Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33
Laank schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:30:
Vandaag ook gebeld met Ziggo met de vraag wat ze voor me konden betekenen aangaande het vervangen van de mediabox XL door een next en een eventuele korting (bestaande klant).

Akkoord gegaan met een abonnement prijsverhoging van €0,50 per maand voor de Next (de XL zijn we hier echt helemaal klaar mee). Die kleine verhoging is snel terugverdient in het energieverbruik laat staan de (hopelijk) betere gebruikservaring.

Additioneel nog 3 maanden voor 39,95€.

Al met al tevreden mee.
Wat is de mediabox Next een verademing ten opzichte van de XL zeg.

Waar we bij de XL last hadden van;

- extreem trage interface
- niet werken van “terugkijken vanaf begin” (kregen foutmelding)
- niet kunnen afspelen van media onder Movies & Series (kregen foutmelding)
- opnames die verdwenen of überhaupt niet werden opgenomen
- beeld dat haperde of bleef hangen tijdens TV kijken

is bovenstaande allemaal opgelost met de Next.

Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:27:
[...]
Ok, dus als een eigen router de way to go is, welke/wat raad je me dan aan? Ik heb redelijk wat apparaten aan de wifi hangen, ik denk rond de 10 ofzo, dat is dus naast alle bedrade apparaten.
Ik heb de mijne al jaren, ik verwacht dat er inmiddels wel het eea verbetert is op dat gebied, dus laat ik het advies wat dat betreft maar achterwege ;)

Ik heb wel een Tri-band router, in die richting zou ik je sowieso willen duwen. Zoeken maar..... 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 02:26

aex351

I am the one

[...]

Ok, dus als een eigen router de way to go is, welke/wat raad je me dan aan? Ik heb redelijk wat apparaten aan de wifi hangen, ik denk rond de 10 ofzo, dat is dus naast alle bedrade apparaten.
Klopt, in veel gevallen wel. Het ligt ook aan de gebruiker. Ik kan me voorstellen dat de reguliere huis-tuin-en-keuken gebruiker niet veel snapt van een router. Die wilt gewoon een product dat werkt. Maar zelfs voor die markt zijn er tegenwoordig hele mooie oplossingen te koop die je huidige wifi netwerk in 1x upgraden. Ik weet niet precies wat je budget is, maar hierbij mijn advies.

Wil je een goede router met veel configuratie mogelijkheden dan kan ik je Asus wel aanbevelen. Zelf heb ik nu 2x AC68U te koop staan in Vraag & Aanbod. Dit is een router op basis van wifi 5. En ik kan deze router echt aan iedereen aanbevelen. Asus heeft AIMesh een daarmee kan je dus meerdere routers van hetzelfde merk op een vrij simpele manier aan elkaar knoppen.

Wil je wifi 6 (AX) dan is de ASUS RT-AX58U ook wel een mooie oplossing. Je betaald dan wel iets meer. En Wifi 6E komt er binnenkort ook aan. Dus de vraag is dan wel, in hoeverre is wifi 6 van toegevoegde waarde. Het is vooral gericht op een heel druk netwerk.

Wil je in één klap je hele huis voorzien van een snel/ goed / stabiel wifi netwerk: Netgear Orbi Wifi-6. Kost wel 500 euro. Maar dan heb je ook wat. Beter dan dat ga je het niet krijgen. Ik heb deze sinds kort ter vervanging van mijn 2x AC68U set-up en haal 100 MB/s (800 Mbps) op een plek waar ik hiervoor 30 MB/s (240 Mbps) haalde. Wat alsnog ook onwijs snel is, op de 2e verdieping achter 2 routers. Ga ik dichter op de router zitten dan schiet het in beide gevallen nog verder de lucht in.

Kortom, de standaard Ziggo routers met zijn repeaters/extenders en noem maar op komt bij lange na niet in de buurt van de bovengenoemde waardes. Maar goed, de meeste mensen zijn wellicht blij met 5 MB/s (40 Mbps) op hun wifi terwijl ze wel betalen voor een 100/250/1000 Mbps pakket.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
[...]

Ik heb zelf een TP-Link Archer AX6000 achter de Connect Box die in bridge modus staat.
Zelfs op zolder prima wifi voor de Amazon Fire TV Stick.
Hangen op dit moment 12 apparaten aan (1 bekabeld, de Mediabox Next en de rest via wifi).

[ Voor 8% gewijzigd door Gandalf op 05-12-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
aex351 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:52:
[...]

Klopt, in veel gevallen wel. Het ligt ook aan de gebruiker. Ik kan me voorstellen dat de reguliere huis-tuin-en-keuken gebruiker niet veel snapt van een router. Die wilt gewoon een product dat werkt. Maar zelfs voor die markt zijn er tegenwoordig hele mooie oplossingen te koop die je huidige wifi netwerk in 1x upgraden. Ik weet niet precies wat je budget is, maar hierbij mijn advies.

Wil je een goede router met veel configuratie mogelijkheden dan kan ik je Asus wel aanbevelen. Zelf heb ik nu 2x AC68U te koop staan in Vraag & Aanbod. Dit is een router op basis van wifi 5. En ik kan deze router echt aan iedereen aanbevelen. Asus heeft AIMesh een daarmee kan je dus meerdere routers van hetzelfde merk op een vrij simpele manier aan elkaar knoppen.

Wil je wifi 6 (AX) dan is de ASUS RT-AX58U ook wel een mooie oplossing. Je betaald dan wel iets meer. En Wifi 6E komt er binnenkort ook aan. Dus de vraag is dan wel, in hoeverre is wifi 6 van toegevoegde waarde. Het is vooral gericht op een heel druk netwerk.

Wil je in één klap je hele huis voorzien van een snel/ goed / stabiel wifi netwerk: Netgear Orbi Wifi-6. Kost wel 500 euro. Maar dan heb je ook wat. Beter dan dat ga je het niet krijgen. Ik heb deze sinds kort ter vervanging van mijn 2x AC68U set-up en haal 100 MB/s (800 Mbps) op een plek waar ik hiervoor 30 MB/s (240 Mbps) haalde. Wat alsnog ook onwijs snel is, op de 2e verdieping achter 2 routers. Ga ik dichter op de router zitten dan schiet het in beide gevallen nog verder de lucht in.

Kortom, de standaard Ziggo routers met zijn repeaters/extenders en noem maar op komt bij lange na niet in de buurt van de bovengenoemde waardes. Maar goed, de meeste mensen zijn wellicht blij met 5 MB/s (40 Mbps) op hun wifi terwijl ze wel betalen voor een 100/250/1000 Mbps pakket.
Ik doe geen spannende dingen maar ik wil wel stabiele wifi. Mijn verbinding is 250mbit bij ziggo. Daarnaast heb ik nu die Google Wifi dingen dus ik wil wel dat die dingen samen kunnen werken met die router, anders heb ik dat geld weg gegooid. Zijn die in te stellen als repeater ofzo van de wifi van die router?

Als ik die router alleen als ding gebruik om het bekabelde internet te verzorgen en die google wifi dan voor het wifi deel vind ik het ook goed, als ik maar af ben van dat die instabiele wifi van ziggo.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:42:
[...]

Maar bedraad heb ik gewoon altijd internet, ook TIJDENS die wifi toestand. Dan heeft geen enkel apparaat met wifi verbinding, (dwz, verbinding is er wel volgens het icoontje maar hij doet niks), maar op datzelfde moment hebben bedrade appraten wél internet.

Dan kan het niet zijn dat het modem geen verbinding heeft met internet want dan had ik ook bedraad geen internet gehad.
Ik had de hoop dat de wifi van de modem zelf uitzetten oplossing zou bieden want die google wifi dinges zit met een kabel op de modem aangesloten, maar niet dus.

Vandaar dus de vraag of bridge mode (waarvan ik niet weet wat dat nou exact doet, wél een oplossing zou zijn.
Als apparaten met een kabel wel verbinding hebben en de Google wifi dinges over kabel nog steeds haperende wifi geeft, dan ligt het toch niet aan het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:01:
[...]

Ik doe geen spannende dingen maar ik wil wel stabiele wifi. Mijn verbinding is 250mbit bij ziggo. Daarnaast heb ik nu die Google Wifi dingen dus ik wil wel dat die dingen samen kunnen werken met die router, anders heb ik dat geld weg gegooid. Zijn die in te stellen als repeater ofzo van de wifi van die router?

Als ik die router alleen als ding gebruik om het bekabelde internet te verzorgen en die google wifi dan voor het wifi deel vind ik het ook goed, als ik maar af ben van dat die instabiele wifi van ziggo.
Ja, dus je hebt al een eigen wifi systeem in huis (Google wifi is een mesh systeem toch?) maar je maakt hier dus geen gebruik van? De ziggo modem/router die zet je in bridge mode en de wifi uit. En de Google Wifi router plug je hier op in. Vervolgens maak je gebruik van je eigen wifi via de Google Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
jadjong schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:02:
[...]

[...]

Als apparaten met een kabel wel verbinding hebben en de Google wifi dinges over kabel nog steeds haperende wifi geeft, dan ligt het toch niet aan het modem?
Waarom werkt het dan wel weer als ik de modem uit de stroom heb gehaald? Ongeveer een week, en dan begint het gedoe weer opnieuw.

Net alsof er een buffer vol loopt op dat modem want dat is de enige consistente factor in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:07:
[...]

Waarom werkt het dan wel weer als ik de modem uit de stroom heb gehaald? Ongeveer een week, en dan begint het gedoe weer opnieuw.

Net alsof er een buffer vol loopt op dat modem want dat is de enige consistente factor in het geheel.
Je hebt de wifi van Ziggo toch wel uit gezet nu die Google wifi dinges actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
aex351 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:07:
[...]

Ja, dus je hebt al een eigen wifi systeem in huis (Google wifi is een mesh systeem toch?) maar je maakt hier dus geen gebruik van? De ziggo modem/router die zet je in bridge mode en de wifi uit. En de Google Wifi router plug je hier op in. Vervolgens maak je gebruik van je eigen wifi via de Google Wifi.
Ik heb verdeeld door huis 3 switches liggen die uiteindelijk allemaal op de modem uitkomen, en dat deel blijft stabiel werken.

Voor wifi gebruikte ik wifi van de ziggo modem. Dat leverde gedoe. Dus ik dacht google wifi, en dan wifi op modem zelf uit, nog steeds gedoe. Dan trek ik de conclusie dat dat modem iets raars doet.

Wellicht zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
jadjong schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:08:
[...]

Je hebt de wifi van Ziggo toch wel uit gezet nu die Google wifi dinges actief is?
Ja. Dat is uit. Of nou ja, dat staat momenteel aan omdat ik wat uit wilde proberen, maar in principe staat dat uit en dan is er nog steeds ellende ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:09:
[...]

Ik heb verdeeld door huis 3 switches liggen die uiteindelijk allemaal op de modem uitkomen, en dat deel blijft stabiel werken.

Voor wifi gebruikte ik wifi van de ziggo modem. Dat leverde gedoe. Dus ik dacht google wifi, en dan wifi op modem zelf uit, nog steeds gedoe. Dan trek ik de conclusie dat dat modem iets raars doet.

Wellicht zit ik fout?
Nou het is vrij simpel. Ziggo Modem (Wifi uit en Bridge mode aan) > Google Wifi router 1 via stekker verbinden met Ziggo Modem en vervolgens de rest van de Google Wifi apparaten verbinden met Google Wifi router 1.

Als je dan alsnog geen stabiel wifi netwerk hebt dan ligt het aan Google Wifi. Ik heb geen idee wat de kwaliteit ervan is. Maar ik zie nu net wel dat ze ermee gestopt zijn. Er is nu Nest Wifi. In alle andere gevallen heb ik geen problemen ervaren met de eerder genoemde Asus routers. Die heb ik op dezelfde manier aangesloten.

De Ziggo modem zelf kan weinig verkeerd doen op basis van het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
aex351 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:13:
[...]

Nou het is vrij simpel. Ziggo Modem (Wifi uit en Bridge mode aan) > Google Wifi router 1 via stekker verbinden met Ziggo Modem en vervolgens de rest van de Google Wifi apparaten verbinden met Google Wifi router 1.

Als je dan alsnog geen stabiel wifi netwerk hebt dan ligt het aan Google Wifi. Ik heb geen idee wat de kwaliteit ervan is. Maar ik zie nu net wel dat ze ermee gestopt zijn. Er is nu Nest Wifi. In alle andere gevallen heb ik geen problemen ervaren met de eerder genoemde Asus routers. Die heb ik op dezelfde manier aangesloten.

De Ziggo modem zelf kan weinig verkeerd doen op basis van het bovenstaande.
Ok, en die 4 switches dan, waar gaan die dan heen? Ik heb er nl 1 in de woonkamer, die gaat naar de modem. Dan nr 2 op zolder, die gaat naar de slaapkamer naar een switch (a/3), die dan weer naar beneden, naar de router. Dan heb ik op de slaapkamer nog een 4e switch (b) die naar switch a gaat, want veel apparaten bekabeld.

Dus als ik die kan blijven gebruiken in bridge mode, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:20:
[...]

Ok, en die 4 switches dan, waar gaan die dan heen? Ik heb er nl 1 in de woonkamer, die gaat naar de modem. Dan nr 2 op zolder, die gaat naar de slaapkamer naar een switch (a/3), die dan weer naar beneden, naar de router. Dan heb ik op de slaapkamer nog een 4e switch (b) die naar switch a gaat, want veel apparaten bekabeld.

Dus als ik die kan blijven gebruiken in bridge mode, prima.
Ik neem aan dat Google Wifi op router 1 ook ethernet poorten heeft. Daarmee sluit je dan Google Wifi aan op je bekabelde netwerk met switches. Als dat niet het geval is dan zal je een ander product moeten kopen.

Alleen op basis van je vragen snap ik niet hoe je in de eerste plaatst aan Google Wifi komt en switches etc. Is dat allemaal door anderen voor jou gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
aex351 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:23:
[...]

Ik neem aan dat Google Wifi op router 1 ook ethernet poorten heeft. Daarmee sluit je dan Google Wifi aan op je bekabelde netwerk met switches. Als dat niet het geval is dan zal je een ander product moeten kopen.

Alleen op basis van je vragen snap ik niet hoe je in de eerste plaatst aan Google Wifi komt en switches etc. Is dat allemaal door anderen voor jou gedaan dan?
Op router 1 is 1 netwerkpoort. Naja, 1 buiten degene waar je hem mee aansluit.

Nou, ik heb het zelf aangesloten, geloof het of niet, en het bekabelde deel werkt uitstekend. Het is het wifi deel wat haperde, wat op te lossen was (voor een week) door de modem te herstarten.

Maar daar word ik flauw van. Ik dacht 'wifi uit is probleem opgelost' maar dan had ik iets nodig om wifi dan te verzorgen. Zo kwam ik bij google wifi.

Nu blijkt dus dat hetzelfde issue er nog steeds is, of ik wifi op ziggo modem nou uitzet of niet. Dus denk ik dan, dan is er iets met dat modem aan de hand.

Wellicht dan bridge mode iets alleen het hoognoodzakelijke over laat waardoor die wifi shit zich niet meer voordoet. Echter, dan moet ik iets hebben wat me de mogelijkheid tot combineren van google wifi én bekabeld geeft.

Nu trek ik dus de conclusie dat die google wifi niet de beste aankoop was want als bridge mode eea zou oplossen zou een andere router me ook al wifi hebben gegeven, en dus is google wifi, puur voor wifi overbodig.

Dat is jammer, maar als dat de conclusie is dan is dat zo. Vooral omdat ik dus 3 netwerkkabels heb die bij de modem uitkomen, 1 van google wifi router 1,want die moet met kabel, en dan dus 1 kabel vanaf de woonkamer, en 1 kabel vanaf de slaapkamer.

Op de google wifi is 1 poort aanwezig (naast degene die nu in gebruik is) dus dan heb ik nog 1 netwerkkabel over waar geen plek voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Heb je eens met WiFi analyzer gekeken hoeveel WiFi signalen je hebt in je omgeving?

Lijkt mij meer dat je signaal gestoord wordt.

Hier bijvoorbeeld mijn omgeving

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWPlwV4z9vX260tXbSpg71_2pqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HR00oGAo1fSquYcM2OTxOb1U.jpg?f=fotoalbum_large

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
@Just_A_User Heb je inderddad wel eens gezocht naar de oorzaak van je slechte wifi? Hoe is je Connectbox of je Google wifi ingesteld? Vast op een kanaal of op automatische kanaalkeuze?

Jouw probleem duidt op het tweede. Automatische kanaalkeuze draait vaak een tijdje goed, en zorgt dan vervolgens voor problemen door toch een slecht (lees te druk) kanaal te kiezen.

Kijk, zoals de vorige spreker aangeeft, eerst eens met een wifi analyzer hoe bij jouw de situatie uitziet, voordat je je hele infrastructuur omgooit en een hoop geld uitgeeft.

Houd er overigens rekening mee dat als je je Connectbox in bridge modus zet, je daarmee 3 van de 4 LAN-poorten uitschakelt. En bridgemodus is zelden nodig. Die Connectbox is een prima router. Wil je toch per sé een eigen wifi oplossing, dan schakel je simpelweg de wifi van de ConnectBox uit en hangt een of meerdere accesspoints in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, het is nu kwart voor 3, en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Het probleem wordt alleen maar erger. Continue disconnects gehad vanavond, maar bekabelde apparaten? niks aan de hand. Downloaden van nieuwsgroepen? Met de maximum snelheid, constant.

Wifi? Een drama. Het gaat echt van kwaad tot erger. Ik snap er niks meer van. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen om het duidelijk te maken. Ik heb in ieder geval om wat te testen wifi van Connect Box maar weer eens uitgezet, en heb daarna met Google Wifi wat tests gedraaid.

Google Wifi zelf vindt de verbinding geweldig. 247mbit/s en iets van 23mbit/s. Maar als ik 'm dan laat testen naar de verbonden apparaten, dan is het bedroevend. Alles heeft wel connectie, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Doe ik een speedtest op speedtest.net via Google wifi en mijn laptop waar ik nu achter zit, die dus met wifi verbonden is? 2 Mbit/s 8)7 Doe ik diezelfde speedtest met het wifi van de Connect Box zelf, zelfde server, alles hetzelfde, dan haal ik sneller, te weten ping 19, download 35.75 en upload 25.66. Die download is nog steeds bedroevend, maar beter dan Google Wifi zelf (waarbij connect box wifi UIT staat).

Op de modem staat alleen 2.4Ghz wifi aan. Ik weet niet waarom, maar dat is altijd zo geweest, ik kán 5Ghz wel aanzetten, maar tot nu toe heeft het voor zo ver ik weet altijd uit gestaan.

Ik probeer nu net in te loggen op die connect box? zegt ie dat er een andere gebruiker is ingelogd?! Wie dan?!

Wtf is dit voor bullshit.

Oke, modem opnieuw gestart, nu mag ik er wel in. Wifi 2.,4Ghz staat momenteel aan, maar ik ben verbonden met het 2e wifi netwerk, dus via die Google Wifi dingen, en dan zijn mijn resultaten nu op dit moment:

ping: 18
Down: 19.49
Up: 19.36

Exact dezelfde test, verbonden met wifi van de Connect Box zelf, waarbij alleen 2.4Ghz aan staat:

Ping: 19
Down: 35.13
Up: 23.80

Exact dezelfde test, verbonden met wifi van de Connect Box zelf, waarbij 2.4 & 5 Ghz aan staan:

Ping: 18
Down: 103.05
Up: 25.41

Giga verschil natuurlijk.

Exact dezlefde test, verbonden met Google Wifi, terwijl wifi van Connect Box aan staat op beide frequenties:

Ping: 20
Down: 23.50
Up: 18:93

Standaard zouden die dingen op beide frequenties moeten werken, en ik vind ook nergens in Google Wifi een toggle waarbij je de frequentie kunt selecteren.

Ik kan me niet voorstellen dat die dingen zó slecht werken, want ze doen het slechter dan de Connect Box met alleen 2.4Ghz geactiveerd. Dit kan toch niet jongens? Ik word hier gewoon een beetje moedeloos van, ik weet niet meer waar ik naar moet kijken, het is half 4, en ik ga naar bed.

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, want ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. De verbinding met de Connect Box met beide frequenties aan is veel sneller, maar die wifi verbinding klapte er dus de hele tijd uit (al stond toen alleen 2.4 aan). Dat is de hele reden dat ik Google Wifi heb gekocht.

Prima als dat een miskoop was dan wel een overbodige aankoop, maar je kunt mij niet wijsmaken dat die dingen zó slecht presteren, dat kan gewoon niet. De vraag is, waar moet ik het zoeken?

Edit: (laatste voor nu) gewoon uit nieuwsgierigheid nog een keer met connect box wifi verbonden, en nogmaals speedtest gedaan, exact zelfde test als hierboven:

Down: 182.03
Up: 24,98

[ Voor 38% gewijzigd door Just_A_User op 06-12-2020 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op zondag 6 december 2020 @ 02:55:
Nou, het is nu kwart voor 3, en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Het probleem wordt alleen maar erger. Continue disconnects gehad vanavond, maar bekabelde apparaten? niks aan de hand. Downloaden van nieuwsgroepen? Met de maximum snelheid, constant.

Wifi? Een drama. Het gaat echt van kwaad tot erger. Ik snap er niks meer van. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen om het duidelijk te maken. Ik heb in ieder geval om wat te testen wifi van Connect Box maar weer eens uitgezet, en heb daarna met Google Wifi wat tests gedraaid.

Google Wifi zelf vindt de verbinding geweldig. 247mbit/s en iets van 23mbit/s. Maar als ik 'm dan laat testen naar de verbonden apparaten, dan is het bedroevend. Alles heeft wel connectie, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Doe ik een speedtest op speedtest.net via Google wifi en mijn laptop waar ik nu achter zit, die dus met wifi verbonden is? 2 Mbit/s 8)7 Doe ik diezelfde speedtest met het wifi van de Connect Box zelf, zelfde server, alles hetzelfde, dan haal ik sneller, te weten ping 19, download 35.75 en upload 25.66. Die download is nog steeds bedroevend, maar beter dan Google Wifi zelf (waarbij connect box wifi UIT staat).

Op de modem staat alleen 2.4Ghz wifi aan. Ik weet niet waarom, maar dat is altijd zo geweest, ik kán 5Ghz wel aanzetten, maar tot nu toe heeft het voor zo ver ik weet altijd uit gestaan.

Ik probeer nu net in te loggen op die connect box? zegt ie dat er een andere gebruiker is ingelogd?! Wie dan?!

Oke, modem opnieuw gestart, nu mag ik er wel in. Wifi 2.,4Ghz staat momenteel aan, maar ik ben verbonden met het 2e wifi netwerk, dus via die Google Wifi dingen, en dan zijn mijn resultaten nu op dit moment:

Exact dezelfde test, verbonden met wifi van de Connect Box zelf, waarbij alleen 2.4Ghz aan staat:

Exact dezelfde test, verbonden met wifi van de Connect Box zelf, waarbij 2.4 & 5 Ghz aan staan:

Exact dezlefde test, verbonden met Google Wifi, terwijl wifi van Connect Box aan staat op beide frequenties:

Standaard zouden die dingen op beide frequenties moeten werken, en ik vind ook nergens in Google Wifi een toggle waarbij je de frequentie kunt selecteren.

Ik kan me niet voorstellen dat die dingen zó slecht werken, want ze doen het slechter dan de Connect Box met alleen 2.4Ghz geactiveerd. Dit kan toch niet jongens? Ik word hier gewoon een beetje moedeloos van, ik weet niet meer waar ik naar moet kijken, het is half 4, en ik ga naar bed.

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, want ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. De verbinding met de Connect Box met beide frequenties aan is veel sneller, maar die wifi verbinding klapte er dus de hele tijd uit (al stond toen alleen 2.4 aan). Dat is de hele reden dat ik Google Wifi heb gekocht.

Prima als dat een miskoop was dan wel een overbodige aankoop, maar je kunt mij niet wijsmaken dat die dingen zó slecht presteren, dat kan gewoon niet. De vraag is, waar moet ik het zoeken?

Edit: (laatste voor nu) gewoon uit nieuwsgierigheid nog een keer met connect box wifi verbonden, en nogmaals speedtest gedaan, exact zelfde test als hierboven:

WiFi is een gedeeld medium, kan je eens scannen hoeveel netwerken er zijn in je omgeving? Een tool als WiFi Explorer op de Mac laat ook de verbruikte airtime zien. Een kanaal kan zo druk zijn door de omgeving dat je er niet meer tussen komt, omdat iedereen om je heen continu zendt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MdO82 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:58:
Heb je eens met WiFi analyzer gekeken hoeveel WiFi signalen je hebt in je omgeving?

Lijkt mij meer dat je signaal gestoord wordt.

Hier bijvoorbeeld mijn omgeving

[Afbeelding]
Wat weinig :X :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Haha ik schrok mij kapot toen ik dat overzicht zag..

Volgens mij heb ik het echt ideaal, ik heb alleen links en rechts buren, links heb ik op kanaal 3 gezet, rechts van mij op kanaal 9 en ik zit op 6.

@ de gebruiker met die Google WiFi ''dinges'' problemen..
Ik vind ook die gehele discussie maar vreemd, staat het ziggo modem nu op bridge of niet? Als die op bridge staat kan je helemaal geen wifi meer krijgen vanaf je modem, het is nog maar een simpel modem met 1 actieve poort. Heb je wel WiFi dan is die dus wel de boel aan het routeren.

Mijn conclusie uit al die vage reacties zou zijn: je bent 1 groot ip conflict aan het creëren, dit kan goed gaan totdat er een nieuw ip uitgedeeld wordt en dan krijg je problemen.

Zodra je modem van ziggo op Bridge staat heb je nog maar 1 poort die je MAG gebruiken (wifi is helemaal geen optie meer, bridge = simpel modem modus), gebruik er 2 en je gaat problemen krijgen (duh, je modem functioneert niet meer als een router).
Wil je router op router op router aansluiten, ga je maar even inleren wat DHCP is en los het op die manier op.

Wat jij volgens mij doet is namelijk 1 groot IP probleem veroorzaken, dat kan even goed gaan maar dat gaat 100% fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LopendeVogel schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:07:
[...]

Volgens mij heb ik het echt ideaal, ik heb alleen links en rechts buren, links heb ik op kanaal 3 gezet, rechts van mij op kanaal 9 en ik zit op 6.
In 2014 heb ik voor het laatst een wat gevoelige netwerkkaart binnen op de eerste verdieping een paar minuten laten scannen, zowel aan de voor- als achterkant van de woning. Dat resulteerde in dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/a02a738105f14be47f7e9ad5fc943c41d8cb0a7c/?url=http%3A%2F%2Fwww.ravenslair.nl%2FGoT2%2Fwifi-scan-31032014.jpg
(Klik voor groter)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En als je dan van die schrik bekomen bent: in dat lijstje staan o.a. niet de volgende externe storingsbronnen die wel degelijk aanwezig zijn:
  • Dect telefoons
  • Bluetooth apparaten
  • Draadloze audio/video zenders (vooral de analoge)
Andere electrische apparaten in de buurt van het modem kunnen eveneens een onverwacht groot probleem opleveren. Zelfs als die apparaten niet eens wat draadloos doen.

@Just_A_User
Om ernstige wifi problemen te testen zou je eens alles in je huis uit kunnen zetten/groepen uitzetten, behalve je modem uiteraard. Kijken hoe je wifi dan werkt. Is het dan ineens veel beter, dan heb je een indicatie dat er ergens een ander apparaat flink in de weg zit. Dat kan je vervolgens proberen deel voor deel en stuk voor stuk proberen uit te sluiten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
Ik lees ook dat je de 5Ghz netwerk uit hebt staan? Deze zou ik bij voorkeur gaan gebruiken. Aanzetten dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 23:19
Ik heb ook wel last van stilvallende wifi (verbinding blijft bestaan) op ziggo compal connectbox sinds ik een update heb in november.
of is ziggo zelf aant bokken. want het is de laatste week alleen wat erger

Firmware CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p7-NOSH

Downstream
Vermogen (dBmV) 6-8
SNR (dB) 37-38
Pre RS Errors 4617604963
Post RS Errors rond de 40-60

Upstream geen T-errors (sinds gister na de herstart vd modem)
Vermogen (dBmV) 46-47

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 06-12-2020 13:39 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:16:
Ik heb ook wel last van wegvallende wifi op ziggo compal connectbox sinds ik een update heb in november.

Downstream
Vermogen (dBmV) 6-8
SNR (dB) 37-38
Pre RS Errors 4617604963

Vermogen (dBmV) 46-47
ik had ook altijd wegvallende wifi met ziggo,.. van hier tot ziggo gebeld, uiteindelijk is geprobeerd de dns te veranderen, dat verhielp uiteindelijk het probleem hier en sindsdien nooit meer wegvallende wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:18:
[...]

ik had ook altijd wegvallende wifi met ziggo,.. van hier tot ziggo gebeld, uiteindelijk is geprobeerd de dns te veranderen, dat verhielp uiteindelijk het probleem hier en sindsdien nooit meer wegvallende wifi
Hm wifi staat los van een dns, maar ik begreep dat er wel internet verbinding moet zijn met ziggo zelf en de modem, voor wifi te werken, is het toch nodig dat ziggo het bereiken kan oid.

Maar dat staat los van dns.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:22:
[...]

Hm wifi staat los van een dns, maar ik begreep dat er wel internet verbinding moet zijn met ziggo zelf en de modem, voor wifi te werken, is het toch nodig dat ziggo het bereiken kan oid.

Maar dat staat los van dns.
als jouw dns shit is, dan valt je wifi evengoed weg/of doet het slechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:23:
[...]

als jouw dns shit is, dan valt je wifi evengoed weg/of doet het slechter
wifi zelf niet toch, want inhome lan via wifi werkt dan wel gewoon.(dus dat is je internet dan die bokt en niet wifi)
Maar in de modem en dan met andere protocollen moet het geloof ik wel via ziggo zijn verbonden om wifi uit te geven,
Ik ben wel met je eens dat er een verbinding moet zijn met ziggo, maar internet is dat niet. en je wifi werkt gewoon in je huis onderling als het goed is.

Maar dat is ook even mijn vraag nu, is het 'internet' nodig of de 'verbinding' met het ziggo netwerk

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 06-12-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:27:
[...]

wifi zelf niet toch, want inhome lan via wifi werkt dan wel gewoon.
Maar in de modem en dan met andere protocollen moet het geloof ik wel via ziggo,
Ik ben wel met je eens dat er een verbinding moet zijn met ziggo, maar internet is dat niet. en je wifi werkt gewoon in je huis onderling als het goed is.

Maar dat is ook even mijn vraag nu, is het 'internet' nodig of de 'verbinding' met het ziggo netwerk
bij wifi en kabel was mijn probleem toen weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:28:
[...]

bij wifi en kabel was mijn probleem toen weg
ja want je hele internet bokte en niet alleen je wifi.

Mijn vraag blijft nog wel, of ik het goed zie? Dus, of het verbinding of internet moet zijn die met ziggo moet praten voor wifi?

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 06-12-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:30:
[...]

ja want je hele internet bokte en niet alleen je wifi.
kabel het het minst uitval, wifi vaakst probleem, maar op zn minst proberen kan toch? daarna kan je altijd nog verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:31:
[...]

kabel het het minst uitval, wifi vaakst probleem, maar op zn minst proberen kan toch? daarna kan je altijd nog verder zoeken
klopt maar alles op lankabel werkt prima. dus ik laat de ziggo dns even staan vooralsnog.

ik zat hier meer aan de firmware te denken die nu wifi laat stil vallen, (want de verbinding is er wel) Op lan had ik toen wel gewoon internet.(tekst aangepast, ik begon mijn verhaal verkeerd, my bad)

[ Voor 29% gewijzigd door Mel33 op 06-12-2020 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 22:32
Just_A_User schreef op zondag 6 december 2020 @ 02:55:

Je kan op deze manier nog nachten lang blijven klooien. Doe nu eerst eens wat geadviseerd wordt en breng de omliggende netwerken in kaart.
Geef ook eens wat meer info over de wifi-apparaten die je gebruikt. Welke wifi-adapters zitten daar in?
Wat zijn de kanaal instellingen die je momenteel gebruikt, DNS server,
Hoe is de Google Wifi ingesteld? Is ie als accesspoint ingesteld? Of deelt ie ook IP-adressen uit?

We hebben geen van allen een glazen bol waarin we met je mee kunnen kijken. Dus kom op met die info als je hulp wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
LopendeVogel schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:07:
[...]

Helaas woon ik niet in een hutje op de hei (al zou ik er geen bezwaar tegen hebben) :P
Maar heb ook wel een extra WiFi punt nodig om geen problemen te hebben.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik wil mijn modem / router (vD week binnengekregen) op bridge modus zetten. Kan dat echt alleen via de klantenservice? Ik heb ze nu al 2x aan de lijn gehad met de opmerking ‘staat nog niet in ons systeem’. Op Twitter / chat reageren ze niet...

Iemand tips, ervaring of een methode om het zelf te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door N1ckk op 07-12-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

N1ckk schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:15:
Ik wil mijn modem / router (vD week binnengekregen) op bridge modus zetten. Kan dat echt alleen via de klantenservice? Ik heb ze nu al 2x aan de lijn gehad met de opmerking ‘staat nog niet in ons systeem’. Op Twitter / chat reageren ze niet...

Iemand tips, ervaring of een methode om het zelf te doen?
Ligt er aan waar je woont (volgens mij) ik woon in fUPC en kon het zelf doen door in te loggen op het modem en dat ding in bridge te zetten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik zie de optie niet.. 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
Is het inmiddels mogelijk om native IPv6 (met behoud van IPv4) te draaien in bridge modus?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ligt eraan in welk gebied je woont..
In oud UPC gebied kon je het zelf in het modem aanpassen, zit je in wat het standaard Ziggo gebied was dan kan je het niet zelf maar moet je bellen met de klantenservice..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 11:27
Ik zag geen aanbiedingen topic met betrekking tot Ziggo, vandaar dat ik het hier even post.

Nieuwe klanten van Ziggo kunnen al gebruik maken van de kortingsactie die momenteel geldt (50% op de eerste 6 maanden), echter is het mogelijk om voor ING klanten een kortingscode te bemachtigen in de ING Punten Shop voor 500 punten. Hiermee kun je via een externe partij nogmaals 50% korting krijgen op de eerste 6 maanden via cashback. Even op een rij:

Actieprijs Ziggo eerste 6 maanden: 39,95 euro
Cashback eerste 6 maanden: 20 euro
Uiteindelijke prijs: 19,95 euro

Stappenplan:
1. Bemachtig de ING kortingscode uit de ING Points Shop
https://www.ing.nl/punten...eg5GBUfKkc2hoCypIQAvD_BwE
2. Vul je gegevens in op de onderstaande website om een contract via hen met Ziggo af te sluiten.
https://meervoordeel.nl/meer/meer-met-ziggo
3. Na pakket keuze en gegevens kun je als afrondende stap de kortingscode invullen die je via de mail van ING hebt ontvangen.

De actie is geldig tot en met 31 december 2020. Hopelijk kunnen er nog wat mensen genieten van de extra korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
Sinds Ziggo de AMS-IX heeft verlaten heb ik last van packetloss naar alle sites waar ik naar toe ping.
Ping vanaf mijn ubnt router met als voorbeeld tweakers:

64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=75 ttl=54 time=7.67 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=76 ttl=54 time=9.71 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=77 ttl=54 time=8.95 ms
^C
--- www.tweakers.net ping statistics ---
78 packets transmitted, 72 received, 7% packet loss, time 77370ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.193/9.438/15.977/1.659 ms

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kk8nWnYh_2XQZUZFeTlvg_fbRVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AoJleavlRE0hVmOe5r5hVfAI.png?f=user_large

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 15% gewijzigd door Samplex op 08-12-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samplex schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:29:
Sinds Ziggo de AMS-IX heeft verlaten heb ik last van packetloss naar alle sites waar ik naar toe ping.

^C

[Afbeelding]

Tweakers.net heeft bij mij ook loss, zowel via Ziggo als KPN. Die lijken een DDOS protectie oid ingeschakeld te hebben. Andere sites heb ik geen last, met browsen gaat het ook goed bij tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

^C

[Afbeelding]

Helaas monitor ik Tweakers niet met Smokeping, maar ik merk op alle andere hosts die ik wel monitor (zowel EU als US) geen enkel verschil. Sterker nog, ik zie dat mijn DNS resolves (allemaal) een fractie sneller zijn sinds 30 Nov.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mRjFVt-f8dECrshT62fbHnB1RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KltNTSdj7N3DlovMFLONozmP.png?f=fotoalbum_large

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21

^C

[Afbeelding]

Hmmm, vanaf m'n servertje (en dan via een Unifi routertje):
code:
1
2
3
--- tweakers.net ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 251ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.122/17.019/32.462/5.523 ms

Voor de compleetheid ook nog even ssh naar de Unifi router gedaan en vanaf daar:
code:
1
2
3
--- tweakers.net ping statistics ---
66 packets transmitted, 66 received, 0% packet loss, time 65098ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.320/21.794/97.975/14.955 ms

Ofwel, ik zie geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 21:52
Mel33 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:16:
Ik heb ook wel last van stilvallende wifi (verbinding blijft bestaan) op ziggo compal connectbox sinds ik een update heb in november.

Downstream
Vermogen (dBmV) 6-8
SNR (dB) 37-38
Pre RS Errors 4617604963

Vermogen (dBmV) 46-47
Hier hetzelfde probleem bij voornamelijk telefoons en tablets. Bekabeld blijft alles werken maar draadloze apparaten lijken hun verbinding kwijt te zijn terwijl ze nog wel verbonden zijn. Alles uitgezocht en lijkt toch aan het ziggo modem / router te liggen aangezien ik nog een ander accesspoint aan hetzelfde router heb hangen waar ik geen problemen mee heb draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
jeroentjeh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:26:
[...]

Hier hetzelfde probleem bij voornamelijk telefoons en tablets. Bekabeld blijft alles werken maar draadloze apparaten lijken hun verbinding kwijt te zijn terwijl ze nog wel verbonden zijn. Alles uitgezocht en lijkt toch aan het ziggo modem / router te liggen aangezien ik nog een ander accesspoint aan hetzelfde router heb hangen waar ik geen problemen mee heb draadloos.
Idd telefoons en tablets, mijn Chromecast 3 toevallig dan weer niet.

Jij zelfde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Sinds gister ervaar ik en andere problemen om ziggogo.tv te laden.

Melding die je ziet is: Wachten op dmtgo.upc.biz...

Op een gegeven moment schiet ie door en laad de site wel, maar kan zomaar paar minuten tot half uur duren.

Zijn er hier mensen die er last van hebben? en wat zou het kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
MarElo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:15:

Op een gegeven moment schiet ie door en laad de site wel, maar kan zomaar paar minuten tot half uur duren.

Een adblokker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Nope, en het is pas sinds gister dat dit speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie het hier eveneens met Edge Chromium (zonder aanvullende blockers oid).

Edit: als ik binnen één jaar terugzoek op desbetreffende link dan komt er enkel een Duits (UPC) forum tevoorschijn waarop dezelfde problemen worden gemeld, maar vaak kom je het zeker niet tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2020 19:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ik had net de desbetreffende afdeling aan de telefoon via 1200, maar die kon niks vinden.
Ik heb ook op twitter een melding gedaan naar webcare.

Tracing route to 213.46.237.27 with TTL of 32: (oftewel dmtgo.upc.biz)

1 0ms 0ms 0ms 192.168.1.1
2 11ms 10ms 9ms 10.160.104.129
3 10ms 7ms 10ms 212.142.51.169
4 8ms 10ms 21ms asd-tr0021-cr101-be112-2.core.as33915.net [213.51.7.92]
5 9ms 18ms 8ms asd-tr0021-cr101-be112-2.core.as33915.net [213.51.7.92]
6 9ms 10ms 9ms nl-ams02a-rc2-lag61-4.core.as33915.net [213.51.64.162]
7 10ms 10ms 10ms nl-ams02a-ra5-be-100-2483.aorta.net [84.116.244.105]
8 10ms 10ms 8ms 213.46.237.34
9 13ms 11ms 7ms 213.46.237.27

Traceroute complete.

Niks bijzonders dus, maar wat erachter dat adres zit is niet bekend, kan van alles zijn.
Trace ok, maar ziggogo.tv laden? Wat doet dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:54

Sinds gisteren hier hetzelfde probleem. DNS of browser veranderen biedt geen soelaas in ieder geval.

[ Voor 29% gewijzigd door Neehoor op 09-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Kan hier ook niks bijzonders aan zien.
Edit oh toch wel.
https://ziggogo.tv.atlaq.com/
Maar java probleem. Aan hun kant.

JS Minification
Your page having 4 external js files and no file is minified.
Following files are not minified : en dan jouw file.
Recommendations
You should minify your HTML, CSS, and JavaScript resources:
To minify HTML, try HTMLMinifier
To minify CSS, try CSSNano and csso.
To minify JavaScript, try UglifyJS. The Closure Compiler is also very effective. You can create a build process that uses these tools to minify and rename the development files and save them to a production directory.

[ Voor 80% gewijzigd door Mel33 op 09-12-2020 20:15 ]

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Vandaag is het weer normaal, geen hik-ups.
Misschien dat ze een tussenpartij er bij hadden, en er nu uitgehaald hebben.

Ik heb geen idee, zeg ook maar wat.
Maar het werkt weer als voorheen. goed dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:48
Zo, helemaal klaar met Ziggo nu. In het verleden al vaker stabiliteit problemen gehad met internet signaal, diverse malen doorgegeven en nooit wat mee gedaan door Ziggo. Besloten om vandaag op te zeggen. en zojuist gedaan.

Vriendelijk gesprek en wilden ze me toch over halen om te blijven. Niet gedaan en opgezegd per 11 januari omdat ik een opzeg termijn van 1 maand had.

Ter bevestiging een email gekregen dat de Ziggo diensten eindigen per 11-12-2020 !!! Ik dacht dit klopt vast niet, dus nog maar weer keertje bellen met Ziggo. Wat blijkt, is het dus inderdaad per direct stopgezet 8)7. Foutje werd toegegeven, dus gevraagd of ze het meteen weer terug konden draaien en pas per 11 januari te beëindigen. Dat kon niet en moet via een spoed procedure aangevraagd worden en kon maximaal 24 uur duren. En inderdaad, nog geen uur later geen internet signaal meer.

Voor mij nooit geen Ziggo meer. Direct maar KPN Glas 500 aangevraagd. Ook wel lekker 500Mb upload als je thuis moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
codegro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:26:
Zo, helemaal klaar met Ziggo nu. In het verleden al vaker stabiliteit problemen gehad met internet signaal, diverse malen doorgegeven en nooit wat mee gedaan door Ziggo. Besloten om vandaag op te zeggen. en zojuist gedaan.

Vriendelijk gesprek en wilden ze me toch over halen om te blijven. Niet gedaan en opgezegd per 11 januari omdat ik een opzeg termijn van 1 maand had.

Ter bevestiging een email gekregen dat de Ziggo diensten eindigen per 11-12-2020 !!! Ik dacht dit klopt vast niet, dus nog maar weer keertje bellen met Ziggo. Wat blijkt, is het dus inderdaad per direct stopgezet 8)7. Foutje werd toegegeven, dus gevraagd of ze het meteen weer terug konden draaien en pas per 11 januari te beëindigen. Dat kon niet en moet via een spoed procedure aangevraagd worden en kon maximaal 24 uur duren. En inderdaad, nog geen uur later geen internet signaal meer.

Voor mij nooit geen Ziggo meer. Direct maar KPN Glas 500 aangevraagd. Ook wel lekker 500Mb upload als je thuis moet werken.
Ze wilden snel van jou af, want het zal wel een zooitje zijn met de kabels, hoeven ze nu niks meer daar te fixe :+ :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
codegro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:26:

Ter bevestiging een email gekregen dat de Ziggo diensten eindigen per 11-12-2020 !!! Ik dacht dit klopt vast niet,
Verbaasd mij weer niks :')

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik zit te twijfelen om over te stappen van kpn glas naar ziggo, maar als ik me goed ingelezen heb is tv kijken alleen maar mogelijk met coax kabel en beslist niet met een utp naar een tv kastje ala kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:56

IkWilbert

Het is mij!

scofield schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:06:
Ik zit te twijfelen om over te stappen van kpn glas naar ziggo, maar als ik me goed ingelezen heb is tv kijken alleen maar mogelijk met coax kabel en beslist niet met een utp naar een tv kastje ala kpn?
Klopt, gaat via coax.
Je kunt wel een kastje krijgen ala kpn, dat is de next box.

[ Voor 10% gewijzigd door IkWilbert op 11-12-2020 20:27 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Gaat het signaal dan vanaf je router via utp naar die next box en het laatste stukje via coax of mis ik dan iets. Anders van de week eens de ziggo/Vodafone winkel binnen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Sinds een aantal dagen haal ik de volledige downloadsnelheid niet meer. Voorheen tikte ik hier thuis (Tilburg-Centrum) netjes de 500 Mbps aan, nu blijf ik steken op ergens tussen de 185 - 205 Mbps. Mijn upload is nog wel 40 Mbps. Alle bekabelde apparaten laten deze snelheden zien.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Zowel het modem als mijn router (Asus RT-AC68U) zijn al meerdere malen van het stroom gehaald, maar dat mocht niet baten.

Verder zijn er geen wijzigingen aangebracht in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:56

IkWilbert

Het is mij!

scofield schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:39:
Gaat het signaal dan vanaf je router via utp naar die next box en het laatste stukje via coax of mis ik dan iets. Anders van de week eens de ziggo/Vodafone winkel binnen stappen.
Coax, geen utp.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
My bad, heb hier nul meter coax liggen dus dat word een lastige.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

^C

[Afbeelding]

Dat ligt waarschijnlijk aan iets anders en niet aan de "migratie":
ArcticWolf in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Heb zelf ook nergens last van, al monitor ik Tweakers niet:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/02AJtoHl.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/IlQ2b7Cl.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/QdnPnMcl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

scofield schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:51:
My bad, heb hier nul meter coax liggen dus dat word een lastige.......
Heeft er nooit gelegen of heeft de een of andere "monteur" deze als trekkabel voor UTP gebruikt? Iets wat vrij gebruikelijk is/was bij een overstap naar glasvezel in huis ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:04
Ziggo stuurt opzegbevestiging per 5 februari 2021 (wensdatum), met daarbij per tv/internet product vermeld :
Afkoop resterende abonnementstermijnen : JA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNfv2_OkPDbe04tMVUBtNLOAwzs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g3nE3ErH8VNuNGmReTJaAMkL.jpg?f=user_large

Geen verdere toelichting wat dit precies betekent.....
(Jaar-Contract aangegaan in nov 2019, ingegaan 5 febr 2020, zover ik weet geen contract verlengd)

Wat betekent die JA?
(Of wat zou een NEE betekenen)
Waar moet ik rekening mee houden / gaat er wat mis?

((gezocht op termen "Afkoop resterende abonnement termijnen" maar niets gevonden in dit topic))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Is de klantenservice nu wel ergens in india, hebben ze het nu met thuiswerken corona wel doorgezet?
Ik krijg geen normaal gesprek meer deze weken, en moet alles filteren wat ze bedoelen, heel onduidelijk (tenminste ik heb met die klanken in de taal problemen om ze te begrijpen)

Maar ik moet zeggen dat de laatste tijd steeds minder mogelijk is, en heel kort af ook.

Ik doe nu alles meestal via app, maar dat bellen is nu geen prettige ervaring meer. Ook maar weinig kortingen dit jaar, maar goed das wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ted038 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:34:
Ziggo stuurt opzegbevestiging per 5 februari 2021 (wensdatum), met daarbij per tv/internet product vermeld :
[Afbeelding]
Wat betekent die JA?
Waar moet ik rekening mee houden / gaat er wat
Snel bellen. Ziggo is nogal makkelijk in het uitdelen van opzegboetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ted038 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:34:
[Afbeelding]

Geen verdere toelichting wat dit precies betekent.....
(Jaar-Contract aangegaan in nov 2019, ingegaan 5 febr 2020, zover ik weet geen contract verlengd)

Wat betekent die JA?
Waar moet ik rekening mee houden / gaat er wat mis?

((gezocht op termen "Afkoop resterende abonnement termijnen" maar niets gevonden in dit topic))
Heb je in de tussentijd nog iets aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:04
Jay-B schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:
[...]

Heb je in de tussentijd nog iets aangepast?
Ja, maar van ziggo via chat ook bevestiging toen gehad dat dat geen contractverlenging inhield :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJAXu_pidnNlkonn0kE_G_daAII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Llk6azEhjqFl3VWZz6vw26b.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard ook bij ziggo vraag via chat neergelegd, maar nog geen reactie gehad....

Edit : blijkbaar was contract ziggo ingegaan op 7-2-2020 ipv 5-2-2020, ondanks ziggo mail op 5-2 dat contract ingegaan was....

Makkelijkste weg gekozen, kpn gebeld en abbo wordt nu 4 dagen later overgezet....

[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 12-12-2020 15:20 . Reden: Opgelost / oorzaak bekend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Yonix schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:43:
Sinds een aantal dagen haal ik de volledige downloadsnelheid niet meer. Voorheen tikte ik hier thuis (Tilburg-Centrum) netjes de 500 Mbps aan, nu blijf ik steken op ergens tussen de 185 - 205 Mbps. Mijn upload is nog wel 40 Mbps. Alle bekabelde apparaten laten deze snelheden zien.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Zowel het modem als mijn router (Asus RT-AC68U) zijn al meerdere malen van het stroom gehaald, maar dat mocht niet baten.

Verder zijn er geen wijzigingen aangebracht in mijn netwerk.
Ik woon ook in Tilburg (maar dat wist je al :P), Ringbaan Zuid dus vlakbij centrum. Zojuist nog even getest, ik haal gewoon netjes tegen de 500mbit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
Ted038 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:03:
[...]
Edit : blijkbaar was contract ziggo ingegaan op 7-2-2020 ipv 5-2-2020, ondanks ziggo mail op 5-2 dat contract ingegaan was....

Makkelijkste weg gekozen, kpn gebeld en abbo wordt nu 4 dagen later overgezet....
Een heel herkenbaar verhaal. Ik ben in januari 2020 een jaarcontract aangegaan. Op de eerste factuur stond dat ze de kosten voor internet en tv vanaf 4 januari rekenden. Twee weken geleden heb ik Ziggo gebeld om op te zeggen en ik heb dus aangegeven dat het contract per 4 januari 2021 opgezegd mag worden. Vervolgens krijg ik ook een mail waarin staat dat ik het contract moet afkopen. Na een telefoontje met Ziggo bleek dat ik volgens hen op 7 januari klant ben geworden dus gelijk de opzegdatum aangepast. Ik ging geen ruzie maken om die drie dagen, maar blijkbaar heeft Ziggo zijn administratie niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Wildfire schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:33:
[...]

Ik woon ook in Tilburg (maar dat wist je al :P), Ringbaan Zuid dus vlakbij centrum. Zojuist nog even getest, ik haal gewoon netjes tegen de 500mbit.
Ik heb vanochtend het modem wat langer van het stroom gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9cRhvrn8o3CikcJ9pqk1stwzqI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JbXMhdXeY7I8m0QHn8BBHhv.jpg?f=fotoalbum_medium

All is well again. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
domi10 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:34:
[...]

Een heel herkenbaar verhaal. Ik ben in januari 2020 een jaarcontract aangegaan. Op de eerste factuur stond dat ze de kosten voor internet en tv vanaf 4 januari rekenden. Twee weken geleden heb ik Ziggo gebeld om op te zeggen en ik heb dus aangegeven dat het contract per 4 januari 2021 opgezegd mag worden. Vervolgens krijg ik ook een mail waarin staat dat ik het contract moet afkopen. Na een telefoontje met Ziggo bleek dat ik volgens hen op 7 januari klant ben geworden dus gelijk de opzegdatum aangepast. Ik ging geen ruzie maken om die drie dagen, maar blijkbaar heeft Ziggo zijn administratie niet op orde.
Niet alle diensten worden altijd op dezelfde dag geactiveerd. Het kan dus best zijn dat bijvoorbeeld je kabelaansluiting op 5 januari geactiveerd is maar het modem er pas op 7 januari was en zich heeft aangemeld op het netwerk. Je betaalt dan al wel voor je kabel TV (je ontvangt immers signaal) maar nog niet voor bijvoorbeeld internet. Dit is geen administratieve fout maar heeft altijd op deze wijze gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 12-12-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jay-B schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:02:
[...]

Niet alle diensten worden altijd op dezelfde dag geactiveerd. Het kan dus best zijn dat bijvoorbeeld je kabelaansluiting op 5 januari geactiveerd is maar het modem er pas op 7 januari was en zich heeft aangemeld op het netwerk. Je betaalt dan al wel voor je kabel TV (je ontvangt immers signaal) maar nog niet voor bijvoorbeeld internet. Dit is geen administratieve fout maar heeft altijd op deze wijze gewerkt.
Ja bij modem activatie op het ziggonetwerk, als je nieuw bent dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
hardware-lover schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:40:
[...]

Heeft er nooit gelegen of heeft de een of andere "monteur" deze als trekkabel voor UTP gebruikt? Iets wat vrij gebruikelijk is/was bij een overstap naar glasvezel in huis ;)
Ik denk zelf het laatste want er zit een dubbele utp kabel in die buis, 1 voor tv kijken via een Arris ontvanger en 1 kabel waarop ik internetradio luister via de receiver. Ik weet wel dat er ook een kabel bestaat die half coax is en half utp, maar ja........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scofield schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:57:
[...]

Ik denk zelf het laatste want er zit een dubbele utp kabel in die buis, 1 voor tv kijken via een Arris ontvanger en 1 kabel waarop ik internetradio luister via de receiver.
Daar heb je toch geen twee aparte UTP kabels voor nodig? Één UTP kabel met aan het eind een switch moet toch ook prima gaan? Dus als je dat over één UTP kabel doet dan heb je in die buis ruimte voor...
Ik weet wel dat er ook een kabel bestaat die half coax is en half utp, maar ja........
... precies! )

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Het was in een eerder stadium zo dat er geen data verkeer en tv kijk signaal over dezelfde utp kon, net zoals bij ziggo eigenlijk. Tv alleen maar via coax en internet via utp, vandaar. De router had een bepaalde poort van waar uit het tv signaal naar het tv kastje ging. Dit is nu achterhaald en alle 4 poorten van de router kunnen zowel tv als internet signaal verwerken/verzenden. Maar dit is kpn praat, dus misschien off topic. En het F1 seizoen is weer voorbij, dus nu ff geen bijzondere reden om over te (ver)stappen

[ Voor 9% gewijzigd door scofield op 13-12-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scofield schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:03:
Het was in een eerder stadium zo dat er geen data verkeer en tv kijk signaal over dezelfde utp kon, net zoals bij ziggo eigenlijk. Tv alleen maar via coax en internet via utp, vandaar.
Met de aantekening dat wat ik hier via mijn Samsung smart TV kijk maar hooguit voor de helft via coax de TV binnen komt (DVB-C, lineaire TV). De rest van het TV beeld komt via de netwerkaansluiting binnen. (IP-TV, NPO Plus, en dergelijke)...
De router had een bepaalde poort van waar uit het tv signaal naar het tv kastje ging. Dit is nu achterhaald en alle 4 poorten van de router kunnen zowel tv als internet signaal verwerken/verzenden.
Aha, dat wist ik niet.
Maar dit is kpn praat, dus misschien off topic.
Als het gaat om overstappen naar Ziggo. lijkt me dat niet off-topic...
En het F1 seizoen is weer voorbij, dus nu ff geen bijzondere reden om over te (ver)stappen
Je doet toch meer met je TV dan alleen F1 kijken? Bovendien komt er over een paar maanden weer een nieuw F1 seizoen. Nooit een slecht idee om de opties eens rustig te inventariseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn schoonouders hebben een Ziggo Connectbox modem met daarachter een Sitecom 300N. De Sitecom dient als DHCP server, zit op 192.168.1.1 maar heeft als zeg maar extern adres 192.168.178.178. Op 192.168.178.1 kom ik op de Ziggo Connectbox uit, maar wel in een installatie wizard waarbij ik taal en WiFi instellingen moet kiezen, deze moet bevestigen en de Connectbox daarna een paar minuten bezig zou zijn deze instellingen te verwerken/opslaan.

Issue: Een port forward op de Sitecom is niet voldoende om van buitenaf op bijvoorbeeld de NAS uit te komen. Vermoedelijk draait de Ziggo Connectbox dus niet in bridge modus.

Vraag: Kan zo'n Ziggo Connectbox werken zonder dat de installatie wizard doorlopen is? Kennelijk wel, want internet toegang werkt gewoon, maar erop inloggen niet zonder eerst die wizard te doorlopen.
Ook bij dit model is het nodig deze telefonisch in bridge te laten zetten vermoed ik? De wizard doorlopen kan er niet voorzorgen dat wel/niet bridge wordt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JBS schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:30:
Mijn schoonouders hebben een Ziggo Connectbox modem met daarachter een Sitecom 300N. De Sitecom dient als DHCP server, zit op 192.168.1.1 maar heeft als zeg maar extern adres 192.168.178.178. Op 192.168.178.1 kom ik op de Ziggo Connectbox uit, maar wel in een installatie wizard waarbij ik taal en WiFi instellingen moet kiezen, deze moet bevestigen en de Connectbox daarna een paar minuten bezig zou zijn deze instellingen te verwerken/opslaan.

Issue: Een port forward op de Sitecom is niet voldoende om van buitenaf op bijvoorbeeld de NAS uit te komen. Vermoedelijk draait de Ziggo Connectbox dus niet in bridge modus.

Vraag: Kan zo'n Ziggo Connectbox werken zonder dat de installatie wizard doorlopen is? Kennelijk wel, want internet toegang werkt gewoon, maar erop inloggen niet zonder eerst die wizard te doorlopen.
Ook bij dit model is het nodig deze telefonisch in bridge te laten zetten vermoed ik? De wizard doorlopen kan er niet voorzorgen dat wel/niet bridge wordt aangepast?
Afhankelijk vanwelk gebied je zit en welke connectbox je hebt kan of moet de helpdesk het doen. Zie ziggo klantenservice / selfsservice menu in mijn ziggo, Als je de optie niet hebt om hem in bridge te zetten, sowieso de koantenservice bellen. Er zijn er weinig waarbij het niet kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 08:40

Flipm0de

geen

Ik lees hier een beetje mee (nog geen ziggo abbo) en ook getriggerd.
Je krijgt een modem van ziggo. Die komt bij ons in de meterkast. In de woonkamer zit nu een coax punt (tv ontvanger) welke nooit is gebruikt. Neem aan dat er een kabel door loopt. Helaas is dit niet waar de tv staat. De tv staat aan de andere kant van de kamer. Zie het niet zitten om een kabel te trekken door de woonkamer (ik zie het eigenlijk wel zitten maar de vriendin wil dit niet). Is er dan nog een andere manier om een coax kabel bij de tv te krijgen?
Momenteel hebben we online als provider. Ook met het modem in de meterkast en via een powerline tp link met een netwerkkabel naar het tv kastje.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flipm0de schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:59:
Je krijgt een modem van ziggo. Die komt bij ons in de meterkast. In de woonkamer zit nu een coax punt (tv ontvanger) welke nooit is gebruikt. Neem aan dat er een kabel door loopt.
Tja, aannames.. Daarmee gaat het nog wel eens mis. En als die aansluiting nog nooit gebruikt is, is het nog maar de vraag of ie wel voldoet aan de huidige technische eisen. Ook is het niet duidelijk of dat de originele en enige aansluiting is (zoals in de aanvang van kabelnetten gebruikelijk was) of dat het AOP in de meterkast zit. (Wat de "nieuwere" manier van aanleggen is).
Helaas is dit niet waar de tv staat. De tv staat aan de andere kant van de kamer. Zie het niet zitten om een kabel te trekken door de woonkamer (ik zie het eigenlijk wel zitten maar de vriendin wil dit niet). Is er dan nog een andere manier om een coax kabel bij de tv te krijgen?
Daar kunnen we natuurlijk weinig over zeggen zonder wat meer gedetaileerde kennis van jouw situatie. Je zult hoe dan ook een coax kabel bij je TV moeten zien te krijgen. Heb je een kruipruimte? Als het AOP in de meterkast zit is het misschien handiger om die bestaande aansluiting te vergeten en een nieuwe kabel van de plek waar de TV staat naar de meterkast te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Flipm0de schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:59:
Je krijgt een modem van ziggo. Die komt bij ons in de meterkast. In de woonkamer zit nu een coax punt (tv ontvanger) welke nooit is gebruikt. Neem aan dat er een kabel door loopt. Helaas is dit niet waar de tv staat. De tv staat aan de andere kant van de kamer. Zie het niet zitten om een kabel te trekken door de woonkamer (ik zie het eigenlijk wel zitten maar de vriendin wil dit niet). Is er dan nog een andere manier om een coax kabel bij de tv te krijgen?
Momenteel hebben we online als provider. Ook met het modem in de meterkast en via een powerline tp link met een netwerkkabel naar het tv kastje.
Alternatief voor coax: Je kan een firestick gebruiken op een vrije hdmi poort met de ziggo app via wifi (ethernet cable kan ook als je dat er bij koopt)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JBS schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:30:

Alternatief idee: de Connectbox gewoon laten zoals 'ie is, hooguit wifi uitzetten als die je dwars zit en de Sitecom puur als wireless access point gebruiken en *niet* als router/DHCP server gebruiken?

Met mijn ervaring met Sitecom-dingen kan ik mij moeilijk voorstellen dat die beter als modem fungeren dan de Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

vanaalten schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:53:
[...]

Alternatief idee: de Connectbox gewoon laten zoals 'ie is, hooguit wifi uitzetten als die je dwars zit en de Sitecom puur als wireless access point gebruiken en *niet* als router/DHCP server gebruiken?

Met mijn ervaring met Sitecom-dingen kan ik mij moeilijk voorstellen dat die beter als modem fungeren dan de Connectbox.
De Sitecom is enkel router en DHCP server, Wi-Fi gaat via een aantal Unifi AP's, bekabeld aangesloten. De Connectbox fungeert als modem. Ben wat huiverig om die Connectbox in bridge modus te laten zetten, hoewel ik verwacht dat de boel blijft draaien. Ik heb de indruk dat ie voorheen in bridge modus gedraaid heeft, aangezien poort forwarding op de Sitecom voldeed om o.a. de NAS van buitenaf bereikbaar te maken, maar nu niet meer. Die Connectbox staat er al even, en ook met dat ding heeft dit gewerkt. Gek genoeg verschijnt nu die installatie wizard dus. Iets is er dus met die Connectbox gebeurd, zo lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeanj schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:27:
[...]
Alternatief voor coax: Je kan een firestick gebruiken op een vrije hdmi poort met de ziggo app via wifi (ethernet cable kan ook als je dat er bij koopt)
... of Android TV box (Mi box, Shield, etc), of recentelijk de Google TV stick, al dan niet via LAN of (goede) Wifi te gebruiken. De vraag die daarbij gesteld moet worden is of de "beeldkwaliteit" die via de ZiggoGo TV app tevoorschijn komt, dan ook voldoende is (TV kijken)? 720p@50Hz in max 4.29Mbit (streamen) t.o.v. 1080i@25Hz in max ~12Mbit (coax).

Dus @Flipm0de dient nog wat "eisen" op tafel te leggen m.b.t. zijn eventuele Ziggo wensen en dan met name m.b.t. de beeldkwaliteit ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:02:
[...]
De Sitecom is enkel router en DHCP server, Wi-Fi gaat via een aantal Unifi AP's, bekabeld aangesloten. De Connectbox fungeert als modem.
Nee, je connectbox fungeert als router en dan doet je sitecom dat nog een keer.
Haal die sitecom er tussenuit en vervang die door een switch (of gebruik de 4 poorten op de connectbox als dat kan) en je bent klaar. Poorten forwarden op de connectbox. Je maakt het veel te ingewikkeld en storingsgevoelig op deze manier. Die conmectbox kan prima routeren en dhcp doen.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 13-12-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:12:

Dus @Flipm0de dient nog wat "eisen" op tafel te leggen m.b.t. zijn eventuele Ziggo wensen en dan met name m.b.t. de beeldkwaliteit ;)
Tja, hij heeft het over de huiskamer TV. Ik ga er van uit dat bijna niemand vandaag de dag voor de huiskamer TV met minder dan full HD genoegen neemt. En dan zit je met Ziggo toch echt vast aan coax kabel tot aan de TV (decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
jongetje schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:33:
[...]

Nee, je connectbox fungeert als router en dan doet je sitecom dat nog een keer.
Haal die sitecom er tussenuit en vervang die door een switch (of gebruik de 4 poorten op de connectbox Sitecom als dat kan) en je bent klaar. Poorten forwarden op de connectbox. Je maakt het veel te ingewikkeld en storingsgevoelig op deze manier. Die conmectbox kan prima routeren en dhcp doen.
FTFY, tenminste, ik denk dat je dat bedoeld.
En @JBS , eens met @jongetje, het klinkt alsof je eigenlijk geen goede reden hebt om die Sitecom te gebruiken, dus dan liever een mogelijke stoorbron er uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaalten schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:25:
[...]

FTFY, tenminste, ik denk dat je dat bedoeld.
En @JBS , eens met @jongetje, het klinkt alsof je eigenlijk geen goede reden hebt om die Sitecom te gebruiken, dus dan liever een mogelijke stoorbron er uit laten.
Nee, ik bedoel de connectbox. Die sitecom eruit, nooit een router als switch gebruiken, dat is alleen maar vragen om problemen. Koop dan voor 2 tientjes een 5 of 8 poorts switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm heeft iemand weleens meegemaakt dat Ziggo 'poorten uitschakelt' ? Had van het weekend iemand die geen IP meer kreeg op een poort, van 1 op andere dag. Poort is wel actief (lampje gaat aan op NIC) maar met geen mogelijkheid een IP adres te krijgen. Dit was op een TC72xx. Omgeprikt naar een switch die erbij hing en werkte weer.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:38
prutser001 schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:39:
Hmm heeft iemand weleens meegemaakt dat Ziggo 'poorten uitschakelt' ? Had van het weekend iemand die geen IP meer kreeg op een poort, van 1 op andere dag. Poort is wel actief (lampje gaat aan op NIC) maar met geen mogelijkheid een IP adres te krijgen. Dit was op een TC72xx. Omgeprikt naar een switch die erbij hing en werkte weer.
Staat het modem in bridge mode toevallig? Dan worden er idd 3 vd 4 poorten uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ExiZTeNcE schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:56:
[...]

Staat het modem in bridge mode toevallig? Dan worden er idd 3 vd 4 poorten uitgeschakeld
Nee bij mijn weten niets verandert (Gaat om bedrijf) eigenaar snapt geen zak van dat soort dingen dus bemoeit zich daar ook niet mee. Ben zelf niet op locatie geweest (1+ uur rijden) en bij mijn weten zitten er nu nog 3 kabels in. Ding op DHCP laten zetten(kreeg dus geen IP) en op andere poort van een switch gezet en via Teamviewer instellingen weer goed gezet.

Heel vreemd in ieder geval, of de rest werkt geen idee maar wat er MOET werken doet het nu.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@jongetje @vanaalten Dank voor jullie suggesties. Ik merk dat ik iets teveel context heb gegeven rondom mijn eigenlijke vraag :)

De Sitecom is nog in gebruik vanuit de tijd dat er een ander modem aanwezig was met te beperkte Wi-Fi. Inmiddels wordt de Wi-Fi verzorgt door Unifi's AP's, dus (ook) wat dat betreft is de Sitecom niet meer nodig.
Zowel de Ziggo Connectbox als de Sitecom fungeren nu als router. Twee achter elkaar dus, wat bij het port forwarden één stapje extra betekent, dit moet ook in de Ziggo Connectbox gebeuren.
Dat was de reden dat ik ging inloggen op de Ziggo Connectbox.

Mijn eigenlijke vragen: Zou het kunnen dat de Ziggo Connectbox (deze https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box) of de een of andere manier een dusdanige reset heeft gekregen dat én bridge modus weer is uitgeschakeld én je in de installatiewizard beland wanneer je het IP adres van de Connectbox benadert? Aanvullend: De internet verbinding werkt nog wel gewoon, dus de Ziggo Connectbox werkt, ondanks dat de installatie wizard gepresenteerd wordt.

Reden van de vraag: Aanwezige port forwardings in de Sitecom die voorheen voldoende waren om o.a. de NAS van buitenaf benaderbaar te maken zijn dat ogenschijnlijk uit het niets niet meer. Tevens zie ik in 'Mijn Ziggo' dat Wifispots weer actief is, wat in combinatie met bridge modus niet kan.

Ja: De Sitecom zou er inderdaad tussenuit kunnen, maar ik zou graag even bij mijn eigenlijke vraag blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JBS schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:22:
@jongetje @vanaaltenZowel de Ziggo Connectbox als de Sitecom fungeren nu als router. Twee achter elkaar dus, wat bij het port forwarden één stapje extra betekent, dit moet ook in de Ziggo Connectbox gebeuren.
Dat was de reden dat ik ging inloggen op de Ziggo Connectbox.

Mijn eigenlijke vragen: Zou het kunnen dat de Ziggo Connectbox (deze https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box) of de een of andere manier een dusdanige reset heeft gekregen dat én bridge modus weer is uitgeschakeld én je in de installatiewizard beland wanneer je het IP adres van de Connectbox benadert? Aanvullend: De internet verbinding werkt nog wel gewoon, dus de Ziggo Connectbox werkt, ondanks dat de installatie wizard gepresenteerd wordt.

Reden van de vraag: Aanwezige port forwardings in de Sitecom die voorheen voldoende waren om o.a. de NAS van buitenaf benaderbaar te maken zijn dat ogenschijnlijk uit het niets niet meer. Tevens zie ik in 'Mijn Ziggo' dat Wifispots weer actief is, wat in combinatie met bridge modus niet kan.
Wat dat laatste betreft: jawel, dat kan wel degelijk. Hier sinds juli dit jaar een nieuw abonnement, ConnectBox modem na twee weken of zo in bridge mode laten zetten (moet hier via de helpdesk). Ik kan in de status van mijn router zien dat 'ie een publiek IP adres (80.114.x.y) op zijn WAN poort gekregen heeft - dus ConnectBox staat daadwerkelijk in bridge mode. Maar, in MijnZiggo onder 'mijn internet' staat toch echt WifiSpots 'aan'. Al gebruik ik dat verder niet, dus geen idee of dat werkt.

Ga ik naar de webinterface van de connectbox (192.168.100.1, waarbij het normale LAN hier op 192.168.1.0/24 zit) dan zie ik geen installatiewizard maar een status overview met o.a. "Internet(Modem mode)".

In jouw geval zou ik in de webinterface van de Sitecom kijken - daar zou je ergens moeten zien wat het IP adres van de WAN-poort van de Sitecom is, wat hij dus van Ziggo of de Connectbox gekregen heeft. Als dat iets is als '192.168.x.y', dan staat de ConnectBox dus niet in bridge en moet je de helpdesk bellen. Of dit als een goed moment zien om de Sitecom er maar uit te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

vanaalten schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:59:
[...]

Wat dat laatste betreft: jawel, dat kan wel degelijk. Hier sinds juli dit jaar een nieuw abonnement, ConnectBox modem na twee weken of zo in bridge mode laten zetten (moet hier via de helpdesk). Ik kan in de status van mijn router zien dat 'ie een publiek IP adres (80.114.x.y) op zijn WAN poort gekregen heeft - dus ConnectBox staat daadwerkelijk in bridge mode. Maar, in MijnZiggo onder 'mijn internet' staat toch echt WifiSpots 'aan'. Al gebruik ik dat verder niet, dus geen idee of dat werkt.

Ga ik naar de webinterface van de connectbox (192.168.100.1, waarbij het normale LAN hier op 192.168.1.0/24 zit) dan zie ik geen installatiewizard maar een status overview met o.a. "Internet(Modem mode)".

In jouw geval zou ik in de webinterface van de Sitecom kijken - daar zou je ergens moeten zien wat het IP adres van de WAN-poort van de Sitecom is, wat hij dus van Ziggo of de Connectbox gekregen heeft. Als dat iets is als '192.168.x.y', dan staat de ConnectBox dus niet in bridge en moet je de helpdesk bellen. Of dit als een goed moment zien om de Sitecom er maar uit te halen. ;)
Klopt. De WAN poort van de Sitecom heeft 192.168.178.178 gekregen, op 192.168.178.1 zit de Ziggo ConnectBox. Dit was één van de redenen waarom ik al vermoede dat de Ziggo Connectbox niet meer in bridge staat.
Pagina: 1 ... 191 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic