Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:35
Hallo, ik heb een Horizon box waarvan de replay/on demand functionaliteit niet meer werkt (foutcode 6010).

Netjes alle adviezen op Ziggo site opgevolgd (opnieuw opstarten, standby mode aangepast).
Vervolgens contact gehad met helpdesk. Advies was om coax cable naar aansluitpunt in de muur te verangen samen met de splitter (meterkast). Ook dit advies opgevolgd, maar probleem blijft bestaan.

Weer gebeld met de helpdesk. Volgens de medewerker zou het de kabel tussen meterkast en aansluitpunt zijn. Retourpad zou niet werken.

Wat ik niet snap is dat een signaal wel de ene kant op kan door een coax, maar niet de andere kant?

Wie kan me dit uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
newtastyland schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:
Hallo, ik heb een Horizon box waarvan de replay/on demand functionaliteit niet meer werkt (foutcode 6010).

Netjes alle adviezen op Ziggo site opgevolgd (opnieuw opstarten, standby mode aangepast).
Vervolgens contact gehad met helpdesk. Advies was om coax cable naar aansluitpunt in de muur te verangen samen met de splitter (meterkast). Ook dit advies opgevolgd, maar probleem blijft bestaan.

Weer gebeld met de helpdesk. Volgens de medewerker zou het de kabel tussen meterkast en aansluitpunt zijn. Retourpad zou niet werken.

Wat ik niet snap is dat een signaal wel de ene kant op kan door een coax, maar niet de andere kant?

Wat voor een aansluitpunt heb je geplaatst?
Welke splitter zit er nu in de meterkast?

Sommige apparatuur (voornamelijk een splitter) is niet retourgeschikt, dus de retour golf die wordt uitgezonden door de Horizonbox komt niet door de splitter heen = foutmelding.

Je schrijft overigens "niet meer werkt"... werkte het voorheen wel goed? Dan is het namelijk wel vreemd dat Ziggo beweert dat het aan jou zijde ligt.

Er zijn hier op het forum wel wat mensen die je de volledige technische know-how kunnen uitleggen van het retoursignaal (@MediaZoo / @ArChie )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 14:15
Error 6010 is een foutmelding dat veroorzaakt wordt door een retourprobleem. Dit kan ook intern in de Horizonbox zelf zitten maar de kans hierop is klein.

Je een coaxkabel kan downstream goed functioneren waarbij en upstream geen signaal doorheen te krijgen is. Hier zelf ook wel een 45 minuten hoofdbrekens gehad bij een klant. Modem kwam prima online, mediabox niet online te krijgen. Andere coaxkabel gelegd, DS was exact gelijk en mediabox kwam ook prima online.

Inloggen op de Horizon en bekijk wat de upstream is. Aan de hand daarvan kunnen we je iets meer op weg helpen. Anders is het toch in de basis het Ziggo advies aannemen en kabels vervangen. Let hierbij ook op de er goede connectoren en een goede wandcontactdoos gebruikt wordt.

De reden dat upstream verkeer niet kan werken ligt in de ruis gevoeligheid. Upstream verkeer bevind zich tussen 5-65MHz. Dit is een gebied in het frequentie spectrum waarbij er eerder storingen kunnen optreden in het retourverkeer.

Kun je misschien de exacte type nummers van de materialen posten die je gebruikt? Misschien gaat hier toch iets fout.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:32
Na de lange storing van vorige week eindelijk weer eens een paar dagen een perfecte verbinding.... tot 14.00 vanmiddag. :F Weer veel pagina's die niet laden / blijven hangen. Op allestoringen.nl stroomt het vol met meldingen -O- . Bij mij blijft het nu wel vaak hangen op *.aorta.net.

Meer mensen ook weer last van?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:52

TinusTegengas

Formula Racing

Het is de afgelopen dagen slecht gesteld met Ziggo. Nu ook weer alleen T.net te bereiken, verder niets. Ook niet met Google dns ingesteld. Ziggo geeft nu wel een storing aan voor deze regio (west Veluwe)
Ping naar google lukt maar een willekeurige pagina niet.

[ Voor 12% gewijzigd door TinusTegengas op 24-08-2017 19:44 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
Internetstoring Gelderland

Ten gevolge van een storing kunt in de regio Gelderland mogelijk een trage of niet werkende internetverbinding ervaren. Onze excuses hiervoor. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Status:We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sindsdonderdag 24 augustus om 19.20Wanneer is het opgelost?donderdag 24 augustus om 22.00

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
coob schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:37:

Ten gevolge van een storing kunt in de regio Gelderland mogelijk een trage of niet werkende internetverbinding ervaren. Onze excuses hiervoor. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Bekend sindsdonderdag 24 augustus om 19.20Wanneer is het opgelost?donderdag 24 augustus om 22.00
Er staat nu dat het op vrijdag 25 augustus om 22.00 opgelost zal zijn. Ik hoop het niet.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07-2024
coob schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:37:

Zit zelf in Den Bosch maar wel redelijk noord dus tegen Gelderland aan. Ervaar hier dezelfde storing geen internet.

Edit: Lijkt inmiddels weer te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door xeple op 24-08-2017 22:15 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
Hier zuid west Nederland ligt ziggo helemaal plat, internet tv en telefonie.

Edit: en werkt weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 24-08-2017 22:45 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43
newtastyland schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:

Trek eens je netwerkkabel naar je thuisnetwerk eruit en start het ding opnieuw. Ik had hetzelfde. Er is zelfs een monteur geweest, en de box is omgeruild maar het euvel bleef, totdat ik die netwerkkabel eruit trok. Daarna werkte het weer. Schijnt een "firmwarebugje" te zijn. Rare bug maar goed. Na wat gepruts met de netwerkinstellingen op de HZbox werkt on demand nu wel weer, waarbij ik mijn HZB nu met thuisnetwerk "op het modem" heb ingesteld. Dat gare ding reserveert dan wel 20 ip-adressen in mijn DHCP pool maar in een andere netwerksetting vloog mijn on demand er ook steeds uit. Vraag niet hoe het kan maar het was zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 13:40
Heb deze week ook al meerdere keren geen internet gehad, even een uur wachten en een reset fixte het. Ziggo gebeld, ze konden niks zien.. Misschien maar dat netwerk kabel resetje proberen..

Meta Taro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683544

Bij mij heb ik het probleem gevonden. Het modem van Ziggo ondanks dat hij in Bridge modus staat en bij mij WIFI uit stond in het modem, bij Ziggo het wifi toch aan stond terwijl het wifi modem van Ziggo in Bridge stond, normaal mag dit niet. Dus een bug in de software en/of hardware van het Ziggo modem. Ook al staat hij in Bridge en zou alles uit moet staan mbt het wifi etc staat toch (weer) aan.

Ik heb het wifi modem van Ziggo weer aan laten zetten!

Ik heb toen zelf de volgende dingen in het Ziggo modem gedaan
> WAN blocking op OFF/ UIT gezet,
> De FIREWALL alles op OFF/UIT,
> WIFI 2.4. GhZ en WIFI 5 GhZ ook allebei of OFF/UIT

Toen ik dit had gedaan, heb ik pas weer het wifi modem van Ziggo in Bridge laten zetten. Er schijnen grote problemen te zijn met de Bridge modus van Ziggo en veel gaat niet goed. Ik heb zelf een router met WAN blocking, wifi en firewall, dus op mijn modem van Ziggo moet dat ook niet nog aan staan want dan gaat het dus fout en krijg je conflicten met grote gevolgen, reboot = opnieuw opstarten modem Ziggo, internet en telefonie problemen. En in de Bridge modus horen dat soort dingen normaliter uit te staan, maar dat is dus niet het geval. Ook al staat in je modem als je inlogt dat je modem in Bridge staat.

Doordat het wifi modem van Ziggo in Bridge modus niet goed gaat gooit hij continue internet (bedraad en draadloos) eruit, en dat is verklaarbaar, want dan krijg je 2 netwerken en problemen met je DHCP. Wat ik in het logboek van het Ziggo modem ook continue terug zag komen.

Gelukkig zelf het probleem gevonden en het lijkt nu bij mij opgelost te zijn! Wie weet werkt deze werkwijze voor meer mensen! Ik hoop het, vandaar dat ik het even met jullie deel, mss hebben meer mensen hier wat aan en lost het voor meer mensen het probleem op.

Dus voordat je een nieuw modem krijgt van Ziggo of naar een firmware update van je Ziggo modem, eventueel eerst resetten (wellicht bij meer mensen, het lijkt erop of hij dan alles weer actief maakt op het modem van Ziggo ook al zie je dat niet zelf terug in het modem en lijkt hij in Bridge modus te staan, dat gaat dus niet goed. Ziggo bevestigd dat igg bij mij!)

Laat na een nieuw modem van Ziggo of firmware van Ziggo je wifi modem van Ziggo in volledig functie zetten en zet bovenstaande punten zoals eerder benoemd op het wifi modem uit en laat hem dan weer in Bridge zetten. Als het goed is, igg bij mij is het probleem opgelost dat continue je internet uitvalt.

Maar vooral hoop ik dat Ziggo nu eindelijk eens het goed gaat regelen met Bridge modus en dit zsm fixt!
Toen Ziggo alleen nog een modem had had ik nooit problemen met mijn eigen router. Nu de laatste jaren is het werkelijk waar drama!

Nog even ter toevoeging: Ik heb na alle bovenstaande actie's ook even mijn router gereset 30 30 30. Ik heb eerst de connectie van de router met het modem helemaal losgehaald & losgekoppeld en gereset (router). Ik heb de LAN kabel van router weer in LAN poort 1 van het modem gedaan (is de enige die actief is in Bridge modus). En daarna heb ik eerst even het modem en router uitgezet, toen eerst router weer opgestart en toen het modem van Ziggo wat in Bridge staat opgestart zodat je zeker weet dat hij alleen de router als enige ziet! Toen heb ik met een LAN kabel van de router naar de pc de router weer juist ingesteld en toen was het opgelost!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Dit is interessant! Bij mij klapt het internet er ongeveer elke avond uit rond een uurtje of 22.00 (net dat de klantenservice dicht is :( ) . Meerdere keren resetteen van de modem werkt vaak alleen. Eens kijken of ze bij mij kunnen constateren dat hetzelfde bij mij het geval is.

[ Voor 12% gewijzigd door Miss_80 op 25-08-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miss_80 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:23:
Dit is interessant! Bij mij klapt het internet er ongeveer elke avond uit rond een uurtje of 22.00 (net dat de klantenservice dicht is :( ) . Meerdere keren resetteen van de modem werkt vaak alleen. Eens kijken of ze bij mij kunnen constateren dat hetzelfde bij mij het geval is.
Ik zou dat niet door Ziggo laten checken want bij de klantenservice kunnen ze niet zo diep kijken en rijkt hun kennis niet zover. En ook heb ik dit al zovaak aangegeven dat ik vermoedde dat Bridge modus wel aan staat maar toch dingen actief leken ook gezien de meldingen in mn logboek van het modem en uitval internet bedraad als draadloos, maar niemand wilde luisteren bij Ziggo, maar ik bleek wel degelijk gelijk te hebben. Igg bij mij, hoop natuurlijk dat dit bij meer mensen het probleem oplost die het wifi modem in Bridge hebben staan. Maar je kunt natuurlijk ook een ander probleem hebben.

Het beste wat je kunt doen is je wifi modem (als je Bridgemodus gebruikt) in volledige functie laten zetten door de klantenservice van Ziggo en zelf handmatig deze dingen uitschakelen en pas dan weer een belletje doen dat hij in Bridge modus moet....

Het kan natuurlijk ook een ander probleem zijn maar bij mij werkte het wel en is het nu door mijn werkwijze opgelost, waar ik heel erg blij mee ben!

S6, ik hoor graag of dat bij jou het ook oplost!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Hij staat inderdaad in bridge modus dus die moet ik dan terug laten zetten (moest eerst van ipv6 naar ipv4 en daarna heb ik hem in bridge laten zetten. Heb een goede router die alles overneemt).
Dit weekend even doen wanneer ik tijd heb om er ook echt naar te kijken en ze op zich goed bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Over welk modem gaat bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:46:
Over welk modem gaat bovenstaande?
Technicolor 7210, maar de Connectbox schijnt het ook te hebben die heb ik namelijk hiervoor gehad. Het probleem is bij sommige mensen van Ziggo bekend, maar ik merk ook bij sommige niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Technicolor 7210, maar de Connectbox schijnt het ook te hebben die heb ik namelijk hiervoor gehad. Het probleem is bij sommige mensen van Ziggo bekend, maar ik merk ook bij sommige niet...
Ok, die 7210 staat hier ook in bridge en ervaar gelukkig geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Ok, die 7210 staat hier ook in bridge en ervaar gelukkig geen problemen.
Dat is mooi, daarom zei ik ook, het wil niet zeggen dat dat bij iemand anders het probleem is, maar ik wil het wel delen want mss hebben wel veel meer mensen precies dezelfde problemen met hun Technicolor of Connect Box of andere wifi modems van Ziggo die in Bridge modus staan, mss niet, maar het is het proberen waard.

Bij mij is het igg na mijn werkwijze voor mij opgelost.

Kan nu weer lekker Radio538 online luisteren zonder er continu uit geknikkerd te worden van internet en zonder haperingen, heerlijk! Wat heb ik dat gemist! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb nog een firmware uit 2015 zag ik net, misschien dat dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:00:
Heb nog een firmware uit 2015 zag ik net, misschien dat dat scheelt.
Oh huh? Als je dan je (wifi) modem van Ziggo uit zet en weer aan werkt hij als het goed is de firmware bij...maar het ligt eraan of Ziggo deze nieuwe firmware al voor je klaar heeft staan, maar als je dat niet wilt zou ik dat niet doen...;) Ik heb/had de nieuwste firmware die net uitgekomen is...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

Oh huh? Als je dan je modem uit zet en weer aan werkt hij als het goed is de firmware bij...maar het ligt eraan of Ziggo deze al voor je klaar heeft staan, maar als je dat niet wilt zou ik dat niet doen...;) Ik heb/had de nieuwste firmware die net uitgekomen is...
Onder voip staat een datum, gaat om versie STF0.76.07

Modem en router zitten achter klikaanklikuit, als ik langer van huis ben zet ik alles uit, wordt dus regelmatig opnieuw opgestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Onder voip staat een datum, gaat om versie STF0.76.07

Modem en router zitten achter klikaanklikuit, als ik langer van huis ben zet ik alles uit, wordt dus regelmatig opnieuw opgestart ;)
Ik weet niet of je dat in Bridge modus kan zien, ik heb het wel gezien in gewone volledig werkende modus, maar ik kan het zo 1,2,3 niet zien, ik zie wel software versie, maar zie nergens firmware versie.

Het is ook wel grappig, ik zie nu na mijn werkwijze gisteravond en vanochtend niets meer qua meldingen in het logboek van het wifi modem van Ziggo die nu in Bridge modus staat, en ook heb ik geen internet uitval meer via wifi en bedraad...Eindelijk het ik het probleem zelf kunnen tekkelen...maar die firmware weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
ik heb dat ik op sommige zenders alleen maar blokjes krijg. Das op de kinderzenders en wat lokale enz. NU geeft de horizon box aan dat het signaal goed sterk is en de ontvangst optimaal. Heb er ook een gloednieuwe kabel met 4g protectie enz tussen liggen. Dat kan het dus ook niet zijn.

Heeft er iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 20:57
Moet je nog kunnen inloggen op de ConnectBox (192.168.100.1) als deze in bridge staat? Of ben ik gewoon mijn wachtwoord vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaydenjarno schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:12:
ik heb dat ik op sommige zenders alleen maar blokjes krijg. Das op de kinderzenders en wat lokale enz. NU geeft de horizon box aan dat het signaal goed sterk is en de ontvangst optimaal. Heb er ook een gloednieuwe kabel met 4g protectie enz tussen liggen. Dat kan het dus ook niet zijn.

Heeft er iemand nog andere suggesties?
Horizonbox heb ik niet dus geen ervaringen mee dus zou ik niet kunnen zeggen. Hoop dat er andere mensen zijn die je kunnen helpen! S6! En, GOED WEEEKEND!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loyske schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:13:
Moet je nog kunnen inloggen op de ConnectBox (192.168.100.1) als deze in bridge staat? Of ben ik gewoon mijn wachtwoord vergeten :P
Toen ik de ConnectBox nog had kon ik alleen inloggen op dat ip adres wat jij geeft, maar je schijnt ook soms gewoon te kunnen inloggen (als je niet op 192.168.100.1 kunt inloggen) op het standaard ip adres van de wifi modem. 192.168.178.1... Probeer beiden...

En anders als je het wachtwoord niet meer weet, kun je het wifi modem van Ziggo gewoon met een paperclip resetten door een heel klein knopje aan de achterkant! En dan in de internet browser naar 192.168.178.1 of die andere en dan wijzigt de rest zich vanzelf. Je kunt voor de zekerheid, doe ik altijd, een lan kabel van je wifi modem (LAN poort 1 als je hem in Bridge hebt staan!) naar je lan poort in de pc en dan hem instellen en configureren..dat gaat altijd goed!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 20:57
Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Toen ik de ConnectBox nog had kon ik alleen inloggen op dat ip adres wat jij geeft, maar je schijnt ook soms te kunnen inloggen (als je niet op 192.168.100.1 kunt inloggen) gewoon op het standaard ip adres van de wifi modem. 192.168.178.1... Probeer beiden...

En anders als je het wachtwoord niet meer weet, kun je het wifi modem gewoon met een paperclip resetten door een heel klein knopje aan de achterkant! En dan naar 192.168.178.1 of die andere en dan wijzigt de rest zich vanzelf.
Krijg alleen login op 192.168.100.1. Heb al een raffel wachtwoorden incl standaard wachtwoord geprobeerd, maar kom er dus niet meer in. Maar eens resetten dan ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loyske schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Krijg alleen login op 192.168.100.1. Heb al een raffel wachtwoorden incl standaard wachtwoord geprobeerd, maar kom er dus niet meer in. Maar eens resetten dan ;)

Thanks!
S6! En als je vragen hebt laat het weten, twee weten er altijd meer als 1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet of je dat in Bridge modus kan zien, ik heb het wel gezien in gewone volledig werkende modus, maar ik kan het zo 1,2,3 niet zien, ik zie wel software versie, maar zie nergens firmware versie.
Zodra je op geavanceerde instellingen klikt zie je oa je firmware versie.
Klik je op voip > hardware info zie je ook datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Zodra je op geavanceerde instellingen klikt zie je oa je firmware versie.
Klik je op voip > hardware info zie je ook datum.
Ik weet niet of dat ook op gaat als je wifimodem van Ziggo in Bridgemodus staat, maar zal straks eens even kijken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Ik weet niet of dat ook op gaat als je wifimodem van Ziggo in Bridgemodus staat, maar zal straks eens even kijken... :)
Mijn modem staat in bridge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 10:38

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

TC7210 (Google DNS/OpenDNS ingesteld)
Op computers gebruik ik Google DNS (8.8.8.8/8.8.4.4)
Speedtest haalt gewoon 300/30
Alle systemen draaien W10 Pro.

Hmm sinds de 24ste heb ik ineens een raar probleem.
Ik kon een aantal websites niet op, en kon b.v. wel inloggen op Origin/Steam/Uplay maar bij Mass Effect niet verbinden naar de Online services. Na een tijdje ging het weer goed.

Ook deden bepaalde websites het wel en andere weer niet. b.v. Nu.nl deed het niet maar Soundcloud.com wel.
Het leek erop dat vooral nederlandse websites problemen hadden, tomshardware heeft nooit problemen gehad.

Het heeft toen gewoon gewerkt maar vanochtend weer problemen, ook had ik moeite om op mijn modem te komen.

Zelfs met ping krijg ik timeouts en hoge waardes naar mijn modem, nieuwe kabel/met-zonder switch ertussen.

(Ping 192.168.178.1 -t)

Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=114ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=108ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=83ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=149ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=138ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=120ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=173ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=163ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=148ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=77ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=136ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=91ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=137ms TTL=64

Al geprobeerd:
- Modem uit/aan (stroom er af).
- Switches uit/aan.
- Computers opnieuw gestart.

Ziggo helpdesk heeft ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Mijn modem staat in bridge ;)
Hahaha :P ben nog niet helemaal goed wakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@prutser001 Dit is meer iets voor een eigen topic; zodat je ook kan vertellen of dit op alle pc's is, die hoge ping hebben via de kabel aangesloten op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:42:
TC7210 (Google DNS/OpenDNS ingesteld)
Op computers gebruik ik Google DNS (8.8.8.8/8.8.4.4)
Speedtest haalt gewoon 300/30
Alle systemen draaien W10 Pro.

Hmm sinds de 24ste heb ik ineens een raar probleem.
Ik kon een aantal websites niet op, en kon b.v. wel inloggen op Origin/Steam/Uplay maar bij Mass Effect niet verbinden naar de Online services. Na een tijdje ging het weer goed.

Ook deden bepaalde websites het wel en andere weer niet. b.v. Nu.nl deed het niet maar Soundcloud.com wel.
Het leek erop dat vooral nederlandse websites problemen hadden, tomshardware heeft nooit problemen gehad.

Het heeft toen gewoon gewerkt maar vanochtend weer problemen, ook had ik moeite om op mijn modem te komen.

Zelfs met ping krijg ik timeouts en hoge waardes naar mijn modem, nieuwe kabel/met-zonder switch ertussen.

(Ping 192.168.178.1 -t)

Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=114ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=108ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=83ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=149ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=138ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=120ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=173ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=163ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=148ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=136ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=91ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=137ms TTL=64

Al geprobeerd:
- Modem uit/aan (stroom er af).
- Switches uit/aan.
- Computers opnieuw gestart.

Ziggo helpdesk heeft ook geen idee wat het zou kunnen zijn.
Dat ziet er niet goed uit! Heb je je wifi modem in volledige modus staan of in Bridge modus?

Maar maak idd even een eigen topic aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Vorkie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:47:
@prutser001 Dit is meer iets voor een eigen topic; zodat je ook kan vertellen of dit op alle pc's is, die hoge ping hebben via de kabel aangesloten op het modem.
Alle PC's, maar heb het denk ik al gevonden dus nvm.
En ja het was vanaf alles, het probleem zin in het 2de deel van mijn netwerk.

Bedankt voor de reacties.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JUdtiCs.png

Het probleem komt bij de linker switch vandaan.

Nadat ik dat deel eruit trok gingen de ping tijden gelijk naar 0.
Nu nog uitzoeken wat de oorzaak is.

[ Voor 9% gewijzigd door prutser001 op 25-08-2017 10:53 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

[afbeelding] Het probleem komt bij de linker switch vandaan.
Ik ben wel benieuwd hoe je dat ontdekt hebt, heb je Pingplotter gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je dat ontdekt hebt, heb je Pingplotter gebruikt?
Kabel van 2de switch losgetrokken en ineens geen timeouts meer/pingtijden normaal.. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Kabel van 2de switch losgetrokken en ineens geen timeouts meer/pingtijden normaal.. Schiet mij maar lek.
Een switch kan het internetverkeer vertragen, maar jij had wel hele hoge opvallende resulaten.

Mss een nieuwe firmware voor de switch, controleer dit bij de fabrikant eens. Mss nieuwe UTP kabel (LAN kabel)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

[afbeelding]

Het probleem komt bij de linker switch vandaan.

Nadat ik dat deel eruit trok gingen de ping tijden gelijk naar 0.
Nu nog uitzoeken wat de oorzaak is.
Je hebt zo goed als zeker ene loop in je netwerk (cirkel in bekabeling, pakketten kunnen "rond" zingen) Je zou op je switches het spanningtree protocol kunnen activeren, dat voorkomt deze fouten. Waarschijnlijk gaat er dan automatisch een poort op blocking dan weet je dat daar de loop achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Je hebt zo goed als zeker ene loop in je netwerk (cirkel in bekabeling, pakketten kunnen "rond" zingen) Je zou op je switches het spanningtree protocol kunnen activeren, dat voorkomt deze fouten. Waarschijnlijk gaat er dan automatisch een poort op blocking dan weet je dat daar de loop achter zit.
Nee het probleem zit zeker weten bij Windows server 2016... Maar wat precies weet ik nog niet... Het is niets anders dan een veredelde fileserver en heeft voor de rest geen enkele rol.

Misschien is er een update geweest maar bij mijn weten is er niets verandert.

Maar ja ik zal de ervaringen niet langer verstoren, nogmaals bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Nee het probleem zit zeker weten bij Windows server 2016... Maar wat precies weet ik nog niet... Het is niets anders dan een veredelde fileserver en heeft voor de rest geen enkele rol.

Misschien is er een update geweest maar bij mijn weten is er niets verandert.

Maar ja ik zal de ervaringen niet langer verstoren, nogmaals bedankt voor het meedenken.
Wat voor software gebruik jij voor het overzicht maken van je netwerk, ziet er goed, overzichtelijk en handig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Wat voor software gebruik jij voor het overzicht maken van je netwerk, ziet er goed, overzichtelijk en handig uit...
https://creately.com/Online-Network-Diagram-Software

Probleem gevonden, om wat voor reden is de DNS van mijn server van 8.8.8.8/8.8.4.4 naar 127.0.0.1 gesprongen... Nu werkt alles weer naar behoren. Waarom?!

[ Voor 20% gewijzigd door prutser001 op 25-08-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Probeer m'n pa's Facebook wachtwoord te herstellen, maar er komt geen mailtje binnen. Heb het al 100 keer geprobeerd of zo. Bij mijn e-mail werkt het meteen. Hij heeft een @upcmail.nl adres. Al het andere e-mail komt gewoon binnen. Op internet kan ik er niet veel over vinden, behalve iemand met hetzelfde probleem maar dat is van 3 jaar geleden. Blokkeert Ziggo dit of zo? We hebben het ook via webmail geprobeerd maar komt ook niks. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:36:
Probeer m'n pa's Facebook wachtwoord te herstellen, maar er komt geen mailtje binnen. Heb het al 100 keer geprobeerd of zo. Bij mijn e-mail werkt het meteen. Hij heeft een @upcmail.nl adres. Al het andere e-mail komt gewoon binnen. Op internet kan ik er niet veel over vinden, behalve iemand met hetzelfde probleem maar dat is van 3 jaar geleden. Blokkeert Ziggo dit of zo? We hebben het ook via webmail geprobeerd maar komt ook niks. Weet iemand hier meer van?
Misschien toch ander emailaccount in Facebook opgegeven? Of storing bij Facebook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Misschien toch ander emailaccount in Facebook opgegeven? Of storing bij Facebook...
Dacht ik ook, maar er is maar één e-mailaccount opgegeven en storing lijkt me ook niet want we proberen het al twee dagen en bij mij werkt het wel gewoon. Maar hij wist zijn wachtwoord opeens weer dus het werkt nu, maar ik vond het gewoon raar dat hij geen herstelmailtje binnenkreeg en ik wel. Zijn andere mailtjes krijgt ie wel gewoon binnen en hij had laatst ook iets met wachtwoord herstellen gedaan bij een andere site en dat werkte ook gewoon. Ik dacht misschien heeft Ziggo iets geblokkeerd van Facebook of zo. Staan verder ook geen e-mailfilters, antivirussen, firewalls, blokkades of spyware of dat soort dingen op dus raar probleem. Maar goed, het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Anoniem: 683544 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:10:
Bij mij heb ik het probleem gevonden. Het modem van Ziggo ondanks dat hij in Bridge modus staat en bij mij WIFI uit stond in het modem, bij Ziggo het wifi toch aan stond terwijl het wifi modem van Ziggo in Bridge stond, normaal mag dit niet. Dus een bug in de software en/of hardware van het Ziggo modem. Ook al staat hij in Bridge en zou alles uit moet staan mbt het wifi etc staat toch (weer) aan.

Ik heb het wifi modem van Ziggo weer aan laten zetten!

Ik heb toen zelf de volgende dingen in het Ziggo modem gedaan
> WAN blocking op OFF/ UIT gezet,
> De FIREWALL alles op OFF/UIT,
> WIFI 2.4. GhZ en WIFI 5 GhZ ook allebei of OFF/UIT

Toen ik dit had gedaan, heb ik pas weer het wifi modem van Ziggo in Bridge laten zetten. Er schijnen grote problemen te zijn met de Bridge modus van Ziggo en veel gaat niet goed. Ik heb zelf een router met WAN blocking, wifi en firewall, dus op mijn modem van Ziggo moet dat ook niet nog aan staan want dan gaat het dus fout en krijg je conflicten met grote gevolgen, reboot = opnieuw opstarten modem Ziggo, internet en telefonie problemen. En in de Bridge modus horen dat soort dingen normaliter uit te staan, maar dat is dus niet het geval. Ook al staat in je modem als je inlogt dat je modem in Bridge staat.
Ik heb hier iets soortgelijks op de TC7210, staat in bridge, maar er is wel een wifi signaal, waar ik dan weer niet mee kan verbinden 8)7. Is gekomen na een keer modemreset naar fabrieksinstellingen. Hij is daarna wel weer in bridge opgekomen, tot mijn verassing, maar met een nutteloos wifi signaal erbij. Verder functioneert het redelijk, behalve dat soms de pingtijden ver oplopen. Even resetten en dan gaat het weer. Had jij dat ook? En welke firmware heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Ik heb hier iets soortgelijks op de TC7210, staat in bridge, maar er is wel een wifi signaal, waar ik dan weer niet mee kan verbinden 8)7. Is gekomen na een keer modemreset naar fabrieksinstellingen. Hij is daarna wel weer in bridge opgekomen, tot mijn verassing, maar met een nutteloos wifi signaal erbij. Verder functioneert het redelijk, behalve dat soms de pingtijden ver oplopen. Even resetten en dan gaat het weer. Had jij dat ook? En welke firmware heb je?
STF0.76.13.1 is de laatste versie sinds kort. Dat is een bugje in de config template die ze pushen naar het modem is ooit gemeld door Ziggo op een forum. Ik zou Anne of Serkan even aanspreken op het community.ziggo.nl forum die kunnen dat fixen, meen ik te herinneren. Jij zelf niet omdat het in de template vanuit Ziggo mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

valkenier schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

" Ik heb hier iets soortgelijks op de TC7210, staat in bridge, maar er is wel een wifi signaal, waar ik dan weer niet mee kan verbinden 8)7. "

Heb je het wifi modem van Ziggo in Bridge staan? Zoja dan mijn werkwijze volgen en dat deel is dan w.s. opgelost, zoniet dan heb je een ander probleem.

Verder had ik nog geen tijd gehad om de firmware te checken...heb net even gekeken bij Beheer > Informatie. Ik heb firmware versie STF0.76.13.1.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 25-08-2017 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 09:42
chim0 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:36:
Kijk eens in de spamfolder, het spamfilter hebben ze laatst aangepast.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
Zijn er ook Tweakers die de ConnectBox in modem stand gebruiken zonder problemen met wifi of wat dan ook?

Ik gebruik nu altijd eigen routers en de CB in bridge stand, werkt prima, maar als het zonder ook prima werkt vind ik het ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52
toro schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:38:
Zijn er ook Tweakers die de ConnectBox in modem stand gebruiken zonder problemen met wifi of wat dan ook?

Ik gebruik nu altijd eigen routers en de CB in bridge stand, werkt prima, maar als het zonder ook prima werkt vind ik het ook best.
HIer al maanden zonder eigen router erachter omdat deze de snelheid niet aan kon. Geen problemen met de WifI en het modem staat in de meterkast

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
De TC7210 heeft kennelijk problemen met het in bridge zetten van het modem. Dat is mij al een tijdje geleden overkomen. Hierdoor wordt het Wifi gedeelte in bridge gezet en doen de LAN poorten niets meer. Een computer die dan via Wifi een verbinding maakt krijgt dan een publiek IP adres.
Het modem moet uit bridge gehaald worden door Ziggo en daarna weer in bridge gezet worden. Ik denk dat ze op de hoogte zijn, maar er niets meer mee doen omdat de TC7210 niet meer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Dracoz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:50:
[...]

Kijk eens in de spamfolder, het spamfilter hebben ze laatst aangepast.
Al gekeken, niks. Maar het is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toro schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:38:

Connectbox heeft geen WiFi problemen, je bedoeld waarschijnlijk de hogere Ping tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
Martinusz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:29:
[...]

Connectbox heeft geen WiFi problemen, je bedoeld waarschijnlijk de hogere Ping tijden.
Ik bedoelde in het algemeen of de connectbox stabiel draaide in modem mode ipv bridge mode.

De hogere Ping tijden komen die dan van door de connectbox in modem mode te laten draaien? En met de laatste firmware is het daardoor beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Hij werkt hier prima als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

STF0.76.13.1 is de laatste versie sinds kort. Dat is een bugje in de config template die ze pushen naar het modem is ooit gemeld door Ziggo op een forum. Ik zou Anne of Serkan even aanspreken op het community.ziggo.nl forum die kunnen dat fixen, meen ik te herinneren. Jij zelf niet omdat het in de template vanuit Ziggo mee komt.
ik heb nog steeds STF0.76.07. zal eens een poging doen op dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toro schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Ik bedoelde in het algemeen of de connectbox stabiel draaide in modem mode ipv bridge mode.

De hogere Ping tijden komen die dan van door de connectbox in modem mode te laten draaien? En met de laatste firmware is het daardoor beter geworden?
Ja de firmware is beter geworden. Als browsende consument merk je er niets van.

In bridge of routermodus, in beide gevallen heb je de invloeden van de puma6 chip.

Velen kunnen hun eigen router weg doen vanwege het fantastische WiFi signaal van de Connect Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Wat is het toch lastig om bij ziggo een extra kanaal te bestellen.

Ik bedacht me tijdens het kijken van het acht uur journaal dat ik wel de wedstrijd van Mayweather vs. McGregor morgen wil zien. Kijk ik op ziggo.nl en zie ik staan dat ik tot een uur voor de wedstrijd een dagkaart kan kopen. Maar er stond op ontdek.ziggo.nl dat er volgende week ook een mooi gevecht in Rotterdam is wat ze uitzenden, dus ik dacht: ik neem een maand fox sport internationaal en kan dan beiden zien.

Nou, besteld, maar uur later nog niks en een e16-4 foutmelding op de tv. Dus ik denk: ik bel ziggo en bestel hem zo, maar dan krijg ik eerst een bandje te horen dat als ik Mayweather vs. McGregor wil zien ik het online moet regelen met een dagpas en vervolgens krijg ik te horen dat de wachtrij meer dan 20 minuten is en over 20 minuten is de helpdesk dicht :X

Dus maar een dagpas besteld en die werkt wel gelijk, morgen het abonnement (of de dagpas) dat mij wel leuk leek weer herroepen zodat ik niet nu 21 euro betaal voor 1 of 2 bokswedstrijden, maar de normale prijs. Man man man, ziggo verbeter dit toch eens. En dan krijg ik vast van de ziggo medewerker weer te horen: ja meneer, als u een horizon box had, dan had u gelijk kunnen kijken ;(

Edit: zonder problemen de wedstrijd bekeken, ik zie de dagpas ook niet bij mijn extra kosten staan en mijn abonnement is volgens mij 1,5 uur na aanvraag ingegaan ipv binnen een uur dat ik als tijd bij de dagpaspagina zag staan. Ziggo webcare heeft mij inmiddels benaderd en is heel behulpzaam geweest in het oplossen.

Mooie wedstrijd trouwens, hoop dat Fox sports vaker dit gaat doen, toch een stuk beter om niet de kosten te krijgen die de Amerikanen moesten betalen (99 dollar om de wedstrijd te mogen zien via pay per view). En gelijk zin om naar Las Vegas te gaan, wat een mooie beelden vanaf die helicopter die buiten het stadion vloog. Fox had ook nog eens een kanaal met het Amerikaanse commentaar en een kanaal met het Nederlandse commentaar en dat commentaar was ook goed. Wel vroeg, om 05.00 op zondagochtend voor de tv.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 27-08-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:39
stormfly schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Ja de firmware is beter geworden. Als browsende consument merk je er niets van.

In bridge of routermodus, in beide gevallen heb je de invloeden van de puma6 chip.

Velen kunnen hun eigen router weg doen vanwege het fantastische WiFi signaal van de Connect Box.
Maar ja, dan heb ik nog een stel Fritz!Fon handsets die het beste werken met een Fritz!Box (een 7490 in mijn geval) als DECT basisstation. En als die FB7490 toch aanstaat, dan kan hij net zo goed het WLAN voor de CB verzorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 20:29
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem met Ziggo icm. De horizonbox.
Op RTLz heb ik regelmatig "STOPS" of wel 'stills' van het beeld. Het geluid loopt dan gewoon door.
Als ik naar de signaalwaarden kijk in de horizon box, deze benader ik via het menu en dan diagnostiek.
Bij rtlz is de signaalsterkte matig en de kwaliteit matig.
Bij nl1 heb ik het ook gecheckt. Hier is de sterkte matig en de kwaliteit is uitstekend.
Op nl1 heb ik de 'stills' niet.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Boomster schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:29:
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem met Ziggo icm. De horizonbox.
Op RTLz heb ik regelmatig "STOPS" of wel 'stills' van het beeld. Het geluid loopt dan gewoon door.
Als ik naar de signaalwaarden kijk in de horizon box, deze benader ik via het menu en dan diagnostiek.
Bij rtlz is de signaalsterkte matig en de kwaliteit matig.
Bij nl1 heb ik het ook gecheckt. Hier is de sterkte matig en de kwaliteit is uitstekend.
Op nl1 heb ik de 'stills' niet.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Zorgen dat je goede kabels gebruikt . Controleer je aop zijn je stekkers wel ok ?

Ik heb op alle zenders 80% van het balkje vol 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Anoniem: 279475 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:52:
[...]

Zorgen dat je goede kabels gebruikt . Controleer je aop zijn je stekkers wel ok ?

Ik heb op alle zenders 80% van het balkje vol 😁
Bedankt voor je bericht.
Ik heb toendertijd kabels gevraagd van ziggo om juist deze problemen te voorkomen.
Wat voor een kabel in de muur zit weet ik niet.
Raar is dat het altijd goed was tot enkele weken geleden.

Zal en versterker uitkomst bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Laatst online: 23-05 11:02

Even Afwezig

kom zo.....

Boomster schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:17:
[...]

Als het eerst goed was en nu niet dan zou je beter kunnen kijken naar je AOP en stekkers zoals @mikerosauer
ook zegt.

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
[...]

Bedankt voor je bericht.
Ik heb toendertijd kabels gevraagd van ziggo om juist deze problemen te voorkomen.

Ok. Ik zal vandaag eens gaan zoeken en uitsluiten waar het zit. Proberen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Bij mij hier in Bolsward, Friesland ligt Ziggo Mail eruit. Krijg de volgende melding:

0 An unknown error occurred (unknown)

Lekker duidelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Bedankt voor je bericht.

Vraag een monteur om je AOP te laten checken, maar ook de wijkkast!!
Hier 3 monteurs geweest, totdat eindelijk de laatste monteur de moeite nam om in de wijkkast te kijken, die voor onze deur staat. Bleek connector van onze aansluiting niet helemaal goed meer te zijn, die werd binnen 5 minuten vervangen en sindsdien geen last meer.

Woorden van de monteur: "snap niet dat die andere monteurs niet even de moeite namen om in deze kast te kijken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Bij ons in Roermond, Limburg ligt Ziggo Mail eruit :( . Krijg de volgende melding:

"Deze site is niet bereikbaar"

Lekker dus.

Edit: (13:42) Storingsmelding bij Ziggo:

Ziggo webmail

Door een technische storing kunt u momenteel geen gebruik maken van Ziggo webmail.
Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Status: We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds maandag 28 augustus om 12.56
Wanneer is het opgelost? voor 28 augustus, 21.00 uur.

@ThaNetRunner, @tcviper, We gaan wel een ander zoeken voor onze mails.

Edit: (18:23) Sinds een 30min. is Ziggo webmail weer bereikbaar.
Even kijken of alles nog in juiste staat is.

[ Voor 82% gewijzigd door donnervogel op 28-08-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
donnervogel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:13:
Bij ons in Roermond, Limburg ligt Ziggo Mail eruit :( . Krijg de volgende melding:

Lekker dus.
Gebruiken mensen die dan? Provider e-mailadressen.

De site is inderdaad onbereikbaar, met een connection reset. Destination is wel pingbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Betere vraag, waarom zou je uberhaupt mail van je provider gebruiken? :)
Lang leve Gmail of een van de andere diensten!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Weet iemand of Ziggo NPO 1,2 en 3 dient door te geven? Of is dit niet verplicht?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

tcviper schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:28:
Betere vraag, waarom zou je uberhaupt mail van je provider gebruiken? :)
Lang leve Gmail of een van de andere diensten!
Ben daar helemaal mee eens,
Hoor regelmatig van mensen dat ze bv naar een andere ISP willen maar omdat het zoveel werk is om overal je e-mail aan te passen blijven ze maar zitten.
Voor een paar euro per maand kan je zelf een e-mail service nemen met je eigen domeinnaam,
dan kan je zoveel e-mail adressen aan maken als je wilt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:35
Jay-K schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:27:
Weet iemand of Ziggo NPO 1,2 en 3 dient door te geven? Of is dit niet verplicht?
NPO heeft een "must-carry" status, dus ja. Je hebt natuurlijk wel een abonnement nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
Als je geen abonnement hebt niet, dan trekken ze gewoon de kabel uit de straatkast. Als je gratis alleen NPO wil kijken, koop een DVB-T ontvanger/stick. Via de ether worden de NPO zenders ongecodeerd verstuurd.

[ Voor 18% gewijzigd door menzo op 28-08-2017 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomster
Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Vraag een monteur om je AOP te laten checken, maar ook de wijkkast!!
Hier 3 monteurs geweest, totdat eindelijk de laatste monteur de moeite nam om in de wijkkast te kijken, die voor onze deur staat. Bleek connector van onze aansluiting niet helemaal goed meer te zijn, die werd binnen 5 minuten vervangen en sindsdien geen last meer.

Woorden van de monteur: "snap niet dat die andere monteurs niet even de moeite namen om in deze kast te kijken."
Bedankt,
Alhoewel ik vanmiddag de kabel direct in mijn aop heb gestopt om vervolgens direct in de horizon te steken. Resultaat: beide waardes verdubbeld! Het zal dan niet in de wijkkast liggen maar in mijn huis.
Dé zoektocht gaat verder vermoed dat één van mijn splitters brak is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:06
Ja, deze zenders verplicht en worden door Ziggo in SD-kwaliteit aangeboden zonder dat een smartcard noodzakelijk is.
In sommige gebieden zijn de zenders ook beschikbaar in HD-kwaliteit zonder een geplaatste smartcard. Ik kan alleen NPO1 (HD) zonder smartcard bekijken, voor NPO2 en NPO3 (HD) is bij mij een geactiveerde smartcard (CI+-module) vereist.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

donnervogel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:13:

Lekker dus.

Edit: (13:42) Storingsmelding bij Ziggo:

Ziggo webmail

Door een technische storing kunt u momenteel geen gebruik maken van Ziggo webmail.
Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Status: We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds maandag 28 augustus om 12.56
Wanneer is het opgelost? voor 28 augustus, 21.00 uur.

@ThaNetRunner, @tcviper, We gaan wel een ander zoeken voor onze mails.
Waarschijnlijk omdat ze bezig waren/zijn de POP3 problemen op te lossen. Eindelijk worden sinds een 1/2 uur mijn mails weer van de server getrokken. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ariekanari schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Ja, deze zenders verplicht en worden door Ziggo in SD-kwaliteit aangeboden zonder dat een smartcard noodzakelijk is.
In sommige gebieden zijn de zenders ook beschikbaar in HD-kwaliteit zonder een geplaatste smartcard. Ik kan alleen NPO1 (HD) zonder smartcard bekijken, voor NPO2 en NPO3 (HD) is bij mij een geactiveerde smartcard (CI+-module) vereist.
In een bijzonder deel van het ziggo gebied woon je..

In het gehele Ziggo gebied worden NPO 1,2 en 3 standaard in HD doorgegeven. Dit is sinds de migratie van de Ziggo Headends naar de fUPC headends al zo. Dus met en zonder zijn de 3 in HD te ontvangen.

Daarnaast is er een doorgifte plicht als je een abonnement bij Ziggo hebt. Voor vrij ontvangst is Digitenne (DVB-T) de oplossing zoals eerder aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MediaZoo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:33:
In het gehele Ziggo gebied worden NPO 1,2 en 3 standaard in HD doorgegeven. Dit is sinds de migratie van de Ziggo Headends naar de fUPC headends al zo. Dus met en zonder zijn de 3 in HD te ontvangen.
Dat is niet waar, in midden Nederland is alleen Nederland 1 HD en nederland 2 en 3 SD. Het verschilt zelfs per wijk. Toevallig bij mijn broer en ouders exact dezelfde tv gekocht en neergezet op de slaapkamers, alles met nieuwe goede bekabeling door mij aangesloten. Maar bij mijn broer die 1 km verderop woont in dezelfde plaats is NL 1 t/m 3 HD en bij mijn ouders alleen Nederland 1. Met exact dezelfde tv, hetzelfde merk kabels etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-08-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Anoniem: 738905 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Dat is niet waar, in midden Nederland is alleen Nederland 1 HD en nederland 2 en 3 SD.
Definieer Midden-Nederland? Regio Amersfoort heeft NPO 1,2,3 HD, Utrecht heeft NPO 1,2,3HD, het volledige fUPC gebied heeft al sinds 2013 NPO 1,2,3 HD.

Daarnaast worden alle regionale headends in zowel Ziggo als fUPC gebied vanuit het zelfde main headend uit Amsterdam van signaal voorzien. Afwijkingen kunnen hier niet op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
@ArChie Heb jij dit Nederland 2 en 3 in HD gedoe wel eens gezien in je captures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ariekanari schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:07:
[...]
[knip]
Begrijp niet hoe je erbij komt? Voorheen had je voor iedere digitale zender via Ziggo een geactiveerde smartcard of apparaat nodig om het te kunnen bekijken, Ziggo zelf heeft daar een draai aan gegeven om het basispakket open te gooien voor zijn/haar abonnees, dat is niet afgedwongen door onze overheid o.i.d..

Via DVB-T is NPO1 t/m 3 zonder abonnement "gratis" te bekijken.

https://help.npo.nl/vragen/3

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

445033 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Waarschijnlijk omdat ze bezig waren/zijn de POP3 problemen op te lossen. Eindelijk worden sinds een 1/2 uur mijn mails weer van de server getrokken. *O*
En weer gedaan met de pret. Werkt weer niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik wil mijn coax die nu van de meterkast naar de slaapkamer loopt splitsen.
Kan ik hiervoor dit ding gebruiken of moet ik wat anders gebruiken ?

Afbeeldingslocatie: https://www.elektrototaalmarkt.nl/pimg/695020472_productfoto_vergroting_product4164100/0/vergroting/hirschmann-multimedia-catv-tweeverdeler-164100.jpg

In de slaapkamer komt er een radio en tv op te zitten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 14:55
Lijkt me prima. Wel massa (braiding) op de f connectoren goed aansluiten (je gaat opdraai gebruiken denk ik) en een RTV doos in je slaapkamer plaatsen. Adviseer wel een doos met kabelkeur zeker als je digitaal gaat kijken. Pas wel op dat het retoursignaal van je Horizon of modem niet te hoog wordt, binnenkomend signaal als eerste naar het modem splitsen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:06
hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Begrijp niet hoe je erbij komt? Voorheen had je voor iedere digitale zender via Ziggo een geactiveerde smartcard of apparaat nodig om het te kunnen bekijken, Ziggo zelf heeft daar een draai aan gegeven om het basispakket open te gooien voor zijn/haar abonnees, dat is niet afgedwongen door onze overheid o.i.d..

Via DVB-T is NPO1 t/m 3 zonder abonnement "gratis" te bekijken.

https://help.npo.nl/vragen/3
Ik kan de volgende kanalen zonder smartcard (ik gebruik een CI+-module in de TV en geen settopbox) ontvangen. Ik gebruik de automatische kanaalindeling van Ziggo. Regio Noord-West Overijssel (redelijk dicht bij de regio Zwolle).

Zonder versleuteling te ontvangen: 1, 2*, 3*, 13 (Ziggo), 14 (Ziggo), 30-47 (regionaal/lokaal, 53 (ketnet), 450 (Ziggo), 701-725 (lokaal/regionaal), 800 (Ziggo), 925-934 (Ned. kanalen SD), 936-939 (idem), en nog een aantal kanalen, met afwisselend versleutelde kanalen (bij. 24Kitchen, SBS9).
De conclusie is dat het standaardpakket (in SD-kwaliteit) vrij toegankelijk is. Voor HD-kwaliteit is een geplaatste smartcard(module) vereist.
Wellicht dat dit voor een settopbox anders is.

* een paar weken geleden was hiervoor nog een geplaatste smartcard vereist (NPO2HD,NPO3HD).

Edit: staat ook min of meer hier: https://breedbeeldweetjes...ng-ziggo-na-harmonisatie/

[quote]
De onderstaande tv- en radiozenders kunt u zonder smartcard kijken/luisteren. Alleen de NPO zenders, Ziggo Sport (14) en Ziggo TV (13) in HD, de rest in SD. Met smartcard zijn er meer zenders in het Starter pakket te zien, ook HD. Klik hier voor het volledige overzicht.
[/quote]

[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 29-08-2017 16:06 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 18:21
En als je de zenders op de goeie volgorde wil hebben doe je netwerk ID 4444.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MediaZoo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:04:
Definieer Midden-Nederland? Regio Amersfoort heeft NPO 1,2,3 HD, Utrecht heeft NPO 1,2,3HD, het volledige fUPC gebied heeft al sinds 2013 NPO 1,2,3 HD.
Leusden, vlakbij Amersfoort. De wijken Allandsbeek en de Wetering hebben daarin een verschil. Geen idee hoe dat komt. Misschien is men een wijkkast vergeten om te bouwen of er was een storing op het moment dat ik daar de tv's heb geïnstalleerd. Ik ben nog naar mijn broer gefietst om daar de installatie opnieuw te doen omdat hij exact dezelfde tv gekocht had.

Het maakte mijn ouders die in de wijk Allandsbeek wonen verder ook niet uit, ze hebben de tv op de slaapkamer voor als er iemand ziek is en dan kan die wat tv kijken, beneden hebben ze een ci+ kaartje in de tv.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 29-08-2017 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Leusden, vlakbij Amersfoort. De wijken Allandsbeek en de Wetering hebben daarin een verschil. Geen idee hoe dat komt. Misschien is men een wijkkast vergeten om te bouwen.
Heeft de betreffende klant wel de goede instellingen voor zijn apparatuur gebruikt?

Een wijkkast wordt gevoed vanuit het regionaal headend. Een enkele wijkkast zal niet zomaar het signaal van een ander (zeer lokaal) headend doorgeven. Ziggo kent hierop geen uitzonderingen.

Wat mogelijk wel kan spelen is dat Ziggo toch niet de aanbieder op die wijkkast is. Ja dat kan, concreet voorbeeld: Geheel Capelle aan den IJssel heeft Ziggo behalve 1 Pand waarvan de VVE wilde dat Caiway de aanbieder moest zijn. Daar speelt dus ook dat alle bewoners van dat complex een compleet ander aanbod in diensten heeft dan de rest van Capelle aan den IJssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ariekanari schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:20:
[...]
Ik kan de volgende kanalen zonder smartcard (ik gebruik een CI+-module in de TV en geen settopbox) ontvangen. Ik gebruik de automatische kanaalindeling van Ziggo. Regio Noord-West Overijssel (redelijk dicht bij de regio Zwolle).

Zonder versleuteling te ontvangen: 1, 2*, 3*, 13 (Ziggo), 14 (Ziggo), 30-47 (regionaal/lokaal, 53 (ketnet), 450 (Ziggo), 701-725 (lokaal/regionaal), 800 (Ziggo), 925-934 (Ned. kanalen SD), 936-939 (idem), en nog een aantal kanalen, met afwisselend versleutelde kanalen (bij. 24Kitchen, SBS9).
De conclusie is dat het standaardpakket (in SD-kwaliteit) vrij toegankelijk is. Voor HD-kwaliteit is een geplaatste smartcard(module) vereist.
Wellicht dat dit voor een settopbox anders is.

* een paar weken geleden was hiervoor nog een geplaatste smartcard vereist (NPO2HD,NPO3HD).

Edit: staat ook min of meer hier: https://breedbeeldweetjes...ng-ziggo-na-harmonisatie/

[quote]
De onderstaande tv- en radiozenders kunt u zonder smartcard kijken/luisteren. Alleen de NPO zenders, Ziggo Sport (14) en Ziggo TV (13) in HD, de rest in SD. Met smartcard zijn er meer zenders in het Starter pakket te zien, ook HD. Klik hier voor het volledige overzicht.
[/quote]
Je hebt voor het open digitale Ziggo basispakket geen CI module nodig, antenne rechtstreeks in een geschikte TV laat al die zenders probleemloos zien, waaronder NPO 1 t/m 3 in HD, en dit is al vanaf maart 2015 het geval. https://nl.hardware.info/...onder-codering-aan-update

Wel even de juiste zoekinstellingen ingeven zoals eerder al aangegeven.

Indien bij een provider een abonnement wordt aangegaan voor TV dan is deze provider nu nog verplicht om een aantal basiszenders door te geven bij data abonnement. Die verplichting staat een beetje op losse schroeven? nieuws: Overheid wil tv-kijker zelf zenderpakket laten samenstellen

-=offtopic=-
Voor mensen die geen TV abonnement aan willen gaan is NPO 1 t/m 3 + een lokale regionale zender via de ether (DVB-T) "gratis" te ontvangen. https://www.digitenne.nl/blog/gratis-tv-kijken/

Edit: heet van de naald; http://www.totaaltv.nl/ni...g-niet-in-hd-in-de-ether/
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958773

En weer storing top geregeld Ziggo, hier zijn jullie tenslotte goed in!!

Zoetermeer al vanaf 10:00 vanmorgen en nog steeds niets.
Heb gebeld want betaal tenslotte al te veel aan hun, reactie? Kan tot vrijdag duren!
Oké Ziggo weet je wat je doet schrijf mij gelijk maar uit al die storingen wordt ik helemaal gek van.
Draadloos internet moet ik echt iederedag resetten dus dat gebruik ik al niet meer, monteur is hier al 6x geweest 2x een nieuwe modem geplaatst resultaat? Heeft niets geholpen.
TV constant problemen en 3x een monteur geweest niets geholpen, en dan bel je weer eens krijg je zo'n licht puntje aan de telefoon en zegt "ligt aan de kabels" ik heb direct opgehangen anders.......
Is er een ander kabel bedrijf beter? Het kan tenslotte nooit erger zijn dan Ziggo lijkt me.
En daar betaal je dan 79 euro per maand aan.

Ziggo is waardeloos!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Blijft de TV Gids in de Windows app bij jullie ook hangen op Laden... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 958773 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:18:
Zoetermeer al vanaf 10:00 vanmorgen en nog steeds niets.
Voor zover ik begrepen heb is er een ondergrondse glasvezelkabel stuk bij het stadshart. Daar kan Ziggo ook niet zoveel aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842579

Timmert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Voor zover ik begrepen heb is er een ondergrondse glasvezelkabel stuk bij het stadshart. Daar kan Ziggo ook niet zoveel aan doen...
Jawel hoor, zorgen dat er 2 liggen en dan het liefst een eind uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Timmert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Er zijn anders genoeg mensen die denken dat er genoeg Wizards, Goochelaars, Tovenaars, Elfjes, Feeën en kabouters rondlopen die met een knip in de vingers storingen zo opgespoord en opgelost hebben.

Ze vergeten hierbij helaas wel de complexiteit van een netwerk en dat er veel meer partijen bij een storing komen kijken dan Ziggo alleen. Dan heb ik het nog niet over de aannemers die het moeten oplossen, maar gemeenten, collega nuts bedrijven, etc, etc. Daarbij als er een kabel breekt moet de breuk eerst geconstateerd worden, daarna opgespoort dan ben je zo al enkele uren verder. Laat staan de reparatie en soms de duur ervan.

Ofwel je kunt Ziggo bashen wat je wilt. Sommige dingen kunnen en gaan niet sneller dan nu mogelijk is. Zie je mogelijkheden die reëel haalbaar zijn? Solliciteer, ieder bedrijf wil zo'n persoon graag in dienst hebben.
Anoniem: 842579 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:25:
[...]
Jawel hoor, zorgen dat er 2 liggen en dan het liefst een eind uit elkaar.
Dat kost geld en moet betaald worden vanuit de abonnementsgelden. Wil de klant ervoor betalen? Nee, want het is volgens die zelfde klant al te duur...

Goed hierin is wel te zien dat fUPC en fZiggo netwerken van elkaar verschillen. Waar fUPC uit meerdere glasvezel ringen bestaat is het fZiggo netwerk duidelijk een sternetwerk en daarmee dus storinggevoeliger.

[ Voor 20% gewijzigd door MediaZoo op 29-08-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nieuwe feature in de Ziggo app ontdekt.. je moet het nu als hoofdscherm houden als je het streamed naar Apple TV, bij het uitzetten van tablet/telefoon valt gelijk het beeld weg. Doe je hem weer aan is er direct weer beeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958773

MediaZoo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:27:
[...]

Er zijn anders genoeg mensen die denken dat er genoeg Wizards, Goochelaars, Tovenaars, Elfjes, Feeën en kabouters rondlopen die met een knip in de vingers storingen zo opgespoord en opgelost hebben.

Ze vergeten hierbij helaas wel de complexiteit van een netwerk en dat er veel meer partijen bij een storing komen kijken dan Ziggo alleen. Dan heb ik het nog niet over de aannemers die het moeten oplossen, maar gemeenten, collega nuts bedrijven, etc, etc. Daarbij als er een kabel breekt moet de breuk eerst geconstateerd worden, daarna opgespoort dan ben je zo al enkele uren verder. Laat staan de reparatie en soms de duur ervan.

Ofwel je kunt Ziggo bashen wat je wilt. Sommige dingen kunnen en gaan niet sneller dan nu mogelijk is. Zie je mogelijkheden die reëel haalbaar zijn? Solliciteer, ieder bedrijf wil zo'n persoon graag in dienst hebben.

[...]

Dat kost geld en moet betaald worden vanuit de abonnementsgelden. Wil de klant ervoor betalen? Nee, want het is volgens die zelfde klant al te duur...

Goed hierin is wel te zien dat fUPC en fZiggo netwerken van elkaar verschillen. Waar fUPC uit meerdere glasvezel ringen bestaat is het fZiggo netwerk duidelijk een sternetwerk en daarmee dus storinggevoeliger.
Ach kom op, dit kan gewoon echt niet!!!
Gewoon vanaf 10:00 tot heden (dus nog steeds!) geen internet geen tv geen telefoon.
Mensen betalen gewoon klauwe geld aan ziggo en krijgen daar alleen maar storingen voor terug.
Is het allemaal gratis zal je mij nooit horen, maar dat is het helaas niet.
Hier moeten gewoon zeer grootte boetes op komen want als er grootte boetes op komen zijn de storingen voor 99% verdwenen.... complex of niet dit soort dingen kunnen ze gewoon niet maken tegenover hun klanten.
De spullen waar je veel voor betaalt zijn gewoon van zeer slechte kwaliteit.
Het was/is overigens geen kabel breuk maar het zit bij hun zelf in het systeem, volgens ziggo.

Ziggo geeft ook niets om hun klanten, ieder bedrijf probeert uit alle macht hun klanten te behouden maar ziggo niet.
Als je zegt dat je er klaar mee ben en er hard aan denkt om over te stappen krijg je letterlijk dit te horen van hun klantenservice. "Nou meneer dan ga je toch lekker overstappen dag" van een of ander licht puntje die nog zeiknat is achter zijn oren.
Pagina: 1 ... 43 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic