Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een beetje eenzelfde situatie. Ik heb nu mijn tweede next box alleen via UTP verbonden naar de hoofd next box. Het nadeel is dat ik geen live tv kan kijken op de slaapkamer. Ik kan dus niet "zappen".

Echter boeit me dat niet zoveel want een seconde nadat het programma gestart is kan ik naar de TV gids en terugkijken selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 10:32
Ik ga ze niet wijzer maken dan ze al zijn. Ik heb niks geopend. Dat weet ik dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Ewivis schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:29:
Kan iemand mij vertellen of onderstaande mogelijk is bij Ziggo?

Omdat ik geen COAX kan trekken naar de huiskamer (trekveer wil niet verder...) en ik een modem heb in de meterkast (nodig voor netwerkaansluiting naar computer in kamer naast de meterkast) moet ik op 1 of andere manier een coax krijgen in de woonkamer.

We gebruiken de Ziggo Go app al in combinatie met Chromecast. Maar de Ziggoapp is beperkt (houdt niet bij waar je bent met serie kijken (welke aflevering, danwel waar je was in een episode) en van begin af aan een programma kijken kan niet wanneer deze live uitgezonden wordt. En het is gewoon fijner om een mediabox te hebben die werkt.

We zijn tevreden over Ziggo verder, KPN kan ik maar tot 50 mbit krijgen, dus dat is geen optie hier. Geen Glasvezel mogelijk.

Zie onderstaande situatie:

[Afbeelding: Ziggo]
Wat voor trekveer heb je gebruikt? Zo'n nylon ding, of ijzer? of?
Langs 2 kanten geprobeerd? Het is een loze leiding op dit moment neem ik aan?
Touwtje er doorheen zuigen lukt niet?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Wat voor trekveer heb je gebruikt? Zo'n nylon ding, of ijzer? of?
Langs 2 kanten geprobeerd? Het is een loze leiding op dit moment neem ik aan?
Touwtje er doorheen zuigen lukt niet?
Oh shit dat is echt een geweldig idee! Ik heb thuis een leiding waar ik op een gegeven moment ook ergens tegen een punt aankom waar ik niet verder kan, maar die leiding zou ik zo graag gebruiken :Y de stofzuiger erop zetten en dan aan de andere kant eens voelen of dat effect heeft... Thanks a lot!

(Ik heb ook zo'n nylon veer maar die kreeg ik niet verder idd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Pathogen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:58:
[...]

Oh shit dat is echt een geweldig idee! Ik heb thuis een leiding waar ik op een gegeven moment ook ergens tegen een punt aankom waar ik niet verder kan, maar die leiding zou ik zo graag gebruiken :Y de stofzuiger erop zetten en dan aan de andere kant eens voelen of dat effect heeft... Thanks a lot!

Nylon veer is ook niet geweldig, ijzeren veer gaat meestal beter :)
Echter als de hoek te scherp is, dan ga je gewoon pech hebben met je veer, of wanneer er in een bocht flexibele buis is gebruikt bijvoorbeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
[...]

Met twee man doen. Één aanvoeren en de ander trekken. Flink invetten en als ie vast zit paar keer op en neer en eventueel proberen te draaien.
Heeft mij ook een aantal pogingen gekost maar uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb de indruk dat er een storing is, maar mijn internet is zo traag dat ik het amper na kan kijken. Allestoringen geeft wel een piek, maar Ziggo zelf laat niets zien. Voor zover de sites willen laden dan....

Een speedtest geeft 10 Mbit down via mijn telefoon, upload is minder dramatisch met 30 Mbit. Ik zit in Amsterdam, meer mensen met issues?

TV is wel OK en de Connect box heb ik uiteraard al opnieuw gestart.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
@bvk Op postcode 8242 geen problemen en nog steeds volle snelheid. 250Mbit/s over de WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Hebben er hier mensen al ervaring met Giganet? Mij lijkt het wel leuk om te proberen, omdat ik ga verhuizen. Binnen 14 dagen heb ik eventueel ook nog de mogelijkheid om te downgraden, maar ik kan nergens echt ervaringen vinden. Ik ben vooral benieuwd wat je in de praktijk nou echt haalt en hoe goed het modem is dat erbij geleverd wordt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

RicoK schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:48:
@bvk Op postcode 8242 geen problemen en nog steeds volle snelheid. 250Mbit/s over de WiFi.
Op mijn telefoon wil speedtest (over WiFi) al niet eens meer connecten. Als ik de Ziggo speedtest op de pc (bekabeld) wil doen krijg ik al een melding van Chrome dat de pagina niet wil laden en of ik wil wachten of afsluiten.
Net uiteindelijk de test kunnen doen en krijg ik toch wel het verwachte resultaat van 511,7 down en 41,9 up.

Maar verder is het zo traag als dikke stront, dus ik ga wel even verder zoeken als er niemand anders problemen heeft.

Edit: Opgelost na ook de computer en telefoon opnieuw opgestart te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door bvk op 02-03-2020 21:46 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
p mijn telefoon wil speedtest (over WiFi) al niet eens meer connecten. Als ik de Ziggo speedtest op de pc (bekabeld) wil doen krijg ik al een melding van Chrome dat de pagina niet wil laden en of ik wil wachten of afsluiten.
Net uiteindelijk de test kunnen doen en krijg ik toch wel het verwachte resultaat van 511,7 down en 41,9 up.

Maar verder is het zo traag als dikke stront, dus ik ga wel even verder zoeken als er niemand anders problemen heeft.
misschien dns storing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

(lichtelijk off topic, dus ik hou het bij deze post)
@Martinusz bedankt voor de tip! Ik heb nu een touwtje door de leiding hangen van zolder tot in de meterkast, precies zoals ik wilde.
Omdat er een stuk of 3 van die loze buizen in de meterkast uitkomen heb ik eerst boven de stofzuiger erop gezet en beneden één voor één de buisjes afgesloten met m'n vinger. Geluid weg? Dan is dat de goede buis!

Daarna heb ik beneden de stofzuiger in die buis gestoken en van boven het touwtje gevoerd zodat de zwaartekracht ook een beetje mee kon helpen. Ging prima!

Tip van Flip: een kitspuit tuitje is best makkelijk aan de stofzuiger te tapen. Wel de opening groot genoeg knippen zodat je stofzuiger het nog trekt, die staat wel een tijdje te loeien natuurlijk.

Nu nog beslissen of ik netwerk ga trekken of mijn vrouw blij maak en de lelijk hangende stroomkabel van de zonnepanelen weg ga werken zoals het ooit de bedoeling was 😁 beiden in één buis is iig een dikke no-no. Misschien dat de andere loze leidingen nog naar handige plekken gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
[...]

Een oud cassettebandje afrollen, en die tape erdoor zuigen met een stofzuiger, en dan een nylon aanknopen en dan nog iets sterkers.

Oh al.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Maken mensen hier gebruik van een friends with ziggo aanbieidng?
Ik heb nu het laagste zakelijke pakket omdat de consumenten editie net te langzaam is maar een upgrade naar de consumenten lijn zou leuk zijn en kost amper meer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

vandaag een hardnekkige 'storing' met ons ziggo internet. Het technicolor modem tc7200 verbind/locked maar 1 enkel kanaal (wel met goede waardes) maar niet meer. Normaal was dit een heel lijstje, maar weet niet het precieze aantal. Ik heb een internet max abbo maar haal die snelheid verre van. Ook is het erg instabiel.

Ziggo zelf rapporteert geen storing uiteraard...

Kan ik hier zelf iets aan doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ja zijn 3 mogelijkheden:
1. Herstart je modem
2. Ziggo helpdesk bellen
3. Bij Ziggo solliciteren als monteur, dan kun je het zelf oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
jongetje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Ja zijn 3 mogelijkheden:
1. Herstart je modem
2. Ziggo helpdesk bellen
Hah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja zijn 3 mogelijkheden:
1. Herstart je modem
2. Ziggo helpdesk bellen
Haha. Eerst voor optie 3 gaan en dan kijken of opties 1 of 2 nog nodig zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

[...]

Ja zijn 3 mogelijkheden:
1. Herstart je modem
2. Ziggo helpdesk bellen
En:

4. Herstart ook de systemen (computer/telefoon) waarop je de verbinding gebruikt.

Deed voor mij gisteren de trick na de modem herstart toen ik ook ineens een retetraag internet had.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[...]

Ja zijn 3 mogelijkheden:
1. Herstart je modem
2. Ziggo helpdesk bellen
Thanks, optie 1 uiteraard al een aantal keer gedaan. Meestal komt er dan een groot gat waarin ik bekabeling vervang, een nieuw huis laat bouwen en dan pas optie 2 of 3 probeer. Die liggen wel dicht bij elkaar en volgorde maakt niet zoveel uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

superduper schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:41:
[...]

Thanks, optie 1 uiteraard al een aantal keer gedaan. Meestal komt er dan een groot gat waarin ik bekabeling vervang, een nieuw huis laat bouwen en dan pas optie 2 of 3 probeer. Die liggen wel dicht bij elkaar en volgorde maakt niet zoveel uit :/
Serieus? Ik bel de Ziggo helpdesk regelmatig om storingen te melden (ik heb een eigen bedrijfje) en dat gaat inderdaad niet altijd even soepel, maar uiteindelijk is het probleem wel altijd door Ziggo opgelost.

En Ziggo is ook de enige die een probleem met je modem kan verhelpen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
Mijn humax afstandsbediening begint het te begeven.
Maar die dingen zijn bizar duur, zeker via de officiele weg.
Zijn er andere manieren om een nieuwe te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Joostje123 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:02:
Mijn humax afstandsbediening begint het te begeven.
Maar die dingen zijn bizar duur, zeker via de officiele weg.
Zijn er andere manieren om een nieuwe te krijgen?
Dat valt toch wel mee :?
https://123afstandsbedien..._WYyysgP0O3RoCqAsQAvD_BwE

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Oh dat valt wel mee ja
https://shop.myhumax.info...-voor-5400c-en-5200c.html
Dit is de site via ziggo. Dat vond ik wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Hier ook een zeer vreemd probleem. Al tijden overigens. Ik heb 4 Humax 5200c modellen.
Echter als we boven iets op 1 van de Humaxen opnemen. En dat beneden willen kijken. Dan gebeurt het nog wel zeek frequent dat de Client box (de afspelende box) vast loopt en herstart. Dit is geen defect zo het lijkt. Want alle humaxen hebben het. Herkent iemand dit en wellicht zelfs een oplossing?

Dit alles beweegt mij namelijk heel erg richting een overstap.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Iemand ervaring met verlengen Ziggo abo en evt. korting die je dan kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joostje123 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Oh dat valt wel mee ja
https://shop.myhumax.info...-voor-5400c-en-5200c.html
Dit is de site via ziggo. Dat vond ik wel prijzig.
Toch even €15 verdiend ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

rally schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:49:
[...]

Serieus? Ik bel de Ziggo helpdesk regelmatig om storingen te melden (ik heb een eigen bedrijfje) en dat gaat inderdaad niet altijd even soepel, maar uiteindelijk is het probleem wel altijd door Ziggo opgelost.

En Ziggo is ook de enige die een probleem met je modem kan verhelpen...
Voor internet heb ik weinig de helpdesk nodig gehad. Voor TV is de standaard afhandelingslijst bedroevend: is je kabel goed, sluit je TV aan 50cm vanaf het hoofdpunt, ik stuur wel een kabelvervangset, er is een stoorzender in de buurt waar ziggo niks aan kan doen etc etc.

sinds vandaag is het ook weer 'spontaan' gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij ligt Ziggo Go er uit. Live TV en eigen opnames via de app werken niet (melding ‘niet beschikbaar’). Via de Next mediabox werkt wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:28:
Bij mij ligt Ziggo Go er uit. Live TV en eigen opnames via de app werken niet (melding ‘niet beschikbaar’). Via de Next mediabox werkt wel allemaal.
Zie de topicwaarschuwing:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.
Want bij mij doet iet het gewoon... Maar daar heb jij net zo weinig aan. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Zie de topicwaarschuwing:

[...]

Want bij mij doet iet het gewoon... Maar daar heb jij net zo weinig aan. ;)
Update: op https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen wordt het volgende weer gegeven.
Door een storing werkt Ziggo Go niet. Je kan wel televisiekijken via je mediabox of Ziggogo.tv. Onze techneuten werken hard aan een oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 04-03-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_nuts
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:28:
Hier werkt het ook niet maar zojuist een oplossing gevonden voor het streamen van je smartphone naar je chromecast.
Zodra je op de smartphone een live tv zender aanzet en deze direct door stuurt naar de Chromecast krijg ik slechts 2 seconde beeld en krijg dan de foutmelding. Als je binnen deze 2 seconde de wifi op je smartphone uitzet blijft de live zender wel doorspelen op de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb sinds een tijdje last dat 4 kanalen veel fouten geven en ik heb geen idee waarom. Modem interface voelt ook traag aan en krijg elke dag wel een T3 fout (terwijl dit eerst eens per maand was). Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qmri4hZ.png

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 04-03-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb hetzelfde, ik lift even mee, Zal zo even de modem herstarten, kijken of dat helpt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKxVo2x7I1fdX9AgK8wGpIFDWGs=/f/image/Lg1SxxUywFv02jmgTvMZVMs5.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Mel33 op 05-03-2020 09:16 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk nog wel mee vallen, ik had vorig jaar wel veel problemen, verbinding die meerdere keren per uur even weg was door T4 errors. hier hebben ze dan ook de AOP verandert en wat dingen verandert in de straatkast. T4 errors zijn nu geheel weg maar T3 errors pre RS/Post RS blijven, is volgens Ziggo geen probleem, ik merk ook geen verbinding problemen behalve dan wat latency spikes (ik game toch niet veel online, heel soms wat problemen met Plex)
connectbox staat hier in bridge, OPNsense handelt de boel hier af.

dit is mijn pre RS/post RS overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gweksNeLtdhx0B3meRHmfq6c4xg=/234x176/f/image/XOIWmHhYwNhd5Tq3XmaDFSeQ.png?f=fotoalbum_medium

logboek zegt dit:
code:
1
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

ik ga hier niks meer aan doen, ben toch bezig met overstappen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Deze man heeft een goeie uitleg en een verklaring mbt de error's, 2 reacties

https://community.ziggo.n...95/index2.html#post412452
https://community.ziggo.n...95/index2.html#post416135

Ik heb zelf nu wel een Gebundelde downstream Vermogen (dBmV) van 8 op alle kanalen, en de laatst 4 kanalen daar is het Vermogen (dBmV) 6
en Gebundelde upstream tussen de 47 en 49 Vermogen (dBmV)

Ik kom er niet helemaal uit wat de vermogens nu moeten zijn?
De error is nu wel Pre RS error 87488483 en Post RS Errors 4 tot 8, dus na de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:33
Ziggo heeft zijn wifi booster vervangen van een tp-link naar een van Compal die erg veel lijkt op het modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxjrDBO_kDrZdcx4qBirTnOlIT0=/800x/filters:strip_icc()/f/image/WCl9dwMW0MOkxf7A8eqvf7GS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 14:59
(jarig!)
Op welke frequenties liggen de kanalen die last hebben? Het lijkt er namelijk op dat je last hebt van interferentie op deze kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ikbenjoeri schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:55:
Ziggo heeft zijn wifi booster vervangen van een tp-link naar een van Compal die erg veel lijkt op het modem.

[Afbeelding]
Haha das een foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Het is echt de nieuwe wifi booster, ik dacht ook dat het de modem/router was maar onder ziggo logo staat toch echt wifi booster en het heeft maar 4 LAN poorten en 1 internet poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ikbenjoeri schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Het is echt de nieuwe wifi booster, ik dacht ook dat het de modem/router was maar onder ziggo logo staat toch echt wifi booster en het heeft maar 4 LAN poorten en 1 internet poort
Oh lomp ding dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hij is wel kleiner, en past beter bij het interieur dan de oude wifi booster (tp-link archer c1200)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3OmBuOuWScrgM9IAUaI2ZNpAWs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/XEAuI0JAJJEvOoR5d58OGBW3.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is inderdaad vervangen door de Compal versie
https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/1235632965549543425

[ Voor 10% gewijzigd door ikbenjoeri op 05-03-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@ikbenjoeri Heb je die gekregen of moest je die kopen?
Hier is de WiFi ook erg slecht, modem staat in de meterkast en kan nergens anders, Ziggo zegt dat ze er weinig aan kunnen veranderen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
HereIsTom schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:14:
Hier is de WiFi ook erg slecht, modem staat in de meterkast en kan nergens anders, Ziggo zegt dat ze er weinig aan kunnen veranderen.
Je kan ze kopen en huren. Raar dat ziggo zegt dat ze niks kunnen doen want ze bieden een wifi booster dienst aan.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
henk_dh schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Op welke frequenties liggen de kanalen die last hebben? Het lijkt er namelijk op dat je last hebt van interferentie op deze kanalen.
19 810000000 6 38 256 qam 27
20 818000000 6 38 256 qam 28

23 842000000 5.5 38 256 qam 31
24 850000000 5 38 256 qam 32

800/900mhz 4g interferentie? Maar die zit hier al jaren en had er voorheen nooit last van.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 05-03-2020 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Lijkt wel vrij precies met de frequenties van Vodafone in de 800 band (801-811 down, 842-852 up) samen te vallen.

[ Voor 7% gewijzigd door AlbertJP op 06-03-2020 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Is het ook. Voorheen waren deze kanalen niet actief.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dank, dan weet ik de oplossing wel }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb een nieuwe afstandsbediening en probeer ik te koppelen aan mijn tv:

https://cdn-master.aem.pr...nger-humax-ihdr-5300c.pdf

Pagina 71, is het stappenplan.

Ik heb een Sony KDL43W755CBAEP tv.
Dus heb deze codes:
Sony 006, 301, 005, 446, 412, 393, 375, 360, 325,
255, 203, 185, 174, 058, 003

Als ik dit probeer gaat de tv uit en zal het moeten werken.
Ik kan dan in de eerste minuut (zolang de tv knop roodbrand) mijn tv ook weer aandoen.
Maar na die minuut brand het lampje niet meer en kan ik mijn tv ook niet meer aan doen met de afstandsbediening.

Ik heb meerdere codes geprobeerd bij meerdere codes gaat de tv uit.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:23:
Dank, dan weet ik de oplossing wel }:O
En die oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heb nog Hirschmann Koswi/Kokwi 3 in m'n thuis installatie zitten en de kabel in de muur is ook niet de jongste meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
HereIsTom schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:14:
Ze hebben wifi garantie tegenwoordig toch?
Laat ze maar langskomen, ik kreeg een booster via stopcontact gratis, heb boven nu uitstekend Wifi. Het is wel een lomp ding in het stopcontact, maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Martinusz schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Laat ze maar langskomen, ik kreeg een booster via stopcontact gratis, heb boven nu uitstekend Wifi. Het is wel een lomp ding in het stopcontact, maar het werkt wel :)
Ok, ja ze zeiden wel dat er een monteur langs kon komen, maar ze deden net of als het aan ons lag we dan moesten betalen!?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Joostje123 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:43:
Ik heb meerdere codes geprobeerd bij meerdere codes gaat de tv uit.
Wat doe ik verkeerd?
Je moet nog op OK drukken, dan wordt de code opgeslagen.
Martinusz schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Niet gratis voor bestaande klanten toch? Ik zou inderdaad zo'n powerline WiFi booster huren of die Compal versie als je een utp hebt liggen naar een goede plek.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
HereIsTom schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Ok, ja ze zeiden wel dat er een monteur langs kon komen, maar ze deden net of als het aan ons lag we dan moesten betalen!?
Loop deze pagina ff door :) https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/
Jim423 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Niet gratis voor bestaande klanten toch? Ik zou inderdaad zo'n powerline WiFi booster huren of die Compal versie als je een utp hebt liggen naar een goede plek.
Weet ik niet, in princiepe ben ik bestaande klant, ben wel verhuisd, maar heeft mij verder niets gekost dat monteur langs kwam om alles na te kijken en de wifi te checken. Hij gaf toen die stopcontact wifibooster gratis.

[ Voor 44% gewijzigd door Martinusz op 06-03-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 09:44
Wilde mijn internetsnelheid verlagen en zie dat ik nu ineens 19,95 moet betalen ?

Sinds wanneer is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Noppesnada schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:41:
Wilde mijn internetsnelheid verlagen en zie dat ik nu ineens 19,95 moet betalen ?

Sinds wanneer is dat ?
Moeten ze iets opsturen naar je ?
Zo niet dan is dat onterecht en zou ik daar even over bellen.
Als ze apparatuur opsturen dan noemen ze dat de "verzendkosten" maar als ze niks opsturen dan zou ik er even achteraan gaan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online

Sinds wanneer is dat ?
Zal dit zijn:

Activatiekosten
Als je diensten bestelt waarbij je een (ander) modem, mediabox en/of een CI+ Module ontvangt, betaal je eenmalig activatiekosten. € 19,95

https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen/

Niet fraai, maar het mag dus kennelijk. Misschien even een telefoontje er aan besteden en hopen op coulance..

Mijn vermoeden is dat je een andere modem gaat krijgen. Cisco?!

[ Voor 5% gewijzigd door NoahAmber op 06-03-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Zou best knap zijn, Ik kan me niet voorstellen dat ik voor een lagere snelheid andere hardware zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Noppesnada schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:02:
Zou best knap zijn, Ik kan me niet voorstellen dat ik voor een lagere snelheid andere hardware zou moeten krijgen.
Je kan het je niet voorstellen, maar het best wel mogelijk. Dat zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 10-09 19:24
NoahAmber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Je kan het je niet voorstellen, maar het best wel mogelijk. Dat zijn twee verschillende dingen.
Even als voorbeeld. Stel je hebt nu compleet met een HorrorboxXL en je gaat naar start. Dan krijg je een domme decoder en moet je XL terug. Dan kost het je dus idd 20€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Even als voorbeeld. Stel je hebt nu compleet met een HorrorboxXL en je gaat naar start. Dan krijg je een domme decoder en moet je XL terug. Dan kost het je dus idd 20€.
Ja,

[ Voor 33% gewijzigd door NoahAmber op 06-03-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
ArcticWolf schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Heb nog Hirschmann Koswi/Kokwi 3 in m'n thuis installatie zitten en de kabel in de muur is ook niet de jongste meer.
Het kan natuurlijk altijd beter met Kos.../Kok... 5, maar normaal gesproken biedt Koswi/Kokwi 3 voldoende afscherming tegen "4G". De kabel in de muur lijkt me dan een waarschijnlijker oorzaak. Maar als die minstens Koka 799 is, zou die ook al voldoen.
Je kan het overigens makkelijk checken of de huidige afscherming van de stekkers voldoende is. Gewoon een stukje alu-folie om de stekkers heen vouwen en kijken of het dan verbeterd. Zie je verbetering, dan is Kos../Kok.. 5 vaak de oplossing.

Voor dat het gehussel met frequenties begon, zaten we hier (Midden/Zuid-Limburg) ook in de 800 MHz range met een aantal zenders. Als ik het metalen afdekplaatje van de GHV-41MX versterker ietsje losmaakte, ging het beeld al op tilt. Toch bood Kos/Kok 3 en Koka 799 voldoende bescherming.

Nu zitten we in de frequentie range 228 - 412 MHz. Ik zie een flinke uitschieter qua fouten op 228 MHz. Op dat kanaal is het aantal "Fouten voor RS" grofweg een factor 20 tot 40 hoger dan op andere kanalen. "Fouten na RS" zit op hetzelfde niveau als de rest. Gelukkig zie ik geen enkele T3/T4 errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Masimo schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:44:
[...]

Het kan natuurlijk altijd beter met Kos.../Kok... 5, maar normaal gesproken biedt Koswi/Kokwi 3 voldoende afscherming tegen "4G". De kabel in de muur lijkt me dan een waarschijnlijker oorzaak. Maar als die minstens Koka 799 is, zou die ook al voldoen.
Je kan het overigens makkelijk checken of de huidige afscherming van de stekkers voldoende is. Gewoon een stukje alu-folie om de stekkers heen vouwen en kijken of het dan verbeterd. Zie je verbetering, dan is Kos../Kok.. 5 vaak de oplossing.

Voor dat het gehussel met frequenties begon, zaten we hier (Midden/Zuid-Limburg) ook in de 800 MHz range met een aantal zenders. Als ik het metalen afdekplaatje van de GHV-41MX versterker ietsje losmaakte, ging het beeld al op tilt. Toch bood Kos/Kok 3 en Koka 799 voldoende bescherming.

Nu zitten we in de frequentie range 228 - 412 MHz. Ik zie een flinke uitschieter qua fouten op 228 MHz. Op dat kanaal is het aantal "Fouten voor RS" grofweg een factor 20 tot 40 hoger dan op andere kanalen. "Fouten na RS" zit op hetzelfde niveau als de rest. Gelukkig zie ik geen enkele T3/T4 errors.
Het viel me gewoon op sindskort, dus daarom keek ik in het modem en zag ik al die fouten na RS. Maar goed, ga binnenkort verhuizen dus focus mij op de installatie in het nieuwe huis ;) (en de huidige bewoners nemen glas af en geen Ziggo, dus dat wordt nog wat :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds wanneer is dat ?
Heb je dat daadwerkelijk op je factuur/definitieve bevestiging gekregen of zie je het staan op de site? Wanneer je geen nieuwe apparatuur nodig hebt dan worden deze kosten uiteindelijk niet in rekening gebracht ook al zie je deze nu wel staan. Er wordt geen real time check gedaan. Je ziet dat bedrag dus altijd staan tenzij er sprake is van een actie waarbij vooraf al bepaald is dat je het niet hoeft te betalen. Daar kunnen ze nog wel wat aan verbeteren.

Tenzij je antiek spul thuis hebt staan zal je deze kosten dus niet krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-B op 07-03-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Jay-B schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Heb je dat daadwerkelijk op je factuur/definitieve bevestiging gekregen of zie je het staan op de site? Wanneer je geen nieuwe apparatuur nodig hebt dan worden deze kosten uiteindelijk niet in rekening gebracht ook al zie je deze nu wel staan. Er wordt geen real time check gedaan. Je ziet dat bedrag dus altijd staan tenzij er sprake is van een actie waarbij vooraf al bepaald is dat je het niet hoeft te betalen. Daar kunnen ze nog wel wat aan verbeteren.

Tenzij je antiek spul thuis hebt staan zal je deze kosten dus niet krijgen.
Nope, tot de laatste stap blijft het staan. Zal er eens een keer een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals laatste stap op de website of heb je de order al doorgevoerd? Als je de order daadwerkelijk doorvoert wordt pas bepaald of je daadwerkelijk de kosten krijgt gefactureerd. Je ziet dus pas op je definitieve orderbevestiging of je daadwerkelijk de kosten gefactureerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ar8HLE3ss5hBKTPLJdwcLZvQCo=/800x/f/image/TTWXv8O4zEeMpDXJTHPBpR6W.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ook wel eens deze melding gekregen? Ik kreeg deze zonet. Ik vermoed dat dit een lokaal probleem is van mijn PC, maar een virusscan levert vooralsnog niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjurm schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:20:
[Afbeelding]

Heeft iemand ook wel eens deze melding gekregen? Ik kreeg deze zonet. Ik vermoed dat dit een lokaal probleem is van mijn PC, maar een virusscan levert vooralsnog niks op.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal niet waar. Ik zou zeer wantrouwend zijn en eerst Ziggo even bellen om te vragen of dit echt van hun komt voordat je op links gaat klikken.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Roetzen schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal niet waar. Ik zou zeer wantrouwend zijn en eerst Ziggo even bellen om te vragen of dit echt van hun komt voordat je op links gaat klikken.
Nee, sws dat het een of andere spam is. Ik ben wat aan het rondzoeken op het forum van Ziggo en zie dat het bij meer mensen voorkomt.

Ik ben vooral benieuwd waar dit vandaan komt en of ik dit lokaal wordt veroorzaakt (een of ander virus) of via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke dus je hebt wat gewonnen maar ze zeggen “schiet op” want 8 gaan je voor.
Overduidelijk is dit een lokker en met een doel dat jij je portemonnee gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Nee, sws dat het een of andere spam is. Ik ben wat aan het rondzoeken op het forum van Ziggo en zie dat het bij meer mensen voorkomt.

Ik ben vooral benieuwd waar dit vandaan komt en of ik dit lokaal wordt veroorzaakt (een of ander virus) of via internet.
Het lijkt mij een ordinaire fishing mail.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:09

rvk

Hoe heb je de melding gekregen? Via e-mail? Browsen?

Lijkt me een typische phishing mail (of web pagina). Een virusscanner doet daar niet veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

[Afbeelding]

Als het goed is, kreeg je deze melding ook niet op de site van Ziggo. Dit is gewoon een scamsite welke probeert jouw gegevens af te troggelen. Komt helaas wel vaker voor. De kans dat iemand Ziggo klant is is vrij behoorlijk en dan hebben ze mensen nogal eens het idee dat het echt aan hun gericht is.
Gewoon negeren... Over een paar dagen is zo'n site weer uit de lucht, of is het een actie van KPN, Efteling, AH, etc... geworden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
This een ad, ben wel benieuwd naar de url
Gaat gelijk op de zwarte lijst dan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 13:53
Ik ben ook al 10x geselecteerd voor geweldige prijzen!

De mooiste is nog: u maakt nu echt grote kans op een kans..

Of: u bent geselecteerd om een kans te maken op...

Allemaal lulkoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:41
[Afbeelding]

Ik kreeg net gek genoeg exact dezelfde webpagina voorgeschoteld op mijn telefoon, zonder ook maar ergens op te klikken. Had zelf het idee dat hij ergens uit een advertentie wegkwam. De link gaat naar http:// eu[dot]plasticize661wb[dot]xyz/nl_11_Ziggo/index_n.html?...In de volledige link zag ik mijn IP-adres voorbijkomen, dus wellicht checken ze gewoon of je IP-adres van Ziggo is. De advertentie lijkt de volgende te zijn:
channel_id=no+pub&rtb_source=BE-PT-NL-SE-NO-FI-DK-2-nokia-android32050&campaign_id=177603&sizeid=300&ref=%7Bref%7D&mediaid=no%20Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik kreeg de meldingen ook al ineens. Als trouwe KPN klant kon ik een telefoon uitzoeken.

Men kijkt gewoon op basis van IP adres welke isp je hebt, en dan krijg je die websites.

Ook hier eindigde de website in .xyz

Waarschijnlijk dus ergens een tracker of advertentieboer die geïnfecteerd is?

Ik zal de adblockers maar weer eens nalopen.

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 08-03-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Ik heb ziggo max internet tv. Via een module kijk ik tv. Ik mis nu terugkijken per programma wat op mijn ipad wel kan. Als ik dat op tv wil moet ik zeker een kastje krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rvk schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Hoe heb je de melding gekregen? Via e-mail? Browsen?

Lijkt me een typische phishing mail (of web pagina). Een virusscanner doet daar niet veel tegen.
Ja ik kreeg het terwijl ik een site opende, kwam in een nieuwe tab. Ik weet niet meer welke, maar ik had NOS en Reddit openstaan (gok dan via de laatste). Kwam via: us.disillusionize819po.xyz. Ik gebruik een Adblocker overigens.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjurm op 08-03-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Sjurm schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Ja ik kreeg het terwijl ik een site opende, kwam in een nieuwe tab. Ik weet niet meer welke, maar ik had NOS en Reddit openstaan (gok dan via de laatste). Kwam via: us.disillusionize819po.xyz. Ik gebruik een Adblocker overigens.
Ah, ja, 100% phishing site.

Domein staat ook niet in mijn pi-hole, maar aan de naam te zien kunnen ze die gewoon willekeurig aanmaken.

Sowieso even popperblocker of andere popupblocker instaleren op chrome. Dan heb je er niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ik kreeg deze melding gisteren ook. Weet alleen niet meer wanneer en hoe ik deze kreeg, maar klikt deze erg snel weg. Ook al leek deze wel heel erg betrouwbaar...Hahahahaha, not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:52
Mel33 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:42:
This een ad, ben wel benieuwd naar de url
Gaat gelijk op de zwarte lijst dan
Kreeg vanmiddag terwijl ik de Telegraaf site bezocht ook eenzelfde bericht van Ziggo op het scherm.
In de geschiedenis van Chrome de url gevonden:

eu.sulfur191ot.xyz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 05:05
Ja, website komt bij mij sinds 1 a 2 weken steeds via Marktplaats tot mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

[Afbeelding]

ik wordt er 'xxx' ziek van .. ergens op bepaalde sites wordt er ergens een pop-up want dan ook geactiveerd
Tis geen virus, tis niet een extensie .. Heb gisteren zelf safe online geinstalleerd, chrome geheel verwijderd .. maar nope .. mijn systeem is verder prachtig ok .. maar deze ruk pagina blijft komen ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:15:
[...]

ik wordt er 'xxx' ziek van .. ergens op bepaalde sites wordt er ergens een pop-up want dan ook geactiveerd
Tis geen virus, tis niet een extensie .. Heb gisteren zelf safe online geinstalleerd, chrome geheel verwijderd .. maar nope .. mijn systeem is verder prachtig ok .. maar deze ruk pagina blijft komen ..
Is "gewoon" een advertentie. Maar wel een nare. Niets mis met je systeem, gewoon handige jongetjes die het internet bevuilen met deze rommel. En zolang er mensen in blijven lopen...
Op het KPN forum de afgelopen week al 2 mensen gezien die er naar vroegen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Verander anders eens de dns servers in je router naar deze; 176.103.130.130 & 176.103.130.131

Deze zijn van Adguard en houden veel rottigheid tegen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mr. Freeze schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Verander anders eens de dns servers in je router naar deze; 176.103.130.130 & 176.103.130.131

Deze zijn van Adguard en houden veel rottigheid tegen.
we gaan het meemaken of deze wijziging van 8.8.8.8 naar 176.xxx werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:02:
[...]

we gaan het meemaken of deze wijziging van 8.8.8.8 naar 176.xxx werkt..
Adguard is 'Russisch' vraag is of je daar je data door wilt laten gaan :)

Try NextDNS als alternatief of Cloudflare (1.1.1.1)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tcviper schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb niets te verbergen ;)
Eigenlijk gaat het erom welke DNS die vervelende reclame van ziggo niet meer laat zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Eigenlijk gaat het erom welke DNS die vervelende reclame van ziggo niet meer laat zien ;)
Helemaal uitsluiten kan je het nooit... Het blijft toch een kat-en-muis spel. Gewoon die van Cloudflare en in gooien en alert blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

tcviper schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Dat mag wel waar zijn, maar er zijn ook genoeg russische app ontwikkelaars en bedrijven die net als wij gewoon van tech houden zonder daarbij aan de overheid gelieerd te zijn aan. Ik gebruik de dns servers van Adguard al behoorlijk wat jaren, doen gewoon wat ze beloven. Overigens zijn de DNS servers die je noemt waarschijnlijk ook gewoon prima, maar zover ik weet filteren die geen ads en malware.

edit: nu zie ik op site van NextDNS dat ze ook filteren, die zal ik ook eens proberen. Maar wat zijn de servers van NextDNS?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-03-2020 13:02 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 09:43

elsinga

=8-)

[...]

nextdns.io doet dat ook en daar kun je zelf instellen wat wel en niet doorkomt. Gebruik het nu al een tijdje en als ze uit beta gaan en er geld voor gaan vragen dan ga ik ze ook betalen.

Je zou ook zelf een PiHole kunnen gaan draaien.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]
Heb je geen popupblokker op chrome draaien?
Dan heb je er geen last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Sinds afgelopen vrijdag 06/03 Gigabit aangesloten. In combinatie met een Mediabox Next gratis aansluiting. Gigabit aansluiten moet voorlopig pertinent door een monteur worden gedaan ivm mogelijke kinderziektes. Die heeft het aop en de door mij in een andere ruimte aangebrachte "aop" doorgemeten. Omdat de waarden ok zijn heeft hij het modem op mijn aop aangesloten en ook mijn router doorgemeten die de max snelheid liet zien.

Met utp haal ik de max waarden maar met wifi is de snelheid ineens fors gedropt. Met de vorige modem haalde ik met wifi op mijn HTPC gemeten 400/450 Mbps down, nu nog maar 180 Mbps. Op zich voldoende maar toch een fors verschil. Ik moet nog nagaan waar dat aan ligt, mogelijk de router ff resetten en opnieuw instellen.
Mijn wifi op HTPC; pricewatch: TP-Link Archer C3150-Draadloze MU-MIMO Gigabit Router pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter
De monteur gaf aan dat het Gigabit Modem mogelijk niet lekker werkt met TP-Link. Hij gaf aan zelf een pricewatch: Asus RT-AX88U te hebben.
Of het echt het Gigabit modem vs de TP-Link is moet ik van de week eerst een rustig bekijken. Vooralsnog verloopt streamen zonder problemen maar wat overhead is altijd fijn.

Vooralsnog ervaar ik Gigabit niet als meerwaarde tov van Max, 500Mbps lijkt me meer dan voldoende, zeker niet voor die €12 extra per maand (incl Mediabox Next). Voor iets meer dan dat kan je mi beter zo'n Ziggo sports/Fox sports combi nemen waarvan je ook maar effectief 4 zenders bekijkt.
14 dagen bedenktijd maar eind van deze week ga ik terug naar Max.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rvk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Heb je geen popupblokker op chrome draaien?
Dan heb je er geen last meer van.
nee, want er zijn ook valide popups die ik daarmee dan ook de nek om draai ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
mowa schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:06:
Sinds afgelopen vrijdag 06/03 Gigabit aangesloten. In combinatie met een Mediabox Next gratis aansluiting. Gigabit aansluiten moet voorlopig pertinent door een monteur worden gedaan ivm mogelijke kinderziektes. Die heeft het aop en de door mij in een andere ruimte aangebrachte "aop" doorgemeten. Omdat de waarden ok zijn heeft hij het modem op mijn aop aangesloten en ook mijn router doorgemeten die de max snelheid liet zien.

Met utp haal ik de max waarden maar met wifi is de snelheid ineens fors gedropt. Met de vorige modem haalde ik met wifi op mijn HTPC gemeten 400/450 Mbps down, nu nog maar 180 Mbps. Op zich voldoende maar toch een fors verschil. Ik moet nog nagaan waar dat aan ligt, mogelijk de router ff resetten en opnieuw instellen.
Mijn wifi op HTPC; pricewatch: TP-Link Archer C3150-Draadloze MU-MIMO Gigabit Router pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter
De monteur gaf aan dat het Gigabit Modem mogelijk niet lekker werkt met TP-Link. Hij gaf aan zelf een pricewatch: Asus RT-AX88U te hebben.
Of het echt het Gigabit modem vs de TP-Link is moet ik van de week eerst een rustig bekijken. Vooralsnog verloopt streamen zonder problemen maar wat overhead is altijd fijn.

Vooralsnog ervaar ik Gigabit niet als meerwaarde tov van Max, 500Mbps lijkt me meer dan voldoende, zeker niet voor die €12 extra per maand (incl Mediabox Next). Voor iets meer dan dat kan je mi beter zo'n Ziggo sports/Fox sports combi nemen waarvan je ook maar effectief 4 zenders bekijkt.
14 dagen bedenktijd maar eind van deze week ga ik terug naar Max.
Wat als je je HTPC direct met de modem laat verbinden?

Ik kan me voorstellen dat de meerwaarde nihil is. Ik trek nog wel eens wat van usenet en met downloaden van playstation games is het wel fijn denk ik maar in het dagelijks gebruik heb je er verder helemaal niets aan als thuisgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:13:
[...]
nee, want er zijn ook valide popups die ik daarmee dan ook de nek om draai ..
"valide popups" ? :+
Die kun je in ieder geval in de meeste popupblokkers uitzonderen.
Plus dat je vaak ook een kleine popup krijgt om ze op dat moment toe te laten.

Maar goed... het is maar wat je wilt.

Ik heb nooit last van die rare popups tenzij ik een pagina via Google search zelf open (want de laatste tijd komt dat ook veel voor).
Pagina: 1 ... 156 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic