Jay-B schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:36:
[...]
Internet Start XXL is ook niet voor iedereen beschikbaar zeker niet voor iemand die Internet Complete heeft. Dat is dus niet gek. Beetje vreemd om daarvoor een korting te krijgen. Waarschijnlijk met de retentieafdeling gesproken?
Ik heb met de afdeling opzeggingen gesproken ja, we kijken hier nauwelijks nog lineaire TV en op de telefoonlijn wordt ik alleen maar gebeld door computerexperts van Microsoft.
De functionaliteit van ci+ in mijn huidige regio is zo'n beetje beperkt tot langzaam zappen.
Mijn intentie was/is om hier flink in te gaan snijden. Betalen voor wat je niet gebruikt is zonde.
TV Start behouden werd op aangestuurd (lees: gepushed) door de verkopers, de korting werd geboden omdat ze, naar mijn idee, liever een abonnee hebben met een TV pakket.
Vooralsnog heb je daar niet zoveel over te zeggen. Er wordt automatisch bepaalt bij een order of een klant een nieuw modem nodig heeft of niet. Ik weet niet welke technicolor je hebt maar de meeste zijn rijp voor de sloop en end of life.
Ik snap dat dat automatisch bepaald wordt en dat ik daar (nog) niets over te zeggen heb.
Maar als provider x mij apparatuur y forceert staat het mij vrij om daar vriendelijk voor te bedanken.
En andersom geldt dat natuurlijk ook. Als Ziggo niet meer wilt leveren met een fatsoenlijk modem dan heb ik daar begrip voor.
Technische issues moeten gewoon opgelost worden. Daar geef ik je groot gelijk in. Hoe heb je dit gemeld? Is daar helemaal geen reactie op gekomen?
Ik maak inmiddels al ruim een jaar eens in de zoveel tijd (telefonisch) een melding van, meestal nadat er weer een blokstoring is geweest.
Nadat ik het mooie script doorgelopen heb en mij superwifi aangeboden wordt om 'het' op te lossen blijft dan de mogelijkheid over om een monteur (op mijn kosten) in te plannen waar ik meermaals vriendelijk voor bedankt heb. Verder dan de eerste lijn komt het niet.
Vorig jaar heb ik ook een klacht laten registreren, na een goed gesprek gaf de dame aan dat ze eigenlijk niets voor mij kon doen omdat er op dat specifieke moment geen issues waren. Geheel begrijpelijk ook.
Begin dit jaar heb ik wel een monteur laten komen omdat ik er genoeg van had, de man is na een telefoongesprek en het bekijken van de signaalwaarden van het modem en de centrale niet eens binnen gekomen. Het probleem zat overduidelijk buiten de woning maar fixen kon enige tijd in beslag nemen. Hij kon de issue ook niet koppelen aan mijn dossiernummer, dus de klacht was toen administratief waarschijnlijk afgerond.
Nu moet je daar natuurlijk geluk mee hebben, voor hetzelfde geld had ik een monteur gehad die niet verder had gekeken en had ik zonder oplossing een rekening gekregen (ook ervaring mee).
Nu is een aantal weken geleden de situatie (latency en packetloss) aanzienlijk verbeterd maar omdat ik 's avonds nog steeds af en toe issues heb heb ik eind maart weer de telefoon gepakt, status was onduidelijk en ik zou terug gebeld worden na contact met de technische dienst. Daar wacht ik nog op.
Het beperkt zich nu tot een remote shell die wegvalt, DNS query timeouts en onfortuinlijke deaths tijdens een potje gamen dus het is te doen. Maar voor mij is het nu wel wenselijk om te weten of Ziggo het als opgelost heeft bestempeld en het zo blijft of dat het het komende jaar weer gaat escaleren.
--
Wat mijn zen breekt is de tijd die ik eraan moet spenderen. En ik wil absoluut niet zo'n aso zijn die dat op de servicemedewerker afreageert, want de scripts die ze moeten volgen zijn nu eenmaal ontzettend lang.