Vanaf de router naar de buitenwereld. Battlefield servers, websites, een Teamspeak server, 1.1.1.1, 8.8.8.8, waarschijnlijk alles. De moeite waard is nog om een tracert te doen en op de hops binnen het Ziggo netwerk te testen.
Help!!!! schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:11:
@
GeneralX
Als je op twee verschillende adressen veel packetlos hebt vind ik wel opvallend. Kan toeval zijn.
40% packetloss lijkt me overigens absurd hoog.
En als je:
- die connectbox van de stroom haalt en hardware reset doet
- PC rechtstreeks bekabeld aansluit op de connectbox
- google.nl een paar uur / 24hr pingt
Hoeveel packetlos heb je dan

De PC rechtstreeks op de connectbox lijkt me ongewenst, dan heb ik dus geen WiFi meer en geen firewall behalve die van Windows. Het modem staat in bridge mode. 40% is inderdaad veel, je hebt dan niets meer aan je verbinding
Toeval is het natuurlijk niet. Hemelsbreed liggen de adressen 700m uitelkaar dus de infra zal waarschijnlijk hetzelfde zijn en het modem is natuurlijk hetzelfde model.
EDIT: De PC waarop ik test, hangt bekabeld aan een Miktrotik router met een CAT5e kabel. Tussen PC en router nooit packet loss gehad. De router hangt met een CAT6 met gegoten stekkers aan de Connectbox. Het modem is, zover ik kan vaststellen, niet bereikbaar omdat hij in bridge mode staat. Niet te pingen, wordt niet getoont op traceroutes en kan er niet op inloggen. Als iemand weet hoe ik de Mikrotik router kan instellen zodat ik het modem wel kan pingen, dan houdt ik me aanbevolen. Mijn netwerkkennis gaat niet ver genoeg op dit gebied. I²C, SPI en CAN netwerken zijn meer mijn ding

PA5AM schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:26:
[...]
Lijkt veel op het probleem dat ik heb gehad met een connectbox een paar jaar terug. Ik draaide toen programma's die niet veel bandbreedte gebruikte maar wel veel verbindingen en udp streams opzette met dit soort smokepings tot gevolg:
[
Afbeelding]
Om 9:20 heb ik het modem opnieuw gestart maar dit probleem kwam binnen een dag weer terug.
Hier zijn ook een paar monteurs voor geweest maar op een gegevensmoment moet je realistisch zijn en accepteren dat een monteur weinig kan doen aan ontwerpfouten in de Connectbox en Ziggo dit ook niet gaat erkennen.
Nadat de Technicolor TC7210 was geheractiveerd was het probleem opgelost.
Gisteren was ik Battlefield aan het doen met wat vrienden. Behalve Battlefield en Teamspeak draaide er niks op het netwerk. Als dat al niet kan, kan ik beter overstappen op een 10mbit koperlijntje denk ik. Is het mogelijk om de Connectbox te laten verwisselen, of moet ik het hiermee doen?
Dit klinkt interessant, maar ik heb geen idee waar ik naar kijk. Kan ik dit uitvoeren als het ding in bridge mode staat?
EDIT:
Dit lijkt me dus niet ideaal. De verbinding is niet helemaal idle; er is een huisgenoot thuis die wat aan het programmeren is.
[
Voor 17% gewijzigd door
GeneralX op 31-05-2020 13:45
]