Beste Mensen,
Sinds vorig jaar oktober zijn wij overgestapt op Ziggo Internet.
Out of the box Wifi Modem geleverd gekregen met Firmware update STF0.76.06 al gelijk werd deze geupdate naar STF0.76.07.
Na 110 dagen nonstop gedraait te hebben zonder enige noemenswaardige problemen, ervaarde ik gisteren toch een nog al trage wifi verbinding en viel het ook allemaal weg. Ik dacht tijd voor een reboot van het modem.
Zo gezegd, zo gedaan. Wifi Verbinding werkte na de reboot weer optimaal.
Nu viel mij op dat het modem zichzelf gelijk STF0.76.09 geupdate heeft in het modem.
(Gezien via het log van de geavanceerde instellingen via http:\\192.168.178.1)
Vanavond wilde ik printen. En die deed het niet. Wifi Niet aangemeld? Ik het verleden ook wel eens gehad en dan is het gewoon kwestie van printer uit en aan zetten en deze meld zich weer aan op het modem.
Enkel vanavond wilde hij dat niet doen? Ook zag ik hem niet op de webinterface via http:\\192.168.178.1 Gebruikers erbij staan. (Het is mij ook opgevallen dat dit nu ineens blauw wordt weergegeven)
Zie
Normaal had ik hier dus altijd wel mijn HP Wifi Printer bij staan.
Dus ik denk ik zal hem wel opnieuw moeten configureren.
Zo gezegd, zo gedaan. USB kabel erbij gezocht en setup opnieuw gedraait.
Tot dat deze nu ineens een foutmelding gaf.
Ik denk wat krijgen we nu weer.
Na al een uur aan het tobben te zijn (kabel zoeken) opnieuw opstarten je weet het wel. Ik kan me niet heugen dat ik ooit mac filtering heb ingesteld. En bovendien heb ik geen problemen met ander nog nooit aangemelde apparaten aan het Wifi Modem van Ziggo.
Dus het zal wel aan de printer liggen, dacht ik. Die helemaal fabriek ingesteld IP config eruit gegooit. En opnieuw beginnen. Weer 0,5 uur verder. En nog zelfde foutmelding.
Nu breekt me klomp en heb toen alles een factory reset gegeven.
Ook Wifi modem van Ziggo. En nog dezelfde foutmelding!!!!!!
Toen heb ik me oude speedtouch eens gepakt om uit te sluiten dat het echt niet aan de gedateerde printer ligt die toch nog perfect dienst doet. En jawel hoor!!!!! ik krijg hem wel netjes aangemeld op de speedtouch!!!!
Conclusie het ligt toch echt aan het Wifi Modem van Ziggo en dus aan lijkt mij aan de Firmware STF0.76.09
Het is ook niet de eerste keer dat Ziggo Modems en HP printers dienst weigeren als ik de media mag geloven. Was in het verleden ookal met Ubee modems het geval.
Wie ervaart deze problemen ook? En heeft wellicht de oplossing? Of toch echt bij Ziggo aan de bel gaan trekken en mogen de experts aldaar een nieuwe firmware in elkaar gaan knutselen.
Ook is mij opgevallen dat een factory reset van het modem. Zelfs op de achterkant met een harde reset en de paperclip Geen echte harde reset is. Want ik heb dus ook zitten experimenteren met de instellingen op http://192.168.178.1/wlanAccess.asp om mac addres van de HP printer toe tevoegen etc en dat heeft allemaal niet mogen baten!
Vanaf vanavond 18 u hier al mee bezig. En kan er verder niet over vinden op internet. Ik ben toch niet de enige met dit probleem?
Waardeloos ook van Ziggo dat er geen changelog ergens te vinden is.
Sinds vorig jaar oktober zijn wij overgestapt op Ziggo Internet.
Out of the box Wifi Modem geleverd gekregen met Firmware update STF0.76.06 al gelijk werd deze geupdate naar STF0.76.07.
Na 110 dagen nonstop gedraait te hebben zonder enige noemenswaardige problemen, ervaarde ik gisteren toch een nog al trage wifi verbinding en viel het ook allemaal weg. Ik dacht tijd voor een reboot van het modem.
Zo gezegd, zo gedaan. Wifi Verbinding werkte na de reboot weer optimaal.
Nu viel mij op dat het modem zichzelf gelijk STF0.76.09 geupdate heeft in het modem.
(Gezien via het log van de geavanceerde instellingen via http:\\192.168.178.1)
Vanavond wilde ik printen. En die deed het niet. Wifi Niet aangemeld? Ik het verleden ook wel eens gehad en dan is het gewoon kwestie van printer uit en aan zetten en deze meld zich weer aan op het modem.
Enkel vanavond wilde hij dat niet doen? Ook zag ik hem niet op de webinterface via http:\\192.168.178.1 Gebruikers erbij staan. (Het is mij ook opgevallen dat dit nu ineens blauw wordt weergegeven)
Zie

Normaal had ik hier dus altijd wel mijn HP Wifi Printer bij staan.
Dus ik denk ik zal hem wel opnieuw moeten configureren.
Zo gezegd, zo gedaan. USB kabel erbij gezocht en setup opnieuw gedraait.
Tot dat deze nu ineens een foutmelding gaf.
code:
1
| De printer heeft geprobeerd verbinding met het netwerk te maken maar ontvangt geen gegevens. Dit kan worden veroorzaakt door het filteren van het MAC-adres. Als het filteren van MAC-adressen is ingeschakeld en u wilt deze functie ingeschakeld laten staan, voegt u voordat u verdergaat, eerst het MAC-adres van uw printer toe aan de lijst met toegestane apparaten voor het draadloze toegangspunt of de draadloze router. Het MAC-adres van uw printer staat in het testrapport voor draadloze netwerken dat u kunt afdrukken. |
Ik denk wat krijgen we nu weer.

Dus het zal wel aan de printer liggen, dacht ik. Die helemaal fabriek ingesteld IP config eruit gegooit. En opnieuw beginnen. Weer 0,5 uur verder. En nog zelfde foutmelding.
Nu breekt me klomp en heb toen alles een factory reset gegeven.
Ook Wifi modem van Ziggo. En nog dezelfde foutmelding!!!!!!

Toen heb ik me oude speedtouch eens gepakt om uit te sluiten dat het echt niet aan de gedateerde printer ligt die toch nog perfect dienst doet. En jawel hoor!!!!! ik krijg hem wel netjes aangemeld op de speedtouch!!!!
Conclusie het ligt toch echt aan het Wifi Modem van Ziggo en dus aan lijkt mij aan de Firmware STF0.76.09
Het is ook niet de eerste keer dat Ziggo Modems en HP printers dienst weigeren als ik de media mag geloven. Was in het verleden ookal met Ubee modems het geval.
Wie ervaart deze problemen ook? En heeft wellicht de oplossing? Of toch echt bij Ziggo aan de bel gaan trekken en mogen de experts aldaar een nieuwe firmware in elkaar gaan knutselen.
Ook is mij opgevallen dat een factory reset van het modem. Zelfs op de achterkant met een harde reset en de paperclip Geen echte harde reset is. Want ik heb dus ook zitten experimenteren met de instellingen op http://192.168.178.1/wlanAccess.asp om mac addres van de HP printer toe tevoegen etc en dat heeft allemaal niet mogen baten!
edit:
De mac-adressen die ik had toegevoegd bleven na een harde reset gewoon zichtbaar en onveranderd
En nee.... dit is niet het geval dat het een vooraf ingevuld formulier is geweest vanuit de browser!
De mac-adressen die ik had toegevoegd bleven na een harde reset gewoon zichtbaar en onveranderd
Vanaf vanavond 18 u hier al mee bezig. En kan er verder niet over vinden op internet. Ik ben toch niet de enige met dit probleem?
Waardeloos ook van Ziggo dat er geen changelog ergens te vinden is.
[ Voor 2% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2016 21:47 . Reden: Verbeteringen taal en grammatica fouten :) ]
Speedtouch freak