Nou, het is nu kwart voor 3, en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Het probleem wordt alleen maar erger. Continue disconnects gehad vanavond, maar bekabelde apparaten? niks aan de hand. Downloaden van nieuwsgroepen? Met de maximum snelheid, constant.
Wifi? Een drama. Het gaat echt van kwaad tot erger. Ik snap er niks meer van. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen om het duidelijk te maken. Ik heb in ieder geval om wat te testen wifi van Connect Box maar weer eens uitgezet, en heb daarna met Google Wifi wat tests gedraaid.
Google Wifi zelf vindt de verbinding geweldig. 247mbit/s en iets van 23mbit/s. Maar als ik 'm dan laat testen naar de verbonden apparaten, dan is het bedroevend. Alles heeft wel connectie, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Doe ik een speedtest op speedtest.net via Google wifi en mijn laptop waar ik nu achter zit, die dus met wifi verbonden is? 2 Mbit/s

Doe ik diezelfde speedtest met het wifi van de Connect Box zelf, zelfde server, alles hetzelfde, dan haal ik sneller, te weten ping 19, download 35.75 en upload 25.66. Die download is nog steeds bedroevend, maar beter dan Google Wifi zelf (waarbij connect box wifi UIT staat).
Op de modem staat alleen 2.4Ghz wifi aan. Ik weet niet waarom, maar dat is altijd zo geweest, ik kán 5Ghz wel aanzetten, maar tot nu toe heeft het voor zo ver ik weet altijd uit gestaan.
Ik probeer nu net in te loggen op die connect box? zegt ie dat er een andere gebruiker is ingelogd?! Wie dan?!
Wtf is dit voor bullshit.
Oke, modem opnieuw gestart, nu mag ik er wel in. Wifi 2.,4Ghz staat momenteel aan, maar ik ben verbonden met het 2e wifi netwerk, dus via die Google Wifi dingen, en dan zijn mijn resultaten nu op dit moment:
ping: 18
Down: 19.49
Up: 19.36
Exact dezelfde test, verbonden met wifi van de Connect Box zelf, waarbij alleen 2.4Ghz aan staat:
Ping: 19
Down: 35.13
Up: 23.80
Exact dezelfde test, verbonden met wifi van de Connect Box zelf, waarbij 2.4 & 5 Ghz aan staan:
Ping: 18
Down: 103.05
Up: 25.41
Giga verschil natuurlijk.
Exact dezlefde test, verbonden met Google Wifi, terwijl wifi van Connect Box aan staat op beide frequenties:
Ping: 20
Down: 23.50
Up: 18:93
Standaard zouden die dingen op beide frequenties moeten werken, en ik vind ook nergens in Google Wifi een toggle waarbij je de frequentie kunt selecteren.
Ik kan me niet voorstellen dat die dingen zó slecht werken, want ze doen het slechter dan de Connect Box met alleen 2.4Ghz geactiveerd. Dit kan toch niet jongens? Ik word hier gewoon een beetje moedeloos van, ik weet niet meer waar ik naar moet kijken, het is half 4, en ik ga naar bed.
Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, want ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. De verbinding met de Connect Box met beide frequenties aan is veel sneller, maar die wifi verbinding klapte er dus de hele tijd uit (al stond toen alleen 2.4 aan). Dat is de hele reden dat ik Google Wifi heb gekocht.
Prima als dat een miskoop was dan wel een overbodige aankoop, maar je kunt mij niet wijsmaken dat die dingen zó slecht presteren, dat kan gewoon niet. De vraag is, waar moet ik het zoeken?
Edit: (laatste voor nu) gewoon uit nieuwsgierigheid nog een keer met connect box wifi verbonden, en nogmaals speedtest gedaan, exact zelfde test als hierboven:
Ping: 18
Down: 182.03
Up: 24,98
[
Voor 38% gewijzigd door
Just_A_User op 06-12-2020 03:31
]
Och ja, je moet toch wat he.