Crawl NL schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:44:
Food for thought mocht je in deze periode willen overstappen naar een ander pakket bij Ziggo.
Na jaren gebruik zonder enige storing van betekenis heb ik na het overstappen van Internet/TV Complete naar Internet/TV Max nu al 6 dagen geen internet meer. Ik heb een Horizon mediabox en deze is vervangen door een Connect en Next box.
De Connect box staat nu dus al 6 dagen te knipperen. Ik heb inmiddels 4 verschillende klantenservice medewerkers gesproken en bezoek gehad van een monteur maar er is niemand die mij kan helpen. Het schijnt dat er nog een activatie doorgevoerd moet worden van het modem welke is vast gelopen in het geautomatiseerd systeem van Ziggo. Het probleem is al geëscaleerd maar na 6 dagen nog steeds geen internet. Het escalatie proces van Ziggo is dus ook een wassen neus.
Dit probleem schijnt dus al enkele maanden te spelen maar tot op heden is hiervoor nog geen oplossing gevonden. Klanten worden hierop niet gewezen en worden zo opgezadeld met de problemen die spelen binnen Ziggo. In plaats van de klant erop te wijzen worden ze misleid en kunnen ze geen kant op. ADSL is geen optie voor ons (echt te traag) en glasvezel is niet aanwezig. Heb cijfers gezien op het community forum van Ziggo dat het zich voordoet bij 20% van de klanten.
Bezint dus eer gij begint.
Hier dus vrijwel hetzelfde verhaal. Ik heb eigenlijk al jaren probleemloos internet via ziggo, maar zat nog op een oud abonnement en kreeg ook het idee dat het modem (technicolor tc7200

) op zijn einde zit (ondanks de bridge modus).
Door 2 euro meer p/m kwam ik ook op het 500 Mbit abonnement en heel gauw een nieuw modem mogen ontvangen, de connectbox. Eerder heb ik dit modem ook bij mijn ouders geactiveerd binnen een half uur, dit verliep toen prima.
Echter was dit bij mij vorige week een ander verhaal, ik kreeg bijna een hartaanval toen ik 2 dagen voor kerst de helpdesk medewerker sprak. Administratief zou er iets in de back-end niet goed staan en hierdoor moet er manueel iets worden hersteld wat de helpdesk medewerker natuurlijk logisch gezien niet zelf kan doen. Het zou binnen een week opgelost moeten worden en tot die tijd zou ik geen internet hebben. De medewerker vroeg nog of ik toevallig vodaphone had, want dan kon hij even mijn bundels op unlimited zetten, zodat we tijdens de kerst internet hebben, echter hebben wij geen vodaphone.
Ik zag mijn vrouw ook al wit aanlopen, want in COVID-19 tijd met een huis vol kids geen internet gaat hem niet worden...
Aan de helpdesk medewerker vroeg ik nog of ik mijn oude modem nog zou werken, dit kon hij niet aangeven behalve dan dat het een poging waard zou zijn. Toen ik mijn oude tc7200 weer aansloot werkte het helaas niet, maar ik vertrouwde het niet, dus heb ik de TC7200 nogmaals reset en weer opnieuw in bridge gezet en toen kreeg ik weer internet.
Zodra het TC7200 modem stopt met functioneren zou dat een indicator moeten zijn om opnieuw mijn connectbox aan te sluiten, maar inmiddels zijn we dus een week verder en er is nog steeds niks gewijzigd.
Mijn advies is om het met je oude modem te proberen.
Overigens zeer bizar dat dit nog kan in 2020, want voor hetzelfde geld had ik nu al een week geen internet gehad. Daarnaast gaf de medewerker aan dat dit in het begin van het jaar nog veel erger was en het heel vaak voor kwam, vermoedelijk omdat het geautomatiseerde systeem toen live is gegaan.
Vandaag ga ik ze maar weer eens bellen, want ik heb ook nog niet mijn nieuwe snelheden, want dit is gekoppeld aan het nieuwe modem.