• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
Ben gisteren bij mijn buren geweest met een Ziggo abonnement. Aangezien ze in onze straat als een van de weinige nog Ziggo hebben met een Cisco modem, even gekeken naar de performance.

Dat viel me best wel tegen. De latency vond ik voor bekabeld internet met 22-28ms best hoog, terwijl een straat verderop de latency onder de 10ms ligt. Weet iemand waarom dat zo'n groot verschil is? Met dezelfde ziggo Cisco modems

Snelheid is overigens prima in orde.
Dracoz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
[...]

Glas van KPN is de beeldkwaliteit ook een drama.
Ziggo heeft beste beeld kwaliteit!
Niet helemaal mee eens. Ja, vergeleken met DSL is Ziggo beter, maar met glas vind ik het HD glas beeld er wel beter uit zien.

Overigens hebben wij ook een Schotel hangen en geeft die ook behoorlijk strak beeld, gelijkwaardig aan Ziggo of beter.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:37:
Ben gisteren bij mijn buren geweest met een Ziggo abonnement. Aangezien ze in onze straat als een van de weinige nog Ziggo hebben met een Cisco modem, even gekeken naar de performance.

Dat viel me best wel tegen. De latency vond ik voor bekabeld internet met 22-28ms best hoog, terwijl een straat verderop de latency onder de 10ms ligt. Weet iemand waarom dat zo'n groot verschil is? Met dezelfde ziggo Cisco modems

Snelheid is overigens prima in orde.
Welk Cisco modem? Latency naar wat? Zit er een router achter? :>

• krakendmodem
ArcticWolf schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:23:
[...]

Welk Cisco modem? Latency naar wat? Zit er een router achter? :>
In dit geval een epc3928 met meerdere pings naar verschillende sites als Google, tweakers, 8.8.8.8.

Straat 1: rond de 10ms voor tweakers.net, en Google, 14ms voor 8.8.8.8.
Straat 2: schommelt, rond de 22 - 30Ms voor bovengenoemde sites.

Ik heb niet uitgebreid kunnen testen, maar het zijn vrij rustige wijken met "oudere" mensen, dus een drukke "downloadwijk" is het niet. :P

Was toevallig die avond daar en heb dus war instellingen voor WiFi aangepast. Computers waren in dit geval rechtstreeks vanaf het modem verbonden. De andere buren hadden een ander probleem maar ik heb het daar ook even getest ;)

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 13-09-2017 17:31 ]

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Jo0Lz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:07:
[...]

Hmm, gisteren issues met mijn verbinding, modem reset en opeens een mevrouw op de achtergrond bij de login pagina. Ik vind het jammer dat ik het apparaat niet via SNMP kan opnemen in mijn monitoring, maar zie je screenshot en heb gelijk een icmp check opgenomen; kan ik iig een klein beetje de performance zien.

Heb net eerst alles weer gereset, vanavond maar ff testen of de verbinding nog blijft haperen met de nieuwe firmware.
Mijn internet viel zojuist weg, ook de nieuwste firmware op de TC7210. Ik ben ziggo nu aan het bellen, kijken of er wat bekend is rondom storing. Anders melden dat de firmware toch een probleem is? Kunnen ze de voorgaande firmware op afstand weer uitrollen?

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04
Hi, ik maak gebruik van een Connect ZZP Internet Compleet abo met Play Televisie. Via de helpdesk heb ik een mediabox XL aangevraagd en vandaag ook ontvangen.

Ik heb momenteel een splitter op m'n hoofdaansluiting zitten; één coax richting de modem (Ubee EVW321B) en één coax richting de mediabox/horizonbox. Achter m'n Ubee heb ik zelf een netgear router zitten waardoor de Ubee een paar jaar geleden op bridge-modus is gezet.

Nu had ik de klantenservice van Ziggo aan de lijn voor een ander puntje, en kwam uiteindelijk naar voren dat ik sowieso recht had op een nieuw modem, de Connect Box. En daarna rees dus bij mij de vraag; hoe zouden jullie dit zo efficiënt mogelijk aansluiten?

- Optie 1: Coax gesplitst laten richting mediabox en connectbox. Connect box als router instellen, Netgear erachter als accesspoint (dhcp uit). Verder de mediabox niet gebruiken qua wifi/UTP, enkel voor TV.
- Optie 2: Zelfde als hierboven, maar dan connectbox als bridge en Netgear juist als router.
- Optie 3: Coax niet splitsen en direct één kabel naar Mediabox laten gaan. Vervolgens die gebruiken als router en middels UTP daar de Netgear achter hangen als accespoint. De connectbox zou dan in zijn geheel komen te vervallen?

Vergeet ik nog opties?

Randvoorwaarden zijn verder dat ik één netwerk wil houden, graag 2.4 en 5ghz langs elkaar gebruik en dat ik +- 5 apparaten sowieso bedraad aan wil sluiten middels UTP.

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Hier sinds ~18:00 ook een TC7210 die soms een reboot nodig heeft. Ik kan niet zien of het ding al een firmware upgrade heeft gehad. (om vage redenen kan ik geen ssh port forward doen naar 192.168.178.1).

Het lampje 'Online' staat dan uit en alleen een power cycle lost het op..

8 punten en 3 strepen

• ArcticWolf
  • Niet online
brentnl schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:23:
Hi, ik maak gebruik van een Connect ZZP Internet Compleet abo met Play Televisie. Via de helpdesk heb ik een mediabox XL aangevraagd en vandaag ook ontvangen.

Ik heb momenteel een splitter op m'n hoofdaansluiting zitten; één coax richting de modem (Ubee EVW321B) en één coax richting de mediabox/horizonbox. Achter m'n Ubee heb ik zelf een netgear router zitten waardoor de Ubee een paar jaar geleden op bridge-modus is gezet.

Nu had ik de klantenservice van Ziggo aan de lijn voor een ander puntje, en kwam uiteindelijk naar voren dat ik sowieso recht had op een nieuw modem, de Connect Box. En daarna rees dus bij mij de vraag; hoe zouden jullie dit zo efficiënt mogelijk aansluiten?

- Optie 1: Coax gesplitst laten richting mediabox en connectbox. Connect box als router instellen, Netgear erachter als accesspoint (dhcp uit). Verder de mediabox niet gebruiken qua wifi/UTP, enkel voor TV.
- Optie 2: Zelfde als hierboven, maar dan connectbox als bridge en Netgear juist als router.
- Optie 3: Coax niet splitsen en direct één kabel naar Mediabox laten gaan. Vervolgens die gebruiken als router en middels UTP daar de Netgear achter hangen als accespoint. De connectbox zou dan in zijn geheel komen te vervallen?

Vergeet ik nog opties?

Randvoorwaarden zijn verder dat ik één netwerk wil houden, graag 2.4 en 5ghz langs elkaar gebruik en dat ik +- 5 apparaten sowieso bedraad aan wil sluiten middels UTP.
Optie 4: de Connectbox cancellen.

Niks mis met die Ubee in bridge.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
ArcticWolf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:37:
[...]

Met de connectbox is ook niks mis mee, tenzij je fanatiek gamer bent, dat zie ik niet aan zijn post af.
WiFi signaal van de connectbox is uitstekend en 2.4 en 5Ghz werkt uitstekend.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

zeroday

There is no alternative!

brentnl schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:23:

Vergeet ik nog opties?

Al je 3 opties kunnen .. mijn advies: probeer ze alle drie en kijk wat voor jou de beste performance en functionaliteit geef.

Ikzelf gebruik optie 1 (maar dan met andere hardware)

Van Kabel naar Connectbox, waarbij Connectbox alleen modem is met daaraan een Edgerouter Lite3. Dan een Horizon Box direct aan de kabel en voor de rest staat Wifi uit.
achter de router een 3tal AP's van Ubiquity (unifi series) voor het wireless verhaal. Ik heb in jaren en jaren nog niet zo'n stabiel netwerk gehad.

Het enige probleem is, is dat als je op een bepaald moment een storing hebt je even goed moet kijken wat de veroorzaker is omdat er zoveel componenten zijn.

Zo had ik van de week geen internet, bleek de connectbox een remote reboot gehad te hebben en de router had hierdoor geen IP meer .. even de router aan / uit en alles deed het weer. (wie hier nu de schuldige is??)

There are no secrets, only information you do not yet have

• brentnl
ArcticWolf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:37:
[...]

Eerlijk advies ;) Maar zou ik er iets mee verliezen tov de Ubee als ik de CB uiteindelijk in bridge laat zetten mocht het Wifi alsnog tegenvallen?
Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:44:
[...]
.., tenzij je fanatiek gamer bent..
Fanatiek niet, maar af en toe een online game sluit ik niet uit.
Iemand ervaring met de CB als router en er nog een router/accespoint achter dezelfde SSID's? Pakken apparaten dat goed over als het ene signaal sterker is dan het andere?

• Martinusz
brentnl schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:55:
[...]

Eerlijk advies ;) Maar zou ik er iets mee verliezen tov de Ubee als ik de CB uiteindelijk in bridge laat zetten mocht het Wifi alsnog tegenvallen?
De Wifi zal je niet tegenvallen, deze is uitstekend qua signaal, maak je daar geen zorgen om.
[...]

Iemand ervaring met de CB als router en er nog een router/accespoint achter dezelfde SSID's? Pakken apparaten dat goed over als het ene signaal sterker is dan het andere?
De problemen met ping etc. zijn uitvoerig besproken in dit topic, lees de afgelopen pagina's eens door, daar vind je veel informatie over de CB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PA5AM schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:53:
Hier sinds ~18:00 ook een TC7210 die soms een reboot nodig heeft. Ik kan niet zien of het ding al een firmware upgrade heeft gehad. (om vage redenen kan ik geen ssh port forward doen naar 192.168.178.1).

Het lampje 'Online' staat dan uit en alleen een power cycle lost het op..
SSH port forwards zijn compleet onafhankelijk van het modem.

Luister je toevallig op een lage lokale poort? Dat mag alleen root.
En als alternatief kan je eventueel een socks proxy gebruiken en deze instellen in een browser (bv firefox) ssh -D 2001 [user@hostetc].
brentnl schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:55:
[...]
Het WiFi zal de beperking niet zijn. De vertraging & jitter die je hebt zal gedomineerd worden door de Connect Box zelf :+.

De Connect Box levert een verbinding die net zo stabiel en soepel is als 4G. Stoor je je bij 4G niet aan de random kleine vertraging dan zal je van de Connect Box issues ook niets merken.

edit: Woon je fZiggo gebied (nooit UPC geweest)? Dan is de TC7210 ook een optie als je er één weet te vinden

offtopic:
Maar CB heeft dan natuurlijk (afhankelijk van contract) met (iets) meer downstream bandbreedte en (veel) minder upload bandbreedte.

[ Voor 40% gewijzigd door ANdrode op 14-09-2017 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

ANdrode schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:27:
[...]

SSH port forwards zijn compleet onafhankelijk van het modem.

Luister je toevallig op een lage lokale poort? Dat mag alleen root.
En als alternatief kan je eventueel een socks proxy gebruiken en deze instellen in een browser (bv firefox) ssh -D 2001 [user@hostetc].
Ik ben zelf niet thuis dus wou via ssh op de webif kijken... Een dynamic forward had ik nog niet aan gedacht en lost het probleem idd op. Thanks :)

De nieuwe firmware staat er inderdaad op. De boel lijkt weer stabiel te zijn ondertussen

8 punten en 3 strepen

• brentnl
Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:25:
[...]

De problemen met ping etc. zijn uitvoerig besproken in dit topic, lees de afgelopen pagina's eens door, daar vind je veel informatie over de CB.
Ik lees het inderdaad :o Ondervang je dat door 'm op bridge te zetten?

• Martinusz
brentnl schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:02:
[...]

Ik lees het inderdaad :o Ondervang je dat door 'm op bridge te zetten?
Nee, ook dat staat er tussen :P

• brentnl
Haha kut, zo ver was ik nog niet met lezen ;) Ok ok. Trial&error wordt het dus.

• Jo0Lz
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

Lootbox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:44:
[...]

Mijn internet viel zojuist weg, ook de nieuwste firmware op de TC7210. Ik ben ziggo nu aan het bellen, kijken of er wat bekend is rondom storing. Anders melden dat de firmware toch een probleem is? Kunnen ze de voorgaande firmware op afstand weer uitrollen?
Gisteren ochtend heb ik alle apparaten even een powercycle gegeven, het lijkt nu geen issue meer. Voorheen had ik elke dinsdag nacht 01.00 een paar minuten geen internet, heb nu een ICMP vanaf m'n monitoring lopen, vooralsnog geen packetloss. Ik ben benieuwd aanstaande dinsdag op woensdag nacht :).
De extra grafische poespas lijkt me voor dat modem geen voordeel, maar branding is natuurlijk belangrijk. Ik gebruik geen Wifi van het apparaat, dat was altijd op de 2.5ghz band super onstabiel. Zelfs een nieuwsitem hier op Tweakers over geweest. Ga van de week eens peilen bij familie die er ook problemen mee heeft of dat wel verbeterd is.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

• Lootbox
Jo0Lz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:25:
[...]

Gisteren ochtend heb ik alle apparaten even een powercycle gegeven, het lijkt nu geen issue meer. Voorheen had ik elke dinsdag nacht 01.00 een paar minuten geen internet, heb nu een ICMP vanaf m'n monitoring lopen, vooralsnog geen packetloss. Ik ben benieuwd aanstaande dinsdag op woensdag nacht :).
De extra grafische poespas lijkt me voor dat modem geen voordeel, maar branding is natuurlijk belangrijk. Ik gebruik geen Wifi van het apparaat, dat was altijd op de 2.5ghz band super onstabiel. Zelfs een nieuwsitem hier op Tweakers over geweest. Ga van de week eens peilen bij familie die er ook problemen mee heeft of dat wel verbeterd is.
Mijn TC7210 staat in bridge mode met een peperdure Netgear X10 als router. _/-\o_ . Ik heb Ziggo gesproken ze konden niets geks zien in de logs. Heb wel een aantekening laten maken. Misschien toch een korte storing. Het is wel vreemd dat voor de nieuwe firmware update van de TC7210 het internet in ruim 2 maanden tijd er nooit uit is geklapt. Het zou de nieuwe firmware ook kunnen zijn. Ik hou het in de gaten nu.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:04
Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat ik 's avonds (tussen 7 -12) de maximale internet snelheid niet meer haal. Speedtests eindigen tussen de 60- en 110mbit, zowel bekabeld als wireless. Ping is wel goed.

Ik vermoed dat het drukte is op het netwerk omdat ik 's ochtends wel makkelijk de 150mbit haal (wireless & kabel). Er is nu een monteur gepland (over 4 weken). Andere mensen hier ervaringen mee? Modem is een CB, omgeving Amsterdam.

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Ik heb sinds een aantal maanden de ConnectBox, wat een ellende.
Meerdere malen per maand dat mijn downloadsnelheid niet boven de 5 Mbps uit komt.
Een reset heeft vaak zin maar vandaag niet, snelheid blijft rond de 5 Mbps schommelen.
Momenteel een abonnement voor 40 Mbps (wat al niet veel is).

Heeft iemand dit eerder gezien in combinatie met een ConnectBox? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:26
melvinjoosten schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:51:
Meerdere malen per maand dat mijn downloadsnelheid niet boven de 5 Mbps uit komt.
Een reset heeft vaak zin maar vandaag niet, snelheid blijft rond de 5 Mbps schommelen.

Heeft iemand dit eerder gezien in combinatie met een ConnectBox? Ik ben benieuwd.
Heb je meer info? Hier kunnen we weinig mee :)
- Test je bedraad of via Wifi?
- Als het via Wifi is, probeer eens bedraad
- Post je channel waardes uit de Connect box eens (even zoeken in dit topic).

Good luck!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:26

Post ook eens de Downstream Channel en Upstream Channel waardes uit ConnectBox, misschien zit daar iets mis?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33

Ja, dit komt regelmatig voorbij. Net als er bij een gemiddelde auto garage regelmatig een kapotte auto langs komt. Wat er mis is met de auto wordt niet verteld. Net als er regelmatig te weinig info over een storing/probleem gegeven wordt zoals in deze.

Hoe test je? Waarmee ervaar je dit? Info over je installatie? Signaalwaardes uit je modem? Hoe meer details hoe meer wij kunnen zeggen. Met een omschrijving als deze kunnen we totaal niets zeggen.

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
daxy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:54:
[...]

Heb je meer info? Hier kunnen we weinig mee :)
- Test je bedraad of via Wifi?
- Als het via Wifi is, probeer eens bedraad
- Post je channel waardes uit de Connect box eens (even zoeken in dit topic).

Good luck!
Thanks voor de snelle reply!

Ik heb zowel bedraad als via Wi-Fi getest. Wat mij op viel is dat enkele minuten na de reset via de Wi-Fi zo'n 18 Mbps haalbaar was, enkele minuten later hing dit weer tussen de 2 en 5.

https://imgur.com/a/92Gpw

[ Voor 7% gewijzigd door melvinjoosten op 14-09-2017 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik sta op het punt om mijn DSL verbinding op te graven (ligt onder de houten vloer. nooit nodig gehad) en weg te gaan bij Ziggo, want ik ben er spuugzat van dat ze me behandelen als een dom schaap.

Tijdje terug heb ik ze gebeld over die aangekondigde prijsverhoging. Ging om een klein bedrag, een euro en een beetje per maand, maar ik vond het verhaal dat erbij gehouden worden (hogere snelheden, nog meer veiligheid, meer features) complete bullshit, dus dat hield ik tegen ze aan. Ik, als basis klant, (40/4 alles in 1 abo) krijg daar helemaal niks van, en veiligheid is iets dat ik gewoon mag verwachten zonder bijbetalen. Dus waarom moet ik meer gaan betalen terwijl ik helemaal niks extra's krijg?

Nou, daar hadden ze dus compleet geen antwoord op.

Nu is er weer aangekondigd dat de prijs van het basis abo (jaja, nogmaals) omhoog gaat, maar alleen de snelheden van de hogere abonnementen worden verhoogd. Het gaat mij niet om meer snelheid (heb ik niet nodig) maar het is overduidelijk dat ze de grens aan het opzoeken zijn door klanten uit dat abonnement te willen drukken waar ze veel concurrentie hebben van DSL, naar een abonnement dat moeilijker te matchen is voor concurrenten.

Ik gun dit bedrijf gewoon mijn geld niet meer, het is een stelletje kapitalistische onvriendelijke mensen wiens klantenservice nog steeds heel veel te wensen over laat.

Maar wat dan? Er zijn geen andere kabelaars (want dat houden ze al jaren tegen) dus heel veel keus is er niet. Ik overweeg nu dan maar een Tele2 of T-Mobile abonnement, 50/5 all-in-one voor minder dan wat Ziggo rekent per maand.

Iemand nog een laatste pressie/redmiddel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

HTT-Thalan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:41:
Ik sta op het punt om mijn DSL verbinding op te graven (ligt onder de houten vloer. nooit nodig gehad) en weg te gaan bij Ziggo, want ik ben er spuugzat van dat ze me behandelen als een dom schaap.
Zoek naar eentje met een gratis monteur als je je DSL verbinding zo ver heb weggestopt 8)
NLE bv had die in het begin voor ex-ziggo klanten, geen idee of dat nog zo is.

Mocht ik dat ooit willen zal ik dat ook nodig hebben, heb bij het isoleren in mijn kruipruimte wat draden doorgeknipt :o

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

hjs schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:05:
[...]

Zoek naar eentje met een gratis monteur als je je DSL verbinding zo ver heb weggestopt 8)
NLE bv had die in het begin voor ex-ziggo klanten, geen idee of dat nog zo is.

Mocht ik dat ooit willen zal ik dat ook nodig hebben, heb bij het isoleren in mijn kruipruimte wat draden doorgeknipt :o
Naja, het is een houten vloer met daar boven op vast geklikt laminaat. Er moet een kast weggeschoven worden, laminaat eraf (paar latten) en dan een plank of twee wegschroeven. Ik gok een uurtje werk.
Ik kan er vanuit de ruimte bij de voordeur wellicht ook bij, daar zit de watermeter en daarnaast zit er een gat in de muur onder de vloer om de twee ruimtes te verbinden, maar alles is afgestort met schelpen ter isolatie :').

Eventjes klussen dus, maar ik zie geen andere optie meer. Ze nemen me gewoon totaal niet serieus als ik de klanten'service' opbel om uit te leggen waarom ik zo ontzettend boos ben op ze. Ze luisteren een minuutje en bieden dan aan om tegen een nieuw jaarcontract 3 maanden een tientje eraf te halen.

Dat is hetzelfde als de jumbo die een gratis zak groente/fruit aanbied als je iets kocht wat rot bleek te zijn. Ik kreeg op een gegeven moment elke week zo'n zak mee. Ik had veel liever dat ze gewoon iets aan de kwaliteitscontrole zouden doen, maar daar was volgens de medewerker geen kans op. Ik heb zelfs gratis zakken groente mee gekregen waar dan opnieuw rotte spullen in zaten.

• ArcticWolf
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:29:
[...]

In dit geval een epc3928 met meerdere pings naar verschillende sites als Google, tweakers, 8.8.8.8.

Straat 1: rond de 10ms voor tweakers.net, en Google, 14ms voor 8.8.8.8.
Straat 2: schommelt, rond de 22 - 30Ms voor bovengenoemde sites.

Ik heb niet uitgebreid kunnen testen, maar het zijn vrij rustige wijken met "oudere" mensen, dus een drukke "downloadwijk" is het niet. :P

Was toevallig die avond daar en heb dus war instellingen voor WiFi aangepast. Computers waren in dit geval rechtstreeks vanaf het modem verbonden. De andere buren hadden een ander probleem maar ik heb het daar ook even getest ;)
Vreemd, misschien dat straatkast 2 nog puur coax is en straatkast 1 al wel een glasvezel in de kast heeft? Kan anders weinig verzinnen.
Ping tijden verschillen altijd wel, maar 20ms+ is zelfs hoog voor Ziggo.

Heb hier zelf gemiddeld 6,5ms :$

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:24:
[...]
Vreemd, misschien dat straatkast 2 nog puur coax is en straatkast 1 al wel een glasvezel in de kast heeft? Kan anders weinig verzinnen.
20+ms zou ik zelf in het modem/routes zoeken. Zelfs in een drukke wijk is de ping wel laag ondanks dat de bandbreedte in de wijk vol zit.

De straatkast/wijkkast zou voor de ping weinig uit moeten maken. Zelfs bij een wijkkast waar glasvezel naartoe ligt staat de CMTS een stuk verderop. Althans: Dat was mijn conclusie adhv de blogpost.

En over glasvezel -> CMTS 10km verderop is functioneel gelijk aan CMTS in de straatkast.
Heel nette ping. Maar gezien jouw smokeping grafiek was het al duidelijk dat jij in een "rustige" wijk woont. Je ziet ook geen 24-uurs cyclus in de jitter.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52

TRaSH

koffie ?

@HTT-Thalan
[off topic]
Slechte Jumbo heb je dan aangezien wij ook wel eens daar groente en fruit halen en geen last hebben van rotte groente/fruit.
Je zou de klacht hoger op moeten indienen lijkt me dan aangezien het naar mijn idee laks beleid is van de manager.

[on topic]
Je hebt je besluit al genomen,
DSL providers hebben hun prijzen ook verhoogd en net als ziggo doen ze dat elk jaar onder het mom van inflatie, netwerk upgrade.

Verder zou ik informatie gaan inwinnen in een DSL topic.
Dan weet je tenminste wat je te wachten staat.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:04:
[...]

20+ms zou ik zelf in het modem/routes zoeken. Zelfs in een drukke wijk is de ping wel laag ondanks dat de bandbreedte in de wijk vol zit.

De straatkast/wijkkast zou voor de ping weinig uit moeten maken. Zelfs bij een wijkkast waar glasvezel naartoe ligt staat de CMTS een stuk verderop. Althans: Dat was mijn conclusie adhv de blogpost.

En over glasvezel -> CMTS 10km verderop is functioneel gelijk aan CMTS in de straatkast.

[...]

Heel nette ping. Maar gezien jouw smokeping grafiek was het al duidelijk dat jij in een "rustige" wijk woont. Je ziet ook geen 24-uurs cyclus in de jitter.
Ja vreemd, zie via m'n laptop wel meer DSL hotspots (8 ) dan Ziggo hotspots (5) dus misschien zit ik inderdaad in een rustig blok.
Dit blok heeft maar 24 appartementen maar de U flat om deze heen heeft 180 appartementen, al wonen daar hoofdzakelijk oudere mensen.

Aansluitend op deze flats zijn er enkele straten met gewone gezinswoningen, maar kan best zijn dat ze de nodes van de flats (ca. 3x 204 appartementen = max 612 gebruikers op 1 node) hebben gesplitst en dat die gezinswoningen op een andere zit, dat kan veel verklaren.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Zucht, bij de helpdesk een issue aangekaart dat ik totaal geen hostname heb en ook geen reverse dns. Dachten ze eerst dat het om website hosting ging. Uitgelegd wat het is, daarna even in de wacht gestaan om met een collega te overleggen. Daarna was het antwoord dat het ontbreken daarvan geen invloed heeft op de verbinding, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Dat heb ik zelfs bij een zakelijke glasvezel verbinding gehad van Ziggo. Ze wisten dat ze ergens een formulier hadden waarmee we het zelf konden bepalen, maar ze konden het formulier niet vinden.

Als het bij zakelijk al zo lastig is kan ik mij voorstellen dat het bij een privé verbinding helemaal een ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lizard schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:47:
Zucht, bij de helpdesk een issue aangekaart dat ik totaal geen hostname heb en ook geen reverse dns. Dachten ze eerst dat het om website hosting ging. Uitgelegd wat het is, daarna even in de wacht gestaan om met een collega te overleggen. Daarna was het antwoord dat het ontbreken daarvan geen invloed heeft op de verbinding, dus geen probleem.
:?

En nu? Beetje provider kan dat toch leveren? Of gaan ze er nog mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lizard schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:47:
Als het kan gewoon je modem een dagje / nachtje uitzetten, grote kans dat je daarna een IP adres krijgt waar wel een rDNS op aanwezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ArcticWolf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:24:
[...]

Ik zal het binnenkort eens nakijken met m'n eigen laptop. Er hangt nu geen routers tussen, direct WiFi vanaf het modem. Bereik is zwak maar dat is voor dat appartement momenteel geen probleem.

Ze zijn wel aan het rondkijken voor een ander pakket. Ze kijken alleen tv en appen met een mobieltje op WiFi. Daar hebben ze nu geen 150Mb voor nodig ;).

Maar de kastjes bij ons in de straat vallen van ellende uit elkaar. Eén van die kastjes hangt letterlijk met ducttape aan elkaar. Dit is al sinds het UPC tijdperk zo, dus ergens Ben ik ook niet verbaasd eigenlijk. Zal eens weer een foto naar Ziggo sturen :P

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 15-09-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:13:
[...]

Ja vreemd, zie via m'n laptop wel meer DSL hotspots (8 ) dan Ziggo hotspots (5) dus misschien zit ik inderdaad in een rustig blok.
Dit blok heeft maar 24 appartementen maar de U flat om deze heen heeft 180 appartementen, al wonen daar hoofdzakelijk oudere mensen.
Een kabelsegment deelt natuurlijk 16 * 45 mbps down en 6 * 20 mbps up. Als je een paar echt grote gebruikers hebt merk je dit direct.

Ik dacht eerst dat een druk kabelsegment niet voor een hogere ping zonder packetloss kon zorgen. Maar nu twijfel ik over mijn intuïtie:

Een kabelnetwerk gebruikt op de transportlaag upload-slots van verschillende grootte. Ik kan mij voorstellen dat de grote slots op zijn waardoor bulk data capaciteitsproblemen merkt (upload) [je krijgt de slots die je nodig hebt niet] maar je bij ping alleen een hogere rtt merkt [je moet wachten tot er een slot is].

Als iemand dit zeker weet: Bevestiging van of dit wel/niet klopt wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Kreeg vandaag een mailtje dat de snelheid omhoog gaat van 150 naar 200 Mbit. Heel mooi natuurlijk, maar men zegt niets over de uploadsnelheid. Gaat die ook mee?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ja die gaat naar 20, bij ziggo zijn volgens mij alle abbonementen delen door 10 dus 40/4, 150/15 , 200/20, 400/40 behalve de zakelijke variant van 500

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:06
Zojuist met Ziggo aan de telefoon geweest, woon tijdelijk weer bij mn ouders in tot de sleuteloverdracht van onze nieuwe woning maar na een week erger ik me al kapot. Wifi word er om de haverklap uitgeflikkerd.

Nu hebben zij een oude UBEE EVM320B die ze al meer dan 10 jaar gebruiken en daarachter heeft mn pa een C7 gezet.

Aangezien die UBEE al heel oud is eerst maar voor de makkelijke oplossing gekozen en gevraagd om een nieuwe modem en krijgen de Connectbox, als mn pa had geweten dat hij daar om kon vragen had hij nooit die C7 gekocht maar goed, daar vinden we wel weer een ander nut voor.

Mooi dat er totaal niet moeilijk over gedaan word, nu is die UBEE al wel heel oud en mijn ouders al heel lang klant maar goed, werd vriendelijk en snel geholpen.

Hopen dat dit het probleem oplost.

[ Voor 11% gewijzigd door wildcardxxl op 15-09-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:26

Nibbz

Postmaster General

Weet iemand wat de koude boottijd is van een raspberry pi 3? Ik zit er aan te denken om er een op de slaapkamer te installeren, ter vervanging van een chromecast.

Wil hem eigenlijk niet constant aan laten, dus laten booten met de tv. Maar ik zie filmpjes waarbij het 1:30 duurt voordat android geladen is (android ivm ziggo app om tv te kijken).

Is dit ook daadwerkelijk 1:30 met een koude boot?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
wildcardxxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:45:
als mn pa had geweten dat hij daar om kon vragen had hij nooit die C7 gekocht maar goed, daar vinden we wel weer een ander nut voor.
Oudere mensen en computers gaan niet altijd even lekker samen. En ze houden niet van veranderingen (ook al zijn ze vaak beter).

Het leuke is bv, ik heb al JAREN geleden voor mijn vader het zo ingesteld dat wat hij download in een map wordt geplaatst hij rechtstreeks kan afspelen op zijn Xstreamer. Hij is gelukkig nog wel zo slim genoeg om het bestand te verwijderen zodra hij de film bekeken heeft, ook in Vuze. En ik heb em aangeleerd als hij een film zoekt dat hij dan nog gewoon de naam van de film moet invoeren + NL er achter (wat betreft subs). Dan krijgt ie weliswaar niet altijd een blu ray rip maar een dvd rip voldoet ook nog wel. Eigenlijk wil ik em Netflix aanbevelen, want zijn tv is daar geschikt voor. Relatief klein bedrag per maand en zijn internetsnelheid in Veendam is daarvoor snel genoeg. Maar ja, ouderen en veranderingen, pfffff. M'n pa zegt nu simpel, "Maar het werkt nu ook toch en het kost me niets". Ik zo, ja, goed pa, moet je zelf weten.

Maar als om wat voor reden de boel niet meer wil dan heb ik em gelijk aan de telefoon.
Gelukkig gaat het al jaren goed zo, dus de telefoon blijft redelijk frisjes. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
Snowwie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:14:
[...]

Oudere mensen en computers gaan niet altijd even lekker samen. En ze houden niet van veranderingen (ook al zijn ze vaak beter).

Maar als om wat voor reden de boel niet meer wil dan heb ik em gelijk aan de telefoon.
Gelukkig gaat het al jaren goed zo, dus de telefoon blijft redelijk frisjes. :)
Hier eerder andersom, als ik vanaf het begin was betrokken bij het probleem had ik er een stuk minder werk van gehad om te zoeken naar een probleem.

Speel heel af en toe wel eens een spelletje op xbox one maar is helaas niet te doen want word om de paar seconden weer van wifi afgeflikkerd, klein stukje eigen belang ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
wildcardxxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:17:
Speel heel af en toe wel eens een spelletje op xbox one maar is helaas niet te doen want word om de paar seconden weer van wifi afgeflikkerd, klein stukje eigen belang ;)
Games en WiFi :N

Steek es een utp kabel in die meuk.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
Snowwie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:20:
[...]

Games en WiFi :N

Steek es een utp kabel in die meuk.
Als het mijn eigen woning was wel, in dit geval moet ik alles aanleggen naar een kamer waar ik nog maar twee maanden zit. Ze zijn zelf van plan om te verhuizen hierna.

Gewoon een kabel uitrollen van modem naar slaapkamer is eerder een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Zo ziggo is weer helemaal top gisteren storing en vanmorgen een sms dat het opgelost was nou mooi niet dus.

Ik bellen blijkt mijn modem defect kan ik mooi een week wachten op een connectbox dat terwijl ik heel content ben met mijn Cisco box.

Meer mensen hier met een defect modem na de storing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:07
Welke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
TRAXION schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:41:
Zo ziggo is weer helemaal top gisteren storing en vanmorgen een sms dat het opgelost was nou mooi niet dus.

Ik bellen blijkt mijn modem defect kan ik mooi een week wachten op een connectbox dat terwijl ik heel content ben met mijn Cisco box.

Meer mensen hier met een defect modem na de storing ?
Ziggo heeft een enorm netwerk. Ieder Dorp of deel van een grote stad is een subnetwerk. Landelijke storingen komen zelden tot nooit voor en als deze er zijn komen ze uitgebreid in de media. Lokale storingen komen niet in de media en staan alleen op de Ziggo site onder de storingen. Daarnaast kan een storing in jouw netwerk segment spelen terwijl 2 straten verder in een ander segment niets speelt.

Je storing is opgelost bericht hebben we hier dan ook niets aan. We weten niet wat waar speelde. Daarnaast is de kans dat je hier iemand spreekt in het zelfde netwerk segment als jij zit zeer klein.

Een defect modem na een storing komt zelden voor. Daarnaast is een defect modem rekkelijk. Was is er defect? Geen stroom? Komt niet online enz enz. Ik vindt het altijd bijzonder dat iemand aan een telefoon vast kan stellen dat een apparaat defect is. Als klant moet je dan wel zeer goed weten hoe de techniek werkt.

Meer info en we kunnen antwoord geven. Dit is een mijn auto is stuk hebben meer mensen hier last van bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nibbz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:55:
Wil hem eigenlijk niet constant aan laten, dus laten booten met de tv. Maar ik zie filmpjes waarbij het 1:30 duurt voordat android geladen is (android ivm ziggo app om tv te kijken).
Lijkt me niet helemaal het juiste topic, maar waarom wil je hem niet aan laten staan? Kost 5 euro aan stroom per jaar als ie 24/7 aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nibbz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:55:
Weet iemand wat de koude boottijd is van een raspberry pi 3? Ik zit er aan te denken om er een op de slaapkamer te installeren, ter vervanging van een chromecast.

Is dit ook daadwerkelijk 1:30 met een koude boot?
Ligt eraan wat je gebruikt voor OS ..
ik heb er 3 en die zijn binnen enkele seconden (geen idee hoeveel maar 30 seconden is toch wel de max) weer geboot.
zie ook: http://lifehacker.com/how...t-older-models-1762417275 hier is er sprake van rond de 17 tot 18 seconden.
maar ik kan me voorstellen dat het met android erg lang kan duren omdat er allerlei dingen geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
iemand hier ook een edgerouter lite achter een bridged connect box ?
Als ik nu van grc.com shieldsup gebruik en scan op common ports geeft deze de meeste poorten weer als open, en m'n verbinding is tijdelijk weg.

Ligt dit aan het bridged zetten van die connect box of heb ik wat verkeerd staan in m'n edgerouter ? Naar mijn idee staat het precies hetzelfde als voor een andere edgerouter die aan KPN hangt en daar zijn m'n poorten allemaal stealth.

Is dit misschien het resultaat van bridged, omdat de connect box alles openzet naar de achterliggende router ?

[ Voor 11% gewijzigd door mcetweaker op 15-09-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
MediaZoo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:47:
[...]

Ziggo heeft een enorm netwerk. Ieder Dorp of deel van een grote stad is een subnetwerk. Landelijke storingen komen zelden tot nooit voor en als deze er zijn komen ze uitgebreid in de media. Lokale storingen komen niet in de media en staan alleen op de Ziggo site onder de storingen. Daarnaast kan een storing in jouw netwerk segment spelen terwijl 2 straten verder in een ander segment niets speelt.

Je storing is opgelost bericht hebben we hier dan ook niets aan. We weten niet wat waar speelde. Daarnaast is de kans dat je hier iemand spreekt in het zelfde netwerk segment als jij zit zeer klein.

Een defect modem na een storing komt zelden voor. Daarnaast is een defect modem rekkelijk. Was is er defect? Geen stroom? Komt niet online enz enz. Ik vindt het altijd bijzonder dat iemand aan een telefoon vast kan stellen dat een apparaat defect is. Als klant moet je dan wel zeer goed weten hoe de techniek werkt.

Meer info en we kunnen antwoord geven. Dit is een mijn auto is stuk hebben meer mensen hier last van bericht.
Zal wel een toevals treffer zijn maar lijkt erop dat de adapter van mijn modem naar zijn grootje is verhaal blijft dat ik graag bij mijn Cisco modem blijf.

Maar eens kijken of ik een adapter kan vinden om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:27
mcetweaker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:
Als ik nu van grc.com shieldsup gebruik en scan op common ports geeft deze de meeste poorten weer als open, en m'n verbinding is tijdelijk weg.

Ligt dit aan het bridged zetten van die connect box of heb ik wat verkeerd staan in m'n edgerouter ? Naar mijn idee staat het precies hetzelfde als voor een andere edgerouter die aan KPN hangt en daar zijn m'n poorten allemaal stealth.

Is dit misschien het resultaat van bridged, omdat de connect box alles openzet naar de achterliggende router ?
Als de connectbox in bridge mode staat, laat hij inderdaad alles door. De router die er achter hangt bepaald dan of er een reply komt op een scan. Bij mij hangt er een pfSense firewall achter mijn bridged connectbox, en ik ben bij grc volledig stealth.

Staat het KPN modem ook in bridged mode, of houdt die alles tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05

gjs

Scoobydoobydoo

Zojuist heb ik mijn TC7210 een herstart gegeven maar hij komt niet meer op.
Meteen als je de stroom er op zet gaan alle lampjes behalve lan1-4 branden en gaan ook niet meer uit. Ik heb ook al geprobeerd het modem een reset te geven via het reset gaatje aan de achterzijde, dat verandert niets.
De management pagina (192.1678.178.1) van het modem doet ook niets. Hij stond in bridgemode.

Iemand nog tips voor dat ik de Ziggo servicedesk bel. Ik wil graag een TC7210 houden, ik heb een paar maanden geleden een hoop moeten lobbyen om van de Connectbox af te komen. Ik vrees dat ik nu weer een Connectbox ga krijgen...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
kzin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:12:
[...]

Als de connectbox in bridge mode staat, laat hij inderdaad alles door. De router die er achter hangt bepaald dan of er een reply komt op een scan. Bij mij hangt er een pfSense firewall achter mijn bridged connectbox, en ik ben bij grc volledig stealth.

Staat het KPN modem ook in bridged mode, of houdt die alles tegen?
inmiddels opgelost, had blijkbaar iets teveel opengezet. Inmiddels alles stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MediaZoo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:47:
Ik vindt het altijd bijzonder dat iemand aan een telefoon vast kan stellen dat een apparaat defect is.
Callcenters hebben volgens mij instructies gekregen om alle niet connectbox'en bij het eerstvolgende klantcontact om te wisselen naar een connectbox.

