Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier vooralsnog ook geen issues met 250/25. Ligt er denk ik ook maar net aan hoe druk het op het netwerk in jouw straat is en hoe ver Ziggo is met e.e.a. aan de straatkant te updaten voor de toekomst.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57

amphora

Websites & Fotografie

Help!!!! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:10:
Hier vooralsnog ook geen issues met 250/25. Ligt er denk ik ook maar net aan hoe druk het op het netwerk in jouw straat is en hoe ver Ziggo is met e.e.a. aan de straatkant te updaten voor de toekomst.
Ik woon zelf in Utrecht waar giganet ook beschikbaar is. Dat zal ook helpen natuurlijk, dan is er genoeg capaciteit. Kan me voorstellen dat in sommige kleinere gemeentes of dorpen de maximale capaciteit veel lager is.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Yup. De overboeking zal nu in bepaalde gebieden wat beter te voelen zijn dan onder normale omstandigheden. Maar het is nu natuurlijk ook een rare situatie. Mijn dochter welke normaal gesproken op school zit, zit nu met een stream met school verbonden in plaats van in de klas te zitten. En vrouwlief zit nu ook in een videoconference. Tja... :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:56
stormfly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:11:
Hoe zitten jullie met de snelheden, ik ben technisch benieuwd ik wil geen klaag topic openen. Het gaat even om personen welke normaal altijd 250/25 halen (of andere abonnements waardes) zonder overige problemen.

Als je al jaren niet je snelheid haalt, hoef je van mij niet te reageren om een klaagzang te voorkomen. Dan heb je andere prioriteiten om dat op te lossen lijkt mij :*) 8)

Ik haal normaal altijd 250/25 bijna 24/7 maar nu met de corona crisis is het nog steeds heel erg goed alleen de download is minder.

100/25

Eigenlijk ben ik dik tevreden, alles werkt in huis als altijd.

Ik verbaas mij dan ook over het aantal twitterklagers welke een hogere snelheid willen vanuit Ziggo, een tijdelijke gratis verdubbeling. Mensen die structureel weinig willen betalen voor een light abonnement, willen nu een hogere snelheid in de tijden van bandbreedte schaarste. 8)7 :F Ik ben heel blij met de houding van Ziggo en het respect naar de klanten die al jaren medium of hoger afnemen, ze wijzen al deze verzoeken af.
Ik zit sinds 10 maart bij Ziggo (500/40), en haal bij elke speedtest eigenlijk wel het maximale eruit. Zelfs vandaag gedurende de dag (vanuit Amsterdam-Zuidoost):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/430h6WV_lfBYyfLoJUiaHuftEik=/f/image/KSeg4FGdt3uHtAH7WZcwwZQS.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUhzGscvNhjyi-3NzMqgw1NULT8=/f/image/FT4Eq4pDFbiVdWtauxuqCSM0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kwon Ook nette ping. Ik zit vaak op 16ms. Of dit goed/slecht is, geen flauw idee. Ik merk er in ieder geval in mijn internet gedrag niks van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 23:24
https://www.speedtest.net/result/9158027302.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY0jaYyN_YN0zXfs_IKlxLXVYG8=/f/image/73NedzDXejydWWXeq1KCUiB4.png

Ik heb ziggo zakelijk en haal de max van mijn abo ;)

[ Voor 64% gewijzigd door saharoen op 20-03-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:06
Ik snap het niet. Het internet is gewoon niet snappy. Speedtests zijn werkelijk altijd ok. Maar het is gewoon bagger. Niet vooruit te fikken. Maar speedtest is prima... Dus alles is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Darkz0rs schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:16:
Ik snap het niet. Het internet is gewoon niet snappy. Speedtests zijn werkelijk altijd ok. Maar het is gewoon bagger. Niet vooruit te fikken. Maar speedtest is prima... Dus alles is ok.
Een speedtest kan prima zijn, maar dat zegt weinig over bv DNS resolving of de belasting van de websites die jij bezoekt en hoe vol hun routing is en hun peering loopt.
Mijn speedtests zijn hier ook prima, maar een site als Facebook reageert maar matigjes.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
TFHfony schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Een speedtest kan prima zijn, maar dat zegt weinig over bv DNS resolving of de belasting van de websites die jij bezoekt en hoe vol hun routing is en hun peering loopt.
Mijn speedtests zijn hier ook prima, maar een site als Facebook reageert maar matigjes.
Ja dus we geven volledige prioriteit aan speedtest.net. Die altijd ok... Dus aan Ziggo ligt het niet. Bahhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Darkz0rs schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Ja dus we geven volledige prioriteit aan speedtest.net. Die altijd ok... Dus aan Ziggo ligt het niet. Bahhh
De Ziggo speedtest hangt in hun eigen netwerk, dus zo vreemd is dat niet. En andere speedtests hangen, juist vanwege hun funcite, op strategische plaatsen. En de meeste speedtesten zullen van te voren ook nog zoeken naar de beste beschikbare server.
Dit is geen keuzen van Ziggo, KPN, etc... maar gewoon hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZZh4OmNbAj2ZxaioqodVU-aEbw=/f/image/HprbWBaL3VlbybVXyJesSdgC.png

Hier ook perfecte speedtest maar afgelopen dagen merk ik toch ook best wat schommeingen zonder zelf iets veranderd te hebben.

Download volle snelheid bijvoorbeeld zonder aanpassing van snelheid bracht geen lag tijdens het gamen op de PS4 Pro. Maar deze week heb ik hier dus wel direct last van en kan ook aan mij liggen natuurlijk maar hiervoor dit nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:16:
Ligt niet echt aan Ziggo, het is niet voor niks dat Netflix de kwaliteit naar beneden moet schalen omdat het gehele Europese netwerk overbelast is. Er zijn nu gewoon serieus veel mensen thuis, scholen etc moeten ook opeens online en er worden veel meer series/films online gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Ligt niet echt aan Ziggo, het is niet voor niks dat Netflix de kwaliteit naar beneden moet schalen omdat het gehele Europese netwerk overbelast is. Er zijn nu gewoon serieus veel mensen thuis, scholen etc moeten ook opeens online en er worden veel meer series/films online gekeken.
Weldegelijk ligt het aan Ziggo. Via de lijn van de buren speelt dit niet, nog een tragere verbinding ook 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
amphora schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Ik woon zelf in Utrecht waar giganet ook beschikbaar is. Dat zal ook helpen natuurlijk, dan is er genoeg capaciteit. Kan me voorstellen dat in sommige kleinere gemeentes of dorpen de maximale capaciteit veel lager is.
Vanochtend zat ik rond de 10 Mbit in Utrecht. Na een flink aantal keer mijn modem resetten was het eindelijk weer normaal. Dat gebeurt normaal gesproken misschien twee keer per jaar :/ , en dan is 1 reset genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

In Tilburg merk ik geen problemen op bij Ziggo. Niet met grotere downloads, niet in het "gevoel" van het surfen.

Nu gebruik ik dan wel OpenDNS i.p.v. de Ziggo DNS, maar of dat zoveel verschil zal maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 20-03-2020 20:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 18:12

nephilimcrt

Mad Scientist

stormfly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:11:
Hoe zitten jullie met de snelheden, ik ben technisch benieuwd ik wil geen klaag topic openen. Het gaat even om personen welke normaal altijd 250/25 halen (of andere abonnements waardes) zonder overige problemen.

Als je al jaren niet je snelheid haalt, hoef je van mij niet te reageren om een klaagzang te voorkomen. Dan heb je andere prioriteiten om dat op te lossen lijkt mij :*) 8)

Ik haal normaal altijd 250/25 bijna 24/7 maar nu met de corona crisis is het nog steeds heel erg goed alleen de download is minder.

100/25

Eigenlijk ben ik dik tevreden, alles werkt in huis als altijd.

Ik verbaas mij dan ook over het aantal twitterklagers welke een hogere snelheid willen vanuit Ziggo, een tijdelijke gratis verdubbeling. Mensen die structureel weinig willen betalen voor een light abonnement, willen nu een hogere snelheid in de tijden van bandbreedte schaarste. 8)7 :F Ik ben heel blij met de houding van Ziggo en het respect naar de klanten die al jaren medium of hoger afnemen, ze wijzen al deze verzoeken af.
Kwam even op dit forum neuzen om te kijken of meer mensen snelheidsproblemen hebben, inderdaad. Voor mij is het ook altijd 250/25, maar nu schommelt m'n verbinding rond de 50 Mbps.
Verder nooit klachten. Zal morgen eens een reset proberen, maar vrees dat het niet veel gaat helpen.

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Overboeking 1/1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Niet om Ziggo te verdedigen, maar 1/1000 is echt onzin.

Ziggo is van 1200 HP naar 600 HP gegaan bij bestaande bouw (nieuwbouw is nog veel lager) en ze zijn van 16 naar 24 kanalen gegaan en nog enkele docsis 3.1 kanalen.

Ik heb 1000 klanten per 10gbit node configuraties gezien bij glasvezel, die overboeking is dus ook groot.

Deal with it, tis gewoon erg druk op het internet. Zelfs de AMS-IX heeft er 1tbit/s bij gekregen binnen enkele dagen.

Normaal gesproken is het gemiddelde op een CMTS maar enkele tientallen mbit/s... zo weinig wordt er normaal gebruik gemaakt van het internet.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 20-03-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Helaas ligt mijn internet eruit. Veel T3/T4 meldingen en de connectbox status staat op Partial Bonding DS

Ziggo aan de lijn gehad, modem gereset, nieuwe splitter, andere utp kabel. Helaas helpt niks. Ik heb max 0.5Mbps download en gigantisch veel time-outs. Ik mag geluk hebben dat er per half uur 1 pagina binnenkrijg.

Omdat Ziggo gewoon connectie kan maken met mijn modem en ze verder geen rare dingen zien willen ze geen monteur sturen ivm corona..

Dat wordt komende weken zonder vast internet ben ik bang :X

Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor Partial Bonding DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Niet om Ziggo te verdedigen, maar 1/1000 is echt onzin.

Ziggo is van 1200 HP naar 600 HP gegaan bij bestaande bouw (nieuwbouw is nog veel lager) en ze zijn van 16 naar 24 kanalen gegaan en nog enkele docsis 3.1 kanalen.

Ik heb 1000 klanten per 10gbit node configuraties gezien bij glasvezel, die overboeking is dus ook groot.

Deal with it, tis gewoon erg druk op het internet. Zelfs de AMS-IX heeft er 1tbit/s bij gekregen binnen enkele dagen.

Normaal gesproken is het gemiddelde op een CMTS maar enkele tientallen mbit/s... zo weinig wordt er normaal gebruik gemaakt van het internet.
De 1 op 1000 was sarcastisch. Maar dat de oranje reus het even minder doet dan de groene. Mij wel duidelijk geworden.

Mijn buurman heeft even een kabeltje hier liggen omdat ik kpn wil testen hij heeft 50mbit. Ik 100. De 50mbit lijn is beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:18
(jarig!)
Darkz0rs schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:42:
[...]
De 1 op 1000 was sarcastisch. Maar dat de oranje reus het even minder doet dan de groene. Mij wel duidelijk geworden.
Misschien moet je inderdaad even bij de buren kijken:
XS4ALL tussen 20:00 en 23:00 langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Waterkoker schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:29:
Helaas ligt mijn internet eruit. Veel T3/T4 meldingen en de connectbox status staat op Partial Bonding DS

Ziggo aan de lijn gehad, modem gereset, nieuwe splitter, andere utp kabel. Helaas helpt niks. Ik heb max 0.5Mbps download en gigantisch veel time-outs. Ik mag geluk hebben dat er per half uur 1 pagina binnenkrijg.

Omdat Ziggo gewoon connectie kan maken met mijn modem en ze verder geen rare dingen zien willen ze geen monteur sturen ivm corona..

Raar dat ze je daarmee laten zitten. Partial DS betekent dat je modem maar een deel van de downstreams ontvangt. Daar heb jij ook duidelijk hinder van. Opnieuw bellen dat ze het oplossen, of eens iemand in de chat of ziggo community aan de jas trekken.
Juist nu heb je hun infra gewoon nodig. Maar goed misschien willen/kunnen ze de monteurs nu niet bij mensen in huis toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Waterkoker schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:29:

Toevallig vorige week zelf last van gehad, partial bonding. Monteur moet dan 9 van de 10 keer buiten in de kast ff wat fixen 😉 was bij mij ook opgelost daarna. Blijven aandringen dat moeten ze oplossen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Mel33 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Installeer/login de Mijn Ziggo app, en stel daar je vraag duidelijk en helder, en je krijgt antwoord, soms kan het lang duren, maar je krijgt antwoord.
Voor Android
Voor iOS
Inmiddels telefonisch en via de app/forum een bericht ontvangen. Het typische "computer says no" antwoord werd gegeven. (Toch blijft het vreemd dat er tot twee weken terug van alles besteld kon worden, en nu alleen nog een CI kaart. Extra Mediabox is niet (meer) mogelijk. Kleine moeite lijkt mij...

Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik werd helemaal gek van die keuzemenu's. Na 7 menu's eindelijk iemand aan de telefoon, valt het gesprek volledig weg. (Verbinding was niet verbroken). Niet heel klantvriendelijk.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
henk_dh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Misschien moet je inderdaad even bij de buren kijken:
XS4ALL tussen 20:00 en 23:00 langzamer
Ja zojuist gedaan... Ziggo is bagger. Buren lijn is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Heb je al geprobeerd je DNS-server te veranderen? Ik zit zelf al lang op OpenDNS. Ziggo heeft in het verleden vaker problemen met DNS gehad die websites traag/onbereikbaar maakten terwijl de bandbreedte -zoals jij al opmerkte- meestal prima in orde is.

In veel routers (o.a. de TC7210 die ik heb) kun je die voor alle apparaten in je thuisnetwerk veranderen naar OpenDNS, Google, Cloudflare of welke DNS-dienst je maar wilt gebruiken door de IP-adressen in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
AlbertJP schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:10:
Heb je al geprobeerd je DNS-server te veranderen? Ik zit zelf al lang op OpenDNS. Ziggo heeft in het verleden vaker problemen met DNS gehad die websites traag/onbereikbaar maakten terwijl de bandbreedte -zoals jij al opmerkte- meestal prima in orde is.

In veel routers (o.a. de TC7210 die ik heb) kun je die voor alle apparaten in je thuisnetwerk veranderen naar OpenDNS, Google, Cloudflare of welke DNS-dienst je maar wilt gebruiken door de IP-adressen in te vullen.
Die kunnen allemaal of je kunt NextDNS.io eens proberen. Daar kun je ook ads blokkeren en nog veel meer. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Meer mensen die de factuur van Ziggo ontvangen met als onderwerp "je eerste factuur" ?
Had zelf niks aangepast dus vond het wat vreemd, nu ik de factuur ook bekeken heb is er niks gewijzigd.
Zullen ze bij Ziggo een wijziging aangebracht hebben in de facturatie ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:52
MdO82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:23:
Meer mensen die de factuur van Ziggo ontvangen met als onderwerp "je eerste factuur" ?
Ja. Had ook niets aangepast. Heb ook extra aandachtig gekeken, maar zag verder niets vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:23:
Had zelf niks aangepast dus vond het wat vreemd, nu ik de factuur ook bekeken heb is er niks gewijzigd.
Zullen ze bij Ziggo een wijziging aangebracht hebben in de facturatie ?
Volgens mij de eerste keer met de mijnziggo App link erbij. Zou iets met die lancering te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
stormfly schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Volgens mij de eerste keer met de mijnziggo App link erbij. Zou iets met die lancering te maken kunnen hebben?
Dat staat inderdaad in de mail.
Maar de factuur is zelf niet veranderd zover ik zo snel zie.

Maakt mij verder niet uit vond het even vreemd :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AlbertJP schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:10:

Grappig, dacht dat ik ook op de Norton DNS zat... maar blijkbaar was ik weer terug naar de Ziggo DNS gegaan, ik zet de Norton DNS'en aan en bij mij gaan websites nu ook veel sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ArcticWolf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:27:
[...]

Grappig, dacht dat ik ook op de Norton DNS zat... maar blijkbaar was ik weer terug naar de Ziggo DNS gegaan, ik zet de Norton DNS'en aan en bij mij gaan websites nu ook veel sneller :+
Uhm de Norton DNS service is al tijdje uit de lucht ;)
Je kunt OpenDNS, GoogleDNS, NextDNS of CloudflareDNS gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
ArcticWolf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:27:
[...]

Kies hier de beste voor jou https://www.dnsperf.com/#!dns-resolvers
Je hebt ook betaalde dns, gratis is meestal dat jij het product bent.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tcviper schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Uhm de Norton DNS service is al tijdje uit de lucht ;)
Je kunt OpenDNS, GoogleDNS, NextDNS of CloudflareDNS gebruiken ;)
Welke DNS'en zijn dit dan? Want ze werken nog wel...
199.85.126.10
199.85.127.10

8)7

edit;
Ben naar
9.9.9.9 en 185.228.168.9 overgestapt... zie het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 21-03-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik krijg momenteel maximaal 95Mb/s downloadsnelheid (via speedtest.net) en kan zelf thuis niets vinden. Heb ik zelf een probleem of hebben meer mensen een vergelijkbare ervaring. Ik heb een 250/25 abonnement en woon in Den Bosch.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Videopac schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:28:
Ik krijg momenteel maximaal 95Mb/s downloadsnelheid (via speedtest.net) en kan zelf thuis niets vinden. Heb ik zelf een probleem of hebben meer mensen een vergelijkbare ervaring. Ik heb een 250/25 abonnement en woon in Den Bosch.
95 is wel vrij exact wat je verwacht als je ergens op 100Mbps verbind ipv 1000Mbps. Misschien ergens een oude kabel gebruikt? Computer en modem (en eventuele switches ertussen) geven allemaal aan op 1000Mbps met elkaar te verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb je nu een probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de storing site gecheckt van Ziggo? Anders even contact opnemen met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Mijn probleem is opgelost. Oorzaak: onbekend.
Ik moest eerst een trampoline in elkaar zetten.
NielsFL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:51:
[...]

95 is wel vrij exact wat je verwacht als je ergens op 100Mbps verbind ipv 1000Mbps. Misschien ergens een oude kabel gebruikt? Computer en modem (en eventuele switches ertussen) geven allemaal aan op 1000Mbps met elkaar te verbinden?
Goed punt. Ik had niet eerder tijd om te controleren maar dit lijkt op orde.
Op het moment van schrijven wel, nu niet meer.
meesje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Heb je de storingspagina gecontroleerd van Ziggo? Anders even contact opnemen met Ziggo?
Wel de stie gecontroleerd, geen contact opgenomen. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar ik heb geen zin om een standaard controlelijst af te moeten lopen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Videopac Aangezien nu meer mensen thuis zijn en er waarschijnlijk intensiever gebruik gemaakt wordt van internet, zou ik me om een (tijdelijke) snelheidsverlaging niet druk maken en pas contact opnemen als het probleem lang(er) aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:54
Ik merk toch wel de laatste dagen dat de verbinding bij Ziggo niet zo lekker lopen. (in Woerden)

Werk altijd via RDP op server bij Serverius (Dronten) en vaak loopt RDP wat achter of dat beeld erg korrelig wordt.
Heb net mijn desktop aangesloten op DSL verbinding van KPN en deze problem zijn meteen weg.

Ik haal overigens ook maar de helft van mijn snelheid op speedtest bij verschillende servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
ikbenjoeri schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:27:
Ik merk toch wel de laatste dagen dat de verbinding bij Ziggo niet zo lekker lopen. (in Woerden)

Werk altijd via RDP op server bij Serverius (Dronten) en vaak loopt RDP wat achter of dat beeld erg korrelig wordt.
Heb net mijn desktop aangesloten op DSL verbinding van KPN en deze problem zijn meteen weg.

Ik haal overigens ook maar de helft van mijn snelheid op speedtest bij verschillende servers.
Dat kan het voordeel zijn op een dedicated dsl lijn. geen andere gebruikers die jouw lijn vervuilen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Mel33 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:51:
Dat kan het voordeel zijn op een dedicated dsl lijn. geen andere gebruikers die jouw lijn vervuilen
Dat is maar gedeeltelijk waar. Lees dit forum eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Je hebt altijd overboeking, ofwel aan het begin van de lijn of aan het eind van de lijn.

Het aantal mensen online maakt overigens ook niet uit bij kabel aangezien de modems/mediaboxen altijd online zijn, dit wordt geregeld door de CMTS.
Mocht het segment vol zitten, dan had je dat al veel eerder moeten merken (balancing via de CMTS en wordt je eruit geduwd of gelimiteerd).

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ikbenjoeri schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:27:

Kortom: er kan wel degelijk wat aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
Ik heb de laatste weken a 2 maanden last van packet loss.
Monteur is 2 maanden geleden geweest echter op een doordeweekse avond gebeurde het niet dus hij kon niks vreemds vinden.
Nu is het iedere avond raak, en Ziggo ontkent dat het een capaciteits probleem zou zijn.

Wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Bassbounce op 24-03-2020 08:25 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Eindelijk dit topic gevonden! Ik vind het internet van Ziggo thuis al niet echt om over naar huis te schrijven (al sinds een jaar eigenlijk) maar nu met al het thuiswerken breekt het me echt op. Om de 15-20 minuten valt internet weg. Dingen zoals RDP en conference calls is echt zeer frustrerend om te doen. Ik heb laatst al een nieuwe kabel geplaatst, nu net een nieuwe splitter, maar het doet allemaal weinig. Ik heb oud spul staan, zowel router/AP als TV kastje is nog met UPC stempel erop. Ik zie op mn router/AP staan dat het een EVW3226 is. Als ik bel met Ziggo is het elke keer iets van "probeer maar eens een ander kanaal met je accespoint" maar ik ben daar een beetje klaar mee. Wat kan ik hier nog mee doen? Ik zit te twijfelen om een ander AP te plaatsen maar ik vind het een beetje onzin dat Ziggo daar zelf niet mee komt. Ik neem een abbo af, zorg maar dat het werkt...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
Bassbounce schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:24:
Monteur is 2 maanden geleden geweest echter op een doordeweekse avond gebeurde het niet dus hij kon niks vreemds vinden.
Nu is het iedere avond raak, en Ziggo ontkent dat het een capaciteits probleem zou zijn.

Wat denken jullie?
[sarcasm]Volgens mijn glazenbol zou het wel eens de achter deur kunnen zijn die op een kier staat en door de toch hierdoor de bitjes wegwaaien...[/sarcasm[

Je verteld eigenlijk niets om iets mee te kunnen.

Beantwoord eens een paar standaard vragen voordat we iets kunnen zeggen zoals:

- Welke apparatuur gebruik je? Dus modem, device, rest van de installatie?
- Ben je draadloos of met een kabeltje aan je modem verbonden?
- Wat zijn de verbindingswaardes uit je modem?
- Hoe ben je achter deze packet loss gekomen?
- Hoe meet je dit?
- Op welke manier ervaar je dit als negatief?
- Waarom had ik zelf niet kunnen verzinnen deze vragen alvast zelf te beantwoorden voordat ik een reactie dump?

[ Voor 3% gewijzigd door MediaZoo op 24-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Bassbounce schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:24:

Wat denken jullie?
Waar begint de packet loss? Een screenshot van mtr (linux/mac) of WinMTR (windows) kan hier erg bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Widow schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:44:
Ik zit te twijfelen om een ander AP te plaatsen maar ik vind het een beetje onzin dat Ziggo daar zelf niet mee komt. Ik neem een abbo af, zorg maar dat het werkt...
Jij besluit dat je middels WiFi verbinding wil maken. Zorg maar dat het werkt...

Beetje flauw natuurlijk maar de essentie klopt wel. Een goede wifi-verbinding is niet alleen afhankelijk van het wifi-modem wat Ziggo je levert. Doorgaans zitten hier niet de meest krachtige wifi radio's in (al zijn de meest recente Connectboxen wel aanzienlijk beter).

Er kunnen nog tal van omgevingsfactoren zijn die ervoor zorgen dat jij nu een slechte ervaring hebt (overlappende frequenties, storingsbronnen, goed geïsoleerd huis, compabiliteitsproblemen met oudere apparatuur). Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Eigenlijk kan je alleen op locatie goed bepalen wat er gedaan kan worden. Het modem wat je beschrijft is al even oud dus ik vermoed dat een eigen AP al een wereld van verschil zal maken. Ook kan je proberen om een ander modem te krijgen. Maar nogmaals, als de overige zaken niet op orde zijn dan kan je exact weer dezelfde problemen krijgen.

Ik zou of er zelf tijd insteken en je bekend maken met de basisbeginselen van het opzetten van een goed werkend WiFi netwerk (zijn genoeg tutorials te vinden) of het uitbesteden aan iemand met meer kennis van zaken. Heb je bedraad wel een stabiele verbinding?

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 24-03-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Widow schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:44:
Eindelijk dit topic gevonden! Ik vind het internet van Ziggo thuis al niet echt om over naar huis te schrijven (al sinds een jaar eigenlijk) maar nu met al het thuiswerken breekt het me echt op. Om de 15-20 minuten valt internet weg. Dingen zoals RDP en conference calls is echt zeer frustrerend om te doen. Ik heb laatst al een nieuwe kabel geplaatst, nu net een nieuwe splitter, maar het doet allemaal weinig. Ik heb oud spul staan, zowel router/AP als TV kastje is nog met UPC stempel erop. Ik zie op mn router/AP staan dat het een EVW3226 is. Als ik bel met Ziggo is het elke keer iets van "probeer maar eens een ander kanaal met je accespoint" maar ik ben daar een beetje klaar mee. Wat kan ik hier nog mee doen? Ik zit te twijfelen om een ander AP te plaatsen maar ik vind het een beetje onzin dat Ziggo daar zelf niet mee komt. Ik neem een abbo af, zorg maar dat het werkt...
Eindelijk ja? :o

Waarom probeer je het niet eerst via deze weg: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus

Je moet dan nog wel wat investeren in aanvullende apparatuur maar het kan een hoop "leed" voorkomen (in de toekomst).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Widow Vraag aan Ziggo of je je modem mag omruilen voor een Connectbox. Die wifi is al veel beter dan een Ubee of Cisco modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

hardware-lover schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Eindelijk ja? :o

Waarom probeer je het niet eerst via deze weg: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus

Je moet dan nog wel wat investeren in aanvullende apparatuur maar het kan een hoop "leed" voorkomen (in de toekomst).
Ik kan bij mijn grootouders iedere 2 weken het modem komen resetten omdat het draadloze gedeelte op dat ding geen data meer doorpompt. Volgens de Ziggo klantenservice moet ik dan maar die resets blijven doen of zelf een AP regelen. Ik denk dan, ja leuk, maar jullie zooi is gewoon niet stabiel. Is dat mijn probleem of jullie probleem? Van ellende maar een AP gekocht, die ga ik deze week maar ergens installeren. Maar eigenlijk is het belachelijk.

Bij een vriend nu hetzelfde, vanwege het thuiszitten via Discort bellen, maar zijn stem valt de hele tijd weg. Blijkt na een aantal testen dat er op momenten gewoon een 39% packet loss optreedt. Volgens Ziggo zijn er geen problemen en moet het aan het interne netwerk liggen. Als ik met diverse apparaten op verschillende manieren geprobeerd heb en het probleem blijft hetzelfde, zal het waarschijnlijk niet aan zijn intern netwerk liggen maar aan de infra van Ziggo.

Wat dat betreft is het vervelend dat ik ‘maar’ 70 mbit down en 10 up haal bij KPN met DSL, maar dit soort grapjes heb ik nooit last van. Wat dat betreft ook blij dat ik laatst toch weer af heb gezien van de overstap op allesin1.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kuusj Als dat hier zo zou gaan zou ik er een tijdklok tussen zetten die elke dag om 2 uur 's nachts het modem 5 minuten van de spanning haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jongetje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:53:
@Kuusj Als dat hier zo zou gaan zou ik er een tijdklok tussen zetten die elke dag om 2 uur 's nachts het modem 5 minuten van de spanning haalt.
Dat is best een prima oplossing, maar ik blijf van mening dat dit überhaupt niet nodig zou moeten zijn. Hoe moeilijk is het om een apparaat te leveren wat gewoon stabiel genoeg is om meer dan 2 weken te blijven werken?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 15:45
Als je al langer klant bent en nog met een oud modem werkt, kun je ook gewoon bellen met de klantenservice en vragen voor een Connectbox als je die nog niet hebt. Laat je eventueel met de afdeling 'opzeggingen' doorverbinden, die mensen daar kunnen wonderen verrichten. Is natuurlijk wel een gok hoe hoog je moet inzetten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier mensen die toevallig ook een Fritz! box router gebruiken die de internetverbinding verzorgd aan een gebrigde Ziggo router?

Bij mijn Fritz werkt de online monitor niet, dat is die grafiek die de upstream en downstream dataverkeer in beeld brengt. Ook het volume klopt dus niet. Verders werkt alles prima, behalve die online meter dus niet. Ik heb een Fritz!box 4040 met Fritz OS 7.14. Voorheen had ik Telfort glasvezel en daar werkte die online meter prima, maar sinds Ziggo doet ie maar heel weinig. Sommige verbindingen ziet ie wel zoals een facetime gesprek, maar een download van usenet of een Netflix stream gaat dus glad aan hem voorbij. De router is al een keer volledig gereset (fabrieksinstellingen) maar heeft niet geholpen.

Het is natuurlijk geen ramp als het niet werkt, maarja, vond het toch altijd wel nuttige info. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfgcWLy80NVB0RISQ1T70oXZzCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyxCF2riPghkKEyY4TfefSD8.jpg?f=fotoalbum_large

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mr. Freeze schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:34:
Zijn er hier mensen die toevallig ook een Fritz! box router gebruiken die de internetverbinding verzorgd aan een gebrigde Ziggo router?

Bij mijn Fritz werkt de online monitor niet, dat is die grafiek die de upstream en downstream dataverkeer in beeld brengt. Ook het volume klopt dus niet. Verders werkt alles prima, behalve die online meter dus niet. Ik heb een Fritz!box 4040 met Fritz OS 7.14. Voorheen had ik Telfort glasvezel en daar werkte die online meter prima, maar sinds Ziggo doet ie maar heel weinig. Sommige verbindingen ziet ie wel zoals een facetime gesprek, maar een download van usenet of een Netflix stream gaat dus glad aan hem voorbij. De router is al een keer volledig gereset (fabrieksinstellingen) maar heeft niet geholpen.

Het is natuurlijk geen ramp als het niet werkt, maarja, vond het toch altijd wel nuttige info. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Op zich ben ik recent overgestapt naar KPN Glas, maar mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!OS 7.13 gaf bij mij prima het verkeer weer i.c.m. een connectbox in bridgemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:
[...]

Ik kan bij mijn grootouders iedere 2 weken het modem komen resetten omdat het draadloze gedeelte op dat ding geen data meer doorpompt. Volgens de Ziggo klantenservice moet ik dan maar die resets blijven doen of zelf een AP regelen. Ik denk dan, ja leuk, maar jullie zooi is gewoon niet stabiel. Is dat mijn probleem of jullie probleem? Van ellende maar een AP gekocht, die ga ik deze week maar ergens installeren. Maar eigenlijk is het belachelijk.

Bij een vriend nu hetzelfde, vanwege het thuiszitten via Discort bellen, maar zijn stem valt de hele tijd weg. Blijkt na een aantal testen dat er op momenten gewoon een 39% packet loss optreedt. Volgens Ziggo zijn er geen problemen en moet het aan het interne netwerk liggen. Als ik met diverse apparaten op verschillende manieren geprobeerd heb en het probleem blijft hetzelfde, zal het waarschijnlijk niet aan zijn intern netwerk liggen maar aan de infra van Ziggo.
Je noemt nu twee compleet verschillende problemen en zeg dan dat het hetzelfde is. Eerste lijkt op een defect modem (ik zou nieuw modem vragen) , tweede (mits ook bedraad getest) lijkt meer op een signaalprobleem. Ik zou beide toch gewoon weer melden bij de technische klantenservice.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 24-03-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
NielsFL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Waar begint de packet loss? Een screenshot van mtr (linux/mac) of WinMTR (windows) kan hier erg bij helpen.
Pc is bekabeld met cat 6 kabel rechtstreeks aan het modem.
Monteur heeft 2 maanden geleden het aansluitpunt gemaakt, en alles doorgemeten echter was er toen op dat moment geen packet loss.
Vanochtend had ik geen packet loss, het lijkt op te lopen zodra de dag vordert

Pingplotter ook goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gc83OmRCwGZ-fENMG1zoJ6BtU8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcIwHobTv3dvnHoTfR4P88HI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMthdur6XcLJm7uaks3EszKedvc=/f/image/HQgUV2jtGAx6wHsTpm54b33z.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxYwII7jm5hcjlW6zLMY1X1t_GM=/f/image/SK1At1HRy9dMeqk1XWNPq8Mp.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncOWl0BPTjYiDgTwkTUZk5alZLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SaSwSQqsZTuHeV7kLilSPB59.png?f=fotoalbum_large

16:39 Het word weer erger Battlefield V laat continu een icon zien packet loss out is zo'n 3 a 4%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaEw89IDH5KLSGAHEDt0bDa9d10=/f/image/RCaqrxNf07DDQDHYHJbfxmOr.png

[ Voor 80% gewijzigd door Bassbounce op 24-03-2020 16:41 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij KPN kun je het modem niet in bridge zetten. Bij Ziggo kan het modem in bridge waarmee je al zelf een eigen router kunt gebruiken.

Moeten mensen straks niet gaan huilen als ze een nieuw modem moeten kopen als Ziggo zijn netwerk aanpast naar een andere docsis standaard voor nieuwe/snellere abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Bij KPN kun je het modem niet in bridge zetten. Bij Ziggo kan het modem in bridge waarmee je al zelf een eigen router kunt gebruiken.
Met het modem in bridge heb je geen IPv6. Bovendien is "in bridge" geen 100% ongefilterde foutvrije doorgang. Je hebt nog steeds wat last van PUMA6.
Moeten mensen straks niet gaan huilen als ze een nieuw modem moeten kopen als Ziggo zijn netwerk aanpast naar een andere docsis standaard voor nieuwe/snellere abonnementen.
Als ze het net zo doen als KPN en een eigen modem niet verplichten, maar een standaard modem in bruikleen aanbieden is dat geen probleem.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat Ziggo nooit van z’n leven doen (of het moet bij wet opgelegd worden). Door een beperkt aantal apparaten (in bruikleen) blijft alles beheersbaar. Niet voor niks is Ziggo gestopt met de diversiteit aan decoders (zoals destijds in fZiggo gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Dat gaat Ziggo nooit van z’n leven doen (of het moet bij wet opgelegd worden).
Het is een Europese richtlijn en de kans dat die in NL wetgeving wordt omgezet is nu groter geworden doordat één van de twee "duopolisten" zijn verzet kennelijk heeft opgegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Dat gaat Ziggo nooit van z’n leven doen (of het moet bij wet opgelegd worden). Door een beperkt aantal apparaten (in bruikleen) blijft alles beheersbaar. Niet voor niks is Ziggo gestopt met de diversiteit aan decoders (zoals destijds in fZiggo gebied).
Het stoppen met al die decoders had een hele andere reden. Hoewel de naam Ziggo gebleven is, is fZiggo in principe door UPC (Liberty Global) overgenomen en die hanteren een verhuursysteem voor hun (extra) decoders wat meer geld opbrengt. Puur financieel dus.
En de eigen modem/router is in principe al een verplichting vanuit de EU. De providers traineren de boel alleen onnodig. KPN lost het nu in ieder geval gewoon netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
jongetje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Stel dat mijn ziggo modem nu kapot gaat is het toch handig dat ik mijn reserve modem kan gebruiken? Dan hoef ik geen dagen te wachten op nieuw modem. Desnoods dat ik dezelfde reserve modem kan laten activeren in mijn geval technicolor modem waarvan ik 1 op reserve heb. Scheeld ziggo toch ook weer geld he

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Het stoppen met al die decoders had een hele andere reden. Hoewel de naam Ziggo gebleven is, is fZiggo in principe door UPC (Liberty Global) overgenomen en die hanteren een verhuursysteem voor hun (extra) decoders wat meer geld opbrengt. Puur financieel dus.
Ik zie het als hoe minder apparaten je moet ondersteunen hoe beter beheersbaar (= Lagere kosten). Uiteindelijk inderdaad een financieel argument.
Roetzen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Het is een Europese richtlijn en de kans dat die in NL wetgeving wordt omgezet is nu groter geworden doordat één van de twee "duopolisten" zijn verzet kennelijk heeft opgegeven. :)
Dan moeten ze dus inderdaad wel. Ik vraag me wel af of de consument er echter beter van wordt. Als Ziggo nu gewoon in elke meterkast zorgt voor alleen een (goed, geen ‘puma’ ;)) modem en de consument zorgt voor router die aan hun eigen wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:37:
Als Ziggo nu gewoon in elke meterkast zorgt voor alleen een (goed, geen ‘puma’ ;)) modem en de consument zorgt voor router die aan hun eigen wensen voldoet.
De gemiddelde consument wil zich helemaal niet druk hoeven maken over een router en het kopen en configureren hiervan. Sterker nog, ik denk dat een groot deel dat helemaal niet kan. Hier voor tweakers misschien leuk maar Henk en Ingrid willen gewoon stekker erin, Wi-Fi code in toetsen en het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:37:
[...]

Dan moeten ze dus inderdaad wel. Ik vraag me wel af of de consument er echter beter van wordt. Als Ziggo nu gewoon in elke meterkast zorgt voor alleen een (goed, geen ‘puma’ ;)) modem en de consument zorgt voor router die aan hun eigen wensen voldoet.
De gemiddelde consument neemt gewoon dat Ziggo ding. Wat altijd een "minder" product zal zijn vanwege kostenbesparingen. Het lijkt mij prima dat de optie er nu is bij KPN om je eigen hardware aan te sluiten. Ze zijn dan ook zeer duidelijk over wel/geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:49:
[...]

De gemiddelde consument wil zich helemaal niet druk hoeven maken over een router en het kopen en configureren hiervan. Sterker nog, ik denk dat een groot deel dat helemaal niet kan. Hier voor tweakers misschien leuk maar Henk en Ingrid willen gewoon stekker erin, Wi-Fi code in toetsen en het internet op.
Mee eens hoor. Je quote nu echter net niet de essentie (of de consument er wel beter van wordt).
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:52:
Ze zijn dan ook zeer duidelijk over wel/geen support.
Als het wetgeving wordt, zal dan ook niet geeist worden dat de provider ook support moet leveren? Zo ver heb ik me er overigens nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:59:
[...]

Mee eens hoor. Je quote nu echter net niet de essentie (of de consument er wel beter van wordt).
Dat komt omdat de gemiddelde consument er niet beter of slechter van wordt. Dat is juist de essentie. Alleen de consument die meer wil, die gaat er op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nee de provider hoeft geen ondersteuning te leveren. Ziggo doet gewoon moeilijk, dit kan al jaren bij kabelaars in Duitsland en Amerika. Je koopt een modem wat aan de juiste standaarden voldoet, als je slim bent eentje op de compatibility-list van de ISP en je laat deze activeren op je account aan de hand van MAC en serial.

Zodra Ziggo zich aan de wet gaat houden koop ik een non-Puma6 modem om de domme jitter op TCP en ICMP packets op te lossen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Dat komt omdat de gemiddelde consument er niet beter of slechter van wordt. Dat is juist de essentie. Alleen de consument die meer wil, die gaat er op vooruit.
Lees het nu even goed. Ik geef hierboven toch aan op jouw reactie dat ik niet wist dat er niet geeist wordt dat de provider support moet leveren? Indien dat wel het geval is, vraag ik me af of de (gemiddelde) consument er wel beter van wordt. Naast hun eigen merk, moet de provider ook merken/modellen a, b, c, x, y en z ondersteunen. Een dergelijk situatie gaat ten koste van het overall support en raakt dus de (gemiddelde) consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Lees het nu even goed. Ik geef hierboven toch aan op jouw reactie dat ik niet wist dat er niet geeist wordt dat de provider support moet leveren? Indien dat wel het geval is, vraag ik me af of de (gemiddelde) consument er wel beter van wordt. Naast hun eigen merk, moet de provider ook merken/modellen a, b, c, x, y en z ondersteunen. Een dergelijk situatie gaat ten koste van het overall support en raakt dus de (gemiddelde) consument.
Lees zelf nou even goed: KPN maakt duidelijk alleen op de eigen Experiabox support te blijven leveren. Voorde Fritz!Box kan je alleen support verwachten als je ook "techdesk support" afneemt.
Ziggo kan voor dezelfde route kiezen: Alleen support geven op de eigen geleverde apparatuur. Werkt het niet met je eigen spullen? Dan de door Ziggo geleverde modem aansluiten en je krijgt support.
Verder zullen alleen de "tweakers" andere hardware kopen. Henk en Ingrid blijven de Connectbox/Mediabox/Next afnemen en blijven support krijgen. Mr. & Mrs. Tweaker redt zichzelf wel maar heeft nu wel keuze.
Dus nogmaals: Voor Henk & Ingrid blijft het hetzelfde (connectbox & huidige support), voor Mr. & Mrs Tweaker krijgen meer keus en redden zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hopelijk komt er een keer vrije keuze voor TV-decoders. Dat zie ik haast nog liever dan vrije modemkeuze.

Tot die tijd maar met onze oude Humax uitzingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Lees zelf nou even goed: KPN maakt duidelijk alleen op de eigen Experiabox support te blijven leveren. Voorde Fritz!Box kan je alleen support verwachten als je ook "techdesk support" afneemt.
Ziggo kan voor dezelfde route kiezen: Alleen support geven op de eigen geleverde apparatuur. Werkt het niet met je eigen spullen? Dan de door Ziggo geleverde modem aansluiten en je krijgt support.
Verder zullen alleen de "tweakers" andere hardware kopen. Henk en Ingrid blijven de Connectbox afnemen en blijven support krijgen. Mr. & Mrs. Tweaker redt zichzelf wel maar heeft nu wel keuze.
Dus nogmaals: Voor Henk & Ingrid blijft het hetzelfde (connectbox & huidige support), voor Mr. & Mrs Tweaker krijgen meer keus en redden zichzelf.
In een eerder bericht vraag ik me af dat als het wetgeving wordt, er wellicht vereist wordt dat de provider ook support levert op alle vreemde merken/modellen. Indien dat het geval is, vraag ik me af de (gemiddelde) consument er beter van wordt. Daarnaast of het nu wel/niet vanuit de wet vereist wordt, de consument verwacht wel dat er support geleverd wordt. Daar ga je dus als provider.... anders verlies je klanten. Dus iets dergelijks open stellen, hoeft per definitie echt geen voordeel op te leveren.
Piet91 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:34:
Hopelijk komt er een keer vrije keuze voor TV-decoders. Dat zie ik haast nog liever dan vrije modemkeuze.

In het kader van beheersbaarheid en kosten heeft Ziggo wijselijk besloten het fUPC beleid te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Piet91 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:34:

Die stoppen straks ook dan weet je dat vast 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:38:
[...]

In een eerder bericht vraag ik me af dat als het wetgeving wordt, er wellicht vereist wordt dat de provider ook support levert op alle vreemde merken/modellen. Indien dat het geval is, vraag ik me af de (gemiddelde) consument er beter van wordt. Daarnaast of het nu wel/niet vanuit de wet vereist wordt, de consument verwacht wel dat er support geleverd wordt. Daar ga je dus als provider.... anders verlies je klanten. Dus iets dergelijks open stellen, hoeft per definitie echt geen voordeel op te leveren.
Dat over die support is een aanname van jouw kant en op dit moment speelt dat ook gewoon niet. De implementatie van KPN lijkt mij verstandig. Gewoon een standaard oplossing leveren en voor mensen die meer willen... Die moeten zichzelf redden of tegen een meerprijs "techdesk" afnemen.
Bij XS4ALL mocht je ook gewoon je eigen hardware gebruiken. Gaf ook geen problemen qua support. Maar daar betaalde je dan ook voor. Net als bij de techdesk bij KPN.
Kortom Standaard keuze voor de "normale consument", meer vrijheid voor degene die er om geven. En dat is vooruitgang voor de laatste groep.
Het is juist de huidige situatie waardoor we met een draak als de Mediabox XL zitten, de PUMA6 problemen met de Connectbox. De leveringsproblemen met de Next... Allemaal zaken die anders een stuk minder hadden gespeeld.
[...]

In het kader van beheersbaarheid en kosten heeft Ziggo wijselijk besloten het fUPC beleid te volgen.
Nee... Het is UPC (Liberty Global) dus Ziggo heeft overgenomen en daarbij haar beleid heeft gecontinueerd. Logisch, maar zeker geen vooruitgang. En dat was niet om de beheersbaarheid, maar vanwege het verdienmodel. 2 Euro p/m voor een CI+ module, 4 Euro per maand voor een Mediabox.... Levert meer op dan een consument die een CI+ module bij de mediamarkt koopt. Beheersbaarheid van bij fZiggo namelijk ook geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door TFHfony op 25-03-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:38:
Wat een onzin.
Darkz0rs schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:46:
Die stoppen straks ook dan weet je dat vast 😃
Dat de Humax er mee op houdt of dat de gekochte smartcards geblokkeerd gaan worden ofzo?
In het eerste geval; dan kopen we een nieuwe Humax (of VU+ o.i.d.)
In het tweede geval; }:|

Ik dacht overigens dat naast eventuele wetgeving o.i.d. van de vrije modemkeuze, dit ook liep voor vrije TV-decoder keuze. Dat eerste hoor je regelmatig nog wat over (zoals vandaag met KPN), maar dat laatste hoor je nooit meer wat over. Helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 25-03-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TFHfony Het speelt bij Ziggo helemaal niet, dus dan kunnen we net goed stoppen met de discussie. Jouw beeld zou een provider best kunnen volgen, maar betreffen ook een aanname. Daarnaast zou dat beeld heel veel betekenen voor een organisatie als Ziggo. Ze moeten een soort van ‘luxe’ tak op gaan zetten. Zijn al deze kosten dan echt alleen voor de ‘luxe’ klanten of ook een beetje doorberekend naar de gewone klant?
@Piet91 Onzin, goed onderbouwd. Je woont zeker in een fZiggo gebied? ;)

[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 25-03-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Piet91 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Wat een onzin.

[...]

Dat de Humax er mee op houdt of dat de gekochte smartcards geblokkeerd gaan worden ofzo?
In het eerste geval; dan kopen we een nieuwe Humax (of VU+ o.i.d.)
In het tweede geval; }:|

Ik dacht overigens dat naast eventuele wetgeving o.i.d. van de vrije modemkeuze, dit ook liep voor vrije TV-decoder keuze. Dat eerste hoor je regelmatig nog wat over (zoals vandaag met KPN), maar dat laatste hoor je nooit meer wat over. Helaas...
Ziggo draait geen updates meer voor de humax. Begin van het eind. Idem voor vrijgeven functionaliteit aan externe partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:00:
@TFHfony Het speelt bij Ziggo helemaal niet, dus dan kunnen we net goed stoppen met de discussie. Jouw beeld zou een provider best kunnen volgen, maar betreffen ook een aanname. Daarnaast zou dat beeld heel veel betekenen voor een organisatie als Ziggo. Ze moeten een soort van ‘luxe’ tak op gaan zetten. Zijn al deze kosten dan echt alleen voor de ‘luxe’ klanten of ook een beetje doorberekend naar de gewone klant?
Het support geven op die consument-eigen apparatuur kan gewoon een optie zijn. Het standpunt kan ook heel simpel zijn: Alleen support op de Ziggo-eigen hardware. In het geval van problemen zal je als je support wil, deze apparatuur moeten aansluiten. En dan doe je geen "techsupport".
En heel veel betekenen? Ze kunnen er heel simpel voor kiezen om om het uit te besteden, net zoals ze nu al doen voor de helpdesk.
En of ze niet stiekem iets zullen doorrekenen aan de normale klant? Geen idee. Bij KPN momenteel niet. Al vraag ik mij heel eerlijk af hoeveel mensen daadwerkelijk die "techsupport" afnemen tegen 7,50 euro p/m en hoeveel mensen er zitten. Misschien staat het wel gewoon doorgeschakeld naar de XS4ALL helpdesk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, al met al kunnen er wel over praten en gissen welke kant het op gaat. Op dit moment speelt het nog niet bij Ziggo. Wat eerder werd aangegeven, bij Ziggo hebben we in ieder geval de luxe van de bridge modus. Houden we alleen nog ‘puma’ over (wat kennelijk alleen door andere hardware opgelost kan worden). Bij mijn internet gedrag ondervind ik daar trouwens geen hinder van.
We zullen wel zien welke kant het op gaat en er ons dan druk om maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als KPN hier de het koper nog eens gaat upgraden, als in apparatuur in de wijkkast lepelen.. of glasvezels ingeraven naar de woningen.. wordt t wel een stuk aantrekkelijker :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Darkz0rs schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:20:
Ziggo draait geen updates meer voor de humax. Begin van het eind. Idem voor vrijgeven functionaliteit aan externe partijen.
Wij hebben de Humax elders los gekocht (in de mail van 2012 zie ik PlatteTVdiscounter staan) en dus nooit met Ziggo van doen gehad.

Zolang Ziggo niet actief 'oude' gekochte smartcards gaat blokkeren o.i.d. zitten wij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Piet91 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Wij hebben de Humax elders los gekocht (in de mail van 2012 zie ik PlatteTVdiscounter staan) en dus nooit met Ziggo van doen gehad.

Zolang Ziggo niet actief 'oude' gekochte smartcards gaat blokkeren o.i.d. zitten wij goed.
Nee je leest niet wat ik schrijf. Ziggo update zijn diensten. Maar niet de humax. Dus die kan niet meekomen. Straks word de humax onbruikbaar. Watch and see. Zeker als het alleen nog IPTV is. Dan ben je helemaal klaar. En simpel Ziggo moet jouw apparatuur niet ondersteunen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Darkz0rs schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:34:
Nee je leest niet wat ik schrijf. Ziggo update zijn diensten. Maar niet de humax. Dus die kan niet meekomen. Straks word de humax onbruikbaar. Watch and see. Zeker als het alleen nog IPTV is. Dan ben je helemaal klaar. En simpel Ziggo moet jouw apparatuur niet ondersteunen hé.
Ziggo verhuurt smartcards, CI+ Modules etc. welke praktisch gelijk zijn aan wat wij hebben.
(gekochte smartcard en gekochte module).

Ziggo zou compleet moeten afstappen van dit systeem wil onze Humax niet meer werken.

En dit bevestigd mijn punt alleen maar dat er een vrije keuze in TV-decoder zou moeten zijn.
Onbegrijpelijk dat de consument het binnen enkele jaren pikt dat je maandelijks voor elke TV moet gaan betalen.

Ik zie het persoonlijk als laatste stuiptrekkingen van providers die 2 markten zien verdwijnen; het bellen (kosten per minuut kunnen innen) en TV (zowel het feit dat steeds minder consumenten TV-pakketten afnemen als dat ze niet meer extra TV-pakketten kunnen verkopen)
Maar goed, zo denk ik...

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 25-03-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrije keuze in decoder..... Bij optimale dienstverlening en kwaliteit hoort geen versnippering. De uitrol van de Next box ging te snel en is zodoende alleen nog maar bij het duurste TV abonnement leverbaar is. Maar ongetwijfeld zou Ziggo, vanuit optimale dienstverlening en ook beheersbaarheid, het liefst zien dat iedereen massaal aan de Next box/platform gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 25-03-2020 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Verder zullen alleen de "tweakers" andere hardware kopen. Henk en Ingrid blijven de Connectbox/Mediabox/Next afnemen en blijven support krijgen. Mr. & Mrs. Tweaker redt zichzelf wel maar heeft nu wel keuze.
Je maakt hier de cruciale fout door te stellen dat we enkel twee globale groepen kennen. De Tweaker en Henk & Ingrid. Het is juist de derde groep wanna-be tweakers die voor problemen gaat zorgen en denken het allemaal wel eventjes zelf te gaan regelen. Deze groep is niet zo groot als groep Henk en Ingrid maar velen malen groter dan de groep die weet wat hij doet. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou zelf ook liever de keus hebben om een eigen modem te kiezen. Ik snap alleen wel Ziggo dat risico liever niet wil nemen voor een 'handjevol' Tweakers. Dit probleem speelt nu ook al met binnenhuisbekabeling en Wifinetwerken. Uiteindelijk zie je dat Ziggo toch geforceerd wordt om hierbij assistentie te verlenen om geen slechte reclame voor zichtzelf te maken (lees: wifi promise campagne, coulanter omgaan van monteurs bij belabberde binnenhuisinstallaties.)
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:47:
Nee... Het is UPC (Liberty Global) dus Ziggo heeft overgenomen en daarbij haar beleid heeft gecontinueerd. Logisch, maar zeker geen vooruitgang. En dat was niet om de beheersbaarheid, maar vanwege het verdienmodel. 2 Euro p/m voor een CI+ module, 4 Euro per maand voor een Mediabox.... Levert meer op dan een consument die een CI+ module bij de mediamarkt koopt. Beheersbaarheid van bij fZiggo namelijk ook geen probleem.
Mooie bijkomstigheid voor Ziggo maar natuurlijk niet de hoofdreden. Bij het fuseren van twee bedrijven wil je commercieel één beleid voeren. De structuur die Ziggo hanteerde was al niet houdbaar. Er werd enorm veel gedaan aan cardsharing en er waren wel degelijk uitdagingen qua beheersbaarheid. Eigen apparatuur is in theorie prima maar in de praktijk stuit je toch op extra druk op support teams door, daar komt hij weer: de groep wannabe tweaker die even gaat vertellen dat er bij hem thuis niets aan de hand is.... Bij een partij als XS4ALL kan dat misschien nog (200.000 klanten) maar voor een provider als Ziggo (3,9 miljoen) moet je dan serieus rekening houden met de gevolgen.

Mocht er toch op één moment een dringend verzoek voor vrije keuze van apparatuur komen vanuit de ACM dan zal dit uiteindelijk betekenen dat, ook al hoeft Ziggo geen ondersteuning te bieden, er extra druk komt te staan bij de support teams. Wat uiteindelijk leidt tot langere wachttijden voor support wat uiteindelijk leidt tot hogere operationele kosten. We weten allemaal hoe Ziggo deze weer terugverdient ;) Nogmaals ik ben absoluut niet tegen vrije keuze van hardware en ik heb respect voor de move die KPN nu maakt maar laten we wel wezen. Het aanbieden van vrije keuze aan hardware gaat rechtsom of linksom de provider extra geld kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 25-03-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Je maakt hier de cruciale fout door te stellen dat we enkel twee globale groepen kennen. De Tweaker en Henk & Ingrid. Het is juist de derde groep wanna-be tweakers die voor problemen gaat zorgen en denken het allemaal wel eventjes zelf te gaan regelen. Deze groep is niet zo groot als groep Henk en Ingrid maar velen malen groter dan de groep die weet wat hij doet. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou zelf ook liever de keus hebben om een eigen modem te kiezen. Ik snap alleen wel Ziggo dat risico liever niet wil nemen voor een 'handjevol' Tweakers. Dit probleem speelt nu ook al met binnenhuisbekabeling en Wifinetwerken. Uiteindelijk zie je dat Ziggo toch geforceerd wordt om hierbij assistentie te verlenen om geen slechte reclame voor zichtzelf te maken (lees: wifi promise campagne, coulanter omgaan van monteurs bij belabberde binnenhuisinstallaties.)

[...]

Mooie bijkomstigheid voor Ziggo maar natuurlijk niet de hoofdreden. Bij het fuseren van twee bedrijven wil je commercieel één beleid voeren. De structuur die Ziggo hanteerde was al niet houdbaar. Er werd enorm veel gedaan aan cardsharing en er waren wel degelijk uitdagingen qua beheersbaarheid. Eigen apparatuur is in theorie prima maar in de praktijk stuit je toch op extra druk op support teams door, daar komt hij weer: de groep wannabe tweaker die even gaat vertellen dat er bij hem thuis niets aan de hand is....

Mocht er toch op één moment een dringend verzoek voor vrije keuze van apparatuur komen vanuit de ACM dan zal dit uiteindelijk betekenen dat, ook al hoeft Ziggo geen ondersteuning te bieden, er extra druk komt te staan bij de support teams. Want uiteindelijk leidt tot langere wachttijden voor support wat uiteindelijk leidt tot hogere operationele kosten. We weten allemaal hoe Ziggo deze weer terugverdient ;)
Mooi en goed verwoord. Dit is ook hoe ik er tegen aan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jay-B schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:13:
[...]

[...]

Mooie bijkomstigheid voor Ziggo maar natuurlijk niet de hoofdreden. Bij het fuseren van twee bedrijven wil je commercieel één beleid voeren. De structuur die Ziggo hanteerde was al niet houdbaar. Er werd enorm veel gedaan aan cardsharing en er waren wel degelijk uitdagingen qua beheersbaarheid. Eigen apparatuur is in theorie prima maar in de praktijk stuit je toch op extra druk op support teams door, daar komt hij weer: de groep wannabe tweaker die even gaat vertellen dat er bij hem thuis niets aan de hand is.... Bij een partij als XS4ALL kan dat misschien nog (200.000 klanten) maar voor een provider als Ziggo (3,9 miljoen) moet je dan serieus rekening houden met de gevolgen.

Mocht er toch op één moment een dringend verzoek voor vrije keuze van apparatuur komen vanuit de ACM dan zal dit uiteindelijk betekenen dat, ook al hoeft Ziggo geen ondersteuning te bieden, er extra druk komt te staan bij de support teams. Wat uiteindelijk leidt tot langere wachttijden voor support wat uiteindelijk leidt tot hogere operationele kosten. We weten allemaal hoe Ziggo deze weer terugverdient ;) Nogmaals ik ben absoluut niet tegen vrije keuze van hardware en ik heb respect voor de move die KPN nu maakt maar laten we wel wezen. Het aanbieden van vrije keuze aan hardware gaat rechtsom of linksom de provider extra geld kosten.
Ik denk dat die groep wana-be tweakers ook wel meevalt en dat zal de groep zijn die dan vrij snel zo'n "techdesk" abonnement zal moeten nemen. En dat zal die volgens mij niet zo drukke, niet veel afgenomen helpdesk gaan worden.
Maar, we zullen zien: KPN neemt deze stap nu en ik vermoed dat ze vanuit Ziggo echt wel even gaan kijken hoe dit bij de buren gaat aflopen.
Verder, als je kijkt in bijvoorbeeld Amerika... Daar mag je ook gewoon je eigen kabelmodem kopen en aansluiten. Dat is een markt die nog wel iets groter is dan 3,9 miljoen. En dat gaat ook... Nee... jullie zien dit iets te somber in. :)
Maar... de toekomst gaat het ons leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 14:03
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Ik denk dat die groep wana-be tweakers ook wel meevalt en dat zal de groep zijn die dan vrij snel zo'n "techdesk" abonnement zal moeten nemen. En dat zal die volgens mij niet zo drukke, niet veel afgenomen helpdesk gaan worden.
Maar, we zullen zien: KPN neemt deze stap nu en ik vermoed dat ze vanuit Ziggo echt wel even gaan kijken hoe dit bij de buren gaat aflopen.
Verder, als je kijkt in bijvoorbeeld Amerika... Daar mag je ook gewoon je eigen kabelmodem kopen en aansluiten. Dat is een markt die nog wel iets groter is dan 3,9 miljoen. En dat gaat ook... Nee... jullie zien dit iets te somber in. :)
Zelfs in Duitsland is kun je (dacht ik) al tijden een eigen kabelmodem aansluiten. AVM (van die Fritzboxen) verkoopt er best nog wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
krakendmodem schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Zelfs in Duitsland is kun je (dacht ik) al tijden een eigen kabelmodem aansluiten. AVM (van die Fritzboxen) verkoopt er best nog wat van.
Klopt. In Duitsland is het EU directive al een paar jaar geleden omgezet in nationale wetgeving en is er een wet die "Zwangsmodems" - zoals ze dat daar zo mooi noemen - verbiedt. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Het zal ongetwijfeld wel lukken. Maar welke kosten gaat dit met zich mee brengen? Deze kosten zul je dan ongetwijfeld terug gaan zien in abonnementsprijzen. XS4all was niet voor niks een stuk duurder dan KPN.
We weten allemaal wel hoe veel reacties we hier krijgen (ergens in juni?) als we een bericht krijgen over de jaarlijkse verhoging. :)
Je hebt gelijk, laten we het bij je laatste zin houden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Het zal ongetwijfeld wel lukken. Maar welke kosten gaat dit met zich mee brengen? Deze kosten zul je dan ongetwijfeld terug gaan zien in abonnementsprijzen. XS4all was niet voor niks een stuk duurder dan KPN.
We weten allemaal wel hoe veel reacties we hier krijgen (ergens in juni?) als we een bericht krijgen over de jaarlijkse verhoging. :)
Je hebt gelijk, laten we het bij je laatste zin houden. ;)
Lekker makkelijk om eerst je eigen mening nog even te geven en daarna te zeggen dat we het daarbij houden ;)
Ziggo zal zich straks, na lang genoeg de boel getraineerd te hebben, toch aan die directive moeten houden. En terecht. Het flauwe spelletje welke ze spelen om het AOP te verplaatsen van de AOP naar het modem is poging het proces te frustreren. KPN laat zien dat het wel kan en is op dat vlak dan ook gelukkig een stuk klantvriendelijker dan Ziggo.
Zullen we het daar maar dan bij houden? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Lekker makkelijk om eerst je eigen mening nog even te geven en daarna te zeggen dat we het daarbij houden ;)
Herkenbaar? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 26-03-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Waarom denk je dat ik het deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Waarom denk je dat ik het deed :P
Haha. Mijn laatste reactie hoor. Het begint nu een beetje, hoe noemen ze het hier, slow chat te worden. :)
Pagina: 1 ... 158 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic