• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
Is het mogelijk het Ziggo internet modem te vervangen door een FritzBox 6490? Werkt telefonie van Ziggo dan nog?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Delay schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:06:
Is het mogelijk het Ziggo internet modem te vervangen door een FritzBox 6490? Werkt telefonie van Ziggo dan nog?
Nee en nee ;)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Delay
Duidelijk. De fritzbox ondersteunt DOCSIS dus ik had verwacht dat internet wel mogelijk was. Waarom werkt dat niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Delay op 17-05-2020 21:11 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Delay schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:11:
[...]

Duidelijk. De fritzbox ondersteunt DOCSIS dus ik had verwacht dat internet wel mogelijk was. Waarom werkt dat niet?
Omdat Ziggo eigen modems niet ondersteunt, ze laden custom configuratie files in het modem en dat kan dus niet bij modems die ze niet ondersteunen.

reviews: Zelf een thuismodem kiezen: gaat het dan toch nog gebeuren?

nieuws: Duidelijkheid over vrije modemkeuze komt op zijn vroegst in oktober

[ Voor 33% gewijzigd door ArcticWolf op 17-05-2020 21:16 ]

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:01

Mr. Freeze

¡GO!

ArcticWolf schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Omdat Ziggo eigen modems niet ondersteunt, ze laden custom configuratie files in het modem en dat kan dus niet bij modems die ze niet ondersteunen.
Plus het feit dat je ding nergens verkrijgbaar is voor particulieren. Had een tijdje geleden zelfde idee.

XBL gamertag StayingPow3r

• Delay
ArcticWolf schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:14:
Dat doen DSL providers ook, vaak via TR-069. Als je de goede instellingen weet werkt een FritzBox prima. Ondersteuning krijg je natuurlijk niet.

Op welke manier is Ziggo anders waardoor een eigen modem niet werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 17-05-2020 21:19 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Delay schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Dat doen DSL providers ook, vaak via TR-069. Als je de goede instellingen weet werkt een FritzBox prima. Ondersteuning krijg je natuurlijk niet.

Doet Ziggo iets bijzonders waardoor een andere modem niet werkt?
Yes, zoals ik al zei, ze laden een configuratie file in die je niet kan aanpassen. Dus het werkt niet zoals bij DSL, Ziggo definieert ook de abonnee snelheid in het modem (bij een snelheidswijziging krijg je een nieuwe configuratie ingeladen). Daarnaast zal de CMTS het modem niet accepteren zolang een medewerker niet handmatig het modem toevoegt aan het netwerk (wat ze dus nooit gaan doen op dit moment :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 17-05-2020 21:20 ]

• Delay
ArcticWolf schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:19:
daarnaast zal de CMTS het modem niet accepteren zolang een medewerker niet handmatig het modem toevoegt aan het netwerk.
Ah zucht, ja dan houdt het wel op. Duidelijk, thanks!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 07:02
jongetje schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Omdat dit voor 98 procent van de klanten prima werkt, inclusief mij (ik heb een accespoint om de WiFi verder te verbeteren op de eerste etage). Die gaan niet zelf een router configureren. De WiFi is echt niet slecht van de connectbox.
Zei ik toch ook niet. Ik vind alleen dat een internet provider de dienst Internet op WAN moet leveren. En dat router en wifi en firewall of whateva. Een klant eigen zaak is. In die zin mogen ze een product aanbieden incl. Wifi en aanverwante. Maar de consument moet/mag daar geen rechten aan ontlenen. Inhouse netwerk is imo je eigen pakkie an

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12
Delay schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Op welke manier is Ziggo anders waardoor een eigen modem niet werkt?
Modem moet worden gekoppeld aan je abonnement, dit gebeurt op basis van het cm-mac. Als je in Duitsland of de VS woont kunt je die doorgeven aan je isp en zorgen zij ervoor dat de je modem zich kan aanmelden. Ziggo, echter, doet dit alleen voor de modems die zij zelf leveren, er is geen technische reden dat het niet kan werken.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:54
Darkz0rs schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Zei ik toch ook niet. Ik vind alleen dat een internet provider de dienst Internet op WAN moet leveren. En dat router en wifi en firewall of whateva. Een klant eigen zaak is. In die zin mogen ze een product aanbieden incl. Wifi en aanverwante. Maar de consument moet/mag daar geen rechten aan ontlenen. Inhouse netwerk is imo je eigen pakkie an
De grote meerderheid van de klanten wil iets dat werkt voor internet (bekabeld en/of Wifi). Die zitten er niet op te wachten om zelf nog een router te moeten aanschaffen en in te stellen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Darkz0rs
hansvk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:01:
[...]

De grote meerderheid van de klanten wil iets dat werkt voor internet (bekabeld en/of Wifi). Die zitten er niet op te wachten om zelf nog een router te moeten aanschaffen en in te stellen.
Prima... Maar primair mag dat simpel weg niet het uitgangspunt zijn. En zeker geen "connectbox met ze kut wifi opmerkingen" zie diverse fora. Dan dus bridge en je eigen router 😀.
Darkz0rs schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:16:

Dan dus bridge en je eigen router 😀.
Maar dan een echte bridge mode waarbij ik ook IPv6 kan hebben en ook de telefonie via mijn eigen VOIP interface kan laten lopen...

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• Delay
hansvk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:01:
Die zitten er niet op te wachten om zelf nog een router te moeten aanschaffen en in te stellen.
Men heeft in Nederland lang slechte Wifi geaccepteerd. Voor providers dus weinig reden om goede Wifi chips te kopen. Maar nu met Corona zijn mensen meer aan het thuiswerken en zie je toch steeds meer vragen. Ik zie ook steeds meer mesh setjes, powerline of Wifi extenders, soms zelfs hele dure.

Bij DSL komen ook steeds meer mensen achter het nut van een goede DSL chip zoals die in de FritzBox zit. Een goede DOCSIS chip mag dus nu nog niet, maar wie weet komt er wat verandering in. (Al hoor je dat al heel lang, zie de links boven naar de discussie over modem vrijheid.)

• hansvk
[...]

Prima... Maar primair mag dat simpel weg niet het uitgangspunt zijn. En zeker geen "connectbox met ze kut wifi opmerkingen" zie diverse fora. Dan dus bridge en je eigen router 😀.
Nou is de wifi van de (Arris) connectbox naar mijn mening en vele anderen best goed. Maar Ome Jan en tante Mien willen gewoon een kastje wat het doet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Delay schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Men heeft in Nederland lang slechte Wifi geaccepteerd. Voor providers dus weinig reden om goede Wifi chips te kopen. Maar nu met Corona zijn mensen meer aan het thuiswerken en zie je toch steeds meer vragen. Ik zie ook steeds meer mesh setjes, powerline of Wifi extenders, soms zelfs hele dure.
WiFI is het issue niet eens met thuiswerken. Peering en upload wel.

Mijn collega's kunnen de afgelopen week geen stabiele Zoom calls doen in de ochtend. Erg frustrerend als je elkaar niet meer goed kan verstaan.

Dit is een nieuw effect nu de data naar een ander netwerk moet (nieuwe servers van Zoom) omdat de verbinding vol zit. Weet iemand de IP ranges van zoom voor in Smokeping? :9

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Routes zijn wel een issue..

net ook bepaalde plekken van het internet via Ziggo amper / niet te bereiken.. via 4G (Tele2, Tethering) ging het zonder enige moeite...
Delay schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Bij DSL komen ook steeds meer mensen achter het nut van een goede DSL chip zoals die in de FritzBox zit. Een goede DOCSIS chip mag dus nu nog niet, maar wie weet komt er wat verandering in. (Al hoor je dat al heel lang, zie de links boven naar de discussie over modem vrijheid.)
en daarom heeft iedereen tegenwoordig een wifi "Extender" nodig..? of zelfs 2! als je KPN mag geloven :-P

[ Voor 70% gewijzigd door SMSfreakie op 18-05-2020 22:07 ]

404 Signature not found

• Darkz0rs
hansvk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Nou is de wifi van de (Arris) connectbox naar mijn mening en vele anderen best goed. Maar Ome Jan en tante Mien willen gewoon een kastje wat het doet.
Uhmm dat mag jij vinden 😃
Ik ben daar een andere mening over aangedaan.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 09:07
Darkz0rs schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Laat je modem in bridge mode zetten en jij hebt exact dat waar je om vraagt. Probleem opgelost en iedereen blij.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Darkz0rs schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Uhmm dat mag jij vinden 😃
Ik ben daar een andere mening over aangedaan.
Jij bent ook geen Ome Jan :) Mijn pa en ma, schatten van mensen, kunnen mails versturen, googlen, whatsappen en snappen de playstore op hun android apparaten. Maar "het internet" zit in het kastje in de meterkast en bij problemen "is het internet stuk".

Ma Bundin: "Bundin, zet jij het internet even aan?" (lees: open google homepage in een browser)
Bundin: "wat?! Heb je dat uitgezet? Daar zijn miljarden mensen echt niet blij mee!"
Ma Bundin: :?

Hoewel ze geen Jan en Mien heten, willen ze inderdaad gewoon een kastje dat werkt :) Zelf heb ik het technicolor ding ook in bridge laten zetten, want de wifi van dat ding is crappy as hell. Maar ook ik ben geen gemiddelde gebruiker.

• Darkz0rs
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:15:
[...]

Laat je modem in bridge mode zetten en jij hebt exact dat waar je om vraagt. Probleem opgelost en iedereen blij.
Ff beter lezen ... Gaat niet over mij.

• Gadgeteer
Darkz0rs schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Ff beter lezen ... Gaat niet over mij.
Ik lees toch echt in je relaas: "Ik vind.." en als je mijn reactie goed had gelezen, zou je gezien hebben dat ik daarop reageerde. Jij vindt dat ze het zo moeten doen en ik geef aan dat ze dat ook al doen, niet meer en niet minder.

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:29
[...]

Nou bedankt voor je opmerking. Ik stelde een normale vraag over de Connectbox en de problemen die ik hiermee had, wist niet dat ik dat niet mocht stellen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• hansvk
@Antrax Je kunt altijd nog op het Ziggo Forum of de Ziggo Community terecht ;)

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:29
hansvk schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:47:
@Antrax Je kunt altijd nog op het Ziggo Forum of de Ziggo Community terecht ;)
Prima, ik ga daar wel heen. Hier ben ik blijkbaar niet welkom. *knip* doe eensch lief :>

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-05-2020 12:13 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Darkz0rs
Antrax schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Prima, ik ga daar wel heen. Hier ben ik blijkbaar niet welkom. *knip* doe eensch lief :>
Tuurlijk kan je hier gewoon terecht. Ik geef alleen aan dat je van deze apparatuur simpel weg niet alles mag verwachten. En als je het goed wilt doen. Dat je zou moeten kiezen voor een. Knappe router achter je modem.
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Ik lees toch echt in je relaas: "Ik vind.." en als je mijn reactie goed had gelezen, zou je gezien hebben dat ik daarop reageerde. Jij vindt dat ze het zo moeten doen en ik geef aan dat ze dat ook al doen, niet meer en niet minder.
Persoonlijk heeft mijn Ziggo modem geen wifi. Goddank. Mijn modem is bridged en uiteraard maak ik gebruik van mijn eigen apparatuur. Nooit wifi problemen of wat dan ook. Ja dat is een. Forse investering maar probleemloos.

[ Voor 42% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-05-2020 12:14 . Reden: quote aangepast. ]

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:47:
[...]

WiFI is het issue niet eens met thuiswerken. Peering en upload wel.

Mijn collega's kunnen de afgelopen week geen stabiele Zoom calls doen in de ochtend. Erg frustrerend als je elkaar niet meer goed kan verstaan.

Dit is een nieuw effect nu de data naar een ander netwerk moet (nieuwe servers van Zoom) omdat de verbinding vol zit. Weet iemand de IP ranges van zoom voor in Smokeping? :9
Ik dacht dat het bij mij ook aan m'n internet lag (je ziet veel smoke ontstaan als ik Teams aan heb), maar kwam er laatst achter dat het mijn werk laptop zelf was :') toen een testje gedaan, Teams aan en speedtest gedaan... kwam niet boven de 40Mbit uit op m'n laptop, Teams uit en toen trok de laptop net 180Mbit (ik weet dat het niet de meeste snelle laptop is... maar toch).
Dus ik m'n privé laptop aan geslingerd en die trekt gewoon van dezelfde kabel 255Mbit stabiel 8)7

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VodafoneZiggo
Doet Ziggo nog wat aan klantbehoud, oa na prijsverhoging ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

TFHfony

Professional Weirdo

Hackus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:49:
@VodafoneZiggo
Webcare doet daar niet zo veel aan. Even bellen en vragen naar de afdeling retentie. Meestal doen die echt wel wat, vermits er alternatieven bij je beschikbaar zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TFHfony schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Webcare doet daar niet zo veel aan. Even bellen en vragen naar de afdeling retentie. Meestal doen die echt wel wat, vermits er alternatieven bij je beschikbaar zijn.
Al gebeld voor moeders,maar komt niet veel los. alleen tijdelijk extra pakket waar geen belang bij is.
(verkoopafdeling liet weten dat er geen sectie klantbehoud meer is.) omdat dit waarschijnlijk callcenter is van (Cendris) daarom direct de vraag aan Ziggo hier. zo kan iedereen ook de info lezen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gadgeteer
@VodafoneZiggo
Als je in een contract zit wat nog niet is afgelopen, dan is het gewoon slikken vrees ik.
Zit je zonder contract, gewoon even bellen. Dan kun je vast wel een retentieaanbod krijgen als je weer een jaar bij tekent.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:49

TDB

@VodafoneZiggo
Ik wilde sowieso internet snelheid verhogen, gebeld naar Ziggo. Krijg nu de eerste 6 maanden gratis.

PSN: TDBtje

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 18:58
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Als je in een contract zit wat nog niet is afgelopen, dan is het gewoon slikken vrees ik.
Zit je zonder contract, gewoon even bellen. Dan kun je vast wel een retentieaanbod krijgen als je weer een jaar bij tekent.
Juist niet, iedereen is contractvrij nu door de verhogingen. Helpt altijd om even te bellen met je huidige provider of rond te kijken bij andere providers.

[ Voor 10% gewijzigd door j_bos op 19-05-2020 10:57 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
Hackus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:36:
daarom direct de vraag aan Ziggo hier. zo kan iedereen ook de info lezen.
Dat heeft weinig zin omdat er geen algemeen antwoord is. Zij kunnen als je belt precies zien welke alternatieven je hebt, en dat is voor iedereen verschillend. Daarnaast spelen zaken als beschikbaar budget en misschien ook je communicatieve vaardigheden een rol.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het normaal dat de connectbox een SSID blijft uitzenden op zowel 2,4 als 5 GHz nadat deze in bridge is gezet?

Lijkt me niet toch?
Muse schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:31:
Is het normaal dat de connectbox een SSID blijft uitzenden op zowel 2,4 als 5 GHz nadat deze in bridge is gezet?

Lijkt me niet toch?
Wel eens vaker gehoord, even de paperclip reset/ GUI factory reset dan haalt hij zijn volledige profiel opnieuw op.

• Muse
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Wel eens vaker gehoord, even de paperclip reset/ GUI factory reset dan haalt hij zijn volledige profiel opnieuw op.
Blijft de bridge modus dan wel actief?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:56

Pierre

Van nature lui!

Muse schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Blijft de bridge modus dan wel actief?
Nee je zal dan zelf de CB opnieuw in bridge moeten zetten, of bellen met Ziggo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Muse
  • Niet online
Pierre schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Ah helder. Ik kan het gelukkig zelf doen, maar dan ga ik daar een ander geschikt moment voor zoeken.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Dat is wel het idee ja ;-)
Zondag heb ik mijn CB naar factory default gezet en ik was bridge kwijt kan ik je zeggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gadgeteer
j_bos schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Juist niet, iedereen is contractvrij nu door de verhogingen. Helpt altijd om even te bellen met je huidige provider of rond te kijken bij andere providers.
Inflatie correcties ontbinden je contract niet volgens mij..

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gadgeteer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Inflatie correcties ontbinden je contract niet volgens mij..
Hangt er van af of het een echte inflatiecorrectie is (en opgenomen in de AV) of dat je het zo noemt vanuit marketingtechnische redenen. En bij Ziggo is het dat laatste. Anders zouden ook wel alle abbo's met hetzelfde percentage omhoog gaan. De inflatiecorrectie kan niet echt wisselen per abbo natuurlijk. Er zal dus best wel een stukje inflatiecorrectie inzitten en een stukje netwerkonderhoud e.d., maar ook een stukje extra winst voor de aandeelhouders. Maar dat staat minder mooi in de communicatie ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:55
Als je een Ziggo Zakelijk abonnement afsluit krijg je dan nog steeds een andere router dan de consument of is dat tegenwoordig gelijk getrokken?

Weet van vroeger dat hier nog een verschil in zat.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jordyz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:00:
Als je een Ziggo Zakelijk abonnement afsluit krijg je dan nog steeds een andere router dan de consument of is dat tegenwoordig gelijk getrokken?

Weet van vroeger dat hier nog een verschil in zat.
Je krijgt in principe dezelfde hardware als de consument.

[...]

Uitzonderingen daar gelaten, maar in fZiggo gebied bepaalt de CMTS of je in bridge staat. En die config haalt hij op bij een factory reset.

Bij mij is hij nog nooit uit brige geschoten door een factory reset.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Bij ziggo wel, netjes van ze _/-\o_
Nee hoor. Want Ziggo verhoogt de prijs veel meer dan de inflatie, dus mogen ze het wel zo noemen, maar is het dat niet. Dus daarom zijn ze gewoon wettelijk verplicht om de mensen op te kunnen laten zeggen.

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-12 21:14
Tweakers!
Wie kan mij meer vertellen over een Ziggo Start met TV Start abonnement?

Mijn schoonmoeder is helemaal klaar met Online.nl en de vastlopers van die box dat ze terug wil naar Ziggo.

We hebben nog een Humax 5200C 500GB liggen.

We dachten een goedkoop abonnement te nemen en de smartcard daarin te stoppen om zodoende toch Live TV te kunnen pauzeren en op te kunnen nemen.
Daarnaast is ze bekend met die box, ze is wat op leeftijd, dus bekend is erg fijn.

Maar volgens de klantenservice is het TV Start abonnement met een Humax ontvanger waar de SmartCard in geprogrammeerd is, dus niet fysiek aanwezig of verplaatsbaar.
Mijn volgende vraag was prima, dan de CI+ maar...
Maar nee, ook die is in geprogrammeerd en heeft geen fysieke Smartcard meer!

Klopt dat of is deze verkoper vooral bezig de HBNext aan te smeren (Dat was zijn alternatief namelijk!)
Hij beweerde dat ziggo nu volledig Smartcard loos werkt!

Schoonmoeders is met pensioen, dus elke euro telt nu gewoon.

Op de ziggo website zie ik bij CI+ wel smartcards op de foto's.
En Start is volgens mij met een Humax IRHD-5300C (waar toch een SmartCard in gaat?)
Daar zou ik een sowieso een externe HDD aan kunnen hangen voor pauzeren en opnames!
(okey, 1 kanaal, dus relatief zinloos)

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 19-05-2020 13:14 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Uitzonderingen daar gelaten, maar in fZiggo gebied bepaald de CMTS of je in bridge staat. En die config haalt hij op bij een factory reset.

Misschien erbij moeten vermelden ik woon in fUPC gebied.

Pierre schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Misschien erbij moeten vermelden ik woon in fUPC gebied.
Daar kan/kon je toch zelf in het modem switches tussen de modus?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Klopt maar ik had afgelopen zondag iets geks met de Next dus vandaar even terug naar factory met de CB.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 18:17
Medic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:08:
Tweakers!

Mijn schoonmoeder is helemaal klaar met Online.nl en de vastlopers van die box dat ze terug wil naar Ziggo.

We dachten een goedkoop abonnement te nemen en de smartcard daarin te stoppen om zodoende toch Live TV te kunnen pauzeren en op te kunnen nemen.
Daarnaast is ze bekend met die box, ze is wat op leeftijd, dus bekend is erg fijn.

Maar volgens de klantenservice is het TV Start abonnement met een Humax ontvanger waar de SmartCard in geprogrammeerd is, dus niet fysiek aanwezig of verplaatsbaar.

Klopt dat of is deze verkoper vooral bezig de HBNext aan te smeren (Dat was zijn alternatief namelijk!)

En Start is volgens mij met een Humax IRHD-5300C (waar toch een SmartCard in gaat?)
Daar zou ik een sowieso een externe HDD aan kunnen hangen voor pauzeren en opnames!
Weet je of ze in voormalig Ziggo of UPC gebied woont? Ik woon namelijk in fZiggo en heb eind 2018 gewoon een CI+ module met losse smartcard ontvangen. Dit was nadat het niet meer mogelijk was om losse kaarten te bestellen. Let op: Ik zeg niet dat de verkoper onzin uitkraamt, maar alleen mijn ervaringen van toen. Het kan anno 2020 natuurlijk anders zijn </disclaimer> 😀

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Medic
daxy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Weet je of ze in voormalig Ziggo of UPC gebied woont? Ik woon namelijk in fZiggo en heb eind 2018 gewoon een CI+ module met losse smartcard ontvangen. Dit was nadat het niet meer mogelijk was om losse kaarten te bestellen. Let op: Ik zeg niet dat de verkoper onzin uitkraamt, maar alleen mijn ervaringen van toen. Het kan anno 2020 natuurlijk anders zijn </disclaimer> 😀
Ze woont in Appelscha
Volgens mij fUPC dus.

• ArcticWolf
  • Niet online
Tweakers!

Ze leveren idd geen losse SmartCards meer, als je nog oude SC hebt liggen (en die staan nog geregistreerd) dan blijven die werken maar nieuwe doen ze niet meer aan.

De Next is wel een verademing vergeleken met de de oude mediaboxen (al heb ik geen ervaring met de Humax).

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:39
Tweakers!

Ik heb begin mei een CI+ module gekregen bij een nieuwe abonnement. Daar zat toch echt een smartcard in. Wellicht is die gekoppeld aan de module?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
Tweakers!

Ik heb sinds vorig jaar september een Compleet pakket met TV Start. Daarbij kreeg ik inderdaad een 5300c met een kaart die reeds verstopt zat achter een luikje. Ik kwam daar pas een half jaar later achter. Maar het is wel een losse kaart die je ook in een 5200c kunt stoppen.

Op Marktplaats heb ik zo'n 5200c gevonden voor 4 tientjes, het was nog een adres hier in de buurt ook. Mooi ding met een display wat de 5300c niet heeft. En natuurlijk de opname mogelijkheid. Ik heb de 500Gb disk vervangen door een van 2Tb.

[edit] Ik woon in fziggo gebied, mogelijk is het anders bij fupc.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 19-05-2020 13:49 ]

[...]

Dat hangt er vanaf. Als je het modem niet zelf in bridge kunt zetten zoals in het fZiggo gebied, dan haalt het modem elke keer een bridged profiel op. Dat kan dus blijkbaar anders zijn in fUPC waarbij dit in het modem zelf ingesteld kan worden.
Tweakers!

Als het om de kosten gaat kun je ook deze nemen:
https://www.internetten.n...-tv-start-12maanden-ziggo
25Mbit en de CI+ module. Omdat het fUPC is weet ik niet of deze smartcard ook in de Humax kan (ben niet bekend met fUPC gebied en apparatuur).

Ze kan wel de Humax gebruiken met de 4 HD zenders (NPO1,2,3 en Kanaal 14) en de rest in SD:
https://www.ziggo.nl/klan...astje/digitale-tv/verder/

Voor de overige zenders en HD kijken heb je dan toch echt een CI+ of decoder met smartcard nodig

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Medic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:24:
[...]
Ze woont in Appelscha
Volgens mij fUPC dus.
Maar dan zou ze toch niet bekend kunnen zijn met die Humax, die is in fUPC nooit door UPC uitgeleverd volgens mij (Irdeto versus Nagravision). Misschien bedoel je, bekend met een losse setopbox?

@jongetje, een Nagravision smartcard is gekoppeld aan de CI module (lees hardware waar ie in zit), die werkt niet in een ander apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 19-05-2020 14:31 ]

Testing, one, two ...

• Medic
hardware-lover schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Maar dan zou ze toch niet bekend kunnen zijn met die Humax, die is in fUPC nooit door UPC uitgeleverd volgens mij (Irdeto versus Nagravision). Misschien bedoel je, bekend met een losse setopbox?

@jongetje, een Nagravision smartcard is gekoppeld aan de CI module (lees hardware waar ie in zit), die werkt niet in een ander apparaat.
Ze heeft eerder in Oosterwolde gewoond, daar kreeg ze een Humax in bruileen van Ziggo.
Met smartcard.
Dat zou ook fUPC moeten zijn, maar in dat gebied is het niet te zien op de kaarten die op internet staan.

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:22
stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Je kan zeker switchen in fUPC gebied, mits je niet GCNAT ipv4 & ipv6 hebt. Anders moet de klantenservice je eerst terugzetten naar een ipv4 only profiel. Daarna is het wel mogelijk om zelf te schakelen naar bridgemodus.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Medic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:35:
[...]
Ze heeft eerder in Oosterwolde gewoond, daar kreeg ze een Humax in bruileen van Ziggo.
Met smartcard.
Dat zou ook fUPC moeten zijn, maar in dat gebied is het niet te zien op de kaarten die op internet staan.
Volgens Google zou dat voorheen ook al Ziggo zijn geweest, dus dan zou het vwb decoder type wel kunnen kloppen.

Testing, one, two ...

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Mag ik alvast iedereen adviseren straks 1gbit bij Ziggo te nemen?
Zodat ze nieuwe modems moeten opsturen en veel veel werk hebben.

Daarna massaal allemaal downgraden naar het abo wat je echt nodig hebt.
Dan heb je een docsis 3.1 modem voor wanneer het echt nodig is en Ziggo een beetje terug pesten is ook niet erg. :)

• Darkz0rs
neeecht schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:37:

Dan heb je een docsis 3.1 modem voor wanneer het echt nodig is en Ziggo een beetje terug pesten is ook niet erg. :)
En als je al een docsis 3.1 modem heb met een start XXL abo 😃

De systemen zijn zover geautomatiseerd dat je bijna altijd moet inleveren als je wijzigt, neem als concreet voorbeeld het NEXT kastje.

Ik zou mijzelf niet rijk rekenen;) maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:44:
[...]

De systemen zijn zover geautomatiseerd dat je bijna altijd moet inleveren als je wijzigt, neem als concreet voorbeeld het NEXT kastje.

Geldt dit ook voor verhuizingen? Zou het toch zonde vinden als ik komende maand mijn Next in moet leveren...

per aspera ad astra

LAD93 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:53:
[...]

Geldt dit ook voor verhuizingen? Zou het toch zonde vinden als ik komende maand mijn Next in moet leveren...
Niet als je overstapt met hetzelfde abonnement schat ik in, dan blijft alles gelijk. Maar de klantenservice kan je alleen garanties geven.
[...]

Bij verhuizingen houd je in de regel het pakket wat je hebt. Het kan alleen wel zijn dat je een nieuw modem krijgt als je van een oud UPC naar een oud Ziggo gebied verhuist of vice versa. De Next kan je gewoon meenemen.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:44:
[...]

Je hoeft niets in te leveren, ja misschien je oude modem.
Je kan gewoon van de Docsis 3.1 carrier gebruik maken, al heb je 10mbit.
Dat zal de modem denk ik bepalen met de wijkkast. :)

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Nope :) Mijn CB en Next zijn afgelopen maand gewoon meegegaan.

• Darkz0rs
stormfly schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Uitzonderingen daar gelaten, maar in fZiggo gebied bepaalt de CMTS of je in bridge staat. En die config haalt hij op bij een factory reset.

Nou daar komt hij... Ik kan me modem zelf in routed en bridge mode zetten. In fZiggo gebied. Zooo speciaal 😂

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:57

Maar als je het Giga abonnement hebt, kun je toch niet downgraden?
Je kunt volgens mij alleen upgraden?
Jeffrey87 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Maar als je het Giga abonnement hebt, kun je toch niet downgraden?
Je kunt volgens mij alleen upgraden?
Je kunt elk abonnement up en downgraden, 1 keer per maand.

• ArcticWolf
  • Niet online
Geen Gbit van Ziggo hier, wel glasvezel }:O maar Ziggo Complete (TV en internet) icm Sport Totaal (voor de Formule 1) en Vodafone komt enkel T-Mobile in de buurt qua prijzen.

• MrFax
  • Laatst online: 04-11 10:30
jongetje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Je kunt elk abonnement up en downgraden, 1 keer per maand.
Alleen heeft het giga abonnement een nieuwe modem nodig.

That's it, I'm done.

• Jeffrey87

Ik heb dus net een upgrade aangevraagd naar Giga, je betaalt er wel eenmalig €19,95 voor ivm nieuwe apparatuur. Daarna downgrade ik weer om te zien of ik het modem mag houden :)

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:48

WTM

Maar je verwacht dat die nieuwe modem beter presteert dan de oude als je je internet snelheid niet verhoogd?

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:55
Maar je verwacht dat die nieuwe modem beter presteert dan de oude als je je internet snelheid niet verhoogd?
Als de puma 6 chip erin zit NIET
https://approvedmodemlist...dem-list-chipset-defects/ :)

[ Voor 18% gewijzigd door saharoen op 21-05-2020 11:00 ]

• Jeffrey87
WTM schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:14:
Zolang er geen Puma 6 chip in zit, verwacht ik in geval minder jitter.

• WTM

WTM

Maar de 'ham vraag' heeft deze modem/router zo'n puma-6 chipset? Ik zou ook wel fijn vinden om iets beters dan de connectbox te krijgen.

https://www.ziggo.nl/klan...fi/modem/connect-box-giga

https://community.ziggo.n...el-gigabit-internet-47023

CommScope (TG3492LG) of Ubee Interactive (UBC1318ZG) ?

Kan nog niet helemaal bepalen dat die puma 6 chip hier niet inzit.

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:44
Ik heb de UBC1318ZG en deze werkt vergeleken met de connectbox van Arris als een zonnetje! :)

Oh ja! Gewoon in 3.0 gebied en nog geen 3.1 uitrol.

[ Voor 22% gewijzigd door king006 op 21-05-2020 12:50 ]

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:01

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje aan de netwerkexperts hier. Ik heb een router met Tomato firmware erop, een oude linksys e4200. Voordat ik deze aan m’n gebridgde connect box hang wil ik eerst de juiste instellingen invoeren. Weet iemand waar ik de benodigde instellingen kan vinden? Dat zijn dus de instellingen omtrent het verbindingstype. Hoe vaak kan je eigenlijk een andere router achter de connectbox wisselen? Ik bedoel, zit er een maximaal aantal per dag aan? Voordat ik routers ga wisselen wil ik eigenlijk weten of het mogelijk is om de internet verbinding bij Ziggo om zeep te helpen, dat wil ik natuurlijk niet.

Ps. De Wifi op deze router ga ik niet gebruiken, daar heb ik aparte ac accespoints voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 21-05-2020 13:08 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
@Mr. Freeze gewoon DHCP. Werkt eigenlijk allemaal automatisch.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12 08:52
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Ik heb dus net een upgrade aangevraagd naar Giga, je betaalt er wel eenmalig €19,95 voor ivm nieuwe apparatuur. Daarna downgrade ik weer om te zien of ik het modem mag houden :)
Heb je dan geen nieuw jaarcontract gekregen? Volgens mij zit je dan min. 1 jaar aan (dure) giga vast.

• WTM

WTM

king006 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:49:
Ik heb de UBC1318ZG en deze werkt vergeleken met de connectbox van Arris als een zonnetje! :)

Oh ja! Gewoon in 3.0 gebied en nog geen 3.1 uitrol.
Zakelijk abo?

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik denk ivm met problemen met een IPv6 tunnel ;) (de connectbox heeft hier problemen mee.)
en daar heb je niet een zakelijke abbo voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door geenwindows op 21-05-2020 23:54 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• WTM

WTM

geenwindows schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:18:
[...]

ik denk ivm met problemen met een IPv6 tunnel ;) (de connectbox heeft hier problemen mee.)
en daar heb je niet een zakelijke abbo voor nodig.
Ja de vraag is hoe kom je aan dat modem als je nog niet naar giga kunt overgaan.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
WTM schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:59:
[...]

Ja de vraag is hoe kom je aan dat modem als je nog niet naar giga kunt overgaan.
ik heb hier ook de UBEE in gebruik. puur omdat ook ik problemen had met de IPv6 tunnel broker.
deze was met de connectbox belachelijk traag (18mbit), met de UBEE fluit ie vrolijk over de 300mbit heen...
voor zover ik weet, is mijn wijk nog niet klaar voor GIGABIT abbo's.
Ik heb dan wel een zakelijke abbo (als particulier!)

als je echt problemen ervaart met de CB, zou je kunnen bellen/chatten en vragen naar de UBEE, een Nee heb je een Ja kun je krijgen ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Jeffrey87
monic39 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:26:
[...]

Heb je dan geen nieuw jaarcontract gekregen? Volgens mij zit je dan min. 1 jaar aan (dure) giga vast.
Nee hoor. In de mail staat:

"u behoudt uw huidige looptijd"

En je kunt, zoals eerder gemeld in dit topic, per maand up- en downgraden naar ieder gewenst pakket.

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:44
Nee, inderdaad net als de gebruiker geenwindows hadden we problemen met IPv6 tunnels. Vandaar dat Ziggo hem heeft geruild voor de UBEE. Deze werkt wel als een zonnetje ;)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 18:17
WTM schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:21:
Maar de 'ham vraag' heeft deze modem/router zo'n puma-6 chipset? Ik zou ook wel fijn vinden om iets beters dan de connectbox te krijgen.

https://www.ziggo.nl/klan...fi/modem/connect-box-giga

https://community.ziggo.n...el-gigabit-internet-47023

CommScope (TG3492LG) of Ubee Interactive (UBC1318ZG) ?

Kan nog niet helemaal bepalen dat die puma 6 chip hier niet inzit.
De TG3492LG (Connectbox Giga) heeft geen Puma-6: http://wiki.cable-wiki.xyz/Connectbox_V2

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

daxy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:07:
[...]

De TG3492LG (Connectbox Giga) heeft geen Puma-6: http://wiki.cable-wiki.xyz/Connectbox_V2
Nee klopt, hij heeft volgens die pagina een Puma-7 chip dus daar schiet je helaas niet veel mee op.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Is zon Puma Chip dan niet goed? Ik neem aan dat Ziggo zijn keuzes goed overweegt.

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:10
dolopfriet schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:57:
Is zon Puma Chip dan niet goed? Ik neem aan dat Ziggo zijn keuzes goed overweegt.
Ik denk dat Ziggo vooral voor maximale winst gaat, en dus de goedkoopste chips koopt, in dit geval nogal gebrekkige Puma's.

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 20:54
Ik heb al jarenlang ziggo (vanaf casema tijdperk), en helaas ook die enerieslurpende horizon box.
Mijn vader heeft een half jaar geleden de Next gekregen als vervanging van de horizon. Nu begreep ik dat ziggo alleen voor het max pakket de Next beschikbaar steld. Dit zou mij 12 euro extra per maand kosten en je sluit dan een jaarcontract af.
Heeft iemand al ervaring wat er gebeurt als je na dit jaarcontract je abbonnement weer downgrade naar een stap lager? Moet je dan je next echt weer inleveren en krijg je dan die horizon troep weer?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:24
KookSpook schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:29:
Ik heb al jarenlang ziggo (vanaf casema tijdperk), en helaas ook die enerieslurpende horizon box.
Mijn vader heeft een half jaar geleden de Next gekregen als vervanging van de horizon. Nu begreep ik dat ziggo alleen voor het max pakket de Next beschikbaar steld. Dit zou mij 12 euro extra per maand kosten en je sluit dan een jaarcontract af.
Heeft iemand al ervaring wat er gebeurt als je na dit jaarcontract je abbonnement weer downgrade naar een stap lager? Moet je dan je next echt weer inleveren en krijg je dan die horizon troep weer?
Niet zelf ervaring mee, maar afgaande op wat hier te lezen valt, zou je bij een downgrade de Next wel weer moeten inleveren.
Mumsel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat Ziggo vooral voor maximale winst gaat, en dus de goedkoopste chips koopt, in dit geval nogal gebrekkige Puma's.
Het is een makkelijke bash maar niet helemaal terecht.

Zijn Puma chips overigens goedkoper dan soortgelijke chips van concurrenten? Ik zou het niet weten. Als je een bron heb dan ben ik daar wel benieuwd naar.

Ziggo koopt natuurlijk geen chips maar modems en doet dat niet op eigen houtje maar neemt modems af van Liberty Global die voor al haar dochterbedrijven groot inkoopt (zie ook Telenet, Virgin, UPC) bij gerenommeerde modemboeren zoals Arris. Deze laatste heeft al een flinke claim aan zijn broek gekregen en is langzaam afscheid aan het nemen van Intel's puma chip. De kans is dus groot dat een volgend modem bij Ziggo ook geen Puma meer heeft. De modems die nu in omloop zijn waren allang gemaakt voordat de eerste problemen bekend werden. Overigens werken de dingen met de meest recente firmware in de meeste gevallen gewoon prima. Alleen in specifieke toepassingen kan je last ervaren.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat als je er last van hebt dat Ziggo een vervangend model zonder Puma mogelijk moet maken. Dat zou klantvriendelijk zijn.
KookSpook schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:29:
Op dit moment wel maar dat kan over een jaar weer anders zijn natuurlijk.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@VodafoneZiggo
Ik heb ze net gebeld:

1. Hallo, Ik zeg op
2. Ok we crediteren u de prijsverhoging
3. Tot ziens

Zo gaat het elk jaar. Verder behoud ik gewoon m'n 9 maanden korting die ik elk jaar krijg B)

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
stin00 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Ik heb ze net gebeld:

1. Hallo, Ik zeg op
2. Ok we crediteren u de prijsverhoging
3. Tot ziens

Zo gaat het elk jaar. Verder behoud ik gewoon m'n 9 maanden korting die ik elk jaar krijg B)
9 maanden is wel heel veel voor korting en dat elke jaar.
Heb vorig jaar maar 3 maanden korting gehad de meeste geloof ik als ik het las.
Zit ook om misschien bij Youfone te kijken daar is het ook wel interresant zoals 1 gezamelijke abonnement waar fox eredivisie en Ziggo sport totaal voor 15.50 euro per maand.

• IkWilbert
  • Laatst online: 17:14

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb vorige week gebeld, kon 3 maand voor 29.95 krijgen of 6 maand voor 39.95.
Ik heb toen nog niets besloten, had gehoopt dat ik 6 maand iets meer korting zou kunnen krijgen. Andere jaren was dit namelijk geen probleem...

Volgende week nog een keer proberen.

I intend to live forever. So far, so good.

Pagina: 1 ... 164 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic