XS4ALL tussen 20:00 en 23:00 langzamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Hoi iedereen,

Al maanden zakt het internet van xs4all 500 mbit naar 350 mbit in. De upload blijft wel netjes 500 mbit.

Dit is altijd tussen 20:00 en 23:00. Daarna is het.weer netjes. 500mbit

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren?

Beste antwoord (via mauritsl20 op 26-03-2020 22:55)

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:52
Nu, rond een uur of 21:00, trek ik 450-460 down en bijna 600 up volgens de speedtest van xs4all op een 500/500 lijntje. De down is wel minder dan overdag, als je nu ook weer 350 down trekt zou ik eens gaan kijken of iemand bij je in de buurt hetzelfde issue heeft. Mogelijk dat het ergens tussen huis en de ISP is beperkt in capaciteit rond die tijd. Mijn locatie is trouwens Zeewolde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, in het grote KPN Glasvezel topic komt die constatering ook wel eens voorbij. En volgens mij bij T-Mobile topic, lees ik er ook wel eens wat over. Ikzelf heb al 3 jaar glasvezel in 2 verschillende postcodes en haal (tot nog toe) altijd strak 500/500 (en soms meer).

Het issue is meer hoe je het test maar misschien ook (omdat je de tijden zo goed noteert) wat de ISP al er aan gedaan heeft om het issue samen met jou te constateren en oplossen?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 20-03-2020 20:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Xs4all heeft het geconstateerd en wil een monteur langs sturen van kpn glasvezel om de lijn door te meten. Aan de kant van XS4all kunnen ze niets betekenen en zou alles in orde zijn.

Zowel op dl.xs4all.nl 10gb.bin als via Speedtest.net blijft het steken op 350mbit down terwijl upload wel 600mbit

Ik heb deze meeting met een monteur aan huis uitgesteld vanwege het Corona virus, gezondheid boven alles.

[ Voor 20% gewijzigd door mauritsl20 op 20-03-2020 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat heeft doormeten voor zin als het probleem zich binnen specifieke tijden voor doet @mauritsl20?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:25
Wellicht komen ze om 8 uur 's avonds even meten? Vaak is lijn doormeten een eerste stap. Als men daar per se wil beginnen, kunnen ze dat natuurlijk gewoon doen. Als ze daar niets vinden zullen ze toch verder moeten zoeken.

Wellicht ten overvloede; je hebt wel alle apparaten losgekoppeld van je router, en het apparaat waarmee je meet bekabeld aangesloten?

Hoe sluit je uit dat het aan de 'andere kant' van je verbinding ligt (of een partij tussen xs4all en die andere kant)?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Eens, blijft vreemd. Lijkt echt op een capaciteitsprobleem. Kan er mijn klok bijna op gelijk zetten. De upload piekt eerst naar 1gigabit en zwakt dan naar 600 mbit. De lijn kan het dus wel.

Heb enkel een pc met kabel aangesloten alles gereset etc.

[ Voor 13% gewijzigd door mauritsl20 op 20-03-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Doormeten kan toch ook vanuit de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Willen ze vanuit de meterkast doen. Xs4all dacht ook op afstand maar toen kreeg ik een belletje dat het via de meterkast moet. Zodoende heb ik het uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

mauritsl20 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:35:
Willen ze vanuit de meterkast doen. Xs4all dacht ook op afstand maar toen kreeg ik een belletje dat het via de meterkast moet. Zodoende heb ik het uitgesteld.
Misschien even out of the box gedacht; zolang jij dus geen monteur op lokatie wil terwijl ze al zeggen dat ze e.e.a. willen meten; wij kunnen jou via een forum dan al helemaal geen betere snelheden geven ;)

Is er wel een monteur beschikbaar? Zo ja, moet je daar dan met je neus bovenop staan of zou die beste man/vrouw even rustig in de meterkans 10 minuten wat kunnen doen? Ik snap je gezonde zorg nu maar als het RIVM iets aanraadt, zou dat toch voldoende kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Mijn vraag is of andere XS4all 500mbit gebruikers dit ook ervaren?

[ Voor 12% gewijzigd door mauritsl20 op 20-03-2020 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

mauritsl20 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:38:
Mijn vraag is of andere XS4all gebruikers dit ook hebben.
Je buren gevraagd? De andere kant van de straat misschien?

"Het internet" is niet overal gelijk; zelfs een minieme kabel "beschadiging" bij jou in de voortuin, levert dan een raar iets op. Ik denk dat je postcode-technisch moet denken / vragen wat er aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

[..]

Ik zou gewoon de monteur laten komen om te kijken waar het aan ligt.
Je hoeft toch niet boven op z'n lip mee te kijken?

[ Voor 41% gewijzigd door MarElo op 20-03-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
mauritsl20 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:38:
Mijn vraag is of andere XS4all 500mbit gebruikers dit ook ervaren?
Klopt wel een beetje ja. Ik heb 200/200 en haal dat normaliter makkelijk. De laatste week haal ik in de avonduren rond de 140/180. Overdag en na 23.00uur weer de volle 205/245.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Consumenten lijnen hebben een over subscription van zo 5:1 tot 20:1 bij veel providers, op drukke tijden merk je dat gewoon, zeker wanneer er veel mensen streamen. Normaal merk je er niks van, maar er zijn momenten dat het best wel erg kan zijn. Een echte 1:1 is niet te betalen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Heb jaren lang geen dip gezien altijd strak 530 mbit in Speedtest.
Zal de monteur afwachten. Toch nog benieuwd of er nog meer glasvezel gebruikers deze dip ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wim-Bart schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:10:
Consumenten lijnen hebben een over subscription van zo 5:1 tot 20:1 bij veel providers, op drukke tijden merk je dat gewoon, zeker wanneer er veel mensen streamen. Normaal merk je er niks van, maar er zijn momenten dat het best wel erg kan zijn. Een echte 1:1 is niet te betalen.
Dat dus: overboeking zoals gebruikelijk op een consumentenlijn. Je ziet hier dat de piek precies valt in jouw probleemtijdsslot: https://www.ams-ix.net/ams/documentation/total-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Ik heb dit al voor de Corona crisis. Die mag je uitsluiten, is al maanden het geval ruim voor de crisis. Als iemand met een 500 abonnement vanavond een speedtest doet wat krijgen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

mauritsl20 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:35:
Ik heb dit al voor de Corona crisis. Die mag je uitsluiten, is al maanden het geval ruim voor de crisis. Als iemand met een 500 abonnement vanavond een speedtest doet wat krijgen jullie dan?
Probleem met speedtest is, dat het een moment opname is. Je zou dus een speedtest moeten doen die een twee uur duurt, of zeg hem twee uur lang iedere minuut een test en daar een x aantal hoogste waarden af moeten halen en evenveel laagste waarden en dan gemiddelde berekenen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
Wim-Bart schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:10:
XS4ALL wil niets vrijgeven over de overboeking op glasvezel of heeft daar zelf geen informatie over. We hebben dus geen flauw idee hoeveel bandbreedte er beschikbaar is voor hoeveel users.

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:25
En wat zo jammer is is dat je eigenlijk alle andere suggesties links laat liggen. Hoewel je vraag weliswaar was 'hebben meer mensen dit', is je onderliggende vraag - lijkt mij - '(hoe) kan ik dit oplossen?'. Daarvoor is 't dan wel nodig om ook even te reageren op de rest van de mensen die je proberen te helpen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
Freeaqingme schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:24:
[...]

En wat zo jammer is is dat je eigenlijk alle andere suggesties links laat liggen. Hoewel je vraag weliswaar was 'hebben meer mensen dit', is je onderliggende vraag - lijkt mij - '(hoe) kan ik dit oplossen?'. Daarvoor is 't dan wel nodig om ook even te reageren op de rest van de mensen die je proberen te helpen.
Ik vraag enkel wie ervaart dit ook? Oplossing heb ik al monteur komt meten na de Corona crisis. Wellicht had ik hier duidelijker in moeten zijn. Excuses voor de eventuele verwarring.

Wat jullie allemaal aan suggesties geven is goed maar vraag ik niet naar. Al is het goed dat jullie proberen mee te denken. Kan zomaar zijn dat er een oplossing tussen zit.

Wil graag weten of er meer zijn die dit ervaren. Tot nu toe één iemand dus is uitzondering en wacht ik eventjes tot de monteur komt voor een meeting.

Wil dan ook graag dit sluiten en iedereen danken voor zijn bijdrage.

[ Voor 21% gewijzigd door mauritsl20 op 26-03-2020 20:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
Nu, rond een uur of 21:00, trek ik 450-460 down en bijna 600 up volgens de speedtest van xs4all op een 500/500 lijntje. De down is wel minder dan overdag, als je nu ook weer 350 down trekt zou ik eens gaan kijken of iemand bij je in de buurt hetzelfde issue heeft. Mogelijk dat het ergens tussen huis en de ISP is beperkt in capaciteit rond die tijd. Mijn locatie is trouwens Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik sluit die pieken niet uit, want die waren er voor Corona ook. Het is een gegeven dat binnen die tijden de meeste mensen thuis bezig zijn op internet.

Pagina: 1