Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Ziggo heeft 'ontdekt' dat ik als trouwe klant een oude overeenkomst heb en beloont mij met een 10% prijsverhoging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiJvTbyJe3OnKn2odaIAG8qj-aM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFIc0lMs1fv8eUVWkaJRZUPS.jpg?f=fotoalbum_large

Servicedesk houdt vast aan het verhaal dat het een 'foutje' is en blij moet zijn dat ze het niet eerder ontdekt hebben. Zegt ook dat ik een ouder pakket heb maar ik moet betalen voor de prijs van het nieuwere pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNMmW7LVwl1DwAgManKy6Dx4uu4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FUM2teFelXT25SqmKnDxqgpn.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 20-04-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ben2513 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:22:
[...]

Duidelijk, dank je. Heeft de monteur altijd alle spullen voor die werkzaamheden in zijn auto?
Dat weet ik niet. Of hij groene grondkabel is zijn auto heeft is inderdaad de vraag, want grondwerk is een andere afdeling. Als ik zijn baas was, zou ik hem wel wat meegeven voor get geval dat...
Want dan vraag ik uiteraard gewoon of hij dat kan toen zodra ie hier is. Anders moet die eventueel terugkomen. Of ik bel van tevoren met Ziggo maar dan lijkt mij de kans groter dat er kosten in rekening worden gebracht.
Als je er van te voren bij Ziggo over begint, worden er vrijwel zeker kosten in rekening gebracht want verplaatsen van het AOP is een handeling die normaal niet gratis is.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

ManiacsHouse

Scheisse!

m3gA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:25:
Ziggo heeft 'ontdekt' dat ik als trouwe klant een oude overeenkomst heb en beloont mij met een 10% prijsverhoging.

[Afbeelding]

Servicedesk houdt vast aan het verhaal dat het een 'foutje' is en blij moet zijn dat ze het niet eerder ontdekt hebben. Zegt ook dat ik een ouder pakket heb maar ik moet betalen voor de prijs van het nieuwere pakket.

[Afbeelding]
Heb je een alternatief? (Glasvezel?) Mooi moment om op te zeggen lijkt mij. Of er alsnog een korting uitslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ManiacsHouse schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:44:
[...]

Heb je een alternatief? (Glasvezel?) Mooi moment om op te zeggen lijkt mij. Of er alsnog een korting uitslepen.
Op het moment nog niet. Alleen flut adsl in de buurt. Glasvezel beloven ze al 10 jaar. Heb net gebeld na een vervelende ervaring met de webcare met de afdeling opzeggingen en ze mogen 50 euro korting geven + een half jaar movies + series XL. Ze liet vallen dat ze alle oude @home en UPC abbonementen die na overnames niet klopten aan het rechttrekken waren.

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 20-04-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:28

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik lees op https://www.ziggo.nl/pakketten dat het pakket 63,95 is, dus klopt ook niet wat zij zeggen, (of heb je bellen erbij)vervelend is dit wel.
Heb je echt voordeel gehad of niet?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@m3gA Let wel op dat als je op een aanbieding ingaat dat je niet een jaarcontract krijgt, tenzij je die pakketen of korting een jaar contract waard vind natuurlijk!
Roetzen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:43:
[...]
Dat weet ik niet. Of hij groene grondkabel is zijn auto heeft is inderdaad de vraag, want grondwerk is een andere afdeling. Als ik zijn baas was, zou ik hem wel wat meegeven voor get geval dat...
Je hebt geen groene grondkabel nodig om van een centrale meterkast naar een appartement te gaan. Goede afgeschermde kabel is voldoende en dat heeft een monteur echt wel in zijn bus.
De monteur zal echt wel meewerken en het modem niet ergens in een centrale meterkast installeren, dat heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
jongetje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:56:
@m3gA Let wel op dat als je op een aanbieding ingaat dat je niet een jaarcontract krijgt, tenzij je die pakketen of korting een jaar contract waard vind natuurlijk!

[...]

Je hebt geen groene grondkabel nodig om van een centrale meterkast naar een appartement te gaan. Goede afgeschermde kabel is voldoende en dat heeft een monteur echt wel in zijn bus.
De monteur zal echt wel meewerken en het modem niet ergens in een centrale meterkast installeren, dat heeft weinig zin.
Het zou maandelijks opzegbaar blijven maar zal het controleren. Niet dat ik een alternatief heb. Ik woon in Maastricht en hier kun je kiezen uit tergend trage ADSL of Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:56:
@m3gA
[...]

Natuurlijk hoeft het technisch geen groene grondkabel te zijn. Maar de gegroeide praktijk is nu eenmaal dat de groene grondkabel tot aan het AOP loopt. En dat het signaal dan ook tot daar de verantwoordelijkheid van Ziggo is. Als het geen groene kabel is die op de eerste verdieping aankomt, loop je kans op een "interessante" discussie als er over vijf jaar een "kwestie" is met het signaal van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:41
Wat vreemd, zojuist viel al mijn internet weg, zowel via WiFi als UTP. Vermoeden was zodoende dat dit vanuit Ziggo zou komen. Na een tiental minuten was het signaal weer terug, een blik in de log van mijn Connect Box leert dat Cable Modem Reboot heeft plaats gevonden.

Nu had ik vanwege de snelheidsverhogingen vorige week zelf al een keer de reboot uitgevoerd en mijn snelheden waren daadwerkelijk op het juiste hogere niveau. Na de huidige reboot (die extern geïnitieerd moet zijn want ik was het niet) hangen mijn snelheden tussen de oude en nieuw beloofde snelheden in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:15
Hier ook problemen sinds de snelheidsverhogingen. Na een reset snelheid 100% maar zakt snel naar rond 60%.
Nieuwe connectbox gekregen maar nog steeds hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
Poeh, ze zijn een beetje de weg kwijt bij Ziggo momenteel.

Kort samengevat kan ik met geen mogelijkheid downgraden van Complete+TV Start (ci+) naar StartXXL zonder TV, met als eindconclusie dat ze mij een korting hebben aangeboden van 120 euro op Complete+TV Start (ci+).
Uiteindelijk akkoord gegaan onder voorbehoud dat ik hetzelfde modem blijf gebruiken, krijg ik vrolijk een mailtje binnen met de melding levering Mediabox XXL en ci+ en oude modem retour. Dus het hele zooitje mag weer geannuleerd worden.

Ik heb nu al maanden een technische issue open staan betreft latency en packetloss waar ik 0 feedback over krijg, een Connectbox in plaats van m'n Technicolor zal dat vast niet oplossen.
En de Technicolor wordt dus 100% gedeactiveerd bij het tekenen voor een jaar.

Nu heb ik er alle begrip voor dat er fouten gemaakt worden en dat mijn issue geen hoogste prioriteit heeft is geheel logisch, maar ze maken het wel ontzettend lastig om lekker zen te blijven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:42:
Poeh, ze zijn een beetje de weg kwijt bij Ziggo momenteel.

Kort samengevat kan ik met geen mogelijkheid downgraden van Complete+TV Start (ci+) naar StartXXL zonder TV, met als eindconclusie dat ze mij een korting hebben aangeboden van 120 euro op Complete+TV Start (ci+).
Internet Start XXL is ook niet voor iedereen beschikbaar zeker niet voor iemand die Internet Complete heeft. Dat is dus niet gek. Beetje vreemd om daarvoor een korting te krijgen. Waarschijnlijk met de retentieafdeling gesproken?
Uiteindelijk akkoord gegaan onder voorbehoud dat ik hetzelfde modem blijf gebruiken, krijg ik vrolijk een mailtje binnen met de melding levering Mediabox XXL en ci+ en oude modem retour. Dus het hele zooitje mag weer geannuleerd worden.
Vooralsnog heb je daar niet zoveel over te zeggen. Er wordt automatisch bepaalt bij een order of een klant een nieuw modem nodig heeft of niet. Ik weet niet welke technicolor je hebt maar de meeste zijn rijp voor de sloop en end of life.
Ik heb nu al maanden een technische issue open staan betreft latency en packetloss waar ik 0 feedback over krijg, een Connectbox in plaats van m'n Technicolor zal dat vast niet oplossen.
En de Technicolor wordt dus 100% gedeactiveerd bij het tekenen voor een jaar.

Nu heb ik er alle begrip voor dat er fouten gemaakt worden en dat mijn issue geen hoogste prioriteit heeft is geheel logisch, maar ze maken het wel ontzettend lastig om lekker zen te blijven.
Technische issues moeten gewoon opgelost worden. Daar geef ik je groot gelijk in. Hoe heb je dit gemeld? Is daar helemaal geen reactie op gekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 20-04-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 10:57
Net als "m3gA" heb ik een brief van Ziggo mogen ontvangen.

Ik heb nog een "oud" alles-in-1-plus pakket. Ooit afgesloten, en daarna krijg ik ongeveer ieder jaar een bericht van Ziggo dat de prijs 1 of 2 euro omhoog gaat afhankelijk van de inflatie en stijgende kosten. Je kent het wel.

Nu kreeg ik uit het niets onderstaande brief. Niet alleen de prijsstijging is aanzienlijk, de uitleg hoe deze tot stand zou moeten zijn gekomen is summier. "Het gaat om een onderdeel van uw abonnement."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl63ddEvfBZfxmpZXaTc3EC8dGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqW6xKkKfk1clxw6ljeBFX0F.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik meer uitleg wilde krijgen heb ik gebeld met de Ziggo helpdesk. Na een uur aan de lijn zonder m.i. een goede verklaring heb ik er een klacht van laten maken. Ik zou worden teruggebeld. Vandaag werd ik inderdaad teruggebeld. "Sorry, meneer, ik kan u niet verder helpen, probeert u het maar bij de afdeling Billing of facturatie."

Nu heb ik vier keer opnieuw gebeld met de helpdesk (optie 2, optie 6) maar alle vier de personen konden
mij geen goede verklaring geven. Het is ook aantoonbaar onjuist dat ik voor een onderdeel van mijn abo een onjuist bedrag zou hebben betaald. De factuur is voor het gehele pakket; de onderdelen staan niet gespecifieerd. Alle juiste onderdelen staan er netjes op.

Verder dan "zo staat het in het systeem" kwam ik niet. Ook kan ik nergens een fatsoenlijke klacht indienen.
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat Ziggo 75.000 (!) klanten (met oude pakketten) aanschrijft onder het mom van "foutje, alstublieft een prijsverhoging voor u". En dan tik, gelijk de maand erop doorberekenen.

Lijkt mij niet dat dit juridisch door de beugel kan?

Ik heb nooit een nieuw abo willen afsluiten, omdat ik geen behoefte heb aan een nieuw modem met betere wifi, een mediabox of weet ik veel. Zo is dat prijsverschil ontstaan. De nieuwe pakketten zijn telkens iets duurder in de markt gezet. Maar ik heb dan ook niet de behoefte gehad om voor die extra services meer te gaan betalen, dus heb ik nooit zo'n nieuwer abo afgesloten.

Als ze mij een brief hadden gestuurd van "Meneer, aan het eind van het jaar stoppen we met het aanbieden van uw pakket en dan kunt u overstappen naar een ander Ziggo-pakket of uw abo opzeggen" dan was het een heel andere brief geweest. De manier waarop deze kwestie wordt aangevlogen door Ziggo vind ik ronduit schandalig.
Van enige coulance, korting, of op begrip kan ik bij de Ziggo-helpdesk dan ook niet rekenen..

Kortom ik moet mijn mond dicht houden en de prijsverhoging slikken, of ik zeg op en sluit een abo bij KPN af, maar dat is sowieso duurder... en dan moet ik weer andere kabels in huis trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m3gA
@Comet gewoon bellen met opzeggingen. Ze mogen max 50 euro crediteren en een mediabox /ci module of een abonnement op movies xl voor een half jaar geven. Even onderhandelen. Als het inderdaad 75k mensen zijn vind ik dit wel een frontpage artikeltje waard.

[ Voor 20% gewijzigd door m3gA op 20-04-2021 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Jay-B schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:36:
[...]

Internet Start XXL is ook niet voor iedereen beschikbaar zeker niet voor iemand die Internet Complete heeft. Dat is dus niet gek. Beetje vreemd om daarvoor een korting te krijgen. Waarschijnlijk met de retentieafdeling gesproken?
Ik heb met de afdeling opzeggingen gesproken ja, we kijken hier nauwelijks nog lineaire TV en op de telefoonlijn wordt ik alleen maar gebeld door computerexperts van Microsoft.
De functionaliteit van ci+ in mijn huidige regio is zo'n beetje beperkt tot langzaam zappen.

Mijn intentie was/is om hier flink in te gaan snijden. Betalen voor wat je niet gebruikt is zonde.
TV Start behouden werd op aangestuurd (lees: gepushed) door de verkopers, de korting werd geboden omdat ze, naar mijn idee, liever een abonnee hebben met een TV pakket.
Vooralsnog heb je daar niet zoveel over te zeggen. Er wordt automatisch bepaalt bij een order of een klant een nieuw modem nodig heeft of niet. Ik weet niet welke technicolor je hebt maar de meeste zijn rijp voor de sloop en end of life.
Ik snap dat dat automatisch bepaald wordt en dat ik daar (nog) niets over te zeggen heb.
Maar als provider x mij apparatuur y forceert staat het mij vrij om daar vriendelijk voor te bedanken.
En andersom geldt dat natuurlijk ook. Als Ziggo niet meer wilt leveren met een fatsoenlijk modem dan heb ik daar begrip voor.
Technische issues moeten gewoon opgelost worden. Daar geef ik je groot gelijk in. Hoe heb je dit gemeld? Is daar helemaal geen reactie op gekomen?
Ik maak inmiddels al ruim een jaar eens in de zoveel tijd (telefonisch) een melding van, meestal nadat er weer een blokstoring is geweest.
Nadat ik het mooie script doorgelopen heb en mij superwifi aangeboden wordt om 'het' op te lossen blijft dan de mogelijkheid over om een monteur (op mijn kosten) in te plannen waar ik meermaals vriendelijk voor bedankt heb. Verder dan de eerste lijn komt het niet.
Vorig jaar heb ik ook een klacht laten registreren, na een goed gesprek gaf de dame aan dat ze eigenlijk niets voor mij kon doen omdat er op dat specifieke moment geen issues waren. Geheel begrijpelijk ook.

Begin dit jaar heb ik wel een monteur laten komen omdat ik er genoeg van had, de man is na een telefoongesprek en het bekijken van de signaalwaarden van het modem en de centrale niet eens binnen gekomen. Het probleem zat overduidelijk buiten de woning maar fixen kon enige tijd in beslag nemen. Hij kon de issue ook niet koppelen aan mijn dossiernummer, dus de klacht was toen administratief waarschijnlijk afgerond.
Nu moet je daar natuurlijk geluk mee hebben, voor hetzelfde geld had ik een monteur gehad die niet verder had gekeken en had ik zonder oplossing een rekening gekregen (ook ervaring mee).

Nu is een aantal weken geleden de situatie (latency en packetloss) aanzienlijk verbeterd maar omdat ik 's avonds nog steeds af en toe issues heb heb ik eind maart weer de telefoon gepakt, status was onduidelijk en ik zou terug gebeld worden na contact met de technische dienst. Daar wacht ik nog op.

Het beperkt zich nu tot een remote shell die wegvalt, DNS query timeouts en onfortuinlijke deaths tijdens een potje gamen dus het is te doen. Maar voor mij is het nu wel wenselijk om te weten of Ziggo het als opgelost heeft bestempeld en het zo blijft of dat het het komende jaar weer gaat escaleren.

--

Wat mijn zen breekt is de tijd die ik eraan moet spenderen. En ik wil absoluut niet zo'n aso zijn die dat op de servicemedewerker afreageert, want de scripts die ze moeten volgen zijn nu eenmaal ontzettend lang.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Comet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:26:
[...]

Ik heb nog een "oud" alles-in-1-plus pakket. Ooit afgesloten, en daarna krijg ik ongeveer ieder jaar een bericht van Ziggo dat de prijs 1 of 2 euro omhoog gaat afhankelijk van de inflatie en stijgende kosten. Je kent het wel.

Nu kreeg ik uit het niets onderstaande brief. Niet alleen de prijsstijging is aanzienlijk, de uitleg hoe deze tot stand zou moeten zijn gekomen is summier. "Het gaat om een onderdeel van uw abonnement."

[Afbeelding]

Omdat ik meer uitleg wilde krijgen heb ik gebeld met de Ziggo helpdesk. Na een uur aan de lijn zonder m.i. een goede verklaring heb ik er een klacht van laten maken. Ik zou worden teruggebeld. Vandaag werd ik inderdaad teruggebeld. "Sorry, meneer, ik kan u niet verder helpen, probeert u het maar bij de afdeling Billing of facturatie."

Nu heb ik vier keer opnieuw gebeld met de helpdesk (optie 2, optie 6) maar alle vier de personen konden
mij geen goede verklaring geven. Het is ook aantoonbaar onjuist dat ik voor een onderdeel van mijn abo een onjuist bedrag zou hebben betaald. De factuur is voor het gehele pakket; de onderdelen staan niet gespecifieerd. Alle juiste onderdelen staan er netjes op.

Verder dan "zo staat het in het systeem" kwam ik niet. Ook kan ik nergens een fatsoenlijke klacht indienen.
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat Ziggo 75.000 (!) klanten (met oude pakketten) aanschrijft onder het mom van "foutje, alstublieft een prijsverhoging voor u". En dan tik, gelijk de maand erop doorberekenen.

Ik heb nooit een nieuw abo willen afsluiten, omdat ik geen behoefte heb aan een nieuw modem met betere wifi, een mediabox of weet ik veel. Zo is dat prijsverschil ontstaan. De nieuwe pakketten zijn telkens iets duurder in de markt gezet. Maar ik heb dan ook niet de behoefte gehad om voor die extra services meer te gaan betalen, dus heb ik nooit zo'n nieuwer abo afgesloten.

Als ze mij een brief hadden gestuurd van "Meneer, aan het eind van het jaar stoppen we met het aanbieden van uw pakket en dan kunt u overstappen naar een ander Ziggo-pakket of uw abo opzeggen" dan was het een heel andere brief geweest. De manier waarop deze kwestie wordt aangevlogen door Ziggo vind ik ronduit schandalig.
Van enige coulance, korting, of op begrip kan ik bij de Ziggo-helpdesk dan ook niet rekenen..

Kortom ik moet mijn mond dicht houden en de prijsverhoging slikken, of ik zeg op en sluit een abo bij KPN af, maar dat is sowieso duurder... en dan moet ik weer andere kabels in huis trekken.
Ik had zo'n brief in oktober. Het was me allemaal niet zo opgevallen maar ik had een pakket van 69 euro waar ik 49 euro voor betaalde. Op de factuur is in november het kopje "Kabel TV' erbij gekomen.

De facturen wisselden nogal:
dec 2019: 81
Jan 2020: 11
Februari en maart: 25 euro
apr - okt 50 euro (ongeveer)
en vanaf november 69 euro, en dat laatste was wat ik ook volgens mijn contract had moeten betalen.

ik zie trouwens op mijn adres wel wat goedkopere opties, bv Online.nl voor 50 per maand (en eerste jaar 38 euro per maand), krijg jij die niet? In principe schijnt TV ook prima met powerline adapters te gaan (hebben mijn ouders ook, bij KPN) dus je kan het nog overwegen om over te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Comet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:26:
[...]

[Afbeelding]

Maar wacht even. Je betaalt al maanden minder dan anderen met exact hetzelfde pakket. Vervolgens wordt dit opgemerkt en gecorrigeerd. Je hoeft het bedrag dat je te weinig hebt betaalt niet met terugwerkende kracht te betalen. Waar wil je nu precies een klacht over indienen? Of gaat het je puur om de argumentatie? Ik volg het even niet. Welk abonnement heb je exact? Dan kunnen we echt zien wat je zou moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:16:
[...]

Maar wacht even. Je betaalt al maanden minder dan anderen met exact hetzelfde pakket. Vervolgens wordt dit opgemerkt en gecorrigeerd. Je hoeft het bedrag dat je te weinig hebt betaalt niet met terugwerkende kracht te betalen. Waar wil je nu precies een klacht over indienen? Of gaat het je puur om de argumentatie? Ik volg het even niet. Welk abonnement heb je exact? Dan kunnen we echt zien wat je zou moeten betalen.
Nou ja, ik snap het wel een beetje. Kennelijk heeft ie al jarenlang een pakket, wat ooit een bepaalde prijs had en alleen wat inflatiecorrectie als prijsverhoging heeft gehad. Als je op dit moment dat zelfde pakket bestelt betaal je meer. Maar het is dan wel een beetje vreemd dat hij dan ook maar even dat bedrag moet gaan betalen. Hij heeft gewoon een contract dat nog steeds loopt. Al zal in de voorwaarden daarvan vast wel iets staan dat de prijs eenzijdig verhoogd mag worden. Uiteindelijk begin je er weinig tegen, maar de communicatie vanuit Ziggo vind ik wel wat ongelukkig. Het doet haast een beetje overkomen alsof het stiekem jouw fout is en dat Ziggo dat nu voor je corrigeert.

Je kunt overstappen naar een andere provider, maar grote kans dat Ziggo de enige provider is op je adres die fatsoenlijk internet kan bieden. Eigenlijk doen ze je een offer you can't refuse })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comet
m3gA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:47:
@Comet g Als het inderdaad 75k mensen zijn vind ik dit wel een frontpage artikeltje waard.
Ik hoop dat iemand hier meer van weet, of hier verder in kan graven, want de 75k mensen werd echt genoemd door een Ziggo helpdesk medewerkster. En de helpdesk-medewerkers hebben nog niet de juiste instructies gehad hoe met deze situaties goed te handelen, dus daar volgt snel een interne briefing.
Kalentum schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:45:
Ik had zo'n brief in oktober. Het was me allemaal niet zo opgevallen maar ik had een pakket van 69 euro waar ik 49 euro voor betaalde. Op de factuur is in november het kopje "Kabel TV' erbij gekomen.
Het argument dat "Kabel TV" niet op mijn factuur vermeld stond heb ik ook gehoord als reden van een onjuiste factuur van een van de collega's van de helpdesk.
Echter ik heb een alles-in-1-plus abonnement, en dat bestaat uit drie onderdelen: TV Standard, Internet Z2 en Bellen. Daar zou dan nu Kabel TV bij moeten komen, want dat zou Ziggo dan nooit in rekening hebben gebracht. Maar dit verhaal klopt niet met nu mijn nieuwe factuur voor April 2021. Dat bestaat nog steeds uit de oude drie onderdelen, maar dan met de nieuwe, hogere totaalprijs. Wat nu "Kabel TV" heet, heet bij mijn abo nog "TV Standaard".
Jay-B schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:16:
[...]
Welk abonnement heb je exact? Dan kunnen we echt zien wat je zou moeten betalen.
Ik heb een "oud" alles-in-1 plus abonnement. Deze wordt al jaren niet meer aan (nieuwe) klanten aangeboden, maar deze wordt voor bestaande klanten (die niet naar een vernieuwd abo willen overstappen) in stand gehouden. Dus voor het begrip even met fictieve getallen: het begon 10 jaar geleden met een marktconforme prijs van 50Euro per maand. Ieder jaar is daar 0,50 of 1 of 2 euro bijgekomen vanwege inflatie en prijsverhogingen e.d..
Nu krijg ik opeens een brief thuis met een verhoging van bijna 9 EUR per maand, omdat Ziggo een fout zou hebben gemaakt. Maar er is helemaal geen fout met de prijs van mijn pakket. Dat is nu juist de crux.
Ik heb nooit over willen stappen naar een nieuw pakket (met verhoogde prijs), en nu krijg ik een simpele schop onder mijn hol om een vergelijkbare prijs te betalen als de huidige pakketten. Dat is m.i. de verkeerde manier. Had me dan een brief gestuurd met "uw abo stopt eind van het jaar. Sluit een nieuw abo af of we maken het automatisch alles-in-1 compleet of zeg op." (En als het dan een nieuw abo wordt, stuur me dan ook een nieuw modem, mediabox en de hele rataplan, want dat heb ik nog allemaal niet. En daar moet ik dan wel voor betalen.)
Palomar schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:44:
[...]
Al zal in de voorwaarden daarvan vast wel iets staan dat de prijs eenzijdig verhoogd mag worden.
Er zal vast iets in het contract staan over eenzijdige verhoging, maar dat is niet de strekking van de brief. De strekking van de brief is "er is een fout gemaakt", maar dat is juist niet waar. En bij Ziggo kan ik daar niemand van de helpdesk van overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:53:
[...]
Het argument dat "Kabel TV" niet op mijn factuur vermeld stond heb ik ook gehoord als reden van een onjuiste factuur van een van de collega's van de helpdesk.
Echter ik heb een alles-in-1-plus abonnement, en dat bestaat uit drie onderdelen: TV Standard, Internet Z2 en Bellen. Daar zou dan nu Kabel TV bij moeten komen, want dat zou Ziggo dan nooit in rekening hebben gebracht. Maar dit verhaal klopt niet met nu mijn nieuwe factuur voor April 2021. Dat bestaat nog steeds uit de oude drie onderdelen, maar dan met de nieuwe, hogere totaalprijs. Wat nu "Kabel TV" heet, heet bij mijn abo nog "TV Standaard".
Voor de fusie tussen UPC en Ziggo werd in Ziggo gebied Kabel TV daadwerkelijk TV standaard genoemd. Dit zie je dus ook nog terug bij deze oude pakketten. Dit is gewoon Kabel TV (waar soms nog wat extra smartcards bij zaten destijds).
[...]

Ik heb een "oud" alles-in-1 plus abonnement. Deze wordt al jaren niet meer aan (nieuwe) klanten aangeboden, maar deze wordt voor bestaande klanten (die niet naar een vernieuwd abo willen overstappen) in stand gehouden. Dus voor het begrip even met fictieve getallen: het begon 10 jaar geleden met een marktconforme prijs van 50Euro per maand. Ieder jaar is daar 0,50 of 1 of 2 euro bijgekomen vanwege inflatie en prijsverhogingen e.d..
Nu krijg ik opeens een brief thuis met een verhoging van bijna 9 EUR per maand, omdat Ziggo een fout zou hebben gemaakt. Maar er is helemaal geen fout met de prijs van mijn pakket. Dat is nu juist de crux.
Hoe heb je deze conclusie getrokken? Waaruit concludeer jij dat er geen fout is gemaakt? Alles-in-1 Plus met bellen zou op dit moment € 64,45 moeten kosten (ook niet ondenkbaar als deze 10 jaar gelden rond de €50,- was en je ziet dat de prijzen flink zijn gestegen de afgelopen jaren). Wat betaal jij nu? Als het minder is dan € 64,45 dan is er wel degelijk een fout gemaakt en heb je de afgelopen tijd mazzel gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 20-04-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Comet Zal dat iets zijn met het verschil in prijs met 18,95 wat gewoon tv was (analoog)en daarna digitaal tv (kabel tv of tv standaard zoals dat toen werd genoemd van 24.95

Betaalde jij 18,95 ipv 24,95?
Wat correct is om 24,95 te betalen als je internet erbij neemt met dan wel digitale signaal erop
En natuurlijk een smartcard voor de ci
Pin me niet helemaal vast op die prijzen maar 18 en 24 zijn de bedragen waar het om gaat met gewoon tv en digitaal tv (nu kabel tv benoemt)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo is al jaren bezig om de systemen samen te voegen en vereenvoudigen.
Blijkbaar is er iemand wakker geworden en kwam een groot aantal oude abonnementen tegen waarbij ze zelf de fout hebben gemaakt deze nooit mee te nemen in de pakket vernieuwingen.

Als dit echt bij zoveel klanten is (wat me dan ook niets verbaasd, zijn genoeg mensen die het gewoon laten doorlopen) dan is dit een mooie manier om 75k maal gemiddeld 6 euro te verhogen is meer dan 450k per maand aan extra inkomsten. Toch bijna 6 miljoen op jaarbasis aan extra omzet, die persoon heeft vast een leuke bonus verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
Mel33 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:11:
@Comet Zal dat iets zijn met het verschil in prijs met 18,95 wat gewoon tv was (analoog)en daarna digitaal tv (kabel tv of tv standaard zoals dat toen werd genoemd van 24.95
...
Betaalde jij 18,95 ipv 24,95?
...
De grap is dat ik voor het alles-in1-plus een totaalprijs betaal die verder niet in losse onderdelen (tv, internet, bellen) verder is gespecifieerd. Losse bedragen hebben bij mij nooit op de factuur gestaan. De prijs die ik in het begin heb gekregen was gewoon de prijs vermeld op de Ziggo-site voor dat pakket. Marktconform dus. Daarna zijn er jaarlijks inflatiecorrectie en kostenstijgingen toegepast. Niets geks aan de hand dus.
Echter, in verhouding met de huidige alles-in-1 pakketten (met andere prijzen, voorwaarden en gedeeltelijk diensten) zal de prijs wel iets uit de pas zijn gaan lopen, maar dat betekent nog niet dat er een fout met mijn factuur is gemaakt.

Wat er volgens mij gebeurd is dat er een paar managers zijn geweest die hebben geconstateerd dat ze geld laten liggen bij bestaande klanten, en onder het mom van een "vergissing met de factuur" dat nu recht proberen te breien. Maar dat lijkt me niet de correcte manier. Zeg dan dat ik bijv. aan het eind van het jaar moet overstappen naar een ander pakket omdat mijn huidige pakket niet langer zal worden ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:53:
[...]

De grap is dat ik voor het alles-in1-plus een totaalprijs betaal die verder niet in losse onderdelen (tv, internet, bellen) verder is gespecifieerd. Losse bedragen hebben bij mij nooit op de factuur gestaan. De prijs die ik in het begin heb gekregen was gewoon de prijs vermeld op de Ziggo-site voor dat pakket. Marktconform dus. Daarna zijn er jaarlijks inflatiecorrectie en kostenstijgingen toegepast. Niets geks aan de hand dus.
Echter, in verhouding met de huidige alles-in-1 pakketten (met andere prijzen, voorwaarden en gedeeltelijk diensten) zal de prijs wel iets uit de pas zijn gaan lopen, maar dat betekent nog niet dat er een fout met mijn factuur is gemaakt.

Wat er volgens mij gebeurd is dat er een paar managers zijn geweest die hebben geconstateerd dat ze geld laten liggen bij bestaande klanten, en onder het mom van een "vergissing met de factuur" dat nu recht proberen te breien. Maar dat lijkt me niet de correcte manier. Zeg dan dat ik bijv. aan het eind van het jaar moet overstappen naar een ander pakket omdat mijn huidige pakket niet langer zal worden ondersteund.
WELKE PRIJS, we vragen het 3 keer hoeveel je betaalde en je geeft er geen antwoordt op. Noem nou eens concreet om wat voor bedragen het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:53:
[...]

Ik kan je alleen maar vertellen dat het in mijn situatie wel degelijk klopte: ik betaalde 50 euro voor een abonnement van bijna 70 euro. Dat is in oktober rechtgezet. Je kan denken dat Ziggo een Extreem Slecht bedrijf is en jou en 75.000 duizend aan het naaien is. Een mogelijk andere theorie is dat ze gewoon gelijk hebben en dat ze nu een correctie doorvoeren en je maandbedrag.

Als jij in theorie 1 geloof zou ik gewoon ergens heen gaan en Ziggo opzeggen en verder gaan met je leven.

Alternatief is je betaalde bedragen (oude facturen) nalopen en kijken op welk punt het bedrag ineens 8,69 lager werd en dan kijken wat er op die facturen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
Mijn huistelefoon is overleden een paar maand geleden. Had gebeld dat ik telefonie op wou zeggen (dacht dat scheelt weer een paar euro). Ik blijk dus ook een oud pakket te hebben en kon alleen omzetten naar een nieuw pakket maar dan moest ik wel "maar" 4€ extra per maand betalen. Ter compensatie (lees afstraffing) kreeg ik dan gratis een Mediabox XL. Nou die mogen ze houden.

Ben benieuwd of eenzelfde brief een dezer dagen bij mij in de bus ligt..
Was al van plan ze te bellen om te kijken of ik niet wat kon regelen (tijdelijke korting op een nieuw pakket o.i.d.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PostalDude Die "gratis" mediabox XL is gewoon onderdeel van het pakket en is daarvoor netjes omhoog gegaan voor alle klanten.

De reden waarom ik nooit op een oud pakket heb gezeten is dat ik in de tijd bij Ziggo elk jaar wel korting, 2 keer een tablet of andere actie heb meegedaan. Als je geen probleem vind om elke keer een nieuw jaarcontract aan te gaan valt er best wat korting te krijgen (wel via de afdeling retentie/opzeggingen, verkoop doet alleen nieuwe klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
Mel33 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:33:
[...]

WELKE PRIJS, we vragen het 3 keer hoeveel je betaalde en je geeft er geen antwoordt op. Noem nou eens concreet om wat voor bedragen het gaat.
Wat ik nu zo snel in mijn administratie kan vinden:
Vanaf April 2021: 64,45
Juli 2020 t/m Maart 2021: 55,67
In Juni 2019 tot in ieder geval Juni 2020 betaalde ik: 54,61
In December 2017 betaalde ik: 53,32

[ Voor 4% gewijzigd door Comet op 21-04-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:00:
April 2020 t/m Maart 2021: 55,67
Ging jouw abonnement niet omhoog per 1 juli 2020?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Kalentum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:38:
[...]

Ik kan je alleen maar vertellen dat het in mijn situatie wel degelijk klopte: ik betaalde 50 euro voor een abonnement van bijna 70 euro. Dat is in oktober rechtgezet. Je kan denken dat Ziggo een Extreem Slecht bedrijf is en jou en 75.000 duizend aan het naaien is. Een mogelijk andere theorie is dat ze gewoon gelijk hebben en dat ze nu een correctie doorvoeren en je maandbedrag.

Als jij in theorie 1 geloof zou ik gewoon ergens heen gaan en Ziggo opzeggen en verder gaan met je leven.

Alternatief is je betaalde bedragen (oude facturen) nalopen en kijken op welk punt het bedrag ineens 8,69 lager werd en dan kijken wat er op die facturen staat.
In mijn geval was het een ouder pakket zonder telefonie en mediabox. Dit is gewoon een overeenkomst die ruim 10 jaar geleden aangegaan is met de daarin afgesproken voorwaardes. Dit is in de telefoniewereld en heel normale gang van zaken. Dat Ziggo van deze pakketten afwil snap ik, maar het een fout noemen is onzin, een leugen en niet klantvriendelijk. Geef gewoon toe dat je van die pakketten afwil, geef mensen een tegemoetkoming en de keuze. Niet alsof je ze een gunst verleend door geen naheffing te sturen want juridisch hebben ze geen poot om op te staan.

Als er alternatieven waren voor Ziggo was ik al lang weg. Heb alleen internet nodig, kijk nooit reguliere tv en telefonie vind ik niet meer van deze tijd (maar is wel weer geactiveerd door hun, ook al gebruik ik het niet).

[ Voor 9% gewijzigd door m3gA op 21-04-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
grun93 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:32:
[...]

Ging jouw abonnement niet omhoog per 1 juli 2020?
Ja, je hebt gelijk. Ik heb het lijstje uit het vorige bericht aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door Comet op 21-04-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Harry_Nak op 21-04-2021 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comet
Wat je schreef is wel degelijk relevant. De oude alles-in-1 pakketten hebben een alles-in-1 prijs (totaalprijs) die niet is gespecifieerd in prijzen voor de losse onderdelen. Men kan dus niet nagaan of men voor een los onderdeel te weinig zou hebben betaald. Nog sterker, dat is niet relevant want je bent een totaalprijs overeengekomen die jaarlijks voor inflatie e.d. kan worden gecorrigeerd. En dat is gewoon wat er is gebeurd.

Bij Ziggo kan helaas niemand uitleg geven voor welk onderdeel dan te weinig zou zijn betaald, en vanaf weer dat dan het geval zou zijn geweest. En dat betreur ik, want nu betwijfel ik wat er geschreven staat in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:28:
[...]

Exact. De brief van Ziggo is dus de verkeerde stok om mee te slaan.

Daarbij komt dat ik nu qua prijs wel weer in de pas ga lopen (in vergelijking met het huidige abo-aanbod), maar de voordelen (iets sneller internet, nieuw modem, nieuwe mediabox, etc.) die daarbij horen vooralsnog niet krijg.
Ziggo had ook kunnen zeggen: Je huidige pakket stopt ermee, een nieuw vergelijkbaar pakket kost €8,69 extra. Dit klinkt negatief dus onder het mom van 'we hebben een vergissing gemaakt' proberen ze er een positieve draai aan te geven in de hoop dat er niet teveel ruchtbaarheid aan gegeven wordt.

Het is een vreemde gang van zaken, €100 extra per jaar betalen.
Ik zou weleens willen weten wat de jaarlijkse correctie de afgelopen 10 jaar dan had moeten zijn.

EDIT:
Sjemig gaat niet helemaal goed, nu heeft ie dit bericht aan lopen passen :? :(

[ Voor 70% gewijzigd door Harry_Nak op 21-04-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
Harry_Nak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:10:
...
Er is dus geen sprake van een fout, het enige is dat je pakket straks niet meer bestaat. De reden lijkt duidelijk, een vergelijkbaar pakket is tegenwoordig duurder.
De jaarlijks toegepaste correctie is de afgelopen 10 jaar dus niet toereikend geweest, je loopt uit de pas ;)
...
Exact. De brief van Ziggo is dus de verkeerde stok om mee te slaan.

Daarbij komt dat ik nu qua prijs wel weer in de pas ga lopen (in vergelijking met het huidige abo-aanbod), maar de voordelen (iets sneller internet, nieuw modem, nieuwe mediabox, etc.) die daarbij horen vooralsnog niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:00:
[...]

Wat ik nu zo snel in mijn administratie kan vinden:
Vanaf April 2021: 64,45
Juli 2020 t/m Maart 2021: 55,67
In Juni 2019 tot in ieder geval Juni 2020 betaalde ik: 54,61
In December 2017 betaalde ik: 53,32
Je ziet al dat dit merkwaardige bedragen zijn. Er zijn nooit pakketten geweest die € 55,67 of € 53,32 zijn. Zoals eerder gezegd is het pakket wat je hebt € 64,45 en je hebt dus gewoon een cadeautje gehad al die tijd. Vraag een willekeurige gebruiker op dit forum die dit probleem niet had en die zal ook gewoon €64,45 betalen voor exact hetzelfde pakket. Ik zie niet in waarom jij minder zou moeten betalen.
m3gA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:45:
[...]

In mijn geval was het een ouder pakket zonder telefonie en mediabox. Dit is gewoon een overeenkomst die ruim 10 jaar geleden aangegaan is met de daarin afgesproken voorwaardes. Dit is in de telefoniewereld en heel normale gang van zaken. Dat Ziggo van deze pakketten afwil snap ik, maar het een fout noemen is onzin, een leugen en niet klantvriendelijk.
Welk pakket heb je en wat betaal je? Als er gelogen wordt dan zijn we hier zo achter. Ik kan jou nu ook een leugenaar noemen maar zonder onderbouwing slaat dat nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 21-04-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
Jay-B schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:48:
[...]
Zoals eerder gezegd is het pakket wat je hebt € 64,45
[...]
Waar kun je die tarieven vinden? Op https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten staan ze niet, want daar staan alleen de huidige pakketten vermeld. Alles-in-1 plus is niet gelijk aan het huidige Alles-in-1 compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
OK, ook brief ontvangen, gebeld en ik kreeg zelfs nul korting. Ik ben het zat met de prijzen en heb zojuist maar alle TV weggedaan, snelheid gehalveerd en telefonie opgezegd. Ook zit ik er ernstig over te denken om vodafone bellen dan maar de deur uit te doen, daar heb ik dan qua bundels ook geen voordeel meer van. Neem wel weer gewoon f1tv bij de F1 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik ben overgestapt naar Ziggo en heb net het pakket binnen gekregen.
Daar zit deze splitter bij: Afbeeldingslocatie: https://www.onlinekabelshop.nl/media/catalog/product/cache/c18edf4837116843a3f95245084ccb34/B/R/BRAUN-POA-01-B-Braun-Telecom-TV-splitter-hoofd.jpg

Echter komt er in mijn meterkast een mannetjes f-connector uit de muur. Dus wil ik eigenlijk een f-connector splitter kopen. Ik weet dat ik rekening moet houden met het feit dat het digitale signalen zijn, dus ik wil zeker weten dat ik een goede splitter koop.

Op deze splitter staat 5-2000 MHz. Als ik een f-connector splitter haal met dezelfde range, zit ik dan goed of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
__fred__ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:07:
OK, ook brief ontvangen, gebeld en ik kreeg zelfs nul korting. Ik ben het zat met de prijzen en heb zojuist maar alle TV weggedaan, snelheid gehalveerd en telefonie opgezegd. Ook zit ik er ernstig over te denken om vodafone bellen dan maar de deur uit te doen, daar heb ik dan qua bundels ook geen voordeel meer van. Neem wel weer gewoon f1tv bij de F1 zelf.
Je krijgt toch een extra TV pakket in combinatie met Vodafone (en korting en dubbele data op je mobiel).
Daarbij kun je altijd TV incl. kanaal 14 kijken zolang je een Internet abonnement hebt bij Ziggo dus je hebt geen F1TV nodig. Of je moet echt bij Ziggo weggaan...

(Al snap ik wel dat je boos bent over de manier van communiceren en je opeens een stuk meer moet gaan betalen. Maar voordat je alles opzegt, zet het even op een rij wat je echt nodig hebt, wat dit bij Ziggo kost en bij de concurrent).

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 21-04-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
jongetje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:19:
[...]

Je krijgt toch een extra TV pakket in combinatie met Vodafone (en korting en dubbele data op je mobiel).
Daarbij kun je altijd TV incl. kanaal 14 kijken zolang je een Internet abonnement hebt bij Ziggo dus je hebt geen F1TV nodig. Of je moet echt bij Ziggo weggaan...

(Al snap ik wel dat je boos bent over de manier van communiceren en je opeens een stuk meer moet gaan betalen. Maar voordat je alles opzegt, zet het even op een rij wat je echt nodig hebt, wat dit bij Ziggo kost en bij de concurrent).
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje gehecht ben aan f1tv voor de onboards. Volgens mij zonder "basis" tv, kan ik geen sport totaal extra pakket, en ook geen f1tv koppelen. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:15:
Ik ben overgestapt naar Ziggo en heb net het pakket binnen gekregen.
Daar zit deze splitter bij: [Afbeelding]

Echter komt er in mijn meterkast een mannetjes f-connector uit de muur.
Dan heb je geen AOP of een oud AOP, mogelijk nog stammend uit de pre-Ziggo tijd. Vraag Ziggo om een monteur te sturen om het AOP te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Roetzen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:46:
[...]

Dan heb je geen AOP of een oud AOP, mogelijk nog stammend uit de pre-Ziggo tijd. Vraag Ziggo om een monteur te sturen om het AOP te vervangen.
Ik ga nu een afspraak plannen!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:19:
[...]

Ziggo heb je ook niet nodig. Ziggo hier vorig jaar de deur uitgedaan, maar... omdat Ziggo niet meer daadwerkelijk in de straatkast de kabels er uit trekt, blijf je dat ongecodeerde zenderpakket, incl. Ziggo Sport op kanaal 14 gewoon ontvangen zonder dat je er voor betaald.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
Ik dacht ben de brief maar voor en ook een omzetting geregeld. Nu nog steeds Complete met korting. Zou geen pakketten ofzo ontvangen want heb al jaren Ziggo. Nu krijg ik opeens een mail dat ze mij de Mediabox XL gaan sturen. Heb gebeld en ze zeggen gewoon; als je hem echt niet wil moet je hem weigeren bij de postbode en anders breng je hem maar naar de milieustraat.. echt teveel geld daar.
[...]

Ik heb ook een mannelijke F-connector uit de muur komen met de groene kabel. In de Ziggo installatie doos zat een splitter dus die toen gebruikt. Vond het al raar dat er geen andere oplossing voor te vinden is.

[ Voor 37% gewijzigd door PostalDude op 21-04-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
[...]

Je ziet al dat dit merkwaardige bedragen zijn. Er zijn nooit pakketten geweest die € 55,67 of € 53,32 zijn. Zoals eerder gezegd is het pakket wat je hebt € 64,45 en je hebt dus gewoon een cadeautje gehad al die tijd. Vraag een willekeurige gebruiker op dit forum die dit probleem niet had en die zal ook gewoon €64,45 betalen voor exact hetzelfde pakket. Ik zie niet in waarom jij minder zou moeten betalen.

[...]

Welk pakket heb je en wat betaal je? Als er gelogen wordt dan zijn we hier zo achter. Ik kan jou nu ook een leugenaar noemen maar zonder onderbouwing slaat dat nergens op.
Lees de screenshot van de klantenservicemewerker waarin hij aangeeft dat ik een oud pakket heb. Ik had bv ook 5 euro korting om in dat abonnement geen telefonie zat. Ik zit trouwens midden in een verbouwing en ik ga geen contract van ruim 10 jaar terug opzoeken omdat jij me niet gelooft. er zijn genoeg mensen in dit topic die exact hetzelfde vertellen.
__fred__ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:07:
Je moet het doen via de afdeling opzeggingen. Die mogen wel kortingen etc geven.

[ Voor 33% gewijzigd door m3gA op 21-04-2021 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:26:
Me ouders hadden alles (pakket) via T-mobile. (alleen mobiel via Simyo) Me vader wilde overstappen naar Ziggo wegens F1.

Aangemeld 2 maart. Zouden aansluiten op 24 maart. Met overstapservice.
Pakket was Complete inclusief opnemen.
Me vader heeft meerdere malen (in het begin) aangegeven dat we glasvezel hadden en wilden houden, was geen probleem. (dus wel)
Ik knip er even wat uit.
Wat heeft je vader aangevraagd bij Ziggo? Als dat een alles-in-1 is begrijp ik dat Ziggo, T-Mobile heeft opgezegd.
Je hebt er niets meer aan als je diensten wilt houden dan kun je beter geen gebruik maken van deo verstap service. Beter was geweest om TV aan te vragen bij Ziggo en dat pakket dan te beëindigen bij T-Mobile.

Maar waarom zou je zoveel betalen bij Ziggo voor alleen TV, dat is bij T-Mobile een stuk goedkoper als je daar toch al zit. Formule1 is via Ziggo Go of F1TV vele malen goedkoper te krijgen. Ik krijg het op de website niet voor elkaar om alleen TV Complete te bestellen.

Ik weet verder niet wat er in de bevestiging staat van Ziggo. Als daar alles-in-1 compleet staat dan is dat TV, Internet en telefoon. Ik zou de afdeling opzeggingen bellen en via de website een klacht indienen dat je vader verkeerd is voorgelicht. Alleen als in de bevestigingsmail staat dat het Alles in 1 is, dan wordt het wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
[...]
Het 'oude' alles in 1 pakket is gewoon jaarlijks geïndexeerd, blijkbaar niet genoeg want er is nu een groot verschil met de huidige abonnementen. Dat is wat er is gebeurd en dat proberen ze nu aan te passen onder het mom van 'er is een vergissing gemaakt'.

Er is geen vergissing gemaakt, alleen de jaarlijkse prijscorrectie voor dat pakket is niet toereikend om op hetzelfde prijsniveau te komen als de huidige abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:06:
[...]

Waar kun je die tarieven vinden? Op https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten staan ze niet, want daar staan alleen de huidige pakketten vermeld. Alles-in-1 plus is niet gelijk aan het huidige Alles-in-1 compleet.
Volledig mee eens. Als Ziggo ook deze pakketten gewoon ergens op de site had geplaatst dan hadden we geen discussie. Gemiste kans.
m3gA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:15:
[...]

Lees de screenshot van de klantenservicemewerker waarin hij aangeeft dat ik een oud pakket heb. Ik had bv ook 5 euro korting om in dat abonnement geen telefonie zat. Ik zit trouwens midden in een verbouwing en ik ga geen contract van ruim 10 jaar terug opzoeken omdat jij me niet gelooft. er zijn genoeg mensen in dit topic die exact hetzelfde vertellen.
O nee, doe geen moeite, voor mij hoeft dat echt niet. Ik zeg je alleen dat wat je beweert nergens gestaafd is door bewijzen en dat dat dus hoogstwaarschijnlijk niet klopt en de brief van Ziggo aannemelijker is. Het maakt voor de uitkomst verder ook niet uit.
Harry_Nak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:39:
[...]

Het 'oude' alles in 1 pakket is gewoon jaarlijks geïndexeerd, blijkbaar niet genoeg want er is nu een groot verschil met de huidige abonnementen. Dat is wat er is gebeurd en dat proberen ze nu aan te passen onder het mom van 'er is een vergissing gemaakt'.

Er is geen vergissing gemaakt, alleen de jaarlijkse prijscorrectie voor dat pakket is niet toereikend om op hetzelfde prijsniveau te komen als de huidige abonnementen.
En dat concludeer je uit? Weer een bewering die nergens op gebaseerd is. Het is knap dat je dat kan bepalen. Ik ben niet zo van de complottheorien. Er worden namelijk wel degelijk klanten geïnformeerd als een pakket ophoudt met bestaan. Zoek maar terug in dit forum. Dit komt geregeld voor. De tekst is dan heel anders en je wordt dan overgezet naar een neiuw pakket. Hier wordt echter expliciet gesproken over een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Jay-B schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:00:
[...]

O nee, doe geen moeite, voor mij hoeft dat echt niet. Ik zeg je alleen dat wat je beweert nergens gestaafd is door bewijzen en dat dat dus hoogstwaarschijnlijk niet klopt en de brief van Ziggo aannemelijker is. Het maakt voor de uitkomst verder ook niet uit.
Waarom roep je steeds dat er geen bewijzen zijn als het letterlijk in de screenshot van de klantenservice staat zoals ik net al genoemd heb?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miJWxA5u_CsHCIHroCPUZgLBU00=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C6Lr2mZGz6Cyhd6gOxt6IYL9.png?f=user_large

Voor de uitkomst maakt het inderdaad niet uit, maar de toongeving van de brief valt bij mij verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:43

TFHfony

Professional Weirdo

m3gA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:09:
[...]

Waarom roep je steeds dat er geen bewijzen zijn als het letterlijk in de screenshot van de klantenservice staat zoals ik net al genoemd heb?
[Afbeelding]

Voor de uitkomst maakt het inderdaad niet uit, maar de toongeving van de brief valt bij mij verkeerd.
Don't feed the...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]

Geen bewijs dat jouw pakket minder zou moeten kosten dan 64,45. Want die is er ook niet. De medewerker bevestigt dus dat je een ouder pakket hebt maar geeft ook aan dat dit pakket gewoon€ 64,45 kost (de prijs die je ooit hebt afgesproken plus alle verhogingen de afgelopen jaren.) Een vergelijkbaar nu te verkrijgen pakket is nu € 64,95. Jij betaalde door een slordige fout dus minder dan iemand anders met hetzelfde pakket (€ 58,67 ook hier weer vreemd bedrag, alle correcte bedragen zijn op 5 cent afgerond). Nu wordt dit rechtgetrokken. Lijkt me toch eerlijk ten op zichte van al die klanten die in 2010 exact hetzelfde pakket hebben afgenomen als jij en wel gewoon € 64,45 betalen of zeg ik nu iets raars?

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 21-04-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
m3gA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:15:
[...]

[...]

Je moet het doen via de afdeling opzeggingen. Die mogen wel kortingen etc geven.
*knip*. Op de man spelen is nergens voor nodig.

ga er gewoon in ieder geval van uit wat er destijds contractueel met jou is afgesproken want dat is waar het in basis om gaat. Dat ze pakketten veranderen, soi, maar jij hebt niks zelf laten wijzigen de afgelopen jaren noch heeft Ziggo dat gedaan in een of andere schriftelijke bekendmaking aan jou.
Dat er inflatiecorrectie is toegepast geeft ook aan dat Ziggo al die tijd jouw "niet vergeten" was.
Mooie smoes om een tekortkoming van hun kant "jouw fout/jouw vergissing" te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 21-04-2021 16:40 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij zijn we het prima met elkaar eens:
- Ziggo schoont de systemen op om 1 duidige producten aan te bieden door alle oude producten om te zetten.
- Toonzetting is erg vreemd, was geen foutje, is gewoon een stopzetting van oude pakketten die vervangen worden door de actuele.

Mooi moment om eens te kijken of je ook met een lager pakket toe kunt en eventueel wat kunt besparen. Verder kun je er weinig aan doen. Je kunt misschien retentie (opzeggingen) bellen voor nieuw jaarcontract met korting of WiFi punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 16:49
Mogelijk voor een aantal hier een nieuwtje wat ik volgens mij heb gemist: Den Bosch stond tot op heden niet in de lijstjes voor de Ziggo GigaNet upgrade. Vandaag is er huis aan huis een GigaNet infokrant verspreid in Den Bosch met de mededeling dat het abonnement per direct in Den Bosch beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Hah, wij zitten hier op een plek waar KPN ooit lege microbuizen voor glasvezel door de appartementen heeft getrokken, maar toch koper heeft aangelegd. Ook is er een ruimte voor apparatuur. We hebben KPN ooit benaderd voor aansluiting, maar kwam erop neer dat we eerst het aanleggen zo ongeveer zelf moesten betalen (enkele tonnen) om vervolgens de normale markttarieven toegesplitst te krijgen. Daarom destijds bedankt. Toen maar ons glasvezelinitiatief ontmanteld.

Net dit verhaal tegen een T-Mobile verantwoordelijke voor glasvezelaanleg aangehouden, maar die zag er wel brood in. Ik ga echt lachen als een Ziggo 'prijsfout' ertoe leidt dat we hier straks glasvezel hebben en ziggo ineens concurrentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:54:
[...]

ga er gewoon in ieder geval van uit wat er destijds contractueel met jou is afgesproken want dat is waar het in basis om gaat. Dat ze pakketten veranderen, soi, maar jij hebt niks zelf laten wijzigen de afgelopen jaren noch heeft Ziggo dat gedaan in een of andere schriftelijke bekendmaking aan jou.
Dat er inflatiecorrectie is toegepast geeft ook aan dat Ziggo al die tijd jouw "niet vergeten" was.
Mooie smoes om een tekortkoming van hun kant "jouw fout/jouw vergissing" te noemen.
Exact. Ziggo heeft lopen prutsen in de facturatie door te weinig te factureren. Er is contractueel niets veranderd. Niemand zegt hier dat de fout bij @m3gA ligt. Enkel dat deze persoon een meevaller heeft gehad de afgelopen maanden.
jongetje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:06:
- Ziggo schoont de systemen op om 1 duidige producten aan te bieden door alle oude producten om te zetten.
- Toonzetting is erg vreemd, was geen foutje, is gewoon een stopzetting van oude pakketten die vervangen worden door de actuele.
Nee, daar gaat de discussie dus juist om. Als Ziggo pakketten opruimt dan krijg je een brief als deze:

Famous in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Er wordt dan uitgelegd welke onderdelen er veranderen en dat ze proberen zoveel mogelijk te laten lijken op je oude pakket. Dit pakket is dan inderdaad vaak duurder omdat het om oude pakketten gaat waar Ziggo vanaf wil.

Als je kijk welke brief er nu gestuurd wordt dan is dat heel specifiek voor een aantal individuele cases waarbij je een pakket krijgt wat niet opgeruimd wordt maar waar men per ongeluk te weinig voor gerekend heeft. Lees (fictieve aantallen): Er zijn misschien 1000 mensen met dit pakket (in dit geval alles-in-1 Plus). 900 betalen hiervoor een bedrag (in dit geval €64,45) en 100 door een fout in de facturatie betalen hier minder voor. Met vreemde bedragen tot gevolg. Het pakket zelf blijft vooralsnog bestaan. Dit is een wezenlijk verschil.
Mooi moment om eens te kijken of je ook met een lager pakket toe kunt en eventueel wat kunt besparen. Verder kun je er weinig aan doen. Je kunt misschien retentie (opzeggingen) bellen voor nieuw jaarcontract met korting of WiFi punten.
Helemaal mee eens. Je bent een dief van je portemonnee als je dat niet doet.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 21-04-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
jongetje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:06:
...
Ik wil hier een nuance bij plaatsen. Ik heb nu een tariefsverhoging (lees: vergissing met uw factuur) gehad, maar op de nieuwe factuur staat nog steed het Alles-in-1 plus pakket vermeld. Ik heb dus geen nieuw product gekregen (met alle voor- en nadelen die daarbij horen).

Ik begrijp dat een aantal mensen het niet leuk vindt dat ik door het sluiten van een abo meer dan 10 jaar geleden nu een financieel voordeeltje heb t.o.v. mensen met een nieuwer of ander abo, maar dat is nu eenmaal wat ik toentertijd met Ziggo contractueel ben overeengekomen.
En volgens mij zit daar ook de crux. Waarschijnlijk is het lastig voor Ziggo om mijn abo zomaar te beëindigen, en zijn ze gebonden aan een jaarlijkse gelimiteerde prijscorrectie (en daardoor loop ik nu "uit de pas"). Daar zal vast iets over in staan in de contractvoorwaarden (maar die heb ik niet bij de hand).
Dus "geen foutje", maar een ordinaire -verhulde- prijsverhoging, en dat maakt het m.i. niet alleen een onhandige en onprettige actie, maar ook een onwettige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is zowel volgens de voorwaarden als wettelijk gezien vrij eenvoudig om een contract eenzijdig op te zeggen wanneer de initiële contractsperiode is afgelopen. In mijn vorige post zie je een voorbeeld waarin dat gedaan wordt bij een medetweaker onder het mom van het 'opruimen van pakketten' . Waarom zou men de moeite nemen om het te verhullen als een verkapte prijsverhoging terwijl men vaker pakketten opruimt en hier openlijk over communiceert? Als er één ding is waar Ziggo makkelijk over praat dan zijn het wel prijsverhogingen. :X Er is dus geen ene wettelijke of morele reden om dit te verhullen. Het is dan ook niet aannemelijk dat dat gebeurt.

Maar zoals eerder gezegd kijk gewoon even of het pakket überhaupt wel bij je past. Er zijn net snelheidsverhoging en geweest. Misschien heb je wel voldoende aan een goedkoper pakket. In het uiterste geval kan je altijd nog overstappen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-B op 21-04-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
Jay-B schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:11:
Het is zowel volgens de voorwaarden als wettelijk gezien vrij eenvoudig om een contract eenzijdig op te zeggen wanneer de initiële contractsperiode is afgelopen.
...
Het valt wel wat tegen voor Ziggo om zo maar van hun kant het abo te beëindigen. Zie de Algemene Voorwaarden (per 1 dec 2019) , Artikel 6, lid 6. En dan zul je lezen dat die "uitzonderingen" waar Ziggo zich op kan beroepen in dit geval niet toepasbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Korte vraag waarop ik het antwoord niet kon vinden: is het op een connectbox (die witte) mogelijk om alleen WiFi uit te schakelen en de rest van de routing functies te behouden?

Gaat om fUPC gebied.

Idee is er simpelweg twee losse AP's aan te koppelen voor de WiFi.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:25:
[...]

Het valt wel wat tegen voor Ziggo om zo maar van hun kant het abo te beëindigen. Zie de Algemene Voorwaarden (per 1 dec 2019) , Artikel 6, lid 6. En dan zul je lezen dat die "uitzonderingen" waar Ziggo zich op kan beroepen in dit geval niet toepasbaar zijn.
Dat gaat heel specifiek in op situaties waarbij je de voorwaarden schendt. Je kan beter kijken naar artikel 7 lid 3 welke stelt dat Ziggo te allen tijde diensten, vergoedingen en voorwaarden kan wijzigen. Dit houdt dus ook in het stoppen met een pakket om daarvoor in de plaats een ander pakket te gebruiken. Als dit nadelig uitvalt mag je uiteraard gewoon opzeggen.
The Eagle schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:31:
Korte vraag waarop ik het antwoord niet kon vinden: is het op een connectbox (die witte) mogelijk om alleen WiFi uit te schakelen en de rest van de routing functies te behouden?

Gaat om fUPC gebied.

Dat zou moeten kunnen. Ik heb de 2.4 Ghz radio uit staan bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-B op 21-04-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:15
The Eagle schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:31:

Gaat om fUPC gebied.

Ja geen probleem. Vorige week bij een klant gedaan.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53
Ik heb nu ziggo internet en tv start icm een pace mediabox.
De mediabox staat achter een deurtje en heeft helaas geen rf.
Nu had ik gehoopt hem via hdmi cec van m'n LG cx te kunnen bedienen, maar helaas.

Dus ik twijfel nu tussen een ci+ module of de mediabox next.
De next heeft wel rf, maar wordt volgens mij weer niet geleverd bij internet en tv start.
De ci+ heeft een vriend van me in een 7 jaar oude LG en ik vind het zappen wel langzamer. Is dit in een nieuwe tv (met snellere Soc) wel verholpen of zit dat echt in de module?
En is de next wel via de afstandsbediening van de tv te besturen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@qosmic Een next is wel een dure oplossing voor je deurtjes probleem.

Je kunt ook een ir extender kopen.

Wat betreft zapsnelheid kun je dit al testen, je kunt de kabel al aansluiten en de ongecodeerde zenders ontvangen en eroplos zappen. De CI module zorgt voor decryptie en de tuner voor het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53
jongetje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:29:
@qosmic Een next is wel een dure oplossing voor je deurtjes probleem.

Je kunt ook een ir extender kopen.

Wat betreft zapsnelheid kun je dit al testen, je kunt de kabel al aansluiten en de ongecodeerde zenders ontvangen en eroplos zappen. De CI module zorgt voor decryptie en de tuner voor het beeld.
Klopt, ik zat al een extender te denken. Ben verder ook wel tevreden met de pace.
Maar hoe werkt die extender dan?

Ik had deze gezien.

https://m.nl.aliexpress.c...=ZZvMruyu&addresstype=600

Die usb zou in de pace moeten, maar de usb poort van de pace is uitgeschakeld.
Dat oogje kan ik wel ergens verdekt opstellen. Maar hoe slaat ik em dan aan op de pace 7111

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Qosmic Dat ene oogje plak je op de IR sensor van de decoder. De andere in het zicht van de afstandsbediening zodat die het kan oppakken en doorzenden.
De (usb) kun je ook met een adapter voeden als die van de decoder geen stroom geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ennn m'n modem ligt eruit. :')

Benieuwd hoe lang ik nu weer aan de telefoon moet hangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-06 22:36
Voor het vervangen van het AOP enzovoort op installatiedatum, dus de dag van overstap, moet ik dan een installatiemonteur of een servicemonteur hebben? Als de installatiemonteur echt enkel genoeg kennis heeft om een modemtje aan te sluiten dan heb ik er natuurlijk weinig aan :*)

Installatiemonteur
Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiehulp.

Servicemonteur
Deze monteur helpt bij allerlei klussen. Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van je wifi, kabels trekken naar zolder of het aansluiten van extra apparaten.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ben2513 De installatie monteur zorgt voor een werkend modem en eventueel decoders als die in je pakket zit. Volgens mij staat dat duidelijk omschreven toch?

Ik kan vanuit hier niet raden wat jij nog meer wilt aansluiten, maar een monteur komt niet een halve dag kabels trekken, wifi punten aansluiten etc. Maareh, we zitten op Tweakers dus dat is toch best zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
Jay-B schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:51:
[...]
Dat gaat heel specifiek in op situaties waarbij je de voorwaarden schendt. Je kan beter kijken naar artikel 7 lid 3 welke stelt dat Ziggo te allen tijde diensten, vergoedingen en voorwaarden kan wijzigen. Dit houdt dus ook in het stoppen met een pakket om daarvoor in de plaats een ander pakket te gebruiken. Als dit nadelig uitvalt mag je uiteraard gewoon opzeggen.
Fair enough. Of een wijziging hetzelfde is als een beëindiging dat laat ik in het midden. Ik heb daar mijn twijfels over, maar ik ben geen jurist. Maar dan nog heeft Ziggo een aankondigingstermijn van één maand. Ik heb een brief gekregen op 9 april en op 20 april is het "gecorrigeerde" bedrag al geincasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-06 22:36
jongetje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:31:
@ben2513 De installatie monteur zorgt voor een werkend modem en eventueel decoders als die in je pakket zit. Volgens mij staat dat duidelijk omschreven toch?

Ik kan vanuit hier niet raden wat jij nog meer wilt aansluiten, maar een monteur komt niet een halve dag kabels trekken, wifi punten aansluiten etc. Maareh, we zitten op Tweakers dus dat is toch best zelf te doen?
Een nieuw AOP zoals aangegeven (en ook een nieuwe wanddoos, want dat is gratis als nodig). Hoe zou ik nu weten of dat onder "een werkend modem" valt? Maar goed, vergeet het maar ;-)

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ben2513 Een installatiemonteur kan geen werkende verbinding afleveren zonder goed AOP en zal deze dus vervangen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Nou, een kleine 30 minuten aan de telefoon gezeten.

De eindconclusie is dat het jammer is dat m'n internet het niet doet, ik mag vanavond nog een keer bellen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ben2513 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:28:
Voor het vervangen van het AOP enzovoort op installatiedatum, dus de dag van overstap, moet ik dan een installatiemonteur of een servicemonteur hebben? Als de installatiemonteur echt enkel genoeg kennis heeft om een modemtje aan te sluiten dan heb ik er natuurlijk weinig aan :*)

Installatiemonteur
Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiehulp.

Servicemonteur
Deze monteur helpt bij allerlei klussen. Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van je wifi, kabels trekken naar zolder of het aansluiten van extra apparaten.
Wat @jongetje zegt...

Maar je geeft gewoon aan dat je verhuist en een werkend modem wil, is gewoon 1 en dezelfde monteur maar dan met een andere opdracht.

Tenzij je zelf kan zien dat de AOP goed genoeg is en het modem zichzelf correct aan meld bij de CMTS. Dan hoef je geen monteur te laten komen }:O

Ik ben vorig jaar april verhuisd en toen heeft de monteur wel allerlei kabels getrokken (naast dat hij een nieuw AOP had gemonteerd) voor mij omdat hij vanwege de maatregelen een tijdsblok van 2u per klant had 8)7 maar dat was mijn mazzel, wat nu niet meer is.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 22-04-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand recent nog bij een verlenging korting gekregen? Ik kom dit keer niet verder dan 3 maanden 20 euro of gratis wifi boosters.. :D. Voor mij te weinig en een goede reden om over te stappen naar glasvezel.

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 22-04-2021 09:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Workaholic 6 Maanden 20 euro op Complete + Start TV is mogelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 22:32

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
Ik zit te kijken om toch over te stappen naar Internet Start XXL. Meer snelheid voor (over een jaar gezien) minder geld. Hierop heb ik afgelopen week Ziggo gebeld.

Ik gaf aan dat ik belangstelling heb bij het pakket en wilde vragen wat er mogelijk is (of dit überhaupt geleverd kon worden zeg maar). De medewerker ging hier naar kijken, waarna er een stilte van 2 minuten viel. Op een gegeven moment maar gevraagd of de computers de temperaturen nog een beetje aan konden daar. Volgens mij werd hij schijnbaar weer wakker, want plots was het inderdaad mogelijk om dit pakket te bestellen. Kosten zouden dan "ongeveer € 60 per maand zijn". Toen ik aangaf dat er op de site een aanbieding stond voor de eerste 4 maanden 39,95 was het "Ja meneer, dat is alleen voor bestaande klanten". Goed, dit verhaal kennen we natuurlijk. Gevraagd of er iets mogelijk was met combi-korting, bijvoorbeeld door het aanpassen van het abonnement van mijn vrouw. Nou, dat opende alle deuren! Kreeg allerlei aanbiedingen voor simonly abonnementen, de aanbiedingsprijs van Internet start XXL was dan ook geen enkel probleem meer. De medewerker van Ziggo werd spontaan helemaal enthousiast. Dus ik geef aan dat hij het in gang mag zetten, blijkt dat hij niet had begrepen dat het ging om aanpassen van een bestaand Vodafone abonnement. Terwijl ik dit in het gesprek 3 keer ofzo heb laten vallen... Ik geef aan dat ik dan eerst wil overleggen, waarna het gesprek bijna instant opgehangen wordt.

Nu kan ik het via de mobiele site bestellen, inclusief de actieprijs, Wi-Fi boosters etc. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik zou bijvoorbeeld graag onze Ubee EVW3200 willen behouden, al die jaren geen enkel probleem met deze modem en wil dat graag zo houden. Het modem kan de snelheid prima aan (ik lees berichten over 300Mbps). Ik vrees echter dat je gewoon hard de connectbox gepushed krijg? Moet ik nog vrezen voor mijn smartcards (3 stuks)? Volgens de site zou dit allemaal zonder problemen mee moeten gaan, maar heb liever wat zekerheid wat voor mij ook de initiële reden was om te bellen in plaats van direct te bestellen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Monteur is net geweest, heb nu een mooi AOP. :)

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@The Executer Die korting gaat je, denk ik, niet lukken als je al klant bent. Ook niet als je 'm online besteld.

Een nieuw modem gaat ook gepushed worden, geen ontsnappen aan.
Afgelopen maandag zo'n beetje hetzelfde proces doorgelopen, mondeling een toezegging van 'geen wijzigingen in hardware' en 10 minuten later een mail van hardware wijziging.
Direct het nieuwe jaarcontract geannuleerd en nu zit ik dus zonder internet nadat ik gisteren de 'nieuwe' ziggo meuk aan de deur geweigerd heb.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comet schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:32:
[...]

Fair enough. Of een wijziging hetzelfde is als een beëindiging dat laat ik in het midden. Ik heb daar mijn twijfels over, maar ik ben geen jurist. Maar dan nog heeft Ziggo een aankondigingstermijn van één maand. Ik heb een brief gekregen op 9 april en op 20 april is het "gecorrigeerde" bedrag al geincasseerd.
Nee maar dit ging over het feit dat jij zei dat het juridisch niet zou mogen om producten of prijzen aan te passen. In jouw situatie claimt Ziggo dat ze deze prijs al met jou zijn overeengekomen. Ik weet niet of aankondigingstermijn van één maand dan ook geldt. Sterker nog, volgens mij mogen ze juridisch zelfs een aantal maanden terugfactureren. Gelukkig gebeurt dat niet.
The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:45:
Nu kan ik het via de mobiele site bestellen, inclusief de actieprijs, Wi-Fi boosters etc. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik zou bijvoorbeeld graag onze Ubee EVW3200 willen behouden, al die jaren geen enkel probleem met deze modem en wil dat graag zo houden. Het modem kan de snelheid prima aan (ik lees berichten over 300Mbps). Ik vrees echter dat je gewoon hard de connectbox gepushed krijg? Moet ik nog vrezen voor mijn smartcards (3 stuks)? Volgens de site zou dit allemaal zonder problemen mee moeten gaan, maar heb liever wat zekerheid wat voor mij ook de initiële reden was om te bellen in plaats van direct te bestellen.
Het hangt er echt vanaf welk pakket je bestelt. Men stuurt geen nieuw modem als het niet nodig is dat kost alleen maar geld. Echter een EVW3200 is inmiddels wel antiek. Grote kans dat men hier vanaf wil en dat je een nieuw modem krijgt. De smartcards die van jou zijn blijven geactiveerd. Welk pakket wilde je bestellen? Internet Start XXL en TV... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
Jay-B schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:32:
[...]

Het hangt er echt vanaf welk pakket je bestelt. Men stuurt geen nieuw modem als het niet nodig is dat kost alleen maar geld. Echter een EVW3200 is inmiddels wel antiek. Grote kans dat men hier vanaf wil en dat je een nieuw modem krijgt. De smartcards die van jou zijn blijven geactiveerd. Welk pakket wilde je bestellen? Internet Start XXL en TV... ?
Het is dus maar net hoe het systeem er mee om zal gaan, en 'vrees' dat er gewoon een nieuw modem gepushed zal worden 'want onderdeel van het installatiepakket'. Het pakket wat ik wilde bestellen is het Alles-in-1 Start XXL pakket: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-xxl.

Ik betaal nu €54,50 voor Alles-in-1 Start (75/10). Het XXL pakket komt (incl. korting /12 maanden op € 49,70), dus mooi stukje goedkoper per maand en dubbele snelheid vwb de download (150/15).

[ Voor 10% gewijzigd door The Executer op 22-04-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 00:08
The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:41:
[...]

Het is dus maar net hoe het systeem er mee om zal gaan, en 'vrees' dat er gewoon een nieuw modem gepushed zal worden 'want onderdeel van het installatiepakket'. Het pakket wat ik wilde bestellen is het Alles-in-1 Start XXL pakket: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-xxl.

Ik betaal nu €54,50 voor Alles-in-1 Start (75/10). Het XXL pakket komt (incl. korting /12 maanden op € 49,70), dus mooi stukje goedkoper per maand en dubbele snelheid vwb de download (150/15).
Waar haal je die korting vandaan? ik zie dat zelf nergens op de site staan, of is dat telefonisch aangeboden? Uit mijn ervaring geeft ziggo namelijk nooit korting aan bestaande abonnees die een nieuw pakket afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
SteinGames schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:22:
[...]

Waar haal je die korting vandaan? ik zie dat zelf nergens op de site staan, of is dat telefonisch aangeboden? Uit mijn ervaring geeft ziggo namelijk nooit korting aan bestaande abonnees die een nieuw pakket afsluiten.
Je kan kiezen voor 3 smart Wifiboosters of 6 maanden korting (€ 39.95 per maand ipv € 59.45 per maand). Als je eenmaal op de site van Ziggo hebt aangegeven reeds klant te zijn, zie je deze kortingen niet meer. Wanneer je de site incognito bekijkt zie je deze kortingen wel weer.

Ik wil dus kijken hoe ver ik kan komen zodat ik deze korting voor nieuwe klanten wel kan krijgen. Anders alles opzeggen en bestellen op naam van mijn vrouw, maar dan ben ik de 3 smartcards ook kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door The Executer op 22-04-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:13:
Heeft iemand recent nog bij een verlenging korting gekregen? Ik kom dit keer niet verder dan 3 maanden 20 euro of gratis wifi boosters.. :D. Voor mij te weinig en een goede reden om over te stappen naar glasvezel.
Die aanbieding krijg je ongeveer 10 maanden na je overstap naar een andere provider. Dan vragen ze je om terug te komen via een kaart/brief met een scherpe aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:24:
[...]

Je kan kiezen voor 3 smart Wifiboosters of 6 maanden korting (€ 39.95 per maand ipv € 59.45 per maand). Als je eenmaal op de site van Ziggo hebt aangegeven reeds klant te zijn, zie je deze kortingen niet meer. Wanneer je de site incognito bekijkt zie je deze kortingen wel weer.

Ik wil dus kijken hoe ver ik kan komen zodat ik deze korting voor nieuwe klanten wel kan krijgen. Anders alles opzeggen en bestellen op naam van mijn vrouw, maar dan ben ik de 3 smartcards ook kwijt.
Gewoon bellen om te zeggen dat je wil annuleren omdat je wilt overstappen naar KPN.

Dan bieden ze je dit aanbod meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 00:08
The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:24:
[...]

Ah zo! Ik wou net zeggen, ik zie de optie voor bestaande klanten inderdaad niet. In incognito wel. Hoop voor je dat je de smartcards kan meenemen. Maar inderdaad zodra je hem op de naam van je vrouw zet ben je de smartcards kwijt.. Wat je dus weer 2,50,- per maand per smartcard extra gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
JackBol schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:33:
[...]

Gewoon bellen om te zeggen dat je wil annuleren omdat je wilt overstappen naar KPN.

Dan bieden ze je dit aanbod meteen aan.
Dat is inderdaad mijn volgende stap. Zou graag naar glasvezel willen, wat ze binnenkort aan gaan leggen. Voorwaarden zijn ook flink verbeterd (van € 1500 voor aanleg, naar € 250 naar gratis), maar de rest is minder geworden. Daarnaast verplicht abonnement aangaan voor aanleg.

- Geen DVB-C meer (dus verplicht overal UTP kabels trekken) en bij elke TV verplicht STB (zie alle kabels maar eens kwijt te raken met een Playstation, receiver etc, wat lampjes etc)
- In de loop der tijd is het project gewijzigd, waardoor er maar 1 provider overgebleven is.
- Veel duurder, qua pakket scheelt het al € 30, en dan heb ik alle kortingen die wij op mobiel hebben nog niet eens meegerekend.

Kortom, we blijven maar bij Ziggo.
SteinGames schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:37:
[...]

Ah zo! Ik wou net zeggen, ik zie de optie voor bestaande klanten inderdaad niet. In incognito wel. Hoop voor je dat je de smartcards kan meenemen. Maar inderdaad zodra je hem op de naam van je vrouw zet ben je de smartcards kwijt.. Wat je dus weer 2,50,- per maand per smartcard extra gaat kosten.
Komt door de cookie die Ziggo plaatst, dan zie je dat soort dingen niet meer. En idd, 3 smardcards kwijt (waarvan 1 bij mijn schoonmoeder in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:11
Ik werd vandaag gebeld door Ziggo met het aanbod om de internet snelheid van ons pakket (Internet Complete + TV Complete Next) te verdubbelen voor dezelfde prijs voor zes maanden, daarna 8,- per maand extra. Denk dat de nieuwe glasvezel aansluiting de aanleiding is.

Zijn er meer mensen die dit aanbod kregen? Is dit het beste wat ze kunnen bieden of is er meer te verdienen voor bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Je hoeft niet echt over te stappen, dreigen alleen is al genoeg.
Vooral als er een glasvezelproject aan komt. Ziggo weet dit en zal moeite doen om klanten te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
JackBol schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:39:
[...]

Je hoeft niet echt over te stappen, dreigen alleen is al genoeg.
Vooral als er een glasvezelproject aan komt. Ziggo weet dit en zal moeite doen om klanten te behouden.
Ik zou dus juist wel over willen stappen! We zullen alleen de glasvezellijn krijgen als we ook een abonnement aanleggen, anders wordt je overgeslagen. Bijdragen in de aanlegkosten e.d. is niet mogelijk, je krijgt gewoon niets. Om toekomstbestendig te zijn, zou ik graag die lijn in ons huis willen (Koopwoning). Maar als het verschil zo groot is, tja...

Zal van de week nog eens bellen met Ziggo, zien hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:43:
- Geen DVB-C meer (dus verplicht overal UTP kabels trekken) en bij elke TV verplicht STB (zie alle kabels maar eens kwijt te raken met een Playstation, receiver etc, wat lampjes etc)
Dat is wel jammer: bij ons kwam er glasvezel waarbij 1 provider DVB-C kon doen. Ik kwam van Canal Digital en was er wel blij mee, geen aparte ontvanger meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 13:06

MrMarcie

CFMoto 650MT

virofi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:28:
Ik werd vandaag gebeld door Ziggo met het aanbod om de internet snelheid van ons pakket (Internet Complete + TV Complete Next) te verdubbelen voor dezelfde prijs voor zes maanden, daarna 8,- per maand extra. Denk dat de nieuwe glasvezel aansluiting de aanleiding is.

Zijn er meer mensen die dit aanbod kregen? Is dit het beste wat ze kunnen bieden of is er meer te verdienen voor bestaande klanten?
Je bent dus nog eens 8 euro duurder uit zo. Bij ons komt binnenkort glas (Zeist), deel ligt al. Maar verwacht weinig aanbiedingen. Want dit is een KPN netwerk m.a.w. duur. Tweak kost 41 / maand voor 1g/1g. Maar Tweak via KPN 100/100 voor 47 euro. Dank je wel KPN (en Ziggo) voor de monopolies. Hoge kosten en weinig ontwikkeling. Je zou maar in Veendam wonen, dan ben je een mazzelaar.
Toch bizar dat er zoveel verschil in Nederland is?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
MrMarcie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:55:
[...]

Je bent dus nog eens 8 euro duurder uit zo. Bij ons komt binnenkort glas (Zeist), deel ligt al. Maar verwacht weinig aanbiedingen. Want dit is een KPN netwerk m.a.w. duur. Tweak kost 41 / maand voor 1g/1g. Maar Tweak via KPN 100/100 voor 47 euro. Dank je wel KPN (en Ziggo) voor de monopolies. Hoge kosten en weinig ontwikkeling. Je zou maar in Veendam wonen, dan ben je een mazzelaar.
Toch bizar dat er zoveel verschil in Nederland is?
Prijs je gelukkig. Bij ons wordt het aangelegd door Delta. Alleen internet is € 45 (150/150), totaalpakket met standaard TV pakket (50 zenders), Ziggo Sport (voor de F1), vaste telefoon en 2 ontvangers extra is € 82/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
The Executer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:41:
[...]

Toch wel gek dat het op die site niet dezelfde prijs is als ik heb, ik zit 1 eu goedkoper met hetzelfde pakket, alleen geen media box xl maar een gewone media box en safe online, is dat dan 1euro verschil en dat jij dan geen safe online hebt maar wel een xl media box, ergens zijn ze wel zelf steeds de boel(pakket namen) aan het veranderen en dan een prijs fout herstellen naderhand, of lijkt dat nu zo?

Mijn pakket Internet Start XXL en TV Start 58,95 pm
- Kabel TV
- TV Standard
- Mediabox
- Internet Start XXL (150mbit)
- Safe Online
- Bellen

Edit
Hm ik kan voor dezelfde prijs als mijn huidige pakket, bellen laten vallen, en dan internet compleet en kabel tv (ipv tv start/standaard) nemen. ik zie save online er niet bijstaan, ik doe dit ingelogd in mijn ziggo dus ik kan niet kijken of dat er nog bijzit en mijn Vodafone voordeel, en bij de samenvatting van de bestelling zie ik alleen dit. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkOMwZDmXQgxAgJ5CSVc8wFubjI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LdJiVco1QvVcPY0UGv5CStZ.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 22-04-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 22:52
Hoorde vanmorgen op de radio dat er bij diverse providers weer prijsverhogingen komen.
Hoe zit het eigenlijk als je net weer een jaarcontract neemt is de prijs dan vast voor een jaar of krijg je dan ook een verhoging ?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
audiojunk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:48:
Hoorde vanmorgen op de radio dat er bij diverse providers weer prijsverhogingen komen.
Hoe zit het eigenlijk als je net weer een jaarcontract neemt is de prijs dan vast voor een jaar of krijg je dan ook een verhoging ?
Ja met de inflatiecorrectie term/gebruik, kunnen ze het idd verhogen bij je net aangeschafte pakket, met de optie om op te zeggen.

Edit
Dat is iets van de laatste 5 jaar dat ze dit doen, ze hoeven het niet, maar doen het toch. En dat dan met zijn allen. Als consument ben je geen klant meer, maar een product 'waar aan te verdienen is' en dat de huidige mening is bij onze bedrijven van tegenwoordig. nieuws: Providers maken jaarlijks internet en tv duurder, maar waarom?
Ze bestaan om wille van ons en er is geen markwerking, en gunning aan ons als klanten is er al helemaal niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Mel33 op 22-04-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 22:52
Mel33 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:51:
[...]

Edit
Dat is iets van de laatste 5 jaar dat ze dit doen, ze hoeven het niet, maar doen het toch. En dat dan met zijn allen.
Ja lijkt wel afgesproken( kartelvorming ) zodra de eerste provider verhoogd volgt de rest.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
audiojunk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:50:
[...]

Ja lijkt wel afgesproken( kartelvorming ) zodra de eerste provider verhoogd volgt de rest.
Ja dat is het ook, er was ooit een slimme econoom binnen die tak, die het opperde, en toen gingen er 50 juristen aan de slag en komen tot dit idee en de rest volgde, maar wij kunnen het nooit bewijzen.
dus broodje aap want geen bron

Bij de huren net zo, je gaat een contract aan maar de prijs gaat omhoog hoe dan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 22-04-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02
audiojunk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:50:
Ze doen het omdat het kan. Het zijn geen dienstverlenende maar commerciële bedrijven die als doel hebben winst te maken, zo raar is dat niet.

Een prijsverhoging per 1 juli is daarvan het gevolg. Je kunt dat in ook in je voordeel gebruiken door in januari een jaarcontract aan te gaan en te bedingen dat je als nieuwe klant 6 maanden korting wilt. Door de prijsverhoging mag je dan per 1 juli je contract beëindigen zonder dat je aan je jaarcontract gehouden wordt, dan heb je een halfjaar kunnen profiteren van een lage(re) prijs.

Mocht je straks serieus overwegen om per 1 juli op te stappen, zorg er dan voor om op tijd een alternatief achter de hand te houden. De gebruikelijke opzegtermijn geldt dan niet, als je op 30 juni pas opzegt en verwacht een maand te tijd te hebben om rustig een nieuwe provider te kunnen uitzoeken heb je een probleem want de volgende dag is je signaal al weg.
Pagina: 1 ... 206 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic