Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Hangt allemaal van de situatie af. Zodra jij het juiste (lees slechte) laminaat met ondervloer hebt liggen is het een kansloze zaak voor WiFi zelfs op 2.4Ghz om daardoorheen te komen. Je zit namelijk ook nog met de clients die moeten terugzenden, dat is een minder sterk signaal als wat ontvangen wordt. Als je een diepe woning hebt met 2 verdiepingen ga je onmogelijk uitkomen met 1 AP. Zeker als je een forse snelheid wilt op 5Ghz. Ik denk dat Ziggo het zo netjes voor elkaar heeft (net als KPN(dochters)) qua WiFi, AC modem bij het AOP plus een AP plugandplay leverbaar als ''booster''.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

jongetje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:49:
[...]

Wat zei Ziggo toen je belde om de storing te melden?
Nog niet gebeld, je komt er niet doorheen de geven zelf al aan dat de wachttijd meer dan 20 min is en dat je beter op een ander tijdstip kunt terugbellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jim423
Frank, in 3sec gevonden op postcode:
Status: We zijn het voor je aan het oplossen Bekend sinds vrijdag 8 september om 11.14 Wanneer is het opgelost? voor 8 september, 17.30 uur

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 08-09-2017 12:09 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:08
Nick25 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:59:
heb me vorige week aangemeld voor XS4all pakket alleen twijfel nu om toch naar Ziggo te gaan..
iemand ervaring van Xs4all naar Ziggo?.
Ja, ben vorig jaar na twintig jaar xs4all overgestapt naar Ziggo. Uiteraard ergens met pijn in het hart, maar in gezin met 3 pubers (gamen, streamen) werd verschil gewoon te groot. Bovendien nam tv (ip) ook nog deel van de beschikbare capaciteit in.

Moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Gratis Spotify heb ik niet meer (alhoewel je premium account eigenlijk niet wordt afgesloten en je het dus kunt blijven gebruiken), dus maar Spofity Family genomen. Daar staat tegenover een hoge snelheid (nu nog 300/30, wordt 400/40), sport kijken (Formule 1, Spaans en Engels voetbal, hockey), Game of Thrones, extra voordelen Ziggo Mobiel (nu Vodafone) en ook nog goedkoper (zeker met acties). Heb 1 Horizon box (heet nu Mediabox), en voor overige tv's heb ik chromecast; werkt prima met ZiggoGo app. Heb als modem de TC7210.

Al met al zeer tevreden met overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb een VPN draaien op een Windows Server 2012 achter een Ziggo Connect Box. Performance was dramatisch van die VPN (verbinden langzaam, RDP binnen de vpn en file copy traag). Na een herstart van de Ziggo Connect Box is het weer prima, maar na verloop van tijd zelfde probleem.

Omdat de herstart van de connect box het probleem tijdelijk verhelpt lijkt het iets in de connect box te zijn. Iemand dit eerder gezien en misschien een oplossing ?

Connect box is al omgezet naar IPv4 want met IPv6 werkte het helemaal niet. Heb in de firewall ook al wat zaken uitgezet om te zien of dat iets verhelpt, maar vooralsnog ljikt het niets uit te maken.

Het probleem lijkt specifiek met de VPN te zijn, want als ik een RDP port forward doe naar een interne machine is die gewoon snel.

Edit: Net contact gehad met Ziggo en zij raden aan het modem in bridged te zetten en een eigen router te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door mcetweaker op 08-09-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 09:51
Sam100 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:27:
[...]

Ja, ben vorig jaar na twintig jaar xs4all overgestapt naar Ziggo. Uiteraard ergens met pijn in het hart, maar in gezin met 3 pubers (gamen, streamen) werd verschil gewoon te groot. Bovendien nam tv (ip) ook nog deel van de beschikbare capaciteit in.

Moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Gratis Spotify heb ik niet meer (alhoewel je premium account eigenlijk niet wordt afgesloten en je het dus kunt blijven gebruiken), dus maar Spofity Family genomen. Daar staat tegenover een hoge snelheid (nu nog 300/30, wordt 400/40), sport kijken (Formule 1, Spaans en Engels voetbal, hockey), Game of Thrones, extra voordelen Ziggo Mobiel (nu Vodafone) en ook nog goedkoper (zeker met acties). Heb 1 Horizon box (heet nu Mediabox), en voor overige tv's heb ik chromecast; werkt prima met ZiggoGo app. Heb als modem de TC7210.

Al met al zeer tevreden met overstap.
Bedankt ik heb ook vodafone , en alles wat je zegt alleen niet die 3 kids :P

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Laatst online: 26-08 12:12
_JGC_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:26:
[...]

Vergeet het hele "sterke routers" gebeuren. Er zijn 2 problemen:
- 2.4GHz is overbevolkt en heeft veel bereik
- 2.4GHz heeft overlappende kanalen, veel mensen die zich niet aan 1/6/11 houden waardoor je extra interferentie krijgt
- 5GHz heeft veel meer kanalen, maar komt niet lekker door beton

Oplossing is gewoon de wifi van de provider uitzetten en vrolijk een paar Unify accesspoints ophangen, 5GHz apparatuur aanschaffen en je bent klaar. Nooit meer slecht bereik ongeacht wat je ISP neerzet aan router/wifi ding.
Ik kan me aansluiten bij die Unifi suggestie, ik heb Ziggomodem in bridge, daarachter een unifi USG router (zendt zelf geen wifisignaal uit), daarachter unifi managed switch met 1 accesspoint Long Range. Werkt beter dan wifi mij mij in huis ooit is geweest. Maar je kunt eenvoudig een accesspointje van Unifi erbij hangen, je roamt automatisch van de ene naar de andere. Meteen heb ik een IoT (Internet Of Things) netwerksegment gemaakt met VLANs. Top beveiliging!

Achter de ziggo modem (bridge) voor mij niets anders meer!

En nee, ik heb geen aandelen Unifi (Ubiquity)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Paar jaar geleden heb via een truukje een hd ontvanger gratis kunnen bemachtigen.
Momenteel heb ik basis alles in 1 met Humax hd recorder. Wil graag enkel meer snelheid zonder als die extra's zoals een mediabox etc.

Is het iemand gelukt om deze verhoging te krijgen zonder extra te betalen? Ben al 10 jaar ziggo klant.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mcetweaker schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:46:
ik heb een VPN draaien op een Windows Server 2012 achter een Ziggo Connect Box. Performance was dramatisch van die VPN (verbinden langzaam, RDP binnen de vpn en file copy traag). Na een herstart van de Ziggo Connect Box is het weer prima, maar na verloop van tijd zelfde probleem.

Omdat de herstart van de connect box het probleem tijdelijk verhelpt lijkt het iets in de connect box te zijn. Iemand dit eerder gezien en misschien een oplossing ?

Connect box is al omgezet naar IPv4 want met IPv6 werkte het helemaal niet. Heb in de firewall ook al wat zaken uitgezet om te zien of dat iets verhelpt, maar vooralsnog ljikt het niets uit te maken.

Het probleem lijkt specifiek met de VPN te zijn, want als ik een RDP port forward doe naar een interne machine is die gewoon snel.

Edit: Net contact gehad met Ziggo en zij raden aan het modem in bridged te zetten en een eigen router te gebruiken.
Je laat de CB niet het VPN verkeer versleutelen toch?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:34:
Paar jaar geleden heb via een truukje een hd ontvanger gratis kunnen bemachtigen.
Momenteel heb ik basis alles in 1 met Humax hd recorder. Wil graag enkel meer snelheid zonder als die extra's zoals een mediabox etc.

Is het iemand gelukt om deze verhoging te krijgen zonder extra te betalen? Ben al 10 jaar ziggo klant.
Waarom zou Ziggo je gratis upgrade geven? Je krijgt hoogstens X aantal maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:35:
[...]

Je laat de CB niet het VPN verkeer versleutelen toch?
hoe zou ik dat moeten doen ? als dat geen standaard gedrag is dan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het vermoeden dat dat niet gaat lukken. Het bericht over de verhoging begint ook met "Ziggo gaat de snelheden van zijn Internet Complete- en Max-bundels verhogen."
Dat betekent dat als je nog geen Internet Complete of Internet Max hebt, je geen snelheidsverhoging krijgt. Indien wel, dan wel natuurlijk. Op basis van de door jou verstrekte info, kunnen wij bepalen welk abo je hebt. Het klinkt alsof je nog op een vrij oud abo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:40:
[...]

Waarom zou Ziggo je gratis upgrade geven? Je krijgt hoogstens X aantal maanden korting.
Precies! Als je bij gewoon Ziggo wil blijven, is het gewoon het voordeligst om elk jaar een nieuwe jaarabonnement aan te gaan. Je krijgt dan dan 3-6 maanden korting, van b.v. 62,50 voor 34,95 euro.

Je kunt als bestaande klant best flinke korting krijgen, maar je moet wel zelf er even achteraan gaan. Even bellen naar 'opzeggingen', je kunt gewoon eerlijk zijn, je hoeft niet te dreigen. Je krijgt zo de 6 maanden korting. Dat heb ik nu al twee jaar achter elkaar kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat is wel met een jaarabonnement dan neem ik aan?
Ik denk dat Ziggo niet onwelwillend is om een upgrade te geven samen met korting icm een jaarabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mcetweaker schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:40:
[...]

hoe zou ik dat moeten doen ? als dat geen standaard gedrag is dan nee.
Als je het niet zelf heb ingesteld dan niet nee.

Wel vreemd dat hij toch iets anders doet met het VPN verkeer dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij een pakket wijziging knal je in een keer de nieuwe voorwaarden in, voor sommige UPC klanten zal je je dan zelfs zakken van 50 naar 40Mbit. Zo zullen er ook voor jou voor en nadelen aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GH45T schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:59:
[...]

Probleem is juist dat er zowel een 1/6/11 plan als een 1/5/9/13 plan bestaat. Voor gebruik in Europa vind ik 1/5/9/13 een beter idee, meer bruikbare kanalen tegen slechts zeer weinig interferentie.

Overigens ben ik van mening dat meer access points ophangen geen goede oplossing is.
Hmmm ware het niet dat je 1/5/9/13 niet kunt gebruiken omdat alle buren om je heen 1/6/11 gebruiken. Die kanalen overlappen elkaar waardoor je altijd in elkaars bandbreedte zit.

Wel meerdere accesspoints, maar met minder vermogen, en de lage bitrates uitgeschakeld zodat je cellen kleiner worden. Daarmee stoor je de buren ook minder, omdat je cellen klein zijn (zendvermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:47
stormfly schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:34:
[...]

Hmmm ware het niet dat je 1/5/9/13 niet kunt gebruiken omdat alle buren om je heen 1/6/11 gebruiken. Die kanalen overlappen elkaar waardoor je altijd in elkaars bandbreedte zit.
Je beschrijft precies wat ik ook beschrijf, namelijk dat er 2 standaarden langs elkaar bestaan. Dat gezegd hebbende, als ik op veel plaatsen een wifi scanner laat draaien zit er op elk kanaal wel een access point. Met andere woorden, geen enkele van de standaarden wordt nageleefd. Ook niet 1/6/11. Als ik dan toch kan kiezen ga ik liever voor 1/5/9/13 omdat er simpelweg een extra bruikbaar kanaal is op die manier.
Wel meerdere accesspoints, maar met minder vermogen, en de lage bitrates uitgeschakeld zodat je cellen kleiner worden. Daarmee stoor je de buren ook minder, omdat je cellen klein zijn (zendvermogen).
Klopt. Alleen ga ik me dan weer afvragen waarvoor je wifi hebt als je door het hele huis kabels moet gaan leggen. Telefoons en tablets kun je niet zomaar aan een kabel leggen, maar dan leg ik wel een utp kabel naar de plek waar ik mijn laptop het vaakst gebruik.

Overigens doen we dit op het werk wel. Veel accesspoints, lager zendvermogen en lage bitrates uitgeschakeld. Maar dan meer vanwege density in devices.

De gemiddelde tweaker kan best aan de slag met Ubiquiti's en dergelijke en daar mooie oplossingen mee maken. Echter kun je dat moeilijk van de gemiddelde Nederlander verwachten. Maar als die mensen al eens beginnen met het accesspoint centraal in huis te plaatsen ben je al een heel eind. Het stoort dan ook minder bij buren want centraal in huis en het bereik is vaak beter. Misschien een extra accesspoint per verdieping als je niet door de vloer heen komt, maar als je vanuit een open ruimte zoals een trappenhuis start kom je in mijn ervaring vaak al een heel eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

FreakNL

Well do ya punk?

Het gaat offtopic, want in principe heeft WiFi niets met Ziggo te maken. En daar raak ik meteen de kern. Je moet je lokale infra los zien van je provider.

Doe een survey van je huis (uit de losse pols), leg vanaf een centraal punt (meestal meterkast, maar in ieder geval het punt waar je provider binnenkomt) een paar UTP kabels naar strategische punten en hang daar access points op. In de meterkast monteer je alles af op routers/switches.

Het is echt geen rocketscience.

@hierboven,
Je legt kabels door heel je huis om je WiFi in te richten. En om devices die een vaste plek hebben bekabeld aan te sluiten. Denkfout die vaak gemaakt wordt is dat WiFi leidend is. Nee, je WiFi is ondersteunend aan je bekabelde infra. Zelfs als je geen vaste devices hebt is het nog steeds een goed idee om 1 a 2 punten (buiten de meterkast!) aan te wijzen als strategisch punt en daar een AP op te hangen..

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 08-09-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ondanks dat je gelijk hebt heeft Ziggo nu wel de Power Promise. Dit houdt in dat bij een installatie een monteur overal utp heen trekt en AP's ophangt waarbij het eerste AP gratis is. Ook kun je ze laten komen voor een Wifiscan en kun je direct extra AP's aanschaffen/laten installeren bij die monteur. Dus er wordt toch wel een stuk meer mee gedaan dan vroegah in het UPC tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mcetweaker schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:46:

Om hoeveel verkeer gaat het?

De Puma6 chip kan niet overweg met veel pakketten. 6000 pps kan tot 85%
packetloss leiden. Test tool.

Als de router het protocol van de VPN tunnel niet snapt zal hij dit misschien in software moeten afhandelen. Zonder hardware acceleratie zal het traag en instabiel zijn.

De beste oplossing is een modem zonder Puma6 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:17
Dat hele wifi gebeuren doet me denken aan kabelnoord waar mensen steen en been klagen. Van een Arris modem in de woonkamer naar een Genexis router in de meterkast. En dan mensen die roepen dat het traag is, verbindingen wegvallen, etc.

Wifi is gewoon kut, al helemaal 2.4GHz. Behalve je buren zijn er ook andere apparaten die op 2.4GHz hangen. Laatst bij een klant een router over de zeik door ANI, bleek er een draadloze videozender op 2.4GHz te staan die het hele spectrum volspuugt met ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32
Het beste een woning midden in de polder.
Heb je nergens last van :P

Hooguit wat windmolens, maar goed niet iedereen wil en kan zo vrij wonen.
En ziggo legt geen kabel neer :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:48:
[...]

Om hoeveel verkeer gaat het?

De Puma6 chip kan niet overweg met veel pakketten. 6000 pps kan tot 85%
packetloss leiden. Test tool.

Als de router het protocol van de VPN tunnel niet snapt zal hij dit misschien in software moeten afhandelen. Zonder hardware acceleratie zal het traag en instabiel zijn.

De beste oplossing is een modem zonder Puma6 chipset
Gaat om een klein kantoortje met maximaal 6 vpn verbindingen, maar zelfs met één vpn verbinding en een RDP sessie over die vpn is het rete traag. Maar zoals gezegd, na een herstart van de router is het weer prima. Voor een tijdje...

Ik ga het maar eens met bridged proberen en een edgerouter lite erachter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:57
MdO82 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:37:
Het beste een woning midden in de polder.
Heb je nergens last van :P

Hooguit wat windmolens, maar goed niet iedereen wil en kan zo vrij wonen.
En ziggo legt geen kabel neer :+
Dan ligt er wel een 4Mbit ADSL lijntje en 4G verbinding van KPN. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
2 dagen geleden dus m'n TC7210 geüpdate (rode lijn) en valt me op dat de performance wel degelijk omhoog is gegaan (jitter omlaag)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SYSXU3Q.png

Had ik niet verwacht :o

edit:
Software Version STF0.76.13.1

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 09-09-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:18:
2 dagen geleden dus m'n TC7210 geüpdate (rode lijn) en valt me op dat de performance wel degelijk omhoog is gegaan (jitter omlaag)
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-09-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

[afbeelding]

Welke versie heb je nou?
Zit zelf op :Software Version STF0.76.07

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:13:
[...]

Welke versie heb je nou?
Zit zelf op :Software Version STF0.76.07

ff stroom eraf en er weer op en hij download de nieuwe fw.

Eerst dacht ik dat het alleen een GUI wijziging was, maar er zit dus ook wel een verbetering in de modulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ArcticWolf schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:33:
[...]

ff stroom eraf en er weer op en hij download de nieuwe fw.

Eerst dacht ik dat het alleen een GUI wijziging was, maar er zit dus ook wel een verbetering in de modulatie.
Helaas, meerdere malen geprobeerd maar geen update.

Elke keer :SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 09-09-2017 12:51 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo wil in de toekomst snelheid opvoeren naar 1 gb per seconde ten koste van anologe tv en fm zenders. Die anologe tv zal weinig mensen missen maar afschakeling FM zullen veel mensen niet in dank afnemen. En wat moet je met zo'n hoge snelheid ? We mogen toch niks meer illegaal binnen halen dus wat moet je met zo,n hoge download? Laten ze de upload maar wat opschroeven. Daar hebben meer mensen wat aan. Hier heb ik 100 mbit up en down en hoef echt geen hogere snelheid. Denk dat ziggo veel negatieve reacties krijgt als ze FM uitschakelen omdat voor veel mensen geen andere alternatief is en mensen hun fm tuner willen blijven gebruiken. Hmm misschien is handel in buitenantennes wel goede zet haha. Terug naar vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:46:
[...]

Precies! Als je bij gewoon Ziggo wil blijven, is het gewoon het voordeligst om elk jaar een nieuwe jaarabonnement aan te gaan. Je krijgt dan dan 3-6 maanden korting, van b.v. 62,50 voor 34,95 euro.

Je kunt als bestaande klant best flinke korting krijgen, maar je moet wel zelf er even achteraan gaan. Even bellen naar 'opzeggingen', je kunt gewoon eerlijk zijn, je hoeft niet te dreigen. Je krijgt zo de 6 maanden korting. Dat heb ik nu al twee jaar achter elkaar kunnen regelen.
Die acties zijn eigenlijk alleen bedoeld voor nieuwe klanten toch? Zo te zien, worden de abos na een jaar maandelijks opzegbaar. Dan is het idd de moeite waard om te verlengen tegen de actieprijzen.. Zag bv dacht ik 50% korting voor een half jaar bij Ziggo zakelijk.

Op het moment is er namelijk geen andere reden om een nieuw jaarabonnement aan te gaan, aangezien de tarieven hetzelfde zijn (huidige tarieven zijn verhoogd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:00:
Ziggo wil in de toekomst snelheid opvoeren naar 1 gb per seconde ten koste van anologe tv en fm zenders. Die anologe tv zal weinig mensen missen maar afschakeling FM zullen veel mensen niet in dank afnemen. En wat moet je met zo'n hoge snelheid ? We mogen toch niks meer illegaal binnen halen dus wat moet je met zo,n hoge download? Laten ze de upload maar wat opschroeven. Daar hebben meer mensen wat aan. Hier heb ik 100 mbit up en down en hoef echt geen hogere snelheid. Denk dat ziggo veel negatieve reacties krijgt als ze FM uitschakelen omdat voor veel mensen geen andere alternatief is en mensen hun fm tuner willen blijven gebruiken. Hmm misschien is handel in buitenantennes wel goede zet haha. Terug naar vroeger
De FM band is juist de reden dat ze de upload niet kunnen verhogen, downstream kan al lang naar de 1Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:31:
[...]

De FM band is juist de reden dat ze de upload niet kunnen verhogen, downstream kan al lang naar de 1Gbit.
<lama> verkeerd geredeneerd van mij

[ Voor 49% gewijzigd door stormfly op 09-09-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

prutser001 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:51:
[...]

Helaas, meerdere malen geprobeerd maar geen update.

Elke keer :SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded
Modem reset gedaan en zit nu op Software Version STF0.76.13.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Afschakeling van FM dat lijkt me juist geen probleem. Er zijn echt zeer weinig mensen die die radioaansluiting nog gebruiken. Itt analoog, als ik een schatting maak uit mijn kennissenkring heeft zeker meer dan de helft wel een analoge/fta televisie op zolder/slaapkamer. Maar analoog hoeft niet compleet weg voor 3.1 lite, alleen de hoeveelheid zenders moet wat teruggebouwd worden.

Edit;; ik kijk globaal he, dat er in dit topic een hoop mensen zijn die de FM nog gebruiken is niet zo verrassend natuurlijk :+

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 09-09-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Radio weg? Ben je gek?
Hier staat de radio veel vaker aan dan de tv.

Gewoon Arrow of Radio 2 over dat coax kabeltje op mn receivertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jim423 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:13:
Afschakeling van FM dat lijkt me juist geen probleem. Er zijn echt zeer weinig mensen die die radioaansluiting nog gebruiken. Itt analoog, als ik een schatting maak uit mijn kennissenkring heeft zeker meer dan de helft wel een analoge/fta televisie op zolder/slaapkamer. Maar analoog hoeft niet compleet weg voor 3.1 lite, alleen de hoeveelheid zenders moet wat teruggebouwd worden.
Ik denk dat het er stiekem nog wel een hoop zijn die hem gebruiken.
Anders heb ik geen radio boven :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:00:
Spellen worden steeds groter dus mensen die steam ,origin,battle.net of windows store hiervoor gebruiken zijn hier nog steeds blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Op dit moment loopt de internetsnelheid wat voor op de ontwikkelingen. Zelden kom ik diensten tegen die daadwerkelijk de 500Mb/s aan kunnen. Zelfs de upstream van 40 Mbit is vrij hoog als je het vergelijkt met omringende landen. Ook zullen weinig particulieren meer dan 40 Mbit us nodig hebben lijkt me (op dit moment). Maar liever teveel snelheid dan te weinig, je wilt niet hebben dat ontwikkelingen worden afgeremd omdat consumenten de snelheid niet in huis hebben. De upstream mag wat mij betreft dan ook zsm omhoog, daar offer ik mijn Technics tuner wel voor op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M'n ma gebruikt ook nog gewoon de FM-band. Goede DAB+ radio's zijn gewoon duur en niet overal is het bereik denderend te noemen, uiteindelijk zal de FM-band wel uit gefaseerd worden maar persoonlijk had ik verwacht dat analoge TV ook sneller uitgefaseerd ging worden, valt dat even tegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
_JGC_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:50:
@Pathogen 5GHz is geen must, maar voor hoge performance wel gewenst. Die Unify AC-Lite dingen doen 2.4/5GHz dualband, als jij vanwege 5GHz zo'n ding van formaat rookmelder aan het plafond van je woonkamer hebt hangen doet 2.4GHz het ook gewoon fatsoenlijk. Je kunt zelfs het zendvermogen naarbeneden zetten.
Jammer alleen dat die Unify dingen heel duur zijn ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
alwaysleft schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:39:
[...]

Jammer alleen dat die Unify dingen heel duur zijn ;(
Duur? Sorry maar dat slaat gewoon nergens op.... goedkoopste Lite is al verkrijgbaar voor 76,- euro. Dat is alles behalve duur voor dit soort kwaliteit. Als je dat teveel vind kun je denk ik beter een Sitecom of Trust kopen :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
tcviper schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:02:
[...]

Duur? Sorry maar dat slaat gewoon nergens op.... goedkoopste Lite is al verkrijgbaar voor 76,- euro. Dat is alles behalve duur voor dit soort kwaliteit. Als je dat teveel vind kun je denk ik beter een Sitecom of Trust kopen :P
Sorry, zag zo'n heel set staan. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

ArcticWolf schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:35:
M'n ma gebruikt ook nog gewoon de FM-band. Goede DAB+ radio's zijn gewoon duur en niet overal is het bereik denderend te noemen, uiteindelijk zal de FM-band wel uit gefaseerd worden maar persoonlijk had ik verwacht dat analoge TV ook sneller uitgefaseerd ging worden, valt dat even tegen ;)
Ik gebruik beide nog. Werkt gewoon goed op oude apparatuur. En ook op nieuwe apparatuur is het handig. Zo wil de DVB-C TV nog wel eens moeilijk doen met het CAM-kaartje. Dan moet de TV uit/aan of op Nederland 1 zetten en weet ik veel wat voor rare dingen zodat digitale TV weer werkt. Analoog doet het dan nog gewoon dus als ik dringend een programma wil zien dan gebruik ik die methode. Digitale radio heeft eigenlijk ook maar heel weinig voordelen tegenover FM dus waarom uitschakelen? (Misschien kunnen er wel minder zenders op zodat een gedeelte van de ruimte voor iets anders ingezet kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FM, het is dat ik een kabel over had voor naar de receiver, maar het is zeker geen noodzaak hier. In de auto is eigenlijk de enige plek waar ik radio luister. Thuis wil ik niet steeds die reclame... En als achtergrond muziek Spotify op radio modus.

Radio's boven gewoon met een FM antenne (voor de kinderen) alhoewel deze liever efteling radio luisteren via de computer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48
[afbeelding]

edit:
Lijkt hier ook stuk stabieler met nieuwe software, ik moest geregeld tc7210 (bridge) even rebooten ivm onstabiele ping tijden, maar sinds de nieuwe firmware van vorige week nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
[afbeelding]

edit:
Ik heb ook het TC7210 modum. Deze draait in bridge mode. Kan deze dan ook geüpgrade worden of moet je hem door de klantenservice eerst uit bridgemodus halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arbeider schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:56:
[...]

Ik heb ook het TC7210 modum. Deze draait in bridge mode. Kan deze dan ook geüpgrade worden of moet je hem door de klantenservice eerst uit bridgemodus halen?
Nee hoeft niet, gewoon de stroom eraf halen voor zo'n 10 a 15s, daarna zou hij de update moeten downloaden tijdens het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16:01
Heb nu de wifibooster in huis bij mijn ouders geplaatst, maar ben nog niet heel tevreden.
Wifibooster is op de 1e verd. gezet. Heb nu in ieder geval 2 wifi verbindingen in huis.
De oude ziggo***** en een nieuwe ziggo-ap verbinding.

Met mijn mobiel heb ik nu wel volledig wifi bereik op de zolder, maar op de smart tv en ps4 niet. PS4 haalt ook maar een max snelheid van 6Mbs, terwijl mijn ouders het middelste pakket hebben qua internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:14:
Radio's boven gewoon met een FM antenne (voor de kinderen) alhoewel deze liever efteling radio luisteren via de computer :p
Mijn kinderen luisteren ook graag Efteling radio en dat is nu juist een zender die Ziggo op de FM kabel heeft en via DAB beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
G.Scholtens schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:06:
Heb nu de wifibooster in huis bij mijn ouders geplaatst, maar ben nog niet heel tevreden.
Wifibooster is op de 1e verd. gezet. Heb nu in ieder geval 2 wifi verbindingen in huis.
De oude ziggo***** en een nieuwe ziggo-ap verbinding.

Met mijn mobiel heb ik nu wel volledig wifi bereik op de zolder, maar op de smart tv en ps4 niet. PS4 haalt ook maar een max snelheid van 6Mbs, terwijl mijn ouders het middelste pakket hebben qua internet.
je kan niet verwachten van 2.4ghz netwerk ap je volle internet verbinding dicht trekt. daarnaast staat je tweede al bedraad aangesloten? heb je andere locaties voor je sp al geprobeerd?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16:01
White_Collar schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:56:
[...]

je kan niet verwachten van 2.4ghz netwerk ap je volle internet verbinding dicht trekt. daarnaast staat je tweede al bedraad aangesloten? heb je andere locaties voor je sp al geprobeerd?
Van het modem in de woonkamer, gaat een netwerk kabel naar de AP op de 1e verdieping. Daarop is in ieder geval nog 1 pc bedraad aangesloten. Rest gaat allemaal via Wifi.
Vind het wel bizar dat ik nog steeds niet volledig bereik heb overal en de snelheid dus laag is. Verwacht echt niet 150Mbps, maar 50 zou toch wel haalbaar moeten zijn?

Misschien een optie om hem in bridge mode te laten zetten? Of toch 5Ghz, ander kanaal proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de nieuwe firmware van de connectbox binnen in de postcode omgeving 9302 ( Roden Drenthe ) ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 00:48
Kijk nu een aflevering van GoT terug, waarvan ik dezelfde episode op mijn HDD heb. D'r is mij iets opgevallen aan het streamen via ziggogo.tv.

Het lijkt alsof de afspeelsnelheid via de browser sneller loopt in tegenstelling tot mijn HDD versie.

Bij sync leggen lopen ze even gelijk maar gaat het al heel rap out of sync.

Wat zou dit kunnen zijn? Manier om kosten te besparen? Uiteindelijk scheelt het ze dan 2,3 min aan streaming. Ik heb verder geen films/series op mijn pc om te checken of die ook out of sync lopen.

Je hoort aan de intro muziek duidelijk een verschil qua pitch. via VLC en WMP zit geen verschil met de browser (chrome).

[ Voor 4% gewijzigd door Basxt op 11-09-2017 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:58
Dat heet PAL-speedup. Hoewel er natuurlijk geen PAL meer gebruikt wordt heb je nog wel het verschil dat series uit de VS 24 (eigenlijk 23.976) fps gebruiken en dat hier in Europa met 25 fps worden uitgezonden. Alternatief is om zo nu en dan een beeld te verdubbelen, dat blijft de lengte correct maar heb je hinderlijke stotteringen in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 00:48
hcQd schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:00:
Dat heet PAL-speedup. Hoewel er natuurlijk geen PAL meer gebruikt wordt heb je nog wel het verschil dat series uit de VS 24 (eigenlijk 23.976) fps gebruiken en dat hier in Europa met 25 fps worden uitgezonden. Alternatief is om zo nu en dan een beeld te verdubbelen, dat blijft de lengte correct maar heb je hinderlijke stotteringen in het beeld.
Aha, dat verklaard. Thanks.
Dus als we dit testen met een in Nederlandse film zou het gelijk moeten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Vraagje, ik ben recent verhuist en we zijn aan het nadenken over hoe we het netwerk gaan aanleggen, en waar de TV gaat komen. Nu zit het AOP in de woonkamer, maar wil ik het eigenlijk in de meterkast hebben. Ik heb ook gezien dat de groene kabel in de meterkast binnenkomt en doorgaat onder de grond naar de woonkamer. Is dit voor Ziggo makkelijk te fixen? Als in, doen ze dat kosteloos? Aangezien het AOP wel in orde is, maar niet op de goede plek. Maar aan de andere kant hebben ze liever niet dat je aan het AOP komt. Ik had het al gevraagd via de Webcare maar die reageren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:15
AOP staat juist op de goede plek. Dat je hem in de meterkast wil hebben is persoonlijke voorkeur. Dat kan je toch makkelijk zelf verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 18:25
vinom schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:17:
Vraagje, ik ben recent verhuist en we zijn aan het nadenken over hoe we het netwerk gaan aanleggen, en waar de TV gaat komen. Nu zit het AOP in de woonkamer, maar wil ik het eigenlijk in de meterkast hebben. Ik heb ook gezien dat de groene kabel in de meterkast binnenkomt en doorgaat onder de grond naar de woonkamer. Is dit voor Ziggo makkelijk te fixen? Als in, doen ze dat kosteloos? Aangezien het AOP wel in orde is, maar niet op de goede plek. Maar aan de andere kant hebben ze liever niet dat je aan het AOP komt. Ik had het al gevraagd via de Webcare maar die reageren niet.
Ik zou ze eens bellen en gewoon eens navragen. Kwaad kan het niet in ieder geval, wij hebben het hier thuis een paar jaar terug zelf gewoon gedaan. Alles hangt in de meterkast, en toen een tijd terug de verbinding niet werkte heeft de monteur de coaxdoos aan de wand (die ik daar weggehangen had) vervangen.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@GioStyle @Tr4il In de woonkamer is de goede plek zeg je. Is dat zo beslist door Ziggo? In mijn vorige twee woningen zaten ze gewoon in de meterkast (ook Ziggo). Zelf verplaatsen is inderdaad mogelijk, maar wat ik altijd hoor van Ziggo is 'Niet aankomen! want dan kunnen we niet garanderen dat het nog goed werkt!'. Dus ik kom er dan ook netjes niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
vinom schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:57:
@GioStyle @Tr4il In de woonkamer is de goede plek zeg je. Is dat zo beslist door Ziggo? In mijn vorige twee woningen zaten ze gewoon in de meterkast (ook Ziggo). Zelf verplaatsen is inderdaad mogelijk, maar wat ik altijd hoor van Ziggo is 'Niet aankomen! want dan kunnen we niet garanderen dat het nog goed werkt!'. Dus ik kom er dan ook netjes niet aan.
De meterkast lijkt me net zo'n goeie plek, in mijn ervaring is het een stuk makkelijker/netter om door de meterkast naar de bovenverdieping te gaan met je netwerkkabels dan door het plafond van de woonkamer.
Als je Ziggo belt en ze blijven volhouden dat het niet verplaatst kan worden of het blijkt je te duur, dan zou ik het lekker zelf doen. Voor een beetje tweaker lijkt me dat niet heel moeilijk ook ;)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:15
vinom schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:57:
In nieuwbouw wordt het AOP in de meterkast geplaatst. Woon je in bestaande bouw, dan is het gebruikelijker dat je AOP in de woonkamer is.

Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat er vroeger geen internet was en dat huishoudens maar maximaal 1 tv in huis hadden, voornamelijk in de woonkamer. :)

Ik heb het AOP zelf verplaatst van de woonkamer naar de meterkast. Vervolgens van de versterker weer een groene kabel terug naar de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
GioStyle schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:33:
[...]

...

Ik heb het AOP zelf verplaatst van de woonkamer naar de meterkast. Vervolgens van de versterker weer een groene kabel terug naar de woonkamer.
Idemdito hier, werkt zonder problemen en Ziggo is sinds het verplaatsen meerdere keren langsgeweest en ik heb er nooit iets over gehoord.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Maar even gebeld met ze en vrijdag komt er een monteur om te kijken wat er mogelijk is. Het kijken/advies is kosteloos, als er iets moet gebeuren kan het mogelijk iets kosten, maar hoeft niet persé. Ik zie het vrijdag wel en anders doe ik het zelf :) Leuk tijdswindow ook, tussen 12:00 en 18:00 komt er iemand bij u langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
vinom schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:54:
Maar even gebeld met ze en vrijdag komt er een monteur om te kijken wat er mogelijk is. Het kijken/advies is kosteloos, als er iets moet gebeuren kan het mogelijk iets kosten, maar hoeft niet persé. Ik zie het vrijdag wel en anders doe ik het zelf :) Leuk tijdswindow ook, tussen 12:00 en 18:00 komt er iemand bij u langs :P
Ja die tijdwindows zijn eigenlijk kansloos kunt net zo goed zeggen tussen 08:00 en 18:00 :P
Voordeel is wel dat je een sms krijgt wanneer ze naar jou toe gaan, tenminste die kreeg ik wel :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:46:
[...]

Die acties zijn eigenlijk alleen bedoeld voor nieuwe klanten toch? Zo te zien, worden de abos na een jaar maandelijks opzegbaar. Dan is het idd de moeite waard om te verlengen tegen de actieprijzen.. Zag bv dacht ik 50% korting voor een half jaar bij Ziggo zakelijk.

Op het moment is er namelijk geen andere reden om een nieuw jaarabonnement aan te gaan, aangezien de tarieven hetzelfde zijn (huidige tarieven zijn verhoogd).
Ziggo maakt inderdaad geen reclame voor acties voor bestaande klanten. Op hun website zie je alleen de acties voor nieuwe klanten. Deze acties variëren regelmatig; de ene keer 3 maanden korting, de andere keer (nu) 6 maanden korting. Toen ik belde met 'opzeggingen' om mijn abonnement te verlengen, was de actie voor nieuwe klanten 3 maanden korting, maar ik kreeg 6 maanden.

Ik weet niet meer of het in dit topic was of het chelloo.com forum, maar de korting die je krijgt varieert enorm. De ene kreeg maar 3 maanden korting, ik 6 maanden, een ander weer een totaal andere korting. Misschien ligt het er aan wie je aan de andere kant van de lijn treft, of welke abonnement je hebt, of iemand belt al voordat zijn jaarcontract is afgelopen. Ziggo zal ongetwijfeld wel wat interne regels hiervoor hebben. Ik belde een half jaar na afloop van het jaarcontract. Als ik direct had gebeld na afloop, had ik wellicht maar 3 maanden korting gehad.

O ja, bij het aangaan van een nieuw jaarcontract, word je wel omgezet naar de nieuwe condities. Als je b.v. destijds een nieuwe abonnement of verlenging was aangegaan met daar 'gratis' Film1, en je hecht waarde aan Film1, dan kan het in dat geval wellicht voordeliger zijn om je abonnement gewoon door te laten lopen. Het is dus erg persoonlijk en soms gewoon even een berekening maken van wat voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
meesje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:00:
[...]

Ziggo maakt inderdaad geen reclame voor acties voor bestaande klanten. Op hun website zie je alleen de acties voor nieuwe klanten. Deze acties variëren regelmatig; de ene keer 3 maanden korting, de andere keer (nu) 6 maanden korting. Toen ik belde met 'opzeggingen' om mijn abonnement te verlengen, was de actie voor nieuwe klanten 3 maanden korting, maar ik kreeg 6 maanden.

Ik weet niet meer of het in dit topic was of het chelloo.com forum, maar de korting die je krijgt varieert enorm. De ene kreeg maar 3 maanden korting, ik 6 maanden, een ander weer een totaal andere korting. Misschien ligt het er aan wie je aan de andere kant van de lijn treft, of welke abonnement je hebt, of iemand belt al voordat zijn jaarcontract is afgelopen. Ziggo zal ongetwijfeld wel wat interne regels hiervoor hebben. Ik belde een half jaar na afloop van het jaarcontract. Als ik direct had gebeld na afloop, had ik wellicht maar 3 maanden korting gehad.

O ja, bij het aangaan van een nieuw jaarcontract, word je wel omgezet naar de nieuwe condities. Als je b.v. destijds een nieuwe abonnement of verlenging was aangegaan met daar 'gratis' Film1, en je hecht waarde aan Film1, dan kan het in dat geval wellicht voordeliger zijn om je abonnement gewoon door te laten lopen. Het is dus erg persoonlijk en soms gewoon even een berekening maken van wat voordeliger is.
Hangt van veel zaken af denk ik:

1) voor hoeveel euro neem je af per maand (welke abbo heb je), hoe meer, hoe meer korting meestal
2) Hoelang ben je al klant kan meespelen
3) Heb je veel problemen gehad met bijv. tv of internet wat aan Ziggo lag

en zo zijn er vast nog meer variabelen :) gewoon elk jaar bellen en kijken wat je krijgt, vergeet niet dat Ziggo op geen enkele manier verplicht is om dit aan te bieden, mensen vergeten dat nog wel eens en klagen. Terwijl ze bij andere diensten het uberhaupt niet krijgen en dat klakkeloos elk jaar betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

[afbeelding]

edit:
Hmm, gisteren issues met mijn verbinding, modem reset en opeens een mevrouw op de achtergrond bij de login pagina. Ik vind het jammer dat ik het apparaat niet via SNMP kan opnemen in mijn monitoring, maar zie je screenshot en heb gelijk een icmp check opgenomen; kan ik iig een klein beetje de performance zien.

Heb net eerst alles weer gereset, vanavond maar ff testen of de verbinding nog blijft haperen met de nieuwe firmware.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
vinom schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:17:
Ziggo monteert bij voorkeur het AOP aan het einde van de groene kabel die je woning binnen komt. Dit is bij jou dus in de meterkast. E.e.a. heeft te maken met de demping/versterking op de eindversterker in de straat. Je kunt dus aan de Ziggo monteur vragen het AOP aan het einde v/d groene kabel te monteren. Als de groene kabel al voorzien is van een f-connector, dan kun je er zelf ook een splitter op draaien om je modem en tv op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

gys89 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:07:
[...]

Ziggo monteert bij voorkeur het AOP aan het einde van de groene kabel die je woning binnen komt. Dit is bij jou dus in de meterkast. E.e.a. heeft te maken met de demping/versterking op de eindversterker in de straat. Je kunt dus aan de Ziggo monteur vragen het AOP aan het einde v/d groene kabel te monteren. Als de groene kabel al voorzien is van een f-connector, dan kun je er zelf ook een splitter op draaien om je modem en tv op aan te sluiten.
Ware het niet dat dit absoluut geen garantie is voor je veiligheid. Ik heb zelf de situatie met F-connector gehad en het aantal schokken wat ik in dat appartement van de Coax heb gehad kan ik niet meer op twee handen tellen.
Een fatsoenlijk AOP zorgt ook voor een galvanische scheiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
gys89 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:07:
[...]

Ziggo monteert altijd een AOP aan het einde van de groene kabel. Dit omdat poster tussen ons in al aangeeft de galvanische scheiding. Een AOP heeft niet alleen als functie om het einde van het Ziggo netwerk aan te geven het scheidt ook letterlijk je binnenhuisinstallatie van het Ziggo netwerk.

Ziggo weet van elke aansluiting hoe lang de groene kabel is. Ziggo weet niet van elke aansluiting waar het AOP zit. Dit kan van huis tot huis verschillen. De eindversterkers zijn zo ingericht dat aan de hand van de kabel lengte, demping en versterking de juiste hoeveelheid signaal op het AOP komt te staan. Een paar meter meer of minder zal direct niet merkbaar zijn. Grotere lengtes kunnen wel een probleem veroorzaken.

Nooit apparatuur en splitters direct op een groene kabel aansluiten. Dit omdat je spanningspieken vanuit het netwerk direct op je apparatuur krijgt en deze hierdoor defect kan raken. Dit kan zijn defecte apparatuur van Ziggo zelf maar ook de handige buurman kan een fout maken met installeren en hiermee schade veroorzaken op jouw apparatuur als er geen AOP is en ga dan maar eens iemand aansprakelijk stellen. Ziggo heeft immer een AOP opgeleverd bij oplevering van de aansluiting en de klant mag hier niet aankomen, omdat Ziggo de eigenaar en beheerder is.

Een AOP aansluiten en verplaatsen kan iedereen doen, mits je hem weer goed aansluit. Maar een AOP verwijderen is absoluut not done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

MediaZoo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:22:
[...]Ziggo heeft immer een AOP opgeleverd bij oplevering van de aansluiting en de klant mag hier niet aankomen, omdat Ziggo de eigenaar en beheerder is.
Tot zo ver de theorie. De praktijk snapt Ziggo ook niet helemaal of wil het niet snappen.
Vanwege wat flinke storingen enige tijd geleden Ziggo langs laten komen. Alle kabels en connectoren welke ik zelf kon vervangen waren al gedaan.
De Ziggo monteur trok de AOP van de wand en blijkbaar was de groene kabel niet lekker in de AOP aangesloten. Stukje afgesneden, gestript en weer aangesloten en er was weer beeld. Maar... Ik zou wel een rekening krijgen, want dit had ik ook zelf kunnen doen. Dus vervolgens een rekening in de bus.
Letterlijke omschrijving op de rekening: "AOP veroorzaakte BER fouten. Kabel zat er niet goed in". Of ik even 59,95 wilde overmaken...

En het officiële antwoord van de webcare:
Tegenwoordig mag je zelf wel aan de AOP kant de kabel opnieuw strippen en aansluiten. Ook mag je deze controleren. De eindversterker is inderdaad een ander verhaal. En ja, je mag hier ook een Ziggo monteur voor langs laten komen indien je hier liever zelf niet aan komt. Het is wel onderdeel van het Ziggo netwerk, tot in je AOP.
Dus...
Omdat er gelukkig ook wat aan de versterker in de straatkast was gedaan de rekening ongedaan gekregen, maar Ziggo stuurt dus gewoon rustig een rekening voor fouten in de AOP.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
TFHfony schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:50:
[...]

Tot zo ver de theorie. De praktijk snapt Ziggo ook niet helemaal of wil het niet snappen.
Vanwege wat flinke storingen enige tijd geleden Ziggo langs laten komen. Alle kabels en connectoren welke ik zelf kon vervangen waren al gedaan.
De Ziggo monteur trok de AOP van de wand en blijkbaar was de groene kabel niet lekker in de AOP aangesloten. Stukje afgesneden, gestript en weer aangesloten en er was weer beeld. Maar... Ik zou wel een rekening krijgen, want dit had ik ook zelf kunnen doen. Dus vervolgens een rekening in de bus.
Letterlijke omschrijving op de rekening: "AOP veroorzaakte BER fouten. Kabel zat er niet goed in". Of ik even 59,95 wilde overmaken...

En het officiële antwoord van de webcare:

[...]

Dus...
Omdat er gelukkig ook wat aan de versterker in de straatkast was gedaan de rekening ongedaan gekregen, maar Ziggo stuurt dus gewoon rustig een rekening voor fouten in de AOP.
Dan is die policy zeer recent gewijzigd. Want tot zover ik me kan heugen was het AOP altijd de verantwoordelijkheid van Ziggo. Je moet immers ergens een grens tussen klant en provider trekken.

Daarnaast kun je als leek niet zien of een AOP goed of niet goed zit aangesloten. Een klein stukje mis snijwerk en je hebt al problemen op de lijn. Ik snap niet dat Ziggo dit aan de klant overlaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

MediaZoo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:53:
[...]

Dan is die policy zeer recent gewijzigd. Want tot zover ik me kan heugen was het AOP altijd de verantwoordelijkheid van Ziggo. Je moet immers ergens een grens tussen klant en provider trekken.

Daarnaast kun je als leek niet zien of een AOP goed of niet goed zit aangesloten. Een klein stukje mis snijwerk en je hebt al problemen op de lijn. Ik snap niet dat Ziggo dit aan de klant overlaat..
Ik ook niet. Bovenstaande was trouwens 2014... Heb de werkbon met dit commentaar nog in mijn mailbox zitten. Maar beleid is 1 ding. Bij Ziggo ben je naar mijn smaak iets te vaak afhankelijk van degene waarmee je te maken hebt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TFHfony schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ik ook niet. Bovenstaande was trouwens 2014... Heb de werkbon met dit commentaar nog in mijn mailbox zitten. Maar beleid is 1 ding. Bij Ziggo ben je naar mijn smaak iets te vaak afhankelijk van degene waarmee je te maken hebt.
Dus Ziggo schuift het nu weer af op hun klanten ?
En als ze komen kunnen ze lekker incasseren -O-
Hoezo geld verdienen over de rug van de gebruiker.

Raar dat de policy weer veranderd is en dat je daar dus achterkomt als je pas contact met ze hebt gehad,
Goed ze kunnen natuurlijk niet elke klant apart betichten, maar ik vindt dit weer een gevalletje lekker afschuiven -O-

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is niet helemaal waar. Bij de uitlevering van de interactieve Cisco Decoders moest ik ook zelf mijn AOP vervangen van Ziggo en dat is inmiddels al 8,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:31
Tijdswindow kun je als monteur weinig aan veranderen , je krijgt x aantal bonnen . Ene bon ben je 15 minuten bezig de andere 2 uur . Ze komen geen pakketje afgooien wat gemiddeld 2 minuten duurd waardoor je dus makkelijker de tijd kan plannen .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Idd, zeer recent moet dat zijn, want ik mocht het zelf niet vervangen hoewel door mij aangeboden. Het moest en zou door een monteur uitgevoerd moeten worden, geheel kosteloos, dat dan weer wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mag: Ik heb nu sedert de overname van UPC? ZIGGO en los van de idioterie aan prijsstijgingen iedere maand? ben ik over de hele gewoon erg tevreden over het pakket wat ik al jaren heb zonder telefoon. Bedoel, op je mobiel doodleuk in de ochtend op het vliegveld (Schiphol) al wachtend op je vlucht kijken via FOXSPORTS naar die inmiddels vergane bokswedstrijd tussen Mayweather en O'Connor, toch geweldig? Bedoel vroeger moest je als je iets belangrijks op tv wilde zien, ergens een kroeg o.i.d. opzoeken (of naar huis snellen) en nu open je gewoon de ZIGGO App,vul je de boel in, en zie daar: TV wereld op je mobiel in dat prachtige scherm en in HD?(i.i.g. haarscherp beeld) En dan laat ik de fantastische batterij nog achterwege voor zo een groot toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daarnet eens opzeggingen gebeld; was namelijk voorbij het jaarcontract.

Uiteindelijk; 6 maanden voor 34,95. Scheelt dus 6 maanden lang 25 euro, volgend jaar zeker weer bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 00:01

TRaSH

koffie ?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:13:
...... en los van de idioterie aan prijsstijgingen iedere maand? ....
Iedere maand een prijs stijging ?
heb ik gelukkig geen last van bij Ziggo.
Vorkie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:27:
Daarnet eens opzeggingen gebeld; was namelijk voorbij het jaarcontract.

Uiteindelijk; 6 maanden voor 34,95. Scheelt dus 6 maanden lang 25 euro, volgend jaar zeker weer bellen :)
Zo heb ik het ook gedaan,
heb gebeld dat ik sneller internet wil en minder betalen.
En hoefde geen extra zenders of horizonbox te hebben.
En heb dezelfde aanbieding gekregen.

Voordeel is wel dat ik de mogelijkheid heb om naar glasvezel te gaan.
gelukkig hoefde dat niet want dat vind ik zeker voor het televisie gedeelte echt nog een drama en bij mij een hele verandering door extra stopcontacten die je dan moet aanleggen en zo een lelijk kastje.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
[...]

Het zit denk ik in de UPC vs Ziggo. Bij oudZiggo was het normaal om de klant zelf de DIO te laten monteren. Bij UPC was dit altijd uit den boze. Je kreeg dan bij UPC ook nooit een GUT14D of NTP1 opgestuurd. Het AOP is nog steeds verantwoordelijkheid van Ziggo en wordt kostenloos vervangen/aangestript, ik neem aan dat dit beleid sinds de overname ook gewoon in oudZiggo gebied is overgenomen sinds de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 19:30
TRaSH schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:13:
[...]

gelukkig hoefde dat niet want dat vind ik zeker voor het televisie gedeelte echt nog een drama en bij mij een hele verandering door extra stopcontacten die je dan moet aanleggen en zo een lelijk kastje.
Interactieve TV van KPN bevalt mij juist heel erg goed. De settopbox is veel kleiner dan de Ziggo Mediabox. Je kunt 'm zelfs achter de tv wegwerken.
Beeldkwaliteit van de HD Glaszenders is even goed zo niet beter dan bij Ziggo. Technisch vind ik KPN iTV beter in elkaar zitten dan wat Ziggo biedt.
Toch vind ik CI+ mooier dan een settopbox, maar het is helaas nooit van de grond gekomen. Ziggo heeft wel interactieve tv via CI+ module, maar het is veel beperkter dan wat ze via de Mediabox bieden.
KPN heeft wel plannen (gehad), maar ik hoor er nu niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 00:01

TRaSH

koffie ?

@JanR1969
Dat hele interactieve vind ik overbodig,
maar ik gebruik voor de 2 TV's op de slaapkamers een CI+ module.
De TV hangt aan de muur en alle kabels zijn ook achter de muur verstopt zodat je niks ziet hangen.
Ik kan de normale afstandsbediening gebruiken voor de TV + CEC gebruik voor de RaspberryPi.

Zou ik TV over glas nemen moet ik dus een kastje ergens plaatsen dat de afstandsbediening blijft werken + bijkomende stopcontacten en nog een extra switch voor de netwerkkabel aangezien voor de RaspberyPi + KPN mediabox beide een netwerk kabel nodig hebben.
En ik begreep dat de KPN afstandsbediening geen CEC ondersteunt en daarmee dus niet de RaspberryPi kan bedienen.

Daarnaast zijn er nog een paar irritaties die ik heb met KPN iTV .
HD zenders niet op de normale locatie, veel zender alleen 2.0 (al zou dat voor de slaapkamers geen probleem wezen)
Nu weet ik niet of het beeld kwaliteit tussen nu en 1 jaar geleden beter is geworden bij KPN iTV maar vond het bij mijn buurman juist niet mooit scherp.
Soms leek het net of er geen diepte in zat,
ook vond ik de kleuren niet zo mooi bij hem.

Beste zou wezen:
Internet van via glas zodat je af bent van die brakke connectbox,
en TV via coax.
Maar combineren vind ik net te duur.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Enige wat ik mis met de CI+ module is ReplayTV en er is ook geen app voor m'n TV :+

TRaSH schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:13:
Zo heb ik het ook gedaan,
heb gebeld dat ik sneller internet wil en minder betalen.
En hoefde geen extra zenders of horizonbox te hebben.
En heb dezelfde aanbieding gekregen.

Ik heb destijds aangegeven dat ik veel aanbiedingen krijg van andere providers, maar dat ik het liefst wel bij Ziggo wil blijven. Toen kreeg ik direct 6 maanden korting (i.p.v. 59,95/62,50 betaal ik nu vanaf 1 juli 34,95 p/m).
Ik denk dat Ziggo inderdaad toeschietelijker is als je in een glasvezel gebied woont.
JanR1969 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:37:
Ziggo heeft wel interactieve tv via CI+ module...
Dat geldt alleen voor het oud-Ziggo gebied. Het oud-UPC gebied kent niet de mogelijkheid voor interactieve tv via de CI+ module.

Wat betreft de beeldkwaliteit via KPN, daar ben ik ook nog een beetje huiverig voor. Ik lees toch veel verhalen dat, ook al is het recentelijk verbeterd, de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan bij Ziggo. Hoe je de beeldkwaliteit ervaart is natuurlijk subjectief.

In mijn woongebied zou tweak.nl een goed alternatief zijn voor Ziggo. De internet/telefonie verbinding schijnt heel goed/stabiel te zijn. Echter voor tv kent Sparql nog veel kinderziektes. Ook is de beeldkwaliteit minder dan die van Ziggo.

Ieder moet maar voor zichzelf uitmaken hoe belangrijk je de beeldkwaliteit vindt van reguliere tv uitzendingen. Hoe vaak kijken we b.v. niet even snel op een tablet? Of b.v. naar Netflix (op je tv)? Ook al heb je de beste internet verbinding, de kwaliteit van Netflix kan niet op tegen Blu-ray of regulier Ziggo tv beeld.
Als je glas hebt van KPN is de TV kwaliteit top en gelijkwaardig.

Maar over xDSL krijg je een lager profiel en als kritische kijker zie je dat terug tov Ziggo.

Alles subjectief gemeten met mijn ogen 8)

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:14
stormfly schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
Als je glas hebt van KPN is de TV kwaliteit top en gelijkwaardig.

Maar over xDSL krijg je een lager profiel en als kritische kijker zie je dat terug tov Ziggo.

Alles subjectief gemeten met mijn ogen 8)
Glas van KPN is de beeldkwaliteit ook een drama.
Ziggo heeft beste beeld kwaliteit!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• MdO82
Dracoz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
[...]

En dat zelf ondanks dat ze ooit de kwaliteit naar beneden geschroefd hebben bij Ziggo ?

2250 WP Zuid PVoutput

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:47
ArcticWolf schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:35:
Enige wat ik mis met de CI+ module is ReplayTV en er is ook geen app voor m'n TV :+
Had eerst de Ziggo app op mijn Android TV geïnstalleerd. Losse APK gedownload, die geïnstalleerd en gaan :D

Maar na een factory reset van mijn TV omdat hij opeens geen TV zenders meer wilde laten zien (denk dat het apparaat niet happy was met mijn klik-aan-klik-uit schakelaar tussen de hele installatie |:( ) heb ik de app nog niet geïnstalleerd.

Bij de app was het beeld wel gedraaid naar portrait mode, dus ik moest mijn hoofd draaien om het beginscherm te zien, maar tijdens de stream was alles prima te zien in landscape mode.

Heb de app 1 keer daadwerkelijk gebruikt. Had het begin van een F1 race gemist, app via Chromecast kon ik niet vooruitspoelen door al het gezwets heen.

Voor de rest gebruik ik Ziggo TV via COAX zonder CI module. Voor mij meer dan genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 13-09-2017 09:48 ]

Dracoz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
[...]

Tja zonder in een welles nietes te verzanden, het is jouw mening maar technisch denk ik dat Glas HD wint van KPN.

Bij vrinden lijkt het KPN Glas beeld beter en rustiger dan van Ziggo. Dan ga ik uit van installaties die goed werken. Blokken in beeld etc is op te lossen en staat los van dit gesprek.

Uit mijn hoofd:
xDSL 8 Mbit
Glas 12 Mbit
Ziggo 10-12Mbit VBR

Sec genomen, los van codecs, lijkt HD glas de beste stream te kunnen bieden. Bij snel bewegend beeld kan VBR soms een negatieve invloed hebben op het beeld.

• Martinusz
Ik wil inloggen in de connectbox, echter krijg ik een page can't be displayed :?
Ik ga gewoon naar http://192.168.178.1/ wat de default gateway is, dus dat zou goed moeten zijn.
Meer mensen weleens last van gehad?

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

Martinusz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:39:
Ik wil inloggen in de connectbox, echter krijg ik een page can't be displayed :?
Ik ga gewoon naar http://192.168.178.1/ wat de default gateway is, dus dat zou goed moeten zijn.
Meer mensen weleens last van gehad?
bij mij zit ie op
http://192.168.100.1/common_page/login.html

There are no secrets, only information you do not yet have

• Martinusz
Hier niet ;) ben altijd ingelogd geweest via 192.168.178.1 en via ipconfig/all is te zien dat die het nog steeds is.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Martinusz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:42:
[...]

Hier niet ;) ben altijd ingelogd geweest via 192.168.178.1 en via ipconfig/all is te zien dat die het nog steeds is.
Uitzetten / aanzetten? andere browser? Andere machine?

Bij de Horizonbox (is wat anders dan de connectbox, ik weet het) kon ik nimmer op de webpage komen als ik niet in hetzelfde netwerksegment zat, ondanks dat ik hem kon pingen etc.. Maar daar ga ik hier niet vanuit.

wat zegt een poort scanner, is port 80 open? etc..

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 20:29
Wat vervelend, alle diensten liggen eruit in mijn wijk 5653, er is een storing staat er op de site.

Wat leuk, vvdsl komt over twee maanden naar mijn wijk.

Veel storingen gehad alleen dit jaar al bij ziggo :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Dat was juist de boosdoener waarna het niet werkte :P
andere browser? Andere machine?

Bij de Horizonbox (is wat anders dan de connectbox, ik weet het) kon ik nimmer op de webpage komen als ik niet in hetzelfde netwerksegment zat, ondanks dat ik hem kon pingen etc.. Maar daar ga ik hier niet vanuit.

wat zegt een poort scanner, is port 80 open? etc..
Andere browser was de trick :? geen idee waarom, maar goed, ben er weer in!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

toro schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:52:
Wat vervelend, alle diensten liggen eruit in mijn wijk 5653, er is een storing staat er op de site.

Wat leuk, vvdsl komt over twee maanden naar mijn wijk.

Veel storingen gehad alleen dit jaar al bij ziggo :/
Alles relatief .. ik heb bijna nooit storingen. En wie zegt dat als ik over zou stappen ik geen storingen zou hebben?

En ik heb liever een storing in de gehele wijk dan individueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:54:
[...]

Dat was juist de boosdoener waarna het niet werkte :P

[...]

Andere browser was de trick :? geen idee waarom, maar goed, ben er weer in!
Heb die onzin ook weleens bij sommige websites, er wordt echt veel gecached door browsers wat weleens voor problemen kan zorgen. Shift + F5 / crtl + F5 lost het ook vaak op

Pagina: 1 ... 46 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic