Dank voor de snelle reacties!
Voor ik kwam was er een JBL playlist speaker, Chromecast, Huawei telefoon en Surface Pro. Dat is uitgebreidt/vervangen met Logitech Harmony hub, Chromecast 2, Apple TV, PS4, iPhone, iPad, SurfaceBook, 5 sonos speakers, WD Mybook NAS, Ikea Tradfri gateway met 16 lampen en 3 remotes en sinds kort een RPI met home assistant
Maar de problemen waren er dus altijd al. Die zijn niet begonnen toen ik deze apparaten toevoegde. Ze hebben het hooguit erger gemaakt omdat er meer apparaten zijn waar iets mee mis kan gaan.
De Connectbox staat in 'Enable Modem Mode'. Ik kan geen router functies meer instellen. Mijn oude router is verwijderd, en mijn Deco staat in Router mode. Deco zegt DHCP en NAT te beheren. De connectbox zegt dus nergens iets over DHCP en NAT. Ik heb nergens een IP range ingesteld. Ik kan IPs toewijzen in Deco app, maar heb dat niet gedaan.DeBolle schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:55:
[...]
Wat is de functie van die router nu? Deelt 'ie nog DHCP? Dubbel NAT? Andere IP range?
Connectbox staat zoals gezegd in Bridgemode. Welke 4 cijfers bedoel je? Mijn WAN-IP heeft er 8: xx.xx.x.xxx. Mijn "Whatsmyipadress.com" IP komt overeen met de WAN IP van de Deco als je dat bedoelt..vanaalten schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:20:
[...]
Sowieso de vragen beantwoorden die @DeBolle gesteld heeft.
Daarnaast: staat de connectbox nu ook in bridge? Kan je dat controleren door het WAN-IP4 adres van je router te bekijken (en de eerste twee van de vier nummers te posten bijvoorbeeld)?
En wat was er aan apparatuur aanwezig voor jij er in trok, dus waarmee is het netwerk uitgebreidt?
Voor ik kwam was er een JBL playlist speaker, Chromecast, Huawei telefoon en Surface Pro. Dat is uitgebreidt/vervangen met Logitech Harmony hub, Chromecast 2, Apple TV, PS4, iPhone, iPad, SurfaceBook, 5 sonos speakers, WD Mybook NAS, Ikea Tradfri gateway met 16 lampen en 3 remotes en sinds kort een RPI met home assistant
Maar de problemen waren er dus altijd al. Die zijn niet begonnen toen ik deze apparaten toevoegde. Ze hebben het hooguit erger gemaakt omdat er meer apparaten zijn waar iets mee mis kan gaan.