Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
Dank voor de snelle reacties!
DeBolle schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:55:
[...]

Wat is de functie van die router nu? Deelt 'ie nog DHCP? Dubbel NAT? Andere IP range?
De Connectbox staat in 'Enable Modem Mode'. Ik kan geen router functies meer instellen. Mijn oude router is verwijderd, en mijn Deco staat in Router mode. Deco zegt DHCP en NAT te beheren. De connectbox zegt dus nergens iets over DHCP en NAT. Ik heb nergens een IP range ingesteld. Ik kan IPs toewijzen in Deco app, maar heb dat niet gedaan.
vanaalten schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:20:
[...]

Sowieso de vragen beantwoorden die @DeBolle gesteld heeft.

Daarnaast: staat de connectbox nu ook in bridge? Kan je dat controleren door het WAN-IP4 adres van je router te bekijken (en de eerste twee van de vier nummers te posten bijvoorbeeld)?

En wat was er aan apparatuur aanwezig voor jij er in trok, dus waarmee is het netwerk uitgebreidt?
Connectbox staat zoals gezegd in Bridgemode. Welke 4 cijfers bedoel je? Mijn WAN-IP heeft er 8: xx.xx.x.xxx. Mijn "Whatsmyipadress.com" IP komt overeen met de WAN IP van de Deco als je dat bedoelt..

Voor ik kwam was er een JBL playlist speaker, Chromecast, Huawei telefoon en Surface Pro. Dat is uitgebreidt/vervangen met Logitech Harmony hub, Chromecast 2, Apple TV, PS4, iPhone, iPad, SurfaceBook, 5 sonos speakers, WD Mybook NAS, Ikea Tradfri gateway met 16 lampen en 3 remotes en sinds kort een RPI met home assistant

Maar de problemen waren er dus altijd al. Die zijn niet begonnen toen ik deze apparaten toevoegde. Ze hebben het hooguit erger gemaakt omdat er meer apparaten zijn waar iets mee mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
mavano schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:34:
Connectbox staat zoals gezegd in Bridgemode. Welke 4 cijfers bedoel je? Mijn WAN-IP heeft er 8: xx.xx.x.xxx.
Jouw xx.xx.x.xxx = 11 22 3 444 dus. 4 getallen, ik doelde op die eerste twee getallen.
Mijn "Whatsmyipadress.com" IP komt overeen met de WAN IP van de Deco als je dat bedoelt..
Ja, precies. Dat beantwoord mijn vraag ook. :)

Dus ja, de Connectbox staat in bridge mode.
Voor ik kwam was er een JBL playlist speaker, Chromecast, Huawei telefoon en Surface Pro. Dat is uitgebreidt/vervangen met Logitech Harmony hub, Chromecast 2, Apple TV, PS4, iPhone, iPad, SurfaceBook, 5 sonos speakers, WD Mybook NAS, Ikea Tradfri gateway met 16 lampen en 3 remotes en sinds kort een RPI met home assistant

Maar de problemen waren er dus altijd al. Die zijn niet begonnen toen ik deze apparaten toevoegde. Ze hebben het hooguit erger gemaakt omdat er meer apparaten zijn waar iets mee mis kan gaan.
...maar als die problemen er al waren... wat was dan oorspronkelijk de router daar? Stond die ConnectBox voor je er in trok als modem/wifi/router ingesteld?

Ik kan twee dingen bedenken:
1) stiekem staat er nog een apparaat wat je niet genoemd hebt dat als DHCP server functioneert. Toch nog een onopgemerkte router bijvoorbeeld. Misschien een Horizon-box of ander apparaat die via het netwerk TV van Ziggo afneemt?

2) wat misschien ook kan is dat een apparaat een vast ingesteld LAN IP adres heeft die toevallig binnen de DHCP IP range valt. Stel dat het LAN op 192.168.1.x zit. En stel dat de DHCP range is ingesteld als 192.168.1.20... 192.168.1.100. En stel dat de Sonos (of ander apparaat dat er al was) vast ingesteld is door iemand op 192.168.1.50. Alles werkt, totdat de DHCP server besluit om je RPi een nieuw adres te geven...192.168.1.50. Dan krijg je een conflict, twee apparaten met hetzelfde adres - en misschien dat dat de oorzaak is van jouw problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
vanaalten schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:30:
[...]

Jouw xx.xx.x.xxx = 11 22 3 444 dus. 4 getallen, ik doelde op die eerste twee getallen.

[...]

Ja, precies. Dat beantwoord mijn vraag ook. :)

Dus ja, de Connectbox staat in bridge mode.

[...]

...maar als die problemen er al waren... wat was dan oorspronkelijk de router daar? Stond die ConnectBox voor je er in trok als modem/wifi/router ingesteld?

Ik kan twee dingen bedenken:
1) stiekem staat er nog een apparaat wat je niet genoemd hebt dat als DHCP server functioneert. Toch nog een onopgemerkte router bijvoorbeeld. Misschien een Horizon-box of ander apparaat die via het netwerk TV van Ziggo afneemt?

2) wat misschien ook kan is dat een apparaat een vast ingesteld LAN IP adres heeft die toevallig binnen de DHCP IP range valt. Stel dat het LAN op 192.168.1.x zit. En stel dat de DHCP range is ingesteld als 192.168.1.20... 192.168.1.100. En stel dat de Sonos (of ander apparaat dat er al was) vast ingesteld is door iemand op 192.168.1.50. Alles werkt, totdat de DHCP server besluit om je RPi een nieuw adres te geven...192.168.1.50. Dan krijg je een conflict, twee apparaten met hetzelfde adres - en misschien dat dat de oorzaak is van jouw problemen.
Excuus als ik onduidelijk was.

- Oudste situatie: Connectbox als modem en (wifi)router.
- Vorige situatie: Connectbox in bidgemode en mijn eigen router voor netwerk/wifi (die in mijn vorige woning probleemloos werkte)
- Huidige situatie: Connectbox in bridgemode en en Deco mesh systeem als (wifi)router

in alle 3 de situaties heb ik vergelijkbare problemen. Enige verschil is dat ik in de vorige en huidige situatie meer apparaten aangesloten heb en het dus op meer devices misgaat. Ander verschil wat ik nog niet had genoemd is dat in de oudste situatie laptops soms problemen hadden om te verbinden met het internet. "Wel verbinding, geen internet." In de vorige en huidige situaties heb ik dat eigenlijk nooit meer. Laptops (en telefoons) werken vrijwel probleemloos. Dat de connectbox niet meer als router fungeert lijkt dat te hebben opgelost. Maar speakers/streamers lopen dus wel nog steeds met enige regelmaat vast.

Een andere DHCP server is er niet. Er staat hier nog een oude, domme Pace tv-decoder maar die doet niks met netwerk en hangt alleen aan een coax kabel.. Ik heb zelf nooit iets op een vast ip adres gezet. Ik heb de apparaten die hier al waren gecheckt en ook die hebben, waar relevant, geen vast ip-adres ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
mavano schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:49:
[...]
Een andere DHCP server is er niet. Er staat hier nog een oude, domme Pace tv-decoder maar die doet niks met netwerk en hangt alleen aan een coax kabel.. Ik heb zelf nooit iets op een vast ip adres gezet. Ik heb de apparaten die hier al waren gecheckt en ook die hebben, waar relevant, geen vast ip-adres ingesteld.
Dan... eh... weet ik het ook even niet. Even alle oude apparaten er af halen, kijk of het dan opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
mavano schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:49:
[...]

Excuus als ik onduidelijk was.

- Oudste situatie: Connectbox als modem en (wifi)router.
- Vorige situatie: Connectbox in bidgemode en mijn eigen router voor netwerk/wifi (die in mijn vorige woning probleemloos werkte)
- Huidige situatie: Connectbox in bridgemode en en Deco mesh systeem als (wifi)router

in alle 3 de situaties heb ik vergelijkbare problemen. Enige verschil is dat ik in de vorige en huidige situatie meer apparaten aangesloten heb en het dus op meer devices misgaat. Ander verschil wat ik nog niet had genoemd is dat in de oudste situatie laptops soms problemen hadden om te verbinden met het internet. "Wel verbinding, geen internet." In de vorige en huidige situaties heb ik dat eigenlijk nooit meer. Laptops (en telefoons) werken vrijwel probleemloos. Dat de connectbox niet meer als router fungeert lijkt dat te hebben opgelost. Maar speakers/streamers lopen dus wel nog steeds met enige regelmaat vast.

Als ik je problemen zo inschat lijkt het er het meest op dat je last hebt van stoorzenders, ofwel te veel wifi-netwerken die elkaar in de weg zitten. Heb je al eens met bijv. Wifi-Analyzer de naburige wifi-netwerken gescand? Probeer dan eerst eens het meest vrije kanaal voor je eigen netwerk te kiezen. Verder ook op 2,4GHz, de 40 MHz kanaalbreedte uitschakelen.
Verder zou je kunnen proberen zoveel mogelijk apparaten naar 5GHz te verhuizen. Dat scheelt ook vaak.

Wat betreft de Sonos speakers brengt een Sonos Boost wellicht een oplossing. Als alternatief kun je ook één van de Sonos speakers bekabeld aan het thuisnetwerk te hangen. Dan gaan de speakers over op SonosNet, en vormen hun eigen mesh netwerk en lopen de streams niet meer over je normale wifi-netwerk. Enige nadeel is dat SonosNet een eigen kanaal (1, 6 of 11) opeist.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 08-04-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
haagsepracht schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:18:
[...]

Is het mogelijk om een andere DNS op de ConnectBox in te stellen?
Je kan wel op je pc/tablet/laptop een andere DNS forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mavano schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:40:
Sorry voor de TLDR, maar voor ik met Ziggo contact op neem wil ik eerst hier eens om feedback vragen.

Op mijn oude adres had ik Ziggo en nooit probleem. Modem in bridgemodus, eigen router en nooit issues met verbinding en/of netwerk/wifi. Ik woon nu sinds een paar weken samen en heb op het nieuwe adres bizarre problemen.

Voor ik introk was er wifi/netwerk met de connectbox. Dit werkt meestal ok, maar er waren rare issues. Ineens stopte de spotify-connect speaker, of chromecast met spelen. Heel soms stopte op dat moment de hele internetverbinding, en moest ik de modem resetten, maar meestal hield mijn telefoon/laptop wel gewoon verbinding met wifi en netwerk, maar moest ik de chromecast een powercycle geven om weer een stream af te kunnen spelen. Vreemd. Omdat Apparaten wanneer ze het wel doen, aangeven vol wifibereik te hebben. Mijn zwager had me al gewaarschuwd. Toen hij kort bij mijn vriendin inwoonde en vergelijkbare problemen had ondervonden.

Toen ik introk kwamen er meer connected devices en nam ik mijn router mee. Issues gingen niet weg. Werden zelfs erger. Sonos speakers die ik aan wilde sluiten gaven tig x een foutmelding dat ze geen verbinding kon maken. Uiteindelijk gelukt, maar nog steeds valt soms random een surround speaker weg. Logitech harmony hub die niet gevonden kan worden via de app, of de hub kan ineens Sonos niet meer vinden. Chromecast loopt nog steeds af en toe vast. Apple TV idem dito. Deze apparaten (router, sonos, Harmony, Chromecast, Apple TV) werkten foutloos in mijn vorige woning. Ze geven allemaal aan vol wifibereik te hebben (als ze het wel doen).

Omdat ik op de bovenverdieping zowel met de connectbox, als mijn router sowieso een slechte verbinding had en het al een oude router was, geen AC bijvoorbeeld, heb ik een Mesh set gekocht van TP-Link. Stiekem hopend tegen beter weten in dat dat ook de issues zou wegnemen. Helaas. Bereik op de bovenverdieping is nu top, dus het was niet voor niks, maar zelfs met een accespoint op 1 meter afstand vliegt de verbinding er soms uit bij een apparaat. Telefoons, ipad en laptops geven in de hele woning aan dat ze vol wifibereik hebben en hoewel het lastig is om apparaten bekabeld aan te sluiten had ik bij de paar tests die ik probeerde dezelfde problemen. Dus daar lag het ook niet aan…

Maar het idiote is dus dat het vrijwel nooit bij telefoons, ipad of laptops gebeurt. Die blijven wel gewoon werken. Sonos loopt vast, maar mijn telefoon die ik letterlijk naast de speaker hou speelt de stream wel gewoon af. Maar Sonos weigert. Om 10 minuten later ineens wel weer door te spelen. En het zorgt ook voor dat apparaten geregeld vastlopen. Als de Apple TV vastloopt tijdens Netflix gaat hij soms uit zichzelf weer verder, soms is een modem reboot nodig, maar soms moet ik het netwerk ‘vergeten’ en opnieuw aanmelden en opnieuw aanmelden in de netflix app…

Again, sorry voor de TLDR, maar zou dit een modem issue kunnen zijn? Enige wat ik nog kan bedenken is dat het modem misschien af en toe heel even verbinding verliest en dat “connected devices” daardoor vastlopen en telefoons en laptops daar wel mee om kunnen gaan? Voordat de Ziggo klantenservice mij hun eigen accespoints wil gaan verkopen ben ik benieuwd naar de mening van tweakers met meer kennis dan ik…

Dank!
Sonos is een mooi product maar ook een lastig product. Een van de witte modems van Ziggo heeft problemen met Sonos en dat is te wijten aan STP (Spanningtree) een protocol om loop te voorkomen in je netwerk, een loop brengt alles down. Dit loop preventie mechaniek kan zelfstandig porten aan en uit schakelen. De STP variant van Sonos die conflicteert met de STP variant (bug?) in één van de witte modems van Ziggo. Overigens alleen in router modus en niet in bridge modus.

Sonos kan joinen op een bestaand wifi network, of Sonos zet haar eigen wifi netwerk op (hidden). Om het eigen wifi netwerk te activeren dien je 1 Sonos apparaat in de keten te voorzien van een UTP kabel. Zodra je een 2e Sonos apparaat voorziet van een UTP kabel krijg je de uitdagingen met loop preventie protocollen.

Advies:
-zet STP op jouw eigen router uit
-probeer de Sonos op haar eigen wifi te laten draaien, dat is een veel oudere tragere, maar betrouwbare wifi standaard dan het Ziggo netwerk. Te activeren door slechts 1 Sonos device van UTP te voorzien. WM=0

https://support.sonos.com/s/article/3237?language=nl_NL

'WM= 0' betekent dat je systeem met een bekabelde installatie is geconfigureerd
'WM= 1' betekent dat je systeem met een draadloze installatie is geconfigureerd
'WM=2' betekent dat het apparaat in een draadloze installatie als surroundspeaker of Sub op een Playbar, Playbase, of Beam is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Nou mijn internet is totaal onbruikbaar. Vorig week viel hij alleen overdag wat keertjes weg, maar nu heb ik gewoon geen internet meer in de avonden. Groene pijltjes lampje knippert alleen maar. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
com2,1ghz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:58:
Nou mijn internet is totaal onbruikbaar. Vorig week viel hij alleen overdag wat keertjes weg, maar nu heb ik gewoon geen internet meer in de avonden. Groene pijltjes lampje knippert alleen maar. -O-
Wat zei de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
stormfly schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:03:
[...]

Wat zei de klantenservice?
Die hebben uiteindelijk een monteur gestuurd nadat ik slecht was behandeld door een andere medewerker. Heeft de hoofdaansluiting en modem vervangen. Voor de rest moet ik er maar mee leven.
In de coronacrisis sturen ze dus geen monteur bij een instabiele verbinding. Maar met wat screenshotjes waarbij mijn signaalwaardes 0 waren werd dat gezien als geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

ArcticWolf schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:31:
[...]

Je kan wel op je pc/tablet/laptop een andere DNS forceren.
Ja, dat klopt inderdaad. Maar het is toch fijn als dat gewoon automatisch door de router wordt afgehandeld. Maar goed, ik heb nu handmatig 1.1.1.1 ingesteld op wat devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

com2,1ghz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:58:
Ook ik heb de laatste tijd problemen met mijn internet hier thuis, zowel via WIFI als bekabeld. Groene lichtjes die knipperden op het modem. Dit gebeurde vooral 's avonds, maar ook 's middags weleens. Men heeft een nieuwe splitter toegestuurd, dat lijkt te helpen voor nu.

Toch vind ik het vreemd en blijf ik eraan denken dat de problemen wellicht voortkomen uit het feit dat meer mensen nu vanuit huis werken en er meer gebruik wordt gemaakt van de internet connecties in de woonwijken. Maar goed, dat is een aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat een vreemde bedoeling: ik bel vanmorgen met de vraag dat ik van 50 Mbps naar 100 Mbps wil, het zogenaamde XXL-abonnement.

Geen probleem, u ontvangen enkel een nieuw modem en betaald 4,95 euro extra per maand.

Helemaal prima. Vervolgens een e-mail: je ontvangt een nieuwe Mediabox en willen graag je CI+ module retour.

Gaan we dus niet doen. Ik gebruik een heerlijk ouderwetse Humax 5200 met HDD om opnames te maken en de CI+ wil ik in m’n tv houden. Blijkbaar is dat ding in bruikleen.

Annuleren gaat niet, alternatief is pakket aan de deur weigeren. Dan annuleert alles zich vanzelf.

Daarna kan ik terugbellen en zorgen ze ervoor dat ik alsnog over ga naar XXL met behoud van CI+.

Lekker bezig Ziggo, denk even aan het milieu, de kosten en de medewerkers met dit soort procedures. 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door THE_BASE op 09-04-2020 18:35 . Reden: Prijswijziging ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02
THE_BASE schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:19:
Wat een vreemde bedoeling: ik bel vanmorgen met de vraag dat ik van 50 Mbps naar 100 Mbps wil, het zogenaamde XXL-abonnement.

Geen probleem, u ontvangen enkel een nieuw modem en betaald 5,95 euro extra per maand.

Helemaal prima. Vervolgens een e-mail: je ontvangt een nieuwe Mediabox en willen graag je CI+ module retour.

Gaan we dus niet doen. Ik gebruik een heerlijk ouderwetse Humax 5200 met HDD om opnames te maken en de CI+ wil ik in m’n tv houden. Blijkbaar is dat ding in bruikleen.

Annuleren gaat niet, alternatief is pakket aan de deur weigeren. Dan annuleert alles zich vanzelf.

Daarna kan ik terugbellen en zorgen ze ervoor dat ik alsnog over ga naar XXL met behoud van CI+.

Lekker bezig Ziggo, denk even aan het milieu, de kosten en de medewerkers met dit soort procedures. 8)7
Heb dit ook eens gehad met het verlengen van een pakket.. Toen kreeg ik ook ineens een e-mail dat ik zo'n mediabox kreeg. Ik wil dat ding niet want een CI module bevalt me prima. Maar dan zit er inderdaad niks anders op dan het hele zooitje te annuleren en opnieuw in gang te zetten.. Een te groot bedrijf om zoiets te kunnen regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als ik de windows app start dan kan ik niets zien, ik krijg steeds de melding "Niet Beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld". Geldt voor Live TV, Aflevering emist en HBO series.

De IOS app, de website (in chrome) doen het wel.
Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12

Mr. Freeze

¡GO!

jeanj schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:37:
Als ik de windows app start dan kan ik niets zien, ik krijg steeds de melding "Niet Beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld". Geldt voor Live TV, Aflevering emist en HBO series.

Mijn ervaring is maar van mij alleen dus, maar Euphoria van HBO (geweldige serie) kan ik met de W10 app gewoon verder kijken.

Misschien dat je het in een driver of hardware moet zoeken ivm DRM of iets dergelijks? Of een app op de achtergrond die mee kan kijken naar wat er afspeelt?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
jeanj schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:37:

Gooi je cookies maar eens weg. Best kans dat hij het weer doet ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

MdO82 schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:49:
[...]

Gooi je cookies maar eens weg. Best kans dat hij het weer doet ;)
Nope, geen effect (welke browser overigens? Ik heb ze allemaal gedaan)
Mr. Freeze schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:47:
[...]

Mijn ervaring is maar van mij alleen dus, maar Euphoria van HBO (geweldige serie) kan ik met de W10 app gewoon verder kijken.

Misschien dat je het in een driver of hardware moet zoeken ivm DRM of iets dergelijks? Of een app op de achtergrond die mee kan kijken naar wat er afspeelt?
Nee die serie werkt ook niet. Het geeft ooit wel gewerkt. App opnieuw geïnstalleerd en het werkt nog niet. Heb 18GB ruimte op C: dus dat is het ook niet. Heb PC al herstart, ook niet

De app ziet wel dat ik iets via de browser (chrome) een programma gemist (Youp van 't Hek) zat te kijken en geeft aan dat ik verder kan kijken maar dan de error. Onder Chrome werkt het wel met dus het zelfde account. Erg vreemd weer

[ Voor 69% gewijzigd door jeanj op 12-04-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12

Mr. Freeze

¡GO!

@jeanj ....en iets van VPN software draaien?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mr. Freeze schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:03:
@jeanj ....en iets van VPN software draaien?
Nee ik ga gewoon het internet op via .een dynamic.v6.ziggo.nl adres. (Wist niet dat ik ip6 had).

Heb er wel vpn software op staan maar niet in gebruik. Ik heb vorige week nog de app gebruikt

[ Voor 16% gewijzigd door jeanj op 12-04-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik had tot en met afgelopen woensdag DS-Lite op mijn Arris Connectbox, oftewel native IPv6 en CGNAT IPv4.

In de nacht van woensdag op donderdag is er een korte onderbreking geweest op mijn verbinding en heb ik plotseling full dual stack gekregen, dus native IPv6 én native IPv4 met port forwarding beschikbaar in de Connectbox.

Apart dat Ziggo ineens klanten aan het omzetten is naar full dual stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
Jeffrey87 schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:38:

Apart dat Ziggo ineens klanten aan het omzetten is naar full dual stack.
De brandende vraag ;) is dat FUPC of FZiggo gebied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
king006 schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:37:
[...]

De brandende vraag ;) is dat FUPC of FZiggo gebied?
Utrecht, fZiggo dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
haagsepracht schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:05:
[...]

Ook ik heb de laatste tijd problemen met mijn internet hier thuis, zowel via WIFI als bekabeld. Groene lichtjes die knipperden op het modem. Dit gebeurde vooral 's avonds, maar ook 's middags weleens. Men heeft een nieuwe splitter toegestuurd, dat lijkt te helpen voor nu.

Toch vind ik het vreemd en blijf ik eraan denken dat de problemen wellicht voortkomen uit het feit dat meer mensen nu vanuit huis werken en er meer gebruik wordt gemaakt van de internet connecties in de woonwijken. Maar goed, dat is een aanname.
Het zou niet uit moeten maken aangezien nagenoeg alle modems altijd online zijn (tenzij mensen 's avonds de modem / mediabox uitzetten). Als je segment vol zit, had je dat namelijk al moeten merken (dmv T3/T4 timeouts)
Enige wat je zou kunnen merken is dat de snelheid omlaag gedrukt wordt omdat de streams vol komen te zitten.

Afgelopen vrijdag was er een Ziggo monteur bij m'n nieuwe huis (uitzondering...) en die kwam erachter dat de groene kabel in de straat beschadigd was, 30 min later belt de aannemer al op dat ze 14 april langskomen om de kabel te repareren.
Die ene Ziggo monteur zei al dat ze niks meer te doen hadden sinds Corona, maar de aannemers blijkbaar ook niet meer }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 20:53
Zojuist gebeld met Ziggo voor een (jaarlijkse) verleng aanbod. Voorgaande jaren altijd tevreden geweest met het aanbod, namelijk een half jaar korting. Dit jaar is het maar 3 maanden korting en dat is al vanaf januari zo gaf de klantenservicemedewerker aan.

Heeft iemand anders recentelijk nog om korting gevraagd? Zo ja, wat voor aanbod heb je toen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M3lvinG schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:36:
Zojuist gebeld met Ziggo voor een (jaarlijkse) verleng aanbod. Voorgaande jaren altijd tevreden geweest met het aanbod, namelijk een half jaar korting. Dit jaar is het maar 3 maanden korting en dat is al vanaf januari zo gaf de klantenservicemedewerker aan.

Heeft iemand anders recentelijk nog om korting gevraagd? Zo ja, wat voor aanbod heb je toen gekregen?
Deze keer ben ik terughoudend met bellen voor korting. Ik heb namelijk een Next box icm het middelste tv abonnement. Op dit moment heb je voor Next het duurste tv abonnement nodig. Welke mediabox/abonnement heb jij? Welke aanbieding heb je nu gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20

Met welke afdeling bel je normaal? Zojuist met facturen / kosten gebeld, echter konden ze nergens een korting voor verlenen. Kwam erachter dat mijn huidige abbonement oud is, (>3jaar). Is een Z1 abbonement, vergelijkbaar met de start van nu. Als ik mijn abbonement omzet naar Start betaal ik 4,50 minder per maand. Uitgelegd aan de telefoon dat ik nu dus al 3 jaar 4,50 per maand teveel heb betaald, maar ze konden niets voor me doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 20:53
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:42:
[...]

Deze keer ben ik terughoudend met bellen voor korting. Ik heb namelijk een Next box icm het middelste tv abonnement. Op dit moment heb je voor Next het duurste tv abonnement nodig. Welke mediabox/abonnement heb jij? Welke aanbieding heb je nu gekregen?
Momenteel heb ik een Internet Complete + TV Start inclusief CI+ module. Kijk vrijwel nooit lineaire tv, dus dit is wel een goede oplossing voor mij. Aanbieding was 3 maanden 39 euro en daarna hetzelfde bedrag wat ik nu betaal. (nieuwe klanten krijgen 5 maanden 39 euro).
monofear schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:51:
[...]

Met welke afdeling bel je normaal? Zojuist met facturen / kosten gebeld, echter konden ze nergens een korting voor verlenen. Kwam erachter dat mijn huidige abbonement oud is, (>3jaar). Is een Z1 abbonement, vergelijkbaar met de start van nu. Als ik mijn abbonement omzet naar Start betaal ik 4,50 minder per maand. Uitgelegd aan de telefoon dat ik nu dus al 3 jaar 4,50 per maand teveel heb betaald, maar ze konden niets voor me doen...
Meestal word ik eerst doorverbonden met sales en daarna doorverbonden met de afdeling rententie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:42:
[...]

Dat is nu dus een (groot) nadeel voor TV klanten van Ziggo. Ze doen enorm moeilijk over het leveren van een Next en een tweede is al helemaal lastig. Bij KPN krijgt iedereen gewoon direct de nieuwste decoder en betaal je voor opnemen (of gratis met een 2e box) en voor uitzending gemist (of niet als je dat niet wilt).

Wil wel opmerken dat de interface en werking van de Next beter is dan de on-demand interface en snelheid bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:56:
[...]

Dat is nu dus een (groot) nadeel voor TV klanten van Ziggo. Ze doen enorm moeilijk over het leveren van een Next en een tweede is al helemaal lastig. Bij KPN krijgt iedereen gewoon direct de nieuwste decoder en betaal je voor opnemen (of gratis met een 2e box) en voor uitzending gemist (of niet als je dat niet wilt).

Wil wel opmerken dat de interface en werking van de Next beter is dan de on-demand interface en snelheid bij KPN.
Dat is inderdaad bij KPN goed geregeld. Iedereen gewoon dezelfde box en opnemen is een extra (waar je voor betaalt). Het zou me niet verbazen dat Ziggo ook zoiets voor ogen heeft. Kennelijk is er 'iets' (technisch?) met Next dat er nu een rem op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14

Het aanbod wat ik kreeg (eind februari) was ook 3 maanden 39 euro voor Internet Complete en TV Start.
Ik had een offerte van KPN liggen en heb ze een tegenbod gedaan om het jaartotaal (internet/tv/mobiel) te matchen.
Dat is ze net niet gelukt, 6 maanden 32.50 euro korting (29.95 daarna 62.45 p/m). Aansluitkosten bij Vodafone was ook geen ruimte meer voor.
Het verschil was dusdanig klein geworden dat ik nog een jaartje bij Ziggo zit.

Ziggo is vergeleken met concurrenten op dit moment erg prijzig als je geen/weinig behoefte hebt aan lineaire TV in 4K en/of een (veel te) snelle internetverbinding.
Ik kom prima uit de voeten met 250/25 en een handje vol TV zenders, de concurrentie biedt dat ook.

Bellen met providers is trouwens net alsof je op de markt staat tegenwoordig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jongetje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:56:
[...]

En bij KPN kun je naar verluidt inmiddels wel je eigen modem aansluiten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:14

Ik heb 6 maanden voor 34,95 euro voor Internet Start bij verlenging van mijn contract voor een jaar. Het is momenteel nog niet doorgevoerd. Klantenservice zegt dat het vanaf april ingaat, dus even afwachten of mijn factuur klopt. Anders ga ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Ze boden ons ook 3 maanden korting aan. Meer was mogelijk, maar dan moesten we TV Compleet + Internet Compleet in combinatie met de mediabox *troep* XL nemen. We hebben nu een NEXT.

Toevallig hebben ze ook weer mensen gemaild (zoals wij) met de optie om Internet Compleet (250/25) om te zetten in 500/40 en dat 6 maanden gratis sneller internet voor de prijs van Internet Compleet. Volgt er wel een nieuw jaarcontract ;) maar over 6 maanden bellen we gewoon dat Internet Max weer naar Internet Compleet kan en dan betalen we het bedrag wat we nu ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Toch hoop ik dat ze binnenkort de kortingklagers geen korting meer gaan aanbieden, jullie zijn mede de reden dat het voor de rest duurder word.
Korting omdat je echt een storing hebt/had vind ik geen probleem, maar het dreigen met opzeggen alleen om korting te krijgen is beetje zum kotsen en zou willen dat Ziggo er echt tegen gaat optreden want opzeggen doet 99,9% toch niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:33:
Toch hoop ik dat ze binnenkort de kortingklagers geen korting meer gaan aanbieden, jullie zijn mede de reden dat het voor de rest duurder word.
Korting omdat je echt een storing hebt/had vind ik geen probleem, maar het dreigen met opzeggen alleen om korting te krijgen is beetje zum kotsen en zou willen dat Ziggo er echt tegen gaat optreden want opzeggen doet 99,9% toch niet.
Je kunt het ook anders zien.

Zonder "kortingklagers" had Ziggo echt geen cent minder in rekening gebracht. Daarvoor zitten ze veel te comfortabel op hun monopolistentroon. Dankzij de "kortingklagers" leeft er in ieder geval een spoortje besef ergens in de krochten van het bedrijf dat men mogelijk eens wat meer met kortingen moet doen.

Dus, elke actie die je voorbij ziet komen is mede mogelijk gemaakt door jouw "kortingsklagers".

Volgende keer als je lekker populistisch wil gaan haatblaten, houd het even bij Geenstijl, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Dat is nogal kortzichtig. Uiteindelijk betaal je de (niet geringe) dividend van aandeelhouders en niet mijn korting.

Ik persoonlijk heb geen baat bij het gros van de diensten die Ziggo aanbiedt.
Ik "betaal" voor (jouw) HBO, Movies en Series, Safe Online, ontwikkeling van (jouw) proprietary set top boxen / afgedankte puma6 modems en Formule 1 / (jouw) andere sport.

Met een smart-tv en CI+ module in voormalig UPC gebied, Linux als besturingssystemen en een aversie tegen sport kijken* benadeel ik mijzelf enorm als ik Ziggo niet vraag om compensatie voor de door mij niet gebruikte/beschikbare diensten.

Als Ziggo de prijs van concurrentie niet kan evenaren zonder een (voor mij) noemenswaardige meerdienst te leveren dan stap ik dus zonder pardon over, want uiteindelijk wil ik gewoon een internetverbinding en niets meer.

* womens beach volleyball uitgesloten, dat trek ik dan weer wel.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan betaal jij toch lekker jarenlang hetzelfde voor je verzekeringen, telefoonabonnement, etc.
Als je na 1 of 2 jaar je tel.abonnement gaat verlengen, zeg je toch ook niet van 'laat die korting maar zitten'. Het is toch een gegeven dat als je korting wil je zelf actie moet ondernemen: of wisselen van provider, of even een belletje.

En dreigen met opzeggen heeft totaal niet, je moet alleen met in het keuzemenu kiezen voor 'opzeggen'. Anders krijg je geen bevoegd personeel aan de lijn. In mijn geval zijn het altijd plezierige en nette gesprekken: even kijken of alles bevalt, is er nog iets extra's nodig, etc. Uiteindelijk komen ze eerst met drie maanden korting en als je even aarzelt/aandringt, gaan ze in gesprek met hun leidinggevende (dat moet je allemaal maar geloven) en komen ze met een beter aanbod terug (mijn voorgaande keren altijd 6 maanden).
Aan het einde van het gesprek geven ze zelf al aan dat ze volgend jaar weer een belletje verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• handoff
Zo werkt de vrije markt toch? Er zijn meerdere aanbieders die goedkoper zijn. Ik bied aan om te blijven, maar tegen een bepaalde korting. Zij blij dat ze mij nog een jaar hebben, ik blij dat ik korting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:50:
[...]

En dreigen met opzeggen heeft totaal niet, je moet alleen met in het keuzemenu kiezen voor 'opzeggen'.
In het keuzemenu "opzeggen" aanvinken terwijl je helemaal niet van plan bent op te zeggen, maar er een korting uit wil slepen IS dreigen met opzeggen

Kortingen afdwingen onder dreiging van opzeggen is asociaal want uiteindelijk drijft het de prijzen voor de anderen op. Al was het alleen maar omdat het de helpdesk extra belast en dat moet door ons allen betaald worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roetzen op 14-04-2020 17:22 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn Ziggo verbinding (packetloss, soms lage download snelheid) en ik heb het vermoedde dat dit door een netwerk update komt (Docsis 3.1?) maar hier schiet mijn kennis wat tekort.

Om te beginnen dit zijn mijn modem waardes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHCmmHqDe-k6ANUDE0aP2oujX5E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DhQNvU7YlKQqpt8Nxy4cxdD8.png?f=user_large

Het modem zit aangesloten achter:
VQ601R AOP, deze is direct aangesloten op een Teleste OV-8420 versterker waar de modem
op de 0,5 db uitgang zit (port 1, 0-5 meter).

Op het AOP staat 5-1000MHz en op de versterker 85-1006MHz, is dit genoeg? Ik lees hier en daar dat Docsis 3.1 1.2 GHZ gebruikt..

Ik het het vermoedde dat bovenstaande dus niet voldoende is en ik het AOP zou moeten (laten) vervangen en de versterker moet vervangen (FRA-752X o.i.d.?). Klopt dit vermoedde of moet ik het ergens anders zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:10:
[...]

In het keuzemenu "opzeggen" aanvinken terwijl je helemaal niet van plan bent op te zeggen, maar er een korting uit wil slepen IS dreigen met opzeggen

Kortingen afdwingen onder dreiging van opzeggen is asociaal want uiteindelijk drijft het de prijzen voor de anderen op. Al was het alleen maar omdat het de helpdesk extra belast en dat moet door ons allen betaald worden.
Heb je mijn reactie überhaupt wel gelezen? Ik dreig niet, blijf vriendelijk, het is een leuk gesprek, ze geven zelfs aan dat ze volgend jaar weer een belletje verwachten. Daarnaast ondersteun je de medewerkers ook nog een beetje: elke klant die behouden blijft, levert hun weer wat op. Ze vragen ook of ik hun wil beoordelen.

Ik ben benieuwd hoe in jouw leven een dreigement er uit ziet....

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 14-04-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:26:
[...]

Heb je mijn reactie überhaupt wel gelezen? Ik dreig niet, blijf vriendelijk, het is een leuk gesprek, ze geven zelfs aan dat ze volgend jaar weer een belletje verwachten. Daarnaast ondersteun je de medewerkers ook nog een beetje: elke klant die behouden blijft, levert hun weer wat op. Ze vragen ook of ik hun wil beoordelen.

Ik ben benieuwd hoe in jouw leven een dreigement er uit ziet....
En daarbij zitten daar medewerkers die net even wat meer kunnen.
De KS geeft zelf aan dat je beter retentie (is opzeggingen) kunt bellen voor een beter deal.

Wie is hier nu de gek ?

En daarbij hoop ik dat het nu klaar is met het wel of niet vragen om korting.
Wil je geen korting prima even goede vrienden maar ga niet lopen blamen hier in het topic dat anderen het wel doen.

En ja ik weet het dat ik een topic report aan moet maken, maar ik hoop dat het hier mee gewoon nu eens klaar is met deze onzinnige discussie welke regelmatig terug komt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:26:
[...]

Heb je mijn reactie überhaupt wel gelezen? Ik dreig niet, blijf vriendelijk, het is een leuk gesprek
Dat jij naar eigen zeggen vriendelijk blijft en het een leuk gesprek vindt, doet er niets aan af dat je driegt met opzeggen. Dreigen hoeft helemaal niet gepaard te gaan met verbaal geweld. Het om je zin te krijgen inzetten van een machtsmiddel dat je helemaal niet van plan bent te gebruiken, is dreigen. Ook al is de toon nog zo vriendelijk.

Ja, ik heb je reactie helemaal gelezen en ik blijf er bij dat dreigen met opzeggen als je dat helemaal niet van plan bent asociaal is. Als je vindt dat Ziggo te duur is, zeg dan gewoon echt op en ga je handel ergens anders halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:38:
[...]

Dat jij naar eigen zeggen vriendelijk blijft en het een leuk gesprek vindt, doet er niets aan af dat je driegt met opzeggen. Dreigen hoeft helemaal niet gepaard te gaan met verbaal geweld. Het om je zin te krijgen inzetten van een machtsmiddel dat je helemaal niet van plan bent te gebruiken, is dreigen. Ook al is de toon nog zo vriendelijk.

Ja, ik heb je reactie helemaal gelezen en ik blijf er bij dat dreigen met opzeggen als je dat helemaal niet van plan bent asociaal is. Als je vindt dat Ziggo te duur is, zeg dan gewoon echt op en ga je handel ergens anders halen.
Welkom in de echte wereld! Blijf maar lekker te veel betalen voor je verzekeringen, tijdschriften, krant, abonnementen, etc. Je bespaart juist menig bedrijf tijd en geld door van te voren te informeren naar een verlengingsaanbod ipv echt op te zeggen en later in zee te gaan met het aanbod wat je later in de (digitale) bus krijgt.
MdO82 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:33:
[...]

En daarbij zitten daar medewerkers die net even wat meer kunnen.
De KS geeft zelf aan dat je beter retentie (is opzeggingen) kunt bellen voor een beter deal.

Wie is hier nu de gek ?

En daarbij hoop ik dat het nu klaar is met het wel of niet vragen om korting.
Wil je geen korting prima even goede vrienden maar ga niet lopen blamen hier in het topic dat anderen het wel doen.

En ja ik weet het dat ik een topic report aan moet maken, maar ik hoop dat het hier mee gewoon nu eens klaar is met deze onzinnige discussie welke regelmatig terug komt.
Volgens mij quote je nu de verkeerde. ;) Ik loop juist niet te blamen dat anderen het wel doen hè.

En inderdaad bij retentie kunnen ze net wat meer. Het lijkt net alsof ze daar net iets beter opgeleid zijn. Of het komt omdat ze juist veel mensen tevreden kunnen houden. Ze checken o.a. of je abonnement nog voldoet, en zo proberen ze nog wat extra diensten te verkopen. Of je nu retentie belt of sales.... :+

De discussie vind ik ook onzin. Laat iedereen het lekker zelf bepalen en regelen. Welkom in de echte wereld!

Je mag van mij overigens een report maken hoor. Moderators moeten ook wat te doen hebben. ;) Grapje hoor. Maar ik hou er niet van als iemand ‘het kiezen voor opzeggen’ (<> dreigen met opzeggen) met asociaal gaat vergelijken. Dan sla je de plank volledig mis. Ook als je het met kosten gaat vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 14-04-2020 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
@MasterL wow 32 Docsis 3.0 kanalen en 1 Docsis 3.1 kanaal.
Met prima SNR waardes. Hier ben ik ook bang voor als ik straks Docsis 3.1 mag nemen en testen.

De waardes zien er perfect uit. Dat wordt helaas Ziggo bellen als het hiervoor beter was.

Edit:
Hmm je vermogen als ik dat goed lees, is ongeveer 10x zoveel als bij de meeste mensen.
Als dat waar is zou Ziggo daar kunnen beginnen. Betekend dat je erg veel gain nodig hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door neeecht op 14-04-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:50:
[...]

Dan betaal jij toch lekker jarenlang hetzelfde voor je verzekeringen, telefoonabonnement, etc.
Als je na 1 of 2 jaar je tel.abonnement gaat verlengen, zeg je toch ook niet van 'laat die korting maar zitten'. Het is toch een gegeven dat als je korting wil je zelf actie moet ondernemen: of wisselen van provider, of even een belletje.
Verkeerde voorbeelden, heb al jarenlang dezelfde sim only, ziektenkosten verzekeringen hop ik ook niet. Maar hoeveel van die bedrijven bel je met opzeggen om korting te krijgen? Daar hop je gewoon en pak je de nieuwe klantenkorting. Maar goed, ik ga ook daadwerkelijk vrijdag Ziggo bellen om het op te zeggen.

[edit]Blijkbaar strijkt de opmerking wat mensen tegen de haren in gezien de reacties.
Ik vind het achterlijk dat Ziggo deze acties blijkbaar aanmoedigd.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 14-04-2020 21:48 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:43:
[...]
Verkeerde voorbeelden, heb al jarenlang dezelfde sim only, ziektenkosten verzekeringen hop ik ook niet. Maar hoeveel van die bedrijven bel je met opzeggen om korting te krijgen? Daar hop je gewoon en pak je de nieuwe klantenkorting. Maar goed, ik ga ook daadwerkelijk vrijdag Ziggo bellen om het op te zeggen.

[edit]Blijkbaar strijkt de opmerking wat mensen tegen de haren in gezien de reacties.
Hoezo verkeerde voorbeelden? Voor jou ja, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het ook voor een ander geldt? Bij een krant of tijdschrift abonnement kun je gewoon bellen voor een verlengingsaanbod. Dat je dat niet doet, moet je helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Ik moet heel eerlijk zeggen dat toen ik bij Ziggo zat, ik ook elk jaar belde om om korting te vragen. Gewoon via sales en daarbij aangeven dat mijn abbo afgelopen was en vroeg wat ze konden bieden. Meestal leverde dat 3 of 6 maanden korting van 30 tot 40 euro op. Daarvoor heb ik nog nooit naar retentie hoeven vragen of te "dreigen" met opzeggen.
Zo switch ik elk jaar ook van energie leverancier. Omdat ik zonnepanelen op mijn dak heb liggen is mijn energierekening al erg laag en dan maakt een welkomstpremie veel uit.
Dat telefoontje en wat gegevens invoeren op gaslicht.com kost mij 10 minuten per jaar, maar levert mij gauw 400 euro op. Providers & energiemaatschappijen werken dit zelf in de hand door de manier waar ze op werken. En ik heb geen problemen met commercie (integendeel, ben zelf verkoper), maar 400 Euro per jaar laten liggen voor 10 minuutjes werk? Daar kan ik leuk van uit eten :)
En ja.... Ook Airmiles worden betaald door degene die niet meedoen. idem voor mijn "welkomstpremie" bij de energiemaatschappijen en "korting" bij Ziggo.
Ben wel benieuwd hoe het volgend jaar bij KPN gaat ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 14-04-2020 22:10 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
MasterL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:14:
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn Ziggo verbinding (packetloss, soms lage download snelheid) en ik heb het vermoedde dat dit door een netwerk update komt (Docsis 3.1?) maar hier schiet mijn kennis wat tekort.
De huidige 3.1 die nu in gebruik is loopt tot 978Mhz. Geen probleem dus.
Echter je downstream power is veel te hoog en je upstream power veel te laag. Dit komt door te weinig demping te verklaren doordat je geen splitters hebt en het modem achter je versterker zit. Ik zou adviseren vanuit je AOP (VQ601R, deze voldoet voorlopig nog wel) naar een splitter te gaan (ESX-02) en vanaf deze splitter naar je versterker en je modem. Aansluiten met Technetix kant en klaar 1.5m F push on kabels, kost je hooguit 1 minuut. Je waardes komen dan op +9dBmV downstream en 43dBmV upstream wat een stuk gezonder is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:43:
[...]

Je gaat van een maandelijks opzegbaar abonnement naar een contract van een jaar...
Daar mag toch wat tegenover staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MasterL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:14:

Om te beginnen dit zijn mijn modem waardes:

[Afbeelding]

Het modem zit aangesloten achter:
VQ601R AOP, deze is direct aangesloten op een Teleste OV-8420 versterker waar de modem
op de 0,5 db uitgang zit (port 1, 0-5 meter).

Op het AOP staat 5-1000MHz en op de versterker 85-1006MHz, is dit genoeg? Ik lees hier en daar dat Docsis 3.1 1.2 GHZ gebruikt..

Ik het het vermoedde dat bovenstaande dus niet voldoende is en ik het AOP zou moeten (laten) vervangen en de versterker moet vervangen (FRA-752X o.i.d.?). Klopt dit vermoedde of moet ik het ergens anders zoeken?
Je downstream "Power" is veel te hoog.. dit moet tussen de +10 en -10 zitten (wordt waarschijnlijk door de versterker veroorzaakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed wat is nou de optimale MTU voor een TC7210 in bridge? like nu krijg ik een MTU van 576..
echter nou komt de snelheid over de lijn niet over de 250mbit down (en 40 up)

nou weet ik alleen niet of dit probleem nou komt van de stroomstoring van afgelopen nacht..
of omdat ik mn BSD server van 11.2 naar 12.1 geupgrade heb....

daar heb ik dus niet opgelet eigenlijk.. tevens weet ik dus ook niet welke MTU waarde er eerst gebruikt werd..
feit is wel als ik hem opschroef naar bv 1400 dat die hem zelf terug slingert naar 576..

de netwerk kaart die ik gebruik is een Intel Pro/1000 PT welke als em0 wordt aangeduid..

code:
1
2
3
4
5
6
7
em0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 576
        options=81209b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,WOL_MAGIC,VLAN_HWFILTER>
        ether 68:05:ca:27:42:3c
        inet 217.XXX.249.XX netmask 0xfffffe00 broadcast 255.255.255.255
        media: Ethernet autoselect (1000baseT <full-duplex>)
        status: active
        nd6 options=29<PERFORMNUD,IFDISABLED,AUTO_LINKLOCAL>

gezien het feit dat de ethernet link niet goed lijkt te werken.... gok ik dat dit probleem lokaal zit.. NIC.. of modem.. de kabel heb ik al eens verwisseld al lijkt me dat geen issue gezien de linkspeed netjes op 1gbit blijft....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
SMSfreakie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:57:
Goed wat is nou de optimale MTU voor een TC7210 in bridge? like nu krijg ik een MTU van 576..
echter nou komt de snelheid over de lijn niet over de 250mbit down (en 40 up)
Optimale MTU voor een Ziggo verbinding is 1500, dit is ook gewoon de maximale MTU die je met je lijn moet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:21:
[...]

Optimale MTU voor een Ziggo verbinding is 1500, dit is ook gewoon de maximale MTU die je met je lijn moet kunnen krijgen.
als ik mn Ziggo IP statisch invul blijft de MTU wel op 1500 staan.. snelheid blijft trouwens op +- 250mbit hangen..

zodra ik een DHCP verzoek naar Ziggo stuur, en deze beantwoord is gooit die meteen de MTU naar 576.. :/

verder twijfel ik aan het feit of het broadcast adress (255.255.255.255) wel klopt.. :p

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 16-04-2020 11:58 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:57:
[...]
verder twijfel ik aan het feit of het broadcast adress (255.255.255.255) wel klopt.. :p
Modem staat in "bridge" mode (software bridge in gammele firmware)? Wat is je default gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:01:
[...]

Modem staat in "bridge" mode (software bridge in gammele firmware)? Wat is je default gateway?
code:
1
2
3
4
Internet:
Destination        Gateway            Flags     Netif Expire
default            217-123-248-1.cabl UGS         em0
217.123.248.0/23   link#1             U           em0

217.123.248.1 gok ik dan zo :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 19:21
SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:57:
[...]

als ik mn Ziggo IP statisch invul blijft de MTU wel op 1500 staan.. snelheid blijft trouwens op +- 250mbit hangen..

zodra ik een DHCP verzoek naar Ziggo stuur, en deze beantwoord is gooit die meteen de MTU naar 576.. :/

Wat betreft de Broadcast: Even m'n Cisco theorie afstoffen :P

Ik vermoed van wel. Dat is een "special Broadcast", gericht op het Netwerk waarmee je rechtstreeks bent verbonden. Eigenlijk een beetje te vergelijken met 127.0.0.1

https://tools.ietf.org/html/rfc919

A special definition exists for the IP address 255.255.255.255. It is the broadcast address of the zero network or 0.0.0.0, which in Internet Protocol standards stands for this network, i.e. the local network. Transmission to this address is limited by definition, in that it is never forwarded by the routers connecting the local network to other networks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:15:
[...]

code:
1
2
3
4
Internet:
Destination        Gateway            Flags     Netif Expire
default            217-123-248-1.cabl UGS         em0
217.123.248.0/23   link#1             U           em0

217.123.248.1 gok ik dan zo :-)
Is in deze situatie eigenlijk logisch. Met netmask 255.255.255.255 gaat al het verkeer via die router. Dat voelt voor mij logisch.

Die MTU niet. Je komt op veel meer pakketten per seconden uit. Ik zou 1518 (ethernet) of 1492 (PPPoE), maar niet 576 (dial-up) verwachten.

Kan je de MTU en snelheid in een andere OS testen (bv een laptop)? Het zou de snelste manier zijn om de netwerkkaart en OS samen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:21:
[...]

Is in deze situatie eigenlijk logisch. Met netmask 255.255.255.255 gaat al het verkeer via die router. Dat voelt voor mij logisch.

Die MTU niet. Je komt op veel meer pakketten per seconden uit. Ik zou 1518 (ethernet) of 1492 (PPPoE), maar niet 576 (dial-up) verwachten.

Kan je de MTU en snelheid in een andere OS testen (bv een laptop)? Het zou de snelste manier zijn om de netwerkkaart en OS samen uit te sluiten.
mjah dan moet ik de boel even ombouwen.. en dan krijg ik W10 aan t modem.. (en dan moet ik eerst even uitvogelen hoe ik daar de MTU in uitlees ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
@SMSfreakie Die lage mtu komt omdat je dhcp-client daar expliciet naar vraagt (optie 26), als je dat uitzet krijg je wel de juiste waarde. Zie MTU 576 op kabelmodem (en nog andere topics, als je even zoekt).

[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 16-04-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hcQd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:39:
@SMSfreakie Die lage mtu komt omdat je dhcp-client daar expliciet naar vraagt (optie 26), als je dat uitzet krijg je wel de juiste waarde. Zie MTU 576 op kabelmodem (en nog andere topics, als je even zoekt).
Oh? nou dan ga ik daar eens naar zoeken voor ik de boel om ga bouwen haha!

edit: volgens mij doet die nu netjes op 1500 blijven

edit2: en Tele2 laat me acuut ook weer VoWiFi gebruiken *O*

edit3: en we halen ook weer meer dan 250mbit

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 16-04-2020 21:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 16:08
SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:41:
[...]

Oh? nou dan ga ik daar eens naar zoeken voor ik de boel om ga bouwen haha!

edit: volgens mij doet die nu netjes op 1500 blijven

edit2: en Tele2 laat me acuut ook weer VoWiFi gebruiken *O*

edit3: en we halen ook weer meer dan 250mbit
Mijne net gecontroleerd, staat al standaard op 1500 :-)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Zou Ziggo voor de betaalzenders over moeten gaan op IPTV? Tegenwoordig hebben velen een Mediabox in huis en dat geldt zeker voor de consumenten van de duurdere tv-pakketten. Dan kan de ruimte gebruikt worden voor hogere uploadsnelheid naar mijn idee. Of denk ik hier te makkelijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Prima idee, kunnen ze gelijk de verplichting van afname televisie afschaffen. 8)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:04:
Zou Ziggo voor de betaalzenders over moeten gaan op IPTV? Tegenwoordig hebben velen een Mediabox in huis en dat geldt zeker voor de consumenten van de duurdere tv-pakketten. Dan kan de ruimte gebruikt worden voor hogere uploadsnelheid naar mijn idee. Of denk ik hier te makkelijk over?
Waarom zouden ze over moeten gaan op iptv? Nu is het toch ook gecodeerd? Zolang alleen de Next nog met iptv overweg kan en deze alleen aan tv max klanten geleverd wordt zie ik dit nog lang niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jongetje schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:23:
[...]

Waarom zouden ze over moeten gaan op iptv? Nu is het toch ook gecodeerd? Zolang alleen de Next nog met iptv overweg kan en deze alleen aan tv max klanten geleverd wordt zie ik dit nog lang niet gebeuren.
De 4K demokanaal gaat volgens mij wel over IPTV, wellicht is het een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
jongetje schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:23:
[...]

De gecodeerde zenders nemen natuurlijk bandbreedte in beslag. En aangezien het relatief geringe aantal afnemers van de betaalpakketten, zouden ze ruimte kunnen vrijspelen voor uploadkanalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:04:
Je denkt inderdaad veel te gemakkelijk.

Pas bij de invoer van DOCSIS 4.0 zou je in theorie gelijk hebben. Tot die tijd heeft het weghalen van TV-zendens en DVB-C streams 0 zin om meer upload snelheid te krijgen.

Zodra de FM van de kabel is komt er pas ruimte vrij voor meer upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:33:
[...]

De 4K demokanaal gaat volgens mij wel over IPTV, wellicht is het een test.
Klopt, maar die werkt dus alleen op de Next waarvoor je het tvmax pakket nodig hebt op dit moment. Er zijn volgens mij ook wat buitenlandse zenders die je met de horizon en next kunt zien en over ip lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:38:
[...]
De gecodeerde zenders nemen natuurlijk bandbreedte in beslag. En aangezien het relatief geringe aantal afnemers van de betaalpakketten, zouden ze ruimte kunnen vrijspelen voor uploadkanalen.
Vrijwel het gehele HD pakket is gecodeerd, ook de HD zenders die in het basispakket zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:05

Falastine

Think about my signature...

Ziggo geeft bij mij op elk kanaal zwart beeld? Iemand dit eerder meegemaakt?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Falastine schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:11:
Next? Volledig uitzetten en weer aanzetten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Falastine schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:11:
Bij mij ook. Geen signaal bij alle zenders. Opnieuw zoeken geeft 0 resultaten.
Roosendaal (NB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ike. schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:26:
[...]

Bij mij ook. Geen signaal bij alle zenders. Opnieuw zoeken geeft 0 resultaten.
Roosendaal (NB)
Gelukkig dan weet ik niet dat het aan mij ligt ik heb een ci kaart geen kastje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
jongetje schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:21:
[...]

Klopt, maar die werkt dus alleen op de Next waarvoor je het tvmax pakket nodig hebt op dit moment. Er zijn volgens mij ook wat buitenlandse zenders die je met de horizon en next kunt zien en over ip lopen.
Juist de zenders van mensen die TV Max hebben, kunnennaar IPTV. Oh de Turkse pakketten gaan al over IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Zit heel Utrecht nu op Docsis 3.1 trouwens? Of in ieder geval, zou dan kunnen zitten als ze zouden willen? Is er ergens een roadmap te vinden over wanneer de rest van Nederland aan de beurt zou zijn? Voor wat dat dezer dagen nog waard is, natuurlijk.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
handoff schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:56:
[...]

Juist de zenders van mensen die TV Max hebben, kunnennaar IPTV.
Die extra zenders bij Max kun je ook bij start en compleet krijgen door movies en series xl toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
HarmoniousVibe schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:03:
Zit heel Utrecht nu op Docsis 3.1 trouwens? Of in ieder geval, zou dan kunnen zitten als ze zouden willen? Is er ergens een roadmap te vinden over wanneer de rest van Nederland aan de beurt zou zijn? Voor wat dat dezer dagen nog waard is, natuurlijk.
Heel gemeente Utrecht incl. Vleuten/De Meern heeft nu DOCSIS 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarmoniousVibe schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:03:
Dezer dagen is dat niets meer waard. Ziggo heeft de uitrol van DOCSIS 3.1 en het afschakelen van de analoge TV voor onbepaalde tijd opgeschort vanwege de corona crisis.

https://www.totaaltv.nl/n...t-internet-per-direct-op/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Hoi Allen,

Mijn contract gaat binnenkort verlopen, heb op dit moment internet+TV start..

Zijn hier mensen die recent hebben hun contract verlengd? ..

Ik heb gebeld en de beste offer was 3 maanden €29... Had van de laatste verlenging 9 maanden €29 ;) ..
Medewerker zei dit omdat ik al een lange korting gehad had...

Bedankt alvast , ciao ciao _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Falastine schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:27:
[...]

Gelukkig dan weet ik niet dat het aan mij ligt ik heb een ci kaart geen kastje ofzo
Nog steeds geen TV. (CI+ Module)
Internet werkt prima.

Edit: reset van de ‘kaart’ via de Ziggo website heeft het opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 21-04-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ike. schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:20:
[...]

Nog steeds geen TV. (CI+ Module)
Internet werkt prima.

Edit: reset van de ‘kaart’ via de Ziggo website heeft het opgelost.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Deze week heeft een monteur hier een nieuw AOP aangebracht aangezien de vorige eigenaar van het huis de boel had weggestopt in een muur (lees: afgeknipt en dichtgesmeerd...)

Er zou nu weer signaal op moeten staan, dus dit weekend maar eens een tv naar het nieuwe huis slepen om de verbinding te testen (verhuizen gebeurt over een week pas).

Nu heb ik alleen de mediabox ontvangen waar alles in zit, maar ik begreep ook dat dit ding geen bridge modus heeft? Op korte termijn wil ik mijn eigen interne netwerk weer opbouwen met wat extra wifi en ethernet aansluitingen. Daarbij wil ik een eigen router gebruiken zoals ik nu ook doe (glasvezel).

Begrijp ik het goed dat je bij Ziggo gewoon om een los modem kunt vragen? En dat je die dan zelf in bridgemodus kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik kom er niet goed uit: ik zou eigenlijk graag *enkel* digitale TV willen van Ziggo, in verband met de CI+ module die Ziggo als enige aanbiedt. Ik wil geen losse ontvangers naast mijn TV en internet heb ik al via een andere aanbieder vanwege glasvezel.

Nu had ik al Kabel TV besteld een paar weken geleden. Een paar dagen terug had ik gebeld of er informatie over mijn bestelling gegeven kon worden, aangezien ik niets meer vernomen had, ook niet eens een e-mailtje op de bestelbevestiging na.

In mijn beleving zou ik een CI+ module met kaart via de post moeten ontvangen, volgende de medewerker van de klantenservice is dit niet het geval – op de website lees ik echter iets anders.

Ik zou graag TV in HD kwaliteit willen, maar voor Kabel TV is dat enkel NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport, zelf kom ik er niet uit anders dan dat ik een combinatiepakket moet nemen met minimaal internet er bij, maar dat heb ik dus helemaal niet nodig.

Is er iemand met een soortgelijk "probleem" en hoe heb je dat opgelost?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RomeoJ het pakket wat je gekozen hebt is zonder CI+ oid.

Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders, in scherpe beeldkwaliteit in huis. NPO 1, 2 3 en Ziggo Sport zenden we zelfs uit in HD-kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
RomeoJ schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:00:
Ik kom er niet goed uit: ik zou eigenlijk graag *enkel* digitale TV willen van Ziggo, in verband met de CI+ module die Ziggo als enige aanbiedt. Ik wil geen losse ontvangers naast mijn TV en internet heb ik al via een andere aanbieder vanwege glasvezel.

Nu had ik al Kabel TV besteld een paar weken geleden. Een paar dagen terug had ik gebeld of er informatie over mijn bestelling gegeven kon worden, aangezien ik niets meer vernomen had, ook niet eens een e-mailtje op de bestelbevestiging na.

In mijn beleving zou ik een CI+ module met kaart via de post moeten ontvangen, volgende de medewerker van de klantenservice is dit niet het geval – op de website lees ik echter iets anders.

Ik zou graag TV in HD kwaliteit willen, maar voor Kabel TV is dat enkel NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport, zelf kom ik er niet uit anders dan dat ik een combinatiepakket moet nemen met minimaal internet er bij, maar dat heb ik dus helemaal niet nodig.

KabelTV is inderdaad het basispakket met de NPO zenders en Ziggo in HD.
Wil je meer zenders in HD dan moet je kiezen voor TV Start of Complete

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:11
@RomeoJ, wil jij dan niet eigenlijk TV Start? Maar die heeft standaard weer een Mediabox, die je niet wil. Mogelijk dat er een TV start met CI+ module variant bestaat. Ik denk dat je via de klantenservice er wel uit kan komen om op die variant uit te komen.

Mijn alles in één met CI+ module ipv mediabox moest destijds ook via de klantenservice...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

RomeoJ schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:00:

Het pakket welke je hier noemt zit zonder codering op de kabel, dus kan zonder CI module bekeken worden. Wat je waarschijnlijk wil is https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start, maar dan met een CI+ module. Ik zou Ziggo eens bellen om te vragen of dat dit mogelijk is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master Yoda 3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 18:56
@RomeoJ Precies wat @TFHfony hierboven zegt; Ik zou Ziggo even bellen om te vragen of dit mogelijk is TV-Start met CI+ module.

Ter info; 5 jaar geleden heb ik Ziggo met de vraag gebeld of TV-Start + Internet Start mogelijk was met CI+ module ipv box. Ik kreeg de welkomst box die toen bij het pakket zat thuisgestuurd. Deze was echter al open gemaakt, waarbij de mediabox eruit gehaald was en vervangen was door een CI+ kaart + module.
Voor een TV boven huur ik nog een extra kaart + module.
Ik heb ook gewoon gebeld met de klantenservice, omdat deze mogelijkheid niet zichtbaar is op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Muse schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:34:
Begrijp ik het goed dat je bij Ziggo gewoon om een los modem kunt vragen? En dat je die dan zelf in bridgemodus kunt zetten?
Ja dat kan. Moet je even contact opnemen met de klantenservice. Die kan dan een los modem sturen. Of je het modem zelf in bridge kan zetten hangt af van het gebied waarin je zit. Als je in het oude Ziggo gebied zit dan moet de klantenservice dat voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Aangezien ik toch steeds meer tegen de beperkingen op loop van mijn adsl verbinding (max 50 Mbit) van Telfort overweeg ik na jaren naar het enige andere wat kan over te stappen namelijk Ziggo.

Om eea goed voor te bereiden zit ik met een aantal vragen.

1. Nu heb ik een Router achter Router (dubbel NAT) situatie met de router van Telfort en mijn eigen USG. Dit werkt prima zonder vertraging. Ik zie bij veel voorbeelden dat je bij Ziggo de router is bridge mode moet zetten om een eigen router te gebruiken. Maar kan de dubbel NAT methode ook niet gewoon toegepast worden? Dat scheelt tijdens installatie weer een tijd zodat ik geen interactie met de helpdesk hoeft te hebben.

2. Ik zou willen gaan voor zakelijk compleet 300/40 Mbit/s. Nu is mijn vraag hoe realistisch is het deze snelheid (direct op de router om andere infra zaken uit te sluiten) te halen? Het is een oud huis.

3. Wat is de levertijd voor het doe het zelf pakket? Ik wil vooralsnog beide pakketten aanhouden om niet zonder komen te zitten.

4. Nu heb ik een kabel liggen in de MK waarvan ik vermoed dat deze de kabel is die in de huiskamer uitkomt (zwarte coax) kan ik zonder dure spectrum meter bepalen of dit idd die kabel is?

mbt de snelheid wellicht doet het aansluitpunt er nog toe dus bijgevoegd een paar foto's. Op de groene kabel staat coax 12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBGMGGceS9wNzBKQxh4AiSt_dU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaA2fIt08oA30agykM8ZucaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8E5nksfHvOyA4ndJwWbslFi-ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHYIXMSPAi7psWyJlsINKe30.jpg?f=fotoalbum_large

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
Bl4ckviper schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:36:

--- knipje ---

Om eea goed voor te bereiden zit ik met een aantal vragen.

1. Nu heb ik een Router achter Router (dubbel NAT) situatie met de router van Telfort en mijn eigen USG. Dit werkt prima zonder vertraging. Ik zie bij veel voorbeelden dat je bij Ziggo de router is bridge mode moet zetten om een eigen router te gebruiken. Maar kan de dubbel NAT methode ook niet gewoon toegepast worden? Dat scheelt tijdens installatie weer een tijd zodat ik geen interactie met de helpdesk hoeft te hebben.

2. Ik zou willen gaan voor zakelijk compleet 300/40 Mbit/s. Nu is mijn vraag hoe realistisch is het deze snelheid (direct op de router om andere infra zaken uit te sluiten) te halen? Het is een oud huis.

--- knipje ---
1: dubbel NAT kan, ik heb het zelf thuis ook ;) Mijn modem staat niet in bridge, maar ik heb wel alle poorten geforward naar mijn eigen router

2: ik verwacht dat je die snelheid gewoon gaat halen, in ieder geval op het modem, als je eigen router het aan kan dan daar ook (tenminste als die niet te oud of te licht is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Mijn problemen met Ziggo worden steeds vreemder. Had eerst Ziggo 300/30 en onlangs geswitcht naar Ziggo Zakelijk 300/40. De afgelopen weken heb ik bijna geen download. Upload is vaak tegen de max en soms wat langzamer, maar nooit dramatisch. Upload kan echt zakken naar 1Mbit.
Ik heb al contact met de klantenservice gehad, die hebben een nieuwe modem gestuurd. De meting naar het modem zag er allemaal goed uit zeiden ze. Een monteur kunnen ze natuurlijk niet sturen vanwege COVID.
Nieuwe modem gaf direct na opstarten strak 300/40, maar inmiddels is het weer wisselend en soms ronduit slecht. Na laatste herstart ben ik blij dat ik op 50Mbit down zit, dan kan ik tenminste werken. Straks de servicedesk maar weer bellen :(

Wat ik vooral raar vind is dat de upload goed blijft en de download helemaal inkakt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@page404,

Misschien capaciteit problemen? Heb je eigen router achter de modem van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

king006 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:14:
@page404,

Misschien capaciteit problemen? Heb je eigen router achter de modem van Ziggo?
Capaciteit zou natuurlijk een issue kunnen zijn, ik denk niet dat ze dat toe zouden geven :) Ik heb de modem al een tijdje in bridgemodus staan en heb er Airport routers met DHCP en custom DNS achter. Die ben ik nu één voor één aan het uitzetten en rouleren om te kijken of die geen verstoring veroorzaken.
Zou het trouwens een broadcast storm kunnen zijn? Hoe kun je dat uitsluiten?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:12:
[...]
Capaciteit zou natuurlijk een issue kunnen zijn, ik denk niet dat ze dat toe zouden geven :) Ik heb de modem al een tijdje in bridgemodus staan en heb er Airport routers met DHCP en custom DNS achter. Die ben ik nu één voor één aan het uitzetten en rouleren om te kijken of die geen verstoring veroorzaken.
Simpelste manier van uitsluiten is alleen het modem, bekabeld, in bridge mode te gebruiken.

Daarna zou ik kijken of de snelheid 24/7 laag is of dat deze bijvoorbeeld om 7:00 hoog is maar om 10:00 of 17:00 of 20:30 traag. In dat laatste geval: capaciteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
page404 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:12:
[...]

Als het probleem elke dag optreed zou je nog tijdelijk 1 dag alles rechtstreeks op Ziggo modem kunnen proberen? dan sluit je natuurlijk 'alles' in 1 keer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Beste Mede Tweakers, ik ben van plan binnenkort Ziggo Compleet aan te vragen, echter staat op de site van Ziggo dat je die trage lompe Mediabox XL bijgeleverd krijgt... klopt dit ?

Mijn schoonzus heeft ook Compleet maar gewoon de kleine Mediabox waar je tegen je AB kan praten :).

EDIT:

nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor 'vergelijkbar...

Antwoord gevonden

[ Voor 37% gewijzigd door boswandeling op 24-04-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:02
Je kan zakelijk compleet nemen dan krijg je wel next.

[ Voor 9% gewijzigd door saharoen op 24-04-2020 23:40 ]

Pagina: 1 ... 160 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic