Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Of internet complete en tv max waar de box wel inbegrepen in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
Bl4ckviper schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:36:
Aangezien ik toch steeds meer tegen de beperkingen op loop van mijn adsl verbinding (max 50 Mbit) van Telfort overweeg ik na jaren naar het enige andere wat kan over te stappen namelijk Ziggo.

Om eea goed voor te bereiden zit ik met een aantal vragen.

1. Nu heb ik een Router achter Router (dubbel NAT) situatie met de router van Telfort en mijn eigen USG. Dit werkt prima zonder vertraging. Ik zie bij veel voorbeelden dat je bij Ziggo de router is bridge mode moet zetten om een eigen router te gebruiken. Maar kan de dubbel NAT methode ook niet gewoon toegepast worden? Dat scheelt tijdens installatie weer een tijd zodat ik geen interactie met de helpdesk hoeft te hebben.

2. Ik zou willen gaan voor zakelijk compleet 300/40 Mbit/s. Nu is mijn vraag hoe realistisch is het deze snelheid (direct op de router om andere infra zaken uit te sluiten) te halen? Het is een oud huis.

3. Wat is de levertijd voor het doe het zelf pakket? Ik wil vooralsnog beide pakketten aanhouden om niet zonder komen te zitten.

4. Nu heb ik een kabel liggen in de MK waarvan ik vermoed dat deze de kabel is die in de huiskamer uitkomt (zwarte coax) kan ik zonder dure spectrum meter bepalen of dit idd die kabel is?

mbt de snelheid wellicht doet het aansluitpunt er nog toe dus bijgevoegd een paar foto's. Op de groene kabel staat coax 12

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook een USG en had deze eerst ook in de DMZ geplaatst. Nadat alles werkend was een telefoontje naar Ziggo en 5 min later in bridge modus.
Omdat je geen iptv hebt is een USG vrij eenvoudig te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

rinkel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:04:
[...]

Ik heb ook een USG en had deze eerst ook in de DMZ geplaatst. Nadat alles werkend was een telefoontje naar Ziggo en 5 min later in bridge modus.
Omdat je geen iptv hebt is een USG vrij eenvoudig te gebruiken.
Vandaag alles binnengekregen. Het werkte zonder iets in te stellen. Zie overigens ook nergens dmz instellingen. Kan ook geen ipv4 port forwarding doen. Daar heb ik al bericht op Facebook over gestuurd.

Tv werkt naar behoren. Ziggo go niet geprobeerd.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draicon schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:57:
Of internet complete en tv max waar de box wel inbegrepen in zit.
Dat is wel 12,45 duurder (tov van de Horizon XL) en dat alleen omdat je een Next wilt gebruiken (en dan krijg je er ook maar 1 en kun je op je 2e tv alleen via een gewone decoder of CI+ module kijken).

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 25-04-2020 09:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:10:
[...]

Vandaag alles binnengekregen. Het werkte zonder iets in te stellen. Zie overigens ook nergens dmz instellingen. Kan ook geen ipv4 port forwarding doen. Daar heb ik al bericht op Facebook over gestuurd.
Dan heb je waarschijnlijk IPv6 met een gedeeld IPv4 adres. Dan kun je geen portforwarding gebruiken en DMZ. Ziggo kan je modem dan terugzetten op alleen IPv4 en dan werkt het wel :)

Hou er wel rekening mee dat het een ramp is om IPv6 weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12

Mr. Freeze

¡GO!

Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:10:
[...]

Tv werkt naar behoren. Ziggo go niet geprobeerd.
Even een chat met de helpdesk en je zit met 15 minuten met een gebridged modem op ip4. Denk eraan dat je de connectbox wel herstart nadat je je eigen router erachter hebt gehangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-04-2020 09:52 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

king006 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:51:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk IPv6 met een gedeeld IPv4 adres. Dan kun je geen portforwarding gebruiken en DMZ. Ziggo kan je modem dan terugzetten op alleen IPv4 en dan werkt het wel :)

Hou er wel rekening mee dat het een ramp is om IPv6 weer terug te krijgen.
Oke. Nou ja ik heb het niet echt nodig ipv6.
Of ik moet even kijken hoe ik de usg.een ipv6 ip gegeven krijg dan is het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:46:
[...]

Oke. Nou ja ik heb het niet echt nodig ipv6.
Of ik moet even kijken hoe ik de usg.een ipv6 ip gegeven krijg dan is het ook opgelost.
IPv6 is de toekomst en de vraag zou dus eerder moeten zijn: "heb ik IPv4 port forwarding echt nodig? ". Want als dat niet het geval is, kun je beter geen afstand van IPv6 doen. Ik mis even wat een "usg" is, maar goede kans dat die of dat al een IPv6 adres heeft...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Roetzen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:53:
Ik mis even wat een "usg" is, maar goede kans dat die of dat al een IPv6 adres heeft...
Ik vermoed dat daarmee onderstaande bedoeld wordt.
Ubiquiti USG router adopten, voorbereidingen Ziggo bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Roetzen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:53:
[...]

IPv6 is de toekomst en de vraag zou dus eerder moeten zijn: "heb ik IPv4 port forwarding echt nodig? ". Want als dat niet het geval is, kun je beter geen afstand van IPv6 doen. Ik mis even wat een "usg" is, maar goede kans dat die of dat al een IPv6 adres heeft...
Mijn ubiquity router er achter. En nee die kreeg een ipv4 adres dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:02:
[...]

Mijn ubiquity router er achter. En nee die kreeg een ipv4 adres dus vandaar.
Aha. De Connectbox doet prefix delegation, dus als die USG netjes IPv6 doet, zou hij ook een /60 of /59 of zo iets moeten kijgen. Zo niet, dan moet je dat misschien aan zetten. Of het is een ouder model wat geen nog IPv6 ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik haal tot mijn verdriet ook niet meer de beloofde 250mbit. Eerst haalde ik die snelheid trouw, nu blijft mijn download steken tussen de 50mbit-100mbit. Ping blijft goed met 10ms en uploadsnelheid blijft maximaal met 25mbit.

Ziggo heeft me flink aan het werk gezet om te achterhalen wat het probleem is, maar als ik de reacties zo lees hebben ze ofwel capaciteitsproblemen of zijn ze bewust aan het knijpen. Ik zie de 100mbit limiet namelijk vaker terugkomen.

Ze hebben me de volgende stappen laten doorlopen:
technicolor modem laten vervangen door connectbox
kabel van modem naar aansluiting laten vervangen
ethernetkabel naar pc laten vervangen
modem zowel in als uit bridge mode geprobeerd
router tussen de verbindingen uit gehaald
instellingen aan ziggo kant over op welke frequenties het modem werkt veranderd (?)

...het helpt allemaal niets. Soms heb ik na een korte modem reset weer even een piek in snelheid maar het klapt daarna weer in. Ik denk dat het drukker is dan gebruikelijk (ook in de weekeindes, men gaat minder op stap).

Wat ik ook vreemd vind is dat sinds dit gebeurt ik ook problemen heb met een router achter het modem zetten. Ik zet DHCP in de router uit, geef het een vast IP in de range van het modem en reserveer het IP adres ook in het modem, maar de snelheid crasht dan met twee verschillende routers (van zowel TP Link als Netgear) in tussen de 2Mbit-70mbit, terwijl ik voorheen totaal geen problemen had met extra routers in het netwerk. Als ik DHCP in de router aanlaat en het modem in bridge zet gebeurt hetzelfde. Supervaag.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Roetzen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:28:
[...]

Aha. De Connectbox doet prefix delegation, dus als die USG netjes IPv6 doet, zou hij ook een /60 of /59 of zo iets moeten kijgen. Zo niet, dan moet je dat misschien aan zetten. Of het is een ouder model wat geen nog IPv6 ondersteunt...
Op de USG moet ik de dhcp V6 aanzetten op de wan connectie. Echter kan dit alleen maar wanneer ik de Prefix delegatie grootte invul. Heb alleen geen idee waar ik dat vandaag moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:47:
[...]
Op de USG moet ik de dhcp V6 aanzetten op de wan connectie. Echter kan dit alleen maar wanneer ik de Prefix delegatie grootte invul. Heb alleen geen idee waar ik dat vandaag moet halen.
Het ligt er aan hoeveel adressen je van Ziggo krijgt. Bij XS4ALL krijg je een /48 en kan je /56's uit laten delen.

/56, /58, /60, /62, /64 zijn allemaal goed genoeg als je geen extra router (of docker host met ipv6) achter de USG wilt aansluiten (in dat laatste geval werkt /64 niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:47:
[...]

Aha, je mag kiezen. :) Je krijgt van Ziggo een /56. Kies maar een /60 voor je USG. Dan heb je daar 16 subnetten te verdelen, lijkt me wel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Roetzen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:57:
[...]

Aha, je mag kiezen. :) Je krijgt van Ziggo een /56. Kies maar een /60 voor je USG. Dan heb je daar 16 subnetten te verdelen, lijkt me wel genoeg...
Heb op de connectbox DHCPV4 en DHCPV6 aan.
Laptop direct aan de connectbox en in krijg 2 adressen.

USG eraan en die krijgt alleen en V4. V4 uit usg krijgt 0.0.0.0 als adres en iedereen in huis is boos ;)

DHCPv6 staat op Stateful (DHCPv6 en niet SLAAC). Begin is: 2001:xxxx:xxxx:xxxx::/64

In de controller heb ik t volgende staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClQXdeCsSZhHFZzu13B_5PRAhA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Njc9R3fPWAO4t2uU0nQzNGP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bl4ckviper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:10:
[...]

Heb op de connectbox DHCPV4 en DHCPV6 aan.
Laptop direct aan de connectbox en in krijg 2 adressen.

USG eraan en die krijgt alleen en V4. V4 uit usg krijgt 0.0.0.0 als adres en iedereen in huis is boos ;)

DHCPv6 staat op Stateful (DHCPv6 en niet SLAAC). Begin is: 2001:xxxx:xxxx:xxxx::/64
Tja, dan kan ik je niet verder helpen. Ik heb alleen ervaring met een Fritzbox achter de Connectbox. Je zult iemand moeten vinden met dezelfde USG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
tcviper schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:54:
[...]

Gewoon modem in bridge (Connectbox) laten zetten en eigen router (Cisco RV340/Unifi USG/Synology/ASUS) erachter en klaar is kees :P
Quote van een oude post maar...

Is het hele fenomeen van een router achter het modem en modem in bridge mode zetten anno 2020 nog wel nodig met de Connectbox? Ik heb nog routers beschikbaar maar ik kan ook simpelweg een switch achter de connectbox hangen voor extra poorten.

De vele configuratieopties van een router heb ik niet nodig. Wat voor mij belangrijk is:
1.) veiligheid, volstaat de firewall van de connectbox?
2.) stabiliteit, is de uptime van de verbinding goed, klapt de verbinding er niet uit bij bepaalde type belasting etc
3.) snelheid en latency - ik wil graag lage ping en hoge downloadsnelheden

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Soepster schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:21:
[...]

Is het hele fenomeen van een router achter het modem en modem in bridge mode zetten anno 2020 nog wel nodig met de Connectbox? Ik heb nog routers beschikbaar maar ik kan ook simpelweg een switch achter de connectbox hangen voor extra poorten.

De vele configuratieopties van een router heb ik niet nodig. Wat voor mij belangrijk is:
2.) stabiliteit, is de uptime van de verbinding goed, klapt de verbinding er niet uit bij bepaalde type belasting etc
Maar dan kan je zelf geen dns server instellen e.d. Zelf heb ik er een mooie Fritz achter hangen met twee fritz repeaters in een Mesh netwerk. (Om maar een voorbeeld te geven) Voor gewoon WiFi is die connect best geschikt hoor, maar ik geef toch voorkeur aan een alternatieve dns.

Edit: en als ik weer een keer terugga naar kpn glasvezel dan is het enkel connectie type wijzigen op de fritz!box en ben weer online zonder mijn hele thuis netwerk weer opnieuw in te richten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-04-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15
[...]

Naja ik config nog altijd met eigen router erachter (UniFi), maar als je genoeg hebt aan dat ding van Ziggo, dan gebruik je die toch? Nadeel is inderdaad dat je geen eigen DNS servers in kan stellen op de connectbox.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
boswandeling schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:20:
Beste Mede Tweakers, ik ben van plan binnenkort Ziggo Compleet aan te vragen, echter staat op de site van Ziggo dat je die trage lompe Mediabox XL bijgeleverd krijgt... klopt dit ?

Mijn schoonzus heeft ook Compleet maar gewoon de kleine Mediabox waar je tegen je AB kan praten :).

EDIT:

nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor 'vergelijkbar...

Antwoord gevonden
Even hier op aanhakend, hoe slecht is de Mediabox XL tegenwoordig? Het is voor mij bijna 6 jaar geleden toen UPC nog bestond en de Horizonbox net nieuw was dat ik een jaar gebruik heb gemaakt van de Samsung Horizonbox G7400 totdat KPN in mijn wijk met een heel scherp glasvezel abonnement kwam wat ik niet kon weigeren.
Wat mij het meest bij stond was dat de Horizonbox toen regelmatig vast liep en allerlei geplande opnames werden vaak doodleuk niet opgenomen of dat de opnames niet waren terug te kijken. De interface was daarnaast ook niet moeders snelste zeker afgezet tegen de simpele KPN kastjes.

Ter info: ik heb momenteel Xs4all waar ik best over tevreden ben maar mijn jaarcontract (tv + internet 100/100) met €10 per maand korting loopt binnenkort af. Dus ik ben me aan het oriënteren op andere opties naast het bekende belletje met dreigen met opzeggen, kan namelijk zijn dat ik geen goed aanbod krijg. Verder vind ik het aanbod met mobiele abonnementen (Vodafone Red Together) beter aansluiten op ons gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Mr. Freeze schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:26:
[...]

Maar dan kan je zelf geen dns server instellen e.d. Zelf heb ik er een mooie Fritz achter hangen met twee fritz repeaters in een Mesh netwerk. (Om maar een voorbeeld te geven) Voor gewoon WiFi is die connect best geschikt hoor, maar ik geef toch voorkeur aan een alternatieve dns.

Edit: en als ik weer een keer terugga naar kpn glasvezel dan is het enkel connectie type wijzigen op de fritz!box en ben weer online zonder mijn hele thuis netwerk weer opnieuw in te richten.
Ik gebruik wi-fi niet op de connectbox (daar heb ik een andere oplossing voor centraler in huis). Ik heb eigenlijk ook nooit een alternatieve DNS gebruikt - ben me naar aanleiding van je post nog eens aan het verdiepen in OpenDNS en dergelijke want ik lees dat dat niet kan op de connectbox.

Ik heb nu een oude TP Link Router achter de connectbox staan die het prima doet, maar er hang ook weer een switch achter. Het zou een apparaatje schelen als de router er tussenuitkon en de switch op het modem aangesloten zou worden.

Rest me nog de vraag - ik las over issues met de (Puma?) chip in de connectbox. Omzeil je die met een router, of blijft de chip in het modem dan nog steeds relevant in het afhandelen van verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-bij-wet-openbreken/
Interessant of dit zomaar mogelijk is.

Btw:
nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor 'vergelijkbar...
Om de Mediabox XL min of meer op hetzelfde niveau als de Mediabox Next krijgen, komt Ziggo naar verwachting in de eerste helft van volgend jaar met een update voor de Mediabox XL. Deze update zit momenteel nog in een testfase. Volgens Den Heijer is die update bedoeld om klanten zoveel mogelijk de kijkervaring van de Mediabox Next te bieden. Daarbij noemt hij vooral de cloudfuncties en het eenvoudiger opnemen van programma's; die functies zouden na de update vergelijkbaar met deze functies van de Mediabox Next moeten zijn. Den Heijer kon nog geen nadere informatie geven over andere functionaliteit die wellicht ook naar de Mediabox XL wordt overgeheveld, zoals de ondersteuning van 4k en hdr. In hoeverre de functionaliteiten van de Mediabox Next zijn door te voeren bij de Mediabox XL zal moeten blijken; de twee decoders hebben afwijkende hardware.
Is hier überhaupt recent nog van verschenen? ben wel erg benieuwd wat er nog mogelijk te maken is van de mediabox xl... Het opstarten is altijd een feest, je kan rustig je koffie zetten, boterhammen smeren en dan is hij opgestart :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Ik heb een USG en ik zou zeker niet iets anders willen. Daarnaast heb ik PiHole draaien net Unbound als DNS.
Op zich kon in mijn Ziggo router nog wel een andere DNS opgegeven worden, maar firewall-rules zijn niet mogelijk, dus modem staat in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:28
Wat ben ik blij dit topic tegen te zijn gekomen op Tweakers... ik ben af-en-aan al 4 maanden bezig met het basis modem van Ziggo (heb geen telefonie of TV bij ze), maar de monteur en het community forum hebben tot nu toe geen soelaas kunnen bieden. Wellicht dat iemand hier wat meer licht op de zaak kan schijnen, of dat er bevestigd kan worden dat dit een bekend en onoplosbaar probleem is bij deze modems.

Ik heb zo'n kleine witte modem (Connectbox), i.c.m. een 250Mbit abonnement zonder telefonie of TV. De eerste maand was de wifi verbinding perfect en haalde ik de 250Mbit ook zonder problemen. Dit was op zowel m'n Macbook uit 2016, een PC uit 2017, en m'n OnePlus 6T uit 2018. Alle apparaten staan op maximaal 7 meter afstand van de modem, zonder muren e.d. er tussen (in de woonkamer dus). Sterker, m'n laptop staat er op 1 meter afstand naast en heeft de onderstaande problemen ook.

Gek genoeg begon na een maand geheel willekeurig het volgende: soms viel de wifi 1 seconde weg, soms valt de snelheid terug naar 10-30Mbit, en andere keren gebeurt er een week weer helemaal niets geks. Ik kan er totaal m'n vinger niet op leggen, maar heb via het community forum van Ziggo een aantal verschillende opties aangeraden gekregen:
- Modem resetten
- Aparte wifi-naam voor het 5Ghz signaal
- Überhaupt geen 2.4Ghz signaal meer gebruiken
- DNS van Google gebruiken
- Ander wifi-kanaal gebruiken
- …en zo nog enkele opties

Geen enkele optie heeft het probleem opgelost, en de Ziggo monteur heeft in het begin een andere wandcontactdoos gemonteerd, wat helaas ook niet bijzonder veel uit haalde. Ik ben dus geneigd te denken dat het probleem aan de modem zelf ligt en dat ik beter een router kan halen om daar voor eens en altijd af te zijn... weet iemand of de modem inderdaad geen bijzonder betrouwbaar wifi-signaal uitstuurt, of dat het wellicht aan iets totaal anders kan liggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
Ik zou kijken met een wifi analyzer app of er geen buren op zelfde kanaal zitten. Ik had dat ooit in verleden ook en een vrij kanaal zetten doet al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Een vrij kanaal.

Dat klinkt fantastisch, de laatste keer dat ik dat had is meer dan 20 jaar geleden...

---

Connectbox in bridge en eigen router en accesspoints.
Ik heb bij familie, vrienden en kennissen al een hoop rare dingen gezien met die vieze connectbox (puma6).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Een vrij kanaal.
op 2.4 Niet
maar op 5 ghz ac is er vaak nog ruimte >:)

[ Voor 3% gewijzigd door saharoen op 25-04-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt alvast :)

Ik had op zowel 2.4Ghz als 5Ghz alle beschikbare kanalen eens geprobeerd toen ik die tip kreeg, maar dat werd er helaas niet beter op. Maar een druk bezet kanaal, kan dat zowel (op geheel willekeurige momenten) zowel een haperend signaal als een extreme maar stabiele vertraging opleveren? Het eerste, een haperend signaal, kan ik me voorstellen, maar een langzame maar verder stabiele verbinding klinkt vreemd in zo'n geval toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kapotlood schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:25:
Bedankt alvast :)

Ik had op zowel 2.4Ghz als 5Ghz alle beschikbare kanalen eens geprobeerd toen ik die tip kreeg, maar dat werd er helaas niet beter op. Maar een druk bezet kanaal, kan dat zowel (op geheel willekeurige momenten) zowel een haperend signaal als een extreme maar stabiele vertraging opleveren? Het eerste, een haperend signaal, kan ik me voorstellen, maar een langzame maar verder stabiele verbinding klinkt vreemd in zo'n geval toch?
Wat @Raymond P ook zegt; CB in bridge en eigen router. Nooit fan geweest van die combi modem/routers, was bij de TC ook al zo'n probleem

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 25-04-2020 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
@ArcticWolf en @Raymond P, ik had stiekem al een donkerbruin vermoeden. Omdat het in 't begin wel heel goed werkte en 't toch weer een apparaat en de nodige kabeltjes scheelt dacht ik, waarom niet! Voorheen had ik inderdaad altijd een losse router bij diverse providers... vooral omdat die destijds sowieso niet genoeg UTP-aansluitingen op de modem hadden, maar ook omdat die een interne HD had (een Time Capsule van Apple).

Nu had die Connectbox eigenlijk alles wat ik nodig dacht te hebben in de eerste maand: genoeg UTP poorten, een snelle wifi-verbinding van makkelijk 250Mbit/s, en ruimschoots voldoende bereik voor mijn 65m2. Maar als de stabiliteit en snelheid te wensen over laat zal ik er toch aan moeten geloven. Voor zover mogelijk heb ik de meeste vaste apparaten (PC, laptop, Apple TV, Sonos) bedraad dalijk, maar voor het losse spul (telefoon, tablet, toekomstig Sonos spul) is een stabiele wifi-verbinding wel heel wenselijk.

Uiteindelijk dus geen oplossing helaas, maar wel de bevestiging dat die Connectbox niet bijzonder "connecterig" is. Jammer genoeg na al die jaren dus nog steeds een euvel bij veel providers, in het niet leveren van een fatsoenlijke modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:56:
https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-bij-wet-openbreken/
Interessant of dit zomaar mogelijk is.

Btw:

[...]

Is hier überhaupt recent nog van verschenen? ben wel erg benieuwd wat er nog mogelijk te maken is van de mediabox xl... Het opstarten is altijd een feest, je kan rustig je koffie zetten, boterhammen smeren en dan is hij opgestart :+ .
Ik heb vandaag een support chat gehad met Ziggo. Daarin vroeg ik of het mogelijk is eventueel tegen meerprijs de Mediabox Next te krijgen als ik een Ziggo Compleet abonnement zou aanvragen. Dit kon, dit zou mij per maand €13.50 per maand kosten.

Dat vond ik en belachelijk veel geld om fatsoenlijke werkend apparaat te krijgen. Die Mediabox XL is een drama. De heer die mij hielp gaf aan dat ze bezig zijn met een Upgrade voor de Mediabox xL zodat deze hetzelfde ging werken als de Next. Toen ik zei dat ik niet geloofde dat je met een nieuwe firmware op de Mediabox XL een snellere machine zou krijgen zei hij "Ik heb dit op het moment in test is misschien zelfs sneller dat de Next"

Ik vroeg om bewijs, filmpjes screenshots, maar dat was helaas niet mogelijk. Het lijkt mij een broodje aap verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Sonos en de connectbox zijn sowieso geen vriendjes. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Raymond P, dat is dan wel weer gek eigenlijk… de Sonos is nu net het enige apparaat hier in huis die weinig tot geen problemen met die Connectbox heeft. De rest hier wel, en dat zijn redelijk wat apparaten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kapotlood schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:25:
Het eerste, een haperend signaal, kan ik me voorstellen, maar een langzame maar verder stabiele verbinding klinkt vreemd in zo'n geval toch?
Nee hoor. Als het kanaal erg druk is dan zal je dit vooral merken aan het gebrek aan 'air time'. Dus een langzamere maar wel stabiele verbinding.
Kapotlood schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:01:
Uiteindelijk dus geen oplossing helaas, maar wel de bevestiging dat die Connectbox niet bijzonder "connecterig" is. Jammer genoeg na al die jaren dus nog steeds een euvel bij veel providers, in het niet leveren van een fatsoenlijke modem.
Daar ben ik het niet mee eens. Ja, je kan het nooit vergelijken met een zelfgemaakt netwerk met kwaliteitsspul al is het alleen maar door de beperkte instellingsmogelijkheden. Maar het is echt onzin dat de Connectbox niet kan voldoen. Ik heb de Connectbox al een paar jaar en was verbaasd dat het Wifi-bereik helemaal niet zo slecht is in mijn appartementje. Om die reden zelf niks extra's gekocht. Ik denk dat er in jou geval een externe storingsbron is of het modem is gewoon defect. Als je echt een grotere woning hebt dan moet je gewoon iets beters nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 25-04-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

boswandeling schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:32:
[...]
Ik heb vandaag een support chat gehad met Ziggo. Daarin vroeg ik of het mogelijk is eventueel tegen meerprijs de Mediabox Next te krijgen als ik een Ziggo Compleet abonnement zou aanvragen. Dit kon, dit zou mij per maand €13.50 per maand kosten.

Dat vond ik en belachelijk veel geld om fatsoenlijke werkend apparaat te krijgen. Die Mediabox XL is een drama. De heer die mij hielp gaf aan dat ze bezig zijn met een Upgrade voor de Mediabox xL zodat deze hetzelfde ging werken als de Next. Toen ik zei dat ik niet geloofde dat je met een nieuwe firmware op de Mediabox XL een snellere machine zou krijgen zei hij "Ik heb dit op het moment in test is misschien zelfs sneller dat de Next"

Ik vroeg om bewijs, filmpjes screenshots, maar dat was helaas niet mogelijk. Het lijkt mij een broodje aap verhaal.
Gaf Support Chat ook aan wanneer ze die "supersnelle" firmware voor de XL vrij gaan geven? Als dat net zo vlot gaat als met de Android TV app dan is er misschien eerder nog een medicijn tegen Corona.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
hardware-lover schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:33:
[...]

Gaf Support Chat ook aan wanneer ze die "supersnelle" firmware voor de XL vrij gaan geven? Als dat net zo vlot gaat als met de Android TV app dan is er misschien eerder nog een medicijn tegen Corona.
Nee dat werk niet aangegeven, alleen dat ze er mee aan het testen zijn en hij de upgrade thuis ook heeft als test. Maar als hij zegt dat het even snel, dan niet sneller is dan de Next, is het gewoon onzin, en had hij gehoopt dat ik het geloofde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@boswandeling, "minstens zo snel...", zou zeer waarschijnlijk wat geloofwaardiger zijn overgekomen? Niet dat het verder veel uitmaakt wat ze zeggen, zolang die update er niet is voor die box ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Kapotlood schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:01:
@ArcticWolf en @Raymond P, ik had stiekem al een donkerbruin vermoeden. Omdat het in 't begin wel heel goed werkte en 't toch weer een apparaat en de nodige kabeltjes scheelt dacht ik, waarom niet! Voorheen had ik inderdaad altijd een losse router bij diverse providers... vooral omdat die destijds sowieso niet genoeg UTP-aansluitingen op de modem hadden, maar ook omdat die een interne HD had (een Time Capsule van Apple).

Nu had die Connectbox eigenlijk alles wat ik nodig dacht te hebben in de eerste maand: genoeg UTP poorten, een snelle wifi-verbinding van makkelijk 250Mbit/s, en ruimschoots voldoende bereik voor mijn 65m2. Maar als de stabiliteit en snelheid te wensen over laat zal ik er toch aan moeten geloven. Voor zover mogelijk heb ik de meeste vaste apparaten (PC, laptop, Apple TV, Sonos) bedraad dalijk, maar voor het losse spul (telefoon, tablet, toekomstig Sonos spul) is een stabiele wifi-verbinding wel heel wenselijk.

Het eerste wat ik gedaan heb met het ziggo modem is de WiFi uitzetten en een externe AP gekocht. Bij mij was WiFi van de ziggo router een drama, daarnaast had ik alleen goede WiFi in de meterkast.
Als je geen fancy instellingen nodig hebt zou ik gewoon de Ziggo-box als router gebruiken, maar de WiFi uitzetten en een fatsoenlijke Accesspoint kopen en die in de woonkamer plaatsen. Moet je wel een netwerkkabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Jay-B, mijn woning is alles behalve groot (65m2), en noemenswaardige storingsbronnen heb ik niet (dat heeft de monteur ook aangegeven). Ik heb niet eens muren tussen m'n modem en 90% van m'n apparatuur, en m'n laptop staat regelmatig op ± 50cm afstand van de modem. Een veel directere wifi-verbinding dan dat is er bijna niet lijkt me. Probleem is en blijft dat de Connectbox gewoon geen geweldig apparaat is, ook al kan het voldoende zijn voor sommige mensen.

@rinkel, Gelukkig was ik voorbereid in dat geval ;)
Ik had toen ik dit huis kocht een betonnen vloer laten leggen en gelijk een 38mm buis doorgetrokken voor toekomstige kabels, omdat mijn coax-aansluiting voor in het huis staat, en m'n TV en zithoek achter in het huis. Was dus sowieso al van plan om de apparaten die daar staan van een draadje te voorzien (Sonos, TV en PC). Alleen voor o.a. de iPad, telefoon en een aantal smart-home zaken heb ik dalijk wel betrouwbare wifi nodig, dus daar zal dan t.z.t. wel een fatsoenlijke router voor moeten komen. Ik zat al te kijken naar onder andere de "TP-Link Archer C5400", maar ik zal tegen die tijd nog wel even kijken welke het best aan sluit bij wat ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:33:
[...]

Dat roepen ze al een jaar, idd netzoals de Android TV app. waar maar aan ontwikkeld en blijkbaar weinig budget voor is.

Als ze namelijk de Mediabox XL's gaan voorzien dan moet de hele back-end van de Next ook voldoende capaciteit hebben. Het feit dat alleen de TV Max abonnementen en dan ook nog maar 1 Next box krijgen zegt mij al genoeg.

Verder is dit natuurlijk een manier om ervoor te zorgen dat alle Mediaboxen XL niet naar de schroothoop hoeven maar nog een paar jaar meekunnen wat Ziggo enorm in de kosten scheelt. Ik denk dat Ziggo zijn voorsprong op televisie hoe langer hoe meer verliest hoe langer ze wachten met alle abonnementen van een cloud tv ontvanger te voorzien. Waarom zou je zoveel meer betalen voor een kastje met terugkijken en opnemen terwijl dit met NLZiet voor 7,99 per maand kan en dan tot een jaar terug en sommige programma's zelfs vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapotlood schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:51:
@Jay-B, mijn woning is alles behalve groot (65m2), en noemenswaardige storingsbronnen heb ik niet (dat heeft de monteur ook aangegeven). Ik heb niet eens muren tussen m'n modem en 90% van m'n apparatuur, en m'n laptop staat regelmatig op ± 50cm afstand van de modem. Een veel directere wifi-verbinding dan dat is er bijna niet lijkt me. Probleem is en blijft dat de Connectbox gewoon geen geweldig apparaat is, ook al kan het voldoende zijn voor sommige mensen.
Mijn betoog had niet als doel om jou te overtuigen dat het een geweldig apparaat is. Dat moet iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Ik zeg alleen dat als je 65 m2 moet beslaan en er nauwelijks storende factoren zijn dat het zonde van het geld is om een eigen router te kopen (uit eigen ervaring, ik had 75m2 gelijkvloers, woonkamer AOP). Heb je toch onderbrekingen en zijn er geen storingsbronnen dan is er een defect en zou ik een nieuw modem vragen.
boswandeling schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:32:
[...]

Toen ik zei dat ik niet geloofde dat je met een nieuwe firmware op de Mediabox XL een snellere machine zou krijgen zei hij "Ik heb dit op het moment in test is misschien zelfs sneller dat de Next"

Dat hij sneller zou worden dan de Next is natuurlijk een zeer sterk verhaal. Alleen al om het feit dat de hardware velen jaren ouder is. De software bestaat echter wel degelijk. Net zoals met de Next wordt deze in beperkte testgroepen al gebruikt (onder NDA). Volgens mij gaf Ziggo zelf aan dat ze deze in de eerste half van 2020 wilde vrijgeven. Door de Corona crisis zal dat hem niet meer gaan worden ben ik bang... Je wilt niet duizenden boxen op afstand zo'n substantiële update geven in deze tijd. Lijkt me niet slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Kapotlood schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:50:
@Raymond P, dat is dan wel weer gek eigenlijk… de Sonos is nu net het enige apparaat hier in huis die weinig tot geen problemen met die Connectbox heeft. De rest hier wel, en dat zijn redelijk wat apparaten :D
De Sonos issue wordt (werd?) pas leuk als je meerdere op de kabel gooit.
Het feit dat Sonos het voldoende problematisch vindt om beide Connectboxen op hun zwarte lijst te zetten geeft wel een signaal natuurlijk.

Voor de duidelijkheid: het probleem zit 'm dus niet direct in het wifi (dekking) gedeelte, dat werkt prima.
Je kan dat alleen niet los gebruiken.
Als je je oude apparatuur nog hebt liggen zou ik absoluut even proberen of je issues verdwenen zijn als je Connectbox in bridge staat. ;)

---

Ik snap niet waarom Ziggo uberhaubt nog monteurs stuurt in zulke gevallen. Is dat werkelijk goedkoper dan een fatsoenlijk docsis modem in de line-up op te nemen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De Sonos issue wordt (werd?) pas leuk als je meerdere op de kabel gooit.
Bedoel je meerdere Sonos-apparaten bedraad aansluiten? Ik ben namelijk van plan om (sowieso via een router, met CB in bridge) de Sonos Beam bedraad te doen, en 2 kleintjes draadloos te houden omdat ik daar niet kan komen met een draadje.
Voor de duidelijkheid: het probleem zit 'm dus niet direct in het wifi (dekking) gedeelte, dat werkt prima. Je kan dat alleen niet los gebruiken.
Hoe bedoel je "alleen niet los gebruiken"? Ik heb nu de laptop bedraad aangesloten omdat deze toch maar op ±50cm afstand van de modem staat, en de rest vooralsnog uit noodzaak even draadloos.

Oude routers heb ik niet meer... die heb ik aan de ex meegegeven :) Maar als de modem sowieso niet naar behoren werkt, of dat nu door een defect of slechte kwaliteit modem komt, dan heb ik hoe dan ook een router nodig om het wifi-deel stabieler te krijgen lijkt me?

De monteur kwam overigens in eerste instantie langs om te kijken of de frequentie uit de wandcontactdoos nog wel goed was (dat was niet zo). Het is een redelijk oud huis van de jaren '20, dus ik snap wel dat ze even willen zien wat de status hier van de aansluiting is e.d. Maar dat de modem ogenschijnlijk ofwel bij zoveel mensen kapot is, ofwel überhaupt een beetje brakkig is, dat verbaast me eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Kapotlood schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:57:
[...]

Bedoel je meerdere Sonos-apparaten bedraad aansluiten? Ik ben namelijk van plan om (sowieso via een router, met CB in bridge) de Sonos Beam bedraad te doen, en 2 kleintjes draadloos te houden omdat ik daar niet kan komen met een draadje.
Bij het gebruik van een een Connectbox in router-mode en verschillende setups van Sonos kan je issues verwachten. Hier wordt afaik wel aan gewerkt.
Hoe bedoel je "alleen niet los gebruiken"?
Wat ik bedoel is dat je bij zo'n all-in-one box modem/router/accesspoint het wifi gedeelte niet kan gebruiken als je het router gedeelte uit zet.
Oude routers heb ik niet meer... die heb ik aan de ex meegegeven :) Maar als de modem sowieso niet naar behoren werkt, of dat nu door een defect of slechte kwaliteit modem komt, dan heb ik hoe dan ook een router nodig om het wifi-deel stabieler te krijgen lijkt me?
Ja, als je ervoor kiest het routen te laten doen door een ander apparaat om alle apparaten op je netwerk stabiel te krijgen dan zal je dus ook een wifi accesspoint moeten hebben. Of een fatsoenlijk twee-in-een apparaat.

De ontwikkelingen rondom wifi gaan best hard, een losse router zorgt ervoor dat je relatief makkelijk wifi accesspoints kan upgraden (of van internetprovider kan switchen). Wellicht de moeite waard om over na te denken, maar niet voor iedereen relevant.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nu heb ik jaren een router gehad, maar een router (zoals de TP-Link Archer C5400) is toch altijd een 2-in-1 apparaat? Meerdere UTP-poorten en wifi... dat zit toch altijd op een router? Dan heb ik toch niet nog een apart accesspoint nodig?

Beetje 'newb' vragen misschien, maar ik heb nog nooit problemen gehad met gewoon een simpele router (destijds een Time Capsule), die vervolgens een niet al te gekke hoeveelheid apparaten voorziet van draadloos en bedraad internet. Dus het hele accesspoint-verhaal klinkt een paar stappen te ver en meer iets voor grotere huizen en/of bedrijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:20
Kapotlood schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:47:
Nu heb ik jaren een router gehad, maar een router (zoals de TP-Link Archer C5400) is toch altijd een 2-in-1 apparaat? Meerdere UTP-poorten en wifi... dat zit toch altijd op een router? Dan heb ik toch niet nog een apart accesspoint nodig?

Beetje 'newb' vragen misschien, maar ik heb nog nooit problemen gehad met gewoon een simpele router (destijds een Time Capsule), die vervolgens een niet al te gekke hoeveelheid apparaten voorziet van draadloos en bedraad internet. Dus het hele accesspoint-verhaal klinkt een paar stappen te ver en meer iets voor grotere huizen en/of bedrijven? :)
Misschien wel handig om even in te lezen over de verschillende wifi apparaten. Zoals bv router, accespoint. Modem router icm wifi. Etc etc. Dan is de keuze voor een accespoint, mesh systeem misschien niet gek hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Even op inlezen inderdaad.

Het doel van een router is het verbinden van meerdere netwerken, in dit geval jouw thuisnetwerk met het internet.
Bij het aanschaffen van een router wil je met name letten op de (maximale) doorvoersnelheid tussen die netwerken.
Om het complexer voor je te maken: vrijwel elke consumentenrouter die je koopt heeft een switch onboard en is dus al een 2-in-1 apparaat. In de meeste (thuis)situaties is dit ook wenselijk, of op zijn minst niet overbodig.

Het doel van een (wireless) accesspoint is toegang te verschaffen tot een specifiek netwerk, in dit geval jouw thuisnetwerk.
Bij het aanschaffen van een accesspoint wil je vooral letten op de gebruikte standaard (802.11ac, b/g/n of ax).

Een 2-in-1 apparaat is zeker mogelijk. Een 3-in-1 apparaat (dus met modem) is ook mogelijk, maar bij Ziggo heb je geen vrije modemkeuze en moet je het doen met wat ze 'aanbieden'.

--

Nb Ik ben groot voorstander van een alles-in-één apparaat met support van de provider. Zolang ik het zelf niet hoef te gebruiken. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:57:

Nb Ik ben groot voorstander van een alles-in-één apparaat met support van de provider. Zolang ik het zelf niet hoef te gebruiken. :+
Idem. Ik ging het liefst weer terug naar de situatie waarmee voor mij internet via de kabel begon. Met een domme Motorola Surfboard. Niet dat ik DOCIS 2.0 terug wil, maar ik zou wel graag de domheid van het modem terug hebben. Doe mij maar een modem dat alleen maar modem is. De rest zoals routers, switches en WiFi opstap punten zorg ik dan zelf wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@Raymond P
zelfs 4-in-1:
- Modem
- Router
- Switch
- WiFi accesspoint

Als je het ziggo modem in bridge laat zetten gaat ie van 4-in-1 dus naar 1-in-1 (alleen modem) en kun je verder alles los doen.

Volledig met je eens: perfect voor bij een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@Roetzen
Dat kan toch, modem in bridge?

(Had mezelf gequote)

[ Voor 82% gewijzigd door rinkel op 26-04-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat kan. Maar...

1) Dan is nog steeds niet alle extra functionaliteit er uit. Naar verluid hebben sommigen ook in bridge nog steeds PUMA6 gerelateerde problemen. Ook het telefoniegedeeltje kan niet ontkoppeld worden. Al die "uitgeschakelde" hardware blijft nog wel stroom verbruiken en kan kapot gaan waadoor het hele apparaat onbruikbaar kan worden ook al zou het modem gedeelte nog prima zijn.

2) Met het modem in bridge moet ik afzien van IPv6. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
TC7200 in bridge:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wM6YyT76GH5cDGyRpBqUHt747VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxoi9DpYVLMn8F0BGWav715I.png?f=fotoalbum_large

Die popt geheel automagisch naar "enabled".
Vroegah deed ik zo ongewild mee aan De Grote Vervuiling van het 2.4GHz Netwerk. Tegenwoordig betekent enabled disabled tenzij het enabled is, geloof ik.

In ieder geval, één van de redenen waarom ik graag gewoon een modem zou willen hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@Roetzen
Helder, ik zou ook liever een dom modem willen, maar bij gebrek aan, zal ik het moeten doen met bridge.
Raymond P schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:04:
TC7200 in bridge:

[Afbeelding]

Die popt geheel automagisch naar "enabled".
Vroegah deed ik zo ongewild mee aan De Grote Vervuiling van het 2.4GHz Netwerk. Tegenwoordig betekent enabled disabled tenzij het enabled is, geloof ik.

In ieder geval, één van de redenen waarom ik graag gewoon een modem zou willen hebben.
Is dat nog beschikbaar in bridge??
Bij mij staat echt alles uit, ik zie die instellingen niet eens meer. Er staat heel groot: “Router in bridge” dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
rinkel schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:49:

Is dat nog beschikbaar in bridge??
Bij mij staat echt alles uit, ik zie die instellingen niet eens meer. Er staat heel groot: “Router in bridge” dat is alles.
Ja. En nee, ik wil niet upgraden naar een witte box :+

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond P op 26-04-2020 20:12 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Raymond P schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:11:
[...]

Ja. En nee, ik wil niet upgraden naar een witte box :+
Ik zie namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sc1ohRrzTaRN24_4xm_i8efwa0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qu2l9UC8BEgakxLZnjOY4IH1.png?f=fotoalbum_medium

Als ik op instellingen klik krijg ik alleen een overzicht van de verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ajha maar jij hebt een wifi modem.

Ik heb een erouter. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxiuW2uPDr5msrnhS2f2ExWKqQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V7Y6zOhEJ1hCxOyGlJesF4qq.png?f=fotoalbum_large

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@Raymond P
Jij bofkont, dat kun je dus zelf regelen; bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@rinkel Klanten in het oud UPC gebied mogen dat.
Ter compensatie heeft diezelfde groep klanten geen werkende interactieve TV bij gebruik van CI+.

Mijn modem is trouwen ook nog geleverd door UPC, ik heb wel een keer de adapter moeten vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Raymond P op 26-04-2020 22:32 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Weet iemand wat je krijgt als je aanstuurt op een vervanging bij Ziggo van een EPC3928AD ?

Dat ding valt om de haverklap pom en een fysieke powercycle is vereist.
Wi-Fi staat al uit.
Ding staat vol met DHCP reserveringen en doet DHCP.
Voordeel is dat je wel alternatieve DNS kunt instellen.

(Wifi wordt verzorgd door 2x UAP-AC-Lite & Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Hann1BaL schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:05:
Weet iemand wat je krijgt als je aanstuurt op een vervanging bij Ziggo van een EPC3928AD ?
Een Compal of Arris Connectbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
@Hann1BaL Je zit eens een andere adapter kunnen proberen, dat is vaak het zwakke punt van die modems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
Ik heb nog niet langs zien komen maar dit is een goeie aanbieding. Wel alleen voor nieuwe klanten. Maar tweakers hier zijn creatief. https://directsales.ziggo.nl/friendsfamily

Blijkbaar alleen voor eerste lijn :deze aanbieding kan alleen aangeboden worden door medewerkers van VodafoneZiggo aan hun vrienden en familie. :(

[ Voor 27% gewijzigd door saharoen op 28-04-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
saharoen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:12:
Ik heb nog niet langs zien komen maar dit is een goeie aanbieding. Wel alleen voor nieuwe klanten. Maar tweakers hier zijn creatief. https://directsales.ziggo.nl/friendsfamily/detail-maz.

Blijkbaar allen voor eerste lijn :deze aanbieding kan alleen aangeboden worden door medewerkers van VodafoneZiggo aan hun vrienden en familie. :(
Dit is een zeer Interessante aanbieding alleen ik heb geen toegang hier toe :)

Wat ik trouwens opmerkelijk vind is hoeveel korting er geboden kan worden, dat is namelijk fors met 12*€38 = €456. Geeft ook wel aan dat er wat marge zit bij Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 28-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ok slechts zijdelings met Ziggo te maken (denk ik), maar ik zit met het volgende:

Setup:
- Ubee 3226 modem in bridge modus
- Sitecom WLR-9500 router erachter met WiFi en LAN clients

Eens in de zoveel tijd (1x per een paar dagen tot weken) dropt mijn router de WiFi netwerken (2.4 en 5Ghz versies staan geconfigureerd). Niet altijd allebei, de 2.4 versie sneuvelt standaard en soms sneuvelen ze allebei. SSID's zijn niet meer te zien.

Het exacte moment dat WiFi verdwijnt is moeilijk te pinpointen, maar ik zag vandaag wel in de logs van de router dat hij nog niet heel kort voordat ik de klacht binnen kreeg :P een nieuw WAN IP had gekregen, gevolgd door een "restarting services".
In de router interface zelf kan ik niks vinden over wanneer dit vernieuwd zou moeten zijn

Waarom zou een nieuw WAN IP m'n router over de zeik helpen? Is dit iets dat anderen ook ervaren? Of is er een andere oorzaak waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:47:

Waarom zou een nieuw WAN IP m'n router over de zeik helpen? Is dit iets dat anderen ook ervaren? Of is er een andere oorzaak waar ik naar kan kijken?
Misschien is het andersom. Het nieuwe WAN IP adres is een gevolg van het resetten van de router. Niet de oorzaak er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roetzen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:55:
[...]

Misschien is het andersom. Het nieuwe WAN IP adres is een gevolg van het resetten van de router. Niet de oorzaak er van.
In dat geval moet ik dus op een andere manier zien te achterhalen waarom de router reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

saharoen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:12:
Ik heb nog niet langs zien komen maar dit is een goeie aanbieding. Wel alleen voor nieuwe klanten. Maar tweakers hier zijn creatief. https://directsales.ziggo.nl/friendsfamily/detail-maz.

Blijkbaar alleen voor eerste lijn :deze aanbieding kan alleen aangeboden worden door medewerkers van VodafoneZiggo aan hun vrienden en familie. :(
Wat is de aanbieding dan? Kan de pagina niet openen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
IkWilbert schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:30:
[...]

And it's gone.. jammer had gehoopt ergens een code te kunnen bemachtigen maar dat feest gaat nu niet door, helaas.

Aanbieding betrof Internet+tv max van €87,50 voor €49,50.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 28-04-2020 15:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
IkWilbert schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:30:
https://directsales.ziggo.nl/friendsfamily

[ Voor 23% gewijzigd door Tochjo op 28-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just3
  • Laatst online: 09-09 21:36
Weet iemand welk model van welke fabrikant het nieuwe Connectbox Giga modem is? Ik ben vooral benieuwd of dit een problematische Intel Puma chipset heeft of niet. Ik heb deze informatie nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Just3 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:41:
Weet iemand welk model van welke fabrikant het nieuwe Connectbox Giga modem is? Ik ben vooral benieuwd of dit een problematische Intel Puma chipset heeft of niet. Ik heb deze informatie nog nergens kunnen vinden.
https://www.ispreview.co....t-connect-box-router.html

lijkt me dat ze niet een compleet nieuw concept ontwikkeld hebben bij Ziggo..

Virgin is ook Liberty Media dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 28-04-2020 17:50 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Alles lijkt erop dat het een Puma 7-chipset based apparaat is (reguliere ConnectBoxen zijn Puma 6).

Ziggo gebruikt DOCSIS 3.1 voor de Gigabit levering, de Puma 6 heeft dat nog niet en Ziggo beweert dat het wel een Puma chipset heeft.
So far as we’ve been able to confirm the Hub 4 also features an Intel Puma 7 (CE2752) CPU
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OB8E79BUgK-4qjyDQRnWpll6FpY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/s4t2ExfX1LcYrhB71lJBc3Pd.png?f=fotoalbum_medium
the Intel® Puma™ 7 SoC was one of the first platforms designed for the newer DOCSIS* 3.1 solution and offers increased bandwidth.
Dat de Puma 7 dezelfde problemen zal hebben als de 6 lijkt me toch sterk. :+

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
ion schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:12:
Zijn er alternatieven voor de Arris Connectbox? Ik heb dit apparaat sinds we een mediabox next hebben en ik heb alleen maar gezeik ermee. Hij gaat enorm veel throttle als ik ook maar 1 torrent aanzet, soms helpt het herstarten van het modem en heb ik daarna weer voor een dag of langer goed internet. De connectbox staat al in bridge mode, maar zorgt nog steeds voor problemen. Bij mijn vorige cisco modem hadden we geen problemen met throttling. Ik lees dat die Puma6 chip erg slecht is en dus niet veel verbindingen aankan.

Is die compal connectbox misschien beter?
PA5AM schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb dit probleem bij een vriend opgelost door een TC7210 van marktplaats te plukken en met wat overtuigingskracht deze te laten activeren door de klantenservice.

Blijf het raar vinden dat dit soort maatregelen nodig zijn om een stabiele verbinding te krijgen..
Iemand hier recent nog ervaring mee? Ook ik ervaar hetzelfde, netwerk dat op z'n bek gaat met een beetje torrent'en. VPN verbinding + torrents is al helemaal niet mogelijk. Ervaringen met zo een TC7210, hoe zijn die?

M'n broer op ander adres, zelfde hardware heeft dit precies ook zo :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Marsjee op 28-04-2020 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Marsjee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:11:
[...]

[...]

Iemand hier recent nog ervaring mee? Ook ik ervaar hetzelfde, netwerk dat op z'n bek gaat met een beetje torrent'en. VPN verbinding + torrents is al helemaal niet mogelijk. Ervaringen met zo een TC7210, hoe zijn die?

mijn TC7210 (dan wel in bridge) doet t eigenlijk feilloos op dat gebied :)

wel mis ik al tijden 1 downstream kanaal op dat ding maar goed... ik haal nog altijd de 500/40, en Ziggo vind het schijnbaar ook niet echt, ooit eens bij webcare gelegd, en die vonden t ook geen probleem

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:23:
[...]

wel mis ik al tijden 1 downstream kanaal op dat ding maar goed... ik haal nog altijd de 500/40, en Ziggo vind het schijnbaar ook niet echt, ooit eens bij webcare gelegd, en die vonden t ook geen probleem
Klinkt goed, dankje!.
Zo net een TC7210 op de kop getikt :o Zit zelf met 250/25, dus dat komt hopelijk goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Marsjee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:25:
[...]

Klinkt goed, dankje!.
Zo net een TC7210 op de kop getikt :o Zit zelf met 250/25, dus dat komt hopelijk goed 8)
nu hopen dat Ziggo mee werkt met het ding activeren...

al zijn er natuurlijk wel truukjes om ze wat sneller in de benen te krijgen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:27:
[...]

Eventuele tips? Heb tot nu toe alles geregeld via de chat, 2 andere modems al en bridge mode laten activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just3
@SMSfreakie @gertvdijk Bedankt!
gertvdijk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:59:
[...]
Helaas, ik moet je teleurstellen, lijkt nog steeds aanwezig bij de Puma 7... https://www.theregister.c...09/intel_puma_modem_woes/
[...]

[...]

Ik heb precies hetzelfde hier met die Connectbox... Helaas ook niet exclusief tot torrenten. Op een ander adres met een Cisco EPC3925 via Ziggo nergens last van...
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:27:
[...]

Is het mogelijk om niet door Ziggo geleverde modems te gebruiken? Hoe werkt dit? [edit: ah, het zal dan zeker een Ziggo modem die een andere klant je verkoopt zijn zeker.] Ik kreeg van de klantenservice (zakelijk) immers vandaag nog te horen dat ze alleen nog Connectboxen en Hitrons (ook Puma) opsturen. Ze zeiden overigens niks te weten van een Puma chipset met problemen... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Just3 op 28-04-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
gertvdijk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:59:

Waarom? Copy/paste en bingo. De 7 is immers ook alweer van '16 (de 6 is van '15).

Puma 7 heeft (had) dezelfde issues als de 5 en 6.
Puma 7 is wel wat krachtiger dan z'n voorgangers dus het zou zomaar kunnen dat die wat beter functioneert met firmware patch.

Edit: af en toe verversen dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 28-04-2020 20:56 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zal Ziggo meewerken om deze router te activeren? Gewoon als nieuw gekocht. Was er niet zoiets als vrije modem of router keuze?

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6490-cable/

Edit: nevermind, deze router is blijkbaar niet te koop voor particulieren maar alleen voor kabelbedrijven. Deze post mag worden verwijderd.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Freeze op 28-04-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Al sinds de lockdown in Nederland heb ik problemen met mijn Ziggo verbinding. Had dat ook gepost hier. Zo is inmiddels mijn modem en hoofdaansluiting vervangen. Ik heb echter nog regelmatig uitval van mijn internet signaal.
Het rare is dat ik vorig week het uitvallen gereduceerd was naar 2 keer per dag ongeveer, en daarna weer dagen gehad waarbij ik de hele avond geen verbinding had. Zelfs in de nacht(kiespijn :X ) ongeveer 3:00 heb ik een uitval gehad. Dit heeft niets te maken met de huidige drukte op de netwerk aangezien ik het op ieder moment van de dag deze problemen heb.

Nou heb ik weer contact opgenomen met ziggo en komt er weer een monteur langs, alleen heb ik al zo'n 1.5 maand onbruikbaar internet. Dit is ook bevestigd door ziggo want dit is alweer de tweede keer dat er een monteur komt. Heb in totaal denk ik 5 keer contact met ze gehad. De medewerker gaf aan dat mijn signaalwaardes instabiel zouden zijn.

Is er iets wat ik kan aangeven om ze te helpen met dit proces? Ik sta er niet op te wachten dat er weer een mannetje komt met zijn standaard procedure om mijn router te resetten en een als momentopname een speedtest doet. Als mijn internet het doet, dan haal ik mijn maximale snelheid. Ik heb er alleen niets aan dat hij om de haverklap wegvalt.

offtopic:
Nou is mijn andere optie om over te stappen naar KPN, alleen datgene wat mij een beetje tegen houdt is:
- Vrouw en ik hebben Vodafone(totaal 10 euro korting). Ik zit nog vast aan een nieuw contract die ik sinds afgelopen november heb verlengd. Maar goed deze is zakelijk aftrekbaar dus die 5 euro korting is verwaarloosbaar. Vrouw kan mogelijk over naar KPN waarbij we daar weer een korting krijgen.

- KPN kan max 160/10 Mbit leveren op mijn postcode volgens de check. Ik heb n 250/20 via Ziggo.
Laatste keer dat ik ADSL had was tot 2010 bij XS4ALL op een 20/2 lijntje. Wat ik toen vervelend vond was dat de download snelheid ging instorten als je aan het uploaden was en vice versa. Iets wat echt een verademing was toen ik over ging naar UPC destijds. Ik weet niet hoe dit met VDSL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
com2,1ghz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:50:
Al sinds de lockdown in Nederland heb ik problemen met mijn Ziggo verbinding. Had dat ook gepost hier. Zo is inmiddels mijn modem en hoofdaansluiting vervangen. Ik heb echter nog regelmatig uitval van mijn internet signaal.
Het rare is dat ik vorig week het uitvallen gereduceerd was naar 2 keer per dag ongeveer, en daarna weer dagen gehad waarbij ik de hele avond geen verbinding had. Zelfs in de nacht(kiespijn :X ) ongeveer 3:00 heb ik een uitval gehad. Dit heeft niets te maken met de huidige drukte op de netwerk aangezien ik het op ieder moment van de dag deze problemen heb.

Nou heb ik weer contact opgenomen met ziggo en komt er weer een monteur langs, alleen heb ik al zo'n 1.5 maand onbruikbaar internet. Dit is ook bevestigd door ziggo want dit is alweer de tweede keer dat er een monteur komt. Heb in totaal denk ik 5 keer contact met ze gehad. De medewerker gaf aan dat mijn signaalwaardes instabiel zouden zijn.

Is er iets wat ik kan aangeven om ze te helpen met dit proces? Ik sta er niet op te wachten dat er weer een mannetje komt met zijn standaard procedure om mijn router te resetten en een als momentopname een speedtest doet. Als mijn internet het doet, dan haal ik mijn maximale snelheid. Ik heb er alleen niets aan dat hij om de haverklap wegvalt.

offtopic:
Nou is mijn andere optie om over te stappen naar KPN, alleen datgene wat mij een beetje tegen houdt is:
- Vrouw en ik hebben Vodafone(totaal 10 euro korting). Ik zit nog vast aan een nieuw contract die ik sinds afgelopen november heb verlengd. Maar goed deze is zakelijk aftrekbaar dus die 5 euro korting is verwaarloosbaar. Vrouw kan mogelijk over naar KPN waarbij we daar weer een korting krijgen.

- KPN kan max 160/10 Mbit leveren op mijn postcode volgens de check. Ik heb n 250/20 via Ziggo.
Laatste keer dat ik ADSL had was tot 2010 bij XS4ALL op een 20/2 lijntje. Wat ik toen vervelend vond was dat de download snelheid ging instorten als je aan het uploaden was en vice versa. Iets wat echt een verademing was toen ik over ging naar UPC destijds. Ik weet niet hoe dit met VDSL is.
Laat ze de wijkkast eens bekijken, kijken of de connector van de groene kabel bijvoorbeeld nog goed is.
Heb zelf ooit ook eens 4 monteurs gehad die niks konden vinden, 5de monteur dook de wijkkast in (die ook nog eens in onze voortuin stond ;( ) en had binnen 5 minuten het probleem verholpen, namelijk de aansluiting van de groene kabel had corrosie verschijnselen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
KPN kan max 160/10 Mbit leveren op mijn postcode volgens de check. Ik heb n 250/20 via Ziggo.
Je kan per maand opzegbaar nemen bij kpn kost je eenmalig 25 euro aansluitkosten en 45.50 voor abo om te kijken of het bevalt. https://shop.kpn.com/internet-tv/internet/. Gelijk opzeggen als je aansluiting werkt en dan als bevalt opzegging intrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 29-04-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:23:
[...]

Exact hetzelfde hier, ik mis al bijna een jaar een DS kanaal, heb er nog maar 15 van de 16. Er zijn er meer die het hebben, niemand weet waarom. Verder rockstable, inmiddels alweer ruim 200 dagen up. Reset gebeurt alleen als ik een keer het stekkerblok eruit ruk om een of andere reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
valkenier schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:20:
[...]

Exact hetzelfde hier, ik mis al bijna een jaar een DS kanaal, heb er nog maar 15 van de 16. Er zijn er meer die het hebben, niemand weet waarom. Verder rockstable, inmiddels alweer ruim 200 dagen up. Reset gebeurt alleen als ik een keer het stekkerblok eruit ruk om een of andere reden.
Jammerlijk dat je als je naar Gigabit wilt dat je dan echt aan een CB vast zit.. met Puma 7 chipset en alle ellende :(

van mij mag er ook voor Ziggo wel eens eigen modem keuze zijn, tuurlijk dat ze dan geen support willen leveren als t niet werkt.. maar er zijn ook non puma-X modems die docsis 3.1 doen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
ion schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:12:
Zijn er alternatieven voor de Arris Connectbox? Ik heb dit apparaat sinds we een mediabox next hebben en ik heb alleen maar gezeik ermee. Hij gaat enorm veel throttle als ik ook maar 1 torrent aanzet, soms helpt het herstarten van het modem en heb ik daarna weer voor een dag of langer goed internet. De connectbox staat al in bridge mode, maar zorgt nog steeds voor problemen. Bij mijn vorige cisco modem hadden we geen problemen met throttling. Ik lees dat die Puma6 chip erg slecht is en dus niet veel verbindingen aankan.
Is die compal connectbox misschien beter?
[...]
[...]
Als je een Intel Puma chipset modem (e.g. Connectbox) hebt en een torrent wil binnenhalen helpt het om in je torrent client het µTP protocol uit te schakelen, i.e. alleen nog het TCP protocol te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Just3 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:59:
[...]

[...]

Als je een Intel Puma chipset modem (e.g. Connectbox) hebt en een torrent wil binnenhalen helpt het om in je torrent client het µTP protocol uit te schakelen, i.e. alleen nog het TCP protocol te gebruiken.
Stront ziek wordt ik al van die Puma chipset, ben nog niet zolang klant bij Ziggo, maar ga er ook niet lang blijven op deze manier. Wat een drama.

Met het protocol klopt inderdaad, dit heb ik ingesteld staan, en ook de connecties verminderd, en zeker de upload omlaag gezet. Hoe kan Ziggo zulke modems gebruiken? Leuk voor Henk & Ingrid, maar voor de tweaker/ IT'er echt not done..... |:(

** Moet je eens een VPN verbinding erbij gebruiken, en dan torrent... Weg heel het netwerk ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 29-04-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Just3 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:59:
[...]

[...]

Ik ga dat eens uitproberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Marsjee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:02:
[...]

Stront ziek wordt ik al van die Puma chipset, ben nog niet zolang klant bij Ziggo, maar ga er ook niet lang blijven op deze manier. Wat een drama.

Met het protocol klopt inderdaad, dit heb ik ingesteld staan, en ook de connecties verminderd, en zeker de upload omlaag gezet. Hoe kan Ziggo zulke modems gebruiken? Leuk voor Henk & Ingrid, maar voor de tweaker/ IT'er echt not done..... |:(
Heb je er ook last van via een VPN?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
MeNTaL_TO schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:36:
[...]

Heb je er ook last van via een VPN?
Met VPN is het nog erger helaas. Kan het modem helemaal niet aan ofz.
Modem staat overigens ook in bridge. Heb uitvoerig getest met connectbox rechtstreeks op 1 pc ( bridge nog steeds ) maar het blijft k$%$#%$#.

Ook nog op ander adres getest, zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Het ergste is misschien nog wel dat Ziggo je niet serieus neemt. Je laat het woord Torrents vallen en per direct zeggen ze, "hET DownLOAden van TOrReNTS sUPporTen WiJ nIeT." :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marsjee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:02:
[...]

** Moet je eens een VPN verbinding erbij gebruiken, en dan torrent... Weg heel het netwerk ;(
Marsjee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:37:
[...]

Met VPN is het nog erger helaas. Kan het modem helemaal niet aan ofz.
Modem staat overigens ook in bridge. Heb uitvoerig getest met connectbox rechtstreeks op 1 pc ( bridge nog steeds ) maar het blijft k$%$#%$#.

Ook nog op ander adres getest, zelfde verhaal.
De meeste hebben geen probleem na de laatste firmware patches. Als er een specifiek geval is waarom het niet werkt voor je: Er is ook nog een UBC1318ZG in omloop. Als ik me niet vergis zit hier een broadcom chip in. Hij wordt standaard niet geleverd (zit geen wifi op) maar als je een eigen wifi-oplossing hebt kan je hier misschien naar vragen.

Heb zelf ook de Giga box maar geen problemen met VPN (of andere problemen). Het schijnt per VPN te verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 29-04-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
De UBC1318ZG wordt alleen geleverd bij zakelijk of particulieren met giganet mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wat voor issues ervaren jullie met de connect box?

Zelf onlangs klant en laatst via vpn ipvanish gewoon op usnet prima kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bl4ckviper schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:42:
Wat voor issues ervaren jullie met de connect box?

Zelf onlangs klant en laatst via vpn ipvanish gewoon op usnet prima kunnen downloaden.
Lees de afgelopen 600 pagina's eens door met de zoekfunctie zou ik zeggen. Sommige hebben last van de puma6 maar ook heel veel niet. Voor mij persoonlijk was het een uitstekend modem met de beste WiFi van een ziggo modem die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
king006 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:04:
De UBC1318ZG wordt alleen geleverd bij zakelijk of particulieren met giganet mogelijkheid.
Dat is toch niet helemaal waar, op de Ziggo community en via de chat zijn ze recent uitgedeeld aan particulieren.

https://community.ziggo.n...rbinding-connectbox-55102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
He, een heel erg lange tijd geen last van gehad, maar gisterenavond wel: een echte storing. Klinkt welhaast triomfantelijk als ik dit zo terug lees....;) Alles lag eruit. Storing begon om ca. 21:30 uur en eindige een goede 2 uur later. Postcode 8242.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
valkenier schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:18:
[...]

Dat is toch niet helemaal waar, op de Ziggo community en via de chat zijn ze recent uitgedeeld aan particulieren.

https://community.ziggo.n...rbinding-connectbox-55102
** Gaat chatten met ziggo, keep you posted, thanks!
Sodeju, de chat lijkt niet te werken meer ofz, druk op: Chat met ons. Gebeurd er gewoon niets.
zucht.. Chrome, edge en internet explorer getest, niets werkt :+

EDIT 1337x: PI-hole uit, nu kan ik chatten.. wordt vervolgd :+

HAHA, nou dit is echt om te huilen. Zoals vele hiervoor al aangeven, zodra je het woord torrent laat vallen: dIt OnDeRStEuNt ZigGo niet.... en niet eens de moeite nemen om de rest van het verhaal te lezen. Bah.

[ Voor 36% gewijzigd door Marsjee op 30-04-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
VodafoneZiggo zal wel een extreem goede deal met Intel hebben om ze van die hopeloze Puma chipsets af te helpen.

Het enige goede nieuws is dat ik nog niks gelezen heb over een Intel opvolger van de Puma 7 chipset (launchdate 16Q3).

Kan niet wachten totdat Ziggo gedwongen wordt om ook andere modems op haar netwerk toe te laten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 161 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic