Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ickeicke
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Bartske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:31:
Volgensmij hebben ze de mogelijkheid in de ziggo android tv app om tv programma's terug te kijken of vanaf het begin te starten uitgezet voor mensen die geen tv abbo hebben. Jammer, daar maakte ik wel gebruik van. Ik deed dat eigenlijk alleen bij de publieke omroep dus dat wordt dan weer een aparte app installeren.
Lord_Dain schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:29:
Ik heb via Ziggo Klantenservice de uitspraak gehad dat Replay ten allen tijde onderdeel zou moeten uitmaken van de Ziggo GO ervaring zowel op 2e scherm als op mobile device. Met de opmerking dat ik tijdens mijn 14 dagen afkoelperiode altijd op kan zeggen. Wel benieuwd of het dan alleen een caching issue was of echt een bug in de nieuwe versie?
Ter bevestiging dat het gefixt is: gisteren moest ik opnieuw inloggen in de Ziggo Go app en daarna kon ik weer terugkijken zoals ik tot een week geleden kon. Ik denk dat iemand bij Ziggo achter de schermen een foutje had gemaakt dat nu hersteld is.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:40

Bartske

Valar Morghulis

ickeicke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:43:
[...]

[...]

Ter bevestiging dat het gefixt is: gisteren moest ik opnieuw inloggen in de Ziggo Go app en daarna kon ik weer terugkijken zoals ik tot een week geleden kon. Ik denk dat iemand bij Ziggo achter de schermen een foutje had gemaakt dat nu hersteld is.
Ja excuus ik had ook een update kunnen geven, bij mij werkte het ook weer nadat ik de data en cache in de app had verwijderd zoals hier eerder aangegeven in dit topic

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15:36
Even via mijn ziggo app een chat gestart, of ik als trouwe klant (14jr) een mooie aanbieding kon krijgen. Dat was mogelijk, 6 maand gratis upgrade (50/5) naar (100/10). Ben een beetje bang voor problemen, wacht nog even tot na het weekend. Hoe gaat de omzetting in werk? Modem krijg een ander profiel + herstart? (Connectbox)

Whatever.

• Schuurdeur
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:18
Harmen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:15:
Even via mijn ziggo app een chat gestart, of ik als trouwe klant (14jr) een mooie aanbieding kon krijgen. Dat was mogelijk, 6 maand gratis upgrade (50/5) naar (100/10). Ben een beetje bang voor problemen, wacht nog even tot na het weekend. Hoe gaat de omzetting in werk? Modem krijg een ander profiel + herstart? (Connectbox)
Ja, naar de upgrade word je modem herstart en heb je de nieuwe snelheid.
Afhankelijk van de leeftijd van het modem en de snelheid wat je kiest kan het zijn dat je een nieuw modem krijgt opgestuurd.

2017: 8x 280W JA Solar BLACK (O/50°) 2,52kWp - PVoutput

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-03 18:58
Ik krijg morgen mijn Ziggo modem van PostNL. Ik vroeg me af hoe lang het duurt voor de service desk om het modem om te zetten van routed naar bridged mode? Ben niet van plan om gebruik te maken van alle mooie features in het Ziggo modem en mijn eigen router en mesh te gebruiken. Het liefste meteen.

Óf is het slimmer om dit niet te doen en zo ja, wat zijn evt. redenen?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:02
@Lord_Dain Dat staat ook in de TS
Alle modems hebben Wi-Fi en zijn tevens een router.
Wanneer je liever je eigen router wil gebruiken dan kan je de modem in fZiggo gebied door de helpdesk in de zogenaamde bridge-mode laten zetten, modems in fUPC gebied kun je zelf in bridge-mode zetten.
Als je dan in fZiggo zit gaat dit terwijl je aan de telefoon zit al. Deze zal herstarten en een nieuw profiel ophalen (kan even duren). Daarna is deze in bridge.

Ik zou zelf eerst het modem installeren en zorgen dat deze helemaal werkt. Daarna pas naar bridge, dan weet je iig dat het modem goed is gestart en de laatste firmware heeft opgehaald.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:59

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

Lord_Dain schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:22:
Ik krijg morgen mijn Ziggo modem van PostNL. Ik vroeg me af hoe lang het duurt voor de service desk om het modem om te zetten van routed naar bridged mode? Ben niet van plan om gebruik te maken van alle mooie features in het Ziggo modem en mijn eigen router en mesh te gebruiken. Het liefste meteen.

Ik heb dat ook gedaan na de binnenkomst van het modem. Modem is s 'ochtends binnengekomen en toen ik er achter kwam dat ik hem niet zelf in bridged mode kon zetten heb ik meteen gebeld. Nadat we uitgepraat waren aan de telefoon hoefde ik het modem alleen nog maar even te herstarten en klaar was het. Je moet gewoon hopen dat je de goede mensen aan de telefoon krijgt. ;)

Edit: Is alweer meer dan een jaar geleden dus (helaas) andere tijden.

[Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 06-02-2021 11:21]

Avatar does not reflect reality. *much*

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:11
AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:00:
[...]

k heb dat ook gedaan na de binnenkomst van het modem. Modem is s 'ochtends binnengekomen en toen ikerachter kwam dat ik hem niet zelf in bridged mode kon zetten heb ik meteen gebeld. Nadat we uitgepraat waren aan de telefoon hoefde ik het modem alleen nog maar even te herstarten en klaar was het. Je moet gewoon hopen dat je de goede mensen aan de telefoon krijgt. ;)

Edit: Is alweer meer dan een jaar geleden dus (helaas) andere tijden.
@Lord_Dain Vorige week een nieuwe Ziggo Connect Box ontvangen, na de UDM, switch en AP's aangesloten te hebben even gebeld met Ziggo en het was binnen enkele minuten geregeld. Modem herstarten zou nodig zijn maar ik zag vrijwel direct op de display van de UDM-Pro het WAN adres aangepast worden :)

PVOutput | 3500 Wp op Zuid

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-02 16:08

Roetzen

he.net Certified Sage

Lord_Dain schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:22:

Met het modem in bridge heb je geen IPv6. :(

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• ErikBra
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 27-02 08:03
Waarschijnlijk is mijn vraag hierboven al aan de orde geweest, maar ik kan hem niet vinden... Moet ik voor Ziggo giganet mijn eigen routers vervangen, wil ik hoge WiFi snelheden behalen? En hoeft dat bij max niet?

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:53
ErikBra schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:14:
Waarschijnlijk is mijn vraag hierboven al aan de orde geweest, maar ik kan hem niet vinden... Moet ik voor Ziggo giganet mijn eigen routers vervangen, wil ik hoge WiFi snelheden behalen? En hoeft dat bij max niet?
Lastig te zeggen, je vraag is niet te beantwoorden zonder te weten wat je nu hebt en wat je verwachting is. Gigabit ga je draadloos sowieso niet halen. Als je voor snelheid gaat moet je sowieso niet aan wifi denken maar aan bekabeld. Je kan wel tot 400/500 draadloos halen met de duurdere consumenten routers, maar 200/300 met een gangbare midden/hoog segment router.

• Lord_Dain
Whop, installatie was een peace of cake! * Lord_Dain joins the club

Nog even alles nalopen en als alles prima is morgen XS4all opzeggen alhier.
Bedankt allemaal voor de tips en adviezen zover!

edit: iets te vroeg gejuicht, heb nog geen product onder Ziggo account of mogelijkheid om in te loggen op Ziggo Go. Dit zal vermoedelijk een vertraging zijn in de backend of gewoonweg pas maandag geactiveerd worden omdat dan officieel mijn abbo ingaat?

edit2: lol, de wifi van het Ziggo modem is echt bagger. Niet eens bereik op de 1e verdieping waar de Fritzbox wel nog 2-3 streepjes geeft. Is het modem van Ziggo echt zo zwak?

[Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 06-02-2021 14:37]

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:18

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Lord_Dain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:12:

[Afbeelding]

Nog even alles nalopen en als alles prima is morgen XS4all opzeggen alhier.
Bedankt allemaal voor de tips en adviezen zover!

edit: iets te vroeg gejuicht, heb nog geen product onder Ziggo account of mogelijkheid om in te loggen op Ziggo Go. Dit zal vermoedelijk een vertraging zijn in de backend of gewoonweg pas maandag geactiveerd worden omdat dan officieel mijn abbo ingaat?

edit2: lol, de wifi van het Ziggo modem is echt bagger. Niet eens bereik op de 1e verdieping waar de Fritzbox wel nog 2-3 streepjes geeft. Is het modem van Ziggo echt zo zwak?
De CB heeft volgens mij juist wel goed wifi? Heb zelf een N66U router en modem in bridge staan dus weet het niet, maar heb zelden klachten gezien met slechte wifi van de CB.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lord_Dain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:12:
Of je bent nu geconnect met 5GHz en voorheen met je Fritz op 2,4 GHz Wifi. Die laatste gaat veel beter naar andere kamers cq verdiepingen toe.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:59

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

ArcticWolf schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:27:
[...]

De CB heeft volgens mij juist wel goed wifi? Heb zelf een N66U router en modem in bridge staan dus weet het niet, maar heb zelden klachten gezien met slechte wifi van de CB.
Die ConnectBox is dat witte staande ding toch?

Die heb ik in ieder geval en die komt qua bereik verder dan mijn Asus ax-88u. De verbinding is niet sneller of stabieler maar het bereik is wel beter. Voor een 'gemiddelde' consument lijkt zijn Cb dan ook meer dan voldoende.

Ik heb 2 ax88u's in een mesh netwerk voor full coverage 5ghz en daar ben ik verschrikkelijk blij mee. 8)

Avatar does not reflect reality. *much*

• Lord_Dain
remco_k schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Of je bent nu geconnect met 5GHz en voorheen met je Fritz op 2,4 GHz Wifi. Die laatste gaat veel beter naar andere kamers cq verdiepingen toe.
Dat heb ik ook gecheckt met een wifi analyzer, op mijn kamer op de 1e verdieping -80dbm op 2.4Ghz.

Het is me gelukt om de AVM 1750E als LAN bridge en wifi extender te configureren en alles is nu prima.

Heb even als tijdelijke oplossing Ziggo Internet op een separaat VLAN in mijn netwerk gehangen en Wifi is in het geheel over nu. Volgende stap is het overzetten van alle bekabelde devices maar daar wacht ik nog heel even mee tot Ziggo GO het ook doet en mijn opzegging bij XS4all er uit is.

[Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 06-02-2021 20:24]

• Marnix1988
Lord_Dain schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:07:
[...]

Dat heb ik ook gecheckt met een wifi analyzer, op mijn kamer op de 1e verdieping -80dbm op 2.4Ghz.

Het is me gelukt om de AVM 1750E als LAN bridge en wifi extender te configureren en alles is nu prima.

Heb even als tijdelijke oplossing Ziggo Internet op een separaat VLAN in mijn netwerk gehangen en Wifi is in het geheel over nu. Volgende stap is het overzetten van alle bekabelde devices maar daar wacht ik nog heel even mee tot Ziggo GO het ook doet en mijn opzegging bij XS4all er uit is.
Zou ZiggoGo morgenvroeg even controleren, vaak worden deze systemen in de nacht geüpdate. Vandaag is alles geactiveerd als alles is aangesloten en dan vannacht de update en 'zou' het morgenvroeg vaak wel moeten werken.

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:51
Hier sinds 2 dagen Ziggo zakelijk internet complete.

Erg tevreden over. Hiervoor altijd standaard/goedkoopste abbo gehad.

300 download en 40 upload is erg lekker. Ik heb gekozen voor de 3 wifi boosters. Installatie was een fluitje van een cent en ik moet zeggen dat ik wel impressed ben bij deze wifi boosters. Overal in huis heb ik meer dan prima wifi (goede betonnen bunker uit 2006).

Ook de mediabox 4K is top. Niet dat ik een 4k TV nu heb, maar die staat wel op de planning voor de zeer korte termijn!

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:24
Ja

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit Ziggo weer met de zenderlijsten te rotzooien? Kwam er net 2 tegen (Net5 sd en RTLZ sd) die niet meer werken, hd variant lijkt wel te werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jongetje
Sleehond schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:41:
Ook de mediabox 4K is top. Niet dat ik een 4k TV nu heb, maar die staat wel op de planning voor de zeer korte termijn!
Dat heeft nog weinig toegevoegde waarde als je dat voor die decoder doet met nog maar één 4k zender.

• Marnix1988
Nee, ze werken allemaal op dezelfde zendkracht. Zal eerder met positionering van de atenne's te maken hebben of plaatsing van het modem. Daarnaast kan je soms een netwerk wel zien, maar dat wil niet zeggen dat het bruikbaar is.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:51
mca2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Ok, dat is het dus allemaal niet. Zonder extra static routes kan ik gewoon 192.168.178.1 pingen maar de http access lijkt dicht te staan :(
Ik heb het zo en kan mijn TC7210 gewoon bereiken op http://192.168.178.1

• justinkb
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09-02 00:12
Problemen met de dhcp server van ziggo zo te zien? Krijg 31.x.x.x ip toegewezen terwijl ie zegt dat een 62.x.x.x ip wordt aangeboden; pc die ik nu direct op het modem heb aangesloten raakt er niet (echt) van in de war, maar mijn router wel, dus die weigert te functioneren.

ip addr toont twee actieve leases

code:
1
2
3
4
inet 31.151.xxx.xxx/24 brd 31.151.2.255 scope global dynamic noprefixroute enp19s0
       valid_lft 2934sec preferred_lft 2934sec
    inet 62.163.xxx.xxx/24 brd 255.255.255.255 scope global dynamic noprefixroute enp19s0
       valid_lft 3367sec preferred_lft 2927sec

wazig, hoor

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:33:
Dat heeft nog weinig toegevoegde waarde als je dat voor die decoder doet met nog maar één 4k zender.
Niet toch? Als je YouTube of Netflix 4K (via de MediaBox) wilt kijken via de Mediabox, dan heb je de MediaBox Next nodig. Dus de Next is niet alleen maar voor het bekijken van 4K zenders.
Uiteraard kan je dat dan ook via de 4K TV doen, maar bij mij betekent dat dat ik de afstandsbediening van de TV moet pakken.

• Harmen
Toch maar een stap gewaagd naar Internet Start XXL. Upgrade was er binnen 30min. :)
Helaas lees ik wel weer in de mail dat er een Mediabox XL komt, heb al een Humax 5200c welke prima bevalt. Wordt er nog steeds de samsung mediabox geleverd? :?

Edit, zo te zien wel idd. Klopt het volgende:
interne harde schijf: ja, maar niet actief
Hmm, als ik het zo lees bewaar ik hem maar op zolder. :+

[Voor 23% gewijzigd door Harmen op 08-02-2021 12:01]

Whatever.

• Immanent Ike
  • Laatst online: 23-02 23:29
Immanent Ike schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:32:
Mijn ouders hebben al meer dan een maand last van een wegvallende wifi verbinding.De ziggo klantenservice gaf aan dat het een bekend probleem was, maar konden verder niets voor ons betekenen omdat ze de oorzaak van dit euvel niet konden achterhalen. Ik vind dat toch raar, als internet je core business is dan lijkt mij het vanzelfsprekend dat je de oorzaak van een blijkbaar vaak voorkomend probleem wel kunt achterhalen. Zo ingewikkeld kan het voor zo'n bedrijf toch niet zijn? Het gaat gewoon om het eigen modem van ziggo, zonder dat er sprake is van boosters of iets dergelijks dat de boel ingewikkelder kan maken.

In heb dit draadje snel doorgenomen en zie dat het probleem vaker voorkomt, maar zag zo snel geen oplossingen. Is het nou werkelijk zo dat de enige oplossing is om over te stappen naar een andere provider?
Om even terug te komen op mijn eerdere post:

Ik heb een router aangeschaft en deze via een bridge verbonden met het modem van Ziggo. Sindsdien geen problemen meer gehad. Bedankt voor alle reacties! _/-\o_

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:44:
Toch maar een stap gewaagd naar Internet Start XXL. Upgrade was er binnen 30min. :)
Helaas lees ik wel weer in de mail dat er een Mediabox XL komt, heb al een Humax 5200c welke prima bevalt. Wordt er nog steeds de samsung mediabox geleverd? :?

Zou de vernieuwde ZiggoGo omgeving je niet over de streep kunnen trekken? Eerst toch maar even bekijken en als het niet bevalt dan alsnog in de opslag?

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• Lord_Dain
Nog een een update over mijn Ziggo verbinding oplevering.

Zaterdag 6 feb mijn modem en kabels ontvangen en geïnstalleerd, Internet werkte direct.
Vanmiddag contact gehad met Ziggo via Twitter omdat Ziggo GO / Televisie nog niets deed. Ze hebben hierop iets geactiveerd en nu werkt Ziggo GO via Android en ik zie dat ik een product afneem in MijnZiggo.

Zojuist mijn opzegging bij XS4all de deur uitgedaan, het waren 6 mooie jaren >:)

• Harmen
hardware-lover schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:59:
[...]
Zou de vernieuwde ZiggoGo omgeving je niet over de streep kunnen trekken? Eerst toch maar even bekijken en als het niet bevalt dan alsnog in de opslag?
Hmmm, mij misschien wel. Maar vrouw des huizes is gewend aan de Humax. :+ We nemen regelmatig wat op, dat moet gewoon werken.

Upgrade naar 100/10 ging soepel, echter moest nog wel een aantal uren later de modem van het stroom halen. Had allemaal timeouts en wisselende snelheden. Gaat nu goed. :)

[Voor 17% gewijzigd door Harmen op 08-02-2021 16:15]

Whatever.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:14:
[...]
Hmmm, mij misschien wel. Maar vrouw des huizes is gewend aan de Humax. :+ We nemen regelmatig wat op, dat moet gewoon werken.

[knip]
Om te bewaren? Anders zou Replay ook nog altijd een kijk-mogelijkheid kunnen zijn mocht het via de programmering mis zijn gegaan (wat nogal eens voor lijkt de komen de laatste tijd zoals ik dat in het Next topic lees)..

• W1ck1e
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Harmen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:44:

Bij mijn upgrade naar xxl heb ik afgelopen zomer een humax 5300 ontvangen. Volgens mij zit daar geen harddisk in. En vanwege de 2 humaxen met harddisk zit de 5300 op de reservebank. Het is volgens mij in bruikleen.

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:45

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + AirLive switch Live-5F

• remco_k

remco_k

Triest.
Wel rare tekst:
Het zou vier uur duren voor monteurs van Stedin de storing hadden opgelost.
Sinds wanneer lost Stedin de storingen van Ziggo op? Hebben ze zelf niks beters te doen? :+

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-03 23:55
remco_k schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:35:
[...]

Triest.
Wel rare tekst:

[...]

Sinds wanneer lost Stedin de storingen van Ziggo op? Hebben ze zelf niks beters te doen? :+
Er zit vast geen electra in die verdeelkast? Wat doet stedin ookalweer o.a.. Ohja, gas en electra :+

• remco_k

remco_k

Marsjee schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Er zit vast geen electra in die verdeelkast? Wat doet stedin ookalweer o.a.. Ohja, gas en electra :+
Touché. Eerlijk is eerlijk.

Alles kan stuk.

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-03 23:35
Marsjee schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Electra is geregeld via een speciale variant van PoE, alleen dan via de aanvoercoax. :p Alleen wijkcentra hebben een eigen stroomcircuit.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-03 22:38
remco_k schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Touché. Eerlijk is eerlijk.
Ik denk toch dat het een foutje in het artikel is eigenlijk.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• fiekert123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:43
Als gebruiker van Ziggo Sport Totaal vraag ik me wat af. Ik heb geen internet of tv bij Ziggo, maar ik ben toch wel benieuwd of Ziggo de ZST app na ongeveer 3 jaar wat kwaliteitsupdates gunt.

Via een kennis die Ziggo wel als provider heeft weet ik dat zijn ZST kanalen er in de Ziggo Go app beduidend scherper uitzien dan in de Ziggo Sport Totaal app. De beeldkwaliteit op laptops en tablets is ondermaats, als je het gaat vergelijken met diensten als NLziet, of iedere willekeurige provider die TV aanbiedt.

ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben op dit forum die dit vindt, dus weet er iemand wat precies de toekomst van de app inhoudt?

(ik heb op verschillende plekken gezocht, en kon geen geschikte plek vinden op dit ergens anders te posten)

• maxkranendijk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:13
Mijn next box neemt al sinds 2 weken niet alle programma's op, soms wel en soms niet. (oa. op1, Jinek, de wereld van de chinezen)

Hebben hier meer mensen last van en iemand een oplossing?
Weet iemand of ik nu 1 euro per dag terug terug kan vragen vanwege deze storing? --> https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

Zou ook wel raar zijn dat ik 69e per maand betaal en voor 14 dagen storing maar 14e terug krijg. Enige reden dat ik dat dure abonnement heb is om op te nemen, maar dat werkt dus niet |:( .

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
maxkranendijk schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:35:
Mijn next box neemt al sinds 2 weken niet alle programma's op, soms wel en soms niet. (oa. op1, Jinek, de wereld van de chinezen)

Weet iemand of ik nu 1 euro per dag terug terug kan vragen vanwege deze storing? --> https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

Zou ook wel raar zijn dat ik 69e per maand betaal en voor 14 dagen storing maar 14e terug krijg. Enige reden dat ik dat dure abonnement heb is om op te nemen, maar dat werkt dus niet |:( .
Check even het Next topic. ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sowieso een lastige, met de live uitzendingen ging er niets mis namelijk, en mogelijk valt er via Replay ook nog het e.e.a. te bekijken? Dus klagen kan en mag, maar met de Rijksoverheid info kun je niet zo heel erg veel verwacht ik, die moet dan wat worden uitgebreid met info over extra diensten, zoals het plannen/opnemen in Cloud.

Nee, je kunt geen 1 euro per dag terug vragen want het is geen prepaid abonnement.

Nee, je kunt helemaal niets terug vragen want de dienst televisie werkt opzich naar behoren. Deze regeling is voor gehele uitval van de diensten. Jouw probleem betreft een extra dienst boven het standaard TV kijken en valt hier buiten.

Contact hebben en houden met Ziggo en redelijke termijnen stellen voor herstel. Mochten ze niet over willen gaan tot herstel kun je altijd nog overgaan tot mindering van het maandelijks te betalen abonnementsgeld.

Non juridisch geneuzel:

Hoe heb je een en ander aangesloten? Mogelijk zit de fout in je eigen installatie en komt er een monteur met een leuke extra rekening.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MediaZoo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:27:
[...]
[knip]
Non juridisch geneuzel:

Hoe heb je een en ander aangesloten? Mogelijk zit de fout in je eigen installatie en komt er een monteur met een leuke extra rekening.
De oorzaak lijkt niet lokaal te zijn maar werkelijk bij Ziggo te liggen; https://community.ziggo.n.../689063/page/127#comments << ik zou niet alle pagina's door gaan lezen, het is enkel om aan te geven dat er wel het e.e.a. mis gaat sinds enige tijd.

Of dat alleen met de Next box het geval is, of met apparaten met de nieuwe ZiggoGo Cloud software, of....?

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:26

Ik heb precies hetzelfde, zo te zien ook vele andere met hetzelfde probleem.
Heeft altijd goed gewerkt :)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:45
Vraagje, is er iets veranderd in ZiggoGo ?
Ik kijk vanaf werk altijd programma's terug en nu werkt dit gisteren niet meer,
kreeg de melding dat deze geactiveerd moet worden in de Ziggo Next ?
Nu werkt het thuis gewoon goed, en dit is geactiveerd, maar op me werkt werkt het gewoon niet meer,
kan wel gewoon live kijken maar terugkijken ho maar, opp werk KPN aansluiting maar werkte voorheen altijd ?

***Edit***

Het werkt nu weer goed vanuit werk.... ;)

[Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 11-02-2021 16:49]

• wvkreg
  • Laatst online: 15:24
Marnix1988 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Nee, ze werken allemaal op dezelfde zendkracht. Zal eerder met positionering van de atenne's te maken hebben of plaatsing van het modem. Daarnaast kan je soms een netwerk wel zien, maar dat wil niet zeggen dat het bruikbaar is.
Vergelijk een wifi 6 bijvoorbeeld Netgear rax120 maar eens met een Ziggo connectbox of ander Ziggo router. Verschil is zeker 50 procent op alle vlakken.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:20

sjaool

Every life should have 9 cats

hardware-lover schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:53:
[...]

De oorzaak lijkt niet lokaal te zijn maar werkelijk bij Ziggo te liggen; https://community.ziggo.n.../689063/page/127#comments << ik zou niet alle pagina's door gaan lezen, het is enkel om aan te geven dat er wel het e.e.a. mis gaat sinds enige tijd.

Of dat alleen met de Next box het geval is, of met apparaten met de nieuwe ZiggoGo Cloud software, of....?
Hetzelfde doet zich voor op de Mediabox XL met de nieuwe software. Wat bij mij wel eens helpt is het geprogrammeerde programma wissen en opnieuw inplannen. Het ligt in ieder geval niet aan de ontvanger dus het is wachten op een fix van Ziggo.

"When you grow up your heart dies"

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:23
sjaool schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:39:
[...]
Wat bij mij wel eens helpt is het geprogrammeerde programma wissen en opnieuw inplannen.
Dat doe ik continue met mijn Next. Al weet ik zo niet of dit steeds met dezelfde serie-opname zo is of bij steeds weer een andere serie-opname. Echt, om knots van te worden. 8)7

• meesje
  • Nu online
Door de discussie in het Next topic vraag ik me af wat de status is van de uitrol van de ‘Next’ software naar de Horizon/XL mediaboxen. Zijn er al tweakers die officieel gebruik maken van deze software (dus zonder NDA ;))? Mijn ouders heb ik er ooit op gewezen dat deze software er aan zit te komen en dat als ze updaten er voor moeten zorgen eerst hun opnames te hebben bekeken.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:49
@meesje Zie https://ziggoforum.nl/top...xl-nieuwe-software.93150/

[Voor 7% gewijzigd door hansvk op 12-02-2021 11:36]

• meesje
  • Nu online
Dat loopt nog niet storm. Qua aantal stemmen trouwens ook niet. Een opmerking als ‘verre van perfect’ klinkt niet hoopvol. Nog niet alles gelezen, maar kon niet snel vinden wat er nog niet perfect is.

• sjaool

sjaool

meesje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:33:
Door de discussie in het Next topic vraag ik me af wat de status is van de uitrol van de ‘Next’ software naar de Horizon/XL mediaboxen. Zijn er al tweakers die officieel gebruik maken van deze software (dus zonder NDA ;))? Mijn ouders heb ik er ooit op gewezen dat deze software er aan zit te komen en dat als ze updaten er voor moeten zorgen eerst hun opnames te hebben bekeken.
Ik maak al meer dan een half jaar gebruik van de nieuwe software op de Mediabox XL. Als je ouders niet updaten dan wordt de update vanzelf geforceerd. ;)
Ik zit nu op 4.29 en ik moet zeggen dat de bediening, zeker met de nieuwe afstandsbediening, een stuk prettiger en veel sneller is dan met de oude firmware. Ik ben dus tevreden. De Next zou ik alleen willen hebben om de 4K-ondersteuning maar dat is voor mij niet nodig. 4K-content is sowieso praktisch niet te vinden bij Ziggo en wat ik in 4K kijk gaat via streaming. :)

• Harmen
Wie heeft bij Ziggo die retourboxen bedacht?! Ben een kwartier bezig geweest om de oude decoder (humax 5300c nieuw in doos) in te pakken. Ben recent overgegaan naar internet xxl 100/10. Kreeg zo'n mooie mediabox xl, zit nog in de doos. Humax 5200C bevalt prima en is wel stil. ;)

Wat gebeurt er als je de oude niet terug stuurt? Krijg je dan een reminder oid?

Whatever.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-03 19:01

Yonix

Gamertag: Yonix360

Vraagje: is het mogelijk om een Ziggo-abonnement te 'bevriezen' i.v.m. een verbouwing?

Mijn vrouw en ik laten namelijk van september tot en met november ons huis verbouwen en wij wonen dan tijdelijk ergens anders.

Intel Core i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | Asus TUF Gaming RTX 3090 | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27P | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox Series X

• meesje
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Ik maak al meer dan een half jaar gebruik van de nieuwe software op de Mediabox XL. Als je ouders niet updaten dan wordt de update vanzelf geforceerd. ;)
Ik zit nu op 4.29 en ik moet zeggen dat de bediening, zeker met de nieuwe afstandsbediening, een stuk prettiger en veel sneller is dan met de oude firmware. Ik ben dus tevreden. De Next zou ik alleen willen hebben om de 4K-ondersteuning maar dat is voor mij niet nodig. 4K-content is sowieso praktisch niet te vinden bij Ziggo en wat ik in 4K kijk gaat via streaming. :)
Een half jaar al? Dan gaat de uitrol niet echt snel. Mijn ouders hebben overigens nog geen bericht ontvangen van Ziggo.

Edit: Op ziggoforum.nl lees ik overigens dat de uitrol in nov 2020 is gestart.

[Voor 4% gewijzigd door meesje op 12-02-2021 12:03]

• jongetje
Harmen schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:46:
Wat gebeurt er als je de oude niet terug stuurt? Krijg je dan een reminder oid?
Dan heb je kans dat je een boete krijgt vanwege niet terugzenden.
Yonix schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:
Vraagje: is het mogelijk om een Ziggo-abonnement te 'bevriezen' i.v.m. een verbouwing?

Mijn vrouw en ik laten namelijk van september tot en met november ons huis verbouwen en wij wonen dan tijdelijk ergens anders.
Dat kan niet. Je kunt wel opzeggen (ben je eventueel wel je vaste nummer en Ziggo mailadres kwijt) en daarna weer aansluiten met een leuke aanbieding omdat ze je als klant graag terug willen ;)

• Mel33
  • Laatst online: 16:09
Yonix schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:

Dat kan idd niet, maar je kan je abbo wel verlagen, als jouw abbo dat toelaat. en de tv houden zodat je je smartcards houdt bijv, of internet als het om je mail gaat. even kijken wat het beste is en of het het gedoe waard is.(kweet zo even niet of je bij een pakket lager gaan, er dan ook 12 maand er aan vast zit, moet je even navragen) maar zoiets is ook een optie iig.

Oh 't gaat om 3 maand :)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15:42
meesje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:33:
Ik vraag het me ook af. Ik meen al medio november dat ik er hier op het forum vanalles over voorbij zag komen, inclusief een hoop geblaat over dat men dat dan wel met de feestdagen zou gaan doen en dat was natuurlijk lastig. Maar tot op heden nog niks gehoord of gezien. Niet op mijn MB XL en ook niet van Ziggo zelf.

• Jay-B
  • Laatst online: 01-03 23:40
Er worden nog steeds met enige regelmaat boxen op de nieuwe software gezet. Dit gebeurt in fases om mogelijke problemen die ontstaan snel te kunnen oplossen. Laten we wel zijn, de wereld is natuurlijk te klein als jouw box toevallig net even niet wil meewerken. Ik heb zelf een Next maar heb wel een werkend exemplaar in mijn omgeving gezien.

• sjaool

sjaool

meesje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Een half jaar al? Dan gaat de uitrol niet echt snel. Mijn ouders hebben overigens nog geen bericht ontvangen van Ziggo.

Edit: Op ziggoforum.nl lees ik overigens dat de uitrol in nov 2020 is gestart.
Ik heb meegedaan met de test. ;)

• meesje
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb meegedaan met de test. ;)
Dat vermoeden had ik al. ;)

• Mel33
Goh, ik zie dat mijn Samsung decoder smt-c7140 opeens, een 1000Mbit verbinding heeft met de ziggo modem.

Ik zie in de specs iig dat het 100Mbit was, dus ik vergis mij niet, of is het al lang zo, en valt het mij nu pas op?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:23
Na het vanmiddag weer uitvallen van de Ziggo connectie, heeft Google Chrome nu besloten dat:
http://bitcointicker.co/ intoetsen in de browser opent naar: http://192.168.178.1:5422...bleshoot&mid=Troubleshoot

HOE DAN?

• TFHfony
  • Laatst online: 16:56

TFHfony

Professional Weirdo

neeecht schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:36:
Na het vanmiddag weer uitvallen van de Ziggo connectie, heeft Google Chrome nu besloten dat:
http://bitcointicker.co/ intoetsen in de browser opent naar: http://192.168.178.1:5422...bleshoot&mid=Troubleshoot

HOE DAN?
Even de cache op die machine flushen. Even naar de dos-prompt en intypen ipconfig /flushdns
Daarna zou het weer OK moeten zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• neeecht
TFHfony schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Even de cache op die machine flushen. Even naar de dos-prompt en intypen ipconfig /flushdns
Daarna zou het weer OK moeten zijn.
Nop.
En de DNS is ook gewoon goed. Browser opent die pagina ook gewoon, lijkt net een host forward.

https://bitcointicker.co werkt wel normaal.... echt vaag.
In Edge ook normaal. Nog nooit meegemaakt dit.

[15:00] *** Resolved bitcointicker.co to 37.139.21.86
[15:00] *** Resolved bitcointicker.co to 95.85.50.19

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

neeecht schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Nop.
En de DNS is ook gewoon goed. Browser opent die pagina ook gewoon, lijkt net een host forward.

https://bitcointicker.co werkt wel normaal.... echt vaag.
In Edge ook normaal. Nog nooit meegemaakt dit.

[15:00] *** Resolved bitcointicker.co to 37.139.21.86
[15:00] *** Resolved bitcointicker.co to 95.85.50.19
Shift+F5?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• neeecht
Kan niet, de forward is dan al ingezet. Ook al geprobeerd. :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

neeecht schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Kan niet, de forward is dan al ingezet. Ook al geprobeerd. :)
Tja, je browser zal de 301/302 forward gecached hebben. Dan dan je je cache moeten legen (of wachten tot de cache verloopt).

• neeecht
TFHfony schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Tja, je browser zal de 301/302 forward gecached hebben. Dan dan je je cache moeten legen (of wachten tot de cache verloopt).
Thanks voor de info. Ik heb de shortcut aangepast naar https.
De meest gebruikt komt dan vanzelf boven drijven.

• neurotweak
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Heb de klantenservice gebeld omdat er veel storing is met bellen. Modem herstarten helpt soms maar voor een dag. Volgens de klantenservice zou een nieuwe telefoonkabel helpen. Dat lijkt onwaarschijnlijk. Wie heeft eerder hiermee te maken gehad? Is het modem defect?

• Mivi13
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 16-02 21:27
Sinds twee weken bij Ziggo aangesloten voor TV. Ik merkte meteen al dat de Mediabox XL een constant brommend geluid maakte, wat soms zelfs over het geluid van de TV te horen was.
Na een week was hij opeens wel stil maar overhitte hij soms, of klonk hij alsof er een vliegtuig aan het opstijgen was voor een tiental seconden.

Na contact op te hebben genomen met Ziggo hebben ze meteen een nieuwe opgestuurd, die vandaag binnen is gekomen. Een nieuwe mat zwart model, waarbij ik de afstandsbediening nog moest verbinden met de box. Ik denk dus dat ik een gebruikte box opgestuurd heb gekregen.

Goed dat ze die dingen hergebruiken, jammer dat ik een defecte heb ontvangen. Verder wel prima afgehandeld door Ziggo!

• Eagles
  • Laatst online: 24-02 15:11
Er was vanochtend in ons dorp een grote electriciteitsstoring en ook de router heeft daardoor geen stroom gekregen voor een tijdje. Toen de stroom weer aanwezig was en de router weer opgestart werkten sommige websites niet meer. Videoland applicatie en NPO gemist app werken allebei ook niet.
Iemand die dit probleem herkend? Heb de router al twee keer even “ontkoppeld”.

Opgelost met “harde reset” zat blijkbaar nog een extra knop op de router die na 30 seconden indrukken een complete “set default” geeft.

[Voor 16% gewijzigd door Eagles op 16-02-2021 23:33]

• Pentiummania
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-02 03:59
Eagles schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:02:
Er was vanochtend in ons dorp een grote electriciteitsstoring en ook de router heeft daardoor geen stroom gekregen voor een tijdje.
Hallo, en welk dorp/provincie is dat ? Zie nu ook dat het Dinsdag al is gebeurd!

Ik werd vandaag wakker kijk op me telefoon, huh geen wifi. Andere telefoon blijkbaar ook niet, zag me wifi naam ook niet. Dan maar uit bed, huh lampjes branden niet meer op het kabelmodem. Schijnt het hele modem kaduuk te zijn. Nu krijg ik een nieuwe opgestuurd. Heb een Technicolor TC7210 een zwarte hangt aan de muur metertje boven het stopcontact. Dacht dat daardoor het wifi signaal het iets beter zou doen, zal wel niet bijzonder veel uitmaken.

Ze zullen me nu wel een connectbox opsturen. Draadloos zit daar waarschijnlijk wel iets snellers op. 802.11ac Wave 2 wifi-standaard, op de technicolor alleen 802.11ac. Ik heb 2 iphone's en een Samsung Note10+, de note ondersteund wifi6 802.11ax (Wi-Fi 6). Ik dacht dat Ziggo die stap toch ook al had gemaakt naar Wi-Fi 6 ? Om zelf zo'n router te kopen waren eerst nog vrij duur, er kwam dacht ik wel een goedkopere. Dan kun je wel wat betere verbinding krijgen en wat meer mogelijkheden, als je zelf ook een router aanschaft.

En me pc lijkt de laatste tijd een beetje traag Windows 10 heb pas wel een grote update gehad. De build van Microsoft Windows 10 Pro is nu 19041.804 sinds 5 Februari al weer. En er staat nog een update klaar volgens mij naar Oktober 2020, Onderdelenupdate naar Windows 10. Versie 20H2 noemen ze het ook wel.

Maar is er ook een benchmark om te testen of me pc trager is geworden, vroeger had je ook iets van de experience index in windows. Dat is/was ook een beknopte benchmark, die is wel weer terug te krijgen. Maar is zoiets handig om te checken of ik weer toe ben aan een clean install, en zoja welke benchmark is dan handig ?

Ik heb eens betaald voor Adobe Premiere en heb het nooit echt goed gekregen zodat de nvidia kaart ook goed benut werd, toen heb ik eens een soort benchmark van pudget gedownload en gedraaid. Maar nooit de nvidia kaart goed werkend kunnen krijgen in Premiere. Hier kun je ze vinden:
https://www.pugetsystems.com/benchmarks/

http://goo.gl/9nkYAr http://d3up.com/b/1296707 http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX http://i.imgur.com/X6rHMRT.jpg

• Pentiummania
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-02 03:59
Pentiummania schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Hallo, en welk dorp/provincie is dat ? Zie nu ook dat het Dinsdag al is gebeurd!

Ik werd vandaag wakker kijk op me telefoon, huh geen wifi.
https://www.pugetsystems.com/benchmarks/
Mailtje binnen!

Binnen een paar dagen bezorgt PostNL uw splinternieuwe Connectbox (=modem). Benieuwd wanneer het precies komt? Met de speciale code die we in een e-mail aan u sturen, volgt u het pakket op de voet.

Probeer alles gelijk uit
Sluit het nieuwe modem meteen aan, want bellen en/of internetten werkt direct. Natuurlijk is het tijdens het installeren fijn om zeker te zijn van de stappen die u zet. Daarom vindt u op ziggo.nl/installeren onze handige stappenplannen.

Gebruik het nieuwe modem in elk geval binnen 14 dagen. Want daarna werkt het oude modem niet meer.

Recycle het oude modem
Het oude modem hoeft niet terug naar ons. Lever het in bij de milieustraat in uw gemeente. Zoveel mogelijk onderdelen worden dan opnieuw gebruikt.

Nog een vraag?
Online zijn we altijd open. Komt u er niet uit of wilt u iets anders weten? Kies zelf hoe u contact opneemt met ons. Wilt u alle Ziggo service op zak? Download dan de Mijn Ziggo app voor uw smartphone.

Fijne dag,

Je krijgt natuurlijk geen Docsis 3.1 modem maar een 3.0 zouden de connect boxxen voor de rest precies hetzelfde zijn ? Dat lijkt me denk ik niet want ze zien er aan de buitenkant wel heel anders uit https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems ?

Ohja ze z'n hier ook weer begonnen om glasvezel aan te leggen, ik had mezelf en me moeder al aangemeld 2 adressen. Nu moeten ze nog iig 200 erbij dan gaan ze beginnen. Ik had wel zoiets verwacht want ze zijn hier in de buurt al begonnen met aanleggen, dus het glas ligt er gedeeltelijk al. Ik hoop wel dat we het dit keer gaan halen anders kunnen we jaren wachten, dan woon ik hier waarschijnlijk al lang niet meer. Wel apart want de vorige campagne liep ook nog vorig jaar, je zou dan toch denken dat mensen lekker snel willen zoomen etc. maar nee niet weten te halen ? Misschien plak ik hier wel posters voor het raam, en heel groot de url van plaatselijk belang. Ze hebben wel reclame's aan de zijkant van de weg maar zou ook mooi zijn als ze er een paar over de weg heen hangen. Want dan zijn ze helemaal niet meer te missen!

[Voor 20% gewijzigd door Pentiummania op 19-02-2021 15:28]

http://goo.gl/9nkYAr http://d3up.com/b/1296707 http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX http://i.imgur.com/X6rHMRT.jpg

• Frappuccino
Jay-B schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:46:
Er worden nog steeds met enige regelmaat boxen op de nieuwe software gezet. Dit gebeurt in fases om mogelijke problemen die ontstaan snel te kunnen oplossen. Laten we wel zijn, de wereld is natuurlijk te klein als jouw box toevallig net even niet wil meewerken. Ik heb zelf een Next maar heb wel een werkend exemplaar in mijn omgeving gezien.
Er is niemand die zegt dat ze dat voor alle boxen in een keer zouden doen.

Maar ik mag toch hopen dat Ziggo je vooraf wel even op de hoogte stelt zodat je de programma's die je op je de hd hebt staan op een of andere manier veilig kunt stellen/bekijken omdat de hd voor zover ik heb begrepen na de update niet meer toegankelijk is.

• Jay-B
  • Laatst online: 01-03 23:40
Eens. Daarom kan je de upgrade ook tot 4 weken uitstellen:

https://community.ziggo.n...ieuwe-upgrade/ba-p/668792

• Frappuccino
Daarom is het ook wel jammer dat iemand die klaar is voor de update moet wachten tot het eindelijk zover is.

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Gisteren voor de tweede keer in een paar weken heb ik een partial bonding US melding gehad.
Als ik de modem reset (stekker uit 2 minuten) alles werkt weer zoals het moet maar volgens mij is niet de bedoeling. Is mijn modem aan het overlijden, of is er iets anders aan de hand?

• Frappuccino
Ik heb mail die ik ontvang op mijn Ziggo account. Deze zie ik echter enkel als ik inlog op de webmail omdat deze daar al in de spambox verdwijnt.

Ik wil deze echter gewoon in mijn inbox hebben zodat ik deze ook lokaal in Outlook te zien krijg. Ik heb immers geen zin om iedere dag op de Ziggo Webmail in te loggen.

Iemand een idee hoe ik de zender als safe sender in kan stellen? Op de Ziggo site niks kunnen vinden, enkel andersom.

• remco_k

remco_k

Instellen als IMAP is geen oplossing?
https://www.ziggo.nl/klan...e-mail/serverinstellingen
Doorgaans zie je dan ook de spam folder.

[Voor 16% gewijzigd door remco_k op 20-02-2021 14:59]

Alles kan stuk.

• Frappuccino
Dat vind ik inderdaad geen oplossing.

Dan krijg ik er weer een folder bij met inbox, outbox, sent, spam etc.
Ik wil gewoon de Ziggo mail in Outlook zien via Personal Folders en voor zover ik weet kan dat niet als je IMAP gebruikt.

Edit:
In de Ziggo Webmail nu een filter gezet. Afwachten of dat de oplossing is.

[Voor 15% gewijzigd door Frappuccino op 20-02-2021 15:53]

• maarud
  • Nu online
Ik denk er over na om mijn Ziggo abo up te graden naar iets sneller internet i.v.m. al dat videobellen (snellere upload is fijn). Ik heb nu al sinds 2016 hetzelfde abo (volgens MijnZiggo is dat Z1 internet en TV Standaard met smartcard) met een Samsung C7140 ontvanger die ik destijds kreeg.

Als ik mijn abo wijzig, dan wordt dit natuurlijk een nieuwe vorm, dus TV start. Volgens Ziggo is dat zonder opneemfunctie e.d. Wellicht kan ik er nog wat korting uitslepen.
Ik zou een CI module kunnen krijgen, dat is wel tof want dan kan ik eventueel mijn Samsung wegdoen en gewoon opnemen via de TV.

Ik heb dit topic doorgelezen omdat ik twijfelde of het wel goed is om up te graden of dat ik er op achteruit ga.

Maar als ik het goed begrijp is die 'niet-opneem'-restrictie, gewoon een restrictie in de Mediabox toch? M.a.w., ik kan gewoon mijn Samsung blijven gebruiken en doorgaan op dezelfde voet inclusief opnemen? En die gratis CI-module kan ik misschien uittesten en alsnog gebruiken maar ook daar kan ik toch gewoon prima mee opnemen, of kan Ziggo restricties zetten op die CI-module (zoals niet doorspoelen in een opname ofzo)?

• Mel33
maarud schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:20:

Maar als ik het goed begrijp is die 'niet-opneem'-restrictie, gewoon een restrictie in de Mediabox toch? M.a.w., ik kan gewoon mijn Samsung blijven gebruiken en doorgaan op dezelfde voet inclusief opnemen? En die gratis CI-module kan ik misschien uittesten en alsnog gebruiken maar ook daar kan ik toch gewoon prima mee opnemen, of kan Ziggo restricties zetten op die CI-module (zoals niet doorspoelen in een opname ofzo)?
Je hebt een smartcard, én een TV- Ci module waar de smartcard in moet/kan. Je hebt een decoder van samsung waar de smartcard in kan.
Ik heb die ook en ik kan nog steeds opnemen, en met lan-kabel of wifidongle erin, ondemand/en terugkijken, Geen restricties op de smartcard iig, maar ik weet niet wat de toekomst doet met de decoder.

[Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 22-02-2021 12:39]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik zag net een T3 timeout langskomen in m'n Smokeping log en na een check ook in m'n modem met deze notificatie (Arris CB):

22/02/2021 16:18:40 notice SW download Successful - Via Config file
22/02/2021 16:17:16 notice SW Download INIT - Via Config file

Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1912.304

[Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 22-02-2021 19:01]

• daviddave
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 01-03 09:41
Context: Ik heb een hobby om zo latency vrij mogelijk te gamen. (Misschien is hobby niet het juiste woord maar dekt het woord obsessie de lading beter. )

Dat mijn ZIGGO connect box bijvoorbeeld in Router modus een MTU grootte weergeeft van 1500 ( maar in werkelijkheid bijvoorbeeld 1460 is ( zie https://www.speedguide.net/analyzer.php ) is voor mij al een dingetje.

De discussie of het menselijk oog meer dan 60hz kan waarnemen? Ik ga deze niet aan omdat ik ervaren heb dat dit zo is
360 hz monitor? ik zeg prima!
Hyper Threading uitzetten op PUBG en CSGO? ik snap het. Fr33thy tweak guide? Ik ken hem.

Geen Virusscanner en FW op je gamerig? Check.

Enable MSI mode for drivers in combinatie met IRQ sharing uitsluiten? Check.

Verder geef ik helemaal niets om WIFI.De stabiliteit van mijn bedrade verbinding heeft prioriteit.

Nu hopelijk deze context een beetje helder is adviseren jullie mij dan om de Ziggo connectbox in bridged modus te zetten en er een gaming router achter te zetten? Battlenonsense zegt van wel en raad de Ubiquiti EdgeRouter X aan? YouTube: Gamer Setup - This router can save your marriage!
Als glasvezel bij mij beschikbaar was had ik dit allang genomen. Brengt me ook op mijn 2e vraag. Is DSL stabieler qua latency dan mijn 250 Mbits down 25 Mbit up Ziggo? (PS svp geen 60 hz storm in een glas discussies uitlokken met vragen waar ik me in hemelsnaam druk over maak. Zie de context. tnx)

[Voor 34% gewijzigd door daviddave op 24-02-2021 08:55]

• The Eagle
  • Laatst online: 15:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

daviddave schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 01:31:
Context: Ik heb een hobby om zo latency vrij mogelijk te gamen. (Misschien is hobby niet het juiste woord maar dekt het woord obsessie de lading beter. )

Dat mijn ZIGGO connect box bijvoorbeeld in Router modus een MTU grootte weergeeft van 1500 ( maar in werkelijkheid bijvoorbeeld 1460 is ( zie https://www.speedguide.net/analyzer.php ) is voor mij al een dingetje.

De discussie of het menselijk oog meer dan 60hz kan waarnemen? Ik ga deze niet aan omdat ik ervaren
360 hz monitor? ik zeg prima!heb dat dit zo is.
Hyper Threading uitzetten op PUBG en CSGO? ik snap het. Fr33thy tweak guide? Ik ken hem.

Geen Virusscanner en FW op je gamerig? Check.

Enable MSI mode for drivers in combinatie met IRQ sharing uitsluiten? Check.

Verder geef ik helemaal niets om WIFI.De stabiliteit van mijn bedrade verbinding heeft prioriteit.

Nu hopelijk deze context een beetje helder is adviseren jullie mij dan om de Ziggo connectbox in bridged modus te zetten en er een gaming router achter te zetten? Battlenonsense zegt van wel en raad de Ubiquiti EdgeRouter X aan? YouTube: Gamer Setup - This router can save your marriage!
Als glasvezel bij mij beschikbaar was had ik dit allang genomen. Brengt me ook op mijn 2e vraag. Is DSL stabieler qua latency dan mijn 250 Mbits up 25 Mbit down Ziggo? (PS svp geen 60 hz storm in een glas discussies uitlokken met vragen waar ik me in hemelsnaam druk over maak. Zie de context. tnx)
Of het nou ziggo was of iets anders: jij wilt controle en kunnen tweaken. Dat kun je met een modem / router van ziggo of wie dan ook vrij snel vergeten. Ergo: ding in bridge en eigen router kopen. Welke die laatste dan moet zijn laat ik in het midden. Ik denk dat je daarvoor het beste zelf eerst moet zoeken en dan een eigen topic voor advies moet openen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAdD
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:03
ArcticWolf schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:00:
Ik zag net een T3 timeout langskomen in m'n Smokeping log en na een check ook in m'n modem met deze notificatie (Arris CB):

22/02/2021 16:18:40 notice SW download Successful - Via Config file
22/02/2021 16:17:16 notice SW Download INIT - Via Config file

Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1912.304
Hoe meet je dit in smokeping?
Oftewel wat is de config voor dit?

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MAdD schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Hoe meet je dit in smokeping?
Oftewel wat is de config voor dit?
Ik zag gewoon een gebroken lijn en daarna even geen verbinding en in het modem stond een T3 error. Later bleek dus dat het door stroomuitval kwam in een groep (was aan het boren en schakelaar klapte eruit :P )

• Guids
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-02 16:04
Ik ben voornemens een ziggo abonnement af te sluiten met 50/5 internet wanneer we gaan verhuizen. Ik maak mij erg zorgen of de upload toereikend is.

Wij werken momenteel met z'n tweeën vanuit huis en het T-Mobile abonnement van nu met 100/30 kent geen hickups tijdens het video bellen, schermdelen of het doen van uploads van bestanden naar de cloud. 50 down in de nieuwe situatie zal prima zijn, maar denken jullie dat 5 mbit up in praktijk een bottleneck is?

De upload snelheden waaruit je kunt kiezen is erg mager bij Ziggo

• daviddave
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 01-03 09:41
Op mijn adres is Internet Giga van Ziggo beschikbaar waarbij ik mijn normale ziggo abo met een fikse korting kan upgraden.
In het verlengde van mijn post ( 5 boven deze post) waarin ik aangaf een obsessie te hebben met super lage latency in games. Is daar al iets over bekend bij Giga internet van Ziggo? Voor de hogere downloadsnelheid hoef ik het niet te doen. Latency/stabiliteit is wat mij het belangrijkste is.
Ik heb begrepen dat glasvezel subliem is voor lage latency helaas is dit bij mij niet beschikbaar, Maar een voordeel van Ziggo Giga zou zijn dat net zoals bij glasvezel de verbinding van jou is en niet zoals bij een normale kabel verbinding afhankelijk is van buren. Als dit zo is ben ik denk ik over. Ik hoor het graag!

[Voor 35% gewijzigd door daviddave op 24-02-2021 01:12]

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:22
daviddave schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 01:08:
Op mijn adres is Internet Giga van Ziggo beschikbaar waarbij ik mijn normale ziggo abo met een fikse korting kan upgraden.
In het verlengde van mijn post ( 5 boven deze post) waarin ik aangaf een obsessie te hebben met super lage latency in games. Is daar al iets over bekend bij Giga internet van Ziggo? Voor de hogere downloadsnelheid hoef ik het niet te doen. Latency/stabiliteit is wat mij het belangrijkste is.
Ik heb begrepen dat glasvezel subliem is voor lage latency helaas is dit bij mij niet beschikbaar, Maar een voordeel van Ziggo Giga zou zijn dat net zoals bij glasvezel de verbinding van jou is en niet zoals bij een normale kabel verbinding afhankelijk is van buren. Als dit zo is ben ik denk ik over. Ik hoor het graag!
Je deelt nog steeds de verbinding met de buren, daar verandert niets aan. Maar, tegenwoordig is het "je deelt de capaciteit met de buren" zo goed geregeld dat je vrijwel altijd de volledige snelheid tot je beschikking hebt.

Latency zal ongeveer hetzelfde zijn als wat je nu hebt.

Laat je overigens niet gek maken door glasvezel. Zelfs KPN legt nu glasnetwerken aan waarmee je de snelheid deelt met de buren. Dat heet GPON. Maar ook in dit geval is er zoveel capaciteit op glasvezel beschikbaar dat je daar ook geen last van zult hebben. Latency ligt natuurlijk ietsje lager. Maar lage latency hangt dan ook weer van andere factoren af zoals routering bij de ISP, netwerk thuis, etc. Het komt zelfs voor dat door de brakke routering bij een glasvezelprovider de latency uiteindelijk hoger kan liggen dan een Ziggo verbinding.

• jongetje
@Guids Ik denk dat je zorg wel meevalt. Een videocall in teams op volledige resolutie is rond de 2mbit. Ik heb gister toevallig zitten testen en als ik het window van teams verklein zakt de stream naar rond de 1,5mbit.

Mijn advies is met 50/5 te starten, mocht je dan toch te kort komen kun je bij ziggo vrij eenvoudig en snel upgraden. Dat is vaak in 1 dag al gebeurd. (Wel zorgen dat je maar 1 wijziging tegelijk doet bij Ziggo anders loopt dat niet goed in hun systeem en gaat op elkaar wachten).

• Burgerman
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Guids schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 01:02:
Ik ben voornemens een ziggo abonnement af te sluiten met 50/5 internet wanneer we gaan verhuizen. Ik maak mij erg zorgen of de upload toereikend is.
Hier gebruiken we 25/2,5 van Ziggo en dat gaat goed met 3 parallelle streams upload en download (Google Meet en Microsoft Teams in gebruik hier in huis). Zou me er daarom geen zorgen over maken.

Dat abonnement van 25/2,5 is volgens mij niet via de website van Ziggo te vinden, wel via www.breedbandwinkel.nl. Kost dan € 43,50 per maand. En zelf ben ik er erg blij met een Ziggo CI-kaart bij dit abonnement, in plaats van een extra kastje met extra afstandsbediening bij het TV-kijken.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:09
@daviddave
Voor latency hoef je niet over te stappen op giga, de lijn is hetzelfde. Echter, je krijgt wel een ander modem (connectbox giga) en die is volgens mij wel iets sneller.

• remco_k

remco_k

ArcticWolf schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Ben benieuwd, heb een 4k TV en een Next box.
Ik niet. En ook geen internet van Ziggo. Alleen maar TV.
Quote artikel:
Ziggo stelt dat naast een Mediabox Next ook internet van het kabelbedrijf nodig is. Dit wijst erop dat Ziggo Sport F1 4K net als Love Nature 4K via IPTV in de huiskamer wordt afgeleverd. Ondanks eerder waargenomen testen wordt Formule 1 in 4K niet in DVB-C aangeboden.
:(

Alles kan stuk.

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:32
sjaool schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Waar/hoe kan je zien welke versie er draait op je Mediabox XL? Ik irriteer me namelijk steeds vaker aan de traagheid van de Mediabox XL. Je wil bijvoorbeeld naar kanaal 17, drukt op de 1 en 7 en vervolgens gaat die na 5-10 seconden naar kanaal 1 en dus druk je nogmaals op "7" en 5-10 seconden later zit je op kanaal 177... :|. Soms switched die naar het gewenste kanaal en dan zie je nog 5-10 seconden het beeld van het vorige kanaal :|
start de Mediabox ook sneller op met de nieuwe versie? Ik zet de Mediabox XL namelijk altijd uit (van het stroom af) als ik geen tv kijk vanwege het verbruik en de storende ventilator. Als ik dan om 20:00 het nieuws wil zien, moet ik wel uiterlijk om 19:50 de Mediabox XL aanzetten om, om 20:00 het nieuws te kunnen zien.... traag @#% ding! :|
Pagina: 1 ... 198 199 200 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True