Verwijderd

Ik krijg meestal ook elk jaar 6 mnd voor 29,95. 9 maanden hebben ze mij nog nooit aangeboden.Dit jaar kon er met veel pijn en moeite 6 x 39,95 van gemaakt worden, meer kon absoluut niet. Misschien omdat ze zien dat ik nu ook een vodafone abo heb.
Wordt het nu toch echt tijd om over te stappen naar glasvezel. Begin de mediabox xl ook zat te worden, en de next doen ze alleen nog maar bij de duurste abo's, daar heb ik helemaal geen zin meer in.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2020 17:51 ]

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik ben tevreden met wat ik van ziggo krijg. Heb nog een oude (zelf gekochte) Humax, en een oud abonnement. Ja, die 2 euro verhoging staat me tegen, maar dat hoort erbij (elk jaar weer)
Binnenkort zouden we hier glas moeten hebben...duurt wat langer ivm corona crisis. En dan krijg ik waarschijnlijk een 'mooi' aanbod.
Waarschijnlijk stap ik niet over (zit al X jaar bij (voormalig)) ziggo, en bevalt me prima.
een positief bericht over ziggo kan, op zijn tijd, geen kwaad
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:49:
Ik krijg meestal ook elk jaar 6 mnd voor 29,95. 9 maanden hebben ze mij nog nooit aangeboden.Dit jaar kon er met veel pijn en moeite 6 x 39,95 van gemaakt worden, meer kon absoluut niet. Misschien omdat ze zien dat ik nu ook een vodafone abo heb.
Wordt het nu toch echt tijd om over te stappen naar glasvezel. Begin de mediabox xl ook zat te worden, en de next doen ze alleen nog maar bij de duurste abo's, daar heb ik helemaal geen zin meer in.
De duur van de korting zegt niet zo veel hè? Bijvoorbeeld 9 x 17,95 euro is ongelijk aan 6 x 29,95 euro korting.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Weet iemand met verstand van (Euro)Docsis of het mogelijk dan wel praktisch zou zijn om de verhouding tussen up & download te variabiliseren, per verbinding? Ik snap natuurlijk dat het zaakje niet symmetrisch is, maar ik bedoel dus meer dat je aan zou kunnen geven dat je bijvoorbeeld best 100Mbit down zou willen inruilen voor 10Mbit/s extra upload (ik noem maar wat getallen, puur als voorbeeld)? Het verschil tussen 1000/50 en 500/40 is voor mij op dit moment echt miniem, dus ik zal niet overstappen op 3.1 als dat hier wordt uitgerold.

Echter komt er eind dit jaar ook glas aan en om mij te laten blijven zal ik toch echt meer upload moeten hebben en met 500/100 zou ik het nog véél sneller overwegen dan met 1000/50. Ik bedoel glas doet toch wel minimaal 500/500. Ik ben namelijk best tevreden over Ziggo en overstappen is altijd een risico, zeker nu met al dat thuiswerkgebeuren. Ik neig nog steeds vrij sterk naar glas, daar niet van, maar meer in theoretische zin vroeg ik me zo af of zoiets überhaupt mogelijk zou zijn?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:40:
Ik heb vorige week gebeld, kon 3 maand voor 29.95 krijgen of 6 maand voor 39.95.
Ik heb toen nog niets besloten, had gehoopt dat ik 6 maand iets meer korting zou kunnen krijgen. Andere jaren was dit namelijk geen probleem...

Volgende week nog een keer proberen.
Same here, 3 maanden voor 29,95 euro. Nou, als dat het is... maar ze weten inmiddels wel als klanten Vodafone hebben dat ze niet zomaar overstappen.

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 22-05-2020 19:31 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 07:02
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:22:
Weet iemand met verstand van (Euro)Docsis of het mogelijk dan wel praktisch zou zijn om de verhouding tussen up & download te variabiliseren, per verbinding? Ik snap natuurlijk dat het zaakje niet symmetrisch is, maar ik bedoel dus meer dat je aan zou kunnen geven dat je bijvoorbeeld best 100Mbit down zou willen inruilen voor 10Mbit/s extra upload (ik noem maar wat getallen, puur als voorbeeld)? Het verschil tussen 1000/50 en 500/40 is voor mij op dit moment echt miniem, dus ik zal niet overstappen op 3.1 als dat hier wordt uitgerold.

Echter komt er eind dit jaar ook glas aan en om mij te laten blijven zal ik toch echt meer upload moeten hebben en met 500/100 zou ik het nog véél sneller overwegen dan met 1000/50. Ik bedoel glas doet toch wel minimaal 500/500. Ik ben namelijk best tevreden over Ziggo en overstappen is altijd een risico, zeker nu met al dat thuiswerkgebeuren. Ik neig nog steeds vrij sterk naar glas, daar niet van, maar meer in theoretische zin vroeg ik me zo af of zoiets überhaupt mogelijk zou zijn?
Voor zover ik weet is dit niet onderhandelbaar. Ze hebben pakket A, B, C en D punt.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

TFHfony

Professional Weirdo

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:22:

Dit loopt tegen een technisch probleem op. Upload en Download zitten beide in een ander frequentiegebied en het gebied voor upload is gewoon een stuk kleiner (en deel je met een paar honderd andere aansluitingen).
Het is wachten op de volgende Docsis generatie om dit wat meer recht te trekken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-12 21:36

IkWilbert

Het is mij!

THE_BASE schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Same here, 3 maanden voor 29,95 euro. Nou, als dat het is... maar ze weten inmiddels wel als klanten Vodafone hebben dat ze niet zomaar overstappen.
Ik zit bij Tele2 met mobiel dus dat kan het niet zijn.
Mijn vrouw heeft wel Vodafone maar Ziggo Abo staat op mijn naam.

I intend to live forever. So far, so good.

TFHfony schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Dit loopt tegen een technisch probleem op. Upload en Download zitten beide in een ander frequentiegebied en het gebied voor upload is gewoon een stuk kleiner (en deel je met een paar honderd andere aansluitingen).
Het is wachten op de volgende Docsis generatie om dit wat meer recht te trekken.
Docsis 3.1 biedt ruimte, maar om die te benutten moet eerst analoog FM van de kabel, want dat zit nu in de weg om meer frequentieruimte aan de upload toe te wijzen.

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Roetzen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Docsis 3.1 biedt ruimte, maar om die te benutten moet eerst analoog FM van de kabel, want dat zit nu in de weg om meer frequentieruimte aan de upload toe te wijzen.
Ah interessant. Ben benieuwd of dat dan ook echt gaat gebeuren want men lijkt echt getrouwd te zijn met die 10:1-verhouding die de laatste tijd dus nog slechter is geworden met 500/40, laat staan 1000/50. Daarom had ik het ook over 100Mbit down ruilen voor 10 up, in diezelfde verhouding.

Dat Ziggo dat hoogstwaarschijnlijk nooit gaat doen was me al wel duidelijk, maar ik vroeg me gewoon af of het technisch wel kon / er ruimte voor was.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Darkz0rs
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Ah interessant. Ben benieuwd of dat dan ook echt gaat gebeuren want men lijkt echt getrouwd te zijn met die 10:1-verhouding die de laatste tijd dus nog slechter is geworden met 500/40, laat staan 1000/50. Daarom had ik het ook over 100Mbit down ruilen voor 10 up, in diezelfde verhouding.

Dat Ziggo dat hoogstwaarschijnlijk nooit gaat doen was me al wel duidelijk, maar ik vroeg me gewoon af of het technisch wel kon / er ruimte voor was.
Nou de upload kan in het huidige spectrum echt nog wel wat omhoog hoor. 100 is zeker wel mogelijk.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:12

jerry_a

doei

IkWilbert schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:46:
[...]

Ik zit bij Tele2 met mobiel dus dat kan het niet zijn.
Mijn vrouw heeft wel Vodafone maar Ziggo Abo staat op mijn naam.
Maar je woont wel op het zelfde adres? Dan krijgt je vrouw in ieder geval €5,- korting en dubbele data. Je mag een pakket kiezen. En ook F1 TV.
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/ziggo/gratis-extras

hoi

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Darkz0rs schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Nou de upload kan in het huidige spectrum echt nog wel wat omhoog hoor. 100 is zeker wel mogelijk.
27Mbit per 6.4MHz kanaal. Onder de 65MHz heb je er daar 10 van en deel je met de hele wijk.
Technisch kan je met 8 kanalen naar 200Mbit, maar Ziggo heeft liever lagere overboeking.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

jerry_a schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:42:
[...]

Maar je woont wel op het zelfde adres? Dan krijgt je vrouw in ieder geval €5,- korting en dubbele data. Je mag een pakket kiezen. En ook F1 TV.
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/ziggo/gratis-extras
Weet ik, maken we ook gebruik van.

• wvkreg
  • Laatst online: 15-12 15:52
stin00 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Ik heb ze net gebeld:

1. Hallo, Ik zeg op
2. Ok we crediteren u de prijsverhoging
3. Tot ziens

Zo gaat het elk jaar. Verder behoud ik gewoon m'n 9 maanden korting die ik elk jaar krijg B)
Lukt dit nu elke keer, ik ben al sinds Casema (Breda) lid klant dus zo'n 15 jaren denk ik en altijd gewoon braaf meegegaan met de prijsverhogingen. Nu Internet Max dus rond de 90 EUR. Mijn vraag is dus: heeft het zin om te bellen met opzeg dreiging? :)

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:57
wvkreg schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Lukt dit nu elke keer, ik ben al sinds Casema (Breda) lid dus zo'n 15 jaren denk ik en altijd gewoon braaf meegegaan met de prijsverhogingen. Nu Internet Max dus rond de 90 EUR. Mijn vraag is dus: heeft het zin om te bellen met opzeg dreiging? :)
Gewoon proberen. Ja heb je, nee kun je krijgen.
En je bent niet lid van een provider, je bent klant ;)

@neeecht: Nog even een update over mijn Connectbox Giga ervaring. Ik heb mijn Connectbox Giga ontvangen, en heb daarna mijn abonnement weer verlaagd naar wat ik altijd al had. Dit is per direct doorgevoerd, en het modem zit nog netjes op de DOCSIS 3.1 carrier :) Overigens geen rare jitter meer met dit modem, en nog steeds mijn full dual-stack IPv4/IPv6 :D

[ Voor 25% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-05-2020 10:48 ]

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:21
@Jeffrey87 dat moeten we iedereen gaan adviseren. 8)

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:03:
@Jeffrey87 dat moeten we iedereen gaan adviseren. 8)
Nog wat screenshotjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOMRQgsjyqhCIS3swkgFMwCIbq8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1u2spFEO65tw9n1AfKJBhulW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrTKHnr9DrS6ab5kqPIp9B02f6c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hu7PmX9mBlHSwLUBnasR7TSH.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-05-2020 11:06 ]

• neeecht
Interessant, geen 32 maar 31 docsis 3.0 kanalen en 1 docsis 3.1 kanaal.

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Interessant, geen 32 maar 31 docsis 3.0 kanalen en 1 docsis 3.1 kanaal.
Het zijn er wel 32, alleen dit lijkt een fout in het modem.
Ik heb wat screenshots opgezocht van andere gebruikers van dit modem, bijv. uit de UK die Virgin Media hebben, en daar geeft hij ook 31 aan.

Het primaire kanaal telt hij om één of andere reden niet mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-05-2020 11:10 ]

• neeecht
@Jeffrey87 en die 130 MHz Docsis 3.1 carrier?
In mijn spectrum zie ik alleen een carrier van rond de 96 MHz.

Zal dit Docsis 3.0 + 3.1 kanalen opgeteld zijn?

http://x264.nl/dump/ziggo...ctrum_full-2020-04-08.jpg
http://x264.nl/dump/ziggo..._full-2020-04-08-zoom.jpg

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:12:
@Jeffrey87 en die 130 MHz Docsis 3.1 carrier?
In mijn spectrum zie ik alleen een carrier van rond de 96 MHz.

Zal dit Docsis 3.0 + 3.1 kanalen opgeteld zijn?

http://x264.nl/dump/ziggo...ctrum_full-2020-04-08.jpg
http://x264.nl/dump/ziggo..._full-2020-04-08-zoom.jpg
U vraagt, wij draaien.
Nu heb ik wel eerder gelezen dat het technische gedeelte van de webinterface van dit modem, van het caliber AliExpress is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ6GgyjxkKHGD1mKc7Dy05iUp2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CqsEOuRHP3Dn2bDyZJgzmza4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-05-2020 11:16 ]

• neeecht
@Jeffrey87 nu nieuwsgierig geworden naar jouw spectrum.
Die 130 MHz channel bandwidth docsis 3.1.

Hier staat alleen een 96 MHz carrier zichtbaar.
We gaan zien wat ik krijg te zien met mijn modem, wanneer Ziggo hier de boel gaan aanbieden.

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:25:
@Jeffrey87 nu nieuwsgierig geworden naar jouw spectrum.
Die 130 MHz channel bandwidth docsis 3.1.

Hier staat alleen een 96 MHz carrier zichtbaar.
We gaan zien wat ik krijg te zien met mijn modem, wanneer Ziggo hier de boel gaan aanbieden.
Meer informatie krijg ik er niet uit helaas.
Je bent altijd welkom voor een bak koffie of een biertje ;)

Ik woon trouwens in Utrecht-Centrum, zo goed als naast de deur van het VodafoneZiggo hoofdkantoor (± 1 km lopen). Misschien dat Utrecht een grotere carrier heeft omdat wij als eerste waren?

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-05-2020 11:52 ]

Jeffrey87 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Gewoon proberen. Ja heb je, nee kun je krijgen.
En je bent niet lid van een provider, je bent klant ;)

@neeecht: Nog even een update over mijn Connectbox Giga ervaring. Ik heb mijn Connectbox Giga ontvangen, en heb daarna mijn abonnement weer verlaagd naar wat ik altijd al had. Dit is per direct doorgevoerd, en het modem zit nog netjes op de DOCSIS 3.1 carrier :) Overigens geen rare jitter meer met dit modem, en nog steeds mijn full dual-stack IPv4/IPv6 :D
Gehehe ja mooi ik moet ook altijd gniffelen "ik ben lid bij de KPN" _/-\o_

Maar dat terzijde, hoe zijn je snelheden op giga?

In het kader van de eerdere opmerkingen hier, bevatte de email niet de tekst "modem retourneren"? Zoals de NEXT mails wel bevatten bij een downgrade?

Heb je het gevoel dat een, bedrade, ping stabieler is over D3.1?

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 23-05-2020 21:39 ]

• Jeffrey87
stormfly schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Maar dat terzijde, hoe zijn je snelheden op giga? En het klopt wat je zegt @Samplex zit volgens mij ook op D3.1 zonder Gigaabonnement, modems pakken inderdaad de hoogste snelheid.

In het kader van de eerdere opmerkingen hier, bevatte de email niet de tekst "modem retourneren"? Zoals de NEXT mails wel bevatten bij een downgrade?

Nee, er stond niet dat ik het modem hoefde te retourneren.

De snelheid is hetzelfde, maar het voelt allemaal wat vlotter.

Met de normale Connectbox had ik een instabiele ping, waarbij het continu tussen de 12 en 25 ms in zit.
Met de Giga Connectbox zit ik continu op 12 ms, met af en toe een piekje naar 15 ms.

Ook had ik met Zoom last van haperende gesprekken, met zo'n 2-3% packet loss op de upload, maar daar heb ik nu geen last meer van.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:30:
[...]

De snelheid is hetzelfde, maar het voelt allemaal wat vlotter.
Grappig...

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 21:20
stormfly schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Maar dat terzijde, hoe zijn je snelheden op giga? En het klopt wat je zegt @Samplex zit volgens mij ook op D3.1 zonder Gigaabonnement, modems pakken inderdaad de hoogste snelheid.

De KPN? Ik zit nog steeds bij de PTT. Met een dubbele ISDN. :+

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:19
Is er ook een planning van de Docsis 3.1 upgrades? Ik woon namelijk in achtergesteld gebied Heerhugowaard. Ze zullen wel eerst de grote steden doen. Maar ik zie het ook wel zitten om Ziggo op kosten te jagen voor de Connect box Giga, ben ik meteen van die oude gare connect box af, waar ik eigenlijk veels te veel voor betaal, voor de inferieure troep die je krijgt. En dan uiteraard ook meteen downgraden >:) Maar goed zal wel pas 2021 worden vrees ik, voordat ik het hier kan afnemen...
Maar dan niet huilen als er een nieuwe prijsverhoging komt dan hè? Alle kosten die gemaakt worden worden altijd weer doorberekend. Uiteindelijk betaal je dus zelf voor dat geintje ;) :+

• MatsuMatsu85
@Jay-B Ach die prijsverhoging krijg je sowieso al elk jaar dus dat zit daar al in als het ware ;)

• Darkz0rs
MatsuMatsu85 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:17:
Is er ook een planning van de Docsis 3.1 upgrades? Ik woon namelijk in achtergesteld gebied Heerhugowaard. Ze zullen wel eerst de grote steden doen. Maar ik zie het ook wel zitten om Ziggo op kosten te jagen voor de Connect box Giga, ben ik meteen van die oude gare connect box af, waar ik eigenlijk veels te veel voor betaal, voor de inferieure troep die je krijgt. En dan uiteraard ook meteen downgraden >:) Maar goed zal wel pas 2021 worden vrees ik, voordat ik het hier kan afnemen...
veel glas in HHW toch ?

• MatsuMatsu85
@Darkz0rs Ja in de nieuwbouw gedeeltes denk ik wel, in het wat oudere gedeelte niet waar ik woon en in het oudste gedeelte zeker niet... Ach Ziggo is prima alleen die connect box is gewoon rommel, al paar keer moeten resetten met het thuiswerken, wordt je niet vrolijk van constant reconnected. Laatst was er zelfs een heel kanaal weggevallen en toen deed modem helemaal niks meer, alleen stroom eraf helpt dan, maar dit is tijdelijk na verloop van tijd loopt modem weer helemaal vol ook met pre rs fouten etc, het topic staat er vol mee. Dus hoop dat de giga opvolger een stuk stabieler is...
MatsuMatsu85 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:53:
@Darkz0rs Ja in de nieuwbouw gedeeltes denk ik wel, in het wat oudere gedeelte niet waar ik woon en in het oudste gedeelte zeker niet... Ach Ziggo is prima alleen die connect box is gewoon rommel, al paar keer moeten resetten met het thuiswerken, wordt je niet vrolijk van constant reconnected. Laatst was er zelfs een heel kanaal weggevallen en toen deed modem helemaal niks meer, alleen stroom eraf helpt dan, maar dit is tijdelijk na verloop van tijd loopt modem weer helemaal vol ook met pre rs fouten etc, het topic staat er vol mee. Dus hoop dat de giga opvolger een stuk stabieler is...
CBv1 Puma6 (D3.0)
CBv2 Puma7 (D3.1)

• MatsuMatsu85
@stormfly Oh dat is wel jammer nog steeds puma chipset, had liever Broadcom gezien, maar goed als die veel stabieler is en minder jitter dan is dat al een hele stap voorwaarts, dus ben benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers van de Connect box Giga de komende tijd. We gaan het volgen. Wanneer hervat Ziggo de Docsis 3.1 werkzaamheden weer?

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die Connectbox Giga is echt niet veel beter qua 'jitter', dus verwacht geen wonderen.
Ik heb zelf jaren lang een Connectbox (Arris) gehad, en nu sinds een tijdje de Giga.
Met gewoon internetten heb je er allemaal geen last van.. het is meer als je gaat testen of specifieke toepassingen gebruikt.

Met ping testjes die dag en nacht lopen schiet het met de Connectbox Giga alle kanten op, terwijl het via glasvezel (t-mobile) echt helemaal strak is.

Maar ja, echt last heb ik er verder niet van... :)

• MatsuMatsu85
@Mr. Jinx Ja dat zal ook wel idd als dezelfde chipset er in zit. Het draait natuurlijk allemaal om geld. Ziggo zal die dingen wel voor een prikkie kunnen krijgen, de meeste gebruikers merken niet eens dat het modem zo slecht is...

Wie weet wordt het ooit nog wat met de vrije modem keuze, maar zal wel niet...

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MatsuMatsu85 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:46:
@Mr. Jinx Ja dat zal ook wel idd als dezelfde chipset er in zit. Het draait natuurlijk allemaal om geld. Ziggo zal die dingen wel voor een prikkie kunnen krijgen, de meeste gebruikers merken niet eens dat het modem zo slecht is...
Ik denk dat een gemiddelde gebruiker dit misschien wel opmerkt maar het met een andere reden verklaart. Een probleem met WiFi of een tragere client veroorzaakt soortgelijke problemen. En in oppervlakkige tests die naar throughput kijken is het niet te zien.

"er is soms een pagina stroperig"
Wie weet wordt het ooit nog wat met de vrije modem keuze, maar zal wel niet...
Dit zou voor onze doelgroep erg handig zijn. Dan kan je er in ieder geval voor zorgen dat je zelf het type modem hebt dat geschikt is voor jouw situatie, t.o.v. die loterij nu.

En voor de gemiddelde consument maakt WiFi meer uit dan de router zelf. De Compal ConnectBox was wat dat betreft een beter modem dan de Experiabox die ik van KPN kreeg na een verhuizing…

Heeft de ConnectBox seamless roaming tussen 2.4 GHz en 5 GHz nu? Dat maakt voor de gemiddelde klant waarschijnlijk (ook) meer uit dan minder jitter.

• Darkz0rs
MatsuMatsu85 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:53:
In bridge veel stabieler al geprobeerd?

@MatsuMatsu85 alsjeblieft geen vrije modem keuze. Als alle providers zorgen voor een modem incl een bridge modus. Is het mij best. Ze kunnen dan de beste support bieden. Tenslotte doet hun product het niet. Maat het dat is mijn idee hé.

[ Voor 13% gewijzigd door Darkz0rs op 24-05-2020 19:12 ]

• MatsuMatsu85
@Darkz0rs Bridge mode maakt geen zak uit met die connect box, het moet eerst langs die gare puma 6 chipset...
Volgens mij zit dat hele Puma verhaal bij meer dan 95 procent van de mensen tussen de oren en hebben er geen last. Ja als je naar test sites gaat en je verbinding gebruikt om de hele dag testjes uit te voeren zul je daaraan vast zien dat het voorkomt. Maar in de praktijk merken weinig mensen er iets van is mijn gevoel. Anders hadden ze echt niet zoveel modems staan bij klanten.

• MatsuMatsu85
@jongetje Nou ik heb er wel degelijk last van in de praktijk, om de 3 weken moet ik de Connect box resetten, omdat de throughput vol zit of wifi wegvalt. Hiervoor had ik de allereerste technicolor tc7200 dat ding hoefde ik nooit te resetten. En was zeer stabiel, geen omkijken naar dat modem. En in deze periode van thuiswerken is een stabiele verbinding een must vind ik. Maar goed alternatieven zijn er niet dus maar zo nu en dan modem resetten...

Trouwens ik heb de Aris variant, hiervoor de compal, maar merk weinig verschil, net zo slecht...

[ Voor 9% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 24-05-2020 19:45 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dom vraagje misschien: connectbox wordt meegeleverd met de next box volgens mij. Werkt die next ook met een standaard Ubee modem?
Zou zeggen van wel, maar ik wil stiekem graag een next maar mijn ouwe trouwe Ubee behouden. Geen zin in Puma geneuzel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Darkz0rs
The Eagle schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:48:
Dom vraagje misschien: connectbox wordt meegeleverd met de next box volgens mij. Werkt die next ook met een standaard Ubee modem?
Zou zeggen van wel, maar ik wil stiekem graag een next maar mijn ouwe trouwe Ubee behouden. Geen zin in Puma geneuzel ;)
Staat in theorie los van elkaar. Toch krijg je een connectbox 😀

• Darkz0rs
MatsuMatsu85 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:43:
@jongetje Nou ik heb er wel degelijk last van in de praktijk, om de 3 weken moet ik de Connect box resetten, omdat de throughput vol zit of wifi wegvalt. Hiervoor had ik de allereerste technicolor tc7200 dat ding hoefde ik nooit te resetten. En was zeer stabiel, geen omkijken naar dat modem. En in deze periode van thuiswerken is een stabiele verbinding een must vind ik. Maar goed alternatieven zijn er niet dus maar zo nu en dan modem resetten...

Trouwens ik heb de Aris variant, hiervoor de compal, maar merk weinig verschil, net zo slecht...
Dat heeft niks met de Puma bug te maken. Ik hoor je praten over de wifi... Dus geen bridge .

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:01

Mr. Freeze

¡GO!

Jay-B schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:48:
Maar dan niet huilen als er een nieuwe prijsverhoging komt dan hè? Alle kosten die gemaakt worden worden altijd weer doorberekend. Uiteindelijk betaal je dus zelf voor dat geintje ;) :+
Of je geeft de klanten de mogelijkheid voor eigen kosten een andere modem te kopen, zoals een fritzbox 6490. Is niks duurder voor ze.

http://www.dslreports.com/tools/puma6

edit: hmm, nu lees ik dat de FB 6490 ook die Puma 6 chip heeft. Hou de hand maar op de knip dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-05-2020 20:10 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• Darkz0rs
Mr. Freeze schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:54:
[...]

Of je geeft de klanten de mogelijkheid voor eigen kosten een andere modem te kopen, zoals een fritzbox 6490. Is niks duurder voor ze.

http://www.dslreports.com/tools/puma6

edit: hmm, nu lees ik dat de FB 6490 ook die Puma 6 chip heeft. Hou de hand maar op de knip dus.
Ahh uw internet is traag.. juist de waardes zijn goed. Ik kan uw modem niet uitlezen... Hmmm eigen. Modem zegt u... Bel de fabrikant maar joeehoee...tututututut

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Darkz0rs schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:28:
[...]

Ahh uw internet is traag.. juist de waardes zijn goed. Ik kan uw modem niet uitlezen... Hmmm eigen. Modem zegt u... Bel de fabrikant maar joeehoee...tututututut
Is niet meer dan normaal dat je bij routerproblemen dan de leverancier raad vraagt toch? (in dit geval AVM) Die kunnen de router ook op afstand uitlezen indien je dat goedkeurt.

• Darkz0rs
Mr. Freeze schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Is niet meer dan normaal dat je bij routerproblemen dan de leverancier raad vraagt toch? (in dit geval AVM) Die kunnen de router ook op afstand uitlezen indien je dat goedkeurt.
Ik zie het niet gebeuren... Ze zullen altijd schuiven naar de modem fabrikant. Zie KPN als voorbeeld

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Darkz0rs schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:33:
[...]

Ik zie het niet gebeuren... Ze zullen altijd schuiven naar de modem fabrikant. Zie KPN als voorbeeld
....en de ervaring die ik daar mee heb (Telfort) (6jaar) is dat daar altijd zeer serieus naar het probleem wordt gekeken, of de lijn,of de apparatuur. Maar in het forum heb ik de webcare medewerkers nooit een klant zien laten zakken.

edit: Mocht een klant problemen hebben met een router zijn er altijd wel medeforum gebruikers die er net ff meer verstand van hebben die te hulp schieten, die forumgebruikers hebben ook vaak een speciale status.

Is dit bij Ziggo anders?

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-05-2020 20:39 ]

The Eagle schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:48:
Over welk ubee modem hebben we het dan?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:28:
[...]

Ziggo heeft in maart 2 monteurs gestuurd (binnen en buiten om een beschadigde groene kabel te repareren), binnen 1 week terwijl ik er nog niet eens woonde en de kabelbreuk niet had kunnen constateren :Y)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/efD2NSv.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 25-05-2020 08:25 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

ArcticWolf schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:23:
[...]

Ziggo heeft in maart 2 monteurs gestuurd (binnen en buiten om een beschadigde groene kabel te repareren), binnen 1 week terwijl ik er nog niet eens woonde en de kabelbreuk niet had kunnen constateren :Y)

[Afbeelding]
Ouch! arme groene kabel...
Pathogen schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Ouch! arme groene kabel...
Ja die is vrij recht afgehakt ;-)

Ziggo doet dat volgens mij wel beter in de laatste jaren, de (kostbare?) buitenploeg wordt volgens mij sneller op pad gestuurd bij langlopende problemen.

• Darkz0rs
ArcticWolf schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:23:
[...]

[Afbeelding]
Breek me de bek niet open. Ik heb 3 jaar terug een nieuwe kabel gehad buiten. Eerst 2 jaar lang monteurs over de vloer gehad. Tot ze uiteindelijk binnen niets meer de schuld konden geven hebben ze de kabel maar over straat vervangen. Als in even kijken hoe dit gaat. De problemen verdwenen en een aannemer werd ingeschakeld. Die hebben de kabel vervangen. Er was niets ze zien aan de oude kabel. Toch nam de monteur hem mee om te onder zoeken. Weken later kreeg ik bericht dat de kabel idd volledig gaar was. En een heel inconsequente waarde liet zien. Het was hier ruim 100mtr tot aan de kast. Die ligt nu mooi en alleen in een mooie buis 😉

• ArcticWolf
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:46:
[...]

Ja die is vrij recht afgehakt ;-)

Ziggo doet dat volgens mij wel beter in de laatste jaren, de (kostbare?) buitenploeg wordt volgens mij sneller op pad gestuurd bij langlopende problemen.
Ja, de binnenmonteur had een kastje die ongeveer aangaf waar de breuk zat (8 meter uit het AOP) en de buitenmonteur had zo'n apparaat die het bijna op de centimeter aangaf, wist niet eens dat dat kon. De kabel deed het nog wel (de foto was nadat de monteur aan de "las" had getrokken) maar je zag op het apparaat een spike op 8 meter. Nog geen uur later en hij was alweer weg.

Moet wel zeggen dat de monteurs blij waren dat ze wat te doen hadden (ivm corona) :X

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
ArcticWolf schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:58:
Ja, de binnenmonteur had een kastje die ongeveer aangaf waar de breuk zat (8 meter uit het AOP) en de buitenmonteur had zo'n apparaat die het bijna op de centimeter aangaf, wist niet eens dat dat kon.
Beetje off-topic, maar dat is relatief simpel (met de huidige stand van de techniek). Er wordt gekeken naar de reflectie in de draad. Bij een breuk (of gewoon het einde van de draad) reflecteert deze de spanning/stroom een beetje (net zoals licht dat zou doen). De truuk is dus een elektrische puls op de draad te zetten en dan te timen hoe lang het duurt voor er wat terug komt. Als je dat maar precies genoeg meet, en je weet wat de 'lichtsnelheid' is door de draad, kun je mooi uitrekenen waar reflectiepunten (en dus breuken) in de draad zitten.

Het moeilijke is natuurlijk het meten van de tijd tussen de puls en de reflectie die terug komt (en het herkennen van reflecties uit ruis) maar waar dat vroeger heel specialistische apparatuur was kun je de chips die daar voor nodig zijn nu waarschijnlijk 'goedkoop' in bulk uit China laten komen (en het zou me niet verbazen als deze dezelfde principes/technieken gebruiken als die in een laserafstandsmeter zitten).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 18:17
Leuk leesvoer van Liberty Global over de impact van COVID-19 op hun netwerk. Leuke feitjes 😀
https://www.libertyglobal.../operational-performance/

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:49:
Hier hetzelfde verhaal, kreeg eerst 3 maanden 39,95 toen 3 maanden 34,95
Via een tussenpersoon geeft KPN wel 6 maanden korting (niet via hun eigen site).
Dat aangegeven en uiteindelijk na veel moeite 6 maanden 39,95 i.p.v. de 69,50 wat mijn pakket (internet complete en tv complete next) per 1 juli gaat kosten.
Toch maar gebleven. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Megapaul schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Hier hetzelfde verhaal, kreeg eerst 3 maanden 39,95 toen 3 maanden 34,95
Via een tussenpersoon geeft KPN wel 6 maanden korting(niet via hun eigen site).
Dat aangegeven en uiteindelijk na veel moeite 6 maanden 39,95 i.p.v. de 69,50 wat mijn pakket (internet complete en tv complete next) per 1 juli gaat kosten.
Toch maar gebleven. :)
Ik kreeg er ook niet meer uit vanmorgen. Heb ook gekozen voor zes maand voor 39,95 euro. Misschien volgend jaar weer een iets beter aanbod :)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jay-B schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Over welk ubee modem hebben we het dan?
Ubee EVM3200. Ding is in gebruik sinds ik denk 2010 en heeft al vele snelheidsverhogingen meegemaakt. Draait momenteel 250/25 Mbit in bridge mode. Als ik hem 2x per jaar een schop moet geven is het veel. Dus je snapt, als ik een Next box zou nemen wil ik die houden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Die gaat sowieso vervangen worden wanneer je een Next besteld. Hierin heb je ook geen keus. Alleen bij de iets 'nieuwere' 321b (EVW3210) had je hem nog kunnen houden. Alles wat daarvoor zit wordt vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 25-05-2020 21:17 ]

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12 11:27
Volgens mij sluiten ze je oude modem op een gegeven moment ook af.

Mijn broer had ook een heel oud modem, volgens mij nog van Motorola. Die deed het prima, alleen op een gegeven moment kocht mijn broer een iPad en toen had hij dus Wi-Fi nodig.

De goedkoopste oplossing om Wi-Fi te verkrijgen was om een nieuw modem te vragen bij Ziggo. Alleen vanwege een aanstaande vakantie had hij nog geen tijd gehad om deze aan te sluiten, maar op een gegeven moment hadden ze die Motorola toch buiten werking gezet.

Dus ook al bewaar je je EVM3200, dan wordt deze waarschijnlijk toch afgesloten na een bepaalde tijd. En ik betwijfel of ze hem op verzoek weer opnieuw activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen O op 25-05-2020 22:01 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:44
Even een vraagje van mijn kant, ik heb het basis internet van zingt (50 mb/s) alleen als ik soms speedtest.net er naar laat kijken dan is het soms 6, soms 24 en soms 52.
Vaker eigenlijk lager dan de beloofde 50, is dit normaal? Is er iets aan te doen?
@Dirk0s Heeft alleen je speedtest er last van of merk je het met internetten, streamen, downloaden etc.?

Daarnaast, test je dan bedraad direct op het modem?

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:44
jongetje schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:55:
@Dirk0s Heeft alleen je speedtest er last van of merk je het met internetten, streamen, downloaden etc.?

Daarnaast, test je dan bedraad direct op het modem?
Nee merk het ook in internetten en streamen van bv youtube. Downloaden doe ik niet echt.
Ik test dit dan draadloos op dezelfde plek zowel 2.4ghz als 5ghz wifi.

Misschien omdat het modem in de meterkast staat dat dat mee speelt?

• Darkz0rs
Dirk0s schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:10:
[...]

Nee merk het ook in internetten en streamen van bv youtube. Downloaden doe ik niet echt.
Ik test dit dan draadloos op dezelfde plek zowel 2.4ghz als 5ghz wifi.

Misschien omdat het modem in de meterkast staat dat dat mee speelt?
Draadloos is een zeer inconsistente techniek indien niet goed ingeregeld. Kun je met een kabel checken. Dan weet je iig of het probleem al bij Ziggo begint of dat het idd gezocht moet worden in de draadloze technologie.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24
Na 6 jaar (op dit adres) klant te zijn geweest van Ziggo was ik er wel weer klaar mee.
Geen reacties via email over vragen, het verplichte TV deel waar ik compleet geen interesse heb (maar toch zo'n box hebben staan in de kast)
Een ingepakte box, ik gebruik hem niet want ik kijk 0 TV.

Belde om op te zeggen en had ergens de hoop dat ik nog een aanbieding zou krijgen.
3 maanden voor 39.95 en dan 56,- nogwat (250Mb zonder doos). Dat is in mijn ogen geen aanbieding.
Het ging nog naar beneden tot 29.95 voor 3 maanden en dan 56,- nogwat.
Op mijn antwoord dat; als je die korting nou voor 6 maanden geeft dan blijf ik wel.

Hij vond het al een te mooie aanbieding, naja dan maar opzeggen toch.
Het was gezellig, kom misschien ooit nog wel eens terug als er weer eens echte aanbiedingen worden gedaan.
Was wellicht handiger geweest om het hier via @VodafoneZiggo te doen.

Slechtste aanbieding ooit, in een tijd waar je toch elke klant wilt houden lijkt me.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Bad Brains schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:36:

Slechtste aanbieding ooit, in een tijd waar je toch elke klant wilt houden lijkt me.
Zou het? Zou je in deze tijd echt elke klant willen houden? Of zou je in deze tijd waarin het netwerk kraakt in zijn voegen omdat iedereen thuis werkt en het al moeilijk genoeg is het hoofd boven water te houden, liever af willen van die klanten met wie je elk jaar moet soebatten om korting en die je zo veel korting moet geven om ze te houden dat je er niks meer aan kan verdienen? Zou je in deze tijd die klanten echt koste wat kost willen houden?

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• Bad Brains
Roetzen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:59:
[...]

om korting en die je zo veel korting moet geven om ze te houden dat je er niks meer aan kan verdienen?
Sure, bye arme Ziggo... ;w

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik denk eerder dat Ziggo denkt: Sure bye arme Bad Brains... ;w
Alhoewel... Ik denk eerder dat nogal wat mensen denken dat ze een belangrijke klant zijn voor een provider. Maar een Ziggo/KPN ligt echt niet wakker van het vertrek van 1 klant. Zeker als het er eentje is die relatief weinig opbrengt en veel "kost".

BTW, linkje voor jou gezien je profiel: https://www.file-hunter.com/MSX/

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 26-05-2020 11:09 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Roetzen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Zou het? Zou je in deze tijd echt elke klant willen houden? Of zou je in deze tijd waarin het netwerk kraakt in zijn voegen omdat iedereen thuis werkt en het al moeilijk genoeg is het hoofd boven water te houden, liever af willen van die klanten met wie je elk jaar moet soebatten om korting en die je zo veel korting moet geven om ze te houden dat je er niks meer aan kan verdienen? Zou je in deze tijd die klanten echt koste wat kost willen houden?
Het is heel simpel, of je geeft (genoeg) korting, of ik stap over. En dat weet Ziggo net zo goed.

Hoeveel mensen kijken nooit naar hun kosten voor internet/tv en als het maar werkt, die betalen jaar in, jaar uit, het volle pond. Of mensen die "vast" zitten aan Ziggo en geen goed alternatief hebben.

Ik vraag mij af wat de kosten zijn per huishouden, en dan bedoel ik de kostprijs voor Ziggo, niet de winst die ze erop maken.

• Bad Brains
TFHfony schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:07:
[...]
Zeker als het er eentje is die relatief weinig opbrengt en veel "kost".
Het "holier than thou" gehalte is aardig hoog hier schijnbaar.
En alle aannames erbij, ik stop die 500 euro die ik extra overhou per jaar wel in een PC upgrade.
Maar begrijp dat @TFHfony en @Roetzen nooit om een aanbieding vragen en elk jaar de volle mep lappen.
Dat zijn klanten die niets kosten waar ik heel veel kost. /s

Verwijderd

Het wel of niet krijgen van korting zit sommigen wel erg hoog. Voel je niet zo verbonden met een bedrijf, kies met je portemonnee. Dat dat een Ziggo uiteindelijk ook.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bad Brains schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Het "holier than thou" gehalte is aardig hoog hier schijnbaar.
En alle aannames erbij, ik stop die 500 euro die ik extra overhou per jaar wel in een PC upgrade.
Maar begrijp dat @TFHfony en @Roetzen nooit om een aanbieding vragen en elk jaar de volle mep lappen.
Dat zijn klanten die niets kosten waar ik heel veel kost. /s
Nee hoor :) Nu neem je echt iets te veel aan. Toen ik bij Ziggo zat belde ik ook elk jaar als mijn contract verlopen was voor een aanbieding, met wisselende resultaten. De ene keer 3 maanden, de andere keer 6 maanden korting. Ook voor mijn energie stap ik elk jaar over.
Maar ik maak mezelf alleen geen illusies over hoe belangrijk ik (of jij) als klant ben(t) voor zo'n bedrijf. En dan zeker het Corona virus erbij halen als extra reden waarom ze je als klant zouden moeten willen houden...

• Bad Brains
TFHfony schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Nee hoor :) Nu neem je echt iets te veel aan. Toen ik bij Ziggo zat belde ik ook elk jaar als mijn contract verlopen was voor een aanbieding, met wisselende resultaten. De ene keer 3 maanden, de andere keer 6 maanden korting. Ook voor mijn energie stap ik elk jaar over.
Maar ik maak mezelf alleen geen illusies over hoe belangrijk ik (of jij) als klant ben(t) voor zo'n bedrijf. En dan zeker het Corona virus erbij halen als extra reden waarom ze je als klant zouden moeten willen houden...
Ik geef nergens aan dat ik belangrijk ben, de korting was gewoon slecht.
En ik zei "deze tijden", niet corona alhoewel dat de rode draad is. Mensen hebben gewoon minder geld, ik heb de grootste huursverhoging gehad die ik krijgen kon en de aanbieding van Ziggo was k*t.

Dus ga ik weg, niets meer niets minder, ben blij om te horen dat wij samen elk jaar overstappen op een andere energieleverancier.
Hollanders. :)F

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 19:36
Kan ik ergens zien hoeveel data ik vandaag verstuurd heb met mijn Ziggo modem? Ik zit over wifi aangesloten met een iMac (High Sierra). Ziggo 2x gebeld en die kunnen het niet zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-05-2020 19:45 ]

Dancing_Animal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:45:
Kan ik ergens zien hoeveel data ik vandaag verstuurd heb met mijn Ziggo modem? Ik zit over wifi aangesloten met een iMac (High Sierra). Ziggo 2x gebeld en die kunnen het niet zien.
Als Ziggo het al niet kan zien...
Nee dan moet je software op je imac zetten om dit te loggen.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Misschien is dit iets voor je?

https://apps.apple.com/nl/app/bandwidth/id490461369?mt=12

Kan het zelf niet proberen, want geen Mac.

Bad Brains schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Ik geef nergens aan dat ik belangrijk ben, de korting was gewoon slecht.
En ik zei "deze tijden", niet corona alhoewel dat de rode draad is. Mensen hebben gewoon minder geld, ik heb de grootste huursverhoging gehad die ik krijgen kon en de aanbieding van Ziggo was k*t.

Dus ga ik weg, niets meer niets minder, ben blij om te horen dat wij samen elk jaar overstappen op een andere energieleverancier.
Hollanders. :)F
Ondanks eerdere beweringen denk ik daarentegen wel dat elke klant belangrijk is echter niet tegen elke prijs. Ziggo wil zicht steeds meer profileren als premium provider (of dat ook echt zo is is een andere discussie) . Het strooien met hoge kortingen hoort daar gewoon niet bij. Ik geef je overigens groot gelijk als je het qua prijs niet meer voor over hebt zeker als je geen TV kijkt. Een ieder moet dit lekker voor zichzelf bepalen. De ander is misschien wel blij met het aanbod en tekent weer een jaar bij. Ieder zijn keuze. In jouw geval toon je echter wel aan dat er een vorm van concurrentie bestaat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 26-05-2020 23:56 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Over het modem heen lijkt mij idd niet heel erg makkelijk om te loggen gezien de constante streams van de channels?
En individuele data logging is voor Ziggo niet heel interessant, die kijken per segment wat er nodig is.

Mijn router logged m'n WAN poort voor mij;
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/LWOtuGQ.jpg

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
Zijn er nog mensen die onlangs hun ziggo abonnement hebben verlengd met korting?

Wij hebben ziggo start internet en tv en 2x een Vodafone abonnement en komen niet verder dan 3 maand ziggo voor 29.95 ipv 51 Dat kan scheper lijkt.

• Darkz0rs
ArcticWolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:45:
[...]

Over het modem heen lijkt mij idd niet heel erg makkelijk om te loggen gezien de constante streams van de channels?
En individuele data logging is voor Ziggo niet heel interessant, die kijken per segment wat er nodig is.

Mijn router logged m'n WAN poort voor mij;
[Afbeelding]
Welke asus gebruik jij ? Of linksys of netgear met modded fw :p

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:24
Ik heb je vraag ook al voorbij zien komen in het macOS Catalina topic. Als ik zo vrij mag zijn om te vragen, waarvoor/-om wil je dit weten?

Ik heb een Netgear R7800 X4S router aan mijn (bridged) modem hangen en in de app van deze router kan ik heel erg eenvoudig de hoeveelheid dataverkeer zien. Dit is erg veel en wel leuk om te zien, maar waarom ik dit zou moeten willen weten weet ik niet.

• ArcticWolf
  • Niet online
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Welke asus gebruik jij ? Of linksys of netgear met modded fw :p
N66U met Merlin (legacy) fw.

• Darkz0rs
ArcticWolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:56:
[...]

N66U met Merlin (legacy) fw.
Ahh die heb ik hier vervangen voor een 86U blijft wonderlijk hoe Merlin die handel in zo'n klein kastje krijgt.

Welke abbo snelheden gebruik jij en gaat dat allemaal ok?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

ThijsM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:54:
Zijn er nog mensen die onlangs hun ziggo abonnement hebben verlengd met korting?

Wij hebben ziggo start internet en tv en 2x een Vodafone abonnement en komen niet verder dan 3 maand ziggo voor 29.95 ipv 51 Dat kan scheper lijkt.
Kortingen zijn wat aan de lage kant dit jaar helaas.
6 maand voor 39,95 heb ik nu. Meer zat er niet in...

• ArcticWolf
  • Niet online
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Ahh die heb ik hier vervangen voor een 86U blijft wonderlijk hoe Merlin die handel in zo'n klein kastje krijgt.

Welke abbo snelheden gebruik jij en gaat dat allemaal ok?
Zoveel anders is de Merlin fw niet tov de stock fw van Asus voor de N66U?

Ik heb Internet Complete van Ziggo, waarom zou dat niet goed gaan? Er hangen zo'n 10 devices aan (bekabeld en draadloos).

• Darkz0rs
ArcticWolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Zoveel anders is de Merlin fw niet tov de stock fw van Asus voor de N66U?

Ik heb Internet Complete van Ziggo, waarom zou dat niet goed gaan? Er hangen zo'n 10 devices aan (bekabeld en draadloos).
Ik heb de vervanging gedaan ivm HW encryptie op VPN. Maar ik gebruik beduidend meer devices. +/- 30. bovendien gebruik ik de AMTM functie. Met deze 2 functies is er een zeer groot verschil ten opzichte van de stock fw.
IkWilbert schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Kortingen zijn wat aan de lage kant dit jaar helaas.
6 maand voor 39,95 heb ik nu. Meer zat er niet in...
De korting voor nieuwe klanten is 3 maanden voor 39,95. Dan vind ik dat je best een goede aanbieding hebt. Hoe meer mensen gaan vragen om korting hoe minder dit natuurlijk wordt. En als je niet tevreden bent kun je natuurlijk altijd overstappen. Dat geldt bij alle bedrijven, als je overstapt krijg je vaak de hoogste korting.

Wel bijzonder dat een aantal mensen dit inmiddels eisen van hun provider. Maar doe je dat ook als je voor de 4e keer dit jaar bij je snackbar komt? Of bij de AH bij de kassa omdat je er elke week komt? Is puur een geste van Ziggo dat je korting krijgt.

• Darkz0rs
jongetje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:17:
[...]

De korting voor nieuwe klanten is 3 maanden voor 39,95. Dan vind ik dat je best een goede aanbieding hebt. Hoe meer mensen gaan vragen om korting hoe minder dit natuurlijk wordt. En als je niet tevreden bent kun je natuurlijk altijd overstappen. Dat geldt bij alle bedrijven, als je overstapt krijg je vaak de hoogste korting.

Wel bijzonder dat een aantal mensen dit inmiddels eisen van hun provider. Maar doe je dat ook als je voor de 4e keer dit jaar bij je snackbar komt? Of bij de AH bij de kassa omdat je er elke week komt? Is puur een geste van Ziggo dat je korting krijgt.
Ik denk dat een zeer klein percentage belt voor die zogenaamde korting.
jongetje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Zes maanden 39,95 euro is zeker geen verkeerde prijs! Ik ga overigens uit van het alles in 1 complete.
Je vergelijking slaat natuurlijk nergens op: bij de snackbar en AH heb ik geen contract.

• Darkz0rs
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Zes maanden 39,95 euro is zeker geen verkeerde prijs! Ik ga overigens uit van het alles in 1 complete.
Je vergelijking slaat natuurlijk nergens op: bij de snackbar en AH heb ik geen contract.
Ik heb nu startXXL ik krijg alleen maar een verleninging als ik over ga naar complete. Hierna mag je dus niet meer terug naar StartXXL..... te zot eigenlijk
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb nu startXXL ik krijg alleen maar een verleninging als ik over ga naar complete. Hierna mag je dus niet meer terug naar StartXXL..... te zot eigenlijk
StartXXL zeg me niet zo veel. Is dat internet Start met TV Max?
Een verlenging krijg je wel, maar je bedoelt met korting. :) Ik denk dat je na je jaarcontract wel weer terug kunt. Binnen je nieuwe jaarcontract terug gaan, daarbij kan ik me voorstellen dat ze dat niet toestaan.

• Darkz0rs
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:46:
[...]

StartXXL zeg me niet zo veel. Is dat internet Start met TV Max?
Een verlenging krijg je wel, maar je bedoelt met korting. :) Ik denk dat je na je jaarcontract wel weer terug kunt. Binnen je nieuwe jaarcontract terug gaan, daarbij kan ik me voorstellen dat ze dat niet toestaan.
StartXXL is 100 / 10 Mbit. dit is een abo geweest om mensen een stap te geven tussen de 50 en de 250 Mbit.
100 voldoet hier uit de kunst en 50 is hier bij tijd en wijlen tekort. Bij ziggo mag je altijd binnen je contract op en neer gaan.
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:52:
[...]

StartXXL is 100 / 10 Mbit. dit is een abo geweest om mensen een stap te geven tussen de 50 en de 250 Mbit.
100 voldoet hier uit de kunst en 50 is hier bij tijd en wijlen tekort. Bij ziggo mag je altijd binnen je contract op en neer gaan.
Ah, dat is startxxl. Het klopt dat bij je een verlenging met korting je wel moet kiezen uit het huidige abonnementen aanbod.
Binnen je (nieuwe) jaarcontract kun je alleen upgraden en niet down. Dat vind ik ook wel logisch aangezien je obv je nieuwe abonnement een bepaalde korting krijgt.

• Darkz0rs
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Ah, dat is startxxl. Het klopt dat bij je een verlenging met korting je wel moet kiezen uit het huidige abonnementen aanbod.
Binnen je (nieuwe) jaarcontract kun je alleen upgraden en niet down. Dat vind ik ook wel logisch aangezien je obv je nieuwe abonnement een bepaalde korting krijgt.
Volgens mij kun je altijd omlaag en omhoog, ook binnen contract, Je kan alleen niet opzeggen.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Start XXL bestaat niet meer, ik ben er vorig jaar op overgezet vanaf een nog ouder abo :) iets met administratieve vereenvoudigingen enzo.
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Volgens mij kun je altijd omlaag en omhoog, ook binnen contract, Je kan alleen niet opzeggen.
Nee, je kunt niet zomaar downgraden binnen je jaarcontract. Nogmaals dat vind ik erg logisch. Stel ik ga voor het duurste alles in 1 pakket en krijg dan de maximale korting (6 keer een X bedrag) en na 6 maanden ga ik downgraden naar het goedkoopste pakket.
Binnen je niet-jaar contract kun je inderdaad up- en downgraden.

• Darkz0rs
Pathogen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:12:
Start XXL bestaat niet meer, ik ben er vorig jaar op overgezet vanaf een nog ouder abo :) iets met administratieve vereenvoudigingen enzo.
https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl

bestaat prima en is bestelbaar.
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Nee, je kunt niet zomaar downgraden binnen je jaarcontract. Nogmaals dat vind ik erg logisch. Stel ik ga voor het duurste alles in 1 pakket en krijg dan de maximale korting (6 keer een X bedrag) en na 6 maanden ga ik downgraden naar het goedkoopste pakket.
Binnen je niet-jaar contract kun je inderdaad up- en downgraden.
Ik heb dit onlangs gedaan voor me schoonvader. Werd echt helemaal niet moeilijk omgedaan en was zo geregeld.
Pagina: 1 ... 165 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic