Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 00:42:
[...]

Ach kom op, dit kan gewoon echt niet!!!
Gewoon vanaf 10:00 tot heden (dus nog steeds!) geen internet geen tv geen telefoon.
Mensen betalen gewoon klauwe geld aan ziggo en krijgen daar alleen maar storingen voor terug.
Is het allemaal gratis zal je mij nooit horen, maar dat is het helaas niet.
Hier moeten gewoon zeer grootte boetes op komen want als er grootte boetes op komen zijn de storingen voor 99% verdwenen.... complex of niet dit soort dingen kunnen ze gewoon niet maken tegenover hun klanten.
De spullen waar je veel voor betaalt zijn gewoon van zeer slechte kwaliteit.
Het was/is overigens geen kabel breuk maar het zit bij hun zelf in het systeem, volgens ziggo.

Ziggo geeft ook niets om hun klanten, ieder bedrijf probeert uit alle macht hun klanten te behouden maar ziggo niet.
Als je zegt dat je er klaar mee ben en er hard aan denkt om over te stappen krijg je letterlijk dit te horen van hun klantenservice. "Nou meneer dan ga je toch lekker overstappen dag" van een of ander licht puntje die nog zeiknat is achter zijn oren.
Als consument bij Ziggo heb jij er gewoon voor getekend dat ze geen uptime garanderen en dat in geval van storing je slechts een minimale schadevergoeding kunt krijgen, dit is volledig conform de wet, de algemene voorwaarden van andere providers en de redelijke verwachtingen.

Als jij absolute garantie wil dat ten alle tijde binnen een X periode een storing wordt opgelost moet je een zakelijke provider zoeken die je een SLA biedt. Zelfs dan kunnen er overmachtsituaties zijn waar zo'n provider die SLA niet kan nakomen, en daar betaal je flink meer voor dan je nu doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Centurius schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 00:51:
[...]

Als consument bij Ziggo heb jij er gewoon voor getekend dat ze geen uptime garanderen en dat in geval van storing je slechts een minimale schadevergoeding kunt krijgen, dit is volledig conform de wet, de algemene voorwaarden van andere providers en de redelijke verwachtingen.

Als jij absolute garantie wil dat ten alle tijde binnen een X periode een storing wordt opgelost moet je een zakelijke provider zoeken die je een SLA biedt. Zelfs dan kunnen er overmachtsituaties zijn waar zo'n provider die SLA niet kan nakomen, en daar betaal je flink meer voor dan je nu doet.
De overheid kan providers in ieder geval dwingen om storingen te publiceren en daarvan een archief bij te houden. Op dit moment lijkt het er op dat Ziggo in eerste instantie (onbewust) probeert om een storing af te schuiven ipv open kaart speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het was/is overigens geen kabel breuk maar het zit bij hun zelf in het systeem, volgens ziggo.
Dat is het dus wel. Daarbij, een storing als deze kan nooit uit IT systemen voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Enchantress Maar bij een storing van een dag krijg je tegenwoordig toch ook 1/30 abonnementsgeld terug als compensatie voor de overlast? En mocht je daadwerkelijk schade geleden hebben door deze omstandigheid dan staat het je natuurlijk vrij om de veroorzaker van de storing op te sporen en daarvoor aan te spreken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:50
[...]

Ach kom op, dit kan gewoon echt niet!!!
Jawel, het kan dus echt wel zoals je gemerkt hebt.
Gewoon vanaf 10:00 tot heden (dus nog steeds!) geen internet geen tv geen telefoon.
A gossie. *KNUFFEL*
Mensen betalen gewoon klauwe geld aan ziggo en krijgen daar alleen maar storingen voor terug.
Onderbouw eens met statistieken. En dan alleen voor jou lijn niet voor storingen bij anderen. Als je elke storing meeneemt dan kun je bij ieder product stellen dat het een falend product is.
Is het allemaal gratis zal je mij nooit horen, maar dat is het helaas niet.
Klopt er is personeel en techniek dat betaald moet worden. Daarnaast betaal je ook voor rechten op content etc etc. Dus kosten maak je altijd.
Hier moeten gewoon zeer grootte boetes op komen want als er grootte boetes op komen zijn de storingen voor 99% verdwenen.... complex of niet dit soort dingen kunnen ze gewoon niet maken tegenover hun klanten.
Ja want een boete zorgt ervoor dat een aannemer van een derde partij die niets met Ziggo van doen heeft nooit een kabel zal raken. En boetes zullen een netwerk en de techniek en wet en regelgeving omtrent een aantal zaken veel minder complex maken :')
De spullen waar je veel voor betaalt zijn gewoon van zeer slechte kwaliteit.
Onderbouw eens? Ik kom vaak kwalitatief slechte spullen van de klant zelf tegen. Maar de spullen geleverd door Ziggo is niets mis mee. Of wilde je nog beter hebben? Succes met zoeken...
Een storing in de systemen van Ziggo zorgt er niet voor dat alles eruit ligt. Televisie is passief broadcast verkeer. Pas als een headend eruit ligt heb je geen televisie meer in de regio. Maar die regio is vele malen groter dan alleen Zoetermeer. Verder kun je los daarvan problemen met internet en telefonie ervaren. Maar dit speelt dan ook in een zeer groot gebied. Verdiep je eerst eens in het netwerk van Ziggo voordat je aannames en uitlatingen doet.
Ziggo geeft ook niets om hun klanten, ieder bedrijf probeert uit alle macht hun klanten te behouden maar ziggo niet.
Je hebt geen idee wat Ziggo als bedrijf doet.. Ik kan en ga hier ook niet dieper op in, omdat ik interne bedrijfsgeheimen niet graag prijs geef.
Als je zegt dat je er klaar mee ben en er hard aan denkt om over te stappen krijg je letterlijk dit te horen van hun klantenservice. "Nou meneer dan ga je toch lekker overstappen dag" van een of ander licht puntje die nog zeiknat is achter zijn oren.
https://www.ziggo.nl/klan...t/klantgegevens/opzeggen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamy_Daffy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:54:
Ook wel knap dat als je totaal geen internet hebt, je dan toch kan posten op tweakers....
Uhmm misschien bestaat er nog zoiets als 4g? Die ik overigens altijd moet gebruiken omdat WiFi niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Heren en dames. Houden we het wel een beetje vriendelijk? Dat agressieve gedoe, op de man spelen en mensen van dingen beschuldigen is nergens voor nodig en stop daar dan ook mee. Ik heb een aantal posts verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Uhmm misschien bestaat er nog zoiets als 4g? Die ik overigens altijd moet gebruiken omdat WiFi niet werkt.
Waarom zet je je modem niet in bridge en neem je een eigen router? Dan heb je de kwaliteit van het wifi signaal in ieder geval in eigen hand. :?

Komt op mij nu over als een heleboel loos geroep...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Waarom zet je je modem niet in bridge en neem je een eigen router? Dan heb je de kwaliteit van het wifi signaal in ieder geval in eigen hand. :?

Komt op mij nu over als een heleboel loos geroep...
Dus ik betaal al teveel aan Ziggo voor wat ik krijg en dan zou ik ook nog eens zelf een router moeten aanschaffen? Dat mocht ziggo willen.
Maakt mij niet uit maar ze verliezen alleen maar meer en meer klanten door hun beleid.

Maar goed ik ben nog niet zolang op tweakers, heb nu al wel weer één ding geleerd praat niet slecht over Ziggo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Dus ik betaal al teveel aan Ziggo voor wat ik krijg en dan zou ik ook nog eens zelf een router moeten aanschaffen? Dat mocht ziggo willen.
Maakt mij niet uit maar ze verliezen alleen maar meer en meer klanten door hun beleid.

Maar goed ik ben nog niet zolang op tweakers, heb nu al wel weer één ding geleerd praat niet slecht over Ziggo...
Doe een beetje rustig, we zijn hier om elkaar te helpen O-)

Als je niet tevreden bent met een dienst, dan kan je voor een andere aanbieder kiezen.
Dat is de vrijheid die we hebben in NL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
[...]

Hi dat heeft niks met tweakers ofzo te maken, of dat men hier Ziggo fan is. Dat heeft te maken met technische kennis. Iedere ICTer weet dat een eigen router altijd beter is en veel meer opties bevat dan het standaard modem/router dat men van een provider krijgt (Zoals bij Ziggo). Het is altijd aan te bevelen als je zelf wat meer wilt 'tweaken' om Ziggo het modem in Bridge te laten zetten en dan zelf een 'goede' eigen router erachter te zetten. Dat is een vrijheid die jou de keus geeft om zelf te bepalen wat je wilt en hoe. Als je dat niet wilt en je wilt toch de Ziggo modem/router gebruiken, ook prima, maar dan zijn er een hoop dingen net niet zo 'super' ;)

Overigens, er is een groot verschil tussen Zakelijk of particuliere diensten. Als jij perse wilt dat men binnen x uur iets oplost of dat het weer werkt dan heb je Zakelijke Ziggo verbindingen (Connect MKB of Connect ZZP) waar je iets meer voor betaalt maar wel garanties op gezet worden. Dat is bij ALLE providers het geval.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 30-08-2017 11:58 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

Hoho, rustig maar, ik geef alleen maar een tip... Het is algemeen bekend dat standaard ISP modem router combi's gewoon niet je van het zijn. Veel problematiek los je op met een fatsoenlijke router achter je modem.

Wat let je om over te stappen?

HENG HENG

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ByMJni1.png

Ik heb vandaag even zitten spelen met de streams van Ziggo nav dit FrontPage artikel nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets

Gemeten op het WiFi thuis iPhone 7 en iPad mini 4

Conclusie bandbreedte:
  • KPN iPhone 4-5Mbit
  • KPN iPad 4-5Mbit
  • Ziggo iPhone 1,25Mbit
  • Ziggo iPad 1,8Mbit
Conclusie beeld kwaliteit:
Bij KPN is het beeld echt heel strak, dat klopt ook want in de laatste App update is KPN naar HD streams (1080HD) overgschakeld op WiFi verbindingen. Echt loeischerp HD beeld, bij Ziggo daarentegen is het wat matiger je ziet minder detail in de haren van personen etc. Het is helemaal niet slecht wat Ziggo uit die zeer magere bandbreedte perst, maar mijn oog kijkt vele malen liever naar een echt scherpe HD stream. KPN heeft ook de kleuren beter onder controle, voelt allemaal rustiger/natuurlijker.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 30-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

stormfly schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:02:
[afbeelding]

Ik heb vandaag even zitten spelen met de streams van Ziggo nav dit FrontPage artikel nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets

Gemeten op het WiFi thuis iPhone 7 en iPad mini 4

Conclusie bandbreedte:
  • KPN iPhone 4-5Mbit
  • KPN iPad 4-5Mbit
  • Ziggo iPhone 1,25Mbit
  • Ziggo iPad 1,8Mbit
Conclusie beeld kwaliteit:
Bij KPN is het beeld echt heel strak, dat klopt ook want in de laatste App update is KPN naar HD streams (1080HD) overgschakeld op WiFi verbindingen. Echt loeischerp HD beeld, bij Ziggo daarentegen is het wat matiger je ziet minder detail in de haren van personen etc. Het is helemaal niet slecht wat Ziggo uit die zeer magere bandbreedte perst, maar mijn oog kijkt vele malen liever naar een echt scherpe HD stream. KPN heeft ook de kleuren beter onder controle, voelt allemaal rustiger/natuurlijker.
Het is op mijn ipad mini 2 ook duidelijk te zien dat de scherpte minder is geworden :-(

Even tennis op eurosport bekeken via de ziggo go app.
Logo's zijn duidelijk minder scherp dan voorheen.
Gehele plaatje is gewoon minder strak geworden.

Ziggo kan het leuk brengen hoor. Dat het gedaan is ten gunste vd consument.
Kostenbesparing voor ziggo bedoelen ze.
Ik wil zelf kunnen bepalen of ik via 4g via een hoge kwaliteit wil kijken.
En vooral onbegrijpelijk dat dit ook ten koste is gegaan van de wifi stream kwaliteit :F

Gelukkig gebruik ik de go app maar zelden, maar voor degenen die dit wel doen is het best zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ze hebben ook in de gaten dat consumenten niet meer willen betalen voor scherp beeld en de consumenten gebruiken hun smartphone of tablet om tv te kijken. Ziggo heeft natuurlijk liever dat men voor een 2de of meerdere tv's waarmee de consument hd wil kijken extra betalen. Om dat een beetje af te dwingen gooien ze de bitrate van de app naar beneden zodat mensen het niet fijn vinden om te kijken en hopen ze alsnog dat men voor een extra horizon of ci+ module gaan betalen.

2250 WP Zuid PVoutput

MdO82 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:54:
Ze hebben ook in de gaten dat consumenten niet meer willen betalen voor scherp beeld en de consumenten gebruiken hun smartphone of tablet om tv te kijken. Ziggo heeft natuurlijk liever dat men voor een 2de of meerdere tv's waarmee de consument hd wil kijken extra betalen. Om dat een beetje af te dwingen gooien ze de bitrate van de app naar beneden zodat mensen het niet fijn vinden om te kijken en hopen ze alsnog dat men voor een extra horizon of ci+ module gaan betalen.
Wat dacht je van al die mensen die hun account uitlenen aan mensen zonder TV (of Ziggo Sport om formule 1 te kijken). Denk dat ze dat willen ontmoedigen, maar dan zouden ze de stream extern moeten beperken en de stream via een Ziggo account wel op hoge bitrate kunnen aanbieden...

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:15:
[...]

Wat dacht je van al die mensen die hun account uitlenen aan mensen zonder TV (of Ziggo Sport om formule 1 te kijken). Denk dat ze dat willen ontmoedigen, maar dan zouden ze de stream extern moeten beperken en de stream via een Ziggo account wel op hoge bitrate kunnen aanbieden...
Dit is pure speculatie en geen reden om de kwaliteit opeens te verlagen. De bandbreedte/IP's komen uit het fUPC netwerk (zelfs via IPv6). Dat heeft voldoende inkomend verkeer om "gratis" uitgaand verkeerd te hebben*.

Wanneer zulke eisen vanuit content-aanbieders kwamen dan had ik dit per stream verwacht. Daarnaast heeft KPN net deze week de streams verbeterd :+.

Ik denk dat dit de makkelijkste manier is om extra capaciteit te creëren zodat de streams nu hopelijk wel overeind blijven bij een populair evenement (NL elftal, F1)

*: Deze verbindingen zijn vrijwel altijd symmetrisch

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
jongetje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:15:
[...]

Voor 35 euro koop je een Chromecast of je haalt een Apple TV en je kijkt de stream alsnog op maximale bitrate. Dus dit is een non-argument.

Extern blokkeren zou kunnen, maar dan krijg je weer klachten van Ziggo klanten dat zij onderweg (via 4G of Wi-Fi) niet kunnen kijken terwijl dat wel geadverteerd werd als voordeel van Ziggo Go.

Al met al dus te draconische maatregelen om het waarschijnlijk minimale misbruik te voorkomen. Ik denk ook dat het aantal gebruikers van Ziggo Go echt heel erg meevalt. Ziggo heeft genoeg klanten die niks geven om TV kijken via tablet of smartphone (lees: omroep MAX leden).

• Slayer89
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 20:43
Iemand de DNS blokkades van Ziggo al opgevallen? Wikileaks wordt o.a. al geblokkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0RqWYL6.png

[ Voor 9% gewijzigd door Slayer89 op 31-08-2017 16:28 . Reden: Afbeelding inline toevoegen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Slayer89 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:27:
Iemand de DNS blokkades van Ziggo al opgevallen? Wikileaks wordt o.a. al geblokkeerd.

[afbeelding]
Om ook DNS replies vanaf een niet-Ziggo DNS server te veranderen is een transparante dns proxy nodig. Dat lijkt Ziggo niet te doen voor alle hostnamen (test met https://www.dnsleaktest.com/). Natuurlijk kan het zijn dat dit selectief toegepast wordt.

Bij wikileaks.org is er geen blokkade door Ziggo. Ik zie het vanuit buiten het Ziggo netwerk ook. De DNS configuratie voor het domein is kapot. Het NS record en glue record (uitleg) ontbreekt in de DNS server voor het .org tld.

edit: Zie the Verge. Site is/was ge-defaced/hacked.

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 31-08-2017 16:51 ]

Verwijderd

MediaZoo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:11:
Heeft de betreffende klant wel de goede instellingen voor zijn apparatuur gebruikt?

Een wijkkast wordt gevoed vanuit het regionaal headend. Een enkele wijkkast zal niet zomaar het signaal van een ander (zeer lokaal) headend doorgeven. Ziggo kent hierop geen uitzonderingen.

Wat mogelijk wel kan spelen is dat Ziggo toch niet de aanbieder op die wijkkast is.
Ik was diegene die het geinstalleerd heeft, gewoon beide keren een tv nieuw uit de doos, standaard menu dat je als nieuwe koper van een tv krijgt doorlopen.

Zal binnenkort nog eens zien bij mijn ouders of het nu anders is. Maar ik had niet echt zin om ziggo te bellen omdat mijn ouders niet het verschil tussen sd en hd zien, die vinden alles wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En daar gaan we weer met de google problemen :+

Alweer continu timeouts naar google; houdt nu al een kwartier aan in ZH

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:17:

Same, ik heb er al de hele dag last van. Dubbel enter drukken bij een zoekopdracht werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
menzo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:28:
@ArChie Heb jij dit Nederland 2 en 3 in HD gedoe wel eens gezien in je captures?
Sinds de samenvoeging met voormalig UPC worden NPO 1, 2 en 3 in SD en HD ook zonder encryptie (FTA) doorgegeven in voormalig Ziggo gebied waardoor er voor de weergave van die kanalen dus geen smartcard en dus ook geen CI(+) module meer nodig is. Dit is in maart 2015 gebeurd. Voormalig UPC gaf deze kanalen immers al FTA door en aangezien het digitale RTV signaal na de samenvoeging voor het gehele Ziggo gebied in de headend van voormalig UPC wordt samengesteld geldt dit voor alle klanten.

Gezien oude captures van het signaal van Ziggo/UPC was er in ieder geval vanaf begin september 2015 ook sprake van het aparte netwerk ID 4444 voor de consumenten om alleen de FTA kanalen te kunnen selecteren met hun DVB apparatuur waarbij in de FTA kanalenlijst voor HD apparatuur dan ook NPO 1, 2 en 3 HD vooraan in de kanalenlijst worden geplaatst (overzicht van 6 september 2015):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
=============================================================
HD Simulcast Logical Channel Number (LCN) list

4444 - Alkmaar FTA
 LCN  Service name                    Service ID  Type  TS ID
-------------------------------------------------------------
   1  NPO 1 HD                             19401    25   2098
   2  NPO 2 HD                             19402    25   2098
   3  NPO 3 HD                             19421    25   2099
   4  RTL 4                                19081     1   2057
   5  RTL 5                                19082     1   2057
   6  SBS6                                 19103     1   2058
   7  RTL 7                                19083     1   2057
   8  Veronica / Disney XD                 19061     1   2056
   9  Net5                                 19021     1   2054
  10  RTL 8                                19121     1   2059
  12  Ziggo TV                             20068     1   2052
  13  Zender van de Maand                  19589     1   2107
  14  Comedy Central                       19062     1   2056
  15  Nickelodeon                          19126     1   2059
  16  Disney                               19188     1   2112
  17  Discovery                            19122     1   2059
  18  National Geographic Channel          19165     1   2061
  20  Eurosport                            19105     1   2058
  21  TLC                                  19164     1   2061
  23  MTV                                  19084     1   2057
  27  Disney Channel                       19183     1   2112
  30  TV NH                                21161     1   2061
  40  Lokale Omroep                        19801     1   3004
  41  Lokale Omroep                        19802     1   3004
  42  Lokale Omroep                        19803     1   3004
  43  Lokale Omroep                        19804     1   3004
  44  Lokale Omroep                        19805     1   3004
  45  Lokale Omroep                        19806     1   3004
  46  Lokale Omroep                        19807     1   3004
  47  Lokale Omroep                        19808     1   3004
  48  Lokale Omroep                        19809     1   3004
  49  Lokale Omroep                        19810     1   3004
  51  één                                  19004     1   2053
  52  Canvas                               19003     1   2053
  53  Ketnet                               19025     1   2054
  54  ARD                                  19101     1   2058
  55  ZDF                                  19102     1   2058
  61  BBC One                              19001     1   2053
  62  BBC Two                              19002     1   2053
 503  CNN                                  19447     1   2100
 504  BBC World News                       19005     1   2053
 607  Brava NL Klassiek                    20044     1   2051
 701  TV Noord                             19583     1   2107
 702  Omrop Fryslân                        20063     1   2052
 703  TV Drenthe                           19643     1   2073
 704  TV Oost                              19644     1   2073
 705  TV Gelderland                        19147     1   2060
 706  Omroep Flevoland                     19143     1   2060
 707  TV NH                                19161     1   2061
 708  Regio TV Utrecht                     19141     1   2060
 709  TV West                              19482     1   2102
 710  TV Rijnmond                          19142     1   2060
 711  Omroep Zeeland                       19582     1   2107
 712  Omroep Brabant                       19146     1   2060
 713  L1 TV                                19144     1   2060
 725  AT5                                  19148     1   2060
 801  NPO Radio 1                          10311     2   2056
 802  NPO Radio 2                          10312     2   2056
 803  NPO 3FM                              10313     2   2056
 804  NPO Radio 4                          10314     2   2056
 805  NPO Radio 5                          10315     2   2056
 806  Sky Radio                            10216     2   2054
 807  Radio 538                            10116     2   2053
 808  Q-Music                              18042     2   2055
 809  Radio Veronica                       10317     2   2056
 810  Radio 10                             10118     2   2053
 811  Arrow Classic Rock                   18044     2   2055
 812  Sublime FM                           18043     2   2055
 813  SLAM!FM                              18048     2   2055
 814  Classic FM                           18046     2   2055
 815  BNR Nieuwsradio                      18045     2   2055
 816  FunX                                 10217     2   2054
 817  NPO Radio 6                          18501     2   2103
 818  Radio Decibel                        18047     2   2055
 819  Concertzender                        10120     2   2053
 820  Efteling Radio                       10117     2   2053
 821  100% NL                              18161     2   2061
 822  Radio 8FM                            18172     2   2061
 823  Tweede Kamerlijn                     10318     2   2056
 824  Omrop Fryslân                        18162     2   2061
 825  Radio Flevoland                      18169     2   2061
 826  RTV NH                               18163     2   2061
 827  Radio M Utrecht                      18170     2   2061
 828  Radio Gelderland                     18164     2   2061
 829  Radio Rijnmond                       18165     2   2061
 830  Omroep Brabant                       18166     2   2061
 831  L1 Radio                             18167     2   2061
 832  Radio Noord                          10320     2   2056
 833  Radio West                           10323     2   2056
 834  Radio Oost                           10322     2   2056
 835  Omroep Zeeland                       10324     2   2056
 836  Radio Drenthe                        10321     2   2056
 844  Radio 1 (VRT)                        18186     2   2112
 845  Radio 2 (VRT)                        18187     2   2112
 846  Studio Brussel                       18189     2   2112
 847  Klara                                18188     2   2112
 848  MNM                                  18190     2   2112
 915  Lokale Omroep radio                  18801     2   3004
 916  Lokale Omroep radio                  18802     2   3004
 917  Lokale Omroep radio                  18803     2   3004
 918  Lokale Omroep radio                  18804     2   3004
 919  Lokale Omroep radio                  18805     2   3004
 920  Lokale Omroep radio                  18806     2   3004
 921  Lokale Omroep radio                  18807     2   3004
 922  Lokale Omroep radio                  18808     2   3004
 923  Lokale Omroep radio                  18809     2   3004
 924  Lokale Omroep radio                  18810     2   3004
 925  NPO 1                                19041     1   2055
 926  NPO 2                                19042     1   2055
 927  NPO 3                                19043     1   2055
 997  Testbeeld                            19669     1   2074
 999  Eventkanaal                          19205     1   2062

=====================================================================
Service type list

4444 - Alkmaar FTA
Type  Name                                                      Count
---------------------------------------------------------------------
   1  Digital television service                                   58
   2  Digital radio sound service                                  51
  25  Advanced CODEC HD digital television service                  3
---------------------------------------------------------------------
                                                 Total channels:  112

[ Voor 86% gewijzigd door ArChie op 01-09-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:17:

Daarom dat mijn youtube livestream gisteravond ineens aan het kloten was. Veel bufferen ineens.

Nu is het weer normaal toch?

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
ArChie schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:24:
[...]

Sinds de samenvoeging met voormalig UPC worden NPO 1, 2 en 3 in SD en HD ook zonder encryptie (FTA) doorgegeven in voormalig Ziggo gebied waardoor er voor de weergave van die kanalen dus geen smartcard en dus ook geen CI(+) module meer nodig is. Dit is in maart 2015 gebeurd. Voormalig UPC gaf deze kanalen immers al FTA door en aangezien het digitale RTV signaal na de samenvoeging voor het gehele Ziggo gebied in de headend van voormalig UPC wordt samengesteld geldt dit voor alle klanten.

Gezien oude captures van het signaal van Ziggo/UPC was er in ieder geval vanaf begin september 2015 ook sprake van het aparte netwerk ID 4444 voor de consumenten om alleen de FTA kanalen te kunnen selecteren met hun DVB apparatuur waarbij in de FTA kanalenlijst voor HD apparatuur dan ook NPO 1, 2 en 3 HD vooraan in de kanalenlijst worden geplaatst (overzicht van 6 september 2015):
Dus dat verhaal met alleen Nederland1 in HD op sommige plaatsen lijkt dus niet te kloppen. Toch raar dat zijn TV's NPO2 en 3 niet kunnen vinden in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:16
Betreft het toevallig een Philips TV? Dan moet je mogelijk een ander netwerk ID gebruiken. Kijk voor de juiste instellingen op de Ziggo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
@ariekanari
tiguan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:36:
Betreft het toevallig een Philips TV? Dan moet je mogelijk een ander netwerk ID gebruiken. Kijk voor de juiste instellingen op de Ziggo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Ik heb het gevoel dat bij mij de kabel klappert sinds een paar maanden.
Internet ligt er om de haverklap uit, blokken in beeld etc.

Ik verdenk mijn retourband geschikte versterker er van de oorzaak te zijn. Waar stond die tabel met db waarden ook al weer? Want eerder als ik de stroom van de versterker eraf haalde bleef ik mijn beeld behouden maar nu is heel het beeld zwart wanneer ik dat doe.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Waardes staan op de webpagina van je modem. In de OP staan de IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

menzo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:50:
Waardes staan op de webpagina van je modem. In de OP staan de IP adressen.
Dat weet ik, ik zocht de min-max waardes die nodig zijn voor een stabiele verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
icecreamfarmer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:52:
[...]

Dat weet ik, ik zocht de min-max waardes die nodig zijn voor een stabiele verbinding.
Dat stond ook in de OP.
Je komt dan automatisch op de pagina met je DOCSIS waardes
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210 Connect Box
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

[ Voor 16% gewijzigd door menzo op 01-09-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

menzo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:53:
[...]

Dat stond ook in de OP.

[...]
Dankje dan heb ik er overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
menzo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:34:
Dus dat verhaal met alleen Nederland1 in HD op sommige plaatsen lijkt dus niet te kloppen. Toch raar dat zijn TV's NPO2 en 3 niet kunnen vinden in HD.
Inderdaad. Er is met het DVB systeem geen sprake van uniek signaal per klant, het is immers een broadcasting systeem en geen IPTV-achtig systeem. Een RTV kanaal wordt in de digitale TV headend voorzien van encryptie of niet. Als er sprake is van encryptie heb je een smartcard nodig aangezien die smartcard en het daaraan gekoppelde abonnement ervoor zorgen dat je de beschikking krijgt over de benodige decryptie sleutels om de encryptie van het RTV kanaal te kunnen verwijderen. De CI(+) module en/of de software CAM in digitale ontvangers zorgt voor de uiteindelijke decryptie met behulp van de sleutel. Een FTA RTV kanaal is niet voorzien van encryptie waardoor de digitale ontvanger het signaal direct kan omzetten in beeld en geluid.

Verder zitten NPO 1 en 2 HD al sinds voormalig Ziggo bij elkaar in dezelfde transport stream en enige tijd na de samenvoeging van UPC en Ziggo is ook NPO 3 HD toegevoegd die transport stream, dus als NPO 1 HD gevonden wordt is het vreemd te noemen als NPO 2 en 3 HD dan niet gevonden zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Man, wat is Ziggo de laatste tijd aan het doen.

Tijdje terug ruim een week niet kunnen verbinden met mijn werk (al mijn collega's hadden dat probleem).

Laatste dagen al regelmatig korte storingen en nu zelfs van vanmorgen 10:00 tot as maandag 15:00 geen internet vanwege wéér een storing.

Zit je dan met je zakelijke lijn :(

(Omgeving Ede)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
duderuud schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:50:
Man, wat is Ziggo de laatste tijd aan het doen.
Komt dit nou allemaal door de introductie van de Connectbox met z'n brakke hardware/firmware of spelen er andere dingen dit jaar bij Ziggo ?

Want zoveel storingsdagen heb ik, met z'n voorgangers van de afgelopen 10 jaar, nog nooit ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastig te bepalen ze hebben wel vele malen meer storingen in de core netwerken. En dat raakt vele gebruikers ipv een lokale storing.

Maar het is de afgelopen jaren zeker meer geworden dan minder. Maar IT wordt ook complexer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck-N0rr1s
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 17:56
Even een korte vraag, hoe groot mag het onderlinge verschil bij DOCSIS 3.0 modem met 4 upstream kanalen? Modem is een connectbox. Mocht ik de vraag op een verkeerde plek geplaatst hebben dan hoor ik dat graag :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 01-09-2017 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Minder is altijd beter maar 3 tot 3.5dB hou ik wel als maximum aan. Een scheefheid van meer dan 4dB over 6 channels in de upstream wordt wel als probleem gezien, modems moeten dan teveel equalizen. Let wel dat geen enkele upstream met meer dan 50dBmV mag zenden.

[ Voor 18% gewijzigd door Jim423 op 03-09-2017 11:22 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 10:24

TRaSH

koffie ?

Montoya200x schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:19:
[...]

Komt dit nou allemaal door de introductie van de Connectbox met z'n brakke hardware/firmware of spelen er andere dingen dit jaar bij Ziggo ?

Want zoveel storingsdagen heb ik, met z'n voorgangers van de afgelopen 10 jaar, nog nooit ervaren...
Voor mijn gevoel is het allemaal erger geworden en groter in het nieuws gekomen (meer aandacht) sinds UPC Ziggo heeft overgenomen en op de naam van Ziggo is door gegaan.

Dat van de Connectbox is gewoon stom van ze aangezien er al tijden problemen zijn met die Chipset.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja dat verhoogde aantal storingen, de suffe keuze van twee Connect Boxen met dezelfde brakke chipset. 0,0 innovatie op het TV hardware platform. Knijpen van TV streams in de Go app.

Ik merk doordat de keuzes die Ziggo maakt de naam/feeling met de merknaam bij mij nog nooit zo laag zijn geweest.

Na mijn contract periode ga ik wel breder rondkijken. Ik heb al wat voor onderzoek gedaan en bij KPN heb je gelijkwaardige prijs en een meer innovatieve dienst ook op xDSL. De internet core van KPN "peert" beter in Nederland dan de UPC core.

Helaas lever je wel een stukje kwaliteit in op TV beeld schepte. Maar tja lineair TV kijken verdwijnt op de lange termijn de daling is al ingezet.

Bij mij levert KPN 100/30 dus makkelijk kiezen. Vorig jaar "kocht" ziggo mijn overstap terug met mega scherpe aanbieding.

Lastig want Ziggo is wel al die jaren mijn clubje geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Ja hoor, weer problemen met Google domeinen hier. Andere mensen hier ook last? Begin het nu echt zat te worden.

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Daarom heb ik ons internetabonnement nu ondergebracht bij KPN... wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Met google domeinen bedoelen jullie zoekopdrachten op google.nl youtube.com e.d.?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
CreativeS schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:50:
[...]

Daarom heb ik ons internetabonnement nu ondergebracht bij KPN... wat een verschil.
Verschil als in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Hier geen problemen (Heerenveen).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Geen 150mb of 300mb #gokje

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

vmachiel schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:34:
Ja hoor, weer problemen met Google domeinen hier. Andere mensen hier ook last? Begin het nu echt zat te worden.
nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vandaag eens op mijn gemak zitten bekijken of het nou voordeliger zou zijn om over te stappen, maar dat is echt euro werk (het wordt zelfs duurder met de investeringen)

Ik heb hier 4 TV's, 2 TV's op de kamers van de kinderen met STB, 1 in de woonkamer met CI+, dit is tussen de 5 a 10 Euro extra bij de ADSL aanbieders en 1 slaapkamer TV met Chromecast (Ziggo APP casten)
Maximale snelheid die ik haal is 100/10 (98Mbit/s, 28Mbit/s), bij alle 3 TV's aan verlies ik hier nog een snelheid op.
Ik betaal nu 67 Euro per maand aan Ziggo, hierbij krijg ik gratis dubbele data bij Vodafone en Movies en Series L op TV.
Ik verlies de bridge mogelijkheid op de router.
Ik verlies CI+ mogelijkheid en moet naar alle TV's ook nog eens UTP trekken. (Dag TVgids functie TV)
Gratis Spotify is zo te zien ook niet meer bij KPN, dus eigenlijk niets extra's.

Bij KPN kwam ik op 79 Euro per maand na 6 maanden, bij T-mobile kwam ik op 65 en bij XS4all gelijkwaardig aan KPN.

Ik zie dus totaal geen meerwaarde om over te stappen om Ziggo te pesten, wat uiteindelijk heb ik mijzelf ermee.

Zelfs met glasvezel zal ik bovenstaande pluspunten verliezen, anders dan dat ik dan kan kiezen voor een synchrone verbinding en dat ik dan moet investeren om UTP te trekken of met allerlei SFP's aan de gang moet gaan.

En, afgezien de problemen in de routering de afgelopen periode, ben ik erg tevreden met Ziggo, gepland onderhoud wordt netjes aangekondigd, helpdesk staat je goed te woord.

Dus tenzij iemand mij kan overtuigen, waarom is het voordeliger / beter etc... om over te stappen? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Vorkie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:20:
Vandaag eens op mijn gemak zitten bekijken of het nou voordeliger zou zijn om over te stappen, maar dat is echt euro werk (het wordt zelfs duurder met de investeringen)

Ik heb hier 4 TV's, 2 TV's op de kamers van de kinderen met STB, 1 in de woonkamer met CI+, dit is tussen de 5 a 10 Euro extra bij de ADSL aanbieders en 1 slaapkamer TV met Chromecast (Ziggo APP casten)
Maximale snelheid die ik haal is 100/10 (98Mbit/s, 28Mbit/s), bij alle 3 TV's aan verlies ik hier nog een snelheid op.
Ik betaal nu 67 Euro per maand aan Ziggo, hierbij krijg ik gratis dubbele data bij Vodafone en Movies en Series L op TV.
Ik verlies de bridge mogelijkheid op de router.
Ik verlies CI+ mogelijkheid en moet naar alle TV's ook nog eens UTP trekken. (Dag TVgids functie TV)
Gratis Spotify is zo te zien ook niet meer bij KPN, dus eigenlijk niets extra's.

Bij KPN kwam ik op 79 Euro per maand na 6 maanden, bij T-mobile kwam ik op 65 en bij XS4all gelijkwaardig aan KPN.

Ik zie dus totaal geen meerwaarde om over te stappen om Ziggo te pesten, wat uiteindelijk heb ik mijzelf ermee.

Zelfs met glasvezel zal ik bovenstaande pluspunten verliezen, anders dan dat ik dan kan kiezen voor een synchrone verbinding en dat ik dan moet investeren om UTP te trekken of met allerlei SFP's aan de gang moet gaan.

En, afgezien de problemen in de routering de afgelopen periode, ben ik erg tevreden met Ziggo, gepland onderhoud wordt netjes aangekondigd, helpdesk staat je goed te woord.

Dus tenzij iemand mij kan overtuigen, waarom is het voordeliger / beter etc... om over te stappen? Zie ik iets over het hoofd?
Iets met NLE.. maaaaaarrrrr als je tevreden bent... Waarom zoeken naar iets anders, lekker Ziggo bellen. Zeggen dat je een jaar wilt verlengen en vragen of ze dan voor jouw nog een mooie actie hebben. Ik kreeg een jaar terug 6mnd korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
Pierre schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:55:
[...]

Geen 150mb of 300mb #gokje
Ik heb momenteel "maar" 50/10Mbit internet en dat is voor mij voldoende. Via VDSL, want Coax ligt hier niet naar ons huis. TV gaat via de schotel.

Ik red me prima met 50Mb internet. We streamen bijna alles tegenwoordig en mocht er eens echt veel gestreamd worden op tv's, tablets en mobiel, dan zou de lijn misschien eens vol zitten, zonder dat we er nog last van hebben en dat alles stroperig wordt. Dan moet je met opzet zoveel mogelijk openzetten omdat voor elkaar te krijgen.

Nu is de stap met 25Mb, 40Mb en 150Mb internet bij ziggo wel groot. Als Ziggo net zoals KPN en consorten ook 100Mb ging aanbieden, dan had je waarschijnlijk meer mensen op dat pakket zitten. Nu hoppen veel mensen naar xDSL wat weer een goed alternatief begint te worden voor kabel, en Ziggo weet dat maar al te goed.

Snel internet is altijd leuk, maar als je de routering/netwerk niet goed op orde hebt, dan heeft het weinig zin. Ziggo weet zelf ook wel dat de kwaliteit van zijn diensten niet altijd overal goed zijn :+

Overigens heb ik genoeg ervaringen met Ziggo (zakelijk), op veel plekken werkt het prima, maar op enkele plekken doet de tragere DSL lijn het veel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:31:
[...]

Iets met NLE.. maaaaaarrrrr als je tevreden bent... Waarom zoeken naar iets anders, lekker Ziggo bellen. Zeggen dat je een jaar wilt verlengen en vragen of ze dan voor jouw nog een mooie actie hebben. Ik kreeg een jaar terug 6mnd korting.
Ja, zoiets ga ik ook doen, maar dan naar Connect MKB :)

PS. NLE geeft met koper maar 2TV's en zie het niet echt gebeuren dat de kids 1 tv gaan delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:20:
Aangezien je het uitgezocht hebt kan je wellicht mijn vraag die ik krijg na het lezen van jouw interessante bijdrage beantwoorden?

Ik heb op elke verdieping een router hangen (was goedkoper om 3 simpele routers te kopen ipv 1 heel goede), nu is het daardoor wel eenvoudig om naar elke kamer utp te leggen, maar als ik ooit zou overstappen, werken de tv boxen van de adsl providers niet met wifi? Ik vermoed van niet omdat je specifiek utp noemt?

Overstappen is voor mij verder niet interessant trouwens, maar ik ben hier wel benieuwd naar, dan heb ik zelf ook even alle facts op een rijtje. Toch niet verkeerd om er af en toe even goed naar te kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:34:
[...]

Aangezien je het uitgezocht hebt kan je wellicht mijn vraag die ik krijg na het lezen van jouw interessante bijdrage beantwoorden?

Ik heb op elke verdieping een router hangen (was goedkoper om 3 simpele routers te kopen ipv 1 heel goede), nu is het daardoor wel eenvoudig om naar elke kamer utp te leggen, maar als ik ooit zou overstappen, werken de tv boxen van de adsl providers niet met wifi? Ik vermoed van niet omdat je specifiek utp noemt?
Voor zover uitgezocht welke STB's gebruiken is alleen Ziggo met de Horizon box welke je kan verbinden met WiFi ipv COAX, alle overige STB's gebruiken een UTP kabel.

Sidenote mbt Ziggo, dan moet ie verbindingen met de WiFi van de MediaBox XL

https://www.ziggo.nl/klan...tra-mediabox/installeren/

PS. Je TV over de WiFi wil je echt niet, het zijn multicast streams in een ander VLAN, deze slopen je WiFi netwerk. (Getracht te proberen met Tweak, toen ik nog 1Gbit/s glasvezel had in Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Niet meer wachten op pagina's die geopend moeten worden? Pagina's die half geladen worden?
Ben al sinds maart hiermee bezig. Tussendoor die zogenaamde bèta-patch voor de CB binnengekregen.
Zelfde euvel met het modem in de Mediabox XL. Dan nog de storingen de afgelopen maanden.
Ik was er wel even klaar mee. Ze hebben tijd genoeg gehad.

En ja, TV blijft bij Ziggo, maar internet via glasvezel was hier altijd goed dus meteen maar weer 500/500 genomen (en ja, ik doe genoeg met die snelheid).

:+

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 02-09-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Ben dus niet de enige met die laadproblemen... Al enige weken last van. Ik draai mijn eigen DNS server met forwards richting Google.

Ik heb naast mijn 150Mbit nog een 8Mbit ADSL (vanwege vaste IP adressen) en de sites die bij Ziggo slecht laden werken op mijn KPN ADSL instant (net als op 4G van Vodafone). Verder ook dat Netflix het zo nu en dan niet wil doen via Ziggo en via ADSL wel.

Maandag maar eens bellen want ook SBS6 geeft geen beeld meer (net als bij de buren) en de waardes in het modem zien er ideaal uit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Jim423 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:19:
Een scheefheid van meer dan 4dB over 6 channels wordt wel als probleem gezien, modems moeten dan teveel equalizen.
Dat "equalizen" begrijp ik niet. Het gaat om de signaal sterkte van de downstreams waar het modem zelf geen invloed op heeft. Het modem demoduleert het ontvangen signaal om er een bitstream van te maken die na error correctie om omgevallen bits te herstellen verder verwerkt kan worden. Als het ontvangen signaal van een te sterk of te zwak is zal de bitstream na demodulatie te verminkt zijn om verder te kunnen verwerken. De provider zal proberen om de gebruikte infrastructuur componenten in het signaal pad tot aan de AOP's van klanten zodanig af te stellen dat het signaal sterkte niveau van de downstreams zo gelijkmatig mogelijk is. Behoorlijke afwijkingen lijkt mij dan eerder een aanwijzing dat er toch iets niet lekker zit in de COAX infrastructuur tussen modem en CMTS.

Ter illustratie de signaalsterkte zoals gemeten door een FRITZ!WLAN Repeater DVB-C op de UMU DATA poort op mijn AOP met 1 MHz intervallen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5bCZ9dZ.png

De downstreams bevinden zich in het frequentiegebied van 270 t/m 430 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Mijn antwoord sloeg eigenlijk op de upstream, gezien de vraag ''met 4 upstream kanalen bevatte''. Heb er nog een kleine toevoeging aan gemaakt want de CB hoort gewoon op 6 te locken. In de downstream zou ik geen groter onderling verschil willen zien dan 2dB tussen de Channel Rx'en. Hoeft overigens niet direct problemen te betekenen als dit verschil wel groter is dus niet direct allemaal Ziggo bellen ;)

Wat je zegt over de downstream klopt echter ook hier wordt on-the-fly equalizing toegepast. Dit gebeurd al voor de EC. In het kort worden microreflecties gecorrigeerd met een eigen signaal in tegenfase in het kabelmodem zelf, deze ''spectral response'' en ''EQ'' wordt ook gewoon gerapporteerd naar het CMTS in de RNG-RSP. Oorzaak; slechte splitters, koppelingen e.d. Maar ik ga weer wat teveel offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Mijn connectbox geeft een vreemde status:
op de mainpage staat bij wireless status in het rood: Internet (Partial Service (US only))

iemand enig idee wat dat inhoud? Het internet lijkt gewoon te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12
@SunnieNL, misschien zijn niet alle 6 upstream kanalen gelockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Jerrythafast schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:56:
6?? De connectbox geeft er maar 3 weer onder tools -> netwerk status -> upstream

Verder zoeken geeft bij tools -> netwerk status -> cable modem status:
Provisioning State: Partial Service (US only) - Operational

ik zal support van ziggo eens bellen. Wel benieuwd wat het betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SunnieNL schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:18:
[...]

6?? De connectbox geeft er maar 3 weer onder tools -> netwerk status -> upstream

Al eens herstart ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
uiteraard, eerste hulp bij rode meldingen is een herstart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Jerrythafast schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:56:
blijkbaar inderdaad iets met de upstreams. Die zijn 'afgebroken'. Mogelijk dat ik er daarom maar 3 zie in de status van de modem.

Advies van Ziggo, mediabox en modem van stroom halen.
Dan eerst het modem online brengen en daarna de mediabox. Nu ff geen zin in, dan krijg ik ruzie met de kijkbuiskinderen, dus dat ga ik later vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SunnieNL schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:39:
[...]

blijkbaar inderdaad iets met de upstreams. Die zijn 'afgebroken'. Mogelijk dat ik er daarom maar 3 zie in de status van de modem.

Advies van Ziggo, mediabox en modem van stroom halen.
Dan eerst het modem online brengen en daarna de mediabox. Nu ff geen zin in, dan krijg ik ruzie met de kijkbuiskinderen, dus dat ga ik later vanavond maar eens proberen.
Stroom voor het modem en mediabox is op >:) O-)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Mediabox zou toch geen invloed mogen hebben op je Connectbox. Ik denk eerder dat er een probleem is (geweest) in het netwerk. De 3 gelockte upstreams hebben wel goede signaalwaardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48
Iemand enig idee of een Ziggo connect box of de adapter daarvan het DVB-C tv signaal kan verstoren? Mij valt op dat zodra het modem operationeel is ik meerdere keren per minuut artifacts (blokken en wegvallende beelden) op mijn tv te zien krijg.

Heb zelf het 25/2,5Mbps abonnement van Ziggo en daarbij een connect box geleverd gekregen. Ondanks meerdere keren herstarten draait de connect box nog op firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH (regio noorden van Limburg).

Splitter tussen internet en TV is de in mei meegeleverde Ziggo splitter, ga er van uit dat die goed is. COAX kabel naar het modem is ook de meegeleverde kabel, ga er ook van uit dat die goed is. Naar mijn TV had ik eerst een oude kabel. Die heb ik vervolgens vervangen door een KOPP coax kabel van 5 meter met kabelkeur. Aangezien de storingen bleven bestaan afgelopen week een Hirschmann KOKA 9TS kabel van 5 meter gelegd. Storingen zijn hier niet meer of minder op geworden. Echter als ik het modem uitschakel werkt de TV perfect, terwijl de COAX kabel gewoon nog in het modem is ingestoken.

Wifi heb ik al eens uit- en weer ingeschakeld en dat maakt het verschil niet. Wel heb ik het idee dat er meer storingen zijn zodra ik het internet ook daadwerkelijk gebruik. TV heb ik al losgekoppeld van internet, maakt ook geen verschil. Mijn tv is een Sony KDL55-W807c. Ik heb geen CI module in gebruik.

Storingen komen gevoelsmatig het meest voor bij het kijken van Ziggo sport, zoals gisteren tijdens de F1. Overigens kijk ik verder ook niet zoveel tv en ik vind het hooguit irritant en niet problematisch.

Voordat ik Ziggo ga bellen, iemand nog een idee of dit vaker voorkomt of dat ik zelf nog iets kan testen? Al typende hier bedenk ik me dat ik nog eens de COAX kabel uit het modem kan trekken om te kijken of de storingen dan blijven. Er komt namelijk een duidelijke zoem uit de adapter van de connect box en die vertrouw ik daarom niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

GH45T schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:36:
Iemand enig idee of een Ziggo connect box of de adapter daarvan het DVB-C tv signaal kan verstoren? Mij valt op dat zodra het modem operationeel is ik meerdere keren per minuut artifacts (blokken en wegvallende beelden) op mijn tv te zien krijg.

Heb zelf het 25/2,5Mbps abonnement van Ziggo en daarbij een connect box geleverd gekregen. Ondanks meerdere keren herstarten draait de connect box nog op firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH (regio noorden van Limburg).

Splitter tussen internet en TV is de in mei meegeleverde Ziggo splitter, ga er van uit dat die goed is. COAX kabel naar het modem is ook de meegeleverde kabel, ga er ook van uit dat die goed is. Naar mijn TV had ik eerst een oude kabel. Die heb ik vervolgens vervangen door een KOPP coax kabel van 5 meter met kabelkeur. Aangezien de storingen bleven bestaan afgelopen week een Hirschmann KOKA 9TS kabel van 5 meter gelegd. Storingen zijn hier niet meer of minder op geworden. Echter als ik het modem uitschakel werkt de TV perfect, terwijl de COAX kabel gewoon nog in het modem is ingestoken.

Wifi heb ik al eens uit- en weer ingeschakeld en dat maakt het verschil niet. Wel heb ik het idee dat er meer storingen zijn zodra ik het internet ook daadwerkelijk gebruik. TV heb ik al losgekoppeld van internet, maakt ook geen verschil. Mijn tv is een Sony KDL55-W807c. Ik heb geen CI module in gebruik.

Storingen komen gevoelsmatig het meest voor bij het kijken van Ziggo sport, zoals gisteren tijdens de F1. Overigens kijk ik verder ook niet zoveel tv en ik vind het hooguit irritant en niet problematisch.

Voordat ik Ziggo ga bellen, iemand nog een idee of dit vaker voorkomt of dat ik zelf nog iets kan testen? Al typende hier bedenk ik me dat ik nog eens de COAX kabel uit het modem kan trekken om te kijken of de storingen dan blijven. Er komt namelijk een duidelijke zoem uit de adapter van de connect box en die vertrouw ik daarom niet helemaal.
Hier iets vergelijkbaars gehad. Bleek dat in de AOP de mantel niet 100% zat. Deze opnieuw gestript, AOP opnieuw geplaatst en de problemen waren voorbij.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
@GH45T Dat lijkt er op Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?. Je kunt proberen LNA uit te schakelen (bij het zoeken naar zenders), anders heb je een sperfilter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:01
Is een bekend probleem. Oplossing is een factory reset. Mits je Binnenhuis op orde is.
SunnieNL schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:18:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GH45T
TFHfony schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:38:
[...]

Hier iets vergelijkbaars gehad. Bleek dat in de AOP de mantel niet 100% zat. Deze opnieuw gestript, AOP opnieuw geplaatst en de problemen waren voorbij.
Zal het voor de zekerheid controleren, echter vind ik het zo vreemd dat dit probleem zich niet voordoet als de connect box niet is ingeschakeld. Daarbij klinkt:
hcQd schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:47:
@GH45T Dat lijkt er op Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?. Je kunt proberen LNA uit te schakelen (bij het zoeken naar zenders), anders heb je een sperfilter nodig.
Exact als het getgene wat ik ervaar. Heb me meteen zo'n sperfiltertje besteld. Benieuwd of dit het oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GH45T schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:12:
[...]

Exact als het getgene wat ik ervaar. Heb me meteen zo'n sperfiltertje besteld. Benieuwd of dit het oplost :)
100%. Heb het deze week 2x aan de hand gehad. Beide keren die LNA optie overigens niet kunnen vinden in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Deze middag om ca 13:20 uur heeft Ziggo hier firmware STF0.76.13.1 gepushed naar mijn Technicolor TC7210 :

Tue Sep 05 13:19:27 2017 Notice (6) SW Download INIT - Via Config file bac101000106705a9e2822e8
Tue Sep 05 13:23:42 2017 Notice (6) SW download Successful - Via Config file

Geen idee welke veranderingen er zijn maar diverse apparaten vonden het niet echt leuk en moest ik eerst opnieuw starten voordat deze weer werkten.....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
GH45T schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:12:
[...]

Zal het voor de zekerheid controleren, echter vind ik het zo vreemd dat dit probleem zich niet voordoet als de connect box niet is ingeschakeld. Daarbij klinkt:

[...]

Sperfilter was hier inderdaad de oplossing. Met dank aan @MediaZoo vandaag al geleverd gekregen. Werkt perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Breezers schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:23:
Deze middag om ca 13:20 uur heeft Ziggo hier firmware STF0.76.13.1 gepushed naar mijn Technicolor TC7210 :
Heb mijn modem herstart en nu ook nieuwe layout, dus nieuwe firmware.
( STF0.76.13.1 van 4-7-2017)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5oRpAyPWXrC3gChYTJrIdtsd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jep, niet om het topic te flooden maar zie hier op mijn TC7210 (Connect ZZP 300) nu ook STF0.76.13.1 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat ze nog een update uitbrengen voor de TC :o ben benieuwd... nog niks gehad hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Ik heb problemen met de download snelheid, ik haal nu max 1Mbps, wat 200Mbps moet zijn. Meer mensen met dit probleem?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ArcticWolf schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:01:
Dat ze nog een update uitbrengen voor de TC :o ben benieuwd... nog niks gehad hier :9
Even stroom eraf en dan komt ie langzaam binnen :P (duurt ca 10 minuten na herstart).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:05:
[...]

Even stroom eraf en dan komt ie langzaam binnen :P (duurt ca 10 minuten na herstart).
M'n uptime :'(

edit:
Heb de update nu ook }:O

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ze trekken het dus gelijk met de CB. wel zo makkelijk voor de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Heb hier al de hele avond last van haperende verbinding (tot wegvallen in games aan toe), kan dit met die update te maken hebben?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:41
Uit onofficieele bronnen heb ik vernomen dat het max pakket zeer binnenkort een snelheids verhoging gaat krijgen naar 400mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 16:16
hjs schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:36:
[...]

Heb mijn modem herstart en nu ook nieuwe layout, dus nieuwe firmware.
( STF0.76.13.1 van 4-7-2017)

[afbeelding]
Vraagje: ik heb ook een TC7210 in bridge modus staan, maar hoe kan ik die benaderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
Sam100 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:01:
[...]

Vraagje: ik heb ook een TC7210 in bridge modus staan, maar hoe kan ik die benaderen?
192.168.178.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
hp197 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:01:
Uit onofficieele bronnen heb ik vernomen dat het max pakket zeer binnenkort een snelheids verhoging gaat krijgen naar 400mbit.
Das mooi, en hoop dat dat ook voor Connect ZZP geld (Connect Pro). Alleen had ik liever docsis 3.1 implementatie gezien en veel hogere upload snelheden, maar ja.... we blijven hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
Breezers schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:23:

Tue Sep 05 13:19:27 2017 Notice (6) SW Download INIT - Via Config file bac101000106705a9e2822e8
Tue Sep 05 13:23:42 2017 Notice (6) SW download Successful - Via Config file

Geen idee welke veranderingen er zijn maar diverse apparaten vonden het niet echt leuk en moest ik eerst opnieuw starten voordat deze weer werkten.....
Weet iemand wat de laatste firmware versie is van de TC7200?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben benieuwd wanneer ze het 40Mbit gelijk gaan trekken met de 50Mbit die fUPC mensen hebben (dat is dan weer in mijn voordeel). Ik kan me weinig mensen/huishoudens voorstellen die het verschil tussen 300 en 400Mbit gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

En de upload, gaat die dan ook omhoog?

Aan de andere kant heb ik liever dat ze de Pum6 problemen oplossen, download snelheid hoeft van mij niet hoger dan 300Mbit. Upload is wel handig, ivm cloud backup.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
jongetje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:14:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer ze het 40Mbit gelijk gaan trekken met de 50Mbit die fUPC mensen hebben (dat is dan weer in mijn voordeel). Ik kan me weinig mensen/huishoudens voorstellen die het verschil tussen 300 en 400Mbit gaan merken.
Sterker nog gemiddeld huishouden merkt geen verschil tussen 40/50 en 300 ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 23:33
[...]

Gaat niet gebeuren denk ik, als ik (oud UPC) Movies en Series XL eruit wil gooien ga ik ook terug van 50 naar 40Mbit.
Zit er aan te denken om over te stappen naar NLE dat scheelt bijna 25€ per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door audiojunk op 06-09-2017 13:55 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:23
elsinga schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:19:
[...]

En de upload, gaat die dan ook omhoog?

Aan de andere kant heb ik liever dat ze de Pum6 problemen oplossen, download snelheid hoeft van mij niet hoger dan 300Mbit. Upload is wel handig, ivm cloud backup.
Intel Puma6 chipset problemen oplossen GRAAG!
De ConnectBox met die Intel Puma6 is ECHT een DRAMA met online gamen!!!

Ziggo zet em op he!!!

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
[...]

Laat ze eerst eens dat bagger netwerk van fUPC eens op orde krijgen.
Is nog steeds een achteruitgang voor fZiggo mensen.
Ik merk zelf in ieder geval meer storingen dan voorheen.
Leuk de hogere snelheid, maar als ze het netwerk al niet op orde kunnen krijgen wat heb je dan aan je hogere snelheid.

Overigens als het ooit zal gebeuren dat het laagste pakket van 40 naar 60 gaat dan weet ik gelijk dat ik ga downgraden 40 vindt ik nu nog steeds wat mager ;)

Al zal ik er niks van merken :D

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 06-09-2017 15:45 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat al op de frontpage: nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden en introduceert Internet + Bellen-abo's

Van 40 naar 40Mbit! Doe er dan 10Mbit bij, die andere krijgen er ook 50 respectievelijk 100Mbit bij.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 06-09-2017 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:42:

Overigens als het ooit zal gebeuren dat het laagste pakket van 40 naar 60 gaat dan weet ik gelijk dat ik ga downgraden 40 vindt ik nu nog steeds wat mager ;)
Meer mensen denken er mogelijk zo over en dat is dan een reden voor Ziggo om die 40 niet te verhogen...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Roetzen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:54:
[...]

Meer mensen denken er mogelijk zo over en dat is dan een reden voor Ziggo om die 40 niet te verhogen...
Dat zal inderdaad de reden zijn :D
Maar goed zit nog even vast aan mijn 2 jaar Fnv actie dus wie weet wat ze tegen die tijd dan weer doen ;)

Maar zoals zo vaak gezegd het gat tussen start en complete wordt wel steeds groter en voor steeds meer mensen de reden om bij complete te blijven.

"Vroeger" was de afstand tussen de abo's redelijk gelijk, maar dat is helemaal los gelaten

[ Voor 24% gewijzigd door MdO82 op 06-09-2017 15:59 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:45
40mb blijft gewoon 40mb. De upload gaat ook niet omhoog, om de reeds genoemde redenen 'de gemiddelde klant gebruikt de upload niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:50
Gaat de upload van het max en complete pakket wel omhoog? Wordt niet vermeld op de frontpage, maar lijkt me dat ze toch aan de 10% vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:10:
Gaat de upload van het max en complete pakket wel omhoog? Wordt niet vermeld op de frontpage, maar lijkt me dat ze toch aan de 10% vasthouden?
frontpage staat dat het zeer waarschijnlijk 10% blijft dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 06-09-2017 16:12 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 44 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic