Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:30:
Mijn schoonouders ...... wel/niet bridge wordt aangepast?
Los van andere berichtjes je hebt geplaatst met informatie:
Ikzelf heb een modem/router van ziggo, die NIET in bridge mode staat. Met daarachter een asus router, aangesloten op de wan poort. dus 2x NAT. Specifieke port forwarding heb ik geregeld op de asus router. En één regel voor port forwarding ingesteld op de modem/router: alle poorten: 1..65535, naar het adres van de asus router, voor udp en tcp. Ik kan prima mijn nas benaderen via het internet en kan ook nog apparaten aansluiten in het netwerk "tussen" modem en asus router.
Misschien dat je hiermee kan wat je wilt.
BTW: het voordeel van eigen router is voor mij dat mijn eigen netwerk (intern) blijft werken wanneer mijn modem (door wat van reden dan ook) even niet werkt). En ik heb er meer controle over.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 14-12-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

W1ck1e schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:20:
[...]

Los van andere berichtjes je hebt geplaatst met informatie:
Ikzelf heb een modem/router van ziggo, die NIET in bridge mode staat. Met daarachter een asus router, aangesloten op de wan poort. dus 2x NAT. Specifieke port forwarding heb ik geregeld op de asus router. En één regel voor port forwarding ingesteld op de modem/router: alle poorten: 1..65535, naar het adres van de asus router, voor udp en tcp. Ik kan prima mijn nas benaderen via het internet en kan ook nog apparaten aansluiten in het netwerk "tussen" modem en asus router.
Misschien dat je hiermee kan wat je wilt.
Dank voor je aanvulling. Dubbel NAT is ook niet per se een probleem. Ik verbaasde me vooral over het feit dat de Ziggo Connectbox kennelijk 'zomaar' niet meer in bridge staat én de installatiewizard presenteert wanneer ik deze op IP adres benader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:45:
[...]
Tja, hij heeft het over de huiskamer TV. Ik ga er van uit dat bijna niemand vandaag de dag voor de huiskamer TV met minder dan full HD genoegen neemt. En dan zit je met Ziggo toch echt vast aan coax kabel tot aan de TV (decoder).
Ik ken er inmiddels al voldoende die roepen dat ze de app kwaliteit meer dan voldoende of zelfs "perfect" vinden op hun full HD en zelfs 4k TV's. Bij dat laatste heb ik mijn vraagtekens gezet, maar het is ook niet zo dat het in de praktijk een drama is, dat ook weer niet. Veel streaming services (Netflix e d.), komen met hun "Full HD" kwaliteit ook niet boven de 4Mbit.

"perfect" heeft in de 21ste eeuw een andere betekenis gekregen, schijnbaar weet niet iedereen wat dat woord werkelijk betekent 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:26:
[...]
Ik ken er inmiddels al voldoende die roepen dat ze de app kwaliteit meer dan voldoende of zelfs "perfect" vinden op hun full HD en zelfs 4k TV's. Bij dat laatste heb ik mijn vraagtekens gezet, maar het is ook niet zo dat het in de praktijk een drama is, dat ook weer niet.
Ik voelde mij al enigszins bedonderd toen ik er achter kwam dat "HD ready" in de meeste gevallen betekent dat je niet verder komt dan 720P en dat uitzending gemist bij Ziggo on demand meestal slechts SD is. Voor even het nieuws kijken is het inderdaad geen drama, maar voor een film of serie neem ik daarmee geen genoegen. Daar heb ik geen 4K HD TV voor gekocht.
Veel streaming services (Netflix e d.), komen met hun "Full HD" kwaliteit ook niet boven de 4Mbit.
Gelukkig is er bij de streaming diensten best wel wat concurrentie en kan ik makkelijk stemmen met de portemonnee. >:)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Ik ken er inmiddels al voldoende die roepen dat ze de app kwaliteit meer dan voldoende of zelfs "perfect" vinden op hun full HD en zelfs 4k TV's. Bij dat laatste heb ik mijn vraagtekens gezet, maar het is ook niet zo dat het in de praktijk een drama is, dat ook weer niet. Veel streaming services (Netflix e d.), komen met hun "Full HD" kwaliteit ook niet boven de 4Mbit.

"perfect" heeft in de 21ste eeuw een andere betekenis gekregen, schijnbaar weet niet iedereen wat dat woord werkelijk betekent 🤡
Dit. Ik heb mijn TV pakket ook weg gedaan bij Ziggo sinds aanschaf nieuwe TV en geniet nu van €10 minder in de maand aan kosten van de Ziggo Go app voor mijn "noodzakelijke" TV gebruik (Lees: journaal). Ideaal! Geen kastjes meer aangesloten, heerlijk. En die 720p vind ik echt dikke prima voor hetgeen ik kijk op TV. De overige zaken kijk ik via NPO Plus bijvoorbeeld.

Binnenkort verhuizen naar glasvezel gebied, maar ik blijf lekker bij Ziggo. Ik was in gedachte voor deze aanpassing al overgestapt naar glas. Maar ideale constructie zo wat een KPN mij niet kan bieden. (+ bridged modem)

Maar kan mij voorstellen als je veel TV kijkt de app en de kwaliteit van de uitzendingen niet voldoet.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:50:
[...]
Ik voelde mij al enigszins bedonderd toen ik er achter kwam dat "HD ready" in de meeste gevallen betekent dat je niet verder komt dan 720P en dat uitzending gemist bij Ziggo on demand meestal slechts SD is. Voor even het nieuws kijken is het inderdaad geen drama, maar voor een film of serie neem ik daarmee geen genoegen. Daar heb ik geen 4K HD TV voor gekocht.
Heb jij al ervaring opgedaan met de ZiggoGo TV app? Ik vraag het je omdat ik nu wat zaken zie die niet helemaal juist lijken te zijn die je aanhaalt. SD is geen 720p.

Replay TV gaat in dezelfde "kwaliteit" dan "Live" TV in de app, On Demand (Films & Series) echter in Full HD via diezelfde app. HD Ready (720p) geldt enkel voor het Live/Replay gedeelte.
Gelukkig is er bij de streaming diensten best wel wat concurrentie en kan ik makkelijk stemmen met de portemonnee. >:)
Tja, het aanbod is niet bij iedere service ook hetzelfde, daar veranderd een dikke portemonnee ook niets aan 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Weet iemand of er een andere manier is om de analoge radiofrequenties te achterhalen?
Hun eigen website geeft al een maand "geen resultaat" bij zoeken daarop...

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/analoog-radio

ze zijn zelf ook al op de hoogte (https://community.ziggo.n...ge-radiofrequenties-67497) maar lijken er niet veel aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:11:
[...]

Heb jij al ervaring opgedaan met de ZiggoGo TV app? Ik vraag het je omdat ik nu wat zaken zie die niet helemaal juist lijken te zijn die je aanhaalt. SD is geen 720p.
Ik had die opmerking over "HD ready" en "Ziggo on Demand" nit in één en dezelfde zin moeten proppen.

Dat "HD ready" slaat op een TV die ik al weer vele jaren geleden erfde. Ik had toen nog een TV met KSB, Al wel breedbeeld, maar geen HD. Ik dacht ien Ha, eindelijk ook HD. Tot mijn teleurstelling bleek "HD Ready" op een TV alleen maar te betekenen dat ie het HD signaal kan verwerken. Niet dat het ook in volle glorie wordt weergegeven, Die TV in kwestie bleek niet verder te komen dan 720P. Enfin, voor de slaapkamer is het nog wel goed genoeg. Voor de caravan niet meer.

Over "Ziggo on Demand" ben ik ook niet echt enthousiast. Zowel qua techniek als qua aanbod. Het terugkijk aanbod is erg beperkt en in de meeste gevallen slechts SD. En ja, dat is nog minder dan 720P, ik weet het. Er wordt nu ook ook geschermd met "extra gratis films". Er was er maar één die ons enigszins kon bekoren, maar tot mijn ergernis begon het geluid steeds verder achter te lopen op het beeld. Aan het eind scheelde het wel vijf seconden.

Met de Ziggo Go TV App heb ik inderdaad geen ervaring. Die is (nog?) niet beschikbaar voor Tizen, het OS van mijn Samsung TV. Ik heb geen tablet en op een smartphone TV kijken begin ik met mijn 74 jaar oude ogen niet aan.
Replay TV gaat in dezelfde "kwaliteit" dan "Live" TV in de app, On Demand (Films & Series) echter in Full HD via diezelfde app. HD Ready (720p) geldt enkel voor het Live/Replay gedeelte.
OK. Voor wie het goed genoeg is, is het goed genoeg, maat zoals gezegd is dat niet beschikbaar op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:37:
[...]
[knip]

Met de Ziggo Go TV App heb ik inderdaad geen ervaring. Die is (nog?) niet beschikbaar voor Tizen, het OS van mijn Samsung TV. Ik heb geen tablet en op een smartphone TV kijken begin ik met mijn 74 jaar oude ogen niet aan.
[knip]
Die app is ook helemaal niet bedoeld voor Tablet of Mobiel, die is bedoelt voor Android/Google en Apple TV. Verwacht niet dat deze voor Tizen beschikbaar gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
----

Edit: nieuws: Veel Google-diensten lijken offline

[ Voor 113% gewijzigd door HollowGamer op 14-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Hmmm. Wanneer is het dan "perfect"?

Dat kan denk ik alleen als de originele opnamebron zonder enige lossy-compression bij jou thuis komt. En dat zal niet zo snel het geval zijn.

Wellicht dat het meer een interpretatie-kwestie is. Als iemand vind dat het beeld "perfect" is, dan interpreteer ik dat als "voor die persoon goed genoeg". :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vanaalten schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...]
Hmmm. Wanneer is het dan "perfect"?

Dat kan denk ik alleen als de originele opnamebron zonder enige lossy-compression bij jou thuis komt. En dat zal niet zo snel het geval zijn.

Wellicht dat het meer een interpretatie-kwestie is. Als iemand vind dat het beeld "perfect" is, dan interpreteer ik dat als "voor die persoon goed genoeg". :)
Ik bedoel "perfect" als gebruik in de meer algemene zin.

"het werkt perfect, maar ......" << er hoort geen "maar" bij perfect. Zelfs een HD stream kan "perfect" zijn indien ie volledig voldoet aan datgene waar deze voor is bedoelt. Dat het dan geen "perfecte" beeldkwaliteit heeft, dat is weer wat anders.

Zo, genoeg gezeverd, het lijkt me dat er voldoende over is geschreven, tot een volgend moment dat het weer eens ter sprake gaat komen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
[...]

Die app is ook helemaal niet bedoeld voor Tablet of Mobiel, die is bedoelt voor Android/Google en Apple TV. Verwacht niet dat deze voor Tizen beschikbaar gaat komen.
Ik verwacht het eerlijk gezegd ook niet. Maar ja, Samsung is toch ook geen niche markt en eigenlijk zou Ziggo daar dan toch iets aan moeten doen. Voor de NOS en NPO plus was Tizen kennelijk wel interessant genoeg.

offtopic:
* Roetzen is er nog steeds niet achter hoe je het uitspreekt: "taaizun" of "tiezen".

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 14-12-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
Roetzen schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:36:
[...]

Ik verwacht het eerlijk gezegd ook niet. Maar ja, Samsung is toch ook geen niche markt en eigenlijk zou Ziggo daar dan toch iets aan moeten doen. Voor de NOS en NPO plus was Tizen kennelijk wel interessant genoeg.

offtopic:
* Roetzen is er nog steeds niet achter hoe je het uitspreekt: "taaizun" of "tiezen".
Zuidkoreaans is wel engels gericht, ik zou zeggen taizen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
Normaal kijk ik Ziggo via een browser op mijn TV. Ik heb een kleine NUC staan en daar stream ik alles op. Ook Ziggo.

Ik krijg aankomende week een Mediabox XL opgestuurd. De persoon aan de telefoon gaf aan dat de kwaliteit van de mediabox XL beter is dan streamen via een browser. Omdat de mediabox direct is aangesloten op de kabel. Lijkt me ergens logisch, maar ik zit niet zo in die materie. De beste plek om dit na te vragen lijkt me hier. Klopt het dat als ik TV kijken via een mediabox ipv steamen via een browser betere kwaliteit oplevert? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zaratrass schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:29:
Normaal kijk ik Ziggo via een browser op mijn TV. Ik heb een kleine NUC staan en daar stream ik alles op. Ook Ziggo.

Ik krijg aankomende week een Mediabox XL opgestuurd. De persoon aan de telefoon gaf aan dat de kwaliteit van de mediabox XL beter is dan streamen via een browser. Omdat de mediabox direct is aangesloten op de kabel. Lijkt me ergens logisch, maar ik zit niet zo in die materie. De beste plek om dit na te vragen lijkt me hier. Klopt het dat als ik TV kijken via een mediabox ipv steamen via een browser betere kwaliteit oplevert? _/-\o_
Ziggo is de provider van beide dus ja als zij die keus maken....

Maar het zou gelijk moeten zijn
Als het op de next 4k kan, dan ook in een browser(maar een browser van de tv...is weer de fabrikant vd tv die het bepaald wat max is)
Maar media xl kan geen 4k

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 15-12-2020 20:42 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De mediabox krijgt een hogere birate dan de online stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Is bekend wanneer exact alle updates voor de Mediabox XL worden uitgerold? Ik heb geen mail ontvangen en ook nog geen update. Wacht op de nieuwste software waarbij in de cloud kan worden opgenomen

[ Voor 22% gewijzigd door artfuldodger op 15-12-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zaratrass schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:29:
...
Klopt het dat als ik TV kijken via een mediabox ipv steamen via een browser betere kwaliteit oplevert? _/-\o_
Ja. Veel beter.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Zijn er meer mensen met het idee dat er 2 klantenservices zijn bij Ziggo waarvan er 1 niks weet? Net contact gehad over het in Bridge-modus zetten van mijn Connectbox en de medewerker zei dat dat 24 uur zou duren. Leek me vreemd, en was ook absoluut niet waar want 10 minuten later vloog de wifiverbinding van de Connectbox er al uit. Daarnaast slaan ze je bij zo'n gesprek om de oren met termen als fUPC die ik nog wel snap maar de gemiddelde Nederlander niet denk ik. Ook niet de eerste keer dat ik compleet verkeerd geïnformeerd word door dit callcenter, bij het activeren van mijn abonnement zeiden ze ook al dat het 48 uur kon duren voor het modem werkt terwijl er gewoon een monteur moest langskomen om de decennialang niet gebruikte aansluiting te vervangen.

Heb sterk het vermoeden dat dit een voormalig Vodafone-callcenter is dat nu ook Ziggo-support erbij doet – het zijn namelijk altijd mensen met een Limburgs accent en het hoofdkantoor van Vodafone staat in Maastricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
tmnssn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:06:
Zijn er meer mensen met het idee dat er 2 klantenservices zijn bij Ziggo waarvan er 1 niks weet? Net contact gehad over het in Bridge-modus zetten van mijn Connectbox en de medewerker zei dat dat 24 uur zou duren. Leek me vreemd, en was ook absoluut niet waar want 10 minuten later vloog de wifiverbinding van de Connectbox er al uit. Daarnaast slaan ze je bij zo'n gesprek om de oren met termen als fUPC die ik nog wel snap maar de gemiddelde Nederlander niet denk ik. Ook niet de eerste keer dat ik compleet verkeerd geïnformeerd word door dit callcenter, bij het activeren van mijn abonnement zeiden ze ook al dat het 48 uur kon duren voor het modem werkt terwijl er gewoon een monteur moest langskomen om de decennialang niet gebruikte aansluiting te vervangen.

Heb sterk het vermoeden dat dit een voormalig Vodafone-callcenter is dat nu ook Ziggo-support erbij doet – het zijn namelijk altijd mensen met een Limburgs accent en het hoofdkantoor van Vodafone staat in Maastricht.
Het 'kan' 24 uur duren en het 'kan' 48 uur duren, dat zijn de zekerheden die je krijgt, daarna bel je weer evt
Maar het kan binnen 1 minuut idd.

edit
Maar ook ik ondervind een slechte callcenter ervaring bij ziggo sinds een paar maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 16-12-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer de DHCP instellingen aan te passen in de Connect box modem. Het komt er op neer dat ik ‘begin lokaal adres’ met eentje wil ophogen. Het veld ‘aantal apparaten’ verlaag ik met 1. Bij het opslaan krijg ik constant de melding “Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.” Ik de modem al opnieuw opgestart (via Beheer).
Ervaren jullie hetzelfde probleem? Ik zie dat er overigens wel iets is gewijzigd. Voorheen werd bij invoer altijd het wachtwoord getoond (lekker veilig...), maar nu is dat een keuze.
Ik heb ook twee Mac filterings verwijderd. Deze entries zijn wel weg, maar de betreffende apparaten zijn nog niet toegankelijk via de betreffende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tmnssn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:06:
Zijn er meer mensen met het idee dat er 2 klantenservices zijn bij Ziggo waarvan er 1 niks weet? Net contact gehad over het in Bridge-modus zetten van mijn Connectbox en de medewerker zei dat dat 24 uur zou duren. Leek me vreemd, en was ook absoluut niet waar want 10 minuten later vloog de wifiverbinding van de Connectbox er al uit. Daarnaast slaan ze je bij zo'n gesprek om de oren met termen als fUPC die ik nog wel snap maar de gemiddelde Nederlander niet denk ik.
Het is max 24 uur. Als alles goed gaat dan duurt het een paar minuten. Lukt het niet 'automagisch' dan moet er waarschijnlijk iemand handmatig iets omzetten.
Ook niet de eerste keer dat ik compleet verkeerd geïnformeerd word door dit callcenter, bij het activeren van mijn abonnement zeiden ze ook al dat het 48 uur kon duren voor het modem werkt terwijl er gewoon een monteur moest langskomen om de decennialang niet gebruikte aansluiting te vervangen.
Er wordt weleens onzin verkondigd maar wat is hier verkeerd aan? Normaliter duurt het inderdaad max 48 uur om het modem actief te krijgen. Dat jij vervolgens nog een oud en inmiddels waardeloze aansluiting hebt kan die medewerker natuurlijk niet zien. Of had je überhaupt geen signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
meesje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:30:
Ik probeer de DHCP instellingen aan te passen in de Connect box modem. Het komt er op neer dat ik ‘begin lokaal adres’ met eentje wil ophogen. Het veld ‘aantal apparaten’ verlaag ik met 1. Bij het opslaan krijg ik constant de melding “Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.” Ik de modem al opnieuw opgestart (via Beheer).
Ervaren jullie hetzelfde probleem? Ik zie dat er overigens wel iets is gewijzigd. Voorheen werd bij invoer altijd het wachtwoord getoond (lekker veilig...), maar nu is dat een keuze.
Ik heb ook twee Mac filterings verwijderd. Deze entries zijn wel weg, maar de betreffende apparaten zijn nog niet toegankelijk via de betreffende app.
En als je eerst het lokaal adres ip verhoogt en dan saved, en dan pas 1 apparaat/ip-pool verlagen/weghalen? (maar ik zou 1 apparaat verlagen of weghalen niet doen, je kan dan altijd een nieuw device aansluiten)

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 16-12-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Jay-B schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:39:
[...]

Er wordt weleens onzin verkondigd maar wat is hier verkeerd aan? Normaliter duurt het inderdaad max 48 uur om het modem actief te krijgen. Dat jij vervolgens nog een oud en inmiddels waardeloze aansluiting hebt kan die medewerker natuurlijk niet zien. Of had je überhaupt geen signaal?
Nee er was in het geheel geen signaal. De medewerker van de ‘andere’ klantenservice kon wel gewoon zien dat er een monteur moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:44:
[...]

En als je eerst het lokaal adres ip verhoogt en dan saved, en dan pas 1 apparaat/ip-pool verlagen/weghalen? (maar ik zou 1 apparaat verlagen of weghalen niet doen, je kan dan altijd een nieuw device aansluiten)
Net andersom heeft gewerkt. Dus aantal apparaten met 1 verlaagd. Opslaan. En daarna ip adres met 1 verhoogd. In mijn herinnering kon dit voorheen in dezelfde handeling. Ik heb trouwens daarvoor nog de modem hard uit en aangezet. Wellicht heeft dat ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
meesje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:14:
[...]

Net andersom heeft gewerkt. Dus aantal apparaten met 1 verlaagd. Opslaan. En daarna ip adres met 1 verhoogd. In mijn herinnering kon dit voorheen in dezelfde handeling. Ik heb trouwens daarvoor nog de modem hard uit en aangezet. Wellicht heeft dat ook geholpen.
Maar het moet naruurlijk wel andersom, je verlaagt aantal ip's-apparaten in de dhcp-pool pas als je de ip adressen uitgedeeld hebt en er zelf dus ook bij kan, puur om ip-lan verbinding te houden.

Bij mijn weten moet het ook samen ingesteld kunnen worden, bij deze modems idd.

Of verlaagde je de pool teveel, en gooide hij het ip eruit waar je nu net mee was ingelogd in de modem, en zegt hij nee, ;) dat kan ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:46:
[...]

Maar het moet naruurlijk wel andersom, je verlaagt aantal ip's-apparaten in de dhcp-pool pas als je de ip adressen uitgedeeld hebt en er zelf dus ook bij kan, puur om ip-lan verbinding te houden.

Bij mijn weten moet het ook samen ingesteld kunnen worden, bij deze modems idd.

Of verlaagde je de pool teveel, en gooide hij het ip eruit waar je nu net mee was ingelogd in de modem, en zegt hij nee, ;) dat kan ook .
Waar ik heb dus over heb, is onderstaande. Als ik de .15 wil verhogen naar .16 dan moet 240 verlaagd worden naar 239. Dat is wat in mijn eerste bericht heb aangegeven. Ik vind dit ook wel logisch klinken: het aantal dhcp adressen wordt minder als er geteld wordt vanaf een hoger getal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xb8MZ-vuzS55iYa1aE4HH7UskEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLhqCUqIkiuARHU4Oa7Soo82.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
meesje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:54:
[...]

Waar ik heb dus over heb, is onderstaande. Als ik de .15 wil verhogen naar .16 dan moet 240 verlaagd worden naar 239. Dat is wat in mijn eerste bericht heb aangegeven. Ik vind dit ook wel logisch klinken: het aantal dhcp adressen wordt minder als er geteld wordt vanaf een hoger getal.

[Afbeelding]
Oh met 239 apparaten toegestaan moet dat lukken idd(het moet niet omlaag), ik heb er zelf maar 10, ik dacht dat je het te krap afstelde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mel33 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:00:
[...]

Oh met 239 apparaten toegestaan moet dat lukken idd(het moet niet omlaag), ik heb er zelf maar 10, ik dacht dat je het te krap afstelde
Nu snap ik de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:44
Yonix schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:43:
Sinds een aantal dagen haal ik de volledige downloadsnelheid niet meer. Voorheen tikte ik hier thuis (Tilburg-Centrum) netjes de 500 Mbps aan, nu blijf ik steken op ergens tussen de 185 - 205 Mbps. Mijn upload is nog wel 40 Mbps. Alle bekabelde apparaten laten deze snelheden zien.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Zowel het modem als mijn router (Asus RT-AC68U) zijn al meerdere malen van het stroom gehaald, maar dat mocht niet baten.

Verder zijn er geen wijzigingen aangebracht in mijn netwerk.
Het probleem leek, na een reset van het modem, verholpen te zijn. Maar sinds vanavond blijf ik, wederom, steken op een downloadsnelheid van 180+ Mbps. |:(

Update: Modem opnieuw gereset. Zo'n 30 minuten van de oude snelheid mogen genieten alvorens deze instortte naar 180+ Mbps ...

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 16-12-2020 19:22 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Yonix schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:15:
[...]

Het probleem leek, na een reset van het modem, verholpen te zijn. Maar sinds vanavond blijf ik, wederom, steken op een downloadsnelheid van 180+ Mbps. |:(

Update: Modem opnieuw gereset. Zo'n 30 minuten van de oude snelheid mogen genieten alvorens deze instortte naar 180+ Mbps ...
Wat vreemd, ik heb hetzelfde gehad toen ik ging upgraden van 250mbit naar 500mbit. Toen de nieuwe profiel op mijn modem kwam haalde ik enkel nog om en nabij 180mbit.
Woon trouwens in Zwolle, zijn er meer mensen met dit probleem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:54
Ik heb een Compal Connect Box, en de Wifi is nogal instabiel. Daarmee doel ik vooral op wat - lijkt - op packet loos, waardoor ik tijdens games streamen (xCloud, Stadia) zo'n beetje meer artifacts te zien krijg dan gameplay. Oke, dat is wat overdreven, maar het is wel degelijk problematisch. Meerdere apparaten als client geprobeerd, maar overal hetzelfde probleem.

Nu zag ik op de site van Ziggo een vervangend wifi pakket staan, de TP-Link Deco M4. Deze zou dan de Wifi compleet overnemen en dan moet je de Connect Box ook laten bridgen met een van de drie uit het pakket, waarna het mesh netwerk alles vervangt.

Werkt dit een beetje? Zou dat de problemen oplossen voor mij? Ik sta op het punt deze te huren voor 2,50 per maand. De huidige setup werkt echt niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:05

RVW

Yonix schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:43:
Sinds een aantal dagen haal ik de volledige downloadsnelheid niet meer. Voorheen tikte ik hier thuis (Tilburg-Centrum) netjes de 500 Mbps aan, nu blijf ik steken op ergens tussen de 185 - 205 Mbps. Mijn upload is nog wel 40 Mbps. Alle bekabelde apparaten laten deze snelheden zien.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Zowel het modem als mijn router (Asus RT-AC68U) zijn al meerdere malen van het stroom gehaald, maar dat mocht niet baten.

Verder zijn er geen wijzigingen aangebracht in mijn netwerk.
Heb precies hetzelfde, met een 250 Mbps abbo en een AC68U. Alles herstart, maar geen verschil. Locatie is Houten. Erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
mrtl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:17:
Ik heb een Compal Connect Box, en de Wifi is nogal instabiel. Daarmee doel ik vooral op wat - lijkt - op packet loos, waardoor ik tijdens games streamen (xCloud, Stadia) zo'n beetje meer artifacts te zien krijg dan gameplay. Oke, dat is wat overdreven, maar het is wel degelijk problematisch. Meerdere apparaten als client geprobeerd, maar overal hetzelfde probleem.

Nu zag ik op de site van Ziggo een vervangend wifi pakket staan, de TP-Link Deco M4. Deze zou dan de Wifi compleet overnemen en dan moet je de Connect Box ook laten bridgen met een van de drie uit het pakket, waarna het mesh netwerk alles vervangt.

Werkt dit een beetje? Zou dat de problemen oplossen voor mij? Ik sta op het punt deze te huren voor 2,50 per maand. De huidige setup werkt echt niet goed.
Bel Ziggo op, ga naar de retentieafdeling en zeg dat je niet tevreden bent, krijg je die deco set waarschijnlijk gratis en nog wat korting :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
RVW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:49:
[...]

Heb precies hetzelfde, met een 250 Mbps abbo en een AC68U. Alles herstart, maar geen verschil. Locatie is Houten. Erg vreemd.
Ook rechtstreeks op het modem aangesloten blijf ik last houden van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Yonix schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:57:
[...]

Ook rechtstreeks op het modem aangesloten blijf ik last houden van het probleem.
Hmm, ok, ik dacht dat het misschien met AC68U firmware te maken had (pas geleden 3.0.0.4.386.40558 geinstalleerd met die nieuwe AImesh) maar zonder router hetzelfde probleem dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
RVW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:03:
[...]

Hmm, ok, ik dacht dat het misschien met AC68U firmware te maken had (pas geleden 3.0.0.4.386.40558 geinstalleerd met die nieuwe AImesh) maar zonder router hetzelfde probleem dus?
Jup. Maandag komt de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is waarschijnlijk een domme vraag.

Ik kijk soms ziggo vanachter mijn desktop PC via Chrome en de link https://www.ziggogo.tv//nl.html

Nu krijg ik bij inloggen al een tijdje de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvTFo58xrf6FUss_8BUgmEkhC1U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v0khvHn9F8Kw2FhzTS4zf3Ck.png?f=user_large

Iemand enig idee wat er exact verandert en ik hier mee opschiet als ik dit doe :?

En is het ook weer terug te draaien :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Help!!!! schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:43:
Het is waarschijnlijk een domme vraag.

Ik kijk soms ziggo vanachter mijn desktop PC via Chrome en de link https://www.ziggogo.tv//nl.html

Nu krijg ik bij inloggen al een tijdje de volgende melding:
[Afbeelding]

Iemand enig idee wat er exact verandert en ik hier mee opschiet als ik dit doe :?

En is het ook weer terug te draaien :?
De url is nu https://www.ziggogo.tv/obo_nl.html
En de oude ziggo go windows app wordt verwijderd/niet meer gebruikt, en dat wordt een snelkoppelings-tegel naar jouw standaard windows browser, waarna hij doorlinkt weer naar deze url https://www.ziggogo.tv/obo_nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 20:56
Ik dacht gebruik te maken van een aanbieding die ik van Ziggo had gehad, 6 maanden dubbele snelheid ( van 50 naar 100Mbit). Ik dus bellen naar een speciaal nummer om vervolgens te horen dat de aanbieding niet voor mij geldt omdat ik een CI module heb 8)7 .
Waarom sturen ze me dan deze aanbieding :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
audiojunk schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:03:
Ik dacht gebruik te maken van een aanbieding die ik van Ziggo had gehad, 6 maanden dubbele snelheid ( van 50 naar 100Mbit). Ik dus bellen naar een speciaal nummer om vervolgens te horen dat de aanbieding niet voor mij geldt omdat ik een CI module heb 8)7 .
Waarom sturen ze me dan deze aanbieding :(
Zelfde bij mij!

Gebeld en te horen gekregen dat ik dan gebruik moest maken van een mediabox.
Als ik mijn CI+ kaart wil gebruiken, dan moet ik 2 euro per maand extra betalen.

Je kan na 6 maanden niet terug na je vorige abo.
Het is dus niet 6 maaden dubbele snelheid uitproberen maar upgrade je abo en krijg 6 maanden voor je huidige abo prijs (en zit 1 jaar vast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
RVW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:03:
[...]

Vandaag is de Ziggo-monteur even komen kijken. Alle checks waren 'groen', maar hij plaatste toch vraagtekens bij het modem (Technicolor). Uit voorzorg vervangen door een Connectbox (Arris) en ik geniet sinds vanochtend weer van 500+ Mbps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Checkvraagje:
Mijn ouders hadden ineens geen TV. Uiteindelijke diagnoseD voeding van de versterker overleden. Inmiddels weer gefixt :)
Eerste contact met Ziggo stelde de (foute) diagnose dat de decoder (rebranded Cisco ding) en heeft een nieuwe decoder gestuurd. Dat kon niet meer teruggedraaid worden. Mijn pa zei dat ie de nieuwe moest installeren en de oude terugsturen. Kan uiteraard, maar heeft niet de voorkeur ;)
Vraag: blijft die Cisco doos gewoon werken? Ik ga er vanuit van wel. Moeten we hem nu verplicht omwisselen? Houden ze bijv bij hoeveel decoders er in bezit zijn? Als de oude als defect is aangemerkt zijn het er namelijk nog steeds maar twee...ongeacht welke ik exact gebruikt. Is oud UPC gebied dus sowieso huur.

Zelf neig ik naar die nieuwe gewoon lekker op reserve zetten. Maar input wordt gewaardeerd.

Bonusvraag: waar haal ik ff snel een reservevoeding voor een Tratec FRA-752/N (12v /0,5A)? Ding draait nu op een universele die ik graag terug wil ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:54
Ik heb sinds een paar weken een ander modem gekregen, de Arris Connectbox. Ik weet niet meer welke ik hiervoor had. De monteur kwam langs voor een ander euvel en ik kreeg gelijk een nieuw modem, die had ie toch bij en ik dacht waarom ook niet. Maar met dit modem slaat mijn hele verbinding om de paar minuten dicht als ik een torrent aan zet. Dan werkt niks meer, na 30 seconden ongeveer klimt de snelheid van de torrent omhoog en is alles oke.

De ene keer gaat ie daarna gewoon op normale snelheid verder en werkt alles prima, de andere keer gebeurt het een paar keer om de zoveel minuten dat zakt alles in tot een paar honderd Kb/s en kan ik geen webpagina meer openen. Nu gok ik dat het misschien met het aantal connecties te maken heeft en dat het modem daar niet zoveel trek in heeft? Kan dit aan het Arris modem liggen en is dit een reden om een ander modem aan te vragen? Daarnaast weet ik ook niet van welke merken er modems zijn als ik een andere wil aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@The Eagle, ik lees fUPC, dus Nagravision beveiliging, dus mogelijk beter dichtgetimmerd v.w.b. welke hardware bij welke klant specifiek op actief wordt gezet. Je zou natuurlijk kunnen proberen of de oude actief blijft, daar kom je dan snel genoeg achter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:10:
Bonusvraag: waar haal ik ff snel een reservevoeding voor een Tratec FRA-752/N (12v /0,5A)? Ding draait nu op een universele die ik graag terug wil ;)
Wat kan helpen in zulke gevallen is dat je je woonplaats in je profiel zet. Dan heb je een goede kans dat er iemand is die zegt: Ik heb er nog wel een paar liggen. Geef me je adres, dan gooi ik er vanmiddag wel even een in je brievenbus als ik toch boodschappen ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:10:
Vraag: blijft die Cisco doos gewoon werken? Ik ga er vanuit van wel. Moeten we hem nu verplicht omwisselen? Houden ze bijv bij hoeveel decoders er in bezit zijn? Als de oude als defect is aangemerkt zijn het er namelijk nog steeds maar twee...ongeacht welke ik exact gebruikt. Is oud UPC gebied dus sowieso huur.

Zelf neig ik naar die nieuwe gewoon lekker op reserve zetten. Maar input wordt gewaardeerd.
Nee, de oude zal op een gegeven moment gedeactiveerd worden. Het enige wat je zou kunnen doen is vragen of de oude opnieuw geactiveerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

ChiMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:25:
[...]

Zelfde bij mij!

Gebeld en te horen gekregen dat ik dan gebruik moest maken van een mediabox.
Als ik mijn CI+ kaart wil gebruiken, dan moet ik 2 euro per maand extra betalen.

Je kan na 6 maanden niet terug na je vorige abo.
Het is dus niet 6 maaden dubbele snelheid uitproberen maar upgrade je abo en krijg 6 maanden voor je huidige abo prijs (en zit 1 jaar vast).
Dat was voor mij bij het eerste contact ook het verhaal. Ik heb nog een oud internet+TV wat eigenlijk gewoon start is. Maar inderdaad met eigen CI+ module.

Ik werd doorverbonden naar de klantenservice, opdat die 'het misschien wel konden regelen'. Na wat gepuzzel bleek het verdubbelen toch wel kunnen. En als ik toch mijn TV ervaring wou 'verbeteren' kon ik contact wel weer opnemen voor een nieuwe CI+ module (geen idee wat het voordeel zou zijn, of eventuele extra kosten).

Verdubbeling zou doorgevoerd worden en ik zou een bevestiging ontvangen. Het zou echt tijdelijk zijn.

Nu zo'n week later heb ik nog geen verdubbeling, en geen bevestiging. Binnenkort dus nog maar eens bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Justevo schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:43:
Ik heb sinds een paar weken een ander modem gekregen, de Arris Connectbox. Ik weet niet meer welke ik hiervoor had. De monteur kwam langs voor een ander euvel en ik kreeg gelijk een nieuw modem, die had ie toch bij en ik dacht waarom ook niet. Maar met dit modem slaat mijn hele verbinding om de paar minuten dicht als ik een torrent aan zet. Dan werkt niks meer, na 30 seconden ongeveer klimt de snelheid van de torrent omhoog en is alles oke.

De ene keer gaat ie daarna gewoon op normale snelheid verder en werkt alles prima, de andere keer gebeurt het een paar keer om de zoveel minuten dat zakt alles in tot een paar honderd Kb/s en kan ik geen webpagina meer openen. Nu gok ik dat het misschien met het aantal connecties te maken heeft en dat het modem daar niet zoveel trek in heeft? Kan dit aan het Arris modem liggen en is dit een reden om een ander modem aan te vragen? Daarnaast weet ik ook niet van welke merken er modems zijn als ik een andere wil aanvragen.
Ja dat ligt aan dat modem en nee ze hebben geen andere modems meer (tenzij je het 1Gbit abonnement neemt).
Enige wat je had kunnen doen was de monteur weigeren een ander modem neer te zetten... maar dat is achteraf, je krijgt hem ook niet meer terug helaas. Als je het modem in bridge zet met een eigen router erachter wordt het iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Yonix schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:38:
[...]

Vandaag is de Ziggo-monteur even komen kijken. Alle checks waren 'groen', maar hij plaatste toch vraagtekens bij het modem (Technicolor). Uit voorzorg vervangen door een Connectbox (Arris) en ik geniet sinds vanochtend weer van 500+ Mbps. :)
Super! Bij mij blijkt e.e.a op een inmiddels niet meer ondersteunde manier te zijn aangesloten (modem zit op een poort van een versterker, net zoals de TV). Er wordt binnenkort kosteloos een splitter en een kabel opgestuurd door Ziggo, hopelijk is daarmee het probleem dan verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
RVW schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:58:
[...]

Super! Bij mij blijkt e.e.a op een inmiddels niet meer ondersteunde manier te zijn aangesloten (modem zit op een poort van een versterker, net zoals de TV). Er wordt binnenkort kosteloos een splitter en een kabel opgestuurd door Ziggo, hopelijk is daarmee het probleem dan verholpen.
Dikke onzin. Mijn modem zit ook aangesloten op een door Ziggo ondersteunde versterker (dat ding dat ze zelf verkopen, en waarbij een instructie zit het modem op de 0dB uitgang te plaatsen). Het enige dat je met die losse splitter bereikt, is dat je tv signaal mogelijk wat zwakker wordt.

Voor de goede orde: ik haal 500/40 met gemak.

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 22-12-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

hardware-lover schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:54:
@The Eagle, ik lees fUPC, dus Nagravision beveiliging, dus mogelijk beter dichtgetimmerd v.w.b. welke hardware bij welke klant specifiek op actief wordt gezet. Je zou natuurlijk kunnen proberen of de oude actief blijft, daar kom je dan snel genoeg achter.
Ik denk dat ik we het dan gewoon uit gaan proberen. Worst case bel ik ziggo, leg het uit, vraag of ze het vinkje om kunnen zetten en zo niet moeten we alsnog aan die nieuwe doos. Geen idee wat ze gestuurd hebben. Mijn ouders zijn in de 70, die zijn dingen op bepaalde manieren gewend te doen. Nieuw doosje heeft niet de voorkeur.
Sowieso, die Cisco doos staat er al even. Doet wel interactieve TV geloof ik, gebruiken ze nooit. Enige extra functionaliteit die gebruikt wordt is wekelijks opnemen van een of andere Duitse soap :+

@Roetzen Dank voor het aanbod, DM is onderweg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:39
Weet iemand toevallig of je met de tc7210 het ip-adres van het modem/router kan aanpassen en dus ook de dhcp scopes naar een eigen gekozen adres /reeks?

Heb hem nu in bridgemodus staat en kan het dus niet zelf checken

Wil de r7000 er tussenuit halen aangezien wifi nu via Unify verloopt

[ Voor 13% gewijzigd door michelc85 op 22-12-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

michelc85 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:58:
Weet iemand toevallig of je met de tc7210 het ip-adres van het modem/router kan aanpassen en dus ook de dhcp scopes naar een eigen gekozen adres /reeks?

Heb hem nu in bridgemodus staat en kan het dus niet zelf checken

Wil de r7000 er tussenuit halen aangezien wifi nu via Unify verloopt
Waarom zou je in 's hemelsnaam die TC ook maar iets anders willen laten doen dan waar ie wel goed in is (modem spelen)? Lekker in bridge modus houden. zou ik zeggen. En de wifi op de R7000 uitzetten, danwel de R7000 vervangen door een losse UBNT router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:39
The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:48:
[...]

Waarom zou je in 's hemelsnaam die TC ook maar iets anders willen laten doen dan waar ie wel goed in is (modem spelen)? Lekker in bridge modus houden. zou ik zeggen. En de wifi op de R7000 uitzetten, danwel de R7000 vervangen door een losse UBNT router.
Wifi staat inderdaad al uit op de r7000.
Wat je benoemd is ook inderdaad de twijfel die ik erbij heb, en had toevallig net ook naar de Usg gekeken 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 14:03
Beste tweakers.
ik heb een ziggo wit modem, de connect box.
Deze staat in bridge met daarachter een edgerouter en 3x EAP225 acces point. Wifi van de connectbox is uitgeschakelt.
Dit werkt allemaal.
Nu heb ik er ondanks dit toch wel last ervan dat een airco via wifi slecht benaderbaar is. Ik heb eens met een app (wifi analyzer) op mijn android telefoon gekeken wat er allemaal in de lucht hangt, en nu blijkt er toch een ziggo netwerk in de lucht. En als ik dan de telefoon dicht bij de connectbox hou, dan gaat de signaalsterkte nog een stuk omhoog naar -40 en beter.
Heeft dit te maken met ziggo hotspots en hoe kan ik van dit signaal af komen? mijn TP link controller met de EAP225 proberen hieromheen te werken. (ziggo op kanaal 6, EAP op 1 of 11)

Ik heb zelf geen behoefte aan dat hotspot gebeuren ook niet onderweg, dus het mag van mij helemaal uit.

Wat zijn de opties behalve het modem in een stalen kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ArmEagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:27:
[...]

Dat was voor mij bij het eerste contact ook het verhaal. Ik heb nog een oud internet+TV wat eigenlijk gewoon start is. Maar inderdaad met eigen CI+ module.

Ik werd doorverbonden naar de klantenservice, opdat die 'het misschien wel konden regelen'. Na wat gepuzzel bleek het verdubbelen toch wel kunnen. En als ik toch mijn TV ervaring wou 'verbeteren' kon ik contact wel weer opnemen voor een nieuwe CI+ module (geen idee wat het voordeel zou zijn, of eventuele extra kosten).

Verdubbeling zou doorgevoerd worden en ik zou een bevestiging ontvangen. Het zou echt tijdelijk zijn.

Nu zo'n week later heb ik nog geen verdubbeling, en geen bevestiging. Binnenkort dus nog maar eens bellen...
Ci+ module versie 1.2 is de oude, misschien heb je die nog, de nieuwe is versie 1.3 en ze zijn bezig met 1.4 module. decodereing is sneller, en de kwaliteit beeld dacht ik bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:25:
[...]
en de kwaliteit beeld dacht ik bij mijn weten.
Dat kan niet, een CI(+) module doet alleen decryptie van het signaal. Verschil is dat het vanaf 1.3 ook mogelijk is om interactieve diensten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oja de interactieve dienst idd.

Over beter beeld;
Word daar dan niet hoger beeld doorgeven en straks met 1.4 module hdr en 4k mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

DjAntoon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:13:
Beste tweakers.
ik heb een ziggo wit modem, de connect box.
Deze staat in bridge met daarachter een edgerouter en 3x EAP225 acces point. Wifi van de connectbox is uitgeschakelt.
Dit werkt allemaal.
Nu heb ik er ondanks dit toch wel last ervan dat een airco via wifi slecht benaderbaar is. Ik heb eens met een app (wifi analyzer) op mijn android telefoon gekeken wat er allemaal in de lucht hangt, en nu blijkt er toch een ziggo netwerk in de lucht. En als ik dan de telefoon dicht bij de connectbox hou, dan gaat de signaalsterkte nog een stuk omhoog naar -40 en beter.
Heeft dit te maken met ziggo hotspots en hoe kan ik van dit signaal af komen? mijn TP link controller met de EAP225 proberen hieromheen te werken. (ziggo op kanaal 6, EAP op 1 of 11)

Ik heb zelf geen behoefte aan dat hotspot gebeuren ook niet onderweg, dus het mag van mij helemaal uit.

Wat zijn de opties behalve het modem in een stalen kast...
Verbinden met de connectbox en wifi helemaal uitschakelen. Dat kan. Makkelijkste is om er even een laptop via netwerkkabel aan te hangen via de ingebouwde switch. Via wifi de wifi uitzetten weigert ie namelijk, omdat ie dan een verbonden apparaat ziet (wat ook klopt in die situatie).
Ziggo hotspot uitzeten kan via mijn ziggo.
Maar welke SSID's zie je allemaal en denk je dat van jou zijn? Das een eerste vereiste om te weten of het ook echt uit is als je het uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 14:03
The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:56:
[...]

Ziggo hotspot uitzeten kan via mijn ziggo.
Dit is hem, zoekterm wifispots, niet in het modem maar via mijn ziggo, en dan word je modem door ziggo aangepast (wat omslachtig)...

Het is nu een stukje rustiger in de ether. :)

Ik kwam er ook achter dat een ESP8226 zowel in client als AP mode kan staan. Fijn verplicht vakantie nemen, dan komt er ook tijd voor zoiets.

[ Voor 17% gewijzigd door DjAntoon op 22-12-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mel33 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:16:
Ik heb ook wel last van stilvallende wifi (verbinding blijft bestaan) op ziggo compal connectbox sinds ik een update heb in november.
of is ziggo zelf aant bokken. want het is de laatste week alleen wat erger

Firmware CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p7-NOSH

Downstream
Vermogen (dBmV) 6-8
SNR (dB) 37-38
Pre RS Errors 4617604963
Post RS Errors rond de 40-60

Upstream geen T-errors (sinds gister na de herstart vd modem)
Vermogen (dBmV) 46-47
Ik had gisteren een bevriende Ziggo-monteur op visite die zei dat er een nieuwe soft/firmware versie voor ons modem wordt uitgerold. Deze zou volgens hem het probleem met wegvallende wifi moeten verhelpen.
Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p8-NOSH
Even de stekker eruit en er weer in. Let wel. Updaten duurt ruim 10 minuten.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Technomania schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:05:
[...]

Ik had gisteren een bevriende Ziggo-monteur op visite die zei dat er een nieuwe soft/firmware versie voor ons modem wordt uitgerold. Deze zou volgens hem het probleem met wegvallende wifi moeten verhelpen.

[...]

Even de stekker eruit en er weer in. Let wel. Updaten duurt ruim 10 minuten.
\klopt ik heb hem binnen, nu CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p8-NOSH

Alles werkt nu natuurlijk wel goed, en deze week was er ook weinig uitval eigenlijk, het zit het toch ergens in de verbinding naar ziggo wat het wifi laat 'stiltaan' en lan gewoon doorlaat werken om het maar zo te noemen.

Maar dankje voor de heads-up, idd 10min wachten

edit
er is nog weinig te googelen over deze update btw (ook niet in de ziggo community) :?

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 23-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mel33 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:47:
[...]

\klopt ik heb hem binnen, nu CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p8-NOSH

Alles werkt nu natuurlijk wel goed, en deze week was er ook weinig uitval eigenlijk, het zit het toch ergens in de verbinding naar ziggo wat het wifi laat 'stiltaan' en lan gewoon doorlaat werken om het maar zo te noemen.

Maar dankje voor de heads-up, idd 10min wachten

edit
er is nog weinig te googelen over deze update btw (ook niet in de ziggo community) :?
Firmware update Compal Connectbox CH7495LG
Vanaf 24-11 wordt er nieuwe firmware voor de Compal CH7495LG uitgerold. Aangezien hierin een aantal belangrijke problemen opgelost zijn, willen we jullie hierover informeren en tevens iedereen bedanken die heeft geholpen aan de validatie.
Firmware update Compal Connectbox CH7495LG
Hieronder de belangrijkste problemen die zijn opgelost in de nieuwe firmware
Bosch/Siemens:
Klanten met Bosch/Siemens apparatuur in het thuisnetwerk moesten regelmatig het modem herstarten omdat deze was gecrasht. Na een herstart werkte de verbinding tijdelijk weer. Er is een workaround toegepast in de firmware waardoor het modem niet meer herstart hoeft te worden. Klanten ervaren nu geen wegvallend internet meer. Hiermee is de impact weggenomen.

Wegvallende wifi-verbinding:
Veel klanten hadden last van een wegvallende wifi verbinding. De laatste periode hebben wij veel voorbeelden doorgestuurd gekregen en hierop alvast de nieuwe firmware laten plaatsen. Door het terugbellen van de klanten om feedback op te vragen kunnen we bevestigen dat het wegvallend wifi met deze firmware is opgelost.

Security mode (WPA/WPA2):
Oudere Compal modems (2016) staan default op security mode WPA/WPA2. Op de iPads/iPhones kan je sinds IOS14 de melding krijgen dat je wifi verbinding onveilig is. Door een aanpassing in ­deze firmware wordt de instelling na een factory reset op WPA2-only geplaatst. Kom je dit dus tegen, voer een factory reset uit.

Geen internet na migratie van DS-lite naar IPv4:
Wanneer het compal modem (in fUPC footprint) gemigreerd zijn van IPv6 DS-lite naar IPv4 werkte het internet niet meer.

Modem offline na HFC-onderbreking:
Wanneer het modem een langere uptime heeft (langer dan 20 dagen) en het HFC-netwerk wordt onderbroken, bijv. door het zoeken naar een storing, hersteld het internet zich niet en blijft het modem offline. Deze firmware lost dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Aha ik kreeg op 20nov of rond die tijd, deze 7 versie
En nu de 8

Ik dacht dat de verbeteringen die jij net quote voor de 7 was, maar ik kan mis zitten
Heb je een link waar je deze qoute info hebt gevonden?

En is een firmware reset hetzelfde als in de modem een fabrieks herstel te doen?
Of moet ik met een paperclip aan de slag om die wpa2 doorvoering realiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mel33 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:35:
[...]

Aha ik kreeg op 20nov of rond die tijd, deze 7 versie
En nu de 8

Ik dacht dat de verbeteringen die jij net quote voor de 7 was, maar ik kan mis zitten
Heb je een link waar je deze qoute info hebt gevonden?

En is een firmware reset hetzelfde als in de modem een fabrieks herstel te doen?
Of moet ik met een paperclip aan de slag om die wpa2 doorvoering realiseren?
Dit ging over 8 zover ik van hem begreep. En nee, geen link aangezien het een copy/paste is uit interne communicatie waar een hoop is weggeknipt wat niet relevant is.

Wat betreft dat wpa2, echt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhYUdzuNLn1-a9xh_ZXcGs2-d-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kY1BHwoFk1dkKpVAjcvCqyjj.jpg?f=user_large

hier ging zojuist ff het internet onderuit, lijkt nu weer goed te gaan na modem restart

update, de sonos speaker die ik dus net aansluite veroorzaakte een DoS op mn lokale internet..

gelijk de DoS firewall maar aangezet in de router

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Hee! Even een vraagje, wij hebben dus nu al meer dan een jaar een Ziggo Internet & TV Complete. Van de televisie maken we geen gebruik meer maar een snelheidsupgrade zou wel leuk zijn (1000 Mbit/s zou mogelijk moeten zijn zeggen ze). Nu wil ik in Mijn Ziggo het abonnement wijzigen, zie wel dat ik kan upgraden en de Tv kan downgraden, maar ik wil de televisie er helemaal uithebben. Dat lijkt niet te kunnen? Moet ik dan toch maar gaan bellen? :+ Dacht het wel even makkelijk via internet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Fylax, kijk eens even op de Ziggo product-pagina voor particulieren en kijk daar eens of je een abonnement aan kunt gaan ZONDER iets van TV? Laat je nog even weten als dat is gelukt? :+

Je zou ook eerst kunnen beginnen met de TS van dit topic ;)

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 25-12-2020 17:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:21:
@Fylax, kijk eens even op de Ziggo product-pagina voor particulieren en kijk daar eens of je een abonnement aan kunt gaan ZONDER iets van TV? Laat je nog even weten als dat is gelukt? :+

Je zou ook eerst kunnen beginnen met de TS van dit topic ;)
Hey thanks voor je antwoord, dat kan inderdaad wel. Ik zie dus dan ook wel een aanbieding eerste 6 maanden korting, ik vraag me af of wij als “al bestaande klanten” daar ook recht op hebben... ik zou het kunnen proberen.

update: krijg helaas de melding dat ik moet bellen :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQLDFoC5R0o9NO9eIS5Rz66rp7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JS5JAZGIQExpKyTITxb2iYuq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Fylax op 25-12-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Mel33 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:35:

Over beter beeld;
Word daar dan niet hoger beeld doorgeven en straks met 1.4 module hdr en 4k mogelijk
Nee dat blijft gewoon zelfde, aan kwaliteit veranderd er niets hdr en 4k is ook geen probleem met de huidige modules.

verschil met 1.4 is dacht ik dat hij meer dan 1 zender kan decoderen waarbij dit bij oudere versies maar 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:00
devil-strike schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:06:
[...]

verschil met 1.4 is dacht ik dat hij meer dan 1 zender kan decoderen waarbij dit bij oudere versies maar 1 is.
Wat is daar het voordeel van?
Je kijkt toch op je tv maar naar 1 zender tegelijk, of is dat handig bij PiP?

Enige waar ik voordeel zou kunnen zien is bij een settopbox met HD zodat je meerdere programma's tegelijk op kunt nemen, maar dat kon volgens mij toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Fylax schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:01:
[...]

Hey thanks voor je antwoord, dat kan inderdaad wel. Ik zie dus dan ook wel een aanbieding eerste 6 maanden korting, ik vraag me af of wij als “al bestaande klanten” daar ook recht op hebben... ik zou het kunnen proberen.

update: krijg helaas de melding dat ik moet bellen :+ [Afbeelding]
Wat hardware-lover met zijn knipoog wil zeggen is dat er geen abbo vorm bij Ziggo bestaat zonder TV erin.

Of zoals dat mooi duidelijk in de TS staat beschreven:
Het is alleen mogelijk om het TV abonnement los af te sluiten, voor de overige producten geldt dat je er verplicht een TV abonnement bij af moet sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 26-12-2020 10:12 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Frappuccino schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:16:
[...]

Wat is daar het voordeel van?
Je kijkt toch op je tv maar naar 1 zender tegelijk, of is dat handig bij PiP?

Enige waar ik voordeel zou kunnen zien is bij een settopbox met HD zodat je meerdere programma's tegelijk op kunt nemen, maar dat kon volgens mij toch al.
Voor PiP idd of voor als men een dualtunner heeft waarmee je eventueel kan opnemen en kijken tegelijk.

Zo doe ik het op me loewe tv met ingebouwde hdd/dvr, dan kan ik gewoon zender opnemen en met andere tuner/module kijken, alleen heb je daar met ver 1/1.2/1.3 dus 2 modules voor nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door devil-strike op 26-12-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:16:
[...]

Voor PiP idd of voor als men een dualtunner heeft waarmee je eventueel kan opnemen en kijken tegelijk.

Zo doe ik het op me loewe tv met ingebouwde hdd/dvr, dan kan ik gewoon zender opnemen en met andere tuner/module kijken, alleen heb je daar met ver 1/1.2/1.3 dus 2 modules voor nodig.
Zover ik kan zien kan bijv. de pricewatch: Sony KD-48A9 Zwart met 1 CI module opnemen en tv kijken. Deze heeft 2 DBV-C tuners en 1 CI+ module. Loewe heeft gewoon een onhandige implementatie van CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Volgende week stap ik over van KPN naar Ziggo alles in een met de mediabox next.
Nu gebruik ik wifi versterkers van KPN die ik in moet gaan leveren.

Hebben jullie ervaringen/tips als het gaat om wifi versterkers die goed samenwerken met het modem van ziggo? Bijvoorbeeld de door ziggo aangeboden tp-link wifi boosters?
Het gaat om drie verdiepingen (2 als ik op de begane grond wifi van het ziggo modem kan gebruiken maar mijn huidige kpn router geeft onvoldoende signaal vanuit de meterkast...)

Elke verdieping heeft utp aansluitingen dus de versterkers kunnen bedraad aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
@rsvmark Daar bied Ziggo zelf een oplossing voor, te koop of te huur.
Niet goed gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 26-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:48
rsvmark schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:46:
Volgende week stap ik over van KPN naar Ziggo alles in een met de mediabox next.
Nu gebruik ik wifi versterkers van KPN die ik in moet gaan leveren.

Hebben jullie ervaringen/tips als het gaat om wifi versterkers die goed samenwerken met het modem van ziggo? Bijvoorbeeld de door ziggo aangeboden tp-link wifi boosters?
Het gaat om drie verdiepingen (2 als ik op de begane grond wifi van het ziggo modem kan gebruiken maar mijn huidige kpn router geeft onvoldoende signaal vanuit de meterkast...)

Elke verdieping heeft utp aansluitingen dus de versterkers kunnen bedraad aangesloten worden.
Precies de vraag die ik ook heb. Overal UTP kabels, maar ik wil graag 2 a 3 AP toevoegen die lekker samenwerken met de Ziggo modem.

In de de buurt heeft iedereen Ziggo, want ADSL is traag en glas zit nog niet in de pijpleiding. Maar ik vernam dat de TP-link Deco M4 heel beperkt is qua instellingen van channels e.d.

Dus ik sta open voor andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59
WiFi boosters/versterkers zijn toch niet ideaal?!?
Mijn modem staat in de meterkast, die ik in bridge heb staan en van daaruit gaat een kabel naar een centraal punt in huis waar ik deze heb staan. Dit bevalt mij heel erg goed. Op heel veel plaatsen behaal ik de max snelheid van 250/50 draadloos en iedereen kan xboxen, netflixen, disneyplussen, etc etc in zijn/haar slaapkamer en in de woonkamer. Tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
jongetje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:19:
[...]

Zover ik kan zien kan bijv. de pricewatch: Sony KD-48A9 Zwart met 1 CI module opnemen en tv kijken. Deze heeft 2 DBV-C tuners en 1 CI+ module. Loewe heeft gewoon een onhandige implementatie van CI+.
Hoe kan de coax antenne die op de decoder zit een gecodeerd signaal doorgeven via de coax, zelfs als de decoder uit staat en ik de smatcard eruit haal....en in feite het signaal nog voor de decoder afhaalt met die T-splitter en naar de TV antenne- 'ingang' gaat, Hij (signaal)gaat niet door de decoder heen (toch?)en zit ook niet op de coax 'uitgang' vd decoder.

Wie kan mij dit verklaren? hoe kan dit nou dan, wat zie ik over het hoofd?

Of heb ik een tweak ontdekt ?[/s]

Edit/
oh het is zelfs nog vreemder dan ik dacht, want ik haal de antenne nu rechtstreeks uit de muur, (dus van ziggo) en ik heb gewoon beeld op kanaal 15,14 enz enz , |:(

Geeft ziggo het signaal open door ofzo? (kerst?)

Edit/2
pff ja dus, het wordt dus zo doorgegeven, het is digitaal signaal, haha ik vond het al zo raar, prettige kerst haha, |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Mel33 op 28-12-2020 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42
Mel33 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:51:
[...]

Edit/
oh het is zelfs nog vreemder dan ik dacht, want ik haal de antenne nu rechtstreeks uit de muur, (dus van ziggo) en ik heb gewoon beeld op kanaal 15,14 enz enz , |:(

Geeft ziggo het signaal open door ofzo? (kerst?)

Edit/2
pff ja dus, het wordt dus zo doorgegeven, het is digitaal signaal, haha ik vond het al zo raar, prettige kerst haha, |:(
Dat is het ongecodeerde KabelTV signaal, wat altijd bij ieder abonnement geleverd wordt.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Nikey3 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:12:
[...]
In de de buurt heeft iedereen Ziggo, want ADSL is traag en glas zit nog niet in de pijpleiding. Maar ik vernam dat de TP-link Deco M4 heel beperkt is qua instellingen van channels e.d.

Dus ik sta open voor andere oplossingen.
Ik heb de Deco M4 set van Ziggo, ik moet je inderdaad meededelen dat deze qua instellingen erg beperkt is.
het doet wat het moet doen voor de "gemiddelde Ziggo klant", relatief makkelijk installeren en verder niet meer naar omkijken.
Wil je meer functionaliteit, dan moet je gaan kijken bij de uitgebreidere versies van Mesh-netwerken. De Deco M4 lijkt echt in de markt gezet te zijn als basis-uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Fylax schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:01:
[...]

update: krijg helaas de melding dat ik moet bellen :+ [Afbeelding]
Je zou je pakket moeten wijzigen naar Internet en Online TV, daar zit het minimale TV pakket bij. Omdat het dan geen bundel met interactieve TV meer is, zal een korting waarschijnlijk niet gegeven worden. Kortingen worden doorgaans alleen gegeven op bundel-aanbiedeingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rsvmark schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:46:
Hebben jullie ervaringen/tips als het gaat om wifi versterkers die goed samenwerken met het modem van ziggo?
UnifFi!

Ubiquity en Ziggo Wifi Connectbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
jongetje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:19:
[...]

Het is onmogelijk om 2 zenders tegelijk tedecoderen via 1 ci+ module, dus de sony kan het ook niet, wat de sony wel kan met 1 module is 1 encrypted zender opnemen en 1 zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
RicoK schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:17:
WiFi boosters/versterkers zijn toch niet ideaal?!?
Mijn modem staat in de meterkast, die ik in bridge heb staan en van daaruit gaat een kabel naar een centraal punt in huis waar ik deze heb staan. Dit bevalt mij heel erg goed. Op heel veel plaatsen behaal ik de max snelheid van 250/50 draadloos en iedereen kan xboxen, netflixen, disneyplussen, etc etc in zijn/haar slaapkamer en in de woonkamer. Tegelijkertijd.
De wifiboosters van ziggo kunnen bedraad worden aangesloten. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:29
Food for thought mocht je in deze periode willen overstappen naar een ander pakket bij Ziggo.

Na jaren gebruik zonder enige storing van betekenis heb ik na het overstappen van Internet/TV Complete naar Internet/TV Max nu al 6 dagen geen internet meer. Ik heb een Horizon mediabox en deze is vervangen door een Connect en Next box.

De Connect box staat nu dus al 6 dagen te knipperen. Ik heb inmiddels 4 verschillende klantenservice medewerkers gesproken en bezoek gehad van een monteur maar er is niemand die mij kan helpen. Het schijnt dat er nog een activatie doorgevoerd moet worden van het modem welke is vast gelopen in het geautomatiseerd systeem van Ziggo. Het probleem is al geëscaleerd maar na 6 dagen nog steeds geen internet. Het escalatie proces van Ziggo is dus ook een wassen neus.

Dit probleem schijnt dus al enkele maanden te spelen maar tot op heden is hiervoor nog geen oplossing gevonden. Klanten worden hierop niet gewezen en worden zo opgezadeld met de problemen die spelen binnen Ziggo. In plaats van de klant erop te wijzen worden ze misleid en kunnen ze geen kant op. ADSL is geen optie voor ons (echt te traag) en glasvezel is niet aanwezig. Heb cijfers gezien op het community forum van Ziggo dat het zich voordoet bij 20% van de klanten.

Bezint dus eer gij begint.

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 27-12-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:23
MPEG2 zenders niet meer zichtbaar met oudere apparatuur
https://www.totaaltv.nl/n...ar-met-oudere-apparatuur/

zenders niet meer beschikbaar met een Humax IR-FOX C of oude TV
https://breedbeeldweetjes...r-met-een-humax-ir-fox-c/

[ Voor 38% gewijzigd door U123456 op 27-12-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@U123456 Dat zat er natuurlijk al aan te komen (na de stap om analoog uit te schakelen). Dan is de volgende stap om alle zenders standaard in HD aan te bieden (tenzij Ziggo dit niet wilt om onderscheid te maken tussen KabelTV en mensen met een hoger pakket). Al scheelt dit natuurlijk ook weer bandbreedte.

Ik vraag me af waarom regionale zenders zoals TVWest nog in SD zijn. Misschien wel om deze reden (dat ze nog in Mpeg2 doorgeven), maar bij KPN ziet dit er echt vele malen beter uit in HD. Dacht eerst dat de regionale zenders gewoon matige kwaliteit doorgeven, maar dat ligt dus echt aan Ziggo.

En dan is de volgende stap om FM radio af te schakelen. Voor Ziggo allemaal kostenbesparingen want al die apparatuur kan uit het netwerk en komt meer bandbreedte vrij om geld mee te verdienen.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 27-12-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:58:
@U123456[knip]

Ik vraag me af waarom regionale zenders zoals TVWest nog in SD zijn. Misschien wel om deze reden (dat ze nog in Mpeg2 doorgeven), maar bij KPN ziet dit er echt vele malen beter uit in HD. Dacht eerst dat de regionale zenders gewoon matige kwaliteit doorgeven, maar dat ligt dus echt aan Ziggo.

[knip]
Dat vroeg ik mij eerst ook af, waarom de hier bekeken zender Omroep Brabant in zo'n beroerde kwaliteit bekeken moest worden. Online delen ze hun media namelijk wel in Full HD. Contact gezocht met OB en het blijkt dat ze hun signaal wel in HD aanleveren maar dat Ziggo zelf er niets mee doet en het zo beroerd doorgeeft aan hun klanten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Crawl NL schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:44:
Food for thought mocht je in deze periode willen overstappen naar een ander pakket bij Ziggo.

Na jaren gebruik zonder enige storing van betekenis heb ik na het overstappen van Internet/TV Complete naar Internet/TV Max nu al 6 dagen geen internet meer. Ik heb een Horizon mediabox en deze is vervangen door een Connect en Next box.

De Connect box staat nu dus al 6 dagen te knipperen. Ik heb inmiddels 4 verschillende klantenservice medewerkers gesproken en bezoek gehad van een monteur maar er is niemand die mij kan helpen. Het schijnt dat er nog een activatie doorgevoerd moet worden van het modem welke is vast gelopen in het geautomatiseerd systeem van Ziggo. Het probleem is al geëscaleerd maar na 6 dagen nog steeds geen internet. Het escalatie proces van Ziggo is dus ook een wassen neus.

Dit probleem schijnt dus al enkele maanden te spelen maar tot op heden is hiervoor nog geen oplossing gevonden. Klanten worden hierop niet gewezen en worden zo opgezadeld met de problemen die spelen binnen Ziggo. In plaats van de klant erop te wijzen worden ze misleid en kunnen ze geen kant op. ADSL is geen optie voor ons (echt te traag) en glasvezel is niet aanwezig. Heb cijfers gezien op het community forum van Ziggo dat het zich voordoet bij 20% van de klanten.

Bezint dus eer gij begint.
Echt flink balen voor je. Hier overigens sinds eind september bezig de verbinding werkend te krijgen naar verhuizing maar er gebeurt niks. Iedere week uren bellen met die rakkers, iedereen weet ervan en is op de hoogte maar er gebeurt niks 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:29
Erwin schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:52:
[...]
Echt flink balen voor je. Hier overigens sinds eind september bezig de verbinding werkend te krijgen naar verhuizing maar er gebeurt niks. Iedere week uren bellen met die rakkers, iedereen weet ervan en is op de hoogte maar er gebeurt niks 8)7 .
Dus al sinds eind september zonder internet? Jeetje, dat kan toch in 2020 niet meer waar zijn. Heb je dan geen optie naar adsl of glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Modbreak:Of het netjes is of niet kun je ter discussie brengen, maar dit soort taalgebruik is zeker niet de bedoeling.

[ Voor 74% gewijzigd door DJSmiley op 27-12-2020 14:37 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26
News is weg, webspace is weg. Ik ben benieuwd hoe lang ze e-mail nog in de lucht denken te houden. Kan ook nog wel weg bezuinigd. En de prijs nog iets omhoog.

Maar je hebt toch wel een lokale kopie van je webpages? :?

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 27-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb tot afgelopen januari Ziggo gehad (zit nu bij KPN), maar ik heb indertijd wel netjes communicatie gekregen dat webspace & news zouden verdwijnen. Dit was ook al even bekend. Volgens mij was het zelfs per "ouderwetse' brief.

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 27-12-2020 14:37 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Laten we het wel ff netjes houden hier. Dat de webspace gewist is kun je wat van vinden, idem over de communicatie

Maar dat geeft nog niet het recht om te gaan schelden met van alles en nogwat. Je hebt zelf de keuze gemaakt om de data daar te zetten, en als je zelf geen backup hebt van die data dan is naar mijn mening zeker de ISP niet de enige die schuld te blamen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Stoppen van de webspace en nieuwsgroepen stond (in ieder geval) in de nieuwsbrieven van 15 en 27 februari...

[ Voor 8% gewijzigd door Tackleberry op 27-12-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Stoppen van webspace is ook terug te vinden op de website

https://www.ziggo.nl/klan...lling/uit-het-assortiment

Sinds ik de aankondiging eerder dit jaar las, heb ik eerst alle data die er nog op stond gedownload en daarna als test nog wat onzin / onbelangrijke data er op gezet.
Inderdaad kan ik die nu ook niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Technomania schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:47:
[...]

Dit ging over 8 zover ik van hem begreep. En nee, geen link aangezien het een copy/paste is uit interne communicatie waar een hoop is weggeknipt wat niet relevant is.

Wat betreft dat wpa2, echt geen idee.
Nou het is er alleen maar slechter op geworden met de versie 8
Bah wat een troep die wifi in die compal connect box. Alles hangt en stokt als een gek.
Alsof ze het slechter maken en jou die wifi extender willen aansmeren.

Ik zit op max 5 meter van de modem en door een gipsmuur.
Ik wil weer terug naar 7
Kan dat?

Pagina: 1 ... 192 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic