Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:59:
Pfff, nou ja, de volgende snelheidsverhoging laat vast nog wel tijdje op zich wachten. Tot die tijd dan maar even geduld of een TC7210 geactiveerd zien te krijgen......
[...]

Denk dat de ACM hier helaas niet de mankracht voor heeft en bigger fish to fry. Helaas.
De volgende snelheidsverhoging is in oktober dus die snap ik niet zo (tenzij je basis hebt).

Daarnaast is het de taak van de ACM niet om providers een ander modem te laten uitrollen. Die gaat alleen over of er voldoende concurrentie is en in principe is dat er op de meeste plekken. (en lijkt me hier ook geen plek om daarover verder te discussiëren of dat voor jou wel of niet zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Klant van me heeft zo'n Hitron ding op een zakelijke 500Mbit verbinding, ook Puma6 ding, eigenlijk 0,0 issues met dat ding.
Ik zit er hier ook sterk aan te denken om de TP-Link 1043NDv3 uit de meterkast te gooien en een abo-upgrade van 40 -> 200 te doen met een nieuwe connectbox ipv de oude Cisco EPC3212.

Wifi wordt hier komende week overigens 2x Unify AC Lite, werkt toch net wat meter dan met 2 losse accesspoints en dan heb ik zowel boven als in de woonkamer 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Hier zijn nog twee oude posts van mij in deze thread ter herinnering:

https://gathering.tweaker...message/51365007#51365007

https://gathering.tweaker...message/51359263#51359263

Ik wil wel graag benadrukken dat ik tot de minderheid behoor die vindt dat dit onacceptabele verschillen zijn. Let vooral op de jitter in de tweede link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jongetje schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:57:
[...]

De volgende snelheidsverhoging is in oktober dus die snap ik niet zo (tenzij je basis hebt).

Daarnaast is het de taak van de ACM niet om providers een ander modem te laten uitrollen. Die gaat alleen over of er voldoende concurrentie is en in principe is dat er op de meeste plekken. (en lijkt me hier ook geen plek om daarover verder te discussiëren of dat voor jou wel of niet zo is).
Heb nu 150/15 en ga naar 200/20 in oktober. Dus op zich is de EPC3928 nog voldoende alhoewel op de grens want deze kan max 200 aan.

De volgende verhoging na oktober zal ik dus een nieuwe modem nodig hebben, echter die verhoging zal vast nog wel even duren.

De ACM heeft een vrij breed takenpakket zie ook: nieuws: Overheid onderzoekt of modem onder vrije routerkeuze valt

Daarnaast heb ik zoals velen totaal geen andere keus dan Ziggo als het op snel breedband aankomt dus nee ik denk niet dat er voldoende concurrentie is.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2017 13:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:04:
[...]

De ACM heeft een vrij breed takenpakket zie ook: nieuws: Overheid onderzoekt of modem onder vrije routerkeuze valt

Daarnaast heb ik zoals velen totaal geen andere keus dan Ziggo als het op snel breedband aankomt dus nee ik denk niet dat er voldoende concurrentie is.
Precies, ACM doet meer dan alleen mededinging. Het doet ook sectorspecifiek markttoezicht (waaronder op telecommunicatie) . Consumentbescherming zit ook in het takenpakket 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:04:
[...]
Heb nu 150/15 en ga naar 200/20 in oktober. Dus op zich is de EPC3928 nog voldoende alhoewel op de grens want deze kan max 200 aan.

[knip]
Ik heb hetzelfde modem, en hoewel die 200Mbit naar eigen zeggen idd de max is voor dat modem, kan ie het wel op zijn sloffen aan. Nu is mij een verhoging van 200 > 250Mbit aangekondigd per 10-2017, maar ik was niet van plan om het modem te gaan vervangen. Ik houd van stabiliteit, en met dat modem in bridge heb ik werkelijk 0 (nul) gezeik, en ik wil dit graag zo houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Dat ding zal net als mijn EPC3212 maar 8 downstream en 4 upstream kanalen hebben. De nieuwere connectbox heeft 16 downstreams en 8 upstreams. In theorie kan je 8*50=400 download en 4*30=120 upload halen met het oude Cisco modem. In de praktijk zit je niet alleen op een kanaal, dus wordt die snelheid fors lager als het druk is.
Ziggo zal proberen iedereen aan zo'n connectbox te krijgen, simpelweg omdat de belasting per kanaal dan een stuk lager is als je wel even dik aan het downloaden of uploaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Iemand toevallig al de nieuwe snelheden? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
michaell958 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:44:
Iemand toevallig al de nieuwe snelheden? :P
Keek net in de agenda, maar het is nog steeds geen oktober.

Snap sowieso niet wat je eraan hebt als iemand nu meldt dat hij de nieuwe snelheid heeft :? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:49:
[...]

Keek net in de agenda, maar het is nog steeds geen oktober.

Snap sowieso niet wat je eraan hebt als iemand nu meldt dat hij de nieuwe snelheid heeft :? :?
Ik heb het een keer twee weken eerder gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
michaell958 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:49:
[...]

Ik heb het een keer twee weken eerder gehad :+
Zie deel 2 van mijn post. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
stormfly schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:09:
[...]

Voor dat gedrag is een CB een top router vanwege het goede WiFi signaal. Ja die krijg je gewoon gratis, je hebt een heel oud modem nu.

Dus bellen en je broer blij maken :o
Bedankt voor je reactie. We gaan van de week eens even bellen.
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:59:
[...]

Het lijkt mij eerder dat wel degelijk meer mensen er last van hebben, alleen weten ze niet waar het aan ligt.

Zeker ook omdat e.e.a. blijkbaar niet beperkt is tot gamen.
In welke gevallen kan je dan nog meer problemen verwachten?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Jeroen O
Wat ik begrijp ook gewoon bij browsen e.d.

Zie o.a. Lootbox in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Als je in dit topic op connectbox zoekt vind je wel wat mensen die dit melden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

_JGC_ schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:10:
Dat ding zal net als mijn EPC3212 maar 8 downstream en 4 upstream kanalen hebben. De nieuwere connectbox heeft 16 downstreams en 8 upstreams. In theorie kan je 8*50=400 download en 4*30=120 upload halen met het oude Cisco modem. In de praktijk zit je niet alleen op een kanaal, dus wordt die snelheid fors lager als het druk is.
Ziggo zal proberen iedereen aan zo'n connectbox te krijgen, simpelweg omdat de belasting per kanaal dan een stuk lager is als je wel even dik aan het downloaden of uploaden bent.
Van Ziggo drukte is in mijn omgeving geen enkele sprake, op geen enkel tijdstip, al jaren en jaren. Teveel consumenten die hier rechtstreeks aan glas hangen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Dat betekend ansich natuurlijk vrij weinig. Je hoeft maar 2 personen te hebben met een 400 Mb/s of 3 personen met een 250 Mb/s abonnement die 's avonds volle bak gaan downloaden en je hele verbinding zit dicht. Ze moeten steeds verder gaan segmenteren en naar 24 ds freq om deze kans te minimaliseren. Het goeie nieuws is dat grootverbruikers nagenoeg altijd bij een glasoperator zitten dus dat scheelt wel weer. Ik denk dat met deze snelheidsverhoging ook weer wat capaciteitsuitbreidingen gedaan moeten worden hier en daar :)
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:16:
@Jeroen O
Wat ik begrijp ook gewoon bij browsen e.d.

Zie o.a. Lootbox in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Als je in dit topic op connectbox zoekt vind je wel wat mensen die dit melden.
Het probleem zit hem daar niet zozeer in Spotify of het browsen maar in bepaalde services die het modem ophangen. Dat kun je herkennen omdat het modem de pagina op http://192.168.178.1 ook niet meer wil weergeven. Bepaalde VPN verbindingen bijv hebben dit effect. Zodra je ook maar iets met online gaming/VPN/hosting gaat doen kun je hem inderdaad beter vermijden.

[ Voor 40% gewijzigd door Jim423 op 18-09-2017 17:43 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
stormfly schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:09:

Ik heb beide CB's online gehad en met de laatste firmwares zijn het eerlijk waar prima modems voor 80-90% van de gebruikers. Mijn TC7210 heeft bijna net zoveel packetsloss als de CB's. Je moet je niet blind staren op het modem, een coax segment, en cappaciteit daarin, speelt nagenoeg een even grote rol.
Geen idee of dit komt door IPv4 maar onlangs is mijn TC7200 van IPv6 naar IPv4 gewijzigd vanwege bridge mode.

Met IPv6 had ik heel veel packetsloss en nu met IPv4 maximaal 4 rode stippen (via de PUMA6 test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Misschien werkt ie wel als je je IP vastzet op 192.168.100.10?
Ik denk wel dat je je utp in de CB moet prikken, met je router ertussen gaat het niet lukken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Niet heel toevallig dat je router ook ip's van de vorm 192.168.100.* uitdeelt? Hier werkt de link in ieder geval wel, gewoon met een router ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd1 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:11:
[...]

Niet heel toevallig dat je router ook ip's van de vorm 192.168.100.* uitdeelt? Hier werkt de link in ieder geval wel, gewoon met een router ertussen.
Nee zit in de 192.168.1.x range. Zal het morgen even proberen met de laptop direct aan het modem.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lootbox
Spacecowboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:42:
[...]

Nee zit in de 192.168.1.x range. Zal het morgen even proberen met de laptop direct aan het modem.
Het modem mits in bridge mode geeft enkel een wan-adress uit op poort 1 (andere poorten werken niet). Als je eigen router dhcp uit deelt van 192.168.178.1-x dan overruled die het modem wat ook 192.168.178.1 (was/is). Eigen router loskoppelen en rechtstreeks je laptop op modem aansluiten zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:29

BlueTooth76

Let the sun shine!

Als het goed gaat krijg ik vandaag ook m'n Connectbox binnen.
Klopt het dat je de DNS niet meer kan aanpassen? (ivm Pi-Hole)

DHCP kan nog wel uit, mag ik aannemen?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

BlueTooth76 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:16:
Als het goed gaat krijg ik vandaag ook m'n Connectbox binnen.
Klopt het dat je de DNS niet meer kan aanpassen? (ivm Pi-Hole)

DHCP kan nog wel uit, mag ik aannemen?
DNS kan inderdaad met de connectbox niet gewijzigd worden, aldus een topic @ ziggo van vorige maand. Met de Ubee kan het wel, maar functioneert het niet. :+

Tip, koop een eigen router. Wifi werkt beter en je kan zelf je dns/dhcp en alle shit aanpassen. Heb de modem in bridge modus gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 19-09-2017 11:38 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:29

BlueTooth76

Let the sun shine!

icy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:38:
[...]

DNS kan inderdaad met de connectbox niet gewijzigd worden, aldus een topic @ ziggo van vorige maand. Met de Ubee kan het wel, maar functioneert het niet. :+

Tip, koop een eigen router. Wifi werkt beter en je kan zelf je dns/dhcp en alle shit aanpassen. Heb de modem in bridge modus gezet.
Ik laat eerst m'n Pi wel als DHCP-server draaien.
Voor WiFi heb ik al 2x Ruckus Unleashed draaien hier dus op dat vlak valt er niets meer te wensen.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 13:45
Weet niet zeker of ik in 't goede topic zit maar ik gooi m'n vraag hier toch even neer.

Gezien ik wegens noodzaak weer even terug bij m'n ouders ben, wil ik ook een nieuwe tv gaan kopen met CI+ module.

Nu hebben we hier thuis 1 mediabox en 3 smartcards geactiveerd. Één van deze smartcards wordt niet meer gebruikt en ligt in de lades. Bij Ziggo schijnt het nu dus zo te zijn dat je tegenwoordig CI+ module en een smartcard moet huren.

Maar ik heb al een geactiveerde smartcard, stel ik koop ergens een losse CI+ module en duw daar mijn niet in gebruik zijnde smartcard in. Gaat dit dan werken?
Mij lijkt dat alleen de card wordt geactiveerd en niet de CI+ module, of vergis ik me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
Exterminator schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:55:
Maar ik heb al een geactiveerde smartcard, stel ik koop ergens een losse CI+ module en duw daar mijn niet in gebruik zijnde smartcard in. Gaat dit dan werken?
Mij lijkt dat alleen de card wordt geactiveerd en niet de CI+ module, of vergis ik me dan?
Dat werkt gewoon. Als de smartcard al geactiveerd en dus gekoppeld aan een abonnement is, blijven ze gewoon werken. Het enige wat niet kan is als je nog een smartcard hebt liggen die niet geactiveerd is laten activeren door Ziggo want dat doen ze niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Het kan zijn dat die ene smartcard opnieuw geactiveerd moet worden ivm lang niet gebruikt.
Als je hem in de tv stopt en na 15 minuten nog geen beeld hebt dan moet je even bellen.
Aangezien je al een geactiveerde kaart hebt activeren ze deze opnieuw,

Je kan ook voor het bellen nog proberen om via mijnziggo een herstel uit te voeren.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@ArcticWolf en anderen met een TC7210 je kan mee doen in de IPv6 testen van de TC7210, Dual Stack wel te verstaan en zoals reeds bekend niet voor bridge modus.

https://community.ziggo.n...-technicolor-tc7210-21146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:41:
@ArcticWolf en anderen met een TC7210 je kan mee doen in de IPv6 testen van de TC7210, Dual Stack wel te verstaan en zoals reeds bekend niet voor bridge modus.

https://community.ziggo.n...-technicolor-tc7210-21146
Hou liever m'n bridge, heb namelijk meerdere vlan's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

valkenier schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Wut?

Niemand reageert, maar dat mag best in de krant! Ik heb nog STF0.76.07.
Nog meer nieuwe features? IPv6 zaken?
Hier heeft tot vorige week STF0.76.07 anderhalf jaar trouwe dienst gedaan. Nu moest helaas ook ziggo hier weer zo nodige beta meuk pushen... heb nu weer het probleem dat sommige apparaten niet bereikbaar zijn in het netwerk... in dit geval een WiFi printer. Er wordt maar 1 apparaat toegelaten op het mac adres van de WiFi printer door de Technicolor... en dan is de Webinterface maar via 1 bepaalde mac te bereiken en via andere apparaten onbereikbaar..... vermoedelijk heeft de ingebouwde NAS server hier ookal last van als ik zo het community forum bij ziggo mag lezen... https://community.ziggo.n...210-nieuwe-firmware-20919 in ieder geval werkt de oude trucken doos van mij weer zoals te lezen in [ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak door mac filtering enabled te zetten en de mac adressen van de WiFi apparaten toe te voegen.

Speedtouch freak

@lSltAlKeR hmmm op het community forum van Ziggo is wel een ander niveau van kennis en emotie dan hier op Tweakers. Ik kan daar nooit zoveel mee, er is 1 iemand die zegt dat zijn NAS niet te zien is en de ander zegt dat zijn NAS wel te zien is. Tja wat is dan de waarheid;)

De TC7210 in bridge met een eigen (UBNT USG) router erachter is echt fantastisch dan heb je zelf controle. Met het gebruik van routers van een provider blijf je afhankelijkheden houden, met nieuwe modems, ook met oude modems. Er kan zomaar wat stuk gaan/of beter gaan functioneren in een nieuwe release.

Ik ben zelf blij dat Ziggo toch nog voor de oudere modems firmware updates uitbrengt, mijn TC7210 in bridge draait erg stabiel.

Misschien ben je zelfs beter af met een Connect Box daarvan is het WiFi veel langer en beter doorgetest bij Ziggo? Veel gebruikers rapporteren er een beter bereik, en een hogere doorvoersnelheid over.

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 20-09-2017 07:45 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Ik ben al jaren klant bij Ziggo (met name omdat er in centrum Utrecht geen alternatieve zijn die ook maar een beetje in de buurt komen van de internetsnelheid van Ziggo). Ik gebruik ook al jaren dezelfde modem: de Cisco EPC3925. Deze staat sinds 2 jaar in bridge-modus en mijn Airport Extreme regelt alles verder.

De laatste tijd heb ik echter soms last van dat de Cisco EPC3925 "verstopt" zit. Internetsnelheid ligt dan tussen de 100Kbps en 10Mbps i.p.v. maximale 150Mbps. Ik weet zeker dat dit aan de Cisco ligt, want ditzelfde gebeurd als ik op mijn laptop direct op de WAN poort van de Cisco inprik (waarbij mijn laptop dus een extern IP krijgt. De enige remedie is een volledige reset van het modem, simpel herstarten lost niks op.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik wil eigenlijk Ziggo vragen om mij een nieuw modem op te sturen, maar welke zou dan het beste zijn als ik deze puur als modem in bridge-mode wil gebruiken?

Arrived anxious, left bored

Je hebt geen keuze meer :) er is maar 1 modem de Connect Box.

Met een search in dit topic weet je er alles over. Zowel de voor als nadelen.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

stormfly schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:30:
Je hebt geen keuze meer :) er is maar 1 modem de Connect Box.

Met een search in dit topic weet je er alles over. Zowel de voor als nadelen.
Ah dat wist ik niet, aangezien ze nog steeds meerdere modellen aanbieden op de website. Maar helder.

Edit: zo te lezen haal ik met een ConnectBox meer problemen op de hals :P Misschien marktplaats maar eens afstruinen voor een betere modem, al weet ik niet of Ziggo dit accepteert.

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 20-09-2017 12:41 ]

Arrived anxious, left bored

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 07:31
Kwam er vandaag achter dat de TC7210 modem, welke in bridge modus staat en dus geen WiFi aan zou moeten hebben, toch WiFi aan had. Het netwerk was te ontvangen, WiFi lampje op de modem stond ook aan. Op de webinterface pagina stond dat WiFi uit was maar als je in de log keek dan zag je dat er constant van wlan kanaal werd geswitcht. Logisch, alle kanalen zijn bezet met mijn eigen netwerk. Daar wil ik geen storing op hebben door een signaal van de Ziggo modem.

Omdat de modem in bridge mode staat, is het niet mogelijk zelf instellingen te veranderen.

Modem rebooten, powercyclen of resetten naar fabrieksinstellingen hadden allemaal geen enkel effect.

Uiteindelijk de klantenservice gebeld en die hebben het modem nogmaals naar fabrieksinstellingen gezet. Vermoedelijk is er ook een software update meegekomen, nu STF0.76.13.1

Het werkt nu weer zoals het hoort.
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:31:
[...]

Ah dat wist ik niet, aangezien ze nog steeds meerdere modellen aanbieden op de website. Maar helder.

Edit: zo te lezen haal ik met een ConnectBox meer problemen op de hals :P Misschien marktplaats maar eens afstruinen voor een betere modem, al weet ik niet of Ziggo dit accepteert.
Ik denk dat je best met een CB uit de voeten kan.

Je mag vaak wel je oude modem heractiveren. Dus je kan er je geen buil aan vallen, gratis CB aanvragen. Werkt het niet je oude modem weer activeren via de KS. Als het oude modem op jouw naam staat zijn ze niet zo moeilijk.

Ik ben namelijk benieuwd naar jouw CB ervaringen. Voor regulier gebruik is hij gewoon goed.

Tis allemaal relatief hé, heb met de TC7210 ook nu en dan packetloss in smokeping. Tja ;)

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 20-09-2017 14:02 ]

• Lootbox
stormfly schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:01:
[...]

Je mag vaak wel je oude modem heractiveren. Dus je kan er je geen buil aan vallen, gratis CB aanvragen. Werkt het niet je oude modem weer activeren via de KS. Als het oude modem op jouw naam staat zijn ze niet zo moeilijk.

Ik ben namelijk benieuwd naar jouw CB ervaringen. Voor regulier gebruik is hij gewoon goed.

Tis allemaal relatief hé, heb met de TC7210 ook nu en dan packetloss in smokeping. Tja ;)
Packetloss hoeft niet een probleem te zijn mits er snel genoeg een ander pakketje wordt verstuurd. Af en toe ping uitschieters ook niet. Het probleem van de Connectbox (Puma6 ) zit hem in de verwerking van de packets. Door cpu-spikes wordt er latency toegevoegd en dit maakt het nasty. Als je een pingplotter laat lopen zie je dan bij de eerste hub (eigenlijk naar je connectbox) daar al af en toe timeouts en ms uitschieters zijn. |:(

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 17:07
stormfly schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:01:
[...]
[...]
Ik kan dit alleen maar bevestigen voor mijn CB met DS-Lite (in fZiggo-gebied). Overdag een strakke 300/30 Mbps aansluiting, 's avonds ietsjes lagere downloadsnelheid (290 - 295). De flessenhals bij mijn downloads is doorgaans de remote server, niet de Ziggo-aansluiting.
Ik geloof best dat de Puma6 chipset problemen heeft bij "specialistisch" gebruik (waaronder zware gamers en het runnen van servers), maar daar hoeft Ziggo bij een consumentenaansluiting toch geen rekening mee te houden? Daar zijn commerciële oplossingen voor.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:33

elsinga

=8-)

Bij alleen "specialistisch" gebruik? Daar valt Whatsapp Web dan ook onder? Of een VOIP verbinding? Of video streamen (Netflix, etc)?

Ik heb vooral last van Whatsapp Web, die steeds de verbinding met de telefoon kwijt is. Duurt het dus een eeuwigheid tot je op je computer de berichten ziet of het antwoord verstuurd wordt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vandaag een ConnectBox ontvangen. Wat een waardeloos apparaat.
Je merkt onmiddellijk dat de latency van dit ding all over the place is, gewoon bij browsen al. Laat staan bij het draaien van tests. Random lagspikes en packet loss bij slechts minimale traffic is onacceptabel. Zelfs bij geen traffic geeft het draaien van ping al grote variaties aan.
Dit was geen enkel probleem bij mijn oude Cisco 3212 modem.

Gelijk de klantenservice gebeld om mijn 3212 weer te laten activeren (die wordt automatisch gedeactiveerd na het aansluiten van de ConnectBox) en na een half uurtje had ik weer snel en betrouwbaar internet.

Jammer dat ik zo moet kiezen tussen de hoogste snelheden of betrouwbaar lage latency, maar dan is de keuze voor lage latency zo gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Kanarie op 20-09-2017 17:11 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 21:41
hkoster1 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:21:
[...]
Ik geloof best dat de Puma6 chipset problemen heeft bij "specialistisch" gebruik (waaronder zware gamers en het runnen van servers), maar daar hoeft Ziggo bij een consumentenaansluiting toch geen rekening mee te houden? Daar zijn commerciële oplossingen voor.
Bij Ziggo zit je vast je aan het modem, dus de Connectbox. Met de jitter lagspikes die krijgt door gamen en VoIP gebruik is het gewoon niet te doen. Ik heb nog nooit een modem gehad dat mij gewoon minimaal 1+% packet loss geeft. De enige manier om dit op te lossen is dus:

1) Je verlaagt de snelheid van je pakket, en je gaat terug naar je oude modem (Ubee)

2) Ik retourneer mijn Connectbox en heb een 10% kans op een TC7210.

Een modem moet gewoon goed tegen deze TCP / UDP requests tegen kunnen, maar de chipset is gewoon belachelijk slecht. Dit is niet zwaar en specialistisch, want elke andere modem heeft er totaal geen problemen mee. Ik merkte het al na 1 minuut, met browsen, VoIP en gamen dat dit bedroevend is vergeleken met mijn oude Ubee UWV3200.

Helaas is het hier geen vrije markt qua modem anders ik was allang naar een SB8200 gegaan. De enige oplossing hiervoor is een modem aan bieden met een Broadcom chip.

Ik betaal graag voor meer snelheid, maar als ik de Connectbox moet gebruiken, dan maar niet.
elsinga schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:00:
Bij alleen "specialistisch" gebruik? Daar valt Whatsapp Web dan ook onder? Of een VOIP verbinding? Of video streamen (Netflix, etc)?

Ik heb vooral last van Whatsapp Web, die steeds de verbinding met de telefoon kwijt is. Duurt het dus een eeuwigheid tot je op je computer de berichten ziet of het antwoord verstuurd wordt.
Check wel of je de laatste firmware hebt. Heb geen last met whatsapp of netflix. Ook bij fps gaming merk ik niets. Alleen als ik synthetische testen uitvoer zie ik de random lagspikes. Dit was anders met oudere firmware waarbij het wel merkbaar was in dagelijks gebruik.
Kanarie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:10:
Jammer dat ik zo moet kiezen tussen de hoogste snelheden of betrouwbaar lage latency, maar dan is de keuze voor lage latency zo gemaakt.
Mocht je in oud Ziggo gebied zitten dan is de TC7210 nog een optie. Hem daadwerkelijk krijgen is een tweede...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Phuuz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:44:
[...]

Bij Ziggo zit je vast je aan het modem, dus de Connectbox. Met de jitter lagspikes die krijgt door gamen en VoIP gebruik is het gewoon niet te doen. Ik heb nog nooit een modem gehad dat mij gewoon minimaal 1+% packet loss geeft. De enige manier om dit op te lossen is dus:

1) Je verlaagt de snelheid van je pakket, en je gaat terug naar je oude modem (Ubee)

2) Ik retourneer mijn Connectbox en heb een 10% kans op een TC7210.

Een modem moet gewoon goed tegen deze TCP / UDP requests tegen kunnen, maar de chipset is gewoon belachelijk slecht. Dit is niet zwaar en specialistisch, want elke andere modem heeft er totaal geen problemen mee. Ik merkte het al na 1 minuut, met browsen, VoIP en gamen dat dit bedroevend is vergeleken met mijn oude Ubee UWV3200.

Helaas is het hier geen vrije markt qua modem anders ik was allang naar een SB8200 gegaan. De enige oplossing hiervoor is een modem aan bieden met een Broadcom chip.

Ik betaal graag voor meer snelheid, maar als ik de Connectbox moet gebruiken, dan maar niet.
Of je zegt gewoon bij het afsluiten van je contract 'Een TC7210 graag anders gaat het retour'. En ik kreeg gewoon een TC7210 ;)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat voor Chipset zit er dan in de Hitron modems?

404 Signature not found

• elsinga
  • Laatst online: 16:33

elsinga

=8-)

Jay-B schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:46:
[...]

Check wel of je de laatste firmware hebt. Heb geen last met whatsapp of netflix. Ook bij fps gaming merk ik niets. Alleen als ik synthetische testen uitvoer zie ik de random lagspikes. Dit was anders met oudere firmware waarbij het wel merkbaar was in dagelijks gebruik.
Ja, laatste firmware. Ja, nog steeds last (maar wel minder dan voorheen gelukkig). En dus gewoon nu terwijl ik dit zit te typen nog eens.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ik kan dit alleen maar bevestigen voor mijn CB met DS-Lite (in fZiggo-gebied). Overdag een strakke 300/30 Mbps aansluiting, 's avonds ietsjes lagere downloadsnelheid (290 - 295). De flessenhals bij mijn downloads is doorgaans de remote server, niet de Ziggo-aansluiting.
Geen idee in hoeverre onderstaande metingen en verhalen nog helemaal actueel zijn maar het lijkt zeker niet alleen beperkt tot 'zware' gamers. Teveel latency lijkt me ook bij ander gebruik storend.

https://www.theregister.c...fixed_sixth_months_later/

https://www.theregister.c...uma_chipset_firmware_fix/

Zoeken op Puma 6 problems levert hoop info op.

Maar als jij er niks van merkt dan is dat natuurlijk positief!

Persoonlijk denk ik dat als er nu nog steeds, ongeveer jaar later, geen definitieve oplossing is, dat het waarschijnlijk hopeloos is en dat die CB / puma 6 borked beyond hope is.

Ik ga in ieder niet vrijwillig het risico nemen zolang ik niet hoef.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ziggo is een test aan het voorbereiden voor IPv6 op de TC7210 en zoekt meer testers dan zich nu hebben aangemeld. Heb je dit modem en staat deze niet in bridge meld je dan vooral even aan:

https://community.ziggo.n...-tc7210-21146/index2.html

I intend to live forever - so far, so good.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53
Ik heb hier nog een Ubee modem liggen met een 150/15 verbinding van Ziggo. Nu de verhoging is aangekondigd naar 200/20 hoop ik dat ik deze Ubee modem kan blijven gebruiken.

Als ik verhalen over die CB allemaal lees.. Zelf een paar kennissen die toch zware issues met die CB's hebben.

Maar de klantenservice van Ziggo moet dat toch ook in de gaten hebben ? Dat er toch redelijk veel issues met die CB's zijn ? Dat Ziggo ze dan maar blijft uitgeven ?? Er zullen toch wel Cisco / Ubee modems zijn die perfect werken op hogere snelheden ??

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gezien de issues met die Puma 6 modems kan Ziggo ze met zeer veel discount krijgen ;) :P

PC Specs

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Ik heb ook Ziggo maar de WIFI valt steeds uit.
Ik vind het irritant
Heb Ziggo gebeld maar het verslechtert toch
Wat kan ik hieraan doen

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Mediaking236 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:22:
Ik heb ook Ziggo maar de WIFI valt steeds uit.
Ik vind het irritant
Heb Ziggo gebeld maar het verslechtert toch
Wat kan ik hieraan doen
Heb je toevallig een Technicolor TC7210? Welke versie nummer staat er als je naar http://192.168.178.1/HardwareInfo.asp surft? Nadat je ingelogt ben in de webinterface van het modem

Speedtouch freak

• ArcticWolf
  • Niet online
nextware schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:02:
Ik heb hier nog een Ubee modem liggen met een 150/15 verbinding van Ziggo. Nu de verhoging is aangekondigd naar 200/20 hoop ik dat ik deze Ubee modem kan blijven gebruiken.

Als ik verhalen over die CB allemaal lees.. Zelf een paar kennissen die toch zware issues met die CB's hebben.

Maar de klantenservice van Ziggo moet dat toch ook in de gaten hebben ? Dat er toch redelijk veel issues met die CB's zijn ? Dat Ziggo ze dan maar blijft uitgeven ?? Er zullen toch wel Cisco / Ubee modems zijn die perfect werken op hogere snelheden ??
Ik had een Ubee toen het nog een Z3 abonnement (200Mbit) heette... werkte prima.

Verwijderd

Lijkt wel dat alles waar de term box in voor komt bagger zooi is zoals connect box en horizon box. Beide heb ik hier niet (ik ebruik technicolor modem en eigen hd interactive decoders) en heb totaal geen problemen met ziggo Dus ziggo.... weg met die bagger zooi.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 19:37 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Jay-B schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:46:

Mocht je in oud Ziggo gebied zitten dan is de TC7210 nog een optie. Hem daadwerkelijk krijgen is een tweede...
Oud UPC gebied, dus nee :'(
prutser001 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:48:
[...]

Of je zegt gewoon bij het afsluiten van je contract 'Een TC7210 graag anders gaat het retour'. En ik kreeg gewoon een TC7210 ;)
Volgens mij is dat dus geen optie als je in oud-UPC gebied zit. Anders zou ik zelf ergens een TC7210 kopen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• hkoster1
Help!!!! schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:24:
[...]

Zoeken op Puma 6 problems levert hoop info op.

Maar als jij er niks van merkt dan is dat natuurlijk positief!

Persoonlijk denk ik dat als er nu nog steeds, ongeveer jaar later, geen definitieve oplossing is, dat het waarschijnlijk hopeloos is en dat die CB / puma 6 borked beyond hope is.

Ik ga in ieder niet vrijwillig het risico nemen zolang ik niet hoef.
Ik had er bij moeten zetten dat ik de WiFi van de CB niet gebruik. In plaats daarvan gebruik ik een Fritz!Box 7490 op een goede plek qua dekking -- het ding staat toch aan omdat ik de FB ook als DECT station gebruik.

Het kan best zijn dat een goed percentage van de CB's geen of weinig kwaliteitscontrole hebben gehad, en ik heb te doen met degenen die al maar problemen hebben. Toch wordt er ook veel kritiek geleverd door mensen die dat niet uit eigen ervaring kunnen weten... mensen die de sterkste krachttermen gebruiken om de CB te beschrijven.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Net geen internet, modem gereset.
Begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik mijn oude Thomson T72xx Technicolor had moeten houden en gewoon een losse router had moeten halen.
Die connectbox doet het leuk, totdat hij er mee stopt :+
even een update. Weinig tot geen problemen met mijn Connect Box met internet.
2.4 en 5 GHZ wifi werken goed, ook de verbinding lijkt stabiel.

Ik zie in de netwerkgeschiedenis wel een zooi met critical errors
T3 timeouts, Lost MDD, sync timing syncro failure en T4 timeouts
besides that no problem 8)

nu hopen dat ik hem niet gejinxed heb :+

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 20-09-2017 20:34 ]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
Buzzin Hornet schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:01:
Ziggo is een test aan het voorbereiden voor IPv6 op de TC7210 en zoekt meer testers dan zich nu hebben aangemeld. Heb je dit modem en staat deze niet in bridge meld je dan vooral even aan:

https://community.ziggo.n...-tc7210-21146/index2.html
Heb hem in bridge en laat dat maar mooi zo, maar wel mooi dat er getest wordt, en in de test in elk geval Dual Stack (en geen DS-Lite) aldus Ziggo in dat forum. Dat is wel OK.

• Lootbox
[...]

Wat dacht je van VPN/VOIP etc? Wat ook voor zakelijke doeleinde wordt gebruikt? Veel mensen werken weleens vanaf thuis. Mijn VPN-verbindingen waren aan het klapperen met die Connectbox.
Maar het is ook gewoon merkbaar bij browsen en applicaties waaronder tidal/spotify/steam/origin/battle.net etc.

• ANdrode
  • Niet online
hkoster1 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:05:
[...]
Het kan best zijn dat een goed percentage van de CB's geen of weinig kwaliteitscontrole hebben gehad, en ik heb te doen met degenen die al maar problemen hebben. Toch wordt er ook veel kritiek geleverd door mensen die dat niet uit eigen ervaring kunnen weten... mensen die de sterkste krachttermen gebruiken om de CB te beschrijven.
Ten eerste: Wij ervaren problemen door de firmware. De issues worden gedeeld door alle Puma 6 modems. Die is voor alle modems gelijk en dat issue heeft weinig met kwaliteitscontrole op het niveau van modems te maken. "Een deel van de CB's" zou over 100% gaan. Het percentage klanten met klachten dat deze ook meld zal laag liggen (ik gok op < 5%).

Ten tweede: Kan je deze theorie onderbouwen? Ik vind het een interessante theorie.
Full disclosure: Geen belang in Vodafone-Ziggo, geen medewerker van Vodafone-Ziggo. Thuis een Connect-Box gebruikt, daarom thuis geen Vodafone-Ziggo meer, op andere adressen wel

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Hi,

Ik heb m'n modem in bridge mode gezet en weet nu niet meer welke specs ik heb. Maar wat ik wel weet is dat de interface vanaf het modem naar m'n firewall toe blijkbaar een 10/100Mb interface is.

M'n firewall heeft auto select voor 10/100/1000Mb. Alle kabels in huis zijn geschikt voor 1Gb netwerk.
Maar m'n bottleneck zit dus in de 1e hop vanaf modem naar firewall.

Dan heeft het toch ook helemaal geen zin om een Internet aansluiting hoger dan 100Mb af te nemen van Ziggo? Of doe ik nu iets helemaal verkeerds in m'n gedachtes/berekening?

Want qua snelheid , kom ik nooit hoger dan +-94Mbps

Thanks

signature

Hi dat is duidelijk een kabel probleem of een defecte poort, je moet minimaal een CAT5E kabel hebben voor Gigabit met alle 8 de aders bedraad.

Vaak is een port op 100 of een instelling van jouw kant of een rotte kabel, ik zou eens een andere kabel pakken een heel ander type/lengte.

Je theorie klopt 94Mbps max.

• Lootbox
stormfly schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:41:
Hi dat is duidelijk een kabel probleem of een defecte poort, je moet minimaal een CAT5E kabel hebben voor Gigabit met alle 8 de aders bedraad.

Vaak is een port op 100 of een instelling van jouw kant of een rotte kabel, ik zou eens een andere kabel pakken een heel ander type/lengte.

Je theorie klopt 94Mbps max.
Het zou ook aan zijn firewall kunnen liggen die enkel maar 100mbps data-throughput doorlaat. |:(

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

M'n hele huis is bedraadt met CAT5E. Alle 8 aders verbonden, overal. Want ik haal overal mooie hoge snelheden. Geen enkel probleem.

Lengte van de kabel van het modem naar m'n firewall is max. 15 meter. Als het al 15 meter is.

Mijn firewall heeft 2 porten, beiden 1Gb. Beiden op auto-select.
Van modem naar fw -> 100TX full-duplex
van fw naar hub -> 1000T

Kan het modem hard op 100 staan?

Aangezien m'n ziggo abonnement 250Mb is zou ik dus meer moeten kunnen halen.. toch..

signature

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Welk modem heb je eigenlijk ?

2250 WP Zuid PVoutput

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Excuus, dat had ik uiteraard zelf wel even als eerste moeten opzoeken en posten alhier..
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/ubee-evw321b/

Heeft dus wel Gb poorten..

En hij staat in bridge-mode.

signature

• Martinusz
Lootbox schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:02:
[...]

Wat dacht je van VPN/VOIP etc? Wat ook voor zakelijke doeleinde wordt gebruikt? Veel mensen werken weleens vanaf thuis. Mijn VPN-verbindingen waren aan het klapperen met die Connectbox.
Maar het is ook gewoon merkbaar bij browsen en applicaties waaronder tidal/spotify/steam/origin/battle.net etc.
Hier hele dagen op VPN zonder een onderbreking, ook het browsen gaat gewoon snel, en dat allemaal gewoon met een connectbox :)
Mijn vermoeden is dat aansluiting ook een rol speelt in dit alles, niet alleen de puma chip.

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Wij hebben nog een "Alles-in-1 Plus" abbo met 150/15mbit internet erin en een Cisco EPC3928AD modem. Krijgen die in oktober ook de verhoging naar 200-20mbit??

Nog niet zo lang geleden hebben we al volgens mij al een verhoging van 120 naar 150mbit gehad, dus dat zou wel snel achter elkaar zijn?

Zitten nu iets van een jaar of 2 bij Ziggo voor Alles-in-1, hiervoor jaren lang KPN gehad. Ziggo lijkt wel vaker storingen/onderhoud te hebben in onze regio dan KPN. Van de 10+ jaar dat we ADSL van KPN hebben gehad kon je de keren storing/onderhoud op 1 hand tellen. Bij Ziggo nu hetzelfde aantal in 2 jaar al gehad (ik reken problemen met de DNS servers ook mee, al zijn die wel te omzeilen). Internet snelheid is wel een heel stuk beter bij Ziggo dan we voorheen bij KPN hadden. Bij KPN haalde we maar de helft van waar we voor betaalde en nu bij Ziggo haal ik netjes 140-150mbits in de speedtest en als ik games in STEAM download haal ik ook een constante 11-12MB/s,

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:02:
[...]

Hier hele dagen op VPN zonder een onderbreking, ook het browsen gaat gewoon snel, en dat allemaal gewoon met een connectbox :)
Mijn vermoeden is dat aansluiting ook een rol speelt in dit alles, niet alleen de puma chip.
Ja een goed signaal tot de AOP en daarna een goede inhouse aansluiting is natuurlijk een eerste vereiste voor een goede verbinding. :P

Die mensen die die class action suit zijn gestart zullen dat vast wel eerst getest hebben.

Zolang je geen last hebt is het natuurlijk prima, maar er lijkt toch echt wel fundamenteel iets loos te zijn met alle modems met een Intel Puma6 chip.

Heb je jouw CB wel eens over ethernet getest met een tool die het issue triggert of doe je dat liever niet ? >:)

http://www.dslreports.com/tools/puma6

PC Specs

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
VictordeHolland schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:59:
Wij hebben nog een "Alles-in-1 Plus" abbo met 150/15mbit internet erin en een Cisco EPC3928AD modem. Krijgen die in oktober ook de verhoging naar 200-20mbit??

Nog niet zo lang geleden hebben we al volgens mij al een verhoging van 120 naar 150mbit gehad, dus dat zou wel snel achter elkaar zijn?

Zitten nu iets van een jaar of 2 bij Ziggo voor Alles-in-1, hiervoor jaren lang KPN gehad. Ziggo lijkt wel vaker storingen/onderhoud te hebben in onze regio dan KPN. Van de 10+ jaar dat we ADSL van KPN hebben gehad kon je de keren storing/onderhoud op 1 hand tellen. Bij Ziggo nu hetzelfde aantal in 2 jaar al gehad (ik reken problemen met de DNS servers ook mee, al zijn die wel te omzeilen). Internet snelheid is wel een heel stuk beter bij Ziggo dan we voorheen bij KPN hadden. Bij KPN haalde we maar de helft van waar we voor betaalde en nu bij Ziggo haal ik netjes 140-150mbits in de speedtest en als ik games in STEAM download haal ik ook een constante 11-12MB/s,
Ik heb vorige week een mailtje gehad dat mijn plus abbo verhoogd gaat worden

• ANdrode
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:02:
[...]

Als je eenmaal een UDP (open) VPN tunnel hebt werkte het bij mij ook perfect. Met een ander protocol (waar de connectbox geen support voor heeft in zijn accelerator) mogelijk een ander resultaat.

Het schijnt echt de SOC te zijn. Maar of je het effect merkt is afhankelijk van jouw gebruik. Het speelt vooral bij het opzetten van nieuwe verbindingen.

Kan je met en zonder VPN de dslreports test doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Hm, flinke storing momenteel in Groningen (zo te zien de gehele provincie). Geen enkele klant die nog een verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ziggo adverteert sinds kort met Power Promise. Weet iemand wat dit concreet inhoudt voor bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:21:
Ziggo adverteert sinds kort met Power Promise. Weet iemand wat dit concreet inhoudt voor bestaande klanten?
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/powerpromise/

https://community.ziggo.n...k-101/power-promise-20911

Dat houdt in een Connect Box ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 22-09-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:41
Nou daar wordt je pas blij van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het normaal dat Ziggo de storingstijden aanpast? Gisteravond stond er dat de storing 01:14 begon (wat ongeveer klopt volgens mijn logs), nu staat er opeens dat er sinds 08:30 een storing is.

Ik kan toch met zekerheid zeggen dat mijn internet verbinding niet up is geweest in die tijd...

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfboy op 22-09-2017 10:32 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Fixer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:10:
Hm, flinke storing momenteel in Groningen (zo te zien de gehele provincie). Geen enkele klant die nog een verbinding heeft.
Lijkt erop dat de storing groter is. Drenthe ligt ook plat, tevens net gehoord dat KPN ook een storing heeft. Wellicht is er een knooppunt met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar haal je de info vandaan want Twitter is vrij rustig mbt storingen? Kan mij geen internet exchange heugen in Drenthe dan zal het haast wel een fibercut moeten zijn, in een tube waar KPN en Ziggo gezamenlijk liggen.

[ Voor 50% gewijzigd door stormfly op 22-09-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
Het is al weer opgelost, het was even een 15min allemaal weg hier in groningen

Het was donkerrood, het is nu al minder http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 22-09-2017 11:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
stormfly schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:37:
Waar haal je de info vandaan want Twitter is vrij rustig mbt storingen? Kan mij geen internet exchange heugen in Drenthe dan zal het haast wel een fibercut moeten zijn, in een tube waar KPN en Ziggo gezamenlijk liggen.
In Groningen staat een Exchange, misschien dat daar een storing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

In heel Nederland was een storing rond een uur of 11.

Veel grote bedrijven hadden rond dat moment een piek: http://allestoringen.nl/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:03:
[...]

In Groningen staat een Exchange, misschien dat daar een storing was.
Ja klopt maar daar zitten die grote clubs niet op meen ik. Hooguit AMS-IX en NL-IX lijkt mij bij hun schaalfactor passen.

Ik verdenk een van die exchange van haperingen gezien de forse impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:26:
[...]

Ja klopt maar daar zitten die grote clubs niet op meen ik. Hooguit AMS-IX en NL-IX lijkt mij bij hun schaalfactor passen.

Ik verdenk een van die exchange van haperingen gezien de forse impact.
Ziggo zit volgens mij wel op de GN-IX. Vroeger was Essent Kabelcom betrokken bij de oprichting van die toko, en volgens mij is dat nog altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Mijn ConnectBox (DS-Lite) in Assen laat helemaal geen storingen zien vandaag. Laatste "critical" boodschap was een T3-fout twee dagen geleden. CB is 16 dagen online geweest.
Was het een IPv4-storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:31:
[...]

Ziggo zit volgens mij wel op de GN-IX. Vroeger was Essent Kabelcom betrokken bij de oprichting van die toko, en volgens mij is dat nog altijd zo.
Denk ik niet, Ziggo as 9143 gaat eind september zelfs van de NL-IX en AMS-IX af. Alles gaat via het Aorta netwerk van Liberty Global lopen en hun AMS-IX en NL-IX verbindingen.

De peering policy van LG is heel strak die gaan echt niet op kleine exchanges koppelen.

Kan het niet verder onderbouwen, omdat de GN-IX zo klein is dat ze geen connected parties lijst heb hebben. Maar 98% zeker dat Ziggo er niet zit en KPN kan ik mij ook niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkoster1 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:26:
Mijn ConnectBox (DS-Lite) in Assen laat helemaal geen storingen zien vandaag. Laatste "critical" boodschap was een T3-fout twee dagen geleden. CB is 16 dagen online geweest.
Was het een IPv4-storing?
Een core of routing storing zie je inderdaad niet op je lokale modem. Fijn dat je er niets van gemerkt hebt :)

Ik kan in mijn smokeping metingen ook niets terugvinden. Maar op een mobiel is dat ook niet heel lekker browsen.

Maar slechts 20% van het internet is IPv6 enabled dus ja een landelijke impact kan je bijna altijd op IPv4 vastpinnen. (behalve toen ooit bij KPN, i know;)

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 22-09-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
ANdrode schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:02:
[...]

Ten eerste: Wij ervaren problemen door de firmware. De issues worden gedeeld door alle Puma 6 modems. Die is voor alle modems gelijk en dat issue heeft weinig met kwaliteitscontrole op het niveau van modems te maken. "Een deel van de CB's" zou over 100% gaan. Het percentage klanten met klachten dat deze ook meld zal laag liggen (ik gok op < 5%).

Ten tweede: Kan je deze theorie onderbouwen? Ik vind het een interessante theorie.
Full disclosure: Geen belang in Vodafone-Ziggo, geen medewerker van Vodafone-Ziggo. Thuis een Connect-Box gebruikt, daarom thuis geen Vodafone-Ziggo meer, op andere adressen wel
Alleen eigen observatie en die is dat niet iedereen die problemen heeft. Waarom niet? Who knows...
Ik gebruik ook de laatste firmware. Ik heb net een tijdje vanaf mijn iPhone een VPN-verbinding naar een Raspberry Pi in mijn meterkast gebruikt (dus T-Mobile IPv4 -> feste-ip.net TCP443 portmapper -> IPv6 thuis) en van daaruit diverse newsgroups bezocht, een videootje of twee gedraaid op de NOS site, en een tijdje in Google Earth doorgebracht. Geen latentie (heb een 300/30 aansluiting) issues.

Als ik op mijn iMac thuis werk dan zijn sommige websites (zoals MacRumors) wat traag, maar dat lijkt me meer een DNS-probleem (ik gebruik de standaard Ziggo DNS-servers).

Al met al heb ik de indruk dat er ook een kwaliteitsprobleem is met de hardware in sommige CB's, maar dat is gewoon een indruk. @Help!!!! suggereerde om de dslreports test te runnen "die het issue triggert, of doe je dat liever niet?" Zou dat het probleem kunnen zijn? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:35:
[...]

Denk ik niet, Ziggo as 9143 gaat eind september zelfs van de NL-IX en AMS-IX af. Alles gaat via het Aorta netwerk van Liberty Global lopen en hun AMS-IX en NL-IX verbindingen.

De peering policy van LG is heel strak die gaan echt niet op kleine exchanges koppelen.

Kan het niet verder onderbouwen, omdat de GN-IX zo klein is dat ze geen connected parties lijst heb hebben. Maar 98% zeker dat Ziggo er niet zit en KPN kan ik mij ook niet voorstellen.
Daarvan was ik nog niet op de hoogte dat alles via LG gaat lopen.

Apart dat Ziggo zakelijk wel op de website van GNIX staat onder Startup Partners, maar dat kan nog van het Essent tijdperk zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:12:
[...]

Daarvan was ik nog niet op de hoogte dat alles via LG gaat lopen.
.
Jeps ze hebben vorige maand de mails verstuurd naar de peering mailboxen. End september is het klaar meen ik te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bied dat nog voordelen voor de klant? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee nadelen in theorie verbindingen krijgen meer hops. Maar goed of je dat echt merkt:) denk ik niet het blijft allemaal in Amsterdam.

Twee cores in stand houden is onbetaalbaar.
AMS-IX en NL-IX vragen ook maandelijkse kosten.

Zo zal de Solcon core ook op gaan in KPN zodra hij afgeschreven is lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 22-09-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:23
Ik heb een Technicolor modem. Weet iemand of er een api is zodat ik de time of day filter aan en uit kan zetten voor bepaalde apparaten zonder steeds in het modem te moeten inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Bij meer mensen het downloaden super traag? Normaal haal ik 280/300. Vandaag maar 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Grudgie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:26:
Bij meer mensen het downloaden super traag? Normaal haal ik 280/300. Vandaag maar 10.
Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden.
Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing
Bij meer mensen dat de auto een raar geluid maakt? Normaal is hij stil. Vandaag maakt hij vreemde geluiden.

Wat ik hiermee wil zeggen.

Locatie, apparatuur, hoe getest, signaal waardes, abonnement, etc, etc.

Zoveel mogelijk informatie geven en we kunnen er iets mee. Een onliner kan niemand iets mee behalve jij als poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Nee

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:23
nee nergens last van

ik zou het modem even van de stroom halen om te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Hier ook

100 ms ping, 4 mb download en 10 upload

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:15:
Nee nadelen in theorie verbindingen krijgen meer hops. Maar goed of je dat echt merkt:) denk ik niet het blijft allemaal in Amsterdam.
Over het echte aantal hops kunnen we eigenlijk toch al weinig zeggen. Eigenlijk is Equal Cost Multipath MPLS ook een goede verklaring voor de jitter die we zien :)
Twee cores in stand houden is onbetaalbaar.
AMS-IX en NL-IX vragen ook maandelijkse kosten.

Zo zal de Solcon core ook op gaan in KPN zodra hij afgeschreven is lijkt mij.
KPN heeft ontzettend veel overnames op rij gedaan. Daarbij is er uiteindelijk van al die ISP's (ex XS4ALL) wat betreft administratie en netwerk de beste techniek gekozen zo vertel je het want anders werkt men niet mee. Oftewel: De KPN methodologie is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de 40/4 hier werkt gewoon feilloos op dit moment..
hoe de 300/30 thuis werkt weet ik nog niet :P

edit: 1GB testfile van transip loopt gewoon met 300mbits binnen :P

[ Voor 57% gewijzigd door SMSfreakie op 22-09-2017 19:12 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Toevallig Friesland :)? http://allestoringen.nl/storing/ziggo
Pagina: 1 ... 48 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic