Bij mij heb ik het probleem gevonden. Het modem van Ziggo ondanks dat hij in Bridge modus staat en bij mij WIFI uit stond in het modem, bij Ziggo het wifi toch aan stond terwijl het wifi modem van Ziggo in Bridge stond, normaal mag dit niet. Dus een bug in de software en/of hardware van het Ziggo modem. Ook al staat hij in Bridge en zou alles uit moet staan mbt het wifi etc staat toch (weer) aan.
Ik heb het wifi modem van Ziggo weer aan laten zetten!
Ik heb toen zelf de volgende dingen in het Ziggo modem gedaan
> WAN blocking op OFF/ UIT gezet,
> De FIREWALL alles op OFF/UIT,
> WIFI 2.4. GhZ en WIFI 5 GhZ ook allebei of OFF/UIT
Toen ik dit had gedaan, heb ik pas weer het wifi modem van Ziggo in Bridge laten zetten. Er schijnen grote problemen te zijn met de Bridge modus van Ziggo en veel gaat niet goed. Ik heb zelf een router met WAN blocking, wifi en firewall, dus op mijn modem van Ziggo moet dat ook niet nog aan staan want dan gaat het dus fout en krijg je conflicten met grote gevolgen, reboot = opnieuw opstarten modem Ziggo, internet en telefonie problemen. En in de Bridge modus horen dat soort dingen normaliter uit te staan, maar dat is dus niet het geval. Ook al staat in je modem als je inlogt dat je modem in Bridge staat.
Doordat het wifi modem van Ziggo in Bridge modus niet goed gaat gooit hij continue internet (bedraad en draadloos) eruit, en dat is verklaarbaar, want dan krijg je 2 netwerken en problemen met je DHCP. Wat ik in het logboek van het Ziggo modem ook continue terug zag komen.
Gelukkig zelf het probleem gevonden en het lijkt nu bij mij opgelost te zijn! Wie weet werkt deze werkwijze voor meer mensen! Ik hoop het, vandaar dat ik het even met jullie deel, mss hebben meer mensen hier wat aan en lost het voor meer mensen het probleem op.
Dus voordat je een nieuw modem krijgt van Ziggo of naar een firmware update van je Ziggo modem, eventueel eerst resetten (wellicht bij meer mensen, het lijkt erop of hij dan alles weer actief maakt op het modem van Ziggo ook al zie je dat niet zelf terug in het modem en lijkt hij in Bridge modus te staan, dat gaat dus niet goed. Ziggo bevestigd dat igg bij mij!)
Laat na een nieuw modem van Ziggo of firmware van Ziggo je wifi modem van Ziggo in volledig functie zetten en zet bovenstaande punten zoals eerder benoemd op het wifi modem uit en laat hem dan weer in Bridge zetten. Als het goed is, igg bij mij is het probleem opgelost dat continue je internet uitvalt.
Maar vooral hoop ik dat Ziggo nu eindelijk eens het goed gaat regelen met Bridge modus en dit zsm fixt!
Toen Ziggo alleen nog een modem had had ik nooit problemen met mijn eigen router. Nu de laatste jaren is het werkelijk waar drama!
Nog even ter toevoeging: Ik heb na alle bovenstaande actie's ook even mijn router gereset 30 30 30. Ik heb eerst de connectie van de router met het modem helemaal losgehaald & losgekoppeld en gereset (router). Ik heb de LAN kabel van router weer in LAN poort 1 van het modem gedaan (is de enige die actief is in Bridge modus). En daarna heb ik eerst even het modem en router uitgezet, toen eerst router weer opgestart en toen het modem van Ziggo wat in Bridge staat opgestart zodat je zeker weet dat hij alleen de router als enige ziet! Toen heb ik met een LAN kabel van de router naar de pc de router weer juist ingesteld en toen was het opgelost!
[
Voor 19% gewijzigd door
Anoniem: 683544 op 25-08-2017 09:48
]