Daarmee vernieuwt Ziggo hun modem footprint sneller dan natuurlijk verloop (een big bang is natuurlijk onmogelijk). Daarnaast heeft de connectbox meer tools om op afstand te troubleshooten. Zelfs als het niet aan de Cisco box ligt, kan de helpdesk in de toekomst alsnog sneller tot een diagnose komen middels een connectbox.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

gjs schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:30:
Zojuist heb ik mijn TC7210 een herstart gegeven maar hij komt niet meer op.
Meteen als je de stroom er op zet gaan alle lampjes behalve lan1-4 branden en gaan ook niet meer uit. Ik heb ook al geprobeerd het modem een reset te geven via het reset gaatje aan de achterzijde, dat verandert niets.
De management pagina (192.1678.178.1) van het modem doet ook niets. Hij stond in bridgemode.

Iemand nog tips voor dat ik de Ziggo servicedesk bel. Ik wil graag een TC7210 houden, ik heb een paar maanden geleden een hoop moeten lobbyen om van de Connectbox af te komen. Ik vrees dat ik nu weer een Connectbox ga krijgen...
Als hij echt dood is, ben je waarschijnlijk de pineut...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

JackBol schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:49:
Als hij echt dood is, ben je waarschijnlijk de pineut...
Ik ben webcare al aan het mailen, hoop dat ze nog een keer iets voor mij kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gjs schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:50:
[...]

Ik ben webcare al aan het mailen, hoop dat ze nog een keer iets voor mij kunnen regelen.
Beller is sneller.

Maar je kan ook een TC7210 van ebay/marktplaats plukken als ze echt moeilijk doen en die dan laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:13:
[Maar je kan ook een TC7210 van ebay/marktplaats plukken als ze echt moeilijk doen en die dan laten activeren.
Dat doen ze dus niet meer bij de servicedesk, daar ben ik een paar maanden geleden al tegen aan gelopen. Een Ziggo Webcare medewerker heeft het toen voor mij geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gjs schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:16:
[...]

Dat doen ze dus niet meer bij de servicedesk, daar ben ik een paar maanden geleden al tegen aan gelopen. Een Ziggo Webcare medewerker heeft het toen voor mij geregeld.
Gewoon dreigen met opzeggen en dat je die CB meuk niet hoeft. Misschien dat ik in een wat betere positie zit omdat hier 100Mbit VDSL beschikbaar is, maar ik hoef die CB echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mcetweaker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:

ja ikke, maar ik gebruik geen shieldsup .. in hoeverre werkt dat? Doet ie dat binnen je netwerk? tjsa dan staan de poortjes denk ik gewoon open omdat je wellicht lokaal gaat. Eventueel even geen hairpin gebruiken als je je eigen ip / domein probeert te benaderen vanaf de buitenkan. ik heb binnen de egemax lite maar 3 poortjes open vanaf buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
wildcardxxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:25:
[...]

Als het mijn eigen woning was wel, in dit geval moet ik alles aanleggen naar een kamer waar ik nog maar twee maanden zit. Ze zijn zelf van plan om te verhuizen hierna.

Gewoon een kabel uitrollen van modem naar slaapkamer is eerder een optie.
Als het echt tijdelijk is, ja, dan gewoon een kabel over de grond gooien en klaar. Je kunt eventueel om er niet over te struikelen kabel op sommige plekken even langs de kant vastzetten. Ook al is het een stukje plakband.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:47:
Callcenters hebben volgens mij instructies gekregen om alle niet connectbox'en bij het eerstvolgende klantcontact om te wisselen naar een connectbox.

Daarmee vernieuwt Ziggo hun modem footprint sneller dan natuurlijk verloop (een big bang is natuurlijk onmogelijk). Daarnaast heeft de connectbox meer tools om op afstand te troubleshooten. Zelfs als het niet aan de Cisco box ligt, kan de helpdesk in de toekomst alsnog sneller tot een diagnose komen middels een connectbox.
Schoonmoeder heeft voor de 2e keer dat rotding opgestuurd gekregen, nu hebben ze haar wijsgemaakt dat haar modem verouderd is.. man man man, had ik het net opgelost dat de vorige retour was, trapt ze er weer in. Ze zoekt het maar uit. Bij mij komt dat ding niet in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 14:56
Wat is er zo ellendig aan dan? Ik heb zelf gelukkig een Technicolor. En die gaat mooi mee nu ik ga verhuizen:-)

Overigens was de monteur vandaag langsgeweest over het AOP verhaal en het was echt een hele vriendelijke gozer. Hij zij gelijk 'Oh ja joh dat ding wil je niet in je huiskamer. Ik maak hem voor je in de meterkast, dan kan je mooi je kabels wegwerken door het huis.' Dus zo gezegd, zo gedaan en het was kosteloos. Dus het kan wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:28:
[...]

Schoonmoeder heeft voor de 2e keer dat rotding opgestuurd gekregen, nu hebben ze haar wijsgemaakt dat haar modem verouderd is.. man man man, had ik het net opgelost dat de vorige retour was, trapt ze er weer in. Ze zoekt het maar uit. Bij mij komt dat ding niet in huis.
Is je schoonmoeder een zware gamer dan?

In een huis-tuin-keukensituatie is die connectbox echt 300x beter dan welke voorganger dan ook.
Uitstekende WiFi, weinig lampjes (die alleen branden bij een event), keurig design. De meeste klanten die ik ken zijn er blij mee.

Het enige wat je beter kan hebben is een EVM3200 met een eigen router erachter, maar daarmee ga je vroeg of laat tegen snelheidsbeperkingen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
TRAXION schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:58:
[...]

Zal wel een toevals treffer zijn maar lijkt erop dat de adapter van mijn modem naar zijn grootje is verhaal blijft dat ik graag bij mijn Cisco modem blijf.

Maar eens kijken of ik een adapter kan vinden om te testen.
En jawel de voeding is een feit maar het modem draait nu weer zonder problemen.

Derde voeding is 6 jaar tijd 😐

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Kreeg vanochtend een mailtje van ziggo dat ik toch ook de verhoging van 150 naar 200 ga krijgen met mijn alles in 1 plus pakket.

Ik had een beetje begrepen uit het nieuws bericht laatst dat ik naast de boot zo pissen met mijn abbo. Heb ik het nieuws bericht verkeerd gelezen?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ziggo gebruikt tegenwoordig nieuwe naampjes voor de abbonementen, dus kan begrijpen dat je met je oude alles in 1 plus de verhoging dacht te missen.

Maar de verhoging is gebaseerd op de snelheidsprofielen en niet op abbonement oud of nieuw type.

De 40 en 25 mbit abbonementen krijgen geen verhoging.
Voor de rest is al bekend neem ik aan :9

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 16-09-2017 10:20 ]

• Snowwie
En zelfs dan nog hoeft het niet altijd Ziggo te zijn. Een paar dagen terug had ik ook last van een internet storing. Ik begreep er niets van. Ik heb ook de media box en het apparaat gaf geen foutmelding aan. Het lampje brandde keurig groen, wat betekend dat hij in bridged mode staat naar mijn router toe. Ook kon ik gewoon in mijn router komen. De router gaf aan dat er geen internetverbinding was. Ik dus bellen naar Ziggo, alles doornemen. Uiteindelijk heb ik mijn notebook gepakt en deze direct op de media box aangesloten en na een paar minuten wachten werkte het weer. Zal wel een connectie probleem zijn geweest tussen het modem en de router. Dus ik sluit de kabel van het modem naar de router weer aan, zet de router ook weer aan, even wachten, en voila. Shit, internet doet het nog steeds niet. Snapte er niets van. Om er zeker van te zijn dat de kabel tussen de modem en de router niet de oorzaak van het probleem was heb ik de router uit de kast gehaald (de router staat zo'n 7 meter verderop) en een andere utp gebruikt om een defecte kabel uit te sluiten. Maar helaas, ook met de andere kabel geen internet. Uiteindelijk heb ik de router maar een factory reset gegeven in de hoop daarmee het probleem op te lossen. Ook geen resultaat. Ik heb Ziggo weer gebeld met de vraag of ze het modem uit de bridged mode konden halen om te zien of dat het probleem zou verhelpen. Op de notebook die ik nog liggen had stond IP configuratie op automatisch. En bam, het werkte weer. Ik heb de kabel die van de het modem naar de router loopt weer in het modem gestopt maar aan de andere kant gewoon in de switch, en de router er tussenweg gelaten. Na wat interne ip aanpassingen. (ff weer lekker lopen kloten met de WiFi printer) werkte alles weer vanouds.

Conclusie, waarschijnlijk is de router oververhit geraakt. Hij stond altijd al op een warme plek in de kast en had ik had em al op een verhoging gezet zodat ie z'n warmte beter kwijt kon maar desondanks stond ie nog te 'ingepakt'.

Dus, maar nu blijkt maar weer dat Ziggo niet altijd de reden hoeft te zijn. De router neem ik volgende week even mee naar een maat van me die ook Ziggo heeft om zeker te zijn dat deze echt niet meer werkt. Is erg jammer want het was een fijn apparaat om mee te werken. Maar uiteindelijk nu de Media box als router en WiFi access point fungeert ben ik daar ook niet ontevreden over, dat draait eigenlijk ook net zo snel, dus waarschijnlijk ga ik niet eens meer een aparte router kopen.

Mijn YouTube Channel

• fredgroes
Meerdere mensen last van dat de tv app van ziggo op Windows 10 het niet doet? Geeft een fout melding dat er geen connectie gemaakt kan worden. Gelukkig werkt de nieuwe html5 player goed als back up

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

@fredgroes Die storing staat gemeld op de storingenpagina van Ziggo

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• fredgroes
O ja daar had ik ook eerst kunnen kijken. Wel een flinke storing trouwens: vandaag begonnen opgelost voor 23 september 22:00 uur 😂😂

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 22:09
Vorkie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:27:
Daarnet eens opzeggingen gebeld; was namelijk voorbij het jaarcontract.

Uiteindelijk; 6 maanden voor 34,95. Scheelt dus 6 maanden lang 25 euro, volgend jaar zeker weer bellen :)
Ik zit ook al tijden buiten het contract en wil ook een korting hebben. Eerdaags eens bellen. Ging deze korting ook samen met een verlenging en/of verandering van je abonnement?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Vorkie
  • Niet online
Bushalte schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:06:
[...]

Ik zit ook al tijden buiten het contract en wil ook een korting hebben. Eerdaags eens bellen. Ging deze korting ook samen met een verlenging en/of verandering van je abonnement?
De actie is op dit moment 3 maanden voor 34,95, ik kreeg 6 maanden 34.95. Ik verlengde gewoon weer met een jaar (zou niet weten wat ik ander moet nemen hier, xDSL gaat max tot 100Mbit/s :P )

Ze zei ook aan de telefoon, tot volgend jaar. (gesprek duurde 10 minuten, waarvan volgens mij 2 daadwerkelijk over de aanbieding die ze kon doen :P )

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
krakendmodem schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:07:
[...]

:?

En nu? Beetje provider kan dat toch leveren? Of gaan ze er nog mee bezig?
De helpdesker kon/wou me niet meer helpen, maar als ik het verhaal goed kon onderbouwen met uitleg/screenshots, dan zou ik abuse kunnen mailen.

Ondertussen nog iets meer uitgezocht, ik heb het ip-blok bij Ripe opgezocht, blijkt dat het een /15 blok is waarvan het hele 109 netwerk geen reverse DNS heeft. Maar eens kijken of ik dat begrijpbaar in een mail kan gaan sturen. (Geen idee nl. van het niveau van de personen die abuse@ monitoren.)
Vorkie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:10:
[...]

Als het kan gewoon je modem een dagje / nachtje uitzetten, grote kans dat je daarna een IP adres krijgt waar wel een rDNS op aanwezig is :)
Of ik krijg net zo hard weer een ip adres terug uit ditzelfde blok... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
fredgroes schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:50:
O ja daar had ik ook eerst kunnen kijken. Wel een flinke storing trouwens: vandaag begonnen opgelost voor 23 september 22:00 uur 😂😂
Inderdaad een flinke! Hier in Dordt staat ie voor morgen 12:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hebben jullie ook geen info meer op de horizon box? Overigens start de Horizon box zo traag op uit standby sinds 2 dagen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
Wim-Bart schreef op zondag 17 september 2017 @ 04:55:
Hebben jullie ook geen info meer op de horizon box? Overigens start de Horizon box zo traag op uit standby sinds 2 dagen.
Hier doet ie het gewoon. Is ie niet aan het updaten? Anders even 10 minuten uitzetten en weer aanzetten. Kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Wim-Bart schreef op zondag 17 september 2017 @ 04:55:
Check even de energiestand in standby. Zit onder voorkeursinstellingen uit mijn hoofd. Deze zal nu waarschijnlijk op ECO staan en moet op HOOG. Daarna de Horizon en de evt clients een nachtje in standby laten staan (geel lampje met tijd in het display) voor de infoupdate en alles werkt dan weer :) Als alles weer werkt kun je hem evt weer een andere energiestand geven maar geen ECO.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:01:
[...]

Check even de energiestand in standby. Zit onder voorkeursinstellingen uit mijn hoofd. Deze zal nu waarschijnlijk op ECO staan en moet op HOOG. Daarna de Horizon en de evt clients een nachtje in standby laten staan (geel lampje met tijd in het display) voor de infoupdate en alles werkt dan weer :) Als alles weer werkt kun je hem evt weer een andere energiestand geven maar geen ECO.
Hoezo kun je geen ECO nemen :? Box staat hier al jaren in eco en nog nooit geen info gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:41
Zeg er wel ook even bij dat het verschil tussen Eco en Hoog €80 per jaar aan elektriciteit kost. Er is ook een standje midden, die komt op ongeveer €40 per jaar uit.

(In theorie gebruik je wel een beetje minder gas/energie voor de verwarming in de winter >:))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Dat boeit 99% van de Nederlanders helemaal niets, jammer genoeg. Die willen gewoon dat het goed (lees snel) functioneert. Als ik over stroombesparing begin staan mensen te kijken of ze water zien branden, maar persoonlijk vind ik de Midden stand een mooie tussenweg. Anyway in de eco stand zal de box volledig uitschakelen (video en docsis) en ook geen (EPG)updates ophalen. Hetzelfde gebeurd als je de Horizon continu aan laat staan (op blauw & hoog). Als de Horizon in ECO stand nog steeds zijn updates binnen krijgt dan wordt hij waarschijnlijk wakker gehouden door iets. Als dat werkt is dat prima maar uit ervaring weet ik dat dit gewoon klopt, ik heb mijn Horizon ook in ECO staan en ik heb geen EPG&Info. ''Laatst in maintenance'' kun je overigens checken onder diagnostiek.

Van het ''andere'' forum:
Hou er wel rekening mee als je de mediabox xl in de eco mode zet, dat de tv gids niet bijgewerkt wordt, opnames problemen kan geven etc. Ook het aanzetten van de box duurt langer.

[ Voor 16% gewijzigd door Jim423 op 17-09-2017 12:40 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-09 11:01
Daarom gebruik ik de Cisco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
JackBol schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:47:
[...]

Kan je ook gratis een connectbox krijgen als je belt dat je er graag één wilt hebben?

Het zit namelijk zo: mijn broer heeft nog een heel oud modem, zonder Wi-Fi. Dat ding werkt verder prima, maar hij heeft nu een iPad gekocht en dus Wi-Fi nodig.

Ik ben nu aan het kijken naar een router voor hem, maar wellicht voldoet een connectbox ook wel. Hij heeft verder geen speciale eisen en met dat ding heeft hij 802.11AC Wi-Fi en nog vier bedrade LAN poorten voor zijn PC, versterker en eventueel toekomstige Apple TV. Meer heeft hij niet nodig.

Als het gratis is, kunnen we het altijd proberen. Een losse router kopen dan dan altijd nog mocht het niet voldoen. Zelf heb ik geen ervaring met de connectbox want ik heb zelf ook nog een heel oud modem zonder Wi-Fi O-)

Of raden jullie aan om de oude modem te bewaren en gelijk een router te kopen?

De verbinding wordt alleen gebruikt om een beetje te surfen, mailen, YouTube, enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 17-09-2017 19:22 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nou bellen en je weet het. Geen idee hoeveel hij betaald maar misschien kan hij ook direct naar 200Mbit zonder extra kosten. Als hij geen online games speelt heeft die CB weinig nadelen vind ik. Responsetijd van websites merk ik zelf niks geks aan op een CB. Ook de WiFi is gewoon stabiel, wel even 2.4G en 5G aparte SSID geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen O schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:20:
[...]

Kan je ook gratis een connectbox krijgen als je belt dat je er graag één wilt hebben?

Het zit namelijk zo: mijn broer heeft nog een heel oud modem, zonder Wi-Fi. Dat ding werkt verder prima, maar hij heeft nu een iPad gekocht en dus Wi-Fi nodig.

Ik ben nu aan het kijken naar een router voor hem, maar wellicht voldoet een connectbox ook wel. Hij heeft verder geen speciale eisen en met dat ding heeft hij 802.11AC Wi-Fi en nog vier bedrade LAN poorten voor zijn PC, versterker en eventueel toekomstige Apple TV. Meer heeft hij niet nodig.

Als het gratis is, kunnen we het altijd proberen. Een losse router kopen dan dan altijd nog mocht het niet voldoen. Zelf heb ik geen ervaring met de connectbox want ik heb zelf ook nog een heel oud modem zonder Wi-Fi O-)

Of raden jullie aan om de oude modem te bewaren en gelijk een router te kopen?

De verbinding wordt alleen gebruikt om een beetje te surfen, mailen, YouTube, enz.
Voor dat gedrag is een CB een top router vanwege het goede WiFi signaal. Ja die krijg je gewoon gratis, je hebt een heel oud modem nu.

Dus bellen en je broer blij maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Jim423 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:01:
[...]
Hij staat op hoog omdat anders bepaalde functionaliteiten niet werken. Maar zelfs bij hoog duurt het nu iedere keer gewoon 5 minuten tot ik beeld heb. Ik zie alleen maar even geduld aub en de bekende nightrider modus op de box.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat is vreemd. Even naar eco en weer naar hoog proberen? Of fabrieksinstellingen?
Anders wordt het tijd voor een nieuwe box denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
net mijn TC7210 eens gereset.. omdat ik iets moest testen, na de reset keurig weer internet..
na een minuut of 5 ineens internet weg... is de webif van de modem geupgrade.. nu lijkt t nog meer op de CB! :)

alleen verder kan ik er weinig mee omdat die toch bridged is :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Iemand enig idee hoe je de interface (welke specifieke URL/IP) van de CB kan benaderen als deze in bridge staat? Alle standaard IP's al gebruikt (die o.a. hier en op zingt fora worden genoemd), of kan je überhaupt niet in de interface als deze in bridge staat?

[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 17-09-2017 23:59 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Spacecowboy schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:59:
Iemand enig idee hoe je de interface (welke specifieke URL/IP) van de CB kan benaderen als deze in bridge staat? Alle standaard IP's al gebruikt (die o.a. hier en op zingt fora worden genoemd), of kan je überhaupt niet in de interface als deze in bridge staat?
Deze?
http://192.168.100.1/common_page/login.html
http://192.168.100.1/common_page/login.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heeft iemand hier uberhaupt een idee wanneer Ziggo met de opvolger van de connectbox zal komen :?

Heb nu nog een cisco EPC3928. Werkt prima als modem maar wifi is matig.Daarnaast max 200Mbit/s dus met komende verhoging bereik ik de max.

Zit namelijk als o.a. redelijk fanatiek gamer niet echt op die puma6 issues te wachten. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:58:
Heeft iemand hier uberhaupt een idee wanneer Ziggo met de opvolger van de connectbox zal komen :?
Dat zal wel even gaan duren, ze zijn nog steeds aan het uitrollen naar alle klanten, dus die zal niet zomaar worden vervangen :) zeker niet omdat 90% van de klanten geen last ervan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:20:
[...]

Dat zal wel even gaan duren, ze zijn nog steeds aan het uitrollen naar alle klanten, dus die zal niet zomaar worden vervangen :) zeker niet omdat 90% van de klanten geen last ervan hebben ;)
Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik hoop dat ACM zich er mee gaat bemoeien en druk gaat uitoefenen. Aangezien er in het buitenland al rechtzaken gestart zijn tegen providers en intel. Ik denk dat het percentage dat er last van heeft een stuk meer is. De problemen waren bij mij al merkbaar bij gewoon internetten en gebruik van tidal/spotify _/-\o_ . Zelfs mijn vpn verbindingen stonden af en toe te klapperen. Sinds die TC7210 in bridge met Netgear X10 router nergens meer last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:58:

Heb nu nog een cisco EPC3928. Werkt prima als modem maar wifi is matig.Daarnaast max 200Mbit/s dus met komende verhoging bereik ik de max.

Zit namelijk als o.a. redelijk fanatiek gamer niet echt op die puma6 issues te wachten. :X
Haha eerst wordt de ConnectBox van Arris nog gelanceerd ook met de puma6 chip.

Dan heb je de CB van Arris en de CB van Compal beide met dezelfde puma6 chip ;-) #storygoeson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Wim-Bart schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:55:
[...]
Hij staat op hoog omdat anders bepaalde functionaliteiten niet werken. Maar zelfs bij hoog duurt het nu iedere keer gewoon 5 minuten tot ik beeld heb. Ik zie alleen maar even geduld aub en de bekende nightrider modus op de box.
Even met Ziggo bellen. Dit is een probleem wat in onderzoek is. Boottime na standby van 5 tot 10 min. Zelfs in energie stand hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:20:
[...]

Het lijkt mij eerder dat wel degelijk meer mensen er last van hebben, alleen weten ze niet waar het aan ligt.

Zeker ook omdat e.e.a. blijkbaar niet beperkt is tot gamen.
stormfly schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:39:
[...]

Haha eerst wordt de ConnectBox van Arris nog gelanceerd ook met de puma6 chip.

Dan heb je de CB van Arris en de CB van Compal beide met dezelfde puma6 chip ;-) #storygoeson
Meen je dat nou 8)7 Dat is wel aardig onbegrijpelijk -O-

Pfff, nou ja, de volgende snelheidsverhoging laat vast nog wel tijdje op zich wachten. Tot die tijd dan maar even geduld of een TC7210 geactiveerd zien te krijgen......
Lootbox schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:25:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik hoop dat ACM zich er mee gaat bemoeien en druk gaat uitoefenen. Aangezien er in het buitenland al rechtzaken gestart zijn tegen providers en intel. Ik denk dat het percentage dat er last van heeft een stuk meer is. De problemen waren bij mij al merkbaar bij gewoon internetten en gebruik van tidal/spotify _/-\o_ . Zelfs mijn vpn verbindingen stonden af en toe te klapperen. Sinds die TC7210 in bridge met Netgear X10 router nergens meer last van.
Denk dat de ACM hier helaas niet de mankracht voor heeft en bigger fish to fry. Helaas.

PS: Wat heeft die Arris voor voordeel boven de Compal dan ???

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is heel normaal om een dual vendor strategie te kiezen als grote club, immers als 1 partij je onder druk zet met prijzen of leverproblemen of falliet gaat etc. Dan heb je nog een escape naar je andere leverancier waar je direct kan afnemen zonder eerst een relatie op te bouwen.

Alleen het kiezen van 2 partijen waar hetzelfde " puma6 motorblok " onder de motorkap ligt geeft een onvoorziene samenloop van omstandigheden, mijn inziens.

Maar Ziggo zegt dat alle bugs geplet gaan worden, dus no worries!

Ik heb beide CB's online gehad en met de laatste firmwares zijn het eerlijk waar prima modems voor 80-90% van de gebruikers. Mijn TC7210 heeft bijna net zoveel packetsloss als de CB's. Je moet je niet blind staren op het modem, een coax segment, en cappaciteit daarin, speelt nagenoeg een even grote rol.

Bij @ArcticWolf is zijn TC7210 helemaal packetloss vrij, bij mij in dezelfde setup een random packetloss achter de komma.
Pagina: 1 ... 47 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic