Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Gelukkig ben ik zo te zien de enige. Wel preventief het wachtwoord maar weer aangepast. Edit: HIBP herkent het oude unieke wachtwoord niet, gelukkig. Geen idee waar Apple dit dan op heeft gebaseerd.

[ Voor 38% gewijzigd door SebasFM op 04-05-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Er staat dat het ww bekend is, zo kan je het ook gaan lezen, en wordt dus op 2 sites gebruikt

Je kan op ww zoeken bij haveibeenpownd en op mail adres.

Het ww is niet bij ziggo of Vodafone vandaan iig. Maar wel bekend/betrokken bij een data lek. en herkend bij haveibeenpownd dus.
Zo lees ik het,

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 04-05-2021 10:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:56

JB

Cédric roelt!

Een kleine search op "AndroidTV" geeft me geen hits op discussie mbt het niet werken hiervan als je een andere internet provider hebt. Ik heb alleen TV van Ziggo en glasvezel voor internet/bellen. Nu zou ik graag AndroidTV gebruiken op mijn Shield maar dit werkt al vanaf het begin niet omdat ik geen Ziggo verbinding heb. Ik kan thuis wel probleemloos gebruik maken van ZiggoGo.tv via internetbrowser + iOS app Ziggo Go.

Waarom mag dat tv kijken niet met AndroidTV icm authenticatie via een andere internetprovider? En is er een andere manier om dit wel werkend te krijgen? Met name het stukje Replay zou ik graag inzetten op de tv omdat ik vaak niet mag Chromecasten vanuit Ziggo Go wanneer ik iets wil terug kijken. Ik heb geen losse decoders/boxen en gebruik alles met CI+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:30:
Een kleine search op "AndroidTV" geeft me geen hits op discussie mbt het niet werken hiervan als je een andere internet provider hebt. Ik heb alleen TV van Ziggo en glasvezel voor internet/bellen. Nu zou ik graag AndroidTV gebruiken op mijn Shield maar dit werkt al vanaf het begin niet omdat ik geen Ziggo verbinding heb. Ik kan thuis wel probleemloos gebruik maken van ZiggoGo.tv via internetbrowser + iOS app Ziggo Go.

Waarom mag dat tv kijken niet met AndroidTV icm authenticatie via een andere internetprovider? En is er een andere manier om dit wel werkend te krijgen? Met name het stukje Replay zou ik graag inzetten op de tv omdat ik vaak niet mag Chromecasten vanuit Ziggo Go wanneer ik iets wil terug kijken. Ik heb geen losse decoders/boxen en gebruik alles met CI+
Er is een los topic voor Ziggo Go: Ziggo Go op Android TV
Maar waar het op neer komt is dat je de mobiele app overal mag gebruiken en de AndroidTV versie alleen via je Ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JB Waarom neem je geen NLziet op Android/Apple TV doosjes? Kun je live TV kijken en alles netjes terug kijken zonder reclame. Nog een stuk goedkoper dan Ziggo ook met alleen TV,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Lizard Dat is dan zoals verwacht een beetje jammer inderdaad.

@jongetje Klinkt leuk maar tv opzeggen is hier thuis niet echt een optie met de overige gebruikers. Verder gebruiken we ook sport abbo's etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:16:
@Lizard Dat is dan zoals verwacht een beetje jammer inderdaad.

@jongetje Klinkt leuk maar tv opzeggen is hier thuis niet echt een optie met de overige gebruikers. Verder gebruiken we ook sport abbo's etc.
Je zou de Dutch IPTV addon voor Kodi kunnen gebruiken op Android TV, maar als jij nu geen cast mogelijkheid ziet bij replay TV (die zie ik namelijk wel), dan durf ik niet te zeggen of Replay wel voor je gaat werken.

Afijn, bij een geschikt Ziggo abonnement zou de Kodi addon kunnen volstaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:40:
[...]

Je zou de Dutch IPTV addon voor Kodi kunnen gebruiken op Android TV, maar als jij nu geen cast mogelijkheid ziet bij replay TV (die zie ik namelijk wel), dan durf ik niet te zeggen of Replay wel voor je gaat werken.

Afijn, bij een geschikt Ziggo abonnement zou de Kodi addon kunnen volstaan.
Ik heb wel cast mogelijkheden maar veel uitzendingen (met name F1 bijvoorbeeld) mag ik niet terugkijken middels casten "licentie gezeik".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Ik heb wel cast mogelijkheden maar veel uitzendingen (met name F1 bijvoorbeeld) mag ik niet terugkijken middels casten "licentie gezeik".
Oké. In jouw situatie (geen Ziggo internet), zou ik dus even die Kodi addon een slinger geven op je Android TV apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Oké. In jouw situatie (geen Ziggo internet), zou ik dus even die Kodi addon een slinger geven op je Android TV apparaat.
Dat draait inmiddels. Vrij simpel voor elkaar, dus in ieder geval al op 1 tv Replay mogelijkheden als casten restricties geeft obv content. Vanuit Shield weer streamen via Kodi gaat zeker niet? :+ offtopic

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
fredgroes schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:02:
ik was vandaag bezig om mijn mediabox xl, nu blijkt mijn umo-01 niet retour geschikt te zijn. krijg van ziggo nu een nieuwe toegestuurd.

ik heb daarnaast nog een tratec ms01/06 msb hangen. weet iemand of deze wel retourgeschikt is? Deze hangt er eigenlijk bij voor mijn tweede tv naar boven.

[Afbeelding]

tijd om te vervangen voor zoiets?
https://www.kabelshop.nl/...PTSX-02-i8085-t19327.html
een nieuwe splitter gekregen en gemonteerd. dankzij wat speurwerk van iemand op de ziggo community blijken de data poorten aan de onderkant retour geschikt. coax die naar boven loopt hier naar toe verplaats en mediabox kwam tot leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 15:22
Zojuist Ziggo aan de lijn gehad omdat ik nog op een terugbetaling van €4,03 zat te wachten (al 6 maanden).
Geen wereldschokkend bedrag, maar aangezien ze dit eerst zelf te veel hadden afgeschreven.

De vriendelijke medewerker (de 6e ofzo dit half jaar) vertelde dat het beleid van Ziggo is dat bedragen onder de 5 euro in principe niet terugbetaald worden.
Alleen als de klant er meerdere malen om vraagt, dan wordt de terugbetaling in gang gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jongbj schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:41:
De vriendelijke medewerker (de 6e ofzo dit half jaar) vertelde dat het beleid van Ziggo is dat bedragen onder de 5 euro in principe niet terugbetaald worden.
Dan zou ik er JUIST werk van maken. Uit principe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Zojuist Ziggo aan de lijn gehad omdat ik nog op een terugbetaling van €4,03 zat te wachten (al 6 maanden).
Geen wereldschokkend bedrag, maar aangezien ze dit eerst zelf te veel hadden afgeschreven.

Alleen als de klant er meerdere malen om vraagt, dan wordt de terugbetaling in gang gezet.
Ik kan mij voorstellen dat het terugbetalen van €4,- en beetje meer kost dan de €4, en een beetje voor ziggo qua administratie. Maar lijkt mij als jij dit hebt uitstaan bij ZIggo dat je er wel recht op hebt. Waarom ze het dan bv niet in mindering brengen op je maandfactuur snap ik dan niet.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Als ze dan zo principieel zijn, dan is €4,99 te weinig betalen op de factuur ook in orde.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papapa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 16:02

Ik heb een keer € 0,17 teruggevraagd en gestort gekregen. Er was een telefoongesprek dubbel in rekening gebracht, stond dubbel op de factuur. Helpdeskmedewerker vond het ook heel merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:16

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfde issue hiero, zou nog iets van 14 euro terug krijgen. (2 maanden teveel betaald ivm gratis upgrade naar internet start xxl). Wordt verrekend met volgende factuur zeggen ze. vind het bijzonder die facturatie bij Ziggo. Kan ook een tactiek zijn, dat klanten het vergeten en zo extra euro's binnenharken. O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:48

Flipm0de

geen

ik snap het even niet meer; net gechat met ziggo. Ik wil een abo met alleen internet (geen interactieve tv). Je kan dan wel gebruik maken van de ziggo go app maar de mevrouw in de chat zei ook dat je Kabeltv krijgt: 'Dat is eigenlijk de basis van het tv kijken haha. Een aantal standaard zenders, uiteraard gratis één Ziggo Sport zender. Het zijn ongeveer 50+ zenders, en je hebt hierbij geen tv box of iets dergelijks nodig. Je kunt dan gewoon een coax kabel in je tv stoppen, en tv kijken!"

Lees in het forum hier ook terug dat het analoge signaal verwijderd is. Hebben ze het dan met kabeltv over iets anders? Of snap ik het gewoon niet?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:11:
ik snap het even niet meer; net gechat met ziggo. Ik wil een abo met alleen internet (geen interactieve tv). Je kan dan wel gebruik maken van de ziggo go app maar de mevrouw in de chat zei ook dat je Kabeltv krijgt: 'Dat is eigenlijk de basis van het tv kijken haha. Een aantal standaard zenders, uiteraard gratis één Ziggo Sport zender. Het zijn ongeveer 50+ zenders, en je hebt hierbij geen tv box of iets dergelijks nodig. Je kunt dan gewoon een coax kabel in je tv stoppen, en tv kijken!"

Lees in het forum hier ook terug dat het analoge signaal verwijderd is. Hebben ze het dan met kabeltv over iets anders? Of snap ik het gewoon niet?
Dat laatste ;)

Je krijgt het basis pakket digitaal aangeboden via DVB-C.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

hardware-lover schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Dat laatste ;)

haha bedankt!

Zag op de ziggo site dit staan, dacht al dat ze het bij de chat niet snapte;

Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik analoge televisie?
Je kunt analoge televisie niet apart bestellen. We schakelen de komende tijd bovendien helemaal over op digitale tv. We zetten het analoge signaal regio voor regio uit. Je checkt eenvoudig of je regio aan de beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

hardware-lover schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:15:
En dat zonder encryptie. Dus elke tv die dvb-c ondersteunt (zo'n beetje alle modellen de afgelopen 10(?) jaar) kan het basispakket tonen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-05-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

job schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:25:
[...]

En dat zonder encryptie. Dus elke tv die dvb-c ondersteunt (zo'n beetje alle modellen de afgelopen 10(?) jaar) kan het basispakket tonen.
Waar dan op een paar HD zenders na, alles SD is.
Voor HD heb je wél een CI module en smartcard nodig.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:18:
[...]
haha bedankt!

Zag op de ziggo site dit staan, dacht al dat ze het bij de chat niet snapte;

Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik analoge televisie?
Je kunt analoge televisie niet apart bestellen. We schakelen de komende tijd bovendien helemaal over op digitale tv. We zetten het analoge signaal regio voor regio uit. Je checkt eenvoudig of je regio aan de beurt is.
Volgens mij is dit inmiddels volledig afgerond en moeten ze die tekst maar eens aanpassen.

Volgens mij ben jij al wat langer bezig om hier een ei over te leggen? Heb je inmiddels al een antennekabel bij je TV geregeld? Flipm0de in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

En dan misschien nog even verduidelijken wat eerder al eens ter sprake is gebracht? hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-05-2021 14:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

hardware-lover schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Volgens mij is dit inmiddels volledig afgerond en moeten ze die tekst maar eens aanpassen.

Volgens mij ben jij al wat langer bezig om hier een ei over te leggen? Heb je inmiddels al een antennekabel bij je TV geregeld? Flipm0de in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

En dan misschien nog even verduidelijken wat eerder al eens ter sprake is gebracht? hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
dat was nog voor mn huidige huis. NIeuwe huis, nieuwe inrichting. Dan kan de tv meteen bij de coax ingang geplaatst worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:36:
[...]
dat was nog voor mn huidige huis. NIeuwe huis, nieuwe inrichting. Dan kan de tv meteen bij de coax ingang geplaatst worden :P
Duidelijk. Blijft staan hoe het zit m.b.t. je eisen op het gebied van de TV beeldkwaliteit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

hardware-lover schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Duidelijk. Blijft staan hoe het zit m.b.t. je eisen op het gebied van de TV beeldkwaliteit?
we kijken eigenlijk maar heel af en toe tv, dus de eisen zijn niet hoog. Denk dat we het al snel prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 15:22
Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Grappig, wij gaan ook nieuw bouwen en leggen helemaal geen coax meer aan. TV-signaal in de meterkast omzetten naar IPTV en via een Shield op de TV brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Via het nieuws: VodafoneZiggo verliest 17.000 internetabo's en heeft concurrentie van... op de frontpage dat Ziggo klanten verliest aan glasvezel elders kwam ik erachter dat Ziggo nu ook in Zwolle giganet live heeft. Met een beetje husselen in de link zie ik nu dat ze een soortgelijk aanbod doen: 9x 29.95, daarna €99.95 per maand: https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inzwolle

Nu heb ik het voordeelpakket 40/5 wat eigenlijk op 50/20 uitkomt voor €21. Voor 9 euro verschil de next box fixen en beduidend hogere down en upload vind ik aantrekkelijk genoeg. Kpn heeft bij mij al glasvezel tot in de meterkast aangelegd maar vond ik qua prijs niet interessant genoeg. Andere partijen leveren nog niet over gpon behalve KPN en co. Dus ik zit na te denken. Of ik wacht de prijsverhoging in juli af en ga dan via retentie upgraden naar giga. Of pak nu de gok via die link die alleen voor nieuwe klanten geldt.

Hebben Tweakers in oa Groningen met lopend abo zo kunnen upgraden met gebruik makend van het aanbod?

[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 06-05-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Joosie200 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:
Via het nieuws: VodafoneZiggo verliest 17.000 internetabo's en heeft concurrentie van... op de frontpage dat Ziggo klanten verliest aan glasvezel elders kwam ik erachter dat Ziggo nu ook in Zwolle giganet live heeft. Met een beetje husselen in de link zie ik nu dat ze een soortgelijk aanbod doen: 9x 29.95, daarna €99.95 per maand: https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inzwolle

Nu heb ik het voordeelpakket 40/5 wat eigenlijk op 50/20 uitkomt voor €21. Voor 9 euro verschil de next box fixen en beduidend hogere down en upload vind ik aantrekkelijk genoeg. Kpn heeft bij mij al glasvezel tot in de meterkast aangelegd maar vond ik qua prijs niet interessant genoeg. Andere partijen leveren nog niet over gpon behalve KPN en co. Dus ik zit na te denken. Of ik wacht de prijsverhoging in juli af en ga dan via retentie upgraden naar giga. Of pak nu de gok via die link die alleen voor nieuwe klanten geldt.

Hebben Tweakers in oa Groningen met lopend abo zo kunnen upgraden met gebruik makend van het aanbod?
Ze kwamen in Groningen stad langs de deuren dat we ¨gratis¨ een half een extra zenderpakket konden krijgen als goodwill en omdat KPN glasvezel online gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Vraagje over Ziggo en TV kijken via je browser.

Sinds gisteren heb ik de laatste versie van Chrome op mijn pc staan.

Versie Chrome on Windows 90.0.4430.93.

Sinds deze update kan ik dus geen Ziggo Go meer kijken. Want die zegt dat ie in incognito modus staat. Terwijl dat niet zo is. Want geen icoontje rechtsboven, en geen donkere kleur van de browser.

Iemand anders dit ook opgemerkt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:
Met een beetje husselen in de link zie ik nu dat ze een soortgelijk aanbod doen: 9x 29.95, daarna €99.95 per maand: https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inzwolle

Nu heb ik het voordeelpakket 40/5 wat eigenlijk op 50/20 uitkomt voor €21. Voor 9 euro verschil de next box fixen en beduidend hogere down en upload vind ik aantrekkelijk genoeg.
Goed gevonden :)

Hoe kom je eigenlijk aan €9 verschil?
Per jaar kom je toch op 9*30 +3*100 = €47,50 p/m

Kan je nou eigenlijk ook de snelheid na 9 maanden aanpassen?
Er staat: "Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harry_Nak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Goed gevonden :)

Hoe kom je eigenlijk aan €9 verschil?
Per jaar kom je toch op 9*30 +3*100 = €47,50 p/m

Kan je nou eigenlijk ook de snelheid na 9 maanden aanpassen?
Er staat: "Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna"
9 verschil in de eerste 9 maanden. Met het idee dat je voor de 10e maand in gaat downgraden kunt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:05:
[...]

9 verschil in de eerste 9 maanden. Met het idee dat je voor de 10e maand in gaat downgraden kunt. ;)
Aha, dus daar ga jij ook vanuit, mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:55:
Vraagje over Ziggo en TV kijken via je browser.

Sinds gisteren heb ik de laatste versie van Chrome op mijn pc staan.

Versie Chrome on Windows 90.0.4430.93.

Sinds deze update kan ik dus geen Ziggo Go meer kijken. Want die zegt dat ie in incognito modus staat. Terwijl dat niet zo is. Want geen icoontje rechtsboven, en geen donkere kleur van de browser.

Iemand anders dit ook opgemerkt toevallig?
Ik niet in ieder geval, bij mij werkt het nog gewoon.
x64 versie 90.0.4430.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Even een vraag als ex-Ziggo-klant. Ik ben inmiddels al een tijdje weg, maar ik kan nog steeds de onversteutelde (publieke) zenders ontvangen en kijken. Zal op een zeker moment mijn kabel fysiek worden afgesloten in de "patchkast" van Ziggo? Of zal het zo in principe blijven?

De smartcard is nagenoeg meteen gedeactiveerd, maar die heb je natuurlijk niet nodig voor NPO 1, 2 en 3 (vroeger was het alleen Nederland 1 trouwens, wel nice dat ze alledrie onversleuteld zijn nu)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

HarmoniousVibe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:41:
Even een vraag als ex-Ziggo-klant. Ik ben inmiddels al een tijdje weg, maar ik kan nog steeds de onversteutelde (publieke) zenders ontvangen en kijken. Zal op een zeker moment mijn kabel fysiek worden afgesloten in de "patchkast" van Ziggo?
Als er toevallig een monteur in de buurt komt wel. Anders laten ze je gewoon zitten.
Of zal het zo in principe blijven?
Het kan jaren zo blijven of over 2 dagen over zijn.
De smartcard is nagenoeg meteen gedeactiveerd, maar die heb je natuurlijk niet nodig voor NPO 1, 2 en 3 (vroeger was het alleen Nederland 1 trouwens, wel nice dat ze alledrie onversleuteld zijn nu)
Ziggo Sport (HD) evenals vrijwel alle NL zenders staan er in SD formaat ook onversleuteld op. Dus daar kan je ook nog steeds plezier van hebben.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Zal op een zeker moment mijn kabel fysiek worden afgesloten in de "patchkast" van Ziggo? Of zal het zo in principe blijven?
Als er een monteur in de wijk/straatkast bezig is wordt (mits voldoende tijd) je fysiek afgekoppeld.
Maar dat kan, weet ik uit ervaring, jaren duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een vraag als ex-Ziggo-klant. Ik ben inmiddels al een tijdje weg, maar ik kan nog steeds de onversteutelde (publieke) zenders ontvangen en kijken. Zal op een zeker moment mijn kabel fysiek worden afgesloten in de "patchkast" van Ziggo? Of zal het zo in principe blijven?

Er zijn veel meer zenders onversleuteld, je kan bijna alle standaard zenders ontvangen zonder abonnement. Maar als er een monteur in de buurt is dan zal hij waarschijnlijk je kabel losdraaien, kan wel even duren soms (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
job schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
[...]

Als er een monteur in de wijk/straatkast bezig is wordt (mits voldoende tijd) je fysiek afgekoppeld.
Maar dat kan, weet ik uit ervaring, jaren duren.
En als je in een appartement woont is die kans nog een stuk lager.

In de praktijk zal je waarschijnlijk jarenlang signaal houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Ook hier al bijna 1,5 jaar geen Ziggo klant meer, maar toch nog signaal.
Ik heb wel eens van een monteur begrepen dat ze tegenwoordig zelden meer te kabels los trekken. Het is te uur om een monteur te sturen als iemand weer een aansluiting neemt en daarnaast scheen het nogal eens voor te komen dat e.e.a. verkeerd gepatched was waardoor iemand anders in de straat geen signaal had en ze vervolgens weer een monteur moesten sturen en de verkeerd afgesloten klant geld terug moesten geven.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ziggo moet nu eigen modem keuze van de consument toestaan de instellingen daarvoor publiceren op hun website.

https://community.ziggo.n...age/2?attachment-id=33101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 22:00
Leuk voor een handjevol tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:12
Weer een bijzondere ervaring met Ziggo retentie: retentie medewerker die aanbod van zijn collega niet wilde honoreren.

Ik heb afgelopen jaar digitaal TV + Ziggo 25/5 (inmiddels 40/10) gehad voor €1/mnd extra (totaal €21/mnd). Heb al die tijd lekker mijn KPN ADSL aangehouden en de 25/5 Ziggo als failover gebruikt (en erg veel plezier van gehad toen mijn KPN lijn er afgelopen zomer mee ophield en KPN drie weken nodig had om een monteur te sturen...)

Maar de €1/mnd aanbieding zou in juni aflopen, en dan zou ik €23/mnd extra gaan betalen voor een backup internet verbinding. Beetje te veel. Dus ik wou gisteren oprecht gaan opzeggen en teruggaan naar alleen een TV abo.

Lang verhaal kort: er werd me gisteren 9 maanden €20/mnd korting aangeboden bij Internet Start + TV. Dat maakt het hele setje sneller en flink goedkoper dan mijn ADSL. Dus ik gevraagd of ik er een nachtje over mocht slapen (en bij KPN checken of ze een betere aanbieding wilden doen). Geen probleem, zei de man. Aanbod stond in het systeem.

Vanochtend weer retentie gebeld: boze meneer aan de lijn met verhaal dat zijn collega dat aanbod nooit had mogen doen, dat hij het niet ging doen (hij zou in de problemen komen). Geen beweging in te krijgen, maximaal €10/mnd korting mogelijk. Dus heb ik uiteindelijk teleurgesteld (en boos) opgehangen. :(

Vanmiddag nog maar een keer retentie gebeld: vriendelijke dame aan de lijn, en... binnen 3 minuten geregeld. Keurig volgens het aanbod van gisteren met 9 maanden €20 korting. Netjes direct bevestigd per email. _/-\o_

Moraal van het verhaal: doet een retentiemedewerker moeilijk, bel gewoon nog een keer.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 11:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Kerminator schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:17:
Moraal van het verhaal: doet een retentiemedewerker moeilijk, bel gewoon nog een keer.
Moraal van het verhaal: vraag de volledige naam van de medewerker en noteer dat, zodat je daar een volgende keer naar kan refereren.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 08-05-2021 15:19 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerminator
The Zep Man schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Moraal van het verhaal: vraag de volledige naam van de medewerker en noteer dat, zodat je daar een volgende keer naar kan refereren.
De medewerker 2 (de "boze meneer") had geen enkele moeite om me de volledige naam van medewerker 1 te geven. Hij ontkende ook niet dat medewerker 1 het aanbod had gedaan. Maar hij wou het gewoon niet naleven, en wou alleen zijn voornaam zeggen...

De naam van medewerker 3 (de vriendelijke mevrouw die het in 3 minuten gefixt had), heb ik helaas niet gevraagd. Haar had ik graag een pluim gegeven.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kerminator schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:26:
De medewerker 2 (de "boze meneer") had geen enkele moeite om me de volledige naam van medewerker 1 te geven. Hij ontkende ook niet dat medewerker 1 het aanbod had gedaan. Maar hij wou het gewoon niet naleven, en wou alleen zijn voornaam zeggen...
Er is een bellog aanwezig. Via medewerker 3 had je een klacht kunnen indienen over medewerker 2. ;)

Verder, al had medewerker 2 problemen, dan had je ook vriendelijk kunnen vragen of hij je kan doorverbinden met medewerker 1. Tenslotte werkt die wel mee. :+

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 08-05-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerminator
The Zep Man schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Er is een bellog aanwezig. Via medewerker 3 had je een klacht kunnen indienen over medewerker 2. ;)

Verder, al had medewerker 2 problemen, dan had je ook vriendelijk kunnen vragen of hij je kan doorverbinden met medewerker 1. Tenslotte werkt die wel mee. :+
Heb ik nog gevraagd, maar doorverbinden naar iemand anders kon niet volgens medewerker 2. Ik moest maar online via contactformulier een klacht indienen...

Anyways... het is nu geregeld. Medewerker 3 verdient een pluim (en medewerker 2 moet misschien nog wat bijscholing)

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50
dolopfriet schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:48:
Ziggo moet nu eigen modem keuze van de consument toestaan de instellingen daarvoor publiceren op hun website.

Dat lijkt me iets voor de FP, heb je al een submit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kan straks de prijs weer omhoog om dit technisch en administratief mogelijk te maken. En dat terwijl ik vermoed dat een handje vol mensen hier maar gebruik van gaan maken. Het is namelijk ook niet zo dat er veel modems zijn die je kunt kopen als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:21:
[...]

Kan straks de prijs weer omhoog om dit technisch en administratief mogelijk te maken. En dat terwijl ik vermoed dat een handje vol mensen hier maar gebruik van gaan maken. Het is namelijk ook niet zo dat er veel modems zijn die je kunt kopen als alternatief.
En die docsis modems zijn ook niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
[...]

Zoals ik al zei, leuk voor een handjevol tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Het zou me niet verbazen indien bijvoorbeeld de Next op een of andere wijze gekoppeld zal zijn aan een Ziggo modem.

Er werd bij introductie van de Next al eens geopperd (door Ziggo), dat er via een bepaald type Ziggo modem extra ruimte gereserveerd zou worden voor de Next, als zijnde, dat de gebruikte bandbreedte daarvan niet ten koste zou gaan van je totale internetsnelheid. Wat daar dan ook van waar is/was.

Edit: hier werd dat dus geschreven; https://community.ziggo.n...29/highlight/true#M116273

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 08-05-2021 23:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hardware-lover en hoe erg is het als die paar mbit wel van je lijn afgaat, dat merk je bijna niet. Je zou het kunnen testen maar toen ik nog 40mbit had bij ziggo ging dat prima met een next erbij. En nu is het langzaamste abonnement waarbij je de Next kunt krijgen 75Mbit.

Daarbij, als ik verder lees zie ik dat het nog niet geïmplementeerd is.

[ Voor 28% gewijzigd door jongetje op 09-05-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:45:
@hardware-lover en hoe erg is het als die paar mbit wel van je lijn afgaat, dat merk je bijna niet. Je zou het kunnen testen maar toen ik nog 40mbit had bij ziggo ging dat prima met een next erbij. En nu is het langzaamste abonnement waarbij je de Next kunt krijgen 75Mbit.

Daarbij, als ik verder lees zie ik dat het nog niet geïmplementeerd is.
Het zal ook helemaal niet zo dramatisch zijn indien je een ander modem gaat gebruiken vwb snelheid. Ziggo support zal wel nee geen verkopen bij gebruik van een "eigen" modem verwacht ik.

Persoonlijk heb ik er de behoefte niet aan, ik draai al zolang ik me kan herinneren in bridge mode en gebruik achter dat modem mijn eigen oplossing, en dat werkt al voor vele jaren probleemloos goed voor mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 23:43
hardware-lover schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Persoonlijk heb ik er de behoefte niet aan, ik draai al zolang ik me kan herinneren in bridge mode en gebruik achter dat modem mijn eigen oplossing, en dat werkt al voor vele jaren probleemloos goed voor mij.
Bridge mode is voor mijn (nog) niet acceptabel want dan krijg ik geen native IPv6. Als dat gaat veranderen kan ik eventueel met bridge mode en een eigen router uit de voeten maar zo lang dat nog niet zo is, gaat mijn voorkeur toch uit naar een eigen modem/router. De IPv6 implementatie van de Connectbox laat nogal wat te wensen over.

Overigens: als ik het goed lees gaat het niet alleen over de vrije modemkeuze, het gaat over alle apparatuur achter het AOP. Ziggo zal bijvoorbeeld CI+ modules in eigendom moeten blijven gedogen en faciliteren. Verplicht huren van een CI+ module mag dan ook niet meer.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 17:54

Ids

Ah, beter. Nou draai ik al sinds ik bij UPC/ Ziggo zit in bridge mode. Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat internetaanbieders je eigenlijk gingen verplichten wat voor apparatuur je wel of niet kon en mocht gebruiken achter de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Roetzen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Overigens: als ik het goed lees gaat het niet alleen over de vrije modemkeuze, het gaat over alle apparatuur achter het AOP. Ziggo zal bijvoorbeeld CI+ modules in eigendom moeten blijven gedogen en faciliteren. Verplicht huren van een CI+ module mag dan ook niet meer.
Dit vind ik dan wel weer positief. Twee euro per maand voor een ding dat qua aanschaf nog geen 6 tientjes kost is natuurlijk absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 10:06
Dat is idd wel mooi.
Ik heb nu een ci module ipv mediabox.

Maar als ik zelf een 2de wil kopen, moet ik toch wel van ziggo zo'n kaartje krijgen om erin te doen?
Berekenen ze daar niks voor dan?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Qosmic schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:13:
Dat is idd wel mooi.
Ik heb nu een ci module ipv mediabox.

Maar als ik zelf een 2de wil kopen, moet ik toch wel van ziggo zo'n kaartje krijgen om erin te doen?
Berekenen ze daar niks voor dan?
Voordat ze aan CI module + kaartje verhuur begonnen kon je voor rond de 20 euro een pakket met kaartje aanschaffen bij de lokale tv boer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 10:06
Zou mooi zijn als dat weer zou kunnen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Voordat ze aan CI module + kaartje verhuur begonnen kon je voor rond de 20 euro een pakket met kaartje aanschaffen bij de lokale tv boer volgens mij.
Dat kon inderdaad in het fZiggo gebied.
Qosmic schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:29:
Zou mooi zijn als dat weer zou kunnen.
Dat zie ik niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Die smart cards kreeg je gratis, tot 3 stuks. De CAM CI+ module moest je bij je lokale tv boer kopen voor zo'n 60 euro. Maar dat was eenmalig, dus geen maandelijkse kosten.

Nu heb ik hier 3 tv's, in de huiskamer 1 met CAM CI+ module, waarbij ik terugkijk via de Ziggo Go app op 'm Apple TV, want het terugkijkmenu via CAM is zoooooo traag, en de andere tv's zitten zonder kaartje aan de coax, en daar doet een oude Apple TV dienst als vooral Netflix client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vrije decoderkeuze heeft waarschijnlijk veel meer zin voor de gemiddelde consument dan vrije modem.
Zet je de modem in bridge-modus, dan heb je de meeste nadelen van een Ziggo-modem al weg.

Decoder/TV-kijken is echter veel beperkender. Het is óf X-bedrag pér maand, pér toestel betalen of het is werken met Chromecast-achtige oplossingen, welke beide ook nog eens gelimiteerd zijn in aantal.
Eigenlijk is dat laatste ook wel een zot idee, dat je provider gaat bepalen hoeveel TV's je in huis (tegelijk) mag gebruiken.

Ja, ik snap de achterliggende reden van sharing door meerdere huishoudens, maar toch.

Ik wist overigens niet dat Ziggo die smartcards gratis gaf, in 2011 hebben we hier nog €50 betaald voor Cam-module + smartcard en een jaar later €15 voor een smartcard.

Maar ja, ik moet het nog maar zien gebeuren. En als het gaat gebeuren kun je er vergif op innemen dat de abonnementskosten (nog) verder omhoog gaan om zoiets te faciliteren voor de kleine aantal afnemers.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 09-05-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

hardware-lover schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:35:
[...]

Het zou me niet verbazen indien bijvoorbeeld de Next op een of andere wijze gekoppeld zal zijn aan een Ziggo modem.

Er werd bij introductie van de Next al eens geopperd (door Ziggo), dat er via een bepaald type Ziggo modem extra ruimte gereserveerd zou worden voor de Next, als zijnde, dat de gebruikte bandbreedte daarvan niet ten koste zou gaan van je totale internetsnelheid. Wat daar dan ook van waar is/was.

Edit: hier werd dat dus geschreven; https://community.ziggo.n...29/highlight/true#M116273
Nee hoor, ik krijg hier op mijn next via het Ziggo kabelnetwerk, maar aangesloten op een KPN glasverbinding (en ja alles werkt, ook opname terugkijken).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Frappuccino schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Dit vind ik dan wel weer positief. Twee euro per maand voor een ding dat qua aanschaf nog geen 6 tientjes kost is natuurlijk absurd.
Jullie maken een cruciale denkfout. Ik heb het al eens eerder gezegd. Het business model wat gehanteerd wordt staat los van het feit of je eigen apparatuur mag gebruiken of niet. Die twee staan echt los van elkaar. Ook als het straks wel mogelijk is om eigen CI+ module te kopen dan nog kan Ziggo hiervoor maandelijks een bedrag in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MeNTaL_TO schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:56:
[...]
Nee hoor, ik krijg hier op mijn next via het Ziggo kabelnetwerk, maar aangesloten op een KPN glasverbinding (en ja alles werkt, ook opname terugkijken).
Jij hebt een tamelijk exotische combinatie? Dat zullen normaal gesproken niet heel veel Ziggo abonnees zo hebben verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gadget Freak schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:34:
Die smart cards kreeg je gratis, tot 3 stuks. De CAM CI+ module moest je bij je lokale tv boer kopen voor zo'n 60 euro. Maar dat was eenmalig, dus geen maandelijkse kosten.

Nu heb ik hier 3 tv's, in de huiskamer 1 met CAM CI+ module, waarbij ik terugkijk via de Ziggo Go app op 'm Apple TV, want het terugkijkmenu via CAM is zoooooo traag, en de andere tv's zitten zonder kaartje aan de coax, en daar doet een oude Apple TV dienst als vooral Netflix client.
Wat @Piet91 eigenlijk al opmerkt, de Irdeto smartcards werden (ook) via de detailhandel aangeboden destijds, ze moesten enkel nog worden geactiveerd. Op een gegeven moment bood Ziggo ze aan icm een decoder of mogelijk zelfs los, maar meerdere gratis kan ik mij ook niet herinneren. Ik heb er één bij een update van het abonnement gekregen, maar nooit kunnen activeren omdat ik er al 5 actief had staan. Nu nog 4 maar deze worden eigenlijk (sinds ZiggoGo TV is uitgekomen), nauwelijks nog gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben weer eens creatief aan het boekhouden wat betreft internet, tv en twee sim only's.

Op dit moment hebben we Internet & TV van Ziggo voor 53,50 euro per maand. Daarbij Vodafone Red voor 21 euro per maand en een KPN voor 10 euro per maand (data delen van zus op ander adres).

In totaal als ik zou verlengen kom ik op net geen 90 euro per maand uit. Maar daar heb ik het voordeel van opzeggen/verlengen nog niet in mee berekend, vaak zorgt dit voor een daling van zo'n 5 euro per maand (korting verdeeld over het jaar). Meestal lukt 6 maanden voor 30 euro wel.

Mijn partner is gecharmeerd van de 5 euro combinatiekorting, ik vind het prettig Ziggo Sports te kijken. Op zich hoef ik dan ook niet weg, ik lees hier en daar over Internet Only en NL Ziet, maar bij Ziggo scheelt het 4 euro per maand om toch tv af te nemen, die moeite is er niet.

Het enige voordelige dat ik kan vinden is T-Mobile, maar alles uitgerekend kom ik dan op zo'n 72 euro per jaar. Dat loont geen moeite. Ik blijf me dus afvragen hoe men het voor elkaar krijgt om echt voordelig uit te zijn. Natuurlijk kan ik naar Simpel.nl, maar internetsnelheid (5G) vind ik ook belangrijk.

Ben ik nou verkeerd aan het rekenen of heeft Ziggo uiteindelijk zo'n verkeerd aanbod niet? Benieuwd naar meningen. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik krijg zojuist de volgende mail:
Beste meneer [knip],

De tarieven veranderen per 1 juli 2021. Uw tarief gaat naar beneden omdat de abonnementsprijzen opnieuw worden vastgesteld.

Ander maandbedrag

Dat betekent dat het maandbedrag van uw abonnement 5,00 euro omlaag
gaat.

Met vriendelijke groet,

Robin Clements
Directeur Klantenservice
Je zou haast denken dat het een scam mail is maar het lijkt echt, ik hoef ook niets te doen. Wel krijg ik raar inlog scherm als ik zelf naar Mijn Ziggo browse:

Logowanie do programu Access Manager for Web

Zouden ze gehackt zijn? Haha ik kan €5 prijsverlaging gewoon niet geloven na 20 jaar verhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Ik heb ook mail dat mijn tarief met 0,50 omlaag gaat.
Wat op zich jammer is, ik hoopte op een verhoging omdat ik op wil zeggen :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Hertog_Martin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:16:
Zouden ze gehackt zijn? Haha ik kan €5 prijsverlaging gewoon niet geloven na 20 jaar verhogingen.
Kan niet waar zijn 8)7 eerst een snelheidsverhoging en dan een verlaging van de maandprijs.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-08 17:42
THE_BASE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:16:
Ik ben weer eens creatief aan het boekhouden wat betreft internet, tv en twee sim only's.

Op dit moment hebben we Internet & TV van Ziggo voor 53,50 euro per maand. Daarbij Vodafone Red voor 21 euro per maand en een KPN voor 10 euro per maand (data delen van zus op ander adres).

In totaal als ik zou verlengen kom ik op net geen 90 euro per maand uit. Maar daar heb ik het voordeel van opzeggen/verlengen nog niet in mee berekend, vaak zorgt dit voor een daling van zo'n 5 euro per maand (korting verdeeld over het jaar). Meestal lukt 6 maanden voor 30 euro wel.

Mijn partner is gecharmeerd van de 5 euro combinatiekorting, ik vind het prettig Ziggo Sports te kijken. Op zich hoef ik dan ook niet weg, ik lees hier en daar over Internet Only en NL Ziet, maar bij Ziggo scheelt het 4 euro per maand om toch tv af te nemen, die moeite is er niet.

Het enige voordelige dat ik kan vinden is T-Mobile, maar alles uitgerekend kom ik dan op zo'n 72 euro per jaar. Dat loont geen moeite. Ik blijf me dus afvragen hoe men het voor elkaar krijgt om echt voordelig uit te zijn. Natuurlijk kan ik naar Simpel.nl, maar internetsnelheid (5G) vind ik ook belangrijk.

Ben ik nou verkeerd aan het rekenen of heeft Ziggo uiteindelijk zo'n verkeerd aanbod niet? Benieuwd naar meningen. :)
Ik denk dat ik dit met je deel. Wij hebben zelf ook Ziggo thuis. En met name met de combinatie van Vodafone/Ziggo vind ik wel een goede deal. Afgelopen week een abonnement afgesloten bij Vodafone. 22,50,- Voor onbeperkt bellen en 100GB per maand 8) . Nu moet ik wel zeggen dat ik via mijn werk Kortingscodes kan uitdelen voor https://directsales.vodafone.nl/ dus dat scheelde weer wat geld tov de "reguliere" prijzen. Ik ga nu een paar euro per maand omlaag voor meer dan het dubbele aan data, omdat ik Ziggo thuis heb. En nee ik ben geen medewerker van Vodafone/Ziggo en heb verder geen connectie ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

[...]

Je zou haast denken dat het een scam mail is maar het lijkt echt, ik hoef ook niets te doen. Wel krijg ik raar inlog scherm als ik zelf naar Mijn Ziggo browse:

Ik heb dezelfde mail gekregen. Heb jij toevallig de 1Gbit verbinding? Misschien dat lagere snelheden omhoog gaan in prijs en de hoogste snelheid in prijs omlaag??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
Helaas hier net ook een mail dat het tarief met 3,50 p/m omlaag gaat ( ik heb internet giga en tv complete). Zou dit te maken hebben dat de glasvezel hier net is aangelegd door de KPN ?
Wilde eigenlijk door de verhoging vervroegd opzeggen en dan per juli overgaan op glasvezel. Nu dus nog even een paar maanden extra uitzitten tot eind oktober ☹️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
beany schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Ik heb dezelfde mail gekregen. Heb jij toevallig de 1Gbit verbinding? Misschien dat lagere snelheden omhoog gaan in prijs en de hoogste snelheid in prijs omlaag??
Ja vergeten te vermelden, wilde m'n abo checken in Mijn Ziggo maar daar krijg ik dus een dodgy inlogscherm.

Ff in mail opgezocht en ik heb Internet Giga en TV Max Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:31
SteinGames schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat ik dit met je deel. Wij hebben zelf ook Ziggo thuis. En met name met de combinatie van Vodafone/Ziggo vind ik wel een goede deal. Afgelopen week een abonnement afgesloten bij Vodafone. 22,50,- Voor onbeperkt bellen en 100GB per maand 8) . Nu moet ik wel zeggen dat ik via mijn werk Kortingscodes kan uitdelen voor https://directsales.vodafone.nl/ dus dat scheelde weer wat geld tov de "reguliere" prijzen. Ik ga nu een paar euro per maand omlaag voor meer dan het dubbele aan data, omdat ik Ziggo thuis heb. En nee ik ben geen medewerker van Vodafone/Ziggo en heb verder geen connectie ermee :)
Had ergens nog een Friends&Family code echter lukte het bestellen via de website niet (kon niet meer verder klikken na accepteren algemene voorwaarden). Er staat een telefoonnummer op de F&F pagina dus dan maar telefonisch de bestelling afronden. Tijdens het hele gesprek is er nergens gevraagd naar de code, YMMV maar het scheelt toch weer €2,5 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

beany schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Je denken dat Ziggo goed naar KPN gekeken heeft:
nieuws: KPN verlaagt 1Gbit/s-prijs maar verhoogt andere abonnementsprijzen va...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-08 17:42
n0pe schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Had ergens nog een Friends&Family code echter lukte het bestellen via de website niet (kon niet meer verder klikken na accepteren algemene voorwaarden). Er staat een telefoonnummer op de F&F pagina dus dan maar telefonisch de bestelling afronden. Tijdens het hele gesprek is er nergens gevraagd naar de code, YMMV maar het scheelt toch weer €2,5 per maand.
Klopt inderdaad. Dat kon ik ook niet , Maar ik heb het abonnement afgesloten via de chat, volgens die persoon was het een bekend probleem. Ze vroegen trouwens niet eens om de code. Ik denk als ik er zelf niet over begonnen was dat het niet eens gevraagd was. Maar goed. Ik kan zoveel aanmaken als ik wil, dus is verder geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Informatie over prijsstijging en bij sommigen daling van Ziggo.

Bron:
https://community.ziggo.n...r-1-juli-2021/ba-p/768155
Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen.

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?

De digitale infrastructuur van Nederland is op dit moment één van de beste in Europa en heeft een toppositie in de Europese ranglijsten. VodafoneZiggo levert een belangrijke bijdrage aan deze toppositie. Met zijn vaste en mobiele netwerken speelt VodafoneZiggo een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving. Om sterke netwerken te behouden, investeren we voortdurend in onze netwerken en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Om dit voor de toekomst te blijven waarborgen is investeren in ons netwerk noodzakelijk.

Het datagebruik blijft explosief groeien. Er wordt nu meer dan ooit intensief gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om thuis te werken, voor scholing, om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, Disney+ etc.), muziek te streamen, te shoppen of elektronisch te bankieren.

Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.

De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door alle risico's van cybercrime.

Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates.

Wat is de gemiddelde prijsverhoging?

Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is €1,43.

Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?

Er is bij het bepalen van de prijswijzigingen rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging (CBS). Dit betekent dat drie kwart van de prijsverhoging gedreven is door inflatie.

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat u begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht u toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2021.

Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-09 21:03
Er is wel een topic gemaakt, maar staan geen prijzen bij ;) ze wachten dus echt op de e-mails:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

hardware-lover schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Jij hebt een tamelijk exotische combinatie? Dat zullen normaal gesproken niet heel veel Ziggo abonnees zo hebben verwacht ik.
Klopt, maar daarom kan ik wel redelijk zeker zeggen dat er nog geen vendor lock is, ik heb helaas geen 4k televisie, dus geen idee of 4K streams ook werken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

king006 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:01:
Er is wel een topic gemaakt, maar staan geen prijzen bij ;) ze wachten dus echt op de e-mails:

Ik krijg als afnemer van giganet (internet only) -5 euro per maand :)

[ Voor 68% gewijzigd door JoSchaap op 10-05-2021 12:40 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MeNTaL_TO schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:40:
[...]
Klopt, maar daarom kan ik wel redelijk zeker zeggen dat er nog geen vendor lock is, ik heb helaas geen 4k televisie, dus geen idee of 4K streams ook werken.
Kanaal 14, het F1 4k kanaal, komt via DVB-C binnen en heeft sowieso geen modem (internet) nodig om dat LIVE te kunnen laten zien. Er is wel een check op aanwezige hardware voor dat 4k signaal want alleen via een Next is de weergave daarvan mogelijk, niet via een ander apparaat wat ook geschikt is om 4k weer te geven (via DVB-C).

Ga je echter time-shiften op kanaal 14 dan is dat wel het geval en wordt er teruggevallen op een internet-verbinding. Gaat niet altijd even lekker heb ik afgelopen weekend mogen merken ;)

Maar zoals al vaker besproken hier, bij gebruik van de ZiggoGo (Android/Google/Apple/Fire) TV app is er wel een check op een Ziggo IP adres. Dus zonder daar een alternatieve oplossing voor te gebruiken geeft die app dan niet thuis. Maar ook dat heeft op zich weinig tot niets met een Ziggo modem te maken, enkel met internet via Ziggo.

We gaan wel zien hoe het zich gaat ontvouwen :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 18:35

[...]

Ik wilde net vragen of er niet een Bit.ly url in stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 22:18
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit van ZiggoGO airplay hoger is dan de kabel. Weet iemand hier het fijne van?

Mijn idee was dat de kabel 1080i 60fps is, en ZiggoGO Airplay 1080p 50fps.

Misschien is het placebo, maar tijdens het kijken van voetbalwedstrijden lijkt het veld iets scherper via airplay. De Fps kan ik niet helemaal goed inschatten.

Resteert de vraag wat de meerwaarde is van de kabelverbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 17-09 22:23
king006 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:01:

Hier staan wel wat nieuwe prijzen, de details van andere productcombinaties zijn nog niet bekend gemaakt:
https://www.breedbandwink...verhoging-per-1-juli-2021

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ziggo Internet Huidig tarief Per 1 juli 2021 Prijswijziging
Internet Giga €76,50 €53,00 - €5,00

Klopt dit wel? Van 76,50 naar 53,00

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
audiojunk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:21:
Ziggo Internet Huidig tarief Per 1 juli 2021 Prijswijziging
Internet Giga €76,50 €53,00 - €5,00

Klopt dit wel? Van 76,50 naar 53,00
Scherp, nu wel ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Zal wel een foutje zijn van breedbandwinkel, dan zou Giga goedkoper zijn dan Complete en Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Guids schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:14:
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit van ZiggoGO airplay hoger is dan de kabel. Weet iemand hier het fijne van?

Mijn idee was dat de kabel 1080i 60fps is, en ZiggoGO Airplay 1080p 50fps.

Misschien is het placebo, maar tijdens het kijken van voetbalwedstrijden lijkt het veld iets scherper via airplay. De Fps kan ik niet helemaal goed inschatten.

Resteert de vraag wat de meerwaarde is van de kabelverbinding.
Wij hebben in NL geen 60fps(Hz) als standaard voor TV...

Ziggo HD TV via DVB-C geeft nog steeds de wat betere beeldkwaliteit tov Ziggo TV streaming, al zijn (lijken) de verschillen soms wel wat klein zo op het eerste gezicht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
audiojunk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:32:
[...]
Zal wel een foutje zijn van breedbandwinkel, dan zou Giga goedkoper zijn dan Complete en Max.
Klopt, was een copy/paste foutje, is nu aangepast.

//

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNs0w1ITXKC6Zim1HFZvAuNrcrE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xw5dXIZLjYwljSDEVXrLichZ.png?f=user_large

Bron: https://www.breedbandwink...verhoging-per-1-juli-2021

[ Voor 97% gewijzigd door TFHfony op 10-05-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Kanaal 14, het F1 4k kanaal, komt via DVB-C binnen en heeft sowieso geen modem (internet) nodig om dat LIVE te kunnen laten zien. Er is wel een check op aanwezige hardware voor dat 4k signaal want alleen via een Next is de weergave daarvan mogelijk, niet via een ander apparaat wat ook geschikt is om 4k weer te geven (via DVB-C).

Ga je echter time-shiften op kanaal 14 dan is dat wel het geval en wordt er teruggevallen op een internet-verbinding. Gaat niet altijd even lekker heb ik afgelopen weekend mogen merken ;)

Maar zoals al vaker besproken hier, bij gebruik van de ZiggoGo (Android/Google/Apple/Fire) TV app is er wel een check op een Ziggo IP adres. Dus zonder daar een alternatieve oplossing voor te gebruiken geeft die app dan niet thuis. Maar ook dat heeft op zich weinig tot niets met een Ziggo modem te maken, enkel met internet via Ziggo.

We gaan wel zien hoe het zich gaat ontvouwen :)
Dan connect die even met de Ziggo router (wireless) want ik heb ook Ziggo internet (gebruik alleen glas vanwege de upload als primaire connectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ook hier lijkt Internet Basic sneller te zijn geworden, voor mij was het altijd meer een 30/3.
Nu eerder 40/5 of zelfs 50/5.

Val meestal buiten de boot bij snelheidsverhogingen, maar dit is een leuke meevaller.
Hopelijk blijft de prijs wel 't zelfde...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RudolfR schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:24:
Ook hier lijkt Internet Basic sneller te zijn geworden, voor mij was het altijd meer een 30/3.
Nu eerder 40/5 of zelfs 50/5.

Val meestal buiten de boot bij snelheidsverhogingen, maar dit is een leuke meevaller.
Hopelijk blijft de prijs wel 't zelfde...
Dat is toch gewoon aangekondigd: nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden van bijna alle abonnementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@JB Dat hangt van je abonnement af. Met internet start en tv start ben je bijv. juist goedkoper en ga je van 50 naar 75Mbit (wat in mijn ogen snel genoeg is voor 90procent van de klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

https://www.nu.nl/tech/61...-modem-zij-gebruiken.html

Zo .. wat voor modem gaan we kiezen ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Pagina: 1 ... 208 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic