Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:17:
[...]

https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl

bestaat prima en is bestelbaar.

[...]

Ik heb dit onlangs gedaan voor me schoonvader. Werd echt helemaal niet moeilijk omgedaan en was zo geregeld.
Als ik het goed zie, wordt XXL niet via het normale navigatiepad aangeboden. Zelf zou ik niet dan het bestempelen als 'prima bestelbaar'. Kennelijk willen ze er niet te veel ruchtbaarheid aangeven.

Ik ga deze week overigens wel een belletje plegen. Nieuwe abonnees krijgen bij 'complete' 5 maanden korting + een jaar M&S XL. Dit biedt perspectief. ;)

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
ThijsM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:54:
Zijn er nog mensen die onlangs hun ziggo abonnement hebben verlengd met korting?

Wij hebben ziggo start internet en tv en 2x een Vodafone abonnement en komen niet verder dan 3 maand ziggo voor 29.95 ipv 51 Dat kan scheper lijkt.
Als ze beginnen maar u verliest dan de voordelen van vodafone, gewoon aangeven dat je die op een ander adres onderbrengt. Dan hebben ze in ieder geval een argument minder.
Dat wil soms nog wel helpen. ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:38
zonet gebeld, kreeg een man aan de lijn, de eerste 3 maanden 29,95 .. en dan houdt het op.
verder kon hij niks in het systeem aanklikken

ik heb gezegd dat ik dan even verder kijk en waarschijnlijk overstap.

"is prima dag meneer"

[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 27-05-2020 12:42 ]

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 07:02
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Als ik het goed zie, wordt XXL niet via het normale navigatiepad aangeboden. Zelf zou ik niet dan het bestempelen als 'prima bestelbaar'. Kennelijk willen ze er niet te veel ruchtbaarheid aangeven.

Ik ga deze week overigens wel een belletje plegen. Nieuwe abonnees krijgen bij 'complete' 5 maanden korting + een jaar M&S XL. Dit biedt perspectief. ;)
Ik hoop daar ook op, ik heb een storing en die kan niet opgelost worden omdat er een monteur voor moet komen. Het signaal komt hier knoepert hard binnen ( in ene) en daarvoor komt er een monteur....

Ik zei nog geef die monteur me nummer, dan kan hij in de kast bijschaven dan geef ik wel aan hoger of lager :p
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Ik hoop daar ook op, ik heb een storing en die kan niet opgelost worden omdat er een monteur voor moet komen. Het signaal komt hier knoepert hard binnen ( in ene) en daarvoor komt er een monteur....

Ik zei nog geef die monteur me nummer, dan kan hij in de kast bijschaven dan geef ik wel aan hoger of lager :p
Laat je niet afschepen met een (tijdelijke) oplossing als een extra splitter. Dit helpt, totdat ze het probleem in de wijkkast hebben opgelost. Dan zit je weer met een te zwak signaal.

• Darkz0rs
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:47:
[...]

Laat je niet afschepen met een (tijdelijke) oplossing als een extra splitter. Dit helpt, totdat ze het probleem in de wijkkast hebben opgelost. Dan zit je weer met een te zwak signaal.
Ja man i know... ik ben "gelukkig" niet van gisteren. Ik heb er zelf nu een demper tussen gezet, en ik wil echt een aanpassing in de kast. en niet "extern". Maar thanks for the heads-up.
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb nu startXXL ik krijg alleen maar een verleninging als ik over ga naar complete. Hierna mag je dus niet meer terug naar StartXXL..... te zot eigenlijk
Owh nice heb je toch een keuze gemaakt, wat heb je nu 100/10 en qua TV?

Je hebt nu een mail gekregen dat de NEXT moet inleveren, gok ik? Dat was onlangs nog de vraag in dit topic of je bij een downgrade ook echt moet inleveren.
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Duimpje omhoog en duimpje omlaag tijdens het inregelen :9

Wat zijn de waardes die je ontvangt en verzend in je modem? Sinds de coaxnetten opnieuw zijn ingeregeld voor D3.1 en de hardware vervangen is. Kan je op sommige DOCSIS kanalen +6 dBmV krijgen, dat is prima voor kanalen rond de 350Mhz. Kanalen rond de 178Mhz zitten bij mij op +4 dBmV.

[ Voor 43% gewijzigd door stormfly op 27-05-2020 13:53 ]

• Darkz0rs
stormfly schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Owh nice heb je toch een keuze gemaakt, wat heb je nu 100/10 en qua TV?

Je hebt nu een mail gekregen dat de NEXT moet inleveren, gok ik? Dat was onlangs nog de vraag in dit topic of je bij een downgrade ook echt moet inleveren.
Nee man, geeen harde keuze nog. Ik heb alleen de next gehad in de test fase. En ik had al de startxxl pakket. Dus niet verandert nog. Echter zie mijn dsl topic qua schommelende waardes "fourstack". Ik heb een date bij me buren straks voor de intrainwaardes. Even zien wat hij echt doet.

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Darkz0rs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:17:
[...]
Ik heb dit onlangs gedaan voor me schoonvader. Werd echt helemaal niet moeilijk omgedaan en was zo geregeld.
En dat komt waarschijnlijk door het feit dat ze bij Ziggo ook wel beseffen dat door de jaarlijkse verhogingen je op dat moment niets meer met een jaarcontract te maken hebt.

• Darkz0rs
Yowzawood schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:58:
[...]

En dat komt waarschijnlijk door het feit dat ze bij Ziggo ook wel beseffen dat door de jaarlijkse verhogingen je op dat moment niets meer met een jaarcontract te maken hebt.
Nee dat was in december. Het pakket paste gewoon niet meer.

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Dat noem je onlangs :-).

Maar de praktijk is bijna voor iedereen dat ze nooit meer aan een jaarcontract vastzitten, of je moet ergens in mei/juni starten.

[ Voor 73% gewijzigd door Yowzawood op 27-05-2020 14:00 ]

• Darkz0rs
tijd is relatief, het ging er om dat het binnen het contract was. Sterker nog die was nog maar 3 maanden oud.

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:03

m-buurman

hmmm...coffee!!

Incognitum schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:54:
Vandaag contact opgenomen met Ziggo daar ik via Usenet niet meer boven de 18/20Mbps kom met downloaden, terwijl dit voor een paar weken terug nog normaal was (volledige snelheid mogelijk).

Ziggo ontkent dat ze knijpen, daar ga ik dan maar van uit. I-telligent geeft aan niet te knijpen (deze had ik gevraagd ivm de corona). Daar ik al jaren gewoon goede snelheden behaal daar, twijfel ik ik daar ook niet aan.

Heb zelf twee computers getest, beiden bekabeld, maar het lijkt begrensd op 18/20Mbps.

Hebben meer mensen hier last van, of moet ik verder gaan zoeken?
Hier hetzelfde euvel, apparaat, tijdstip, usenet provider, retentie, maakt allemaal niet uit, verder dan 10/15 MB/sec gaat het niet meer sinds enige tijd.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
Sinds enkele weken met grote regelmaat een latency waar je eng van wordt (500 veelal).
Wanneer ik een spel op start, dan begint het richting 25 en loopt vrij snel op naar die 400 a 500.
Overwatch is dan totaal niet meer te spelen. Maar dat is ook logisch.
Er is geen pijl op te trekken.
Had DNS op 1.1.1.1 staan en 8.8.8.8 oid.
Dit eruit gehaald, maar lost het niet op.

Geen idee waar ik verder moet kijken. Heb speciaal alles vervangen voor Unifi spul. En die geeft aan dat alles werkt, maar vaak het ISP gedeelte richting rood gaat.
Dan zou het haast met Ziggo zelf te maken moeten hebben.

Wat kan ik allemaal controleren? We hebben een 250/50 verbinding met een Connect (even in het midden welk model, dat zou ik moeten achterhalen nog.
m-buurman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Hier hetzelfde euvel, apparaat, tijdstip, usenet provider, retentie, maakt allemaal niet uit, verder dan 10/15 MB/sec gaat het niet meer sinds enige tijd.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pfq86hhp.06.30.png

@Incognitum hier geen uitdagingen, strak in de hoek met downloaden. Lijkt inderdaad zo te zijn dat ze niet knijpen.

Gebruiken jullie beide dezelfde usenetprovider, dan zit daar misschien het knelpunt? Dit is een testje vanaf newsdemon.com

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 27-05-2020 17:08 ]

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:34
Hier ook gewoon 30MB/s.

Volle bak dus.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zaK--l0cbCcPcD2aKhRVFJaLtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV5bwfUMP6agjB7eWvPKxux0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door coob op 27-05-2020 19:16 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:11
Weet iemand wat je krijgt als je dit als niet-Ziggo klant besteld? https://www.ziggo.nl/formulieren/actie/euro/ krijg je dan alleen een modem voor internet? Of een Mediabox erbij voor tv?
Deezers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:28:
Weet iemand wat je krijgt als je dit als niet-Ziggo klant besteld? https://www.ziggo.nl/formulieren/actie/euro/ krijg je dan alleen een modem voor internet? Of een Mediabox erbij voor tv?
Dat is het standaard tv pakket zonder decoder, die heb je ook niet nodig want de zenders die je mag zien zijn niet gecodeerd ( npo1, 2,3 en ziggo sport kanaal 14 in HD. De rest in SD).

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tijdelijke aanbieding t/m 20 mei 2020.

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:03

m-buurman

hmmm...coffee!!

stormfly schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:07:
[...]

[Afbeelding]

@Incognitum hier geen uitdagingen, strak in de hoek met downloaden. Lijkt inderdaad zo te zijn dat ze niet knijpen.

Gebruiken jullie beide dezelfde usenetprovider, dan zit daar misschien het knelpunt? Dit is een testje vanaf newsdemon.com
Cheapnews, Supernews en Newsdemon geven allen hetzelfde resultaat.. ik zal eens verder speuren want ik wil terug naar de 40/45MB die ik gewend ben :D

• ArcticWolf
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:55:
Sinds enkele weken met grote regelmaat een latency waar je eng van wordt (500 veelal).
Wanneer ik een spel op start, dan begint het richting 25 en loopt vrij snel op naar die 400 a 500.
Overwatch is dan totaal niet meer te spelen. Maar dat is ook logisch.
Er is geen pijl op te trekken.
Had DNS op 1.1.1.1 staan en 8.8.8.8 oid.
Dit eruit gehaald, maar lost het niet op.

Geen idee waar ik verder moet kijken. Heb speciaal alles vervangen voor Unifi spul. En die geeft aan dat alles werkt, maar vaak het ISP gedeelte richting rood gaat.
Dan zou het haast met Ziggo zelf te maken moeten hebben.

Wat kan ik allemaal controleren? We hebben een 250/50 verbinding met een Connect (even in het midden welk model, dat zou ik moeten achterhalen nog.
Het zou idd kunnen komen door de Connectbox, ik heb zelf de Arris CB en ik merk er persoonlijk weinig van maar dacht dat de Compal er meer last van heeft?

Je zou deze test kunnen runnen:
http://www.dslreports.com/tools/puma6

hoe meer rood, hoe meer je het zal merken (in ping / jitter) }:O

Resultaat van mijn modem;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYmj9Nc.png

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 27-05-2020 20:19 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Deezers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:28:
jongetje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Dat is het standaard tv pakket zonder decoder, die heb je ook niet nodig want de zenders die je mag zien zijn niet gecodeerd ( npo1, 2,3 en ziggo sport kanaal 14 in HD. De rest in SD).
Nee dat klopt niet. Bij dit abonnement zit TV Start. Met dit linkje krijg je een standaard mediabox.
ArcticWolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:15:
[...]

Het zou idd kunnen komen door de Connectbox, ik heb zelf de Arris CB en ik merk er persoonlijk weinig van maar dacht dat de Compal er meer last van heeft?

[Afbeelding]
Dat lijkt me sterk. Ik heb beide gehad en nooit deze problemen gehad. Het Puma probleem uit zich niet in een constant aanhoudende hoge latency maar jitter en kortstondige spikes. Tijdens gaming merk je dit niet met de laatste firmware versies. Wat zie je als je een traceroute uitvoert naar de desbetreffende server?
ArcticWolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:15:
[...]

[Afbeelding]
Die Arris CB is volgens mij best wel heel fijn geworden met de laatste firmware updates?

Dit is de UBEE1318 met Broadcom chip. Hij doet voor deze specifieke test niet onder voor de puma6 chipset. De eigen router is een EdgeRouter Lite-3 met hardware offload ingeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fnf2q6k7zx.46.52.png

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 27-05-2020 20:48 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Die Arris CB is volgens mij best wel heel fijn geworden met de laatste firmware updates?

Dit is de UBEE1318 met Broadcom chip. Hij doet voor deze specifieke test niet onder voor de puma6 chipset. De eigen router is een EdgeRouter Lite-3 met hardware offload ingeschakeld.

[Afbeelding]
Tot de TC7210 om de hoek komt kijken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nOf7IO7.png

:9

Ik heb hem nog in de doos zitten... O-)

Smoke verschil:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XGLva51.png

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 27-05-2020 20:51 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jay-B schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:11:
Die gaat sowieso vervangen worden wanneer je een Next besteld. Hierin heb je ook geen keus. Alleen bij de iets 'nieuwere' 321b (EVW3210) had je hem nog kunnen houden. Alles wat daarvoor zit wordt vervangen.
Dat ze me een andere sturen snap ik, je krijgt meestal zo'n volledige installatiebox. Heb nog een paar spare modems op zolder liggen zo, bij de rest van de kabelshit uit dat pakket die ik nooit gebruikt heb :+
Maar dat was de vraag niet. Modem is geactiveerd, in bridgemode, blijft gewoon werken, evt nieuwe modem sluit ik nooit aan. Er is dus kabel van ziggo en er is een internetverbinding. Is dat goldoende voor de Next of wil die specifiek zijn eigen brakke connectdoosje? Zit in die laatste iets, en zo ja wat, dat vereist is om de next te laten werken? Dat is wat ik me afvraag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

ArcticWolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:50:
[...]

Tot de TC7210 om de hoek komt kijken:
[Afbeelding]

:9

Ik heb hem nog in de doos zitten... O-)

Smoke verschil:
[Afbeelding]
Ja die heb ik ook nog wel liggen, maar op de warmte van dat ding kan je een heel huis stoken. En maar 16 downstream kanalen, fantastisch ding maar wel gedateerd.

Ik heb een 14 dagen KPN getest met VDSL 200/30 over 1 koper paartje, dat is het modernste profiel wat mogelijk is over de traditionele telefoonlijn. Ik heb nog even zitten zoeken in mijn testen en kwam ook een puma test tegen over KPN.

Waar bij Ziggo de latency enorm oploopt bij een volle download, is het bij VDSL juist latency verhogend als de upload vol loopt.

Ja er zijn zeker corner cases waarbij de puma6 chip zeker niet optimaal functioneert, maar over het algemeen zijn heel veel zaken weggenomen en is het echt een goed modem + hele goede wifi voor reguliere klanten (Tweakers zijn geen reguliere klanten _/-\o_ )

Zie hieronder het vergelijk van de concurrent. UDM van UniFi met de Vigor 165 als bridge VDSL modem.

Je kunt dit niet vergelijken met glasverbindingen omdat je hier geen provider modem nodig hebt. Bij VDSL en DOCSIS blijf je afhankelijk van modems. Overigens de Vigor 165 viel onder de vrije modemkeuze bij KPN 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/t0w222nbivkae.24.55.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wu0hpo0.23.18.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ryll73s.22.38.png

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 27-05-2020 21:04 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik heb iig een Arris variant. De rest moet ik nog testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9ZKh6i3KdyiJCNtaljEES0Hpd4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NoljU9abBRjuBvmbehKkIvxo.png?f=user_large
Dit is waar ik nu op uit kom.

[ Voor 66% gewijzigd door Arunia op 27-05-2020 21:31 ]

The Eagle schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:59:
[...]

Dat ze me een andere sturen snap ik, je krijgt meestal zo'n volledige installatiebox. Heb nog een paar spare modems op zolder liggen zo, bij de rest van de kabelshit uit dat pakket die ik nooit gebruikt heb :+
Maar dat was de vraag niet. Modem is geactiveerd, in bridgemode, blijft gewoon werken, evt nieuwe modem sluit ik nooit aan. Er is dus kabel van ziggo en er is een internetverbinding. Is dat goldoende voor de Next of wil die specifiek zijn eigen brakke connectdoosje? Zit in die laatste iets, en zo ja wat, dat vereist is om de next te laten werken? Dat is wat ik me afvraag :)
Nee, het modem blijft niet werken ook al sluit je de nieuwe niet aan. Deze wordt na een bepaalde tijd automatisch gedeactiveerd. Ziggo staat het niet toe dat je een EOL modem blijft gebruiken met de Next. Tenzij je er een schimmige praktijk op na houdt en allemaal geactiveerde modems hebt staan. :o

Maar om antwoord te geven op je vraag. Ja het zal vast werken tot een bepaalde hoogte. Echter zijn deze modems niet door Ziggo's eigen certificering gekomen. Dat kan tal van redenen hebben (compabiliteitsproblemen, gebrek aan features van het modem). Het is vragen om problemen.

• Darkz0rs
Jay-B schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Nee, het modem blijft niet werken ook al sluit je de nieuwe niet aan. Deze wordt na een bepaalde tijd automatisch gedeactiveerd. Ziggo staat het niet toe dat je een EOL modem blijft gebruiken met de Next. Tenzij je er een schimmige praktijk op na houdt en allemaal geactiveerde modems hebt staan. :o

Maar om antwoord te geven op je vraag. Ja het zal vast werken tot een bepaalde hoogte. Echter zijn deze modems niet door Ziggo's eigen certificering gekomen. Dat kan tal van redenen hebben (compabiliteitsproblemen, gebrek aan features van het modem). Het is vragen om problemen.
Had ik maar allemaal geactiveerde modems...

• The Eagle
  • Laatst online: 12:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jay-B schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Helder. Aangezien de connectbox zelf blijkbaar ook vragen om problemen is, komt er hier dus voorlopig geen Next :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-12 19:18
Nergens last van ;). Is dan plaatselijk geen capaciteit op de lijn misschien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCdg-ag0yruGriuQIGOmICG-oX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgKqzw2FsGMDpO7liJ7EXK1Q.jpg?f=fotoalbum_large ;)
Ik trek de hele verbinding open 300/40(wel zakelijk)

[ Voor 47% gewijzigd door saharoen op 27-05-2020 23:24 ]

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:16
Ik wou graag m'n abonnement aanpassen van Internet Complete+TV naar alleen Internet. Dat kan dus blijkbaar niet als bestaande klant. Als ik een nieuw pakket afsluit lijkt het wel mogelijk te zijn, maar nog steeds vrij onduidelijk. Via verschillende pagina's kun je verschillende abonnementen samenstellen, er lijkt niet 1 pagina echt leidend te zijn.

Ik heb nu 250Mb/s down, maar behaal rond de 100Mb/s. Gezien de prijsstijging ga ik hier €68 voor betalen. Samen met de frustratie rondom die klote Mediabox XL, waardoor ik praktisch gezien nooit meer 'normaal' TV kijk, besloten om over te stappen.

Gister 10 minuten in de wachtrij qua bellen, nadat ik eerst door allerlei ellenlange keuzemenu's moest, werd de hoorn opgehangen. Daarna nog een keer geprobeerd, na 13 minuten wachtrij stopte de wachtmuziek er mee en hoorde ik alleen nog minutenlang een soort vage ruis zonder indicatie hoe lang het zou duren.

Nooit storing gehad met Ziggo en daarom altijd wel tevreden, maar ik vind het te veel geld. Ik heb gekeken naar een 50Mb/s abonnement bij Ziggo, maar zou daar met de nieuwe prijzen €48,50 voor kwijt zijn per maand. Bij een Youfone of Online is dit ~€31. Gezien ik daar nieuwe klant zou worden, nog tientje korting de eerste 6 maanden en daarom ~€26 per maand. Dat scheelt nogal vergeleken met Ziggo. Daarbij kan er wel max 43Mb/s download gehaald worden, gezien Netflix 25Mb/s nodig heeft voor 4K zal dat wel voldoende zijn.

Ik heb nu maar een online opzegformulier ingevuld, ben benieuwd hoe snel het opzeggen gaat verlopen. Door de Vodafone extra's, NPO123 in HD er standaard bij, en het gedoe van overstappen had ik op zich wel willen blijven, maar alles bij elkaar opgeteld ben ik er klaar mee.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:37
Ik heb nu al een aantal dagen de Giga Connectbox in huis, en moet zeggen dat hij wel flink warm wordt.
Niet heet ofzo, maar als je je hand er boven houdt, dan is ie wel aan de temperatuur zeg maar.

Voor de rest werkt alles top. Bekabeld heb ik nu een gemiddelde ping van 8ms, met een stddev van zo'n 1ms, dus echt een stuk stabieler dan de "normale" Connectbox.

• Darkz0rs
nou daar gaan we toch open kabel ??
Eerst zien, dan geloven... }:O

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• Darkz0rs
Roetzen schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:15:
[...]

Eerst zien, dan geloven... }:O
Ja hoor helemaal eens...

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Die open kabel komt hoop ik snel, dan krijg je eindelijk lagere tarieven net zoals met de mobiele bundels.

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

dolopfriet schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:55:
Die open kabel komt hoop ik snel, dan krijg je eindelijk lagere tarieven net zoals met de mobiele bundels.
Reken daar maar niet op. Door hoe kabel werkt, krijg je alleen maar resellers die het pakket van Ziggo onder een andere naam gaan verkopen. Zie het voorstel welke Ziggo vorig jaar op tafel heeft gelegd.
Het probleem is, omdat de kabel in een straat gedeeld is met de buren, dat overal exact hetzelfde signaal (dus exact dezelfde muxen met zenders), op staat. Een Youca (die graag de kabel op wil), kan dus alleen maar de zenders van Ziggo verkopen en niet een eigen set zenders er op zetten. En Ziggo kan ook min of meer voorschrijven welke internetpakketten er verkocht gaan worden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Darkz0rs
TFHfony schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Reken daar maar niet op. Door hoe kabel werkt, krijg je alleen maar resellers die het pakket van Ziggo onder een andere naam gaan verkopen. Zie het voorstel welke Ziggo vorig jaar op tafel heeft gelegd.
Het probleem is, omdat de kabel in een straat gedeeld is met de buren, dat overal exact hetzelfde signaal (dus exact dezelfde muxen met zenders), op staat. Een Youca (die graag de kabel op wil), kan dus alleen maar de zenders van Ziggo verkopen en niet een eigen set zenders er op zetten. En Ziggo kan ook min of meer voorschrijven welke internetpakketten er verkocht gaan worden.
Dat is wat kort door de bocht. Partijen kunnen hun eigen IPTV icm met bv CD aanbieden. Ze kunnen ook afspraken maken mbt tot snelheid profielen.

Ja je kan denk ik lastig het opensignaal van de coax halen. Tenzij Ziggo weer terug gaat naar smartcard kopen ofzo dus sd ook gaat coderen.
Ik moet het eerst nog zien. Bovendien heb ik de wettekst eens even bekeken en stuitte op een interessante en in deze discussie eigenlijk de enige relevante passage:
[...]4. De Autoriteit Consument en Markt houdt bij de toepassing van het
derde lid rekening met verplichtingen die zijn opgelegd op grond van
hoofdstuk 6a en kan de in het derde lid bedoelde verplichtingen alleen
opleggen indien zij van oordeel is:
a. dat sprake is van grote en niet-tijdelijke economische of fysieke
belemmeringen voor replicatie van het netwerk of de bijbehorende
faciliteiten die een marktsituatie hebben veroorzaakt of naar verwachting
zullen veroorzaken die aanzienlijke gevolgen heeft voor eindgebruikers
wat betreft keuze, prijs en kwaliteit
;[...]
Wat zijn aanzienlijke gevolgen qua keuze, prijs en kwaliteit? Hier gaan zeker weer wat rechtszaken over komen. De ACM zal eerst weer een nieuw marktbesluit moeten maken waarop Ziggo/KPN zich weer zullen weren tot aan het CBb aan toe. De deur staat weer op een keertje maar is nog lang niet open.

Verder is in het persbericht van de ACM te lezen dat er voor nu geen aanleiding is om dit af te dwingen wat op zich opvallend is:
Met dit nieuwe instrument krijgt de ACM in de toekomst een extra mogelijkheid om ervoor te zorgen dat partijen die actief willen worden op de telecommarkt, toegang krijgen tot een vast telecomnetwerk.
[...]
Als partijen op de telecommarkt problemen ervaren die ervoor zorgen dat ze geen concurrerend aanbod kunnen bieden aan consumenten of bedrijven, dan kunnen ze contact opnemen met de ACM. De ACM bestudeert de ontwikkelingen op de markt en grijpt in als daar aanleiding voor is.

[ Voor 30% gewijzigd door Jay-B op 29-05-2020 00:28 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Jay-B schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:28:
Verder is in het persbericht van de ACM te lezen dat er voor nu geen aanleiding is om dit af te dwingen wat op zich opvallend is:

Met dit nieuwe instrument krijgt de ACM in de toekomst een extra mogelijkheid om ervoor te zorgen dat partijen die actief willen worden op de telecommarkt, toegang krijgen tot een vast telecomnetwerk.
[...]
Als partijen op de telecommarkt problemen ervaren die ervoor zorgen dat ze geen concurrerend aanbod kunnen bieden aan consumenten of bedrijven, dan kunnen ze contact opnemen met de ACM. De ACM bestudeert de ontwikkelingen op de markt en grijpt in als daar aanleiding voor is.
Hoe ik dat laatste stukje dan weer lees is dat ze nu niets doen omdat KPN haar netwerk nog openhoud. Er is (in de rare kronkels hoe dat ACM denkt/moet denken) nog steeds volop keuze: Ziggo, KPN, andere aanbieder via KNP netwerk.
Er is dus geen reden tot handhaving nu. Dat zal pas veranderen als er geen open netwerken meer zijn (lees: KPN de deur echt dichtgooid voor andere aanbieders of het echt te duur gaat maken).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Jeffrey87
TFHfony schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Voor wat betreft TV krijg je dan inderdaad een reseller constructie, maar voor wat betreft internet en telefonie niet. Vroeger had je in het Casema gebied namelijk keuze uit Casema óf Wanadoo als ISP, en beiden hadden hun eigen IP netwerk.

Zo'n constructie zou "makkelijk" weer toegepast kunnen worden.

• Darkz0rs
Voor de geïnteresseerde onder ons: Ik heb hier met de UBEE1318 ook een puma6 test gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQ1t-rZbPlhJxyLcPDHm8lYvqFw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/utswiiX78nlyqMKzc47jTWW5.png?f=fotoalbum_medium

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Jeffrey87 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:07:
[...]

Voor wat betreft TV krijg je dan inderdaad een reseller constructie, maar voor wat betreft internet en telefonie niet. Vroeger had je in het Casema gebied namelijk keuze uit Casema óf Wanadoo als ISP, en beiden hadden hun eigen IP netwerk.

Zo'n constructie zou "makkelijk" weer toegepast kunnen worden.
Kijk maar eens naar het ontwerpbesluit welke Ziggo daarvoor vorig jaar gedaan heeft. Of naar het WBA aanbod op glasvezel op dit moment. Want wat is daar een enorme concurrentie. Nou Nou...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Darkz0rs
TFHfony schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Kijk maar eens naar het ontwerpbesluit welke Ziggo daarvoor vorig jaar gedaan heeft. Of naar het WBA aanbod op glasvezel op dit moment. Want wat is daar een enorme concurrentie. Nou Nou...
Als men niet weet hoe men kijken moet, dan lijkt dat misschien ook wel zo.
Ik begrijp dat Puma niet zo, als ik met mijn bonded V-DSL lijn check krijg ik ook rode blokjes:
33ms : x
34ms : xxx
35ms : xxxx
36ms : xxxxxx
37ms : xxxx
38ms : xxxx
39ms : xxxx
40ms : xxx
41ms : xx
42ms : xxxxxxxxx
43ms : xxxxxxx
44ms : xxxxxxxxx
45ms : xxx
46ms : xxx
47ms : xxxxxx
48ms : x
49ms : xxx
50ms : xxxx
51ms : xxxxxx
52ms : xxxx
53ms : xxxxxxxxxxx
54ms : xxxxxxxxxxxxxxxx
55ms : xxxxxxxxxxxxxx
56ms : xxxxxxxxxxxxx
57ms : xxxxxxx
58ms : xxxxx
59ms : xxx
60ms : xx
61ms : xx
63ms : xx
64ms : xx
65ms : xxx
66ms : x
67ms : xxx
72ms : x
73ms : xx
75ms : x
77ms : x
79ms : x
80ms : x
82ms : x
84ms : x
86ms : xx
91ms : x
93ms : x
98ms : xx
100 - 149ms :xxxx
150 - 199ms :xxx
250 - 299ms :x

• Darkz0rs
jongetje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:23:
Ik begrijp dat Puma niet zo, als ik met mijn bonded V-DSL lijn check krijg ik ook rode blokjes:
33ms : x
34ms : xxx
35ms : xxxx
36ms : xxxxxx
37ms : xxxx
38ms : xxxx
39ms : xxxx
40ms : xxx
41ms : xx
42ms : xxxxxxxxx
43ms : xxxxxxx
44ms : xxxxxxxxx
45ms : xxx
46ms : xxx
47ms : xxxxxx
48ms : x
49ms : xxx
50ms : xxxx
51ms : xxxxxx
52ms : xxxx
53ms : xxxxxxxxxxx
54ms : xxxxxxxxxxxxxxxx
55ms : xxxxxxxxxxxxxx
56ms : xxxxxxxxxxxxx
57ms : xxxxxxx
58ms : xxxxx
59ms : xxx
60ms : xx
61ms : xx
63ms : xx
64ms : xx
65ms : xxx
66ms : x
67ms : xxx
72ms : x
73ms : xx
75ms : x
77ms : x
79ms : x
80ms : x
82ms : x
84ms : x
86ms : xx
91ms : x
93ms : x
98ms : xx
100 - 149ms :xxxx
150 - 199ms :xxx
250 - 299ms :x
Jeetje dat is wel redelijk brak. Is dit bekabeld.
Darkz0rs schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Jeetje dat is wel redelijk brak. Is dit bekabeld.
Is via Wi-Fi.
Maar ik merk er verder niets van, maar dat deed ik ook niet toen ik bij Ziggo zat met een connectbox...

• Darkz0rs
jongetje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Is via Wi-Fi.
Maar ik merk er verder niets van, maar dat deed ik ook niet toen ik bij Ziggo zat met een connectbox...
Maar wifi verklaard al alles.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met een irritante zoem in de Mediabox Next? Al contact gehad met klantenservice maar die willen een monteur langssturen wat momenteel niet gaat. Het is volgens mij gewoon de fan die het geluid veroorzaakt. Andere zoekopdrachten lijken ze niet zo moeilijk te doen over omruilen maar nu dus wel :(

• Darkz0rs
shoombak schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:24:
Iemand ervaring met een irritante zoem in de Mediabox Next? Al contact gehad met klantenservice maar die willen een monteur langssturen wat momenteel niet gaat. Het is volgens mij gewoon de fan die het geluid veroorzaakt. Andere zoekopdrachten lijken ze niet zo moeilijk te doen over omruilen maar nu dus wel :(
vaak resoneren ze wat, ik zie veel mensen met wat rubberen dopjes er onder.

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:11
shoombak schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:24:
Iemand ervaring met een irritante zoem in de Mediabox Next?
Ziggo zou eind vorig jaar een software update uitbrengen om irritante geluiden gemaakt door de NEXT door te voeren. Update is nooit gekomen :(

Hier ook zo'n box. Ruilen heeft geen nut omdat bijna elke box dat doet.

Zie hier: https://community.ziggo.n...next-zoemend-geluid-55767

• Darkz0rs
king006 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Ziggo zou eind vorig jaar een software update uitbrengen om irritante geluiden gemaakt door de NEXT door te voeren. Update is nooit gekomen :(

Hier ook zo'n box. Ruilen heeft geen nut omdat bijna elke box dat doet.

Zie hier: https://community.ziggo.n...next-zoemend-geluid-55767
Een software update tegen het resoneren van een Fan? nice :-)

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:11
@Darkz0rs,

Ssst, dat weten ze bij Ziggo nog niet ;)
Ik blijf me over Ziggo met die Next boxen verbazen. Ook dat zoveel klanten dit pikken. Je moet een best duur abonnement hebben en dan nog best veel klachten die al vanaf het begin spelen.

Bij dsl providers krijg je een kastje waarmee je ook kunt opnemen in de cloud, terugkijken en je mag er zelfs wel 5 hebben. Bij ziggo op dit moment 1.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:24
@jongetje Ik ben op het juiste moment 'ingestapt', ik heb op tijd 2 Nexts kunnen bemachtigen i.c.m. Internet en TV Complete. Dit heeft mijn tevredenheidsgevoel wel versterkt zeg maar. ;)
RicoK schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:59:
@jongetje Ik ben op het juiste moment 'ingestapt', ik heb op tijd 2 Nexts kunnen bemachtigen i.c.m. Internet en TV Complete. Dit heeft mijn tevredenheidsgevoel wel versterkt zeg maar. ;)
Herkenbaar :) is een mooie combinatie voor een redelijke prijs.
Of gewoon stekkertje eruit van de fan...
Ben benieuwd of hij goed geventileerd staat.
jongetje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Of gewoon stekkertje eruit van de fan...
Ben benieuwd of hij goed geventileerd staat.
Ik kan alleen maar vertellen dat mijn NEXT geruisloos is, en ik ben wel flink gevoelig voor die geluiden. Wat dan het verschil is in de units, roept wel vraagtekens op.
stormfly schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:25:
[...]

Ik kan alleen maar vertellen dat mijn NEXT geruisloos is, en ik ben wel flink gevoelig voor die geluiden. Wat dan het verschil is in de units, roept wel vraagtekens op.
Vorig jaar in de warme zomerperiode de Next box wel regelmatig gehoord. Daarna weer stil. We wachten de komende periode wel af.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:38:
Ik blijf me over Ziggo met die Next boxen verbazen. Ook dat zoveel klanten dit pikken. Je moet een best duur abonnement hebben en dan nog best veel klachten die al vanaf het begin spelen.

Bij dsl providers krijg je een kastje waarmee je ook kunt opnemen in de cloud, terugkijken en je mag er zelfs wel 5 hebben. Bij ziggo op dit moment 1.
Als Ziggo het eindelijk over het hart kan verkrijgen dat ze die Android/Apple TV app eens voor iedere klant beschikbaar stellen, dan is de noodzaak voor een Next (of extra exemplaren), ineens al stukken minder (is mijn verwachting).

Testing, one, two ...

• Darkz0rs
hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Als Ziggo het eindelijk over het hart kan verkrijgen dat ze die Android/Apple TV app eens voor iedere klant beschikbaar stellen, dan is de noodzaak voor een Next (of extra exemplaren), ineens al stukken minder (is mijn verwachting).
Bitrate en kwaliteit is in de ziggo go app beduidend minder dan met een reguliere decoder.
Darkz0rs schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Bitrate en kwaliteit is in de ziggo go app beduidend minder dan met een reguliere decoder.
Klopt. Mijn verwachting is dat een ATV in de laatste categorie valt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Darkz0rs schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:28:
[...]
Klopt, en ik ben een mierenneuker wat dat betreft, maar in de praktijk valt het bij gebruik reuze mee moet ik opmerken (op een 55" 4k Oled TV). Dat gezegd hebbende, de Next haalt het met zijn beeldkwaliteit ook nét niet bij een VU+ Duo 4k decoder, dus tja?
meesje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Klopt. Mijn verwachting is dat een ATV in de laatste categorie valt.
Streamen via de Android TV app werkt ietsje anders dan via Android mobiel dacht ik.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2020 17:56 ]

Testing, one, two ...

• Darkz0rs
hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:54:
[...]

Klopt, en ik ben een mierenneuker wat dat betreft, maar in de praktijk valt het bij gebruik reuze mee moet ik opmerken (op een 55" 4k Oled TV). Dat gezegd hebbende, de Next haalt het met zijn beeldkwaliteit ook nét niet bij een VU+ Duo 4k decoder, dus tja?

[...]

Streamen via de Android TV app werkt ietsje anders dan via Android mobiel dacht ik.
Ik ook. Ik ben helaas gebonden aan een overeenkomst dus ik kan hier niet verder op in gaan .

• Darkz0rs
.

[ Voor 99% gewijzigd door Darkz0rs op 29-05-2020 18:28 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:02:
Hallo, ze moeten wel eerst hun te huren decoders zoveel mogelijk uitgemolken hebben he. ;)

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:15
2 maanden na introductie van de Next de box gekregen , enorme verbetering in vergelijk met de oude , vanaf het begin totaal geen problemen, alles werk perfect ook geen bijgeluiden , alleen maar tevreden over de box maar eerlijk gezegd over Ziggo ook wel , prima internet en zender aanbod voor mij, betaal nu €68 voor het complete pakket, lijkt me een redelijk bedrag , zal ongetwijfeld goedkoper kunnen maar of ik dan ook de zenders en de 250Mbits krijg ....?

Nee ik werk niet bij Ziggo :|

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
ramrodwillem schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:36:
2 maanden na introductie van de Next de box gekregen , enorme verbetering in vergelijk met de oude , vanaf het begin totaal geen problemen, alles werk perfect ook geen bijgeluiden , alleen maar tevreden over de box maar eerlijk gezegd over Ziggo ook wel , prima internet en zender aanbod voor mij, betaal nu €68 voor het complete pakket, lijkt me een redelijk bedrag , zal ongetwijfeld goedkoper kunnen maar of ik dan ook de zenders en de 250Mbits krijg ....?

Gewoon met ze (afdeling opzeggingen) bellen. 😉

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:15
Ik hoor dat wel eens vaker , werkt dat echt dan ?

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

ramrodwillem schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:52:
Ik hoor dat wel eens vaker , werkt dat echt dan ?
Yep... Jaren gedaan. Elk jaar gebeld met het verzoek of ik korting kom krijgen als ik een jaar zou verlengen. Het aanbod varieerde va 3 - 6 maanden voor 29,95 - 39,95. Dus tussen de 100 en 200 Euro verdiend met een telefoontje van 10 minuten.
Begin dit jaar overgestapt naar KPN (ivm beschikbaar komen glasvezel), dus daar gaan we volgend jaar eens proberen of het daar ook werkt ;-)

• Darkz0rs
ramrodwillem schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:36:

Werk je bij Ziggo ofzo...🤪

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-12 17:23
TFHfony schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Yep... Jaren gedaan. Elk jaar gebeld met het verzoek of ik korting kom krijgen als ik een jaar zou verlengen. Het aanbod varieerde va 3 - 6 maanden voor 29,95 - 39,95. Dus tussen de 100 en 200 Euro verdiend met een telefoontje van 10 minuten.
Begin dit jaar overgestapt naar KPN (ivm beschikbaar komen glasvezel), dus daar gaan we volgend jaar eens proberen of het daar ook werkt ;-)
Klopt vandaag nog gedaan: 3 maanden ipv 78,45 voor 34,95

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:19
TFHfony schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Hier hetzelfde. Max 3 maanden 29,95 zat er dit jaar in. Ook eindelijk achter het verschil in prijsverhoging van 2 en 2,50. Het zit m in de ci+ module. Daar betaal je blijkbaar opeens 0,50 cent extra pm voor.... Niks over gecommuniceerd verder.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:19
Medic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:08:
Tweakers!
Wie kan mij meer vertellen over een Ziggo Start met TV Start abonnement?

Mijn schoonmoeder is helemaal klaar met Online.nl en de vastlopers van die box dat ze terug wil naar Ziggo.

We hebben nog een Humax 5200C 500GB liggen.

We dachten een goedkoop abonnement te nemen en de smartcard daarin te stoppen om zodoende toch Live TV te kunnen pauzeren en op te kunnen nemen.
Daarnaast is ze bekend met die box, ze is wat op leeftijd, dus bekend is erg fijn.

Maar volgens de klantenservice is het TV Start abonnement met een Humax ontvanger waar de SmartCard in geprogrammeerd is, dus niet fysiek aanwezig of verplaatsbaar.
Mijn volgende vraag was prima, dan de CI+ maar...
Maar nee, ook die is in geprogrammeerd en heeft geen fysieke Smartcard meer!

Klopt dat of is deze verkoper vooral bezig de HBNext aan te smeren (Dat was zijn alternatief namelijk!)
Hij beweerde dat ziggo nu volledig Smartcard loos werkt!

Schoonmoeders is met pensioen, dus elke euro telt nu gewoon.

Op de ziggo website zie ik bij CI+ wel smartcards op de foto's.
En Start is volgens mij met een Humax IRHD-5300C (waar toch een SmartCard in gaat?)
Daar zou ik een sowieso een externe HDD aan kunnen hangen voor pauzeren en opnames!
(okey, 1 kanaal, dus relatief zinloos)
Werkt als een tierelier. Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde gedaan. Via mp tweedehands gekocht icm 500gb HDD. Internet en tv start. Voel je vrij om even een pb te sturen bij vragen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• Darkz0rs
@Medic oud Ziggo gebied is met smartcard. Oud UPC gebied is met ingebouwde smartcard.

Je krijgt in fZiggo een Humax 5300. Mooi voor op de slaapkamer. Kan je mooi de opnames bekijken vanaf je 5200c 🤪

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:16
Momenteel is de packet loss op mijn verbinding naar de buitenwereld behoorlijk storend, dus ik overweeg om contact op te nemen met de klantenservice. Ik woon inmiddels al drie jaar in Assen en nu al ruim een jaar op dit adres. Op het vorige adres had ik ook Ziggo en ook veel packet loss. Net als nu was die packet loss meestal niet aanwezig. Daarbij valt het vaak totaal niet op als er wel een beetje packet loss is, want daar zijn veel protocollen nou juist op ontworpen. Als je aan het gamen of voice chatten bent en de packet loss schiet naar 40%, dan merk je het wel meteen. Op het vorige adres is een heel leger monteurs geweest, van uiteenlopende kwaliteit (Nummer zoveel vroeg: packet loss, wat is dat? |:( ) .

Aan de monteurs toonde ik uitgebreide logging met smoke ping. Aanvankelijk kreeg ik de schuld: er was gewoon teveel dataverkeer. Daarop liet ik het modem in bridge modus zetten en begon ik logs bij te houden van de hoeveelheid dataverkeer die door mijn Mikrotik router werd afgehandeld om uit te sluiten dat ik teveel vroeg van het modem. Uiteraard gaf een monteur daarop mijn router de schuld, dus werd de ConnectBox weer uit bridge modus gehaald. Smoke ping vond nog altijd een hoop packet loss, waarop een monteur de schuld gaf aan de hoeveelheid dataverkeer die ik niet kon loggen in het modem zelf. Catch 22 |:(

Zo nu en dan heb ik in dit topic wel eens reacties voorbij zien komen van mensen met een ConnectBox die last hebben van packet loss. Nu vroeg ik me af, als er straks een monteur komt, wat kan ik dan het beste doen om te laten zien dat er een probleem bestaat? De kans is aanwezig dat die packet loss die eens in de paar uur voorkomt, dus niet aan te tonen is als de monteur langskomt en ik heb eigenlijk geen zin om weer een half jaar koffie te drinken met Ziggo monteurs. Naar ik aanneem, hebben een aantal mensen hier ook wel eens contact over gehad met Ziggo. Hoe is dat afgelopen?

• ArcticWolf
  • Niet online
GeneralX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:45:
Momenteel is de packet loss op mijn verbinding naar de buitenwereld behoorlijk storend, dus ik overweeg om contact op te nemen met de klantenservice. Ik woon inmiddels al drie jaar in Assen en nu al ruim een jaar op dit adres. Op het vorige adres had ik ook Ziggo en ook veel packet loss. Net als nu was die packet loss meestal niet aanwezig. Daarbij valt het vaak totaal niet op als er wel een beetje packet loss is, want daar zijn veel protocollen nou juist op ontworpen. Als je aan het gamen of voice chatten bent en de packet loss schiet naar 40%, dan merk je het wel meteen. Op het vorige adres is een heel leger monteurs geweest, van uiteenlopende kwaliteit (Nummer zoveel vroeg: packet loss, wat is dat? |:( ) .

Aan de monteurs toonde ik uitgebreide logging met smoke ping. Aanvankelijk kreeg ik de schuld: er was gewoon teveel dataverkeer. Daarop liet ik het modem in bridge modus zetten en begon ik logs bij te houden van de hoeveelheid dataverkeer die door mijn Mikrotik router werd afgehandeld om uit te sluiten dat ik teveel vroeg van het modem. Uiteraard gaf een monteur daarop mijn router de schuld, dus werd de ConnectBox weer uit bridge modus gehaald. Smoke ping vond nog altijd een hoop packet loss, waarop een monteur de schuld gaf aan de hoeveelheid dataverkeer die ik niet kon loggen in het modem zelf. Catch 22 |:(

Zo nu en dan heb ik in dit topic wel eens reacties voorbij zien komen van mensen met een ConnectBox die last hebben van packet loss. Nu vroeg ik me af, als er straks een monteur komt, wat kan ik dan het beste doen om te laten zien dat er een probleem bestaat? De kans is aanwezig dat die packet loss die eens in de paar uur voorkomt, dus niet aan te tonen is als de monteur langskomt en ik heb eigenlijk geen zin om weer een half jaar koffie te drinken met Ziggo monteurs. Naar ik aanneem, hebben een aantal mensen hier ook wel eens contact over gehad met Ziggo. Hoe is dat afgelopen?
Waar naartoe heb je packetloss dan? En hoe merk je dat?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@GeneralX

Als je op twee verschillende adressen veel packetlos hebt vind ik wel opvallend. Kan toeval zijn.

40% packetloss lijkt me overigens absurd hoog.

En als je:
- die connectbox van de stroom haalt en hardware reset doet
- PC rechtstreeks bekabeld aansluit op de connectbox
- google.nl een paar uur / 24hr pingt

Hoeveel packetlos heb je dan :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 20:51

PA5AM

Kortegolf

Lijkt veel op het probleem dat ik heb gehad met een connectbox een paar jaar terug. Ik draaide toen programma's die niet veel bandbreedte gebruikte maar wel veel verbindingen en udp streams opzette met dit soort smokepings tot gevolg:
Afbeeldingslocatie: https://pa5am.nl/~jelle/smokeping.PNG
Om 9:20 heb ik het modem opnieuw gestart maar dit probleem kwam binnen een dag weer terug.

Hier zijn ook een paar monteurs voor geweest maar op een gegevensmoment moet je realistisch zijn en accepteren dat een monteur weinig kan doen aan ontwerpfouten in de Connectbox en Ziggo dit ook niet gaat erkennen.

Nadat de Technicolor TC7210 was geheractiveerd was het probleem opgelost.

8 punten en 3 strepen

• Jeffrey87
Ik heb net de Puma6 test gedaan op mijn Giga Connectbox, en alles netjes groen/geel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELucUbWiv4nO3S2CYvCtKUEecuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I4zdLraNQ6BgoeThAQ5FpDry.png?f=fotoalbum_large

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Het kan altijd nog beter ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB_bHmMt2duA2b9Sqg72RVIEZHo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KVYrqNYy2gwzMYn2uNoziyH2.png?f=user_large

• GeneralX
ArcticWolf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Waar naartoe heb je packetloss dan? En hoe merk je dat?
Vanaf de router naar de buitenwereld. Battlefield servers, websites, een Teamspeak server, 1.1.1.1, 8.8.8.8, waarschijnlijk alles. De moeite waard is nog om een tracert te doen en op de hops binnen het Ziggo netwerk te testen.
Help!!!! schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:11:
@GeneralX

Als je op twee verschillende adressen veel packetlos hebt vind ik wel opvallend. Kan toeval zijn.

40% packetloss lijkt me overigens absurd hoog.

En als je:
- die connectbox van de stroom haalt en hardware reset doet
- PC rechtstreeks bekabeld aansluit op de connectbox
- google.nl een paar uur / 24hr pingt

Hoeveel packetlos heb je dan :?
De PC rechtstreeks op de connectbox lijkt me ongewenst, dan heb ik dus geen WiFi meer en geen firewall behalve die van Windows. Het modem staat in bridge mode. 40% is inderdaad veel, je hebt dan niets meer aan je verbinding :(
Toeval is het natuurlijk niet. Hemelsbreed liggen de adressen 700m uitelkaar dus de infra zal waarschijnlijk hetzelfde zijn en het modem is natuurlijk hetzelfde model.
EDIT: De PC waarop ik test, hangt bekabeld aan een Miktrotik router met een CAT5e kabel. Tussen PC en router nooit packet loss gehad. De router hangt met een CAT6 met gegoten stekkers aan de Connectbox. Het modem is, zover ik kan vaststellen, niet bereikbaar omdat hij in bridge mode staat. Niet te pingen, wordt niet getoont op traceroutes en kan er niet op inloggen. Als iemand weet hoe ik de Mikrotik router kan instellen zodat ik het modem wel kan pingen, dan houdt ik me aanbevolen. Mijn netwerkkennis gaat niet ver genoeg op dit gebied. I²C, SPI en CAN netwerken zijn meer mijn ding ;(
PA5AM schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Lijkt veel op het probleem dat ik heb gehad met een connectbox een paar jaar terug. Ik draaide toen programma's die niet veel bandbreedte gebruikte maar wel veel verbindingen en udp streams opzette met dit soort smokepings tot gevolg:
[Afbeelding]
Om 9:20 heb ik het modem opnieuw gestart maar dit probleem kwam binnen een dag weer terug.

Hier zijn ook een paar monteurs voor geweest maar op een gegevensmoment moet je realistisch zijn en accepteren dat een monteur weinig kan doen aan ontwerpfouten in de Connectbox en Ziggo dit ook niet gaat erkennen.

Nadat de Technicolor TC7210 was geheractiveerd was het probleem opgelost.
Gisteren was ik Battlefield aan het doen met wat vrienden. Behalve Battlefield en Teamspeak draaide er niks op het netwerk. Als dat al niet kan, kan ik beter overstappen op een 10mbit koperlijntje denk ik. Is het mogelijk om de Connectbox te laten verwisselen, of moet ik het hiermee doen?
Jeffrey87 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:44:
Ik heb net de Puma6 test gedaan op mijn Giga Connectbox, en alles netjes groen/geel.

[Afbeelding]
Dit klinkt interessant, maar ik heb geen idee waar ik naar kijk. Kan ik dit uitvoeren als het ding in bridge mode staat?
EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZztLX9i92qtuAwXfn-jZH9zUpI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UHDSzEPh7ZeFboA94osH4ReG.png?f=user_large

Dit lijkt me dus niet ideaal. De verbinding is niet helemaal idle; er is een huisgenoot thuis die wat aan het programmeren is.

[ Voor 17% gewijzigd door GeneralX op 31-05-2020 13:45 ]

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

GeneralX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:10:
[...]
Dit klinkt interessant, maar ik heb geen idee waar ik naar kijk. Kan ik dit uitvoeren als het ding in bridge mode staat?
Ja, dat kan.
Je ziet de ping snelheid naar de DSL Reports servers met daarbij dus hoe vaak er een evt. spike bij zit.

GeneralX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Vanaf de router naar de buitenwereld. Battlefield servers, websites, een Teamspeak server, 1.1.1.1, 8.8.8.8, waarschijnlijk alles. De moeite waard is nog om een tracert te doen en op de hops binnen het Ziggo netwerk te testen.

[...]

De PC rechtstreeks op de connectbox lijkt me ongewenst, dan heb ik dus geen WiFi meer en geen firewall behalve die van Windows. Het modem staat in bridge mode. 40% is inderdaad veel, je hebt dan niets meer aan je verbinding :(
Toeval is het natuurlijk niet. Hemelsbreed liggen de adressen 700m uitelkaar dus de infra zal waarschijnlijk hetzelfde zijn en het modem is natuurlijk hetzelfde model.
EDIT: De PC waarop ik test, hangt bekabeld aan een Miktrotik router met een CAT5e kabel. Tussen PC en router nooit packet loss gehad. De router hangt met een CAT6 met gegoten stekkers aan de Connectbox. Het modem is, zover ik kan vaststellen, niet bereikbaar omdat hij in bridge mode staat. Niet te pingen, wordt niet getoont op traceroutes en kan er niet op inloggen. Als iemand weet hoe ik de Mikrotik router kan instellen zodat ik het modem wel kan pingen, dan houdt ik me aanbevolen. Mijn netwerkkennis gaat niet ver genoeg op dit gebied. I²C, SPI en CAN netwerken zijn meer mijn ding ;(

[...]

Gisteren was ik Battlefield aan het doen met wat vrienden. Behalve Battlefield en Teamspeak draaide er niks op het netwerk. Als dat al niet kan, kan ik beter overstappen op een 10mbit koperlijntje denk ik. Is het mogelijk om de Connectbox te laten verwisselen, of moet ik het hiermee doen?

[...]

EDIT:
[Afbeelding]

Dit lijkt me dus niet ideaal. De verbinding is niet helemaal idle; er is een huisgenoot thuis die wat aan het programmeren is.
Dit is wel ideaal. En getuigd zeker niet van 40% packetloss. Je ziet dat de hoofdmoot laag zit en een enkele uitschieter in het rood. Met de slechte firmware was die hele plaat geel/oranje/rood.

Heb je al uitgesloten of je eigen router het probleem kan zijn? Je Ziggo modem uit bridge halen en je eigen modem verwijderen kan ook een hoop inzicht geven.
Jeffrey87 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:44:

[Afbeelding]
Netjes op puma7. Zit jouw wijk al op D3.1 “giganet”?

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:37:
[...]
TC7210 in een rustig segment of een glas verbinding? Welke is het 🙃
Deze was inderdaad van mijn glasverbinding. Mijn TC7210 deed het hier ook niet slecht trouwens:

Puma6

Was een fijn ding die TC7210. Stond hier in Bridge met een Fritz!box er achter. Nu hangt de Fritz!box direct aan de NTU.
Enige verschil tussen KPN Glas en Ziggo met TC7210 is 10ms in latency.

[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 31-05-2020 14:46 ]

• Jeffrey87
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Netjes op puma7. Zit jouw wijk al op D3.1 “giganet”?
Ik woon in Utrecht, wij waren als eerste aangesloten op D3.1.
Ik heb het pas sinds ongeveer 1.5 week in gebruik :)

• RicoK
Vraagje m.b.t. Apple Airplay en het (niet) werken, het niet kunnen streamen, van Ziggo Go.

Vandaag was ik even in een TV zaak ter oriëntatie en om wat informatie in te kunnen winnen. Ik had een erg prettig en uitgebreid gesprek met de verkoper en vertelde hem waarvoor de TV gebruikt gaat worden. Ik heb een LG MY2020 voorzien van Apple Airplay. Maar nu wist de verkoper mij te vertellen, dat Ziggo het streamen naar een TV met ingebouwde Airplay mogelijk kan blokkeren.

Ben ik correct geïnformeerd? En indien dit waar is, gaat dit dan ook op in het geval de TV in hetzelfde huishouden en op hetzelfde IP-adres zit (als dit er iets mee te maken zou kunnen hebben)?

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:01

Mr. Freeze

¡GO!

RicoK schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:15:
Vraagje m.b.t. Apple Airplay en het (niet) werken, het niet kunnen streamen, van Ziggo Go.

Vandaag was ik even in een TV zaak ter oriëntatie en om wat informatie in te kunnen winnen. Ik had een erg prettig en uitgebreid gesprek met de verkoper en vertelde hem waarvoor de TV gebruikt gaat worden. Ik heb een LG MY2020 voorzien van Apple Airplay. Maar nu wist de verkoper mij te vertellen, dat Ziggo het streamen naar een TV met ingebouwde Airplay mogelijk kan blokkeren.

Ben ik correct geïnformeerd? En indien dit waar is, gaat dit dan ook op in het geval de TV in hetzelfde huishouden en op hetzelfde IP-adres zit (als dit er iets mee te maken zou kunnen hebben)?
Of het wordt geblokkeerd weet ik niet, maar op mijn Sony tv werkt het ook niet goed. Op de Apple TV 4K werkt het perfect, zelfde netwerk.

XBL gamertag StayingPow3r

• GeneralX
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Dit is wel ideaal. En getuigd zeker niet van 40% packetloss. Je ziet dat de hoofdmoot laag zit en een enkele uitschieter in het rood. Met de slechte firmware was die hele plaat geel/oranje/rood.

Heb je al uitgesloten of je eigen router het probleem kan zijn? Je Ziggo modem uit bridge halen en je eigen modem verwijderen kan ook een hoop inzicht geven.
Bedankt voor de duiding van de PUMA test.

De reden dat ik ook hier weer mijn eigen router heb aangesloten, was juist het feit dat ik hier ook packet loss heb. En inderdaad, op het moment dat ik die test deed, had ik geen 40% packet loss. Dat is dus net waarom het zo lastig blijkt om een Ziggo monteur aan dit probleem te laten werken. Ik heb vanochtend even een ping aangezet naar google.nl. Dan kun je zien dat er gemiddeld inderdaad nauwelijks packet loss is. Maar soms heb je gewoon een hele poos heel veel packet loss. Ik zal, als het weer gebeurd, ook een PUMA test doen. Ik kan het Ziggo modem vziw niet zelf uit bridge mode halen. Als ik dat doe, verlies ik alle hippe tools van de Mikrotik router, dus dan moet ik alles testen op mijn PC. In het verleden kreeg dan mijn PC de schuld, ondanks dat ik inmiddels al een nieuw moederbord, CPU, RAM en SSD heb en de problemen blijven. Daarom heb ik ook wel met een laptop getest en met de macbook pro van een klasgenoot.

Hierbij dus een screenshot van de ping tool:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuQR6LZzx1yBmh0K_HbP1NteWOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GSJ8XEqe6LTS7br0x7fEW22U.png?f=user_large
Net alsof er geen packet loss is :)

Maarrr: als we dan even inzoomen op een momentopname (EDIT: dit is dezelfde ping naar google.nl, maar blijkbaar toont het tooltje nu het IP adres ipv de alias):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32zejGdAiWj09U0_YWZcCWg0IoY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Wem8HhbTa2vs03p9xHDgfA3.png?f=user_large
:(

En om aan te tonen dat dit niet aan Google ligt, een traceroute naar 1.1.1.1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2X1qWGxAEH-2ryQ8tThIhFM7v0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EDmkubafKh6a1jF2FvqcHpJs.png?f=user_large

EDIT: oh ja, wat monteurs dus ook vaak zeggen is: het blijft internet, er kan ergens op de route altijd iets verkeerd gaan. Dat klopt natuurlijk. Hoeveel servers zal ik pingen en tracert-en om te tonen dat het op alle hops naar alle servers voorkomt, maar toevallig altijd precies op hetzelfde moment bij alle servers tegelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door GeneralX op 31-05-2020 15:27 ]

GeneralX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:20:
[...]

De reden dat ik ook hier weer mijn eigen router heb aangesloten, was juist het feit dat ik hier ook packet loss heb. En inderdaad, op het moment dat ik die test deed, had ik geen 40% packet loss. Dat is dus net waarom het zo lastig blijkt om een Ziggo monteur aan dit probleem te laten werken. Ik heb vanochtend even een ping aangezet naar google.nl. Dan kun je zien dat er gemiddeld inderdaad nauwelijks packet loss is. Maar soms heb je gewoon een hele poos heel veel packet loss. Ik zal, als het weer gebeurd, ook een PUMA test doen. Ik kan het Ziggo modem vziw niet zelf uit bridge mode halen. Als ik dat doe, verlies ik alle hippe tools van de Mikrotik router, dus dan moet ik alles testen op mijn PC. In het verleden kreeg dan mijn PC de schuld, ondanks dat ik inmiddels al een nieuw moederbord, CPU, RAM en SSD heb en de problemen blijven. Daarom heb ik ook wel met een laptop getest en met de macbook pro van een klasgenoot.

[Afbeelding]

Maarrr: als we dan even inzoomen op een momentopname (EDIT: dit is dezelfde ping naar google.nl, maar blijkbaar toont het tooltje nu het IP adres ipv de alias):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT: oh ja, wat monteurs dus ook vaak zeggen is: het blijft internet, er kan ergens op de route altijd iets verkeerd gaan. Dat klopt natuurlijk. Hoeveel servers zal ik pingen en tracert-en om te tonen dat het op alle hops naar alle servers voorkomt, maar toevallig altijd precies op hetzelfde moment bij alle servers tegelijk?
Wat jij ervaart zou heel goed incidentele packetloss kunnen zijn, dat kan uit je eigen installatie komen (onwaarschijnlijk na zoveel monteur bezoeken) of het kan komen uit het gedeelde coax segment in de vele huizen om je heen. Als iemand een storingsbron heeft welke naar buiten toe (richting de straat) uitstraalt dan heb jij daar een paar huizen verder last van. En wat en hoe die bron ontstaat is lastig te duiden, kan van alles zijn tot aan een defecte TV.

Op de Ziggo community kunnen ze veel meer zien dan de telefonische helpdesk. Mijn advies zou zijn daar een topic te starten, korte historie en dan vragen of ze de volgende metingen willen doen.

-Langdurige pingtest vanuit hun beheerportal
-CMTS ruis pieken bekijken
-CMTS upstream levels bekijken
-Wat hun verder goed dunkt

Omdat jouw probleem er sporadisch is heb je langdurige tijdsmetingen nodig.

De packetloss is idd zichtbaar, in welke tijdsduur speelt dit af? Is elke ping 1 seconde?

• RicoK
Mr. Freeze schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:20:
Of het wordt geblokkeerd weet ik niet, maar op mijn Sony tv werkt het ook niet goed. Op de Apple TV 4K werkt het perfect, zelfde netwerk.
Bedankt voor je snelle reactie. Hoe uit zich dat, dat het niet goed werkt?

De TV van LG die ik op het oog heb, is van dit jaar, net 2 maanden op de markt en heeft de Apple TV app en heeft Apple Airplay 2. Zou dit kunnen uitmaken voor een soepelere ervaring?

In huis hebben we reeds 2 ATV’s 4K, maar de kamer waar deze TV gaat worden geplaatst heeft dit niet. Het zou fijn als de kosten van nog een ATV kunnen worden voorkomen ;).

• GeneralX
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Wat jij ervaart zou heel goed incidentele packetloss kunnen zijn, dat kan uit je eigen installatie komen (onwaarschijnlijk na zoveel monteur bezoeken) of het kan komen uit het gedeelde coax segment in de vele huizen om je heen. Als iemand een storingsbron heeft welke naar buiten toe (richting de straat) uitstraalt dan heb jij daar een paar huizen verder last van. En wat en hoe die bron ontstaat is lastig te duiden, kan van alles zijn tot aan een defecte TV.

Op de Ziggo community kunnen ze veel meer zien dan de telefonische helpdesk. Mijn advies zou zijn daar een topic te starten, korte historie en dan vragen of ze de volgende metingen willen doen.

-Langdurige pingtest vanuit hun beheerportal
-CMTS ruis pieken bekijken
-CMTS upstream levels bekijken
-Wat hun verder goed dunkt

Omdat jouw probleem er sporadisch is heb je langdurige tijdsmetingen nodig.

De packetloss is idd zichtbaar, in welke tijdsduur speelt dit af? Is elke ping 1 seconde?
Bedankt voor de suggesties, ik zal binnenkort een topic openen op het Ziggo forum.

Het is inderdaad incidenteel, ik heb er geen patroon in kunnen ontdekken. Willekeurige tijden op willekeurige dagen, maar net vaak genoeg dat ik 's avonds tijdens gamesessies altijd wel even kan opscheppen hoe fijn een Ziggo-aansluiting is :*)
Teams/Zoom/Discord meetings worden ook geregeld onderbroken. Ik zorg altijd dat er zo min mogelijk op de achtergrond data verbruikt in dat soort gevallen, maar dat blijkt vooral 'bijgeloof' te zijn. Ik heb het ook nog niet voorelkaar gekregen om 'op commando' packet loss te triggeren, behalve door als een malloot connecties te openen. Dat toont natuurlijk alleen de capaciteit van het modem/de router aan.

De ping is inderdaad iedere seconde, de tijdsduur varieert sterk. Soms ga ik vroeg naar bed omdat het meer dan een half uur aanhoudt, soms kan ik even een kopje thee zetten en is alles weer prima.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:01

Mr. Freeze

¡GO!

RicoK schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Hoe uit zich dat, dat het niet goed werkt?

De TV van LG die ik op het oog heb, is van dit jaar, net 2 maanden op de markt en heeft de Apple TV app en heeft Apple Airplay 2. Zou dit kunnen uitmaken voor een soepelere ervaring?

In huis hebben we reeds 2 ATV’s 4K, maar de kamer waar deze TV gaat worden geplaatst heeft dit niet. Het zou fijn als de kosten van nog een ATV kunnen worden voorkomen ;).
Momenteel ben ik niet thuis, als ik thuis ben en dingen kan proberen zal ik even de isseus die ik ervaar gedetailleerd omschrijven via een pm sturen.

XBL gamertag StayingPow3r

• ArcticWolf
  • Niet online
GeneralX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien is het handiger om een tooltje zoals PingPlotter of Winmtr te gebruiken;
https://sourceforge.net/projects/winmtr/

Dan kun je zien waar de loss optreedt.

En kan je eens een screenshot van je modem stats posten, zoals onderstaande?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qmri4hZl.png

• GeneralX
ArcticWolf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Misschien is het handiger om een tooltje zoals PingPlotter of Winmtr te gebruiken;
https://sourceforge.net/projects/winmtr/

Dan kun je zien waar de loss optreedt.

En kan je eens een screenshot van je modem stats posten, zoals onderstaande?
[Afbeelding]
Ik weet niet of het handiger is, ik kan traceroute en ping draaien vanuit winbox (voor de niet-Miktrotik gebruikers: ik kan traceroute en ping draaien op de Miktrotik router), dus dan hoef ik het niet te draaien op mijn PC. Dat sluit uit dat het aan mijn PC ligt, of de kabel naar de router toe.

EDIT: Winmtr geeft geen gedetailleerdere informatie dan mijn eerdere traceroute screenshot, dus daar zie ik de meerwaarde niet van. EINDE EDIT

Ik heb op het vorige adres een poos een VM met smokeping heb gedraaid, maar ik weet niet of ik die nog heb. Daarbij vonden de meeste monteurs het lastig om die data te interpreteren. Ik zal Winmtr dan wel even draaien. Wat me niet duidelijk is, is wat je bedoelt met 'waar de loss optreedt'. Dat kan ik je zo wel vertellen: voorbij de router. Maar omdat het modem in bridge mode staat, kan ik er niet op inloggen om de screenshot te maken waar je om vroeg. Ik kan ook niet pingen naar het modem, dus ik kan ook niet aantonen dat het niet aan de CAT6 kabel ligt tussen router en modem, of aan het modem zelf.

EDIT: ik zie net dat 10.255.49.1 een lokaal IP adres is. Zou het kunnen dat het modem (in bridge mode) op dit IP adres zit?

[ Voor 9% gewijzigd door GeneralX op 31-05-2020 16:38 ]

• Jeffrey87
GeneralX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:30:
[...]

EDIT: ik zie net dat 10.255.49.1 een lokaal IP adres is. Zou het kunnen dat het modem (in bridge mode) op dit IP adres zit?
Je zit waarschijnlijk in oud @Home gebied? Zo ja, dan is dat het IP adres van de CMTS.
Je zou natuurlijk 192.168.178.1 of 192.168.100.1 kunnen pingen?
Pagina: 1 ... 166 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic