Acties:
  • 0 Henk 'm!
extraman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:05:
[...]

Jouw post RS errors zijn veeels te groot, bij mij zijn die ergens tussen de 0 en 4.
Ik zou op het Ziggo community forum even een topic aanmaken en een foto vanje AOP plaatsen, dan kan een moderator beoordelen of je de nieuwste AOP versie hebt
Je er zijn veel te veel errors. Maar het AOP is het vrijwel zeker niet. Het is een BRAUN btv 01-UPC twee jaar geleden door een Ziggo monteur gemonteerd. En uiteraard is toen ook de lijn doorgemeten. Ik noemde in een eerder bericht de lassen in de kabel naar de aansluiting in de straat, maar dat er met die lassen iets mis is, is ook niet erg waarschijnlijk, die lassen gaan niet van de ene op de andere dag problemen geven, dat gaat veel geleidelijker,. Het moet dieper zitten...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 21:39
Roetzen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:41:
[...]

Je er zijn veel te veel errors. Maar het AOP is het vrijwel zeker niet. Het is een BRAUN btv 01-UPC twee jaar geleden door een Ziggo monteur gemonteerd. En uiteraard is toen ook de lijn doorgemeten. Ik noemde in een eerder bericht de lassen in de kabel naar de aansluiting in de straat, maar dat er met die lassen iets mis is, is ook niet erg waarschijnlijk, die lassen gaan niet van de ene op de andere dag problemen geven, dat gaat veel geleidelijker,. Het moet dieper zitten...
Ik zou het toch melden bij Ziggo, dan kan een monteur je kabels doormeten.
Heb goede ervaringen met ziggo community forum, daar hoef je niet elke keer hetzelfde verhaal te houden zoals met de telefonische helpdesk. Op het forum kun je je topic aanvullen.

[ Voor 11% gewijzigd door extraman op 14-04-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:09
Ik ga toch even tegen de topicwarning in. Want ik heb er een vraag over.

Ik heb Internet Start van ziggo
Eerst haalde ik altijd gewoon steady 50 Mbps bij verschillende speedtesten.

Nu heb ik gisteren mijn router gereset. En zal ik dus naar de 75 Mbps moeten.

Maar ik kom niet hoger dan 60 Mbps bij verschillende speedtesten.
Mijn upload is wel verdubbeld en heel steady op die 10 Mbps

Gaat om bekabeld testen

Heb ik nu ergens een bottleneck of is die beloofde download snelheid niet helemaal wat ze beloven nu?

[ Voor 11% gewijzigd door Joostje123 op 14-04-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Masimo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:02:
[...]

Geen tips voor de aanleg van je kabel.

Maar check wel eens welk AOP in je meterkast zit. Als dat een te oude versie is kan dit ook "4G verstoring" opleveren. De "moderne" AOP's zijn véél beter afgeschermd (Hirschmann DIO-01 of nog beter de huidige Braun Telecom BTV 1IEC-NL)
Had ik inderdaad nog niet gemeld, maar heb inderdaad een nieuwe AOP versie.

Maar in de woonkamer zit een TRAS1000.
Nu dacht ik dus om de kabel geheel te vervangen en de aansluiting in de woonkamer te laten vervallen (kabel rechtstreeks in de tv).
Radio wordt hier namelijk niet meer gebruikt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:14
misschien een stomme vraag maar ik krijg een nieuw modem toegestuurd vanwege een aanpassing in mijn contract.

Ben ik verplicht deze aan te sluiten? Ik hoef mijn oude modem niet terug te sturen. Zal Ziggo uiteindelijk mijn oude modem blokkeren in hun systemen?

Ik heb op dit moment nog niet echt zin om te hele boel om te gooien. Misschien over een paar weken als ik wat meer tijd heb of zoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:18
fredgroes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:52:
misschien een stomme vraag maar ik krijg een nieuw modem toegestuurd vanwege een aanpassing in mijn contract.

Ben ik verplicht deze aan te sluiten? Ik hoef mijn oude modem niet terug te sturen. Zal Ziggo uiteindelijk mijn oude modem blokkeren in hun systemen?

Ik heb op dit moment nog niet echt zin om te hele boel om te gooien. Misschien over een paar weken als ik wat meer tijd heb of zoiets
Ja, je oude modem wordt na 14 dagen automatisch geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
extraman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:13:
[...]

Ik zou het toch melden bij Ziggo, dan kan een monteur je kabels doormeten.
Heb goede ervaringen met ziggo community forum, daar hoef je niet elke keer hetzelfde verhaal te houden zoals met de telefonische helpdesk. Op het forum kun je je topic aanvullen.
Ik kijk het nog even aan, maar als die errors aanhouden ga ik het wel melden ja.
MdO82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:40:
[...]

Maar in de woonkamer zit een TRAS1000.
Die is op zich best goed. Die gaat weliswaar "maar" tot 1000 MHz, maar voor alleen TV is dat zeker genoeg. De 4G/5G afscherming is naar verluid iets minder dan de allenieuwste aamsluitdozen maar zou voor TV voldoende moeten zijn.
.
Nu dacht ik dus om de kabel geheel te vervangen en de aansluiting in de woonkamer te laten vervallen (kabel rechtstreeks in de tv).
Radio wordt hier namelijk niet meer gebruikt.
Dat kan natuurlijk ook. In principe geldt hoe minder overgangspunten hoe minder kans op problemen. Aan de andere kant; je gebruikt nu geen radio meer, maar misschien komen er in de toekomst wel andere uitbreidingen. En dan is een WCD waar je wat op- of in kunt steken toch ook wel handig. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00
fredgroes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:52:

Ja, ze sluiten je ook af wanneer ze de modem zijn vergeten up te sturen.
Dan kunnen ze de oude modem tijdelijk activeren en als je dan de nieuwe modem later alsnog aansluit, gaat deze niet online. Dan moet je even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-06 22:36
Ik kreeg net een mooi aanbod voor 9 maanden Alles-in-1 voor €29,99 (ook Giganet) en daarna de volledige prijs per maand. Nu lees ik ook "Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna."

Weet iemand toevallig of je ook van een alles-in-1 naar enkel internet kan switchen? Als nee, dan moet Giganet naar Start wel lukken, toch? Ik wil namelijk geen €100 betalen de laatste drie maanden van het jaar haha. Dan zou ik op tijd kunnen switchen naar Start en maar €55 betalen.

Bij voorbaat dank!

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:26
ben2513 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
Ik kreeg net een mooi aanbod voor 9 maanden Alles-in-1 voor €29,99 (ook Giganet) en daarna de volledige prijs per maand. Nu lees ik ook "Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna."
Je gaat een jaarcontract aan, dan kun je naar mijn weten niet eerder wijzigen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Martinusz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:39:
[...]

Je gaat een jaarcontract aan, dan kun je naar mijn weten niet eerder wijzigen ;)
Klinkt logisch, maar geven ze met de zin "Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna." niet juist aan dat het ook tijdens het 1e jaar kan?

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ben2513 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:41:
[...]

Klinkt logisch, maar geven ze met de zin "Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna." niet juist aan dat het ook tijdens het 1e jaar kan?
Waar lees je dat?

In de actievoorwaarden staat duidelijk een jaarcontract:
Actievoorwaarden Stap over naar Ziggo en ontvang 9 maanden korting
op je abonnement + 12 maanden gratis tv-pakket.
• Je kunt gebruik maken van deze actie tussen 24 maart t/m 7 mei 2021, enkel als je woonachtig
bent in de gemeente Groningen binnen de postcodes startend met: 9711, 9712, 9713, 9714, 9715,
9716, 9717, 9722, 9731, 9741, 9742, 9746.
• Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen van Ziggo.
• Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe internetklanten van Ziggo die kiezen voor een
Internet, Internet & TV of Alles-in-1 pakket.
• Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik
maken van het actieaanbod
Nieuwe internetklanten kunnen kiezen uit:
1. Bij pakketten waar zowel Internet als TV in zit: de eerste 9 maanden € 29,95 per maand + 12
maanden gratis tv pakket naar keuze (Ziggo Sport Totaal of Movies en Series XL) of
Volop Bellen. Na de eerste 9 maanden betaal je de reguliere prijs per maand op basis van een
jaarcontract. De gratis tv-pakketten lopen na 12 maanden automatisch af..
2. Bij pakketten zonder (interactieve) TV: de eerste 9 maanden € 29,95 per maand + Volop Bellen.
Na de eerste 9 maanden betaal je de reguliere prijs per maand op basis van een jaarcontract.
• Nieuwe klanten betalen geen eenmalige activatiekosten van € 19,95
• Als je gebruik maakt van deze actie gaat er een (nieuw) abonnement in met een minimumduur
van een jaar. Na de minimumduur is het abonnement maandelijks opzegbaar.
• Je mag alleen gebruik maken van deze actie als je hier nog niet eerder gebruik van hebt
gemaakt.
• Ziggo behoudt zich het recht voor om deze actie zonder opgaaf van reden per direct te
beëindigen en/of aan te passen.
• Door deelname aan deze actie verklaar je bekend te zijn met deze actievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Martinusz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:51:
[...]

Waar lees je dat?

In de actievoorwaarden staat duidelijk een jaarcontract:

[...]
Ja, het is een jaarcontract, maar dat doet er nog niks aan af. Bij T-Mobile kan ik mijn gsm abonnement bijvoorbeeld ook om de maand naar beden/boven bijstellen, ook heb ik een tweejaarcontract. Hartelijk dank dat je even een kijkje hebt genomen naar de actievoorwaarden.

Op de actiepagina staat een overzicht van de vier verschillende pakketen. Daaronder staat het zinnetje dat je het abonnement ook in het eerste jaar kunt bijstellen. Inmiddels had ik contact met de chat, waarvan ik ook een kopie ontving. Op mijn vraag of ik tussendoor kon aanpassen was dit het antwoord:

"Tussendoor aanpassen is niet de bedoeling maar wel mogelijk. Duidelijk he? haha.."
& "Ja, dat klopt inderdaad wat je zegt. We zien het liever niet omdat je eigenlijk het contract aan gaat voor 1 jaar maar wanneer je dit wilt aanpassen/downgraden word dit wel voor je gedaan zonder extra kosten."

Lijkt mij niet erg betrouwbaar dit. Ik zal dat nog even voorleggen aan de Twitter mensen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ben2513 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:07:
[...]

Ja, het is een jaarcontract, maar dat doet er nog niks aan af. Bij T-Mobile kan ik mijn gsm abonnement bijvoorbeeld ook om de maand naar beden/boven bijstellen, ook heb ik een tweejaarcontract. Hartelijk dank dat je even een kijkje hebt genomen naar de actievoorwaarden.

Op de actiepagina staat een overzicht van de vier verschillende pakketen. Daaronder staat het zinnetje dat je het abonnement ook in het eerste jaar kunt bijstellen. Inmiddels had ik contact met de chat, waarvan ik ook een kopie ontving. Op mijn vraag of ik tussendoor kon aanpassen was dit het antwoord:

"Tussendoor aanpassen is niet de bedoeling maar wel mogelijk. Duidelijk he? haha.."
& "Ja, dat klopt inderdaad wat je zegt. We zien het liever niet omdat je eigenlijk het contract aan gaat voor 1 jaar maar wanneer je dit wilt aanpassen/downgraden word dit wel voor je gedaan zonder extra kosten."

Lijkt mij niet erg betrouwbaar dit. Ik zal dat nog even voorleggen aan de Twitter mensen van Ziggo.
Naja als ze het zelf melden....echter staat het niet in de actievoorwaarden, dus kan ook addertje zijn om mensen te lokken en ze daarna te houden aan de actievoorwaarden.
Als ze het wel doen, dan is dat denk ik de eerste keer dat ze dat zouden toestaan, wellicht dan toch heel specifiek voor deze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:21
ben2513 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:07:
Op de actiepagina staat een overzicht van de vier verschillende pakketen. Daaronder staat het zinnetje dat je het abonnement ook in het eerste jaar kunt bijstellen.
Mijn ervaring is dat omhoog bijstellen altijd wel kan, ook in het eerste jaar. Zeker als dat naar een duurder abo leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
grun93 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:25:
[...]

Mijn ervaring is dat omhoog bijstellen altijd wel kan, ook in het eerste jaar. Zeker als dat naar een duurder abo leidt.
Ik heb het maar gedaan. 9 maanden GigaNet + TV Max + Ziggo Sport Totaal voor €30 maandelijks, daarna €100 als ik het niet naar beneden kan bijstellen. Komt dan nog steeds neer op maar €46 p/m. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:13

Weet iemand toevallig of je ook van een alles-in-1 naar enkel internet kan switchen? Als nee, dan moet Giganet naar Start wel lukken, toch? Ik wil namelijk geen €100 betalen de laatste drie maanden van het jaar haha. Dan zou ik op tijd kunnen switchen naar Start en maar €55 betalen.

Bij voorbaat dank!
Nu snap ik de borden van Ziggo langs de kant van de weg dat het gras niet altijd groener is :P (ook Groningen)

Ook op de website "glashard" noemen, Ziggo ziet waarschijnlijk veel klanten nu naar KPN glasvezel overstappen en komen dus met deze aanbieding.

Inwoners van Haren (9751, is ook gemeente Groningen) vallen uiteraard buiten de boot. Is dus puur vanwege die glasvezel. Ik denk dat Ziggo die tekst toch maar even moet aanpassen, ik gok dat er boze mensen uit Haren aan de telefoon gaan hangen :D

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 14-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:31
grun93 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:25:
[...]

Mijn ervaring is dat Ziggo niet zo moeilijk doet.
Wel heb je bij zo'n wijziging een nieuw jaarcontract.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
krakendmodem schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:45:
[...]

Ook op de website "glashard" noemen, Ziggo ziet waarschijnlijk veel klanten nu naar KPN glasvezel overstappen en komen dus met deze aanbieding.
Haha dat klopt! Gelukkig vallen delen van mijn postcode wel in een glasvezelgebied, maar de mijne niet. Dat duurt ook nog even totdat KPN hier glas legt. Hopelijk kan ik over een jaar overstappen op KPN glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ben2513 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:48:
[...]

Haha dat klopt! Gelukkig vallen delen van mijn postcode wel in een glasvezelgebied, maar de mijne niet. Dat duurt ook nog even totdat KPN hier glas legt. Hopelijk kan ik over een jaar overstappen op KPN glas :)
Haren doet dan weer niet mee. Niet heel netjes van Ziggo om eerlijk te zijn. Je zou zeggen dat daar ook 1Gbit is.

Edit. Niet dus. Max 600Mbps. Hmm.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 14-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
ben2513 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb het maar gedaan. 9 maanden GigaNet + TV Max + Ziggo Sport Totaal voor €30 maandelijks, daarna €100 als ik het niet naar beneden kan bijstellen. Komt dan nog steeds neer op maar €46 p/m. :)
Kijk eens. "Cashback krijg je misschien ook nog" dacht ik. Dus via CashbackXL naar Ziggo. Daar kom je dan natuurlijk niet op de juiste actiepagina terecht. Dus url van de actiepagina gekopieerd en voor de url parameters met de unieke cashback ID geplakt. En net kreeg ik écht de bevestiging. Afkeuren kan natuurlijk nog gebeuren maar hopelijk niet. Weer €90 bespaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Roetzen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:31:
[...]

Dat kan natuurlijk ook. In principe geldt hoe minder overgangspunten hoe minder kans op problemen. Aan de andere kant; je gebruikt nu geen radio meer, maar misschien komen er in de toekomst wel andere uitbreidingen. En dan is een WCD waar je wat op- of in kunt steken toch ook wel handig. .
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar dan blijft alleen nog de vraag hoe ik netjes de kabel door de buis kan krijgen als ik een kant en klare kabel bestel van Hirschmann en de connector tijdelijk loshaal (wordt anders zo lastig :P)

Dus als iemand daar nog een tip voor heeft :)
Natuurlijk kan ik ook een stripper van Hirschmann bestellen welke de kabel netjes op maat kan strippen, maar voor eenmalig gebruik vindt ik dat dan ook weer zonde :)

EDIT: wat ik zelf nog eventueel bedacht had was om van een oude coax een stukje te strippen en deze dan over de binnenste kern te schuiven en daar dan weer een trekkous op te doen, maar wellicht denk ik nu gewoon even te moeilijk :P

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 14-04-2021 14:29 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MdO82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:25:
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar dan blijft alleen nog de vraag hoe ik netjes de kabel door de buis kan krijgen als ik een kant en klare kabel bestel van Hirschmann en de connector tijdelijk loshaal (wordt anders zo lastig :P)

Misschien biedt dit filmpje inspiratie. :)

Natuurlijk weet je al wel dat je coax nooit mag knikken, de afstand tussen kern en afscherming moet altijd dezelfde blijven. Als het goed is staat de straal in de specs van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 19:16
Ik moet zeggen dat ik nog nooit onder mijn daadwerkelijke snelheden ben geweest en mijn ouders ook nog nooit, altijd wel 1Mbit erboven( wel huizen van 10 jaar oud en wss dus toen nieuwe kabels in de straat gelegd)
ik kan mij voorstellen dat de hoogste pakketen niet altijd halen wat ze beloven.

Ik gister even het 50/5 wat nu 75/10 is, naar het basic internet gezet met 40/5 bij mijn ouders, met behoudt van zijn tv standaard en zijn gratis pakketen met de vodafone korting enzo, hij krijg wel een ci module en moet zijn humax 5300 terugsturen, wat geen probleem was want hij had er nog 1 liggen. scheelt allemaal weer 10eu in de maand.
Hup na 20minuten ging de modem uit en weer aan, en tot aan vandaag toe heeft hij 50/20 echte snelheid op zijn 40/5 pakket :P _/-\o_

Mijn eigen pakket met internet xxl is netjes naar 150/15 en daadwerkelijk 151/16 & ping 12

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2021 15:31 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
Ik heb nog een antieke EVW321B in bridge mode, maar ik kan niet zo goed vinden wat de maximale downstream is die deze modem kan verwerken. Ik heb 300/30. Bij de ziggo helpdesk blijven ze stug volhouden dat het 1000mbps is, maar dit gaat toch echt over de gigabit lan poorten die erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En kant en klare kabel door een 16 mm pijp halen gaat eigenlijk nooit. De meeste connectors zijn net iets dikker dan de 13,5 mm intern van de buis en zelfs al tref je er een die er net wel in kan, dan loopt het vast bij de eerste beste hindernis.

Een connector van een kant en klare kabel "tijdelijk" losnemen gaat ook niet. Het zijn bijna altijd krimpconnectoren die met een speciale krimptang aangeknepen zijn. Dus dan zul je er toch een andere connector aan moeten zetten als je die TRAS 1000/B afdankt.
Natuurlijk kan ik ook een stripper van Hirschmann bestellen welke de kabel netjes op maat kan strippen, maar voor eenmalig gebruik vindt ik dat dan ook weer zonde :)
Strippen van de moderne coax zonder gebruik van speciaal gereedschap vereist de nodige handigheid en ervaring. En ja, zo'n speciale stripper aanschaffen voor eenmalig gebruik is wel wat overdone. Misschien is er een aardige Tweaker bij jou in de buurt die zo'n ding heeft en je wel even wil helpen. Nee, ik heb ook niet zo'n ding...
EDIT: wat ik zelf nog eventueel bedacht had was om van een oude coax een stukje te strippen en deze dan over de binnenste kern te schuiven en daar dan weer een trekkous op te doen, maar wellicht denk ik nu gewoon even te moeilijk :P
Niet te moeilijk doen. Duct tape gaat ook prima. En als het mislukt, is er altijd nog de truuk met de stofzuiger, ;)
grun93 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:08:
[...]
Misschien biedt dit filmpje inspiratie. :)
Lange tuin heeft die man. Overigens wel een geklungel. :P Dat plastic zakje is niet handig. Ik doe het met een kraaltje dat zeer ruim door de pijp gaat zodat het niet bij de eerste beste versmalling vast komt te zetten. En dan een veel dunnere draad. Klosje dik garen gaat prima. En dan het klosje wel goed vasthouden. Van boven naar beneden gaat ook beter dan andersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Roetzen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:29:
Dat plastic zakje is niet handig. Ik doe het met een kraaltje dat zeer ruim door de pijp gaat zodat het niet bij de eerste beste versmalling vast komt te zetten. En dan een veel dunnere draad. Klosje dik garen gaat prima. En dan het klosje wel goed vasthouden.
Ik vond het idee om een stofzuiger te gebruiken wel aardig, daar was ik zelf niet opgekomen. Het moet iets lichts zijn wat je door de buis wilt laten zuigen, misschien een stukje piepschuim of een kleine kurk. En dan niet te lang om niet in de bochten te blijven steken maar wel van voldoende dikte voor minder valse lucht. En dan inderdaad beginnen met een dun draadje of een stukje wol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 16:15

JoSchaap

Had a life, got a modem..

[...]

die hirschman push on connectors die op de KOKA9TS kabels zitten zijn zeer eenvoudig te her-monteren (letterlijk, push on)

Toevallig heb ik net een haakse binnen omdat ik de boog in mn aansluitkabel weg wilde werken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HsVAyID.png

*EDIT* klusje van minder als een minuut inclusief het opnieuw aansijden van de kabel (iets ingekort).
en meteen (bijna) alle correctables weg! https://i.imgur.com/H7yDwc3.png

[ Voor 9% gewijzigd door JoSchaap op 14-04-2021 18:37 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grun93 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:40:
[...]

Ik vond het idee om een stofzuiger te gebruiken wel aardig, daar was ik zelf niet opgekomen. Het moet iets lichts zijn wat je door de buis wilt laten zuigen, misschien een stukje piepschuim of een kleine kurk. En dan niet te lang om niet in de bochten te blijven steken maar wel van voldoende dikte voor minder valse lucht. En dan inderdaad beginnen met een dun draadje of een stukje wol.
De truuk om een trekdraad door een buis te blazen/zuigen is al heel oud. Ik heb het glasvezelboeren ook zien doen. Maar piepschuim zou ik zeker niet nemen, dat is te stroef en als het ergens blijft steken krijg je het nooit meer weg. Idem kurk. En het hoeft helemaal niet precies te passen. Een wollen draad komt er ook zonder "zuiger" bijna altijd wel door. Die "zuiger" is eigenlijk een risico, die kan ergens vast lopen. Probeer het altijd eerst zonder.

En als de trekdraad er dan door is, een helper regelen. Trekken aan de ene kant en aan de andere kant iemand die de dikkere draad en uiteindelijk de kabel netjes invoert
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Mel33 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:25:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit onder mijn daadwerkelijke snelheden ben geweest en mijn ouders ook nog nooit, altijd wel 1Mbit erboven( wel huizen van 10 jaar oud en wss dus toen nieuwe kabels in de straat gelegd)
ik kan mij voorstellen dat de hoogste pakketen niet altijd halen wat ze beloven.

Ik gister even het 50/5 wat nu 75/10 is, naar het basic internet gezet met 40/5 bij mijn ouders, met behoudt van zijn tv standaard en zijn gratis pakketen met de vodafone korting enzo, hij krijg wel een ci module en moet zijn humax 5300 terugsturen, wat geen probleem was want hij had er nog 1 liggen. scheelt allemaal weer 10eu in de maand.
Hup na 20minuten ging de modem uit en weer aan, en tot aan vandaag toe heeft hij 50/20 echte snelheid op zijn 40/5 pakket :P _/-\o_

Mijn eigen pakket met internet xxl is netjes naar 150/15 en daadwerkelijk 151/16 & ping 12
Heb je die downgrade telefonisch doorgevoerd of via de website? Probeer voor iemand anders ook naar basis te downgraden via mijnziggo maar krijg die optie niet.

Anders laat ik deze eerst op 75/10 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
krakendmodem schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:18:
[...]

Heb je die downgrade telefonisch doorgevoerd of via de website? Probeer voor iemand anders ook naar basis te downgraden via mijnziggo maar krijg die optie niet.

Zie mijn eerdere post: Jeffrey87 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Ik merk op dat bij iedereen die ik ken met het Basic abonnement, de snelheid nog steeds 50/20 is. Ben benieuwd hoe lang dat zal blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-04-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
krakendmodem schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:18:
[...]

Via deze link op een pc https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket
En ingelogd

Heb wel alles via app eerst uitgevraagd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt-kf459bjCZjxuzTXzCy0YDhgg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifdengiaiErA50RzkHZp0f1m.jpg?f=fotoalbum_medium

Ps.
Als ik het op mijn mobiel doe, dan zie ik innde samenvatting nog 25mbit staan
Maar ingelogd zie ik het zoals op mijn plaatje. Let daar op

En alle smartcards heeft ie ook behouden
En de kortingen van 19,95 en de maandkorting ook gekregen.
Want via de app zeiden ze dat dat niet kon als bestaande klant.
Toch in mail met de bestelling, is alles zoals op mijn plaatje staat (en nog geen correctie op de bestelling gehad iig)

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2021 19:25 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jeffrey87 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:46:
[...]

Zie mijn eerdere post: Jeffrey87 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Ik merk op dat bij iedereen die ik ken met het Basic abonnement, de snelheid nog steeds 50/20 is. Ben benieuwd hoe lang dat zal blijven.
Ah, daar heb ik dan overheen gelezen. Dankje.

Hier ook een CI in gebruik, die trage Mediabox willen we hier niet weer hebben :P.

Ik ga er binnenkort even voor zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Mel33 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:15:
[...]

Via deze link op een pc https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket
En ingelogd

Heb wel alles via app eerst uitgevraagd

[Afbeelding]

Ps.
Als ik het op mijn mobiel doe, dan zie ik innde samenvatting nog 25mbit staan
Maar ingelogd zie ik het zoals op mijn plaatje. Let daar op

En alle smartcards heeft ie ook behouden
En de kortingen van 19,95 en de maandkorting ook gekregen.
Want via de app zeiden ze dat dat niet kon als bestaande klant.
Toch in mail met de bestelling, is alles zoals op mijn plaatje staat (en nog geen correctie op de bestelling gehad iig)
Ik ga het even bespreken met de persoon in kwestie van wie het abonnement is.
Dit is een mooie deal verder voor televisie, internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
krakendmodem schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:39:
[...]

Ah, daar heb ik dan overheen gelezen. Dankje.

Hier ook een CI in gebruik, die trage Mediabox willen we hier niet weer hebben :P.

Ik ga er binnenkort even voor zitten ;)
Er is ook een abonnement met CI+, alleen dan krijg je maar 3 maanden voor €39,95 ipv 6 maanden voor €29,95. Zie de link die @Mel33 heeft gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-04-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Het kan nog gekker blijkbaar voor Internet Basic + TV Start: https://www.ziggo.nl/actie/euro

[ Voor 4% gewijzigd door rick77 op 14-04-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
rick77 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:36:
Het kan nog gekker blijkbaar voor Internet Basic + TV Start: https://www.ziggo.nl/actie/euro
Zo dan, dat is niet slecht, maar volgens mij is dit alleen voor mensen die op dit moment alleen Kabel TV hebben zonder internet.

Edit: Inderdaad. Uit de voorwaarden: "Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard.

[ Voor 33% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-04-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Alleen kloppen de voorwaarden niet
Want het is 40mbit als ik het linkje bekijk
En in de voorwaarden praten ze over 25mbit
Ik geloof best dat het idd alleen als je tv hebt kan, maar iets klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 08:57
Gisteren heb ik mijn modem gereset omdat mijn internet abbo nu hogere snelheden zou moeten hebben (van 500 mbit naar 600). Na de rest haal ik echter bij lange na niet 600 en ik heb zelfs het gevoel dat mijn snelheid (iets) achteruit is gegaan. Zijn er andere mensen met een vergelijkbaar beeld? Las op het Ziggo forum in ieder geval een paar anderen die hetzelfde 'probleem' hebben.. heel weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 02:18
DoubleR schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:29:
Gisteren heb ik mijn modem gereset omdat mijn internet abbo nu hogere snelheden zou moeten hebben (van 500 mbit naar 600). Na de rest haal ik echter bij lange na niet 600 en ik heb zelfs het gevoel dat mijn snelheid (iets) achteruit is gegaan. Zijn er andere mensen met een vergelijkbaar beeld? Las op het Ziggo forum in ieder geval een paar anderen die hetzelfde 'probleem' hebben.. heel weird!
Voor mij hetzelfde. Ziggo zegt dat mijn snelheid is opgewaardeerd naar 500 Mbps. De snelste die ik nu ervaar, is slechts 180 Mbps. Ik heb de oude Technicolor 7200 - misschien is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janger12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 08:40
Jeffrey87 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:04:
[...]

Zo dan, dat is niet slecht, maar volgens mij is dit alleen voor mensen die op dit moment alleen Kabel TV hebben zonder internet.

Edit: Inderdaad. Uit de voorwaarden: "Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard.
Dit had ik ook al gezien ja. Begrijp ik het dan goed dat je van deze aanbieding gebruik zou kunnen maken als je nog geen Vast Bellen hebt (er staat immers "en/of" in de tekst)? Ik heb nu het TV+Internet Start met CI+ pakket (dus zonder bellen).

Verder: ook op de link die @Mel33 eerder stuurde staan onderaan actievoorwaarden genoemd. De datum van die voorwaarden is al lang en breed verlopen (t/m 30 april 2020), maar daar wordt ook gezegd dat die aanbieding "alleen geldig is voor nieuwe internetklanten van Ziggo die kiezen voor een Internet & TV pakket." Dit geldt dan zowel voor het gewone voordeelpakket als voor het pakket met de CI+ module. Maar of Ziggo dat controleert is mij niet duidelijk - het klopt in ieder geval al niet dat dit pakket nog is te bestellen met al bijna een jaar verlopen voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Ik vond het vreemd dat het blijkbaar nog bestelbaar is en in de bestelmodule dus ook de nieuwe pakketten (Internet Basic 40 Mbit i.p.v. 25 Mbit) en de huidige"normale tarieven (44,50 na afloop van actieperiode) aangeeft. Wat betreft de voorwaarden: Je wordt als bestaande klant met een Alles in 1 pakket in ieder geval niet tegengehouden voordat je op de bestelknop kunt drukken, dus voor degenen die sowieso willen downgraden misschien een idee om dit via de website te proberen en een jaartje minder dan de helft (21 euro) te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

Bij voorbaat dank!
Dit is tenminste een fatsoenlijke aanbieding, bij de introductie van Giganet in Eindhoven was het 6 maanden gratis verhoging van je internet voor de prijs die je nu betaald.

Dat noem ik geen aanbieding en gok dat weinig mensen overstappen of upgraden met zo'n flut aanbieding.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
Weet iemand of het nog mogelijk is om Ziggo Zakelijk te bestellen zonder KvK nummer? Met de huidige zakelijke pakketten vind ik het namelijk erg interessant om over te stappen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niek_1981 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:36:
[...]

Dit is tenminste een fatsoenlijke aanbieding, bij de introductie van Giganet in Eindhoven was het 6 maanden gratis verhoging van je internet voor de prijs die je nu betaald.

Dat noem ik geen aanbieding en gok dat weinig mensen overstappen of upgraden met zo'n flut aanbieding.
Maar dit geldt dus alleen voor nieuwe klanten. Ik kreeg (in Groningen) als bestaande klant ook die aanbieding van 6 maanden gratis op je huidige abo en daarna 6 maanden volledige prijs (looptijd 12 maanden). Per saldo is dat per maand niet zo veel (had al 200Mbit - inmiddels 300Mbit- abo) en ik wilde het wel proberen (500 - inmiddels 600- Mbit). Achteraf zou ik het niet meer gedaan hebben, want het verschil 300 <> 600Mbit gebruik ik toch niet en die paar euro extra per maand is dan een beetje zonde.

Snap nooit zo goed waarom ze bestaande klanten niet eens laten profiteren van zo'n aanbieding (eigenlijk snap ik het wel, want dat kost veel geld). Het is dat Ziggo een monopolie heeft hier, want anders is het veel voordeliger om elk jaar over te stappen naar een andere provider met een goede aanbieding voor nieuwe klanten ;) Zit stiekem wel eens te denken om bijv. op te zeggen (abo staat op naam van mijn vriendin) en dan op mijn eigen naam een nieuw abo te nemen. Maar vind ik uiteindelijk ook teveel gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:12:
Weet iemand of het nog mogelijk is om Ziggo Zakelijk te bestellen zonder KvK nummer? Met de huidige zakelijke pakketten vind ik het namelijk erg interessant om over te stappen.
Let er wel op dat dat ex BTW prijzen zijn en het consumentenrecht niet geldt. En gewoon Ziggo bellen en vragen of het kan...

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 15-04-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 20:22
Bij Ziggo is er sprake van verwarring.... de klant vraagt 'Goedkoper !' en Ziggo reageert met 'Ja, goed koper !'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LittleBit schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:29:
Bij Ziggo is er sprake van verwarring.... de klant vraagt 'Goedkoper !' en Ziggo reageert met 'Ja, goed koper !'.
Het is een leuke grap. Maar ja, toen ik in 1985 kwam wonen in het huis waar ik nu nog steeds woon, lag die groene coax kabel er al. Dat is 36 jaar geleden. En dat werkt nog steeds heel goed. Dus wat je er ook van vindt, inderdaad, best goed koper... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rick77 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:36:
Dit pakket heb ik sinds augustus 2020 toen de voorwaarden al verlopen waren. Bestel eerst Kabel TV voor €20. Zodra je daar de bevestiging van hebt, dag erna internet erbij bestellen. Et voila: voor €21 kabel tv, internet 50/20 inmiddels en telefonie. Je kunt zelfs nog €50 cashback fixen via CashbackXL door op hetzelfde emailadres eerst Kabel TV en daarna de euro actie zo af te sluiten. Ze geven er geen ruchtbaarheid aan. Zeker nu de verhoging uitpakt naar 50/20 is het prima bruikbaar.

Aangezien je de klok er op gelijk kunt zetten dat er in juli wel weer prijsverhogingen aankomen ga ik in augustus niet over op €48,50 maar bellen met retentie en een deal fixen. Ik heb ook glasvezel liggen, maar vond deze combinatie (want ziggo sport + movies and series indien Vodafone abbo) voor nu de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 17:10
Hier ben/was ik super blij met de snelheid verhoging, ik heb/had keurig 300Mbps maar na een uurtje wordt rond de 170, als ik de modem (ubee EVW321B) reset dan is het weer 100% maar na een tijdje zakt het. Is het tijd voor een nieuwe modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:58:
Hier ben/was ik super blij met de snelheid verhoging, ik heb/had keurig 300Mbps maar na een uurtje wordt rond de 170, als ik de modem (ubee EVW321B) reset dan is het weer 100% maar na een tijdje zakt het. Is het tijd voor een nieuwe modem?
Iets minder connecties maken met downen, en minder op de max uploaden, dat wil al helpen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mel33 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:51:
[...]

Iets minder connecties maken met downen, en minder op de max uploaden, dat wil al helpen :o
Ik download niet, het gaat op Speedtest op mijn iPad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:58:
[...]

Ik download niet, het gaat op Speedtest op mijn iPad
En je upload ook niet ergens?
Want dan trekt de download het niet lekker.

Edit
Ipad, oh maar dat kan je wifi zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 16-04-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mel33 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:03:
[...]

En je upload ook niet ergens?
Want dan trekt de download het niet lekker.

Edit
Ipad, oh maar dat kan je wifi zijn.
Ik gebruik een UniFi netwerk, super tevreden, altijd 100% snelheid alleen sinds de update problemen.
Ik ben nu aan het chatten met ziggo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:12:
[...]

Ik gebruik een UniFi netwerk, super tevreden, altijd 100% snelheid alleen sinds de update problemen.
Ik ben nu aan het chatten met ziggo......
Maar wifi is gewoon niet 100% betrouwbaar, ook al heb je unifi.
Is afhankelijk van vele factoren waar Ziggo heel geen invloed op heeft.

Een goede test is bekabeld, al het andere zegt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mr. Jinx schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:19:
[...]

Maar wifi is gewoon niet 100% betrouwbaar, ook al heb je unifi.
Is afhankelijk van vele factoren waar Ziggo heel geen invloed op heeft.

Een goede test is bekabeld, al het andere zegt niets.
Ik ga een screenshot delen, af en toe test ik de snelheid, altijd goed tot de update...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lmjp7qR_BgCY9pAHdP_4bF45IHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/awBy1KoE5n6xqaIASibj9NNp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:27:
[...]

Ik ga een screenshot delen, af en toe test ik de snelheid, altijd goed tot de update...

[Afbeelding]
Is test van 2019

Maar het is wifi en dat kan idd storing ondervinden.
Heb je jaren geen herstart van je unifi wifi gehad en nu een update van je modem? dan kan het zijn dat je modem de wifi aan heeft na de updaten(dat zal wel niet maar je weet maar nooit) en nu die wifi op je unifi stoort.
Ook kan het zijn dat je wifi kanaal op auto hebt staan, en dan bij een herstart van je wifi een kanaal wordt gekozen die ook door anderen wordt gebruikt in jouw buurt (vaak kanaal 6 of 1 of met 5ghz een kanaal zonder dfs)
Dus kijk er even naar.

Maar om te weten of het aan ziggo kant ligt, dan moet je toch echt even met een kabel testen of het dan goed is met de download en upload.
En daarna kijk je bij je wifi gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Nee hoor, dat was een willekeurige screenshot.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDZ5nWvVsNSPDM8TZN5pgznyybY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KaQj5iCWBVl6y2n4qEnZZPgT.png?f=fotoalbum_large

UniFi netwerk is up to date en geen auto WiFi kanalen, ik ben geen netwerkbeheerder maar toch heb ik alles een beetje onder controle, tenminste tot de update, vanaf dat moment ging het mis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:53:
Nee hoor, dat was een willekeurige screenshot.....

[Afbeelding]

UniFi netwerk is up to date en geen auto WiFi kanalen, ik ben geen netwerkbeheerder maar toch heb ik alles een beetje onder controle, tenminste tot de update, vanaf dat moment ging het mis
Oke ja jij vroeg je af wat het kon zijn maargoed,
Je wil dus niet testen met een kabel??
waar denk jij dat het aan ligt dan?

Of wil je graag dat het ligt aan hetgeen wat jij graag wil dat het ligt, en das de firmware?

Edit
Je kan je modem een harde reset geven met een paperclip. Dan komt de firmware opnieuw er standaard, erop met alles standaard. Dat kan wel eens helpen.(ik neem aan dat je modem in bridge hebt als je een unifi router erachter hebt aangesloten)
En dat resetten kan je ook met je unifi setje doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 16-04-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
@Mel33
Heel erg bedankt voor je hulp 😉
Ik heb geen UniFi router, ziggo WiFi is uitgeschakeld, allles loopt via UniFi switches en AP’S. Heb geen computer of laptop maar mijn ATV bekabeld aangesloten geeft ook 165 Mbps en dat was altijd strak 250.
Harde reset heb ik gedaan maar ik ga nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Zijn er meer mensen met een snelheid verlaging na de upgrade van ziggo van afgelopen week?

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 16-04-2021 21:08 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
HKLM_ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:08:
Zijn er meer mensen met een snelheid verlaging na de upgrade van ziggo van afgelopen week?
Ik had aantal dagen gewoon prima 600mbit, echter het lijkt sinds vandaag dat ik soms niet verder kom dan 250mbit met een speedtest. Alles voelde ook instabiel vandaag en traag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Recon24 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:16:
[...]

Ik had aantal dagen gewoon prima 600mbit, echter het lijkt sinds vandaag dat ik soms niet verder kom dan 250mbit met een speedtest. Alles voelde ook instabiel vandaag en traag namelijk.
Ik heb het al sinds het begin haha :P na een reboot 300/30 daarna de helft download maar upload blijft wel 30.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vaag, want bij mij is het allemaal veel snappy’er dan normaal. Groningen 150Mbit lijntje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Vandaag telefonisch contact met Ziggo gehad, het wordt een nieuwe modem en voor de zekerheid ook bekabeling.
Zeer vriendelijk helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:31
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:40:
@Mel33
Heel erg bedankt voor je hulp 😉
Ik heb geen UniFi router, ziggo WiFi is uitgeschakeld, allles loopt via UniFi switches en AP’S. Heb geen computer of laptop maar mijn ATV bekabeld aangesloten geeft ook 165 Mbps en dat was altijd strak 250.
Harde reset heb ik gedaan maar ik ga nog een keer proberen.
Helpt soms ook om het langer van de spanning te halen. Een minuut of 5.

Bij mij was het ook niet stabiel maar na 5min de spanning eraf en toen duurde het een uur voordat hij stabiel werd qua download. Nu is hij heel strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Remco Tr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:58:
[...]

Helpt soms ook om het langer van de spanning te halen. Een minuut of 5.

Bij mij was het ook niet stabiel maar na 5min de spanning eraf en toen duurde het een uur voordat hij stabiel werd qua download. Nu is hij heel strak.
Volgens de ziggo medewerker zit mijn oude ubee modem net op het randje kwa snelheid na de upgrade, ik krijg een nieuwe.
Bedankt voor het meedenken 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mmxmmx schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:59:
Gratis verhoging ...... [knip]
Dat valt nog te bezien... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 02:53
B-) Heb niks gehoord van een prijsverhoging :o
Kwam er toevallig achter dat het sneller was en niet zo een klein beetje ook :Y)

Wel raar dat ik nooit ben geïnformeerd .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mmxmmx schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:05:
[...]
B-) Heb niks gehoord van een prijsverhoging :o
Kwam er toevallig achter dat het sneller was en niet zo een klein beetje ook :Y)

Wel raar dat ik nooit ben geïnformeerd .
Het stond begin deze week op onze FP als nieuws, de snelheidsverhoging bedoel ik.

Dat van die prijsverhoging zal later nog wel volgen als nieuwsitem verwacht ik 8)

Dit gaat er een beetje aan vooraf: nieuws: Providers maken jaarlijks internet en tv duurder, maar waarom?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 17-04-2021 16:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Recent verhuisd, en na 14 jaar Ziggo lijkt het erop dat ze me niet meer als klant willen. Binnen oud UPC gebied verhuisd, maar kreeg wel een nieuw installatiepakket (connectbox en nieuwe CI+ en smartcard).

Het zou nu ruim 3 weken moeten werken, maar nog steeds geen internet en ook geen TV. Kabel naar de wijkcentrale is goed en doorgemeten door monteur. NL 1, 2, 3 en Ziggo Sport werken ook gewoon (digitaal), maar volgens de TV heb ik geen abonnement (CI/CA wel goed herkend).

Modem maakte eerst nog goed verbinding (lampje wit), maar geen data transmissie mogelijk. Nu knippert alles groen.

Ik knipper ook groen, na 5x per dag aan de klantenservice en elke dag wordt er wat anders gevonden en moet je 24 uur wachten. Na 15 keer 24 uur wachten zou je toch wel meer verwachten...

En uiteraard waren ze wel prima in staat om voor 2 abonnementen dubbel te factureren, met terugwerkende kracht... 8)7

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:30

The Zep Man

🏴‍☠️

wimpie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:18:
Recent verhuisd, en na 14 jaar Ziggo lijkt het erop dat ze me niet meer als klant willen. Binnen oud UPC gebied verhuisd, maar kreeg wel een nieuw installatiepakket (connectbox en nieuwe CI+ en smartcard).
Annuleren, jaartje wat anders gebruiken, als je echt Ziggo opnieuw wilt, dan bestel je het maar hef je nog niet je oude verbinding op. No connection? No payment.

Ook ik heb wel eens Ziggo problemen opgelost bij een verhuizing. Geen verbinding? Geen betaling. Incasso teruggedraaid en toekomstige betalingen geblokkeerd. Was Ziggo niet blij mee, maar uiteindelijk wel een excuus gekregen van derdelijns ondersteuning (op een vrijdagavond om 21:00 waarop ik werd gebeld) omdat het dossier dat ik had opgebouwd waterdicht was en Ziggo het fout had.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:24
Ik ga vrijdag verhuizen, en ik heb de verhuizing 1-2 weken terug doorgegeven. In het nieuwe huis komt alleen de kabel zelf binnen en zit er geen Abonnee overnamepunt. Destijds zei men: weekje van tevoren bellen om een monteur te laten komen.

Zojuist gebeld, maar omdat m’n contract verhuisd is (en niet opgezegd en nieuwe afgesloten) kan de monteur alleen op m’n huidige adres ingepland worden... 8)7

Ik gaf aan dat ik het Abonnee Overnamepunt best zelf wil installeren als ze m opsturen, maar die hebben ze niet. Alleen monteurs hebben die. Ik mocht m zelf kopen zei hij... Dus... het enige wat een verhuizing hoeft te doen (laatste dag oude huis internet, eerste dag nieuwe huis internet) gaat ze niet lukken omdat het abonnement verhuisd is, ipv opgezegd en opnieuw afgesloten. Dat is toch niet te geloven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hallo,

Ik ben overgestapt naar Ziggo van Tele2 omdat ik eindelijk een nieuwe TV heb met DVB-C tuner en graag zonder kastje wilde kijken. Achteraf onzin want mijn nieuwe Samsung blijkt een dermate slimme afstandsbediening te hebben dat deze zonder problemen het Tele2 kastje via de HDMI kabel kan bereiken. Nouja, dan maar voor F1 en wat meer internet snelheid :)

Kabel aangesloten, eerst met netwerk id 5555 geprobeerd (stond ie standaard op) maar daarop alleen publieke zenders. Toen met 4444 opnieuw en toen deden de RTL zenders het wel maar slechts in SD. Niet zo fraai dus. Ik begrijp dat er nog een CI+ module in de tv moet om die HD zenders te decoderen, maar nu de vraag: ik heb geen basis tv pakket, dus geen mediabox of iets dergelijks. Kan ik dan een “extra CI+ module” bestellen om het probleem op te lossen of wordt ik geacht een duurder pakket aan te schaffen? Of kan ik zelfs elders een CI+ module kopen en zonder smartcard uit de voeten?

Vriendelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Genoil Voor hd heb je een smartcard nodig en die worden (bij mijn weten) tegenwoordig alleen te huur aangeboden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Genoil Als je geen TV basis hebt dan kun je alleen de kanalen in SD Kijken (uitgezonderd NPO1, 2, 3 en kanaal 14, die zijn in HD te zien via 4444).

Je hebt TV Basis nodig om een CI+ module met Smart Card te krijgen, dan kun je het ID 5555 gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 18-04-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
@jongetje wat is TV basis? De huidige keuzes zijn Start, Compleet, Max en “ik wil geen interactieve tv”. Nou die laatste heb ik dus. Dan kom ik er dus kennelijk niet mee weg om voor twee euro per maand een “extra CI+ module” te huren. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Genoil schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:28:
@jongetje wat is TV basis? De huidige keuzes zijn Start, Compleet, Max en “ik wil geen interactieve tv”. Nou die laatste heb ik dus. Dan kom ik er dus kennelijk niet mee weg om voor twee euro per maand een “extra CI+ module” te huren. Of wel?
Ik denk dat @jongetje doelt op TV Start.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey87 op 18-04-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nee er wordt tv standaard/basic of met andere bewoordingen digitale tv abbo bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 18-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarpeVentum schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:25:
Ik ga vrijdag verhuizen, en ik heb de verhuizing 1-2 weken terug doorgegeven. In het nieuwe huis komt alleen de kabel zelf binnen en zit er geen Abonnee overnamepunt. Destijds zei men: weekje van tevoren bellen om een monteur te laten komen.

Zojuist gebeld, maar omdat m’n contract verhuisd is (en niet opgezegd en nieuwe afgesloten) kan de monteur alleen op m’n huidige adres ingepland worden... 8)7
Bestel deze: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705 bij Ziggo. Schroef die aan de groene kabel en als dan tzt de monteur op je nieuwe adres komt om het AOP te monteren, kun je deze voor de slaapkamer of de huiskamer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Mel33 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:49:
Nee er wordt tv standaard/basic of met andere bewoordingen digitale tv abbo bedoeld.
Je hebt Kabel TV, dat is een abonnement zonder codering waarbij je 4 HD zenders en een aantal SD zenders krijgt, en je hebt TV Start (+ Complete en Max) waarbij je een Mediabox of CI+ module krijgt, iets anders bestaat er naar mijn weten niet.
Roetzen schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:17:
[...]

Bestel deze: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705 bij Ziggo. Schroef die aan de groene kabel en als dan tzt de monteur op je nieuwe adres komt om het AOP te monteren, kun je deze voor de slaapkamer of de huiskamer gebruiken.
Dat is niet zo verstandig, aangezien deze doos namelijk niet galvanisch is afgeschermd, en je zo dus ruis op de upstream kunt veroorzaken.

Deze is wel geschikt als AOP: https://www.coaxkabelwink...raun-telecom-btv-1iec-nl/

[ Voor 48% gewijzigd door Jeffrey87 op 18-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Jeffrey87 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:28:
[...]

Je hebt Kabel TV, dat is een abonnement zonder codering waarbij je 4 HD zenders en een aantal SD zenders krijgt, en je hebt TV Start (+ Complete en Max) waarbij je een Mediabox of CI+ module krijgt, iets anders bestaat er naar mijn weten niet.
Ok helder verhaal, een stuk helderder gecommuniceerd dan op de Ziggo website 😂. Daar ben ik dus mooi ingestonken. Dus ik “moet” upgraden naar Start. Heb ik dan de keuze tussen mediabox en Ci+ of moet ik zo’n module kopen en de smartcard daarin overzetten als ik echt geen kastje wil? Die wens was er omdat ik echt klaar was met twee afstandsbedieningen, maar met de Samsung smart remote en HDMI-CEC is dat echt geen probleem meer eigenlijk.

Nouja bedankt allemaal ik kan vanmiddag in ieder geval de F1 weer eens zien zonder haperende stream en dan zie ik wel hoe ik het verder oplos 🙂

[ Voor 0% gewijzigd door Genoil op 18-04-2021 12:26 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 21:58

The Chosen One

Zie signature!

Even vragen wat jullie hier van vinden. Dit is ieg de belangrijkste info, ben nog wat aan het vragen aan me vader.

---

Me ouders hadden alles (pakket) via T-mobile. (alleen mobiel via Simyo) Me vader wilde overstappen naar Ziggo wegens F1.

Aangemeld 2 maart. Zouden aansluiten op 24 maart. Met overstapservice.
Pakket was Complete inclusief opnemen.
Me vader heeft meerdere malen (in het begin) aangegeven dat we glasvezel hadden en wilden houden, was geen probleem. (dus wel)
3 april hebben ze alles afgesloten (geen (huis)telefoon, tv, internet meer dus).
Me vader heeft al enkele keren gebeld maar komt nog niet verder maar de mobiele kosten lopen wel op.

Plan is nu om terug te gaan naar t-mobile (duurt natuurlijk ook weer ff) maar zou ook graag wat compensatie zien vanuit Ziggo vanwege hun vage gedoe, trage reacties en het feit dat me ouders gewoon geen internet/tv etc hebben.

Is compensatie realistisch om te verwachten? (wilt geen klant meer zijn dus Ziggo zal vast doen of de neus bloed)
Blijven zeuren tot er reactie volgt?

verdere info/verduidelijk na bellen met me vader;

Pakket met apparatuur zou 23e komen. Bericht via post dat die 24e zou komen.
Toen gebeld naar Ziggo om te vragen hoe het zat met de/een monteur. Was niks van bekend bij hun. Monteur zou bellen of pakket binnen was gekomen en dan afspraak voor langskomen.

Niks gehoord, toen gebeld, zou e-mail krijgen met bevestiging afspraak.
Niks gehoord, weer gebeld, zou nu echt e-mail krijgen, weer niks, weer gebeld. Ziggo zei staat geen afspraak in systeem.
Nog een keer beloofd e-mail voor afspraak, weer niks, weer gebeld, toen zei Ziggo dat ze niet goed in het systeem stonden en daardoor werd die afspraak steeds niet goed gepland/gemaild.

Toen werd diezelfde avond ineens internet (alles dus eigenlijk) afgesloten.
Volgende ochtend weer gebeld, toen kwam een spoedmonteur. Die monteur zei weer dat er 2 afspraken stonden voor hem die dag. Kon het niet zo aansluiten zonder veel extra werk/geld. Toen officieel gezegd dat ze van alles Ziggo afzagen.

[ Voor 37% gewijzigd door The Chosen One op 18-04-2021 13:13 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is niet zo verstandig, aangezien deze doos namelijk niet galvanisch is afgeschermd, en je zo dus ruis op de upstream kunt veroorzaken.

Deze is wel geschikt als AOP: https://www.coaxkabelwink...raun-telecom-btv-1iec-nl/
Dat veroorzaken van ruis op de upstream bij niet dubbel galvanisch gescheiden AOP is een broodje aap verhaal. Ziggo monteert die dubbel galvanische gescheiden AOPs alleen in de meterkast. Voor AOPs in andere ruimten monteert Ziggo enkel galvanisch gescheiden AOPs. Twee jaar geleden heeft een Ziggo monteur hier nog een nieuw AOP in mijn "telecom kast" gemonteerd en dat was een Braun btv 01-set. Toen ik hem daar naar vroeg zei hij dat dubbele scheiding aldaar niet nodig was. Ik had nota bene nog speciaal aarde er naar toe gebracht daarvoor.

Het andere veel gehoorde argument voor dubbele galvanische scheiding is de veiligheid van de werkers in de straat. Daar waar 230 Volt aanwezig is zou er door een fout 230 Volt op de buitenmantel van de groene coaxkabel kunnen komen te staan. De dubbele galvanische scheiding houdt die 230 Volt weg van de straat.

Het klinkt wel aannemelijk, maar misschien klopt dat verhaal ook niet.

Die Braun btv 1 iec-nl is overigens wel 5 keer zo duur als die doos die ik noemde, dus ook dat is een argument om die niet zelf te kopen, maar die uit het busje van de monteur van Ziggo te laten komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
[...]

Ja klopt Kabel tv (50+ (4 HD) zenders) is lang digitale tv genoemd door ziggo (zonder ci of kastje idd)

Ik dacht ook tv standaard of tv basic, een naam was voor kabel tv bij hun, maar kan ik mis in zitten, en dat die nu tv start is genoemd met 80+ tv-zenders, 36 HD en wel een kastje of ci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:58:
Dat verschijnsel heb ik ook gehad met de connectbox. Monteur geweest die eea. aan bekabeling, wandcontactdoos en wijkkast heeft veranderd, maar het probleem kwam toch weer terug. Nu heb ik een nieuw modem gekregen (zakelijk Ubee-modem) in de hoop dat het daarmee niet optreedt. Gaat nu al wel een dag of 5 goed, maar nog geen idee of het echt opgelost is daarmee (op langere termijn).

Je leest op het ziggo-forum meer over dit soort problemen, die lijken te zijn opgetreden nadat Ziggo de frequenties op hun netwerk heeft aangepast (voor giganet e.d.). Nu met die snelheidsverhogingen zal dat wellicht nog meer aan het licht komen, omdat er nu meer mensen zijn die een speedtest gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 18:20
Nog meer mensen hier met een Internet Basic abonnement? Deze is van 25/2,5 naar 40/5 gegaan, echter haal ik met speedtest ineens 50/20.

Ik klaag uiteraard niet :) , vroeg me enkel af of meer mensen nu een hogere snelheid halen dan hun abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpaceAce schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:14:
Nog meer mensen hier met een Internet Basic abonnement? Deze is van 25/2,5 naar 40/5 gegaan, echter haal ik met speedtest ineens 50/20.

Ik klaag uiteraard niet :) , vroeg me enkel af of meer mensen nu een hogere snelheid halen dan hun abonnement.
Dergelijke resultaten (50/20) heb ik al vaker in dit topic voorbij zien komen.
Geniet er van zo lang het kan kan. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 19-04-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Ik ben mijn overstap van T-Mobile naar Ziggo aan het voorbereiden. Na wat zoeken heb ik mijn AOP gevonden in de meterkast op de begane grond (foto 1, foto 2). Dat is naast de ingang van het appartementencomplex. Wij wonen op de eerste verdieping. Onder de trap (ruimte naast de woonkamer) komt de kabel dan binnen en wordt gesplitst met een HFT 2 splitter (foto). Één kabel gaat naar de woonkamer (eerste verdieping, 10m afstand) en de tweede naar de slaapkamer op de tweede verdieping. Laatste hebben wij niet nodig. In de woonkamer hebben wij dan deze oude aansluiting (foto).

Ik vraag mij nu af of dat zo goed gaat werken met het Giganet abonnement. Volgens mij is het AOP best oud. Ook heb ik de splitter niet echt nodig. En de aansluiting in de woonkamer moet echt heel oud zijn. Die kan ik hopelijk makkelijk vervangen. Iemand tips? Een nieuwe AOP aanvragen of eerst wachten op er problemen zijn? Splitter er gewoon in laten zitten? Bij voorbaat dank! Wij stappen over 6 weken over, dus er is nog tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 16-06 08:32
ben2513 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:24:
Ik ben mijn overstap van T-Mobile naar Ziggo aan het voorbereiden. Na wat zoeken heb ik mijn AOP gevonden in de meterkast op de begane grond (foto 1, foto 2). Dat is naast de ingang van het appartementencomplex. Wij wonen op de eerste verdieping. Onder de trap (ruimte naast de woonkamer) komt de kabel dan binnen en wordt gesplitst met een HFT 2 splitter (foto). Één kabel gaat naar de woonkamer (eerste verdieping, 10m afstand) en de tweede naar de slaapkamer op de tweede verdieping. Laatste hebben wij niet nodig. In de woonkamer hebben wij dan deze oude aansluiting (foto).

Ik vraag mij nu af of dat zo goed gaat werken met het Giganet abonnement. Volgens mij is het AOP best oud. Ook heb ik de splitter niet echt nodig. En de aansluiting in de woonkamer moet echt heel oud zijn. Die kan ik hopelijk makkelijk vervangen. Iemand tips? Een nieuwe AOP aanvragen of eerst wachten op er problemen zijn? Splitter er gewoon in laten zitten? Bij voorbaat dank! Wij stappen over 6 weken over, dus er is nog tijd :)
Alleen al de situatie op foto 1 geeft geheid problemen. En het oude aansluitpunt in de woonkamer ook. Waar komt je modem te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
valkenier schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:51:
[...]

Alleen al de situatie op foto 1 geeft geheid problemen. En het oude aansluitpunt in de woonkamer ook. Waar komt je modem te staan?
Ik had gehoopt in de woonkamer. Het aansluitpunt vervang ik zelf als dat kan. Volgens mij heeft er iemand een paar postjes geleden naar verwezen.

Ik zou de modem ook bij de splitter kunnen plaatsen, dan heb ik echter alleen iets aan de WiFi. Ethernet gaat niet lukken vanaf die locatie. Directbij de AOP lijkt mij ook geen goed idee, want die zit niet eens op een van mijn verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Palomar schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:07:
[...]

Dat verschijnsel heb ik ook gehad met de connectbox. Monteur geweest die eea. aan bekabeling, wandcontactdoos en wijkkast heeft veranderd, maar het probleem kwam toch weer terug. Nu heb ik een nieuw modem gekregen (zakelijk Ubee-modem) in de hoop dat het daarmee niet optreedt. Gaat nu al wel een dag of 5 goed, maar nog geen idee of het echt opgelost is daarmee (op langere termijn).

Je leest op het ziggo-forum meer over dit soort problemen, die lijken te zijn opgetreden nadat Ziggo de frequenties op hun netwerk heeft aangepast (voor giganet e.d.). Nu met die snelheidsverhogingen zal dat wellicht nog meer aan het licht komen, omdat er nu meer mensen zijn die een speedtest gaan doen.
Monteur is vandaag bij mij geweest. Ook dit zelfde probleem en heeft idd te maken met de hogere snelheden/frequenties. Afgelopen jaar hebben ze in alle kasten upgrades uitgevoerd. Hij heeft mijn modem wel omgewisseld maar het probleem is er nog steeds. Ook hier 170mbit terwijl ik na de upgrade naar 600mbit er een paar dagen van kon genieten. Daarvoor ook al 2 weken problemen gehad met lage snelheden. Het probleem zit hem in de wijkkasten en Ziggo is bezig met een use case om hun nieuwe configuratie te testen in bepaalde plaatsen op het moment.. Dit zou volgens de monteur ongeveer 2/3 weken duren voordat ze het volledig gaan uitrollen. Op het moment is er dus geen workaround, dus zal ik hierop moeten wachten (en blijkbaar anderen ook).

Hij had het erover dat er ieder geval load balance problemen zijn door het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
ben2513 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:27:
[...]

Ik had gehoopt in de woonkamer. Het aansluitpunt vervang ik zelf als dat kan. Volgens mij heeft er iemand een paar postjes geleden naar verwezen.

Ik zou de modem ook bij de splitter kunnen plaatsen, dan heb ik echter alleen iets aan de WiFi. Ethernet gaat niet lukken vanaf die locatie. Directbij de AOP lijkt mij ook geen goed idee, want die zit niet eens op een van mijn verdiepingen.
Aansluitpunt in de woonkamer kun je zelf vervangen. Kies wel een goed afgeschermd en retourgeschikt aansluitpunt. Die brakke stekker in de meterkast moet je ook vervangen voor een afgeschermd exemplaar. Het AOP in de meterkast zal ook wel vervangen moeten worden, maar dat is een kllusje voor ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
valkenier schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:54:
[...]

Aansluitpunt in de woonkamer kun je zelf vervangen. Kies wel een goed afgeschermd en retourgeschikt aansluitpunt. Die brakke stekker in de meterkast moet je ook vervangen voor een afgeschermd exemplaar. Het AOP in de meterkast zal ook wel vervangen moeten worden, maar dat is een kllusje voor ziggo.
Dank voor je reactie! Doel je met brakke stekker op de "stekker" waarmee de kabel met het AOP wordt verbonden? Dat ziet er nu nog uit als gewoon koper zonder iets erom heen. Wat betreft het AOP zal ik even contact opnemen met Ziggo.

En dit misschien als wanddoos? https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705 . Of voldoet die niet? Daar waar hier eerder al discussie over trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
ben2513 schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:10:
[...]

Dank voor je reactie! Doel je met brakke stekker op de "stekker" waarmee de kabel met het AOP wordt verbonden? Dat ziet er nu nog uit als gewoon koper zonder iets erom heen. Wat betreft het AOP zal ik even contact opnemen met Ziggo.

En dit misschien als wanddoos? https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705 . Of voldoet die niet? Daar waar hier eerder al discussie over trouwens.
Ja die stekker. Hij is niet afgeschermd, en zal daardoor instraling van bijvoorbeeld 4G oppikken. Wat betreft die wanddoos, als Ziggo die zelf verkoopt zal dat wel goed zitten lijkt me. Ik zie er geen specs bij overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:11
Als je de boel (gratis?) door een monteur laat installeren vervangt ie waarschijnlijk zowel het aansluitpunt in de meterkast als die in je woonkamer.

Of ie ook zo gek is om nieuwe kabel te trekken weet ik niet, maar dat kun je voordat ie langskomt zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Frappuccino schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:30:
Als je de boel (gratis?) door een monteur laat installeren vervangt ie waarschijnlijk zowel het aansluitpunt in de meterkast als die in je woonkamer.
Goed punt, dank je!
Frappuccino schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:30:
Of ie ook zo gek is om nieuwe kabel te trekken weet ik niet, maar dat kun je voordat ie langskomt zelf doen.
Moet er een nieuwe kabel worden getrokken? Tussen de meterkast een het appartement dan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:11
ben2513 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:40:
[...]

Goed punt, dank je!

[...]

Moet er een nieuwe kabel worden getrokken? Tussen de meterkast een het appartement dan? _/-\o_
Grote kans dat de aansluitpunten dan niet eens voor je rekening komen.

Geen idee, ik ken de kwaliteit van de kabel niet.
Uit je reactie begrijp ik dat dat de nodige meters zijn en dus niet echt een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ben2513 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:40:
[...]

Als die kabel net zo oud is als het AOP en de aansluitdoos in de huiskamer, dan lijkt me dat wel wenselijk...

Misschien kun je de monteur zo gek krijgen er groene kabel in te leggen en het AOP te verplaatsen van de meterkast op de begane grond naar de eerste verdieping van het appartement. Het AOP in de meterkast is niet echt handig als dat niet de woonverdieping is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Roetzen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:56:
[...]

Als die kabel net zo oud is als het AOP en de aansluitdoos in de huiskamer, dan lijkt me dat wel wenselijk...

Misschien kun je de monteur zo gek krijgen er groene kabel in te leggen en het AOP te verplaatsen van de meterkast op de begane grond naar de eerste verdieping van het appartement. Het AOP in de meterkast is niet echt handig als dat niet de woonverdieping is...
Duidelijk, dank je. Heeft de monteur altijd alle spullen voor die werkzaamheden in zijn auto? Want dan vraag ik uiteraard gewoon of hij dat kan toen zodra ie hier is. Anders moet die eventueel terugkomen. Of ik bel van tevoren met Ziggo maar dan lijkt mij de kans groter dat er kosten in rekening worden gebracht.

Ik heb dit ook eens gepost op het Ziggo Community forum.

Pagina: 1 ... 205 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic