Ja want VodafoneZiggo maakt de modems natuurlijk zelf en koopt losse Puma chips.Help!!!! schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:01:
^
VodafoneZiggo zal wel een extreem goede deal met Intel hebben om ze van die hopeloze Puma chipsets af te helpen.
LOL. Via hun leveranciers en wellicht probeert intel zelf ook direct invloed uit te oefenen op de grote kabelaars. Dat zou me niet verbazen. *knip* Doe eensch liefJay-B schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:48:
[...]
Ja want VodafoneZiggo maakt de modems natuurlijk zelf en koopt losse Puma chips.
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-04-2020 21:05 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Hoeveel bufferbloat heb je op de DSLReports speedtest en/of wat is je "loaded latency" op Fast.com?Marsjee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:02:
[...]
Stront ziek wordt ik al van die Puma chipset, ben nog niet zolang klant bij Ziggo, maar ga er ook niet lang blijven op deze manier. Wat een drama.
Met het protocol klopt inderdaad, dit heb ik ingesteld staan, en ook de connecties verminderd, en zeker de upload omlaag gezet. Hoe kan Ziggo zulke modems gebruiken? Leuk voor Henk & Ingrid, maar voor de tweaker/ IT'er echt not done.....
** Moet je eens een VPN verbinding erbij gebruiken, en dan torrent... Weg heel het netwerk
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
In navolging van wat posts op deze pagina, de aanbieding van 12 maanden Alles-in-1 Max voor 49,50 voor Ziggo Friends & Family is echt een hele goeie deal, maar helaas kon de chat-medewerker er mij niet bij helpen.
Helaas is ook het vroegere Vodafone Friends and Family-topic gesloten en kon een andere Tweaker hem niet voor mij activeren, ze maken het wel moeilijk om een goeie prijs te krijgen
Via MeerMetZiggo.nl krijg je in ieder geval de huidige aanbieding met 3/5 maanden korting, maar ook 50 euro cashback. Die kan Ziggo niet matchen. Heb het daar al afgesloten, maar mocht er iemand nog een code kunnen delen....
Helaas is ook het vroegere Vodafone Friends and Family-topic gesloten en kon een andere Tweaker hem niet voor mij activeren, ze maken het wel moeilijk om een goeie prijs te krijgen
Via MeerMetZiggo.nl krijg je in ieder geval de huidige aanbieding met 3/5 maanden korting, maar ook 50 euro cashback. Die kan Ziggo niet matchen. Heb het daar al afgesloten, maar mocht er iemand nog een code kunnen delen....
Bambu Lab P1S Combo
Kanarie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:29:
[...]
Hoeveel bufferbloat heb je op de DSLReports speedtest en/of wat is je "loaded latency" op Fast.com?

** screenshot verwijderd...
Resultaten zijn zonder VPN, met momenteel 1 device connected. Tv uit. ( Mocht dat uitmaken
[ Voor 36% gewijzigd door Marsjee op 30-04-2020 14:28 ]
Zoals ik al aangaf krijgen mensen uit Giganet (particulier) wel de UBEE. Maar klanten uit niet Giganet krijgen hem niet.valkenier schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:18:
[...]
Dat is toch niet helemaal waar, op de Ziggo community en via de chat zijn ze recent uitgedeeld aan particulieren.
https://community.ziggo.n...rbinding-connectbox-55102
Hmm dat is vrij dramatisch, die ping timeout tijdens de fast.com test suggereert dat je eigenlijk over de 1s loaded latency (bufferbloat) heengaat, dat helpt alvast niet bij de kwaliteit van je netwerk tijdens torrent-downloads.Marsjee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:56:
[...]
[Afbeelding]
Op fast.com een loaded latency van: 636 ms, unloaded: 12ms
[Afbeelding]
Resultaten zijn zonder VPN, met momenteel 1 device connected. Tv uit. ( Mocht dat uitmaken)
Dat kun je fixen; met een ConnectBox in bridge en een router met SQM/QoS haal ik 11ms unloaded en 18ms loaded op Fast.com. Geen problemen met torrents en VPNs, maar het vereist wel een snelle router om het op 250Mbit te kunnen doen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Die Puma6 zooi is verschrikkelijk. Modems zijn daarnaast ook nog extreem instabiel, en Ziggo blijft ontkennen.Marsjee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:02:
[...]
Stront ziek wordt ik al van die Puma chipset, ben nog niet zolang klant bij Ziggo, maar ga er ook niet lang blijven op deze manier. Wat een drama.
Met het protocol klopt inderdaad, dit heb ik ingesteld staan, en ook de connecties verminderd, en zeker de upload omlaag gezet. Hoe kan Ziggo zulke modems gebruiken? Leuk voor Henk & Ingrid, maar voor de tweaker/ IT'er echt not done.....
** Moet je eens een VPN verbinding erbij gebruiken, en dan torrent... Weg heel het netwerk
Zakelijke klant met Hitron CGNV4 modem: signaalwaardes perfect, maar elke 2 dagen mag je dat kutding resetten om weer fatsoenlijk dataverkeer te krijgen. Als modem weer begint te haperen: Download 45Mbit, upload 0,06Mbit (op een 600/50 abonnement). Ping op het modem IP extern geeft uitschieters naar 4 seconden, maar Ziggo wil niks doen want ze meten geen storingen in het signaal.
Mag fysiek naar die klant toerijden, laptop op modem aansluiten als de verbinding kut is en dan screenshotjes maken met speedtest, eerder willen ze niks doen. Router is vorige week vervangen, geeft geen oplossing (van een generieke linux machine naar pfsense).
Voorheen was het eens in de 2 weken resetten, maar nu het halve bedrijf via OpenVPN extern werkt is het elke 2 werkdagen bal.
Maargoed, oplossing is in zicht: Volgens Fourstack komt er 6 mei glasvezel. Ziggo eruit, glasvezel erin, weg met die Puma6 rotzooi.
Hoe meer ik ga downloaden, hoe meer ik van binnen ga huilen met deze onstabiele zooiKanarie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:19:
[...]
Hmm dat is vrij dramatisch, die ping timeout tijdens de fast.com test suggereert dat je eigenlijk over de 1s loaded latency (bufferbloat) heengaat, dat helpt alvast niet bij de kwaliteit van je netwerk tijdens torrent-downloads.
Dat kun je fixen; met een ConnectBox in bridge en een router met SQM/QoS haal ik 11ms unloaded en 18ms loaded op Fast.com. Geen problemen met torrents en VPNs, maar het vereist wel een snelle router om het op 250Mbit te kunnen doen.
Natuurlijk wat overdreven, maar ik ben zeer teleurgesteld in mijn overstap van Tele2 naar Ziggo, enkel alleen om dit modem, en die verschikkelijke horizonbox. Maar SQM en QoS zegje, klinkt goed.
Ik weet niet of mijn router daar snel genoeg voor is, wel dual core, is een: tp-link archer c2300 Ook custom firmware mogelijkheden. Als je meer weet, hoor ik dat graag, anders zou ik later wat onderzoek doen hierna.
Boh, dat klinkt ook verschikkelijk, modem telkens resetten is ook echt geen pretje._JGC_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:20:
[...]
Die Puma6 zooi is verschrikkelijk. Modems zijn daarnaast ook nog extreem instabiel, en Ziggo blijft ontkennen.
Zakelijke klant met Hitron CGNV4 modem: signaalwaardes perfect, maar elke 2 dagen mag je dat kutding resetten om weer fatsoenlijk dataverkeer te krijgen. Als modem weer begint te haperen: Download 45Mbit, upload 0,06Mbit (op een 600/50 abonnement). Ping op het modem IP extern geeft uitschieters naar 4 seconden, maar Ziggo wil niks doen want ze meten geen storingen in het signaal.
Mag fysiek naar die klant toerijden, laptop op modem aansluiten als de verbinding kut is en dan screenshotjes maken met speedtest, eerder willen ze niks doen. Router is vorige week vervangen, geeft geen oplossing (van een generieke linux machine naar pfsense).
Voorheen was het eens in de 2 weken resetten, maar nu het halve bedrijf via OpenVPN extern werkt is het elke 2 werkdagen bal.
Maargoed, oplossing is in zicht: Volgens Fourstack komt er 6 mei glasvezel. Ziggo eruit, glasvezel erin, weg met die Puma6 rotzooi.
En dat zelfs op een zakelijkelijn !? Echt onbegrijpelijk..
..
Tja, nog even dit eerste jaartje uitzitten, dan maar weer terug naar tele2 of KPN, kpn kan als enige hier VDSL met 200/35 aanbieden... Beter dan ziggo met deze modems iig.
Glasvezel gaat nooit gebeuren hier.. ( particulier gehuurt bij de grootse %#$%$ van Nijmegen
Het fantastische is ook dat er bij die klant een Zabbix proxy draait die ik uitlees met mijn Zabbix server. Omdat 50% van het verkeer tussen proxy en server gedropt werd door ziggo/modem heb ik daarvoor een OpenVPN tunnel opgezet.Marsjee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:27:
[...]
Boh, dat klinkt ook verschikkelijk, modem telkens resetten is ook echt geen pretje.
En dat zelfs op een zakelijkelijn !? Echt onbegrijpelijk..
..
Tja, nog even dit eerste jaartje uitzitten, dan maar weer terug naar tele2 of KPN, kpn kan als enige hier VDSL met 200/35 aanbieden... Beter dan ziggo met deze modems iig.
Glasvezel gaat nooit gebeuren hier.. ( particulier gehuurt bij de grootse %#$%$ van Nijmegen![]()
)
Laatst een andere klant met ook zo'n Hitron modem, die hadden een Microsoft Forefront TMG server draaien als firewall. Op willekeurige momenten besloot modem zichzelf te resetten, dan had je 10 minuten geen internet (soms 3x per uur
Welke link gebruik jij daar voor. Velen zijn uit de lucht en degenen die wel werken zeggen dat we op 1-1-2015 al Ftth hadden._JGC_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:20:
[...]
Die Puma6 zooi is verschrikkelijk. Modems zijn daarnaast ook nog extreem instabiel, en Ziggo blijft ontkennen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
neeecht schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:43:
@MasterL wow 32 Docsis 3.0 kanalen en 1 Docsis 3.1 kanaal.
Met prima SNR waardes. Hier ben ik ook bang voor als ik straks Docsis 3.1 mag nemen en testen.
De waardes zien er perfect uit. Dat wordt helaas Ziggo bellen als het hiervoor beter was.
Edit:
Hmm je vermogen als ik dat goed lees, is ongeveer 10x zoveel als bij de meeste mensen.
Als dat waar is zou Ziggo daar kunnen beginnen. Betekend dat je erg veel gain nodig hebt.
Jim423 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:38:
[...]
De huidige 3.1 die nu in gebruik is loopt tot 978Mhz. Geen probleem dus.
Echter je downstream power is veel te hoog en je upstream power veel te laag. Dit komt door te weinig demping te verklaren doordat je geen splitters hebt en het modem achter je versterker zit. Ik zou adviseren vanuit je AOP (VQ601R, deze voldoet voorlopig nog wel) naar een splitter te gaan (ESX-02) en vanaf deze splitter naar je versterker en je modem. Aansluiten met Technetix kant en klaar 1.5m F push on kabels, kost je hooguit 1 minuut. Je waardes komen dan op +9dBmV downstream en 43dBmV upstream wat een stuk gezonder is.
@neeecht @Jim423 @ArcticWolf Bedankt voor jullie reacties.ArcticWolf schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:04:
[...]
Je downstream "Power" is veel te hoog.. dit moet tussen de +10 en -10 zitten (wordt waarschijnlijk door de versterker veroorzaakt?)
Heb nu een splitter na het AOP geplaatst en vanuit de splitter "door" naar de modem en de versterker.
Waardes zien er nu zo uit:
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/icecreamfarmer schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:51:
[...]
Welke link gebruik jij daar voor. Velen zijn uit de lucht en degenen die wel werken zeggen dat we op 1-1-2015 al Ftth hadden.
https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
En ja, in Drachten zijn ze serieus bezig met glasvezel. Moet ook wel, zowel Bluefiber als Xenosite zijn op dit moment bezig met glasvezel leggen, alles wat KPN dan laat liggen raken ze kwijt aan andere partijen.
Die geeft bij upgrades dus rare waarden.
Is er ergens anders nog te zien hoe het met de uitrol van glasvezel staat.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Misschien dat er bij de desbetreffende postcodes iets niet lekker is? Hier doet hij het prima:icecreamfarmer schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:58:
[...]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Werkt hier ook prima;icecreamfarmer schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:58:
[...]

En toch heb ik Ziggo genomen
Nog te hoog eigenlijk, maar wel een stuk acceptabel.MasterL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:55:
[...]
[...]
[...]
@neeecht @Jim423 @ArcticWolf Bedankt voor jullie reacties.
Heb nu een splitter na het AOP geplaatst en vanuit de splitter "door" naar de modem en de versterker.
Waardes zien er nu zo uit:
[Afbeelding]
Meen dat ik jaren geleden een keer eenzelfde geval heb langs zien komen hier op het forum, een Ziggo monteur had toen een filter/module van een paar euro die je ertussen kon zetten waarmee je het vermogen kon dempen.
Het is ook ergens te koop, ik weet alleen niet meer waar
[edit]
Ah gevonden, volgens mij waren het deze;
6 dB https://www.allekabels.nl...01/demper-attenuator.html
10 dB https://www.allekabels.nl...nne-satelliet-demper.html
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 30-04-2020 15:29 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Nu wordt ik heel benieuwd waar het over gaat dat deze modems niet getroffen zijn
Het gaat niet om het 'valt om bij UDP'-probleem gaat, dat doet de Compal in ieder geval nog.
In de praktijk is dat bij KPN/XS4ALL (bonded) waarschijnlijk uncapped wat betreft upload. Dan heb je 160/40-60. Je kan een maandabbonnement proberen om te testen?com2,1ghz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:50:
offtopic:
- KPN kan max 160/10 Mbit leveren op mijn postcode volgens de check. Ik heb n 250/20 via Ziggo.
Laatste keer dat ik ADSL had was tot 2010 bij XS4ALL op een 20/2 lijntje. Wat ik toen vervelend vond was dat de download snelheid ging instorten als je aan het uploaden was en vice versa. Iets wat echt een verademing was toen ik over ging naar UPC destijds. Ik weet niet hoe dit met VDSL is.
[ot]Weet niet of dat kortingsacties scheelt[/o]
Is VPN geen mitigatie voor de Puma-problemen meer?
Eerder kon je een stabiele ervaring krijgen door al je verkeer door een VPN tunnel te doen. Geen fijne fix maar het werkte wel
Nou, deze "misschien" kan nu wel te boek als een "zeker weten". Niet dat de oorzaak me nu duidelijk is.Roetzen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:55:
[...]
Misschien is het andersom. Het nieuwe WAN IP adres is een gevolg van het resetten van de router. Niet de oorzaak er van.
Één opvallend ding in de logs is dat onze printer om de zoveel tijd een hele rits DHCP ACK berichten verstuurd, elke 4 minuten een nieuwe en dat een tijdje lang, om daarna weer even te zwijgen. Ik heb de stekker even uit de printer getrokken, kijken of het de komende dagen beter is.
Vanochtend haperde de TV zelfs, maar dat was slechts 1 kinderfilmpje. Misschien was dat gewoon iets bij de bron want het programma erna was vlekkeloos.
Hier al twee maanden hetzelfde: downstream slecht, upstream normaal.page404 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:34:
Wat ik vooral raar vind is dat de upload goed blijft en de download helemaal inkakt.
Nu, op dit moment ook? Ik heb thans een download van 250+ en upload van 25+. Ik haal dus mijn maximale snelheid. Echter, op werkdagen ‘kwakkelt’ mijn download regelmatig. Ik weet niet of dit onder inkakken wordt verstaan, maar dan haal ik soms niet meer dan 100-110 Mbps, hetgeen wel meer dan een halvering is, terwijl de upload dan geen steken laat vallen. ‘s Avonds haal ik dan wel weer mijn maximale snelheid.S0epkip schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:03:
Hier al twee maanden hetzelfde: downstream slecht, upstream normaal.
Ik denk, dat dit nog steeds te maken heeft met de beschikbare capaciteit als alle thuiswerkers gaan videoconferencen, incluis mijzelf, doordeweeks.
Mijn snelheid meet ik niet over de WiFi, maar op de router. Mijn Netgear R7800 meet ook de binnenkomende snelheid.
Inmiddels opgelost, vandaag coax, splitter en Ubee modem gewisseld. Waar het oude modem maar 1 ds en 1 us kanaal verbond (groene us/ds lampjes) zijn er nu gewoon weer 8 ds kanalen en 4 us kanalen (blauwe us/ds lampjes) en haal ik de volle snelheid.RicoK schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:30:
[...]
Nu, op dit moment ook? Ik heb thans een download van 250+ en upload van 25+. Ik haal dus mijn maximale snelheid. Echter, op werkdagen ‘kwakkelt’ mijn download regelmatig. Ik weet niet of dit onder inkakken wordt verstaan, maar dan haal ik soms niet meer dan 100-110 Mbps, hetgeen wel meer dan een halvering is, terwijl de upload dan geen steken laat vallen. ‘s Avonds haal ik dan wel weer mijn maximale snelheid.
Ik denk, dat dit nog steeds te maken heeft met de beschikbare capaciteit als alle thuiswerkers gaan videoconferencen, incluis mijzelf, doordeweeks.
Mijn snelheid meet ik niet over de WiFi, maar op de router. Mijn Netgear R7800 meet ook de binnenkomende snelheid.
Het was bij mij dus een constant issue, onafhankelijk van de time of day.
[ Voor 3% gewijzigd door S0epkip op 02-05-2020 20:33 ]
Zojuist bovenstaande e-mail van Ziggo ontvangen.Beste tester,
Heb jij een 4e generatie Apple TV en heb ook je een Ziggo Internet abonnement? Wil je ook op je Apple TV genieten van Ziggo GO? Geef je dan nu op voor de test van de Ziggo GO app op Apple TV.
Eindelijk zicht op een app voor Apple TV
[ Voor 9% gewijzigd door Casio fx-100 op 06-05-2020 11:13 ]
Ach, ze testen ook al een jaar met de AndroidTV app...Casio fx-100 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:12:
[...]
Zojuist bovenstaande e-mail van Ziggo ontvangen.
Eindelijk zicht op een app voor Apple TV
Dat klinkt geweldig, een Ziggo go app voor de Apple TV.
Ik wil me graag ook opgeven maar heb niet zo'n e-mail gehad.
Hoe geef ik me op voor deze test?
FF online zoeken op bepaalde steekwoorden brengt je een heel einddolopfriet schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:37:
Dat klinkt geweldig, een Ziggo go app voor de Apple TV.
Ter info: Al geruime tijd is Ziggo bezig om de app van on-demand platform Ziggo GO voor de mediaspeler van Apple intern te testen. Deze testen duren al bijna twee jaar. Toch lijkt er nu vooruitgang te zitten in de ontwikkeling van de app.
Testing, one, two ...
Wij hebben zo'n connectbox en deze gaf bij ons veel problemen. Ik heb toen een nieuwe gekregen en kwam er toen achter dat er twee verschillende versies zijn (Compal en Arris volgens mij? Ik ben nu niet thuis dus kan het niet controleren) Is een van de twee echt beter dan de andere? Want ik lees in dit topic dat ze vrijwel gelijk zijn maar ook dat de ene de Compal beter vindt en dat de ander de Arris beter vindt. Dus ben wel nieuwsgierig wat nou precies de verschillen zijn.
Ik merkte wel dat mijn Windscribe problemen heeft met het nieuwe modem. Dat zou iets met IKEv2 te maken moeten hebben? Maar UDP gaf ook problemen en TCP soms ook. Soms werkt UDP wel en soms werkt TCP wel.
Ik merkte wel dat mijn Windscribe problemen heeft met het nieuwe modem. Dat zou iets met IKEv2 te maken moeten hebben? Maar UDP gaf ook problemen en TCP soms ook. Soms werkt UDP wel en soms werkt TCP wel.
nadat ik het de IPv6 tunnel broker (hurricane electric) werkend heb gekregen op OPNsense (handleiding zei dat RA op 'assistents' moest, blijkbaar werkt voor mij "unmaneged" beter) bleek dat de snelheid op ipv6 echt belabberd was, kwam niet boven de 18mbit uit. na wat zoekwerk kwam ik bij een topic op het Ziggo community forum terecht, hieruit bleek dat de connectbox de boosdoener was, verzoek ingediend om de Ubee UBC1318ZG te mogen ontvangen.
inmiddels ontvangen en aangesloten (plug&play, geen activatie nodig!) zit de IPv6 tunnel nu rond de 300mbit! (v/d 600mbit) Prima dus.
Nu eens kijken hoe stabiel de UBEE is, met de oude CB had ik veel last van uitvallende verbindingen. T3 errors en hoge Pre/post RS errors, ondanks bridge modus.
de UBEE is trouwens ook gewoon "Connectbox")
inmiddels ontvangen en aangesloten (plug&play, geen activatie nodig!) zit de IPv6 tunnel nu rond de 300mbit! (v/d 600mbit) Prima dus.
Nu eens kijken hoe stabiel de UBEE is, met de oude CB had ik veel last van uitvallende verbindingen. T3 errors en hoge Pre/post RS errors, ondanks bridge modus.
de UBEE is trouwens ook gewoon "Connectbox")
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
En toch heb ik me aangemeld als testerjongetje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:03:
[...]
Ach, ze testen ook al een jaar met de AndroidTV app...
@geenwindows,
Hier hetzelfde verhaal. Sinds gisteren ook de UBEE en de Connectbox van Arris ligt inmiddels bij de PostNL
weg ermee!
Hier hetzelfde verhaal. Sinds gisteren ook de UBEE en de Connectbox van Arris ligt inmiddels bij de PostNL
Weer een monteur over de vloer gehad. Heeft de centrale kast van de straat nagecheckt en de connector vervangen. Heeft wat metingen gedaan en kon niets vinden.
Conclusie was dat het mogelijk komt door iemand die storing veroorzaakt op het netwerk. Dit valt moeilijk op te sporen.
Ondertussen viel de boel gisterenavond meerdere malen uit. Ben echt gefrustreerd hierdoor omdat er gewoon geen andere aanbieder is die dicht in de buurt komt qua snelheid.
Net een postcode check gedaan met KPN en kwam op 80/23 Mbit. Vorig week was dit 160/10 ongeveer.
Vraag me af hoe stabiel dat nou weer is. Sta echt niet te wachten om te downgraden naar 80Mbit. Had 10 jaar terug nog een 60Mbit lijntje bij Ziggo en wil graag niet terug qua snelheid.
Conclusie was dat het mogelijk komt door iemand die storing veroorzaakt op het netwerk. Dit valt moeilijk op te sporen.
Ondertussen viel de boel gisterenavond meerdere malen uit. Ben echt gefrustreerd hierdoor omdat er gewoon geen andere aanbieder is die dicht in de buurt komt qua snelheid.
Net een postcode check gedaan met KPN en kwam op 80/23 Mbit. Vorig week was dit 160/10 ongeveer.
Vraag me af hoe stabiel dat nou weer is. Sta echt niet te wachten om te downgraden naar 80Mbit. Had 10 jaar terug nog een 60Mbit lijntje bij Ziggo en wil graag niet terug qua snelheid.
valt alleen je modem offline? of ook storing op TV / FM radio?com2,1ghz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:11:
Weer een monteur over de vloer gehad. Heeft de centrale kast van de straat nagecheckt en de connector vervangen. Heeft wat metingen gedaan en kon niets vinden.
misschien wel een radio/tv piraat die instraalt ( of direct invoed) op de kabel?
404 Signature not found
TV/Radio gebruik ik niet. Alleen mijn ConnectBox is aangesloten erop.SMSfreakie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:08:
[...]
valt alleen je modem offline? of ook storing op TV / FM radio?
misschien wel een radio/tv piraat die instraalt ( of direct invoed) op de kabel?
Die radio piraat die zou dan de hele dag door moeten instralen. Dit probleem is ontstaan sinds de corona crisis. Je zou haast kunnen denken dat het komt door de overbelasting van het netwerk.
Echter heb ik dagen dat dit achter elkaar vaak voorkomt. Van 10 keer tot tig keren waardoor ik niet eens gebruik kan maken.
Vervolgens heb ik weer een week dat het maar 0-2 keer op een dag uitvalt
Ik heb dit in de ochtenden, middagen, avonden en zelfs snachts om 3:00 meegemaakt. Op alle dagen in de week. Ik geloof ook niet dat dit komt door de netwerk belasting of specifieke momenten.
Wat opvallend is dat het naar mijn gevoel lijkt alsof dit weersgebonden is. Dus met koud/vochtig weer dat het niet uitvalt. En de afgelopen maand met mooie zonnige droge dagen dat het steeds vaker voorkwam.
De meting van de monteur heeft dit vandaag totaal uitgesloten. Ook enig vorm van oxidatie in de connector is geen sprake van.
Het rare is dat de upstream er eerst uitvliegt en vervolgens de hele verbinding. Het gaat namelijk zo.Ik zit in een Skype meeting, of Discord met vrienden om te gamen. Op het moment dat de internet uitvalt. Dan hoor ik ongeveer 10 seconden lang het geluid van andere mensen, zij horen mij dan niet. Mijn game loopt vast of mijn browserpagina's laden niet meer. Pas na 10 seconden valt de Skype/Discord call weg.
Lijkt alsof de upstream gaar is.
Als ik inlog in de modem dan zie ik dat de upstream signaal op 0 staat en de downstream de helft weg is. Vervolgens na 3 minuten herstelt de verbinding zich weer.
UBEE is ook een Connectboxking006 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:08:
@geenwindows,
Hier hetzelfde verhaal. Sinds gisteren ook de UBEE en de Connectbox van Arris ligt inmiddels bij de PostNLweg ermee!
(ik moet de oude nog opsturen, ding ligt nu in de gang, de katten hier vinden hem wel 'leuk'
helaas zijn de T3 errors met de UBEE ook nog niet weg, ze blijven langskomen (enkel heeft de ubee geen 'goed' overzicht hier van, enkel de logboek van een paar uur is zichtbaar)
wel een nieuwe soort error in het overzicht:
code:
1
| RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:cb;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
telkens CMTS, van de week maar eens gaan bellen, probleem bevind zich buitenshuis denk ik...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Connectbox is alleen maar een commerciële naam voor het witte Docsis 3.0 apparaat waarvan een Arris en een Compal variant is (Puma 6):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box
Connectbox Giga is een 3.1 modem van Arris (Puma 7) :
https://www.ziggo.nl/klan...fi/modem/connect-box-giga
De ubee 1318 is geen Connectbox en is een 3.1 modem zonder wifi en heeft als ik mij niet vergis een Broadcom chip (geen idee welke):
https://www.ziggo.nl/klan...wifi/modem/ubee-ubc1318zg
De ubee 1318 is geen Connectbox en is een 3.1 modem zonder wifi en heeft als ik mij niet vergis een Broadcom chip (geen idee welke):
ben ik benieuwd of ik bij Ziggo tzt als ze hier aan giganet beginnen ook een ubc1318 kan scoren ipv zo`n gare gigabox .. want ik trap hem toch in bridge modeJay-B schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:33:
Connectbox is alleen maar een commerciële naam voor het witte Docsis 3.0 apparaat waarvan een Arris en een Compal variant is (Puma 6):
404 Signature not found
Ik gebruik al enige tijd de ubc1318. Goed en stabiel ding. Prima modem.... Punt (bridge modus)SMSfreakie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:03:
[...]
ben ik benieuwd of ik bij Ziggo tzt als ze hier aan giganet beginnen ook een ubc1318 kan scoren ipv zo`n gare gigabox .. want ik trap hem toch in bridge mode
hier ligt nog een TC7210 zolang ze geen giganet aanbieden voldoet die prima.. :-)Darkz0rs schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:11:
[...]
Ik gebruik al enige tijd de ubc1318. Goed en stabiel ding. Prima modem.... Punt (bridge modus)
maar als ze ooit wel giganet gaan aanbieden zal de TC7210 toch moeten wijken
404 Signature not found
Die zie ik niet. Wel zie je inderdaad minder informatie. Zo zie je de T3 en T4 meldingen niet meer. (misschien bewust?)geenwindows schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:47:
[...]
wel een nieuwe soort error in het overzicht:
code:
1 RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:cb;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
telkens CMTS, van de week maar eens gaan bellen, probleem bevind zich buitenshuis denk ik...
Mis m'n TC7210 wel een beetje, zit hier nog in de doos maar de ping van dat ding was zoveel lager en vreemd genoeg is de ping op de CMTS waar ik nu zit (ben laatst verhuisd) nog slechter dan waar ik zat... heb nu 10~12ms ping met de Arris CB terwijl ik daarvoor op 7~8ms zat en met de TC zat ik daar zelfs op 5~6ms.SMSfreakie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:13:
[...]
hier ligt nog een TC7210 zolang ze geen giganet aanbieden voldoet die prima.. :-)
Afstand tot aansluitkast buiten is ca. 75m.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 07-05-2020 21:33 ]
k heb geen idee hoe dat hier exact zit.. ik weet wel dat de TC7210 wel rockstable is tov die dingen die ze een CB noemenArcticWolf schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:32:
[...]
Mis m'n TC7210 wel een beetje, zit hier nog in de doos maar de ping van dat ding was zoveel lager en vreemd genoeg is de ping op de CMTS waar ik nu zit (ben laatst verhuisd) nog slechter dan waar ik zat... heb nu 10~12ms ping met de Arris CB terwijl ik daarvoor op 7~8ms zat en met de TC zat ik daar zelfs op 5~6ms.
Afstand tot aansluitkast buiten is ca. 75m.
en de ping op de CMTS.. is dat die 10.x.y.z hop in een traceroute?
404 Signature not found
Yep, maar zal smokeping weer installeren om te kijken hoe de ping naar de gateway is. Die 10.x.y.z hop is niet erg betrouwbaar nee.SMSfreakie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:39:
[...]
k heb geen idee hoe dat hier exact zit.. ik weet wel dat de TC7210 wel rockstable is tov die dingen die ze een CB noemen
en de ping op de CMTS.. is dat die 10.x.y.z hop in een traceroute?
Ik heb de 7210 ook. Echter is de ubee een stuk vlotter. De 7210 is prima als je de wifi niet gebruikt.SMSfreakie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:13:
[...]
hier ligt nog een TC7210 zolang ze geen giganet aanbieden voldoet die prima.. :-)
sowieso gebruik ik hem in bridge.. maar de ubee vlotter? hoe moet ik dat zien?Darkz0rs schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:58:
[...]
Ik heb de 7210 ook. Echter is de ubee een stuk vlotter. De 7210 is prima als je de wifi niet gebruikt.
404 Signature not found
Reactie snelheid vooral. Niet zomaar hogere download ofzoSMSfreakie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:22:
[...]
sowieso gebruik ik hem in bridge.. maar de ubee vlotter? hoe moet ik dat zien?
ik neem aan dat de medewerkers bij Ziggo dit wel kunnen. ik zie enkel de meldingen in de event log,king006 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:15:
[...]
Die zie ik niet. Wel zie je inderdaad minder informatie. Zo zie je de T3 en T4 meldingen niet meer. (misschien bewust?)
daar zie ik een aantal T3 en T4 errors. (dit ga ik de komende tijd in de gaten houden) geen idee hoeveel info de event log kan laten zien.
voor nu heb ik data van 16;15u tot 16:33u... (verder geen meldingen geregistreerd.)
Mensen met een UBEE ubc1318, wordt die alleen uitgegeven aan mensen die Giganet afnemen? Of is dit voor mij met m'n Standaard abonnementje ook een mogelijk vervanger voor de oude Ubee EVW3226?
Mijn huidige modem heb ik in Bridge gezet omdat zo af en toe de WiFi compleet verdween, alleen te fiksen met een reboot. Raar genoeg heb ik met een losse router hetzelfde probleem
of in ieder geval iets dat zich hetzelfde uit...
Misschien zit het euvel dan wel in de modem, maar de hele Puma-soap heeft me tot nu toe tegengehouden om een ander exemplaar aan te vragen.
Mijn huidige modem heb ik in Bridge gezet omdat zo af en toe de WiFi compleet verdween, alleen te fiksen met een reboot. Raar genoeg heb ik met een losse router hetzelfde probleem
Misschien zit het euvel dan wel in de modem, maar de hele Puma-soap heeft me tot nu toe tegengehouden om een ander exemplaar aan te vragen.
nee hoor, ziggo heeft voor GIGANET ook gewoon de connectbox in gebruik (ook met de puma chip)Pathogen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:59:
Mensen met een UBEE ubc1318, wordt die alleen uitgegeven aan mensen die Giganet afnemen? Of is dit voor mij met m'n Standaard abonnementje ook een mogelijk vervanger voor de oude Ubee EVW3226?
Mijn huidige modem heb ik in Bridge gezet omdat zo af en toe de WiFi compleet verdween, alleen te fiksen met een reboot. Raar genoeg heb ik met een losse router hetzelfde probleemof in ieder geval iets dat zich hetzelfde uit...
ik heb de ubee gekregen omdat mijn IPv6 tunnel niet boven de 18Mbit uitkwam, met de ubee gemiddeld 300mbit
Kan aan de client liggen en niet aan de routerPathogen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:59:
Mijn huidige modem heb ik in Bridge gezet omdat zo af en toe de WiFi compleet verdween, alleen te fiksen met een reboot. Raar genoeg heb ik met een losse router hetzelfde probleemof in ieder geval iets dat zich hetzelfde uit...
Klopt, echter hebben we dit probleem al 3 generaties telefoons lang, met en zonder laptops/tablets en met/zonder de printer aangesloten. En met 2 verschillende routers.ArcticWolf schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:53:
[...]
Kan aan de client liggen en niet aan de router
Het enige apparaat dat nooit gewijzigd is is de modem, al is die dus wel en niet in bridge modus geweest.
Moeilijk te achterhalen dus... wat het wel weer erg jammer maakt, want ik houd er juist van om dit soort zaken zelf op te lossen. Zou er wel wat meer kennis van willen opdoen eigenlijk.
Vraag,
SSID van een Ziggo connect box v1 verdwijnt steeds en komt weer terug, langer dan 5 minuten blijft ie niet in de lucht. Ziggo heeft een nieuwe gestuurd, probleem blijft. Niemand bij Ziggo begrijpt het.
Iemand idee wat er oorzaak kan zijn?
Update. Al (zelf) opgelost. TV versterker zorgde voor de storing.
SSID van een Ziggo connect box v1 verdwijnt steeds en komt weer terug, langer dan 5 minuten blijft ie niet in de lucht. Ziggo heeft een nieuwe gestuurd, probleem blijft. Niemand bij Ziggo begrijpt het.
Update. Al (zelf) opgelost. TV versterker zorgde voor de storing.
[ Voor 12% gewijzigd door bolke de beer op 08-05-2020 14:59 ]
Interferentie van buiten af.bolke de beer schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:15:
Vraag,
Reactie snelheid van wat?Darkz0rs schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:57:
[...]
Reactie snelheid vooral. Niet zomaar hogere download ofzo
@SMSfreakie Ping naar de gateway is wel 8ms op m'n nieuwe stek (gemeten met Smokeping) dus zat er naast dat de ping hoger was.
Maar de TC is 2ms lager
Nu het toch weer over ICMP delay gaat kom ik weer even in beeld. @ArcticWolf zit jij nog steeds in dat hele rustige coax segment, jij hebt altijd een vrij rustige ping?ArcticWolf schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:48:
[...]
Reactie snelheid van wat?![]()
@SMSfreakie Ping naar de gateway is wel 8ms op m'n nieuwe stek (gemeten met Smokeping) dus zat er naast dat de ping hoger was.
Maar de TC is 2ms lagerqua stabiliteit merk ik weinig verschil.
Ik zit in een wat drukker coax segment, ik heb meer "smoke" in smokeping. Omdat ik vanuit Tweakers gedachte eens wilde testen heb ik een KPN VDSL abonnement genomen voor 1 maand. Ik zit gunstig tov de wijkcentrale 300m en de wijkcentrale is voorzien van vPLUS kaarten waardoor je over 1 ader paar (blauw/rood) 200Mbit kan behalen.
Zoals bekend meet ik alles graag, zie hieronder het omslagpunt van Ziggo naar KPN toe. Je ziet echt een enorm verschil in "smoke". Met VDSL heb ik na 300meter al fiber verbinding en zit ik niet in een gedeeld segment met coax modems.
Het browsen is door de lage latency ook wat meer glas-like. Met het oog op het feit dat KPN hier komt verglazen denk ik dat het verstandig is dat ik alvast naar KPN overstap. Alleen over de TV nog even nadenken, KPN HD glas TV is mooi maar HD over koper knijpen ze de streams toch wat meer.

Bij elke ISP wordt de latency/loss altijd hoger als je bulkdata verstuurd, er wordt gepoliced op je gekochte abonnement waarde. Bij Ziggo ervaar ik dat dit veel hogere latency geeft dan bij VDSL.
Bij KPN VDSL is dit effect veel minder groot, er dropt geen enkel pakketje en de volgende waardes ontstaan:
30Mbit upload, strakke lijn -> geen packetloss en 20ms ping waar normaal 6ms.
210Mbit download, strakke lijn -> geen packetloss en 80-100ms ping waar normaal 6ms.
Feit blijft dat hij totaal niets dropt of verliest deze experia box 10A. IPv6 out of the box, maar helaas nog geen prefixdelegation ondersteuning.
Ik dacht dat het relevant was om te melden hier
@stormfly ik ben verhuisd en zit nu op een ander segment, er ligt hier glasvezel maar moet zeggen dat ik rondom redelijk wat Ziggo modems kan zien via de Wifi dus ik ben zeker niet de enige met Ziggo hier wat ook te zien is aan de grafiek 
Heb sinds gisteren pas Smokeping weer geïnstalleerd op m'n RPI (en die zit nu achter 2 switches, maar die loss is te verwaarlozen).
Heb sinds gisteren pas Smokeping weer geïnstalleerd op m'n RPI (en die zit nu achter 2 switches, maar die loss is te verwaarlozen).
Overall respons niet meetbaar.ArcticWolf schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:48:
[...]
Reactie snelheid van wat?![]()
Maar de TC is 2ms lagerqua stabiliteit merk ik weinig verschil.
Nice, bevestigd toch wel enige kwaliteit ten voordeel van KPN. Helaas geen vPlus hier.stormfly schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Nu het toch weer over ICMP delay gaat kom ik weer even in beeld. @ArcticWolf zit jij nog steeds in dat hele rustige coax segment, jij hebt altijd een vrij rustige ping?
Ik zit in een wat drukker coax segment, ik heb meer "smoke" in smokeping. Omdat ik vanuit Tweakers gedachte eens wilde testen heb ik een KPN VDSL abonnement genomen voor 1 maand. Ik zit gunstig tov de wijkcentrale 300m en de wijkcentrale is voorzien van vPLUS kaarten waardoor je over 1 ader paar (blauw/rood) 200Mbit kan behalen.
Zoals bekend meet ik alles graag, zie hieronder het omslagpunt van Ziggo naar KPN toe. Je ziet echt een enorm verschil in "smoke". Met VDSL heb ik na 300meter al fiber verbinding en zit ik niet in een gedeeld segment met coax modems.
Het browsen is door de lage latency ook wat meer glas-like. Met het oog op het feit dat KPN hier komt verglazen denk ik dat het verstandig is dat ik alvast naar KPN overstap. Alleen over de TV nog even nadenken, KPN HD glas TV is mooi maar HD over koper knijpen ze de streams toch wat meer.
[Afbeelding]
Bij elke ISP wordt de latency/loss altijd hoger als je bulkdata verstuurd, er wordt gepoliced op je gekochte abonnement waarde. Bij Ziggo ervaar ik dat dit veel hogere latency geeft dan bij VDSL.
Bij KPN VDSL is dit effect veel minder groot, er dropt geen enkel pakketje en de volgende waardes ontstaan:
210Mbit download, strakke lijn -> geen packetloss en 80-100ms ping waar normaal 6ms.
Feit blijft dat hij totaal niets dropt of verliest deze experia box 10A. IPv6 out of the box, maar helaas nog geen prefixdelegation ondersteuning.
Ik dacht dat het relevant was om te melden hieromdat het weer even over smokeping gaat
We hebben momenteel ook VDSL (maar dan de klassieke variant uit de wijkcentrale zonder Vectoring en Vplus). Ook hier heeft KPN inmiddels glasvezel aangelegd in de meterkast (is nog niet actief), maar dan de GPON variant. Met GPON deel je in feite de glasvezel met anderen (vergelijkbaar met coax), dus ben benieuwd of daar ook veel verschil in kan/gaat zitten tov de glasvezelaansluitingen die rechtstreeks van huis tot centrale lopen (point to point).stormfly schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Nu het toch weer over ICMP delay gaat kom ik weer even in beeld. @ArcticWolf zit jij nog steeds in dat hele rustige coax segment, jij hebt altijd een vrij rustige ping?
[Afbeelding]
Ik dacht dat het relevant was om te melden hieromdat het weer even over smokeping gaat
Overigens had ik in m'n oude studentenhuis ook vvdsl, en die verbinding was echt heerlijk. Retestabiel, latency van rond de 5ms, en websites die erg vlot reageren. Nu ik weer dat "oude" VDSL heb merk je dat verschil wel. (Zit nu rond de 20ms).
Ik zal mijn PI ook weer eens aanslingeren om die smokeping weer aan de praat te krijgen.
Overigens, we hebben ook ITV van KPN over DSL nu; de HD zenders zijn eigenlijk van prima kwaliteit. Scherp is het in ieder geval. Hangt ook veel van de gebruikte televisie af. Zie ook tv's waarvan het beeld met KPN er niet uitzag. Maar daar was het beeld met HD en Ziggo ook niet om aan te zien
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het verschil tussen ITV/DVB-C wel zie. DVB-C lijkt wat rustiger/vloeiender in beeld. Maar dat is misschien ook weer het model van de TV.
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 08-05-2020 22:41 ]
Ja ik begrijp heel goed dat je een verschil merkt in latency tussen DSL (zonder vectoring) en vPLUS. Dan kom je bijna op de Ziggo latency waardes uit. Als je een gamer bent dan denk ik dat je met KPN beter af bent, of als je een pumachip allergie hebtkrakendmodem schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:36:
[...]
We hebben momenteel ook VDSL (maar dan de klassieke variant uit de wijkcentrale zonder Vectoring en Vplus). Ook hier heeft KPN inmiddels glasvezel aangelegd in de meterkast (is nog niet actief), maar dan de GPON variant. Met GPON deel je in feite de glasvezel met anderen (vergelijkbaar met coax), dus ben benieuwd of daar ook veel verschil in kan/gaat zitten tov de glasvezelaansluitingen die rechtstreeks van huis tot centrale lopen (point to point).
Overigens had ik in m'n oude studentenhuis ook vvdsl, en die verbinding was echt heerlijk. Retestabiel, latency van rond de 5ms, en websites die erg vlot reageren. Nu ik weer dat "oude" VDSL heb merk je dat verschil wel. (Zit nu rond de 20ms).
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het verschil tussen ITV/DVB-C wel zie. DVB-C lijkt wat rustiger/vloeiender in beeld. Maar dat is misschien ook weer het model van de TV.
Goed punt over GPON ik ben benieuwd wat dat gaat brengen en hoe groot de deel-factor is. In een coax segment deel je de infra met 800modem. Met GPON is dat kleiner toch? Geloof wel dat KPN geen dedicated infra gaat aanleggen, maar GPON only hier.
4K TV kastje is vandaag binnen, ik zal eens kijken morgen. De NEXT 4K Ziggo tov de Arris 4K van KPN
Ik moet zeggen dat KPN mij totaal niet tegenvalt in deze parallele test.
Bij GPON is het geloof ik 32 of 64 gebruikers per "lijn".stormfly schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 07:30:
[...]
Ja ik begrijp heel goed dat je een verschil merkt in latency tussen DSL (zonder vectoring) en vPLUS. Dan kom je bijna op de Ziggo latency waardes uit. Als je een gamer bent dan denk ik dat je met KPN beter af bent, of als je een pumachip allergie hebt![]()
Goed punt over GPON ik ben benieuwd wat dat gaat brengen en hoe groot de deel-factor is. In een coax segment deel je de infra met 800modem. Met GPON is dat kleiner toch? Geloof wel dat KPN geen dedicated infra gaat aanleggen, maar GPON only hier.
4K TV kastje is vandaag binnen, ik zal eens kijken morgen. De NEXT 4K Ziggo tov de Arris 4K van KPNMoet toch toegeven dat we niet heel veel lineaire TV kijken, hooguit elke dag First Dates bij het eerste kopje thee als de kids net slapen.
Weet even niet hoe het bij KPN zit.
Ik zal eens gaan prutsen met de Pi straks.
Latency is vergelijkbaar met Ziggo, dat klopt. Rond de 18ms. Gekke is dat het een paar straten verderop rustig 10ms minder kan zijn. Maar ik ben niet bekend genoeg met de Docsis techniek om daarover uitspraken te doen. Voormalig UPC gebied, en daar houd het bij op.
Hier begin dit jaar overgestapt van Ziggo naar KPN.stormfly schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 07:30:
[...]
Ja ik begrijp heel goed dat je een verschil merkt in latency tussen DSL (zonder vectoring) en vPLUS. Dan kom je bijna op de Ziggo latency waardes uit. Als je een gamer bent dan denk ik dat je met KPN beter af bent, of als je een pumachip allergie hebt![]()
4K TV kastje is vandaag binnen, ik zal eens kijken morgen. De NEXT 4K Ziggo tov de Arris 4K van KPNMoet toch toegeven dat we niet heel veel lineaire TV kijken, hooguit elke dag First Dates bij het eerste kopje thee als de kids net slapen.
Naast het feit dat mijn ping een stuk stabieler is geworden, is deze ook dramatisch sneller. Waar ik bij Ziggo 7-8ms (met toch vaak wat spikes) naar de eerste hop zat, is dit bij KPN gewoon een strakke 1ms. Latency naar de diverse speedtest.net servers in NL varieert zo'n beetje tussen 1ms & 3ms.
De 4K box (VIPS5202) werkt prima. Wel 2 zaken om rekening meer te houden: De huidige firmware forceert HDR op alle zenders. Dit kan als effect hebben dat de kleuren op alle niet-HDR zenders flets worden op sommige TV's. Dit wordt in een nieuwe firmware opgelost. Daarnaast komt er in de nieuwe firmware een nieuwe modernere lay-out
Qua TV kijken merk ik uiteindelijk niet veel verschil met Ziggo (al zijn de 4K zenders wel leuk). Qua internet ben ik wel heel blij met de overstap. Zeker omdat het hier glas is en ik nu een 500Mb/s upstream heb. En dat die ping nu zo veel lager en stabieler is, is ook een leuke plus
Ik weet niet hoe die verdeling bij KPN zit. Er was vorig jaar wel een aankondiging dat KPN 10 GBps XGS-PON apparatuur van Nokia gingen kopen.krakendmodem schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:07:
[...]
Bij GPON is het geloof ik 32 of 64 gebruikers per "lijn".
Weet even niet hoe het bij KPN zit.
Met goede QoS zit de vertraging die je merkt in de upload. Als daar geen congestion is [10x meer bandbreedte] denk ik dat klanten elkaar minder snel in de weg zitten bij PON.
@ANdrodeANdrode schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:40:
[...]
Ik weet niet hoe die verdeling bij KPN zit. Er was vorig jaar wel een aankondiging dat KPN 10 GBps XGS-PON apparatuur van Nokia gingen kopen.
Met goede QoS zit de vertraging die je merkt in de upload. Als daar geen congestion is [10x meer bandbreedte] denk ik dat klanten elkaar minder snel in de weg zitten bij PON.
Hier schrijven ze over 32 aansluitingen via high-split.
GPON is niet magisch, of beter dan P2P
https://community.fs.com/...rsus-gpon-and-xg-pon.html
@TFHfony
Op glasvezel heb je nog steeds speciale 'Glas HD zenders'. Deze hebben een hogere bitrate dan de regulier HD. Dit is nog steeds het geval.
HD is zo'n 8-9 Mbit/s. Heel vroeger was dit 7 Mbit/s
SD is ongeveer 3,5 -4 Mbit/s
HD Glas is 12,75 Mbit/s
4K/UHD is 25Mbit/s
Jeps wat je schrijft klopt, TV ga ik morgen testen ondanks dat ik minder tv bandbreedte krijg dan jij. Ben heel blij dat je dat meldt over de GUI van die box, die zag er vrij prehistorisch uit. Daar is Ziggo met de NEXT + iPad echt heel goed bezig, waar je volgens mij ook de investeringen wereldwijd (server farms+ontwikkelteams) terug ziet, waar KPN toch meer een lokale speler blijft.
Ik kan echt alle puma6 puma7 chips critici van harte een KPN VDSL aansluiting aanbevelen. Zo strak over een koperdraadje ga je bij Ziggo koper coax niet halen.
@stormfly Pingtijden bij Ziggo zijn niet super, helemaal niet met die Puma meuk. Ben nu voor een klant de VPNs aan het verbouwen omdat de Puma6 modems steeds onderuitgaan als er veel verbindingen zijn.
Situatie eerst: mesh ipsec VPN tussen alle locaties, laptops en tablets met OpenVPN/UDP op hoofdlocatie.
Situatie straks: VPS bij TransIP met pfsense, elke locatie een VPN naar de VPS en laptops verbinden daar ook mee. Bonus is dat de laptops ook bij de servers op andere locaties kunnen.
Gisteren getest, Ziggo<=>Ziggo is 25-40ms, Ziggo<=>TransIP<=>Ziggo is 30ms stabiel. KPN ADSL<=>Ziggo was 55-75ms, is nu ook 30-40ms. Enige nadeel is dat die VPS het verkeer steeds ontsleutelt en opnieuw versleutelt en alles via een omweg gaat, maar dualcore VPS trekt dat gewoon dankzij AES offloading.
Situatie eerst: mesh ipsec VPN tussen alle locaties, laptops en tablets met OpenVPN/UDP op hoofdlocatie.
Situatie straks: VPS bij TransIP met pfsense, elke locatie een VPN naar de VPS en laptops verbinden daar ook mee. Bonus is dat de laptops ook bij de servers op andere locaties kunnen.
Gisteren getest, Ziggo<=>Ziggo is 25-40ms, Ziggo<=>TransIP<=>Ziggo is 30ms stabiel. KPN ADSL<=>Ziggo was 55-75ms, is nu ook 30-40ms. Enige nadeel is dat die VPS het verkeer steeds ontsleutelt en opnieuw versleutelt en alles via een omweg gaat, maar dualcore VPS trekt dat gewoon dankzij AES offloading.
Kabel zal nooit zo consistent zijn als VDSL of glasvezel als het op latency aankomt, maar de Puma 6 en 7 modems hebben veel jitter op TCP en ICMP pakketten waardoor de smokeping resultaten een stuk "smokier" zijn dan nodig op een DOCSIS aansluiting (UDP is een stuk consistenter).stormfly schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:51:
[...]
Ik kan echt alle puma6 puma7 chips critici van harte een KPN VDSL aansluiting aanbevelen. Zo strak over een koperdraadje ga je bij Ziggo koper coax niet halen.
[Afbeelding]
Nevermind, een recente Ziggo update heeft ICMP en UDP even inconsistent gemaakt op de ConnectBox:

Ik hoef ook nooit te raden over welke van m'n 2 verbindingen m'n smokeping tests gaan:
[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 09-05-2020 17:35 ]
Om de hoeveel jaar verhoogd Ziggo (en andere ISP's) gemiddeld gezien eigenlijk de snelheid? In 2014 nam ik een abonnement af bij UPC met toen de hoogste snelheid van 200 Mb. In 2016 verhuisd en geloof dat toen ook UPC Ziggo werd en toen het middelste abbo genomen wat toen ook al 200Mb was(al kan dat 150 zijn geweest, maar klein verschil dan tussen medium en oude max abbo). Dan heb je het over 2 jaar. Nu zitten we echter in 2020 en Ziggo heeft afgelopen jaar de 200 naar 250 verhoogd. Nu is dat voor ons gebruik snel zat. Maar vroeg mij gewoon uit interesse, omdat ze nu Gbit uitrollen, of er een soort gemiddelde bij de ISP's van standaard verhogingen. Zeg bewust niet gratis want prijs gaat elkaar omhoog.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=Ziggo+snelheid+omhoogFreakie1NL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:21:
Om de hoeveel jaar verhoogd Ziggo (en andere ISP's) gemiddeld gezien eigenlijk de snelheid? In 2014 nam ik een abonnement af bij UPC met toen de hoogste snelheid van 200 Mb. In 2016 verhuisd en geloof dat toen ook UPC Ziggo werd en toen het middelste abbo genomen wat toen ook al 200Mb was(al kan dat 150 zijn geweest, maar klein verschil dan tussen medium en oude max abbo). Dan heb je het over 2 jaar. Nu zitten we echter in 2020 en Ziggo heeft afgelopen jaar de 200 naar 250 verhoogd. Nu is dat voor ons gebruik snel zat. Maar vroeg mij gewoon uit interesse, omdat ze nu Gbit uitrollen, of er een soort gemiddelde bij de ISP's van standaard verhogingen. Zeg bewust niet gratis want prijs gaat elkaar omhoog.
Tja... Ff zoeken hé.
Hmm, wat die Puma6 modems betreft... dit is gewoon van de zotte:
- eigen verbinding Ziggo zakelijk 60/10, Cisco EPC3212
- klantverbinding Ziggo zakelijk 600/50 met 5 IP adressen (is geen pro, maar MKB abo uit tijd dat UPC daar nog 5 IPs bij deed), Hitron CGNV4
- verbinden rechtstreeks op RDS server van klant via portmap op de firewall: traag, verbinding opzetten duurt 10 seconden
- verbonden met OpenVPN op TransIP VPS, die een ipsec VTI tunnel heeft naar de klant, RDS verbinding opzetten op interne adres: instant verbinding
Via een omweg met 2 VPN's achterelkaar is blijkbaar sneller dan rechtstreeks
.
- klantverbinding Ziggo zakelijk 600/50 met 5 IP adressen (is geen pro, maar MKB abo uit tijd dat UPC daar nog 5 IPs bij deed), Hitron CGNV4
- verbinden rechtstreeks op RDS server van klant via portmap op de firewall: traag, verbinding opzetten duurt 10 seconden
- verbonden met OpenVPN op TransIP VPS, die een ipsec VTI tunnel heeft naar de klant, RDS verbinding opzetten op interne adres: instant verbinding
Via een omweg met 2 VPN's achterelkaar is blijkbaar sneller dan rechtstreeks
Waarmee heb je die distributie van ping geplot? Is dit output van flent?Kanarie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:15:
[...]
Kabel zal nooit zo consistent zijn als VDSL of glasvezel als het op latency aankomt, maar de Puma 6 en 7 modems hebben veel jitter op TCP en ICMP pakketten waardoor de smokeping resultaten een stuk "smokier" zijn dan nodig op een DOCSIS aansluiting (UDP is een stuk consistenter).
Nevermind, een recente Ziggo update heeft ICMP en UDP even inconsistent gemaakt op de ConnectBox:
[Afbeelding]
Ik hoef ook nooit te raden over welke van m'n 2 verbindingen m'n smokeping tests gaan:
[Afbeelding]
In de CDF plot vind ik dat ICMP zelfs beter presteert dan UDP. Wordt de RTT bij UDP met discrete stappen gemeten?
Als je de tijd hebt zou je ook nog een wireguard mesh kunnen testen. Als de vertraging vooral in het opzetten van de flows zit dan zou ik verwachten dat dit erg goed presteert._JGC_ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:37:
Hmm, wat die Puma6 modems betreft... dit is gewoon van de zotte:
Via een omweg met 2 VPN's achterelkaar is blijkbaar sneller dan rechtstreeks.
Wat zijn er veel problemen eigenlijk met Ziggo sinds iedereen thuis zit. Is dat dan gewoon puur omdat ze capaciteit niet aankunnen? Beetje alsof iedereen naar de bank zou gaan om zijn geld op te eisen.
In het begin vooral dat mijn verbinding erg traag was maar de laatste week kan ik elke ochtend zowat mijn modem resetten voordat het uberhaupt werkt..
Voorheen had ik eigenlijk niet tot nauwelijks problemen. Mijn abo verloopt over twee maanden, dit gaat me wel aan het denken zetten, al zal het bij andere providers wellicht ook niet denderend zijn momenteel.
In het begin vooral dat mijn verbinding erg traag was maar de laatste week kan ik elke ochtend zowat mijn modem resetten voordat het uberhaupt werkt..
Voorheen had ik eigenlijk niet tot nauwelijks problemen. Mijn abo verloopt over twee maanden, dit gaat me wel aan het denken zetten, al zal het bij andere providers wellicht ook niet denderend zijn momenteel.
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan dat er veel problemen zijn - en dat dat zo is sinds 'thuiswerken'?Nielzsche schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:48:
Wat zijn er veel problemen eigenlijk met Ziggo sinds iedereen thuis zit. Is dat dan gewoon puur omdat ze capaciteit niet aankunnen? Beetje alsof iedereen naar de bank zou gaan om zijn geld op te eisen.
Ik heb hier totaal geen problemen, alles werkt als een zonnetje. Ik ben echt zeer tevreden over de stabiliteit van het netwerk. Binnenkort ga ik verhuizen en vrijwel zeker dat ik daar weer Ziggo neem.
Wellicht dat jouw problemen niet zozeer in het netwerk van Ziggo zitten, maar dat er iets met het modem aan de hand is. Hier staat het ding in bridge-mode met een eigen router er achter - wellicht dat dat de stabiliteit ten goede komt.
Edit: meting toegevoegd:
Voor de nieuwsgierigheid een speedtest gedaan naar https://speedtest.ziggo.nl. Heb een 250/25Mbps verbinding.
- Vanaf een laptop (bedraad aangesloten) via een VPN van m'n werkgever:
Down 226.8Mbps, up 25.2Mbps, pin 8ms - Vanaf een desktop, zonder VPN:
Down 249.3Mbps, up 25.6Mbps, ping 8ms
[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 11-05-2020 09:22 . Reden: Metingen toegevoegd. ]
Ik kan wel meegaan in dat wat @Nielzsche aangeeft. Ik heb al een lange tijd 250/25 Mbit/s van Ziggo. Normaliter haal ik deze snelheid continue, zowel bedraad als via de WiFi, maar sinds enkele weken gedurende de (werk)dag kakt deze snelheid met een erg grote regelmaat in naar een 100-130 Mbit/s *. Nog steeds snel, maar niet dat waarvoor ik betaal. En als mijn gezin dan ook nog eens video gaat streamen dan merk ik het wel op mijn werklaptop.....vanaalten schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:06:
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan dat er veel problemen zijn - en dat dat zo is sinds 'thuiswerken'?
Ik heb hier totaal geen problemen, alles werkt als een zonnetje. Ik ben echt zeer tevreden over de stabiliteit van het netwerk. Binnenkort ga ik verhuizen en vrijwel zeker dat ik daar weer Ziggo neem.
Wellicht dat jouw problemen niet zozeer in het netwerk van Ziggo zitten, maar dat er iets met het modem aan de hand is. Hier staat het ding in bridge-mode met een eigen router er achter - wellicht dat dat de stabiliteit ten goede komt.
Hieruit maak ik voorzichtigheidshalve op, dat Ziggo wel degelijk moeite heeft met de capaciteit.
* Ik heb een Netgear Nighthawk X4S R7800 en ik bepaal de internetsnelheid zoals deze bedraad bij deze binnen komt.
Per 1 juli voert Ziggo een aantal prijsverhogingen door in haar abonnementen voor internet, telefonie en televisie. Dit heeft de kabelaar bekend gemaakt op haar website.
https://mediamagazine.nl/...erhoging-door-per-1-juli/
https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijziging
I intend to live forever. So far, so good.
Ik had vorig jaar rond deze tijd wat problemen nadat ik de Connectbox had ontvangen van Ziggo. Deze heb ik uiteindelijk dankzij wat forum hulp opgelost.vanaalten schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:06:
[...]
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan dat er veel problemen zijn - en dat dat zo is sinds 'thuiswerken'?
Edit: meting toegevoegd:
Voor de nieuwsgierigheid een speedtest gedaan naar https://speedtest.ziggo.nl. Heb een 250/25Mbps verbinding.Niets te klagen over Ziggo. Een van de applicaties die ik voor werk gebruik is ook nog eens erg gevoelig voor netwerk-onderbrekingen - en ik maak hier al anderhalve maand 5 dagen per week, 8 uur per dag gebruik van zonder noemenswaardige onderbrekingen.
- Vanaf een laptop (bedraad aangesloten) via een VPN van m'n werkgever:
Down 226.8Mbps, up 25.2Mbps, pin 8ms- Vanaf een desktop, zonder VPN:
Down 249.3Mbps, up 25.6Mbps, ping 8ms
Net ging ik weer even kijken op de Ziggo Community (https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102) en het viel me op dat er heel veel recente topics zijn met allerhande problemen met betrekking tot de slechte verbinding. Dat was vorig jaar zeker niet zo veel toen ik mijn topic aanmaakte.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het nu meer opvalt omdat er zoveel mensen overdag ineens thuis zijn.
Tja, Ziggo heeft de afgelopen jaren nodesplitsing toegepast om aan de groeiende bandbreedte vraag te voldoen en de meeste nodes zitten nu op 600HP (of minder) en voor de "normale" situatie is dat voldoende. De gemiddelde bandbreedte vraag overdag is normaal gesproken maar een paar Mbit/s en 's avonds zijn 24 streams voldoende om aan de Netflix vraag te voldoen
(omdat mensen ook sporten normaal gesproken...)
Maar aangezien nu iedereen thuis zit te werken en de kinderen aan het streamen zijn en 's avonds ook iedereen aan het Netflixen is, zijn die 24 streams niet meer voldoende dus is het redelijk normaal dat je nu niet meer je maximum snelheid haalt (ik haal overdag tussen de 150 en 200Mbit bij speedtests). Alleen qua browsen en ping is het hier nog steeds "normaal".
Overigens hebben de glasvezel en DSL providers ook stabiliteit en capaciteit problemen op dit moment, echter vind de overboeking daar later in het netwerk plaats, dit is niet puur een Ziggo probleem.
Maar aangezien nu iedereen thuis zit te werken en de kinderen aan het streamen zijn en 's avonds ook iedereen aan het Netflixen is, zijn die 24 streams niet meer voldoende dus is het redelijk normaal dat je nu niet meer je maximum snelheid haalt (ik haal overdag tussen de 150 en 200Mbit bij speedtests). Alleen qua browsen en ping is het hier nog steeds "normaal".
Overigens hebben de glasvezel en DSL providers ook stabiliteit en capaciteit problemen op dit moment, echter vind de overboeking daar later in het netwerk plaats, dit is niet puur een Ziggo probleem.
Dit was te verwachten na de aangekondigde prijsverhoging van kpn, maar Ziggo kennende krijgen we hier weer heel veel voor terug 🤣.IkWilbert schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:49:
Per 1 juli voert Ziggo een aantal prijsverhogingen door in haar abonnementen voor internet, telefonie en televisie. Dit heeft de kabelaar bekend gemaakt op haar website.
De laatste tijd hier een erg raar probleem met de Ziggo ConnectBox en een TP-Link TL-SG108 switch.
Na een aantal dagen dan gaat de Duplex tussen de ConnectBox en TP-link switch naar 10 Mb/s i.p.v. 1 Gb/s.
In de ConnectBox zie je dit ook terug bij verbonden apparaten deze staan dan allemaal op 10 Mb/s.
De NAS die direct op de ConnectBox zit blijft wel op 1 Gb/s. Andere apparaten op de TP-LINK switch blijven ook op 1 Gb/s.
ConnectBox <-- 10 meter CAT5e --> TP-LINK switch -> PC/WiFi
Als ik de kabel eruit haal en terugplaats direct weer 1 Gb/s link.
Eerste instantie natuurlijk de kabel even getest met een kabelmeter maar die is helemaal in orde.
Lijkt fout te gaan tussen de ConnectBox en TP-LINK switch, maar het vreemde is dat dit pas na een paar dagen is.
Maar is kijken of ik nog een andere switch heb liggen om te testen of het dan wel goed gaat
Kwam dit ook nog tegen:
https://community.ziggo.n...?postid=569450#post569450
Maar dat zou wel raar zijn je Ziggo abonnement upgraden en dan haal je op je LAN ineens meer snelheid
Na een aantal dagen dan gaat de Duplex tussen de ConnectBox en TP-link switch naar 10 Mb/s i.p.v. 1 Gb/s.
In de ConnectBox zie je dit ook terug bij verbonden apparaten deze staan dan allemaal op 10 Mb/s.
De NAS die direct op de ConnectBox zit blijft wel op 1 Gb/s. Andere apparaten op de TP-LINK switch blijven ook op 1 Gb/s.
Eerste instantie natuurlijk de kabel even getest met een kabelmeter maar die is helemaal in orde.
Lijkt fout te gaan tussen de ConnectBox en TP-LINK switch, maar het vreemde is dat dit pas na een paar dagen is.
Maar is kijken of ik nog een andere switch heb liggen om te testen of het dan wel goed gaat
Kwam dit ook nog tegen:
Maar dat zou wel raar zijn je Ziggo abonnement upgraden en dan haal je op je LAN ineens meer snelheid
Het is dat mijn partner een Vodafone-abonnement heeft en die dubbele data echt nodig heeft, anders was ik allang vertrokken. Volgens mij is het nog geen jaar geleden dat ze er 2 euro bovenop hebben gegooid.
Goede marktwerking dit.
Goede marktwerking dit.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Grappig, ik had hetzelfde met diezelfde TP switch. Mijn opstelling was;xares schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:37:
De laatste tijd hier een erg raar probleem met de Ziggo ConnectBox en een TP-Link TL-SG108 switch.
Maar is kijken of ik nog een andere switch heb liggen om te testen of het dan wel goed gaat![]()
Kwam dit ook nog tegen:
CB (in bridge) en N66U router op de begane grond
Linksys switch in meterkast (NAS)
TP Switch op zolder (laptop, PC en RPI)
En ik was bezig met het installeren van m'n RPI, sloot de RPI aan op de switch en de snelheid van de gehele switch sprong terug naar 10/100Mbit
Dan zal het aan de switch liggen denk ik, meer mensen met hetzelfde probleem:ArcticWolf schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:57:
[...]
Grappig, ik had hetzelfde met diezelfde TP switch. Mijn opstelling was;
CB (in bridge) en N66U router op de begane grond
Linksys switch in meterkast (NAS)
TP Switch op zolder (laptop, PC en RPI)
En ik was bezig met het installeren van m'n RPI, sloot de RPI aan op de switch en de snelheid van de gehele switch sprong terug naar 10/100Mbit, RPI er weer uit en de snelheid sprong weer naar 1Gbit. Dus heb toen de TP switch in de meterkast gezet en de Linksys naar boven en sindsdien blijft de snelheid normaal op alle poorten... dus het lijkt aan de TP switch zelf te liggen.
pricewatch: TP-Link TL-SG108
Bij mij blijft de rest wel op 1 Gb/s op de TP Link.
[ Voor 7% gewijzigd door xares op 11-05-2020 11:38 ]
Ja die Ziggo Friends & Family aanbieding is zeker de moeite waard. Heb vandaag geprobeerd te bellen en chatten. Helaas konden ze mij die code niet geven.MacorgaZ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:37:
In navolging van wat posts op deze pagina, de aanbieding van 12 maanden Alles-in-1 Max voor 49,50 voor Ziggo Friends & Family is echt een hele goeie deal, maar helaas kon de chat-medewerker er mij niet bij helpen.
Helaas is ook het vroegere Vodafone Friends and Family-topic gesloten en kon een andere Tweaker hem niet voor mij activeren, ze maken het wel moeilijk om een goeie prijs te krijgen![]()
Ook gaven ze in de chat aan dat ik helemaal een nieuwe klant moest zijn (opzeggen en aanmelden werkt niet). Via de telefoon gaven ze wel aan dat dit kon.
Zelf ben ik dus ook opzoek naar een code en zou ook worden gewaardeerd
Volgens de website is het voor klanten die nog geen internet hebben dus je hoeft niet helemaal nieuwe klant te zijn.FRGert schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:29:
[...]
Ook gaven ze in de chat aan dat ik helemaal een nieuwe klant moest zijn (opzeggen en aanmelden werkt niet). Via de telefoon gaven ze wel aan dat dit kon.
Als men dit aan de telefoon wel zo aangeeft dan is men niet goed op de hoogte of de informatie op de website is onjuist
2250 WP Zuid PVoutput
Bij andere providers is het niet anders.THE_BASE schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:41:
Het is dat mijn partner een Vodafone-abonnement heeft en die dubbele data echt nodig heeft, anders was ik allang vertrokken. Volgens mij is het nog geen jaar geleden dat ze er 2 euro bovenop hebben gegooid.
Goede marktwerking dit.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Daar gaat het me niet om.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Het heeft zo voordelen om monopolist te zijn
Vaak geen alternatief dus ze kunnen doen wat ze willen onder het mom "van het netwerk verbeteren"
2250 WP Zuid PVoutput
Gewoon ieder jaar per 1 juli, het "gevoel" geeft misschien wat anders aanTHE_BASE schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:41:
Goede marktwerking dit.
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van abonnementen met ongeveer 2,50 ...
Testing, one, two ...
Ik had trouwens een Netgear GS105 (geen Linksys) naast de TP-Link (SG105 in mijn geval), heb nog maar een Netgear GS105 besteldxares schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:14:
[...]
Dan zal het aan de switch liggen denk ik, meer mensen met hetzelfde probleem:
pricewatch: TP-Link TL-SG108
Bij mij blijft de rest wel op 1 Gb/s op de TP Link.
Welk nummer heb je gebeld van ziggo? Schijnbaar zijn er meedere en bij het ene nummer heb je meer kans op extra korting dan bij de ander. Ik zou ook graag gebruik willen maken van die F&F korting. Echter zit ik nog wel met het probleem dat ze nu alleen de connectbox (met Puma 6) uitleveren en als ik het zo lees in dit topic moet je daar ver van weg blijven (vooral als je online games speelt en latency belangrijk is).FRGert schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:29:
[...]
Ja die Ziggo Friends & Family aanbieding is zeker de moeite waard. Heb vandaag geprobeerd te bellen en chatten. Helaas konden ze mij die code niet geven.
Zelf ben ik dus ook opzoek naar een code en zou ook worden gewaardeerd
Ik overweeg over te stappen van Ziggo Voordeelpakket naar T-Mobile glasvezel + Ziggo kabel tv voor een betere uploadsnelheid.
Als ik het goed begrijp moet ik dan mijn mediabox terugsturen. Hiernaast heb ik nog een geactiveerde ci+ module. Heb ik nog iets aan die ci+ module met kabel tv? Werken diensten onder de "rode knop" zoals on demand en gemist ook op kabel tv via glasvezel?
Als ik het goed begrijp moet ik dan mijn mediabox terugsturen. Hiernaast heb ik nog een geactiveerde ci+ module. Heb ik nog iets aan die ci+ module met kabel tv? Werken diensten onder de "rode knop" zoals on demand en gemist ook op kabel tv via glasvezel?
Je televisie gaat niet via glasvezel lopen, aangezien je bij Ziggo blijft, dus ja...Jelv schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:33:
Ik overweeg over te stappen van Ziggo Voordeelpakket naar T-Mobile glasvezel + Ziggo kabel tv voor een betere uploadsnelheid.
Je CI+ module heeft geen zin meer, aangezien die voor de gecodeerde signalen zijn(en die zijn er bij kabel-tv niet)
Sterker nog, je kunt je abonnement gewoon volledig opzeggen. Internet kan remote worden beëindigd, echter het tv-signaal blijft in 99% van de gevallen er wel opstaan.
Ik gebruik sinds 3 jaar geen ziggo meer, maar kan nog steeds TV kijken(NPO1/2/3 en Ziggo Sport zelfs in HD)
Interessant inderdaad. Zal het meenemen. Punt is wel dat je dan Ziggo Go ook niet hebt natuurlijk. Of bleef dat ook perongelijk werken?mad-dog schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:43:
[...]
Je televisie gaat niet via glasvezel lopen, aangezien je bij Ziggo blijft, dus ja...
Je CI+ module heeft geen zin meer, aangezien die voor de gecodeerde signalen zijn(en die zijn er bij kabel-tv niet)
Sterker nog, je kunt je abonnement gewoon volledig opzeggen. Internet kan remote worden beëindigd, echter het tv-signaal blijft in 99% van de gevallen er wel opstaan.
Ik gebruik sinds 3 jaar geen ziggo meer, maar kan nog steeds TV kijken(NPO1/2/3 en Ziggo Sport zelfs in HD)
[ Voor 8% gewijzigd door Jelv op 12-05-2020 09:52 ]
Nee, maar er zal vast wel iemand in je kennissenkring zijn die een account wil delenJelv schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:51:
[...]
Interessant inderdaad. Zal het meenemen. Punt is wel dat je dan Ziggo Go ook niet hebt natuurlijk. Of bleef dat ook perongelijk werken?
Voor zakelijk 60/10 is dit de 4de verhoging van prijs zonder een verhoging van snelheid.hardware-lover schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:46:
[...]
Gewoon ieder jaar per 1 juli, het "gevoel" geeft misschien wat anders aan
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van abonnementen met ongeveer 2,50 ...
GoT, You have to love it!
Ja maar dat mag toch... je heb tijdens de corona crisis super stabiel internet gehad. Dus moeten we nog meer investeren in een stabiel netwerk. Want ja die pot moet nog meer leeg gegraaid worden en als jij hem niet meer vult, tja dan..... . Uhmmm ik bedoel we moeten jullie klanten stabieler en betrouwbaarder internet leveren. Met minimaal 1Gb download. Want jij als 60Mbit klant bent daar enorm in geïnteresseerd. JIJ MOET DIT HEBBEN.Lisadr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:13:
[...]
Voor zakelijk 60/10 is dit de 4de verhoging van prijs zonder een verhoging van snelheid.
<bovenstaande is natuurlijk niet serieus en met een hele emmer sarcasme>
Verhoging vd snelheid is bij Ziggo nooit op hetzelfde moment als de prijsverhoging. Meestal ergens september/oktober. Oh sorry, vorig jaar was het maart/april..Lisadr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:13:
[...]
Voor zakelijk 60/10 is dit de 4de verhoging van prijs zonder een verhoging van snelheid.
Iemand trouwens al gehoord wat de verhoging voor internet en tv complete next wordt? KS kon daar geen antwoord op geven, moest op de tarieven pagina kijken, maar aangezien het abonnement nu niet meer wordt verkocht staat dat er niet bij.. prutsers
[ Voor 4% gewijzigd door ExiZTeNcE op 12-05-2020 10:29 ]
Dat is inderdaad wat mij nog bijstaat: jaarlijks wordt eerst aangekondigd dat de snelheid omhoog gaat en dan een maand (of twee) later wordt het abonnement iets duurder.ExiZTeNcE schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:28:
[...]
Verhoging vd snelheid is bij Ziggo nooit op hetzelfde moment als de prijsverhoging. Meestal ergens september/oktober. Oh sorry, vorig jaar was het maart/april..
Zolang de tv maar internetverbinding heeft. Zonder module alleen NPO en Ziggo sport in HD, rest is SD.Jelv schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:33:
Als ik op mijn TV tijdens kijken NPO op de rode knop druk, wordt eigenlijk gewoon NPO Start opgestart.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-05-2020 10:50 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Geberud ook weleens andersom, prijzen is altijd juli, verhoging is ook weleens in oktober geweest.meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:37:
[...]
Dat is inderdaad wat mij nog bijstaat: jaarlijks wordt eerst aangekondigd dat de snelheid omhoog gaat en dan een maand (of twee) later wordt het abonnement iets duurder.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Volgens mij heeft een module zonder TV Basis abonnement alleen NPO1Mr. Freeze schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:47:
[...]
Zolang de tv maar internetverbinding heeft. Zonder module alleen NPO en Ziggo sport in HD, rest is SD.
Let wel op, Ziggo koppelt actief opgezegde aansluitingen af in sommige regio's
Wanneer iemand z'n abonnement op zegt kan het maar zo zijn dat na een poosje het signaal helemaal van de COAX kabel afgaat.
Tja, ik hoef eigenlijk alleen maar een upload verhoging, zit qua snelheid prima met die 500Mbit down.Martinusz schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:50:
[...]
Geberud ook weleens andersom, prijzen is altijd juli, verhoging is ook weleens in oktober geweest.
[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 12-05-2020 10:53 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic