[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Beste Mensen,

Sinds vorig jaar oktober zijn wij overgestapt op Ziggo Internet.

Out of the box Wifi Modem geleverd gekregen met Firmware update STF0.76.06 al gelijk werd deze geupdate naar STF0.76.07.

Na 110 dagen nonstop gedraait te hebben zonder enige noemenswaardige problemen, ervaarde ik gisteren toch een nog al trage wifi verbinding en viel het ook allemaal weg. Ik dacht tijd voor een reboot van het modem.

Zo gezegd, zo gedaan. Wifi Verbinding werkte na de reboot weer optimaal.

Nu viel mij op dat het modem zichzelf gelijk STF0.76.09 geupdate heeft in het modem.
(Gezien via het log van de geavanceerde instellingen via http:\\192.168.178.1)

Vanavond wilde ik printen. En die deed het niet. Wifi Niet aangemeld? Ik het verleden ook wel eens gehad en dan is het gewoon kwestie van printer uit en aan zetten en deze meld zich weer aan op het modem.

Enkel vanavond wilde hij dat niet doen? Ook zag ik hem niet op de webinterface via http:\\192.168.178.1 Gebruikers erbij staan. (Het is mij ook opgevallen dat dit nu ineens blauw wordt weergegeven)

ZieAfbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/GoT/Ziggo%20Webinterface%20STF09.png

Normaal had ik hier dus altijd wel mijn HP Wifi Printer bij staan.

Dus ik denk ik zal hem wel opnieuw moeten configureren.
Zo gezegd, zo gedaan. USB kabel erbij gezocht en setup opnieuw gedraait.
Tot dat deze nu ineens een foutmelding gaf.

code:
1
De printer heeft geprobeerd verbinding met het netwerk te maken maar ontvangt geen gegevens. Dit kan worden veroorzaakt door het filteren van het MAC-adres. Als het filteren van MAC-adressen is ingeschakeld en u wilt deze functie ingeschakeld laten staan, voegt u voordat u verdergaat, eerst het MAC-adres van uw printer toe aan de lijst met toegestane apparaten voor het draadloze toegangspunt of de draadloze router. Het MAC-adres van uw printer staat in het testrapport voor draadloze netwerken dat u kunt afdrukken.

Ik denk wat krijgen we nu weer. :/ Na al een uur aan het tobben te zijn (kabel zoeken) opnieuw opstarten je weet het wel. Ik kan me niet heugen dat ik ooit mac filtering heb ingesteld. En bovendien heb ik geen problemen met ander nog nooit aangemelde apparaten aan het Wifi Modem van Ziggo.
Dus het zal wel aan de printer liggen, dacht ik. Die helemaal fabriek ingesteld IP config eruit gegooit. En opnieuw beginnen. Weer 0,5 uur verder. En nog zelfde foutmelding.
Nu breekt me klomp en heb toen alles een factory reset gegeven.
Ook Wifi modem van Ziggo. En nog dezelfde foutmelding!!!!!! 8)7

Toen heb ik me oude speedtouch eens gepakt om uit te sluiten dat het echt niet aan de gedateerde printer ligt die toch nog perfect dienst doet. En jawel hoor!!!!! ik krijg hem wel netjes aangemeld op de speedtouch!!!! _/-\o_

Conclusie het ligt toch echt aan het Wifi Modem van Ziggo en dus aan lijkt mij aan de Firmware STF0.76.09 :( :( :(

Het is ook niet de eerste keer dat Ziggo Modems en HP printers dienst weigeren als ik de media mag geloven. Was in het verleden ookal met Ubee modems het geval.

Wie ervaart deze problemen ook? En heeft wellicht de oplossing? Of toch echt bij Ziggo aan de bel gaan trekken en mogen de experts aldaar een nieuwe firmware in elkaar gaan knutselen.

Ook is mij opgevallen dat een factory reset van het modem. Zelfs op de achterkant met een harde reset en de paperclip Geen echte harde reset is. Want ik heb dus ook zitten experimenteren met de instellingen op http://192.168.178.1/wlanAccess.asp om mac addres van de HP printer toe tevoegen etc en dat heeft allemaal niet mogen baten! :(
edit:
De mac-adressen die ik had toegevoegd bleven na een harde reset gewoon zichtbaar en onveranderd :? En nee.... dit is niet het geval dat het een vooraf ingevuld formulier is geweest vanuit de browser!

Vanaf vanavond 18 u hier al mee bezig. En kan er verder niet over vinden op internet. Ik ben toch niet de enige met dit probleem?

Waardeloos ook van Ziggo dat er geen changelog ergens te vinden is.

[ Voor 2% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2016 21:47 . Reden: Verbeteringen taal en grammatica fouten :) ]

Speedtouch freak

Alle reacties

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Schiet mij maar lek.... 7(8)7 ik begrijp er niets meer van, maar het werkt weer.

Printer is toch op raadsel achtige wijze na dat ik allemaal met TKIP+AES WEP en alles weer heb terug gezet naar default plotseling na enkele minuten weer toegevoegd aan het netwerk.

Ik had de moed al opgegeven en wilde nog ff wat doen voor het naar bed gaan

Hoorde ik ineens na zo'n 10 minuten op een aangesloten laptop op het Ziggo Wifi modem dat er een apparaat (het geluidje) van dat er een apparaat is toegevoegd aan je computer. Je weet wel alsof je een USB inplug.

Ik gelijk kijken op de webinterface en warempel. De wifi printer staat er weer bij :F

Enkel MAC Restrict MODE staat wel op DISABLED!
Maar ik hem nog wel in het menutje erbij heb staan!

Ik heb nu ondekt dat als ik daar nu toch het mac adres weghaal de Wifi Printer ook weer verdwijnt terwijl die functie dus geheel niet zou mogen werken!

Dat er iets niet helemaal lekker zit in het Ziggo Wifi Modem is nu dus wel duidelijk!

Morgen maar is ff bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-02-2016 02:24 ]

Speedtouch freak

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

Hm toevallig had ik gister ook last van traag wifi, weinig aandacht aan gegeven en verder op 5ghz gegaan. na aanleiding van je topic toch even inloggen op het modem..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D4J8QCS.png

Hacktheplanet / PVOutput

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Midas.e schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 07:40:
Hm toevallig had ik gister ook last van traag wifi, weinig aandacht aan gegeven en verder op 5ghz gegaan. na aanleiding van je topic toch even inloggen op het modem..
Je kan niet inloggen? Standaard username wachtwoord is: ziggo draadloos.

Die <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %> heb ik ook wel eens gehad, dan kan je niet inloggen. Ik dacht is browser gerelateerd, maar was zowel in Firefox als in Chrome.

Heb toen alle Wifi apparaten uitgeschakeld en alle andere systemen losgekoppeld (ethernet adapters uitgeschakeld) Toen kon ik weer wel inloggen. Dus het lijkt erop dat 1 van je aangesloten apparaten je gateway wil overnemen of iets in die trend. Waarschijnlijk heeft het iets met Upnp te maken dat die brak geconfigureerde Firmware het Ziggo modem ontoegankelijk maakt. Ook heb ik het idee dat: Als er een apparaat aan de router is gekoppeld die een adres buiten de DHCP pool afdwingt krijg ik dit probleem....

[ Voor 53% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2016 21:31 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Waar ik dus vannacht zo blij was als een kind na uren te hebben getobd ben ik nu weer terug bij af. -O-
lSltAlKeR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 02:21:

Dat er iets niet helemaal lekker zit in het Ziggo Wifi Modem is nu dus wel duidelijk!

Morgen maar is ff bellen.
Weer is de HP Wifi printer van het Ziggo modem geweerd. Terwijl hij eerst nog wel op de frontpage van de webinterface te zien was.

Waarschijnlijk komt het omdat m'n telefoon zich erbij op de Wifi heeft aangemeld. Dat denk ik tenminste.

Helaas geen tijd nu erin te duiken.... hopen dat het onverklaarbare met een mega vertraging weer gebeurd.... de settings staan naar mijn idee hetzelfde ..... wordt vervolgd....

Ben dus ook nog steeds erg benieuwd naar reactie van mensen die zelfde probleem ondervinden.

Speedtouch freak

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09
Misschien nog een probeersel is de 2.4 en 5 Ghz verschillend SSID geven. Je HP dan aanmelden op de 2.4Ghz.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Jim423 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:00:
Misschien nog een probeersel is de 2.4 en 5 Ghz verschillend SSID geven. Je HP dan aanmelden op de 2.4Ghz.
Tnx voor je input maar dat is sowieso al het geval omdat de 5 ghz band echt om te huilen is op die technicolor terwijl ik hier in de wijde omtrek de enigste ben op die band. Althans dat was zo bij Firmware build STF0.76.07 misschien hebben ze het veranderd in deze versie. Nog niet getest. Maar zoals gezegd
heb de bijde SSID een verschillende naam gegeven, ook heb ik getest zelfs met de 5Ghz band op disabled.

Ik heb toch zo'n vermoeden dat het net zoals de foutmelding al aangeeft het echt om de mac adressen toegang gaat en er waarschijnlijk niet anders omzit MAC Restrict Mode op Enabled te zetten en alles handmatig toe te voegen. Dat ga ik nog eens proberen, maar nu geen tijd ervoor.

Misschien komt het door dat een Wifi printer niet alleen ontvangt maar ook zelf een SSID zend. (AD-HOC functie)
HPSetup en het Wifi-modem deze op één of andere manier weigert ivm met security issues.... denk aan Wifispots. Zo'n theorie heb ik erover en dat hebben ze bij Ziggo dus geweizigd in de laatste firmware. Maar daar kan ik dus enkel naar gissen. Weet het fijne er dus ook niet van dus alle input is welkom :)

[ Voor 16% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2016 21:51 ]

Speedtouch freak

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 17:33
Ik ervaar ook problemen met de 2.4 Ghz wifi van de modem. Soms verbindt mijn iPhone wel met wifi. Maar dan krijg ik geen internet verbinding. Dus YouTube laadt dan niet, of whatsapp is bezig met verbinden. Soms als ik probeer te verbinden krijg ik een melding dat ik het wachtwoord moet invoeren, dat doe ik. Vraagt hij weer om een wacthwoord, en dat gaat dan maar zo door.

Dacht dat het een probleem van het modem zelf was :+

Ik heb zelf ook en HP printer, en die moet ik soms ook aan en uit zetten, omdat hij wel verbinding heeft maar geen gegevens worden doorgegeven door de router blijkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Eric_1993 op 11-02-2016 15:14 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Eric_1993 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:12:
Ik ervaar ook problemen met de 2.4 Ghz wifi van de modem. Soms verbindt mijn iPhone wel met wifi. Maar dan krijg ik geen internet verbinding. Dus YouTube laadt dan niet, of whatsapp is bezig met verbinden. Soms als ik probeer te verbinden krijg ik een melding dat ik het wachtwoord moet invoeren, dat doe ik. Vraagt hij weer om een wacthwoord, en dat gaat dan maar zo door.

Ik heb zelf ook en HP printer, en die moet ik soms ook aan en uit zetten, omdat hij wel verbinding heeft maar geen gegevens worden doorgegeven door de router blijkbaar.
Welk modem en welk firmware versie? Woon je in oud ziggo of upc gebied?

Speedtouch freak

• Eric_1993
lSltAlKeR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:24:
[...]

Welk modem en welk firmware versie? Woon je in oud ziggo of upc gebied?
Firmware versie: STF0.76.09

Oud ziggo gebied.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Eric_1993 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:27:
[...]

Firmware versie: STF0.76.09

Oud ziggo gebied.
Dat is dus ook bij mij het geval. Ik heb deze firmware dus sinds deze week woensdag/nacht/ochtend vroeg.
Voorheen dus nooit echt grote problemen met firmware STF0.76.07. Ook wel eens wegvalen van WiFi ofzo maar dan na opnieuw aanmelden geen problemen.
Eric_1993 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:12:

Wellicht dat het in jou geval dus helpt om die 5Ghz band ook eens uit te schakelen. Ik heb destijds op STF0.76.07 test gedaan en ik haal meer snelheid over 2.4ghz band dan over de 5ghz wat dus zou moeten.

Het Wifi modem router van Ziggo houd de boel dus sinds die firmware update hier tegen.

Ervaar je deze problemen al lang of kan je nog wellicht zien in het modem log wanneer deze firmbuild bij jou is ingeladen?

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jim423 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:00:
Dit. Of de 5GHz-band instellen op een non-DFS kanaal.

Oslik blyat! Oslik!

• Eric_1993
Wellicht dat het in jou geval dus helpt om die 5Ghz band ook eens uit te schakelen. Ik heb destijds op STF0.76.07 test gedaan en ik haal meer snelheid over 2.4ghz band dan over de 5ghz wat dus zou moeten.

Het Wifi modem router van Ziggo houd de boel dus sinds die firmware update hier tegen.

Ervaar je deze problemen al lang of kan je nog wellicht zien in het modem log wanneer deze firmbuild bij jou is ingeladen?
Wat ik niet snap is dat de 5 Ghz verbinding wel gewoon werkt. Maar op mijn kamer heb ik nog net bereik en soms net niet met 5 Ghz. Dus dan schakel ik gewoon over naar de 2,4 band. Maarja als die niet goed werkt heeft het geen zin natuurlijk. En om via 5 Ghz te kijken is het ook vervelend, omdat ik dus soms de verbinding verlies door de afstand.

Ik heb dit probleem al een maand ofzo. Ik zette de 2.4 band uit en weer aan en toen was het probleem meestal opgelost.

EDIT: Ik zie als ik in de modem ga naar de 2.4 Ghz band instellingen, dat er Severe staat bij Interference Level

[ Voor 5% gewijzigd door Eric_1993 op 11-02-2016 16:36 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Eric_1993 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:32:
[...]

EDIT: Ik zie als ik in de modem ga naar de 2.4 Ghz band instellingen, dat er Severe staat bij Interference Level
Dan is het wellicht erg druk in de Ether bij jou in de buurt of heb je een andere storingsbron in de buurt.
Staat de bandwith wel op 20mhz?

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Dit. Of de 5GHz-band instellen op een non-DFS kanaal.
Ik heb nu MAC Restrict Mode op allow gezet en alle mac addressen handmatig toegevoegd en voorals nog lijkt het te werken.... WifiSpots staat ook nog gewoon ingeschakeld al vraag ik me af of buitenstaanders hiervan gebruik kunnen maken. Af en toe heb ik wel eens MAC adressen hieronder bij zien staan die niet bij mijn apparaten horen......Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/GoT/Wireless%20Mac.png

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:10
Hier een soort gelijk probleem

Geen internet meer over de 2,4ghz , bij verbreken verbinding en het opnieuw verbinden geeft hij aan dat wachtwoord onjuist is. Pas na een spanning reset is het pas weer mogelijk om verbinding te maken.
Ziggo weet gen oplossing en sturen nu een AP op om probleem tijdelijk op te lossen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Naar aanleiding van nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz heb ik nog eens kort samengevat wellicht de oplossing voor dit probleem.

Als mensen eens het volgende proberen met dit specifieke probleem:
Login op http://192.168.178.1 en ga naar http://192.168.178.1/wlanAccess.asp

En voeg enkel het mac-adres toe van het apparaat waarmee je verbind. Het mac-adres van het apparaat kan je ook onderaan deze pagina terugvinden mits het verbonden is met het Technicolor modem.
Dus op de plek van XX:AB:1C:AF:99:XX / XX:AB:1C:AF:99:X2 / XX:AB:1C:AF:99:X3 etc vul de mac adressen van jouw apparaat in en druk op Apply.
Zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/GoT/ziggo%20Mac%20adressen.png

Naar mijn idee kan je Mac Restricted Mode op default instelling disabled laten staan. Je zou eventueel nog even kunnen experimenteren door het tijdelijk op enabled te zetten. Maar dan is het ook noodzakelijk om het mac adres toe te voegen.

Ben benieuwd of het werkt voor de mensen. Bij mij draait het al 1,5 maand als vanouds. _/-\o_

Ook is het sterk aan te raden zoals Timmert in topic: Timmert in "Storing ziggo verbinding met modem" correct opmerkt en trouwens Jim423 ook Jim423 in "[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak" aan refereerde in dit topic -5G toe te voegen aan de 5Ghz SSID of geef ze beide een totaal andere naam. Doe dat op: http://192.168.178.1/wlanPrimaryNetwork.asp?5G en eventueel komplete wijziging van de 2,4Ghz op http://192.168.178.1/wlanPrimaryNetwork.asp

[ Voor 21% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2016 22:55 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 11:29
Bij mij werkte deze oplossing, tenmiste, ik kan weer verbinding maken met het 2.4Ghz netwerk. Beiden SSID's hadden al een verschillende naam, bij mij was dat dus geen oplossing.

Het probleem lag hem er in dat ik wel het netwerk kon zien, maar dat er steeds een verificatie fout optrad. Met andere woorden, het wachtwoord zou niet goed zijn. Volslagen onzin, gelukkig werkt de oplossing van de post hierboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Goed dat er vanuit jullie wordt meegedacht over oplossingen en workarounds!

Deze klachten hebben onze volledige aandacht en hebben dit dan ook in onderzoek. Om een oplossing te kunnen bieden zijn we hard op zoek naar concrete voorbeelden, zodat we de exacte oorzaak kunnen achterhalen. Hier hebben we jullie hulp hard bij nodig!

Graag wil ik dan ook iedereen die vergelijkbare klachten met de Technicolor modem ervaart, oproepen om een privébericht te sturen met de onderstaande informatie.
Met jullie hulp vertrouw ik erop dat we snel de oplossing kunnen bieden. :)

Zouden jullie in het privébericht onderstaande informatie willen aanleveren?
  • Jouw klantnummer of adres.
  • Een korte probleemomschrijving/ervaren symptomen.
  • Frequentie waarmee het probleem terugkomt.
  • Is er een workaround waarmee het probleem (tijdelijk) opgelost kan worden? Denk hierbij bijvoorbeeld aan een modem reset.
  • Is het probleem reproduceerbaar? Merk je bijvoorbeeld op dat het zich voordoet bij gebruik van specifieke applicaties of apparatuur?
  • Wanneer is het probleem voor het eerst waargenomen?
  • Valt bedraad, 2.4 Ghz Wi-Fi, 5 Ghz Wi-Fi of een combinatie hiervan uit?
  • Zijn er ook problemen met telefonie waarneembaar?
  • Mogen wij je telefonisch benaderen voor verder onderzoek naar de root-cause? Graag ontvangen we dan ook nog jouw telefoonnummer.
Alvast enorm bedankt!

Groet,
Jesse

[ Voor 5% gewijzigd door VodafoneZiggo op 31-03-2016 18:13 . Reden: Typo ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
VodafoneZiggo schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:05:

Deze klachten hebben onze volledige aandacht en hebben dit dan ook in onderzoek. Om een oplossing te kunnen bieden zijn we hard op zoek naar concrete voorbeelden, zodat we de exacte oorzaak kunnen achterhalen. Hier hebben we jullie hulp hard bij nodig!

Graag wil ik dan ook iedereen die vergelijkbare klachten met de Technicolor modem ervaart, oproepen om een privébericht te sturen met de onderstaande informatie.

• Is er een workaround waarmee het probleem (tijdelijk) opgelost kan worden? Denk hierbij bijvoorbeeld aan een modem reset.
  • Is het probleem reproduceerbaar? Merk je bijvoorbeeld op dat het zich voordoet bij gebruik van specifieke applicaties of apparatuur?
  • Mogen wij je telefonisch benaderen voor verder onderzoek naar de root-cause? Graag ontvangen we dan ook nog jouw telefoonnummer.
Alvast enorm bedankt!

Groet,
Jesse
Ben het vertrouwen echt kwijt sinds UPC moederbedrijf de skepter zwaait. Sowieso is het al erg opmerkelijk dat ik mac-adressen uit kan lezen van mensen met een ziggo certificaat geïnstalleerd op hun device, die binnen de straal van mijn WiFi bereik van de Technicolor komen. Technici van jullie beweren dat Wi-Fi CERTIFIED Wi-Fi Direct® is en los staat van jullie WiFi-Modem, maar weet inmiddels dus wel beter. En maar blijven beweren dat hun WiFispots ook veilig is. Wat een lachertje.

Deze firmware bug spreekt al boekdelen!

Het is schandalig en onprofessioneel jullie zo als bedrijf te profileren. Jullie hebben klaarblijkelijk niet eens eigen expertise in huis! En maar hoog van de toren blazen. :F

:r

[ Voor 26% gewijzigd door lSltAlKeR op 31-03-2016 19:52 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotero
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Heb hetzelfde probleem:

Had een Ziggo Ubee modem. Op advies van Ziggo kreeg ik zonder extra kosten een TC7210. Direct problemen met 2.4 GHz wifi. Ziggo wist van niets en ik dacht toen nog dat het modem defect was. Aan Ziggo gevraagd mij een nieuwe te sturen. Dat kon niet, maar ze wilde wel een monteur langs sturen.
Monteur heeft de TC7210 omgewisseld en wist niets van eventuele problemen.
Uiteraard deed hetzelfde probleem met 2.4 GHz zich weer voor.

Vandaag weer Ziggo gebeld. Aanvankelijk weet niemand bij Ziggo van de problemen af, tot je aangeeft dat dit probleem bij Ziggo al weken bekend is volgens diverse fora. Ik kon met korting het Access Point kopen en als de problemen binnen een maand zijn opgelost kan ik deze zonder kosten retourneren.

Ik gaf aan het oude Ubee modem nog te hebben. Dus nu maar weer met het oude Ubee modem geactiveerd en nu in afwachting van de nieuwe firmware voor de TC7210 (die kan ik ook behouden tot de nieuwe firmware uit is). Hopelijk komt de nieuwe firmware snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501485

Volgende problemen heb ik met de TC7210 modem, gebeld met Ziggo alleen hadden ze er geen oplossing voor ik zal ook even Ziggo webcare berichten.

- Geen arp list tabel voor Wake on lan (hierdoor kun je geen wake on lan gebruiken ook niet met de optie 192.168.1.255 of via port forwarding)
- Time staat fout onder Network - Time deze loopt een uur achter en is niet goed te krijgen.(volgens Ziggo support is dit niet erg?) Andere time server helpt ook niet.
- Bij het maken van een Back-up van de config en weer terug zetten na fabriek instellingen terug zetten ben je al je DHCP reserveringen kwijt.
-Wi-Fi gebruik ik niet omdat de bereik niet echt optimaal is (interne antennes) en vaak staat hij bij de meeste mensen ook in een meterkast (de groepen kast stoort ook met je Wi-Fi signaal vooral de koperen bedrading).
-Ik heb het gevoel dat de UPNP soms niet lekker werkt maar deze kun je uitzetten in de router. Meestal is het toch beter handmatig de poort open te zetten maar daar verschillen de meningen van omdat ze dan altijd openen staan en UPNP sluit netjes de poorten als ze niet meer actief zijn als de router zijn werk goed doet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-PloiD
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 13:19
Wat hierboven allemaal staat heb ik bij mijn Technicolor ook. Dagelijks last van, op draadloos is de snelheid laag en de verbinding zeer instabiel. Gezien Ziggo dit niet snel lijkt op te lossen prik ik mijn reserve Cisco maar weer aan. Het bereik is misschien minder en ik krijg waarschijnlijk weer een nieuw publiek adres maja dan kan ik wel weer fatsoenlijk op internet komen.. Slecht hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 16:56
Ik heb nu via Ziggo webcare (via tweakers) test firmware gekregen op mijn Technicolor. Na deze update lijkt het probleem met wegvallen van de 2,4 Ghz eindelijk verholpen. Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
wmrichard schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:18:
Ik heb nu via Ziggo webcare (via tweakers) test firmware gekregen op mijn Technicolor. Na deze update lijkt het probleem met wegvallen van de 2,4 Ghz eindelijk verholpen. Gelukkig :)
kan je die firmware doorsturen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
Helaas heeft Ziggo die er voor mij opgezet en is het na mijn weten niet mogelijk om zelf Firmware te flashen. Ik heb dit gekregen door een privebericht te sturen via Tweakers na Jesse/Ziggo Webcare. Zie de volgende post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46358725 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
Welke versie heb je nu dan? En heb je ook IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
Ik heb nu versie:

TC7210Z-F0.76.07-150330-F-1FF.bin
17:27:32 Mon Mar 30 2015

IPV6 zit na mijn weten niet in deze firmware. Na deze update waren mijn instellingen voor de 2,4 Ghz wel weer in fabrieksmodus, maar nadat ik deze er weer in had gezet lijkt het weer stabiel te draaien. Voor de rest zijn er na mijn weten geen vernieuwingen in deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wmrichard schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:44:
Ik heb nu versie:

17:27:32 Mon Mar 30 2015

IPV6 zit na mijn weten niet in deze firmware. Na deze update waren mijn instellingen voor de 2,4 Ghz wel weer in fabrieksmodus, maar nadat ik deze er weer in had gezet lijkt het weer stabiel te draaien. Voor de rest zijn er na mijn weten geen vernieuwingen in deze firmware.
Kun je nu ook wake on lan gebruiken (ARP tabel) bij mij werkt het alleen de eerste 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
Anoniem: 501485 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:04:
[...]

Kun je nu ook wake on lan gebruiken (ARP tabel) bij mij werkt het alleen de eerste 5 minuten.
Ik kan dit helaas niet voor je testen, ik heb DHCP niet via de technicolor, omdat ik mijn eigen DNS servers wil gebruiken. En zonder dit werkt de Lan tabel pagina niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
wmrichard schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:44:
Ik heb nu versie:

Er staat bij mij alleen STF0.76.09 Niet zo'n lange bestandsnaam, waar vind je dat? Maar F0.76.09 lijkt me hoger dan F0.76.07. Hebben ze je een oudere versie gegeven? 8)7
Dan is het geen test-versie, maar gewoon terug naar een versie die wel werkte......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
valkenier schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:59:
[...]

Er staat bij mij alleen STF0.76.09 Niet zo'n lange bestandsnaam, waar vind je dat? Maar F0.76.09 lijkt me hoger dan F0.76.07. Hebben ze je een oudere versie gegeven? 8)7
Dan is het geen test-versie, maar gewoon terug naar een versie die wel werkte......
Haha dat zou ook kunnen. Je kunt het volledige versienummer en build datum vinden op de //HardwareInfo.asp pagina. Een andere manier om hier te komen is door eerst op VOIP te klikken en daarna op Hardware info. Ik ben benieuwd wat de compile datum is van jouw firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Let op:

Software Build and Revision
Firmware Name TC7210Z-F0.76.09-151125-F-5FF.bin
Firmware Build Time 14:21:41 Wed Nov 25 2015

Ze hebben je mooi voor het lapje bij die helpdesk... ;) Testversie, my *ss! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
Haha ik zie het ja. Ag het probleem is opgelost misschien straks iedereen een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Downgraden als oplossing? Mooie boel.

Upgraden die zaak, bugs pletten, en DS IPv6 erbij voor ons allemaal, hupsakee, actie in de tent. Dit moet toch prioriteit hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Dit is toch ongelooflijk.Waarom niet gewoon een nieuwe versie publiceren met de verbeteringen van 07 naar 09 er in, met daarbij de aangepaste instelling voor 2.4Ghz WiFi. Blijkbaar hebben ze wel een idee waar het zit namelijk.

Dit ziet er uit als een prutsactie die niet de juiste aandacht krijgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Is er inmiddels een oplossing? Ik lijk nu in een 'loop' te zitten. Soms kom ik wel in de router instellingen, soms weer niet, en krijg vaak de
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9071456/tweakers/ziggo-modem-probleem.png
"GetCSRFValue" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Vinzzz243 schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:01:
Is er inmiddels een oplossing? Ik lijk nu in een 'loop' te zitten. Soms kom ik wel in de router instellingen, soms weer niet, en krijg vaak de
[afbeelding]
"GetCSRFValue" melding.
Ik heb sinds zaterdag Ziggo, en sinds zondag exact hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vinzzz243 schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:01:
[afbeelding]
"GetCSRFValue" melding.
Dit wordt veroorzaakt door een conflict met 1 van je devices. Koppel alle utp kabels eens los, reboot het modem en probeer dan eens via WiFi in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4v3r1ck_nl
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-06 19:35
Vanmiddag komt Ziggo mijn nieuwe TC-7210 installeren. Na het lezen van deze thread ben ik erg benieuwd wat de FW versie is en of ik dezelfde problemen zal hebben!

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merkte wat traagheid problemen met de technicoller TC-7210 dacht eerst dat mijn internet snelheid niet in orde was. Toen ik verder ging zoeken kwam ik op het volgende uit:
- Ping naar router via meerdere laptops \ pc met een nieuwe cat 6 kabel 1m en 1 van 3meter vanaf laptop naar router op poorten 1,2 ,3 (heb 3 poorten geprobeerd) . 12 ms en na de 4 pings uitschieters naar 513 ms. Ik heb dit 3x gehad. Na het uitzetten van de modem en weer aanzetten is hij weer stabiel naar 1ms.
-Ineens waren alle dhcp reservering (mac adressen leeg).
- Ik heb nu geprobeerd om een fabriek herstel terug te zetten kijken of hij het nu beter gaat doen.
- Als je een backup maakt van de config en weer terugzet neemt hij de DHCP reserveringen niet mee

Ik heb ook de horizon box (offtopic) als je deze uitschakelt van het stroom (stekker eruit) en weer inschakelt komt heel vaak de Wifi niet goed op de horizonbox staat dan ook op Offline. Tv kijken gaat dan wel prima alleen je hebt dat geen wifi verbindingen. Opnieuw opstarten van het apparaat helpt. (Of niet van het stroom halen maar omdat hij veel verbruikt wil ik hem niet constant aan hebben staan.) De netwerk kabel is netjes aangesloten op poort 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Timmert schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:54:
[...]

Dit wordt veroorzaakt door een conflict met 1 van je devices. Koppel alle utp kabels eens los, reboot het modem en probeer dan eens via WiFi in te loggen?
Het bleek inderdaad een device te zijn, mijn Synology NAS. Als ik die uittrek, modem reboot, kan ik weer gewoon in de settings komen. Wel erg vervelend dat routersettings via browser dus niet toegankelijk meer zijn als de NAS wél is ingeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vinzzz243 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:53:
[...]

Het bleek inderdaad een device te zijn, mijn Synology NAS. Als ik die uittrek, modem reboot, kan ik weer gewoon in de settings komen. Wel erg vervelend dat routersettings via browser dus niet toegankelijk meer zijn als de NAS wél is ingeschakeld...
Dan moet je je NAS even een ander IP-adres geven

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Brahiewahiewa schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:49:
[...]

Dan moet je je NAS even een ander IP-adres geven
m'n NAS krijgt, zoals ieder ander device in mijn netwerp, een specifiek IP adres in de range waar dat wordt toegelaten... je stelt voor een willekeurig ander lokaal IP adres? Snap even niet waarom dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vinzzz243 schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:07:
[...]

m'n NAS krijgt, zoals ieder ander device in mijn netwerp, een specifiek IP adres in de range waar dat wordt toegelaten... je stelt voor een willekeurig ander lokaal IP adres? Snap even niet waarom dat zou werken.
als het aanzetten van je NAS het verbinden naar je settingspagina van je router verstoort, dan lijkt mij het veranderen van het IP-adres van je NAS een goed startpunt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:33:
[...]

als het aanzetten van je NAS het verbinden naar je settingspagina van je router verstoort, dan lijkt mij het veranderen van het IP-adres van je NAS een goed startpunt
Vinzzz243 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:53:
[...]

lSltAlKeR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:42:
[...]

Je kan niet inloggen? Standaard username wachtwoord is: ziggo draadloos.

Die <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %> heb ik ook wel eens gehad, dan kan je niet inloggen. Ik dacht is browser gerelateerd, maar was zowel in Firefox als in Chrome.

Heb toen alle Wifi apparaten uitgeschakeld en alle andere systemen losgekoppeld (ethernet adapters uitgeschakeld) Toen kon ik weer wel inloggen. Dus het lijkt erop dat 1 van je aangesloten apparaten je gateway wil overnemen of iets in die trend. Waarschijnlijk heeft het iets met Upnp te maken dat die brak geconfigureerde Firmware het Ziggo modem ontoegankelijk maakt. Ook heb ik het idee dat: Als er een apparaat aan de router is gekoppeld die een adres buiten de DHCP pool afdwingt krijg ik dit probleem....
In welke range staat je NAS nu? zet idd alles eens binnen de 192.178.1.12 t/m 192.178.1.100

Heb je dan nog steeds die problemen?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
lSltAlKeR schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:58:
zet idd alles eens binnen de 192.178.1.12 t/m 192.178.1.100
Al mn devices staan al binnen de range 12 t/m 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik heb ondertussen modem 2, en na 1 dag ook weer dezelfde problemen. Het maak niet uit of ik vaste ip's gebruik, binnen of buiten de range, alles loskoppel en maar 1 laptop, de problemen blijven. Internet vliegt er af en toe een poosje uit en komt een uur of wat later vanzelf wel weer op. Het modem wordt af en toe serieus heet. De inlogpagina ligt er meestal uit maar is soms wel te bereiken.

Schiet mij maar lek, ik wil een ander merk modem :'(

Tot hal dcember heb ik jarenlang ziggo gehad, zonder dit soort problemen. Doe mij m'n oude modem maar weer retour a.u.b. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dragon2 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:22:
Ik heb ondertussen modem 2, en na 1 dag ook weer dezelfde problemen. Het maak niet uit of ik vaste ip's gebruik, binnen of buiten de range, alles loskoppel en maar 1 laptop, de problemen blijven. Internet vliegt er af en toe een poosje uit en komt een uur of wat later vanzelf wel weer op. Het modem wordt af en toe serieus heet. De inlogpagina ligt er meestal uit maar is soms wel te bereiken.

Schiet mij maar lek, ik wil een ander merk modem :'(

Tot hal dcember heb ik jarenlang ziggo gehad, zonder dit soort problemen. Doe mij m'n oude modem maar weer retour a.u.b. >:)
Ik denk dat de firmware gewoon brak is.... vandaag weer gebeld Ziggo medewerkster kon het modem niet uitlezen ping tijden waren weer veel te hoog na een softreset gaat het weer even goed maar voor hoelang. Bij een nieuwe internet ip-release kan het voorkomen dat je alle dhcp reserveringen weer kwijt zijn. Misschien toch weer optie om je oude eigen router terug te zetten Ziggo vertelde dat de eigen medewerkers dit ook deden...... 8)7. Ik heb zelf ook het liefst 1 apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-06 23:59
Deze melding <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %> heb ik dus ook als mijn pc gekoppeld is, alles moet ik doen via modem reset > smartphone. werkt vervelend ÈN zodra mijn PC gekoppeld is werkt de 5G wifi niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-06 23:59
Deze melding GetCSRFValue heb ik dus ook als mijn pc gekoppeld is, alles moet ik doen via modem reset > smartphone. werkt vervelend ÈN zodra mijn PC gekoppeld is werkt de 5G wifi niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merckens
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb sinds een paar dagen ook het betreffende modem, en ben al een paar dagen aan het onderzoeken waarom "router achter router" via DMZ niet goed werkt. 2e router gekoppeld via DMZ (conform handeiding ziggo), en bijna elk uur een probleem. Mijn NAS-server kijkt elke 3 minuten of er nieuwe mail is, en logt alle activiteit en mislukkingen. Te veel dus. Ik wilde al bijna vragen om het modem in bridge stand te laten zetten.

Maar...op basis van de uitwisselling van informatie die ik hierboven heb gelezen, heb ik de 2.4Ghz wifi op de Technicolor TC7210 uitgezet . En, sinds ik dat gedaan heb, heb ik geen problemen meer geconstateerd. Het lijkt erop alsof de firmware niet goed omgaat met informatie die uit de 2.4Ghz frequentie wordt opgehaald. De 5ghz heb ik nog wel aanstaan.

Ik heb ook de gewraakte firmware (van nov. 2015).

Wellicht dat het anderen ook helpt als de 2.4Ghz interface op disabled staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

merckens schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:42:
Ik heb sinds een paar dagen ook het betreffende modem, en ben al een paar dagen aan het onderzoeken waarom "router achter router" via DMZ niet goed werkt. 2e router gekoppeld via DMZ (conform handeiding ziggo), en bijna elk uur een probleem. Mijn NAS-server kijkt elke 3 minuten of er nieuwe mail is, en logt alle activiteit en mislukkingen. Te veel dus. Ik wilde al bijna vragen om het modem in bridge stand te laten zetten.

Maar...op basis van de uitwisselling van informatie die ik hierboven heb gelezen, heb ik de 2.4Ghz wifi op de Technicolor TC7210 uitgezet . En, sinds ik dat gedaan heb, heb ik geen problemen meer geconstateerd. Het lijkt erop alsof de firmware niet goed omgaat met informatie die uit de 2.4Ghz frequentie wordt opgehaald. De 5ghz heb ik nog wel aanstaan.

Ik heb ook de gewraakte firmware (van nov. 2015).

Wellicht dat het anderen ook helpt als de 2.4Ghz interface op disabled staat.
Ikzelf heb beide wifi 2.4 en 5 ghz uitgezet in de TC7210....geen DMZ maar mijn linksys 4200 rechtstreeks op poort 1 van de TC7210 gezet... ook de DHCP op de linksys aan laten staan (geen last dat DHCP ook aanstaat in de TC7210).... Ik hoefde hierdoor mijn eigen netwerk niet aan te passen en gebruik mijn instellingen zoals ik voorheen gebruikte.. (heb Ziggo sinds 24 april jl)
Ook van de linksys een utp naar mijn horizonbox dus die zit nu ook in mijn eigen netwerk... Beide Wifi signalen staan aan op de horizon box om in de huiskamer een goed wifi signaal te hebben...
Heb de linksys ook via een kabel naar mijn linksys 3200 in mijn werkkamer verbonden als een acces point..
Op de TC7210 heb ik mijn Tado thermostaat en Slimme Energie meter Enelogic aangesloten (poort 2 en 3) om deze te laten communiceren met hun host...
Tot nu toe geen uitval of iets dergelijks...up en down speed iets boven 200 / 20 dus mag niet mopperen...
Signaal op TV sterkte Goed ..Kwaliteit uitstekend...soms een snerpend piepje en denk dat ik de hoofddoos moet vervangen, zit er sinds 1994...

Technicolor firmware STF.076.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:25
Hoe heb jij de Linksys 4200 ingesteld? Bridge or router en de kabel vanaf de technicolor in internet of in een lan poort van de linksys?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

hawkeye73 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:10:
Hoe heb jij de Linksys 4200 ingesteld? Bridge or router en de kabel vanaf de technicolor in internet of in een lan poort van de linksys?
Mijn linksys 4200 rechtstreeks op LAN poort 1 van de TC7210 gezet... DHCP op de linksys aan laten staan...
Kreeg wat opgedrongen IP adressen vanuit de pool van de TC7210 (UPCGW_BE0F LAN 192.168.1.30 t/m 48 56:FA:3E:6A:xx:xx)

Verbindingstype: Linksys
Automatische configuratie - DHCP

IP-adres internet: 192.168.178.13
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.178.1
DNS1: 84.116.46.21
DNS2: 84.116.46.20
DNS3: 8.8.8.8
MTU: 1500

Mijn eigen thuisnetwerk ip adressen had ik al staan op 192.168.1.150 t/m 180

Lokaal MAC-adres: 58:6D:8F:xx:xx:xxC
IP-adres router: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
IPv6 link-local adres: fe80::5a6d:8fff:xxxx:xxxx
Adresvoorvoegsel:

DHCP-server
IPv4 DHCP-server: Ingeschakeld
Begin IP-bereik: 192.168.1.100
Einde IP-bereik: 192.168.1.140

DHCP bereik kan je instellen wat je wilt....
mijn eigen apparatuur hebben sinds jaar en dag een vast IP...

Mijn gasten krijgen een ip uit eigen pool.... maar moet ik nog testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:25
Met rechtstreeks bedoel je de linksys lan poort naar technicolor lan poort 1? Of via linksys wan poort naar technicolor lan poort 1? Niet in bridge mode gezet van de linksys maar gewoon op router mode en dhcp aan laten staan? Geen NAT issues met de dhcp clients? Ik heb veel dhcp clients die ik niet zelf fixed kan zetten. (CV, deurbel etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

hawkeye73 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:47:
Met rechtstreeks bedoel je de linksys lan poort naar technicolor lan poort 1? Of via linksys wan poort naar technicolor lan poort 1? Niet in bridge mode gezet van de linksys maar gewoon op router mode en dhcp aan laten staan? Geen NAT issues met de dhcp clients? Ik heb veel dhcp clients die ik niet zelf fixed kan zetten. (CV, deurbel etc...)
Sorry.... een utp Technicolor Poort 1 naar de WAN poort van de Linksys... Niet in bridge mode, linksys gewoon op router mode en dhcp aan laten staan..
Tot nu toe geen NAT issues....

Ik heb mijn Tado Thermostaat in de Technicolor poort 2 gestopt en de slimme energie meter Enelogic in poort 3 van de Technicolor... Alle communicatie voor mijn Tado loopt via internet dus kan alles aanpassen naar wat ik wil... Mijn Enelogic haast hetzelfde maar met een setting aanpassing gebruikte ik http://enelogic:1000 en zag daardoor het ip adres welke deze gekregen had van de Technicolor (http://192.168.178.15:1000) dit scheelde mij weer twee poorten in de Linksys...

Ook een utp aan poort 1 van mijn Horizon Box aangesloten waardoor deze een ip van de linksys kreeg.... WiFi horizonbox nu ook ip van de linksys (eigen netwerk) ..SSID naamgeving heb ik gelijk gehouden op de linksys en horizon box Cisco en Cisco05 zodat voor mijn smartphone altijd een sterk WiFi signaal beschikbaar is...
Met advanced ip scanner kon ik ip adres (local) terug vinden welke Horizon Box nu had.....

[ Voor 13% gewijzigd door emaurer op 13-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Hier ook problemen met de 7210 op wifi 2.4...
Al mijn apparaten hebben 5GHz behalve de Nefit Easy. Die is steeds (meerdere keren paar dag) de verbinding kwijt, erg irritant.
Ik heb de met de 2.4 instellingen gespeeld, verschillende kanalen geprobeerd, momenteel zit ik op CH13. Ik heb nu '802.11 n-mode' op 'N off' gezet en de problemen zijn weg. De Easy heeft nu al bijna een week continu verbinding.
Mijn tablet (Gpad) vertoonde dezelfde verbindingsproblemen op de 2.4 band, die zijn nu ook voorbij.

Er zit dus iets in de N mode op de 2.4 band.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heeft iemand het voor elkaar gekregen de tijd goed te krijgen in het modem? Ik heb de TC sinds vandaag, had na een half uurtje de eerder genoemde problemen met inloggen maar door alle UTP kabels er uit te trekken ging hij weer. De systeemtijd van het modem blijft echter een uur te vroeg staan, ondanks dat ik de timezone offset op +1 heb staan (die setting maakte niets uit) en een goede NTP server heb ingesteld (pool.nto.org). Modem al meerdere keren herstart, maar geen succes. Ik weet niet wat er mis kan gaan met een verkeerde tijdsinstelling maar vind het geen prettig idee.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
Vandaag nieuwe firmware online gekomen. Effe update dus allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

jeroenvervuren schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:31:
Vandaag nieuwe firmware online gekomen. Effe update dus allemaal
Welk versienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121522

waar haal ik die firmware vandaan? of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 121522 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:13:
waar haal ik die firmware vandaan? of gaat dat automatisch?
Gaat automatisch bij een reboot.
Ik zit vrij dicht bij het vuur, maar weet niets van een nieuwe firmware. Vandaar dat ik naar het versienummer vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 2 uur geleden de nieuwe router pas aangesloten en had na het aansluiten van mijn synology nas en raspberry pi server meteen de welbekende inlogproblemen.

dus merk niks van een update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Volgens mij begin ik gek te worden door deze router. Ik zou zweren dat ik een paar dagen terug via de Advanced instellingen zelf een DNS server kon opgeven. Maar die hele instelling lijkt ineens verdwenen. ;w

Edit: @Ivar1984, bedankt voor uw aanvulling. Begon bijna aan mezelf te twijfelen. Nu ben ik slechts een paar maanden Ziggo klant maar ik kan mij niet herinneren om een downgrade gevraagd te hebben. Staat zeker in de kleine lettertjes? Versie 9 draaide overigens ook prima hier, al het DNS verkeer via pi-hole, vandaar mijn ontzetting. Dat is pech, eigen DNS weg. Tweak teveel om DNS overal manueel in te voeren.

[ Voor 57% gewijzigd door vdr01 op 02-06-2016 21:08 . Reden: Ivar1984 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Laatst online: 03:45
Hier 3 weken terug de TC7210 gekregen i.v.m. snelheidsupgrade en tot vandaag geen problemen gehad met de beruchte STF0.76.09 firmware (21 dagen uptime), na een reboot i.v.m. werkzaamheden heeft ie (zonder dat ik Ziggo erom heb gevraagd) de firmware gedowngrade naar STF0.76.07:
Firmware Name TC7210Z-F0.76.07-150330-F-1FF.bin
Firmware Build Time 17:27:32 Mon Mar 30 2015

hier ontbreekt idd de mogelijkheid om zelf DNS in te stellen (zat onder Network, WAN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
Correctie, firmware is oudere geworden. Maar werkt wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:23

Alvast enorm bedankt!

Groet,
Jesse
Done. Hier sinds 31-05 de nieuwe model van Ziggo en sinds dag 1 gezeik mee gehad. Al 3x gebeld met Ziggo, maar het lag aan Windows ( moest contact opnemen met MS ) Kon een nieuwe modem krijgen tegen betaling. Kon ook een monteur krijgen, maar ze hebben geen ene keer toegegeven dat de modem eigenlijk niet goed is.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Beste Ziggo, geef gewoon iets meer geld uit aan de inkoop van een kwaliteitsrouter. Minder ellende + minder support = hogere waardering van klant. Ik vind het anno 2016 onbegrijpelijk dat ik mijn router niet mag of kan instellen als gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zelfs met firmware STF0.76.07 heb ik problemen.
als ik 5ghz verbinding aan zet valt het modem soms gewoon weg en krijg ik de melding dat ik het modem moet activeren :( en heel af en toe inlog problemen die ook gewoon weer vanzelf weggaan zonder logische reden. ik ga me een fatsoenlijke router halen en laat die modem in bridge omzetten want dit is echt niet meer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199416

4 Maanden geen problemen gehad, plotseling binnen 2 dagen een keer of 10 wifi (alleen 2,4 GHz ingeschakeld) uitgevallen, met aangesloten netwerkkabel wifi uit- en inschakelen en dan werkt het weer een tijdje (en nu al weer een week). Geprobeerd om met terugzetten naar fabrieksinstelling de 76.07 firmware te laden, lukt niet, blijft op 76.09 staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 199416 op 03-06-2016 20:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Snap echt niet waarom Ziggo niet toegeeft dat ze een slechte modem/router geven aan klanten.

Vind je gek dat ze steeds meer klanten verliezen!!!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Anoniem: 199416 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:31:
4 Maanden geen problemen gehad, plotseling binnen 2 dagen een keer of 10 wifi (alleen 2,4 GHz ingeschakeld) uitgevallen, met aangesloten netwerkkabel wifi uit- en inschakelen en dan werkt het weer een tijdje (en nu al weer een week). Geprobeerd om met terugzetten naar fabrieksinstelling de 76.07 firmware te laden, lukt niet, blijft op 76.09 staan.
Zet bij wifi 2.4 GHz de 802.11 mode op "N off". Dan zendt hij in G, wel stukkie trager, maar wifi valt niet meer weg.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed

Alvast enorm bedankt!

Groet,
Jesse
En nog steeds niks gehoord van Ziggo |:(

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joma66
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Veel probleem voor mij heel herkenbaar. Modem heb UK suñs 2 juni een en al problemen. Heb contact met ziggo gehad. Dinsdag 7 juni a.s. wederom een monteur. Hopelijk dan geen problemen meer. De k begrijp jullie erfenissen. Blijf problemen melden bij Ziggo. Hoe eerder en beter alle problemen met de technicolor TC7210.z. Worden opgelost. Dit ook erfenissen voorkomt. Ik dit probleem ook heb sinds dag 1 contact met Ziggo en bleef ieder probleem melden. Hoe sneller er een oplossing voor alle gemelde klachten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinzzz243
Kleine update: ik heb mijn synology (die voor de "GetCSRFValue" melding zorgde) nu eens niet aan de switch gekoppeld, maar rechtstreeks in poort 2 van het modem. En af en toe als ik wil inloggen in de router heb ik nog steeds die melding. Maar wacht ik een paar minuten, en refresh ik de inlogpagina, is dat weg en kan ik gewoon inloggen? wtf :)

Uiteraard zijn nog niet alle problemen opgelost, zo heb ik een apparaat thuis met MAC adres 00:09:B0:A6:A1:B8 en deze kan ik niet invoeren in mijn dhcp lease lijst (misschien geen valid adres?). Ik heb ervoor gezorgd dat het apparaat niet aanstaat (omdat die dan al misschien 'bekend' is binnen de router en ik daardoor niet een DHCP IP reservatie kan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nog steeds niks van Ziggo gehoord. Gaat lekker zo!!!!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645933

Ook hier nog geen bericht teruggekregen van Ziggo. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nope, morgen krijg ik bezoek van de monteur. Heb zelf weer moeten bellen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik zit ook weer vast met de volgende melding:
<% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>

Vorige keer heb ik alle UTP kabels uit het modem getrokken, toen deed ie het weer, ook nadat ik de kabels er weer in had geprikt. Heb geen zin om weer de kabels eruit te halen eerlijk gezegd. Ik heb dit modem gekregen omdat mijn vorige Cisco modem ook problemen begon te geven, van die vage, soms wel vaak niet problemen. En net als de monteur komt werkt alles naar behoren.... Gelukkig (dacht ik) een nieuw modem geïnstalleerd. Begin daar nu wel de balen van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
the-body schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:34:
<% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>

Vorige keer heb ik alle UTP kabels uit het modem getrokken, toen deed ie het weer, ook nadat ik de kabels er weer in had geprikt. Heb geen zin om weer de kabels eruit te halen eerlijk gezegd. Ik heb dit modem gekregen omdat mijn vorige Cisco modem ook problemen begon te geven, van die vage, soms wel vaak niet problemen. En net als de monteur komt werkt alles naar behoren.... Gelukkig (dacht ik) een nieuw modem geïnstalleerd. Begin daar nu wel de balen van te krijgen.
Elke dag de modem resetten is de oplossing die bij mij wel werkt. Sinds kort zijn er ook problemen met de zenders. We kunnen geen TV meer kijken. En dit allemaal voor €77 in de maand.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
the-body schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:34:
<% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>Heb geen zin om weer de kabels eruit te halen eerlijk gezegd.
Heb je toevallig een switch aan je modem gekoppeld en daar weer een NAS op? Dan zet die NAS eens rechtstreeks op het modem. Dat lostte het bij mij op |:(
Hamed schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:41:
[...]We kunnen geen TV meer kijken. En dit allemaal voor €77 in de maand.
Bij mij is de monteur maandag langs geweest. Sinds een aantal weken downloadde ik nog maar met 90 mbps (abo van 300) en kon ik geen replay meer gebruiken (geluid vreemd en artifacts). Bleek dus aan upload te liggen. Monteur heeft nieuwe koppeling gemaakt daar waar de kabel binnenkomt en mijn eigen kabel naar de kelder loopt. Probleem opgelost. Download nu weer met 305mbps en replay werkt prima.

Wel vaag dat dit opeens gebeurd en door zo'n handeling is opgelost. Overigens kreeg ik in de speedtest van ziggo wél steeds 300mbps te zien...

En ik tegen de monteur "ja het signaal is nog niet top, krijg enkel oranje vinkjes, die waren eerst groen". Zegt ie doodleuk... ow dat is de nieuwe huisstijl, Ziggo oranje. Je krijgt nu enkel vinkjes of kruisjes... UCD anyone :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vinzzz243 op 21-06-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Vinzzz243 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Heb je toevallig een switch aan je modem gekoppeld en daar weer een NAS op? Dan zet die NAS eens rechtstreeks op het modem. Dat lostte het bij mij op |:(
Nee, alles wat bedraad is zit rechtstreeks op het modem. Er hangt nog wel een Airport Extreme achter voor het betere draadloze werk. Ik denk dat ik 'm maar in bridgemode laat zetten, ben er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
kun je wel niet meer wifi hotspotten (gebruik ik eigenlijk ook nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds een paar dagen weer een nieuw probleem onstaan.
modem heeft totaal geen wifi meer. Zelfs de optie om wifi in te schakelen is helemaal verdwenen uit de software. de optie wifi staat er gewoon niet meer 8)7 . dit modem blijft mij steeds weer verrassen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Anoniem: 121522 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:54:
sinds een paar dagen weer een nieuw probleem onstaan.
modem heeft totaal geen wifi meer. Zelfs de optie om wifi in te schakelen is helemaal verdwenen uit de software. de optie wifi staat er gewoon niet meer 8)7 . dit modem blijft mij steeds weer verrassen |:(
Ik need aan dat je een (factory) reset al geprobeerd hebt? Firmware versie nog steeds STF0.76.07?

Als een factory reset niet helpt, is het enige wat ik kan bedenken dat er electronica kapot is. Dan zou je gewoon een vervangend modem van Ziggo moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 794243

Heeft er al iemand een oplossing voor het probleem met de GetCSRFValue" melding?
Ik heb hetzelfde probleem en bij mij wordt het veroorzaakt sinds ik een nieuwe TV aangesloten heb. Maakt niet uit of ik hem bedraad of via wifi aansluit. Zodra deze TV aan het netwerk connected zit heb ik bovengenoemd probleem. :(

Had in het verleden (en nu ook nog soms) veel problemen met het feit dat arp pakketjes niet aankwamen op de bestemming waardoor dus communicatie tussen de ene en de andere PC niet mogelijk was maar internet connectie werkte wel op beide PC's.

Ook het probleem met het wegvallen van de internet verbinding op mijn Android heb ik gehad. Bij het opnieuw connecten geeft hij dan vaak de melding dat Authentication fout gaat. Dik kan ik dan oplossen door WIFI op de Android uit te schakelen en weer in te schakelen waarna alles goed gaat. Ligt dus waarschijnlijk aan de Android, hoewel ik dat probleem bij mijn vorige provider nooit gehad heb.

Krijg langzamerhand de shit van Ziggo!!

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 794243 op 15-07-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Vreemd. Mijn 2.4 GHz netwerk is vanochtend ook weggevallen met de .07 firmware. Even 2.4 GHz uit- en weer inschakelen (inloggen via de 5 GHz band :+ ) verhelpt het probleem wel, maar ik dacht dat dit alleen voorkwam met de .09 firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Hmm, topic eens doorgespit en herken hier veel in. Kwam het topic tegen omdat ik een andere provider aan het zoeken ben, juist vanwege het geneuzel met Ziggo.

Met wat hier boven ook gesteld wordt ben ik het wel eens: Ziggo kom eens met fatsoenlijke hardware! Dat zou al veel ellende oplossen.

De laatste paar jaar switch ik elk jaar van provider. Ik had eerst XS4ALL via ADSL. Dat werkte altijd super, maar op een gegeven moment werd 8Mb/s toch wel wat weinig. ;)
Toen overgestapt naar Ziggo. Snelheid OK, maar niet helemaal wat ik wou. Het Cisco modem had een eigen Ziggo firmware, die ook niet lekker werkte. Ouderlijk toezicht zat er wel in maar werkte niet. Ziggo helpdesk: dat ondersteunen we niet.
Toen kwam glasvezel. KPN dan maar. Internet op zich prima. Modem bood geen optie's om zelf een VoIP abo in te stellen, dus de XS4ALL FritzBox maar weer (net als bij Ziggo) ingeprikt. In het begin wat problemen met de abuse afdeling omdat de Fritzbox blijkbaar iets te ver open stond (ondanks dezelfde configuratie als destijds bij XS4ALL, maar goed). Daarna ging het een hele tijd goed totdat de TV er opeens na 6 minuten de brui aan gaf met de melding dat er geen zender gevonden kon worden. Te lang verhaal om hier over uit te wijden. En zo'n Experiabox is ook niks, dus nu weer terug bij Ziggo. Maar dat heeft helaas ook zo zijn beperkingen.

Dat TC-ding met z'n Ziggo firmware sucks. Veel gedoe gehad met DHCP reserveringen e.d. WiFi verbindingen die opeens niet meer wouden etc. Reset van modem lost het vaak tijdelijk weer even op. Het probleem met het inloggen heb ik ondanks dat er in mijn netwerk ook een Synology NAS (DS409+) hangt niet. Hier ook de oude firmware (TC7210Z-F0.76.07-150330-F-1FF.bin).

Misschien moet ik de WiFi van de Horizon box toch maar weer eens aanzetten. Had die uitgezet omdat twee AP's dicht bij elkaar wat overbodig is, maar misschien dat ik het maar eens moet omdraaien en de WiFi van de TC moet uitzetten. Zit het AP ook wat dichter bij de connecterende devices. Is op zich wel logischer, maar nog nooit aan gedacht. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Froggy op 23-07-2016 20:51 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:54
Sinds gisteren ook een TC7210 modem gekregen van Ziggo. <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %> fout. Op zich op te lossen door te 'resetten', maar om dat iedere keer te moeten doen na een succesvolle login… Verder valt me op dat als 1 computer in het netwerk flink aan het downloaden is, de rest daar enorm onder lijdt (als in totaal geen of nog amper dataverkeer mogelijk). Dat was met de vorige modem niet het geval (Cisco). Ik kijk het nog ff aan maar als ik klachten krijg van de rest hier op het netwerk dan mag Ziggo dit modem voor mijn part in hun donkere *@#$% steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm.. Gebruik die TC7210 al een tijdje nu en kan niet zeggen dat ik veel problemen ondervonden heb. Problemen met DNS kwamen dacht ik toen door DDOS aanvallen.. Na google DNS/Open DNS erbij gezet te hebben eigenlijk geen problemen meerdaar.

Wifi problemen kan ik niet echt iets over zeggen omdat ik 2 extra AP's heb die voor 2.4 en 5Ghz dienst doen.

Downloaden gaat zonder problemen. Nou heb ik op elke 2 poorten een Gbit switch zitten die goed zijn werk doet. Ook van switch naar switch is er geen probleem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik heb sinds kort de wifi in het Ziggo modem (T7210) op disabled gezet. Dus gewoon uitgezet.
Via Marktplaats een Airport Extreme van minimaal 4e generatie aangeschaft, die krijg je voor gemiddeld 40 euri.
Deze plug je in je Ziggo modem (LAN) en configureer je als Access point in bridge modus.

En volia, dubbel zover bereik en geen enkele hapering meer, heb zelfs een 2e Airport gekocht, op 1e verdieping geplaatst, en kan nu achter in de tuin TV kijken via de Horizon App :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Zojuist contact met Ziggo zakelijk gehad. Het TC7210-modem is volgens hun niet geschikt om zelf aanpassingen (port-forwaringen, SSID-naamaanpassing) aan te doen. Je hoort dus niks aan de standaardinstellingen te veranderen want dan kunnen de problemen die hierdoor onstaan niet door hun ondersteund worden. % GetCSRFValue("CSRFValue"); %>

[edit]Als ik een modem wil die wel deze functionaliteiten heeft moet ik een duurder abonnement afnemen. Hier hebben nu een Connect ZZP-abonnement.

Als we aan port-forwaring e.d. willen doen, dan zeggen bij Ziggo dat we een Connect MKB-abonnement kunnen afsluiten. Daar zit een geavanceerd modem bij die je wel zelf naar eigen smaak kunt configureren. Is ook weer een paar tientjes duurder...

En zo schuiven ze dus hun verantwoordelijkheid voor een goed werkend modem af. 8)7

Dus vergeet dat hele ZZP-pakket maar want daar krijg je dus een brak Technicolor TC7210-modem bij.

[ Voor 46% gewijzigd door vj_slof op 09-08-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Zo de Pechnicolor gaat weer de deur uit, ouwe Cisco-modem maar weer aangesloten en opnieuw laten registreren op het netwerk. Geen gezeik meer. Heb nog overwogen dat ding in bridge te laten zetten maar dan moesten we hier zelf een router regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
vj_slof schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:52:
Zojuist contact met Ziggo zakelijk gehad. Het TC7210-modem is volgens hun niet geschikt om zelf aanpassingen (port-forwaringen, SSID-naamaanpassing) aan te doen. Je hoort dus niks aan de standaardinstellingen te veranderen want dan kunnen de problemen die hierdoor onstaan niet door hun ondersteund worden. % GetCSRFValue("CSRFValue"); %>
Dat is zo triest dat het bijna grappig is 7(8)7

Ik heb,als consument, na een aantal keren klagen een cisko gekregen, speciaal meegenomen door een monteur. En als je dat niet lukt zou ik er echt lekker een eigen router erachter plakken, dan maar geen wifi spots. Goedkoper dan een duurder abbo nemen...

• Vinzzz243
Ik weet niet of iemand dit wist, maar ik kom er dus net zelf achter waarom de DHCP reservation lijst mijn (correcte) MAC adressen niet meer pikt. Ik wilde een paar apparaten weer toevoegen zodat al mijn bedrade en draadloze apparaten een vast IP vanuit de lease krijgen. En steeds bleef ik maar foutmeldingen krijgen op toevoegingen waarvan ik toch echt zeker wist dat het MAC adres ok was, en het opgegeven IP adres in de range viel. De foutmelding "Error converting one or more entries:" en verder "try again" levert natuurlijk niet veel op...

Wat blijkt nu, in de technicolor kan ik max 20 reservaties maken voor vaste IP adressen... 8)7
Als ik 1 willekeurige entry remove, en ik probeer mijn apparaat opnieuw toe te voegen, werkt het opeens...

Het moet niet gekker worden...

Weet iemand of ik deze limiet kan verhogen of omzeilen? Misschien via een config bestand door modem rechtstreeks te benaderen oid?

Update: Ziggo bevestigd dat deze limiet erop zit, maar het is (voor zover mij bekend) nergens te vinden in een handleiding oid. Ben dus overstag, en heb besloten geen gebruik meer te maken van wifi hotspots, het modem in bridge mode te zetten en een fatsoenlijke Netgear R7000 router erachter te zetten O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Vinzzz243 op 11-08-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISDN
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59
Aanvullend
Hetzelfde geldt voor
advanceerde instellingen | parent control
"blocked domain list" (max 16) (geen melding en niets overgevonden in handleiding)

"Keyword list" accepteert er in ieder geval 33 proef ondervindelijk),

[ Voor 4% gewijzigd door ISDN op 29-08-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik één of meerdere entries in de DHCP reservering lijst zet, heeft 1 willekeurige computer in het netwerk ineens geen, of stabiel internet meer.

Op die computer handmatig een DNS server invullen kan soms helpen. Enige oplossing is modem naar fabrieksinstellingen zetten en de lijst leeg laten.

Dit probleem is ineens gekomen, ongeveer een week geleden, en is reproduceerbaar. Is dit een bekende bug van de STF0.76.07 firmware?

[ Voor 3% gewijzigd door rfbroek op 02-09-2016 19:45 ]

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Maanden verder en nog steeds op Software Version STF0.76.07. Met 76.09 kon ik mijn eigen DNS server bepalen. Schiet lekker op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vergeleken met mijn oude UBEE is de Technicolor een instabiele rampenbak. Die andere rampenbak genaamd Horizon, maakt het feest compleet. Over een half jaar loopt mijn contract af en ben ik definitief weg bij Ziggo. Prutsers.
Pagina: 1 2 Laatste