Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 10:17

Vos

AFCA

Ik kom via incognito mode wel op de korting uit, je moet wel tijdens het proces inloggen. Bij de laatste stap moet je een ingangsdatum kiezen, dat maakt verder niet? Niet dat ik straks tijdelijk zonder tv/internet zit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 28-11-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 08:25
Ik heb, als bestaande klant, de actie met 6 maanden korting via de website afgesloten. Korting staat niet in de bevestiging, maar wel in de order bij Ziggo zelf. Mdw van ziggo geeft aan dat ik de korting dus ook daadwerkelijk krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26
Skobes schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:26:
Ik heb, als bestaande klant, de actie met 6 maanden korting via de website afgesloten. Korting staat niet in de bevestiging, maar wel in de order bij Ziggo zelf. Mdw van ziggo geeft aan dat ik de korting dus ook daadwerkelijk krijg :P
[Ziggo] Afhandeling Black Friday korting

Ik hoop het voor je ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reken daar maar niet op. Zeker als de korting niet meer op de definitieve orderbevestiging staat. Zie ook de voorwaarden van de actie:

https://cdn.vodafoneziggo...ternet_en_TV_versie_2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

prutser001 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:33:
[...]

Er zijn een aantal dingen niet mogelijk in de connectbox tov de TC721x.
1 daarvan is custom DNS...

Ten tweede, ik heb de Wifi gewoon uitstaan op de connectbox en een eigen wifi netwerk opgezet, de wifi is gewoon 'slecht'. Kijk gewoon naar een paar losse AP's en hang die waar je ze nodig hebt.
0 klachten over de Wifi met de ConnectBox hier. Heb alleen maar even een Speedtest gedraaid en zat gelijk op het maximum van mijn internetverbinding (300/40) op m'n telefoon. Lokaal streamen van video was ineens ook gewoon soepel op plekken waar dat eerst niet zo was.

Voor de rest heb ik niet zoveel eisen aan wifi, alles wat snel moet zijn hangt gewoon aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 11:34
In reactie op het hele verhaal van @mash_man02 :
Dit klinkt helemaal als mijn ervaring. Weg bij XS4all vanwege de slome snelheid, bij Ziggo wel snel internet,maar mega ping en packet losses met PingPlotter. Vooral als ik met VPN met het werk (WUR) was verbonden pleurde de snelheid naar beneden en de ping omhoog naar seconden ipv ms. Op beide werklaptops en mijn iMac. Teams meeting was gewoon niet mogelijk. Ik kreeg steeds de melding dat mijn verbinding voor problemen zorgde.
Uiteindelijk gevonden wat het is. Want na een zoveelste belletje met de klantenservice werd mijn IPv6 teruggezet naar IPv4. Ik zag namelijk in Pingplotter dat de traces van bepaalde ip adressen die via ipv6 liepen veul slechter waren dan de adressen die alleen via ipv4 liepen. Ping > 500-1000ms. Na omzetten van de Connectbox naar IPv4 een superstabiele internetverbinding, met ping terug naar <30ms en 0 packetlosses op dezelfde ip adressen. Veel belangrijker mijn VPN verbinding naar het werk is ook 10x sneller en stabieler!

Dus probeer het eens mocht je dit probleem herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Of schakel IPv6 even uit op je netwerkkaartje, dat scheelt een hoop bellen en stuntelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:55:
[...]

0 klachten over de Wifi met de ConnectBox hier. Heb alleen maar even een Speedtest gedraaid en zat gelijk op het maximum van mijn internetverbinding (300/40) op m'n telefoon. Lokaal streamen van video was ineens ook gewoon soepel op plekken waar dat eerst niet zo was.

Voor de rest heb ik niet zoveel eisen aan wifi, alles wat snel moet zijn hangt gewoon aan de kabel.
Ja als je er naast staat, als ik 2 kamers verder zit dan is het bereik hier gewoon 0. Ik heb nu gewoon 4 x Ruckus R510's hangen (en ben aan het testen met 3 stuks Ubiquiti AC lites) en dit werkt gewoon, overal goed bereik/snel en kan 400 gebruikers aan :P

Wifi van de Connect Box is ok als ik in dezelfde ruimte ben maar slaapkamer/kantoor/balkon en wc (heel belangrijk) is gewoon niet goed/toereikend. Enige plek waar de modem het goed doet is in de woonkamer.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:55:
[...]

Mmm... dan heb je geluk, bij ons hangt die in de gang en halen in de woonkamer gemiddeld 50/25 van 250/25
Toen de monteur hier was vond hij dat een prima snelheid :?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

HereIsTom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:57:
[...]

Mmm... dan heb je geluk, bij ons hangt die in de gang en halen in de woonkamer gemiddeld 50/25 van 250/25
Ik heb 'm wat centraler staan, zit op 6 meter met een muur ertussen. Wat jij noemt had ik met het oude modem qua snelheid, dat was echt drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:02

Zorian

What the fox?

[...]

Minimum qua download via wifi is 20Mbit, alles erboven is 'goed genoeg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:00
Zorian schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik zal m'n linksys WAP54G van de zolder halen, die haalt dat ook nog wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
[...]

Hoe test je via 2.4g band of 5g ?
Ik haal hier op ons modem op 5g 200mb via de 2.4g ook lager

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien weet iemand hier het antwoord op. Heeft TV start van Ziggo (met een CI+ module) een internetsignaal nodig om terug te kunnen kijken, of werkt alles via de coaxkabel die rechtstreeks zonder tussenkomst van een modem in de tv gestoken zit?

En mijn tweede vraag, wat houdt dat 'terugkijken' in bij TV start? Ik kan dat zo snel niet vinden op de Ziggo website.

[ Voor 19% gewijzigd door darkdesign op 29-11-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
darkdesign schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:25:
Misschien weet iemand hier het antwoord op. Heeft TV start van Ziggo (met een CI+ module) een internetsignaal nodig om terug te kunnen kijken, of werkt alles via de coaxkabel die rechtstreeks zonder tussenkomst van een modem in de tv gestoken zit?
Aangezien dvb eenrichtingsverkeer is heeft je tv inderdaad een internetverbinding nodig, heel snel hoeft dat niet te zijn want wordt alleen gebruikt voor commando's. Let op: terugkijken via ci+ werkt alleen bij oud-Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57
darkdesign schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:25:

En mijn tweede vraag, wat houdt dat 'terugkijken' in bij TV start? Ik kan dat zo snel niet vinden op de Ziggo website.
Via Ziggo Go app of webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:29:
[...]

Aangezien dvb eenrichtingsverkeer is heeft je tv inderdaad een internetverbinding nodig, heel snel hoeft dat niet te zijn want wordt alleen gebruikt voor commando's. Let op: terugkijken via ci+ werkt alleen bij oud-Ziggo.
Oké, goed om te weten. Thanks!
ChiMan schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:52:
[...]

Via Ziggo Go app of webbrowser.
Duidelijk, iets anders dan ik in gedachten had. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57
Sinds de Ziggo Go app voor Windows 10 niet meer beschikbaar is, moet ik terugkijken via mijn webbrowser.

Wat me opvalt is dat je duidelijk happering ziet, helemaal bij een voetbalwedstrijd.
Had dit probleem niet met de app van Windows 10.

Iemand die hier ook last van heeft en een oplossing?

Heb dit zowel op Firefox en Chrome getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@MdO82 Op beide getest maar maakt niet veel uit, zelfs als ik vlakbij de Connectbox sta kom ik nog niet aan de 100Mbit van de 250.

@Zorian 20Mbit voldoende, wie bepaald dat? En waarom zou je dan nog een hogere snelheid abonnement nemen als 20Mbit genoeg zou zijn?
Wij willen graag 4K streamen via Netflix op de TV, maar die blijft nu regelmatig hangen.

Ik heb het idee dat er iets op de box niet goed staat ingesteld, maar een deugdelijke handleiding zit er ook niet bij.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ChiMan schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:54:
Sinds de Ziggo Go app voor Windows 10 niet meer beschikbaar is, moet ik terugkijken via mijn webbrowser.

Wat me opvalt is dat je duidelijk happering ziet, helemaal bij een voetbalwedstrijd.
Had dit probleem niet met de app van Windows 10.

Iemand die hier ook last van heeft en een oplossing?

Heb dit zowel op Firefox en Chrome getest.
Ik heb via Edge Chromium ZiggoGo in gebruik, en ook de mogelijkheid gebruikt om de web-app te activeren. Het loopt allemaal soepel tijdens het voetballen zie ik (Ziggo Sport), ook bij gebruik van PIP, geen haperingen, zelfs niet indien mijn monitor op 60Hz staat ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HereIsTom schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:48:
@MdO82 Op beide getest maar maakt niet veel uit, zelfs als ik vlakbij de Connectbox sta kom ik nog niet aan de 100Mbit van de 250.

@Zorian 20Mbit voldoende, wie bepaald dat? En waarom zou je dan nog een hogere snelheid abonnement nemen als 20Mbit genoeg zou zijn?
Wij willen graag 4K streamen via Netflix op de TV, maar die blijft nu regelmatig hangen.

Ik heb het idee dat er iets op de box niet goed staat ingesteld, maar een deugdelijke handleiding zit er ook niet bij.
20Mbit is voldoende, aldus bepaald door Ziggo. Indien dat grotendeels overal in huis behaald wordt is er geen reden/aanleiding voor Ziggo om actie te ondernemen. (Naast dat dat ook alleen opgaat bij nieuwe klanten, dus als je bijvoorbeeld al een jaartje of wat lid bent en je gaat klagen over dat de WiFi onvoldoende is kan je helaas fluiten naar een gratis oplossing) 20Mbit zou tevens genoeg moeten zijn voor een Netflix stream. Dat dat bij jou niet werkt kan aan van alles liggen, WiFi is helaas behoorlijk wonky in sommige huizen, met name de nieuwbouw van tegenwoordig.

Nou is het ook zo, mocht je een Arris hebben, dat er een tijdje een firmware probleem was welke de WiFi extra ruk maakte. Dit is recentelijk gepatched in een nieuwe versie. Mocht je deze niet hebben, reboot dan even je modem.

Tot slot, het scheiden van de 2.4Ghz en 5Ghz kan in sommige situaties ook helpen om het bereik en/of de snelheid te verbeteren. In elk geval tot acceptabele waardes. De volle 250Mbit over WiFi hoef je in de meeste huizen helaas niet te verwachten, maar met ~50Mbit kom je vaak al een heel eind met de meeste zaken.

In de meeste (moderne) huizen met 2 verdiepingen (dus begane grond, 1e verdieping en zolder) kan je het wel vergeten om WiFi op de zolder te krijgen, en vaak al amper op de eerste verdieping. Helaas het nadeel van alle fancy isolatie van tegenwoordig. Daar gaat vrijwel elk providermodem wel moeite mee krijgen, en ook non-providermodems misschien wel. Wil je in zulke huizen goede WiFi, raad ik vrijwel altijd al een mesh-oplossing aan. Liefst met bedrade aansluiting per accesspoint voor optimale snelheid en stabiliteit.
Niet in elk huis een mogelijkheid, maar zelfs zonder de bedrade aansluiting is mesh vaak een oplossing voor de 'baggerwifi' waar veel mensen over klagen. Heel lullig, maar zo werkt WiFi nou helaas eenmaal. ;(

[ Voor 44% gewijzigd door Zorian op 29-11-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Zorian wij zijn een nieuwe Internet klant, hadden alleen TV, maar nu dus sinds kort alles in 1 complete.
Hiervoor hadden we Tele2 met 20Mbit en dat was ook overal 20Mbit, maar daarmee werkte de 4K streams zelfs beter dan nu met de Ziggo Wifi!?

Wij hebben geen Aris maar een Connectbox en een appartement van 75m2, Connectbox hangt in de meterkast in de gang, TV staat in de woonkamer om de hoek, hemelsbreed 8 meter.
En we verwachten ook geen 250Mbit via Wifi, maar de helft op zo’n afstand mogen we toch wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HereIsTom schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:10:
@Zorian wij zijn een nieuwe Internet klant, hadden alleen TV, maar nu dus sinds kort alles in 1 complete.
Hiervoor hadden we Tele2 met 20Mbit en dat was ook overal 20Mbit, maar daarmee werkte de 4K streams zelfs beter dan nu met de Ziggo Wifi!?

Wij hebben geen Aris maar een Connectbox en een appartement van 75m2, Connectbox hangt in de meterkast in de gang, TV staat in de woonkamer om de hoek, hemelsbreed 8 meter.
En we verwachten ook geen 250Mbit via Wifi, maar de helft op zo’n afstand mogen we toch wel verwachten.
Dat verschilt per appartement/huis. Heb je de WiFi kanalen toevallig gescheiden? Zo nee, probeer dat eens.
En hoe lang ben je nu abonnee? Monteur gehad om de boel aan te sluiten?
Indien er nog geen monteur is geweest en je bent nog geen 8 weken abonnee, bestel dan even een monteur.
Binnen die 8 weken zit je namelijk nog in de Power Promise periode en kan er een eventuele gratis booster geregeld worden. Vaak is tevens de hoofdaansluiting (sterk) verouderd en die wordt dan ook gratis vervangen voor een nieuwe. Soms is dat ook de oplossing. Klinkt misschien wat krom, maar een verouderde of slecht aangesloten hoofdaansluiting en/of splitters/bekabeling kan voor de vaagste klachten zorgen.

Als de hoofdaansluiting er zo uit ziet is het (meestal) in orde:

Afbeeldingslocatie: https://wolfftv.nl/wp-content/uploads/2019/04/poa01upc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06 17:51
Ik had net 2x met Ziggo gebeld. Toen wilde opzeggen verbond de klantenservice mij door met opzeggingen/technische dienst, maar kon geen korting doen. Tweede keer gelijk maar gevraagd naar klantbehoud; binnen 2 minuten 6 maanden €39,95. Prima zo, scheelt ook wel weer overstap gedoe naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:57
Zorian schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:20:
[...]

Functioneel snap ik wat je zegt, maar laten we ook stellen dat het ook zo zou moeten zijn als we met een redelijk aantal clients aan het zelfde AP hangen, en dat is wat mij betreft meestal waar de schoen wringt.

De reclame beloofd met zijn alle overal op wifi, maar 1 TV 4k op netflix zouigt al tot 25Mbps uit het AP. Dan zou je niets meer over hebben voor ander clients.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Holland1994 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:08:
[...]

Ik had net 2x met Ziggo gebeld. Toen wilde opzeggen verbond de klantenservice mij door met opzeggingen/technische dienst, maar kon geen korting doen. Tweede keer gelijk maar gevraagd naar klantbehoud; binnen 2 minuten 6 maanden €39,95. Prima zo, scheelt ook wel weer overstap gedoe naar KPN.
Bedankt voor de tip! Kreeg ook aanbod -50% korting op Fox Sport Eredivisie voor 6 maanden.
Wel zwakke deals... misschien nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik ben een tevreden Ziggo complete gebruiker. Ik gebruik de Ziggo Technicolor 7210 met software versie STF0.76.13.02 als modem/router. Voor zowel bedraag als draadloos. Omdat ik 'teveel' bedrade aansluitingen heb, had ik een oude linksys 320N als AP erachter voor de Hue en een Foscam camera. Helaas is de linksys 320n overleden(gebruikte de wifi niet), en zoek ik wat anders.

Ik gebruik dus ook de wifi van de Technicolor, en dat is 'redelijk'. De 5ghz is wel wat beperkt. Bereik met 2.4 is prima.

Ik zag dat Ziggo zelf de Wifi booster voor 59 euro aanbiedt. Dan heb ik weer 4 poorten LAN(nodig) en hij heeft wifi. Zal deze wifi via de 5ghz BETER zijn dan die van de technicolor? De booster zal naast de Technicolor komen te staan. Dus dan kan ik daarvan evt de wifi uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:26
Iemand al iets gemerkt van de uitrol van de aangekondigde upgrade van de mediaboxen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:34
Willem30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
Iemand al iets gemerkt van de uitrol van de aangekondigde upgrade van de mediaboxen ?
Daar is een heel topic voor ;)
superduper in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Of bedoel je de oude mediabox XL?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 02-12-2020 11:05 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Odeklontje schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor de tip! Kreeg ook aanbod -50% korting op Fox Sport Eredivisie voor 6 maanden.
Wel zwakke deals... misschien nog even afwachten.
Omdat T-mobile bij ons glasvezel aan het aanleggen is en ik eigenlijk wel de Humax een upgrade wilde geven naar de Next ook met Ziggo gebeld. Verder dan zes maanden €20 korting konden ze niet gaan ondanks mij duidelijke verzoek dat ik de Next wou. Korting met de Next zou niet kunnen volgens de medewerker. Binnenkort nog maar een keertje bellen of anders overstappen denk ik.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:05:
[...]

“Aangekondigde upgrade” (en niet “update”) doet mij vermoeden dat ie XL bedoelt. Ik ben ook benieuwd naar de uitrol. Zelf heb ik Next maar mijn ouders XL. Ik heb ze al op de hoogte gebracht dat ze op een keer een mail kunnen ontvangen van Ziggo en er voor moeten zorgen dat ze alle opnames hebben bekeken voordat ze gaan upgraden.

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 02-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
meesje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:13:
[...]

“Aangekondigde upgrade” (en niet “update”) doet mij vermoeden dat ie XL bedoelt. Ik ben ook benieuwd naar de uitrol. Zelf heb ik Next maar mijn ouders XL. Ik heb ze al op de hoogte gebracht dat ze op een keer een mail kunnen ontvangen van Ziggo en er voor moeten zorgen dat ze alle opnames hebben bekeken voordat ze gaan upgraden.
Mijn ouders hebben onlangs de oude media XL box terug gestuurd en kregen een 'nieuwe' box.
Deze lijkt enigzins op de XL, maar is soort van mat van kleur....en dus met de nieuwe interface zoals op de Next, lijkt zo ver wel goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 18:54
meesje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:13:
Ik heb ze al op de hoogte gebracht dat ze op een keer een mail kunnen ontvangen van Ziggo en er voor moeten zorgen dat ze alle opnames hebben bekeken voordat ze gaan upgraden.
Wow! Dat is dan best ingrijpend :( Gelukkig kun je dan wel zelf bepalen wanneer je de upgrade uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:18:
[...]

Mijn ouders hebben onlangs de oude media XL box terug gestuurd en kregen een 'nieuwe' box.
Deze lijkt enigzins op de XL, maar is soort van mat van kleur....en dus met de nieuwe interface zoals op de Next, lijkt zo ver wel goed te werken :)
Ik ben heel benieuwd hoe die box er uit ziet! Je hebt geen foto's? Op de Ziggo tonen ze onderstaande box (met de nieuwe afstandsbediening).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuwaUBXxPa9HwK4f7d3K6NaPLUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a6LYA1tdwMEBrBxJl0jWrSb1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Martinusz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:05:
[...]

Mijn excuus dan. :+

Ik heb een Horizon box. Is dat de oude mediabox XL? Dat ding is bagger traag laatste tijd dus ik ben benieuwd of die upgrade iets gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Mighty schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:11:
[...]

[...] Verder dan zes maanden €20 korting konden ze niet gaan [...]
Dit lijkt de standaard "aanbieding" te zijn voor klantbehoud. Want ik toen ik vroeg tot wanneer deze actie geld was kreeg ik als antwoord 'altijd'. Dus. Ik ga ook maar overstappen bij t-mobile. Meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
meesje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:27:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe die box er uit ziet! Je hebt geen foto's? Op de Ziggo tonen ze onderstaande box (met de nieuwe afstandsbediening).
[Afbeelding]
Dat is hem idd, hij is mat van kleur met ‘next’ afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:36
Martinusz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:03:
[...]

Dat is hem idd, hij is mat van kleur met ‘next’ afstandsbediening.
Die heb ik laatst ook ontvangen. Zie Jeffrey87 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jongelui, nog anderen hier die nu DUWO huren met Ziggo Internet maar sinds het nieuwe inloggen vd week nergens meer op kunnen? Ik woon in Leiden en daar was het afgelopen weekend raak. Je moet het netwerk en ww invoeren voor je verbinding en dan nog eens een login op een pagina maken maar dat zorgt er alleen maar voor dat niks meer werkt, incl apparaten die zo een webpagina inlog niet eens kunnen. Google Home werkt niet meer, TV niet , laptop niet niks. Bij nabellen blijft Ziggo het bij een DUWO beslissing neerleggen en DUWO weer bij hen als ze uberhaupt de telefoon opnemen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Willem30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:44:
[...]

Mijn excuus dan. :+

Ik heb een Horizon box. Is dat de oude mediabox XL? Dat ding is bagger traag laatste tijd dus ik ben benieuwd of die upgrade iets gaat helpen.
Die nieuwe software ga je zeker iets van merken. De Mediabox XL wordt er flink sneller van. Opnemen in de cloud werkt ook lekker. De EPG is flink veel sneller geworden. Plus de Mediabox XL ondersteunt nu ook spraakherkenning met een nieuwe afstandsbediening (dezelfde als voor de Next). Die schijn je via Ziggo te kunnen bestellen.

Ik ben dan ook dik tevreden en hoef de Next niet meer perse te hebben. 4K boeit mij voor televisie toch niet zo. Het enige zou het stroomverbruik kunnen zijn maar dat is nu ook iets lager omdat de harde schijf buiten spel gezet is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 20:19
ROFLASTC schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:11:
Jongelui, nog anderen hier die nu DUWO huren met Ziggo Internet maar sinds het nieuwe inloggen vd week nergens meer op kunnen? Ik woon in Leiden en daar was het afgelopen weekend raak. Je moet het netwerk en ww invoeren voor je verbinding en dan nog eens een login op een pagina maken maar dat zorgt er alleen maar voor dat niks meer werkt, incl apparaten die zo een webpagina inlog niet eens kunnen. Google Home werkt niet meer, TV niet , laptop niet niks. Bij nabellen blijft Ziggo het bij een DUWO beslissing neerleggen en DUWO weer bij hen als ze uberhaupt de telefoon opnemen.
Is dat niet een portal/inlog oid van DUWO/leverancier? In dat geval zou Ziggo daar niet veel aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
sjaool schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:31:
[...]

Die nieuwe software ga je zeker iets van merken. De Mediabox XL wordt er flink sneller van. Opnemen in de cloud werkt ook lekker. De EPG is flink veel sneller geworden. Plus de Mediabox XL ondersteunt nu ook spraakherkenning met een nieuwe afstandsbediening (dezelfde als voor de Next). Die schijn je via Ziggo te kunnen bestellen.

Ik ben dan ook dik tevreden en hoef de Next niet meer perse te hebben. 4K boeit mij voor televisie toch niet zo. Het enige zou het stroomverbruik kunnen zijn maar dat is nu ook iets lager omdat de harde schijf buiten spel gezet is.
Het zou nog dit jaar worden uitgerold las ik inclusief aankondiging vooraf. Dan mogen ze wel opschieten met nog maandje te gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:36
[...]

Hij verbruikt alleen nog net zoveel stroom als vroeger, namelijk zo'n 40-50 watt tijdens gebruik, en ongeveer 1 watt in stand-by (eco mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Willem30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:22:
[...]

Het zou nog dit jaar worden uitgerold las ik inclusief aankondiging vooraf. Dan mogen ze wel opschieten met nog maandje te gaan. :+
Bij mijn ouders begon de antieke mediabox XL storend geluid te maken. Ik heb ze laten bellen met Ziggo om een Next te regelen, echter daar wilde ze niet in mee (ze hebben ook geen Max), maar ze stuurde dus wel die 'nieuwe' mediabox XL op, en dus gelijk de nieuwe software erop en afstandsbediening erbij.

Dus je kunt het proberen met dat je oude box herrie maakt of heel warm wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 01:42
Willem30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:22:
[...]

Ja dat doen ze precies met de feestdagen, zit je een week zonder als fout gaat, Tele2 presteerde het ook een keer op 0.00uur nieuwjaarsdag, alles lag eruit. een of andere chinees die een update uitvoerde (ik zeg chinees omdat die andere jaartelling hebben :P ,)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mel33 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:48:
[...]

Ja dat doen ze precies met de feestdagen, zit je een week zonder als fout gaat, Tele2 presteerde het ook een keer op 0.00uur nieuwjaarsdag, alles lag eruit. een of andere chinees die een update uitvoerde (ik zeg chinees omdat die andere jaartelling hebben :P ,)
De update gaat behoorlijk soepel. De ontvanger start tijdens het updaten 2 keer opnieuw op. Op het scherm krijg je duidelijke uitleg wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HereIsTom schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:10:

Er zijn 2 connectboxen;
-Compal ConnectBox (1e generatie)
-Arris ConnectBox (2e generatie)

250Mbit via Wifi moet wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:31
[...]

Dieschijn je via Ziggo te kunnen bestellen.
Kost €14.95 als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 30-06 01:42
sjaool schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:03:
[...]

De update gaat behoorlijk soepel. De ontvanger start tijdens het updaten 2 keer opnieuw op. Op het scherm krijg je duidelijke uitleg wat er gebeurt.
Je weet wel hoeveel genot je hebt heh... door 10 sec te missen net op dat juiste moment heh. _/-\o_

Nee het zal nu stuken beter gaan dan vroeger. maar dat ze december kiezen 8)7

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frappuccino schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:21:
[...]

Kost €14.95 als ik het goed zie.
Dat kan kloppen. Ik heb de mijne mogen houden na de testperiode. De Mediabox XL moest ik wel terugsturen.
Mel33 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:37:
[...]
Nee het zal nu stuken beter gaan dan vroeger. maar dat ze december kiezen 8)7
Als ik het goed heb krijg je een melding dat de software klaar staat en dan kun je zelf het moment van updaten kiezen meende ik. Ik kreeg op mijn oude Mediabox XL ook de melding om de update te installeren. Deed ik dat niet binnen 14 dagen ofzo dan zou deze automatisch geïnstalleerd worden. Of dat nu ook het geval gaat zijn durf ik zo niet te zeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 02-12-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 22:10
Mighty schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:11:
[...]

Omdat T-mobile bij ons glasvezel aan het aanleggen is en ik eigenlijk wel de Humax een upgrade wilde geven naar de Next ook met Ziggo gebeld. Verder dan zes maanden €20 korting konden ze niet gaan ondanks mij duidelijke verzoek dat ik de Next wou. Korting met de Next zou niet kunnen volgens de medewerker. Binnenkort nog maar een keertje bellen of anders overstappen denk ik.
Ik had gebeld met klantbehoud nadat onze glasvezel aansluiting was opgeleverd. Kreeg half jaar 50% korting + Complete met Next box. Misschien toch nog een keer proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:13
Ook raar, van het weekend bij een Ziggo punt in een winkel omdat ik onbeperkt bellen kwijt wil. Adviseur gaat druk klikken, o u heeft nog een oud Z3 abonnement, ik zal hem naar het nieuwe omzetten.... Klik klik o dan wordt ie 10 euro duurder... Ik dacht echt wtf, vervolgens maar aangegeven dat dat hem niet gaat worden..... Onbeperkt telefonie kon hij niet verwijderen zonder het contract op te zeggen, daar moet ik voor gaan bellen...
Vaag gedoe allemaal, moest het ff kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ArcticWolf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:19:
[...]

Er zijn 2 connectboxen;
-Compal ConnectBox (1e generatie)
-Arris ConnectBox (2e generatie)

250Mbit via Wifi moet wel mogelijk zijn.
Zijvraag: Hoe kom ik er achter welke ik heb staan? Staat dat ergens in de GUI?
* The Eagle stiekem weinig zin om de meterkast in te duiken ;)

@HereIsTom waar meet je die snelheden eigenlijk mee? Laptop, tablet, telefoon? Kan natuurlijk zijn dat het aan het device (of devices) ligt. Mijn vorige telefoon (moto G5 plus) kwam ik ook niet echt boven de 50Mbit uit. Lag puur aan de capaciteit van het device, oudere ipad kwam wel hoger en laptop pakte zo de volle snelheid. Was met ubiquti AP's maar juist dat onderschrijft het feit dat het aan het device kan liggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
The Eagle schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:26:
[...]
@HereIsTom waar meet je die snelheden eigenlijk mee? Laptop, tablet, telefoon? Kan natuurlijk zijn dat het aan het device (of devices) ligt. Mijn vorige telefoon (moto G5 plus) kwam ik ook niet echt boven de 50Mbit uit. Lag puur aan de capaciteit van het device, oudere ipad kwam wel hoger en laptop pakte zo de volle snelheid. Was met ubiquti AP's maar juist dat onderschrijft het feit dat het aan het device kan liggen :)
Ik heb met verschillende devices gemeten, iPhone 8, iPad Pro 2020, Macbook Air, iMac en een nieuwe Sony Smart TV. Bij allemaal zit de snelheid rond hetzelfde, ook als de rest allemaal uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:45

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

The Eagle schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:26:
[...]

Zijvraag: Hoe kom ik er achter welke ik heb staan? Staat dat ergens in de GUI?
* The Eagle stiekem weinig zin om de meterkast in te duiken ;)
2 verschillende Ziggo-modems: Arris of Compal
De meeste nieuwe Ziggo-klanten krijgen een Ziggo Connect Box voor internet. Hoewel ze er allemaal hetzelfde uitzien, zijn er eigenlijk 2 verschillende soorten. Eén van het merk Compal en 1 van Arris. In deze review behandelen we de versie van Arris. Het model van Compal hebben we getest. Ze zien er hetzelfde uit en zijn technisch ook vrijwel identiek. Op de sticker aan de onderkant staat welke versie jij hebt.

Maar inloggen en onder Beheer / Informatie staat ergens:

Software versie: Als daar CH7465LG-xyz... achter staat is het een Compal leert Google me...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fockarty schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:04:
Ook raar, van het weekend bij een Ziggo punt in een winkel omdat ik onbeperkt bellen kwijt wil. Adviseur gaat druk klikken, o u heeft nog een oud Z3 abonnement, ik zal hem naar het nieuwe omzetten.... Klik klik o dan wordt ie 10 euro duurder... Ik dacht echt wtf, vervolgens maar aangegeven dat dat hem niet gaat worden..... Onbeperkt telefonie kon hij niet verwijderen zonder het contract op te zeggen, daar moet ik voor gaan bellen...
Vaag gedoe allemaal, moest het ff kwijt
Kun je dat niet opzeggen/aanpassen via "Mijn Ziggo"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:24
Vandaag ook gebeld met Ziggo met de vraag wat ze voor me konden betekenen aangaande het vervangen van de mediabox XL door een next en een eventuele korting (bestaande klant).

Akkoord gegaan met een abonnement prijsverhoging van €0,50 per maand voor de Next (de XL zijn we hier echt helemaal klaar mee). Die kleine verhoging is snel terugverdient in het energieverbruik laat staan de (hopelijk) betere gebruikservaring.

Additioneel nog 3 maanden voor 39,95€.

Al met al tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gisteren een of andere gast aan de deur die zei dat hij van VodafoneZiggo was en wilde weten wat voor modem we hadden en of we problemen met de wifi hebben.

Mijn vrouw had open gedaan (en blijkbaar was er gisteren net 1 tablet die steeds van het AP werd gekickt), dus die zegt gelijk: Ja!

Maar daarna was het nog lastig die gast weg te sturen (stond nog wel buiten gelukkig...). Maar gok dat ziggo vrij weinig aan de wifi gaat doen als ik het in bridgemodus heb staan, met een eigen router en twee access points.

Vrouw natuurlijk wel 'boos' dat ik die gast heb wegstuur, terwijl "we toch problemen hebben" :+.
(sinds 1 dag en ze had nog niks gezegd, anders is het: inloggen, reboot AP en opgelost; het is een terugkerend, maar zeldzaam probleem).

Maar ik vind sowieso vage actie, is dit een of andere babbeltruc? Of is dit een echte ziggo actie en hebben meer mensen iemand langs gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:54

Tim Schuhmacher

abasios

Heeft iemand hier recent bridge mode aangezet voor de Connect Box? Hoe lang duurt dat voordat het actief is? Ik vind in de search niet recente posts met tegenstrijdige tijden.

En voorheen had ik een Ubee in bridge mode. Mijn eigen router is ongewijzigd. Hoef ik nadat de nieuwe box in bridge mode is gezet enkel de bekabeling goed te doen en zou het dan moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20

Flipm0de

geen

zijn er hier mensen die bij de abn amro werken en nu veel thuiswerken met de vpn? Hoe is de ervaring daarmee? Zit nu bij een andere provider en ontzettend veel reconnects van de vpn via wifi de laatste dagen. Misscchien toch op zoek naar een alternatief.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:17:
Heeft iemand hier recent bridge mode aangezet voor de Connect Box? Hoe lang duurt dat voordat het actief is? Ik vind in de search niet recente posts met tegenstrijdige tijden.
Hangt er vanaf, als je in het voormalig UPC gebied zit dan kan je het zelf instellen in de webinterface van de connectbox. De wijziging gaat dan direct in (modem reboot automatisch).
Als je in voormalig Ziggo gebied zit, en je hebt aan de helpdesk gevraagd of ze dit willen wijzigen dan is het maar net hoe snel het wordt opgepakt door iemand. Meestal wel binnen 24 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Flipm0de schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:52:
zijn er hier mensen die bij de abn amro werken en nu veel thuiswerken met de vpn? Hoe is de ervaring daarmee? Zit nu bij een andere provider en ontzettend veel reconnects van de vpn via wifi de laatste dagen. Misscchien toch op zoek naar een alternatief.
Heb je tijdelijk geen oplossing om een utp-kabel weg te leggen als is het maar als je aan het werk bent ?
Via WiFi is dit niet altijd heel stabiel.
Anders gezegd weet ik niet of het zinvol is om daarvoor een overstap te maken (omdat je aangeeft dat je bij een andere provider zit)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20

Flipm0de

geen

MdO82 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:55:
[...]

Heb je tijdelijk geen oplossing om een utp-kabel weg te leggen als is het maar als je aan het werk bent ?
Via WiFi is dit niet altijd heel stabiel.
Anders gezegd weet ik niet of het zinvol is om daarvoor een overstap te maken (omdat je aangeeft dat je bij een andere provider zit)
Dat doe ik nu, werkt perfect. Maar irriteert omdat het al maanden wel goed heeft gewerkt op wifi (en de helpdesk daar niet verder komt dan het modem resetten).

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08
Ik kan altijd zo slecht tegen die volledige willekeur bij Ziggo... Gisteren ook gebeld omdat wij graag de Next willen en de XL box zat zijn. Ja dat kan alleen dan heeft u wel TV Max nodig meneer. Zit eraan te denken om hem na een maandje weer terug te zetten naar complete abonnement. Maarja zul je zien dat je dan de box weer moet switchen natuurlijk haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Flipm0de schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:52:
Ja, ik werk vanuit huis via vpn. Ik heb via WiFi soms in de middag dat hij gaat reconnecten. Maar over het algemeen had ik daar begin maart meer last van dan nu. Toen was de vpn capaciteit niet toereikend, dat hebben ze inmiddels wel opgeschaald.

Ik begon met de eurodeal bij Ziggo, maar ga nu zelf de boel upgraden naar het complete pakket zonder interactieve tv. Is toch fijner om nieuwe game updates binnen te halen met 250/25 dan 25/5. Voor werk alleen volstaat mijn huidige pakket wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holdem_NL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:29:
Ik kan altijd zo slecht tegen die volledige willekeur bij Ziggo... Gisteren ook gebeld omdat wij graag de Next willen en de XL box zat zijn. Ja dat kan alleen dan heeft u wel TV Max nodig meneer. Zit eraan te denken om hem na een maandje weer terug te zetten naar complete abonnement. Maar ja zul je zien dat je dan de box weer moet switchen natuurlijk haha.
Niet perse. Als je eenmaal een Next in het bezit hebt dan zou je ook over moeten kunnen stappen naar Complete vanuit Max, met behoud van de Next. Ik zie die mogelijkheid namelijk wel terug via "Mijn Ziggo".

Of je dat na een maand alweer kunt doen, dat durf ik niet te zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Holdem_NL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:29:
Ik kan altijd zo slecht tegen die volledige willekeur bij Ziggo... Gisteren ook gebeld omdat wij graag de Next willen en de XL box zat zijn. Ja dat kan alleen dan heeft u wel TV Max nodig meneer. Zit eraan te denken om hem na een maandje weer terug te zetten naar complete abonnement. Maarja zul je zien dat je dan de box weer moet switchen natuurlijk haha.
Ik heb een Complete Next abonnement, maar die zijn "officieel" niet meer verkrijgbaar. Misschien even bellen met klantbehoud/opzeggen? Die mogen vaak wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
nieuws: VodafoneZiggo laat dataverkeer niet meer via Amsterdam Internet Excha...

VodafoneZiggo laat zijn dataverkeer sinds 30 november niet langer via de Amsterdam Internet Exchange lopen. Het bedrijf wil de dataverbindingen beter integreren met moederbedrijf Liberty Global.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:00:
nieuws: VodafoneZiggo laat dataverkeer niet meer via Amsterdam Internet Excha...

VodafoneZiggo laat zijn dataverkeer sinds 30 november niet langer via de Amsterdam Internet Exchange lopen. Het bedrijf wil de dataverbindingen beter integreren met moederbedrijf Liberty Global.
jk-5 in 'nieuws: VodafoneZiggo laat dataverkeer niet meer via Amsterdam Inter...
Het uitschakelen van deze verbinding is eerder een administratief ding dan dat er technisch veel verandert. In het laatste jaar hadden ze het verkeer langs AMS-IX al zo onaantrekkelijk gemaakt met localpref dat het verkeer altijd al via LG en andere transits verliep. Er waren nog maar een klein aantal partijen die een directe peering sessie hadden via AMS-IX. Route servers zijn ze jaren geleden al mee gestopt. Je zult het als klant dus niet vernemen, omdat er nu praktisch niks verandert. Alle veranderingen zijn al veel langer geleden doorgevoerd.

En daarmee is een nieuw verdienmodel ingebouwd. Ze verdienen aan de voorkant aan je als klant (abonnementskosten), en nu dus ook aan de achterkant, doordat partijen moeten betalen om verkeer naar Liberty Global en/of Ziggo te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Volgens mij is het geen absoluut vertrek bij AMS-IX maar wel een stap om nog meer peers niet via AMS-IX te laten lopen.

Toevallig liep de eerste traceroute die ik probeerde wél via een AMS-IX ip (nl-ams04a-ri2-et-7-1-0-0.aorta.net is van AS1200) dus ik had gelijk een tegenvoorbeeld te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:29:
[...]

Volgens mij is het geen absoluut vertrek bij AMS-IX maar wel een stap om nog meer peers niet via AMS-IX te laten lopen.

Toevallig liep de eerste traceroute die ik probeerde wél via een AMS-IX ip (nl-ams04a-ri2-et-7-1-0-0.aorta.net is van AS1200) dus ik had gelijk een tegenvoorbeeld te pakken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  RT-N66W-1B98 [192.168.1.1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    29 ms    12 ms    11 ms  213.51.195.201
  4    14 ms    12 ms    10 ms  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net [213.51.158.108]
  5    15 ms    10 ms     9 ms  nl-ams09c-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.62]
  6    12 ms    12 ms    12 ms  213.46.182.254
  7    11 ms    11 ms    11 ms  213.198.92.97
  8    12 ms    30 ms    14 ms  194.62.131.233
  9    12 ms    10 ms    12 ms  194.62.128.45
 10    17 ms    22 ms    24 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
 11    14 ms    13 ms    16 ms  et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
 12    25 ms    12 ms    19 ms  87.233.231.94
 13    12 ms    12 ms    12 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to d1wkry09pahjt9.cloudfront.net [13.227.173.33]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  RT-N66W-1B98 [192.168.1.1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    12 ms    11 ms    31 ms  213.51.195.201
  4     9 ms    19 ms    10 ms  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net [213.51.158.108]
  5    10 ms    12 ms    12 ms  nl-ams17b-rc1-lag60-2.core.as33915.net [213.51.64.6]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    31 ms    28 ms    21 ms  uk-lon01c-ri2-ae-6-0.aorta.net [84.116.136.98]
  8    25 ms    19 ms    49 ms  99.82.179.234
  9    19 ms    18 ms    20 ms  54.239.100.226
 10    19 ms    17 ms    17 ms  54.239.101.41
 11     *

Interessant idd, je ziet ze er nog wel tussen staan }:O

Maar ik dacht dat Aorta van LG was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, ik heb een potentieel probleem. Wij gaan over een week verhuizen en ik heb de verhuizing van Ziggo al doorgegeven. So far no problems. Maar, we spraken net de vorige bewoner en die gaf aan dat hij na heel veel gesodemieter met Ziggo uiteindelijk op KPN is overgestapt.

Zijn punten:
  • Structurele instabiliteit (meerdere keren per dag even geen internet)
  • Meerdere monteurs langsgehad, tot een controle van de wijk-kast na
  • Meerdere keren een nieuw modem van Ziggo gehad
Nu ben ik bang. :/ Maar vooral: hoe kan ik er zo snel mogelijk achterkomen of het met mijn Ziggo modem ook zo is, of dat het toch een brakke kabel ergens in de grond buitenshuis / in de wijkkast is? Is er een soort speedtest die stabiliteit meet? Kun je dat zelf? Dat je bijvoorbeeld 8 uur lang iets download en dan achteraf ziet wanneer uitval van de verbinding optrad? Is er iets preventiefs te bedenken?

Zou wel balen zijn, ik ben al 10+ jaar ontzettend tevreden Ziggo-abonnee. Helemaal geen trek in KPN (helemaal omdat er geen glasvezel bij ons nieuwe huis ligt/gepland staat). :'(

[ Voor 8% gewijzigd door spaceboy op 03-12-2020 20:09 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:08:
Nu ben ik bang. :/ Maar vooral: hoe kan ik er zo snel mogelijk achterkomen of het met mijn Ziggo modem ook zo is, of dat het toch een brakke kabel ergens in de grond buitenshuis / in de wijkkast is?
Bel aan bij je nieuwe buren met het excuus dat je je vast even wil voorstellen. Vraag dan terloops naar hun ervaringen met Ziggo. Als die geen problemen hebben kun je het wel wagen zou ik zeggen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

yori1989 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:46:
[...]

Is dat niet een portal/inlog oid van DUWO/leverancier? In dat geval zou Ziggo daar niet veel aan kunnen doen.
Dat was een tikkeltje onduidelijk omdat zowel DUWO als Ziggo naar elkaar blijven wijzen maar aangezien dit een onaangekondigde wijziging is die het vervolgens onmogelijk maakt dingen te gebruiken hebben we maar een hoge poten email gestuurd over opzeggen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrij simpel. Je moet bij DUWO zijn. DUWO heeft met Ziggo een groot zakelijk contract afgesloten en niet jij. Jij hebt enkel een overeenkomst met DUWO. Dat betekent niet dag het niet bij Ziggo kan liggen maar jij als eindgebruiker hebt daar niets mee te maken.

https://www.duwo.nl/kennisbank/kennisitem#/node/46622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:54

Tim Schuhmacher

abasios

Tim Schuhmacher schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:17:

En voorheen had ik een Ubee in bridge mode. Mijn eigen router is ongewijzigd. Hoef ik nadat de nieuwe box in bridge mode is gezet enkel de bekabeling goed te doen en zou het dan moeten werken?
In eerste instantie werd mij inderdaad gezegd dat het 4 tot 24u kon duren, maar uiteindelijk heeft een medewerker van Ziggo het tijdens het telefoongesprek doorgevoerd. Dus binnen 5 minuten!

En inderdaad, oude router aan de Connect Box aansluiten en beide even resetten en toen werkte het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
meermarco schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:18:
Ik ben een tevreden Ziggo complete gebruiker. Ik gebruik de Ziggo Technicolor 7210 met software versie STF0.76.13.02 als modem/router. Voor zowel bedraag als draadloos. Omdat ik 'teveel' bedrade aansluitingen heb, had ik een oude linksys 320N als AP erachter voor de Hue en een Foscam camera. Helaas is de linksys 320n overleden(gebruikte de wifi niet), en zoek ik wat anders.

Ik gebruik dus ook de wifi van de Technicolor, en dat is 'redelijk'. De 5ghz is wel wat beperkt. Bereik met 2.4 is prima.

Ik zag dat Ziggo zelf de Wifi booster voor 59 euro aanbiedt. Dan heb ik weer 4 poorten LAN(nodig) en hij heeft wifi. Zal deze wifi via de 5ghz BETER zijn dan die van de technicolor? De booster zal naast de Technicolor komen te staan. Dus dan kan ik daarvan evt de wifi uitzetten.
Ik kan het zelf binnenkort testen. Gebeld, en in het kader van klantbehoud etc de bedrade wifibooster gekregen. Iemand een idee wat er onderhuids in zit? Ze hadden eerst een TP-link. Maar nu is het helemaal Ziggo branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iemand enig idee of AlphaCrypt Classic CAM nog kan werken icm met een legale, geactiveerde smartcard? ik las in een bericht van 2017 dat er nog mensen met oud spul zijn, en dat ziggo dat nog ondersteund, echter wil ik op de computer met een terratec h7 icm AlphaCrypt Classic CAM en smartcard kunnen kijken.

of is dit definitief echt niet meer bruikbaar tegenwoordig?

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 04-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22
Iemand hier die gebruikt maakt van dat TP-Link setje wat nieuwe klanten nu krijgen?
Ga binnenkort over naar een nieuw huis en zit aan Internet Max te denken en dan dit setje erbij maar als het bagger is dan kies ik wel voor de korting :P

Zit nu op een Complete pakket met een Archer C7 (AC1750 dacht ik?) en dat gaat prima. Snelheid is prima ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:08:
Ok, ik heb een potentieel probleem. Wij gaan over een week verhuizen en ik heb de verhuizing van Ziggo al doorgegeven. So far no problems. Maar, we spraken net de vorige bewoner en die gaf aan dat hij na heel veel gesodemieter met Ziggo uiteindelijk op KPN is overgestapt.

Zijn punten:
  • Structurele instabiliteit (meerdere keren per dag even geen internet)
  • Meerdere monteurs langsgehad, tot een controle van de wijk-kast na
  • Meerdere keren een nieuw modem van Ziggo gehad
Nu ben ik bang. :/ Maar vooral: hoe kan ik er zo snel mogelijk achterkomen of het met mijn Ziggo modem ook zo is, of dat het toch een brakke kabel ergens in de grond buitenshuis / in de wijkkast is? Is er een soort speedtest die stabiliteit meet? Kun je dat zelf? Dat je bijvoorbeeld 8 uur lang iets download en dan achteraf ziet wanneer uitval van de verbinding optrad? Is er iets preventiefs te bedenken?

Zou wel balen zijn, ik ben al 10+ jaar ontzettend tevreden Ziggo-abonnee. Helemaal geen trek in KPN (helemaal omdat er geen glasvezel bij ons nieuwe huis ligt/gepland staat). :'(
Ze hebben tegenwoordig van die meetkastjes die op de meter nauwkeurig een kabel storing kunnen vinden. Toen ik ging verhuizen heeft een monteur de huis installatie vervangen (vorige bewoners hadden een glasvezel abonnement) en die kwam er toen ook achter dat mijn groene kabel ergens een breuk had. De BAM (aannemer) kwam 1 week later langs, stoep open gegraven en een deel van de kabel vervangen en sindsdien 0 problemen. In totaal heeft alles minder dan 2u geduurd.

Verder zou je zelf Pingplotter of Smokeping kunnen draaien om de stabiliteit te meten. Maar goed, die data heb je niet nodig om Ziggo langs te laten komen.

Gewoon zeggen dat je gaat verhuizen en een monteur aanvragen (kostte niks bij mij, heb de monteur via facebook chat aangevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 20:58
MrGizMo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:08:
Iemand hier die gebruikt maakt van dat TP-Link setje wat nieuwe klanten nu krijgen?
Ga binnenkort over naar een nieuw huis en zit aan Internet Max te denken en dan dit setje erbij maar als het bagger is dan kies ik wel voor de korting :P

Zit nu op een Complete pakket met een Archer C7 (AC1750 dacht ik?) en dat gaat prima. Snelheid is prima ook
Het is een TP-link M4, genoeg reviews op o.a. Tweakers over te vinden. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ervaringen die ik heb gehoord zijn goed/heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22
SirMemeAlot schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:17:
[...]

Het is een TP-link M4, genoeg reviews op o.a. Tweakers over te vinden. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ervaringen die ik heb gehoord zijn goed/heel goed.
Ja wist idd welke set het was. Maar goed misschien waren er mensen hier die er gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tijdens Black Friday heb ik besloten om naar KPN over te stappen. Een goede aanbieding gekregen via de telefoon en mijn abonnement bij Ziggo dus laten opzeggen.
Een klein weekje later krijg ik een smsje van de opzeg/overstapservice van Ziggo met de vraag of ik hen kon bellen om de stopzegging goed af te ronden. Ik vermoedde al dat dit een verkoop praatje zou worden en heb me een beetje ingelezen. Resultaat: uiteindelijk toch bij Ziggo gebleven :+

Oud abonnement van €64,45 per maand:
- Alles-in-1 Plus (TV Standard, Internet Z2, Bellen). Met in totaal 3 (oude) smartcards op mijn account voor in totaal 3 TV's. Geen mediabox (gebruikte mijn eigen CI+ modules in mijn TV's).

Nieuw abonnement van €68,50 per maand:
- Internet Complete en TV Complete Next. Geen bellen meer (gebruikte ik toch niet).
- Inclusief Mediabox 4k Next
- Inclusief behoud van alle 3 de (oude) smartcards
- Inclusief 1xWiFibooster
- 12 maanden contract
- 9 maanden korting van 35 euro per maand

Dus geen gedoe met overstappen (bv webshop accounts met Ziggo emailadressen aanpassen) en ik kan gewoon mijn coax bekabeling blijven gebruiken. In vergelijking met mijn oude abonnement (als ik dus - net als afgelopen jaren, bij Ziggo was gebleven) uiteindelijk omgerekend dus zo'n 270 euro winst en een wifibooster + Mediabox Next.

Ben hier erg content mee. Via de email een bevestiging gekregen alleen zeggen ze daar niks over mijn oude smartcards en niks over de Mediabox Next. Maar ik denk dat de Mediabox Next bij het TV Complete Next zit inbegrepen.

Dus nog alleen morgen even een belletje naar Ziggo om bevestiging van de smartcards te krijgen (aangezien ik wel eens lees dat het behouden van oude smartcards mis gaat).

Heeft iemand wel eens bij het overstappen naar een nieuw abonnement (oude) smartcards kunnen behouden? Krijg je daar een bevestiging van?

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 04-12-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou alles zwart op wit laten zetten of het gesprek opnemen en dat ook melden dat je dat doet. Ik heb slechte ervaringen met de telefonische beloftes van ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:25:
[...]
Interessant idd, je ziet ze er nog wel tussen staan }:O

Maar ik dacht dat Aorta van LG was?
Aorta is van Liberty Global en Aorta vindt zichzelf een tier 1. Dat impliceert dat ze vinden dat je via Aorta alle netwerken in de default free zone kan bereiken en dat je hun moet betalen voor het recht om data naar hun ISP klanten product te sturen.

De meeste Aorta IP's zijn geen AMS-IX. Sommige wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$ host 80.249.208.106
106.208.249.80.in-addr.arpa domain name pointer nl-ams04a-ri2-et-7-1-0-0.aorta.net.
$ whois 80.249.208.106
...
% Information related to '80.249.208.0/21AS1200'
route:          80.249.208.0/21
descr:          AMS-IX Amsterdam IPv4 Peering (ISP) LAN
origin:         AS1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 10:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik heb een vraag. Ik heb een nieuwbouwhuis en wil Ziggo kiezen. In de meterkast heb ik een CAI aansluiting.

Wat kan ik heb beste doen qua aansluitingen.

- Modem in de meterkast
- CAI in woonkamer maken waar de TV komt en daar de Horizon aansluiten?

Hoe lus ik de CAI aansluiting door als die ook naar het modem gaat? Of hoef ik slechts een UTP aansluiting te hebben voor de Horizon box?

Ik kan het nu in 1 keer goed doen, want alle aansluitingen moeten nog worden gemaakt :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
silmaril8 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:04:
Tijdens Black Friday heb ik besloten om naar KPN over te stappen. Een goede aanbieding gekregen via de telefoon en mijn abonnement bij Ziggo dus laten opzeggen.
Een klein weekje later krijg ik een smsje van de opzeg/overstapservice van Ziggo met de vraag of ik hen kon bellen om de stopzegging goed af te ronden. Ik vermoedde al dat dit een verkoop praatje zou worden en heb me een beetje ingelezen. Resultaat: uiteindelijk toch bij Ziggo gebleven :+

Oud abonnement van €64,45 per maand:
- Alles-in-1 Plus (TV Standard, Internet Z2, Bellen). Met in totaal 3 (oude) smartcards op mijn account voor in totaal 3 TV's. Geen mediabox (gebruikte mijn eigen CI+ modules in mijn TV's).

Nieuw abonnement van €68,50 per maand:
- Internet Complete en TV Complete Next. Geen bellen meer (gebruikte ik toch niet).
- Inclusief Mediabox 4k Next
- Inclusief behoud van alle 3 de (oude) smartcards
- Inclusief 1xWiFibooster
- 12 maanden contract
- 9 maanden korting van 35 euro per maand

Dus geen gedoe met overstappen (bv webshop accounts met Ziggo emailadressen aanpassen) en ik kan gewoon mijn coax bekabeling blijven gebruiken. In vergelijking met mijn oude abonnement (als ik dus - net als afgelopen jaren, bij Ziggo was gebleven) uiteindelijk omgerekend dus zo'n 270 euro winst en een wifibooster + Mediabox Next.

Ben hier erg content mee. Via de email een bevestiging gekregen alleen zeggen ze daar niks over mijn oude smartcards en niks over de Mediabox Next. Maar ik denk dat de Mediabox Next bij het TV Complete Next zit inbegrepen.

Dus nog alleen morgen even een belletje naar Ziggo om bevestiging van de smartcards te krijgen (aangezien ik wel eens lees dat het behouden van oude smartcards mis gaat).

Heeft iemand wel eens bij het overstappen naar een nieuw abonnement (oude) smartcards kunnen behouden? Krijg je daar een bevestiging van?
Als er Next staat bij je abonnement als je inlogt krijg je een Next box.

Dit staat er bij mij:
Producten

Internet Complete en TV Complete Next (zonder bellen)
en mijn smartcards zijn ook nog steeds actief (er is er wel 1 vervallen toen ik de Next kreeg...)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iBRNTh6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjebakka schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:15:
Ik heb een vraag. Ik heb een nieuwbouwhuis en wil Ziggo kiezen. In de meterkast heb ik een CAI aansluiting.

Wat kan ik heb beste doen qua aansluitingen.

- Modem in de meterkast
- CAI in woonkamer maken waar de TV komt en daar de Horizon aansluiten?

Hoe lus ik de CAI aansluiting door als die ook naar het modem gaat? Of hoef ik slechts een UTP aansluiting te hebben voor de Horizon box?

Ik kan het nu in 1 keer goed doen, want alle aansluitingen moeten nog worden gemaakt :)
Ziggo geeft officieel alleen ondersteuning als je je modem aansluit in de meterkast (dit vanwege dat eigen kabels storing kunnen geven). Beste is dus daar het modem en vanuit daar UTP's naar de kamer(s) en accespoints en Coax naar je decoders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:32:
[...]

Ziggo geeft officieel alleen ondersteuning als je je modem aansluit in de meterkast (dit vanwege dat eigen kabels storing kunnen geven).
Dat geldt alleen voor wie een meterkast heeft en als daar ook het AOP zit.In veel situaties met oudere woningen zit het AOP nog steeds in een hoek van de huiskamer waar ooit de meest voor de hand liggende plaats voor de TV was. Zo gegroeid vanuit de tijd dat de coax alleen voor radio/TV distributie was...

Dus in dat geval het modem in de huiskamer plaatsen. Of het AOP laten verplaatsen naar de meterkast.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
Roetzen schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:08:
Dat geldt alleen voor wie een meterkast heeft en als daar ook het AOP zit.In veel situaties met oudere woningen zit het AOP nog steeds in een hoek van de huiskamer waar ooit de meest voor de hand liggende plaats voor de TV was. Zo gegroeid vanuit de tijd dat de coax alleen voor radio/TV distributie was...
Dat kan wel kloppen, die situatie is ook zo in mijn woning uit 1981.
Het is wel zo dat de groene kabel uit de grond in de meterkast uitkomt en daar onderbroken is. Via een connector gaat dezelfde groene kabel weer verder door de muur of de vloer naar het aop in de hoek van de woonkamer (tijdens de bouw van het huis, niet achteraf). Ziggo heeft toen ik klant werd kostenloos het aop vervangen door een nieuw exemplaar en ook de connectoren in de meterkast. En later ook nog de grondkabel wegens artifarcten in het tv beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 07:54
Ik heb een Ziggo Connect Box en ik word niet goed van de wifi disconnects. Het modem is online, bedraad blijft alles werken, maar wifi valt om de haverklap weg. Elke week moet ik de stekker uit dat modem trekken en dan werkt het wel weer even, maar daar heb ik dus geen zin meer in.

Nu lees ik her en der (maar weet het niet zeker) dat de Connect Box in bridge mode zetten en dan zelf er een router achter hangen dit probleem verhelpt. Klopt dat? Zo ja, wat voor router zou dat dan moeten zijn? Ik wil niet uitgeven wat niet nodig is maar geef wel degelijk wél uit wat wél nodig is.

Ik dacht namelijk eerst dat het aan de wifi functionaliteit van de Connect Box zelf lag, dus heb ik Google Wifi gekocht. Probleem blijft, dus dan maar een andere router indien dat dé oplossing is.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@Just_A_User Dit heb ik ook gehad, werd er knetter gek van, vooral de Kids en vrouw waren constant aan het klagen dat WiFi weg viel. Alle binnen bekabeling uitgesloten. Uiteindelijk toch een monteur laten komen. En wat bleek: gecorrodeerd en zo krom als een hoepel, zo zat ik aangesloten in de straatkast. Modem stond constant te klapperen.

Sindsdien zeer stabiel. WiFi ook stabiel. Ook veel minder post rs en pre rs errors in het modem. Ging echt van (honderd) duizenden pre rs naar 250 per kanaal na 20 dagen uptime. Post rs staat nog steeds op 0.

Dus als je alles binnenshuis hebt uitgesloten, laat ze is naar het signaal kijken of de straat kast zelf.

Succes iig is om gek van te worden, zeker als je zoveel betaald moet het gewoon goed zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_bsexA38g8k8s_iE71bTNqxunI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7a218jKcEVnBayVUFW66OUx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:54:
Ik heb een Ziggo Connect Box en ik word niet goed van de wifi disconnects. Het modem is online, bedraad blijft alles werken, maar wifi valt om de haverklap weg. Elke week moet ik de stekker uit dat modem trekken en dan werkt het wel weer even, maar daar heb ik dus geen zin meer in.

Nu lees ik her en der (maar weet het niet zeker) dat de Connect Box in bridge mode zetten en dan zelf er een router achter hangen dit probleem verhelpt. Klopt dat? Zo ja, wat voor router zou dat dan moeten zijn? Ik wil niet uitgeven wat niet nodig is maar geef wel degelijk wél uit wat wél nodig is.

Ik dacht namelijk eerst dat het aan de wifi functionaliteit van de Connect Box zelf lag, dus heb ik Google Wifi gekocht. Probleem blijft, dus dan maar een andere router indien dat dé oplossing is.
Korte reactie, het zal een hoop gezeur voorkomen. Zoek een fatsoenlijk exemplaar en je bent van een hoop gezeik af, zeker weten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@hardware-lover Ik betwijfel of een andere router gaat helpen. Met Google wifi heeft ie nog steeds dezelfde problemen. Als ik hem was zou ik eerst alles mbt tot het signaal etc uitsluiten, alvorens weer andere router te kopen, zie ook mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:25:
@hardware-lover Ik betwijfel of een andere router gaat helpen. Met Google wifi heeft ie nog steeds dezelfde problemen. Als ik hem was zou ik eerst alles mbt tot het signaal etc uitsluiten, alvorens weer andere router te kopen, zie ook mijn post hierboven.
Hij heeft daarbij zijn modem niet in bridge staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Even pingen naar het modem en tegelijkertijd ziggo.nl, dan weet je de oorzaak snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
hardware-lover schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:27:
[...]

Hij heeft daarbij zijn modem niet in bridge staan?
Modem staat niet in bridge momenteel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:13:
@Just_A_User Dit heb ik ook gehad, werd er knetter gek van, vooral de Kids en vrouw waren constant aan het klagen dat WiFi weg viel. Alle binnen bekabeling uitgesloten. Uiteindelijk toch een monteur laten komen. En wat bleek: gecorrodeerd en zo krom als een hoepel, zo zat ik aangesloten in de straatkast. Modem stond constant te klapperen.

Sindsdien zeer stabiel. WiFi ook stabiel. Ook veel minder post rs en pre rs errors in het modem. Ging echt van (honderd) duizenden pre rs naar 250 per kanaal na 20 dagen uptime. Post rs staat nog steeds op 0.

Dus als je alles binnenshuis hebt uitgesloten, laat ze is naar het signaal kijken of de straat kast zelf.

Succes iig is om gek van te worden, zeker als je zoveel betaald moet het gewoon goed zijn.

[Afbeelding]
Maar bedraad heb ik gewoon altijd internet, ook TIJDENS die wifi toestand. Dan heeft geen enkel apparaat met wifi verbinding, (dwz, verbinding is er wel volgens het icoontje maar hij doet niks), maar op datzelfde moment hebben bedrade appraten wél internet.

Dan kan het niet zijn dat het modem geen verbinding heeft met internet want dan had ik ook bedraad geen internet gehad.

Ik had de hoop dat de wifi van de modem zelf uitzetten oplossing zou bieden want die google wifi dinges zit met een kabel op de modem aangesloten, maar niet dus.

Vandaar dus de vraag of bridge mode (waarvan ik niet weet wat dat nou exact doet, wél een oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Just_A_User schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:36:
[...]
Modem staat niet in bridge momenteel nee.
Dat had ik zo begrepen ja ;)

Ik heb bij de overstap naar MAX een ander modem gekregen omdat het oude niet meer voldeed voor de MAX snelheid. Het vorige modem heb ik vrijwel altijd in Bridge gehad, maar de nieuwe Connectbox nog niet meteen na ontvangst en ingebruikname. Nooit, werkelijk nooit gezeur met wifi in "eigen beheer" (lees via eigen router), maar met de Connectbox meteen, na ingebruikname. Steeds wegvallende wifi, zo onvoorspelbaar als maar mogelijk. Hoewel ik vooraf al had besloten dat deze ook weer in bridge zou gaan, moest ik er toch wat meer vaart in zetten. Dezelfde dag nog geregeld via klantenservice (ik kan het niet zelf @ fZiggo), daarna geen enkel probleem meer gehad met wegvallende verbindingen, niet via vast, niet via wifi.

Er zullen best gebruikers zijn waarbij een connectbox redelijk tot goed werkt met wifi (zoals bij mijn jongste dochter in haar appartement bijvoorbeeld), maar voor ons voldeed ie niet. Mogelijk verschil in type connectbox, dat heb ik nooit uitgezocht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
hardware-lover schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:48:
[...]

Dat had ik zo begrepen ja ;)

Ik heb bij de overstap naar MAX een ander modem gekregen omdat het oude niet meer voldeed voor de MAX snelheid. Het vorige modem heb ik vrijwel altijd in Bridge gehad, maar de nieuwe Connectbox nog niet meteen na ontvangst en ingebruikname. Nooit, werkelijk nooit gezeur met wifi in "eigen beheer" (lees via eigen router), maar met de Connectbox meteen, na ingebruikname. Steeds wegvallende wifi, zo onvoorspelbaar als maar mogelijk. Hoewel ik vooraf al had besloten dat deze ook weer in bridge zou gaan, moest ik er toch wat meer vaart in zetten. Dezelfde dag nog geregeld via klantenservice (ik kan het niet zelf @ fZiggo), daarna geen enkel probleem meer gehad met wegvallende verbindingen, niet via vast, niet via wifi.

Er zullen best gebruikers zijn waarbij een connectbox redelijk tot goed werkt met wifi (zoals bij mijn jongste dochter in haar appartement bijvoorbeeld), maar voor ons voldeed ie niet. Mogelijk verschil in type connectbox, dat heb ik nooit uitgezocht.
Ok, dus als een eigen router de way to go is, welke/wat raad je me dan aan? Ik heb redelijk wat apparaten aan de wifi hangen, ik denk rond de 10 ofzo, dat is dus naast alle bedrade apparaten.

Pagina: 1 ... 190 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic