Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

chrisO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Waar/hoe kan je zien welke versie er draait op je Mediabox XL? Ik irriteer me namelijk steeds vaker aan de traagheid van de Mediabox XL. Je wil bijvoorbeeld naar kanaal 17, drukt op de 1 en 7 en vervolgens gaat die na 5-10 seconden naar kanaal 1 en dus druk je nogmaals op "7" en 5-10 seconden later zit je op kanaal 177... :|. Soms switched die naar het gewenste kanaal en dan zie je nog 5-10 seconden het beeld van het vorige kanaal :|
start de Mediabox ook sneller op met de nieuwe versie? Ik zet de Mediabox XL namelijk altijd uit (van het stroom af) als ik geen tv kijk vanwege het verbruik en de storende ventilator. Als ik dan om 20:00 het nieuws wil zien, moet ik wel uiterlijk om 19:50 de Mediabox XL aanzetten om, om 20:00 het nieuws te kunnen zien.... traag @#% ding! :|
Opstarten zal niet sneller gaan, het blijft natuurlijk dezelfde machine en dezelfde processor. Ik start hem ook zelden opnieuw op trouwens. Wat betreft de afstandsbediening. Ik heb dezelfde afstandsbediening als die bij de Next geleverd wordt, dus inclusief spraakbesturing (deze mocht ik na het testen houden). Ik ervaar die problemen zoals jij ze omschrijft dan ook niet.

De verse van de software kun je gewoon bij de instellingen terug vinden. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 21:01
.

[ Voor 104% gewijzigd door tombom123 op 24-02-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:37:
[...]

Ik kijk via ci+ dus voor mij helaas geen 4k.
Ik ook. Maar mijn Samsung 4K heeft wel IPTV, ik kan met de Youtube app en met de webbrowser 4K streams zien. Dus als Ziggo 4K via IPTV aanbiedt, zou het technisch mogelijk moeten zijn dat ook aan mij aan te bieden...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:54:
[...]
Ik ook. Maar mijn Samsung 4K heeft wel IPTV, ik kan met de Youtube app en met de webbrowser 4K streams zien. Dus als Ziggo 4K via IPTV aanbiedt, zou het technisch mogelijk moeten zijn dat ook aan mij aan te bieden...
Technisch mogelijk? Beslist. Gaat ook gebeuren? Geen kans. Ziggo wil de klanten overhalen een overstap te maken naar hun "kostbare" Next abonnement, dat gaat niet lukken indien ze ook voor een andere weg kiezen die ze niet gaat brengen wat ze ervan verwachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Technisch mogelijk? Beslist. Gaat ook gebeuren? Geen kans. Ziggo wil de klanten overhalen een overstap te maken naar hun "kostbare" Next abonnement, dat gaat niet lukken indien ze ook voor een andere weg kiezen die ze niet gaat brengen wat ze ervan verwachten.
Daar ben ik ook bang voor. En om mij aan het Next.abonnement te krijgen zullen ze toch echt meer moeten bieden dan alleen Ziggo Sport in 4K. Ik kijk zelden Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Tijdens het gamen heb ik lost van stutters en lag. Nu kan dit komen door bufferbloat. http://www.dslreports.com/speedtest geeft een bufferbloat waarde weer van D-F.
Verder geeft mijn connect box bijvoorbeeld in Router modus een MTU van 1500 weer ( maar in werkelijkheid bijvoorbeeld 1460 ( zie https://www.speedguide.net/analyzer.php )

Nu kan ik wellicht mijn connectbox bij Ziggo omruilen voor de Technicolor TC7210. Wat zeggen jullie? Doen? Ik heb toch niets te verliezen? Of zeggen jullie: Ho! niet doen!!! Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 21:11
tombom123 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:52:
Tijdens het gamen heb ik lost van stutters en lag. Nu kan dit komen door bufferbloat. http://www.dslreports.com/speedtest geeft een bufferbloat waarde weer van D-F.
Verder geeft mijn connect box bijvoorbeeld in Router modus een MTU van 1500 weer ( maar in werkelijkheid bijvoorbeeld 1460 ( zie https://www.speedguide.net/analyzer.php )

Nu kan ik wellicht mijn connectbox bij Ziggo omruilen voor de Technicolor TC7210. Wat zeggen jullie? Doen? Ik heb toch niets te verliezen? Of zeggen jullie: Ho! niet doen!!! Ik hoor het graag.
Als je met 1460 bedoelt de waarde die je bij MSS ziet, dat is niet je MTU.
Een MTU is de payload + tcp header + ip header.
MSS gaat enkel over de payload.
Bij een MTU van 1500 is de MSS maximaal 1460 (1500 - 20 - 20)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bzqj1yYZNIi6exF4dtkt0l1K5mY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jX1IC86594kfanftsPUxROzO.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 24-02-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 19:07
De aankondiging van Ziggo Sport in 4K gaat toch ook wel bij andere sport fans die toevallig geen Ziggo hebben gepaard met de vraag of op de (middel)lange termijn ze overeenkomen met de andere providers om Ziggo Sport Totaal aan te gaan bieden in 4K.
Ben erg benieuwd op wat voor termijn we dan mogen rekenen.
Los daarvan zou het openzetten van F1TV voor andere providers ook wel een leuke toevoeging zijn voor de Formule 1 fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Dennis-L schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Als je met 1460 bedoelt de waarde die je bij MSS ziet, dat is niet je MTU.
Een MTU is de payload + tcp header + ip header.
MSS gaat enkel over de payload.
Bij een MTU van 1500 is de MSS maximaal 1460 (1500 - 20 - 20)

[Afbeelding]
met mtu bedoel ik echt mtu. Bij mss op https://www.speedguide.net/analyzer.php staat er dan ook 1420 wat te laag is,

MTU = 1460
MTU is not fully optimized for broadband. Consider increasing your MTU to 1500 for better throughput. If you are using a router, it could be limiting your MTU regardless of Registry settings.
MSS = 1420
Maximum useful data in each packet = 1420, which equals MSS.

[ Voor 20% gewijzigd door tombom123 op 24-02-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fiekert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:34:
De aankondiging van Ziggo Sport in 4K gaat toch ook wel bij andere sport fans die toevallig geen Ziggo hebben gepaard met de vraag of op de (middel)lange termijn ze overeenkomen met de andere providers om Ziggo Sport Totaal aan te gaan bieden in 4K.
Ben erg benieuwd op wat voor termijn we dan mogen rekenen.
Los daarvan zou het openzetten van F1TV voor andere providers ook wel een leuke toevoeging zijn voor de Formule 1 fan!
Het was de aankondiging van F1 in 4k op het "open" kanaal 14, wat iedere Ziggo abonnee theoretisch zou kunnen bekijken (mits in het bezit van een Next). Het Ziggo Sport pakket valt er volgens mij nog buiten, dus daarmee krijg je straks als geabonneerde Ziggo abonnee ook geen 4k, laat staan dat ze het zo naar andere providers doorzetten.

Die laatste regel. Natuurlijk zou dat een leuke geste zijn, maar Netflix, Disney en andere streaming diensten gratis zou ook heel leuk zijn ;) (m.a.w., gaat niet gebeuren).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:58

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Het was de aankondiging van F1 in 4k op het "open" kanaal 14, wat iedere Ziggo abonnee theoretisch zou kunnen bekijken (mits in het bezit van een Next). Het Ziggo Sport pakket valt er volgens mij nog buiten, dus daarmee krijg je straks als geabonneerde Ziggo abonnee ook geen 4k, laat staan dat ze het zo naar andere providers doorzetten.
Mijn moeder heeft geen Next maar die kan gewoon Ziggo Sport op kanaal 14 kijken hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Die laatste regel. Natuurlijk zou dat een leuke geste zijn, maar Netflix, Disney en andere streaming diensten gratis zou ook heel leuk zijn ;) (m.a.w., gaat niet gebeuren).
Logisch natuurlijk, en over F1TV bedoel ik niet dat het gratis moet worden, het gaat me er meer om dat F1TV Pro gratis is als je een Ziggo klant bent met een Ziggo Sport Totaal abonnement. Als Formule 1 fan en consument steekt me dat wel, dat ik bij een dergelijke combi "gratis" gebruik kan maken van F1TV. Met ESPN en de Go app van ZST bestaat al een gelijkwaardige constructie waar je als abonnee kan inloggen en van de dienst gebruik van maken. Door dit deel weg te laten voor niet-Ziggo abonnee voelt dit ook wel een beetje gek. Je betaald dezelfde 15 euro die een Ziggo abonnee ook betaald, waarom hij wel toegang en ik niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Mijn moeder heeft geen Next maar die kan gewoon Ziggo Sport op kanaal 14 kijken hoor.
Blijft lastig, lezen ;) Laat je nog even weten of 4k haar goed bevallen is op kanaal 14 zonder Next?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fiekert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:23:
[...]
Logisch natuurlijk, en over F1TV bedoel ik niet dat het gratis moet worden, het gaat me er meer om dat F1TV Pro gratis is als je een Ziggo klant bent met een Ziggo Sport Totaal abonnement. Als Formule 1 fan en consument steekt me dat wel, dat ik bij een dergelijke combi "gratis" gebruik kan maken van F1TV. Met ESPN en de Go app van ZST bestaat al een gelijkwaardige constructie waar je als abonnee kan inloggen en van de dienst gebruik van maken. Door dit deel weg te laten voor niet-Ziggo abonnee voelt dit ook wel een beetje gek. Je betaald dezelfde 15 euro die een Ziggo abonnee ook betaald, waarom hij wel toegang en ik niet?
Ik betaal zelfs die €15,- niet eens voor het Ziggo Sport pakket (indirect vanzelfsprekend wel), en dan ook nog F1TV Pro er "gratis" bij. Alles om abonnees te trekken of te behouden, Ziggo heeft nu eenmaal (nog) het F1 alleenrecht in Nederland als TV provider en daarmee kunnen ze doen en laten wat ze maar willen.

Bij een andere provider zit er een voetbalpakket in het aanbod, zonder extra kosten dacht ik, dat heeft Ziggo dan weer niet. Zou ik lyrisch zijn van voetbal, was dat misschien wel mijn provider geworden. Al zou ik daar ook extra voor willen betalen als fan zijnde, net zoals ik dit voorheen ook voor het Sportpakket moest doen, toen het nog niet bij Ziggo zat, of bij Ziggo ook betaald moest worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 12:58

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Blijft lastig, lezen ;) Laat je nog even weten of 4k haar goed bevallen is op kanaal 14 zonder Next?
B-) ik zie het nu, beetje drukke dag hier. Beter lezen Pierre

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Ik betaal zelfs die €15,- niet eens voor het Ziggo Sport pakket (indirect vanzelfsprekend wel), en dan ook nog F1TV Pro er "gratis" bij. Alles om abonnees te trekken of te behouden, Ziggo heeft nu eenmaal (nog) het F1 alleenrecht in Nederland als TV provider en daarmee kunnen ze doen en laten wat ze maar willen.

Bij een andere provider zit er een voetbalpakket in het aanbod, zonder extra kosten dacht ik, dat heeft Ziggo dan weer niet. Zou ik lyrisch zijn van voetbal, was dat misschien wel mijn provider geworden. Al zou ik daar ook extra voor willen betalen als fan zijnde, net zoals ik dit voorheen ook voor het Sportpakket moest doen, toen het nog niet bij Ziggo zat, of bij Ziggo ook betaald moest worden.
Tja, ik heb Ziggo Sport Totaal juist voor de andere sporten (en niet eens F1). Gelukkig heeft een kennis van mij ook ZST en heeft geen behoefte aan de koppeling met F1TV Pro :9 Voor de rest ben ik ook geen klant van Ziggo voor de andere sport. Ieder zijn meug! Tot die tijd blijf ik hopen dat Ziggo wat ruimdenkender gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Ziggo 4K alleen gaat aanbieden in combinatie met de Next, loopt ze kans dat ze (meer) concurrentie krijgt. Ik zou me kunnen voorstellen dat bijv NPOplus de Tour de France gaat aanbieden in 4K. Eventueel tegen iets meer dan de €2,99/maand die ik er nu voor betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:44
Roetzen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:32:
Als Ziggo 4K alleen gaat aanbieden in combinatie met de Next, loopt ze kans dat ze (meer) concurrentie krijgt. Ik zou me kunnen voorstellen dat bijv NPOplus de Tour de France gaat aanbieden in 4K. Eventueel tegen iets meer dan de €2,99/maand die ik er nu voor betaal...
Zou zomaar kunnen, maar zo heeft ieder bedrijf zijn kans om klanten te trekken.

Ziggo met F1 in 4K tegenover bijvoorbeeld KPN met eredivisie. Zo heeft elke onderneming zijn ding om de mensen over te halen.

Zoals je ook al ziet bij NPO, Netflix en Videoland, maar dat is een ander tak natuurlijk

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:32:
Hoezo als, dat doen ze nu toch ook al, 4k enkel icm een Next?

En ik zie eerder NLZiet met 4k komen dan NPOplus, tenslotte is NLZiet de overtreffende trap van o.a. NPOplus en bieden ze nu ook al een betere beeldkwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:02:
[...]
Hoezo als, dat doen ze nu toch ook al, 4k enkel icm een Next?
Jawel, maar ik bedoelde "als dat zo blijft".
En ik zie eerder NLZiet met 4k komen dan NPOplus, tenslotte is NLZiet de overtreffende trap van o.a. NPOplus en bieden ze nu ook al een betere beeldkwaliteit.
Zou kunnen, ik noemde NPOplus maar als voorbeeld, maar er zijn uiteraard meer IPTV aanbieders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Ik niet. En ook geen internet van Ziggo. Alleen maar TV.
Quote artikel:
[...]
:(
In het Next topic hier op Tweakers wordt informatie gedeeld (met link naar Ziggo forum), dat, itt Love Nature, F1 4k via DVB-C zal gaan. Voor DVB-C is er geen internet noodzakelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

tombom123 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:52:

Mwah. Ik zit hier nog met een Ubee modem van 8 jaar oud (wel al lang in bridge modus gezet natuurlijk) en krijg hetzelfde. En de Ubee wordt nog wel gezien als de betere keus om in bridge modus te hangen.

En modem swaps zijn niet fijn...Ik zit nu in een situatie waar ik eindelijk mijn oude Ubee modem kon laten vervangen voor een Connectbox (8 jaar vond ik nu toch wel echt een beetje van de zotte worden en de UTP kabel was helemaal 'vastgekoekt' wat ook nogal een risico is ...zeker met het risico op defect en de gevolgen daarvan met het thuiswerken) en ik lijk wel in een administratieve nachtmerrie terecht te zijn gekomen. Het zou een simpele actie moeten zijn om de modem te swappen met de nieuwe Connectbox maar:
- Connectbox blijft hangen bij de eerst aanmeldingen.
- Klantenservice gebeld en die kan niet helpen omdat ik opeens bij de 'Ouderenzorg Propositie' zit (...WTF)
- 4 keer geprobeerd en eindelijk iemand aan de lijn gekregen die zag dat het automatische proces voor modem bezorging was blijven hangen aan hun kant en het nu een duwtje zou moeten hebben gegeven.
- En nu moet ik het morgen maar weer opnieuw proberen.

....Met het Zwaard van Damocles boven het hoofd dat de Ubee modem over 12 dagen niet meer werkt.

Geloof me, je hebt -alles- te verliezen. Ik durf al bijna niet meer als het überhaupt gaat werken de vraag te stellen om de boel weer in bridge modus te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 24-02-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:05
@Anoniem: 363533 Wat je ook nog zou kunnen proberen is om het via Twitter te regelen. Vaak heeft dat team net iets meer rechten/bevoegdheden dan de gemiddelde helpdesker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:05:
@Anoniem: 363533 Wat je ook nog zou kunnen proberen is om het via Twitter te regelen. Vaak heeft dat team net iets meer rechten/bevoegdheden dan de gemiddelde helpdesker.
Bedankt voor de tip. Ik wacht even morgen af en probeer het dan opnieuw. Als het dan nog niet werkt ga ik naar Twitter en de Ziggo Community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 05-06 22:12
tombom123 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:39:
[...]

met mtu bedoel ik echt mtu. Bij mss op https://www.speedguide.net/analyzer.php staat er dan ook 1420 wat te laag is,

MTU = 1460
MTU is not fully optimized for broadband. Consider increasing your MTU to 1500 for better throughput. If you are using a router, it could be limiting your MTU regardless of Registry settings.
MSS = 1420
Maximum useful data in each packet = 1420, which equals MSS.
Welk abonnement heb je dan? Als ik je link naar Speedguide volg laat ie MTU=1500 en MSS=1460 zien.
Ik heb een ConnectBox (en zit in fZiggo gebied). Ik vond de ConnectBox een flinke verbetering t.o.v. TC7210 die ik eerst had.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:19

elsinga

=8-)

dennisdennis12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:42:
@tombom123
Voor latency hoef je niet over te stappen op giga, de lijn is hetzelfde. Echter, je krijgt wel een ander modem (connectbox giga) en die is volgens mij wel iets sneller.
Ik meen dat de Gigabox ook voor downstream (mogelijk) een ander deel van het spectrum gebruikt, hogere frequenties. Als het daar minder druk is zou dat positief kunnen uitwerken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:12:
[...]

In het Next topic hier op Tweakers wordt informatie gedeeld (met link naar Ziggo forum), dat, itt Love Nature, F1 4k via DVB-C zal gaan. Voor DVB-C is er geen internet noodzakelijk?
Voor lineaire TV middels DVB-C is geen indernet nodig. Als F1 4K inderdaad via DVB-C gaat zie ik ook geen enkele technische reden waarom dat per sé aan de Next gekoppeld moet zijn. Mijn Samsung TV is verkocht als zijnde 4K met ingebouwde DVB-C tuner, Niet "4K ready" of wat voor mooie kreet ook, nee gewoon 4K. Dus hij zou een 4K DVB-C signaal aan moeten kunnen. Misschien is bij de Next de internet verbinding nodig om "stiekum" de settings door te spelen die nodig zijn voor de 4K DVB-C tuner.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een vraag nav het uitschakelen van de analoge kabel:
Ik heb een (ik meen Hirschmann, iig a-merk) muurdoos met een aansluiting voor TV en radio. Als ik me goed herinner (en dus even voor waar aanneem) wordt voor de split tussen analoge radio en TV daar een stuk gefilterd. Nu gaat ziggo dus de analoge radio van de kabel afhalen. Prima, zoek wel een andere oplossing....maar gaat die doos dan roet in het eten gooien? Moeten we ineens massaal aan nieuwe inbouwdozen?
En wat als ik graag een analoge aansluiting in de doos hou (ivm mogelijk antenne op het dak enzo)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

The Eagle schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:57:
Even een vraag nav het uitschakelen van de analoge kabel:
Ik heb een (ik meen Hirschmann, iig a-merk) muurdoos met een aansluiting voor TV en radio. Als ik me goed herinner (en dus even voor waar aanneem) wordt voor de split tussen analoge radio en TV daar een stuk gefilterd.
Klopt. Maar die muurdoos is oud. Nu wordt dat niet meer zo gedaan. Tegenwoordig zijn het allemaal eengatsdozen en eventuele filtering en/of splitsing gebeurt extern. Als die muurdoos van jou tevens het AOP is (waar de groene grondkabel eindigt). kun je Ziggo vragen het AOP te vervangen. Als het AOP elders zit en dit een eigen aansluitpunt is, bij de Ziggo on-line winkel kun je een eengats aansluitdoos kopen voor een zacht prijsje https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705
Nu gaat ziggo dus de analoge radio van de kabel afhalen. Prima, zoek wel een andere oplossing....maar gaat die doos dan roet in het eten gooien? Moeten we ineens massaal aan nieuwe inbouwdozen?
En wat als ik graag een analoge aansluiting in de doos hou (ivm mogelijk antenne op het dak enzo)?
Die tweegatsdozen met ingebouwd R/TV filter/spiltter gaan er inderdaad uit. Maar als het bij jou werkt hoef je die tweegatsdoos niet per sé te vervangen. Maar als je toch bezig bent zou ik het toch doen om problemen in de toekomst voor te zijn. Voor een eventuele antenne op het dak zou ik er gewoon een tweede doos naast zetten. Dat in dezelfde doos houden als die van de kabel is niet handig Of helemaal geen doos,de antennekabel gewoon direct in de radio steken... Ik adviseer overigens om geen grote investeringen te gaan doen voor FM radio via de aether. Die gaat er namelijk op termijn ook uit. Kan nog even duren, maar zeer waarschijnlijk geen 10 jaar meer...

Dagboek Dag 2

Eerder vandaag opnieuw de vervangende modem aangesloten en zoals verwacht: Weer op hetzelfde moment vastgelopen.

Daarna opnieuw de Klantenservice gebeld. Daar werd weer verteld dat de registratie nog steeds niet goed staat als geleverd en dat hier niets aan gedaan kan worden. Het is intern weer geëscaleerd. Ik vraag mij dus ook serieus af of er gisteravond überhaupt iets aan is gedaan.

Op de vraag of de termijn van de oude modem dan nog verlengd kan worden zodat ik uiteindelijk niet zonder kom te zitten: Dit is niet mogelijk.

Conclusie: Ik kan niets voor u doen.

Tsja...wat moeten we hier nu mee? Wat kan ik hier nu nog mee?

We zitten op dag 4 van de 14 dagen. Nog 10 dagen...

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 363533 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Mwah. Ik zit hier nog met een Ubee modem van 8 jaar oud (wel al lang in bridge modus gezet natuurlijk) en krijg hetzelfde. En de Ubee wordt nog wel gezien als de betere keus om in bridge modus te hangen.

En modem swaps zijn niet fijn...Ik zit nu in een situatie waar ik eindelijk mijn oude Ubee modem kon laten vervangen voor een Connectbox (8 jaar vond ik nu toch wel echt een beetje van de zotte worden en de UTP kabel was helemaal 'vastgekoekt' wat ook nogal een risico is ...zeker met het risico op defect en de gevolgen daarvan met het thuiswerken) en ik lijk wel in een administratieve nachtmerrie terecht te zijn gekomen. Het zou een simpele actie moeten zijn om de modem te swappen met de nieuwe Connectbox maar:
- Connectbox blijft hangen bij de eerst aanmeldingen.
- Klantenservice gebeld en die kan niet helpen omdat ik opeens bij de 'Ouderenzorg Propositie' zit (...WTF)
- 4 keer geprobeerd en eindelijk iemand aan de lijn gekregen die zag dat het automatische proces voor modem bezorging was blijven hangen aan hun kant en het nu een duwtje zou moeten hebben gegeven.
- En nu moet ik het morgen maar weer opnieuw proberen.

....Met het Zwaard van Damocles boven het hoofd dat de Ubee modem over 12 dagen niet meer werkt.

Geloof me, je hebt -alles- te verliezen. Ik durf al bijna niet meer als het überhaupt gaat werken de vraag te stellen om de boel weer in bridge modus te zetten.
Waar en hoe blijft hij hangen?

ArcticWolf schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Waar en hoe blijft hij hangen?
Het wifi icoontje is groen, pijltjes is groen, telefoon lampje gaat niet branden en het onderste lampje blijft grijs/geel. Er knippert niets.

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Het wifi icoontje is groen, pijltjes is groen, telefoon lampje gaat niet branden en het onderste lampje blijft grijs/geel. Er knippert niets.
En wat gebeurt er als je naar het modem IP gaat?

http://192.168.100.1 of http://192.168.178.1

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 25-02-2021 13:59 ]

Niets (ook niet bekabeld). Ik krijg namelijk ook een scherm dat ik mijn modem moet activeren met een activeringscode en activeringswachtwoord nadat ik er via Wifi connectie mee heb gemaakt (kabel lijkt niets te doen). Dat scherm hoor je al jaren niet meer te krijgen en is een teken dat er geen communicatie is tussen Ziggo en de modem.

Ik heb weer de Ubee modem aangesloten. Maar het is natuurlijk een tikkende tijdbom totdat die niet meer werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 25-02-2021 14:02 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Niets (ook niet bekabeld). Ik krijg namelijk ook een scherm dat ik mijn modem moet activeren met een activeringscode en activeringswachtwoord nadat ik er via Wifi connectie mee heb gemaakt (kabel lijkt niets te doen). Dat scherm hoor je al jaren niet meer te krijgen en is een teken dat er geen communicatie is tussen Ziggo en de modem.
Tja ik kreeg dat scherm ook, heb toen ook gebeld en kreeg het advies om het modem 24 uur lang aan te laten en 8 a 10 uur later werd hij opeens aangemeld en werkte alles wel.

ArcticWolf schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Tja ik kreeg dat scherm ook, heb toen ook gebeld en kreeg het advies om het modem 24 uur lang aan te laten en 8 a 10 uur later werd hij opeens aangemeld en werkte alles wel.
Mwah, ik kreeg dat advies dus niet. Het was echt zoiets van: Ja het staat bij ons nog verkeerd en dat is geautomatiseerd.

Het verschil met de Ubee is dan ook gigantisch: Die is binnen 3 minuten weer up and running nadat 'ie is aangesloten.

Ik kan het nog eens vannacht proberen maar het voelt een beetje als een shot in the dark (letterlijk).

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:35
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Mwah, ik kreeg dat advies dus niet. Het was echt zoiets van: Ja het staat bij ons nog verkeerd en dat is geautomatiseerd.

Het verschil met de Ubee is dan ook gigantisch: Die is binnen 3 minuten weer up and running nadat 'ie is aangesloten.

Ik kan het nog eens vannacht proberen maar het voelt een beetje als een shot in the dark (letterlijk).
Maar is het ook niet dat je de oude modem er 'weer' op aansluit en ze een nieuwe verwachten, dat het systeem er dan niet helemaal lekker mee omgaat.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Maar is het ook niet dat je de oude modem er 'weer' op aansluit en ze een nieuwe verwachten, dat het systeem er dan niet helemaal lekker mee omgaat.
Maar ik kan ook moeilijk tot Sint-Juttemis bidden dat het opeens gaat werken terwijl ik niet kan werken (en er nu eigenlijk ook weer tijd aan heb moeten besteden gedurende werktijd). Wat mij verstaan werd gegeven is dat er echt iets aan de Ziggo kan geregeld moet worden voordat überhaupt de registratie ooit gaat werken.

• Mel33
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Maar ik kan ook moeilijk tot Sint-Juttemis bidden dat het opeens gaat werken terwijl ik niet kan werken (en er nu eigenlijk ook weer tijd aan heb moeten besteden gedurende werktijd). Wat mij verstaan werd gegeven is dat er echt iets aan de Ziggo kan geregeld moet worden voordat überhaupt de registratie ooit gaat werken.
Ik heb de ervaring dat de oude er mee stopt, en dan pak je de nieuwe en is het binnen 24uur, maar meestal direct na activeren in dat scherm vd modem al. Maar na het bezorgen vd modem moet het ook al kunnen idd.

Heb je een zakelijk abo?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik heb de ervaring dat de oude er mee stopt, en dan pak je de nieuwe en is het binnen 24uur, maar meestal direct na activeren in dat scherm vd modem al. Maar na het bezorgen vd modem moet het ook al kunnen idd.

Heb je een zakelijk abo?
Precies. Het zou normaal moeten kunnen direct na bezorging. En daar heb ik zelfs nog een dagje mee gewacht!

Ik heb een consumenten abo.

Maar het scherm/activatiecode is iets wat ik helemaal niet hoor in te vullen (de codes heb ik tevens ook niet, wel login/wachtwoord/admin shell wachtwoord). Dat is nog een restant van lang geleden toen men activatiecodes kreeg doorgestuurd. Dat is niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 25-02-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Nee dat laatste is onzin (dat wordt idd vaker gezegd). Beste advies is, modem 24 uur aanlaten en wachten. Leuker kunnen we het niet maken ;)
Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Heb je een zakelijk abo?
Vaak genoeg mee gemaakt dat het niet meteen lukte na bezorging.

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 25-02-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ArcticWolf schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:26:
[...]

Nee dat laatste is onzin (dat wordt idd vaker gezegd). Beste advies is, modem 24 uur aanlaten en wachten. Leuker kunnen we het niet maken ;)
We gaan het vanavond en vannacht dan nog eens proberen, en de gehele werkdag van vrijdag (yep, dat gaat dus naar kantoor gaan worden...thanks Ziggo...). Dus dat zal dan iets van 22 uur worden bij elkaar. Hebben we dat vinkje ook opgehaald. :) Stay tuned voor dagboek dag 3 in dat geval.
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Dat lijkt me sterk dat het via DVB-C gaat aangezien Ziggo aangeeft dat er een internet verbinding van Ziggo nodig is en dat het anders niet werkt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:30:
[...]
Dat lijkt me sterk dat het via DVB-C gaat aangezien Ziggo aangeeft dat er een internet verbinding van Ziggo nodig is en dat het anders niet werkt.
Als je de berichten van Ziggo (of o.a. Tweakers) niet gelooft, dan is daar niet veel tegenin te brengen ben ik bang ;)

Testing, one, two ...

@hardware-lover Dan is dat artikel half aangepast door Tweakers. Het begint met "Ook moeten kijkers een Ziggo-internetverbinding hebben." dat zou voor DVB-C helemaal niet nodig zijn. Sterker nog, dan kun je mensen met een 4K TV toch ook toegang geven via hun CI+ module... Of loopt er een verificatie via een interne server mee die continue checked of je met een Nextdoosje kijkt?

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 25-02-2021 14:47 ]

• TFHfony
  • Laatst online: 05-06 16:21

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:46:
@hardware-lover Dan is dat artikel half aangepast door Tweakers. Het begint met "Ook moeten kijkers een Ziggo-internetverbinding hebben." dat zou voor DVB-C helemaal niet nodig zijn. Sterker nog, dan kun je mensen met een 4K TV toch ook toegang geven via hun CI+ module... Of loopt er een verificatie via een interne server mee die continue checked of je met een Nextdoosje kijkt?
Nee, ik las elders iets van een nagravision codering... Ook in fZiggo gebied.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tweakers had het idd wat netter kunnen corrigeren, maar de info is bij Ziggo zelf natuurlijk ook te vinden.

Voor wat betreft het Next Only verhaal, de teststream die ik voorbij heb zien komen bevat een Nagravision check. Er zal een check op hardware aanwezig zijn en Ziggo schrijft dat bij alle lichten op groen in de keten (dus van Next t/m de TV) er een 4k icoontje zichtbaar zal worden. Indien één van de schakels mist in die keten, geen 4k icoontje en zal het max 1080i zijn.

De 4k F1 uitzending kan ook in 4k kwaliteit in Ziggo Cloud worden opgeslagen zodat deze in dezelfde kwaliteit teruggekeken kan worden, ook weer via een Next box dus.

Maar mocht het zo zijn dan de Nagravision/hardware check niet aanwezig is bij uitzending, dan zou ik ook mijn 4k DVB-C recorder in kunnen zetten. Dit ga ik sowieso vanzelfsprekend wel even proberen, al verwacht ik er helemaal niets van ;)

Testing, one, two ...

• Mel33
En bij alleen een ci+ module en zonder next?
Hebben we dan wel of geen 4k op kanaal 14?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Mijn ziggo connectbox is door een val overleden. Ziggo gaat een nieuwe op sturen maar dit kan een aantal dagen duren.. nu zie ik er een aantal op marktplaats staan voor zo'n 5 tot 15 euro. Mocht ik er een overkopen gaat dit dan werken? Of moet een connectbox gekoppeld aan het account staan?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 25-02-2021 15:19 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:15:
Als het het zelfde gaat werken als bij LoveNature4K heb je met ci+ geen 4k. De mediabox gooit daar een IPTV 4K internet stream over de DVB-C zender heen als je Mediabox next op 4k staat ingesteld en aan een Ziggo internet verbinding hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:15:
Laten we vooropstellen dat ik de communicatie nu, op dit moment, echt heel onduidelijk vindt.
Eerst stond er via IPTV, daarna via DVB-C. Maar je moet ook een internet verbinding van Ziggo hebben.
DVB-C en internet hebben normaal gesproken echt niets met elkaar te maken.

Dat gezegd hebbende denk ik dat het oorspronkelijke DVB-C signaal op kanaal 14 gewoon HD blijft. Deze is FTA, dus geen CI+ nodig. Dus dat blijft ongewijzigd zoals het al was.

Verder denk ik:
- Dat de mediabox next een truukje heeft die intern kanaal 14 vervangt voor een UHD IPTV stream, indien beschikbaar. Maar op DVB-C blijft het dan nog steeds HD.
- Of: Dat de mediabox next een truukje heeft die intern kanaal 14 vervangt voor een ander UHD DVB-C kanaal met afwijkende encryptie (Ik las ergens iets over Nagravision). Het gewijzigde artikel op Tweakers.net stelt:
...moeten kijkers een Ziggo-internetverbinding hebben..
... Formule 1-wedstrijden uitzenden in 4k-resolutie uit via DVB-C...
Dus ik verwacht dat wij (Niet Mediabox Next gebruikers, maar native DVB-C kijkers) aan het korte eind trekken omdat het wel in UHD beschikbaar lijkt te komen op DVB-C op een afwijkend kanaal, maar ook met een afwijkende encryptie waardoor wij 'm niet kunnen zien met onze CI+ modules.

Maargoed, dat zijn vermoedens. Het is aan Ziggo of Tweakers om er even duidelijkheid over te geven waarom er internet nodig is om DVB-C te kunnen bekijken.

Het meest eenvoudige zou zijn is dat er naast kanaal 14 gewoon een ander DVB-C kanaal komt te bestaan, de UHD versie van Ziggo Sport. FTA ook. Zodat iedereen dat kanaal gewoon kan bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 25-02-2021 15:49 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier een artikel over het testen van 4K over DVB-C door Ziggo.

Bron: breedbandwinkel.nl

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:38

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hopelijk is de volgende stap streamen via de Ziggo Go app naar een chromecast ultra. Ben niet van plan 20 euro per maand extra te betalen enkel voor een next + movies en series. Heb toch al naast Ziggo, Videoland en Netflix.

Whatever.

• Mel33
De provider gebruikt daarvoor een gecodeerd kanaal met een bandbreedte van ongeveer 20 Mb. Op dat kanaal wordt 4K Ultra HD content uitgezonden. Door het gebruik van het DVB-C protocol kunnen de 4K Ultra HD uitzendingen of tv-zenders straks ook bekeken worden door klanten die een eigen 4K-geschikte decoder gebruiken. dan hebben onze tv's natuurlijk weer niet niet de juiste in zich En moet je dus toch aan de decoder.

De vraag is echter wel of Ziggo uit het oogpunt van de beveiliging van content veel 4K Ultra HD kanalen via het 'open' DVB-C protocol zal gaan aanbieden.

-En dat lijkt mij dus definitief het antwoord op het Ci+ verhaal. Dat 4k gaat dus nooit doorgegeven worden op een open protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:18:
Mijn ziggo connectbox is door een val overleden. Ziggo gaat een nieuwe op sturen maar dit kan een aantal dagen duren.. nu zie ik er een aantal op marktplaats staan voor zo'n 5 tot 15 euro. Mocht ik er een overkopen gaat dit dan werken? Of moet een connectbox gekoppeld aan het account staan?
Dit werkt niet - is aan je account gekoppeld

Mijn V&A

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik gok dat het gewoon IPTV is en geen DVB-C.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:10:
De vraag is echter wel of Ziggo uit het oogpunt van de beveiliging van content veel 4K Ultra HD kanalen via het 'open' DVB-C protocol zal gaan aanbieden.

-En dat lijkt mij dus definitief het antwoord op het Ci+ verhaal. Dat 4k gaat dus nooit doorgegeven worden op een open protocol.
Dat lijkt me te pessimistisch. Wat je aanhaalt is een vraag die de schrijver van het artikel in breedbandwinkel, Ron Smeets, opwerpt. Niet noodzakelijkerwijs het standpunt van Ziggo dus. Ik zie ook niet zo waarom 4K meer of betere beveiliging nodig zou hebben dan HD en als HD wel via "open DVB-C" kan, waarom zou dat met 4L dan niet kunnen? .

• tombom123
Masimo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:32:
[...]

Welk abonnement heb je dan? Als ik je link naar Speedguide volg laat ie MTU=1500 en MSS=1460 zien.
Ik heb een ConnectBox (en zit in fZiggo gebied). Ik vond de ConnectBox een flinke verbetering t.o.v. TC7210 die ik eerst had.
Heb je ook je modem op router modus staan? ofstaat die op bridged?

• Masimo
  • Laatst online: 05-06 22:12
tombom123 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:37:
[...]

Heb je ook je modem op router modus staan? ofstaat die op bridged?
Ik heb een Arris ConnectBox in de standaard configuratie, dus als router.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

elsinga schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:50:
[...]
Ik gok dat het gewoon IPTV is en geen DVB-C.
Niet gokken, lezen ;) https://community.ziggo.n...rscherp-in-4K/ba-p/731727

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Roetzen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Klopt. Maar die muurdoos is oud. Nu wordt dat niet meer zo gedaan. Tegenwoordig zijn het allemaal eengatsdozen en eventuele filtering en/of splitsing gebeurt extern. Als die muurdoos van jou tevens het AOP is (waar de groene grondkabel eindigt). kun je Ziggo vragen het AOP te vervangen. Als het AOP elders zit en dit een eigen aansluitpunt is, bij de Ziggo on-line winkel kun je een eengats aansluitdoos kopen voor een zacht prijsje https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705

[...]

Die tweegatsdozen met ingebouwd R/TV filter/spiltter gaan er inderdaad uit. Maar als het bij jou werkt hoef je die tweegatsdoos niet per sé te vervangen. Maar als je toch bezig bent zou ik het toch doen om problemen in de toekomst voor te zijn. Voor een eventuele antenne op het dak zou ik er gewoon een tweede doos naast zetten. Dat in dezelfde doos houden als die van de kabel is niet handig Of helemaal geen doos,de antennekabel gewoon direct in de radio steken... Ik adviseer overigens om geen grote investeringen te gaan doen voor FM radio via de aether. Die gaat er namelijk op termijn ook uit. Kan nog even duren, maar zeer waarschijnlijk geen 10 jaar meer...
Dat laatste is een fair point. Maar wilde toch nog 10 jaar genieten als het kan, ik heb meer dan 1 tuner ;)
Situatie is iets anders dan je denkt. Huis is 11 jaar oud, AOP in de meterkast, versterker, tweegats inbouwdoos in de muur. Tweegatsdoos zelf is denk ik een jaar of 4 oud. Als ik jou zo hoor zal daar dus ws geen filter meer in zitten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Okay, dus wel DVB-C, maar de Mediabox lijkt bij herkennen van een 4K display niet het HD kanaal, maar het UHD kanaal te tonen. Vraag is nu dus: op welk alternatief kanaal zit de UHD versie en kun je die met een 4K CI+ televisie ook direct kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

elsinga schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Okay, dus wel DVB-C, maar de Mediabox lijkt bij herkennen van een 4K display niet het HD kanaal, maar het UHD kanaal te tonen. Vraag is nu dus: op welk alternatief kanaal zit de UHD versie en kun je die met een 4K CI+ televisie ook direct kiezen?
De vraag is hoe zinvol dat gaat zijn als het al zou lukken. Dit vanwege de Nagravision codering die er over heen zal zitten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:10:
[...]

De vraag is hoe zinvol dat gaat zijn als het al zou lukken. Dit vanwege de Nagravision codering die er over heen zal zitten.
Dat gaat hem niet worden dus. Maar... zou het kunnen dat Ziggo in deze fase het wil beperken tot Next bezitters om het aantal een beetje beperkt te houden in de testfase? Om de helpdesk niet te overbelasten? En dat later de codering er af gaat of in fZiggo gebied vervangen wordt door Irdeto zodat ook de CI+ klanten UHD kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Roetzen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Dat gaat hem niet worden dus. Maar... zou het kunnen dat Ziggo in deze fase het wil beperken tot Next bezitters om het aantal een beetje beperkt te houden in de testfase? Om de helpdesk niet te overbelasten? En dat later de codering er af gaat of in fZiggo gebied vervangen wordt door Irdeto zodat ook de CI+ klanten UHD kunnen zien?
Nee hoor. Gewoon meer mensen naar het duurdere Next platform laten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:23:
[...]

Nee hoor. Gewoon meer mensen naar het duurdere Next platform laten switchen.
Maar ja, met alleen de F1 krijgt Ziggo mij niet om. Als ik de F1 gratis op mijn CI+ TV in UHD zou kunnen zien en dan kan zien hoe mooi UHD is en als er dan met een Next meer UHD aanbod is... "Gratis" Zoggo Sport in HD is het lokkertje van Ziggo. Marketing technisch is het niet zo'n vreemde gedachte om "gratis" UHD F1 het volgende lokkertje te laten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Roetzen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:31:
[...]

Maar ja, met alleen de F1 krijgt Ziggo mij niet om. Als ik de F1 gratis op mijn CI+ TV in UHD zou kunnen zien en dan kan zien hoe mooi UHD is en als er dan met een Next meer UHD aanbod is... "Gratis" Zoggo Sport in HD is het lokkertje van Ziggo. Marketing technisch is het niet zo'n vreemde gedachte om "gratis" UHD F1 het volgende lokkertje te laten zijn...
Mijn gok is dat Ziggo hier echt wel een marketing onderzoekje naar gedaan heeft en dat gezien de hoeveelheid Max Verstappen fans ze verwachten dat de meer-opbrengst van duurdere Next abbo's in dit geval groter zou zijn. Daarnaast: Op dit moment is er precies 1 kanaal in 4K bij Ziggo waar mensen echt niet zo maar voor bij gaan betalen. Zo spannend is Love Nature niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:08:
[...]
Huis is 11 jaar oud, AOP in de meterkast, versterker, tweegats inbouwdoos in de muur. Tweegatsdoos zelf is denk ik een jaar of 4 oud. Als ik jou zo hoor zal daar dus ws geen filter meer in zitten?
Dat "ze doen dat al jaren niet meer zo" sloeg op het AOP. Heel vroeger was dat een tweegatsdoos in een hoek van de kamer, Maar dat is dus bij jou een eengatsdoos in de meterkast. OK. Die tweegatsdoos in de huiskamer is vrijwel zeker een doos met ingebouwd R/TV filter. Ook die worden al een tijdje niet meer gebruikt, de nu meer gebruikelijk constructie is een eengatsdoos met extern R/TV splitter/filter.

Je kunt die tweegatsdoos voorlopig gewoon blijven gebruiken maar die is aan het eind van het jaar dus een museumstuk, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:13
Ik vind 1080i op mijn oled tv al zo goed.. dat ik me afvraag.. Hoe druk we ons over 4k moeten maken.. ? Zeker als ik er voor betalen moet. Zou beter zijn als formule 1 spannender zou zijn ! In plaats van 60 rondjes naar hamilton voorop zitten kijken.. haha
En zo als geclaimd wordt.. De beste auto rijdt voorop..

Misschien of zeker weten dat voor mensen met een 65 inch en groter hier wel zeker baat bij zouden hebben.. Dat dan weer wel. Maar ik heb gewoon 55 inch.

Misschien zou ik meer aan meer full screen brightness hebben op mijn oled. Nieuwe samsung qled miniled of zo.

[ Voor 29% gewijzigd door belmonde op 26-02-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
belmonde schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:37:
Ik vind 1080i op mijn oled tv al zo goed.. dat ik me afvraag.. Hoe druk we ons over 4k moeten maken.. ? Zeker als ik er voor betalen moet. Zou beter zijn als formule 1 spannender zou zijn ! In plaats van 60 rondjes naar hamilton voorop zitten kijken.. haha
En zo als geclaimd wordt.. De beste auto rijdt voorop..

Misschien of zeker weten dat voor mensen met een 65 inch en groter hier wel zeker baat bij zouden hebben.. Dat dan weer wel. Maar ik heb gewoon 55 inch.

Misschien zou ik meer aan meer full screen brightness hebben op mijn oled. Nieuwe samsung qled miniled of zo.
Dat is iets wat ieder voor zich moet bepalen. Sommigen vinden een upscaled DVD nog best.
Zelf ben ik wel erg benieuwd hoe F1 (en voetbal) in 4K er uit gaat zien. Zal ik de details nog steeds zien op 3,5/4 meter afstand bij een 55 inch (of 65) scherm? Of moet ik echt minimaal op 2,5/3 meter gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:13
meesje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Dat is iets wat ieder voor zich moet bepalen. Sommigen vinden een upscaled DVD nog best.
Zelf ben ik wel erg benieuwd hoe F1 (en voetbal) in 4K er uit gaat zien. Zal ik de details nog steeds zien op 3,5/4 meter afstand bij een 55 inch (of 65) scherm? Of moet ik echt minimaal op 2,5/3 meter gaan zitten?
Ja, voetbal gaat wel zeker verschil maken met 4k.. En ook met hoger fps... In gezichten is dan veel meer detail en kunnen we zelfs de haren op de benen van de mannen zien. En grassprieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
belmonde schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Ja, voetbal gaat wel zeker verschil maken met 4k.. En ook met hoger fps... In gezichten is dan veel meer detail en kunnen we zelfs de haren op de benen van de mannen zien. En grassprieten..
En je ziet de snot :+
Ik moet zelf zeggen dat ik HD prima vind, en 4k toch net iets te duidelijk alle poriën laat zien, het wordt er tijdens het eten niet leuker op haha.
Ik zeg het wat grappend, maar ik heb daar best wel last van, maar met sommige beelden kan 4k nog niet genoeg zijn haha.
Maar beter 4k hebben en kunnen kiezen, dan het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Mijn gok is dat Ziggo hier echt wel een marketing onderzoekje naar gedaan heeft en dat gezien de hoeveelheid Max Verstappen fans ze verwachten dat de meer-opbrengst van duurdere Next abbo's in dit geval groter zou zijn. Daarnaast: Op dit moment is er precies 1 kanaal in 4K bij Ziggo waar mensen echt niet zo maar voor bij gaan betalen. Zo spannend is Love Nature niet.
"Dat zullen ze vast wel onderzocht hebben". Maar hoe dan? Je kunt mensen wel vragen of en zo ja hoeveel meer ze willen betalen voor 4K, maar als ze het niet eerst hebben kunnen zien, kun je weinig betrouwbare antwoorden verwachten. Er is vast wel een harde kern F1 fanaten die meteen zegt er voor te willen betalen, maar de meeste mensen trek je toch pas over de streep als je het eerst kan laten zien. Dus ik verwacht in de niet te verre toekomst wel akties met "twee weken gratis 4K" of zo iets.

Aan Love Nature heb ik wat dat betreft ook niks, want dat zit niet eens in mijn pakket. Het was ook even gratis, maar alleen HD, geen 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

belmonde schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:37:
Ik vind 1080i op mijn oled tv al zo goed.. dat ik me afvraag.. Hoe druk we ons over 4k moeten maken..

Ik moet zeggen dat het op mijn 65" OLE inderdaad wel goed verschil geeft, FullHD of 4K.
Maar, eerlijk gezegd zou ik nog liever een hogere framerate zien dan een hogere resolutie. De bewegingsonscherpte wordt dan een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Roetzen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:00:
[...]
Dus ik verwacht in de niet te verre toekomst wel akties met "twee weken gratis 4K" of zo iets.
Dat is realistischer dan F1 in 4K "gratis" weggeven.
Maar men zal toch eerst dan met een fatsoenlijk 4K pakket moeten komen. En dat zie ik niet eens snel gebeuren. Met Xite, Nasa & Insight ben je al ver met wat er op de NL-markt aan te bieden valt. De normale omroepen gaan de komende jaren nog echt niets op 4K doen.
Wellicht bepaalde evenementen zoals Olympische Spelen of WK's, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:04:
[...]

Dat is realistischer dan F1 in 4K "gratis" weggeven.
Misschien wel. Maar dan moeten ze het wel breder aanbieden dan alleen icm de Next, bijvoorbeeld ook met CI+, want niemand gaat nattuurlijk een Next in huis halen alleen voor die veertien dagen gratis uitproberen.
Maar men zal toch eerst dan met een fatsoenlijk 4K pakket moeten komen.
Dan ontstaat er een kip en ei probleem. Bijna niemand gaat dat pakket nemen als ze het niet eerst hebben kunnen zien. En als maar weinig klanten het pakket nemen, is het voor Ziggo weer niet interessant om er aan te beginnen. Dat is alleen te doorbreken met op kleine schaal beginnen met "gratis" lokkertjes die zonder extra investering bekeken kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Toch zullen ze wat meer met 4K moeten gaan doen. Het 4K aanbod op Youtube en Netflix e.d. is nu al zo aanzienlijk (en vaak ook nog eens HDR - Ziggo's F1 4K niet, die is SDR) dat Ziggo daarop achter loopt en dat zal alleen maar erger worden als ze niet wat meer drastische 4K uitbreidingen doen en dat je die kan zien zonder dat je een duurder abbo nodig hebt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:46
Roetzen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:42:
Dan ontstaat er een kip en ei probleem. Bijna niemand gaat dat pakket nemen als ze het niet eerst hebben kunnen zien. En als maar weinig klanten het pakket nemen, is het voor Ziggo weer niet interessant om er aan te beginnen. Dat is alleen te doorbreken met op kleine schaal beginnen met "gratis" lokkertjes die zonder extra investering bekeken kunnen worden.
Waarschijnlijk zullen ze het eerst bij het duurdere abo aanbieden... waarna het langzaam doorsijpelt naar de goedkopere abo..
Is in het verleden toch ook gedaan met internet snelheden.....

Als jij nu in 4K wil kijken, zit je aan een duurder abo vast.... Over een paar jaar zal het ook "gemeengoed" zijn en bij de goedkopere abo zitten (is mijn verwachting)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TFHfony schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Ik moet zeggen dat het op mijn 65" OLE inderdaad wel goed verschil geeft, FullHD of 4K.
Maar, eerlijk gezegd zou ik nog liever een hogere framerate zien dan een hogere resolutie. De bewegingsonscherpte wordt dan een stuk minder.
Origineel is het F1 4k signaal in 50fps en Ziggo heeft geschreven dat ze het daarin ook uit gaan zenden. Ik ben benieuwd of de uitzending via Ziggo op het niveau van RTL+ of beter nog, Sky komt te liggen, maar de Ziggo teststream zit daar ietsje onder.

Hoe dan ook, voor mij is het verschil op een 55" (Oled) TV wel duidelijk, en ik ben toch wel wat gewend aan F1 beeldkwaliteit. De 1080i satfeeds hebben namelijk ook een forse bitrate, zelfs soms nog hoger dan die van de 4k uitzending, maar het blijft 1080i, dat is dus v.w.b. kijken toch een tandje minder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

https://www.totaaltv.nl/n...aar-glasvezel-niet-nodig/
VodafoneZiggo gaat op korte termijn zeker niet het laatste deel met coax verbinding van het kabelnetwerk van Ziggo zeker niet voor glasvezel vervangen. Het bedrijf steekt namelijk honderden miljoenen euro’s in de DOCSIS 3.1 techniek. Hiermee kan Ziggo gigabit internet aan klanten leveren. Deze snelheid kan in de toekomst met verdere investering in deze techniek worden opgeschroefd naar maximaal 10Gbps downloadsnelheid. Daarvoor dient het frequentiespectrum op het kabelnetwerk van Ziggo naar 1700MHz worden uitgebreid. In dat geval wordt de variant DOCSIS 3.1 Full Duplex gebruikt. Bij de huidige uitrol van DOCSIS 3.1 wordt het frequentiespectrum van 800 naar 1200MHz opgetrokken.
-------------------------------------------------
https://www.totaaltv.nl/n...iggo-deels-de-verkoop-in/
De overnamegeruchten rond Nederlandse telecombedrijven blijven aanhouden. Deutsche Telekom zette onlangs T-Mobile Nederland in de verkoop. Rond KPN is het al langere tijd onrustig en nu komt daar ook VodafoneZiggo bij. Liberty Global is voor de helft eigenaar van de joint venture VodafoneZiggo. En CEO Mike Fries gaf tijdens de toelichting van de jaarcijfers van het bedrijf een schoot voor de boeg met betrekking tot een mogelijk verkoop van het aandeel in VodafoneZiggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is ziggo aan het kloten met de routing? of cloudflare 1.1.1.1 heeft wat hogere latency hier dan een beginnende provider nextdns

heeft iemand hier last van? 30/50ms naar 1.1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 767041 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:10:
is ziggo aan het kloten met de routing? of cloudflare 1.1.1.1 heeft wat hogere latency hier dan een beginnende provider nextdns

heeft iemand hier last van? 30/50ms naar 1.1.1.1
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=19ms TTL=53
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=17ms TTL=53
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=16ms TTL=53

Pinging 9.9.9.9 with 32 bytes of data:
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=12ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=14ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=10ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=11ms TTL=58

Hogere latency naar 1.1.1.1 dan naar 9.9.9.9. Zal wel met routering te maken hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord_Dain schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:

Pinging 9.9.9.9 with 32 bytes of data:
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=14ms TTL=58
Reply from 9.9.9.9: bytes=32 time=11ms TTL=58

Hogere latency naar 1.1.1.1 dan naar 9.9.9.9. Zal wel met routering te maken hebben ja.
4 212.142.54.149 (212.142.54.149) 148.140 ms 18.736 ms 156.678 ms
5 asd-rc0001-cr101-be113-2.core.as33915.net (213.51.7.94) 150.675 ms 138.217 ms 20.729 ms
6 asd-rc0001-cr101-be113-2.core.as33915.net (213.51.7.94) 18.842 ms 136.053 ms 16.214 ms
7 nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58) 126.892 ms 19.392 ms 140.120 ms
8 213.46.182.38 (213.46.182.38) 19.119 ms 151.142 ms 17.048 ms
9 ae19.cr3-dus1.ip4.gtt.net (89.149.187.210) 142.559 ms 142.218 ms 26.924 ms
10 cloudflare-gw.cr1-dus1.ip4.gtt.net (141.136.97.98) 149.463 ms 152.717 ms 25.114 ms
11 one.one.one.one (1.1.1.1) 150.588 ms 65.426 ms 21.489 ms

(onder hop4 was mn home ip ;))

gaat iets niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:08:
[...]
4 212.142.54.149 (212.142.54.149) 148.140 ms 18.736 ms 156.678 ms
5 asd-rc0001-cr101-be113-2.core.as33915.net (213.51.7.94) 150.675 ms 138.217 ms 20.729 ms
6 asd-rc0001-cr101-be113-2.core.as33915.net (213.51.7.94) 18.842 ms 136.053 ms 16.214 ms
7 nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58) 126.892 ms 19.392 ms 140.120 ms
8 213.46.182.38 (213.46.182.38) 19.119 ms 151.142 ms 17.048 ms
9 ae19.cr3-dus1.ip4.gtt.net (89.149.187.210) 142.559 ms 142.218 ms 26.924 ms
10 cloudflare-gw.cr1-dus1.ip4.gtt.net (141.136.97.98) 149.463 ms 152.717 ms 25.114 ms
11 one.one.one.one (1.1.1.1) 150.588 ms 65.426 ms 21.489 ms

(onder hop4 was mn home ip ;))

gaat iets niet lekker
Het lijkt er op dat Cloudflare verkeer via transit gaat.

Dit is hopelijk een storing en geen conflict tussen de providers. Normaal plaatst Cloudflare hun machines naast (directe verbinding met) of in (dus nog voor AMS-IX) in het netwerk van een provider.

In het algemeen peert Liberty Global (6830) nog wel met CloudFlare. Maar voor Nederland zie je dat het verkeer via Telia of NTT gaat.

Hopelijk wordt dit snel opgelost én gaat het alleen om Cloudflare en zijn er niet meer peers verdwenen.
offtopic:
Tag @stormfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Het lijkt er op dat Cloudflare verkeer via transit gaat.

Dit is hopelijk een storing en geen conflict tussen de providers. Normaal plaatst Cloudflare hun machines naast (directe verbinding met) of in (dus nog voor AMS-IX) in het netwerk van een provider.

In het algemeen peert Liberty Global (6830) nog wel met CloudFlare. Maar voor Nederland zie je dat het verkeer via Telia of NTT gaat.

Hopelijk wordt dit snel opgelost én gaat het alleen om Cloudflare en zijn er niet meer peers verdwenen.
offtopic:
Tag @stormfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDB8Nq9L-ZYzWDwPZJ01B_Xf7g0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0g7AdDcNWBfhtzlsu4I9pWLh.png?f=user_large

Het is al een paar dagen zo, omdat deze steeds vaker wijzigt heb ik hem uit mijn forwarding lijst gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]

Het is al een paar dagen zo, omdat deze steeds vaker wijzigt heb ik hem uit mijn forwarding lijst gehaald.
Speelt het voor jou alleen voor 1.1.1.1 of voor heel cloudflare?

Bij snel scannen van een Atlas measurement naar telegraaf.nl (want cloudflare) zijn IP (https://atlas.ripe.net/measurements/29209723/) zie ik dat het daar via GTT loopt?

Ik vind het raar: Dit is een peering waar flink wat verkeer doorheen gaat, die repareer je snel als het kan :?
Alternatief: Het is een bewuste de-peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:58:
[...]

Speelt het voor jou alleen voor 1.1.1.1 of voor heel cloudflare?

Bij snel scannen van een Atlas measurement naar telegraaf.nl (want cloudflare) zijn IP (https://atlas.ripe.net/measurements/29209723/) zie ik dat het daar via GTT loopt?

Ik vind het raar: Dit is een peering waar flink wat verkeer doorheen gaat, die repareer je snel als het kan :?
Alternatief: Het is een bewuste de-peer
Yes hier ook GTT, 18ms is prima, ik denk een bewuste peering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stormfly schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Yes hier ook GTT, 18ms is prima, ik denk een bewuste peering.
dat mag ik niet hopen dat het bewuste peering is aangezien de latency hoger is hier nu naar verschillende diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 767041 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:40:
[...]

dat mag ik niet hopen dat het bewuste peering is aangezien de latency hoger is hier nu naar verschillende diensten
nieuws: VodafoneZiggo laat dataverkeer niet meer via Amsterdam Internet Excha...

Kies je toch 9.9.9.11 dan is alles weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik op dit moment nextdns.io een pihole/adguard home in de cloud
die hebben 3 servers/locaties in Amsterdam waarmee ik 10/20ms mee heb ;)

*knip* Referall links zijn niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 01-03-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
"niet via AMS-IX" is toch wel wat anders dan bewust grote content partijen de-peeren?

Als dit waar is dan is dit net zo'n klantonvriendelijke manoeuvre als toen T-Mobile verkeer via DTAG stuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:39:
[...]

"niet via AMS-IX" is toch wel wat anders dan bewust grote content partijen de-peeren?

Als dit waar is dan is dit net zo'n klantonvriendelijke manoeuvre als toen T-Mobile verkeer via DTAG stuurde?
Ja dat is de vraag, gaat al het verkeer via transit providers via TIER1 backbones? Volgens mij is 6830 ook aanbieder van Transit en TIER1? Die hangen sowieso aan elkaar en je ziet in de traces ook GTT voorbij komen.

Voor kleinere partijen zal het pad wat langer zijn, die partijen zitten alleen op kleine publieke exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:22:
[...]
Ja dat is de vraag, gaat al het verkeer via transit providers via TIER1 backbones? Volgens mij is 6830 ook aanbieder van Transit en TIER1? Die hangen sowieso aan elkaar en je ziet in de traces ook GTT voorbij komen.
Ik zag in een andere trace, buiten Nederland, verkeer van cloudflare direct naar 6830 gaan. In Nederland loopt het via transit. Ik zag Telia, GTT, NTT.

Ik denk dat het eerder direct van Cloudflare naar 6830 (en naar de eyeball netwerken er achter) ging. En nu niet via 6830 (betaald/als zijnde transit) maar via de grotere transit partijen 6830 in.

Als je naar de metrics kijkt dan scoort (bv caida asrank) 6830 niet goed. Maar het is wel een groot eyeball netwerk. Eigenlijk erg vergelijkbaar met DTAG.
Voor kleinere partijen zal het pad wat langer zijn, die partijen zitten alleen op kleine publieke exchanges.
Eigenlijk moet een partij altijd transit hebben. En die tier 1 partijen zitten weer aan elkaar. Maar inderdaad, altijd een minder direct pad dan via de publieke exchanges.
offtopic:
Sterker nog: (veel) Tier1's zitten ook allemaal aan de AMS-IX alleen ze doen daar geen publieke peering iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik merk dat mijn upload speed, die een weekje geleden netjes 40Mbps was, gisteren en vanochtend bagger is geworden en niet meer boven de 20/25Mbps uitkomt. Ben ik de enige? edit: nm, nu is download opeens bagger en upload weer iets beter. Geen idee wat ze bij Ziggo aan het uitspoken zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 01-03-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 19:34
Lord_Dain schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:32:
Ik merk dat mijn upload speed, die een weekje geleden netjes 40Mbps was, gisteren en vanochtend bagger is geworden en niet meer boven de 20/25Mbps uitkomt. Ben ik de enige? edit: nm, nu is download opeens bagger en upload weer iets beter. Geen idee wat ze bij Ziggo aan het uitspoken zijn...
Bedraad of draadloos?
Hier, Flevoland, via de WiFi de maximum snelheid 250/25 volgens Speedtest..

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 01-03-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:43
Lord_Dain schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:32:
Ik heb exact hetzelfde! Vooral savonds is het erg. Overdag en snachts is het meestal helemaal prima en haal ik gemakkelijk de 520/41. Meestal gaat de download snelheid er ook aan op zijn ergst is er van de 500 nog net aan 200 over. Upload is ook niet erg stabiel dan. Ik had het zelf op capaciteits gebrek gegooid.

Maar het vreemde is wel dat de gehele kerstvakantie geen enkel probleem is geweest terwijl je zou zeggen dat er dan toch ook een capaciteits probleem had moeten zijn. Het is sinds januari.

[ Voor 11% gewijzigd door TomSt op 01-03-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
TomSt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Ik heb exact hetzelfde! Vooral savonds is het erg. Overdag en snachts is het meestal helemaal prima en haal ik gemakkelijk de 520/41. Meestal gaat de download snelheid er ook aan op zijn ergst is er van de 500 nog net aan 200 over. Upload is ook niet erg stabiel dan. Ik had het zelf op capaciteits gebrek gegooid.

Maar het vreemde is wel dat de gehele kerstvakantie geen enkel probleem is geweest terwijl je zou zeggen dat er dan toch ook een capaciteits probleem had moeten zijn. Het is sinds januari.
@RicoK direct vanaf de router zelf, welke een ingebouwde speedtest heeft (via speedtest.net).

Deze capaciteitsproblemen had ik 'vroegah' (7+ jaar geleden) ook bij Ziggo (@Sloom) in mijn PC gebied. Dan had je op zondagmiddag 300ms latency en 1Mbps bandbreedte over. Daarom ben ik indertijd ook overgestapt op de concurrent. Blijkbaar is er in het glastijdperk weer een nieuwe bottleneck/capaciteitsissue aan het ontstaan. Tijd om het te melden bij de service desk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SizL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-03 12:24
Hi all, ik ben recent geswitcht naar gigabit internet van Ziggo en heb een overstap naar IPv4 aangevraagd om de ConnectBox Giga in bridge mode te kunnen zetten. Dat ging allemaal vlot, maar ik krijg in bridge mode wat 'rare' verschijnselen op m'n (vooralsnog virtuele) pfSense die erachter zit:

- Ik zie op het WAN interface allerlei ARP pakketjes met ipv4 adressen die niet mijn publieke ip zijn
- DHCP verzoeken van de WAN interface blijven lange tijd onbeantwoord, dan wordt kortstondig een ip-adres in de 192.168.100.x range uitgedeeld, en daarna krijgt het WAN interface uiteindelijk hetzelfde IP-adres als in router mode

Vragen die bij mij rijzen:
- Toch niet goed dat ik op mijn private netwerk ARP pakketjes van allerlei andere verbindingen zie? Er bestaat vast wel zoiets als ARP-spoofing, lijkt me niet veilig iig
- Waarom krijg ik niet 'gewoon' mijn publieke ip adres op het WAN interface? Is dit een bekend probleem/issue?

Hoor het graag als iemand zelfde ervaring heeft gehad, en wat het probleem zou kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 15:59
stormfly schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie dezelfde sprong sinds donderdag/vrijdag nacht. Ping naar 1.1.1.1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iZId-N2DOFGQSRyiSrozu4A7EQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KVYqsu3OhfqCK6sCs4w3lHmB.png?f=fotoalbum_large

De routing gaat hier nu ook via gtt. Bij KPN ook overigens via gtt.

[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 01-03-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
valkenier schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Ik zie dezelfde sprong sinds donderdag/vrijdag nacht. Ping naar 1.1.1.1:
[Afbeelding]

De routing gaat hier nu ook via gtt. Bij KPN ook overigens via gtt.
Traceroute van 400 random probes binnen Nederland naar 1.1.1.1
Ik zie hierin:
  • Wat verkeer via peering (bijvoorbeeld T-Mobile thuis)
  • Wat verkeer via London INternet eXchange (bv Surfnet)
  • Verkeer via AS286 (ex-KPN, nu van GTT)/GTT (KPN, Ziggo, XS4ALL), dat bijvoorbeeld in Duitsland uitkomt.
  • Verkeer via Telia, dat binnen NL blijft (bv Freedom)
Er speelt hier iets :)
Pagina: 1 ... 199 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic