Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
grun93 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:03:
[...]

Ze doen het omdat het kan. Het zijn geen dienstverlenende maar commerciële bedrijven die als doel hebben winst te maken, zo raar is dat niet.

Een prijsverhoging per 1 juli is daarvan het gevolg. Je kunt dat in ook in je voordeel gebruiken door in januari een jaarcontract aan te gaan en te bedingen dat je als nieuwe klant 6 maanden korting wilt. Door de prijsverhoging mag je dan per 1 juli je contract beëindigen zonder dat je aan je jaarcontract gehouden wordt, dan heb je een halfjaar kunnen profiteren van een lage(re) prijs.

Mocht je straks serieus overwegen om per 1 juli op te stappen, zorg er dan voor om op tijd een alternatief achter de hand te houden. De gebruikelijke opzegtermijn geldt dan niet, als je op 30 juni pas opzegt en verwacht een maand te tijd te hebben om rustig een nieuwe provider te kunnen uitzoeken heb je een probleem want de volgende dag is je signaal al weg.
Kijk en hierom kan ik(men) er niks tegen doen, want de meute vind het normaal geworden, ja commercieel is leuk en je kan er schatrijk mee worden, maar er is ook nog zoiets als "laten we het niet duurder maken voor de mensen", maar daar is geen woord voor kom ik nu achter.

Goh vreemd er is geen woord voor die term, echt niet, of weet jij er wel een woord voor? Moraal valt er ook niet onder, en temperen ook niet, klantvriendelijkheid ook niet, nee man stik, er is gewoon geen krachtig valide woord voor om het goedkoper te laten zijn.

(Ja ik beding ook altijd korting)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Tjah, de aandeelhouders van Liberty Global willen gewoon rendement.
Prijsverhogingen en slechte modems dumpen op de Nederlandse markt is gewoon de weg naar resultaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Raymond P schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:16:
Tjah, de aandeelhouders van Liberty Global willen gewoon rendement.
Prijsverhogingen en slechte modems dumpen op de Nederlandse markt is gewoon de weg naar resultaat.
Na nee dat wil ik ook niet zeggen, ik heb altijd wel goed spul gehad, geen top spul, maar wel dat het werkt iig. en er is wel wat te regelen vaak dus dat is het niet, en zal ik ook niet meegaan ondersteunen in wat jij zegt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Als je tevreden bent met je connectbox en mediabox xl dan is dat natuurlijk prima.

Ik stoei verder met het kreupele ci+ en een afgesloten technicolor. :P

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:12:
[...]

Kijk en hierom kan ik(men) er niks tegen doen, want de meute vind het normaal geworden, ja commercieel is leuk en je kan er schatrijk mee worden, maar er is ook nog zoiets als "laten we het niet duurder maken voor de mensen", maar daar is geen woord voor kom ik nu achter.
Ja man, volstrekt belachelijk al die jaarlijkse verhogingen. Moest men echt wat tegen doen. Ook tegen de loonsverhogingen jaarlijks. Moet je eigenlijk ook afschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Raymond P schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:24:
Als je tevreden bent met je connectbox en mediabox xl dan is dat natuurlijk prima.

Ik stoei verder met het kreupele ci+ en een afgesloten technicolor. :P
Ja maar ik ben meegegaan elk jaar, jij had jaren niks veranderd toch?, of was jij dat niet.
\

Nee maar dat probleem wat jij hebt, hebben meer hoor, vaak ligt het wel aan de veranderingen die jij dan zelf doet tijdens de verandering. En idd ze zijn nu heel snel met internet aanpassen, binnen 20min heb je de pakketsnelheid wat je kiest, annuleren duurt wel een maand gedoe.

Jouw internet doet het nu wel op die modem die je geweigerd hebt, ze zijn nu snel in aansluiten omdat mensen dat graag willen. Maar jij kan nu 24 uur wachten tot het signaal weer op je oude/huidige modem staat. en missc wel langer.
Bellen heb je al gedaan dus even afwachten voor je weer belt, want als je bijv weer info krijgt waar jij dan weer op anticipeert is niet handig.
Tip is; doe zo weinig mogelijk en vraag alleen 1 ding. de tip nu is, om in de ziggo app even ziggo te chatten en vragen of ze de modem al hebben zien geweigerd worden, en of het signaal weer op je oude/huidige modem kan aub.
NoahAmber schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:28:
[...]

Ja man, volstrekt belachelijk al die jaarlijkse verhogingen. Moest men echt wat tegen doen. Ook tegen de loonsverhogingen jaarlijks. Moet je eigenlijk ook afschaffen
Nee dat zeg ik niet, maar fijn dat jij de loonsverhoging doorberekend in de prijs voor de klant, ik snap wat je zegt maar zo 1:1 staat dat ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
NoahAmber schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:28:
[...]

Dit is wel off-topic, maar die jaarlijkse loonsverhogingen is ook niet overal het geval. Zat mensen die er niets bij krijgen. (Overheid en de schalen uitgezonderd). Ik en andere collega’s hebben dit namelijk al twee jaar niet meer gehad bij m’n oude baas.

Overstappen loont, net als bij ISP’s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Mel33 Nee, ik ga al jaren lang netjes mee. Maar ik weiger al wel twee jaar de connectbox.

Nu kan ik dus niet meer verlengen (lees: korting bedingen) met behoud van modem, en door administratief gedoe zit ik vandaag tussen wal en schip. Mijn eigen schuld is het niet, ik heb een (mondelinge) overeenkomst net zoals de jaren ervoor. Ziggo stelt nu dat ik verkeerd geïnformeerd ben.

Feitelijk betekent het dat ik nu een dag (of langer) zonder internet zit, maar wel de mogelijkheid behoud om op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder. Mochten ze alsnog een connectbox willen forceren dan ben ik weg en kom ik wel weer kijken als er een vrije modem keuze is.

Het bel spel speel ik al bijna 20 jaar met Chello/UPC/Ziggo (al dan niet voor mijzelf), de procedure is exact 0 veranderd. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Raymond P schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:56:
@Mel33 Nee, ik ga al jaren lang netjes mee. Maar ik weiger al wel twee jaar de connectbox.

Nu kan ik dus niet meer verlengen (lees: korting bedingen) met behoud van modem, en door administratief gedoe zit ik vandaag tussen wal en schip. Mijn eigen schuld is het niet, ik heb een (mondelinge) overeenkomst net zoals de jaren ervoor. Ziggo stelt nu dat ik verkeerd geïnformeerd ben.

Feitelijk betekent het dat ik nu een dag (of langer) zonder internet zit, maar wel de mogelijkheid behoud om op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder. Mochten ze alsnog een connectbox willen forceren dan ben ik weg en kom ik wel weer kijken als er een vrije modem keuze is.

Het bel spel speel ik al bijna 20 jaar met Chello/UPC/Ziggo (al dan niet voor mijzelf), de procedure is exact 0 veranderd. ;)
Ja als je wat speciaals wil dan gaat het mis idd. das wel een kriem soms.
Maar wat is er dan met de connectbox dat jij er niet mee kan werken? en weet je dat zeker? want recent zijn die dingen geupdate.
In bridge kan je er dan ook niets mee bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Mel33 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:03:
[...]

Ja als je wat speciaals wil dan gaat het mis idd. das wel een kriem soms.
Maar wat is er dan met de connectbox dat jij er niet mee kan werken? en weet je dat zeker? want recent zijn die dingen geupdate.
In bridge kan je er dan ook niets mee bijvoorbeeld?
De kern blijft een brakke chipset die in bepaalde use cases met alle softwarematige patches nog steeds hardwarematig failt.
Ik ga daar zeker tegenaan lopen, al dan niet tijdens ontspanning.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Raymond P schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:56:
Er is een mogelijkheid om een Broadcom-gebaseerd modem te krijgen. Ik weet niet bij welke snelheden je het zeker krijgt. Ik vermoed dat ze het bij gigabit/DOCSIS 3.1 zeker leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13
Ik heb nu de pace mediabox.

Als ik de mediabox xl zou nemen, kan ik deze dan ook als "domme" setopbox gebruiken zoals ik de pace nu heb?

Want heb in het hele begin weleens een horizon gehad, maar die had ook ingebouwde modem, wifi, router etc. Dat wil ik allemaal niet.

Ik heb zelf een ziggo modem, mijn eigen router erachter en wat ubiquiti ap's.

Die mediabox xl moet alleen de tv afhandelen en verder niks.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:59
@Qosmic Uiteraard kun je de Mediabox XL alleen gebruiken als Mediabox. Ik heb thans de Next en hiervoor een tijd de Horizon/Mediabox XL gebruikt. Ik had deze nooit als router/modem gebruikt. Bij de aanvraag destijds had ik aangegeven dat ik een apart modem wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
OK, dank je wel.
Ik heb al een apart modem in bridge stand staan, maar dan hoef ik dus verder niets te doen.
Gewoon de boxen omwisselen, coax en hdmi erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

audiojunk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:48:
Hoorde vanmorgen op de radio dat er bij diverse providers weer prijsverhogingen komen.
Hoe zit het eigenlijk als je net weer een jaarcontract neemt is de prijs dan vast voor een jaar of krijg je dan ook een verhoging ?
Dan krijg je gewoon die verhoging. Je hebt wel het recht dan om je contract te ontbinden.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
ANdrode schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:44:
[...]

Er is een mogelijkheid om een Broadcom-gebaseerd modem te krijgen. Ik weet niet bij welke snelheden je het zeker krijgt. Ik vermoed dat ze het bij gigabit/DOCSIS 3.1 zeker leveren...
Bedankt, maar ik krijg 'm helaas niet.
De procedure van m'n issues aantoonbaar maken met een connectbox en hopen dat de latency/jitter boven Ziggo's threshold zit om toch wel een fatsoenlijk modem toe te kennen is mij te tijdrovend. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:54:
[...]

Dan krijg je gewoon die verhoging. Je hebt wel het recht dan om je contract te ontbinden.
Dat is naar mijn weten alleen bij een verhoging die de inflatie correctie overschrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
NoahAmber schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:47:
Dat is naar mijn weten alleen bij een verhoging die de inflatie correctie overschrijdt.
Dat lijkt Pricewise zeer aannemelijk. Dit is wat zij verwachten.

Ik kan me vergissen, maar wat jij bedoelt is dacht ik meer bij door de overheid doorgevoerde wijzigingen, zoals een BTW verhoging. Inflatiecorrectie is wat anders, het is niet onredelijk als leveranciers dat doorberekenen maar ze hoeven het niet te doen, dit is tegenstelling tot verplichte BTW aanpassingen. De klant heeft een contract en wat daarin staat, geldt. Ook als alleen de inflatiecorrectie doorberekend zou worden, zou je imho het contract mogen beëindigen binnen de looptijd. Maar zoals gezegd, ik weet het niet zeker. :)

[ Voor 45% gewijzigd door grun93 op 23-04-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:04:
[...]
Prijs je gelukkig. Bij ons wordt het aangelegd door Delta. Alleen internet is € 45 (150/150), totaalpakket met standaard TV pakket (50 zenders), Ziggo Sport (voor de F1), vaste telefoon en 2 ontvangers extra is € 82/maand.
Hier in Gieten wordt het ook aangeboden, er is veel geld gestoken in de marketing blijkbaar. Overal zie ik spandoeken en kreeg deze week voor de 2de keer een informatiemap. Voorlopig is Ziggo prima, alles werkt goed en heb geen zin om alles om te gaan batterijen. (aop zit in de woonkamer)

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
Dit hele weekend zetten we alle ESPN Eredivisie kanalen (421 t/m 423) open! ⚽️ Speciaal voor Ziggo klanten.

https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/espn-eredivisie
ESPN Eredivisie kanalen 421, 422 en 423.
Heb je vrijdag nog geen beeld, kijk dan via je Ziggo GO app

[ Voor 27% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:12:
Dit weekend zetten we alle ESPN Eredivisie kanalen (421 t/m 423) open! ⚽️ Speciaal voor Ziggo klanten.

https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/espn-eredivisie

[...]
Leuk! Ik zag de melding al in de Ziggo Go app verschijnen. Ze moeten het natuurlijk leuk verkopen (en het is gratis), maar Ajax-AZ is met 12 punten verschil toch geen kampioenstopper meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
meesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:39:
[...]

Leuk! Ik zag de melding al in de Ziggo Go app verschijnen. Ze moeten het natuurlijk leuk verkopen (en het is gratis), maar Ajax-AZ is met 12 punten verschil toch geen kampioenstopper meer....
offtopic:
Had wel weer verwacht er komt wel weer eentje die het weer op een club gaat duiden :9 , maar het gaat om het hele weekend ESPN en niet een club voetbal

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mel33 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:06:
[...]

offtopic:
Had wel weer verwacht er komt wel weer eentje die het weer op een club gaat duiden :9 , maar het gaat om het hele weekend ESPN en niet een club voetbal
offtopic:
Dan heb je mijn bericht niet begrepen. Ik ben van beide clubs geen fan. Het gaat me om het puntenverschil icm de commerciële berichtgeving vanuit ESPN. Dit is veel te groot om het überhaupt over een topper te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 23-04-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehniels2000
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-09 17:27
Hallo iedereen,

Binnenkort heb ik een bezichtiging bij een woning en heb natuurlijk al wat onderzoek gedaan naar de aanwezige internet pakketen. Helaas is er geen glasvezel aanwezig. De adsl lijn is te traag voor mijn gebruik. Ik studeer namelijk ICT en game ook graag.

Na wat googlen zag ik dat Ziggo een coax verbinding levert op het adres. Er staat bij dat er maximaal 600 Mbits download kan worden gehaald.

Ik zit zelf naar het 300 down 30 up pakket te kijken en vroeg mij af of deze snelheden ook wel echt worden behaald. Naast deze snelheden vroeg ik mij ook af wat voor een latency ik ongeveer kan verwachten. Alle hulp is welkom en ik waardeer dit heel erg. Bedankt alvast :)
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die last hebben van packet loss?
ik zie steeds meer. Het zit duidelijk in het netwerk van ziggo, omdat de nameservers van ziggo er ook last van hebben. (Bekabelde verbinding 300/30)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFU9JYws9mSVutsGoooKArG_Geo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qUxjFzSlAU2lmW5nSzZ6GsDm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

DRaakje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:08:
ik zie steeds meer. Het zit duidelijk in het netwerk van ziggo, omdat de nameservers van ziggo er ook last van hebben. (Bekabelde verbinding 300/30)

[Afbeelding]
Zo te zien fUPC netwerk? Ik zit op fZiggo (Tilburg) en heb een tijd een pingsessie laten lopen naar die ns2 nameserver. 0% packetloss en de pingtijden bleven ook lekker stabiel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@DRaakje Het bokte wel vandaag hier in Groningen

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tehniels2000 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:06:
Hallo iedereen,

Binnenkort heb ik een bezichtiging bij een woning en heb natuurlijk al wat onderzoek gedaan naar de aanwezige internet pakketen. Helaas is er geen glasvezel aanwezig. De adsl lijn is te traag voor mijn gebruik. Ik studeer namelijk ICT en game ook graag.

Na wat googlen zag ik dat Ziggo een coax verbinding levert op het adres. Er staat bij dat er maximaal 600 Mbits download kan worden gehaald.

Ik zit zelf naar het 300 down 30 up pakket te kijken en vroeg mij af of deze snelheden ook wel echt worden behaald. Naast deze snelheden vroeg ik mij ook af wat voor een latency ik ongeveer kan verwachten. Alle hulp is welkom en ik waardeer dit heel erg. Bedankt alvast :)
...
Ik heb je topic/reactie even samengevoegd met het algemene topic :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRaakje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:08:

[Afbeelding]
nu je het zegt, had vandaag last van packetloss ingame 300/30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Tehniels2000 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:06:

...
Bij Ziggo/Kabel is t eigenlijk altijd zo dat je de geadverteerde snelheden (bekabeld) haalt. Dit in tegenstelling tot ADSL, waar het meer afwachten is. Latency is ook gewoon laag, geen rare issues mee te verwachten in z'n algemeenheid.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Ze hebben in de namiddag m'n technicolor weer geactiveerd. *O*

Maar ja, het gaat al een weekje of twee ongeveer zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k_cwX9rulh6u3GgLfnVcRIaZgw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OywANYSVwjIVnRCQ7cvg7CpV.png?f=user_large

nb, ik snap dat het niet de ideale manier van meten is. UDP traffic is het merkbaar.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:00:
nb, ik snap dat het niet de ideale manier van meten is. UDP traffic is het merkbaar.
De echte manier is om https://github.com/TransLunarInjection/Puma6Fail te draaien tijdens een meting. Bij mijn laatste test viel het modem nog steeds om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Hehe klopt. Mja, dat is vals spelen.

Wel een leuke voor de personen die claimen dat 't fixed is. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand packetloss naar de cod warzone servers? merk steeds dat het spel dat icon aangeeeft met packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutenberg
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-06-2021
Crossposten is niet gewenst. Graag hier verder: Onbereikbare internetaansluiting & geen klant volgens Ziggo.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 26-04-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
Ben vandaag voor de gein eens Ziggo Sport Go doorgegaan, viel me op dat ze op een zelfde manier als ESPN extra kanalen hebben. dan heb je de wedstrijd Huesca - Getafe, niet dat dat me zo interessant lijkt, maar het feit dat deze wedstrijden in 396p worden aangeboden vind ik wel tamelijk schokkend, als ik het vergroot in de browser op mijn laptop dan zie ik meer pixels dan een voetbal. normaal is Ziggo Sport Go 720p30, dus ook al niet wereldschokkend. vraag me wel af hoe ze hiertoe komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Aanbieding per mail en niet leveren.

Heb (voor mijn schoonvader) gereageerd op een aanbiedingsmail van Ziggo. Hij heeft nu TV van Ziggo en internet en telefoon van KPN.

Aanbieding was :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_O9Cq6KAtsZmwZgpLFcTc8Tl0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IEqLOOf3zA0Ia6ZNstTjpqsI.png?f=fotoalbum_small

Op de link gereageerd, alles netjes ingevuld en bedragen klopten :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fml9LUZEKnws4viE9x09wBW_Q7I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dXiuKiGjWzOeBVJ23jzHo5Jw.png?f=user_large

Bestelling geplaatst, krijg ik net een mail dat

"We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. Wat u besteld heeft, hoort namelijk bij een ander abonnement van Ziggo."

Kan wel bellen (op onderstaand telefoonnummer dat verder natuurlijk weer niet in die mail staat ..).

Beetje raar verhaal lijkt mij. Iemand hier ervaring mee ?

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Ziggo Voordeelpakket:

Nu 12 maanden voor 1,- p.m.
daarna 44,50 p.m.

Voor uw huidige tv-abonnement betaalt u nu 26,95. Voor slechts 1,- extra per maand krijgt u hier Internet en Vast Bellen bij. Een heel jaar lang. Het Voordeelpakket bevat:

40 Mbit/s via ons krachtige GigaNet
Installatiegarantie, ook voor wifi
Voordelig vast bellen
Gratis nummerbehoud

https://www.ziggo.nl/actie/1eurodeal#aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@r.sharp Ik denk dat weinig mensen hier daar iets aan hebben want dat is alleen voor mensen die alleen KabelTV hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

goldenace007 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:33:
Aanbieding per mail en niet leveren.

Heb (voor mijn schoonvader) gereageerd op een aanbiedingsmail van Ziggo. Hij heeft nu TV van Ziggo en internet en telefoon van KPN.

Aanbieding was :

[Afbeelding]

Op de link gereageerd, alles netjes ingevuld en bedragen klopten :

[Afbeelding]

"We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. Wat u besteld heeft, hoort namelijk bij een ander abonnement van Ziggo."

Kan wel bellen (op onderstaand telefoonnummer dat verder natuurlijk weer niet in die mail staat ..).

Grtz

Ronald
Ik heb exact hetzelfde TV abbo als je schoonvader en krijg met enige regelmaat dezelfde aanbieding:
remco_k in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
https://www.ziggo.nl/euro

Ik hoef het niet, want internet van Tweak. Maar ik heb het altijd al een vreemde aanbieding gevonden in verhouding tot ongeveer dezelfde aanbieding van @r.sharp hierboven (https://www.ziggo.nl/actie/1eurodeal#aanbieding)

Terug naar het aanbod voor je schoonvader: Ik denk dat bij deze aanbieding (als je hem al gaat krijgen dus) een flinke adder onder het gras zit: dat je na 12 maanden niet meer terug kunt naar je goedkope 19,95 TV abbo, maar dat je blijft zitten met een 26,95 TV abbo.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:36:
[...]
Terug naar het aanbod voor je schoonvader: Ik denk dat bij deze aanbieding (als je hem al gaat krijgen dus) een flinke adder onder het gras zit: dat je na 12 maanden niet meer terug kunt naar je goedkope 19,95 TV abbo, maar dat je blijft zitten met een 26,95 TV abbo.
Nee dat is onzin. Je kan na 12 maanden altijd producten opzeggen en alleen het Kabel TV abonnement behouden. Als je eigen smartcards hebt dan zullen die echter wel gedeactiveerd worden. Daar moet je dus wel rekening mee houden als je terug gaat naar alleen Kabel TV.
goldenace007 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:33:
Aanbieding per mail en niet leveren

Grtz

Ronald
Kan diverse oorzaken hebben maar vaak kunnen ze het aan de telefoon wel gewoon handmatig voor je bestellen. Als je het alsnog wil dan even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Jay-B schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:54:
[...]
Nee dat is onzin. Je kan na 12 maanden altijd producten opzeggen en alleen het Kabel TV abonnement behouden. Als je eigen smartcards hebt dan zullen die echter wel gedeactiveerd worden. Daar moet je dus wel rekening mee houden als je terug gaat naar alleen Kabel TV.
Dus dan kan je niet meer terug naar je 19,95 abbo toch? Zonder werkende smartcard heb je daar helemaal niets meer aan namelijk. (tenzij je alleen de open (FTA) kanalen bekijkt uiteraard).

Van de mensen die verleid worden om voor 1 euro extra per maand even een jaartje internet erbij te nemen, daarvan denken er misschien een aantal: "na een jaartje zeg ik dat extra internet weer op en dan kan ik weer terug naar oude situatie". Wat dan blijkt dat dat niet meer kan. De verwachting dat je terug kan, wordt hier wel geschept en is m.i. redelijk logisch. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik denk dat er best wel mensen gaan zijn die hier instinken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:26:
[...]

Dus dan kan je niet meer terug naar je 19,95 abbo toch? Zonder werkende smartcard heb je daar helemaal niets meer aan namelijk. (tenzij je alleen de open (FTA) kanalen bekijkt uiteraard).
Ja dat kan wel met de opmerking die ik eerder gaf. Je doet de aanname dat de schoonvader @goldenace007 smartcards heeft. Dat zou kunnen maar is nog niet gezegd. Dan nog, je kan altijd producten opzeggen echter dan wel met de eerdergenoemde consequenties. Dat is juist de reden waarom ik het erbij had gezet. Zodat hij de juiste afweging kan maken als hij wel eigen smartcards heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu het licht aan het eind van de coronatunnel zichtbaar is en het caravanseizoen mogelijk weer op gang komt, heb ik de TV en het DVB-T2 kastje weer in de caravan geïnstalleerde en uitgetest. Wat me voorheen nooit opgevallen was is dat Digitenne niet alleen NPO1-3 in HD uitzendt, maar ook de Regionale zenders. Ik heb hier RTV Utrecht, TV-West en NH nieuws in HD via Digitenne.

Via de kabel van Ziggo krijg ik ze weliswaar allemaal, waar ik ook in Nederland kijk, maar alleen in SD. Nu de analoge TV van de kabel is verdwenen zou er toch ruimte moeten zijn om ook de regionale zenders in HD aan te bieden...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:58:
Nu het licht aan het eind van de coronatunnel zichtbaar is en het caravanseizoen mogelijk weer op gang komt, heb ik de TV en het DVB-T2 kastje weer in de caravan geïnstalleerde en uitgetest. Wat me voorheen nooit opgevallen was is dat Digitenne niet alleen NPO1-3 in HD uitzendt, maar ook de Regionale zenders. Ik heb hier RTV Utrecht, TV-West en NH nieuws in HD via Digitenne.

Via de kabel van Ziggo krijg ik ze weliswaar allemaal, waar ik ook in Nederland kijk, maar alleen in SD. Nu de analoge TV van de kabel is verdwenen zou er toch ruimte moeten zijn om ook de regionale zenders in HD aan te bieden...
Van Omroep Brabant weet ik dat ze hun signaal in Full HD aan Ziggo leveren (dit is bevestigd nav mijn klacht naar hen betreffende het beroerde beeld via Ziggo), maar dat Ziggo hier totaal niets mee doet of mee heeft gedaan. Dit zal mogelijk ook voor andere Regionalen gelden. Via NLZiet is het voor die omroep iig wel in Full HD en prima kwaliteit te bekijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijvoorbeeld KPN heeft ook de regionale zenders in HD. Dit is een bewuste keuze van Ziggo door ze in een SD stream te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:09:
[...]

Van Omroep Brabant weet ik dat ze hun signaal in Full HD aan Ziggo leveren (dit is bevestigd nav mijn klacht naar hen betreffende het beroerde beeld via Ziggo), maar dat Ziggo hier totaal niets mee doet of mee heeft gedaan. Dit zal mogelijk ook voor andere Regionalen gelden
Ze zouden in elk geval de "plaatselijke" regionale zender die op kanaal 30 wordt uitgezonden (hier RTV Utrecht) in HD kunnen aanbieden. RTV Utrecht is in HD beschikbaar, ander zou Digitenne het niet in HD kunnen uitzenden. TV aanbieden was ooit de "core business" van de kabelboeren. Dus een beetje meer moeite mag best...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Jay-B schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:54:
[...]

Ja dat kan wel met de opmerking die ik eerder gaf. Je doet de aanname dat de schoonvader @goldenace007 smartcards heeft. Dat zou kunnen maar is nog niet gezegd. Dan nog, je kan altijd producten opzeggen echter dan wel met de eerdergenoemde consequenties. Dat is juist de reden waarom ik het erbij had gezet. Zodat hij de juiste afweging kan maken als hij wel eigen smartcards heeft.
Hi, hij heeft een smartcard inderdaad. Intentie is wel om na het jaar bij Ziggo ook te blijven. Dan zijn de kosten 44,50 maar dat is lager dan de kosten Ziggo KabelTV + KPN internet en bellen.

Thanks voor alle reacties so far

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geen problemen gehad met bellen, maar vandaag opnieuw. Bij allestoringen.nl is ook een stijgende lijn te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07
Ik zie hier al wat mensen klagen over packetloss. Sinds de snelheidsupgrade (zakelijk internet max, 700/50) is het hier echt drama. Netflix stottert geregeld en ik moet op mijn iPhone vaak de WiFi uitzetten om nog iets gedaan te krijgen. Vooral in de avonduren is het ellende. Meer mensen met deze ervaring?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
posttoast schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:27:
Ik zie hier al wat mensen klagen over packetloss. Sinds de snelheidsupgrade (zakelijk internet max, 700/50) is het hier echt drama. Netflix stottert geregeld en ik moet op mijn iPhone vaak de WiFi uitzetten om nog iets gedaan te krijgen. Vooral in de avonduren is het ellende. Meer mensen met deze ervaring?
Ik merk het de laatste weken regelmatig met streamen ZIggoGO, lijkt dan iets niet goed te gaan bij Ziggo.
Tegerlijkertijd is ping naar 1.1.1.1. gewoon wel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pingen is wel wat anders dan streamen... is dit bij elke streaming diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Na een leuke verhoging van 113 Mbit of zo merkte ik nu ineens op
dat mijn Download weer verlaagt is terug naar 500Mbit en de upload naar 40Mbit

Waar is Ziggo nu mee bezig ? Heb het duurste abonnement en daar word behoorlijk mee geknoeid.

Ze hebben hier zeker mee zitten lezen ? :?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

mmxmmx schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:02:

Waar is Ziggo nu mee bezig ? Heb het duurste abonnement en daar word behoorlijk mee geknoeid.

Tenzij je zakelijk hebt dan was de upload voorheen bij het 500mbit pakket ook gewoon 40mbit.

Ik heb n.a.v. je post even gechecked met een paar keer speedtest.net te draaien. Het lijkt -momenteel- rond de 500mbit te bungelen. Ik zal straks, wanneer ik een paar dingen heb afgerond en internet even kort kan missen, het modem eens rebooten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
mmxmmx schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:02:

Max was 500/40 en is naar 600/40 gegaan. Alleen de Giga (1000/50) en en zakelijk internet Max / Giga abbo's hebben 50 upstream. Wellicht een glitch met speed test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

goofer_nieuw schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:51:
[...]

Max was 500/40 en is naar 600/40 gegaan. Alleen de Giga (1000/50) en en zakelijk internet Max / Giga abbo's hebben 50 upstream. Wellicht een glitch met speed test.
Speedtest.net wil nog weleens "een onsje meer zijn"
ik kreeg er van de week op de share link ook ineens 11mbit upstream bij 8)7 (desktop app)

https://www.speedtest.net...aab-9496-941b21bccd3d.png

ik gebruik zelf meestal gewoon een 10GB .BIN of een nPerf test

[ Voor 6% gewijzigd door JoSchaap op 28-04-2021 08:27 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:16:
[...]

Dat lijkt Pricewise zeer aannemelijk. Dit is wat zij verwachten.

Ik kan me vergissen, maar wat jij bedoelt is dacht ik meer bij door de overheid doorgevoerde wijzigingen, zoals een BTW verhoging. Inflatiecorrectie is wat anders, het is niet onredelijk als leveranciers dat doorberekenen maar ze hoeven het niet te doen, dit is tegenstelling tot verplichte BTW aanpassingen. De klant heeft een contract en wat daarin staat, geldt. Ook als alleen de inflatiecorrectie doorberekend zou worden, zou je imho het contract mogen beëindigen binnen de looptijd. Maar zoals gezegd, ik weet het niet zeker. :)
https://www.businessinsid...t-niet-stopzetten-601755/

En ze hoeven het niet te doen. Maar het wel doen is geen reden voor het vroegtijdig beëindigen van je contract

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zijn er nog tips (naast Ziggo bellen) om daadwerkelijk gebruik te maken van de snelheidsverhoging?

Ik zou van 300/40 naar 500/40 gaan. Direct op de dag dat het nieuws bekend werd mijn modem (Hitron CGNV4) een powercycle gegeven (10 seconden uit en toen weer aan): snelheid nog steeds 300/40. Later gelezen (mail van Ziggo denk ik?) dat je het modem minimaal een minuut uit moet laten omdat hij anders het nieuwe profiel niet laadt. Ok, duidelijk, modem uitgezet voor 5 minuten en weer aan: snelheid nog steeds 300/40 :P

Uiteraard alles getest met diverse speedtests (waaronder die van Ziggo zelf), bekabeld (1Gbit/s) op twee verschillende pc's.

In dit topic lees ik vooral reacties van mensen die stabiliteitsproblemen hebben of zelfs een lagere snelheid sinds de upgrade. Maar bij mij verandert er gewoon niks, alsof ik ben overgeslagen toen de snellere profielen werden uitgedeeld :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gizz Je zult toch even contact met ziggo moeten opnemen. Dat zijn de enige die kunnen zien of het juiste profiel geladen is en voor je klaarstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:31:
@Gizz Je zult toch even contact met ziggo moeten opnemen. Dat zijn de enige die kunnen zien of het juiste profiel geladen is en voor je klaarstaat.
Mogelijk kan je dit bij dit Hitron modem ergens in de webinterface zien? Bij connectbox wel - zou het debuggen een stuk makkelijker maken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jongetje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:31:
Reactie van de (zakelijke) helpdesk, net gebeld :
Ziggo: Als u de snelheidsverhoging nog niet heeft, dan kan het voor u nog niet.
Gizz: Maar.. ik heb een mail van jullie waarin staat dat de verhoging halverwege mei automatisch wordt doorgevoerd. En als ik nu al wil profiteren van de snelheid dien ik volgens dezelfde mail mijn modem langer dan een minuut uit te schakelen.
Ziggo: Nee hoor, de snelheidsverhoging wordt niet voor iedereen tegelijk ingevoerd. Dat is wat mij is verteld. Heeft u op 31 mei nog steeds geen hogere snelheid, dan graag ons weer bellen.

Als de helpdesk het beter weet dan de informatie die Ziggo mij heeft gemaild.. :z
Wellicht morgen weer proberen in de hoop iemand anders aan de lijn te krijgen.
ANdrode schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]

Mogelijk kan je dit bij dit Hitron modem ergens in de webinterface zien? Bij connectbox wel - zou het debuggen een stuk makkelijker maken denk ik.
Ik zie het niet zo snel staan. Wel status van de downstream en upstream kanalen (power en SNR) en een log met (voor mij) cryptische DOCSIS events.

Hierbij het stukje log nadat ik net weer het modem had gereboot (na 5 minuten uit):

code:
1
2
3
04/30/21 19:58:39   90000000    warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=**:**:**:**:**:*;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:96;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

04/30/21 19:58:48   73040100    notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=**:**:**:**:**:*;CMTS-MAC=**:**:**:**:**:*;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Even de MACjes verandert in * ;)

Kunnen we hieruit iets opmaken, bijvoorbeeld dat er geen (nieuw) profiel geladen wordt?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Gizz schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:23:
[...]

Reactie van de (zakelijke) helpdesk, net gebeld :
Ziggo: Als u de snelheidsverhoging nog niet heeft, dan kan het voor u nog niet.
Gizz: Maar.. ik heb een mail van jullie waarin staat dat de verhoging halverwege mei automatisch wordt doorgevoerd. En als ik nu al wil profiteren van de snelheid dien ik volgens dezelfde mail mijn modem langer dan een minuut uit te schakelen.
Ziggo: Nee hoor, de snelheidsverhoging wordt niet voor iedereen tegelijk ingevoerd. Dat is wat mij is verteld. Heeft u op 31 mei nog steeds geen hogere snelheid, dan graag ons weer bellen.
Ik had nog niet door dat het om een zakelijk abonnement ging. Mogelijk zijn daarvoor de wijzigingen nog niet gedaan?

Het is imo waarschijnlijker dat het in het geheel niet is gedaan (voor zakelijk, voor dit modem) dan dat je een probleem raakt.
Kunnen we hieruit iets opmaken, bijvoorbeeld dat er geen (nieuw) profiel geladen wordt?
Dit is (voor mij) niet genoeg om hier iets over te kunnen zeggen :). Er staat echt expliciet iets over "service flows" in de connect box ui waaraan je de snelheid kan zien, die lijkt er hier niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Zojuist Ziggo abonnement afgesloten voor mijn appartement volgens mij is dit wel een zeer scherpe deal:

Internet GIGA & TV Start eerste 9 maanden 29,95 daarna 81,50 per maand.
12 Maanden gratis Ziggo Sport totaal.
Geen aansluitkosten - monteur kosten.

Vraagje voor mensen die langer bij Ziggo zitten hoe is de MediaBox XL Ik heb bij mijn ouders altijd gebruik gemaakt van KPN Glas en T-mobile Glas zijn de TV kastjes vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Mir64za schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:40:
Zojuist Ziggo abonnement afgesloten voor mijn appartement volgens mij is dit wel een zeer scherpe deal:

Internet GIGA & TV Start eerste 9 maanden 29,95 daarna 81,50 per maand.
12 Maanden gratis Ziggo Sport totaal.
Geen aansluitkosten - monteur kosten.

Vraagje voor mensen die langer bij Ziggo zitten hoe is de MediaBox XL Ik heb bij mijn ouders altijd gebruik gemaakt van KPN Glas en T-mobile Glas zijn de TV kastjes vergelijkbaar?
Zeker een hele scherpe deal. Je woont zeker in een gebied waar GigaNet (gigabit snelheid aan Ziggo kant) gelanceerd is? Dan krijg je idd zo'n dikke deal.

Volgens mij gebruikt T-Mobile nog steeds dezelfde kastjes als toen het Vodafone nog was en die zijn basic in gebruik. Niet supersnel, gewoon degelijk. Ook geen apps mogelijkheden toch? De nieuwe Mediabox XL heeft de software van de Next en werkt veel sneller sindsdien. Dus je zou een snappy box moeten hebben. Hoe de kpn box is, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Nu online
Draicon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:45:
[...]

Zeker een hele scherpe deal. Je woont zeker in een gebied waar GigaNet (gigabit snelheid aan Ziggo kant) gelanceerd is? Dan krijg je idd zo'n dikke deal.

Volgens mij gebruikt T-Mobile nog steeds dezelfde kastjes als toen het Vodafone nog was en die zijn basic in gebruik. Niet supersnel, gewoon degelijk. Ook geen apps mogelijkheden toch? De nieuwe Mediabox XL heeft de software van de Next en werkt veel sneller sindsdien. Dus je zou een snappy box moeten hebben. Hoe de kpn box is, durf ik niet te zeggen.
Mooi om te horen idd ik woon in een gebied waar op dit moment Ziggo Gigabit levert.
T-mobile 1000/1000 glas ligt en KPN dsl ruime keuze de upload boeit mij ook niet zo veel eerlijk gezegd en vooral Ziggo Sport gratis 12 maanden is een mooie deal.

Ze komen woensdag al leveren ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb mijn mediabox xl ingeruild voor een ci+ module.

Nu heb ik een lgcx65 en van ziggo een ci+ module van SmarDTV gehad. Op de doos van de module stond 1.4.

Hoe kan ik dat verder in de tv checken of het een 1.4 kaart is.
Want met ci+ 1.4 zou je met 1 module 2 streams kunnen decoderen. Dus opnemen op een andere zender dan je kijkt. Ik heb een usb stick in m'n tv gedaan, maar kan helaas geen andere zender opnemen dan welke ik kijk. (wat heb je daar aan?)
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Hoeveel tuners heeft je tv? Als dat 1 is, dan heb je je verklaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
ik was vandaag bezig om mijn mediabox xl, nu blijkt mijn umo-01 niet retour geschikt te zijn. krijg van ziggo nu een nieuwe toegestuurd.

ik heb daarnaast nog een tratec ms01/06 msb hangen. weet iemand of deze wel retourgeschikt is? Deze hangt er eigenlijk bij voor mijn tweede tv naar boven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YXxz0M5/IMG-20210501-185205.jpg

tijd om te vervangen voor zoiets?
https://www.kabelshop.nl/...PTSX-02-i8085-t19327.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Laatst online: 14:21
Mijn ouders hebben ziggo start 50/5. Nu heb ik het modem een herstart gegeven om de nieuwe snelheid te krijgen. De download is nu netjes 75mbit maar de upload blijft op 5 mbit.
Iemand ook deze ervaring en evt tips om dit op te lossen?

Het modem is een cisco epc 3928 in bridge naar een fritzbox.

Bedankt alvast voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fredgroes De versterker die je krijgt sluit je straks alles op aan. Dus ook je modem op de eerste uitgang.

Ik zou ook die antieke stekker (tweede van boven met dat plastic kapje) vervangen door een afgeschermde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Qosmic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:22:
Ik heb mijn mediabox xl ingeruild voor een ci+ module.

Nu heb ik een lgcx65 en van ziggo een ci+ module van SmarDTV gehad. Op de doos van de module stond 1.4.

Hoe kan ik dat verder in de tv checken of het een 1.4 kaart is.
Want met ci+ 1.4 zou je met 1 module 2 streams kunnen decoderen. Dus opnemen op een andere zender dan je kijkt. Ik heb een usb stick in m'n tv gedaan, maar kan helaas geen andere zender opnemen dan welke ik kijk. (wat heb je daar aan?)
Iemand een idee?
Wat @Gadget Freak al schrijft, het aantal beschikbare DVB-C tuners. Sony heeft Oled modellen met een dubbele tuner, LG volgens mij niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
jongetje schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:09:
@fredgroes De versterker die je krijgt sluit je straks alles op aan. Dus ook je modem op de eerste uitgang.

Ik zou ook die antieke stekker (tweede van boven met dat plastic kapje) vervangen door een afgeschermde.
Maar op die nieuwe versterker zit toch maar 1 tv uitgang? Mijn modem zit nu ook gelijk vanaf de versterker aangesloten. Even klikken op het plaatje voor de hele afbeelding Van de umu gaat kabel van tv naar onderste aansluiting

[ Voor 4% gewijzigd door fredgroes op 01-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fredgroes jij bedoelt de splitter, dat is niet de versterker, die hangt ernaast. Ik vind het verder even lastig om goed advies te geven in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
jongetje schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:22:
@fredgroes jij bedoelt de splitter, dat is niet de versterker, die hangt ernaast. Ik vind het verder even lastig om goed advies te geven in deze.
Eerst maar eens kijken of de splitter vervangen voldoende is dan. Daarna kan ik altijd dan nog verder kijken wat te doen als het niet werkt.

Mocht iemand het antwoord weten of de tratec retour geschikt is hoor ik het nl graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:44
Ik heb iedere vrijdagavond storing met ci module op kanaal 14 tijdens formule 1 cafe.
Steeds artefacten. Verder merken we het nooit. Iemand enig idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Slingertj3 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:40:
Ik heb iedere vrijdagavond storing met ci module op kanaal 14 tijdens formule 1 cafe.
Off topic: niet meer op vrijdagavond naar kanaal 14 kijken. 😅

On topic: refresh via Mijn Ziggo sturen naar producten en dan tv en dan kan je een signaal update versturen naar je smartcard. Kan dat het daardoor opgelost wordt. Is dat niet het geval dan zou ik het forum van Ziggo afstruinen of even chatten met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kanaal 14 heeft geen CI/smartcard nodig om bekeken te kunnen worden. Dus volgende keer eens bekijken zonder dat deze is geplaatst om te zien of het nog steeds aanwezig is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
hardware-lover schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Kanaal 14 heeft geen CI/smartcard nodig om bekeken te kunnen worden. Dus volgende keer eens bekijken zonder dat deze is geplaatst om te zien of het nog steeds aanwezig is?
Ik zou toch het advies van @Draicon ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ziggo Sport op kanaal 14 is FTA. Je hebt dan niets met een CI module te maken, dus wat voor probleem er ook is, je hoeft het niet in je CI module te zoeken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Waar maak jij uit op dat dat door de CI module komt?
Artefacten zijn doorgaans veroorzaakt door verslechterde ontvangst kwaliteit.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 16:26
Is dat als die Kamphues in beeld is? Dat zou eea kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:33:
[...]
Ik zou toch het advies van @Draicon ook doen.
Dat kan geen kwaad, maar is nergens voor nodig voor kanaal 14 in dit geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:39
Even een vraag met betrekking tot algemeen advies.

Wij hebben hier een nog altijd een goed functionerende Uber dosis 3.0 modem (zonder router/wifi) die probleemloos levert wat hij moet leveren.
Daarnaast staat een Netgear wndr3700 (die enkel op 2.4ghz. uitzend) welke ook probleemloos werkt maar inmiddels toch wel te kort schiet op wifi vlak.

Mijn vader heeft sinds kort een iPad en heeft daar vaak trage wifi op terwijl hij praktisch bovenop de router zit.
En mijn Microsoft surface pro 6 haalt ook een abominabele wifi snelheid waar ook de rest van het wifi netwerk onder te lijden heeft. (Gebruik ernaast een surface go welke dan ook problemen met de verbinding krijgt, Los heeft deze nergens last van)

Oorzaak is in het geval van de surface pro duidelijk, dat ligt aan de netwerk kaart die erin zit. Oplossing is een modern 5ghz protocol gebruiken, En daar schiet de wndr3700 dus in te kort (die 5ghz band geeft nog meer problemen dan de 2.4)
Vermoed dat dit ook op gaat voor die iPad van mijn pa.

Vraag is nu wat te doen, Zelf een andere router kopen of Ziggo om een nieuwe modem vragen met router erin. Dat laatste heeft als voordeel dat wij dan ook gebruik kunnen gaan maken van de Ziggo wifi hotspots, Maar of dat de moeite waard is weet ik niet.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sato Ik zou voor de connectbox gaan, ziggo ruilt je modem zonder problemen om. Scheelt je ook weer 1 apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
@Sato
Vergeet de ConnectBox. Misschien heb je die straks nodig als modem, maar regel je interne netwerk bij voorkeur zelf. Je hebt dan zelf controle over je netwerk, wat ongetwijfeld beter is dan wat Ziggo kan leveren, en Ziggo kan niet meekijken naar wat voor apparaten je allemaal thuis in je netwerk hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
@Sato
Ziggo kan niet meekijken naar wat voor apparaten je allemaal thuis in je netwerk hebt zitten.
Ziggo kan, als ze dat zouden willen, precies zien welke sites je hoelang bezoekt, welke pagina's etc. etc. alle data gaat namelijk over hun lijn of je moet met VPN's aan de slag (maar vertrouw je die meer dan Ziggo?). Denk je dat ze bij meer dan een miljoen klanten gaan meekijken of je 1 of 2 laptops aan internet hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Gadget Freak schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
@Sato
Vergeet de ConnectBox. Misschien heb je die straks nodig als modem, maar regel je interne netwerk bij voorkeur zelf. Je hebt dan zelf controle over je netwerk, wat ongetwijfeld beter is dan wat Ziggo kan leveren, en Ziggo kan niet meekijken naar wat voor apparaten je allemaal thuis in je netwerk hebt zitten.
Had een beetje zitten lezen over de connectbox, werd daar niet heel vrolijk van.
Vervolgens naar routers gekeken, Ziet ernaar uit dat het de Asus RT-AX55 gaat worden. Die kwam qua prijs/prestatie als beste naar voren en moet voor zover ik begrijp voldoende zijn voor twee hoofd gebruikers met ieder max 2/3 wifi apparaten tegelijk verbonden en af en toe één of twee gasten. (Gemiddeld max 5 wifi apparaten tegelijk in gebruik in totaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:29
@Sato Hier is het vast vloeken in de kerk, maar ik vind de Connectbox prima werken. Ik ben geen super veeleisende gebruiker, maar heb er toch van alles aan hangen: printers, NAS, Mediabox Next, een domotica-hub, meerdere computers en mobiele apparaten. De interface is duidelijk en alle basisinstellingen die ik ooit nodig had zijn aanwezig. En ik heb nooit te klagen: hij werkt gewoon! Om het 5Ghz bereik in het huis dekkend te krijgen is een extra acces point nodig, maar dat heb je toch al snel, ook met andere routers.
Ik zou echt het advies van @jongetje volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick_6369 op 03-05-2021 14:08 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

@Sato Heb ook nog een WNDR 3700 als router gehad en die doet nu dienst als AP op zolder maar daar komt wel 5Ghz uit. Moet wel eerlijk zeggen dat het volgens mij de V2 is en er draait DD-WRT op. Werkt verder prima (zover dat je uber-snel internet op zolder moet hebben).

Moet wel eerlijk zeggen dat ik 2 weken geleden mijn Ubee heb laten vervangen voor de connectbox en zover die alleen dienst doet als modem is die (voor mij) prima. Beneden staat er ook nog een R7800 naast (idem met DD-WRT) Alleen haal ik ook nu nog steeds niet de beloofde snelheid. Kom nu hooguit op 180Mbps uit terwijl dit 300 zou moeten zijn. Ook als laptop bekabeld aan de connectbox hangt.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51

page404

Website says no

Ik zag dat als je je contract nu verlengd bij zakelijk, dat je 3 maanden gratis krijgt. Zit komende jaar toch nog wel vast bij Ziggo dus maar gedaan. Wel bijzonder dat het zo makkelijk gaat, meestal is het niet voor bestaande klanten. Die wifiboosters mogen ze houden, ben benieuwd of ik nu zo'n 4K next unit krijg toegestuurd.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
jongetje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:19:
Ziggo kan, als ze dat zouden willen, precies zien welke sites je hoelang bezoekt, welke pagina's etc. etc. alle data gaat namelijk over hun lijn of je moet met VPN's aan de slag (maar vertrouw je die meer dan Ziggo?).
Dankzij HTTPS ziet Ziggo wel welke sites mensen vanuit jouw abonnement bezoeken, maar niet wat je ziet, of het moet nog een site zijn waar alles in de URL staat. Maar of dat Jantje op z'n laptop of Pietje op z'n iPad is ziet Ziggo niet.
Denk je dat ze bij meer dan een miljoen klanten gaan meekijken of je 1 of 2 laptops aan internet hebt hangen?
Nee, dat doen ze gewoonlijk alleen als je belt met een probleem. Maar het kan. Een Ziggo medewerker kan zien dat jij een MacBook, 2 pc's, een iPad, wat iPhones en Galaxy's, een Hue bridge en ... in je netwerk hebt zitten als je de ConnectBox van Ziggo ook als router gebruikt. Overigens ging dat met de Ubee ook al.

En je weet het, als het kan, dan gebeurt het. Misschien niet bij jou, misschien wel bij jou, je weet het niet.

Als er medewerkers toegang hebben tot dit soort zaken, dan gaan ze eerst hun eigen huis controleren, dan van familie en bekenden, buren, BN-ers, ...

Lees het nieuws er maar op na: data diefstal omdat het kon (export grote datasets), of lekker gluren in de medische gegevens van BN-ers, het is aan de orde van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
page404 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:36:
Ik zag dat als je je contract nu verlengd bij zakelijk, dat je 3 maanden gratis krijgt. Zit komende jaar toch nog wel vast bij Ziggo dus maar gedaan. Wel bijzonder dat het zo makkelijk gaat, meestal is het niet voor bestaande klanten. Die wifiboosters mogen ze houden, ben benieuwd of ik nu zo'n 4K next unit krijg toegestuurd.
Af en toe (om het jaar) eens naar Ziggo bellen en vragen wat je krijgt als je een jaar bijtekent levert vaak een leuke korting op. Zo heb ik bijna een jaar geleden gebeld, en kreeg 6 maanden lang 35 euro korting, wat me eenmalig 30 euro kostte. Netto 180 euro bespaard. En dat voor een gewoon huis tuin en keuken alles in 1 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
stuffer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:19:
@Sato Heb ook nog een WNDR 3700 als router gehad en die doet nu dienst als AP op zolder maar daar komt wel 5Ghz uit. Moet wel eerlijk zeggen dat het volgens mij de V2 is en er draait DD-WRT op. Werkt verder prima (zover dat je uber-snel internet op zolder moet hebben).
Hij heeft inderdaad 5ghz. Maar daar kon de brakke netwerkkaart in mijn Surface pro 6 al helemaal niks mee, Was een stuk trager dan de 2.4ghz welke op een goed moment maar 10mbs haalt.

Morgen ga ik via de Ziggo chat een modem met router erin aanvragen, Mocht dat de huidige problemen niet oplossen dan kan die altijd nog in bridge mode gezet worden en koop ik zelf een nieuwe router.

Bedankt voor de input allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Hebben meer mensen van Apple een melding gekregen dat hun Vodafone/Ziggo wachtwoord bij een datalek is betrokken? Het VodafoneZiggo wachtwoord zit in mijn Apple Keychain en ik kreeg een half uur geleden de melding dat dat unieke, random gegenereerde wachtwoord van 20+ characters (incl. speciale leestekens) dus is gelekt. Ik zou niet weten hoe?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raSIj46B2gOCGMrOX_wNai1vJ-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N8Lx6Mr2UEfI33c6UP98tju.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevieBe1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-04-2024
SebasFM schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:01:
Hebben meer mensen van Apple een melding gekregen dat hun Vodafone/Ziggo wachtwoord bij een datalek is betrokken? Het VodafoneZiggo wachtwoord zit in mijn Apple Keychain en ik kreeg een half uur geleden de melding dat dat unieke, random gegenereerde wachtwoord van 20+ characters (incl. speciale leestekens) dus is gelekt. Ik zou niet weten hoe?!
Lees even wat er staat, je gebruikt dit wachtwoord voor 2 diensten. Is dus niet gehacked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
StevieBe1 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:17:
[...]

Lees even wat er staat, je gebruikt dit wachtwoord voor 2 diensten. Is dus niet gehacked.
Ik heb gelezen wat er staat. Jij ook?

@SebasFM Geen Apple hier, maar haveibeenpwned is hier nog steeds schoon voor zover dat behulpzaam is.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond P op 04-05-2021 00:33 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Gadget Freak schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Dankzij HTTPS ziet Ziggo wel welke sites mensen vanuit jouw abonnement bezoeken, maar niet wat je ziet, of het moet nog een site zijn waar alles in de URL staat.
offtopic:
Bij HTTPS verkeer is, met uitzondering van de FQDN, een URL ook helemaal encrypted.
Dus alleen de domeinnaam die je bezoekt wordt in plain text over de lijn verstuurt. Alle andere data die in de URL staat is gewoon netjes encrypted en kan daarom niet worden ingezien door Ziggo of elk ander tussenpersoon.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24
Raymond P schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:30:
[...]

Ik heb gelezen wat er staat. Jij ook?

@SebasFM Geen Apple hier, maar haveibeenpwned is hier nog steeds schoon voor zover dat behulpzaam is.
@SebasFM gebruikt voor de 'Mijn Ziggo' omgeving hetzelfde wachtwoord als voor ziggogo.tv. Niet zo gek lijkt mij. Maar dat Apple dingetje ziet dat dan als twee verschillende diensten en geeft deze waarschuwing.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalentum op 04-05-2021 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Kalentum schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:38:
[...]

@SebasFM gebruikt voor de 'Mijn Ziggo' omgeving hetzelfde wachtwoord als voor ziggogo.tv. Niet zo gek lijkt mij. Maar dat Apple dingetje ziet dat dan als twee verschillende diensten en geeft deze waarschuwing.
Yep, dat snap ik. De melding suggereert dat het wachtwoord betrokken is bij een datalek.
Afaik is er geen (recent) datalek bij Ziggo of Ziggo go.

Nu weet ik niet hoe Apple hiermee om gaat, wellicht gebruikt hij hetzelfde wachtwoord voor een totaal andere dienst die wel betrokken is bij een datalek maar heeft hij deze niet opgeslagen (en Apple dus stiekem wel).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SebasFM Ik denk dat Apple het woord ‘mogelijk’ is vergeten. Nu wordt het wel erg stellig gebracht. Een datalek suggereert dat jouw gegevens van Ziggo op straat liggen.
Pagina: 1 ... 207 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic