Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Roetzen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:54:
[...]

Meer mensen denken er mogelijk zo over en dat is dan een reden voor Ziggo om die 40 niet te verhogen...
Met het risico dat deze groep overstapt naar naar een andere provider die meer biedt en goedkoper is :z

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:50
Martinusz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:12:
[...]

frontpage staat dat het zeer waarschijnlijk 10% blijft dus :)
Dat is precies het pakket dat ik heb :) Internet max zonder tv. Vooral die extra upload is toch wel fijn!
audiojunk schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:13:
[...]

Met het risico dat deze groep overstapt naar naar een andere provider die meer biedt en goedkoper is :z
Welke andere provider? Voor (heel) veel nederlanders is VDSL of glasvezel niet eens beschikbaar. Woon zelf in een gloednieuw huis in een grote nieuwbouwwijk in het zuiden van het land. Hoogst haalbare snelheid via adsl is 15mbit....nee voor heel veel mensen heeft ziggo gewoon een monopolie op 'snel' internet en kunnen ze vragen wat ze willen.

[ Voor 50% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-09-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:50
-

[ Voor 100% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-09-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:45
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:10:
Gaat de upload van het max en complete pakket wel omhoog? Wordt niet vermeld op de frontpage, maar lijkt me dat ze toch aan de 10% vasthouden?
Nee, de upload blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
Messje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:17:
[...]

Nee, de upload blijft hetzelfde.
Wut?

dus bv 200 down en 15 up? bedoel je dat? hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:13:
[...]
Welke andere provider? Voor (heel) veel nederlanders is VDSL of glasvezel niet eens beschikbaar. Woon zelf in een gloednieuw huis in een grote nieuwbouwwijk in het zuiden van het land. Hoogst haalbare snelheid via adsl is 15mbit....nee voor heel veel mensen heeft ziggo gewoon een monopolie op 'snel' internet en kunnen ze vragen wat ze willen.
Dan heb je helaas weinig keus.
Ik had vroeger ADSL 20Mbit maar haalde maar 6Mbit dus toen naar Ziggo gegaan voor de snelheid en toen goede prijs. Maar na alle prijsverhogingen en dat in mijn wijk wel VDSL beschikbaar is zit ik er toch aan te denken om over te stappen naar NLE.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
valkenier schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:21:
[...]

Wut?

dus bv 200 down en 15 up? bedoel je dat? hoe weet je dat?
De uploadsnelheid blijft volgens de interne informatie gelijk, hier wordt geen informatie over verstrekt. Het kan zijn dat dit nog veranderd, maar voor nu blijft het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Messje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:26:
[...]

De uploadsnelheid blijft volgens de interne informatie gelijk, hier wordt geen informatie over verstrekt. Het kan zijn dat dit nog veranderd, maar voor nu blijft het hetzelfde.
Dat valt tegen, beetje upload erbij is wel welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Ik zou liever 40/300 hebben dan 30/400... Sterker nog, doe mij 100/100!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja 100 down en 30 + up lijkt mij wel fijn. Meer dan 100 down is overkill, dat merk je niet echt mijn inziens.

Van mijn 150/15 abonnement zou ik graag die 50 naar de upload verschuiven 100/65 ;-) Maar de enige die dat +/- heeft is XS4ALL over VDSL 160/60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:01:
Ja 100 down en 30 + up lijkt mij wel fijn. Meer dan 100 down is overkill, dat merk je niet echt mijn inziens.

Van mijn 150/15 abonnement zou ik graag die 50 naar de upload verschuiven 100/65 ;-) Maar de enige die dat +/- heeft is XS4ALL over VDSL 160/60.
Toen ik van 300 naar 150Mbit ging merkte ik er idd weinig van: ipv 37MB/s down zie ik nu max 18MB/s :P de upload merkte ik later pas wat van toen ik wat dingen ging uploaden... duurde 2x zo lang :+

Tijd voor Docsis 3.1 en het schrappen van de FM frequenties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Pierre

Van nature lui!

Ik kom ook in aanmerking voor de verhoging ben benieuwd of ik een ander modem krijg

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
Pierre schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:37:
Ik kom ook in aanmerking voor de verhoging ben benieuwd of ik een ander modem krijg
Tegenwoordig swapt Ziggo proactief modems met de nieuwe wifi belofte. Dan krijg je de Connectbox als nieuwe klant. Als blijkt dat je als huidige klant een oud modem hebt en last hebt van trage wifi word het modem ook geswapt.

Alleen zoals in dit topic wel vaker vermeldt is ook de Connectbox niet altijd optimaal, maar zeker een verbetering tov oude Thomsom en Ubee modems op het gebied van frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een Cisco EPC3212 en die heeft sowieso geen Wifi, dus ik hoop dat ik deze kan behouden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
Dus je wilt hem behouden? Ook prima! Houd er wel rekening mee dat de maximale doorvoersnelheid bedraad 200mbps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Messje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:53:
Dus je wilt hem behouden? Ook prima! Houd er wel rekening mee dat de maximale doorvoersnelheid bedraad 200mbps is.
Ik heb overal UTP liggen in huis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-08 14:56
Ik heb zelf Ziggo Max Connect & Play, en ik vroeg me af of de Technicolor modem die ik nu heb staan dan ondersteuning heeft voor de 400 Mbit die Ziggo wil gaan invoeren.

Overigens is de Wifi op dat ding ook redelijk beroerd, dus geen idee of een connect box nou beter zou zijn of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HardwareOutlet1 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:55:
Ik heb zelf Ziggo Max Connect & Play, en ik vroeg me af of de Technicolor modem die ik nu heb staan dan ondersteuning heeft voor de 400 Mbit die Ziggo wil gaan invoeren.

Overigens is de Wifi op dat ding ook redelijk beroerd, dus geen idee of een connect box nou beter zou zijn of niet!
Die gaat inderdaad tot 500Mbit:
https://www.ziggo.nl/klan...modem/technicolor-tc7210/

Als Ik jou was zou deze echt niet inruilen voor de CB (wifi van de CB is wel beter).

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
ArcticWolf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:57:
[...]

Die gaat inderdaad tot 500Mbit:
https://www.ziggo.nl/klan...modem/technicolor-tc7210/

Als Ik jou was zou deze echt niet inruilen voor de CB (wifi van de CB is wel beter).
Ah bedankt voor de info. Dan blijf ik wel bij beroerde WiFi, gebruik het zelf immers toch nagenoeg niet. Voor de rest is het apparaat best een prima ding, dus mag eerlijk gezegd niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HardwareOutlet1 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:58:
[...]

Ah bedankt voor de info. Dan blijf ik wel bij beroerde WiFi, gebruik het zelf immers toch nagenoeg niet. Voor de rest is het apparaat best een prima ding, dus mag eerlijk gezegd niet klagen.
Was nog aan het zoek naar de nieuwsberichten maar dit is dus de CB:
nieuws: Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect...
nieuws: Ziggo brengt update uit die problemen packet loss Connect Box moet op...

Die problemen kunnen helaas niet 100% opgelost worden met software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
ArcticWolf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:00:
[...]

Was nog aan het zoek naar de nieuwsberichten maar dit is dus de CB:
nieuws: Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect...
nieuws: Ziggo brengt update uit die problemen packet loss Connect Box moet op...

Die problemen kunnen helaas niet 100% opgelost worden met software updates.
Ai, nou, dat klinkt een stuk vervelender dan dat matige WiFi ontvangst ooit voor mij zal zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HardwareOutlet1 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:01:
[...]

Ai, nou, dat klinkt een stuk vervelender dan dat matige WiFi ontvangst ooit voor mij zal zijn!
Als je er echt mee zit kan je zelf een router kopen en de TC in bridge laten zetten (dan wordt het gewoon een dom modem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messje
ArcticWolf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:04:
[...]

Als je er echt mee zit kan je zelf een router kopen en de TC in bridge laten zetten (dan wordt het gewoon een dom modem).
Dit is eigenlijk in elke situatie aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
ArcticWolf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:04:
[...]

Ja heb dat zeker overwogen maar eigenlijk is alles wat hier binnen huis veel gebruik maakt van internet wel met een UTP kabel aangesloten. Dan rest nog een aantal mobieltjes, die op zich ook niet echt dikke snelheid nodig hebben. Dus ik heb me er niet heel erg aan gestoord eerlijk gesproken.

Toch bedankt voor 't meedenken though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb zelf ook de ConnectBox en die heb ik in Bridge mode gezet. Mijn eigen Ausus router hangt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:24:

Tijd voor Docsis 3.1 en het schrappen van de FM frequenties....
Ik luister thuis nooit meer naar de radio, dus ik zal het niet missen als de FM band van de kabel verdwijnt. Maar om het die frequenties voor de upstream te kunnen gebruiken moet ik mijn Tratek FRA-752 versterkertje voor iets anders inruilen. En ik zal wel niet de enige zijn met zo'n probleempje.
Messje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:11:
[...]

Dit is eigenlijk in elke situatie aan te raden :)
Niet als je native IPv6 van Ziggo wil. Dat gaat (nog?) niet in bridge mode.

[ Voor 20% gewijzigd door Roetzen op 06-09-2017 18:22 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
Roetzen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:20:
[...]

[...]

Dit is inderdaad de uitzondering, het lijkt ook niet dat dit op korte termijn gaat veranderen. Dan kan de KS dit echter terugzetten naar een IPv4 request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Wat zijn de verbeteringen naast de interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:06:
Wat zijn de verbeteringen naast de interface?
Vind de interface niet echt verbetert :/ eerst was het klik > volgende menu... nu niet meer (aka traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Naar aanleiding van het nieuwsbericht hier op de frontpage, Ziggo gaat snelheden verhogen behalve voor het start abonnement. Daar gaat (hoe kan het ook anders) de prijs van omhoog.

Nu zit ik in het oude upc gebied met een 50/5 lijn. Iemand hier die ermee bekend is wat ze daarmee gaan doen?
Blijft dit 50/5? Blijft de prijs hetzelfde?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:20:
[...]

Ik luister thuis nooit meer naar de radio, dus ik zal het niet missen als de FM band van de kabel verdwijnt. Maar om het die frequenties voor de upstream te kunnen gebruiken moet ik mijn Tratek FRA-752 versterkertje voor iets anders inruilen. En ik zal wel niet de enige zijn met zo'n probleempje.

[...]

dan gaat mn modem gewoon achter de FRA-752 weg.. met het risico dat ze daarna een sperfilter mogen brengen.. :+ maar zover zijn ze voorlopig toch niet ;)

net als je geen native ipv6 in bridgemode zou kunnen krijgen, Dat ze geen support geven gaan is tot daar aan toe.. maar wat zijn nou de "beperkingen" van een bridge config tegen over een router config voor het ipv6 deel?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:04
klopt het nog steeds dat de mail problemen gezeik geeft ?

via Mail van OSX haal ik mijn mail op van @ziggo adres, echter worden de berichten normaliter gewist op de server ( dat die dit onmiddellijk moet verwijderen ) maar tot op heden blijft dit en moet ik het handmatig verwijderen..

ook als ik in Mail van OSX druk op : verwijder nu blijven de berichten toch staan...

iemand hier meer ervaringen mee ?

[ Voor 18% gewijzigd door londemanmp op 06-09-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:21:
[...]

dan gaat mn modem gewoon achter de FRA-752 weg.. met het risico dat ze daarna een sperfilter mogen brengen.. :+ maar zover zijn ze voorlopig toch niet ;)

net als je geen native ipv6 in bridgemode zou kunnen krijgen, Dat ze geen support geven gaan is tot daar aan toe.. maar wat zijn nou de "beperkingen" van een bridge config tegen over een router config voor het ipv6 deel?
Ze moeten nogal veel netwerk aanpassingen doen in het core netwerk anders ben je nogal makkelijk te hacken met ipv6. Meen dat die aanpassing eind 2018 op de planning staat, dus dat wordt nog even afwachten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

londemanmp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:30:
klopt het nog steeds dat de mail problemen gezeik geeft ?

via Mail van OSX haal ik mijn mail op van @ziggo adres, echter worden de berichten normaliter gewist op de server ( dat die dit onmiddellijk moet verwijderen ) maar tot op heden blijft dit en moet ik het handmatig verwijderen..

ook als ik in Mail van OSX druk op : verwijder nu blijven de berichten toch staan...

iemand hier meer ervaringen mee ?
Klopt. Er zijn nog steeds (POP3) problemen met de mail wat dat betreft. Herstelpogingen hebben tot nu toe nog tot niets geleidt. Storing bestaat sinds 10-08.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
Franko P. schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:16:
Naar aanleiding van het nieuwsbericht hier op de frontpage, Ziggo gaat snelheden verhogen behalve voor het start abonnement. Daar gaat (hoe kan het ook anders) de prijs van omhoog.

Nu zit ik in het oude upc gebied met een 50/5 lijn. Iemand hier die ermee bekend is wat ze daarmee gaan doen?
Blijft dit 50/5? Blijft de prijs hetzelfde?
De prijzen van vrijwel elk portfolio pakket zijn omhoog gegaan, dus dat is niet verrassend.

Op dit moment heb jij dan nog een abonnement uit het oude portfolio (van fupc), wanneer je omschakelt naar een nieuw portfolio abonnement wordt de snelheid van een start abonnement 40/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Iemand een oplossing voor het volgende probleem op de horizonbox:
We nemen nogal eens seizoenen op van een serie, echter gooien we ze soms ook weer in zijn geheel van de disk af. Dit doen we dan door de de "map" (de horizon box groepeert ze naar serie naam) te openen en dan op ok te drukken. Je krijgt dan de mogelijkheid om alle afleveringen van het seizoen te verwijderen. Als we dat doen blijft soms de "map" staan.
Open je deze dan krijg je de melding dat er niets opgenomen is, de gebruikte ruimte schiet naar 0% en als je dan op OK klikt wordt je uit de DVR lijst gegooid.
Het probleem is dat je aan de map naam niet kunt zien of er iets in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
ArcticWolf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:02:
[...]

Ze moeten nogal veel netwerk aanpassingen doen in het core netwerk anders ben je nogal makkelijk te hacken met ipv6. Meen dat die aanpassing eind 2018 op de planning staat, dus dat wordt nog even afwachten :>
Verklaar je eens een beetje nader. Hoezo makkelijk te hacken? en wat heeft dat met het core netwerk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
ge-flopt schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:54:
Iemand een oplossing voor het volgende probleem op de horizonbox:
We nemen nogal eens seizoenen op van een serie, echter gooien we ze soms ook weer in zijn geheel van de disk af. Dit doen we dan door de de "map" (de horizon box groepeert ze naar serie naam) te openen en dan op ok te drukken. Je krijgt dan de mogelijkheid om alle afleveringen van het seizoen te verwijderen. Als we dat doen blijft soms de "map" staan.
Open je deze dan krijg je de melding dat er niets opgenomen is, de gebruikte ruimte schiet naar 0% en als je dan op OK klikt wordt je uit de DVR lijst gegooid.
Het probleem is dat je aan de map naam niet kunt zien of er iets in staat.
Een definitieve oplossing is waarschijnlijk je harddisk een keer formatteren, Menu > Opties > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Wis alles op de harddisk. Voer daarna een powercycle uit (haal je voedingskabel even uit de input) voor 30 seconden. Is je mediabox weer fris.

Doe dit trouwens alleen als je je realiseert dat je hiermee je opnames verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
valkenier schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:06:
[...]

Verklaar je eens een beetje nader. Hoezo makkelijk te hacken? en wat heeft dat met het core netwerk te maken?
IPv6 will add requirements on security for home devices – “routers”, “CPEs” or “modems” – so that these devices will offer the same level of protection as NAT did for IPv4.
Op dit moment doet je Ziggo modem dat voor jou, maar in bridge dus niet en die situatie wilt men voorkomen.
(en daar valt wat voor te zeggen).

http://ipv6friday.org/blog/2011/12/ipv6-nat/

Die functionaliteit zit nu gewoon in core netwerk voor ipv4 maar nog niet ipv6, anders hadden ze het al lang omgegooid.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2017 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Messje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:08:
[...]

Een definitieve oplossing is waarschijnlijk je harddisk een keer formatteren, Menu > Opties > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Wis alles op de harddisk. Voer daarna een powercycle uit (haal je voedingskabel even uit de input) voor 30 seconden. Is je mediabox weer fris.

Doe dit trouwens alleen als je opnames niet kwijt wil.
Hmm niet de meest fijne optie... Maar volgens mij moet ook de laatste regel anders zijn:
Doe dit trouwens alleen als je de opnames kwijt wilt.
Met formateren gooi je alles van de disk, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messje
ge-flopt schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:10:
[...]

Hmm niet de meest fijne optie... Maar volgens mij moet ook de laatste regel anders zijn:
Doe dit trouwens alleen als je de opnames kwijt wilt.
Met formateren gooi je alles van de disk, toch?
Met formatteren gooi je de hd leeg ja, dus als je opnames wilt bewaren moet je dit niet doen :) dus je hebt gelijk. Aangepast in mijn vorige bericht! Thanks.

[ Voor 6% gewijzigd door Messje op 06-09-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 16:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:06:
[...]

Zou het niet om de modems gaan ipv het core netwerk? Dat core netwerk is al beschermd lijkt mij.

Modems verliezen hun (firewall en NAT) functionaliteit in Bridge. Dat maakt je behoorlijk onbeschermd als gebruiker tov nu waar IPv4 inbound verkeer achter NAT stopt. Op tweakers zal het meevallen. Maar bij niet IT werkzame mensen is een Windows XP PC op IPv6 direct aan het inbound internet, routed, Wel een nieuwe uitdaging om beschermd te blijven :)

Kan mij zomaar inbeelden dat heel veel aansluitingen nu baat bij NAT hebben als het gaat om inbound verkeer. Maar ja dat los je als provider niet op. Die beschermings noodzaak ligt bij de klant niet bij de ISP.

Zeelandnet heeft al bridge en IPv6 die doen niets "extra's" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
In de Connectbox heb je bij Beheer het menu-item "Opnieuw Opstarten".. Maar hoe start ik het apparaat dan opnieuw op ? :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V36j8q6.png

8)7

Software-versie: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH

[ Voor 13% gewijzigd door d4v1d op 06-09-2017 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4v1d
Martinusz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:27:
Beginpost zal ik nog updaten waar nodig samen met de mede-auteur(s). :)
"Ziggo Studio Utrecht: Lange Viestraat 2a 3511 BK Utrecht" kan uit de OP :P

Die is inmiddels dicht. Met een groot raamplakaat wordt je doorgestuurd naar de Mediamarkt.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
d4v1d schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:42:
[...]

"Ziggo Studio Utrecht: Lange Viestraat 2a 3511 BK Utrecht" kan uit de OP :P

Die is inmiddels dicht. Met een groot raamplakaat wordt je doorgestuurd naar de Mediamarkt.
Ik heb Utrecht uit de OP verwijderd.
Er zullen ongetwijfeld meer volgen :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
d4v1d schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:28:
In de Connectbox heb je bij Beheer het menu-item "Opnieuw Opstarten".. Maar hoe start ik het apparaat dan opnieuw op ? :')
Stukje omlaag scrollen? Staat hier onder jouw laatst zichtbare optie namelijk.

Nickname does not reflect reality

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Wat is de beste / goedkoopste manier om het wifi signaal te verbeteren.
Bij mijn ouders hebben ze in de woonkamer een horizon box, met daarbij een volgens mij technicolor modem.
Op de zolderverdieping en in de tuin is de wifi nagenoeg slecht.

Sinds kort woon ik daar op de zolder en wil de wifi gebruiken voor de ps4 en smart tv. Heb daar nu 1 a 2 streepjes bereik. Wifi valt bijna altijd weg.

Op de 1e etage hebben we nog een vaste pc aangesloten via netwerkkabel. Misschien dat we hier iets mee kunnen of van die wifi versterkers via het stopcontact?
G.Scholtens schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:15:
Bij mijn ouders hebben ze in de woonkamer een horizon box, met daarbij een volgens mij technicolor modem.

Sinds kort woon ik daar op de zolder en wil de wifi gebruiken voor de ps4 en smart tv. Heb daar nu 1 a 2 streepjes bereik. Wifi valt bijna altijd weg.

Op de 1e etage hebben we nog een vaste pc aangesloten via netwerkkabel. Misschien dat we hier iets mee kunnen of van die wifi versterkers via het stopcontact?
Als je op die vaste netwerkkabel op de eerste etage een WiFi router aansluit en die instelt als access point (dus niet in router mode! dus die WAN poort ook niet gebruiken) dan heb je de goedkoopste en beste oplossing. Dan heb je meteen ook poorten om de PC op aan te sluiten. Zie dan: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:12
d4v1d schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:28:

[afbeelding]

8)7

Software-versie: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
Je hebt hem in bridge staan? Dan is de functie, net als bij mij, verdwenen. Raar maar waar!

• G.Scholtens
jongetje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:30:
[...]

Als je op die vaste netwerkkabel op de eerste etage een WiFi router aansluit en die instelt als access point (dus niet in router mode! dus die WAN poort ook niet gebruiken) dan heb je de goedkoopste en beste oplossing. Dan heb je meteen ook poorten om de PC op aan te sluiten. Zie dan: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Kan ik deze het beste zelf aanschaffen of via ziggo?
Wat is een beetje redelijke goede een en aan welke prijs moet ik dan denken?
G.Scholtens schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:33:
[...]

Kan ik deze het beste zelf aanschaffen of via ziggo?
Wat is een beetje redelijke goede een en aan welke prijs moet ik dan denken?
Dit: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/ is een prima ding, zeker voor het geld. Daarnaast heb je ook ondersteuning vanuit Ziggo en werkt ie direct uit de doos.

• G.Scholtens
jongetje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:35:
[...]

Dit: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/ is een prima ding, zeker voor het geld. Daarnaast heb je ook ondersteuning vanuit Ziggo en werkt ie direct uit de doos.
Thnx, laat ik mijn ouders deze bestellen.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Riqy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:24:
Heb hier al de hele avond last van haperende verbinding (tot wegvallen in games aan toe), kan dit met die update te maken hebben?
Gisteravond nog steeds last van, dus maar eens gebeld: Modem is teruggezet naar geforceerd IPv4, daarna waren de problemen opgelost :*)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• ANdrode
  • Niet online
Het is de "sneller dan KPN" marketing.

De vraag die ik nog wel heb is of de upload snelheid meebeweegt. Want "1/10e" klinkt nog logisch, "3/40e" niet. Als de upload wel meegaat is dit een goede stap.

Heb daarover wel mijn twijfels met max 120 mbit/s up per kabelsegment

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Misschien ook in het kader van wat positiefs brengen na alle negativiteit van de prijsverhogingen?
Beetje zelfde strategie elk jaar?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ziggo is wat mij betreft een monopolist want als ik een snelle internet verbinding wil dan kan ik alleen bij Ziggo terecht en dat geldt voor heel veel mensen.
Lijkt me terecht dat ze zeer kritisch gevolgd worden.

Natuurlijk is een snelheidsverhoging fijn, alhoewel basisabo weer niet meedoet!!, desalniettemin vinden we thuis Ziggo er niet op vooruit gegaan sinds de fusie met UPC. Zelf zit ik in fZiggo gebied.

- Prijzen zijn nog hoger
- Gare connectboxen
- Hardware moet je huren voor elke !! aangesloten tv.
- CI+ wordt afgebouwd tgv gare connectboxen

Ben benieuwd of oude fZiggo pakketten de ophoging ook krijgen of dat ze nu al zo brutaal zijn om hen niks te geven om ze naar het nieuwe connectbox model te krijgen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Martinusz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:10:
[...]

Misschien ook in het kader van wat positiefs brengen na alle negativiteit van de prijsverhogingen?
Beetje zelfde strategie elk jaar?
Niet alle abo's krijgen een snelheidsverhoging. De 40/4 blijft hetzelfde. Maar prijs is wel de omhoog gegaan!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Help!!!! schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:29:
Ziggo is wat mij betreft een monopolist want als ik een snelle internet verbinding wil dan kan ik alleen bij Ziggo terecht en dat geldt voor heel veel mensen.
Lijkt me terecht dat ze zeer kritisch gevolgd worden.

Natuurlijk is een snelheidsverhoging fijn, alhoewel basisabo weer niet meedoet!!, desalniettemin vinden we thuis Ziggo er niet op vooruit gegaan sinds de fusie met UPC. Zelf zit ik in fZiggo gebied.

- Prijzen zijn nog hoger
- Gare connectboxen
- Hardware moet je huren voor elke !! aangesloten tv.
- CI+ wordt afgebouwd tgv gare connectboxen

Ben benieuwd of oude fZiggo pakketten de ophoging ook krijgen of dat ze nu al zo brutaal zijn om hen niks te geven om ze naar het nieuwe connectbox model te krijgen.
Wat bedel je precies met CI+ dat wordt afgebouwd tgv Connectbox? Ik heb nu zo'n connectbox als modem staan (in bridge) en mijn TV heeft gewoon een CI module. Ik zie niet wat die twee met elkaar van doen hebben?

Gezien ik binnenkort ga verhuizen ben ik me even aan het oriënteren: Bij Ziggo blijven of toch overstappen naar iets anders.

HENG HENG

• krakendmodem
  • Nu online
Ziggo zal zeggen dat ze veel sneller internet kunnen leveren dan KPN. Qua prijs/snelheid verhouding zal Ziggo dan iets gunstiger uitvallen dan een 100Mb lijn van een KPN of Telfort.

Ziggo weet dat veel mensen terug gaan naar DSL en probeert dit waarschijnlijk te herstellen door de snelheden omhoog te gooien voor "dezelfde" prijs.

Maar zolang Ziggo nog meer van zijn netwerk gaat vragen en de storingen niet oplost, dan gaat dit op den duur alleen maar meer gezeik opleveren.

• MdO82
krakendmodem schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:55:
[...]

Ziggo zal zeggen dat ze veel sneller internet kunnen leveren dan KPN. Qua prijs/snelheid verhouding zal Ziggo dan iets gunstiger uitvallen dan een 100Mb lijn van een KPN of Telfort.

Ziggo weet dat veel mensen terug gaan naar DSL en probeert dit waarschijnlijk te herstellen door de snelheden omhoog te gooien voor "dezelfde" prijs.

Maar zolang Ziggo nog meer van zijn netwerk gaat vragen en de storingen niet oplost, dan gaat dit op den duur alleen maar meer gezeik opleveren.
Gezeik inderdaad en klanten ;)
Ze pakken het helaas van de verkeerde kant af aan.

2250 WP Zuid PVoutput

Riqy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:42:
[...]
Gisteravond nog steeds last van, dus maar eens gebeld: Modem is teruggezet naar geforceerd IPv4, daarna waren de problemen opgelost :*)
Jammer want zo krijgt IPv6 een slechte naam. :'(

Wat heb je voor modem en was het Dual Stack of DS-Lite?

fZiggo of fUPC?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• elsinga

elsinga

=8-)

G.Scholtens schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:15:

Wifi via het stopcontact (PowerLine Communication) is bagger en omdat het je 230v draden als antenne gebruikt in een wijde omgeving af te luisteren en te storen.

Een Wifi Repeater op de 1e vedieping kan wel veel schelen, maar halveert je wifi snelheid. Maar goed, de helft van iets is beter dan 1005 van niets.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Roetzen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:07:
[...]

Jammer want zo krijgt IPv6 een slechte naam. :'(

Wat heb je voor modem en was het Dual Stack of DS-Lite?

fZiggo of fUPC?
Zit in Leeuwarden, das volgens mij fUPC, heb zo'n witte connect box als modem. Medewerker aan de lijn kon zien dat een stuk of wat foutmeldingen in modem afkomstig waren hiervan

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

elsinga schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:31:
[...]

Wifi via het stopcontact (PowerLine Communication) is bagger en omdat het je 230v draden als antenne gebruikt in een wijde omgeving af te luisteren en te storen.

Een Wifi Repeater op de 1e vedieping kan wel veel schelen, maar halveert je wifi snelheid. Maar goed, de helft van iets is beter dan 1005 van niets.
Ik heb het al een andere oplossing geadviseerd welke veel robuster is.

Daarnaast wordt powerline tegenwoordig ge-encrypted en is best werkbaar voor als er echt geen UTP mogelijk is.

• d4v1d
jasperzweed schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:30:
[...]

Je hebt hem in bridge staan? Dan is de functie, net als bij mij, verdwenen. Raar maar waar!
Staat in bridge ja. Ik kan scrollen wat ik wil, maar er staat niks onderaan de pagina...

Vreemd :P

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Spacecowboy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:51:
[...]

Wat bedel je precies met CI+ dat wordt afgebouwd tgv Connectbox? Ik heb nu zo'n connectbox als modem staan (in bridge) en mijn TV heeft gewoon een CI module. Ik zie niet wat die twee met elkaar van doen hebben?

Gezien ik binnenkort ga verhuizen ben ik me even aan het oriënteren: Bij Ziggo blijven of toch overstappen naar iets anders.
Sorry bedoel Mediabox ipv Connectbox.

Ziggo wil zoals ik het begrijp liefst van CI+ af. Iedereen moet zo'n lomp kastje huren voor elke TV.
Jerrythafast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
Dat is op zich niet heel onverwacht. Het interactieve aanbod werkt op de CI+ 1.3 modules alleen in oud-Ziggo gebied. Aangezien het geheel nu in handen is van de eigenaar van voormalig UPC zal het beleid dus steeds verder verschuiven naar hoe het bij UPC was. Dit hebben we al met veel dingen gezien. Uiteindelijk willen ze gewoon bij iedereen zo'n Horizon doosje zetten, dus zou het onlogisch zijn als ze dezelfde diensten op CI+ modules zouden aanbieden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Messje
ANdrode schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:27:
[...]

Het is de "sneller dan KPN" marketing.

De vraag die ik nog wel heb is of de upload snelheid meebeweegt. Want "1/10e" klinkt nog logisch, "3/40e" niet. Als de upload wel meegaat is dit een goede stap.

Heb daarover wel mijn twijfels met max 120 mbit/s up per kabelsegment
Gelukkig gaan de uploadsnelheden mee omhoog :)

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Help!!!! schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:36:
[...]

Ziggo wil zoals ik het begrijp liefst van CI+ af. Iedereen moet zo'n lomp kastje huren voor elke TV.
Heb afgelopen week nog zonder problemen een CI+-module mét smartcard besteld en binnengekregen :) .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• elsinga

elsinga

=8-)

jongetje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:46:
[...]
Daarnaast wordt powerline tegenwoordig ge-encrypted en is best werkbaar voor als er echt geen UTP mogelijk is.
Encryptie is (zeker in de goedkopere spullen) zeker nog niet standaard. Daarnaast helpt encryptie niet tegen verstoring van het signaal (meerdere PLC's in de omgeving is een ramp) en stoort dat ook nog steeds op o.a. de korte golf (en tegenwoordig al tot boven de FM omroep band).

krakendmodem schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:55:
[...]

Leuk we delen dezelfde mening ik dacht er ook zo over. Ik zou graag 30 up willen en zou zeer concreet xDSL gaan overwegen in feb na mijn contract.

Maar als het 200/20 gaat worden dan zit dat wel heel dicht bij de 30 van xDSL. En ga je weer twijfelen.

200 moet wel als xs4all al 160 over koper aan kan bieden.

Als ze de prijs gelijk hadden gehouden in april had dezs stap nog beter over gekomen.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Help!!!! schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:36:
[...]

[...]
Ah juist. Weer terug naar de tijd zoals met die klotige Humax dingen. Pffff.

Je kan toch gewoon zelf een losse CI module kopen (zeker als je al een smartcard hebt?)? Smartcard d'r in en gaan. Laatste wat ik juist wil is WEER een afstandsbediening d'r bij.

Edit:
En dan dit nog: nieuws: Ziggo verhoogt naast downloadsnelheden ook uploads bij duurdere abo's

[ Voor 20% gewijzigd door Spacecowboy op 07-09-2017 13:33 ]

HENG HENG

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:18:

Als ze de prijs gelijk hadden gehouden in april had dezs stap nog beter over gekomen.
Dat XS4ALL nu 160/60 aanbiedt betekent dat KPN daar binnenkort ook mee komt. Voor mij zou 200/20 of 160/60 bij gelijke prijs een makkelijke keuze zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Upload gaat ook omhoog, blijft dus 10% van download snelheid :)
nieuws: Ziggo verhoogt naast downloadsnelheden ook uploads bij duurdere abo's

Float like a butterfly, sting like a bee.

• krakendmodem
  • Nu online
stormfly schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:18:
[...]

Leuk we delen dezelfde mening ik dacht er ook zo over. Ik zou graag 30 up willen en zou zeer concreet xDSL gaan overwegen in feb na mijn contract.

Maar als het 200/20 gaat worden dan zit dat wel heel dicht bij de 30 van xDSL. En ga je weer twijfelen.

Als pairbonding bij je mogelijk is, en je neemt XS4ALL, dan krijg je met het 160Mb pakket 60Mbit upload. Is iets sneller dan 20Mb upload. ;)

• valkenier
stormfly schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:59:
[...]

Zou het niet om de modems gaan ipv het core netwerk? Dat core netwerk is al beschermd lijkt mij.

Modems verliezen hun (firewall en NAT) functionaliteit in Bridge. Dat maakt je behoorlijk onbeschermd als gebruiker tov nu waar IPv4 inbound verkeer achter NAT stopt. Op tweakers zal het meevallen. Maar bij niet IT werkzame mensen is een Windows XP PC op IPv6 direct aan het inbound internet, routed, Wel een nieuwe uitdaging om beschermd te blijven :)

Kan mij zomaar inbeelden dat heel veel aansluitingen nu baat bij NAT hebben als het gaat om inbound verkeer. Maar ja dat los je als provider niet op. Die beschermings noodzaak ligt bij de klant niet bij de ISP.

Zeelandnet heeft al bridge en IPv6 die doen niets "extra's" toch?
Lijkt mij ook, mijn modem staat nu ook in bridge, dus is net mijn zaak mijn router/firewall ipv4 in te richten. Door NAT gaat dat vrij makkelijk. Maar bij bridge met ipv6 zal ik dat ook zelf moeten regelen, en niet in het core netwerk? mijn keuze toch om mijn modem in bridge te gooien? Ik vind dat ze die testen gewoon aan moeten gaan.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik meld me hier weer eens en in dit geval specifiek op modem gebied. Ik ben verhuisd en heb me de verhuizing ook enkele pakketten laten aanpassen. Nu heb ik ook de CB gekregen en deze getest of dat hij in mijn situatie te gebruiken is. Maar helaas. CB in bridge en bij wegvallen coax signal gaat de CB zelf ip-adressen uitgeven. Mijn, gekoesterde, cisco geeft in bridge mode geen ip-adres uit maar valt volledig weg. Iets wat ook keurig door mijn router gedetecteerd word en vervolgens komt er een mooie failover naar de 2e lijn. Ik heb in mijn router rules staan voor verbindings detectie. Maar wegvallen van 1 van de wan verbindingen zorgt nog steeds voor de snelste failover.

De Cisco schijnt aardig richting de max capaciteit te gaan van de verbinding en zal op termijn dus niet meer mee kunnen komen.

Zijn er mensen die een andere box hebben als een CB die bij het modem in bridge mode ook gewoon echt een bridge krijgt en dus niet bij lijnuitval zelf nog ip's gaat uitdelen. Lijkt wel of in bridge toch een dhcp aan blijft staan bij wegvallen van de verbinding. Iets wat zeer irritant is. En in mijn ogen dus ook niet echt een bridge. Bridge moet transparent zijn en blijven in mijn optiek. Lijn weg, IP weg, WAN weg.

*empty*

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

MR_VIPER schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:21:
Ik meld me hier weer eens en in dit geval specifiek op modem gebied. Ik ben verhuisd en heb me de verhuizing ook enkele pakketten laten aanpassen. Nu heb ik ook de CB gekregen en deze getest of dat hij in mijn situatie te gebruiken is. Maar helaas. CB in bridge en bij wegvallen coax signal gaat de CB zelf ip-adressen uitgeven. Mijn, gekoesterde, cisco geeft in bridge mode geen ip-adres uit maar valt volledig weg. Iets wat ook keurig door mijn router gedetecteerd word en vervolgens komt er een mooie failover naar de 2e lijn. Ik heb in mijn router rules staan voor verbindings detectie. Maar wegvallen van 1 van de wan verbindingen zorgt nog steeds voor de snelste failover.

De Cisco schijnt aardig richting de max capaciteit te gaan van de verbinding en zal op termijn dus niet meer mee kunnen komen.

Zijn er mensen die een andere box hebben als een CB die bij het modem in bridge mode ook gewoon echt een bridge krijgt en dus niet bij lijnuitval zelf nog ip's gaat uitdelen. Lijkt wel of in bridge toch een dhcp aan blijft staan bij wegvallen van de verbinding. Iets wat zeer irritant is. En in mijn ogen dus ook niet echt een bridge. Bridge moet transparent zijn en blijven in mijn optiek. Lijn weg, IP weg, WAN weg.
De Technicolor TC7210 kan ook gewoon volledig in bridge mode en doet gewoon netjes niets als de lijn plaat ligt.
Ik vermoed alleen dat Ziggo deze ook al niet meer uitlevert.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• MdO82
Hier is nog altijd een grote twijfel wat we zullen doen.
Aan de ene kant heb ik nu 1 horizon-box met 3 smarcards.

Als ik nu een jaar naar (v)dsl ga dan raak ik sowieso mijn smartcards kwijt.
Als ik dan na een jaar terugga dan heb ik gelijk te maken met het huren van 1 of meerdere ci-modules.

Dus aan de ene kant kan ik geld besparen.
Maar aan de andere kant moet je uiteraard ook dingen opgeven.

Stel dat ik 1 jaar naar NLE ga dan zie ik dat ik voor 1 jaar:

Internet Televisie Bellen
72 tv-zenders (30 HD) en 114 radiozenders
Eerste 9 maanden € 29,95 en gratis WiFi-versterker!

Pakketsnelheid: 100/10

Men verwacht dat ik 100/9 zal behalen.

Volgens de website van KPN (Netco) kan ik theoretisch 103 Mbit/s behalen.

Betaal dan voor 12 maanden (even los van eventuele aansluitkosten) €37,45 (dit is 9 maanden 34,95 + 3 maanden 44,95)

Bij Ziggo betaal je dan voor 150/15 (straks 200/20) €62,50

Als je zou willen bespaar je dan €300 op jaarbasis.
Gespreid over 12 maanden is dat toch €25

Ik zit nog even vast aan mijn abonnement, maar het is toch een bak geld wat je kunt besparen (de voor en nadelen afgewogen) :X

2250 WP Zuid PVoutput

• krakendmodem
  • Nu online
MdO82 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:38:

Als ik dan na een jaar terugga dan heb ik gelijk te maken met het huren van 1 of meerdere ci-modules.

Betaal dan voor 12 maanden (even los van eventuele aansluitkosten) €37,45 (dit is 9 maanden 34,95 + 3 maanden 44,95)

Ik zit nog even vast aan mijn abonnement, maar het is toch een bak geld wat je kunt besparen (de voor en nadelen afgewogen) :X
Bij 100Mb VDSL is de upload vaak 30Mbit.

Die zou je dan weer bij de voordelen kunnen zetten ;)

• MdO82
krakendmodem schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:08:
[...]

Bij 100Mb VDSL is de upload vaak 30Mbit.

Die zou je dan weer bij de voordelen kunnen zetten ;)
Ik ging maar even uit van de getallen die ik zag op de website :P

2250 WP Zuid PVoutput

• d4v1d
jasperzweed schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:30:
[...]

Nog even contact gehad met Ziggo, ze hadden zelf ook totaal geen idee. Heb doorgegeven dat het misschien aan de Bridgemodus kan liggen, ze gaan het doorgeven om het in ieder geval te laten onderzoeken.

In de bron van de pagina vond ik nog het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$(document).ready( function() {
    if(_GWOperMode == "Disable")
    {
        $(".reboot").remove();
    }
    if(_Interface =="WAN")
    {
        $(".resetDefault").remove();
    }
    updateContent();
});

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mct6rDs.png
MR_VIPER schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:21:

Je bedoeld dat hij dan RFC1918 adressen gaat uit delen zodra de netwerk WAN verbinding weg is? Kan je niet een trigger/poller in je router bouwen naar een IP wat alleen over die verbinding bereikbaar is zoals een DNS server?

Wat heb je trouwens als 2e lijn liggen thuis?
MdO82 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:38:

Nu is geld niet voor mij de hoofdreden, ik zou die gratis kids zenders en stabieler internet fijn vinden. En dan doel ik op een beter core netwerk, want op modem niveau is het top hier in de wijk.

Ik ben ook huiverig mijn 5 smartcards op te geven, waarvan er 3 in de lade liggen overigens. Anderen zeggen ook " hoe lang zou Ziggo dat nog in stand houden voor de oude klanten, waarschijnlijk niet oneindig ".

Zelf had ik het plan gemaakt om in mijn laatste maand van Ziggo KPN Internet only erbij te nemen, als dat allemaal goed werkt en de lijn net zo stabiel (op wijk niveau) is als Ziggo dan zeg ik alleen mijn Ziggo internet op en hou ik Ziggo TV. Later als het KPN internet zich dan echt over maanden heeft bewezen dan zet ik de TV om en pak ik de voordelen van KPN compleet, en verlies ik mijn smartcards en ben ik geen Ziggo klant meer.

Mijn ISRA punt is een beetje kaput onder de grond, vorige bewonder dingetje. Dus ik durf niet direct naar XS4ALL te gaan en al helemaal niet direct te starten met TV te kijken over een kabel die ik niet langdurig getest heb. Over die lijn is nooit 1 bitje verstuurd geweest in de afgelopen 10 + jaar. :9 Vandaar de eerste stap met KPN ertussen in, die zijn veel klantvriendelijker op de chat dan XS4ALL. De laatste zegt gewoon laat je oude bewoner hem maar fixen, en KPN zegt dat is onze plicht wij doen dat kosteloos voor je. Echt een wereld van verschil.

Maar als Ziggo dan 200/20 lanceert, dan is dat wat mij betreft een enorm goed gekozen waarde. Als je het strategisch bekijkt, het dubbele van wat KPN biedt op download gebied. En 66% van de upload van KPN waar iedereen zo verliefd naar kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 08-09-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

stormfly schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:52:
[...]

Je bedoeld dat hij dan RFC1918 adressen gaat uit delen zodra de netwerk WAN verbinding weg is? Kan je niet een trigger/poller in je router bouwen naar een IP wat alleen over die verbinding bereikbaar is zoals een DNS server?

Wat heb je trouwens als 2e lijn liggen thuis?
Je krijgt dan inderdaad een IP in de 192.168.100.x serie. Met daarbij ook de CB als gateway aangemerkt. Mijn router heeft een check lopen naar een extern adres. Echter vind ik dit nog steeds niet netjes. De router blijft wel denken dat er een verbinding is. Dat betekend ook dat de poll momenten blijven om te zien of er verkeer mogelijk is. Als de lijn volledig wegvalt dan gaat ook die poll weg. Met de Cisco gaat dit dus wel netjes.

Ik heb overigens XS4All als 2e lijn liggen. En die kan ik niet op een snelheid krijgen dat ik die dedicated als primary lijn kan inzetten.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:18:
[...]

Je krijgt dan inderdaad een IP in de 192.168.100.x serie. Met daarbij ook de CB als gateway aangemerkt. Mijn router heeft een check lopen naar een extern adres. Echter vind ik dit nog steeds niet netjes. De router blijft wel denken dat er een verbinding is. Dat betekend ook dat de poll momenten blijven om te zien of er verkeer mogelijk is. Als de lijn volledig wegvalt dan gaat ook die poll weg. Met de Cisco gaat dit dus wel netjes.

Ik heb overigens XS4All als 2e lijn liggen. En die kan ik niet op een snelheid krijgen dat ik die dedicated als primary lijn kan inzetten.
Helder, maar volgens mij is de Cisco uniek hierin, je had hiervoor ook een Ubee meen ik? Die ook adressen bleef uitdelen? Heb je al eens naar de UniFi USG router gekeken, die heeft in de laatste firmware allemaal aanpassingen om de WAN failover nog beter te krijgen.

Is het snel te testen, want ik wil eigenlijk geen gaten in mijn smokeping grafiek ;-) Maar ik denk dat het enkele minuten/uren duurt voordat DHCP wordt vernieuwd? Regulier heeft Ziggo's DHCP lease 7 dagen, dus gaat hij na 3.5 dag pas een renew doen. Dat kan ik nog niet plaatsen dat jij dan al (hoeveel tijd?) zo snel merkt dat er RFC1918 adressen uit de CB komen? Heb je DHCP agressieve mode oid ingeschakeld?

Ik heb zelf overwogen om een Tele2 lijn erbij te nemen, die zijn toch wel het goedkoopste op het KPN netwerk.

Jij hebt de CB in bridge en die geeft een publiek IP af aan jouw eigen router, en de XS4ALL modem geeft een NAT (RFC1918) adres af aan je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Cisco RV340/345 of Unifi USG zijn goede opties in deze en dan dat Ziggo ding in Bridge :)

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 08-09-2017 08:45 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

stormfly schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:25:
[...]

Helder, maar volgens mij is de Cisco uniek hierin, je had hiervoor ook een Ubee meen ik? Die ook adressen bleef uitdelen? Heb je al eens naar de UniFi USG router gekeken, die heeft in de laatste firmware allemaal aanpassingen om de WAN failover nog beter te krijgen.

Is het snel te testen, want ik wil eigenlijk geen gaten in mijn smokeping grafiek ;-) Maar ik denk dat het enkele minuten/uren duurt voordat DHCP wordt vernieuwd? Regulier heeft Ziggo's DHCP lease 7 dagen, dus gaat hij na 3.5 dag pas een renew doen. Dat kan ik nog niet plaatsen dat jij dan al (hoeveel tijd?) zo snel merkt dat er RFC1918 adressen uit de CB komen? Heb je DHCP agressieve mode oid ingeschakeld?

Ik heb zelf overwogen om een Tele2 lijn erbij te nemen, die zijn toch wel het goedkoopste op het KPN netwerk.

Jij hebt de CB in bridge en die geeft een publiek IP af aan jouw eigen router, en de XS4ALL modem geeft een NAT (RFC1918) adres af aan je router?
Ik heb een draytek draaien. Wat er gebeurt als je coax uit je modem (CB) haalt dan valt effectief de verbinding weg. Met de Cisco is dit nearly instant. Doe je dit op een CB in bridge heb je redelijk snel dus een 192.168.100.x adres. Komt de verbinding terug dan krijg je weer je public ip op je router. Ik heb niet gekeken hoe lang de lease is voor deze adressen. Maar voor zover ik weet gaat dit vrij snel. Dit is in ieder geval geen uren/dagen werk. Max enkele minuten voor hij overstapt.

Wat betreft de XS4all verbinding. De huidige situatie is dat mijn draytek zelf de vdsl verbinding opbouwd (Draytek 2860Vn - Dual WAN). Ik krijg dus mijn XS4all IP (public) direct op router binnen. Hetzelfde dus voor de Ziggo verbinding als de bridge keurig werkt zoals ik verwacht.

Ik heb inderdaad ook een Ubee gehad. Zelfde euvel als de CB. Ding gaat in bridge mode vrolijk zelf IP's uitdelen (192.168.178.x). Ik heb hier meerdere keren met Ziggo over aan de lijn gehangen. Maar geen van allen konden me verder helpen. Zelfs de technische jongens niet die ik toen gesproken heb. Uiteindelijk na 6e belletje kreeg ik weer een Cisco. Ubee was verkregen na blikseminslag in de wijk en een gefrituurde Cisco daardoor.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben me aan het oriënteren op het aankopen van een router die me binnenshuis een beter bereik moet kunnen geven, maar wat nog het moeilijkst te vinden blijkt is hoe deze standalone routers presteren ten opzichte van de Ziggo modem/routervloot.

HWI heeft wel twee Ubee modellen in de vergelijker staan, dat voegt zeker iets toe. En ze hebben ook ergens tests gedaan met obstakels ipv alleen Line-of-sight, maar dan weer net niet met de Ubees (heb zelf een Ubee staan).

Weet iemand inzichtelijke testdata te vinden voor zo'n vergelijking? Ik kan me van vroegâh herinneren dat er een geweldige engelstalige site was die extensief (o.a.) WiFi routers testte, maar welke dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
heb me vorige week aangemeld voor XS4all pakket alleen twijfel nu om toch naar Ziggo te gaan..
iemand ervaring van Xs4all naar Ziggo?.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Pathogen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:35:
Ik ben me aan het oriënteren op het aankopen van een router die me binnenshuis een beter bereik moet kunnen geven, maar wat nog het moeilijkst te vinden blijkt is hoe deze standalone routers presteren ten opzichte van de Ziggo modem/routervloot.

HWI heeft wel twee Ubee modellen in de vergelijker staan, dat voegt zeker iets toe. En ze hebben ook ergens tests gedaan met obstakels ipv alleen Line-of-sight, maar dan weer net niet met de Ubees (heb zelf een Ubee staan).

Weet iemand inzichtelijke testdata te vinden voor zo'n vergelijking? Ik kan me van vroegâh herinneren dat er een geweldige engelstalige site was die extensief (o.a.) WiFi routers testte, maar welke dat was...
https://www.smallnetbuilder.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:21
Pathogen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:35:

Vergeet het hele "sterke routers" gebeuren. Er zijn 2 problemen:
- 2.4GHz is overbevolkt en heeft veel bereik
- 2.4GHz heeft overlappende kanalen, veel mensen die zich niet aan 1/6/11 houden waardoor je extra interferentie krijgt
- 5GHz heeft veel meer kanalen, maar komt niet lekker door beton

Oplossing is gewoon de wifi van de provider uitzetten en vrolijk een paar Unify accesspoints ophangen, 5GHz apparatuur aanschaffen en je bent klaar. Nooit meer slecht bereik ongeacht wat je ISP neerzet aan router/wifi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

_JGC_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:26:
[...]

- 2.4GHz heeft overlappende kanalen, veel mensen die zich niet aan 1/6/11 houden waardoor je extra interferentie krijgt

Oplossing is gewoon de wifi van de provider uitzetten en vrolijk een paar Unify accesspoints ophangen, 5GHz apparatuur aanschaffen en je bent klaar. Nooit meer slecht bereik ongeacht wat je ISP neerzet aan router/wifi ding.
Mijn Ubee, hoog in de meterkast, haalt het nét niet lekker tot de zolder. Er is ontvangst, maar streaming (Spotify, Netflix) gaat vaak haperen. Ik denk dus dat ik er met een kwalitatief betere router best kan komen.
Ik heb nog geen charmerende verhalen gehoord over gewone repeaters. Mesh Wifi is natuurlijk prachtig maar wel weer een flinke stap meer geld.

5Ghz apparatuur aanschaffen wordt een duur grapje :P Er zijn sowieso 2 telefoons in gebruik met alleen een 2,4Ghz chip, en 2 laptops waarvan de 5Ghz ondersteuning om te huilen is.

Wifi van de provider mag best uit, dat is het punt niet :)

@hjs ik dènk dat dit het was. 100% zeker weten doe ik het niet, maar sowieso bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:21
@Pathogen 5GHz is geen must, maar voor hoge performance wel gewenst. Die Unify AC-Lite dingen doen 2.4/5GHz dualband, als jij vanwege 5GHz zo'n ding van formaat rookmelder aan het plafond van je woonkamer hebt hangen doet 2.4GHz het ook gewoon fatsoenlijk. Je kunt zelfs het zendvermogen naarbeneden zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
Knoop doorgehakt en xs4all geannuleerd en Ziggo aangevraagd net :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Nog meer mensen last van ziggo geen tv en geen internet. Ubee modem nog maar 1 lampje.. Regio 6081

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:54:
Nog meer mensen last van ziggo geen tv en geen internet. Ubee modem nog maar 1 lampje.. Regio 6081
Wat zei Ziggo toen je belde om de storing te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37
_JGC_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:26:
[...]

Probleem is juist dat er zowel een 1/6/11 plan als een 1/5/9/13 plan bestaat. Voor gebruik in Europa vind ik 1/5/9/13 een beter idee, meer bruikbare kanalen tegen slechts zeer weinig interferentie.

Grootste probleem zijn wat mij betreft nog die auto kanalen welke telkens blijven wisselen. Heb je een band gevonden welke redelijk vrij is stel je daar je wifi op in. Tijd later werkt wifi weer minder goed, ga je kijken is je gekozen band opeens weer overbevolkt. Weer switchen dus..

Overigens ben ik van mening dat meer access points ophangen geen goede oplossing is. Ik denk dat vele mensen uit kunnen door één accesspoint zo centraal mogelijk in huis te plaatsen. Bij mij hangt het accesspoint in de trapkast, midden in het huis (110 m2). Van daaruit heb ik in het hele huis en de hele tuin prima bereik. Als ik vanuit de meterkast was gestart welke zich in de hoek van het huis bevind had ik waarschijnlijk ook problemen met bereik gehad.
Pagina: 1 ... 45 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic