Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:53:
[...]
Ziggo zal zich straks, na lang genoeg de boel getraineerd te hebben, toch aan die directive moeten houden.
Het is een directive (richtlijn). In tegenstelling tot bij de AVG wat een regulation (verordening) is, wordt een directive pas bindend als het in nationale wetgeving is omgezet. We zullen dus druk moeten uitoefenen op onze nationale wetgever om dat directive tot NL wet te maken. Pas dan kan Ziggo er echt niet meer om heen. Maar onze wetgevers hebben nu even iets anders aan hun hoofd, dus op korte termijn hoef je daar niet op te rekenen. .

Ik denk dat druk vanuit de markt meer kans biedt op dit moment, Dat KPN om is, zou een kantelpunt. kunnen zijn,
KPN laat zien dat het wel kan
Mijn eerste provider was HCCnet. Dat was begin jaren 00. Toen het Speedtouch adsl modem dat ik had gekregen kapot ging heb ik zelf een ander merk adsl modem gekocht en dat ging zonder problemen. Ook toen kon het dus al.
Het flauwe spelletje welke ze spelen om het AOP te verplaatsen van de AOP naar het modem is poging het proces te frustreren.
Inderdaad een nogal doorzichtige uitvlucht die ook nog aan alle kanten rammelt. Om te beginnen heb je dan de vreemde situatie dat voor data het AOP op de RJ45 connector van het modem zit, maar voor TV nog steeds op de coax doos aan het eind van de groene kabel. Maar omdat het kabeltje dat van het TV AOP naar het modem loopt dus vóór het data AOP zit, zou ik niet aan dat kabeltje mogen komen. Hoe kan ik dan mijn splitter aansluiten? Ze leveren ook geen verdeelversterker voor het aansluiten van meerdere TVs, dat onderdeel moet ik wel zelf kopen. En ook al zet je het modem in bridge, voor telefonie van Ziggo kan ik nog steeds niet mijn eigen Voip adapter gebruiken. Ik zit voor dat stukje apparatuur nog steeds aan Ziggo vast. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Roetzen op 26-03-2020 17:21 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Na het regelmatig uitvallen van internet, even Ziggo maar bellen. Aangezien ze mn modem de vorig keer ook al niet konden uitlezen.
Kreeg een vervelende medewerker aan de lijn die bleef hameren dat het aan mijn eigen router ligt. Ook geen enkel mogelijkheid om mijn verhaal te vertellen. Ieder zin werd ik onderbroken. Vervolgens een denigrerende toontje dat hij het allemaal beter zou weten want zijn woorden waren: "ik weet het beter want ik zit hier, en jij zit thuis. Ik bouw PC's" :')
Ik hoef alleen maar te weten of hij iets aan mijn verbinding kon zien omdat het echt vervelend begon te worden.
Ik zeg tegen hem dat mijn interne apparaten wel bereikbaar zijn zoals mn NAS, router config pagina. Kon weer niet mijn zin afmaken want hij zei dat het niet zou interesseren wat voor apparatuur ik had.
Ik gaf aan dat hij niet behulpzaam was en mij niet liet uitpraten. Zegt ie doodleuk dat ik maar nogmaals moet bellen voor een andere medewerker |:(

Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat ik zo n mafketel aan de lijn kreeg 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door com2,1ghz op 30-03-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Vandaag contact opgenomen met Ziggo daar ik via Usenet niet meer boven de 18/20Mbps kom met downloaden, terwijl dit voor een paar weken terug nog normaal was (volledige snelheid mogelijk).

Ziggo ontkent dat ze knijpen, daar ga ik dan maar van uit. I-telligent geeft aan niet te knijpen (deze had ik gevraagd ivm de corona). Daar ik al jaren gewoon goede snelheden behaal daar, twijfel ik ik daar ook niet aan.

Heb zelf twee computers getest, beiden bekabeld, maar het lijkt begrensd op 18/20Mbps.

Hebben meer mensen hier last van, of moet ik verder gaan zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:13
Ik heb ziggo zakelijk thuis 300/40.Ik trek mijn verbinding open. Heb je ssl geprobeerd en/of andere poort? Ik gebruik ssl servers(usenetserver.com). Eventueel een proef abo bij andere newsserver of te kijken of dat uitmaakt. En zijn andere speedtests wel op maximale snelheid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AStsfPnY0sczQfrxwsEJIY4-XnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XeFxEUGckVSyULphlDcQUvN.jpg?f=fotoalbum_large
Net getest ;)

[ Voor 125% gewijzigd door saharoen op 30-03-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een storing op moment ? of is me internet in quarantine gezet meeste websites zijn ontoegangelijk kwam in eens niet meer me ziggo modem in op adress 192.168.178.1 corrupted content, ik raak hellemaal in paniek ik wil niet hele pandemie zonder internet thuis zitten 😭
Alle belangrijke websites werken niet en steam ook niet meer 😭

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Rustig blijven even modem aan en uitdoen. En dan kijken of alles normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saharoen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:02:
Rustig blijven even modem aan en uitdoen. En dan kijken of alles normaal is.
Ja dat zou je denken maar op een of andere reden doet me internet raar sinds ik me asus ax88u firmware upgrade heb gegeven en als ik probeerde ziggo modem in te loggen kreeg ik corrupted content error nu is dat opgelost om een of andere reden na een reset en 1 uur lang sleutelen, omdat me hele netwerk aparte dhcp server heeft met pxe boot etc wat ik dus wel werkend wil houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33

jerry_a

doei

Incognitum schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:54:

Als je je modem in Bridge (laat) zet(ten) download je weer volle bak. Tenminste dat had ik.
Of staat hij dat al?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Herkent iemand dit? Heb een Cisco 8485 DVB, waar ik op zich tevreden over ben.

Echter; heb een opname geprogrammeerd die ik niet verwijderd krijg.
Tenminste; zowel bij de agenda als bij de EPG opname is de lijst helemaal leeg. Maar hij blijft elke vrijdagavond opnemen... ?

Mis ik ergens een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
jerry_a schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Als je je modem in Bridge (laat) zet(ten) download je weer volle bak. Tenminste dat had ik.
Of staat hij dat al?
Ja staat in bridge.

@saharoen
Deze tips ga ik straks nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 16:32
Ben net gebeld door Ziggo over hoe het gaat.
Hoe kun je ze met de mond vol tanden laten staan?
Nou, gewoon zeggen dat het prima gaat en dat de Next het beste is wat ze ooit uit hebben gebracht. :P
Ja, maar als er iets is gewoon aangeven! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:32:
Nu u toch belt. Doe maar gratis de snelste internet snelheid van Ziggo ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, gewoon zeggen dat het prima gaat en dat de Next het beste is wat ze ooit uit hebben gebracht. :P
Nette service! Next is inderdaad een zeer goed platform. Nu hopen dat ze de boel op orde krijgen en deze dienst niet alleen meer bij het duurste TV abonnement aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 16:32
king006 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Nu u toch belt. Doe maar gratis de snelste internet snelheid van Ziggo ;) :P
Ik heb getwijfeld, maar toch niet geroepen haha.

@meesje Die Next blijft fantastisch. Tuurlijk wel een keer een reset, maar ruim minder dan de Horizon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Ik heb dat een tijd geleden eigenlijk exact ook gehad. Enkel heb die medewerker toen verteld dat het jammer is dat er weinig "extra" voor de vaste klanten wordt gedaan.

Kreeg toen gelijk een korting aangeboden voor een half jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb getwijfeld, maar toch niet geroepen haha.

@meesje Die Next blijft fantastisch. Tuurlijk wel een keer een reset, maar ruim minder dan de Horizon.
En ook een stuk minder vaak dan de nieuwe 4k decoder van KPN, wat ga ik de Next missen.
Geen HDMI-CEC, 200 uur opnemen ipv 400 en heel, heel veel vast lopen (gewoon bij het zappen)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Zoals ik al eerder verteld heb, loop ik al een week of 3 te kloten met uitvallende internet en de helpdesk is niet zo behulpzaam.

Ik heb mijn modem gereset en rechtstreeks aangesloten op mijn laptop.
DIt zijn mijn waarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejg_LdWIwBv9btrLeEBSiNvcIC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cXCSZ3gbl7Vya49dXkoWqCjZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdrIWIsl5EKhlnbMjl1CsuZu2Cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bSwzpm0pXhKP1OSB2fefgjRi.png?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen of deze waardes in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:26:
[...]

En ook een stuk minder vaak dan de nieuwe 4k decoder van KPN, wat ga ik de Next missen.
Geen HDMI-CEC, 200 uur opnemen ipv 400 en heel, heel veel vast lopen (gewoon bij het zappen)
Wat was de reden om naar KPN over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

com2,1ghz schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:39:
Zoals ik al eerder verteld heb, loop ik al een week of 3 te kloten met uitvallende internet en de helpdesk is niet zo behulpzaam

...

Kan iemand mij vertellen of deze waardes in orde zijn?
1 van je upstream kanalen lijkt rot (4, Unlocked, 16QAM).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Kanarie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:00:
[...]

1 van je upstream kanalen lijkt rot (4, Unlocked, 16QAM).
Aah dat is wel opvallend ja. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Klopt het dat het internet regelmatig hierdoor een paar minuten kan wegvallen?

Edit:
Net weer een hikje gehad. Had de Ziggo router pagina nog open en dit zag ik gedurende storing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASKwFO52hDOoD3Zi6jvfzRmV6wA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9NxrKnlfYK8CnhMpVL1eHTH2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zdYQAlcx8CmqKXtPQCSY4mukgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n39uvkSEWdRkJbgtILk7b8aM.png?f=fotoalbum_large

Nog een hikje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldoxW6vq4LGn8zqeNa0JyuVppsk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FLeEfTjB8rOnevbDpsfyLURW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door com2,1ghz op 31-03-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:53
Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:21:
Tuurlijk wel een keer een reset, maar ruim minder dan de Horizon.
Ik kan me zo 1-2-3 niet meer herinneren wanneer ik een van mijn twee Next's, ja, ik verkeer in de gelukzaligheid, dat ik er twee heb, heb moeten resetten. Ik ben er uiterst tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:26:
[...]

Dat van die HDMI-CEC is inderdaad jammer. Volume & input wisselen valt wel te regelen met de KPN AB, maar meer helaas niet. Maar vastlopers met de VIP5202? Ik heb de box hier een kleine 2 maanden en het ding is hier nog nooit vastgelopen. Het grootste issue welke ik er mee gehad heb ik dat HDR-debacle van KPN, maar vastlopers? Volgens mij is er dan iets mis met je box.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

com2,1ghz schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Aah dat is wel opvallend ja. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Klopt het dat het internet regelmatig hierdoor een paar minuten kan wegvallen?

Edit:
Net weer een hikje gehad. Had de Ziggo router pagina nog open en dit zag ik gedurende storing:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog een hikje:
[Afbeelding]
Zit er nog meer logging ergens in jouw modem?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
saharoen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Ik heb ziggo zakelijk thuis 300/40.Ik trek mijn verbinding open. Heb je ssl geprobeerd en/of andere poort? Ik gebruik ssl servers(usenetserver.com). Eventueel een proef abo bij andere newsserver of te kijken of dat uitmaakt. En zijn andere speedtests wel op maximale snelheid?

[Afbeelding]
Net getest ;)
SSL staat aan en veranderd van poort. Allemaal geen effect. Tevens een testaccount geprobeerd bij een andere usenetserver, wederom max 20/21 Mbps.

Andere speedtests geven gewoon de maximale snelheden (500/41).
Het lijkt dus op iets lokaals, maar geen idee waar te zoeken.

Router is een ASUS AC68u met cfe hack en de laatste firmware update. Modem en router recent nog herstart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

meesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Wat was de reden om naar KPN over te stappen?
Hogere upload voornamelijk (is ook een stukje goedkoper, dat telt ook wel mee)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Hogere upload voornamelijk (is ook een stukje goedkoper, dat telt ook wel mee)
Ja, dat is inderdaad het unique selling point van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38
Iemand ook last dat websites niet direct of heel langzaam worden geladen?
Krijg sinds een aantal dagen vaak een pagina te zien "server not found" (firefox) maar zodra ik refresh komt het wel te voorschijn.

Wanneer ik mijn VPN (Surfshark) aanzet dan heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
ChiMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:49:
Iemand ook last dat websites niet direct of heel langzaam worden geladen?
Krijg sinds een aantal dagen vaak een pagina te zien "server not found" (firefox) maar zodra ik refresh komt het wel te voorschijn.

Wanneer ik mijn VPN (Surfshark) aanzet dan heb ik het probleem niet.
Kunnen dit soort verschijnselen niet te maken hebben met het feit dat veel van ons thuis zitten, met of zonder VPN, en het internet zwaarder wordt belast (conference calls, videobellen en de diverse OnDemand diensten als Netflix en Videoland)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 15:38
RicoK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:02:
[...]

Kunnen dit soort verschijnselen niet te maken hebben met het feit dat veel van ons thuis zitten, met of zonder VPN, en het internet zwaarder wordt belast (conference calls, videobellen en de diverse OnDemand diensten als Netflix en Videoland)?
Klopt! Maar waarom ervaar ik het probleem niet wanneer VPN aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
ChiMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:04:
Klopt! Maar waarom ervaar ik het probleem niet wanneer VPN aan staat?
Andere DNS server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
krijg ik net de vraag van een kennis, De laptop heeft geen verbinding met WiFi..

ansigh geen probleem.. omdat uit te leggen op afstand.. behalve dat ze dus niet de wifi sleutel kunnen vinden op de connectbox?

zover ik weet zit dat toch aan de onderzijde van de Connectbox op zo`n plastic kaartje gedrukt?
of is dat tussen diverse connectbox series weer verschillend?

idee2 was inloggen op de box en daar de key uitlaten halen.. alleen.... je raad het.. ook de passcode voor de box staat op dat kaartje (zover ik weet)...

zijn er nou nog oplossingen die ik kan proberen uit te leggen om achter de wifi sleutel of het inlog passwd van de CB te komen?

normaliter zou ik gewoon even langs rijden, maar ze zijn al wat ouder en willen liever even niemand over de vloer i.v.m. Corona

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
SMSfreakie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:06:
krijg ik net de vraag van een kennis, De laptop heeft geen verbinding met WiFi..

ansigh geen probleem.. omdat uit te leggen op afstand.. behalve dat ze dus niet de wifi sleutel kunnen vinden op de connectbox?

zover ik weet zit dat toch aan de onderzijde van de Connectbox op zo`n plastic kaartje gedrukt?
of is dat tussen diverse connectbox series weer verschillend?

idee2 was inloggen op de box en daar de key uitlaten halen.. alleen.... je raad het.. ook de passcode voor de box staat op dat kaartje (zover ik weet)...

zijn er nou nog oplossingen die ik kan proberen uit te leggen om achter de wifi sleutel of het inlog passwd van de CB te komen?

normaliter zou ik gewoon even langs rijden, maar ze zijn al wat ouder en willen liever even niemand over de vloer i.v.m. Corona
De connectbox heeft toch een wps knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
menzo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:09:
[...]

De connectbox heeft toch een wps knop?
verrek! es kijken of ze daar iets wijs mee kunnen worden.... al zijn mijn ervaringen met succesvolle WPS een drama :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Wellicht een wat domme vraag, maar een collega van mij had het erover dat hij zijn modem en ziggo box in één had. Ik vond het een sterk verhaal, heeft iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
Hetisookwat schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:53:
Wellicht een wat domme vraag, maar een collega van mij had het erover dat hij zijn modem en ziggo box in één had. Ik vond het een sterk verhaal, heeft iemand hier meer info over?
Ja... Aka Mediabox XL, horizon box XL, horrorrizonXL 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:30
In oud-UPS gebied werd de Horizonbox gebruikt voor TV en als modem/router. Ik snap niet waarom je dat zou willen overigens. Ziggo is er nu gelukkig vanaf gestapt en ze hebben een modem (Connectbox) en TV-ontvanger (Mediabox Next) die over het algemeen gewoon doen wat ze moeten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:56
Patrick_6369 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:06:
In oud-UPS gebied werd de Horizonbox gebruikt voor TV en als modem/router. Ik snap niet waarom je dat zou willen overigens. Ziggo is er nu gelukkig vanaf gestapt en ze hebben een modem (Connectbox) en TV-ontvanger (Mediabox Next) die over het algemeen gewoon doen wat ze moeten.
Herinneringen! Ik werkte destijds (eind 2012) in een tussenjaar voor de technische klantenservice van UPC. De Horizon werd ook ons gebracht met termen als 'nieuwe generatie TV-kijken', 'revolutionair', 'alles-in-kastje', verkocht lekker etc. Hoewel het ding echt een vernieuwend ontwerp had, en de lay-out was opgepoetst, zijn bij mij toch vooral de instabiliteit, langzaamheid en problemen bij gebleven. Specifiek staan bij mij nog de Philips TV's en inderdaad het ingebouwde modem bij. UPC had voor de lancering maar een beperkt aantal medewerkers de 'Horizon' voorgeschoteld. Resulterende in wachttijden op het 'doorverbindbord' van meerdere uren (de normale TV/Internet medewerkers konden/mochten niks zodra klant een Horizon had) :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja, die Horizon heb ik lekker aan de Horizon laten staan. Nog immer een zeer tevreden gebruiker van een CI+ kaart. Blijft toch de makkelijkste oplossing: alléén de afstandsbediening van de TV, veel sneller wordt het niet, geen extra stroomverbruik, geen kastje om neer te zetten :P

Heel soms zou ik wel eens iets willen terugkijken, maar dat doe ik dan wel op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

Pathogen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:39:
Ja, die Horizon heb ik lekker aan de Horizon laten staan. Nog immer een zeer tevreden gebruiker van een CI+ kaart. Blijft toch de makkelijkste oplossing: alléén de afstandsbediening van de TV, veel sneller wordt het niet, geen extra stroomverbruik, geen kastje om neer te zetten :P

Heel soms zou ik wel eens iets willen terugkijken, maar dat doe ik dan wel op de tablet.
Met een ci+ module kan je helemaal geen gebruik maken van de extra's? En naar HBO kijken? Ik had gehoopt dat dat wel mogelijk was, en dus ook terugkijjken?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mr. Freeze schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:49:
[...]

Met een ci+ module kan je helemaal geen gebruik maken van de extra's? En naar HBO kijken? Ik had gehoopt dat dat wel mogelijk was, en dus ook terugkijjken?
Nee, de CI+ module kun je zien als een simpele decoder, direct in je TV geprikt. Doet alleen het lineaire TV gebeuren decoderen.

HBO kan als dat als lineair kanaal wordt aangeboden (geloof het niet)

[ Voor 8% gewijzigd door Pathogen op 01-04-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

Pathogen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:11:
[...]

Nee, de CI+ module kun je zien als een simpele decoder, direct in je TV geprikt. Doet alleen het lineaire TV gebeuren decoderen.

Dank je wel voor de info, kan ik me die moeite ook besparen. (Ik gebruik nu een Apple tv met Airplay op slaapkamer)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
Mr. Freeze schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:49:

Pathogen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:11:

HBO zou wel moeten werken, net als Movies en Series XL.
Ik heb ook een CI module en ontvang bijvoorbeeld zonder problemen FoxSports / EredivisieLive.

Interactieve kanalen en zaken als "terugkijken" gaat niet, dat gaat (voor zover ik weet) over internet en dat heeft je CI module niet.
Je hebt wel minimaal een CI+ module versie 1.3 nodig

Bronnetje voor de volledigheid: https://community.ziggo.n...-2-smartcards-2tv-s-30337

[ Voor 12% gewijzigd door Nnoitra op 01-04-2020 11:18 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar gaan we weer.......

@Mr. Freeze

Het IA gedeelte met een CI+ module is o.a. afhankelijk van het postcodegebied waarin men zich bevind. Beter gezegd, geldend voor oud (f)Ziggo gebied dus.

Interactieve televisie via CI+
In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Je kijkt dan niet alleen live tv, maar ook films en series on demand. En je kunt gemiste uitzendingen terugkijken. Wil je weten of dit mogelijk is op jouw adres? Dat controleer je eenvoudig door je postcode en huisnummer in te vullen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:42:
Daar gaan we weer.......

Het IA gedeelte met een CI+ module is o.a. afhankelijk van het postcodegebied waarin men zich bevind. Beter gezegd, geldend voor oud (f)Ziggo gebied dus.

In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Je kijkt dan niet alleen live tv, maar ook films en series on demand. En je kunt gemiste uitzendingen terugkijken. Wil je weten of dit mogelijk is op jouw adres? Dat controleer je eenvoudig door je postcode en huisnummer in te vullen.
Zelf woon ik in een fUPC gebied en verbaasde me altijd (eigenlijk een beetje jaloers ;)) dat klanten in het (f)Ziggo gebied wel interactieve tv kunnen ontvangen met een CI+ module en bij (f)UPC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:44:
[...]

Zelf woon ik in een fUPC gebied en verbaasde me altijd (eigenlijk een beetje jaloers ;)) dat klanten in het (f)Ziggo gebied wel interactieve tv kunnen ontvangen met een CI+ module en bij (f)UPC niet.
Tja... Een en ander wat bij fZiggo een stuk beter geregeld, waaronder de vrije hardwarekeuze bij TV en ondersteuning van CI+.Helaas door Liberty Global beetje bij beetje de nek omgedraaid na de overname.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:41:
[...]

Tja... Een en ander wat bij fZiggo een stuk beter geregeld, waaronder de vrije hardwarekeuze bij TV en ondersteuning van CI+.Helaas door Liberty Global beetje bij beetje de nek omgedraaid na de overname.
De CI+ module met ondersteuning voor interactieve tv hadden ze van mij inderdaad wel mogen overnemen. Vrij hardwarekeuze ben ik niet mee eens. Maar daar is een paar pagina's geleden al genoeg over gediscussieerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:42:
Daar gaan we weer.......

@Mr. Freeze

werkt ook nog best goed! enige nadeel vind ik wel dat de interface er van erg traag reageert.. maar goed ik weet niet vanuit waar de interface geladen wordt.. (het is niet een app zo als Netflix, Youtube, Plex etc etc die overigens prima reageren....)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik kreeg gisteren ineens een melding in de mail van tweakers over een login van een onbekend ip. Dat was op het moment dat ik op mijn ipad de site opende. Ik moest opnieuw inloggen, wat ik al gek vond.
Wat blijkt, ik heb ineens geen iPv4 Adres meer, maar alleen een IPv6 adres. In d Next box van ziggo hebben al mijn apparaten nu ook naast een IPv4 adres ook een v6 adres.

Is ziggo overgegaan op IPv6? Mere mensen dit opgemerkt ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:10:
[...]
werkt ook nog best goed! enige nadeel vind ik wel dat de interface er van erg traag reageert.. maar goed ik weet niet vanuit waar de interface geladen wordt.. (het is niet een app zo als Netflix, Youtube, Plex etc etc die overigens prima reageren....)
Die tragere bediening zag je ook terug op een Samsung C7140 settopbox als je daarop IA TV activeerde. Maar beter wat traag dan helemaal niet 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:34:
[...]

Die tragere bediening zag je ook terug op een Samsung C7140 settopbox als je daarop IA TV activeerde. Maar beter wat traag dan helemaal niet 😏
Zeker... trage interface was ik toch al gewend van mn oude TV... daar was het OSD nog trager van... al ging dat wel als de brandweer als je op een analoge zender afstemde.. maar zodra er mpeg2 of h264 decoderen bij kwam... :X

maar goed als je binnen IA TV maar eenkeer op play gedrukt hebt werkt t prima :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SMSfreakie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:10:
[...]

Dat komt omdat de interface lokaal bij Ziggo draait en als stream via DVB-C aan wordt geleverd. Zit dus een aardige latency op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:49:
[...]

Dat komt omdat de interface lokaal bij Ziggo draait en als stream via DVB-C aan wordt geleverd. Zit dus een aardige latency op.
you gotta be kiddin right? dat is toch praktischer om over IP aan te leveren?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SMSfreakie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:34:
[...]

you gotta be kiddin right? dat is toch praktischer om over IP aan te leveren?
Wel als je over een apparaat praat waar een modem ingebouwd zit en dat kan verwerken. Maar een TV met een CI+ module heeft geen (Eurodocsis) Modem/TCP/IP stack of CPU om de aangeleverde data te verwerken. Dus gewoon een DVB-C stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:37:
[...]

Wel als je over een apparaat praat waar een modem ingebouwd zit en dat kan verwerken. Maar een TV met een CI+ module heeft geen (Eurodocsis) Modem/TCP/IP stack of CPU om de aangeleverde data te verwerken. Dus gewoon een DVB-C stream.
TCP/IP heeft de TV toch wel nodig? hoe kan die anders praten met Ziggo?
immers heeft t ding nog steeds geen modem of any kind

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SMSfreakie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:40:
[...]

TCP/IP heeft de TV toch wel nodig? hoe kan die anders praten met Ziggo?
immers heeft t ding nog steeds geen modem of any kind
Ja, ik ging even te kort door de bocht. De TCP/IP (via LAN of WiFi) verbinding wordt gebruikt voor de data die verstuurd wordt om je keuzes door te geven. Maar ik kan mij herinneren dat het menu en de content via DVB-C komt. Is me ooit eens verteld toen ik bij LGI in A'dam op de Boeing Avenue was. En daarom is het menu ook zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:46:
[...]

Ja, ik ging even te kort door de bocht. De TCP/IP (via LAN of WiFi) verbinding wordt gebruikt voor de data die verstuurd wordt om je keuzes door te geven. Maar ik kan mij herinneren dat het menu en de content via DVB-C komt. Is me ooit eens verteld toen ik bij LGI in A'dam op de Boeing Avenue was. En daarom is het menu ook zo traag.
nouja de content klinkt nog niet zo gek omdat over een DVB-C stream te dumpen... maar de rest lijkt me toch praktischer om het over IP te duwen en het lokaal te verwerken.. maar t zal wel meer moeite zijn om een fatsoenlijke app te schrijven voor tig TV OS'sen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patrick_6369 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:06:
Er zijn nog veel oudere AOP's die zich bevinden in de woonkamer. In sommige situaties is een enkel kastje dan erg praktisch. Mijn moeder heeft het ook nog steeds en wil er eigenlijk niet vanaf omdat ze niet zit te wachten op een extra kastje in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Menu durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar de content beslist wel via DVB-C, de IA stream zag je ook terug in het DVB-C kanalen overzicht. Het was zelfs een tijdje het geval dat je deze stream kon capturen (met geschikte hardware).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:58:
[...]

Menu durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar de content beslist wel via DVB-C, de IA stream zag je ook terug in het DVB-C kanalen overzicht. Het was zelfs een tijdje het geval dat je deze stream kon capturen (met geschikte hardware).
nouja dat valt nog wel eens te bekijken.. immers de coax kabel is er zo uit getrokken!

maar nu eerst eens uitvogelen hoe het ook alweer zit met de date / valid waardes van de smartcard.. want met
date 0x177e valid 0xc8 weet ik nog niks :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Volgens mij is alleen de stream van de interactieve tv via dvb-c. De rest gaat over ip.

Bij de next is interactieve tv helemaal over ip en is een ander platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:32:
[...]
nouja dat valt nog wel eens te bekijken.. immers de coax kabel is er zo uit getrokken!

[knip]
Klopt, gaat echter niet voor mijzelf nu op. Heb op dit moment geen binnendedoelgroepvallend apparaat aangesloten staan om dat uit te proberen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:07:
[...]

Volgens mij is alleen de stream van de interactieve tv via dvb-c. De rest gaat over ip.

Bij de next is interactieve tv helemaal over ip en is een ander platform.
Nee hoor... Ook de menu's worden real-time op de servers bij Ziggo gegenereerd en daarna gestreamed. Hierbij de uitleg:

nieuws: Ziggo gaat met nieuwe CI+ 1.3-module interactieve diensten naar tv st...

En dan specifiek:
De interactieve televisiediensten van Ziggo zijn gebaseerd op een centrale server en vereisen daarom bij de CI+ 1.3-module een werkende internetverbinding voor het doorgeven van de bediening via de afstandsbediening. De interface, opgebouwd op basis van html5 en css 3, wordt via een 6 megabit met mpeg4 gecomprimeerde dvb-stream naar het toestel gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziggo heeft monteurs over }:O verhuis pas over 3 weken en ze hebben nu al de groene kabel weer aangesloten in de straatkast en maandag komen ze het AOP installeren en splitters (want zat niks meer in het huis). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Lekker dan, moet je thuis werken heeft Ziggo een internetstoring. Ik woon in Nijverdal, geen idee van de omvang. Op de Ziggo site staat nog geen verwacht tijdstip dat het opgelost is.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Lekker dan, moet je thuis werken heeft Ziggo een internetstoring. Ik woon in Nijverdal, geen idee van de omvang. Op de Ziggo site staat nog geen verwacht tijdstip dat het opgelost is.
Als je vodafone heb kan je klantenservice vragen naar 50 gb bundel. Kan je tijdelijk tetheren zonder problemen. https://www.ziggo.nl/internet/wifi/backup/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flimovic schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:57:
Over op de 4G van de werkgever ;-)
(Is hier goed geregeld. Naast mijn vast internet heb ik een 4G SIM in mijn werk PC en anders ook nog mijn mobiel)
saharoen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:28:
[...]

Als je vodafone heb kan je klantenservice vragen naar 50 gb bundel. Kan je tijdelijk tetheren zonder problemen. https://www.ziggo.nl/internet/wifi/backup/
Dat is netjes. Dat doet KPN ook als je daat vast en mobiel hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door jongetje op 02-04-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maandag wil ik wat nieuwe kabels gaan trekken, ik heb nog een Koka 799 liggen... kan ik die nog gebruiken of wordt er tegenwoordig wat anders aangeraden?
(heb Koswi/Kokwi-5 connectors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

-SaveMe- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:11:
Ik kreeg gisteren ineens een melding in de mail van tweakers over een login van een onbekend ip. Dat was op het moment dat ik op mijn ipad de site opende. Ik moest opnieuw inloggen, wat ik al gek vond.
Wat blijkt, ik heb ineens geen iPv4 Adres meer, maar alleen een IPv6 adres. In d Next box van ziggo hebben al mijn apparaten nu ook naast een IPv4 adres ook een v6 adres.

Is ziggo overgegaan op IPv6? Mere mensen dit opgemerkt ?
Weet iemand hier meer over ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

ArcticWolf schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:50:
Maandag wil ik wat nieuwe kabels gaan trekken, ik heb nog een Koka 799 liggen... kan ik die nog gebruiken of wordt er tegenwoordig wat anders aangeraden?
Zal ook afhankelijk zijn op welke manier je tv kijkt. Bij mij is alle coax vervangen door UTP. De Koka 799 is een prima kabel.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
Ik heb hier ook nog Koka 799 liggen en een tijd geleden de connectors wel vervangen (Koswi/Kokwi-5 connectors) en prima signaal tot nu toe zonder storingen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
Koka 799 is een prima kabel. Heb ik hier ook liggen en géén last van "4G instraling".
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou nu kiezen voor Koka 9 TS Eca.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 04-04-2020 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

-SaveMe- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:00:
[...]

Weet iemand hier meer over ?
Ja, ook ik ondervond problemen. Ik heb met Ziggo gebeld en gevraagd of ze IPv6 uit wilde zetten op mijn ConnectBox. Dat konden ze direct doen. Na het herstarten van mijn ConnectBox werkte alles weer perfect hier in huis. De ConnectBox deelt alleen nog maar IPv4 adressen uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

haagsepracht schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:40:
[...]

Ja, ook ik ondervond problemen. Ik heb met Ziggo gebeld en gevraagd of ze IPv6 uit wilde zetten op mijn ConnectBox. Dat konden ze direct doe. Na het herstarten van mijn ConnectBox werkte alles weer perfect hier in huis. De ConnectBox deelt alleen nog maar IPv4 adressen uit nu.
Kregen jullie DualStack of DS-Lite?
Op zich goed dat Ziggo serieus met IPv6 bezig is, maar een beetje nadenken en klanten informeren zou wel handig zijn.
Ikzelf ben wel tevreden met hoor KPN het nu doet, DualStack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:48:
[...]

Op zich goed dat Ziggo serieus met IPv6 bezig is, maar een beetje nadenken en klanten informeren zou wel handig zijn.
Inderdaad, botweg terugschakelen naar IPv4 only is het kind met het badwater weggooien. :(
Ik heb al sinds medio 2016 Dual Stack van Ziggo. (fZiggo gebied). Gaat ook prima.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

TFHfony schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:48:
[...]

Ik had eerst Dual Stack en paar weken later ineens DS-Lite. Dat is het nu nog steeds en dat gaat prima. Ik heb geen diensten intern die ik op IPv4 moet bereiken, wel een NAS die af en toe een nieuw Letsencrypt certificaat nodig is, daarvoor zet ik dan poort 443 open op IPv6 en gaan.. Werkt allemaal top hier.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

haagsepracht schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:40:
[...]

Ja, ook ik ondervond problemen. Ik heb met Ziggo gebeld en gevraagd of ze IPv6 uit wilde zetten op mijn ConnectBox. Dat konden ze direct doen. Na het herstarten van mijn ConnectBox werkte alles weer perfect hier in huis. De ConnectBox deelt alleen nog maar IPv4 adressen uit nu.
Thanks! Alles werkt wel, al heb ik wel de indruk dat ik soms wat langer op websites moet wachten. Maar downloaden etc gaat nog steeds even vlot. Ik kijk het even aan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Dns veranderen die van ziigo zijn traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ok nou breekt even mijn klomp.. gister ineens geen signaal op de Tv en losse decoder in de woonkamer.. in de slaapkamer een blokjes feest..

Opnieuw inscannen (474mhz / 5555 / 6875 ) geen resultaat op de TV als decoder..

de TV kan alleen een snelle scan.. de decoder kan ook gewoon zo zoeken..

dan vind die rond de 300 services.. wat volgens mij nog steeds iets te weinig is.. maar kan niet ontdekken wat ik mis..

maar goed t lijkt er dus op dat iets het signaal op 474mhz verstoord.. ( nu werkt t trouwens weer feilloos... zowel de TV als decoder vinden gewoon een signaal op 474mhz en kunnen een snelle scan toepassen.....)

alleen ik heb even geen idee in welke richting ik het zou moeten zoeken kwa storingsbron :(
geschakelde voeding? die na jaren oid ineens storing afgeeft?

nou loopt de groene kabel vanaf de meterkast (portiek) nog een meter of 20~25 door de woning al vorens bij het AOP te komen.. dus t zou ook bij de buren (naast/boven) weg kunnen komen..

[ Voor 14% gewijzigd door SMSfreakie op 06-04-2020 12:09 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sinds een dag of 4 hier internet issues waarbij de download snelheden (1-12 MB/s) veel lager liggen dan de uploads (40 MB/s). Waar ik eerder had dat niet alle downstream channels 'gelocked' waren, lijken die waardes niet in orde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation  Channel ID  Symbol Rate Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  22  6952000 346000000 Hz    -3.5 dBmV   36.9 dB
2   Locked  QAM256  1   6952000 178000000 Hz    -4.8 dBmV   28.3 dB
3   Locked  QAM256  2   6952000 186000000 Hz    -5.0 dBmV   28.5 dB
4   Locked  QAM256  3   6952000 194000000 Hz    -4.7 dBmV   27.9 dB
5   Locked  QAM256  4   6952000 202000000 Hz    -4.4 dBmV   31.6 dB
6   Locked  QAM256  5   6952000 210000000 Hz    -4.4 dBmV   29.9 dB
7   Locked  QAM256  6   6952000 218000000 Hz    -4.5 dBmV   27.8 dB
8   Locked  QAM256  7   6952000 226000000 Hz    -4.5 dBmV   29.0 dB
9   Locked  QAM256  8   6952000 234000000 Hz    -4.4 dBmV   32.5 dB
10  Locked  QAM256  17  6952000 306000000 Hz    -3.8 dBmV   33.9 dB
11  Locked  QAM256  18  6952000 314000000 Hz    -3.7 dBmV   34.0 dB
12  Locked  QAM256  19  6952000 322000000 Hz    -3.5 dBmV   34.7 dB
13  Locked  QAM256  20  6952000 330000000 Hz    -3.3 dBmV   35.2 dB
14  Locked  QAM256  21  6952000 338000000 Hz    -3.1 dBmV   36.2 dB
15  Locked  QAM256  23  6952000 354000000 Hz    -3.9 dBmV   37.0 dB
16  Locked  QAM256  24  6952000 362000000 Hz    -3.9 dBmV   37.1 dB

wel zie ik dat de power levels ~1 dBmV lager liggen dan eerder. Is dat nu slechter of juist goed?

Waar zou ik die lagere download snelheid dan mee kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

saharoen schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:56:
Dns veranderen die van ziigo zijn traag.
Ik gebruik OpenDNS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002

rally

Deyterra Consultancy

Er zijn vele mogelijkheden. Ik gebruik 4 verschillende, maar dan alleen de primary's uiteraard :)

1.1.1.1 (CloudFlare)
9.9.9.9 (Quad9 -> IBM)
208.67.222.222 en 208.67.220.220 (OpenDNS -> Cisco)
8.8.8.8 en 8.8.4.4. (Google)

En indien content filtering gewenst is gebruik ik NextDNS.io

Bovenstaande zijn DNS servers waar ik veel betere ervaringen mee heb dan Ziggo's/T-Mobile's/KPN's/ETC DNS servers.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

rally schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:55:
[...]

Er zijn vele mogelijkheden. Ik gebruik 4 verschillende, maar dan alleen de primary's uiteraard :)

1.1.1.1 (CloudFlare)
9.9.9.9 (Quad9 -> IBM)
208.67.222.222 en 208.67.220.220 (OpenDNS -> Cisco)
8.8.8.8 en 8.8.4.4. (Google)

En indien content filtering gewenst is gebruik ik NextDNS.io

Bovenstaande zijn DNS servers waar ik veel betere ervaringen mee heb dan Ziggo's/T-Mobile's/KPN's/ETC DNS servers.
Is het mogelijk om een andere DNS op de ConnectBox in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

haagsepracht schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:18:
[...]

Is het mogelijk om een andere DNS op de ConnectBox in te stellen?
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Daarom dat ik een eigen router achter de ConnectBox zet en de CB in bridge laat plaatsen. Dat doe ik voor vrijwel al mijn klanten, ook vanwege de extreem beperkte mogelijkheden van de ConnectBox (te beginnen met DNS, maar ook Wifi, port forwards, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 10:58
superduper schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:09:
Sinds een dag of 4 hier internet issues waarbij de download snelheden (1-12 MB/s) veel lager liggen dan de uploads (40 MB/s). Waar ik eerder had dat niet alle downstream channels 'gelocked' waren, lijken die waardes niet in orde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Downstream Channel
1   Locked  QAM256  22  6952000 346000000 Hz    -3.5 dBmV   36.9 dB
2   Locked  QAM256  1   6952000 178000000 Hz    -4.8 dBmV   28.3 dB
3   Locked  QAM256  2   6952000 186000000 Hz    -5.0 dBmV   28.5 dB
4   Locked  QAM256  3   6952000 194000000 Hz    -4.7 dBmV   27.9 dB
5   Locked  QAM256  4   6952000 202000000 Hz    -4.4 dBmV   31.6 dB
6   Locked  QAM256  5   6952000 210000000 Hz    -4.4 dBmV   29.9 dB
7   Locked  QAM256  6   6952000 218000000 Hz    -4.5 dBmV   27.8 dB
8   Locked  QAM256  7   6952000 226000000 Hz    -4.5 dBmV   29.0 dB
9   Locked  QAM256  8   6952000 234000000 Hz    -4.4 dBmV   32.5 dB
10  Locked  QAM256  17  6952000 306000000 Hz    -3.8 dBmV   33.9 dB
11  Locked  QAM256  18  6952000 314000000 Hz    -3.7 dBmV   34.0 dB
12  Locked  QAM256  19  6952000 322000000 Hz    -3.5 dBmV   34.7 dB
13  Locked  QAM256  20  6952000 330000000 Hz    -3.3 dBmV   35.2 dB
14  Locked  QAM256  21  6952000 338000000 Hz    -3.1 dBmV   36.2 dB
15  Locked  QAM256  23  6952000 354000000 Hz    -3.9 dBmV   37.0 dB
16  Locked  QAM256  24  6952000 362000000 Hz    -3.9 dBmV   37.1 dB

wel zie ik dat de power levels ~1 dBmV lager liggen dan eerder. Is dat nu slechter of juist goed?

Waar zou ik die lagere download snelheid dan mee kunnen fixen?
Heb je het modem direct of via een door Ziggo geleverde splitter direct op een door Ziggo geïnstalleerd AOP zitten. Zo ja? Ziggo bellen je verbinding is niet in orde. Zo nee, direct op AOP aansluiten en dan nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MediaZoo schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:25:
[...]

Heb je het modem direct of via een door Ziggo geleverde splitter direct op een door Ziggo geïnstalleerd AOP zitten. Zo ja? Ziggo bellen je verbinding is niet in orde. Zo nee, direct op AOP aansluiten en dan nog eens bekijken.
Staat direct op een ziggo splitter.

Waaruit maak je op dat de verbinding niet in orde is? Dan kan ik dat bij ziggo aangeven; er zijn namelijk recentelijk werkzaamheden geweest in de wijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 10:58
superduper schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:34:
[...]

Staat direct op een ziggo splitter.

Waaruit maak je op dat de verbinding niet in orde is? Dan kan ik dat bij ziggo aangeven; er zijn namelijk recentelijk werkzaamheden geweest in de wijk.
SNR moet minimaal 33dB zijn. Anders klappert die downstream en gecombineerd je lijn. Je hebt er tussen van 28... Wat gewoon betekend dat er meer ruis dan iets bruikbaars binnenkomt.

Dit zal de Ziggo medewerker ook direct zien als het modem wordt uitgelezen. Dat zal de medewerker ook behoren te interpreteren als slechte verbinding. Wijs hem/haar wel op het uitgevoerde onderhoud en vraag bij andere modems achter de zelfde node te kijken. Dan zou een goede medewerker direct kunnen zien of het een probleem met jouw lijn is of een node breed probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

rally schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:23:
[...]

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Daarom dat ik een eigen router achter de ConnectBox zet en de CB in bridge laat plaatsen. Dat doe ik voor vrijwel al mijn klanten, ook vanwege de extreem beperkte mogelijkheden van de ConnectBox (te beginnen met DNS, maar ook Wifi, port forwards, etc).
Thanks voor de info. Ik ga overwegen om dat ook te doen. Er staat mij wel iets bij van dat je geen WIFI hotspots meer kunt gebruiken als je bridge modus laat activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

haagsepracht schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:02:
[...]
Thanks voor de info. Ik ga overwegen om dat ook te doen. Er staat mij wel iets bij van dat je geen WIFI hotspots meer kunt gebruiken als je bridge modus laat activeren.
Correct.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MediaZoo schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:25:
[...]

Voordat ik ziggo wil bellen kijk ik nogmaals in het overzicht en lijkt het ineens weer beter: Hij lijkt wel heel andere kanalen nu te gebruiken. Kan hij dat zelf trainen oid?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Downstream Channel
1   Locked  QAM256  22  6952000 346000000 Hz    -4.0 dBmV   37.0 dB
2   Locked  QAM256  9   6952000 242000000 Hz    -4.6 dBmV   35.6 dB
3   Locked  QAM256  10  6952000 250000000 Hz    -4.6 dBmV   35.3 dB
4   Locked  QAM256  11  6952000 258000000 Hz    -4.4 dBmV   35.5 dB
5   Locked  QAM256  12  6952000 266000000 Hz    -4.3 dBmV   35.4 dB
6   Locked  QAM256  13  6952000 274000000 Hz    -4.3 dBmV   33.4 dB
7   Locked  QAM256  14  6952000 282000000 Hz    -4.4 dBmV   32.0 dB
8   Locked  QAM256  15  6952000 290000000 Hz    -4.5 dBmV   32.4 dB
9   Locked  QAM256  16  6952000 298000000 Hz    -4.5 dBmV   33.3 dB
10  Locked  QAM256  17  6952000 306000000 Hz    -4.3 dBmV   34.5 dB
11  Locked  QAM256  18  6952000 314000000 Hz    -4.2 dBmV   34.7 dB
12  Locked  QAM256  19  6952000 322000000 Hz    -4.0 dBmV   35.3 dB
13  Locked  QAM256  20  6952000 330000000 Hz    -3.8 dBmV   35.6 dB
14  Locked  QAM256  21  6952000 338000000 Hz    -3.6 dBmV   36.4 dB
15  Locked  QAM256  23  6952000 354000000 Hz    -4.3 dBmV   37.2 dB
16  Locked  QAM256  24  6952000 362000000 Hz    -4.3 dBmV   37.2 dB

Om gek van te worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

[...]

Klopt, maar die wifi spots gebruik ik in de praktijk noooooit. Vrijwel overal heb ik alternatieven (meestal omdat ik de installatie zelf heb aangelegd :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Grappig, mijn ervaring met een Ziggo storing.

Heb mijn modem in bridge mode gezet ergens in 2013 en heb sindsdien zelden problemen. Los van geplande werkzaamheden, is er zelden uitval in mijn wijk. (Of het gebeurd overdag en sinds ik werk...) Na 7 jaar is dit weer mijn eerste telefoontje naar Ziggo om een issue te melden.

Vandaag een storing sinds 13:30.
Ziggo website gechecked voor storing -> Geen melding.
Was offline film aan het kijken, dus stekker uit modem voor tien minuten. (2x)
Tegen 14:00 nog steeds geen signaal.
Ziggo website gechecked voor storing -> Er is een storing melding maar om 13:56 opgelost.
Nog een keer modem stekker er uit.
Geen signaal om 14:15
Ziggo klantenservice bellen. (Duurde langer om door de keuzemenu te gaan dan wachten tot ik iemand aan de lijn kreeg. +1)
Ziggo gozer, doet een en ander nakijken en komt tot conclusie dat de hele straat geen signaal heeft. -> Hij gaat opnieuw de storing aanmelden.

Totale telefoontje met Ziggo duurde net geen 10 minuten, ga naar de WC en kom terug....
Alle lampjes branden en ik heb weer internet. :?

Props voor die Ziggo gozer. Mag ook wel eens gezegd worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
superduper schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:47:
[...]

Voordat ik ziggo wil bellen kijk ik nogmaals in het overzicht en lijkt het ineens weer beter: Hij lijkt wel heel andere kanalen nu te gebruiken. Kan hij dat zelf trainen oid?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Downstream Channel
1   Locked  QAM256  22  6952000 346000000 Hz    -4.0 dBmV   37.0 dB
2   Locked  QAM256  9   6952000 242000000 Hz    -4.6 dBmV   35.6 dB
3   Locked  QAM256  10  6952000 250000000 Hz    -4.6 dBmV   35.3 dB
4   Locked  QAM256  11  6952000 258000000 Hz    -4.4 dBmV   35.5 dB
5   Locked  QAM256  12  6952000 266000000 Hz    -4.3 dBmV   35.4 dB
6   Locked  QAM256  13  6952000 274000000 Hz    -4.3 dBmV   33.4 dB
7   Locked  QAM256  14  6952000 282000000 Hz    -4.4 dBmV   32.0 dB
8   Locked  QAM256  15  6952000 290000000 Hz    -4.5 dBmV   32.4 dB
9   Locked  QAM256  16  6952000 298000000 Hz    -4.5 dBmV   33.3 dB
10  Locked  QAM256  17  6952000 306000000 Hz    -4.3 dBmV   34.5 dB
11  Locked  QAM256  18  6952000 314000000 Hz    -4.2 dBmV   34.7 dB
12  Locked  QAM256  19  6952000 322000000 Hz    -4.0 dBmV   35.3 dB
13  Locked  QAM256  20  6952000 330000000 Hz    -3.8 dBmV   35.6 dB
14  Locked  QAM256  21  6952000 338000000 Hz    -3.6 dBmV   36.4 dB
15  Locked  QAM256  23  6952000 354000000 Hz    -4.3 dBmV   37.2 dB
16  Locked  QAM256  24  6952000 362000000 Hz    -4.3 dBmV   37.2 dB

Om gek van te worden...
Het signaal is nu beter en vermoedelijk hoef je hier niet direct problemen mee te ondervinden. Wel zou ik het modem nog eens rechtstreeks op het 1e aansluitpunt in je woning aansluiten. Want voor vlak bij het 1e aansluitpunt met 1 splitter lijkt me dit veel verlies. Kun je hetzelfde overzicht nog eens sturen zonder splitter er tussen en dus direct op het 1e aansluitpunt? En wat voor splitter is het? een 2-weg splitter of heb je meerdere aansluitingen? Wellicht even foto posten van je 1e aansluitpunt.

Ik heb een versterker ervoor maar het modem zit op een non versterkte poort en dan heb ik ongeveer deze signaalwaardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Kanaal  Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB)    Modulatie   Kanaalnummer
1   370750000               8                           37          256 qam         9
2   314750000               6.8                     37          256 qam         2
3   322750000               7                           37  256 qam 3
4   330750000               7.3                         37  256 qam 4
5   338750000               7.5                         37  256 qam 5
6   346750000               7.5                         37  256 qam 6
7   354750000               7.5                         37  256 qam 7
8   362750000               7.8                         37  256 qam 8
9   306750000               7                           37  256 qam 1
10  378750000               8.1                         37  256 qam 10
11  386750000               8                           37  256 qam 11
12  394750000               8.3                         37  256 qam 12
13  402750000               8.3                             37  256 qam 13
14  410750000               8.3                         37  256 qam 14
15  418750000               8                           37  256 qam 15
16  426750000               8                           37  256 qam 16
17  434750000               7.6                         37  256 qam 17
18  442750000               7.6                         37  256 qam 18
19  450750000               8                           37  256 qam 19
20  458750000               8.3                         38  256 qam 20

[ Voor 28% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-04-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
sinds 3 tal weken heb ik behoorlijk last van Ziggo, telkens rond maandag middag klapt hier de boel er volledig uit. het enige wat hier 'helpt' is de OPNsense bak een reboot geven.
ik kan daarna weer met enorme moeite de schijtboxconnectbox inkomen, ik zie dan weer dat de T3 error teller weer op 6 staat (op kanaal 1), terwijl dit later in de week rond de 1000 staat (op alle 6 de kanalen. hieruit vermoed ik dat er een soft herstart is gebeurt.

logboek Ziggo kreng:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
06-04-2020 13:58:18 notice  REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:58:16 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:58:11 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:57 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:34 critical    Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:68:a1:43;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:34 critical    Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:68:a1:43;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:33 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:32 critical    Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:32 critical    Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:31 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:31 critical    Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:31 critical    Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:30 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:28 critical    Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:28 critical    Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:28 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:27 critical    Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:27 critical    Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-04-2020 13:57:27 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

OPNsense:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2020-04-06T13:58:16 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:57:48 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:56:58 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:55:12 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:54:25 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:53:50 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:53:08 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:52:37 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:52:25 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:52:17 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:52:07 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:51:57 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:51:36 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:51:23 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:51:12 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:51:08 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67
2020-04-06T13:51:06 dhclient[9404]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.XXX.X port 67

ik heb nu een kleine 3 maanden OPNsense in gebruik, dit was tot +/- 3 weken terug rete stabiel, maar nu...
en volgens Ziggo zijn T3 error helemaal niet erg. nou, voor €78,- verwacht ik toch wel wat beters (Internet Only!!!)

spec van de connectbox zien er ook prima uit? :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal  Frequentie (Hz)     Vermogen (dBmV)     SNR (dB)    Modulatie       Kanaalnummer
1   666000000   9   37  256qam  9
2   610000000   9   37  256qam  2
3   618000000   9   37  256qam  3
4   626000000   9   38  256qam  4
5   634000000   9   37  256qam  5
6   642000000   9   37  256qam  6
7   650000000   9   37  256qam  7
8   658000000   9   37  256qam  8
9   602000000   9   37  256qam  1
10  674000000   9   37  256qam  10
11  682000000   8   37  256qam  11
12  690000000   8   37  256qam  12
13  698000000   9   37  256qam  13
14  706000000   8   37  256qam  14
15  714000000   8   36  256qam  15
16  722000000   7   37  256qam  16
17  730000000   7   36  256qam  17
18  738000000   8   37  256qam  18
19  746000000   7   37  256qam  19
20  754000000   7   37  256qam  20
21  762000000   7   36  256qam  21
22  770000000   7   36  256qam  22
23  778000000   7   36  256qam  23
24  786000000   7   37  256qam  24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal  Locked Status   RxMER (dB)  Pre RS Errors   Post RS Errors
1   Goed (Locked)   37.356  404927960   117
2   Goed (Locked)   37.636  404091512   142
3   Goed (Locked)   37.636  404089929   127
4   Goed (Locked)   38.983  404090813   128
5   Goed (Locked)   37.636  404088959   118
6   Goed (Locked)   37.636  404091721   126
7   Goed (Locked)   37.636  404094400   114
8   Goed (Locked)   37.356  404094529   124
9   Goed (Locked)   37.636  404094393   138
10  Goed (Locked)   37.356  404088141   115
11  Goed (Locked)   37.356  404096314   138
12  Goed (Locked)   37.356  404090877   142
13  Goed (Locked)   37.636  404095889   109
14  Goed (Locked)   37.356  404096941   138
15  Goed (Locked)   36.610  404087864   157
16  Goed (Locked)   37.356  404096581   143
17  Goed (Locked)   36.610  404092175   145
18  Goed (Locked)   37.356  404095017   126
19  Goed (Locked)   37.356  404097088   108
20  Goed (Locked)   37.356  404094834   96
21  Goed (Locked)   36.610  404097101   103
22  Goed (Locked)   36.610  404087043   102
23  Goed (Locked)   36.610  404087582   111
24  Goed (Locked)   37.356  404092790   91

(hoewel de pre RS en post RS errors best wel hoog vind (en dat na +/- 3 uurtjes...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal  Frequentie (Hz)     Vermogen (dBmV)     Symbol Rate (ksps)  Modulatie       Kanaalnummer
1   44000000    46  5.120   64qam   3
2   31800000    46  2.560   64qam   5
3   37100000    46  5.120   64qam   4
4   50900000    46  5.120   64qam   2
5   57800000    47  5.120   64qam   1
6   28600000    46  2.560   64qam   6

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal  Kanaal soort    T1 Timeouts     T2 Timeouts     T3 Timeouts     T4 Timeouts 
1   2.0 0   0   6   0
2   2.0 0   0   0   0
3   2.0 0   0   0   0
4   2.0 0   0   0   0
5   2.0 0   0   0   0
6   2.0 0   0   0   0

nouja, ik kijk het nog even aan, als het volgende week weer gebeurt ga ik er eens achteraan bellen, dit is gewoon stront irritant...
eerst nog een manier zien te vinden hoe ik de logboek uit de connectbox kan krijgen, misschien iets met grafana/influxdb uitvogelen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ik heb al een weekje ontzettend last van latency op de verbinding. Bandbreedte is opzich ok, maar tijdens het thuiswerken (VDI), videobellen en bijvoorbeeld Discord piekt de latency, met haperingen en vertragingen tot gevolg.

Gebeld met Ziggo, die hebben me een nieuw modem gestuurd (connectbox). Geinstalleerd, zelfde problemen.

Situatie is op het AOP zit een verdeler, aan de data poort van die verdeler hangt het modem in bridge, vanaf het modem een half metertje naar mijn Ubiquiti Edgerouter X en vanaf daar bekabeld naar mijn PC.

Wat probeer ik dan allemaal: Pingen naar mijn router gaat foutloos, pingen naar de modem op 192.168.100.1 gaat foutloos en ook direct vanaf de router het modem pingen gaat foutloos.

Traceroutes naar www.google.nl verlopen een stuk minder rozig. Waar de eerste hop (192.168.1.1,de router) prima gaat is vaak de tweede hop (naar een 10.x.x.x adres, geen idee welke dat is) al over de 200ms met 500ms max. De derde hop is vaak ook niet best.

Vandaag dus weer gebeld, modem is op afstand gereset, maar nog steeds no bueno. Ondertussen denk ik niet dat het bij mij ligt, want ook Ziggo vond de modemwaardes helemaal ok. Nu wat? Ik heb een topic aangemaakt op het forum van Ziggo, maar is er nog meer dat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Er staat mij wel iets bij van dat je geen WIFI hotspots meer kunt gebruiken als je bridge modus laat activeren.
Ah, dat verklaart. Die van mij staat ook in bridge modus. Dat heb ik echter wel zelf gedaan (fUPC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Ziggo: JAAA, NEEE, CORONA..... NETWERK updaten doen we niet hoor.

DIRECT na die mail TOEN... BOEM modem offline, NA een update.

Mja zal wel..... en nu weer vannacht... BOEM ALLES ERUIT! Zonder aankondiging!
Gelukkig vind ik alles ook onzin en ben het met Ziggo eens. Maar wat een schijnheiligen zeg!

Maar dan het goede nieuws: We hebben Docsis 3.1!

Amsterdam/Zaanstad:

http://x264.nl/dump/ziggo...ctrum_full-2020-04-08.jpg
(Let op: de linkerkant, sommige signalen zijn spiegels, bij een latere zoomed versie hele spectrum is dit weg.)
http://x264.nl/dump/ziggo..._full-2020-04-08-zoom.jpg
(Zoom, alleen Docsis 3.1 downstream gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De afgelopen week heb ik elke nacht tussen 2 uur en 2.30 uur dat m'n wifi er uit ligt.

Heb nu eens gekeken: ligt niet aan de wifi, het ligt aan het modem. Wat doet Ziggo elke nacht rond die tijd, zonder dat er een melding voor onderhoud is geweest?

Regio Utrecht Leidsche Rijn. Meer mensen last van?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
Sorry voor de TLDR, maar voor ik met Ziggo contact op neem wil ik eerst hier eens om feedback vragen.

Op mijn oude adres had ik Ziggo en nooit probleem. Modem in bridgemodus, eigen router en nooit issues met verbinding en/of netwerk/wifi. Ik woon nu sinds een paar weken samen en heb op het nieuwe adres bizarre problemen.

Voor ik introk was er wifi/netwerk met de connectbox. Dit werkt meestal ok, maar er waren rare issues. Ineens stopte de spotify-connect speaker, of chromecast met spelen. Heel soms stopte op dat moment de hele internetverbinding, en moest ik de modem resetten, maar meestal hield mijn telefoon/laptop wel gewoon verbinding met wifi en netwerk, maar moest ik de chromecast een powercycle geven om weer een stream af te kunnen spelen. Vreemd. Omdat Apparaten wanneer ze het wel doen, aangeven vol wifibereik te hebben. Mijn zwager had me al gewaarschuwd. Toen hij kort bij mijn vriendin inwoonde en vergelijkbare problemen had ondervonden.

Toen ik introk kwamen er meer connected devices en nam ik mijn router mee. Issues gingen niet weg. Werden zelfs erger. Sonos speakers die ik aan wilde sluiten gaven tig x een foutmelding dat ze geen verbinding kon maken. Uiteindelijk gelukt, maar nog steeds valt soms random een surround speaker weg. Logitech harmony hub die niet gevonden kan worden via de app, of de hub kan ineens Sonos niet meer vinden. Chromecast loopt nog steeds af en toe vast. Apple TV idem dito. Deze apparaten (router, sonos, Harmony, Chromecast, Apple TV) werkten foutloos in mijn vorige woning. Ze geven allemaal aan vol wifibereik te hebben (als ze het wel doen).

Omdat ik op de bovenverdieping zowel met de connectbox, als mijn router sowieso een slechte verbinding had en het al een oude router was, geen AC bijvoorbeeld, heb ik een Mesh set gekocht van TP-Link. Stiekem hopend tegen beter weten in dat dat ook de issues zou wegnemen. Helaas. Bereik op de bovenverdieping is nu top, dus het was niet voor niks, maar zelfs met een accespoint op 1 meter afstand vliegt de verbinding er soms uit bij een apparaat. Telefoons, ipad en laptops geven in de hele woning aan dat ze vol wifibereik hebben en hoewel het lastig is om apparaten bekabeld aan te sluiten had ik bij de paar tests die ik probeerde dezelfde problemen. Dus daar lag het ook niet aan…

Maar het idiote is dus dat het vrijwel nooit bij telefoons, ipad of laptops gebeurt. Die blijven wel gewoon werken. Sonos loopt vast, maar mijn telefoon die ik letterlijk naast de speaker hou speelt de stream wel gewoon af. Maar Sonos weigert. Om 10 minuten later ineens wel weer door te spelen. En het zorgt ook voor dat apparaten geregeld vastlopen. Als de Apple TV vastloopt tijdens Netflix gaat hij soms uit zichzelf weer verder, soms is een modem reboot nodig, maar soms moet ik het netwerk ‘vergeten’ en opnieuw aanmelden en opnieuw aanmelden in de netflix app…

Again, sorry voor de TLDR, maar zou dit een modem issue kunnen zijn? Enige wat ik nog kan bedenken is dat het modem misschien af en toe heel even verbinding verliest en dat “connected devices” daardoor vastlopen en telefoons en laptops daar wel mee om kunnen gaan? Voordat de Ziggo klantenservice mij hun eigen accespoints wil gaan verkopen ben ik benieuwd naar de mening van tweakers met meer kennis dan ik…

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[b]mavano schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:40

Toen ik introk kwamen er meer connected devices en nam ik mijn router mee.
Wat is de functie van die router nu? Deelt 'ie nog DHCP? Dubbel NAT? Andere IP range?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
mavano schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:40:
Op mijn oude adres had ik Ziggo en nooit probleem. Modem in bridgemodus, eigen router en nooit issues met verbinding en/of netwerk/wifi. Ik woon nu sinds een paar weken samen en heb op het nieuwe adres bizarre problemen.

Voor ik introk was er wifi/netwerk met de connectbox.
Sowieso de vragen beantwoorden die @DeBolle gesteld heeft.

Daarnaast: staat de connectbox nu ook in bridge? Kan je dat controleren door het WAN-IP4 adres van je router te bekijken (en de eerste twee van de vier nummers te posten bijvoorbeeld)?

En wat was er aan apparatuur aanwezig voor jij er in trok, dus waarmee is het netwerk uitgebreidt?
Pagina: 1 ... 159 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic