@roetzen zelfde firmware en hardware. Vreemd want ik heb dit vaker gedaan op het vorige modem. Zal hem eens herstarten als er ff geen internet nodig is. :-)
Dat wil wel eens helpen.chippie777 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:23:
Zal hem eens herstarten als er ff geen internet nodig is. :-)
Haha. Nee hoor. Ik geef toch letterlijk net mijn motivatie? Ik wilde graag weten waar het door kwam en ging er vanuit dat anderen hier ook last van hebben, omdat ik meende dat het probleem niet aan mijn kant ligt. Het signaal is supersterk. Geen drops of fouten. Na 20 jaar krijg je daar een beetje een gevoel voor; als je willekeurige storingen hebt, kan het aan jouw kant liggen, maar een storing waarop je de klok haast gelijk kunt zetten is vaak meer een upstream dingetje. Volgens Grafana die lokaal pingt naar mijn server heb ik al twee maanden 100% uptime behalve tussen 1 en 3 's nachts, precies die uren waarin ik steeds een kwartier geen internet meer heb. Die server zelf heeft wel 100% uptime. Inmiddels heb ik geleerd dat een CMTS veel minder verbindingen/klanten heeft dan ik dacht, en is de kans klein dat iemand met de zelfde CMTS in dit topic zit.Gadget Freak schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Wel apart, je wil geen oplossing, je wil gewoon lekker klagen?
Oké, wel een beetje, maar alleen voor de aspecten waarvoor geen oplossing is. Die aspecten heb ik tijdens het klagen aangegeven. Ik wil wel een oplossing voor het feit dat ik twee keer zoveel betaal voor een 25 keer tragere verbinding, maar we weten allebei dat hier geen oplossing voor is. Ze gaan het tarief niet verlagen zolang er geen concurrent is die een gelijkende of superieure verbinding kan aanbieden. Nu gaan ze in sommige gebieden wel van 40 Mbit naar 50 Mbit, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk als je 1000 Mbit gewend bent. Die 50 Mbit gaan ze ook niet verhogen omdat er geen bandbreedte beschikbaar (en geen concurrentie) is, volgens mij omdat ze een deel van de DOCSIS frequenties nu nog voor analoge tv-signalen gebruiken. Ja ik wil heel graag een oplossing, ik wil heel graag weer 1000/1000, maar dat is er niet.je wil geen oplossing, je wil gewoon lekker klagen?
Klagen is dus niet de primaire motivatie. Maar als je het toch zo ervaart, dan wil ik wel even verder klagen hoor.je wil gewoon lekker klagen?
Niemand heeft 1000 of 500 Mbit nodig om zijn email te checken. Zelfs als je de aller duurste Netflix hebt en je kijkt 8 streams tegelijk in 4K, dan kom je zelden tot de 7 Mbit per stream. Ingaand. Als je 8 uitgaande 4K videoverbindingen hebt, dan gaat het de andere kant op. De gemiddelde consument kan dus met een 50/50 Mbit verbinding uit de voeten. Woon je dichtbij een schakelhokje, dan heb je met VDSL2 een 100/100 verbinding.
Wil je wat meer, dan zijn er interessante opties, vaak met de naam "gigabit". Ik heb met drie collega's een foto/video bedrijfje en we hebben alles op Syncthing staan. Op elkaar's NAS dus. Dan wil je wat meer. Daarom stapten we allemaal over op "gigabit" glasvezel. We hosten dus elkaars video en backup. Alle drie bij Tweak met een 1000/1000 verbinding. Ik wil daar best wat meer voor betalen, maar tot mijn verbazing waren ze al winstgevend door €35 per maand te vragen. Heb je met z'n allen wat gefilmd en thuis gecaptured dan verstuurt Syncthing het naar de NAS van de 3 collega's. Supersnel. Je kan min of meer direct gaan cullen.
En dan nu, met 500/40, het snelst beschikbare hier, is het zo traag, dat ik vaak mijn footage meegeef aan iemand anders. Anders duurt het 6 uur in plaats van 10 minuten als je een paar kaartjes volschiet. En dat is dan nog duurder ook. Dáár ben ik gefrustreerd over, en daar is geen oplossing voor te bedenken.
Ik heb heel wat uren gepoogd hem te laten bridgen met mijn Asus AC87U, maar het is niet gelukt. Uiteindelijk weer teruggezet naar router-modus. Nu is de AC87U een bridge.Ik heb dat ding ook. Is een goed modem, maar gebruik 'm niet als router, de voorgangers van de CB waren geen goede routers, waardoor ik ze altijd in de bridge mode laat zetten.
Gelukkig lijkt het routeren prima te gaan. Het menu van de Connect Box ziet er niet uit, is traag, wat schraal zonder features als ingebouwde VPN, maar het uitdelen van vaste IP's en daarop poorten mappen is gelukkig mogelijk, dus hier heb ik inmiddels mee leren leven.
Hoe groot schat je de kans dat dit het probleem zou kunnen zijn, als je die prachtige SNR-waarden en error-rates ziet? Het kán namelijk wel, maar dan moet ik wel e.e.a. los gaan trekken en lelijk op gaan stellen, omdat die kabel iets te kort is. De kabel die ik nu gebruik is een gouden kabel van €60 "gesmeed door elfen bij maanlicht", en ziet er een stuk degelijker uit dan de meegeleverde kabel.ANdrode schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:01:
[...]
T3 timeout: een bericht van het modem komt meerdere keren niet bij het CMTS aan. Er zit dan een probleem in het CMTS of signaal.
Kan je het modem direct op de hoofdaansluiting aansluiten met de meegeleverde kabel? Dan kan je het signaal-deel in eigen infra uitsluiten.
Ik denk zelf dat de CMTS iedere keer ergens tussen 1 en 3 's nachts overbelast is. Mijn buren slapen dan, dus ze weten niet of ze op dat moment ook geen internet hebben. Kan ik niet ergens de CMTS monitoren? Hebben die dingen een adres die ik kan pingen vanaf een andere internet verbinding (zoals mijn smartphone hotspot) wanneer de internetverbinding weer wegvalt? Als dat mogelijk is, dan kost het minder moeite om dat uit te sluiten.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Jouw eigen kabel is een stuk langer, daar zit een verschil in.Sando schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:33:
[...]
Hoe groot schat je de kans dat dit het probleem zou kunnen zijn, als je die prachtige SNR-waarden en error-rates ziet? Het kán namelijk wel, maar dan moet ik wel e.e.a. los gaan trekken en lelijk op gaan stellen, omdat die kabel iets te kort is. De kabel die ik nu gebruik is een gouden kabel van €60 "gesmeed door elfen bij maanlicht", en ziet er een stuk degelijker uit dan de meegeleverde kabel.
Bij T3 timeouts komen pakketten vanaf jouw modem niet goed bij het CMTS aan. De SNR en error rates gaan over de verbinding van CMTS naar jouw toe en zeggen dus iets anders.
Daarom zou ik het kort lelijk opstellen om te kijken of dit helpt. Een paar dagen zou genoeg moeten zijn?
Voor overbelasting heb je belasting nodig. En ik verwacht dat storingen in een cmts/cmts kaart gemonitord worden.Ik denk zelf dat de CMTS iedere keer ergens tussen 1 en 3 's nachts overbelast is. Mijn buren slapen dan, dus ze weten niet of ze op dat moment ook geen internet hebben. Kan ik niet ergens de CMTS monitoren? Hebben die dingen een adres die ik kan pingen vanaf een andere internet verbinding (zoals mijn smartphone hotspot) wanneer de internetverbinding weer wegvalt? Als dat mogelijk is, dan kost het minder moeite om dat uit te sluiten.
Er zitten tot +-400 kabelmodems in een netwerk. Een cmts heeft kaarten waarop kanalen vanuit wijken binnenkomen. Ik herinner mij dat je tussen de 10-100 netwerken op één cmts afgehandeld worden. Infrastructuur voor zoveel gebruikers monitor je wel.
ipv6 heeft geen nadelig invloed op de snelheid.HereIsTom schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:28:
@Masimo @MdO82 Tja er was niet veel tussen te krijgen bij de monteur, het kwam er netjes op neer dat het genoeg was en ik verder niet moest zeuren.
Maar dat ipv6 aanstaat heeft dus geen invloed erop?
De splitter op de aop was door Ziggo erbij geleverd, de kabels en stekkers zijn ook van Ziggo.
Er van uit gaande dat het AOP een moderne versie is, dan zit het qua bekabeling goed.
Wat zijn de signaalwaardes die je in de modem ziet?
(En welke UTP kabel heb je tussen modem en PC / Laptop?)
IPv6 zoals bij ziggo vaak, met carrier grade nat, zorgt er wel voor dat peer to peer verbindingen niet makkelijk opgebouwd kunnen worden.Masimo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:13:
[...]
ipv6 heeft geen nadelig invloed op de snelheid.
Als je met specifieke applicaties problemen ervaart (of met torrents) dan is bij dslite teruggaan naar ipv4 een poging waard.
Alleen als de andere kant geen IPv6 ondersteunt. Met aan beide kanten IPv6 zijn P2P verbindingen juist makkelijker.ANdrode schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:08:
[...]
IPv6 zoals bij ziggo vaak, met carrier grade nat, zorgt er wel voor dat peer to peer verbindingen niet makkelijk opgebouwd kunnen worden.
Bedenk dan wel dat de weg terug erg lastig schijnt te zijn.Als je met specifieke applicaties problemen ervaart (of met torrents) dan is bij dslite teruggaan naar ipv4 een poging waard.
Afhankelijk van de firewall is dat dan inderdaad een stuk makkelijker. Maar daar koop je op dit moment niets voor.Roetzen schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:31:
[...]
Alleen als de andere kant geen IPv6 ondersteunt. Met aan beide kanten IPv6 zijn P2P verbindingen juist makkelijker.
Veel te veel traffic is ipv4 (bijvoorbeeld doordat het cloud/aws gebruikt). En op dat moment is CGNAT niet acceptabel. De middelen waarmee je een P2P verbinding op kan zetten door firewalls heen (e.g. STUN/Turn) gaan niet goed om met enterprise Nat varianten.
Ik wil dat mijn calls werken. Als ik het in de prijs terugzag zou CGNAT een optie zijn, maar ziggo is geen vijf euro goedkoper dan de rest 🤔
Nee hoor. Contractperiode uitzitten en wisselen naar een provider die als je een premium prijs betaald wel een premium product levert.Bedenk dan wel dat de weg terug erg lastig schijnt te zijn.
Naar aanleiding van mijn reactie in dit topic was ik benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen en of er wellicht toch een relatie is met het uitschakelen van het analoge signaal.
In het kort na het uitschakelen van het analoge signaal (13 januari, daarvoor heb ik nooit het probleem gehad) problemen met het weergeven van NL123 op de tv icm Humax 5200C (op andere zenders geen problemen). Veel haperingen in het beeld en een E37-32 melding. Bij mij lijkt het probleem vooralsnog alleen op te treden indien er een opname op een andere zender loopt en voor zover ik nu kan beoordelen vooral 's avonds.
In het kort na het uitschakelen van het analoge signaal (13 januari, daarvoor heb ik nooit het probleem gehad) problemen met het weergeven van NL123 op de tv icm Humax 5200C (op andere zenders geen problemen). Veel haperingen in het beeld en een E37-32 melding. Bij mij lijkt het probleem vooralsnog alleen op te treden indien er een opname op een andere zender loopt en voor zover ik nu kan beoordelen vooral 's avonds.
Bij mij is de 5200c ook nog steeds in gebruik en heb die problemen die jij beschrijft niet.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Jawel hoor. Het aandeel van IPv6 is mondiaal inmiddels bijna een derde. Het is dus heel goed mogelijk tegenpartijen op grond van IPv6 te selecteren.ANdrode schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:43:
[...]
Afhankelijk van de firewall is dat dan inderdaad een stuk makkelijker. Maar daar koop je op dit moment niets voor.
Ook zonder "CG" is "NAT" al een lapmiddel. Daar moeten we dus zo gauw mogelijk van af. En de manier om dat te doen is zo snel mogelijk IPv6 verder uitrollen. Van DS-Lite naar IPv4 only is daarbij een stap terug.Veel te veel traffic is ipv4 (bijvoorbeeld doordat het cloud/aws gebruikt). En op dat moment is CGNAT niet acceptabel. De middelen waarmee je een P2P verbinding op kan zetten door firewalls heen (e.g. STUN/Turn) gaan niet goed om met enterprise Nat varianten.
Wees voorzichtig met wat je wenst. De IPv4 adressen zijn op. Dat is een wereldwijd probleem. De bestaande voorraad is niet verdwenen, het is niet als olie dat nadat het verbrand is echt weg is, maar er komt niets meer bij en er zijn niet genoeg IPv4 adressen om iedereen er één te geven. Dus zou het kunnen gebeuren dat je er nog wel één kunt krijgen, maar dat daarvoor flink in de buidel getast moet worden. Die prijs zou wel eens boven het budget van de gemiddelde Tweaker kunnen liggen.Ik wil dat mijn calls werken. Als ik het in de prijs terugzag zou CGNAT een optie zijn, maar ziggo is geen vijf euro goedkoper dan de rest 🤔
Dat is helaas niet voor iedereen een optie. Glas is hier nog niet in zicht en het 80+ jaar oude PTT koper is geen redelijk alternatief voor de groene coax. Vooralsnog heeft Ziggo hier de facto een monopolie en dat is op veel meer plaatsten het geval.Nee hoor. Contractperiode uitzitten en wisselen naar een provider die als je een premium prijs betaald wel een premium product levert.
Dat zou best kunnen. De reden voor het afschakelen van het analoge TV signaal is dat men ruimte wil vrijmaken voor andere dingen. En dat zal men dus ook gaan doen. En dan zal er mogelijk geschoven gaan worden met kanalen. En als er dan wat lekken in de installatie zitten, dan kan het gebeuren dat een externe stoorbron waar je nooit last van had omdat die frequentie werd gebruikt door een zender waar je nooit naar keek, nu ineens gebruikt wordt door een zender waar je wel naar kijkt.Onedayflyer682 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:23:
Naar aanleiding van mijn reactie in dit topic was ik benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen en of er wellicht toch een relatie is met het uitschakelen van het analoge signaal.
Ik zeg niet dat dat je probleem is, alleen dat het zou kunnen...
De ene situatie is de andere niet. Misschien is jouw installatie wel goed dicht voor stoorsignalen. Of misschien is er geen stoorsignaal in de buurt.snah001 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:04:
Bij mij is de 5200c ook nog steeds in gebruik en heb die problemen die jij beschrijft niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Roetzen op 17-01-2021 16:11 ]
Hier ook geen problemen met 5200c. Dit herken ik wel al was het voor mij ongeveer 1.5jaar geleden. Opeens zenders met slecht beeld op sommige zenders (net5 band) en soms e37. Ziggo heeft me een nieuwe coax kabel gestuurd (voor tussen wanddoos en tv), waarvan ik niet verwachtte dat dit het zou oplossen. Daarna gelukkig geen problemen meer.Onedayflyer682 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:23:
☻/
/▌
/ \
Doe even een tracert dan heb je hem direct te pakken. De volgende hop is de core router (bij mij Amsterdam Kabelweg). Er worden 's nachts wel eens updates e.d. gedaan maar niet elke nacht natuurlijk. Zou eens beginnen met pingen vanaf je eigen verbinding. Pas wel op met die gouden kabels, al meerdere malen gigantische LTE interferentie en ingress gezien op die dingen van €80. Bijgeleverd kabeltje is prima met de quick-F connector.Sando schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:33:
Ik denk zelf dat de CMTS iedere keer ergens tussen 1 en 3 's nachts overbelast is. Mijn buren slapen dan, dus ze weten niet of ze op dat moment ook geen internet hebben. Kan ik niet ergens de CMTS monitoren? Hebben die dingen een adres die ik kan pingen vanaf een andere internet verbinding (zoals mijn smartphone hotspot) wanneer de internetverbinding weer wegvalt? Als dat mogelijk is, dan kost het minder moeite om dat uit te sluiten.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
En als je echt wilt: smokeping. Dan kan je ontwikkelingen door de tijd heen goed volgen. Ik ping zelf (en wat anderen ook) de eerste paar hops die ik in een traceroute zie.Jim423 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Doe even een tracert dan heb je hem direct te pakken. De volgende hop is de core router (bij mij Amsterdam Kabelweg). Er worden 's nachts wel eens updates e.d. gedaan maar niet elke nacht natuurlijk. Zou eens beginnen met pingen vanaf je eigen verbinding.
En vooral: die kabel is jouw eigen probleem. Bijgeleverde kabel met quick-F connector is een stuk infrastructuur waar Ziggo de verantwoordelijkheid voor heeft. Als je dan nog problemen ervaart kan je bellen, of misschien beter, contact opnemen met Ziggo via het contactformulier.Pas wel op met die gouden kabels, al meerdere malen gigantische LTE interferentie en ingress gezien op die dingen van €80. Bijgeleverd kabeltje is prima met de quick-F connector.
"T3-timeout" wijst echt op een signaal-issue.
Net de mediabox next aangesloten. Wat een verademing! Snel, gebruiksvriendelijk en echt duidelijk beter beeld dan mijn Humax 5200c. Mooiere kleuren, meer ook gewoon scherper. Snap niet dat er mensen zijn die klagen over het beeld / dat de Humax beter beeld zou geven. Had dit eerder moeten doen en niet zo moeten twijfelen haha! Een tevreden klant (na al het gedoe om hem te krijgen mag dat ook wel ;-))
Als ik de ziggo app stream naar tv is het voetbal (espn) ook stroperig (vooral bij lange balllen). Heb jij een oplossing gevonden?Oekol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:12:
[...]
Lijkt gewoon telkens of er een paar frames missen. Loopt niet vloeiend.
Yes, Oneplus Nord kopen. Geen last meer van. Telefoon is blijkbaar te oud.BasZer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:49:
[...]
Als ik de ziggo app stream naar tv is het voetbal (espn) ook stroperig (vooral bij lange balllen). Heb jij een oplossing gevonden?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Lol, da's nog eens een tip. Aandelen bij one plus?Oekol schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:50:
[...]
Yes, Oneplus Nord kopen. Geen last meer van. Telefoon is blijkbaar te oud.
Ik heb een pixel 4a. Netflix werkt als een zonnetje, lijkt me sterk dat een redelijk nieuwe google telefoon het probleem is
Dag allen,
Ik heb een Ziggo Go account die hoort bij een interactieve TV pakket.
Weet iemand of het mogelijk is om de Apple TV app van Ziggo Go te gebruiken op een adres waar geen Interactieve TV wordt afgenomen, maar wel een Ziggo internetverbinding ligt?
Alvast dank!
Weet iemand of het mogelijk is om de Apple TV app van Ziggo Go te gebruiken op een adres waar geen Interactieve TV wordt afgenomen, maar wel een Ziggo internetverbinding ligt?
Alvast dank!
Zover ik weet wel. Enige vereiste is namelijk dat het een Ziggo internetverbinding is.Divitiae schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:44:
Dag allen,
Alvast dank!
hier ziggo go op een xs4all lijntje.....werktVHware schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:56:
[...]
Zover ik weet wel. Enige vereiste is namelijk dat het een Ziggo internetverbinding is.
Dat zijn meestal mobiele apparaten. Het zijn geen typische P2P-deelnemers.Roetzen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:33:
Jawel hoor. Het aandeel van IPv6 is mondiaal inmiddels bijna een derde.
Met een mobiel device wel.Gwoon Joep schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:02:
[...]
hier ziggo go op een xs4all lijntje.....werkt
Maar met AppleTV, AndroidTV of Amazon FireTV is dit beperkt door Ziggo.
Het gaat over deze app; https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tvGwoon Joep schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:02:
[...]
hier ziggo go op een xs4all lijntje.....werkt
Testing, one, two ...
Excuus, simpel gedacht van mij....ik kijk ziggogo op mijn pchardware-lover schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:34:
[...]
Het gaat over deze app; https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv
Hallo allemaal! Afgelopen zondag is de nieuwe firmware automatisch geïnstalleerd op mijn Connect box. Sindsdien valt geregeld de verbinding enkele seconden weg, te merken als er radio gestreamd wordt of als ik net op dat moment een pagina wil laden. De stream wordt beëindigd, de pagina laadt uiteindelijk gewoon maar het begint wel irritant te worden...
Iemand meer last van deze problemen na de update?
Postcodegebied 5036, Tilburg.
Al een volledige reset geprobeerd?Yo_flow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:07:
Hallo allemaal! Afgelopen zondag is de nieuwe firmware automatisch geïnstalleerd op mijn Connect box. Sindsdien valt geregeld de verbinding enkele seconden weg, te merken als er radio gestreamd wordt of als ik net op dat moment een pagina wil laden. De stream wordt beëindigd, de pagina laadt uiteindelijk gewoon maar het begint wel irritant te worden...
evt met paperclip
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat was de volgende stap maar ik heb een hekel aan resetten. Elke keer weer alle persoonlijke voorkeuren zoals DHCP instellingen, port forwarding, etc. opnieuw instellen...Mel33 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Al een volledige reset geprobeerd?
evt met paperclip
Ga ik vanavond even mee aan de slag!
Abonnement toch maar een keer geüpgrade ivm de thuiswerk situatie. Hoe ik ook lulde als Brugman, ik moest en zou een nieuwe Mediabox XL. Die gaat samen met de andere Ziggo troep maar weer in de opslag in de garage.. wat een verspilling allemaal.
Erger : op zolder heb ik nóg zo'n HUMAX ir5300c liggen.. en nog 6 smartcards. Dagelijks in gebruik : mijn 14 jaar oude Casema smartcard met mij eigen HUMAX 5200c..
Erger : op zolder heb ik nóg zo'n HUMAX ir5300c liggen.. en nog 6 smartcards. Dagelijks in gebruik : mijn 14 jaar oude Casema smartcard met mij eigen HUMAX 5200c..
:strip_exif()/f/image/Q1djFLtNuyHhoG8asRPUfK1z.jpg?f=fotoalbum_large)
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Kon je niet alleen je internet pakket verhogen? Ze sturen inderdaad graag allemaal decoders de wereld in alsof het niets kost (de postbezorgers hebben het al zo druk).WVL_KsZeN schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:42:
Abonnement toch maar een keer geüpgrade ivm de thuiswerk situatie. Hoe ik ook lulde als Brugman, ik moest en zou een nieuwe Mediabox XL. Die gaat samen met de andere Ziggo troep maar weer in de opslag in de garage.. wat een verspilling allemaal.
[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 19-01-2021 14:44 ]
De 100mbit is niet los te bestellen, alleen in XXL pakket.. Had het graag ook anders gezien.. oh ja, ik heb ook dus nu naast deze Mediabox XL en twee keer HUMAX 5300c ook twee CI+ kaarten liggen. Echt hè.. maar ze wilden er nu gelukkig 1 terug..jongetje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Waarom downgrade je je tv pakket dan niet naar TV start? Dan ben je goedkoper uit en krijg je ook geen mediabox XL.
[ Voor 23% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-01-2021 14:47 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Als abbonee krijg ik nu zowel kanaal 14 als ziggo sport select, wat beide precies dezelfde programmering heeft.
Select is bedoeld om kanaal 14 door te geven aan niet ziggo klanten, waarom ik als ziggo en ziggo sport klant daar ook voor betaal is me een raadsel. Ik betaal nu voor een zender die ik ook gratis krijg
Technisch gezien zou het niet lastig moeten zijn om deze zenders samen te voegen.
Select is bedoeld om kanaal 14 door te geven aan niet ziggo klanten, waarom ik als ziggo en ziggo sport klant daar ook voor betaal is me een raadsel. Ik betaal nu voor een zender die ik ook gratis krijg

Technisch gezien zou het niet lastig moeten zijn om deze zenders samen te voegen.
Vandaag kwam de langverwachte brief met de mededeling dat alhier (Driebergen) de analoge TV op 9 maart van de kabel gaat, Op zich niet zo spannend want ik heb in de huiskamer al sinds 2008 digitale TV en voor de TV in de slaapkamer had ik twee jaar geleden al die gratis decoder van Ziggo laten komen
Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat ze met de vrijgekomen frequentieruimte gaan doen. Twee of drie jaar geleden zijn hier de versterkers en verdelers in de straatkasten al vervangen in voorbereiding op DOCSIS 3.1 Maar ik vrees dat ik er nog niet veel van zal merken. Ja, dan zal Gigagit wel snel uitgerold gaan worden, maar 1 GB down is voor mij een overkill. Upload is waar het aan schort. Maar om significant meer upload te creëren zal ook de analoge FM band er af moeten. En daar heb ik nog niks over gehoord.
.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat ze met de vrijgekomen frequentieruimte gaan doen. Twee of drie jaar geleden zijn hier de versterkers en verdelers in de straatkasten al vervangen in voorbereiding op DOCSIS 3.1 Maar ik vrees dat ik er nog niet veel van zal merken. Ja, dan zal Gigagit wel snel uitgerold gaan worden, maar 1 GB down is voor mij een overkill. Upload is waar het aan schort. Maar om significant meer upload te creëren zal ook de analoge FM band er af moeten. En daar heb ik nog niks over gehoord.
.
Zie de FP.Roetzen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:52:
Vandaag kwam de langverwachte brief met de mededeling dat alhier (Driebergen) de analoge TV op 9 maart van de kabel gaat, Op zich niet zo spannend want ik heb in de huiskamer al sinds 2008 digitale TV en voor de TV in de slaapkamer had ik twee jaar geleden al die gratis decoder van Ziggo laten komen
.
Dat gaat over fm radio.
Na afschakelen analoge tv komt giganet beschikbaar.
Ik meld me hier even aan als mogelijk Ziggo klant.
Jaren terug heb ik hier nog @home gehad, was toen een drama. Op een gegeven moment een uitstapje naar ADSL gehad en na een jaar of 2 was alles een stuk beter en was Ziggo eigenlijk best top.
Daarna kwam er hier in de wijk glas en sinds een 5-tal jaar XS4all 500mbps.
Helaas zijn er een hoop issues de afgelopen maanden met de televisie ontvangers (overname KPN anyone??) en is het webtv bij lange na niet zo goed ontwikkels als de Ziggo Go app (die ik een tijdje heb gebruikt i.c.m. een Ziggo Sports abbo via XS4all). Vervolgens wilde XS4all ook niet meer een scherpe aanbieding doen en ben ik eens om me heen gaan kijken.
TV hoeft van mij niet dus in eerste instantie had ik een Internet Only abbo bekeken en dan i.c.m. NlZiet TV kijken via Google TV devices.. T-mobile kwam hierbij langs maar voelde niet goed aan wel goedkoop maar toch wat zaken die me niet bevielen en veel klachten zowel hier op tweakers als op T-mobile website.
Toen zag ik opeens dat je bij Ziggo een 'Internet only' kan afsluiten maar dat dit altijd incl. Ziggo GO is. Dus dat je toch ook TV kan kijken via je Google devices op de manier zoals het ongeveer ook werkt met NLziet.
Als ik een jaar lang het 250/25 abbo zou nemen kom ik dan gemiddeld op 50€ per maand uit, voor alleen de Internet connectie en de Ziggo Go streaming mogelijkheid. En bijkomend voordeel Ziggo Sport select is ook te zien dit scheelt me dan ook een abbonement op F1TV pro a 60€ per jaar,.
XS4all kan hier niet tegenop, zelfs na korting kom ik nog richting de 65€ uit met een Internet only abbonement in combinatie met NLziet. Dus nu even nadenken of ik dit wel wil (terug naar coax
) of dat ik toch voor de premium bij XS4all ga betalen. Zijn er hier mensen die toevallig een dergelijke overstap overwegen, dus van glas terug naar Ziggo? Zeg ik hierboven iets wat onwaar is?
Jaren terug heb ik hier nog @home gehad, was toen een drama. Op een gegeven moment een uitstapje naar ADSL gehad en na een jaar of 2 was alles een stuk beter en was Ziggo eigenlijk best top.
Daarna kwam er hier in de wijk glas en sinds een 5-tal jaar XS4all 500mbps.
Helaas zijn er een hoop issues de afgelopen maanden met de televisie ontvangers (overname KPN anyone??) en is het webtv bij lange na niet zo goed ontwikkels als de Ziggo Go app (die ik een tijdje heb gebruikt i.c.m. een Ziggo Sports abbo via XS4all). Vervolgens wilde XS4all ook niet meer een scherpe aanbieding doen en ben ik eens om me heen gaan kijken.
TV hoeft van mij niet dus in eerste instantie had ik een Internet Only abbo bekeken en dan i.c.m. NlZiet TV kijken via Google TV devices.. T-mobile kwam hierbij langs maar voelde niet goed aan wel goedkoop maar toch wat zaken die me niet bevielen en veel klachten zowel hier op tweakers als op T-mobile website.
Toen zag ik opeens dat je bij Ziggo een 'Internet only' kan afsluiten maar dat dit altijd incl. Ziggo GO is. Dus dat je toch ook TV kan kijken via je Google devices op de manier zoals het ongeveer ook werkt met NLziet.
Als ik een jaar lang het 250/25 abbo zou nemen kom ik dan gemiddeld op 50€ per maand uit, voor alleen de Internet connectie en de Ziggo Go streaming mogelijkheid. En bijkomend voordeel Ziggo Sport select is ook te zien dit scheelt me dan ook een abbonement op F1TV pro a 60€ per jaar,.
XS4all kan hier niet tegenop, zelfs na korting kom ik nog richting de 65€ uit met een Internet only abbonement in combinatie met NLziet. Dus nu even nadenken of ik dit wel wil (terug naar coax
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 19-01-2021 17:42 ]
Zie het dikgedrukt in de quote.jongetje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:37:
[...]
Dat gaat over fm radio.
[ Voor 76% gewijzigd door Jim423 op 19-01-2021 17:41 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Waar zag je dat "Internet Only" Ziggo abonnement? Linkje naar dat pakket?Lord_Dain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:40:
[knip]
[knip]
Testing, one, two ...
Internet only bestaat al heel lang maar is niet zo internet only als de naam doet vermoeden.hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Waar zag je dat "Internet Only" Ziggo abonnement? Linkje naar dat pakket?
Je bedoelt het pakket inclusief Start TV? Voor zakelijke ondernemers is alleen internet wel mogelijk dacht ik, maar voor particulieren nog steeds niet, of...?1x3xc-12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:48:
[...]
Internet only bestaat al heel lang maar is niet zo internet only als de naam doet vermoeden.
Testing, one, two ...
Ziggo biedt een internet only aan voor particulieren, in de praktijk krijg je daar inderdaad ook start tv bij(zit in de prijs verwerkt).hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Je bedoelt het pakket inclusief Start TV? Voor zakelijke ondernemers is alleen internet wel mogelijk dacht ik, maar voor particulieren nog steeds niet, of...?
nieuws: Ziggo verhoogt ook prijs van Internet Only-abonnementen met 2 euro pe...
Ik heb niet recent gekeken maar voorheen was het lastig achterhalen dat je eigenlijk internet plus tv krijgt. Stond allleen in de kleine lettertjes.
Ik denk dat er dit pakket bedoeld wordt wellicht? https://www.ziggo.nl/internet/internet-online-tv1x3xc-12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:59:
[...]
Ziggo biedt een internet only aan voor particulieren, in de praktijk krijg je daar inderdaad ook start tv bij(zit in de prijs verwerkt).
nieuws: Ziggo verhoogt ook prijs van Internet Only-abonnementen met 2 euro pe...
Ik heb niet recent gekeken maar voorheen was het lastig achterhalen dat je eigenlijk internet plus tv krijgt. Stond allleen in de kleine lettertjes.
Testing, one, two ...
Ja al kloppen de teksten van ziggo niet. Je krijgt gewoon volledig start tv en dus niet tv online only zoals ziggo beweerd.hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:01:
[...]
Ik denk dat er dit pakket bedoeld wordt wellicht? https://www.ziggo.nl/internet/internet-online-tv
Jawel, maar om meer upload dan 50 Mbps mogelijk te maken moet de grens tussen de up- en de download band omhoog. En daarbij zit de FM band in de weg, Momenteel is de upload band 5 - 65 MHZ. Als de FM band er uit gaat kan de bovengrens van de upload band naar 200+ MHz. Pas dan is er ruimte voor meer upload die DOCSIS 3.1 in principe biedt.jongetje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:37:
[...]
Dat gaat over fm radio.
Net vandaag gelezen, daar beginnen ze binnenkort al mee (24 februari): https://www.totaaltv.nl/n...n-blessuretijd-bij-ziggo/ en https://www.totaaltv.nl/n...aal-naar-radio-luisteren/Roetzen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:52:
Maar om significant meer upload te creëren zal ook de analoge FM band er af moeten. En daar heb ik nog niks over gehoord.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Excuses voor de verwarring. Bedoel inderdaad dit pakket:hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:01:
[...]
Ik denk dat er dit pakket bedoeld wordt wellicht? https://www.ziggo.nl/internet/internet-online-tv

Ik zie het als Internet Only maar dan idd met toegang tot de kabel (zonder ontvangers) en Ziggo GO.
Voor consumenten is alleen internet prima ook mogelijk. Je moet er alleen verplicht Kabel TV á 18,70 (uit m'n hoofd) bij afnemen.hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Je bedoelt het pakket inclusief Start TV? Voor zakelijke ondernemers is alleen internet wel mogelijk dacht ik, maar voor particulieren nog steeds niet, of...?
Zakelijk ook trouwens. Je blijft betalen voor een basispakket TV met een "los" internetabonnement.
Dat zie ik hier niet vermeld in de aanbieding en ook geen * naar een 'kleine lettertjes'. Ik verwacht dus dat het in het bedrag van 58,95 is opgenomen. Anders wordt het namelijk aanzienlijk duurder.krakendmodem schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:51:
[...]
Voor consumenten is alleen internet prima ook mogelijk. Je moet er alleen verplicht Kabel TV á 18,70 (uit m'n hoofd) bij afnemen.
Zakelijk ook trouwens. Je blijft betalen voor een basispakket TV met een "los" internetabonnement.
Ik zie nu de aanbieding hierboven. Daar zit het inderdaad al bij in.Lord_Dain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:55:
[...]
Dat zie ik hier niet vermeld in de aanbieding en ook geen * naar een 'kleine lettertjes'. Ik verwacht dus dat het in het bedrag van 58,95 is opgenomen. Anders wordt het namelijk aanzienlijk duurder.
"Digital Kabel TV en Ziggo sport"
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2021 19:57 ]
Je hebt inderdaad ook gelijk, er zit 'Kabel TV' bijkrakendmodem schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:57:
[...]
Ik zie nu de aanbieding hierboven. Daar zit het inderdaad al bij in.
"Digital Kabel TV en Ziggo sport"
Ben benieuwd of ze dan tzt komen met een opvolger van de POA 3 IEC-NL. Aangezien het radio signaal straks niet meer nodig is
2250 WP Zuid PVoutput
Ah, ze hebben dat op de site netjes verborgen zie ikLord_Dain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:00:
[...]
Je hebt inderdaad ook gelijk, er zit 'Kabel TV' bijOp zich logisch omdat de coax kabel nog steeds essentieel is maar op zich een prima aanbieding voor het eerste jaar a 50€ p/m.
In de oude UPC tijd had je vaak losse pakketten met Internet, boven op de verplichte 18,70 voor kabel TV.
Soms kom ik nog van die oude pakketten tegen hier met belachelijk snel internet (bejaard persoon van +80 met 250Mbit internet. Om extra snel dat mailtje per dag de deur uit te sturen....

Wordt gewoon een POA2 (non-IEC) dan. Die is er al.MdO82 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:05:
Ben benieuwd of ze dan tzt komen met een opvolger van de POA 3 IEC-NL. Aangezien het radio signaal straks niet meer nodig is
Nee, wat jij nu beweert klopt juist niet. Online TV is het bekende Kabel TV abonnement (nu 19,95). TV Start is het eerste abonnement met interactieve TV (met mediabox of CI+ module.) Wanneer er over Internet only bij Ziggo gesproken wordt dan gaat het dus om een pakket waar altijd Kabel TV (Online TV) bij zit en dus niet TV Start.1x3xc-12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:03:
[...]
Ja al kloppen de teksten van ziggo niet. Je krijgt gewoon volledig start tv en dus niet tv online only zoals ziggo beweerd.
Als het goed is heb ik de compal in bridge laten zetten een tijdje terug.
Het groene lampje brand en het ip adres is veranderd.

Maar waarom staat er dan router status tussen haakjes
Als ik inlog op de Unifi USG zie ik staan:

Gaat dit goed?
Mijn IP is het adres wat staat bij IP address, niet adres wat bij Router address staat, die herken ik niet.

Maar waarom staat er dan router status tussen haakjes

Gaat dit goed?
Mijn IP is het adres wat staat bij IP address, niet adres wat bij Router address staat, die herken ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 19-01-2021 23:50 ]
Als je bij router status (het menu, links) kijkt, zul je ook zien, dat je modem in bridge staat.JvdW schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:45:
Als het goed is heb ik de compal in bridge laten zetten een tijdje terug.
Maar waarom staat er dan router status tussen haakjes![]()
Gaat dit goed?
Het IP 182.168.100.1 is het lokale IP van je modem, je moet hem toch kunnen bereiken? Of niet soms? Dit IP is ook alleen van jouw interne netwerk te bereiken.
Het adres 21x.x20.35.97 is je publieke IP en daarvan is 21x.x20.34.1 je gateway bij Ziggo (dat verklaart ook je subnet mask 255.255.254.0, anders zou je de gateway niet kunnen bereiken).
Ik mag toch wel aannemen, dat je Unifi zelf IP adressen uitreikt naar je interne (huis) netwerk?
[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 20-01-2021 08:38 . Reden: Public IPs aangepast ]
Klopt die kan je er inderdaad op zetten, maar het is wel weer een extra tussenstap.Jim423 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:21:
[...]
Wordt gewoon een POA2 (non-IEC) dan. Die is er al.
Direct lijkt mij altijd beter, maar het verlies op zo'n klein stukje is natuurlijk minimaal.
2250 WP Zuid PVoutput
Bij een woonkamersituatie ontkom je er vaak niet aan: het modem heeft signaal nodig naast je tv/mediabox.
Ook al heb je alleen een modem: zonder POA2 is het signaalniveau vaak te sterk (+8 of +9 dBmV).
Ook al heb je alleen een modem: zonder POA2 is het signaalniveau vaak te sterk (+8 of +9 dBmV).
Modem staat wel in bridge, alle functies zijn weg, screenshot is van het modem op 192.168.100.1Rinaldootje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:32:
[...]
Als je bij router status (het menu, links) kijkt, zul je ook zien, dat je modem in bridge staat.
Het IP 182.168.100.1 is het lokale IP van je modem, je moet hem toch kunnen bereiken? Of niet soms? Dit IP is ook alleen van jouw interne netwerk te bereiken.
..
Vind alleen de tekst "Router status" verwarrend maar dat kan ook aan mij liggen, als er had gestaan "Modem status" had ik het beter begrepen.
Duidelijk nu, gateway adres jaHet adres 21x.x20.35.97 is je publieke IP en daarvan is 21x.x20.34.1 je gateway bij Ziggo (dat verklaart ook je subnet mask 255.255.254.0, anders zou je de gateway niet kunnen bereiken).
Ik mag toch wel aannemen, dat je Unifi zelf IP adressen uitreikt naar je interne (huis) netwerk?
Nu ik toch bezig was vielen mij nog een paar andere zaken op.
Ik heb een Compal modem:

Bij provisioning status blijft de status op error_translate (ook na opnieuw opstarten modem/spanningsloos)
Geen idee of het kwaad kan?

Van het lijstje hierboven begrijp ik dat het signaal van de downstream kanalen wat aan de hoge kant is en upstream wel prima toch? Verder had ik ergens gelezen dat de Pre RS Errors bij de Compal een te hoge waarden aangeven, de counter zou niet de niet de errors weergeven maar totaal ontvangen frames....
Volgens mij zijn de Post RS Errors wel hoog.
Dit zijn de waarden nadat het modem ongeveer een ruim uur aan staat.
Zouden jullie er wat aan doen?
Ik haal mijn maximale snelheid van Ziggo met een ping van rond de 16ms.
Verder ook geen merkbare haperingen of andere problemen, niet met internet of TV
Ik heb namelijk nog wel iets aan materiaal liggen van Ziggo toen wij hier kwamen wonen.
Heb het echter nog nooit gebruikt gezien 'het zo ook werkt'
Situatie:

Ik heb nog liggen:

Zou het iets veranderen aan de (niet merkbare) errors als ik die ESX-02 splitter vervang door de DIO-01 met de POA-01 ?
Dingen die mij opvallen: AOP ontbreekt. Een DIO 01 is ouderwets en heb je de aardedraad nog wel?
Massa zit niet goed aangesloten op de IEC connector van de tv kabel. Beter is het om daar een f-connector op te laten persen.
Maar als alles goed werkt...
Massa zit niet goed aangesloten op de IEC connector van de tv kabel. Beter is het om daar een f-connector op te laten persen.
Maar als alles goed werkt...
@JvdW zou even een monteur aan laten rukken om een fatsoenlijk AOP erop te schroeven, dit kost je niks.
Je hebt zo te zien wel de oudere donkergroene kabel. Maakt qua werking niks uit, maar die zijn wel een b*tch om aan te snijden.
Kern is fragieler namelijk. Ga er in elk geval niet zelf aan zitten prutsen, de kabel is namelijk eigendom van Ziggo! Als je pech hebt kunnen er zelfs sancties (bijvoorbeeld boetes/verhalen van kosten) op staan als je bijvoorbeeld storing aanricht. Aangezien je een lastig aan te snijden kabel hebt zou ik er sowieso niet aan beginnen, al helemaal omdat je al weinig over hebt. (Tenzij je hem natuurlijk nog omhoog kan trekken uit de grond, maar dan nog)
Als het AOP erop zit zullen je waardes ook keurig binnen de grenzen vallen, omdat het AOP zelf ook nog een beetje eraf schaaft. De ESX die er nu zit gaat weg en de POA komt op het AOP voor een gecombineerde demping van circa 5,5-6dB waardoor je modem netjes op 10/11 uit zal komen als ik de huidige waardes zo zie.
Je hebt zo te zien wel de oudere donkergroene kabel. Maakt qua werking niks uit, maar die zijn wel een b*tch om aan te snijden.
Als het AOP erop zit zullen je waardes ook keurig binnen de grenzen vallen, omdat het AOP zelf ook nog een beetje eraf schaaft. De ESX die er nu zit gaat weg en de POA komt op het AOP voor een gecombineerde demping van circa 5,5-6dB waardoor je modem netjes op 10/11 uit zal komen als ik de huidige waardes zo zie.
[ Voor 49% gewijzigd door Zorian op 20-01-2021 22:17 ]
@Jim423 Nee aardedraadje is al weg, we wonen hier alweer zo'n 7 jaar ofzo en zolang zit het ook al ongeveer op deze manier
Komt ook doordat alles gewoon werkt, anders was er allang iets aan gedaan natuurlijk.
@Zorian Dat is misschien wel een goed idee ja
Zeker als de kabel eigendom is van Ziggo.
Ik durf het wel aan zelf een AOP erop te schroeven maar als het geen eigendom is....
@VodafoneZiggo Zie JvdW in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Zullen we er iets aan doen ?
@Zorian Dat is misschien wel een goed idee ja
Ik durf het wel aan zelf een AOP erop te schroeven maar als het geen eigendom is....
@VodafoneZiggo Zie JvdW in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Verzekeringstechnisch ben je zelfs verplicht om het AOP geaard aan te sluiten indien aarde in de meterkast aanwezig is.JvdW schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:56:
@Jim423 Nee aardedraadje is al weg, we wonen hier alweer zo'n 7 jaar ofzo en zolang zit het ook al ongeveer op deze manierKomt ook doordat alles gewoon werkt, anders was er allang iets aan gedaan natuurlijk.
@Zorian Dat is misschien wel een goed idee jaZeker als de kabel eigendom is van Ziggo.
@VodafoneZiggo Zie JvdW in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"![]()
Heb misschien iets teveel AOP's gemonteerd in het verleden.
[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 20-01-2021 23:39 ]
@JvdW die translate error heb ik ook. Daar maak ik me geen zorgen om.
Verder wijken je waardes niet zoveel af van het ideale. Ik zou inderdaad die AOP laten vervangen. Die is nl eigendom van Ziggo en zij moeten daar ook zorg voor dragen. Ik heb elke keer, als ik een monteur had (in de 17 jaar dat ik hier woon) ook telkens een nieuwe AOP van ze gekregen (zag er het nut ook toen al niet van in, maar goed het werkt prima).
Even ter informatie, ik heb ook de Compal in bridge staan (maar ik woon in fUPC gebied en mag dat zelf doen) en heb er een Asus RT-AX88U (met laatste Merlin firmware) achter hangen die alles bij mij doet.
Verder wijken je waardes niet zoveel af van het ideale. Ik zou inderdaad die AOP laten vervangen. Die is nl eigendom van Ziggo en zij moeten daar ook zorg voor dragen. Ik heb elke keer, als ik een monteur had (in de 17 jaar dat ik hier woon) ook telkens een nieuwe AOP van ze gekregen (zag er het nut ook toen al niet van in, maar goed het werkt prima).
Even ter informatie, ik heb ook de Compal in bridge staan (maar ik woon in fUPC gebied en mag dat zelf doen) en heb er een Asus RT-AX88U (met laatste Merlin firmware) achter hangen die alles bij mij doet.
En wat als je de pech hebt in een jaren 30 woning te wonen waar buiten de keuken en bij de CV-ketel geen aardedraad is te vinden?Zorian schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:35:
[...]
Verzekeringstechnisch ben je zelfs verplicht om het AOP geaard aan te sluiten indien aarde in de meterkast aanwezig is.Weten veel mensen echter alleen niet.
Heb misschien iets teveel AOP's gemonteerd in het verleden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vanmiddag worden de Ziggo spullen bij ons huis geleverd, we verhuizen dit weekend. Het gaat om bestaande bouw uit 1996.
Aansluitend op de AOP discussie: hoe ziet die er anno 2020 uit? Maw, is het noodzakelijk deze te vervangen als het om een oud model gaat of alleen bij problemen?
Aansluitend op de AOP discussie: hoe ziet die er anno 2020 uit? Maw, is het noodzakelijk deze te vervangen als het om een oud model gaat of alleen bij problemen?
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu
@Peutpeut Je spullen aansluiten op het bestaande AOP. Ga dit pas (laten) vervangen bij problemen. Coax is nog best lastig goed aan te sluiten door een gemiddelde persoon dus als het werkt, gewoon zo laten.
Dank. Mocht het nodig zijn dan was ik wel van plan het te laten doen door Ziggo.jongetje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:49:
@Peutpeut Je spullen aansluiten op het bestaande AOP. Ga dit pas (laten) vervangen bij problemen. Coax is nog best lastig goed aan te sluiten door een gemiddelde persoon dus als het werkt, gewoon zo laten.
Daarom zei ik ook, indien aarde aanwezig is.Raven schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:22:
[...]
En wat als je de pech hebt in een jaren 30 woning te wonen waar buiten de keuken en bij de CV-ketel geen aardedraad is te vinden?
Meterkast: Dubbel gegalvaniseerd, woonkamer enkel. Bij dubbel is er een aardedraad die aangesloten moet worden.
Als er een oud AOP zit is het raadzaam deze te laten vervangen, dit omdat oudere AOP's niet de hedendaagse afscherming bieden tegen o.a. instraling van buitenaf (denk aan bijvoorbeeld 4G en Digitenne). Dit voorkomt een mogelijke verpeste ervaring met je nieuwe provider. Vaak zit de kabel bij oudere AOP's ook niet goed aangesneden erin. Aangezien je monteur de eerste 8 weken nog gratis is, gewoon doen. Als je WiFi dekking onvoldoende is kan je dan gelijk een gratis booster scoren vanuit de Power Promise.Peutpeut schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:36:
Vanmiddag worden de Ziggo spullen bij ons huis geleverd, we verhuizen dit weekend. Het gaat om bestaande bouw uit 1996.
Anno 2020 zou het er zo uit moeten zien:

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 21-01-2021 13:42 ]
Aangezien RTL de formule 1 niet meer mag uitzenden ben ik aan het kijken of overstappen naar Ziggo goedkoper is dan bij KPN blijven met Ziggo Sport totaal.
Probleem is echter dat de CAI aansluiting op een totaal verkeerde plaats binnen komt in huis. Deze zit nu midden in de eetkamer
Kabels trekken is geen optie en het modem bij de aansluiting plaatsen eigenlijk ook niet.
Zijn er mogelijkheden om dit wellicht te verplaatsen? En moet de mediabox via coax op de tv? Want dan wordt het geen optie van ligt geen coax naar de tv.
Probleem is echter dat de CAI aansluiting op een totaal verkeerde plaats binnen komt in huis. Deze zit nu midden in de eetkamer
Zijn er mogelijkheden om dit wellicht te verplaatsen? En moet de mediabox via coax op de tv? Want dan wordt het geen optie van ligt geen coax naar de tv.
De mediabox en het modem moeten allebei op de coax. Je modem moet bovendien op de binnenkomende coax om garantietechnische redenen, waarbij je mediabox vaak een walloutlet verder zit.. Komt je coax in de woonkamer binnen of heb je stiekem ook iets in de meterkast zitten?Highfive95 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:12:
Aangezien RTL de formule 1 niet meer mag uitzenden ben ik aan het kijken of overstappen naar Ziggo goedkoper is dan bij KPN blijven met Ziggo Sport totaal.
Probleem is echter dat de CAI aansluiting op een totaal verkeerde plaats binnen komt in huis. Deze zit nu midden in de eetkamerKabels trekken is geen optie en het modem bij de aansluiting plaatsen eigenlijk ook niet.
Verplaatsen is mogelijk, echter hangt hier een prijskaartje aan. Je kan een aanvraag indienen bij https://www.mijnaansluiting.nl/ om de binnenkomende coax te verplaatsen. Ga dit niet zelf doen!
[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 21-01-2021 14:55 ]
Mag ik je eens een tip geven: Hang je TV eens rechtstreeks aan je coax en laat hem eens zender zoeken met deze instellingen:Highfive95 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:12:
Probleem is echter dat de CAI aansluiting op een totaal verkeerde plaats binnen komt in huis. Deze zit nu midden in de eetkamerKabels trekken is geen optie en het modem bij de aansluiting plaatsen eigenlijk ook niet.
Netwerkfrequentie 474.00 (474Mhz)
Netwerk ID: 4444
Je hebt een goede kans dat je dan het vrije Ziggo pakket kan ontvangen, met Ziggo Sport op kanaal 14. Werkt hier prima. Ook zonder Ziggo abonnement. Als ze je kabeltje in de straatkast echt fysiek hebben los getrokken, dan werkt dit niet.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
In de meterkast zit helemaal niks. Dat vind ik dus zo raar. Of althans ik kan niks vinden. En de kabel komt dus op een hele vreemde plek binnen. In de eetkamerZorian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:51:
[...]
De mediabox en het modem moeten allebei op de coax. Je modem moet bovendien op de binnenkomende coax om garantietechnische redenen, waarbij je mediabox vaak een walloutlet verder zit.. Komt je coax in de woonkamer binnen of heb je stiekem ook iets in de meterkast zitten?
Verplaatsen is mogelijk, echter hangt hier een prijskaartje aan. Je kan een aanvraag indienen bij https://www.mijnaansluiting.nl/ om de binnenkomende coax te verplaatsen. Ga dit niet zelf doen!
Ook al kwam deze in de meterkast binnen dan heb ik nog het probleem dat mediabox op coax moet. Dan moet ik nog steeds een kabel naar de woonkamer gaan trekken. Er liggen geen loze leidingen richting de tv dus dat is een probleem. En om nu kabel door de woonkamer te leggen gaat mij een beetje ver.
Thanks voor de tip! Zal het eens proberen.TFHfony schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Mag ik je eens een tip geven: Hang je TV eens rechtstreeks aan je coax en laat hem eens zender zoeken met deze instellingen:
Netwerkfrequentie 474.00 (474Mhz)
Netwerk ID: 4444
Je hebt een goede kans dat je dan het vrije Ziggo pakket kan ontvangen, met Ziggo Sport op kanaal 14. Werkt hier prima. Ook zonder Ziggo abonnement. Als ze je kabeltje in de straatkast echt fysiek hebben los getrokken, dan werkt dit niet.
Optie waar ik nu aan denk ik ook nog Ziggo Go app casten naar TV. Schoonouders hebben Ziggo dus dat zou ook nog moeten kunnen toch?
Vroeger was er geen richtlijn die zei dat de coax in de meterkast binnen moet komen, tegenwoordig wel. Dus als je een huis hebt van voor circa 1990 is de kans groot dat ie in de woonkamer binnenkomt. Was vroeger ook simpeler. Gewoon graven vanaf de stoep naar de voorgevel, gaatje in de voorgevel, kabel erdoor en klaar basically. Stel dat je de kabel verplaatst naar de meterkast dan komt je huidige wanddoos vrij en zou je die misschien ondergronds door kunnen lussen naar de meterkast. Indien mogelijk uiteraard.Highfive95 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:06:
[...]
In de meterkast zit helemaal niks. Dat vind ik dus zo raar. Of althans ik kan niks vinden. En de kabel komt dus op een hele vreemde plek binnen. In de eetkamer![]()
Ook al kwam deze in de meterkast binnen dan heb ik nog het probleem dat mediabox op coax moet. Dan moet ik nog steeds een kabel naar de woonkamer gaan trekken. Er liggen geen loze leidingen richting de tv dus dat is een probleem. En om nu kabel door de woonkamer te leggen gaat mij een beetje ver.
[...]
Thanks voor de tip! Zal het eens proberen.
Optie waar ik nu aan denk ik ook nog Ziggo Go app casten naar TV. Schoonouders hebben Ziggo dus dat zou ook nog moeten kunnen toch?
Alternatief, indien kabels echt een no-go zijn, is kijken of je iets van tv only kan afsluiten bij Ziggo zodat je de Ziggo GO app kan gebruiken. Kan je de zenders naar een Chromecast sturen bijvoorbeeld.
Zeker. Als je hun login gegevens mag gebruiken zou dat volgens mij moeten werken. Dan heb je overigens wel een 1280x720 resolutie, terwijl je via de kabel 1920x1080 krijgt.Highfive95 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:06:
Thanks voor de tip! Zal het eens proberen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb een Ziggo Connectbox voor de wifi op de benedenverdieping. Op de bovenverdieping heb ik een access point bedraad aangesloten. Dit werkt op zich prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om het 'roaming' te maken, zodat de telefoon het access point van boven pakt als je van beneden naar boven loopt (hij blijft dan op 0 streepjes hangen op de wifi van beneden). Je moet dan handmatig de wifi opnieuw connecten of wachten tot ie helemaal wegvalt en uiteindelijk het AP met beste bereik pakt.
Heb al van alles geprobeerd (zelfs SSID, wachtwoord, kanaal, b/g/n etc.), maar het werkt niet.
Nu zag ik dat je bij Ziggo goedkoop de TP-link Deco M4 set kunt huren. Dit is eigenlijk een mesh-systeem, maar ik zie dat je ze ook bedraad kunt aansluiten (wired backhaul) en ik neem aan dat als ik deze units op een paar plekken in mijn huis bedraad aansluit dat wifi devices dan wel netjes 'roamen' als je door het huis loopt.
Het 'mesh' gedeelte hoef ik dus niet te gebruiken, omdat ik ze bedraad aan ga sluiten. Is dit een setje dan een goede oplossing voor mijn situatie?
(ik begrijp dat ik ook een willekeurig ander access point kan kopen, echter wil ik gewoon dat het werkt en niet zelf eindeloos instellingen moeten aanpassen, zoals nu het geval is. Omdat dit door Ziggo wordt aangeboden met termen als 'smart wifi' is mijn aanname dat dit allemaal goed met elkaar samenwerkt).
Heb al van alles geprobeerd (zelfs SSID, wachtwoord, kanaal, b/g/n etc.), maar het werkt niet.
Nu zag ik dat je bij Ziggo goedkoop de TP-link Deco M4 set kunt huren. Dit is eigenlijk een mesh-systeem, maar ik zie dat je ze ook bedraad kunt aansluiten (wired backhaul) en ik neem aan dat als ik deze units op een paar plekken in mijn huis bedraad aansluit dat wifi devices dan wel netjes 'roamen' als je door het huis loopt.
Het 'mesh' gedeelte hoef ik dus niet te gebruiken, omdat ik ze bedraad aan ga sluiten. Is dit een setje dan een goede oplossing voor mijn situatie?
(ik begrijp dat ik ook een willekeurig ander access point kan kopen, echter wil ik gewoon dat het werkt en niet zelf eindeloos instellingen moeten aanpassen, zoals nu het geval is. Omdat dit door Ziggo wordt aangeboden met termen als 'smart wifi' is mijn aanname dat dit allemaal goed met elkaar samenwerkt).
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 21-01-2021 15:18 ]
Mesh moet door alle accesspoints ondersteunt worden, anders werkt het niet. Je zal inderdaad iets als de Deco set moeten nemen en al je huidige WiFi apparaten moeten uitschakelen. Dan kan je door het hele huis lopen zonder de WiFi te verliezen.Palomar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:16:
Ik heb een Ziggo Connectbox voor de wifi op de benedenverdieping. Op de bovenverdieping heb ik een access point bedraad aangesloten. Dit werkt op zich prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om het 'roaming' te maken, zodat de telefoon het access point van boven pakt als je van beneden naar boven loopt (hij blijft dan op 0 streepjes hangen op de wifi van beneden). Je moet dan handmatig de wifi opnieuw connecten of wachten tot ie helemaal wegvalt en uiteindelijk het AP met beste bereik pakt.
(ik begrijp dat ik ook een willekeurig ander access point kan kopen, echter wil ik gewoon dat het werkt en niet zelf eindeloos instellingen moeten aanpassen, zoals nu het geval is).
De wired backhaul is aanbevolen inderdaad, en zorgt ervoor dat je hetzelfde WiFi netwerk overal in huis hebt. Het alternatief is de wireless bridge tussen de apparaten maar dat is natuurlijk langzamer.
[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 21-01-2021 15:20 ]
Thanks, dan neem ik die set in overweging. Welke ik ook overweeg is de bedrade Wifi Booster (gewoon een access point natuurlijk). Echter vraag ik me af of daarmee het 'roamen' als je door het huis loopt wel werkt?Zorian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:19:
[...]
Mesh moet door alle accesspoints ondersteunt worden, anders werkt het niet. Je zal inderdaad iets als de Deco set moeten nemen en al je huidige WiFi apparaten moeten uitschakelen. Dan kan je door het hele huis lopen zonder de WiFi te verliezen.
De wired backhaul is aanbevolen inderdaad, en zorgt ervoor dat je hetzelfde WiFi netwerk overal in huis hebt. Het alternatief is de wireless bridge tussen de apparaten maar dat is natuurlijk langzamer.
De enige Ziggo booster (buiten de Deco set welke niet van Ziggo is maar eigenlijk door TP-Link geleverd wordt) die kan roamen samen met het modem is de witte WiFi booster welke eruit ziet als een gekrompen versie van de Connectbox.Palomar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:32:
[...]
Thanks, dan neem ik die set in overweging. Welke ik ook overweeg is de bedrade Wifi Booster (gewoon een access point natuurlijk). Echter vraag ik me af of daarmee het 'roamen' als je door het huis loopt wel werkt?
Als je die scoort en bedraad aansluit aan het modem kan je hem elders in huis zetten en inderdaad 1 groot netwerk maken dat samenwerkt net als op kantoor.
Stel hem wel in naast het modem aangezien je hem eenmalig met WPS aan het modem moet koppelen om de instellingen te kopiëren. Daarna kan je hem verkassen naar de daadwerkelijke plek.
Zet hem ook niet kneiterver van het modem af, meer halverwege en mooi centraal (in een hal op een kast bijvoorbeeld). Dus ongeveer dat je nog half bereik van het modem hebt, dan pakt de booster het van daaruit over en de verdieping erboven ook mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 21-01-2021 15:42 ]
@Palomar Het is belangrijk dat je op al je Wi-Fi punten:
- Zelfde SSID
- Maar vooral ook gelijke kanaalbreedte (dus overal 20Mhz OF 40Mhz en dus niet je modem/accesspoint dit laten kiezen) instelt!
Ander kanaalnummer maakt niet uit. Zo heb ik mijn provider wifi gemixt met Unifi, werkt prima.
- Zelfde SSID
- Maar vooral ook gelijke kanaalbreedte (dus overal 20Mhz OF 40Mhz en dus niet je modem/accesspoint dit laten kiezen) instelt!
Ander kanaalnummer maakt niet uit. Zo heb ik mijn provider wifi gemixt met Unifi, werkt prima.
Je vergeet nog steeds dat de mesh functionaliteit wel ondersteunt moet worden. Anders krijg je niks meer dan 2 apparaten die hetzelfde uitzenden en een client die dus de resultaten geeft zoals hij al zei: "gaat door tot 0 en moet handmatig reconnecten".jongetje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:55:
- Zelfde SSID
Neehoor, dit heb ik al op deze manier werkend met een Connectbox van Ziggo, Experiabox van KPN, Oud modem van Telfort en een heel oud modem van Online.nl, allemaal samen met een of meerdere unifi accespoints.Zorian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:56:
[...]
Je vergeet nog steeds dat de mesh functionaliteit wel ondersteunt moet worden. Anders krijg je niks meer dan 2 apparaten die hetzelfde uitzenden en een client die dus de resultaten geeft zoals hij al zei: "gaat door tot 0 en moet handmatig reconnecten".
De huidige devices kunnen prima overspringen van ene naar andere punt.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 21-01-2021 16:00 ]
Zal misschien met jouw apparaat werken, dat kan. Met de meeste accesspoints en devices gaat het niet fantastisch en vaak fout. Unifi is sowieso al bekend om de mesh functionaliteit en goede WiFi bereik. Daar is het prijskaartje natuurlijk ook wel naar.jongetje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:59:
[...]
Neehoor, dit heb ik al op deze manier werkend met een Connectbox van Ziggo, Experiabox van KPN, Oud modem van Telfort en een heel oud modem van Online.nl, allemaal samen met een of meerdere unifi accespoints.
De huidige devices kunnen prima overspringen van ene naar andere punt.
Ik heb daar idd rekening mee gehouden, maar krijg het op het door mij gebruikte AP niet werkend (zo'n AP die je via KPN kon bestellen, verder een prima ding). Heb ook wel een ander oud/cheap AP'tje met DD-WRT erop en daarmee werkt het wel, echter is de connectie daarvan wat instabiel. Maar dat geeft aan dat het idd wel zou kunnen werken, maar met mijn AP werkt het dus kennelijk helaas niet. Zal idd zo zijn wat men hier ook aangeeft dat je AP het moet ondersteunen.jongetje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:55:
- Zelfde SSID
Vandaar dat ik iets anders wil hebben wat out of the box werkt
Dank. Ons AOP ziet er uit als deze. Oogt redelijk nieuw. De aardedraad zit ook nog netjes opgerold, die moet nog even aangesloten worden.Zorian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:34:
[...]
Daarom zei ik ook, indien aarde aanwezig is.Woonkamersituaties is sowieso geen aarde nodig, puur voor in de meterkast. Hier wordt ook een ander type AOP gemonteerd dan in de woonkamer.
Meterkast: Dubbel gegalvaniseerd, woonkamer enkel. Bij dubbel is er een aardedraad die aangesloten moet worden.
[...]
Als er een oud AOP zit is het raadzaam deze te laten vervangen, dit omdat oudere AOP's niet de hedendaagse afscherming bieden tegen o.a. instraling van buitenaf (denk aan bijvoorbeeld 4G en Digitenne). Dit voorkomt een mogelijke verpeste ervaring met je nieuwe provider. Vaak zit de kabel bij oudere AOP's ook niet goed aangesneden erin. Aangezien je monteur de eerste 8 weken nog gratis is, gewoon doen. Als je WiFi dekking onvoldoende is kan je dan gelijk een gratis booster scoren vanuit de Power Promise.
Anno 2020 zou het er zo uit moeten zien:
[Afbeelding]
Ben altijd ADSL klant geweest dus Ziggo is verder nieuw voor mij. Aansluiten was zo gepiept, ze doen wat ze beloven namelijk 250/25 via WiFi in nabijheid van de router. Die gaat binnenkort in bridge mode als ik alle Unifi spullen heb uitgepakt en tijd heb om te installeren. Kabels liggen er al door het hele huis en sommige acces points hangen ook al
Dat is inderdaad de 1 na laatste versie. Not bad, maar kan beter. Valt of staat met hoe de boel aangesneden is binnenin. Helaas mag je er zelf niet aanzitten dus even kijken is op eigen risico. In principe heb je recht op een nieuw AOP, aangezien dit niks kost bij verhuizing of als nieuwe klant zou ik gewoon de gratis monteur nemen. Baat het niet, dan schaad het niet.Peutpeut schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:17:
[...]
Dank. Ons AOP ziet er uit als deze. Oogt redelijk nieuw. De aardedraad zit ook nog netjes opgerold, die moet nog even aangesloten worden.
Ben altijd ADSL klant geweest dus Ziggo is verder nieuw voor mij. Aansluiten was zo gepiept, ze doen wat ze beloven namelijk 250/25 via WiFi in nabijheid van de router. Die gaat binnenkort in bridge mode als ik alle Unifi spullen heb uitgepakt en tijd heb om te installeren. Kabels liggen er al door het hele huis en sommige acces points hangen ook al
Die DIO-01 is niks mis mee, heeft geen problemen met 4G instraling. Enige beperking van dat AOP is dat ie minder hoge frequenties doorlaat dan de nieuwste Braun AOPs.Zorian schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:19:
[...]
Dat is inderdaad de 1 na laatste versie. Not bad, maar kan beter. Valt of staat met hoe de boel aangesneden is binnenin. Helaas mag je er zelf niet aanzitten dus even kijken is op eigen risico. In principe heb je recht op een nieuw AOP, aangezien dit niks kost bij verhuizing of als nieuwe klant zou ik gewoon de gratis monteur nemen. Baat het niet, dan schaad het niet.En je bent gelijk gratis up to date met de nieuwste AOP.
Overigens zie je aan de buitenkant niet of het een TRAS/1000 is of een DIO-01. De TRAS/1000 kan wel gestoord worden met 4G.
Aangezien Ziggo tegenwoordig tot 1.2Ghz gaat (officieel) en de voorlaatste AOP tot 1006Mhz gaat kan het, met oog op de toekomst, geen kwaad om hem te vervangen. Vooral als de monteur nog gratis is binnen de garantietermijn._JGC_ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:58:
[...]
Die DIO-01 is niks mis mee, heeft geen problemen met 4G instraling. Enige beperking van dat AOP is dat ie minder hoge frequenties doorlaat dan de nieuwste Braun AOPs.
Overigens zie je aan de buitenkant niet of het een TRAS/1000 is of een DIO-01. De TRAS/1000 kan wel gestoord worden met 4G.
Volgens de website van Ziggo zou er op 98,8 MHz een boodschap te beluisteren zijn waaruit je kunt afleiden dat je analoge radio luistert via de kabel. Ik heb speciaal voor de test een FM radio op de kabel aangesloten. Ik hoor een Duitse zender op 98,7 en een Nederlandse op 98,9, maar niks op 98,8.
Iemand die op 98,8 MHz wel wat hoort?
Net eens even getest, ik hoor ruisRoetzen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:36:
Volgens de website van Ziggo zou er op 98,8 MHz een boodschap te beluisteren zijn waaruit je kunt afleiden dat je analoge radio luistert via de kabel. Ik heb speciaal voor de test een FM radio op de kabel aangesloten. Ik hoor een Duitse zender op 98,7 en een Nederlandse op 98,9, maar niks op 98,8.
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Wat een onzin, je kunt toch zien of je er een kabel in hebt zitten??? Dat is toch veel eenvoudiger dan een zender opzoeken.
Zoiets heeft toch pas zin als je met hetzelfde apparaat digitaal zou kunnen luisteren?Roetzen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:36:
Maar dan nog twijfel ik over dit nut, want die apparatuur is er helemaal niet.
Wel dus ed.. weer wat geleerd.
@Roetzen Hier heb ik ook geen signaal/bericht op die frequentie. (noord-holland noord)
[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 22-01-2021 19:30 ]
En ook @ed1703.jongetje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:15:
Wat een onzin, je kunt toch zien of je er een kabel in hebt zitten??? Dat is toch veel eenvoudiger dan een zender opzoeken.
Daar gaat het dus niet om. Op Ziggo's website vertellen ze je dat er een relevante boodschap te horen is op 98,8 MHz. Dan verwacht ik dus dat dat ook zo is. Anders klopt de informatie niet en worden mensen op het verkeerde been gezet.
Edit:
Ik zit in Driebergen. Een kennis van mij in Lisse meldt dat hij ook geen signaal heeft op 98,8 MHz.
[ Voor 11% gewijzigd door Roetzen op 22-01-2021 19:54 ]
En doe het dan eens via de ether zoals bedoeld wordt ipv coax in de coax, met deze losse antenne https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35265Roetzen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:21:
[...]
En ook @ed1703.
Daar gaat het dus niet om. Op Ziggo's website vertellen ze je dat er een relevante boodschap te horen is op 98,8 MHz. Dan verwacht ik dus dat dat ook zo is. Anders klopt de informatie niet en worden mensen op het verkeerde been gezet.
Edit:
Ik zit in Driebergen. Een kennis van mij in Lisse meldt dat hij ook geen signaal heeft op 98,8 MHz.
of in je auto ff 98,8 MHz kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 23-01-2021 13:15 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik hoor van alles in de aether, maar op 98,8 MHz geen boodschap van Ziggo. Nogal wiedus Ziggo zendt niet via de aether uit, maar via de kabel.Mel33 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:11:
[...]
En doe het dan eens via de ether zoals bedoeld wordt ipv coax in de coax, met deze losse antenne https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35265
of in je auto ff 98,8 MHz kiezen.
Die test, zoals hier beschreven is juist bedoeld om na te gaan of je analoge radio via de kabel ontvangt. Als je het op je autoradio hoort, is er iets helemaal mis.
Dus je hoort niks, dan luister jij dus digitaal. opgelost haha, nee ik snap dat ziggo een coax-kabel signaal levert hoor haha.Roetzen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:29:
[...]
Ik hoor van alles in de aether, maar op 98,8 MHz geen boodschap van Ziggo. Nogal wiedus Ziggo zendt niet via de aether uit, maar via de kabel.
Die test, zoals hier beschreven is juist bedoeld om na te gaan of je analoge radio via de kabel ontvangt. Als je het op je autoradio hoort, is er iets helemaal mis.
Dat is dus precies wat tante Truus denkt als ze deze instructie volgt en haar radio op 98,8 zet en niets hoort. Die denkt, ik luister al digitaal dus hoef ik niets te doen. En dan doet straks de radio het niet meer omdat Ziggo het analoge signaal uitschakelt.Mel33 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Dus je hoort niks, dan luister jij dus digitaal. opgelost haha,
Het gaat niet om mij, ik ben al 50+ jaar zendamateur, ik weet van de hoed en de rand. Maar tante Truus weet dat niet en die gaat de bietenbrug op als Ziggo zegt dat er een boodschap te beluisteren is op 98,8 MHz maar dat signaal er niet is.
Maar wacht het gaat zo, hey analoog gaat eraf; dat is haar vraag.Roetzen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:49:
[...]
Dat is dus precies wat tante Truus denkt als ze deze instructie volgt en haar radio op 98,8 zet en niets hoort. Die denkt, ik luister al digitaal dus hoef ik niets te doen. En dan doet straks de radio het niet meer omdat Ziggo het analoge signaal uitschakelt.
Het gaat niet om mij, ik ben al 50+ jaar zendamateur, ik weet van de hoed en de rand. Maar tante Truus weet dat niet en die gaat de bietenbrug op als Ziggo zegt dat er een boodschap te beluisteren is op 98,8 MHz maar dat signaal er niet is.
En dan komt ze hier en hoort een geluid op 98.8 dan is ze nog analoog, en wil ze digitaal en krijg je 3 opies waarvan 2 digitale kastjes en een antenne via de lucht van ziggo.
als tante de stekker en de coax in de muur heeft, en ze hoort wel wat op 98.8 dan weet ze toch dat ze het moet veranderen naar digitaal?, dat is wat ze nu zeggen.
Hoor je niks.. dan ga je naar je favoriete zender klaar toch, dat weet truus wel hoor,?
Edit
ik vind wel dat ze dan bij de antenne ook het dab+ verhaal mogen uitleggen. maargoed
[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 23-01-2021 14:15 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic