aangesloten worden, maar Reggefiber zet helaas pas de 28e het licht op de NT. Ja, het is duurder (geen Alles-in-1), maar internet bij KPN is wel stabieler.

Situatie nu (inclusief Ziggo Sport Totaal gedurende het F1-seizoen - €102,45):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NDEe0tW.png

En dat wordt (na 6 maanden en inclusief Ziggo Sport Totaal gedurende het F1-seizoen - €119.35):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cgvsb5q.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nu99HwS.png

Best of Both Worlds.

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 19-08-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CreativeS ik twijfel ook maar dan voor XS4ALL er is geen glas hier. Met XS4ALL kan je voor 160/16 kiezen wat in de praktijk 160/60 is. Dat is wel vet.

Ik twijfel of ik echt bij ziggo wil blijven voor die paar smartcards die in de la liggen "maar wel gratis actief zijn". Voelt als iets wat je in stand wil houden maar wat ik in de praktijk misschien wel nooit gebruik.

Heb kids op de kleuterschool die gaan echt geen reguliere tv meer kijken zoals wij dat kennen over 8 jaar op hun slaapkamers. Ik voorzie een streaming only tijd dan.

Ziggo is wel leuk met die gratis sport zender ivm voetbal of GP. Ik kijk dat niet maar zij misschien wel tzt. Maar juist voor die zenders heb je geen smartcard nodig;)

Dus lastig :) vorig jaar had ik opgezegd naar NLE maar toen heeft Ziggo een aanbieding gemaakt die beter was dan NLE en toen bleef ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:16:
@CreativeS ik twijfel ook maar dan voor XS4ALL er is geen glas hier. Met XS4ALL kan je voor 160/16 kiezen wat in de praktijk 160/60 is.
Probleem met XS4All is hun FRITZ!Box 7581... nu kan je er wel een Ubiquiti EdgeRouter X aanhangen, maar dan ben je het voordeel van het DECT-station kwijt. Daarnaast is XS4All met hun 500/500 een tientje duurder dan KPN (zelfde lijn) en de service die ze nu hebben rechtvaardigt dat ene tientje per maand extra niet. Het is niet meer de XS4All van vroeger en voor mij geen pré.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 19-08-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Probleem met XS4All is hun FRITZ!Box 7581... nu kan je er wel een Ubiquiti EdgeRouter X aanhangen, maar dan ben je het voordeel van het DECT-station kwijt. Daarnaast is XS4All met hun 500/500 een tientje duurder dan KPN (zelfde lijn) en de service die ze nu hebben rechtvaardigt dat ene tientje per maand extra niet. Het is niet meer de XS4All van vroeger en voor mij geen pré.
Maar dat heb je toch altijd bij VVDSL dat je NAT achter NAT hebt? Dat kan je alleen met een glas aansluiting oplossen en dat ligt er niet. Ik PB je vanavond nog wel even om het topic niet te vervuilen.

Enige die bonding op VVDSL aanbiedt is XS4ALL het "premium netwerk" over KPN infra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:03:

Dear LeaseWeb Customer,

We are experiencing issues with one of our Internet Exchanges (AMS-IX).Due to the connectivity issues you might be experiencing latency issues or packet loss to certain external hosts.

In cooperation with AMS-IX NOC department we are looking into this issue, and we will provide an update once more information is available.

Sincerely,

LeaseWeb
http://www.leasewebnoc.com

http://leasewebnoc.com/en...n-part-of-our-network-170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Dear LeaseWeb Customer,

We are experiencing issues with one of our Internet Exchanges (AMS-IX).Due to the connectivity issues you might be experiencing latency issues or packet loss to certain external hosts.

In cooperation with AMS-IX NOC department we are looking into this issue, and we will provide an update once more information is available.

Sincerely,

LeaseWeb
http://www.leasewebnoc.com

http://leasewebnoc.com/en...n-part-of-our-network-170
Dit is neem ik aan dus ook 1 van de oorzaken dat er storing is?

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maversne schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Dit is neem ik aan dus ook 1 van de oorzaken dat er storing is?
Voor leaseweb wel, bij Ziggo gaat het verkeer niet over de AMS-IX wat problemen heeft (traceroute).

Maar zoals gemeld speelt er meer in Amsterdam, dan dat men zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Voor leaseweb wel, bij Ziggo gaat het verkeer niet over de AMS-IX wat problemen heeft (traceroute).

Maar zoals gemeld speelt er meer in Amsterdam, dan dat men zou willen.
Ziggo zou ook eigenlijk met een soort statement als dit moeten komen maar heb het idee dat Ziggo niet eens weet waar het probleem zit.

Edit: ik start net mijn ps4 op en heb meteen een goede verbinding met psn. Is dit even toeval met een opleving of is er wel iets veranderd? Heel de week nog niet gehad dat de verbinding gelijk goed was en een goed responsive.

[ Voor 20% gewijzigd door maversne op 19-08-2017 13:36 ]

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
na mijn UPC (Amsterdam) 8 jaren-avontuur ben ik in 2013 overgestapt naar KPN. Hier 3 jaar een totaal pakket gehad, nu weer sinds januari dit jaar bij Ziggo (Amsterdam).

de storingen bij KPN in 3 jaar tijd kan ik op anderhalve vinger tellen.
Sinds Ziggo dit jaar al zoveel gezeik gehad.

Ziggo is wederom een klassiek voorbeeld van goedkoop = duurkoop.
Een ''klantenservice'' waar zelfs mijn 4 jarig neefje prima zou functioneren.

We gaan weer mooi terug naar KPN komend jaar. Dan maar een paar euro per maand meer betalen

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 19-08-2017 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
Geert1976 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:34:
na mijn UPC (Amsterdam) 8 jaren-avontuur ben ik in 2013 overgestapt naar KPN. Hier 3 jaar een totaal pakket gehad, nu weer sinds januari dit jaar bij Ziggo (Amsterdam).

de storingen bij KPN in 3 jaar tijd kan ik op anderhalve vinger tellen.
Sinds Ziggo dit jaar al zoveel gezeik gehad.

Ziggo is wederom een klassiek voorbeeld van goedkoop = duurkoop.
Een ''klantenservice'' waar zelfs mijn 4 jarig neefje prima zou functioneren.

We gaan weer mooi terug naar KPN komend jaar. Dan maar een paar euro per maand meer betalen
''Klassiek voorbeeld van goedkoop is duurkoop'' vind ik wel meevallen hoor.. Ziggo is nou niet bepaald een prijsvechter die de goedkoopste pakketten aanbieden aan de consument.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:23
Jordyz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

''Klassiek voorbeeld van goedkoop is duurkoop'' vind ik wel meevallen hoor.. Ziggo is nou niet bepaald een prijsvechter die de goedkoopste pakketten aanbieden aan de consument.
Sterker nog, ze drijven heel gestaag de prijzen omhoog, terwijl de kwaliteit in het algemeen achteruit gaat.

KPN werd altijd op de vingers getikt als het te veel op een monopolie lijkt, maar blijkbaar mag één kabelaar wel mensen afpersen waar ze bij staan :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jordyz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

ja, das ook wel weer waar.
Vroegâh had UPC nog wel de goedkopere pakketten, maar tegenwoordig inderdaad flinke prijsverhogingen zonder ook maar enige vorm van kwaliteitsverbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar de laatste paar uur heb ik beduidend minder problemen of zelfs bijna niet meer. Internet is niet meer weggevallen en google.nl reageert weer direct. Lees op community.ziggo.nl bij het storingstopic dat er nu meer zijn waarbij het beter gaat. Mijn playstation netwerk is na 3x hebben getest super snel ineens.

Zou iemand van jullie hier het kunnen testen op traces of er inderdaad iets is veranderd?

Ik zit op 3077 postcode

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
CreativeS schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Euhm, suggereer je nu dat je bij Ziggo wel een ander modem kunt gebruiken? Dat zou top zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rudyhattem schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:56:
Euhm, suggereer je nu dat je bij Ziggo wel een ander modem kunt gebruiken? Dat zou top zijn....
Dat zeg ik nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Klopt, vandaar dat ik het even na vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
stormfly schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:59:
De storing is opgelost! De grafieken worden weer groen! Google en ook Akamai
Akamai had ik al begrepen omdat mijn playstation het weer goed doet. Google werkte bij mij ook inderdaad de laatste paar uren veel beter. Hopen dat het zo blijft

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb nog een Cisco 3208 modem van UPC uit 2011 en gebruik een eigen TP-Link router daarachter. Ik heb nu 150 mbit van Ziggo, maar haal maar maar 120 mbit met speedtesten. Zou dat komen door het modem of is het normaal dat je niet de volle 150 mbit haalt?

Ik kan niet goed achterhalen of dat modem nou een bottleneck is of niet. Ik lees op sommige fora ie maar 120 aan kan en op andere weer dat ie 440mbit zou moeten kunnen halen. Er zit sowieso wel een 1 gigabit aansluiting op. Weet iemand of dat modem inruilen verstandig is?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Welke router en versie daarvan heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venemans
  • Laatst online: 17-09 20:42
Mijn Technicolor TC7210 heeft gisteren een nieuw firmware update gekregen.
Firmware versie: STF0.76.13.1
Nieuw begin scherm/menu en je kunt weer de DNS servers aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12
Heeft iemand wel eens geprobeerd om op https://mail.ziggo.nl de 'Wachtwoord vergeten'-link te gebruiken? Het was het begin van heel veel frustratie... maar het is gelukt! :Y)

Ik moest vandaag voor een kennis z'n Skype-wachtwoord aanpassen (vergeten). De 'wachtwoord vergeten'-link van Skype bood de mogelijkheid een authenticatiecode te sturen naar het ***@ziggo.nl e-mailadres van deze kennis (ja, zeg maar niks :9). Maar daarvan was het wachtwoord dus ook een groot mysterie...

Simpel, gaan we naar https://mail.ziggo.nl en drukken we op de 'Uw wachtwoord vergeten?'-link. Daarmee krijg je een Mijn Ziggo inlogscherm. Wachtwoord daarvan? Ook vergeten. Maar die bleek nog ergens terug te vinden. Dus ik netjes met het Mijn Ziggo account inloggen op die 'Wachtwoord vergeten' pagina... Moet je voor de grap eens proberen. Werkt dus niet. "Oeps, daar ging iets mis. Probeer het later nog een keer." Heb ik uiteraard nog een paar keer geprobeerd, maar dat werkt nog steeds niet.

Goed, dus ik log maar gewoon via de normale website in op Mijn Ziggo. Aanvankelijk zat ik te zoeken bij 'Gegevens'. Je kunt daar een e-mailadres instellen, maar dat is het adres waar ze spam en aankondigingen van werkzaamheden naartoe sturen. Verder kun je daar wel je wachtwoord wijzigen, maar alleen van Mijn Ziggo.

Toen had ik een heldere ingeving, het zoekvak! Ik zocht naar 'mail wachtwoord' en vond Nieuw e-mail wachtwoord kiezen. Mooi! Ik citeer:
Je wachtwoord vergeten? Of wil je gewoon een nieuw wachtwoord instellen? In Mijn Ziggo stel je eenvoudig een wachtwoord in voor je e-mailadres. Ken je de weg in Mijn Ziggo nog niet zo goed? Met onderstaande stappen begeleiden we je graag.
Probeer nu die link maar eens... je raadt het al |:(

Het duurde even, waarschijnlijk door de frustratie, tot ik door had dat er onder dat stukje tekst zich een stap-voor-stap verhaal ontvouwt dat je (als het goed is) wél naar de juiste pagina moet leiden.

TL;DR Uiteindelijk blijkt er dus in Mijn Ziggo op de Producten pagina, onder Internet, een vakje E-mailadressen te staan. Daar kun je bij de 'Instellingen' je wachtwoord aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 19-08-2017 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Lees hier van veel mensen de frustratie dat ze nergens anders heen kunnen voor een beetje een fatsoenlijke internet verbinding. Ik zit met hetzelfde probleem, kpn investeert hier niet, glasvezel is niet voorhanden en dus blijft Ziggo over die lekker met enige regelmaat de prijzen verhoogd en steeds slechtere service geeft.

Wat je wel kan doen is een klacht indienen via consuwijzer. Dit heb ik van de week ook gedaan en heb daar ook een antwoord op gekregen, namelijk dat ze mijn klacht over de monopolie positie van ziggo op de kabel doorsturen naar de acm.

Wel werd er bij vermeld dat hoe meer mensen er klagen hoe eerder er actie wordt ondernomen. Wellicht het proberen waard?

Hierbij de link https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
FireFoz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:08:
Ik heb nog een Cisco 3208 modem van UPC uit 2011 en gebruik een eigen TP-Link router daarachter. Ik heb nu 150 mbit van Ziggo, maar haal maar maar 120 mbit met speedtesten. Zou dat komen door het modem of is het normaal dat je niet de volle 150 mbit haalt?

Ik kan niet goed achterhalen of dat modem nou een bottleneck is of niet. Ik lees op sommige fora ie maar 120 aan kan en op andere weer dat ie 440mbit zou moeten kunnen halen. Er zit sowieso wel een 1 gigabit aansluiting op. Weet iemand of dat modem inruilen verstandig is?
Ik had in het verleden hetzelfde probleem met een TP Link TL-WR1043ND. Bleek inderdaad de router de bottleneck te zijn. Die cpu kon gewoon niet sneller routeren en heb ik opgelost met een andere router.

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snollygoster
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-01 19:00
Franko P. schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:50:
Lees hier van veel mensen de frustratie dat ze nergens anders heen kunnen voor een beetje een fatsoenlijke internet verbinding. Ik zit met hetzelfde probleem, kpn investeert hier niet, glasvezel is niet voorhanden en dus blijft Ziggo over die lekker met enige regelmaat de prijzen verhoogd en steeds slechtere service geeft.

Wat je wel kan doen is een klacht indienen via consuwijzer. Dit heb ik van de week ook gedaan en heb daar ook een antwoord op gekregen, namelijk dat ze mijn klacht over de monopolie positie van ziggo op de kabel doorsturen naar de acm.

Wel werd er bij vermeld dat hoe meer mensen er klagen hoe eerder er actie wordt ondernomen. Wellicht het proberen waard?

Er staat me iets van bij dat Ziggo geen monopolie zou hebben omdat er ook andere aanbieders zijn. Ze kijken niet naar de snelheid die je kunt halen, alleen naar of je internet van een andere aanbieder kunt nemen.

Hier zou eens een burgerinitiatief over gestart moeten worden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Ik heb het vermoeden dat de connectieproblemen met oa. Google zijn opgelost. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
basix schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:03:
[...]

Ik had in het verleden hetzelfde probleem met een TP Link TL-WR1043ND. Bleek inderdaad de router de bottleneck te zijn. Die cpu kon gewoon niet sneller routeren en heb ik opgelost met een andere router.

Grt.
Serieus? Maar die router wordt verkocht als 1gbit router :? Ik heb idd die router...welke heb je nu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Soulmaster klopt de problemen zijn verdwenen.

Google laatste 3 uur

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ugB8nKU.png

Google over langere tijd, het staartje is weer groen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fZJoFid.png

Akamai over langere tijd, ook hier het staartje weer groen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ElHlRj.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
FireFoz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Serieus? Maar die router wordt verkocht als 1gbit router :? Ik heb idd die router...welke heb je nu?
Het LAN gedeelte is dan waarschijnlijk 1gbit maar de WAN poort is gelimiteerd tot die snelheid :). Vroeger ook eens gehad bij een oude Linksys router.
Ik heb het vermoeden dat de connectieproblemen met oa. Google zijn opgelost. Meer mensen deze ervaring?
Het werkt hier sinds vanmiddag weer zoals het hoort, gelukkig maar :)
Probeer nu die link maar eens... je raadt het al |:(

Het duurde even, waarschijnlijk door de frustratie, tot ik door had dat er onder dat stukje tekst zich een stap-voor-stap verhaal ontvouwt dat je (als het goed is) wél naar de juiste pagina moet leiden.

TL;DR Uiteindelijk blijkt er dus in Mijn Ziggo op de Producten pagina, onder Internet, een vakje E-mailadressen te staan. Daar kun je bij de 'Instellingen' je wachtwoord aanpassen.
:(:)

[ Voor 49% gewijzigd door Erulezz op 19-08-2017 20:44 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
[...]

De v1 gaat tot max 120Mbit, de v2 en hoger is een totaal andere router en zou tot 180Mbit geen problemen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
[...]

Wat je zoekt is WAN <> LAN speed. En als je wil uitsluiten dat dat het probleem is; pc op laptop bedraad rechtstreeks aan het modem en dan speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
[...]

https://www.smallnetbuild...t-router?showall=&start=1

Het gaat om het gedeelte van routing performance wan to lan.

Ik ben toen overgestapt naar een asus rt 66n en daarna nu de rt68ac. Die routeert wat sneller de ingebouwde openvpn server traffic (kost cpu power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franko P. schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:50:

Beetje kansloze exercitie. Ziggo heeft geen monopolie tenzij we de definitie van een monopolie zoals de ACM deze nu heeft gesteld veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Benieuwd of Google nog bekend gaat maken wat de oorzaak was van alle ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb hier heel heel veel last van, moet elk uur, doordat het modem de verbinding verliest met het internet opnieuw opstarten! En nog zoveel meer problemen!

Ik heb al ruim een jaar óf twee problemen met mijn wegvallend internet (zowel bedraad, als draadloos) bij Ziggo. Er komen verschillende monteurs, en het is al vaker geëscaleerd naar zelfs de directeur, maar het probleem wordt maar niet opgelost!

Erg vervelend! Al tig monteurs zijn geweest, gaat het even een paar maanden goed én het gedonder begint weer van voren af aan.

Ik ben nu zelf aan het meten met Pingplotter, omdat ik vanuit Ziggo wel medewerking krijg, maar het schiet totaal niet op een het probleem wordt niet definitief opgelost. Alleen snap ik niets van Pingplotter. Ik heb wel als ik ping naar 8.8.8.8 rode balken, ik begrijp dat dat packet loss is, dus verlies van connectie. Je moet kunnen zien waar het dan mis gaat, maar ik heb online video's gekeken met tutorials over Pingplotter, maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Elk uur valt mijn internet verbinding eruit en moet ik het modem opnieuw opstarten en dan heb ik weer internet, echt heel bizar, dat kan en mag natuurlijk niet!

Ook laden pagina's allemachtig traag of helemaal niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen en Ziggo weet ook niet wat er aan de hand is.

Het pingen in CMD naar 8.8.8.8 krijg ik heel veel terug ' time request'. Lijkt mij niet goed!

Ik heb ook problemen met telefonie, gesprekken vallen ineens weg en het telefoonsignaal is dan even weg. Ook televisiebeeld bevriest soms en heb dan bovenin blokjes. Ziggo vind niet wat er aan de hand is en ik, ik wordt er gek en moedeloos van!

Ik zit al jaren bij Ziggo, nooit problemen gehad, tot de laatste jaren, het is werkelijk drama. Ik heb al de zoveelste klacht bij Ziggo uit staan, maar het schiet niet op en wil dus zelf proberen of ik erachter kan komen waar het probleem zit. Maar ja dan moet je wel weten hoe Pingplotter werkt. Ik weet dat ik rode balken heb en dus packet loss heb maar hoe, wat, waar en wanneer en wie, geen idee.

Ook lees ik in mijn modem wel dat er citical en warning meldingen zijn maar geen idee wat dat is. Ik heb mijn modern in bridge en daarachter een eigen router.

Als ik met een LAN kabel vanuit pc of laptop deze rechtstreeks aansluit op het modem krijg ik ook rode balken dus packet loss. En heb ik heel vaak ook geen internet en heb dan een geel uitroepteken bij mn LAN verbinding staan rechts onderin de taakbalk.

Mijn modem is een Technicolor 7210 (net vervangen en het lijkt iets stabieler, maar lost de problemen niet op!) daarvoor had ik een Connect Box dat was echt helemaal drama!

Ik snap er niets van, wie kan en wil mij helpen?

Alvast onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
Venemans schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:37:
Mijn Technicolor TC7210 heeft gisteren een nieuw firmware update gekregen.
Firmware versie: STF0.76.13.1
Nieuw begin scherm/menu en je kunt weer de DNS servers aanpassen.
Wut?

Niemand reageert, maar dat mag best in de krant! Ik heb nog STF0.76.07.
Nog meer nieuwe features? IPv6 zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:14:
Ook ik heb hier heel heel veel last van, moet elk uur, doordat het modem de verbinding verliest met het internet opnieuw opstarten! En nog zoveel meer problemen!

Ik heb al ruim een jaar óf twee problemen met mijn wegvallend internet (zowel bedraad, als draadloos) bij Ziggo. Er komen verschillende monteurs, en het is al vaker geëscaleerd naar zelfs de directeur, maar het probleem wordt maar niet opgelost!

Erg vervelend! Al tig monteurs zijn geweest, gaat het even een paar maanden goed én het gedonder begint weer van voren af aan.

Ik ben nu zelf aan het meten met Pingplotter, omdat ik vanuit Ziggo wel medewerking krijg, maar het schiet totaal niet op een het probleem wordt niet definitief opgelost. Alleen snap ik niets van Pingplotter. Ik heb wel als ik ping naar 8.8.8.8 rode balken, ik begrijp dat dat packet loss is, dus verlies van connectie. Je moet kunnen zien waar het dan mis gaat, maar ik heb online video's gekeken met tutorials over Pingplotter, maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Elk uur valt mijn internet verbinding eruit en moet ik het modem opnieuw opstarten en dan heb ik weer internet, echt heel bizar, dat kan en mag natuurlijk niet!

Ook laden pagina's allemachtig traag of helemaal niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen en Ziggo weet ook niet wat er aan de hand is.

Het pingen in CMD naar 8.8.8.8 krijg ik heel veel terug ' time request'. Lijkt mij niet goed!

Ik heb ook problemen met telefonie, gesprekken vallen ineens weg en het telefoonsignaal is dan even weg. Ook televisiebeeld bevriest soms en heb dan bovenin blokjes. Ziggo vind niet wat er aan de hand is en ik, ik wordt er gek en moedeloos van!

Ik zit al jaren bij Ziggo, nooit problemen gehad, tot de laatste jaren, het is werkelijk drama. Ik heb al de zoveelste klacht bij Ziggo uit staan, maar het schiet niet op en wil dus zelf proberen of ik erachter kan komen waar het probleem zit. Maar ja dan moet je wel weten hoe Pingplotter werkt. Ik weet dat ik rode balken heb en dus packet loss heb maar hoe, wat, waar en wanneer en wie, geen idee.

Ook lees ik in mijn modem wel dat er citical en warning meldingen zijn maar geen idee wat dat is. Ik heb mijn modern in bridge en daarachter een eigen router.

Als ik met een LAN kabel vanuit pc of laptop deze rechtstreeks aansluit op het modem krijg ik ook rode balken dus packet loss. En heb ik heel vaak ook geen internet en heb dan een geel uitroepteken bij mn LAN verbinding staan rechts onderin de taakbalk.

Mijn modem is een Technicolor 7210 (net vervangen en het lijkt iets stabieler, maar lost de problemen niet op!) daarvoor had ik een Connect Box dat was echt helemaal drama!

Alvast onwijs bedankt!
Als zelfs telefonie wegvalt hoef je niet te testen met pingplotter. Dan is je modem zeer waarschijnlijk gewoon even offline.

Post je DOCSIS waarden eens uit het modem? Te herkennen aan upstream en downstream waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens het gekke is ook dat ik verbonden ben met LAN kabel rechtstreeks op het modem maar er dan in het modem zelf staat dat hij met niets verbonden is, huh, raar toch?

Bedoel je dit?

Status

Connection : This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 135 6952000 353000000 Hz 4.7 dBmV 40.1 dB
2 Locked QAM256 105 6952000 385000000 Hz 5.0 dBmV 40.0 dB
3 Locked QAM256 106 6952000 393000000 Hz 5.1 dBmV 40.2 dB
4 Locked QAM256 125 6952000 273000000 Hz 3.5 dBmV 39.4 dB
5 Locked QAM256 126 6952000 281000000 Hz 3.7 dBmV 40.1 dB
6 Locked QAM256 127 6952000 289000000 Hz 3.7 dBmV 40.1 dB
7 Locked QAM256 128 6952000 297000000 Hz 3.6 dBmV 39.9 dB
8 Locked QAM256 129 6952000 305000000 Hz 3.7 dBmV 39.9 dB
9 Locked QAM256 130 6952000 313000000 Hz 4.1 dBmV 40.0 dB
10 Locked QAM256 131 6952000 321000000 Hz 4.4 dBmV 40.1 dB
11 Locked QAM256 132 6952000 329000000 Hz 4.5 dBmV 40.0 dB
12 Locked QAM256 133 6952000 337000000 Hz 4.5 dBmV 39.9 dB
13 Locked QAM256 134 6952000 345000000 Hz 4.6 dBmV 35.8 dB
14 Locked QAM256 136 6952000 361000000 Hz 4.8 dBmV 40.1 dB
15 Locked QAM256 137 6952000 369000000 Hz 4.8 dBmV 40.1 dB
16 Locked QAM256 138 6952000 377000000 Hz 4.9 dBmV 40.0 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.5 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 47.0 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 47.0 dBmV
4 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 46.5 dBmV

CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----

Current System Time: Sun Aug 20 12:03:27 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier ook iets mee, het zegt mij niets....haal ik ook uit het modem!

Status

SNMP Event Log : This page displays the contents of the SNMP event log.

Time Priority Description
Time Not Established Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/...
Time Not Established Critical (3) No UCDs Received - Timeout;;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MA...
Time Not Established Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/...
Time Not Established Critical (3) No UCDs Received - Timeout;;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MA...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:29:94:f...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Thu Aug 17 14:23:49 2017 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Thu Aug 17 14:23:49 2017 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MAC=...
Sat Aug 19 16:16:42 2017 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Aug 19 16:16:44 2017 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MAC=...
Sat Aug 19 16:35:45 2017 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/...
Sat Aug 19 16:35:45 2017 Warning (5) MDD message timeout;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MAC=88:43:...
Sat Aug 19 17:01:31 2017 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Aug 19 17:01:33 2017 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MAC=...
Sun Aug 20 11:58:29 2017 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sun Aug 20 11:58:31 2017 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:29:94:f3:3e:17;CMTS-MAC=...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Signaalwaarden zijn prima, misschien zelfs wat aan de harde kant. Hoe is je modem aangesloten, hangt er een versterker tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! Ik heb nu, dat las ik ergens anders. De 2 kabels die aangesloten zijn door de monteur op het AOP verwisseld (las ik ergens anders op internet dat dat soms helpt!) en tot mijn grote verbazing heb ik, nu ik de LAN kabel rechtstreeks ook aan het modem heb en na de wisseling van de kabels heb ik nu ineens met het meten van Pingplotter geen rode balken meer. W.s. zaten deze kabels niet goed, kan dat? Het is natuurlijk wel raar, dat ik daarvoor ook rechtstreeks op het modem met LAN was aangesloten en bij meerdere metingen met verschilllende IP adressen en websites rode balken had en nu na het wisselen niet meer. Maar ik weet natuurlijk niet of daarmee het probleem is opgelost. Natuurlijk igg wel bij de basis. Maar ik weet niet of dat het probleem alleen veroorzaakt. De versterker is trouwens aangesloten door de monteur zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het reproduceerbaar? Dwz, als je de kabels terug verwisseld, wordt het dan slechter?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 17:18
Google DNS rate-limit ICMP requests (ping dus)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:08:
Google DNS rate-limit ICMP requests (ping dus)!
? Wat bedoel je? Google DNS rate-limit ICMP requests (ping dus) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

? Wat bedoel je? Google DNS rate-limit ICMP requests (ping dus) ???
Dat een ping naar 8.8.8.8 niet erg veel zegt aangezien Google daar een limiet op heeft staan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha :) , duidelijk! Wat is volgens jou dan wel betrouwbaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 22:06

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:29:
Aha :) , duidelijk! Wat is volgens jou dan wel betrouwbaar?
Gebruik zelf gewoon google.nl vaak.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thx ga ik die eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venemans
  • Laatst online: 17-09 20:42
valkenier schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Wut?

Niemand reageert, maar dat mag best in de krant! Ik heb nog STF0.76.07.
Nog meer nieuwe features? IPv6 zaken?
Alleen het inlog scherm en 1e scherm is anders opgebouwd.
Als je daarna geadvanceerde instellingen kiest dan kom je in het oude menu terecht.
Geen IPv6 in ieder geval.
Je kunt alleen 3 DNS servers invullen.
Het kan toeval zijn, maar ik kreeg deze firmware op het moment dat ik wifispots op de Ziggo website had uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico463
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:40
Venemans schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

Alleen het inlog scherm en 1e scherm is anders opgebouwd.
Als je daarna geadvanceerde instellingen kiest dan kom je in het oude menu terecht.
Geen IPv6 in ieder geval.
Je kunt alleen 3 DNS servers invullen.
Het kan toeval zijn, maar ik kreeg deze firmware op het moment dat ik wifispots op de Ziggo website had uitgezet.
Same here! Heb nu ook versie 76.13.1
Mijn connectie naar het internet was vandaag een tijdje instabiel en mijn beklag gedaan bij de Ziggo helpdesk.
Toen na een paar keer de stroom eraf gehaald te hebben stond deze versie er opeens op :)
Bij mij staat het modem in bridge modus dus ik heb niet zo heel veel om in te stellen verder.
Hou de komende tijd de verbinding even in de gaten anders toch maar weer de Ziggo monteur afbellen had misschien toch hiermee te maken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop tegen iets vreemds aan. Ik haal mijn mail middels outlook op met POP3. Van de een op de andere dag blijft desondanks mijn mail op de server staan van Ziggo. Ik heb alle instellingen in outlook nog eens nagekeken en alles staat zoals het moet staan en heb ook niets veranderd. Ik kwam hierachter doordat mijn smartphone op Imap staat en normaal gesproken zodra de mail middels outlook was binnengehaald, de mail zoals het hoort verdwijnt op mijn smartphone. Nu dus niet meer. Iemand die weet hoe dit is op te lossen? Heb zelf het vermoeden dat er iets niet lekker gaat op de server van Ziggo.
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:14:

Alvast onwijs bedankt!
Heb ik ook gehad. Bleek een breuk in de kabel buiten te zijn. Hebben ze daar al gemeten?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik vanuit een tl;dr zeggen dat websites de laatste tijd enorm 'langzaam' laden en dit probleem dus bij Ziggo lag? En ik maar denken dat het aan mijn buggy vortex asus-wrt software lag.. Meerdere malen dus voor niets opnieuw andere versies geprobeerd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:15:
Ik loop tegen iets vreemds aan. Ik haal mijn mail middels outlook op met POP3. Van de een op de andere dag blijft desondanks mijn mail op de server staan van Ziggo.
Er zijn buiten tweakers nog andere forums. Iig is het probleem bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Er zijn buiten tweakers nog andere forums. Iig is het probleem bekend.
Tnkx. Weer waardeloos dus. Probleem is al lang bekend, maar snel oplossen ..... ho maar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 18-09 10:50
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Tnkx. Weer waardeloos dus. Probleem is al lang bekend, maar snel oplossen ..... ho maar. :X
Ohjee het probleem kunnen ze niet vinden of is veel te complex om direct op te lossen. Knap waardeloos ja. Ik zou die techneuten er direct uit gooien en anderen aannemen. Misschien dat die het wel direct kunnen vinden en geen enkel probleem complex voor ze zijn.

[/sarcasme]

Heb geduld. Het is geen home servertje waar een paar mail accountjes op staan in deze. Het gaat om een cluster aan servers waarop de gehele mailomgeving draait. Het is niet eenvoudig om even simpelweg hierin te gaan knoeien. Dat moet zorgvuldig gebeuren en dat kost tijd. Geef ze die tijd ook. Daarnaast is het niet opvolgen van een verwijder commando door de server nou niet een prio 1 issue. Het is vervelend maar heeft geen enkel nadelig effect op de productie processen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Ohjee het probleem kunnen ze niet vinden of is veel te complex om direct op te lossen. Knap waardeloos ja. Ik zou die techneuten er direct uit gooien en anderen aannemen. Misschien dat die het wel direct kunnen vinden en geen enkel probleem complex voor ze zijn.

[/sarcasme]

Heb geduld. Het is geen home servertje waar een paar mail accountjes op staan in deze. Het gaat om een cluster aan servers waarop de gehele mailomgeving draait. Het is niet eenvoudig om even simpelweg hierin te gaan knoeien. Dat moet zorgvuldig gebeuren en dat kost tijd. Geef ze die tijd ook. Daarnaast is het niet opvolgen van een verwijder commando door de server nou niet een prio 1 issue. Het is vervelend maar heeft geen enkel nadelig effect op de productie processen.
Geen enkel nadelig effect? Er zijn mensen die alleen POP3 (oud vrouwtje hier in de straat bijv.) gebruiken op hun pc en die zitten vroeg of laat nu met een server die niets meer kan ontvangen omdat hij vol zit. Niet iedereen is een Tweaker die iets slimmer is dan de gemiddelde gebruiker. ;)

Kan zeggen wat je wil maar Ziggo is niet meer wat het is geweest. Ik zit bij die club sinds @home en het wordt alleen maar slechter. Dure huurdozen, verhogingen van prijzen, mobiel naar Voda (waar ik juist gillend ben vertrokken door allerlei gelazer met facturen), storingen die er vroeger nooit waren etc etc. Het is dat hier geen glas ligt en ik nu maar eens mijn eigen NAS eerst als mailserver of mijn hostprovider als emailserver ga instellen, maar anders was ik er nu wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:15:
Ik loop tegen iets vreemds aan. Ik haal mijn mail middels outlook op met POP3. Van de een op de andere dag blijft desondanks mijn mail op de server staan van Ziggo. Ik heb alle instellingen in outlook nog eens nagekeken en alles staat zoals het moet staan en heb ook niets veranderd. Ik kwam hierachter doordat mijn smartphone op Imap staat en normaal gesproken zodra de mail middels outlook was binnengehaald, de mail zoals het hoort verdwijnt op mijn smartphone. Nu dus niet meer. Iemand die weet hoe dit is op te lossen? Heb zelf het vermoeden dat er iets niet lekker gaat op de server van Ziggo.
En het is op het Ziggo Gebruikersforum ook bekend. Ik hoop dat je hieraan wat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

En het is op het Ziggo Gebruikersforum ook bekend. Ik hoop dat je hieraan wat hebt.
Tnkx! Heb er helaas niet veel aan, want er is nog geen oplossing. Mail wil ik zelf bewaren ivm privacy (backup op mijn eigen NAS). Zit er niet op te wachten dat grote jongens dit doen zoals Ziggo, Google etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb steeds dat mijn internet terugvalt naar zo'n 3mbps (heb 150). Pas na het rebooten van m'n modem (cisco 3208) is het weer verholpen, rebooten van m'n router helpt niet. Zou het modem gaar zijn ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
FireFoz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:40:
Ik heb steeds dat mijn internet terugvalt naar zo'n 3mbps (heb 150). Pas na het rebooten van m'n modem (cisco 3208) is het weer verholpen, rebooten van m'n router helpt niet. Zou het modem gaar zijn ...?
nee, de storing van vorige week is nog niet volledig opgelost. Er zijn enkele grotere wijkpunten, waar glasvezel heen loopt, waar nog storing is. Zo begreep ik gisteren van de monteur die hier voor niets kwam omdat de storing al opgelost was (maar ja volgens de helpdesk had ik toch echt last van iets heel anders dan de storing waar bijna iedereen last van leek te hebben vorige week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
De laatste 2 dagen al 3 keer meer dan 4 uur downtime bij Ziggo. Regio 6212 (Maastricht). Dit ben ik niet gewend van ze. Thuiswerken wordt wel erg rustig aan zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:36:
De laatste 2 dagen al 3 keer meer dan 4 uur downtime bij Ziggo. Regio 6212 (Maastricht). Dit ben ik niet gewend van ze. Thuiswerken wordt wel erg rustig aan zo :).
Dat is wel vaak en niet mijn ervaring. Maar een keer een goede downtime gehad toen iemand een kabel had doorgegraven in de wijk voor de rest bijna niet (afgelopen 12 jaar).
Pagina: 1 ... 42 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic