Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-02 16:08

Roetzen

he.net Certified Sage

Mel33 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Maar wacht het gaat zo, hey analoog gaat eraf; dat is haar vraag.
En dan komt zie hier en hoort een geluid op 98.8 dan is ze nog analoog, en wil ze digitaal en krijg je 3 opies van ziggo.
als tante de stekker en de coax in de muur heeft, en ze hoort wel wat op 98.8 dan weet ze toch dat ze het moet veranderen naar digitaal?, dat is wat ze nu zeggen.
Zucht... Je mist nog steeds het punt.Er staat helemaal geen signaal op de kabel op 98,8 MHz. Ik heb speciaal een oude analoge FM ontvanger op de kabel aangesloten om dat te controleren. Niks, nada, nienjte. Alleen ruis op 98,8.

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:21
Roetzen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Zucht... Je mist nog steeds het punt.Er staat helemaal geen signaal op de kabel op 98,8 MHz. Ik heb speciaal een oude analoge FM ontvanger op de kabel aangesloten om dat te controleren. Niks, nada, nienjte. Alleen ruis op 98,8.
Ja oke dat snap ik natuurlijk dat er nu een storing is. ff 1200 bellen voor je het op tweakers vraagt, wij(ik) zijn nogal opgelost gericht/ excuses

[Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 23-01-2021 14:22]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Ynst2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:23
vraagje;
ik hoor van meerdere mensen dat de nieuwe Ziggo mediabox wordt geleverd met spraakherkenning?
Ik heb hier geen behoefte aan, is er ook niet-spraakherkenning box te krijgen?

• B4tman_DH
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09:26

B4tman_DH

To the Bat.....

Ynst2003 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:19:
vraagje;
ik hoor van meerdere mensen dat de nieuwe Ziggo mediabox wordt geleverd met spraakherkenning?
Het is een optie, je hoeft het niet te gebruiken

• Mel33
Ynst2003 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:19:
vraagje;
Het is een fysieke knop op je AB, je kan het ook niet gebruiken

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Mel33 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Ja oke dat snap ik natuurlijk dat er nu een storing is. ff 1200 bellen voor je het op tweakers vraagt, wij(ik) zijn nogal opgelost gericht/ excuses
Dit is wat ik eerder schreef:
Ik heb speciaal voor de test een FM radio op de kabel aangesloten. Ik hoor een Duitse zender op 98,7 en een Nederlandse op 98,9, maar niks op 98,8.
Er is geen storing, er is wel degelijk signaal op de FM band op de kabel. Alleen niet die boodschap op 98,8 MHz waar Ziggo naar verwijst.

Mijn vraag alhier was "is er iemand die het wel hoort?" Een paar mensen melden ruis, geen signaal. Ik heb het overigens via de website aan Ziggo gemeld. Nog geen reactie...

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Effe gechecked. 98.8 op de kabel, Ziggo, regio Utrecht, geen draaggolf.
Dus die website van Ziggo klopt van geen kant of hun modulator is uit elkaar gefikt en geeft dan het verkeerde idee aan luisteraars die dan onterecht denken dat ze digitaal luisteren.

[Voor 60% gewijzigd door remco_k op 23-01-2021 17:32]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• emreupdates
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:38
Goedemorgen allen, misschien dat iemand me kan helpen.

ik heb een Technicolor TC7210 modem met daarop aangesloten een Ubiquiti Unifi AP-AC Pro. Dit was eerder een Lite maar sinds ik de Pro heb aangesloten zijn problemen ontstaan.

Het lijkt erop dat bij het gebruik van veel bandbreedte en/of connecties de toegang tot de modem en dus internet wordt geblokkeerd.

Wanneer ik bijvoorbeeld op m'n laptop iets download, valt opeens de download snelheid naar 0, WiFI is nog steeds verbonden, ik kan de modem niet meer bereiken, andere apparaten die via WiFI verbonden zijn kan ik wel bereiken. Diezelfde andere apparaten kunnen de modem dan weer wel bereiken. Dit duurt zo'n 20-30 seconden waarnaar ik dus weer gewoon internet heb en de modem weer kan bereiken.

Wat ik zelf heb geprobeerd is een Syslog server opgezet om de logs van de modem uit te lezen maar hier is vooralsnog niks opvallend uitgekomen, de PoE injector is vervangen en heb een nieuwe coax kabel opgestuurd gekregen van Ziggo.

Iemand enig idee? :-(

[Voor 12% gewijzigd door emreupdates op 24-01-2021 09:44]

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

emreupdates schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:34:
Ubiquiti Unifi AP-AC Pro. Dit was eerder een Lite maar sinds ik de Pro heb aangesloten zijn problemen ontstaan.

Het lijkt erop dat bij het gebruik van veel bandbreedte en/of connecties de toegang tot de modem en dus internet wordt geblokkeerd.

Wanneer ik bijvoorbeeld op m'n laptop iets download, valt opeens de download snelheid naar 0, WiFI is nog steeds verbonden
Heb je toevallig ook hoge pingtijden via dat AP? Ik zit aan een al maanden bestaand probleem te denken waar al behoorlijk wat over is gepost: https://community.ui.com/...fd-4b4c-bd0d-e085d569c347

Snelheid terugvallen naar 0 heb ik bijv. met SMB-filetransfers over wifi, maar dat bekende probleem heeft nog meer symptomen en een oplossing lijkt er vooralsnog niet te zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mel33
Raven schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Heb je toevallig ook hoge pingtijden via dat AP? Ik zit aan een al maanden bestaand probleem te denken waar al behoorlijk wat over is gepost: https://community.ui.com/...fd-4b4c-bd0d-e085d569c347

Snelheid terugvallen naar 0 heb ik bijv. met SMB-filetransfers over wifi, maar dat bekende probleem heeft nog meer symptomen en een oplossing lijkt er vooralsnog niet te zijn.
@emreupdates Dat is wel 2 jaar oud, Al eens in het device(laptop)zelf gekeken? drivers upgedate van je wifi?En je firewall en virusscanner is daar iets mee?
Of de Ubiquiti Unifi AP-AC Pro al eens een full reset gegeven?

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 24-01-2021 11:53]

• emreupdates
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:38
Raven schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Interessant! Ik zie die High TCP Latency berichten bij de anomalies op de AP-AC Pro inderdaad voorbij komen. Zal het even doornemen!
Mel33 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:52:
[...]

@emreupdates Dat is wel 2 jaar oud, Al eens in het device(laptop)zelf gekeken? drivers upgedate van je wifi?En je firewall en virusscanner is daar iets mee?
De Ziggo modem en Ubiquiti Unifi AP-AC Pro zijn beiden gereset naar fabrieksinstellingen, drivers van mijn laptop zijn geupgrade naar de laatste versie. Goed om te vermelden, dit probleem komt ook op andere apparaten zoals telefoons voor. De reden dat ik de Ziggo modem verdenk is dat deze tijdens zo'n moment , wanneer er dus wel een WiFI verbinding is, maar geen internet, de Ziggo modem niet meer te bereiken is maar de AP en andere via de AP verbonden apparaten wel. En daarnaast is de Ziggo modem wel via andere apparaten te bereiken. :|

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mel33 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:52:
[...]

2 jaar? Was mij niet opgevallen, een groot deel van de reacties is redelijk recent, het probleem is actueel al dacht ik dat dat probleem pas bij Unifi controller v6 werd geïntroduceerd en niet 2 jaar terug. Bij sommigen hielp een firmware downgrade naar v4.3.20 en de controller naar v5.14.23, beide hielpen bij mij niet, fabrieksherstel ook niet.

Ik heb het op meerdere draadloze clients, echter niet per draad en laat beide (draad+draadloze subnet en VLAN) nu dezelfde firewall regels op de router-pc gebruiken. Als daar wat mee was, had ik het ook bedraad moeten hebben. Firewalls op de clients zijn ook al uitgesloten, dacht dat misschien het wifi-subnet ineens (deels) werd geblokeerd, was het niet en antivirus ook niet.

Gezien de vele lotgenoten in dat topic, gok ik een AP issue, maar waarom... dat is nog de vraag.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mel33
Raven schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:58:
[...]

2 jaar? Was mij niet opgevallen, een groot deel van de reacties is redelijk recent, het probleem is actueel al dacht ik dat dat probleem pas bij Unifi controller v6 werd geïntroduceerd en niet 2 jaar terug. Bij sommigen hielp een firmware downgrade naar v4.3.20 en de controller naar v5.14.23, beide hielpen bij mij niet, fabrieksherstel ook niet.

Ik heb het op meerdere draadloze clients, echter niet per draad en laat beide (draad+draadloze subnet en VLAN) nu dezelfde firewall regels op de router-pc gebruiken. Als daar wat mee was, had ik het ook bedraad moeten hebben. Firewalls op de clients zijn ook al uitgesloten, dacht dat misschien het wifi-subnet ineens (deels) werd geblokeerd, was het niet en antivirus ook niet.

Gezien de vele lotgenoten in dat topic, gok ik een AP issue, maar waarom... dat is nog de vraag.
@emreupdates En op welke wifi heb je dit? Op de 2,4ghz en 5ghz beide?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mel33 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 04:35:
[...]

@emreupdates En op welke wifi heb je dit? Op de 2,4ghz en 5ghz beide?
Beide, al heb ik sinds de downgrade van de firmware en controller nog niet weer gekeken of het nog steeds om beide gaat.

Oscar Wilde

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

remco_k schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:28:
Effe gechecked. 98.8 op de kabel, Ziggo, regio Utrecht, geen draaggolf.
Dus die website van Ziggo klopt van geen kant of hun modulator is uit elkaar gefikt en geeft dan het verkeerde idee aan luisteraars die dan onterecht denken dat ze digitaal luisteren.
De website is inmiddels aangepast. Er staat nu:
citaat:

Als je naar de radiofrequentie 98.8 gaat, hoor je daar dan onze boodschap?*

*Hoor je de boodschap niet én heb je nog geen bericht ontvangen van ons? Dan is de frequentie nog niet beschikbaar. Je ontvangt van ons bericht zodra je regio aan de beurt is.

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ah, kijk. Een fix. Wel zo duidelijk nu.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben weer van plan terug over te stappen naar Ziggo, ik heb nu een paar maandjes glasvezel via Caiway. Maar ik vind het internet erg onstabiel (ik meot regelmatig mijn modem resetten om weer max. snelheid te halen) en de kwaliteit van de TV uitzendingen is ook beroerd in vergelijking met Ziggo.
Normaal gesproken zat ik aan een jaar abonnement vast (verplicht, omdat vorig jaar glasvezel is aangelegd), 'gelukkig' komt Caiway dus nu met een prijsverhoging en mag ik nu mijn abonnement opzeggen :P

Nu heb ik zo'n mooie nieuwe Chromecast met Google TV, en ik twijfel dus of ik alleen internet (en TV-online) ga afnemen of internet en TV via een mediabox. Scheelt toch een tientje per maand.
Wat is de ervaring van mensen hier die alleen TV kijken via de Ziggo Go app? Is de kwaliteit beter/slechter/hetzelfde in vergelijking met een mediabox?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:47

TFHfony

Professional Weirdo

-tom-562 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:50:
Ik ben weer van plan terug over te stappen naar Ziggo, ik heb nu een paar maandjes glasvezel via Caiway. Maar ik vind het internet erg onstabiel (ik meot regelmatig mijn modem resetten om weer max. snelheid te halen) en de kwaliteit van de TV uitzendingen is ook beroerd in vergelijking met Ziggo.
Normaal gesproken zat ik aan een jaar abonnement vast (verplicht, omdat vorig jaar glasvezel is aangelegd), 'gelukkig' komt Caiway dus nu met een prijsverhoging en mag ik nu mijn abonnement opzeggen :P

Nu heb ik zo'n mooie nieuwe Chromecast met Google TV, en ik twijfel dus of ik alleen internet (en TV-online) ga afnemen of internet en TV via een mediabox. Scheelt toch een tientje per maand.
Wat is de ervaring van mensen hier die alleen TV kijken via de Ziggo Go app? Is de kwaliteit beter/slechter/hetzelfde in vergelijking met een mediabox?
Via de Chromecast / Ziggo app combinatie krijg je maximaal 1280*720 als resolutie.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

remco_k schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:55:
Ah, kijk. Een fix. Wel zo duidelijk nu.
Het is wel beter dan eerst, maar zo heel erg duidelijk vind ik het nog niet. Als je een stappenplan maakt, moet elke stap een enkelvoudige handeling omvatten en moet de uitkomst eenduidig zijn. Aan die eis voldoet stap 2 niet want er is een extra "en" ingebakken binnen die stap. Ik hoop dat tante Truus het ook snapt.

Kennelijk wordt het signaal met de boodschap pas per regio ingeschakeld kort voordat het signaal daar daadwerkelijk van de kabel verdwijnt. Het ware eleganter als het signaal nu al in alle regios wordt uitgezonden, zodat ook degenen wiens regio nog niet direct aan de beurt is nu al stappen kunnen nemen om naar digitaal over te gaan als ze dat willen.

Als dat technisch niet mogelijk is, dan moet het stappenplan aangepast worden om het duidelijke te maken:

Bijvoobeeld:

Stap 2.
2. Ga naar radiofrequentie 98.8

Als je naar de radiofrequentie 98.8 gaat, hoor je daar dan onze boodschap?*

Zo ja, ga naar stap 3

Zo nee ga naar stap 4

Stap 3

Je luistert je nog analoog

Gelukkig zijn er genoeg andere mogelijkheden om radio te luisteren. Bijvoorbeeld met een losse antenne of via je televisie.

......
Stap 4

Heb je al bericht van ons ontvangen? Zo ja, dan luister je nu niet analoog via Ziggo naar de radio.

Zo nee, dan is jou regio nog niet aan de beurt om binnenkort het analoge signaal uit te schakelen en is het niet mogelijk nu op deze manier vast te stellen of je analoog via de kabel radio luistert, Je krijgt van ons tijdig bericht.

• Aapmansz
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:48
-tom-562 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:50:

Ziggo is zeker aan de prijs.
I.c.m. een mobiel Vodafone abonnement heb je aan beide kanten voordeeltjes.

Zou zeker voor een abonnement met Next box gaan, is echt een super apparaat _/-\o_

In het verleden gebruikte ik de mediaboxen (Cisco / Horizon) als veredelde videorecorders en keek TV met een insteekkaart.

Sinds de Next gebruik ik Chromecast alleen nog voor Amazon Prime omdat die ontbreekt op de Next.

Edit:
Ziggo Go is een handige aanvulling maar zou het niet als primair TV systeem willen gebruiken.
Waar is Ziggo Go handig voor:
  • Opnames instellen, kan gedurende de uitzending als die nog niet afgelopen is
  • Reclames op de commerciële zenders zijn dan te skippen, kan ook met een spraakcommando op de next (8 minuten verder)
  • Formule 1 of andere Ziggo only uitzendingen bekijken via een laptop bij vrienden / familie die geen Ziggo hebben, laptop aan de TV hangen en gaan met die race banaan. Helaas wel een draadloze muis op tafel nodig. Zodra de Go applicatie gaat mekkeren over buffering is de enige oplossing terug gaan en de uitzending opnieuw starten

[Voor 20% gewijzigd door Aapmansz op 26-01-2021 21:12]

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01-03 21:26
emreupdates schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:34:
Goedemorgen allen, misschien dat iemand me kan helpen.

ik heb een Technicolor TC7210 modem met daarop aangesloten een Ubiquiti Unifi AP-AC Pro. Dit was eerder een Lite maar sinds ik de Pro heb aangesloten zijn problemen ontstaan.

Wanneer ik bijvoorbeeld op m'n laptop iets download, valt opeens de download snelheid naar 0, WiFI is nog steeds verbonden, ik kan de modem niet meer bereiken, andere apparaten die via WiFI verbonden zijn kan ik wel bereiken. Diezelfde andere apparaten kunnen de modem dan weer wel bereiken. Dit duurt zo'n 20-30 seconden waarnaar ik dus weer gewoon internet heb en de modem weer kan bereiken.

Wat ik zelf heb geprobeerd is een Syslog server opgezet om de logs van de modem uit te lezen maar hier is vooralsnog niks opvallend uitgekomen, de PoE injector is vervangen en heb een nieuwe coax kabel opgestuurd gekregen van Ziggo.

Iemand enig idee? :-(
staat modem in bridge of is het gewoon standaard?

Modem flipt bijv ook bij sonos producten als ie standaard staat. Even om laten zetten in bridge en het is opgelost

• Aapmansz
Zijn er mensen die kabel radio gebruiken :?
Radio signalen trek je uit de ether :+

Overigens redden die oudjes zich wel.
Bij moeders (74) was de antennekabel losgeraakt van de boekenkast.

Ze had nog een oude transistorradio staan zodat ze naar haar favoriete zender kon luisteren.
Geluidskwaliteit is niet van belang, als de informatiebron het maar doet.

Uiteraard de boel gefixed en ma kan weer via de Pioneer installatie knallen met radio Drenthe :+

Smart TV's zijn wel een drama voor oudjes's, snappen ze niets van en zeker niet als ze vastlopen.
Philips heeft een patent op slecht reagerende afstandsbedieningen en vastlopende TV's.
Beeld is prachtig maar de software sucks bigtime.

Is dus een TV van nog geen 5 jaar oud.

Ondertussen een stekkerdoos met aan / uit schakelaar op de TV gezet.
Als je TV weer raar doet even de schakelaar uitzetten en na een minuut weer aanzetten.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Aapmansz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:57:
[...]
Ik ken eer één. (En ik ben het niet zelf)
Ondertussen een stekkerdoos met aan / uit schakelaar op de TV gezet.
Als je TV weer raar doet even de schakelaar uitzetten en na een minuut weer aanzetten.
Ik heb een snoerschakelaartje gemonteerd in het aansluitsnoer van mijn Samsung TV. Gelukkig niet heel vaak nodig. Maar toch wel zo vaak dat ik het zat werd iedere keer weer onder op de knieën te gaan om de stekker uit het WCD te trekken...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:34
Aapmansz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:57:
[...]
Radio signalen trek je uit de ether :+
Ik ben er 1. Waarom niet, waarom zou ik een draadantenne langs mijn muur laten lopen als er op 1 meter afstand een kabel aansluiting met storingsvrije FM ontvangst zit? Ben inmiddels wel bezig met instellen van digitale radio op mijn receiver, is toch wat ingewikkelder om te bedienen dan FM.

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-03 18:58
Nou mijn eerste ervaring met Ziggo sinds 2009.. als nieuwe klant. Nou ja, ben ik nou klant of niet? :/

Maandag via de website opgegeven voor een 500Mbps abbo met Internet TV only. Ik vond het wel raar dat ik geen bevestigingsmail kreeg want volgens de bevestigingspagina met het bestelnummer (wat ik, call it 'intuition' heb uitgeprint en opgeslagen) zou ik binnen een uur een mail krijgen.

Dag later nog steeds geen bevestigingsmail. Ik poogde om in te loggen op mijn ziggo met het door mij opgegeven email adres en kreeg vervolgens de melding; 'dit is een vodafone account, wilt u de accounts samenvoegen?'. Nou heb ik dus een jaar of 5 geleden een keer een sim-only afgesloten bij Vodafone en hiervoor betreffende email adres gebruikt..

Dus maar aan het bellen geslagen met de klantenservice en gevraagd waar mijn bevestiging bleef. "We zien dat u op uw postcode een klantnummer heeft gekregen maar dat we de bevestigingsmail niet in het systeem kunnen vinden en daardoor ook niet kunnen versturen".. Say what? Blijkbaar is er in het aanmaken van het account ergens een workflow die er uitgestapt is op het punt van de mail verificatie waardoor mijn hele aanvraag is vastgelopen.

De dame mocht mij niet mijn klantnummer geven (ook niet nadat ik mijn NAW + bestelnummer had gegeven) en daardoor kon ik ook geen klant account registreren.. Dat mag zij niet geven ivm de wetgeving (AVG).. wel raar want het was duidelijk dat ik de klant was en had me ook zodanig geïdentificeerd.

Long story short het was niet op te lossen en de aanvraag annuleren en een nieuwe inschieten met een nieuw email adres was niet mogelijk omdat het systeem dat niet zou toelaten (ivm al bestaande verbinding op PC + huis adres door de 1e aanmelding). Nu krijg ik als het goed is binnen 3 werkdagen de bevestiging per ouderwetse post zodat ik alsnog zelf met het klantnummer een account aan kan maken.

Nooit gedacht dat het zo moeilijk was om klant te worden :P

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:18

Bartske

Valar Morghulis

Volgensmij hebben ze de mogelijkheid in de ziggo android tv app om tv programma's terug te kijken of vanaf het begin te starten uitgezet voor mensen die geen tv abbo hebben. Jammer, daar maakte ik wel gebruik van. Ik deed dat eigenlijk alleen bij de publieke omroep dus dat wordt dan weer een aparte app installeren.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Lord_Dain
Bartske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:31:
Volgensmij hebben ze de mogelijkheid in de ziggo android tv app om tv programma's terug te kijken of vanaf het begin te starten uitgezet voor mensen die geen tv abbo hebben. Jammer, daar maakte ik wel gebruik van. Ik deed dat eigenlijk alleen bij de publieke omroep dus dat wordt dan weer een aparte app installeren.
Dat zou bijzonder zijn.

Als ik de informatie mag geloven is het één product en daar zit alles in:
https://www.ziggo.nl/ziggogo

Specifieke functies van ZiggoGO zijn oa. het kunnen terugkijken (7dagen) en vanaf begin kijken.
Als ze dat er uit slopen kan je net zo goed geen ZiggoGO meer als dienst verkopen in 2021.

De enige functie die niet zou werken is de opname functie omdat er een * bij staat ;
* Deze Ziggo TV-functie is alleen beschikbaar voor klanten met een Mediabox Next of een Mediabox XL met de nieuwste software-upgrade.

[Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 11:51]

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou je ook even aan willen geven welk Ziggo abonnement je nu hebt?

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• Bartske
  • Laatst online: 17:18

Bartske

Valar Morghulis

Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Dat zou bijzonder zijn.

Als ik de informatie mag geloven is het één product en daar zit alles in:
https://www.ziggo.nl/ziggogo

Specifieke functies van ZiggoGO zijn oa. het kunnen terugkijken (7dagen) en vanaf begin kijken.
Als ze dat er uit slopen kan je net zo goed geen ZiggoGO meer als dienst verkopen in 2021.

De enige functie die niet zou werken is de opname functie omdat er een * bij staat ;
* Deze Ziggo TV-functie is alleen beschikbaar voor klanten met een Mediabox Next of een Mediabox XL met de nieuwste software-upgrade.
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Zou je ook even aan willen geven welk Ziggo abonnement je nu hebt?
Ik heb alleen het internet abbo dus zonder volledige tv (alleen kabel tv is dat volgensmij).

In de Android app kan ik nog wel terugkijken, alleen in de Android tv app niet. Dan krijg ik die optie niet meer en een melding van 'jouw abbonement is hiervoor niet geschikt'

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:44
Bartske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:32:
[...]

[...]

Ik heb alleen het internet abbo dus zonder volledige tv (alleen kabel tv is dat volgensmij).

In de Android app kan ik nog wel terugkijken, alleen in de Android tv app niet. Dan krijg ik die optie niet meer en een melding van 'jouw abbonement is hiervoor niet geschikt'
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde. Ook casten werkt niet meer. Waardeloos dit.

• Lord_Dain
Snippertje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde. Ook casten werkt niet meer. Waardeloos dit.
Dat zou wel een showstopper voor mij zijn en in dat geval zou ik gebruik maken van mijn 14 dagen om mijn abbo bij Ziggo alsnog te annuleren. Dat ze dit blokkeren is 1 maar voor bestaande klanten en zonder kennisgeving naar hen toe en er nog wel mee adverteren op de webpage van Ziggo Go..slecht.
[...]

[...]

Wat bedoel je met Android TVapp? Je hebt denk ik een normale android (Ziggo GO) app, waarmee je ook kan casten. Google TV heeft daarnaast een beperkt aanbod en daar staat Ziggo GO 'TV' als app, maar het kan zijn dat je een app direct op je Smart TV bedoelt?

[Voor 45% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 19:11]

• Snippertje
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Dat zou wel een showstopper voor mij zijn en in dat geval zou ik gebruik maken van mijn 14 dagen om mijn abbo bij Ziggo alsnog te annuleren. Dat ze dit blokkeren is 1 maar voor bestaande klanten en zonder kennisgeving naar hen toe en er nog wel mee adverteren op de webpage van Ziggo Go..slecht.

[...]

Wat bedoel je met Android TVapp? Je hebt denk ik een normale android (Ziggo GO) app, waarmee je ook kan casten. Google TV heeft daarnaast een beperkt aanbod en daar staat Ziggo GO 'TV' als app, maar het kan zijn dat je een app direct op je Smart TV bedoelt?
De Ziggo go app op de nvidia shield in mijn geval. Even kijken of er nog een workaround is. Op m'n telefoon werkt het gewoon dus ze vang ergens af dat je hem ik android TV gebruikt.

• Lord_Dain
Snippertje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:13:
[...]

De Ziggo go app op de nvidia shield in mijn geval. Even kijken of er nog een workaround is. Op m'n telefoon werkt het gewoon dus ze vang ergens af dat je hem ik android TV gebruikt.
Als je op je pc inlogt op play.google.com en je zoekt op Ziggo GO dan vindt je 2 vferschillende apps. De ene (zonder TV) is compatible met je normale devices (phone/tablet) en degene met de toevoeging "TV" is alleen geschikt voor je Google TV devices. Hopelijk is het een bug/fout?

Er is volgens de appstore een update geweest op 26/01/2021 naar versie 4.29.10. van de TV variant.\

En er wordt ook nog gewoon geadverteerd als je zoekt op Ziggo + Online TV kom je op de volgende pagina:

Dus het is of een fout maar het zou best wel eens gewoon een beperking kunnen zijn omdat ze doorhebben dat het voor mensen nu interessant is om de dure TV pakketten op te zeggen? Dan zouden ze iig wel de marketing even moeten informeren en dit communiceren naar klanten lijkt me...

[Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 19:21]

• Snippertje
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Als je op je pc inlogt op play.google.com en je zoekt op Ziggo GO dan vindt je 2 vferschillende apps. De ene (zonder TV) is compatible met je normale devices (phone/tablet) en degene met de toevoeging "TV" is alleen geschikt voor je Google TV devices. Hopelijk is het een bug/fout?

Er is volgens de appstore een update geweest op 26/01/2021 naar versie 4.29.10. van de TV variant.\

En er wordt ook nog gewoon geadverteerd als je zoekt op Ziggo + Online TV kom je op de volgende pagina:
[Afbeelding]

Dus het is of een fout maar het zou best wel eens gewoon een beperking kunnen zijn omdat ze doorhebben dat het voor mensen nu interessant is om de dure TV pakketten op te zeggen? Dan zouden ze iig wel de marketing even moeten informeren en dit communiceren naar klanten lijkt me...
Ah ik heb de Android versie, dus niet tv, gesideload en dat werkt. Maar de bediening is wel belabberd, moet daarvoor de shield app met trackpad gebruiken, niet ideaal.

• Aapmansz
jongetje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Ik ben er 1. Waarom niet, waarom zou ik een draadantenne langs mijn muur laten lopen als er op 1 meter afstand een kabel aansluiting met storingsvrije FM ontvangst zit? Ben inmiddels wel bezig met instellen van digitale radio op mijn receiver, is toch wat ingewikkelder om te bedienen dan FM.
Is toch eenmalig laten scannen en presets toekennen?

Kan me niet herinneren dat dit veel moeite heeft gekost thuis en in de auto (beiden DAB+).

• jongetje
Aapmansz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Is toch eenmalig laten scannen en presets toekennen?

Kan me niet herinneren dat dit veel moeite heeft gekost thuis en in de auto (beiden DAB+).
Ik heb geen dab op mijn receiver, ik bedoelde internet radio.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat lijkt haast een bug/fout te zijn die mee is gekomen met de Ziggo Go TV 4.29 versie. Kan mij niet voorstellen dat Ziggo dit definitief zo laat.

Ook al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd?

Edit: @Lord_Dain heeft het over de mobile app, niet de app specifiek bedoelt voor een "2e" TV en die alleen werkt via een Ziggo internet verbinding.

[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2021 20:13]

• Aapmansz
jongetje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Ik heb geen dab op mijn receiver, ik bedoelde internet radio.
Dat kan zonder app op je telefoon/tablet inderdaad behoorlijk lastig zijn.
En dan zijn 9 van de 10 aanwezige aanbieders op de receiver ook nog eens premium services.
Zelf toevoegen van aanbieders meestal ook niet mogelijk.
Meestal ook niet mogelijk om deze onder een preset te zetten, i.i.g niet bij Onkyo / Pioneer.

Tune In is wel 'free', een zeer ruim aanbod en volgens mij beschikbaar op de meeste receivers. Anders even een update van de firmware doen.

Edit:
Weet niet welke mediabox je van Ziggo hebt, op de Next zijn ook 105 radiozenders aanwezig, meer dan je uit de ether kan halen. En last but not least, zeer eenvoudig te bedienen.

Luister thuis amper radio, maar was vorige week zeer blij met etherradio tijdens een halve dag Ziggo storing. Brakke Tele2 verbinding van de zakelijke GSM trok nog net de VPN en RDP verbinding.
Had echt geen streampje meer bijgekund.

Waarom haal je geen FM uit de ether, zijn volgens mij genoeg passieve en actieve antennes voor te koop.

[Voor 36% gewijzigd door Aapmansz op 27-01-2021 20:40]

• Lord_Dain
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Dat lijkt haast een bug/fout te zijn die mee is gekomen met de Ziggo Go TV 4.29 versie. Kan mij niet voorstellen dat Ziggo dit definitief zo laat.

Ook al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd?

Edit: @Lord_Dain heeft het over de mobile app, niet de app specifiek bedoelt voor een "2e" TV en die alleen werkt via een Ziggo internet verbinding.
Maar daar heb ik het wel over. De Android TV app is specifiek voor Shield TV/Google TV ontwikkeld en kan alleen op dergelijke devices geinstalleerd worden. Die hang je gewoon direct aan je TV via HDMI en zo vervang je onhandige, ouderwetse ontvangers die vanuit de provider gelocked zijn met wat wel en niet mogelijk is qua applicaties.

Ik heb het dus juist níet over de mobile app want dat is een hoop gedoe dan zit je alsnog met je smartphone of tablet in bed om op je TV iets te kunnen kcasten vanuit de mobile app.. en dat is onhandig. De nieuwe Google Chromecast heeft ingebouwde Android TV en dat is ideaal. 1 AB voor al je streaming apps (en hopelijk ook je Ziggo GO app.. als Ziggo deze niet om zeep helpt).

[Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 20:16]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:15:
[...]
Maar daar heb ik het wel over. De Android TV app is specifiek voor Shield TV/Google TV ontwikkeld en kan alleen op dergelijke devices geinstalleerd worden. Die hang je gewoon direct aan je TV via HDMI en zo vervang je onhandige, ouderwetse ontvangers die vanuit de provider gelocked zijn met wat wel en niet mogelijk is qua applicaties.

Ik heb het dus juist níet over de mobile app want dat is een hoop gedoe dan zit je alsnog met je smartphone of tablet in bed om op je TV iets te kunnen kcasten vanuit de mobile app.. en dat is onhandig. De nieuwe Google Chromecast heeft ingebouwde Android TV en dat is ideaal. 1 AB voor al je streaming apps (en hopelijk ook je Ziggo GO app.. als Ziggo deze niet om zeep helpt).
In het plaatje wat je deelt gaat het juist over de mobiele versie?

• Lord_Dain
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:17:
[...]

In het plaatje wat je deelt gaat het juist over de mobiele versie?
Ik denk dat het voor de klant/leek 1 product is, Ziggo GO.

Er zijn 2 apps voor:
Ziggo Go op mobile devices.
Ziggo Go (TV) op Google Chromecast/Shield TV/Apple TV(?)

Dus dat lijkt me dat ik het over de oplossing Ziggo GO heb, Online TV. Dat wil ik overal in huis op mijn devices kunnen kijken zowel mobiel als op mijn 2e TV. Dat is namelijk de hele use case van een dergelijk product.

Zie ook hier de verwijzing als Ziggo GO zijnde de oplossing voor streamen direct vanaf een Chromecast/Apple TV naar je televisie. Dus het is echt 1 product met 2 apps, om zo de compatibliteit te kunnen garanderen naar de 2 soorten android oplossingen (mobiles/android tv).

[Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 20:25]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:20:
[...]
Ik denk dat het voor de klant/leek 1 product is, Ziggo GO.

Er zijn 2 apps voor:
Ziggo Go op mobile devices.
Ziggo Go (TV) op Google Chromecast/Shield TV/Apple TV(?)

Dus dat lijkt me dat ik het over de oplossing Ziggo GO heb, Online TV. Dat wil ik overal in huis op mijn devices kunnen kijken zowel mobiel als op mijn 2e TV. Dat is namelijk de hele use case van een dergelijk product.
Ik weet welke apps er zijn maar nu strooi je alleen maar met verwarring. Met de TV versie is namelijk niet mogelijk wat met de mobiele versie wel kan, op mobiel en tablet te gebruiken, ongeacht op welk netwerk je dan zit. Het gebruik van beiden apps is weliswaar niet werkelijk verschillend, de eisen voor gebruik wel.

De mensen die er nu een probleem mee hebben die hebben dat met de TV versie, bedoelt voor Android/Google/Fire & Apple TV.

Edit: nu doe je het weer, je deelt verkeerde info.

In het ene geval stream je naar een apparaat met de mobile app maar waar het nu over gaat stream je met het apparaat zelf, geïnstalleerd op de TV speler zelf. De eisen voor beiden zijn dan ook niet gelijk.

[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2021 20:29]

• Lord_Dain
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Ik weet welke apps er zijn maar nu strooi je alleen maar met verwarring. Met de TV versie is namelijk niet mogelijk wat met de mobiele versie wel kan, op mobiel en tablet te gebruiken, ongeacht op welk netwerk je dan zit. Het gebruik van beiden apps is weliswaar niet werkelijk verschillend, de eisen voor gebruik wel.

De mensen die er nu een probleem mee hebben die hebben dat met de TV versie, bedoelt voor Android/Google/Fire & Apple TV.
Maar beste, dat leg ik hierboven toch duidelijk uit? Ik link zelf naar de 2 verschillende applicaties leg uit wat de verschillen zijn in compatibiliteit en hoe ze in de play store van naam verschillen?

Het is aan Ziggo om duidelijk aan te geven op hun product pagina's of er wel of geen beperkingen zijn bij het gebruik van de app als klant die kiest voor 'Internet + Online TV'. Volgens mij zuig jij uit je duim dat de functies zoals Replay niet zouden (mogen) werken op de TV versie, of kan je ergens naar linken waar dit beschreven staat? Ik zie alleen maar het tegenovergestelde namelijk dat het 1 product is waarbij je op elk scherm in huis alle functies kan gebruiken, waaronder 7 dagen terug kijken en Replay.

[Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 20:29]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:27:
[...]
[knip] Volgens mij zuig jij uit je duim dat de functies zoals Replay niet zouden (mogen) werken op de TV versie, of kan je ergens naar linken waar dit beschreven staat? Ik zie alleen maar het tegenovergestelde namelijk dat het 1 product is waarbij je op elk scherm in huis alle functies kan gebruiken, waaronder 7 dagen terug kijken en Replay.
Je leest niet werkelijk alles helemaal goed, ik zeg nergens dat het op de TV app niet zou mogen werken, sterker; hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Eerst goed lezen, daarna pas reageren.

Het gaat dus om deze app, en via een Ziggo internetverbinding zou Live en Replay TV ook beschikbaar moeten zijn (lijkt mij); https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

• Lord_Dain
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:32:
[...]

Je leest niet werkelijk alles helemaal goed, ik zeg nergens dat het op de TV app niet zou mogen werken, sterker; hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Eerst goed lezen, daarna pas reageren.

Het gaat dus om deze app, en via een Ziggo internetverbinding zou Live en Replay TV ook beschikbaar moeten zijn (lijkt mij); https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv
Nou, dan heb jij wellicht mijn posts ook niet goed gelezen, of ik ben niet duidelijk genoeg, dat kan natuurlijk ook. De waarheid ligt in het midden denk ik /peace?. We hebben het dus uiteindelijk over hetzelfde en inderdaad, alles wijst erop dat beide apps dezelfde functionaliteit zouden moeten bieden (als je via Ziggo Internet connected bent).

M.b.t. die 2 apps. Er is denk ik maar 1 reden dat er 2 apps zijn, dat is niet uit luxe omdat Ziggo dit leuk vindt maar omdat het hele Google TV platform gebaseerd is op een ander soort besturing (remote / tv menu) waarbij pure android gebaseerd is op touch screen. Is veel over te vinden maar zeker geen vrijwillige keuze om zo de producten ingewikkelder te maken. Dus je zou mogen verwachten dat het hetzelfde werkt.

Het zou dus een feit kunnen zijn maar de melding lijkt me functioneel. Kan ook een bug zijn dat de app denkt dat het IP adres niet onderdeel is van een van de vele Ziggo netwerken? Hopelijk is het een bug, ik neem er wel contact over op morgen met de klantenservice, benieuwd wat zij te melden hebben.

Edit, ik begrijp dat een van de wel wezenlijke verschillen is dat je Apple TV/Android TV als een 'inhouse' device wordt gezien en daarin wel verschilt van de mobile app en daardoor alleen werkt via je Ziggo verbinding? Aangezien ze het zelfs nog over de Beta hebben is het product blijkbaar nog niet zo lang op de markt?

[Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 20:43]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Lord_Dain, ik ben het Ziggo forum eens opgedoken, er werden ook problemen met specifieke apparaten gemeld en met de Go TV app. Zo hadden diverse Fire TV gebruikers een algeheel app probleem, wil niet meer starten of bevroor meteen. Ik heb daarop mijn Fire TV (4k) stick eens aangeslingerd en had die problemen niet (ook niet met de laatste 4.29 versie). Wat latere reacties geven aan dat de problemen weer zijn opgelost.

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/bd-p/ZiggoGO

Ook doen mijn Shields en Mi boxjes niet moeilijk, CC met Google TV nog niet getest, maar die zal het ook wel goed doen met de laatste versie. Replay werkt hier ook nog, maar ik heb het meest uitgebreide TV pakket, dus kan niet vergelijken met de mensen die nu problemen hebben met hun TV app.

Edit: @Lord_Dain, dat laatste probeerde ik steeds duidelijk te maken, de app is er alweer een tijdje hoor ;)
nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...

[Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2021 21:00]

• Lord_Dain
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:54:
@Lord_Dain, ik ben het Ziggo forum eens opgedoken, er werden ook problemen met specifieke apparaten gemeld en met de Go TV app. Zo hadden diverse Fire TV gebruikers een algeheel app probleem, wil niet meer starten of bevriest meteen. Ik heb daarop mijn Fire TV (4k) stick eens aangeslingerd en heb die problemen niet (met de laatste 4.29 versie). Wat latere reacties geven aan dat de problemen weer zijn opgelost.

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/bd-p/ZiggoGO

Ook doen mijn Shields en Mi boxjes niet moeilijk, CC met Google TV nog niet getest, maar die zal het ook wel goed doen met de laatste versie. Replay werkt hier ook nog, maar ik heb het meest uitgebreide TV pakket, dus kan niet vergelijken met de mensen die nu problemen hebben met hun TV app.
Hmm okay, ja inderdaad, dus de app an sich werkt dus prima. Echter de melding ''jouw abbonement is hiervoor niet geschikt'' doet me denken dat er toch in de achtergrond iets gebeurt op basis van het abbo wat iemand heeft bij Ziggo. We hebben denk ik meer sample data nodig van mensen hier (of op Ziggo forum) die deze problemen ervaren.

Ik kan er (nog) niet over mee praten of testen omdat ik mijn verbinding pas op 8/2 laat opleveren. Ik wil juist niet de traditionele TV oplossing icm coax en TV ontvangers.

• ickeicke
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Dit heb ik ook sinds vandaag, ik kan geen programma's meer terugkijken terwijl dat tot vandaag prima ging. Dit is met een Internet Max en Kabel TV abo via een nVidia Shield. Zoals hierboven al gesteld is, staat de mogelijkheid voor terugkijken gewoon zonder kanttekeningen op de marketing sites van Ziggo Go en bij de overzichten van de internet abonnementen, dus ik zou het raar vinden als ze dit nu met terugwerkende kracht voor bestaande klanten aanpassen.

Nog een hele rare: bij het opstarten van de app moest ik opeens opnieuw inloggen. Bij het "onboarden" kreeg ik dit scherm voor mijn kiezen: Met Cancel werd ik doodleuk terug naar het inlogscherm gestuurd en kon ik zelfs NPO1 niet gewoon live kijken. Met Accept kon ik wel verder in de app, maar moest ik handmatig bij de instellingen "Audience Measurement" uitzetten. Tracking accepteren om een dienst te kunnen gebruiken, dat lijkt me een verboden cookiewall , nota bene voor een dienst waar ik jaarlijks honderden euros voor betaal.

• Lord_Dain
Hmm okee, WTF momentje, er zou ook een 3e optie moeten zijn. 'NO'. Ik vind de tekst ook in erbarmelijk engels geschreven. Klinkt als een dev die ergens in India zit die dit in elkaar heeft zitten draaien...

Kan je als workaround niet de 'vorige versie' sideloaden en updates uitzetten?

https://community.ziggo.n...op-Android-TV/td-p/716171
"Oplossing gevonden. Cache en gegevens van de app verwijderen en opnieuw inloggen."

Werkt dit?

[Voor 96% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2021 22:24]

• jongetje
Aapmansz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:15:
[...]
Dat kan zonder app op je telefoon/tablet inderdaad behoorlijk lastig zijn.
En dan zijn 9 van de 10 aanwezige aanbieders op de receiver ook nog eens premium services.
Zelf toevoegen van aanbieders meestal ook niet mogelijk.
Meestal ook niet mogelijk om deze onder een preset te zetten, i.i.g niet bij Onkyo / Pioneer.

Tune In is wel 'free', een zeer ruim aanbod en volgens mij beschikbaar op de meeste receivers. Anders even een update van de firmware doen.
Ik heb een Denon X2000. Dat kost 3 dollar (rond de €2,50) per jaar voor vtuner. Ik heb maar een jaar betaling gedaan om het te proberen en kan 3 presets direct toewijzen met de afstandsbediening dus dat gaat ok.
Edit:
Weet niet welke mediabox je van Ziggo hebt, op de Next zijn ook 105 radiozenders aanwezig, meer dan je uit de ether kan halen. En last but not least, zeer eenvoudig te bedienen.

Luister thuis amper radio, maar was vorige week zeer blij met etherradio tijdens een halve dag Ziggo storing. Brakke Tele2 verbinding van de zakelijke GSM trok nog net de VPN en RDP verbinding.
Had echt geen streampje meer bijgekund.

Waarom haal je geen FM uit de ether, zijn volgens mij genoeg passieve en actieve antennes voor te koop.
Ik gebruik een Logitech harmony en met de Next moet je dat spraak gestuurd doen eerst of je TV aanzetten om naar het radio portal te navigeren, dat is niet te doen. Ik wil juist mijn TV niet aan hebben om radio te kunnen luisteren.

Draadantenne geprobeerd maar dat werkt niet op de plek waar de receiver staat. Misschien wel als ik hem door mijn woonkamer heen hang maar daar heb ik geen zin in :)

• Lord_Dain
Ik heb via Ziggo Klantenservice de uitspraak gehad dat Replay ten allen tijde onderdeel zou moeten uitmaken van de Ziggo GO ervaring zowel op 2e scherm als op mobile device. Met de opmerking dat ik tijdens mijn 14 dagen afkoelperiode altijd op kan zeggen. Wel benieuwd of het dan alleen een caching issue was of echt een bug in de nieuwe versie?

• Immanent Ike
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-02 23:29
Mijn ouders hebben al meer dan een maand last van een wegvallende wifi verbinding.De ziggo klantenservice gaf aan dat het een bekend probleem was, maar konden verder niets voor ons betekenen omdat ze de oorzaak van dit euvel niet konden achterhalen. Ik vind dat toch raar, als internet je core business is dan lijkt mij het vanzelfsprekend dat je de oorzaak van een blijkbaar vaak voorkomend probleem wel kunt achterhalen. Zo ingewikkeld kan het voor zo'n bedrijf toch niet zijn? Het gaat gewoon om het eigen modem van ziggo, zonder dat er sprake is van boosters of iets dergelijks dat de boel ingewikkelder kan maken.

In heb dit draadje snel doorgenomen en zie dat het probleem vaker voorkomt, maar zag zo snel geen oplossingen. Is het nou werkelijk zo dat de enige oplossing is om over te stappen naar een andere provider?

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Nee overstappen hoeft niet. Bridge mode met eigen router heeft voor mij opgelost.

Ik heb deze heb je gelijk wifi 6 voor goedkoop
https://www.ibood.com/ele...o-wifi-6-plus-router.html

[Voor 49% gewijzigd door saharoen op 28-01-2021 17:17]

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:59
Immanent Ike schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:32:
Mijn ouders hebben al meer dan een maand last van een wegvallende wifi verbinding.De ziggo klantenservice gaf aan dat het een bekend probleem was, maar konden verder niets voor ons betekenen omdat ze de oorzaak van dit euvel niet konden achterhalen. Ik vind dat toch raar, als internet je core business is dan lijkt mij het vanzelfsprekend dat je de oorzaak van een blijkbaar vaak voorkomend probleem wel kunt achterhalen. Zo ingewikkeld kan het voor zo'n bedrijf toch niet zijn? Het gaat gewoon om het eigen modem van ziggo, zonder dat er sprake is van boosters of iets dergelijks dat de boel ingewikkelder kan maken.

In heb dit draadje snel doorgenomen en zie dat het probleem vaker voorkomt, maar zag zo snel geen oplossingen. Is het nou werkelijk zo dat de enige oplossing is om over te stappen naar een andere provider?
Zonder dat je weet wat de oorzaak is valt er niet direct een advies te geven.
Staat het ziggo-modem in de meterkast? Heb je wegvallende wifi als je er naast staat, of vanaf de tweede verdieping? Hoeveel muren tussen je apparaat en modem? Wat voor ziggo-kastje is het (merk, type)?

Het zou kunnen helpen om het modem in bridge te zetten en een andere wifirouter er neer te zetten, maar als het ding in een kooi-van-faraday meterkast staat, zal je het probleem er niet mee oplossen. Wellicht dat extra toegangspunten - liefst bedraag aangesloten - op strategische punten dan helpt.

Maar beste is eerst iets beter beschrijven en begrijpen wat het probleem is, voor je geld besteedt aan een oplossing.

• Immanent Ike
vanaalten schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Maar beste is eerst iets beter beschrijven en begrijpen wat het probleem is, voor je geld besteedt aan een oplossing.
Het gaat om de connectbox geleverd door ziggo. Die staat in de woonkamer, en als de verbinding wegvalt dan valt het weg op alle apparaten tegelijk, dus op mobieltjes en laptops in alle kamers kan die het netwerk niet meer vinden. Verder zijn er ook niet gek veel andere wifinetwerken in de buurt (maar 5) die de boel zouden kunnen storen. Het modem uit en aan zetten werkt wel, maar het duurt zo'n 10 minuten voordat de verbinding dan herstelt is, dus niet echt praktisch als je in een werkgesprek zit.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Immanent Ike schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Het gaat om de connectbox geleverd door ziggo. Die staat in de woonkamer, en als de verbinding wegvalt dan valt het weg op alle apparaten tegelijk, dus op mobieltjes en laptops in alle kamers kan die het netwerk niet meer vinden. Verder zijn er ook niet gek veel andere wifinetwerken in de buurt (maar 5) die de boel zouden kunnen storen. Het modem uit en aan zetten werkt wel, maar het duurt zo'n 10 minuten voordat de verbinding dan herstelt is, dus niet echt praktisch als je in een werkgesprek zit.
5GHz of 2.4?

Werkt het bekabeld wel tijdens die periode?

• Immanent Ike
ANdrode schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:23:
[...]

5GHz of 2.4?

5GHz, bekabeld heb ik niet geprobeerd. Ik zal het proberen als het weer gebeurd.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Immanent Ike schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:26:
[...]

5GHz, bekabeld heb ik niet geprobeerd. Ik zal het proberen als het weer gebeurd.
Bij 5GHz kan het DFS zijn als er een radar op dezelfde frequentie gezien is. Dat is afhankelijk van het kanaal.
Het kanaal moet helemaal onder een bepaalde frequentie zitten om hier geen last van te hebben (kanalen).

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-03 23:40

Internet is de core business maar wifi niet. Voor de gemiddelde gebruiker is dat hetzelfde maar nu snap ik meteen de reactie van de klantenservice. Het kan natuurlijk veel beter maar het is op afstand natuurlijk zeer moeilijk te bepalen waarom jouw WiFi-netwerk niet werkt zoals verwacht. Overstappen gaat in de basis niet per definitie iets oplossen als het echt om het WiFi-netwerk gaat. Probeer eerst te achterhalen of het met een bekabelde verbinding ook gebeurt.

[Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 28-01-2021 21:05]

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Tja de core business van een bakker is voeding maar die hoef je ook je ook niet te vragen een betere worst te draaien die in de worsten(saucijzen) broodjes gaan.

Als je het zelf wil oplossen dan kun je het beste een hoop zaken gaan uitsluiten. Eerste dat je wil weten is of de verbinding wegvalt of alleen de wifi verbinding. Kun je zoals eerder opgemerkt vaststellen met een bedraad apparaat. Maar je kunt ook even een sanity check doen. Waar staat de modem (woonkamer of meterkast), hoe is het bereik. In algemene zin raad ik een extra wifi router in (te gebruiken als access point). Ziggo levert prima gesponsorde AP's van tp-link. Die kun je ook met andere providers gebruiken,

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Nou, dan heb jij wellicht mijn posts ook niet goed gelezen, of ik ben niet duidelijk genoeg, dat kan natuurlijk ook. De waarheid ligt in het midden denk ik /peace?. We hebben het dus uiteindelijk over hetzelfde en inderdaad, alles wijst erop dat beide apps dezelfde functionaliteit zouden moeten bieden (als je via Ziggo Internet connected bent).

M.b.t. die 2 apps. Er is denk ik maar 1 reden dat er 2 apps zijn, dat is niet uit luxe omdat Ziggo dit leuk vindt maar omdat het hele Google TV platform gebaseerd is op een ander soort besturing (remote / tv menu) waarbij pure android gebaseerd is op touch screen. Is veel over te vinden maar zeker geen vrijwillige keuze om zo de producten ingewikkelder te maken. Dus je zou mogen verwachten dat het hetzelfde werkt.

Het zou dus een feit kunnen zijn maar de melding lijkt me functioneel. Kan ook een bug zijn dat de app denkt dat het IP adres niet onderdeel is van een van de vele Ziggo netwerken? Hopelijk is het een bug, ik neem er wel contact over op morgen met de klantenservice, benieuwd wat zij te melden hebben.

Edit, ik begrijp dat een van de wel wezenlijke verschillen is dat je Apple TV/Android TV als een 'inhouse' device wordt gezien en daarin wel verschilt van de mobile app en daardoor alleen werkt via je Ziggo verbinding? Aangezien ze het zelfs nog over de Beta hebben is het product blijkbaar nog niet zo lang op de markt?
De reden dat er meerdere apps zijn is simpel. Google AndroidTV vereist simpelweg een speciale app (lees specifieke guidelines https://developer.android...ices/launch/distribute-tv ). Ik heb vroeger weleens geprobeerd om 'normale' apps te sideloaden op mijn AndroidTV maar daar werd je meestal niet héél vrolijk van qua bediening. Wat dat betreft zijn de horizon en nieuwe Ziggo app voor AndroidTV een verademing.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• vanaalten
Immanent Ike schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:26:
[...]

Kijk dan ook even wat de lampjes op de voorkant van de ConnectBox doen. Zou mij namelijk ook niet verbazen als je een probleem met de internetverbinding zelf hebt - volgens mij wil dan zo'n ConnectBox wel eens resetten in de hoop dat het daarna (na enkele minuten) beter gaat.

En dan zou je misschien ook in de webinterface kunnen kijken wat het ding zelf zegt over uptime en kwaliteit van de verbinding.

• Snippertje
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:34:
Hmm okee, WTF momentje, er zou ook een 3e optie moeten zijn. 'NO'. Ik vind de tekst ook in erbarmelijk engels geschreven. Klinkt als een dev die ergens in India zit die dit in elkaar heeft zitten draaien...

Kan je als workaround niet de 'vorige versie' sideloaden en updates uitzetten?

https://community.ziggo.n...op-Android-TV/td-p/716171
"Oplossing gevonden. Cache en gegevens van de app verwijderen en opnieuw inloggen."

Werkt dit?
Ja dit werkt! Krijg nu ook deze melding ipv die andere.

Voordeel is dat dolby geluid in deze app ook werkt, lipsync bij terugkijken nog steeds niet helaas.

• Immanent Ike
ANdrode schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Bij 5GHz kan het DFS zijn als er een radar op dezelfde frequentie gezien is. Dat is afhankelijk van het kanaal.
Het kanaal moet helemaal onder een bepaalde frequentie zitten om hier geen last van te hebben (kanalen).
Kanaal staat op automatisch met een kanaalbreedte van 20/40/80 mhz en kanaal optimalisatie (smart wifi) staat ingeschakeld. Is dit niet goed?

• Lord_Dain
Snippertje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Ja dit werkt! Krijg nu ook deze melding ipv die andere.

[Afbeelding]

Voordeel is dat dolby geluid in deze app ook werkt, lipsync bij terugkijken nog steeds niet helaas.
Ik heb gisteren dan eindelijk mijn welkomst mail gekregen en alhoewel mijn omgeving nog leeg is en ik nog geen producten zie of mag gebruiken zag ik al wel deze privacy opties (die ook nog niet instelbaar zijn). Ik hoop maar dat mijn account niet stuk is maar het is me inmiddels gelukt om het email adres aan te passen zodat het niet meer conflicteert met het oude Vodafone email adres...

Als ik het goed begrijp heb je nu ook weer werkende Replay functionaliteit? 8)

• Snippertje
Lord_Dain schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb gisteren dan eindelijk mijn welkomst mail gekregen en alhoewel mijn omgeving nog leeg is en ik nog geen producten zie of mag gebruiken zag ik al wel deze privacy opties (die ook nog niet instelbaar zijn). Ik hoop maar dat mijn account niet stuk is maar het is me inmiddels gelukt om het email adres aan te passen zodat het niet meer conflicteert met het oude Vodafone email adres...

Als ik het goed begrijp heb je nu ook weer werkende Replay functionaliteit? 8)
Ja klopt. Alleen helaas dus nog steeds geen goede lipsync op de shield met de replay. Is al een tijdje een bekend probleem dat Ziggo ook wel erkend heeft.

• Immanent Ike
ANdrode schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:23:
[...]

5GHz of 2.4?

Zojuist weer last gehad van een wifi uitval en internet deed het toen wel via de kabel.

• vanaalten
Immanent Ike schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Zojuist weer last gehad van een wifi uitval en internet deed het toen wel via de kabel.
Dan zou ik nu gokken dat het ziggo-modem kuren heeft en wellicht vervangen moet worden.

• Jay-B
Zonder gedegen onderzoek is dat een voorbarige conclusie. Als dit het niet is dan zal een nieuw modem geen verbetering geven.

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:19
jongetje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Ik heb een Denon X2000. Dat kost 3 dollar (rond de €2,50) per jaar voor vtuner. Ik heb maar een jaar betaling gedaan om het te proberen en kan 3 presets direct toewijzen met de afstandsbediening dus dat gaat ok.

[...]

Ik gebruik een Logitech harmony en met de Next moet je dat spraak gestuurd doen eerst of je TV aanzetten om naar het radio portal te navigeren, dat is niet te doen. Ik wil juist mijn TV niet aan hebben om radio te kunnen luisteren.

Draadantenne geprobeerd maar dat werkt niet op de plek waar de receiver staat. Misschien wel als ik hem door mijn woonkamer heen hang maar daar heb ik geen zin in :)
Ziggo stopt met analoge radio en heeft daarom nu de Quantis radio ontvanger relatief voordelig in de aanbieding. Hier de specs: https://www.ziggo.nl/klan.../ontvangers/quantis-qe317

Hij heeft naast een tulp aansluiting ook een optische digitale uitgang. Ik luister nu dus digitaal naar de radio en het werkt super en klinkt goed, zonder mijn TV aan te moeten zetten. Wat mij betreft echt een aanrader en bij Ziggo is hij een paar tientjes goedkoper dan los in de verkoop elders.https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35264

• rinkel
  • Laatst online: 13:11
[...]

Heb dit zelf ook altijd gehad met het std WiFi modem (Cisco)
Daarbij staat dat ding in de meterkast zodat we vooral goede ontvangst hebben in de meterkast.
Ik heb gewoon 3 accessoints gekocht en bedraad aangesloten. WiFi in de meterkast uitgezet.

Maw
Die dingen van ziggo zijn vooral goed in modemen. Los ap doet wonderen.

• Lord_Dain
[...]

Mijn ouders hebben echt bijna een jaar lang last gehad van uitvallende wifi. SSID was dan gewoon volledig weg. Ziggo vaak gebeld maar die konden niets vinden. Succes met het oplossen dan... :(

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:43

Koekfabriek

King Billy's on the wall

Even een vraag voor de Tweakers hier;

I.v.m. aanstaande verhuizing maken wij een overstap naar Ziggo (altijd KPN gehad). I.v.m. kabels trekken en mogelijk extra kabelaansluitingen in de woonkamer ben ik benieuwd hoe dat nou precies zit met de Mediabox XL.

Bij de woonkamer zit een coax aansluiting, die prik je in die MediaboxXL en lus je dan door naar je TV?
Fungeert die Box nou ook als switch voor UTP kabels of is het puur een "TV-kastje/decoder"?

• Mel33
Nou jammer de site die ik zo tof vond op members.home.nl is weggehaald door ziggo, zoals door ziggo aangegeven werd, Wel apart dat hij geen andere link heeft of de site verplaatst hij had nog wel een copyright update naar 2021, hoop dat ie weerkomt.

[Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 29-01-2021 16:41]

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:04
Koekfabriek schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:20:

I.v.m. aanstaande verhuizing maken wij een overstap naar Ziggo (altijd KPN gehad). I.v.m. kabels trekken en mogelijk extra kabelaansluitingen in de woonkamer ben ik benieuwd hoe dat nou precies zit met de Mediabox XL.

Bij de woonkamer zit een coax aansluiting, die prik je in die MediaboxXL en lus je dan door naar je TV?
Fungeert die Box nou ook als switch voor UTP kabels of is het puur een "TV-kastje/decoder"?
Mijn next box zit op de coax en utp, de tv zit via HDMI aan de next. (Geen coax tussen next en tv)

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 13:49
Jay-B schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:55:
Zonder gedegen onderzoek is dat een voorbarige conclusie. Als dit het niet is dan zal een nieuw modem geen verbetering geven.
Wel bedraad internet en geen wifi betekent dat het internetsignaal via de kabel goed is, dat het modem werkt, en dat de router werkt. Alleen wifi werkt niet, en dat kan 1000 verschillende oorzaken hebben, die bij Ziggo (slecht wifi deel van modem) of bij jezelf (plaatsing modem, betonnen vloeren, stoorzenders, ...) kunnen liggen.

Over het algemeen is de Ziggo wifi beroerd, mijn advies is om het zelf te regelen.

• monster1805
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:20
Koekfabriek schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:20:

Zoals al gezegd is: coax naar je Mediabox (next of XL), HDMI naar TV.

Verder zijn de Mediaboxen niet (meer) te gebruiken als switch.

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:37
Mel33 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:31:
Nou jammer de site die ik zo tof vond op members.home.nl is weggehaald door ziggo, zoals door ziggo aangegeven werd, Wel apart dat hij geen andere link heeft of de site verplaatst hij had nog wel een copyright update naar 2021, hoop dat ie weerkomt.
Welke site?
Weerhuiske toevallig?

https://weerhuiske.nl/weerindexjournaal.html

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:43

Koekfabriek

King Billy's on the wall

chippie777 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Mijn next box zit op de coax en utp, de tv zit via HDMI aan de next. (Geen coax tussen next en tv)
Thanks.
Dus coax en utp plug je in je next box? In hoevere wijkt dat af van de mediabox?

• monster1805
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:20
Koekfabriek schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Thanks.
Dus coax en utp plug je in je next box? In hoevere wijkt dat af van de mediabox?
Bij de mediabox xl gaan de interactieve diensten (zoals on-demand) via de coax kabel, bij de next via utp/wifi

• LA-384
  • Nu online
Een vraag die ik gek genoeg op de ziggo website niet kan vinden. Ik had gehoopt dat ze een chat-helpdesk hadden, maar helaas.

Ik heb al jaren een alles-in-1 abonnement (alles-in-1 plus). Dat houdt in;
  • Internet plus: 250/25mbit internet
  • TV standaard: via een Humax 5300 mediabox
  • vaste telefonie
Dit voldoet prima, daar ik weinig tv kijk. Er zijn eigenlijk maar twee programma's waar mijn interesse naar uit gaat, maar die kan ik niet altijd live zien. Ik kan die via m'n tablet of m'n pc terugkijken via ziggogo, maar ik heb geen mogelijkheid om het op tv te zien (streaming is uitgeschakeld voor die programma's ivm rechten).

Nu dacht ik dat probleem op te kunnen lossen door m'n abonnement te "moderniseren". Feitelijk dezelfde dingen, voor €0,50 per maand meer en dat is acceptabel, mits ik dan een nieuwe mediabox (horizon?) krijg waarmee ik programma's kan terugkijken gelijk aan ziggogo.

Ik kan echter niet terugvinden of dat het geval is.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen "terugkijken" en "uitgebreid terugkijken"? "Terugkijken" kan ik nu in principe ook via de humax, maar het aantal programma's is op 1 hand te tellen dacht ik. Als ik dan hetzelfde krijg, schiet ik er niets mee op.

Overigens beweert dit overzicht dat ik nu maar 46 zenders heb, waarvan 4 HD, dat klopt niet. Alle reguliere NL zenders zijn HD bij mij en het zijn er totaal vast meer dan 46 (verder dan kanaal 14 kom ik nooit).

[Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 31-01-2021 17:14]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Jay-B
LA-384 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:11:
Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen "terugkijken" en "uitgebreid terugkijken"? "Terugkijken" kan ik nu in principe ook via de humax, maar het aantal programma's is op 1 hand te tellen dacht ik. Als ik dan hetzelfde krijg, schiet ik er niets mee op.
Met terugkijken kan je via de box een programma terugkijken wat reeds gestart is. Ziggo noemt dit Start Over. Volgens mij noemt KPN het BeginGemist.

Met uitgebreid terugkijken kan je tot 7 dagen programma's terugkijken.
Overigens beweert dit overzicht dat ik nu maar 46 zenders heb, waarvan 4 HD, dat klopt niet. Alle reguliere NL zenders zijn HD bij mij en het zijn er totaal vast meer dan 46 (verder dan kanaal 14 kom ik nooit).
Waarschijnlijk heb je een ouder abonnement met een eigen smartcard die destijds gratis geactiveerd is bij het TV standard abonnement. Je hebt dan qua kanalen dezelfde hoeveelheid als wat je onder TV Start ziet staan.

• LA-384
  • Nu online
Jay-B schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Met terugkijken kan je via de box een programma terugkijken wat reeds gestart is. Ziggo noemt dit Start Over. Volgens mij noemt KPN het BeginGemist.

Met uitgebreid terugkijken kan je tot 7 dagen programma's terugkijken.

[...]

Waarschijnlijk heb je een ouder abonnement met een eigen smartcard die destijds gratis geactiveerd is bij het TV standard abonnement. Je hebt dan qua kanalen dezelfde hoeveelheid als wat je onder TV Start ziet staan.
Bedankt voor de verduidelijking! Ik weet wat ik moet kiezen.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• mca2
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:46
Vanuit het lokale 192.168.1.x netwerk beheerd door een ER-X, probeer ik in te loggen op de TC7210 modem die in bridge staat . Echter zowel 192.168.100.1 als 192.168.178.1 geven geen resultaat .

Welke firewall rule of static route mis ik hier? Of is er iets anders mis?
https://i.postimg.cc/9wGQsCxq/Screenshot-2021-02-01-at-01-01-50.png
https://i.postimg.cc/CdY5ffdG/Screenshot-2021-02-01-at-01-06-27.png

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Mijn ouders hebben echt bijna een jaar lang last gehad van uitvallende wifi.
Gehad! Dus nu niet meer. Wat was de oplossing?

• mca2
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:46
mca2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 01:13:
Vanuit het lokale 192.168.1.x netwerk beheerd door een ER-X, probeer ik in te loggen op de TC7210 modem die in bridge staat . Echter zowel 192.168.100.1 als 192.168.178.1 geven geen resultaat .

Welke firewall rule of static route mis ik hier? Of is er iets anders mis?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ok, dat is het dus allemaal niet. Zonder extra static routes kan ik gewoon 192.168.178.1 pingen maar de http access lijkt dicht te staan :(

• Lord_Dain
NoahAmber schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Gehad! Dus nu niet meer. Wat was de oplossing?
Ik heb mijn vader laten bellen met het voorstel om een nieuwe contractverlenging voor te stellen i.c.m. het vervangen van de router. Met de nieuwe router hadden ze geen issues meer met de Wifi.

• Anoniem: 1260028
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
https://ziggo.mediamarkt.nl/internet/max-met-tv

Dus als je al Ziggo hebt, krijg je nu ook cashback als je het via de Mediamarkt afsluit

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harige_harrie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:46:
https://ziggo.mediamarkt.nl/internet/max-met-tv

Dus als je al Ziggo hebt, krijg je nu ook cashback als je het via de Mediamarkt afsluit
Weet je dat zeker?

Ben je al klant bij Ziggo?

Indien je aanpassingen wilt maken aan je huidige pakket, dan helpen we je graag in de Ziggo shop in een van onze MediaMarkt-vestigingen.

• Niet online
https://ziggo.mediamarkt.nl

hier staat een * met ook bestaande klanten, beetje vaag

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:13
harige_harrie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:55:

Deze actie geldt als je een nieuwe Ziggo internet klant wordt of al klant bent en internet van Ziggo aan je abonnement toevoegt
Zo vaag is dat toch niet, zolang je geen internet van Ziggo hebt, heb je recht op de cashback via MM

What's the speed of dark?

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:22
harige_harrie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:55:

Een bestaande klant die internet aan zijn pakket toevoegd.
Dus klanten zonder internet kunnen hier gebruik van maken

2250 WP Zuid PVoutput

• Lord_Dain
Weet iemand wanneer je het welkomst/installatiepakket krijgt van Ziggo?

Mijn abbo gaat maandag 8 feb in maar heb nog niets ontvangen. Lijkt me toch wel handig om het bijtijds bij klanten te hebben? Wordt het al tijd om te gaan bellen?

• Niet online
Kreeg hem 1 dag van te voren

• baco101
  • Registratie: maart 2011
Ik heb sinds maandag(1-2) een abo bij vodafone, ik heb ook ziggo thuis dus kon ik een gratis tv pakket kiezen. Dit heb ik gelijk gedaan, ziggo sport totaal. Op TV werkt het maar ik kan in de ziggo go app niet kijken (staat dat ik een abo moet hebben) en in de ziggo sport totaal app kan ik niet inloggen.

hoe lang duurt het meestal voordat dat kan?

• Niet online
Bij mij duurde dat een paar dagen

• baco101
  • Registratie: maart 2011
Bedankt

• Lord_Dain
Spanning en sensatie, nog een paar nachtjes slapen dus :P thanks!

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-03 23:35
Lord_Dain schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:20:

Mijn abbo gaat maandag 8 feb in maar heb nog niets ontvangen. Lijkt me toch wel handig om het bijtijds bij klanten te hebben? Wordt het al tijd om te gaan bellen?
Ik adviseer je wel een gratis monteur erbij te nemen. Mocht je hoofdaansluiting verouderd zijn dan wordt die gratis verwisseld. En je hebt de Power Promise waarbij je een eventuele gratis booster kan scoren als de WiFi onvoldoende dekt.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:18

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Lord_Dain schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:20:

Meestal 1 of 2 dagen van te voren.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Pagina: 1 ... 197 ... 200 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True