Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Jammer dat na een half jaar het nog steeds niet mogelijk is om via ZiggoGo op de iPad films (o.a. HBO) te streamen via AppleTV naar TV met werkende ondertitels.

https://community.ziggo.n...naar-tv-40880/index2.html

Reden is nog onbekend. Zou kunnen dat ondertitels tegenwoordig in een ander formaat worden bijgeleverd en dat AppleTV daar geen raad mee weet. Overigens de film kijken op de iPad gaat natuurlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ynnoz Waarom gebruik je dan de decoder van Ziggo niet? Daarmee kun je ook ondemand kijken en is (Live) TV in de beste kwaliteit via coax mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:03:
@Ynnoz Waarom gebruik je dan de decoder van Ziggo niet? Daarmee kun je ook ondemand kijken en is (Live) TV in de beste kwaliteit via coax mogelijk.
Ik zou dit ook wel willen eigenlijk, ik gebruik namelijk een CI kaart in mijn TV ipv mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik heb mijn TV's opnieuw ingesteld op digitaal dit is met het Ziggo stappenplan soepel gegaan, keken altijd via een box of smartcard
Zelfs op een 10 jaar oud TV/Monitor combinatie scherm is het gelukt de RTL zenders te ontvangen ( moest even op zweden ingesteld worden tijdens zender zoeken)
Dus alle zenders in mijn pakket zonder smartcard, nu komt de vraag, kan ik de smartcard die in het extra slaapkamertoestel zat terug sturen?
De zenders die veel gekeken worden zijn gewoon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
jahako schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:08:
Ik heb mijn TV's opnieuw ingesteld op digitaal dit is met het Ziggo stappenplan soepel gegaan, keken altijd via een box of smartcard
Zelfs op een 10 jaar oud TV/Monitor combinatie scherm is het gelukt de RTL zenders te ontvangen ( moest even op zweden ingesteld worden tijdens zender zoeken)
Dus alle zenders in mijn pakket zonder smartcard, nu komt de vraag, kan ik de smartcard die in het extra slaapkamertoestel zat terug sturen?
En wat versta jij onder HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jahako schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:08:
Betaal je nu extra voor die Smartcard? Zo ja, dan zou je deze idd terug kunnen sturen.

De zenders die jullie bekijken zijn dan enkel de NPO zenders en Ziggo kanaal 14?

(moest even op zweden ingesteld worden tijdens zender zoeken) << dit is niet de normale gang van zaken?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 10-03-2020 12:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Betaal je nu extra voor die Smartcard? Zo ja, dan zou je deze idd terug kunnen sturen.

De zenders die jullie bekijken zijn dan enkel de NPO zenders en Ziggo kanaal 14?

(moest even op zweden ingesteld worden tijdens zender zoeken) << dit is niet de normale gang van zaken?
Je betaalt nooit extra voor een smartcard, alleen voor een Ci module of box

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:52:
[...]
Je betaalt nooit extra voor een smartcard, alleen voor een Ci module of box
Idd, correct, in combinatie met een CI module ja.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net even met Ziggo gebeld want mijn Cisco DVR deed al een tijdje vaag (staat op de slaapkamer en word nauwelijks gebruikt dus nooit echt urgent geweest).
Nou beweren ze dat die Cisco DVR mijn eigendom is, en dat ik eigenlijk een Humax Box zou moeten hebben, ze sturen me nu dus ook een Humax Box op. Allemaal prima zolang het maar weer goed werkt, maar ik zou toch echt zweren dat ik nooit iets voor die Cisco DVR heb betaald :?. Heb hem zowiezo niet zelf aangeschaft.

[ Voor 4% gewijzigd door Rev! op 10-03-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
Rev! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
Net even met Ziggo gebeld want mijn Cisco DVR deed al een tijdje vaag (staat op de slaapkamer en word nauwelijks gebruikt dus nooit echt urgent geweest).
Nou beweren ze dat die Cisco DVR mijn eigendom is, en dat ik eigenlijk een Humax Box zou moeten hebben, ze sturen me nu dus ook een Humax Box op. Allemaal prima zolang het maar weer goed werkt, maar ik zou toch echt zweren dat ik nooit iets voor die Cisco DVR heb betaald :?. Heb hem zowiezo niet zelf aangeschaft.
@home en Casema en Multikabel gaven deze decoders ooit cadeau. Die zijn dus ook eigendom. Nu krijg je een HUMAX 5300c en daar kan je niet mee opnemen. Wel als je er een hdd aan hangt maar met 1 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
jongetje schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:03:
Ik wil graag, als ik oppas op mijn kleinkinderen, ook op een andere locatie waar men alleen KPN heeft films kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:47:
[...]

De slaap kamer tv heeft 80+ zenders NPO, RTL enz. Ik zie eigenlijk geen verschil in het aantal zenders met CL module die 2 € per maand kost.
De 10 jaar oude 24 inch TV had bijna net zoveel zenders na het zoeken alleen miste ik RTL 4 en 5 zo op het eerste gezicht, na ff googelen was de oplossing de tv op zweeds zetten tijdens het zender zoeken en later de taal instelling weer op NL, dit klopte, RTL 4 en 5 werden ook gevonden.
Wat HD betreft ik heb geen speciaal HD pakket dat zal dus wel de standaard zenders zijn NPO RTL enz 1920x 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jahako schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:41:
[...]
De slaap kamer tv heeft 80+ zenders NPO, RTL enz. Ik zie eigenlijk geen verschil in het aantal zenders met CL module die 2 € per maand kost.
De 10 jaar oude 24 inch TV had bijna net zoveel zenders na het zoeken alleen miste ik RTL 4 en 5 zo op het eerste gezicht, na ff googelen was de oplossing de tv op zweeds zetten tijdens het zender zoeken en later de taal instelling weer op NL, dit klopte, RTL 4 en 5 werden ook gevonden.
Wat HD betreft ik heb geen speciaal HD pakket dat zal dus wel de standaard zenders zijn NPO RTL enz 1920x 1080
Waarschijnlijk is het formaat van je TV (24") de reden of een van de redenen waarom het verschil niet goed zichtbaar is tussen de SD en HD zenders. Of het moet zijn dat je niet de juiste Ziggo zender scan instellingen hebt gebruikt voor het HD pakket, zou dit ook kunnen misschien, (0)4444 ipv (0)5555?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Kenny_026 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Wat als je je HTPC direct met de modem laat verbinden?

Ik kan me voorstellen dat de meerwaarde nihil is. Ik trek nog wel eens wat van usenet en met downloaden van playstation games is het wel fijn denk ik maar in het dagelijks gebruik heb je er verder helemaal niets aan als thuisgebruiker.
Direct aan de modem of router maakt niets uit, trekt gewoon volle snelheid. Ga later deze week ff wat pielen aan de router voor de wifi, ff helemaal van voor af aan beginnen met fabrieksinstellingen.

Met dagelijks gebruik merk je er niets van. Iets van usenet (newsdemon 50 lijntjes) af halen is met ongeveer 10-15 Mbps sneller niet schokkend. Repareren/uitpakken duurde met 500Mbps al langer dan binnenhalen. Pas als de gehele infrastructuur op orde is zal 1Gbps merkbaar zijn, of je het ook dan echt nodig hebt vraag ik me vooralsnog af tenzij je een bedrijf runt. Ik zei dat een beetje overhead altijd wel lekker is maar dat heb ik met 500Mbps ook al ruimschoots. Dat is ook al zat als je een groot gezin hebt met 5 kids die allemaal 4K streamen op hun kamer. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mowa schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:54:
[...]
Dat is ook al zat als je een groot gezin hebt met 5 kids die allemaal 4K streamen op hun kamer. :+
4x Netflix 4K stream past net in 100 mbit. Meer dan 150 mbit voor streaming is niet echt nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Waarschijnlijk is het formaat van je TV (24") de reden of een van de redenen waarom het verschil niet goed zichtbaar is tussen de SD en HD zenders. Of het moet zijn dat je niet de juiste Ziggo zender scan instellingen hebt gebruikt voor het HD pakket, zou dit ook kunnen misschien, (0)4444 ipv (0)5555?
De 24 inch tv is alleen maar ingesteld om te kijken of het ging (werd al een poosje niet gebruikt) de info knop geeft HD aan en de resolutie van het apparaat is ook HD
De slaapkamer TV is 4K en deze geeft dezelfde informatie.
Ik heb verder nergens problemen mee en wilde alleen maar mijn ervaring met digitaal instellen en kijken delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Darkz0rs schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:14:
[...]

@home en Casema en Multikabel gaven deze decoders ooit cadeau. Die zijn dus ook eigendom. Nu krijg je een HUMAX 5300c en daar kan je niet mee opnemen. Wel als je er een hdd aan hangt maar met 1 kanaal.
Ben in 2014 verhuisd en ik heb hem gewoon bij mijn Ziggo abbo gekregen, vandaar dat ik het ook een beetje vreemd vind. Ben er van bewust dat je een HDD aan die Humax moet hangen, voor mij niet zo'n issue heb nog wel een paar oude laptop schijven als ik dat zou willen liggen buiten het feit dat ik toch nooit opneem.

Vraag me alleen af of ik geen geld moet terug krijgen? Had volgens hun sinds 2.5 jaar een abbo waar die Humax bij hoort, en waar je dus ook huur voor betaald maar ze hebben hem dus nooit toegestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Rev! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:49:
[...]

Ben in 2014 verhuisd en ik heb hem gewoon bij mijn Ziggo abbo gekregen, vandaar dat ik het ook een beetje vreemd vind. Ben er van bewust dat je een HDD aan die Humax moet hangen, voor mij niet zo'n issue heb nog wel een paar oude laptop schijven als ik dat zou willen liggen buiten het feit dat ik toch nooit opneem.

Vraag me alleen af of ik geen geld moet terug krijgen? Had volgens hun sinds 2.5 jaar een abbo waar die Humax bij hoort, en waar je dus ook huur voor betaald maar ze hebben hem dus nooit toegestuurd...
Wat zeiden ze nadat je dit melden? Gewoon leuke korting uit slepen zou ik zeggen.

Ik ben erg dicht bij een mogelijke overstap naar kpn. Dit na de zoveelste kansloze signaal versterking in een paar jaar. (Sinds het UPC is).
Met alle ellende van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jahako schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:20:
[...]
De 24 inch tv is alleen maar ingesteld om te kijken of het ging (werd al een poosje niet gebruikt) de info knop geeft HD aan en de resolutie van het apparaat is ook HD
De slaapkamer TV is 4K en deze geeft dezelfde informatie.
Ik heb verder nergens problemen mee en wilde alleen maar mijn ervaring met digitaal instellen en kijken delen
Duidelijk. Maar zonder smartcard komt er geen volledig HD pakket naar binnen via dvb-c, zonder extra apparaat te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Darkz0rs schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Wat zeiden ze nadat je dit melden? Gewoon leuke korting uit slepen zou ik zeggen.

Ik ben erg dicht bij een mogelijke overstap naar kpn. Dit na de zoveelste kansloze signaal versterking in een paar jaar. (Sinds het UPC is).
Ik wil niet teveel klagen en zeuren, maar sinds de samenvoeging is de kwaliteit duidelijk achteruit gegaan.
Mensen die voorheen bij UPC zaten zullen het mogelijk niet veel gemerkt hebben, maar kom je uit het oud-ziggo dan merk je toch duidelijk verschil,

Daarbij moet ik wel zeggen dat de nieuwe Mediabox (Horizon) Next wel een verbetering is, maar betreft netwerk is het soms bedroeft.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Ik wil niet teveel klagen en zeuren, maar sinds de samenvoeging is de kwaliteit duidelijk achteruit gegaan.
Mensen die voorheen bij UPC zaten zullen het mogelijk niet veel gemerkt hebben, maar kom je uit het oud-ziggo dan merk je toch duidelijk verschil,

Daarbij moet ik wel zeggen dat de nieuwe Mediabox (Horizon) Next wel een verbetering is, maar betreft netwerk is het soms bedroeft.
Mwoah. Ik vind het nogal wat om dat in zijn algemeenheid te zeggen. Ik ben pas sinds een maandje weg bij Ziggo (omdat hier eindelijk glas gekomen is), maar over de kwaliteit van het netwerk heb ik hier in het voormalig Casema gebied eigenlijk niet kunnen klagen. Internet & TV waren gewoon stabiel. Voor & na de fusie.
Het uitfaseren van het gebruik van eigen apparatuur, CI+ Modules & kaartjes vond ik aan de andere kant veel storender. Het bijna verplicht zo'n stroomvretende box afnemen i.c.m. het huursysteem vond (en vind) ik verchrikkelijk. maar het is een beetje sign of the times zullen we maar zeggen want bij KPN moet ik ook extra bij betalen als ik meer dan 1 TV wil aansluiten.
Gelukkig gebruikt dochterlief altijd d'r iPhone om Netflix, Disney, Videoland of KPN iTV aan te zetten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TFHfony schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Mwoah. Ik vind het nogal wat om dat in zijn algemeenheid te zeggen. Ik ben pas sinds een maandje weg bij Ziggo (omdat hier eindelijk glas gekomen is), maar over de kwaliteit van het netwerk heb ik hier in het voormalig Casema gebied eigenlijk niet kunnen klagen. Internet & TV waren gewoon stabiel. Voor & na de fusie.
Ik weet niet of je ooit je provider email hebt gebruikt, maar kan je nog gebruik maken van je @casema.nl adres of is die inmiddels vervallen ?
Ik begreep dat men er mee bezig was geweest dat je oude e-mail een half jaar actief moest blijven, maar weet niet of dit ooit doorgegaan is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:19:
[...]

Ik weet niet of je ooit je provider email hebt gebruikt, maar kan je nog gebruik maken van je @casema.nl adres of is die inmiddels vervallen ?
Ik begreep dat men er mee bezig was geweest dat je oude e-mail een half jaar actief moest blijven, maar weet niet of dit ooit doorgegaan is.
Nee, ik heb al 20 jaar een eigen domein met daarbij mijn eigen e-mail adressen. Nooit mail van Casema, Ziggo, etc... gebruikt. Nu dus ook niet van KPN.

Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe lang Ziggo de coaxkabel in de straatkast aangesloten laat zodat ik ook nog de FTA zenders kan ontvangen. Mocht ik nog een keertje F1 willen kijken dan heb ik die mogelijkheid tot dan nog ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 11-03-2020 15:41 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hier in het dorp krijgen we binnen enkele weken ook glas.
Echter heb ik er bewust voor gekozen om een internet en telefonie pakket te nemen.

Ik heb op dit moment nog 3 smartcards welke in gebruik zijn.
En die wilde ik graag houden, ben daardoor per maand iets duurder uit maar ja dat is een bewuste keuze.

Wellicht komt Ziggo weer met een leuke aanbieding over een jaar en dan zien we het wel weer hoe de vlag dan staat ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:00:
Hier in het dorp krijgen we binnen enkele weken ook glas.
Echter heb ik er bewust voor gekozen om een internet en telefonie pakket te nemen.

Ik heb op dit moment nog 3 smartcards welke in gebruik zijn.
En die wilde ik graag houden, ben daardoor per maand iets duurder uit maar ja dat is een bewuste keuze.

Wellicht komt Ziggo weer met een leuke aanbieding over een jaar en dan zien we het wel weer hoe de vlag dan staat ;)
LOL... Ik had er zelfs 6. Dit kon nog in het oude Casema tijdperk. Maar eigenlijk werden ze hier amper gebruikt. TV op de slaapkamer is jaren geleden al verdwenen. Bij mijn dochter stak er een in de TV die ook niet gebruikt werd omdat ze alles streamde. In mijn vorige TV had ik er nog 2 zitten (kon ik tegelijk opnemen en kijken), maar ja... .een functie die we nooit gebruikte omdat ik niets belangrijk genoeg vind om op te nemen. En de andere kaartje lagen werkeloos in de lade (en eentje bij mijn schoonouders is de TV op de slaapkamer).
In eerste instantie had ik alleen internet besteld en wilde ik voor het weinige TV wat wij kijken het gewoon bij online diensten houden. Netflix, Videoland & Disney+ hadden we al. Zowel Canal Digitaal als NLZiet geprobeerd, maar... Canal Digitaal werkte prima, maar de beeldkwaliteit viel tegen. NLZiet was beter in kwaliteit, maar te beperkt qua zenders en geen fijne bediening. Uiteindelijk dus maar het 4K pakket & Pluspakket besteld bij KPN. Net geen 20 Euro per maand geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Darkz0rs schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Kreeg vandaag de decoder binnen en tot mijn verbazing was het dezelfde Cisco, dus maar weer even gebeld. Zit in voormalig UPC gebied dus dat ik een HUMAX zou moeten hebben klopt niet want dat gaat niet werken, tevens is die box niet mijn eigendom maar gewoon huur.. vond het allemaal al zo vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
"Op 19 maart 2020 werken we de hele dag in de buurt van <> aan verbetering van het netwerk. Zo zorgen we dat onze technologie up-to-date blijft."

Eindelijk Docsis 3.1 update in Amsterdam/Zaanstad? We gaan het meemaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 19:45
neeecht schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:52:
"Op 19 maart 2020 werken we de hele dag in de buurt van <> aan verbetering van het netwerk. Zo zorgen we dat onze technologie up-to-date blijft."

Dat hebben ze vorige week vrijdag bij mij gedaan.
Wat een drama!

Heb een TP link Deco mesh netwerk achter de Ziggo modem hangen en een Timecapsule.
Alles is nu van slag, instabiel internet en het modem bijna dagelijks opnieuw moeten opstarten.

Maar ik hoop dat het bij jou goed uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58

Ik kreeg dezelfde melding, maar dan voor vrijdag 20/03 voor Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Even een update van een eerdere post.
Heb de router teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld, daarna werden weer goede wifi snelheden behaald met zo'n 450Mbps op de htpc en 400Mpbs op de One+ 5 foon en laptop. Afstand zo'n 10 meter met een metal stud gipswand er tussen. Alles echter niet veel sneller als met internet Max.
Mogelijk heeft de monteur gelijk dat het een issue kan zijn met TP-Link versus internet giga.

Heb de bestelling vandaag geannuleerd met behoud van de Mediabox Next.
Het Max modem kan niet meer worden aangesloten. Zowel het Giga modem als het Max modem moet worden geretourneerd en een nieuwe Max wordt toegestuurd. Dit heeft kennelijk te maken met het serienummer van het huidige Max modem en het schijnt makkelijker te zijn om een ander modem met een ander serienummer in het systeem in te voeren. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 15:52
Telkens last van slecht internet hier, ik ben er niet heel handig mee maar net een traceroute uitgevoerd naar 8.8.8.8 en komt dit uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  1     *        *        *     Request timed out.
  2  1413 ms  2542 ms     *     i212001.upc-i.chello.nl [62.195.212.1]
  3     *        *     3028 ms  212.142.56.77
  4     *     2971 ms     *     asd-rc0001-cr101-be110-2.core.as33915.net [213.51.7.82]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *     2401 ms  2181 ms  74.125.146.228
  7     *        *        *     Request timed out.
  8  1710 ms  1289 ms  2880 ms  72.14.238.245
  9  1001 ms   956 ms   463 ms  dns.google [8.8.8.8]

Alles dus tergend langzaam, dit gebeurt meerdere malen per dag en is echt heel frustrerend. Zeker als ik een keer thuis werk bijv. Ik heb de laptop met wifi rechtstreeks op de ziggo connectbox staan. (Geen kabel aansluiting).

Iemand die een mogelijke oplossing weet hiervoor? Ik ga eens proberen andere systemen op het netwerk uit te schakelen en dan alles opnieuw testen..

Edit: Inmiddels even een 5ghz wifi netwerk aangemaakt. Alle andere apparaten zoals nas, philips hue etc. op 2.4ghz laten staan. Dat lijkt nu effect te hebben, even aankijken of dit ook blijft werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ambianz op 13-03-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kreeg ook een melding van werk aan het netwerk. Geen idee wat men gaat doen. Timing is wel volkomen ruk, hoop dat men zich dat beseft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Heb de laatste tijd ook af en toe dat mijn PC (bekabeld) last heeft van "resolving host" en timeouts, maar dat lijkt meer aan Windows te liggen dan aan Ziggo. Andere devices (voornamelijk wifi) lijken nergens last van te hebben. Vooral na een Windows Update lijkt het te gebeuren. Als het vaker gaat gebeuren koppel ik een batch file met netsh/ipconfig commandos aan de windows log off functionaliteit... Een andere werkbare oplossing heb ik nog niet gevonden.

Laatste werkzaamheden waren afgelopen december.

[ Voor 5% gewijzigd door Tackleberry op 13-03-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Laatst online: 09-09 00:13
Is de ziggogo app voor mobiel ook te sideloaden op androidTV ? en werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
saken schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:46:
Is de ziggogo app voor mobiel ook te sideloaden op androidTV ? en werkt dat een beetje?
Wat had je zelf al gevonden? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Room42 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:51:
[...]

Wat had je zelf al gevonden? :?
ik heb geen android tv :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Waarom dan je interesse? Er is een officieel beta programma bij ziggo waar je je voor kan aanmelden. Heb ik ook. En het werkt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
amphora schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Waarom dan je interesse? Er is een officieel beta programma bij ziggo waar je je voor kan aanmelden. Heb ik ook. En het werkt.
Ik vind het zelf wel handig voor onderweg bijv. op vakantie. maar daar zit ik niet op het ziggo netwerk. dus vandaar dat ik een manier zoek om de mobiele app te sideloaden (dat mag wel volgens hun voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

saken schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:40:
[...]
Ik vind het zelf wel handig voor onderweg bijv. op vakantie. maar daar zit ik niet op het ziggo netwerk. dus vandaar dat ik een manier zoek om de mobiele app te sideloaden (dat mag wel volgens hun voorwaarden)
Op welk apparaat wil je de app gebruiken dan dat je deze app mee wil nemen op vakantie, waarom voldoet een pheun/tablet niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
hardware-lover schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Op welk apparaat wil je de app gebruiken dan dat je deze app mee wil nemen op vakantie, waarom voldoet een pheun/tablet niet?
Dat ligt er even aan.... firestick zou wel erg handig zijn , zo in een tv te pluggen. Anders android tv kastje is ook prima. Het gaat me er meer om dat ik die zenders van huis mee wil nemen. Chromecast werkt voor mij te omslachtig , die cast functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

saken schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Dat ligt er even aan.... firestick zou wel erg handig zijn , zo in een tv te pluggen. Anders android tv kastje is ook prima. Het gaat me er meer om dat ik die zenders van huis mee wil nemen. Chromecast werkt voor mij te omslachtig , die cast functie.
Dan dus een Android box maar niet de "tv" versie? Wel een uitvoering waarvan de afstandsbediening ook wil werken in de ZiggoGo app, dat gaat niet altijd even lekker (is mijn ervaring).

Anders werkt een micro pctje met Windows en muis ook meer dan prima. Heb specifiek daarvoor een Nuc achtig model met beamer mogelijkheden, gaat altijd mee op vakantie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
hardware-lover schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Dan dus een Android box maar niet de "tv" versie? Wel een uitvoering waarvan de afstandsbediening ook wil werken in de ZiggoGo app, dat gaat niet altijd even lekker (is mijn ervaring).

Anders werkt een micro pctje met Windows en muis ook meer dan prima. Heb specifiek daarvoor een Nuc achtig model met beamer mogelijkheden, gaat altijd mee op vakantie.
idd, maar ik wist niet dat dat bestond? Android box zonder tv versie?
Firestick zou wel ideaal zijn, iemand die dat al heeft getest? als het werkt haal ik me d'r een :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21

Heeft waarschijnlijk niets met DOCSIS 3.1 te maken, aangezien ik dezelfde email heb gekregen met werkzaamheden in Utrecht op 18 maart.

Overigens zijn de werkzaamheden tussen 7:00 en 17:00, beetje ongelukkig zo met al die mensen die thuis moeten werken.

Update 12:30: Ik heb Ziggo gebeld, en die geven aan dat het onderhoud waarschijnlijk uitgesteld gaat worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeffrey87 op 15-03-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Jeffrey87 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:07:
[...]

Heeft waarschijnlijk niets met DOCSIS 3.1 te maken, aangezien ik dezelfde email heb gekregen met werkzaamheden in Utrecht op 18 maart.

Overigens zijn de werkzaamheden tussen 7:00 en 17:00, beetje ongelukkig zo met al die mensen die thuis moeten werken.

Update 12:30: Ik heb Ziggo gebeld, en die geven aan dat het onderhoud waarschijnlijk uitgesteld gaat worden.
https://www.totaaltv.nl/n...-onderhoudswerkzaamheden/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MdO82
Film1 en de kinderzenders zijn vrijgegeven

https://mediamagazine.nl/...gratis-kinderzenders-aan/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou op kanaal 101-104 het Film1 pakket moeten kunnen zien. Maar op die kanalen krijg ik "Geen signaal".

Ik wordt aangeraden op kanalen zoeken te drukken. Maar dat heeft geen resultaat, nog steeds "geen signaal"

Ik heb de volgende instellingen:

Netwerk-ID 5555
Frequentie 474000 kHz
Modulatie 64 QAM
Symboolfrequentie 6875 KS/s

En o ja fZiggo gebied

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Roetzen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Ik zou op kanaal 101-104 het Film1 pakket moeten kunnen zien. Maar op die kanalen krijg ik "Geen signaal".

Ik wordt aangeraden op kanalen zoeken te drukken. Maar dat heeft geen resultaat, nog steeds "geen signaal"

Ik heb de volgende instellingen:

Netwerk-ID 5555
Frequentie 747000 kHz
Modulatie 64 QAM
Symboolfrequentie 6875 KS/s

En o ja fZiggo gebied
This 474000

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vandaag aangesloten door Ziggo, en heb eigenlijk al direct een 5GHZ Wifi verbinding die er om de zoveel minuten, of bij gebruik? gewoon ineens compleet verdwijnt, en komt niet terug tot je de zooi reboot, of in de beheerpagina iets aanpast en op save duwt :+

Gevalletje: Brigde mode laten activeren? Met mijn ZTE router ( tele2 ) nooit dit soort gezeik gehad.

Edit: En opgelost door Ziggo, krijg een apart modem, snel geregeld zo O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Marsjee op 16-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Geen idee of ik deze vraag hier, in Android of in Sony televisie moet zetten. :P

Ik reis nogal veel, dus sleep regelmatig een Minix Mediabox met mij mee, waarop de Ziggo Go app staat. Ik gebruik voor de verbinding een VPN (ExpressVPN); dat werkt prima.

Heb hier nu een Sony televisie (Android) waarop ik de (beta) app heb geinstalleerd, tesamen met de ExpressVPN app.

Op de mediabox kan ik connecten om televisie te streamen, maar op de televisie (zowat deze;fde omgeving) krijg ik de melding "you are not allowed to view this content on this network".

Vreemd. Iemand suggesties? Ben momenteel in Jersey, kanaaleilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sanction schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:16:
Geen idee of ik deze vraag hier, in Android of in Sony televisie moet zetten. :P

Ik reis nogal veel, dus sleep regelmatig een Minix Mediabox met mij mee, waarop de Ziggo Go app staat. Ik gebruik voor de verbinding een VPN (ExpressVPN); dat werkt prima.

Heb hier nu een Sony televisie (Android) waarop ik de (beta) app heb geinstalleerd, tesamen met de ExpressVPN app.

Op de mediabox kan ik connecten om televisie te streamen, maar op de televisie (zowat deze;fde omgeving) krijg ik de melding "you are not allowed to view this content on this network".

Zowieso is het gebruik van de Ziggo app buiten de EU volgens mij niet toegestaan, dus als je het met een VPN wel voor elkaar krijgt, ben je eigenlijk 'in overtreding'.

Maar goed. Dat is niet je probleem denk ik. Eerder hetgene waar het volgende bericht overgaat:

nieuws: Ziggo GO Android TV- en Fire TV-app zijn niet meer buitenshuis te geb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Afgelopen jaar ben ik verhuisd en heb nooit echt perfect internet gehad. Terwijl ik nu maar 300 meter verderop woon.
Sinds de hele pandemie heb ik last van dat mijn internetverbinding iedere 5-15 minuten voor enkele minuten wegvalt en weer terugkomt. Mijn router en interne devices zijn wel bereikbaar. Dit is dus echt een probleem naar buiten toe.

Heb ziggo al gebeld maar die kwamen met als oplossing of ik maar even mijn modem wil resetten. Heb dat gedaan voor de zekerheid maar dit mocht niet baten.

Is er wat anders wat ik kan probleren? Gaan een signaalversterker helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
com2,1ghz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:40:
Afgelopen jaar ben ik verhuisd en heb nooit echt perfect internet gehad. Terwijl ik nu maar 300 meter verderop woon.
Sinds de hele pandemie heb ik last van dat mijn internetverbinding iedere 5-15 minuten voor enkele minuten wegvalt en weer terugkomt. Mijn router en interne devices zijn wel bereikbaar. Dit is dus echt een probleem naar buiten toe.

Heb ziggo al gebeld maar die kwamen met als oplossing of ik maar even mijn modem wil resetten. Heb dat gedaan voor de zekerheid maar dit mocht niet baten.

Ik zou je willen adviseren om minimaal wat gegevens aan te leveren voordat je op aanschaf overgaat signaalwaardes kun je in het modem zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik kwam even kijken of er meer waren, weet bijna zeker dat het de druk is op de ketel... volgens mij is het de DNS server die het af en toe niet trekt.. hier het zelfde probleem en een familielid op het zelfde moment ook 20km verderop

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
JoeBlack2k schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Ik kwam even kijken of er meer waren, weet bijna zeker dat het de druk is op de ketel... volgens mij is het de DNS server die het af en toe niet trekt.. hier het zelfde probleem en een familielid op het zelfde moment ook 20km verderop
Ik zit al op OpenDNS toevallig sinds vorig week. Ben nu aan het wachten op de web chat, was net 60ste in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je tijdens het wegvallen nog wel pingen naar 1.1.1.1

ping -t 1.1.1.1 in je windows machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanction schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:16:

De beta app. werkt alleen in het Ziggo netwerk. Je zult dus een VPN naar huis moeten opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ziggo zegt dat ze het signaal niet kunnen uitlezen. Volgens mij is er iets goed mis gegaan met het verhuizen van mijn verbinding naar mijn nieuwe woning .Hierbij moest ik 3 keer bellen voor een adreswijziging. Mijn verbinding was zeer instabiel en bleek dat mijn abonnement nog geconfigureerd stond op mn vorig adres. Toen werd mij ook verteld dat ze mijn signaal niet konden uitlezen.

Maarja ze sturen alleen een monteur als ik helemaal geen internet neer heb.

Vanavond ga ik naar kijken naar het signaal in de modem. Moet hem daarvoor weer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Voorheen altijd redelijk strakke verbinding van ~242-249/~24,6-25,1 Als er al iets inkakte dan was het d download, upload was altijd constant en tegen het max van mijn abonnement aan.

Maar vandaag merk ik dat het bij mij ruk is met internet. Dingen worden langzaam geladen.
Paar getallen over een periode van 1,5 uur.
14,8/5,1
20,1/13
242.1/5,7

Meer mensen hier last van? Loopt het Ziggo netwerk tegen zijn limieten aan met alle thuiswerkers?
Regio: Grote stad

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:01:
Voorheen altijd redelijk strakke verbinding van ~242-249/~24,6-25,1 Als er al iets inkakte dan was het d download, upload was altijd constant en tegen het max van mijn abonnement aan.

Maar vandaag merk ik dat het bij mij ruk is met internet. Dingen worden langzaam geladen.
Paar getallen over een periode van 1,5 uur.
14,8/5,1
20,1/13
242.1/5,7

Meer mensen hier last van? Loopt het Ziggo netwerk tegen zijn limieten aan met alle thuiswerkers?
Regio: Grote stad
Internet is hier idd ook traag. Speedtest is zoals altijd super 🤪. Echter reacties en response tijden zijn crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
com2,1ghz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Ik zit al op OpenDNS toevallig sinds vorig week. Ben nu aan het wachten op de web chat, was net 60ste in de rij.
Ik zat ook op OpenDNS, totdat mijn router zich eergisteravond plotseling resette en alle instellingen (DNS, wifi, etc.) terug naar standaard waren. Verder inderdaad een aanrader, Ziggo heeft vaker DNS-storingen gehad en het instellen van OpenDNS voor alle computers in je netwerk is in ieder geval op de TC7210 heel eenvoudig bij geavanceerde instellingen > network > LAN te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hier in Huizen, het gooi ook. Vnamorgen vroeg nog wel ok, later gingen webmeetings steeds minder goed lopen en nu heb ik nog maar 2-10 Mb/s over in de speedtests.

Ik denk dat er heel veel gevraagd word..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Normaal zijn er maar een paar mensen thuis overdag en 's avonds loopt ook niet iedereen te Netflixen. Nu heb je duizenden kinderen thuis zitten, mensen die thuiswerken en mensen die thuis "werken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Darkz0rs schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Internet is hier idd ook traag. Speedtest is zoals altijd super 🤪. Echter reacties en response tijden zijn crap.
Test nu net;
242,8 down
26,3 up

Misschien verhogen ze hun upload bandbreedte, want dit is het hoogste dat ik ooit heb gehaald (ook snachts niet). En dan is het nu redelijk prime time op het net.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:31:
Normaal zijn er maar een paar mensen thuis overdag en 's avonds loopt ook niet iedereen te Netflixen. Nu heb je duizenden kinderen thuis zitten, mensen die thuiswerken en mensen die thuis "werken" ;)
Mijn videoconferentie gebruikt 12 mbit. Als je er daarvan tien in een coaxsegment hebt zitten dan zit het coaxsegment vol…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
com2,1ghz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:00:
Ziggo zegt dat ze het signaal niet kunnen uitlezen. Volgens mij is er iets goed mis gegaan met het verhuizen van mijn verbinding naar mijn nieuwe woning .Hierbij moest ik 3 keer bellen voor een adreswijziging. Mijn verbinding was zeer instabiel en bleek dat mijn abonnement nog geconfigureerd stond op mn vorig adres. Toen werd mij ook verteld dat ze mijn signaal niet konden uitlezen.

Maarja ze sturen alleen een monteur als ik helemaal geen internet neer heb.

Vanavond ga ik naar kijken naar het signaal in de modem. Moet hem daarvoor weer resetten.
Uitlezen gaat op kabelmodem niveau. Ziggo kan niet zien op welk adres die staat. Grote kans dat je signaal te zwak of te sterk is en daardoor je modem reset. Tijdens de reset is je modem niet uit te lezen.
Die adreswijziging is administratief.

Gewoon je signaalwaarden opzoeken op 192.168.100.1 of 192.168.178.1 en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:31:
ik netflix inmiddels maar over 4G want via Ziggo is het ondoenlijk hier

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:
[...]

ik netflix inmiddels maar over 4G want via Ziggo is het ondoenlijk hier
Thuiswerken gaat vandaag wel goed, maar internet klapte er gisteren constant uit. Ziggo heeft qua overboeking nu wel echt een probleem idd.
Al denk ik dat de glasvezel providers ook wel wat capaciteitsissues zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:12:
[...]

Thuiswerken gaat vandaag wel goed, maar internet klapte er gisteren constant uit. Ziggo heeft qua overboeking nu wel echt een probleem idd.
Al denk ik dat de glasvezel providers ook wel wat capaciteitsissues zullen hebben.
hopen dat we geen lockdown krijgen.. dan wordt er nog meer gevraagd van de infra..
maar alle digitale snelwegen zullen wel last hebben van digitale files.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://stats.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?imgformat=png;target=totalall;interval=monthly
ook op AMS-IX is het wel te zien dat er duidelijk meer traffic verstookt wordt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
Ik probeer via Mijn ziggo een extra Pace ontvanger te bestellen. (ja, dat kon tot een week geleden nog) We zitten in oud-UPC gebied.

Echter kan ik deze ontvanger nu niet meer vinden in Mijn Ziggo. Ik kan alleen nog een CI+ module voor 2 euro per maand bestellen.. Dat gaat hier niet werken, aangezien de televisies hier geen Digitaal signaal kunnen ontvangen, maar alleen het oude DVB-T (wat inmiddels ook al niet meer wordt gebruikt).

We hebben die gratis ontvanger van Ziggo; maar daar kunnen we de extra zenders weer niet meer ontvangen. Men wil liever de extra TV-zenders ontvangen (o.a. TV Start met HD en een lading kinderzenders ivm Hollandsnieuwe abonnement)

Telefonisch kom ik er niet door, na 45 minuten heb ik maar opgehangen. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk dat het een beetje druk is daar.

We willen geen Horizon Mediabox en geen Mediabox Next. Om nu ineens 20 euro per maand meer te gaan betalen voor een 2e TV is wel een beetje extreem (pakket van 52 euro)

Iemand nog een idee/tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik ben blij met de mail van ziggo gisteren waarin een maand lang gratis zenders aangekondigd werden. Dat mag ook wel eens gezegd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grun93 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:21:
Ik ben blij met de mail van ziggo gisteren waarin een maand lang gratis zenders aangekondigd werden. Dat mag ook wel eens gezegd worden. :)
Inderdaad. KPN doet overigens hetzelfde en ik vind het een prima gebaar.
Wel jammer om te zien dat om de gebruikersfora van KPN & Ziggo er gelijk een aantal mensen hun abonnementsgeld van o.a. film1 terug willen zien omdat anderen het nu gratis krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
krakendmodem schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:01:
Ik probeer via Mijn ziggo een extra Pace ontvanger te bestellen. (ja, dat kon tot een week geleden nog) We zitten in oud-UPC gebied.

Echter kan ik deze ontvanger nu niet meer vinden in Mijn Ziggo. Ik kan alleen nog een CI+ module voor 2 euro per maand bestellen.. Dat gaat hier niet werken, aangezien de televisies hier geen Digitaal signaal kunnen ontvangen, maar alleen het oude DVB-T (wat inmiddels ook al niet meer wordt gebruikt).

We hebben die gratis ontvanger van Ziggo; maar daar kunnen we de extra zenders weer niet meer ontvangen. Men wil liever de extra TV-zenders ontvangen (o.a. TV Start met HD en een lading kinderzenders ivm Hollandsnieuwe abonnement)

Telefonisch kom ik er niet door, na 45 minuten heb ik maar opgehangen. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk dat het een beetje druk is daar.

We willen geen Horizon Mediabox en geen Mediabox Next. Om nu ineens 20 euro per maand meer te gaan betalen voor een 2e TV is wel een beetje extreem (pakket van 52 euro)

Iemand nog een idee/tip?
Installeer/login de Mijn Ziggo app, en stel daar je vraag duidelijk en helder, en je krijgt antwoord, soms kan het lang duren, maar je krijgt antwoord.
Voor Android
Voor iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:25:
[...]
Wel jammer om te zien dat om de gebruikersfora van KPN & Ziggo er gelijk een aantal mensen hun abonnementsgeld van o.a. film1 terug willen zien omdat anderen het nu gratis krijgen...
Haha, die personen heb je er natuurlijk ook tussen zitten. Waarschijnlijk kunnen zij wel content van Film1 opnemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
meesje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Haha, die personen heb je er natuurlijk ook tussen zitten. Waarschijnlijk kunnen zij wel content van Film1 opnemen. ;)
Meestal wordt dat in de rekening wel gecorrigeerd zonder dat je wat hoeft te doen, of ze bieden je iets aan via mail, erom vragen kan altijd nog als de maand voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30

rvk

meesje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:35:
[...]
Ik kan de nu open gezette film1 kanalen wel opnemen met een humax 5200. Kan dat met een horizon/next/etc. niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:20:
[...]

hopen dat we geen lockdown krijgen.. dan wordt er nog meer gevraagd van de infra..
maar alle digitale snelwegen zullen wel last hebben van digitale files.. ;)

[Afbeelding]
ook op AMS-IX is het wel te zien dat er duidelijk meer traffic verstookt wordt..
Is is helemaal geen sprake van 'digitale files'. Zeker de infra van AMS-IX kan dit prima aan hoor. Het zijn vooral lokale problemen (wijkkasten, 4G antennes etc) die zorgen voor problemen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:47:
[...]

Ik kan de nu open gezette film1 kanalen wel opnemen met een humax 5200. Kan dat met een horizon/next/etc. niet?
Ik kan het nu niet even snel testen, maar van de week lukte het in ieder geval niet op de Next box. Ik kreeg rechtsboven op het tv scherm een melding dat opnemen alleen kan bij een betaald abonnement (o.i.d.). Via de Ziggo Go app kan ik trouwens helemaal niks afspelen van Film1. Kennelijk alleen via de kabel/mediabox.
Mel33 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Meestal wordt dat in de rekening wel gecorrigeerd zonder dat je wat hoeft te doen, of ze bieden je iets aan via mail, erom vragen kan altijd nog als de maand voorbij is.
Het zal me inderdaad niet verbazen als ze deze groep op een of andere wijze wel tegemoet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:19
meesje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Ik kan het nu niet even snel testen, maar van de week lukte het in ieder geval niet op de Next box. Ik kreeg rechtsboven op het tv scherm een melding dat opnemen alleen kan bij een betaald abonnement (o.i.d.). Via de Ziggo Go app kan ik trouwens helemaal niks afspelen van Film1. Kennelijk alleen via de kabel/mediabox.
[...]
Inmiddels kan je wel een opname instellen op de next box. Maandag kreeg ik eerst nog een foutmelding, nu niet meer.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Is is helemaal geen sprake van 'digitale files'. Zeker de infra van AMS-IX kan dit prima aan hoor. Het zijn vooral lokale problemen (wijkkasten, 4G antennes etc) die zorgen voor problemen.
Dan zijn het toch lokale files? :? Ook als een N-weg vaststaat heet dat een file.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Dan zijn het toch lokale files? :? Ook als een N-weg vaststaat heet dat een file.
Nee, want het is niet traag. Als het werkt is het gewoon net zo snel als normaal.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 14-09 12:58
meesje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:01:
Via de Ziggo Go app kan ik trouwens helemaal niks afspelen van Film1. Kennelijk alleen via de kabel/mediabox.
Het aanbod van Film1 kan sowieso niet via de Ziggo Go App worden afgespeeld. Dit moet via de Film1 App waarna dan moet worden ingelogd met de inloggegevens van/bij de kabel-/telecom-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Nee, want het is niet traag. Als het werkt is het gewoon net zo snel als normaal.
Hij heeft het ook niet over 'nu'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Hij heeft het ook niet over 'nu'.
ik vind het wel een verschil snachts gewoon netjes rond de 500mbit / 40mbit halen
overdag kakt het in tot onder de 50mbit down....
nou wil ik in de huidige situatie van het ganze land ziggo hier echt niet op afrekenen.. want die doen echt wel hun best om in elk geval te zorgen dat iedereen nog het internet op kan... het zij met wat vertragingen....

en tuurlijk kan een knooppunt als AMS-IX het prima aan.. maar je ziet wel een toename in verkeer! en zolang er capaciteit is heeft niemand er last van..

snachts kan je ook met gemak met 250km/h over de snelweg racen zonder dat je significant moet afremmen voor ander verkeer dat het niet mag is een ander verhaal maar probeer dat maar eens tijdens de spits... dan red je dat ook niet..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Dag 4 met echt vreselijk instabiel internet. Zolang we hier wonen halen we altijd de volle 250Mbit, maar soms wordt alles plotseling enorm traag en is bijna geen site meer te laden. Net gebeurde het weer, en na een modem powercycle werkt het gewoon weer snel. Toevallig een probleem met de modem of is het ziggonetwerk gewoon instabiel? Ter info, ik weet 100% zeker dat het de internetverbinding zelf is. We gebruiken de wifi van het modem niet eens.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Exirion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:23:
Dag 4 met echt vreselijk instabiel internet. Zolang we hier wonen halen we altijd de volle 250Mbit, maar soms wordt alles plotseling enorm traag en is bijna geen site meer te laden. Net gebeurde het weer, en na een modem powercycle werkt het gewoon weer snel. Toevallig een probleem met de modem of is het ziggonetwerk gewoon instabiel? Ter info, ik weet 100% zeker dat het de internetverbinding zelf is. We gebruiken de wifi van het modem niet eens.
Heb je al eens een volledige reset vd modem uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Exirion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:23:
Ter info, ik weet 100% zeker dat het de internetverbinding zelf is. We gebruiken de wifi van het modem niet eens.
Ook als je niet de wifi gebruikt, kan het zijn dat de internetverbinding prima is maar lokaal veroorzaakt.
Beschrijf eens wat je allemaal aan je netwerk hebt hangen: wat voor switches, routers, mediaboxes en wat nog meer... wellicht dat daar een oorzaak te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Mijn vermoeden dat de verbinding tussen de TV en de Tratec FRA-752/N in de "meterkast" niet helemaal dicht is en dat er een stoorzender op die frequentie zit bleek juist.

Die aansluitdoos bij de TV was nog uit de vorige eeuw. Ik had nog een wat ouder Technetix AOP liggen dat als AOP ook niet meer voldoet aan de huidige eisen, maar als aansluitdoos voor de TV die toch niet boven de 1000 MHz uiitkomt leek het me nog goed genoeg. In elk geval beter dan dat aansluitdoosje uit de vorige eeuw. En voorwaar, ik heb nu beeld op kan 101-104, :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mel33 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:30:
Heb je al eens een volledige reset vd modem uitgevoerd?
Hij doet het sinds de powercycle weer consequent snel, volle bandbreedte. Zal bij de volgende keer eens verder kijken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vanaalten schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:55:
Ook als je niet de wifi gebruikt, kan het zijn dat de internetverbinding prima is maar lokaal veroorzaakt.
Beschrijf eens wat je allemaal aan je netwerk hebt hangen: wat voor switches, routers, mediaboxes en wat nog meer... wellicht dat daar een oorzaak te vinden is.
Goedbedoeld advies, maar je kunt mij weinig leren over netwerken. Modem hangt direct aan AOP en ik test bij uitval met een notebook bedraad in de meterkast. Al het andere is dus uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Exirion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Goedbedoeld advies, maar je kunt mij weinig leren over netwerken. Modem hangt direct aan AOP en ik test bij uitval met een notebook bedraad in de meterkast. Al het andere is dus uitgesloten.
Gelukkig werkte de power cycle wel.

Dat is overigens het eerste wat ik tegen bekende digibeten roep bij issues op welk digitaal vlak dan ook, "al eens een skopje gegeven" is dan de uitspraak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Trouwens is er op dat analoge kanaal waar je een Windows machine ziet met 1 of andere monitor (ATM poorten etc) nog iets nuttigs uit op te maken?
dacht dat ze Analoog hier allang uitgezet hadden, maar er zijn nog gewoon 23 analoge zenders hier in friesland op de kabel...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:13
SMSfreakie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:54:
Trouwens is er op dat analoge kanaal waar je een Windows machine ziet met 1 of andere monitor (ATM poorten etc) nog iets nuttigs uit op te maken?
dacht dat ze Analoog hier allang uitgezet hadden, maar er zijn nog gewoon 23 analoge zenders hier in friesland op de kabel...
https://www.totaaltv.nl/n...met-uitzetten-analoge-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ja dat zijn de toekomstige gebieden.. ik zit in een stuk wat er al af zou moeten zijn... :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hoe zitten jullie met de snelheden, ik ben technisch benieuwd ik wil geen klaag topic openen. Het gaat even om personen welke normaal altijd 250/25 halen (of andere abonnements waardes) zonder overige problemen.

Als je al jaren niet je snelheid haalt, hoef je van mij niet te reageren om een klaagzang te voorkomen. Dan heb je andere prioriteiten om dat op te lossen lijkt mij :*) 8)

Ik haal normaal altijd 250/25 bijna 24/7 maar nu met de corona crisis is het nog steeds heel erg goed alleen de download is minder.

100/25

Eigenlijk ben ik dik tevreden, alles werkt in huis als altijd.

Ik verbaas mij dan ook over het aantal twitterklagers welke een hogere snelheid willen vanuit Ziggo, een tijdelijke gratis verdubbeling. Mensen die structureel weinig willen betalen voor een light abonnement, willen nu een hogere snelheid in de tijden van bandbreedte schaarste. 8)7 :F Ik ben heel blij met de houding van Ziggo en het respect naar de klanten die al jaren medium of hoger afnemen, ze wijzen al deze verzoeken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
stormfly schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:11:
Hoe zitten jullie met de snelheden, ik ben technisch benieuwd ik wil geen klaag topic openen. Het gaat even om personen welke normaal altijd 250/25 halen (of andere abonnements waardes) zonder overige problemen.

Als je al jaren niet je snelheid haalt, hoef je van mij niet te reageren om een klaagzang te voorkomen. Dan heb je andere prioriteiten om dat op te lossen lijkt mij :*) 8)

Ik haal normaal altijd 250/25 bijna 24/7 maar nu met de corona crisis is het nog steeds heel erg goed alleen de download is minder.

100/25

Ik verbaas mij dan ook over het aantal twitterklagers welke een hogere snelheid willen vanuit Ziggo, een tijdelijke gratis verdubbeling. Mensen die structureel weinig willen betalen voor een light abonnement, willen nu een hogere snelheid in de tijden van bandbreedte schaarste. 8)7 :F Ik ben heel blij met de houding van Ziggo en het respect naar de klanten die al jaren medium of hoger afnemen, ze wijzen al deze verzoeken af.
Ik heb een 500 down abonnement, gisterenmiddag rond 12:00 haalde ik, bedraad, rond de 60-70.
Normaliter wel een stuk sneller, maar ach, in deze tijden vind ik dit prima.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

100/25

Ik haal nog steeds 250/25.
En mensen die inderdaad dit als excuus gebruiken om hogere snelheid te eisen moeten zich kapot schamen. Zijn waarschijnlijk dezelfde types die nu 200 rollen WC papier thuis hebben liggen. Ze krijgen al gratis extra zenders!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ora et Labora schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Ik heb een 500 down abonnement, gisterenmiddag rond 12:00 haalde ik, bedraad, rond de 60-70.
Normaliter wel een stuk sneller, maar ach, in deze tijden vind ik dit prima.
idem hier...

Voor Ziggo (en andere aanbieders van internet) is dit eigenlijk wel een mooie stresstest van het netwerk..
de meeste mensen zullen in deze tijd er wel meer begrip voor hebben gok ik zo..

hoop alleen dat er voor geen enkele aanbieder een grote storing gaat optreden de komende tijd..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27

100/25

De snelheden zijn hier nagenoeg continu de max van wat ik kan halen met m'n huidige abonnement.

Ping < 10ms bedraad (<20ms draadloos) en de download ~300Mbps (net via wifi getest en zit op 250Mbps) en upload stabiel rond de 40Mbps.

Wel merk ik dat de responstijden van sites langzamer zijn. Dus waar de speedtest een prima beeld laat zien, merk ik tijdens 'het internetten' wel dat er vertraging op de lijn zit en soms zelfs timeouts krijg. Op zich niet erg, maar vervelend is het wel

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stormfly Hier ook gewoon de max 250/25 snelheid.
Pagina: 1 ... 157 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic