• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:36

Mr. Freeze

¡GO!

Bullet NL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Volgens mij heeft een module zonder TV Basis abonnement alleen NPO1
Let wel op, Ziggo koppelt actief opgezegde aansluitingen af in sommige regio's
Wanneer iemand z'n abonnement op zegt kan het maar zo zijn dat na een poosje het signaal helemaal van de COAX kabel afgaat.

[...]

Tja, ik hoef eigenlijk alleen maar een upload verhoging, zit qua snelheid prima met die 500Mbit down.
Nee hoor, ik heb heel lang enkel de coax abo gehad a 18,70 p/m. NPO 1,2,3 en Ziggo Sport, alle 1080i/25

XBL gamertag StayingPow3r

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Mr. Freeze schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Nee hoor, ik heb heel lang enkel de coax abo gehad a 18,70 p/m. NPO 1,2,3 en Ziggo Sport, alle 1080i/25
Aha, kijk dat TV Only abonnement haalde ik net niet uit je verhaal. Dat klopt, je kan alleen TV afnemen.
Maar bij een volledige overstap, wat ik beschreef, gaat dat dus niet.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:36

Mr. Freeze

¡GO!

Bullet NL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Aha, kijk dat TV Only abonnement haalde ik net niet uit je verhaal. Dat klopt, je kan alleen TV afnemen.
Maar bij een volledige overstap, wat ik beschreef, gaat dat dus niet.
Welke TV only abo je bedoelt is me niet helemaal duidelijk, maar dat abo van 18,70 is echt de meest basic dienst die ze hebben. Krijg je enkel een coax kabel met de post, en verders helemaal niets. Oja, en analoog radio signaal wat voor sommige mensen ook nog erg fijn is.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-05-2020 11:08 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Je kunt ook tv start nemen voor 26,95.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/

Maar dan vraag ik me af of je niet beter tv via je internet provider tv kunt regelen of nlziet.

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Zolang de tv maar internetverbinding heeft. Zonder module alleen NPO en Ziggo sport in HD, rest is SD.

Als ik op mijn TV tijdens kijken NPO op de rode knop druk, wordt eigenlijk gewoon NPO Start opgestart.
Na wat doorzoeken lijkt het inderdaad dat je dan de NPO Start-app op start.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11
Ik heb op de mail gereageerd van de prijsverhoging, onderin de mail, op de ster klikken
Een 1 voor zeer slecht, en in het tekstvak ingevuld, dat het mij nu wel begint te irriteren dat ze hufterig elke jaar de boel verhogen, en een dikke hufterige ego zijn als ze geen concurrente toelaten. (of soort gelijke strekking)

Als dat nou meer klanten gaan doen dan ben ik ervan overtuigd dat ze een beetje indammen met dit graai gedrag.
prima alle adviezen en dat je kan weggaan, maar ik wil een 25eu abo 50 of 100mbit, en dat is heel redelijk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:45
jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:31:
Je kunt ook tv start nemen voor 26,95.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/

Maar dan vraag ik me af of je niet beter tv via je internet provider tv kunt regelen of nlziet.
NLZiet is inderdaad een prima app (y)
Hebben wel eens storing, maar zeer zelden en het kan altijd voorkomen.

Het is dat ik mijn extra zenders nog nodig heb anders was ik per augustus (als hier glas ligt) overgegaan naar TV Start.
Waarom geen kabel tv zou je denken, omdat ik nog oude betaalde smartcards heb van Ziggo die ik wil behouden zolang het kan.

Gaan ze moeilijk daarover doen dan neem ik wel een pakket bij de glasprovider, maar voorlopig heb ik het zo opgelost

We hebben hier nog een Horizon Mediabox (geen next) en die wordt dus amper gebruikt door het gemak van een chromecast en smart-tv

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 12-05-2020 17:31 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 07:02
Ja ook ik ben Ziggo kots beu. Echter is er weinig keuze.

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 15:44
Ach zo overdreven is het nou ook weer niet toch? Als we kijken over het middelste pakket sinds de invoering van de euro, hoeveel duurder zal het dan zijn geworden, max 2 tientjes? Misschien dat het duurste pakket in verhouding wat meer omhoog is gegaan maar dat is sowieso en keuze, het laagste pakket geloof ik niet eens in dat het meer dan 2 tientjes duurder is geworden in bijna 20 jaar. Waarom is iedereen altijd zo geëmotioneerd als het om een internet/mobiele provider gaat? Mijn huur was toen ik nog in huur woonde in 5 jaar met meerdere tientjes gestegen. Elk jaar weer een 10tje erbij. Is het dan omdat dit vaak breed uitgemeten wordt in de media dat mensen er een emotie bij krijgen?

Maarja, ook ik had het wel verstandig gevonden als ze dit jaar eens overgeslagen hadden. Maar gelukkig stijgt mijn salaris ook weer dit jaar :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Punt is dat ze de prijzen verhogen terwijl de kwaliteit achteruit gaat. Vanmorgen en vanmiddag ook alweer 2x modem gereset bij klant omdat verbindingen constant gereset worden. Ook zo'n Hitron Puma6 rampending. Maar nee, zolang klanten betalen en de meesten niet klagen en braaf hun modempje 3x per dag resetten doen ze er niks aan.

• Mel33
  • Laatst online: 17:11
SirMemeAlot schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:19:
Ach zo overdreven is het nou ook weer niet toch? Als we kijken over het middelste pakket sinds de invoering van de euro, hoeveel duurder zal het dan zijn geworden, max 2 tientjes? Misschien dat het duurste pakket in verhouding wat meer omhoog is gegaan maar dat is sowieso en keuze, het laagste pakket geloof ik niet eens in dat het meer dan 2 tientjes duurder is geworden in bijna 20 jaar. Waarom is iedereen altijd zo geëmotioneerd als het om een internet/mobiele provider gaat? Mijn huur was toen ik nog in huur woonde in 5 jaar met meerdere tientjes gestegen. Elk jaar weer een 10tje erbij. Is het dan omdat dit vaak breed uitgemeten wordt in de media dat mensen er een emotie bij krijgen?

Maarja, ook ik had het wel verstandig gevonden als ze dit jaar eens overgeslagen hadden. Maar gelukkig stijgt mijn salaris ook weer dit jaar :)
Omdat je verwacht dat het goedkoper wordt. Er is geen schaarste of aflever probleem. This geen water of goud.
Ik had echt wel gedacht dat het op de duur wel bijna gratis zou zijn. (Door vele klanten te hebben en minimale de benodigde onderhoudt aan kabels nodig is en ook bij infra)
Maar je bent er nu aan gewend om het normaal te vinden dat het duurder wordt ipv goedkoper.

Maar we betalen voor de tv magnaten en dat zien velen niet.(en het schofterige daarvan is ook nog dat ze het maar blijven scharen onder kosten voor onderhoudt) Ik heb het puur over internet en dat we daar in genaaid worden in principe om mee te betalen aan tv zenders en 4g rechten.

Dus we betalen zoveel om een hele tak ernaast in stand te houden.
Internet alleen was het gewoon voor 20€ klaar maar dan verdienden de dikke nekken niks en ze dringen dit dus erbij op.

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 12-05-2020 19:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Darkz0rs
Nou de stijging is in mijn geval fors. Ik betaalde in juli 4 jaar terug 39,95. Dat is nu 54€. Ik heb niks meer dan toen. Zelfde humax boxen. Zelfde internet sinds afgelopen jaar dan 50mbit was 50.. werd 40.. en toen weer 50... Woehoeeee. Verhoging yeah!...

Zelfs ondemand versobering, nee het is alleen slecht te noemen. Zeker als je glas aanbiedingen ziet. Of zelfs de sub KPN partners met vdsl doen het iets beter.

• SirMemeAlot
Mel33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Omdat je verwacht dat het goedkoper wordt. Er is geen schaarste of aflever probleem. This geen water of goud.
Ik had echt wel gedacht dat het op de duur wel bijna gratis zou zijn. (Door vele klanten te hebben en minimale de benodigde onderhoudt aan kabels nodig is en ook bij infra)
Maar je bent er nu aan gewend om het normaal te vinden dat het duurder wordt ipv goedkoper.

Maar we betalen voor de tv magnaten en dat zien velen niet. Ik heb het puur over internet en dat we daar in genaaid worden in principe om mee te betalen aan tv zenders en 4g rechten.
Waarom zou het goedkoper worden? Is je salaris dan ook elk jaar minder of huizen elk jaar goedkoper of auto's etc.. VodafoneZiggo moet ook gewoon onderhoud plegen, bij blijven bij nieuwe technieken, 8000 werknemers betalen. Je kan ook het ook omdraaien, vergeleken met heel veel overige zaken die veel duurder zijn geworden of hoger zoals je salaris is internet iets wat cruciaal is en bijna van levensbelang soms amper duurder geworden. Vroegah was een week of langer zonder internet geen probleem, tegenwoordig komt het in het landelijke nieuws als ze een telefonie storing hebben voor een uur of 2. Maar heb het gevoel dat we het niet eens gaan worden :9.

@Darkz0rs Zoveel goedkoper is glasvezel bij mij niet, uitzondering zoals Tweak daargelaten. Maar ook zij worden stuk duurder als ze premium/grootste provider zouden worden. Nu is alles leuk en aardig en hoor je er relatief weinig over, maar dat zou wel veranderen als ze de grootste provider zijn en daarmee ook veel meer verantwoordelijkheid zullen krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door SirMemeAlot op 12-05-2020 19:42 ]

• Darkz0rs
@SirMemeAlot tja kennelijk lees je over me betoog heen. Mobiele telefoon word ook relatief voordeliger. En nu zijn deze ook door inflatie getroffen maar dat is in 4 jaar nu 1,80€ dus ik snap het niet. Wij betalen imo hun gevecht met glasvezel boeren. Alles voor de 1Gb advertenties.

• SirMemeAlot
Darkz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:47:
@SirMemeAlot tja kennelijk lees je over me betoog heen. Mobiele telefoon word ook relatief voordeliger. En nu zijn deze ook door inflatie getroffen maar dat is in 4 jaar nu 1,80€ dus ik snap het niet. Wij betalen imo hun gevecht met glasvezel boeren. Alles voor de 1Gb advertenties.
Tsja, dat is een gevolg van de concurrentie waar iedereen zo hard om roept. Dat geeft wel aan hoe gevoelig iedereen is voor marketing. Je kan zeggen ze moeten er niet in meedoen, maar dan gaan ze een fors deel van de klanten verliezen omdat het in de opinie inferieur is t.o.v. glasvezel. Dus Ziggo staat daarmee tegen de muur.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:45
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Verhoging vd snelheid is bij Ziggo nooit op hetzelfde moment als de prijsverhoging. Meestal ergens september/oktober. Oh sorry, vorig jaar was het maart/april..

Iemand trouwens al gehoord wat de verhoging voor internet en tv complete next wordt? KS kon daar geen antwoord op geven, moest op de tarieven pagina kijken, maar aangezien het abonnement nu niet meer wordt verkocht staat dat er niet bij.. prutsers
Ik zit met dezelfde vraag, ik vermoed dat dit pakket dezelfde verhoging krijgt als internet complete & TV complete. Immers het is hetzelfde pakket alleen wij balen wat extra voor de next box.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mel33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:37:
Ik heb op de mail gereageerd van de prijsverhoging, onderin de mail, op de ster klikken
Een 1 voor zeer slecht, en in het tekstvak ingevuld, dat het mij nu wel begint te irriteren dat ze hufterig elke jaar de boel verhogen, en een dikke hufterige ego zijn als ze geen concurrente toelaten. (of soort gelijke strekking)

Als dat nou meer klanten gaan doen dan ben ik ervan overtuigd dat ze een beetje indammen met dit graai gedrag.
prima alle adviezen en dat je kan weggaan, maar ik wil een 25eu abo 50 of 100mbit, en dat is heel redelijk.
Vergeet het maar. Een toko als Ziggo weet middels voorspellende datamodellen al lang en breed dat er klanten boos zullen zijn en dat een klein deel daarvan zal vertrekken. En ook dat het overgrote deel blijft. Is allemaal ingecalculeerd. Je bent gewoon een stukje voorspelde statistiek in weze, niet meer of minder. Die feedback van je is ook verwacht en is de manier om te kijken hoever de voorspelling afwijkt. Jij bent trouwens een van de klanten die klaagt maar toch blijft. Eindresultaat telt, dus klacht boeit niet. Alleen de feedback boor het voorspellende model.
Oh ja, en in principe doen ze dat bij iedere marketingcampagne. Wie blijft er, wie moeten we specifiek targetten en wanneer dan, wat zal het resultaat zijn over onze klantenpopulatie, etc. Zo werkt dat tegenwoordig. Of dacht je daadwerkelijk dat men tig man had zitten die gaat kijken of er bij die miljoenen klanten een klager zit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:39:
[...]
Waarom zou het goedkoper worden? Is je salaris dan ook elk jaar minder of huizen elk jaar goedkoper of auto's etc.. VodafoneZiggo moet ook gewoon onderhoud plegen, bij blijven bij nieuwe technieken, 8000 werknemers betalen.
Geef je nog steeds hetzelfde uit aan een PC als in de jaren 90? Of kan je nu voor onder de EUR 300 iets kopen dat voor het grootste deel van het werk voldoet?

In de kostenstructuur van Ziggo zitten componenten die per klant zijn en die gedeeld zijn over alle klanten. Bij een telecomdienst dalen de intrinsieke kosten van de dienst.

Ik zou verwachten dat de basis internetdienst voor dezelfde bandbreedte goedkoper wordt. TV wordt mogelijk duurder doordat de content duurder wordt én er minder mensen kijken.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-12 20:57
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Verhoging vd snelheid is bij Ziggo nooit op hetzelfde moment als de prijsverhoging. Meestal ergens september/oktober. Oh sorry, vorig jaar was het maart/april..

Iemand trouwens al gehoord wat de verhoging voor internet en tv complete next wordt? KS kon daar geen antwoord op geven, moest op de tarieven pagina kijken, maar aangezien het abonnement nu niet meer wordt verkocht staat dat er niet bij.. prutsers
Voor de 60/10 was de laatste verhoging van snelheid 2017, terwijl ze jaarlijks hun prijzen verhogen. Een verhoging naar 90/15 zou eerlijker zijn gezien de prijsverhogingen van de afgelopen jaren. Ook is de service achteruitgegaan in de afgelopen paar jaar.

Helaas hebben veel mensen geen alternatief. Voor mij is het Ziggo of xDSL dat net zoveel kost en niet verder komt dan 35/5 Mbit/s.

GoT, You have to love it!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lisadr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Voor de 60/10 was de laatste verhoging van snelheid 2017, terwijl ze jaarlijks hun prijzen verhogen. Een verhoging naar 90/15 zou eerlijker zijn gezien de prijsverhogingen van de afgelopen jaren. Ook is de service achteruitgegaan in de afgelopen paar jaar.

Helaas hebben veel mensen geen alternatief. Voor mij is het Ziggo of xDSL dat net zoveel kost en niet verder komt dan 35/5 Mbit/s.
Ik heb hier Glas, Ziggo of DSL, pricewise maakt het allemaal niet echt veel uit als je dezelfde zenders/pakketten/snelheden vergelijkt (Ziggo is wel de goedkoopste icm F1). Ja Glas is symmetrisch maar upload interesseert mij niet veel.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

_JGC_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:26:
Punt is dat ze de prijzen verhogen terwijl de kwaliteit achteruit gaat. Vanmorgen en vanmiddag ook alweer 2x modem gereset bij klant omdat verbindingen constant gereset worden. Ook zo'n Hitron Puma6 rampending. Maar nee, zolang klanten betalen en de meesten niet klagen en braaf hun modempje 3x per dag resetten doen ze er niks aan.
Ik heb ook een Puma "rampending" maar ik heb echt niet dat mijn modem een reset krijgt elke dag. Dat zou ik overigens niet accepteren. Op dit moment is mijn modem 39 days 19h:48m:36s online. Dat zou langer zijn maar ik heb laatst een wijziging doorgevoerd en heb gelijk m'n modem een reboot gegeven. Lijkt er meer op dat je dan signaalproblemen hebt op de lijn. Wat zegt Ziggo hiervan?

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 12-05-2020 22:00 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Jay-B schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:59:
[...]

Ik heb ook een Puma "rampending" maar ik heb echt niet dat mijn modem een reset krijgt elke dag. Dat zou ik overigens niet accepteren. Op dit moment is mijn modem 39 days 19h:48m:36s online. Dat zou langer zijn maar ik heb laatst een wijziging doorgevoerd en heb gelijk m'n modem een reboot gegeven. Lijkt er meer op dat je dan signaalproblemen hebt op de lijn. Wat zegt Ziggo hiervan?
Ik heb 4 klanten met zo'n Hitron CGNV4 modem en een set statische IP adressen, die klapperen allemaal zodra er wat verkeer over gaat. Signaalwaardes zijn prima, kan Ziggo niks in vinden.
Ik vind eerlijk gezegd die connectboxen nog meevallen. Ze hebben wel wat last van pingspikes en soms een packet dat kwijtraakt, maar stabiel zijn ze verder wel. Kan ik van die Hitron dingen niet zeggen.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik woon in een studentencomplex en ben aangesloten op de wifispot van iemand. Ziet diegene dat of merkt diegene er niets van?

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:39
peakrever schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:43:
Ik woon in een studentencomplex en ben aangesloten op de wifispot van iemand. Ziet diegene dat of merkt diegene er niets van?
Indien iemand zijn modem/router induikt en weet hoeveel apparaten toegang en ziet dat jij een onbekende nent dan kan degene gaan blokkeren ja.
Maar je zegt studentencomplex en er zullen vast veel gebruikers/apparaten op zitten dus zit vast wel goed.

• Darkz0rs
beezjeh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:50:
[...]

Indien iemand zijn modem/router induikt en weet hoeveel apparaten toegang en ziet dat jij een onbekende nent dan kan degene gaan blokkeren ja.
Maar je zegt studentencomplex en er zullen vast veel gebruikers/apparaten op zitten dus zit vast wel goed.
Ziggo WifiSpots zijn redelijk onzichtbaar voorzover het zou moeten zijn. En dus niet zichtbaar dat iemand anders daar op zit.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:39
Darkz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:56:
[...]

Ziggo WifiSpots zijn redelijk onzichtbaar voorzover het zou moeten zijn. En dus niet zichtbaar dat iemand anders daar op zit.
Ach betreft wifispots 🤪

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:44
Darkz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:56:
[...]

Direct zichtbaar in een web interface is het inderdaad niet.

Ziggo WifiSpots zijn een virtual SSID en hebben dus geen eigen NIC.
De totaal beschikbare bandbreedte wordt dus gedeeld met die persoons eigen SSID (als daar gebruik van wordt gemaakt).
Ziggo's WifiSpots zijn gecapped op 10 Mbit/s, maar afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding kan je zomaar een hoop meer airtime opsnoepen waar de main SSID last van heeft.

Of het merkbaar is is afhankelijk van een hele berg factoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond P op 13-05-2020 10:28 ]

- knip -

• Darkz0rs
Raymond P schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Direct zichtbaar in een web interface is het inderdaad niet.

Ziggo WifiSpots zijn een virtual SSID en hebben dus geen eigen NIC.
De totaal beschikbare bandbreedte wordt dus gedeeld met die persoons eigen SSID (als daar gebruik van wordt gemaakt).
Ziggo's WifiSpots zijn gecapped op 10 Mbit/s, maar afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding kan je zomaar een hoop meer airtime opsnoepen waar de main SSID last van heeft.

Of het merkbaar is is afhankelijk van een hele berg factoren.
Volgens mij stond anonimiteit buiten de provider ter discussie. Of ik heb het niet helder begrepen.
Dus consument ziet niet wie er op de wifihotspot zit van ziggo. ziggo wel.

• Raymond P
@Darkz0rs Dat bevestig ik ook.
De consument krijgt van Ziggo niet de tools om te zien of zijn/haar WifiSpot gebruikt wordt.

Ik heb voor de duidelijkheid een hr tussen dat en de rest gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Raymond P op 13-05-2020 10:32 ]

- knip -

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hmm gek genoeg kan ik op mijn laptop opeens geen verbinding meer maken met een WifiSpot. Irritant. Iemand een idee waar het aan ligt?

Heb een MacBook uit 2018 voor het geval dat relevant is.

Op mijn telefoon (apple uit 2019) werkt de wifiSpot wel gewoon.

• Raymond P
Er zit een limiet op het aantal apparaten dat tegelijk met een enkele WifiSpot kan connecten.

Dat je niet kan verbinden hoeft dus niet direct aan jouw apparatuur te liggen.
Heb je het idee toevallig opgepikt van een mede studentenhuisbewoner?

- knip -

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 14:38
Onlangs heb je je opgegeven voor de test van Ziggo GO op Apple TV. Goed nieuws! Jij bent geselecteerd en deze week krijg je toegang tot de Ziggo GO app voor Apple TV.
Zojuist de test app ontvangen geïnstalleerd. Hopelijk snel rollout.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 13:42
Ze schijnen ook bezig te zijn met een update van hun Ziggo GO app mbt Chromecast. Dat programma's wel opnieuw gestart kunnen gaan worden vanaf het begin e.d. Dat zou echt perfect zijn.

Weet iemand of daar al schot in zit? Ik wil daarin prima beta-tester zijn. Is er ergens waar ik me daarvoor kan aanmelden?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:54
Voor eventuele aanmeldingen voor testen moet je op de Ziggo Community zijn. Verder zul je weinig vernemen als de testers zich aan de NDA houden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• MrFax
  • Laatst online: 04-11 10:30
Ik had in een reactie op het nieuwartikel met de tariefwijzigingen gelezen dat het mogelijk was om te bellen voor het verrekenen van het factuur.

Heb daarbij de afdeling Opzegging gebeld. Na een leuk gesprek met de klantenservice - die hiervoor bij de technische dienst zat -.

Voor mijn pakket kon hij niet veel doen, omdat ik Internet Only+Kabel TV heb. Geen leuke aanbiedingen voor een bestaande klant dus. Daarbij heeft deze aardige meneer zelf persoonlijk al gezegd dat het voor de portemonnee veel gunstiger was om over te stappen naar T-Mobile Thuis+Mobiel. Dit heb ik zelf uitgezocht(mag hij natuurlijk zelf niet te veel over zeggen), en zou mij inderdaad meer dan 30 euro per maand schelen. Ik zit nu nog 3 maanden vast aan mijn huidige Tele2 abonnement, en dan zou dit inderdaad kunnen. Al is dat wel met een lagere download(volgens T-Mobile met een verwachte snelheid van 100Mbit download en 30Mbit upload ipv 200Mbit download en 20Mbit upload) :Y)

Ook hebben we het even gehad over dat ik een gamer ben(want meneer vroeg waarom ik geen goedkoper pakket heb als ik op mezelf woon), en ik mijn eigen router gebruik en modem in bridge modus(vanwege vreselijke bufferbloat). Daar hadden we ook nog even een interessant gesprek over.
Omdat hij bij de technische dienst heeft gezeten kon hij even meekijken in mijn modem, en kwam hij erachter dat er iets mis is met de stroomtoevoer ervan, dus heeft hij even kosteloos een nieuwe adapter toegestuurd, om te kijken of dit helpt. Mooi meegenomen d:)b

Uiteindelijk zo'n halfuur gebeld en heeft hij voor 2 jaar die tariefswijziging van 1 juli gecrediteerd. Dat is dus even 48 euro mooi meegenomen :D _/-\o_

Wat heb ik eraan overgehouden:
1) Een leuk gesprek
2) Een nieuwe stroomadapter vanwege een probleem waar ik zelf nooit achter zou zijn gekomen.
3) 48 euro van mijn volgende factuur getrokken

Al met al een hele goede klantenservice :*)

[ Voor 4% gewijzigd door MrFax op 14-05-2020 17:25 ]

That's it, I'm done.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MrFax schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:33:

Uiteindelijk zo'n halfuur gebeld en heeft hij voor 2 jaar die tariefswijziging van 1 juli gecrediteerd. Dat is dus even 48 euro mooi meegenomen :D _/-\o_

Wat heb ik eraan overgehouden:
1) Een leuk gesprek
2) Een nieuwe stroomadapter vanwege een probleem waar ik zelf nooit achter zou zijn gekomen.
3) 48 euro van mijn volgende factuur getrokken

Al met al een hele goede klantenservice :*)
Ik kreeg 3 maanden voor 39,95 euro en daarna wordt het 54 euro per maand. Dat is dan 42,15 euro voordeel. Daarvoor ga ik mij geen jaar binden aan een contract.

Ook ik heb aangegeven naar T-Mobile over te stappen, ze ging even verder kijken. Maar toen ze zag dat ik afgelopen jaar ook 6 maanden korting had gehad kon ze niets anders doen dan opzeggen.

Mijn inziens mogen ze wel iets meer doen aan een klant die al sinds zijn geboorte bij Casema/Ziggo zit.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist ook gebeld. Grappig dat ze een keuzemenu hebben voor opzeggingen nav de verhogingen.. :D

Uitgelegd dat ik naar T-mobile wil (is ook een prima alternatief) maar liever blijf. Eerst was het 6 maanden voor 39 euro en toen ik twijfelde bleek na even in de wacht te zijn gezet 32 euro mogelijk. Dat is in mijn geval ruim 90 euro lager over het hele jaar, al heb ik nu wel een nieuw jaarcontract..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• MrFax
THE_BASE schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Ik kreeg 3 maanden voor 39,95 euro en daarna wordt het 54 euro per maand. Dat is dan 42,15 euro voordeel. Daarvoor ga ik mij geen jaar binden aan een contract.

Ook ik heb aangegeven naar T-Mobile over te stappen, ze ging even verder kijken. Maar toen ze zag dat ik afgelopen jaar ook 6 maanden korting had gehad kon ze niets anders doen dan opzeggen.

Mijn inziens mogen ze wel iets meer doen aan een klant die al sinds zijn geboorte bij Casema/Ziggo zit.
Deze creditering was zonder enige binding aan een contract. Hij zij dat ik bij wijze van spreke volgende maand zou kunnen opzeggen en ze zouden de 48 euro niet terugvragen :)

Daar wacht ik nog even een tijdje mee tot mijn huidige mobiele contract afloopt. Het begint inderdaad een beetje duur te worden. Die Thuis+Mobiel bundles beginnen steeds interessanter te worden. Ik ga natuurlijk tegen die tijd even vragen aan de buren die wel via het koper internet hebben, of het een beetje stabiel is(en dan zou ik het hopelijk even mogen testen, maar ik heb natuurlijk sowieso een bedenktermijn van 14 dagen).

Dus ik ben er denk ik best goed vanaf gekomen. Ik raad echt aan om niet de optie te kiezen over de tariefswijziging, maar om "gewoon" voor Opzegging te kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door MrFax op 14-05-2020 17:32 ]

That's it, I'm done.

Is dat niet gewoon een compensatie voor het defect wat je ervaart? Het klinkt mij nogal sterk dat een medewerker zonder tegenprestatie even met geld gaat strooien omdat je het niet eens bent met de prijsverhoging. Waarom zou men dat doen? Je geeft vervolgens zelf aan dat je op korte termijn alsnog opzegt. Dit klinkt niet logisch.

Ja er worden wel kortingen gegeven maar dan staat daar een jaarcontract tegenover. Lukraak een creditering krijgen gebeurt niet zomaar tenzij er sprake is van een compensatie voor storingen of administratieve fouten.

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 14-05-2020 18:12 ]

• MrFax
Jay-B schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:08:
Is dat niet gewoon een compensatie voor het defect wat je ervaart? Het klinkt mij nogal sterk dat een medewerker zonder tegenprestatie even met geld gaat strooien omdat je het niet eens bent met de prijsverhoging. Waarom zou men dat doen? Je geeft vervolgens zelf aan dat je op korte termijn alsnog opzegt. Dit klinkt niet logisch.

Ja er worden wel kortingen gegeven maar dan staat daar een jaarcontract tegenover. Lukraak een creditering krijgen gebeurt niet zomaar tenzij er sprake is van een compensatie voor storingen of administratieve fouten.
Nee dat is dus niet gebeurd. Meneer heeft dit gedaan omdat er voor mij geen persoonlijke aanbiedingen beschikbaar waren. Een nieuw contract met iets gunstigs was er voor mij niet. Je kan me niet geloven, maar ik kreeg gisteren toch een sms'je dat er 48 euro wordt gecrediteerd. We zullen het over 5 dagen zien of het al van die factuur afgeschreven wordt, anders zei hij volgende maand :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrFax op 15-05-2020 15:06 ]

That's it, I'm done.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
Zojuist heb ik contact opgenomen met de support van Ziggo. Sporadisch valt mn verbinding weg op zowel wifi als bekabelde aansluitingen. Eerder hebben we de splitter en coax kabel naar het modem/router al vervangen. Helaas geen oplossing.

Vanuit support kreeg ik te horen dat het soms niet werken van de verbinding geen reden was om een monteur te sturen of een nieuwe router, hoe zeer ik ook aandrong. Kortom: zoek het maar uit.

Daarom ben ik zelf maar aan het kijken. Probleem is dat de verbinding onbruikbaar traag wordt en soms wegvalt. Grootste gedeelte van de tijd lijkt er niets aan de hand, alhoewel de huidige episode nu al twee uur duurt.

Veel verder dan het resetten van de router/modem reikt mijn kennis helaas niet. Ik weet ook niet waar ik op moet zoeken. In het overzicht van de ConnectBox zie ik wel een groot aantal Pre en Post RS Errors. Is dit iets waar ik wat aan kan doen? Moet ik me er uberhaupt zorgen om maken?

Zou het aanschaffen van een router kunnen helpen? Dat ik de connectbox alleen nog als modem er tussen heb? Of is het een infrastructuur probleem?

https://imgur.com/vZkuAXD

-

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
Centurion schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:15:
Zojuist heb ik contact opgenomen met de support van Ziggo. Sporadisch valt mn verbinding weg op zowel wifi als bekabelde aansluitingen. Eerder hebben we de splitter en coax kabel naar het modem/router al vervangen. Helaas geen oplossing.

Vanuit support kreeg ik te horen dat het soms niet werken van de verbinding geen reden was om een monteur te sturen of een nieuwe router, hoe zeer ik ook aandrong. Kortom: zoek het maar uit.

Daarom ben ik zelf maar aan het kijken. Probleem is dat de verbinding onbruikbaar traag wordt en soms wegvalt. Grootste gedeelte van de tijd lijkt er niets aan de hand, alhoewel de huidige episode nu al twee uur duurt.

Veel verder dan het resetten van de router/modem reikt mijn kennis helaas niet. Ik weet ook niet waar ik op moet zoeken. In het overzicht van de ConnectBox zie ik wel een groot aantal Pre en Post RS Errors. Is dit iets waar ik wat aan kan doen? Moet ik me er uberhaupt zorgen om maken?

Zou het aanschaffen van een router kunnen helpen? Dat ik de connectbox alleen nog als modem er tussen heb? Of is het een infrastructuur probleem?

Er gaat hier wel degelijk iets mis met je verbinding.

Heb je ook een screenshots van de frequenties? Mijn glazenbol is al een aantal weken niet in staat dit soort zaken goed weer te geven :(

En je geeft aan dat een en ander is vervangen. Voor kwaliteitsspul of van de Action uit de 1 euro bak?
Centurion schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:15:

Ben benieuwd naar je upstream waardes? Het lijkt alsof een bepaald frequentie blok niet functioneert op je kabel, beschadiging? Bij de buren zijn deze frequenties wel OK of lijkt het een wijk probleem?

Denk dat je van onkunde mag spreken bij de HD. Die unlocked channels laten zien dat er wat mankeert.

• Centurion
MediaZoo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Er gaat hier wel degelijk iets mis met je verbinding.

Heb je ook een screenshots van de frequenties? Mijn glazenbol is al een aantal weken niet in staat dit soort zaken goed weer te geven :(

En je geeft aan dat een en ander is vervangen. Voor kwaliteitsspul of van de Action uit de 1 euro bak?
Dit zijn de frequenties: https://imgur.com/p70Iv6Y

Vervangende kabel en splitter zijn door Ziggo zelf gestuurd.
stormfly schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Ben benieuwd naar je upstream waardes? Het lijkt alsof een bepaald frequentie blok niet functioneert op je kabel, beschadiging? Bij de buren zijn deze frequenties wel OK of lijkt het een wijk probleem?

Denk dat je van onkunde mag spreken bij de HD. Die unlocked channels laten zien dat er wat mankeert.
Dit zijn de upstream waardes: https://imgur.com/6Twd22s

Ik zal eens wat navraag doen bij de buren.

-

Centurion schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:16:
[...]

[...]

Rond de 800Mhz. Heb je GSM/4G zenders binnen steenworp afstand om je heen?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
Centurion schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:16:
[...]

[...]

Je hebt volop instraling van meerdere 4G masten...

Is de rest van de installatie wel op orde. Ook een andere kabel aan de zelfde splitter kan aardig wat roet in het eten gooien en vooral: Is je AOP up to date?

• Centurion
stormfly schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Rond de 800Mhz. Heb je GSM/4G zenders binnen steenworp afstand om je heen?
Volgens deze bron: https://www.gsmmasten.nl/ niet binnen 200 meter. Dichtstbijzijnde lijkt 4g lijkt op ongeveer 400 meter te staan. Zelfde geldt voor UMTS.

-

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 13:40
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:01:
Voorheen altijd redelijk strakke verbinding van ~242-249/~24,6-25,1 Als er al iets inkakte dan was het d download, upload was altijd constant en tegen het max van mijn abonnement aan.

Maar vandaag merk ik dat het bij mij ruk is met internet. Dingen worden langzaam geladen.
Paar getallen over een periode van 1,5 uur.
14,8/5,1
20,1/13
242.1/5,7

Meer mensen hier last van? Loopt het Ziggo netwerk tegen zijn limieten aan met alle thuiswerkers?
Regio: Grote stad
Toch een beetje credits voor Ziggo na 2 maanden Lockdown... Laatste tijd zeer positieve waardes voor de omstandigheden.
Waarbij de verbinding in de begin weken dramatisch was met name op de upload. Hebben ze volgens mij iets aan de capaciteit gedaan.

Overdag haal ik geregeld 255+ waardes, terwijl we beide thuis werken.
Upload schommelt overdag tussen de 10 en 24.
Nachts zie je waardes van 258/26Mbps.

Nu ook 256/25,4 terwijl er zat mensen WFH borrels hebben in teams/zoom/Skype/webex/hangouts.

American Express vraagbaak

• Centurion
Centurion schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Volgens deze bron: https://www.gsmmasten.nl/ niet binnen 200 meter. Dichtstbijzijnde lijkt 4g lijkt op ongeveer 400 meter te staan. Zelfde geldt voor UMTS.
En nu opeens heb ik gewoon weer 250 mb/s download. Heel raar.

-

• Centurion
MediaZoo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Je hebt volop instraling van meerdere 4G masten...

Is de rest van de installatie wel op orde. Ook een andere kabel aan de zelfde splitter kan aardig wat roet in het eten gooien en vooral: Is je AOP up to date?
Ik gebruik voor de tv geen bijzondere coax kabel. Echter als ik deze uit de splitter haal is het probleem niet weg.

Of de AOP op orde is weet ik niet. Hij ziet er recent uit, heeft maar 1 aansluiting.

Zoals ik in mn andere post zei is het probleem nu opeens weg. Ook in de lijst die ik eerder stuurde zijn nu alle kanalen in de downstream locked.

-

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:47
Ik heb sinds de afgelopen maand een verlengingsaanbod gekregen van 6 maanden voor 34,95 voor Internet Start. Dat betekent als het goed is dat de verhoging ingaat na de 6 maanden. Ik twijfel nu of ik nu toch voor T-mobile xDSL moet gaan, aangezien ik toch weinig lineair kijk. Wat zouden jullie doen? Mijns inziens is xDSL minder betrouwbaar dan kabel.
handoff schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:28:
Ik heb sinds de afgelopen maand een verlengingsaanbod gekregen van 6 maanden voor 34,95 voor Internet Start. Dat betekent als het goed is dat de verhoging ingaat na de 6 maanden. Ik twijfel nu of ik nu toch voor T-mobile xDSL moet gaan, aangezien ik toch weinig lineair kijk. Wat zouden jullie doen? Mijns inziens is xDSL minder betrouwbaar dan kabel.
Ik ben toevallig wat aan het testen met Ziggo en KPN VDSL (vPlus 200Mbit over 1 aderset) De latency is lager dan bij kabel, bevalt prima. En KPN heeft betere peering in Nederland, je hebt dan kortere paden naar de destinations.

Maar het is zo jammer dat je niet de NEXT + COAX kan bestellen en dan Internet bij KPN, dat zou voor mij de ultieme set zijn.

Nu even kijken welke van beide er blijft, ik had zelf al besloten voor KPN. Maar de fam geniet nogal van de NEXT +features en software innovatie. En ik geniet nogal van de lagere latency op xDSL. :9

Als je 6 mnd korting krijgt moet je daarna nog 6mnd blijven = 1 jaar totaal.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 15-05-2020 22:38 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:37:
Maar het is zo jammer dat je niet de NEXT + COAX kan bestellen en dan Internet bij KPN, dat zou voor mij de ultieme set zijn.
Ik gebruik de combi glas (Trined (GPON)) en het oude TV pakket (inclusief HD) van Ziggo. Prima combinatie. VDSL is hier sinds kort ook mogelijk wat ik dan vanwege de vrije modem keuze zou verkiezen boven kabel internet en een verplicht Ziggo modem. Een hoge download snelheid wordt in de praktijk namelijk nauwelijks gebruikt. Hoge upload en weinig latency is belangrijker.
Nu even kijken welke van beide er blijft, ik had zelf al besloten voor KPN. Maar de fam geniet nogal van de NEXT +features en software innovatie. En ik geniet nogal van de lagere latency op xDSL.
Kon je niet de DTV ontvanger van KPN testen/vergelijken met die van Ziggo? Trined biedt hier DTV via DVB-C (coax) met een volledig FTA basis HD + SD kanalen pakket dat dus met alle TV's in huis zonder gedoe is weer te geven. Uiteindelijk echter niet voor gekozen omdat het Ziggo Sport kanaal ontbreekt en ik een aanvullend abonnement op het Ziggo Sport pakket te duur vind voor alleen Formule 1. Daarom vooralsnog twee providers voor de diensten die ik nodig heb.

• ArChie
  • Niet online
handoff schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:28:
Mijns inziens is xDSL minder betrouwbaar dan kabel.
Als VDSL een optie is zou dat zeker een overweging waard zijn. Vanwege het thuiswerken maak ik tegenwoordig vaak gebruik van audio/videoconferencing en dan zijn degenen met haperende verbindingen nagenoeg altijd Ziggo kabel internet klanten. Voor dit soort toepassingen zijn een stabiele upload met weinig overboeking van de capaciteit en latency belangrijk en daar staat kabel internet niet echt om bekend. De ene keer is er bij die personen met haperende AV-conferencing middelen niets aan de hand terwijl ze de volgende keer nauwelijks te volgen zijn.

• Darkz0rs
@stormfly grappig, je heb nu beide. En nog twijfel je. Ik begrijp wel dat internet superieur is bij KPN.
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:23:
@stormfly grappig, je heb nu beide. En nog twijfel je. Ik begrijp wel dat internet superieur is bij KPN.
Ja mooi ik twijfelde al om jou te taggen, omdat je met dezelfde keuze stress zit. KPN heeft maandabonnementen dat is mooi testen.

Lastige is dat 50e voor KPN en 69e voor Ziggo elke maand gewoon dubbelop is. Ziggo heeft geen pakket waarbij je lager dan 69 (nu 71,90) komt met de NEXT

• Darkz0rs
stormfly schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Ja mooi ik twijfelde al om jou te taggen, omdat je met dezelfde keuze stress zit. KPN heeft maandabonnementen dat is mooi testen.

Lastige is dat 50e voor KPN en 69e voor Ziggo elke maand gewoon dubbelop is. Ziggo heeft geen pakket waarbij je lager dan 69 (nu 71,90) komt met de NEXT
Die Next kan me gestolen worden.
ArChie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Als VDSL een optie is zou dat zeker een overweging waard zijn. Vanwege het thuiswerken maak ik tegenwoordig vaak gebruik van audio/videoconferencing en dan zijn degenen met haperende verbindingen nagenoeg altijd Ziggo kabel internet klanten. Voor dit soort toepassingen zijn een stabiele upload met weinig overboeking van de capaciteit en latency belangrijk en daar staat kabel internet niet echt om bekend. De ene keer is er bij die personen met haperende AV-conferencing middelen niets aan de hand terwijl ze de volgende keer nauwelijks te volgen zijn.
100% waar, dat ervaar ik ook dat er minder glitches zijn, ook in anderen hun verkeer dus download richting naar mij toe. Je merkt dat op de kabel techniek een pakketje soms even vertraagd is, bij jouw eigen xDSL koperader is dat een niet-gedeelde verbinding en heb je dat effect veel minder snel.
ArChie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Ik gebruik de combi glas (Trined (GPON)) en het oude TV pakket (inclusief HD) van Ziggo. Prima combinatie. VDSL is hier sinds kort ook mogelijk wat ik dan vanwege de vrije modem keuze zou verkiezen boven kabel internet en een verplicht Ziggo modem. Een hoge download snelheid wordt in de praktijk namelijk nauwelijks gebruikt. Hoge upload en weinig latency is belangrijker.

[...]

Kon je niet de DTV ontvanger van KPN testen/vergelijken met die van Ziggo? Trined biedt hier DTV via DVB-C (coax) met een volledig FTA basis HD + SD kanalen pakket dat dus met alle TV's in huis zonder gedoe is weer te geven. Uiteindelijk echter niet voor gekozen omdat het Ziggo Sport kanaal ontbreekt en ik een aanvullend abonnement op het Ziggo Sport pakket te duur vind voor alleen Formule 1. Daarom vooralsnog twee providers voor de diensten die ik nodig heb.
Ik heb ook de vrijmodem keuze van KPN getest, en vandaag wil ik nog even bridge testen met de Vigor 165. De Fritzbox 7581 valt mij nog wat tegen, prima modem maar de QoS policy is op ICMP zo strak dat alle mijn smokeping metingen in het honderd lopen. Heb ik een supportcase voor aangemaakt, ben benieuwd.

Jeps ik heb beide ontvangers in huis, 4K KPN en 4K Ziggo, beide zenden niets uit op 4K wat relevant is, dat maakt de test alleen interessant voor lineaire tv in HD.
NEXT is qua GUI en interface (en ontwikkeling) echt superieur aan de KPN ontvanger, snelheid in bedienen is een wereld van verschil. KPN komt wel met een nieuwe GUI in de komende maand.

De KPN iPad app is echt heel traag vergeleken bij Ziggo, en die gebruik ik nog wel regelmatig (bij het ontbreken van een TV op de slaapkamer)

Beide ontvangers functioneren goed, maar wat jij zegt ik heb ook nog 4 oude smartcards (geactiveerd) voor ooit als de kinderen zelf een TV krijgen (?). Hollandsnieuwe voordelen icm Ziggo, en de F1 is toch ook wel leuk om af en toe te kijken.

Het grootste afhaak moment was voor mij de bediening van het IPTV STB kastje, als je iets terug kijkt moet je eerst zelf nog een 10 minuten vooruit spoelen in een onoverzichtelijke GUI waar je niet in blokken vooruit kunt maar alleen met 8x 16x 32x. Voelt als een stap terug naar de oude Humax HDD recorder.

Bij Ziggo is terugspelen echt meesterlijk minimaal aantal minuten voordat het gene start wat je echt wilt zien.

Beeldkwaliteit is prima bij beide, KPN is ook solide het stottert niet oid.

Bijkomend nadeel is dat ik nogal eens pruts aan het netwerk hier thuis en dan bleef TV altijd doorgaan, als je alles over 1 lijntje hebt dan stop alles even en is het stil in huis 8).

Kosten spelen ook mee, KPN is 60 en Ziggo 69. En op 69 wil ik eigenlijk niet nog een bedrag stapelen omdat het beter zou zijn qua internet. Ook met het oog op komende glas aansluitingen is de toekomst nog open.

Ik heb mijn testen kunnen doen het was technisch erg fijn, maar pas als je het andere hebt en ontspannen gebruikt, dan weet je pas wat je echt mis :9

• Darkz0rs
@stormfly pfff die humax 5200c is simpelweg meesterlijk. Offline opnames. En verplaatsbaar naar bv USB externe HDD. Just awesome. En mooi beeld.
Als je Next gewend bent, voelt opnemen op harddisk bijna hetzelfde als opnemen op VHS. ;)

• Darkz0rs
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:56:
Als je Next gewend bent, voelt opnemen op harddisk bijna hetzelfde als opnemen op VHS. ;)
Ik ben van mening dat dit relatief is. Opnames kan ik bewaren tot in den treuren. Dat kan met de Next niet. Offline opnames eigen beheer. Is fijn. Natuurlijk ontmoedigd iedere partij dit. Maar het is wel het mooiste imo. Ieder ze ding.
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Ik ben van mening dat dit relatief is. Opnames kan ik bewaren tot in den treuren. Dat kan met de Next niet. Offline opnames eigen beheer. Is fijn. Natuurlijk ontmoedigd iedere partij dit. Maar het is wel het mooiste imo. Ieder ze ding.
Je hebt gelijk hoor. Ieder z’n voorkeur. Vandaar ook mijn smiley. Zelf vind ik het ideaal: zonder veel gedoe, op verschillende devices naar je opnames kunnen kijken. Maar dat heeft inderdaad beperkingen.
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Ieder z’n voorkeur. Vandaar ook mijn smiley. Zelf vind ik het ideaal: zonder veel gedoe, op verschillende devices naar je opnames kunnen kijken. Maar dat heeft inderdaad beperkingen.
Jeps hier dezelfde ervaring. We nemen bijna nooit op. En als ik opneem dan is het om de reclame eruit te kunnen spoelen.

Het meeste wat wij opnemen wordt niet meer terug gekeken. Het verlaat starten is hier wel elke dag in gebruik.
stormfly schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Jeps hier dezelfde ervaring. We nemen bijna nooit op. En als ik opneem dan is het om de reclame eruit te kunnen spoelen.

Het meeste wat wij opnemen wordt niet meer terug gekeken. Het verlaat starten is hier wel elke dag in gebruik.
Hier idem, een opname hoeven we niet nog een keer te zien. 365 dagen is lang genoeg om terug te kijken. ;)

Uitgesteld kijken gebruik ik ook regelmatig. En van sommige series vind ik het wel fijn om deze eerst helemaal op te nemen en dan later vrij snel achter elkaar terug kijken. Bv chernobyl (canvas) en homeland (npo). Het Next platform neemt dergelijk series heel goed op en toont het mooi in de app.

Daarnaast super makkelijk om even snel via de app een opname in te plannen.

Dit alles vind ik zwaarder wegen dan het in bezit hebben van een opname. We hebben al een tijdje geleden afscheid genomen van VHS, DVD en CD. Alles gewoon lekker in de cloud en streamen maar.

Bovenstaande is overigens hoe ik er tegen aan kijk en is niet om anderen te overtuigen. Ieder moet zelf bepalen wat het beste bij diegene past.

• Darkz0rs
@stormfly ik test nu de KPN verbinding van me buurman even kabel in zijn modem. Evengevoels dingetje.
Ping is hier 9 niet beter dan ziggo.
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:03:
@stormfly ik test nu de KPN verbinding van me buurman even kabel in zijn modem. Evengevoels dingetje.
Ping is hier 9 niet beter dan ziggo.
Wil je eens in zijn modem kijken want voor VDSL profiel hij heeft 17a of 35b?

Wat je met name merkt is dat het stabieler is. Dus het is altijd 9ms en in mijn ziggo coax netwerk is het (denk ik) vrij vol en schiet hij van 9-12-15.

Als mijn woonplaats KPN glas heeft wordt mijn coax het vanzelf leger 😈

• Darkz0rs
stormfly schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Wil je eens in zijn modem kijken want voor VDSL profiel hij heeft 17a of 35b?

Wat je met name merkt is dat het stabieler is. Dus het is altijd 9ms en in mijn ziggo coax netwerk is het (denk ik) vrij vol en schiet hij van 9-12-15.

Als mijn woonplaats KPN glas heeft wordt mijn coax het vanzelf leger 😈
Ik moet een wachtwoord instellen op zijn ZTE. ik haal 70Mbit / 25 Mbit naar zijn zeggen heeft hij een 50Mbit abo. Ik wil dus graag even de line sync zien.

Ik zie dat beveiliging niet zijn sterke kant is. dus zal hem aanbieden dat zo te doen..

p.s. we gaan een beetje offtopic :-)
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Ik moet een wachtwoord instellen op zijn ZTE. ik haal 70Mbit / 25 Mbit naar zijn zeggen heeft hij een 50Mbit abo. Ik wil dus graag even de line sync zien.

Ik zie dat beveiliging niet zijn sterke kant is. dus zal hem aanbieden dat zo te doen..

p.s. we gaan een beetje offtopic :-)
We kunnen naar het xDSL topic. Tag me maar met de resultaten.

Bijzonder collega bij Telfort haalt ook 60/30 op een 40/4 abonnement.

• ArChie
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:29:
Tja, als je vanwege de Next ook bij Ziggo een all-in abonnement met kabel internet wilt aanhouden wordt het natuurlijk onnodig duur. Ik betaal voor de internet via Trined glas (500/500 Mbps) en DTV (HD & SD) via Ziggo kabel in totaal € 61 en gebruik gewoon de in de TV geïntegreerde DVB-C ontvanger in combinatie met CI+ en andere (computer) apparatuur met DVB-C tuner. Grote kans dat ik met mijn AV-opstelling met allerlei HDMI audio/video synchronisatie en CEC problemen en andere DVB bugs in combinatie met een Next te maken zal krijgen, dus in dat ding ben ik persoonlijk niet geïnteresseerd.

• ArChie
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:49:
@stormfly pfff die humax 5200c is simpelweg meesterlijk. Offline opnames. En verplaatsbaar naar bv USB externe HDD. Just awesome. En mooi beeld.
Voordeel van dergelijke apparatuur is inderdaad de 1-op-1 kopie van het binnenkomende DVB signaal en de onbeperkte houdbaarheid. En als je wilt kan je die opnames natuurlijk ook online opslaan.

• Darkz0rs
ArChie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Voordeel van dergelijke apparatuur is inderdaad de 1-op-1 kopie van het binnenkomende DVB signaal en de onbeperkte houdbaarheid. En als je wilt kan je die opnames natuurlijk ook online opslaan.
Ja, echter is alleen TV van ziggo ongeveer 30 euro... .best duur dus....

• ArChie
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:08:
Ja, echter is alleen TV van ziggo ongeveer 30 euro... .best duur dus....
Ik heb gelukkig nooit mijn standaard Ziggo RTV abonnement aangepast, dus hier nog steeds een kleine 19 euro voor SD en HD met meerdere actieve smartcards.

• Darkz0rs
ArChie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Ik heb gelukkig nooit mijn standaard Ziggo RTV abonnement aangepast, dus hier nog steeds een kleine 19 euro voor SD en HD met meerdere actieve smartcards.
Nou als ik me ziggo opzeg. Dan moet me tv over en dan kom je op de huidige prijzen. Ik moet zeggen dat de standaart SD 576i echt niet om aan te zien is.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

Verdwijnen opnames wel eens? Er wordt naar mijn weten enkel een content locator opgeslagen.

• Darkz0rs
Manke schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Verdwijnen opnames wel eens? Er wordt naar mijn weten enkel een content locator opgeslagen.
ik heb geen idee, mijn opnames zijn offline die verdwijnen dus niet

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Manke schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:21:
Ik heb deze ervaring niet. Waar met de voorgaande box, de Horizon/Mediabox XL, met enige regelmaat opnames mis gingen, want of afgebroken of niet te vinden, gaat het met de Next altijd goed.

• Darkz0rs
RicoK schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Ik heb deze ervaring niet. Waar met de voorgaande box, de Horizon/Mediabox XL, met enige regelmaat opnames mis gingen, want of afgebroken of niet te vinden, gaat het met de Next altijd goed.
Ja dit is natuurlijk een beetje lood om oud ijzer. De next neemt fysiek niets op. Ziggo neemt alles op, en je next vlagt alleen maar de uitzending voor jouw device. En laat die een bepaalde periode zichtbaar zijn.

• RicoK
  • Nu online
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:34:
Ja dit is natuurlijk een beetje lood om oud ijzer. De next neemt fysiek niets op. Ziggo neemt alles op, en je next vlagt alleen maar de uitzending voor jouw device. En laat die een bepaalde periode zichtbaar zijn.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar lood om oud ijzer wil ik het niet noemen. Ik beschouw mijn reactie als een aanvulling op de vraag die werd gesteld of opnames weleens verdwijnen met de Next. Ik heb die ervaring dus niet met de aanvulling dat alle ‘opnames’ goed gaan.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RicoK schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:37:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar lood om oud ijzer wil ik het niet noemen. Ik beschouw mijn reactie als een aanvulling op de vraag die werd gesteld of opnames weleens verdwijnen met de Next. Ik heb die ervaring dus niet met de aanvulling dat alle ‘opnames’ goed gaan.
Tja? Ik heb de Next ervaring dat "opnames" niet altijd goed zijn gegaan, en ik ben daarin ook niet de enige. Geen enkel apparaat werkt of doet zijn werk/dienst feilloos, ook de Next of Ziggo zelf niet. Van laatste ben je toch sterk afhankelijk van cloud-diensten. Als ik zeker wil weten dat een opname tot een goed einde wordt gebracht, en daarbij in de oorspronkelijke Ziggo DVB-C kwaliteit, dan ga ik voor een "offline" opname. Behoudens storingen van het TV signaal vanzelfsprekend, dat kan ook altijd nog misgaan.

Testing, one, two ...

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-12 17:23
[...]

Heb naast de Next ook de Humax 5200c en er zijn toch regelmatig zeer interessante docu's of series die ik gewoon langer wil bewaren dan 1 jaar en via FTP kopieer ik die dan naar de Pc.
Ik gebruik dan TS-doctor om reclames er uit te halen.
Die Humax blijft gewoon en mocht ie kaduk gaan dan upgrade ik wel naar een VU-Uno 4K (moet je wel bij Ziggo blijven).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Darkz0rs
snah001 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Heb naast de Next ook de Humax 5200c en er zijn toch regelmatig zeer interessante docu's of series die ik gewoon langer wil bewaren dan 1 jaar en via FTP kopieer ik die dan naar de Pc.
Die Humax blijft gewoon en mocht ie kaduk gaan dan upgrade ik wel naar een VU-Uno 4K (moet je wel bij Ziggo blijven).
Zoals alles er nu uit ziet denk ik van niet, ik overweeg nog even om standaard kabel te houden. Maar voor 20 euro is dat erg veel geld. ....
hardware-lover schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Tja? Ik heb de Next ervaring dat "opnames" niet altijd goed zijn gegaan, en ik ben daarin ook niet de enige. Geen enkel apparaat werkt of doet zijn werk/dienst feilloos, ook de Next of Ziggo zelf niet. Van laatste ben je toch sterk afhankelijk van cloud-diensten. Als ik zeker wil weten dat een opname tot een goed einde wordt gebracht, en daarbij in de oorspronkelijke Ziggo DVB-C kwaliteit, dan ga ik voor een "offline" opname. Behoudens storingen van het TV signaal vanzelfsprekend, dat kan ook altijd nog misgaan.
Net als @RicoK heb ik ook geen enkel probleem met opnames via het Next platform. Voorheen met Horizon/XL was bv een serie opname geen pretje, maar met Next werkt het hartstikke goed. Homeland (npo) is goed opgenomen, idem voor chernobyl (canvas). Dit zijn recente voorbeelden maar ook daarvoor is het goed gegaan. Wat ik wel opmaak uit het Next topic dat in het allereerste begin het kennelijk wel eens fout ging, maar volgens mij gaat het nu wel goed. Laat ik het beter verwoorden ;) : bij mij gaat het goed.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:06:
[...]
V.w.b. dat laatste, ook dat hoeft niet perse. Er is een glasvezelaanbieder (zie reactie @ArChie), die zijn TV diensten ook via DVB-C aanlevert. Ik heb de noodzaak voor een overstap nog steeds niet, maar het is wel prettig dat het voor mij mogelijk is om (ook) op het DVB-C platform te blijven bij een overstap.

Testing, one, two ...

• Darkz0rs
@meesje psstt chernobyl staat/stond ook op ondemand.
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:59:
@meesje psstt chernobyl staat/stond ook op ondemand.
Ja, en? Moet ik 15 euro per maand betalen als het ook via canvas aangeboden werd?

• Darkz0rs
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Ja, en? Moet ik 15 euro per maand betalen als het ook via canvas aangeboden werd?
Uhmm je heb een next (althans die suggestie wekte je bij mij) en dat zit in het abo, movies en series XL/

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12 23:58

R.G

Even heel wat anders die oude cisco boxen.
Hoe kan ik daar een video aftrekken? En opslaan op een externe disk

Als voorbeeld collega was op tv voor hem opgnomen, nu zou ik die video naar hem willen sturen..

Is daar tegenwoordig Al een oplossing voor?
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Uhmm je heb een next (althans die suggestie wekte je bij mij) en dat zit in het abo, movies en series XL/
Nu begrijp ik je opmerking en de verwarring. Ik heb inderdaad Next, maar wel icm Complete. Ergens rond maart(?) vorig jaar kon je met behoud van je huidige abonnement (ik ging niet een nieuw jaarcontract aan) je Horizon box omruilen voor Next. Ik heb dus niet het Max abonnement.

• RicoK
  • Nu online
R.G schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:31:

Als voorbeeld collega was op tv voor hem opgnomen, nu zou ik die video naar hem willen sturen..

Is daar überhaupt sprake van geweest, dat het mogelijk zou gaan worden gemaakt, dat je je opnames eraf kon halen? Lijkt mij sterk eerlijk gezegd.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

De opnames zijn versleuteld (3DES), ook al is dat niet meer state-of-the-art wens ik je veel succes. Waarschijnlijk simpeler een hdmi-capturekaart te vinden met ondersteuning voor hdcp.

Nee dat kan niet, dat kunnen alleen de humax decoders via ftp.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Werkt movies en series en beetje deftig via ci+? Kijk nu via ipad, want te oude tv, maar die ga ik dan misschien vervangen.

Liever een Next, maar ik wil niet een hoger abo nemen.

Divide and conquer.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wimpie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:36:
Werkt movies en series en beetje deftig via ci+? Kijk nu via ipad, want te oude tv, maar die ga ik dan misschien vervangen.

Liever een Next, maar ik wil niet een hoger abo nemen.
fZiggo of fUPC? Indien laatste, helaas...

Testing, one, two ...

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:38:
[...]

fZiggo of fUPC? Indien laatste, helaas...
Ziggo.

Divide and conquer.

En anders kan de standaard decoder ook overweg met movies en series, werkt gelijk aan de ci+ 1.3 manier.

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:49
Is er iemand hier die weet of het zin heeft om met Ziggo te bellen over de langzame Connect box?
Ik blijf het opnieuw uit- en aanzetten maar de wifi is super slecht. Zelfs bekabeld is het soms om te huilen. Resetten heb ik nu ook al 5 maal gedaan.

Ik wil niet als een vervelende consument overkomen maar voor 70 euro pm. met geen vrije modemkeuze wil ik toch dat de apparatuur goed werkt :)

Voetnoot: Ik heb ook een Horizon box onder de tv staan maar die staat in bridge-mode en wordt niet gebruikt voor het internet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:55
Is er iemand hier die weet of het zin heeft om met Ziggo te bellen over de langzame Connect box?
Ik heb gisteren maar op bridgemode gezet en eigen router erachter.

• Darkz0rs
saharoen schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Ik heb gisteren maar op bridgemode gezet en eigen router erachter.
Joepie.. dit is altijd de weg. Waarom moet Ziggo zich bemoeien met jou wifi ...

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:55
Ik weet niet of echt zo is of dat komt door we van ipv6 naar ipv4 zijn gegaan door bridge mode. Maar ook surfen lijkt soepeler te gaan.
Darkz0rs schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Omdat dit voor 98 procent van de klanten prima werkt, inclusief mij (ik heb een accespoint om de WiFi verder te verbeteren op de eerste etage). Die gaan niet zelf een router configureren. De WiFi is echt niet slecht van de connectbox.
Pagina: 1 ... 163 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic